Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

@Diederiksamsom haat op onze moeders

maardiederikwatzegjenu.pngDiederik Failsom haat op onze moeders. Althans, op die van Jan Dijkgraaf, maar we hadden het allemaal kunnen zijn. Dijkgraaf duwt Diederik keihard in het gezicht wat het reële effect is van het nivelleringsfetisjisme van de socialistisch gemankeerde ex-activist. Moeders Dijkgraaf gaat er 100 euro op achteruit per maand. Waarop Samsom haar dankt voor de steun. Serieus, DiederIKHEBALTIJDGELIJK, dit is waar we staan? Steun suggereert dat we vrijwillig onze complete koopkracht inleveren, in plaats van dat de Partij van de Afpakkers het ons ontneemt. Samsom wil nivelleren ten koste van de moeder van jndkgrf, ten koste van die paar banen die we hier nog hebben, ten koste van de economie, ten koste van u en ten koste van dit land. Waarop hij maar één ding te zeggen heeft: dank voor de steun. Hey, Samsom, wat zit je 'onze moeder', tfoe. Hier lul je je niet meer uit, rattig roofdier.

Reaguursels

Inloggen

Mijn tante moet leven van 200 euro per maand. SCHANDE PvdA!

Rest In Privacy | 16-07-13 | 16:35

Samson vindt het niet eerlijk dat sommige mensen meer hebben dan anderen. Ongetwijfeld denkt hij aan zijn debiele dochtertje (sorry ongenuanceerd, maar het allitereert zo lekker). Guess what, het is ook hartstikke oneerlijk. Het is niet eerlijk dat een verpleegkundige zich 3 slagen in de rondte werkt, enorme verantwoordelijkheid heeft, bij de eerste de beste fout eruit vliegt en voor het medisch tuchtcollege moet komen terwijl 1 of andere prutsbestuurder tonnen per jaar vangt, bij een fuck up een goudenhanddruk van een half miljoen krijgt en na ee jaar de wereld overzeilen vrolijk via via weer een nieuw baantje regelt. Net zo als het hartstikke oneerlijk is dat een 12 jarig meisje in Bangladesh de spijkerbroek van die verpleegkundige in elkaar naait voor een duppie per dag in een levensgevaarlijke bouwval. Ik vind het oneerlijk dat wanneer ik 's ochtends weer naar mij werk fiets, waarvan ik van de 10 uur per dag ruim 5 uur van Samson en co zit te ploeteren, al weer allerlei onrendabelen zie oplijnen de coffeeshop waar ik langs fiets.

Dat het sociale vangnet voor mensen die echt niet voor zichzelf kunnen zorgen vrijwel weg is, is niet de schuld van al die hardwerkende mensen, zelfs niet van die graaiende zorgbestuurder, maar van al dat schorem dat te lui is om te werken. Er is niets eerlijks aan om dat gaaies nog meer geld te geven.

7anPau1 | 14-07-13 | 15:08

-weggejorist-

Hendrikaatje | 14-07-13 | 03:27

Zonder €U afdrachten hadden wij, Nederlanders, nauwelijks iets van een crisis gemerkt...
We hebben dit te danken aan de Kunduz landverraders!

Hendrikaatje | 14-07-13 | 03:26

"dank voor de steun." ??? Wat is 't toch 'n hondelul, gaat ook nog 'n beetje sarcastisch liggen doen, bah !

EA 827 | 14-07-13 | 01:55

Het zit in z'n naam: sommetjes maken maar samsam, ho maar.

Thuisfluiter | 14-07-13 | 00:04

WirMachenMusik | 13-07-13 | 22:25 |
Niet DIE maar DAT dus neerkomt...

WirMachenMusik | 13-07-13 | 22:27

Is er nog een zwaarder affront tegen het gezond verstand mogelijk dan dat statement van Samsom? Die dus neerkomt op liever allemaal even arm dan economische groei plus inkomensverschillen.
Zoveel politieke irrationaliteit is slechts te verklaren als wanhoopspoging om nog wat uitkeringstrekkers weg te trekken bij de SP. Maar ook dan slechts ENIGSZINS en vanuit de vooronderstelling dat die uitkeringstrekkers niet begrijpen waar hun uitkering uiteindelijk vandaan komt.

WirMachenMusik | 13-07-13 | 22:25

Iedereen moet bezuinigen, behalve Den Haag. Het zijn dan ook geen bezuinigingen maar lastenverzwaringen ten gunste van Den Haag en Europa. Ik ben nog nooit zo ontevreden geweest. Echt triest!

PowPow | 13-07-13 | 21:36

m@rkus | 13-07-13 | 14:53 | + -1 -
Jij bent een kandidaat voor een jaartje vakantie bij neef anatoli. Socialisme is de meest mensverachtende leer die we bestaat. Het kapitalisme heeft de arbeider in west Europa een levenspeil gegeven waar de inwoner van een socialistische heilstaat alleen maar van kan dromen
Zalig zijn de onwetende van geest, zij weten het niet. Blijf maar lekker banken en managers wauwel verkondigen. Ga dan een jaar Kim of loeka verheerlijken, je zult terugkruipen en de uitkering danken.

Zatkniss | 13-07-13 | 20:58

"Socialisme eindigt als het geld van de ander op is"
Margret Thatcher

Bolder | 13-07-13 | 19:58

Iemand noemde onze moderne Balthasar Gerards, is die al ontslagen?

Dan8365 | 13-07-13 | 19:52

Optelsommetje | 13-07-13 | 13:54 |
Lul toch niet stom, eikel. Rijke landen zoals Nederland zijn gebouwd op het bloed van arbeiders. Dat opkomende landen met wetten werken waarvan wij nu zeggen, dat klopt sociaal niet. Laat die landen door verrijking zelf hun sociale wetten opstellen. Een proces die wij ook hebben gemaakt. Leg de Nederlandse meetlat niet naast andere landen. Laat ze zelf uitzoeken wat het manco in hun maatschappij is. Het feit dat jij hun wilt vertellen dat ze het niet goed doen, geeft al aan dat het kolonialisme nog diep in je aderen zit. Kolonialisme was eerst financieel, kolonialisme 2.0 is moreel. Een betweter noemen wij dat thuis.

Smarties | 13-07-13 | 18:53

Samson landverrader en roofridder zal herinnerd blijven als zijnde een van de grootste kneuzen uit de vaderlandse politiek samen met zijn maat de altijd lachende Rutte de leider die nooit een leider was.

Real Dutch Meat | 13-07-13 | 18:44

Samson is een lul. Als hij dood is wil hij nog niet branden in de hel. Wij als Nederlanders. moeten hem benzine laten zuipen zodat de fik er wel in gaat!! Teringlijer

bosmaloot | 13-07-13 | 18:17

Ik krijg hier toch een beetje een Koekenbier-idee bij. Hoeveel euries houdt oma Dijkgraaf over? Wat is haar inkomen, wat zijn haar vaste lasten? Is meneer Dijkgraaf bezorgd om zijn moeder of om de erfenis?

Ooit_huisregelneef | 13-07-13 | 17:46

@m@rkus

Nederland zal toch echt moeten hervormen en bezuinigen. Hiervoor is politiek leiderschap en lef nodig.

Ga maar na, op dit moment zijn er 3 werkenden en één gepensioneerde. Over 20 jaar is deze verhouding 2 staat tot 1. Oudere mensen hebben meer verzorging nodig dus zal de politiek nu alvast hard keuzes moeten maken om over 20 jaar nog enigszins een sociale welvaartstaat te hebben. We kunnen niet alles afwentelen om de werkende burger. Zo'n Roemer en nu ook Samson spiegelen de burger een beeld voor dat ze helemaal niet waar kunnen maken. De keuze is of nu ingrijpen en later nog enigszins een welvaarstaat hebben of de kop in het zand steken en over 20 jaar geen welvaartstaat meer hebben. Zo'n Samson zou beter moeten weten. En het beleid van Roemer leidt ertoe dat iedereen op lange termijn even arm is.

therealbraindump | 13-07-13 | 16:43

m@rkus | 13-07-13 | 14:50
Wat dacht U van politieke laag op provincies en waterschappen afschaffen, deelraden afschaffen, subsidies op (re)integratie projecten en clubjes, ontwikkelingshulp, al die clubjes die daar op teren,asielzoekers industrie, asielzoekers rechten op eigen kosten, geen uitkering of steun voor buitenlanders die niet eerst 5 jaar hier gewerkt hebben enzovoorts.
Ow ja, al die zelfstandige bestuurseenheden flink korten.
Allen bezuinigingen die ons Nederlanders geen pijn doen.

Hendrikaatje | 13-07-13 | 16:32

Rutte man waar blijf je met de gewenste tegengeluid, ben je zo ingepakt door die socialistische joker dat je niet meer durft.
Besef dat de burger verschrikkelijk kwaad wordt van deze lafhartige houding. Ga moed tonen, de hele VVD heb je inmiddels gesloopt, ik stem nooit meer op zo'n onderdanige laffe partij!

lanexxx | 13-07-13 | 16:28

Dat is toch maar weer een derde van de dagelijkse inschrijfvergoeding van de bobo's in Brussel.
.
Ook een lekker extratje voor een geimporteerde uitkeringstrekker.

Graftak | 13-07-13 | 16:06

Samsom: activist in schaapskleren.
En Rutte laat zich, als cripto socialist, graag in het pak naaien.

Rest In Privacy | 13-07-13 | 16:06

Het is blijkbaar weer feest bij de socialisten.
.
En het wordt weer dokken voor, of beter gezegd fluiten naar je 'Griekse' euris.
.

Afgelopen week verklaarde 'onze' minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem nog dat hij ervan uit gaat dat de Grieken wél hun miljarden'leningen' zullen terugbetalen.
.
De leugen blijft regeren:
.
Duitsland bereidt burgers voor dat miljarden voor Grieken weg zijn.
En het zal hier niet anders zijn.
.
xandernieuws.punt.nl/content/2013/07/D...

Rest In Privacy | 13-07-13 | 16:06

Diederik Samsom
@stemvee ik ga voortaan werken (aan een federaal Europa) voor twaalfhonderdzestien Euries in de maand.
---------
Stemvee
@diederiksamsom bwahahahaha....

CMPT | 13-07-13 | 16:00

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:53
Drogredenering Kaas. Directe voedselhulp is geen ontwikkelingssamenwerking, dat is noodhulp.

Pindakees | 13-07-13 | 15:35

ach niet zoń kritiek op het antwoord van Samsom. Ik denk dat-ie gewoon de tweet niet goed gelezen heeft. :-)

En waarom? omdat wat het volk wil hem absoluut geen reet interesseert

kees1960 | 13-07-13 | 15:03

Min.loon in Dld is 400, weinig aan toe te voegen.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-13 | 14:59

therealbraindump | 13-07-13 | 14:37 |

... en die bankensector is zo groot, de leverage is zo groot, dat het laten vallen geen optie meer is... Want banken met een EV-VV verhouding van, schrik niet, 3% op 97% zijn nogal kwetsbaar... Maar je hebt gelijk. Die sector MOET kleiner worden en gesaneerd. Dat zal nog VEEL meer banen kosten en niet meer opleveren dan nu het geval is...

m@rkus | 13-07-13 | 14:53

therealbraindump | 13-07-13 | 14:37 |

Klopt. Ik vind ook dat die lastenverzwaringen een laffe zet zijn... Maar het alternatief, en dat is het afbreken van de welvaartsstaat, dus het bijvoorbeeld stoppen van de HRA, pensioenleeftijd in 1x naar 70 of 72, en het afknijpen van de grote 'leegbloed'-posten van het kabinet zoals de AWBZ en de AOW, is zo duidelijk politieke zelfmoord, dat geen van de partijen dat aan durft...

Wil je wat veranderen? Wil je minder geld uitgeven als overheid? Dan zijn het de chronisch zieken, de gehandicapten, de sociaal zwakkeren en de ouderen die zwaar de lul zullen zijn. Want die kosten het meeste geld zonder dat ze waarde toevoegen. De vraag is alleen: wil je dat?

m@rkus | 13-07-13 | 14:50

Kaas de Vies | 13-07-13 | 14:32 |

Maar dat beweer ik ook helemaal niet. Ik stel enkel dat een hersenchirurg of directeur van een school of bejaardehuis of woningcorporatie in dertig jaar tijd bijna een vertwee- of verdriedubbeling in salaris heeft gekregen, terwijl de mensen waarmee ze hun salaris verdienen, hun 'raison d'etre', qua salaris enkel inflatiecorrectie hebben gehad of iets er bij... En nu het slecht gaat, is het naar mijn idee helemaal niet verkeerd dat juist de mensen die exponentieel goed voor zichzelf hebben kunnen zorgen (omdat ze zelf hun tarief konden bepalen, toevallig in de juiste branche werken of doordat ze via allerlei manieren zichzelf konden belonen via bonussen en extra's) iets meer inleveren dan de mensen die hun loon alleen maar hebben zien verdampen door inflatie...

m@rkus | 13-07-13 | 14:44

Quid, je schuift stukje bij beetje op.

Als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat je PVV'er was na dit stukje.

Anijsblokje | 13-07-13 | 14:42

De Partij van de Antisociale heeft m.i. altijd zo "gefunctioneerd".
De PvdA-top surft al decennia op die golf beweging. Een puinhoop creeeren die een ander dan weer opruimt.
Soit, dat maakt deze sinistere coalitie op zich nog interessant. Als het klapt gaan we i.e.g een totaal andere verkiezingsuitslag krijgen met wederom een nieuw politiek landschap. Zo baggert het volk op een verspillende en ineffectieve manier voort. Maar dat is democratie. Dankzij haar kan je tenminste iéderéen de schuld kan geven wanneer het weer eens faalt. Meer pluspunten heb ik er nooit in gezien.

Shareholder II | 13-07-13 | 14:38

@m@rkus

Allemaal waar wat jij zegt maar dat los je niet op door de lasten nogmaals te verzwaren voor de werkende Nederlander. Wanneer je de financiële sector echt wilt aanpakken, en dan moet je vooral denken aan de traders en niet aan het topmanagement, moet je banken opknippen in een nutsbank en een zakenbank. Wanneer deze zakenbank dan belachelijke salarissen en bonussen betaald en onverantwoorde risico's neemt gaat dit gedeelte deze zakenbank gewoon failliet. Wat vanaf 2008 structureel fout gegaan is dat ongewenst gedrag geen consequenties heeft. Bank dreigt om te vallen, overheid betaald. Clubmed landen willen geen hervormingen doorvoeren, ECB legt wel een infuus aan en de bailoutclausule van het Verdrag van Lissabon wordt geschonden. De prikkels zijn eenvoudig weg verkeerd, het systeem is fout. Lasten verzwaren is niet de oplossing, de overheid moet zelf op dieet en men moet beginnen met het doorvoeren van een hervormingsprogramma. Het toch al slechte vertrouwen van de werkende Nederlander wordt door Samson nogmaals ondermijnd.

therealbraindump | 13-07-13 | 14:37

@m@rkus | 13-07-13 | 14:27 | + 0
Er is een verschil tussen "rijk" worden door hard werken of door zelf verrijking. Dit onderscheid maak ik, alleen jij bent er zo te zien nog niet aan toe.

En er zijn allerlei gradaties in hard werken en ik snap ook wel dat er mensen zijn die 50 uur werken voor een karig loontje. Maar moet hierdoor de hersenchirurg, de piloot en de succesvolle ondernemer genivelleerd worden tot zijn niveau. Dit is eerlijk?

Kaas de Vies | 13-07-13 | 14:32

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 14:27 |

Maar DAAR heb je een punt... Het zal in de komende jaren draaien om een aantal grote issues... En het ene issue is het afbouwen van de berg aan particuliere en zakelijke schuldenberg, het tweede issue zal zijn het hervormen van onze welvaartsstaat is een die de komende tijd mee gaat... En die beide issues zullen allebei pijn doen, en de vraag is: waar. En het antwoord op die vraag is een politieke, dus altijd discutabel.

m@rkus | 13-07-13 | 14:31

Kaas de Vies | 13-07-13 | 13:35 |

En 'hard werken' is niet iets dat ik koppel aan 'rijk' worden. 'Rijk' word je door of al rijk te zijn, of door op de goede positie te zitten op het juiste moment en de juiste beslissingen te nemen (en dat is simpelweg mazzel hebben)... Ik ken zat mensen die zich de blubber werken en daar geen drol mee verdienen. Omdat ze niet de juiste genen hebben of net niet de juiste mensen kennen... En die jankende 'rijke' mensen krijgen mijn medelijden überhaupt niet. Omdat het meestal wel meevalt met dat 'harde' werken... Ze werken meestal hard omdat ze of niet anders willen/kunnen of omdat ze het leuk vinden of omdat ze een vervelend wijf thuis hebben of een rotgezin... Ik ken wel mensen die keihard werken en daar veel geld mee maken... Succes er mee. Die bedoel ik niet...

m@rkus | 13-07-13 | 14:27

@Markus
Hoe waar jouw verhaal ook is ben ik bang dat de nivellering hen (de exponentieel jezelf meer gevende managers) niet echt zal raken. Het zal juist de middenklasse raken!!

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 14:27

Kaas de Vies | 13-07-13 | 13:35 |

Het gaat niet om het 'meer verdienen', het gaat om het exponentieel jezelf meer geven dan de mensen onder je... Zoals de topmanagers bij, als voorbeeld, een post.nl, die het personeel uitknijpt en tegen steeds beroerdere arbeidsvoorwaarden laat werken onder het mom van: 'dat is de markt', en zichzelf een loonsverhoging geven van 15% op jaarbasis onder het mom van: 'target gehaald'. Het zijn de mannetjes in de semi-publieke sector die de organisaties kapot rationaliseren en zichzelf daarvoor ZEER ruim belonen... Het zijn de bankmensen en verzekeringsmensen die andere mensen ondeugdelijke en onbegrijpelijke producten aansmeren waar de bank 'toevallig' in ALLE gevallen van profiteert. Het zijn de notarissen en advocaten die van dit soort zaken profiteren meet krankzinnige tarieven. Het zijn de onroerend-goed barracuda's die met het in stand houden van, en bewust groter maken van, de onroerend goed zeepbel hun zilverlingen verdienen... Het zijn de quote 500 mensen die, niet door harder te werken maar door het door mazzel of door het hebben van geen morele bezwaren tegen het naaien van iedereen, hun kapitaal maken...

m@rkus | 13-07-13 | 14:21

@Ommezwaai | 13-07-13 | 14:12
Ik denk dat er een vrij effectief waarschuwingssignaal is afgegeven met Pim.
De volgende bedenkt zich nog wel een tweede keer, en een derde.

Slipsnifter | 13-07-13 | 14:20

@quackel | 13-07-13 | 13:42
Dat krijg je met navolgers van Lenin die hebben schijt aan het volk.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-13 | 14:20

De VVD snapt nog niet dat ze een meeloper zijn geworden en dat wanneer Samson nog meer van zijn plannetjes doorvoert, zij op een dag hard op hun VVD'st genomen zullen gaan worden. Rutte, wat ben je toch een waardeloze kwal.

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 14:18

Hij is wel beleefd. De meeste dieven bedanken je niet nadat ze je hebben bestolen.

Elessir | 13-07-13 | 14:18

@Mr. Eindhoven | 13-07-13 | 13:13

Wat een raar voorbeeld.
Op welke cijfers baseer je je nu? Is daar grootschalig onderzoek naar gedaan, of is dit iets dat door een of andere paarsgebroekte goog gediederikstapeld is?
En los daarvan: iets willen en het daadwerkelijk kunnen afdwingen zijn twee verschillende zaken. Als je de meeste mensen vraagt of ze omwille van een nivelleringsfeestje een vorm van overheidsmanipulatie en -repressie willen, die werkenden straft en klaplopers beloont, zullen ze niet meer zo happig zijn.

Gootbalkoning | 13-07-13 | 14:17

diederik samson moet zich maar eens in het libertarian gedachtengoed verdiepen en de boeken van Ron Paul gaan lezen dan leert mss dat socialism en nivilleren niet de oplossing is voor dit land en voor de wereld

markluitzen | 13-07-13 | 14:16

CornholioNL | 13-07-13 | 13:58 | + 1 -
Nee, u bent een nog grotere sukkel. Door als plebs niet alleen los te gaan op dat internet, maar ook nog eens te gaan dreigen... Kansloos.
Zie uw eerder gejoriste plempsel.

Optelsommetje | 13-07-13 | 14:14

Vanaf 11.15 uur zit ik al mijn handen om tot rust te komen voor ik wat plaats.
Wat een vuile arrogante klootzak met zijn uitgestreken smoel die Samson.

in de hinterklappe | 13-07-13 | 14:13

salonsocialist | 13-07-13 | 14:00
Tja, er moet eens iemand opstaan á la Pim.
In ieder geval een Robin Hood die met zijn denkbeeldige pijlen die incompetente club ambtenaren uit hun stoelen gaat schieten.
Greet is momenteel het enige alternatief, maar er moeten toch wel betere te vinden zijn?

Ommezwaai | 13-07-13 | 14:12

Bij de strijd om de Grootste Lul Met Vingers trofee zou Samson een goede kans maken. Dat zegeteken bestaat (nog) niet, maar hij heeft het al verdiend.

natte krant | 13-07-13 | 14:05

Breaking news! Diederik Samsom blijkt communist!

artbrut | 13-07-13 | 14:02

Wanneer ik het nivelleren is een feest verhaal van de PVVDA zie, dan moet ik altij denken aan de tekenfilm van Robin Hood. Rutten is dan de Sheriff en Sir Hiss wordt vertolkt door Samsom.

De democratie is dan de gevangen genomen koning leeuwenhart.

Maar wie is dan onze Robin Hood?

salonsocialist | 13-07-13 | 14:00

Ze lachen zich de pleuris in Den Haag, geef de pleps internet en ze gaan daar op helemaal los, maar in eigen persoon met hooivork dat zootje weg jagen doen wij niet, veels te vermoeiend, dit is makkelijker, ja ik ben zelf ook zo'n sukkel...

CornholioNL | 13-07-13 | 13:58

@ZDEV | 13-07-13 | 11:11
En dan het koelwater weg laten lopen...

Wijze Uil | 13-07-13 | 13:58

blinde kip | 13-07-13 | 13:28 | + 0 -
Helder betoog. Maar nu nog even het stapje maken. En kijken wie uw 2 tvs in elkaar heeft gezet. En dan nog steeds beweren dat u het zo armoedig heeft met geen eigen huis.

Optelsommetje | 13-07-13 | 13:54

@quackel | 13-07-13 | 13:42
Per dag zeker.

Slipsnifter | 13-07-13 | 13:49

Trouwens, volgens Samsom kost dit nivelleringsplan "maar een paar duizend banen".

quackel | 13-07-13 | 13:42

In de basis heb ik niks tegen het concept van een maatschappij waarin je met elkaar zorgt voor je zieken, zwakkeren en ouderen. Helemaal niet zelfs. Alleen het beeld wat ik er nu bij heb, is dat het PvdA met alle macht het geld van hardwerkende mensen afpakt om er vervolgens qat kauwende kansloze Somali's mee te onderhouden, werkloze en Westerse waarden hatende haatbaarden en gesluierde vrouwen er gratis bijstand van te geven, totaal nutteloze en aartsluie prutstokkies allerlei WMO gelden te kunnen overhandigen met een strikje er om heen en laat ik dan maar zwijgen over het aandeel Oosteuropeaanse steeldieven dat hier bij ieder loket een pot met gratis Euro's weet te vinden. Het aller-, aller-, allerergste vind ik dat hij het geld ook nog eens weghaalt bij onze eigen Nederlandse ouderen die dit land opgebouwd hebben. Bah. Nooit zal die man mijn stem krijgen.

Schreeuwmeeuw | 13-07-13 | 13:39

Kaas de Vies | 13-07-13 | 13:35 | + 0 -
Ach socialisten in west Europa zijn als kleine kinderen Kaas, ze weten niet waarom ze vragen. Ik heb nog steeds ervaringsplekken vrij bij neef anatoli in pchelnik, belarus. Samson moet gvd daar is een jaar overleven en de geneugten van de socialisten proeven. Bij loekaschenko is nivelleren pas een echt feest, behalve dan voor zijn noemenklaoetra

Zatkniss | 13-07-13 | 13:39

Samson heeft niet door dat de middengroepen de backbone vormen van de Nederlandse samenleving en dat deze groep zich steeds minder solidair voelt met de grootverdieners en de minder bedeelden. De eerste categorie is met behulp van fiscale specialisten prima in staat om de eigen zaken te regelen en de tweede categorie is steeds meer afhankelijk van allerlei transfergelden van de overheid die betaald worden door de middengroepen. Alleen maar brood uitdelen aan de onderkant van de samenleving is niet de oplossing, je moet er juist voor zorgen dat deze categorie de skills bezit om zelf brood te bakken.

Samson is een slimme vent maar hij heeft niet door dat de middengroepen niet verder uitgeknepen willen worden door de Nederlandse politiek.

therealbraindump | 13-07-13 | 13:37

@m@rkus | 13-07-13 | 12:56 | + -1 -
Maar dit is niet waar. Jij zegt dat er een bevolking is die meer geprofiteerd heeft dan de ander.

Maar ontleed eens dat profiteren.

Is meer verdienen door arbeid, kennis, inzet en kunde profiteren?
Nee.

Is op je reet zitten en niets doen en toch geld ontvangen profiteren?

Jij gaat er dus al direct vanuit dat mensen die hard gewerkt hebben, onder de rijken vallen die alles hebben veroorzaakt en daarom hoofdelijk aansprakelijk zijn.

Maar er is een verschil tussen rijk zijn door arbeid, kennis en kunde of door zelfverrijking. Er is dus ook in die toplaag een ethische verschil. De zelfverrijkers kan je gewoon aanwijzen. Dit zijn politici en bestuurders van (semi)- publieke instellingen die mekaar de bal toespelen. En de politieke en bankierslobby die mekaar de bal toespelen.

Waarom moet iemand die hard heeft gewerkt door jou hiervoor hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden?
En wat is rijk nu eigenlijk in Nederland? Dit ben je al snel. En wat is profiteren in Nederland? Dat als je dus niets doet, meer geld overhoudt dan iemand die werkt.

DAT is dus oneerlijk. En stamp dit nou eens in je hoofd. Ga toch niet mee in die draaikolk van totale onzin dat de "rijken" in Nederland gestraft moeten worden voor de crisis omdat ze geprofiteerd hebben en hierdoor dus hoofdelijk aansprakelijk zijn.

Ze hebben niet geprofiteerd, ze hebben hard gewerkt.

Als je iemand hoofdelijk aansprakelijk wilt stellen, kijk naar de politici van links tot rechts die het systeem hebben gefaciliteerd. Die niet goed zijn omgegaan met onze olie/gas spaarpotten, die groot maatschappelijke tijdbommen in onze samenleving hebben geplant. Wijs daar dan naar, in plaats van zuur naar de "rijken" te wijzen.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 13:35

Heb die twitter-discussie tussen die 2 net gelezen.

Man man man. Wat een kinderlijke reactie van Didi. Zelfs een kind van zes gedraagt zich nog volwassener.
:p

gaffelbaard | 13-07-13 | 13:32

@ZDEV | 13-07-13 | 11:11
In Tsyernobil of zo..

Slipsnifter | 13-07-13 | 13:31

@quackel | 13-07-13 | 13:24
Hij zou er zeker niet op achteruit gaan.

Slipsnifter | 13-07-13 | 13:31

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:50
Ik heb ook thuis twee tv's en twee fietsen. En dat heeft niks te maken met rijkdom. Deze zaken zijn voor veel mensen in de wereld goed te doen. En waarom is dat denk je? Omdat ze steeds goedkoper geproduceerd worden. Waarom vraag je niet of ik een huis gekocht heb? Dat is slechts voor de helft van de Nederlanders weggelegd. En of ik een extra studie heb gefinancierd? Kortom, kijk eens naar zaken die men echt nodig heeft en niet naar het speelgoed. Dan zie je de werkelijke prijzen.

blinde kip | 13-07-13 | 13:28

In Nederland verdiende ik iets boven modaal. Geen vetpot. Ik zag het niet meer zitten en ben op jobs.ch gaan kijken. In 2011 heb ik werk gevonden in ch en ben ik met het gezin daar naar toe verhuisd. Hier kan ik prima leven van mijn loon en het is schoon en veilig. Belasting is 30% all in. Laat die communisten bende toch in hun sop gaarkoken en emigreer. Nl is van het padje

Zatkniss | 13-07-13 | 13:26

Het allerliefst zou ik Diederikje keihard in z'n bek kotsen. Niet dat we daar beter van worden, maar wat zou het een voldoening geven!

quackel | 13-07-13 | 13:24

@Graaf van Egmont | 13-07-13 | 12:40
Ow dan val je ook onder de nieuwe wet.

Natuurlijk maak ook ik me druk om de jeugd, niet zo zeer over studenten, die moeten zelf maar wat inventiever worden. (Zie hier al OAWers folders rondbrengen, omdat ze nog nauwelijks rond kunnen komen) Wel over de steeds hogere werkloosheid onder jongeren en maar vast blijven houden aan die volkomen van de pot gerukte verhoging van de AOW leeftijd, hetgeen de doorstroom van jongeren naar werk nog erger stagneert.

In Spanje, Portugal en Griekenland is het nog veel erger gesteld met de jeugdwerkloosheid.

Afijn, heb zelf twee meiden, maar die studeren nog. Als ze klaar zijn met hun studie gaan we weg uit dit land.
Ook voor hun toekomst.

La Vie En Rose | 13-07-13 | 13:22

Gootbalkoning | 13-07-13 | 12:25 |
kahneman lijkt hetzelfde te zeggen. Als mensen mogen kiezen tussen dat zij 70 en de rest van de straat 120, dan verkiezen ze dat boven zij 80 verdienen en de rest van de straat 150.

Ik zou kahneman geen linkse propagandist willen noemen.

Mr. Eindhoven | 13-07-13 | 13:13

Democratie is dood, het maakt niet uit wat je stemt PVV of wat dan ook. Hero Brinkman tegen wachtgelden en maakt er nu goed gebruik van , de heer Matlener PVV bij het euro parlement schoppen maar ook zakken vullen en elke week die 300 euro extra opstrijken, en de PVV die gelijk de pensioenleeftijd liet vallen wat nou democratisch?? Als ze op het pluche zitten graaien ze allemaal mee we lezen het elke dag en met welke partij dan ook het veranderd niet democratie is dood!!. Mensen wordt wakker dit is the new world order...

Maco3key | 13-07-13 | 13:09

@Claire | 13-07-13 | 13:07
Ik had vanaf het begin al een zeer ongemakkelijk gevoel bij die man.
Maar dat geldt eigenlijk voor de meeste pvda-ers.

Slipsnifter | 13-07-13 | 13:09

ach op zich prima , als dan de degene die nou nog werken het recht krijgen om te stoppen en op recht op alle toeslagen en uitkeringen , zeg ik zo mijn baan op..
Laat dan ook het hele land maar naar de klote gaan ook!
Daarna maar weer een vanuit de oertijd een nieuw land opbouwen .. voor degene die mee willen bouwen de rest zoekt maar ergens anders een grot waar gratis vreten naar binnen komt valt op een dag .

.. als laatste het licht maar uitdoet .. oh wacht dat zal wel afgesloten worden door de moelander die dan in de centrale werkt

sparrow | 13-07-13 | 13:08

@m@rkus | 13-07-13 | 12:56
Nope. Niet alle rijken zijn er debet aan. Mensen die op krediet leven gaan daar automatisch de problemen van ondervinden. Rijke ondernemers zijn niet altijd de schuld van. Zeker niet diegenen die dat gedaan hebben met bonafide bedrijven, bv. door handel, etc.

De schuldigen zitten in de politiek, en bij de banken. Laten die 2 nou juist doorgaan met plukken van het volk, vooral de middenklasse, en van de private ondernemers die het loodje beginnen te leggen. Onder het mom van 'sociaal' en 'de rijken moeten het meeste bijdragen, want die hebben het meest geprofiteerd'. Niet die rijken die ze nu plukken.

Men is dus totaal verkeerd bezig, en dan zeg ik zelfs: crimineel. Dat is wat ik vind. De schuldigen worden onder het mom van 'rechtvaardigheid' nog rijker, bonussen bij de top van de banken gaan gewoon door, politici verijkken zich nog elke dag via legale constructies, zoals de 300 euro 'dagvergoeding', subsidies, enz...

La Bailaora | 13-07-13 | 13:07

@kicktherabbit

"Ontwikkelingssamenwerking moet je Europees regelen (schrap maar wat van die belachelijke landbouwsubsidies) want Nederland als individu speelt inderdaad weinig klaar op de wereld"

Doel je misschien om de 5 miljard Euro die de Europese Unie heeft overgemaakt naar dhr. Morsi in Egypte waarvan niemand nu meer weet waaraan dit is besteed?

De overbetaalde Europese politici zijn nog wereldvreemder en zijn nog grotere believers in de maakbare samenleving dan onze eigen toppers in Den Haag dus dit lijkt mij geen verstandig voorstel.

therealbraindump | 13-07-13 | 13:07

Ja, menson, nivelleren is een feest volgens Spekmans, en Samsom, en de VVD doet vrolijk mee.

Allemaal inleveren want ook de toeslagen (en fraude) én uitkeringen van Polen, Bulgaren, Roemenen en wat straks nog meer hier binnen komt wandelen moeten worden betaald, dankzij alle partijen op de PVV na, die ons hebben verkwanseld aan de EU.

Dan heb ik het nog niet over uitkeringen van volk dat te belazerd is om te werken en door de PvdA al decennia in de watten wordt gelegd. Die moeten ook worden betaald.

Ow ja en de exorbitante salarissen van de top bij de overheid en semi-overheid, inclusief de riante wachtgeldregelingen, vertrekbonussen, etc. Die ook.

Én, bijna vergeten, al die uitkeringen van mensen die door het wanbeleid van die totale nitwits in Den Haag, hun baan al zijn kwijt geraakt of nog kwijt gaan raken.

Mijn opa zei altijd: 'wie niet steelt of erft, zal werken tot hij sterft.' Zo is het.

En verder maak ik me niet meer zo druk. Het grootste gedeelte van het volk heeft zich laten manipuleren en op de PvdA en VVD gestempt, heeft niks geleerd en laat zich de volgende keer gewoon weer sprookjes verkopen.

Verder zijn wij een volk van ruggengraatlozen dat alleen virtueel in opstand komt. Dat weten de boven ons gestelden, dus die gaan gewoon door met hun snode plannen.

Het zij zo~

La Vie En Rose | 13-07-13 | 13:07

Samsom vind ik een verrader en ik vind hem eng geworden.

Claire | 13-07-13 | 13:07

@La Bailaora | 13-07-13 | 12:34
Vroeger op school hadden we een leraar (uiteraard met lange baard) die ook helemaal waus was van die communist, liep van in een Che T-shirt rond en er hing een poster van hem in de klas.
Als er tijd over was ging hij verhalen vertellen over zijn held, of hij legde ons vol vuur uit waarom we toch vooral links moesten stemmen.
O ja, de islaam was natuurlijk ook een enorme zegen voor nederland, daar viel ons simpele aardappelencultuurtje volledig in het niet.
Hoezo indoctrinatie..

Slipsnifter | 13-07-13 | 13:03

Ontwikkelingshulp?

Europa is een burcht van importheffingen waardoor producenten van buiten Europa (boeren in Afrika bijvoorbeeld) hun producten nauwelijks concurrerend op de Europese markt kunnen brengen.
Europese boeren worden zwaar gesubsidieerd (eu-subsidie) waardoor zij producten onder kostprijs op de Europese markt kunnen brengen.
Dubbelop dus: importheffingen en subsidie.
.
Ook kunnen de Europese boeren rekenen op een exportsubsidie als producten worden ge-exporteerd naar buiten Europa. Met name producten die in overvloed (boterberg, melkplas, vleesberg, maisberg, graanberg etc.) worden geproduceerd in Europa doordat die boeren subsidie (aankoopgarantie van de Roverheid) krijgen.
Deze producten worden dan massaal gedumpt in bijvoorbeeld Afrika waardoor de plaatselijke Afrikaanse boeren out of business worden gedreven.
.
Geen productie meer ter plaatse in Afrika + werkloosheid = dringend ontwikkelingshulp nodig!!!
.
En zo draait het al meer dan 50 jaar!!

Winnaars:
subsidie ontvangende Europese boeren, subsidie verstrekkende ambtenaren

Verliezers:
Europese belastingbetalers, Afrikaanse boeren.

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:59

@Graaf van Egmont | 13-07-13 | 12:53
Het is waar en het is niet waar. Je moet je de kost geven hoeveel mensen in bv. het Baskenland sympathie hebben voor de ETA, zelfs na al die moordpartijen. Ik ken er heel veel persoonlijk. Dus ik denk dat er wel degelijk veel draagvlak voor een organisatie is als ETA.

Je hebt wel gelijk dat het in Baskenland wel een minderheid betreft op de totale bevolking. Ik schat zelf in dat het in Baskenland zo tussen de 20-40% van de bevolking is. Maar dat is dus wel een substantieel deel van de bevolking.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:58

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:11 |

'De waarheid' is juist heel moeilijk en voor iedereen anders... Iedereen wil altijd dat 'de ander' altijd de problemen oplost... NIMBY-gedrag. We zitten in Nederland met het probleem dat we 1. de afgelopen 40 jaar een welvaartsstaat hebben gebouwd op promisses die verkeerd waren, 2. de afgelopen 15 jaar welvaart hebben genoten op krediet, en 3. dat de inkomensongelijkheid de afgelopen decennia behoorlijk gestegen is... De waarheid is dus dat een klein deel van de bevolking MEER voordeel van de afgelopen welvaartsboom heeft gehad dan het overgrote deel. Is dat eerlijk? Misschien... Maar precies datzelfde deel van de bevolking dat het meeste geprofiteerd heeft van de welvaartsboom van de afgelopen decennia is dus wel hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor het misgaan van de zaken nu! DAT zijn de mensen die de crisis veroorzaakt/verergerd hebben! En dus mogen de rijken wat mij betreft ABSOLUUT het grootste deel van de crisis betalen!

m@rkus | 13-07-13 | 12:56

@Graaf van Egmont | 13-07-13 | 12:53 | + 0 -
Dat is dus mijn punt. Er werd gesteld dat ze redelijk draagvlak hadden, maar toch hadden ze deze niet. Wie droeg deze organisatie dan? Het zijn geen amateurclubjes, het waren paramilitaire terreurgroepen.

Het kan 2 dingen betekenen, de mensen die politieke tak steunden, steunden defacto ook de terreur hiervan of veroordeelde het niet.

Of iets anders. Hmm daar ga ik eens lekker in mijn bad over mijmeren.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:56

Over de pvda, als een andere partij een voorstel heeft waar een of twee bijstandsmoeders slechter van word(t)(en) dan is de wereld te klein.
Maar nu het over nivelleren gaat zijn een paar duizend banen niet erg.....
Tja, dit zag ik al aankomen. Daarom ben ik nu ook mijn activiteiten/winsten voor een deel naar het buitenland aan het verleggen.
Ik heb niets tegen het betalen van belasting, ook niet om meer te betalen dan de gemiddelde, maar als dat alleen maar is omdat ik dus kennelijk teveel verdien, ben ik weg.
Klaplopers wil ik niet financieren, echte arme mensen die willen werken maar niet kunnen wel.

helaas nederlander | 13-07-13 | 12:55

Ze pakken het van diegenen die de makkelijkste prooi zijn: ouderen en kleine zelfstandigen. De middeninkomens heette dat vroeger, maar het zijn al lang geen "midden" inkomens meer.
De echte grootverdieners ontspringen toch altijd weer de dans. Een mede reaguurder noemde het de gevestigd orde. Heeft wel gelijk.

ZZP-er | 13-07-13 | 12:54

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:49
Rare manier van denken. Dat ETA, IRA en RAF een redelijk draagvlak hadden. Dat was dus niet waar. Mensen zitten niet te wachten op bomaanslagen en moordpartijen. Het draagvlak zat meer bij de politieke takken van die organisaties, alhoewel de RAF natuurlijk al helemaal geen politieke tak had.

Graaf van Egmont | 13-07-13 | 12:53

@DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:41 | + 1 -
Weet je wat mij opvalt in de EU? Het is zo verdomde rustig.
De ETA slaapt, de IRA slaapt, rara waar is RaRa, de RAF = weggevlogen.
Blijkbaar is hun doel verwezelijkt want draagvlak is weg. Maar de volkswoede in de landen is vrij hoog. Hoe kunnen deze terreurgroepen die een redelijk draagvlak zouden moeten hebben zo slapend zijn? Als er een tijd zo zijn om voor deze radicale groepen weer actief te worden is het nu wel, maar toch gebeurt het niet. Je gaat toch weer een beetje geloven in de Gladio theorie.

Tot nu toe zijn alleen de moslims bezig met georganiseerde terreur in Europa, maar daar mag je niets over zeggen.

Vreemde gang van zaken allemaal.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:49

Hoeveel heeft Samsom zelf eigenlijk ingeleverd?
Oh nee, stom van me: "Verbeter de wereld, begin bij... het plebs."

Mr. Happy | 13-07-13 | 12:47

Excuus van Diederik Samson dat hulpje/secretaresse tweets van Diederik Samson maakt in..

3..

2..

1..

LangeTijdGeleden | 13-07-13 | 12:45

Samson droomt van een communistische superstaat zoals de EU maar als 'ouwe communist' kun je natuurlijk niet lijdzaam blijven toe kijken, hoe je je achterban verliest omdat ze denken bij de PVV meer 'gratis geld' te krijgen.
Dus vandaar dit soort domme uitspraken.
PvdA = Poen van de Arbeiders, stelen van de iedereen en geven het aan de partij.
Samson verlangt naar romantische taferelen uit de voormalige USSR:
imgur.com/ul3CG0I&yaEfJBy

De man is een gevaar voor onze economie en welvaart.

r04drunn3r | 13-07-13 | 12:45

scoobysportD | 13-07-13 | 12:40 | + 0 -

Ik weet het niet hoor, maar in mijn land besturen Tweede Kamerleden het land niet, maar controleren de regering.

SGP-ert | 13-07-13 | 12:44

@Kaas
''Neen, deze rijke Russen hadden veel geld al teruggehaald, maar als je een Rus verneukt krijg je geen waarschuwing opeens besta je niet meer.''
.
Dat zou ik ook denken maar tot op heden heb ik nog nergens gehoord of gelezen over een liquidatie-golf uitgevoerd in opdracht van die zelfde niet zo frisse Russen.
Zelfs de bedenker/uitvoerder van de Cyprus-truuk, onze eigen Jeroen, kan zonder bewaking over straat.
.
Het zal toch niet zo zijn dat degenen die hebben betaald alleen de Cyprische bevolking met spaargeld tot een ton is + wij natuurlijk dmv belasting?? Nee toch? Alle rekeninghouders bij die banken moesten toch inleveren?

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:41

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 12:41

Dat nivelleren lijkt me prima, als onze bestuurders het goede voorbeeld geven. Maar zo langzamerhand begint het er in dit land steeds meer op te lijken dat onze bestuurders een fout geïnterpreteerde communistische staatsvorm uitvoeren. Een staatsvorm waarin het volk slechts het doel heeft om de politiek financieel te dienen, wordt gecontroleerd, hun bek moet houden, maar de partijtop in speciale winkels wel over alles kan beschikken, zichzelf eindeloos verrijkt en fouten via belastingverhogingen weg moffelt.

henriette | 13-07-13 | 12:41

Hoe kan iemand die een land zou moeten besturen.. ZO VEEL TIJD HEBBEN OM TE TWITTEREN???

scoobysportD | 13-07-13 | 12:40

La Vie En Rose | 13-07-13 | 12:37
Ik ben vanaf volgende week ook ineens AOW-er. Zit dan weer wel een maand zonder geld. Gewoon 1250 euro die ik kwijt ben. En toch maak ik me ook druk om de jeugd, studenten en schoolverlaters. Gewoon omdat ik met ze te doen heb. Ik zou in ieder geval niet willen ruilen

Graaf van Egmont | 13-07-13 | 12:40

@witchmaster | 13-07-13 | 12:31
Dan zou ik toch echt nog eens een keertje animal farm lezen als ik jou was. In woord komen socialisten op voor de arbeidersklasse, in de praktijk nooit.

Socialisten willen iedereen gelijk hebben, zelfs als dat betekent dat de grote groep middenklassers armer worden. Dat vinden ze helemaal niet erg, nooit. Waar ze, net als nu, altijd heel goed in zijn is dit: iedereen gelijk, maar sommigen een beetje meer gelijk dan anderen. En die sommigen zijn zij zelf.

Socialisten komen dus nooit op voor anderen, alleen voor zichzelf.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:40

@Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:30
Ze kunnen wel 20 jaar in de toekomst waar dus allerlei onzekere factoren bij zitten (wie kan er in de toekomst kijken?) rekenen en dan 'zeker' weten wat de uitkomsten zijn, maar berekeningen achteraf maken met zaken die we dus al weten die gebeurd zijn, dus geen onzekere factoren, is volgens dezelfde kliek onmogelijk, want teveel onzekere factoren.

Grotere demagogen dan dit soort prutsers bestaat er dus echt niet.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:37

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:20
"Waarom worden we trouwens zo boos als een oude vrouw 100 euro per maand in moet leveren en niet zo boos als studenten straks 240 euro in moeten leveren en 200 euro extra per maand moeten betalen? Als iedereen mee moet betalen aan de crisis dan ook de ouderen."

Wellicht heeft die oude vrouw slechts AOW en een klein aanvullend pensioen. En de pensioenen worden al een paar jaar niet meer geïndexeerd, dus alle gepensioneerden hebben de afgelopen jaren al behoorlijk wat ingeleverd, dus meebetaald.

Daarnaast hebben ouderen al hun steentje bijgedragen, studenten niet; kunnen studenten werken naast hun studie voor een beetje extra's en ouderen niet.

Dus niet klagen en lullen, maar poetsen.

La Vie En Rose | 13-07-13 | 12:37

@Dostranamus | 13-07-13 | 12:30
Je vergeet Che Guevara nog, ook altijd zo'n held van links. Die was zo erg dat ie vaak vond dat medestrijders, jawel medestrijders, bij een meningsverschil, gebrandmerkt mochten worden als 'verraders'. Die zette ie dan tegen de muur en schoot ze kapot, waarbij vaak de hersenen tegen de muren zaten. Ook zo'n 'held' van links. Zum kotzen.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:34

Het is ongehoord om die kale neet een socialist te noemen , want dan had hij deze woorden niet in zijn mond genomen.
een socialist is voor de werkende klasse (eens) en niet voor opvreters die nog nooit een poot hebben uitgestoken.
maar zijn wel tegen de klasse die ONS kaal vreten zoals bestuurders ect ect . deze kale neet moet z,n ogen uit z.n kop schamen

witchmaster | 13-07-13 | 12:31

@DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:24 | + 0 -
Zo bizar inderdaad. Dit soort complexe berekingen kunnen ze niet maken, maar wat de immigratie ons heeft gekost... kijken ze je met glazige oogjes aan... laat staan als je vraagt om een exit uit de Euro door te rekenen.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:30

De meeste reaguurders snappen het nog steeds niet.
Sociaal zijn heeft niets, maar dan ook niets, met socialisme te maken.
Onthoud dat nou toch eens.
En nog wat ter overdenking.
De grootste massamoordenaars uit de recente geschiedenis waren allemaal socialisten of aanverwant.
(Lenin, Stalin, Hitler, Mao, Pol-Pot.)
Deze figuren worden door socialisten nog steeds opgehemeld en vereerd alsof ze goden zijn.
En deze vereerders krijgen nog steeds stemmen.

Dostranamus | 13-07-13 | 12:30

@kicktherabbit | 13-07-13 | 12:23
Ik lees je heel goed hoor: "Voordat bedrijven in een land gaan investeren moet het er eerst stabiel en veilig zijn en moeten zaken als infrastructuur en kennis goed geregeld zijn. Daar heeft o.a. Nederland zich altijd flink voor ingezet en met succes."

En aangezien nu de Chinezen en Japanners er bedrijven neerplanten met succes, ook dat zeg je in je eerste zin, kan er maar een conclusie zijn: zij plukken de vruchten van het feit dat Nederland dat met succes gedaan zou hebben. Er zijn namelijk geen Nederlandse bedrijven die daar successen boeken.

Niet dat Nederland met 'succes' zich ingezet heeft voor dat soort landen, in tegendeel. Zo mocht ik eens meewerken aan zo'n succesverhaal in het gebied van Uyuni in Bolivia. Er moest volgens onze conclusie ook meer infrastructuur komen voor oa. geasfalteerde wegen, aanleg van een electriciteitsnet, oppoetsbeurt voor een sinds 100 jaar niet meer gebruikte spoorlijn, enz... Wel, anno 2013 is er van dat alles nog helemaal niets, geen geasfalteerde weg, geen electriciteitsnet, geen oppoetsbeurt, enz...

Dus nee, wat men in die landen probeert komt 90% van de gevallen ook nog eens niet van de grond.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:30

@DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:28 | + 0 -
Neen, deze rijke Russen hadden veel geld al teruggehaald, maar als je een Rus verneukt krijg je geen waarschuwing opeens besta je niet meer.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:29

Off Topic:

De ondergang van die banken op Cyprus resulteerde in een haircut tot 100.000 euro en alles daarboven was je kwijt.
Vele Russen zijn dus miljoen-miljarden kwijt geraakt. Toch geen enkele vorm van protest van die doorgaans niet zo frisse rijke Russen. Dus al die niet zo frisse Russen zijn hun miljarden kwijt en hebben gedacht: he verdorie!

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:28

@kicktherabbit | 13-07-13 | 12:15 | + 1 -
Er zal overal in Afrika wel ontwikkelingshulp geweest zijn, maar niet overal effectieve maar meer destructieve.

Nogmaals, de tactiek van rondstrooien met geld en voedsel is destructief voor de lokale economie.

Wil je iets doen voor de Afrikanen? Dan moet je er voor zorgen dat de EU haar importheffingen verlaagt. Ai ai ai, maar dit vinden de Franse boeren niet zo leuk.

Maar goed punt van het oogsten van de "investeringen" in Afrika. Goed punt van jou, want hiermee geef je aan dat het niet werkt. NL "investeert" heel erg veel geld, maar als het tijd is om te oogsten geven we niet thuis. Met andere woorden weggegooid geld. Geen investering dus.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:27


@CornholioNL | 13-07-13 | 12:11
Maak je geen zorgen om mij, denk eerder aan Joris...

rara | 13-07-13 | 12:27

In een democratie is de voltallige bevolking soeverein en is alle autoriteit gebaseerd op de (minstens theoretische) instemming van het volk. Gelet op alle polls en meningen die ik breed tegenkom lijkt het me dat dit niet meer werkt. Verkiezingen winnen met leugens en valse beloften geeft nu een vrijbrief voor vier jaar horen, zien en zwijgen. Het is hoog tijd dat ons parlementaire stelsel, gebouwd in lang vervlogen tijden, eens tegen het licht gehouden wordt. Dat kan anno 2013 veel beter.

Alexander de Kleine | 13-07-13 | 12:27

@Mr. Eindhoven | 13-07-13 | 12:16

Ik zou zeggen: lees eens wat minder linkse propaganda.

Gootbalkoning | 13-07-13 | 12:25

''Nivelleren kost t/m 2035 slechts enkele duizenden banen'' is doorgerekend door het CPB.
.
Kon het CPB niet even in 1995 uitrekenen wat de invoering van de Euro en de daar aan verbonden steun aan Griekenland, Ierland, Cyprus, Spanje, Portugal ons zou gaan kosten.......
.
2035!!!???!? Ze kunnen nog niet eens 2 weken vooruit kijken!!

DeSjaak1000 | 13-07-13 | 12:24

La Bailaora | 13-07-13 | 12:15 |
"Dus wij hebben eigenlijk dat geld daar uitgegeven zodat de Chinezen en Japanners er rijk kunnen worden. Is dat nou wat je zegt? Missie geslaagd zeg maar?"

Ik zou even een kop koffie (of 2) pakken en dan nog een keer gaan lezen.

kicktherabbit | 13-07-13 | 12:23

@Sketcher | 13-07-13 | 11:18
van Rey zal je dankbaar zijn.

Willem van Rood | 13-07-13 | 12:21

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:56
"Artikel 93 en 99 WVS: De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie."
Het kabinet heeft trouw gezworen/belooft aan de Koningin en later ook aan de koning.
Dit terwijl ze het land en schatkist versjacheren aan het 4e rijk.
Hiermee maakt dit zooitje zich ook nog eens meinedig....
Een Koning Willem Alexander achterlatend zonder een soevereine staat en schatkist.
Daarbij op een vreselijk misselijk makende manier misbruik makend van het feit dat de Koning onder ministeriële verantwoording valt en dus zelf geen proces kan aanspannen...

Hendrikaatje | 13-07-13 | 12:21

Probleem met dit soort plannen is dat men het steeds heeft over bescherming van "de zwakkeren" in de samenleving. Helaas wordt dat begrip door Samson c.s. nogal ruim uitgelegd en slaat het op mensen die een laag inkomen hebben. Dat is echter meer dan eens eigen schuld of eigen keus: lanterfanteren, potvertieren, asociaal zijn, kortom niet willen. Ik kan leven met beschermen van "de zwakkeren" als dat wordt beperkt tot "de zwakkeren die er niets aan kunnen doen". Jammergenoeg lijkt de politiek dat maar niet te willen.

Alexander de Kleine | 13-07-13 | 12:18

toch lees ik vaker dat hoe kleiner de verschillen in een samenleving hoe gelukkiger de mensen. Ik ben nog niet tegengekomen dat grote maatschappelijke verschillen ons gelukkiger maken. Iemand anders wel?

Mr. Eindhoven | 13-07-13 | 12:16

@kicktherabbit | 13-07-13 | 12:08
Dus wij hebben eigenlijk dat geld daar uitgegeven zodat de Chinezen en Japanners er rijk kunnen worden. Is dat nou wat je zegt? Missie geslaagd zeg maar?

Hahaha wat een 'drol' ben jij zeg.

Er klopt ook helemaal niets van wat je zegt. Nederlands belastinggeld heeft het alleen maar slechter gemaakt in de landen daar. De groeilanden kregen geen OS geld, landen als bv. Chili, de Aziatische groeitijgers, enz... Het meeste geld van Nederlandse OS ging naar landen als bv. Bolivia, een land dat steenrijk zou moeten zijn omdat het op de grootste natuurlijke bronnen zit dat de aarde heeft voortgebracht. En nog zijn ze arm... Ondanks al die miljarden Nederlands geld.

Ja, Chinezen en Japanners investeren alleen in die landen als hun bedrijven er kunnen komen vestigen en investeren.

Als je als Nederlandse overheid hetzelfde had gedaan in bv. Bolivia, had Shell er nu gas vandaan gehaald, of een mijnbouw bedrijf gevestigd die er het lithium zou exploiteren. Niets van dat alles. Ja, ik heb er wel een zakcentje via OS aan overgehouden, de Nederlandse belastingbetaler heeft er helemaal niets aan, helemaal niets. In tegendeel, die heeft alleen maar die snoepreisjes betaald, en de corrupte heersers van dat land onderhouden.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:15

@ Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:12 |
En waar is geen ontwikkelingshulp geweest dan?

kicktherabbit | 13-07-13 | 12:15

"Het is hullie z'n schuld".
Tot zover rat Samsom.

Willem van Rood | 13-07-13 | 12:14

@kicktherabbit | 13-07-13 | 12:08 | + 0 -
Weet je waar het beter gaat in Afrika?

Waar geen ontwikkelingshulp is geweest.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:12

Bij deze is het dan officieel Diederik Samsom is Zondaar!, Schelm! en Smeerkanis!

ho wacht dat zeg ik niet hè; dat doet uitgefoeterd.in1woord.nl

Tim Grimbek 10 | 13-07-13 | 12:11

rara | 13-07-13 | 12:09 |

Ja ik begrijp je tegel, je hebt ook gelijk... boosheid maakt mensen dom, mijn excuus.

CornholioNL | 13-07-13 | 12:11

@m@rkus | 13-07-13 | 12:07 | + 0 -
De waarheid is ook makkelijk, oneerlijkheid is juist moeilijk. Vandaar al die definitievervagingen.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:11

Zelfs op de Joop.nl zitten ze Died. af te zeiken, poe poe.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-13 | 12:10

@CornholioNL | 13-07-13 | 12:05
Waanzin beantwoorden met waanzin is de beste manier om de waanzin te bevorderen.

rara | 13-07-13 | 12:09

@Goorbatsjov | 13-07-13 | 12:02
Nog niet aan gedacht, maar zou zo maar kunnen.

Che_cuevara | 13-07-13 | 12:09

@ Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:53 |
Ow en noem me geen socialist.

kicktherabbit | 13-07-13 | 12:09

@m@rkus | 13-07-13 | 11:59
Dat geld is niet van jou. Als ik het moeilijk heb ga ik ook niet naar de buurman om het uit zijn portemonnee te halen onder het mom van 'dat ie toch meer dan voldoende heeft'.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:08

Mijn tante moet na aftrek van de hulp in huishouding rondkomen van 200 euro per maand!
.
Gelul dat ouderen rijk zijn. Smoesjes, gewoon om ze nog meer geld af te pakken en aan oitkierink en buitenland te geven.

Rest In Privacy | 13-07-13 | 12:08

@ La Bailaora | 13-07-13 | 11:52 |
@sinar2 | 13-07-13 | 11:57 |
Het is de Chinese en Japanse overheid die daar voor miljarden aan het investeren is. En de bedrijven volgen vanzelf.

Voordat bedrijven in een land gaan investeren moet het er eerst stabiel en veilig zijn en moeten zaken als infrastructuur en kennis goed geregeld zijn. Daar heeft o.a. Nederland zich altijd flink voor ingezet en met succes. Anders kun je wel roepen dat we het met handel en bedrijvigheid op moeten lossen maar geen bedrijf dat naar een land verkast waar stammen elkaar afslachten en corrupte regeringsleiders vermoord worden.

En ja nu gaan de Chinezen er met de winst vandoor omdat Europese landen liggen te slapen onder hun kredietcrisis dekentje en op Duitsland en het noorden na totaal niet naar de toekomst kijken. Het wereldtoneel is al een tijdje aan het verschuiven en we modderen maar aan en maken ons druk om marginale zaakjes die alleen binnen het kleine Nederland effect hebben.
De moeder van ene Jan Dijkgraaf moet 100 euro extra betalen en een politicus reageert geïrriteerd, daar maken we ons hier massaal druk over terwijl Zuid-Amerika en het Oosten maar door denderen.

@Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:59 |
Leuk fabeltje dat we daar aan voedseldroppings doen. Over 'napraten' gesproken. En dat het in Afrika beter gaat zie je gewoon terug in de cijfers. Nee het is nog lang geen Europa maar er zit groei in en het wordt financieel steeds aantrekkelijker. Zoals ik al zei, er wordt op dit moment niet voor niets zoveel in Afrika geïnvesteerd. Dus ja het heeft wel degelijk effect, zonder ontwikkelingshulp was het nog steeds één grote oorlogsbende van ongeschoolde stammen. Vergelijk Afrika 2013 eens met Afrika 1900, wereld van verschil.

Maar ik zei dat ik deze discussie niet ging voeren en ik moet er sowieso van tussen dus veel plezier nog allemaal met boos zijn.

kicktherabbit | 13-07-13 | 12:08

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:00 |

Te makkelijk.

m@rkus | 13-07-13 | 12:07

Impliciet zegt Died. ik weet het niet meer en zal na mijn vakantie samen met Mark opzouten.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-13 | 12:07

@Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:56
In tegendeel. Socialisten vinden het heel eerlijk als iemand die zijn hele leven in de bijstand heeft gezeten en alles in het weekend opzuipt, evenveel op de bank heeft staan als iemand die zijn hele leven keihard gewerkt heeft, vroeg op heeft gestaan, en hard gewerkt heeft. Dat die laatste daardoor een vettere bankrekening heeft is voor socialisten asociaal, en dan moet dat geld herverdeelt worden: een deel moet gaan naar diegenen die het altijd in het weekend opgezopen hebben.

Laat mij de eerlijke 'socialist' kennen zeg. Er is niets asocialers dan een socialist. "The problem with socialists is that they eventually run out of others peoples money". Bij mij heet het weghalen van geld bij iemand anders diefstal, bij deze heer heet het 'hij heeft nog genoeg over', dus kunnen we het weghalen. Hij gaat morgen waarschijnlijk ook naar Wassenaar of Aerdenhout om daar nog wat kunst te roven, men heeft immers zat, en als je in zo'n huis wat juwelen weghaalt is er nog genoeg over voor ze. Zo redeneert ie namelijk.

La Bailaora | 13-07-13 | 12:06

Ik heb schijt aan de CIA, BVD en KGB ondanks dat ze nu mee gluren. Maar na het interview van vanochtend van Samson en zijn eerdere optreden van afgelopen week met zijn mede kamaraatksie Rutte ga ik bij de volgende verkiezingen de PVV stemmen. Ik ben er echt klaar mee. Ach een paar duizend banen minder, ach 800 toelages weggeven aan "verdwenen" polen, ach een corrupte pvda raad in Rotterdam, echt ben er klaar mee.

emoe | 13-07-13 | 12:06

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:59
Je refereert in ons gesprek consequent aan gesprekken die jij met anderen hebt gehad. Mijn advies: bespreek de dingen die je dwars zitten met de mensen die het gezegd hebben. Zij kunnen je verder helpen.

De rekening voor dit consult zal naar uw zorgverzekeraar gestuurd worden.

rara | 13-07-13 | 12:05

rara | 13-07-13 | 12:01 |

Wat Samson doet gelukkig niet ? Toch ?

En dat is iemand die ons land moet besturen... ik ben maar een simpele reaguurder met ochtend humeur....

CornholioNL | 13-07-13 | 12:05

omaiseenbeetjedom | 13-07-13 | 11:57 | + 0 -

Iedereen wordt genaaid door Didi en Mark. Je bent echt een lutstert eerste klas als je nu nog werkt voor je geld. Nivelleren voor mij is een feest. De komende 3 jaar blijft het zo. Ik wil tenslotte nog die langdurigheidstoeslag opstrijken.

Baby Rasta | 13-07-13 | 12:03

-weggejorist-

Goorbatsjov | 13-07-13 | 12:02

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:49
"Onvoorstelbaar dat ongeveer 90% der Nederlandse bevolking met deze meinedige landverraders heult, 'als' NSBers en
landwacht vroeger met de nazi's."
Is een vergelijking; zie het woordje 'als'; dus geen beschuldiging...
Wellicht dat Uw schuldgevoel U dit liet denken?
Daar was het dus ook voor bedoelt...

Hendrikaatje | 13-07-13 | 12:02

Ik vind die Dijkgraaf wel een beetje provoceren.
Ga dan echt de discussie aan ipv alleen te roepen.

Nacho_Vidal | 13-07-13 | 12:02

@CornholioNL | 13-07-13 | 11:52
Oproepen tot politieke moord is natuurlijk waanzinnig, maar dat snap jij zelf ook wel.

Hoop ik.

rara | 13-07-13 | 12:01

Ze twitterden nog even door. Diederik probeert zich er uit te lullen met een "It wasn't me", de 100 Euro maatregel van Dijkstra's moeder ging nl. over 2012 ghe ghe. Eerst bedanken en later heb je er toch niets mee te maken. Dubbel fout.

AstralVision | 13-07-13 | 12:00

@m@rkus | 13-07-13 | 11:59 | + 0 -
Zie de overheid.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 12:00

Kan iemand Diederik Samsom weer aan een kerncentrale vastketenen?
ZDEV | 13-07-13 | 11:11 | + 75 -

Het liefst aan één met lekkend vat.
Heeft hij voor het eerst in zijn leven nog enig nut als schoonmaker.

BBmetR | 13-07-13 | 12:00

rara | 13-07-13 | 11:56 | + 0
Ja graag. Dat is namelijk de bedoeling van democratie. Praten in plaats van bedreigen (zoals CornholioNL | 13-07-13 | 11:52 | + 1 -).

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:59

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45 | + -2 -
Dan nog iets. Tel eens op hoeveel miljarden euro's er naar Afrika zijn verscheept en hoe slecht het daar nog gaat ondanks deze miljarden.

Kan je dan nog steeds spreken van een investering?

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:59

Zo'n vieze ex-hippie is net een miepzeikende ex-roker: Als een blad aan een boom gedraaid.

Conan de Rabarber | 13-07-13 | 11:59

ehhh... ff denken.... Mijn buurman is zijn baan kwijt, maar dat vindt ie helemaal niet erg want ondergetekende is lekker genivelleerd en heeft ook minder te besteden. Ik zie hem dan ook schaterlachen elke keer dat ik met mijn cabriootje voorbij rij. Feestje hoor, dat nivelleren.

Ga je DIEP schamen Samson! Denk je nou werkelijk dat mensen zo dom zijn! Blij dat je niet daadwerkelijk als kernfysicus werkzaam bent. Dat zou het enig scenario zijn waarbij nog grotere rampen denkbaar zijn.

docNoud | 13-07-13 | 11:59

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:56 |

Eerlijk? Wat is eerlijk? Het leven is niet eerlijk! Wat is er eerlijk aan economisch slechte tijden... Niemand wil achteruit, niemand wil bloeden... Zelfs al heb je meer dan voldoende...

m@rkus | 13-07-13 | 11:59

Volgens mij is de enige stijging van inkomsten waar te nemen bij de uitkeringen, dus wat lul je nou, Samsom?

Iedereen levert in, behalve de op-hun-nest-liggers!

omaiseenbeetjedom | 13-07-13 | 11:57

@m@rkus | 13-07-13 | 11:53

Het is geen kwestie van 'kunnen' inleveren... maar moeten! De ouderen zijn de zwakste groep en protesteren niet of nauwelijks... ze trekken de broekriem aan, zij kunnen dat zonder echt te mopperen.
.
Dit kabinet pakt vooral de groep die het minst in op stand komt!

Fatwabuster | 13-07-13 | 11:57

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45
Ontwikkelingssamenwerking is geen investering, het is gewoon geld weggooien in een bodemloze put. We moeten net als de aziaten gewoon handel drijven. Dus niet zomaar geld geven maar er wat voor terug eisen zoals grondstoffen of land. Pas dan zullen de afrikanen doorhebben dat geld niet oneindig is en hun ook een inspanning er voor moeten teruggeven.

sinar2 | 13-07-13 | 11:57

Artikel 93 en 99 WVS: De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Waarom wordt dit kabinet dan niet vervolgt?

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:56

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:49
Je bent uitgescholden, ach wat zielig. Wil je er over praten, beste jongen?

rara | 13-07-13 | 11:56

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:51 |

Het is inderdaad cultuur om omgeschoold rond je 40e amper aan een baan te komen. En dat geld, ja... investeren in mensen die al aanwezig zijn.

Bruno Alaska | 13-07-13 | 11:56

@m@rkus | 13-07-13 | 11:53 | + 0 -
Maar dit maakt het nog steeds niet eerlijk.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:56

@La Bailaora | 13-07-13 | 11:52 | + 0 -
Ik denk dat als wij kinderen krijgen hij op water kan lopen.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:55

Een van de symptomen van de ontwikkelingsstoornis Asperger is het niet kunnen herkennen van sarcasme en cynisme.

Kaosu | 13-07-13 | 11:53

Je kunt ook stellen dat iemand die 100 euro NETTO per maand in kan leveren, zoveel privegeld heeft of krijgt dat ze daar niet die 685 euro netto gemeenschapsgeld per maand bij hoeft... Die kan zichzelf wel bedruipen...

m@rkus | 13-07-13 | 11:53

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45 | + 0 -
Je praat echt anderen na zonder zelf dingen uit gezocht te hebben.

Hoe is het investeren door voedel te dumpen in Afrika zodat de lokale boer (fundament van een agrarische samenleving) hier niet tegenop kan concurreren en er de brui aangeeft. Een grotere hongersnood tot gevolg hebbende.
Hoe is het investeren door inefficient met geld rond te strooien dat nooit of marginaal op haar plek komt?
Hoe is het investeren in Afrika als je een topsalaris aan je CEO geeft en mooi duur pand?

China investeert tenminste ECHT in Afrika. Met kennis en middelen en ze staan er zelf ook. Het is vrij simpel. Lokale machthebber krijgt een zak met geld, Chinezen ontwikkelen de haven + infra maar mogen de mijnen uitwinnen. Dit is ondanks misschien een beetje "onethisch" meer investeren dan hoe wij te werk gaan. Dit zorgt er tenminste voor dat de lokale economie hieraan verdient. Er wordt kapitaal, arbeid + kennis gebracht.

Hoe kan een socialist hier nu tegen zijn.

Oh ja.... het helpt hun verdienmodel om zeep.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:53

Misschien kan Diederik de moeder van Dijkstra oproepen om méér geld te gaan uitgeven, terwijl ze gekort wordt.

"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money." (Margaret Thatcher)

bokkenrijder | 13-07-13 | 11:53

Ik neem aan dat er binnenkort weer een nivelleerfeest aan zit te komen. Ik ben al aan het kijken naar de mogelijkheden voor een NV op curacao voor mijn bedrijf.

Jippie | 13-07-13 | 11:53

30 jaar geleden werd ik 18, mocht stemmen, en omdat ik werkte stemde ik op de pvda.
Het was de allergrootste éénmalige fout in mijn leven.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-13 | 11:53

Ontwikkelingssamenwerking is een investering
@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45
Niet de Nederlandse OS. Dat is gratis geld opmaken. Er komt geen euro van terug, al helemaal niet in het Nederlandse bedrijfsleven. Vooral de vrindjes van de politiek hebben een gratis verzorgde vakantie. Ik weet het dat, want ook ik heb dat mogen meemaken.

Deden we het maar als de Chinezen, die er gewoon bedrijven laten investeren. Die bedrijven verdienen dan aan wat ze in die landen hebben neergezet, blijvend. In Nederland 'verdient' men alleen aan het geld dat de Nederlandse belastingbetaler aan OS op tafel legt.

La Bailaora | 13-07-13 | 11:52

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45
Dan wordt er al 60 jaar geïnvesteerd en weinig verdiend. Goeie investering zeg.

blinde kip | 13-07-13 | 11:52

-weggejorist-

CornholioNL | 13-07-13 | 11:52

Bruno Alaska | 13-07-13 | 11:47 |
Het staat natuurlijk iedereen vrij om net als in de VS opleidingen te volgen op hun 35e, ik moet me ook continu bijscholen. Maar studeren op je 35e zit niet zo in onze cultuur en kost natuurlijk ook geld.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:51

blinde kip | 13-07-13 | 11:46 | + 1 -
Ja maar, heeft u een smartphone?

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:50

Die vuile vieze (weggejorist) zal niet stoppen tot dat wij allemaal op het zelfde niveau leven als zijn luie uitkeringstrekkende stelende noord-Afrikaans pratende achterban, dit is gewoon hoogverraad van eigen volk, en daar staat de (weggejorist)straf op, simpel zat.

CornholioNL | 13-07-13 | 11:50

Waarom heb je geld nodig als je zo oud bent?
Geraniums kosten niet zo veel, en een tweedehands rollator heb je al voor 20 Euro op marktplaats van een andere overleden babyboomer.
En als je je lichaam aan de wetenschap geeft, bespaar je ook op je begrafeniskosten.

King of the Oneliner | 13-07-13 | 11:49

Heerlijke actie van Samson, wat is het ook een stijlloze klootzak.

SODEP | 13-07-13 | 11:49

rara | 13-07-13 | 11:43 | + 0 -
A o, u heeft gegoogled en een dooddoener gevonden. Even vergetende dat de rechtgeaarde PVV'er mij graag uitscheldt voor NSB'er (Hendrikaatje | 13-07-13 | 11:35 | + 2) of hypcriet roept tegen wachtgelden te zijn (o jee, Hero). Of voor strenger straffen is, maar als ze zelf aan de beurt zijn. ..
Dus inderdaad, then they laugh at you.

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:49

-weggejorist en opgerot-

XipeTotec | 13-07-13 | 11:49

Eigenlijk zouden we een nieuwe grondwet moeten toevoegen, dat als de overheid teveel geld uitgeeft en burgers te zwaar belast worden, de overheid geen salaris ontvangt. Kijken hoe snel ze dan stoppen met gratis geld weggeven aan het buitenland.

Methylfenidaat | 13-07-13 | 11:48

@rara | 13-07-13 | 11:21

"Ooit stond de PvdA voor de emancipatie van de arbeider..."

Je kun dat ook anders, minder positief uitleggen. De socialisten van de oude stempel hebben inderdaad veel voor de arbeidersklasse (kutwoord, maar alla) betekend. Maar de onafhankelijkheid van de arbeider is nooit het doel geweest. De socialistische hervormingen kwamen in feite neer op het vervangen van de repressieve fabrieksbazen door een even repressieve overheid, waarbij de toegenomen welvaart als een douceurtje werd gebruikt. De gewone man bleef en blijft een slaaf van een hogere instantie. Zijn horigheid heeft alleen een andere naam gekregen.

Dat er door toegenomen emancipatie van de onderklassen een sterke middenklasse is ontstaan, die tegenwoordig de motor van de Nederlandse economie is, is nooit een doel van de socialisten geweest. Dat is pijnlijk duidelijk geworden nu diezelfde middenklasse onder het huidige socialistische regime moet bloeden voor het welzijn van diegenen die al aan het overheidsinfuus liggen. Zo snijdt het mes van Samson aan twee kanten: De paupers worden gepamperd en bevestigd in hun toestand van passiviteit en de middenklasse wordt geruineerd en tot dezelfde horigheid aan de overheid gedwongen.

Wie gisteren 1984 gekeken heeft, heeft gezien wat het werkelijke gezicht van het socialisme is.

Gootbalkoning | 13-07-13 | 11:48

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45 |:
.
Bijna goed. China en India neo-koloniseren het zwarte continent, en dan doen ze verdomde effectief. Wij investeren niet en dat hebben we nooit gedaan ook. Wij sturen geld en naieve artjes-in-opleiding om aspirine voor te schrijven en pompjes te planten.
Quid pro quo, me hoela!

Graaisnaaiert | 13-07-13 | 11:48

diederik swamson de grote verlosser.,nivil.
leren voor de 3% norm die de eu ons voorschrijft.
staat er niet in de grondwet,dat de overheid moet zorgen voor spreiding van werkgelegenheid.
begin eerst maar eens met de graaiers grootverdieners aan de top van allerlei instellingen,die z.g.n recht hebben op hun absurde inkomen,juridisch dicht gespijkerd.
wetgeving naar willekeur,wetjes worden in een poep en een zucht veranderd,maar daar waar het brand,en waar de bevolking schande over spreekt,daar komen de salon socialisten niet aan.
hoe houd ik mijn achterban tot vriend,hier en daar een worst gooien,daar vliegen ze op af als honden.
nivilleren het verkleinen van inkomens verschillen van mensen onderling.
dus de scheefwoners worden nu omgedraaid,staan ze weer rechtop,goedbeschouwt wil swamson de slavernij weer invoeren,een gedeelte van de bevolking werkt zich de ratjetoe,en wordt gemolken als een bladluis door de mieren.
nee swamson wij zakken steeds verder in het moeras
als dit beleid zo doorgaat

soledad | 13-07-13 | 11:47

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:38

In Amerika is het ook heel normaal om je leven lang opleidingen te volgen, je later om te scholen en de arbeidsmarkt vindt dat prima. Waarom altijd alleen kijken naar de jeugd voor technische opleidingen? Waarom ben je in Nederland uitgeleerd zo rond je 25e? Ik denk dat er zat mensen boven de 35 zijn die graag zouden willen, zeker met de huidige werkloosheid en toekomstperspectieven.

Bruno Alaska | 13-07-13 | 11:47

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:30
Dat is een fabeltje. De welvaart is hier geleend en het echte geld (gasbel) is allang verspild, oa. uitgegeven aan uitkeringen, multiculti kadootjes, ontwikkelingshulp, mislukte ICT projecten en een zeer goed betaald ambtenarenleger.

blinde kip | 13-07-13 | 11:46

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:33
Weer zo'n reutel die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Linksmensen die denken dat links, omdat het het woord sociaal gekaapt heeft, 'sociaal' is, en rechts dus asociaal is.

Links is voor een grote overheid, veel controle en nivellering: iedereen hetzelfde is sociaal volgens deze denkwijze, zie Samsom.

Niets daarvan bij de PVV. Die willen werkelijk bezuinigen, oa. op Europa, subsidies en OS. Een kleinere overheid dus, en dat is rechts. Dat ze ook nog op komen voor bijvoorbeeld behoud van de AOW voor de oudjes is simpelweg sociaal, en dat is nou echt sociaal, anders dan het afpakken van geld van de middenklasse om het aan bv. verweggistan te geven. Links is dus anders dan het woord socialist pretendeert, alles behalve sociaal. Die AOW zou ook heel makkelijk moeten kunnen in een oorspronkelijk rijk land als Nederland. Maar het hebben van een sociaal punt in je programma maakt je dus niet links, in tegendeel zou ik zeggen.

Als je het budget opmaakt aan alleen maar onzinnige zaken als ESM, Europa, Windmolenparken, OS, massaimmigratie, dan is het eigenlijk verbazingwekkend dat de boel nog niet is ingestort. Met deze linkse hobbies van de Samsommetjes zijn ze hard op weg hoor, om de boel af te breken. Gaat niet lang meer duren. Enne, nog bedankt voor de 100 Miljard aan de Spaanse banken.

La Bailaora | 13-07-13 | 11:46

Jan Dijkgraaf is een zeurende zak tabak. Als zijn Moeder 100 euro netto per maand heeft om in te leveren, heeft ze het retegoed. NIMBY!

m@rkus | 13-07-13 | 11:46

Links denkt alleen maar aan hun Linkse Hobby's.
Het klimaat-akkoord kost tientallen G's.

Dat het ten koste gaat van onze moeders zal de Linkse Groene Hippies een Rotzorg zijn.

ProAsfalt | 13-07-13 | 11:45

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:39 |

Ontwikkelingssamenwerking is een investering, China en Japen investeren momenteel kapitalen in Afrika en Europa is daar flink terrein aan het verliezen. Dat doen ze niet uit medelijden daar in Azië. Maar die discussie ga ik nu niet voeren want dan dwalen we nog verder af. Komen we over een paar jaar nog wel achter. Ontwikkelingssamenwerking moet je Europees regelen (schrap maar wat van die belachelijke landbouwsubsidies) want Nederland als individu speelt inderdaad weinig klaar op de wereld.

Je hebt gelijk dat ze wel wat meer aan de uitgaven kant kunnen snijden. Denk dat als je heel kritisch naar je eigen beleid gaat kijken en twee dagen met een pen gaat krassen naar onnodige gemeentesubsidies dat je al snel aan die 2 miljard lastenverzwaring zit.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:45

Nivelleren is gewoon een ander woord voor communisme, maar Nederland is al decennia lang zo zeer gebrainwashed door de linkse media dat men dat nog niet eens door heeft...

Zelfs de economisch meest rechtse partij (VVD) is linkser dan de meeste socialistische partijen in andere landen, dus daar hoeven we ook niets van te verwachten.

Dit alles was natuurlijk allang voorspelbaar, (zie ook de verloederde staat van de NL samenleving als resultaat van decennia van VVD kabinetten) maar volgens goed Nederlands gebruik steekt de NL bevolking iedere 4 jaar weer opnieuw collectief de kop in het zand gestoken en gaat met vol naïviteit er weer met frisse moed tegenaan... Suckerrrrrs!

bokkenrijder | 13-07-13 | 11:45

@Kaas de Vies: "Zoals bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking.
Maar dit verdomde ministerie moet wel een gouden pikkie hebben want niemand wil er vanaf!"
.
Kom nou toch. Dat is DE baantjesgenerator voor Lui Links ( PVDA ) met hun Plopsalandpaladijnen van D66 en Groen Links. Al staat het land in de hens, OSM muss sein! Dan versterven uw en mijn oma maar...

Graaisnaaiert | 13-07-13 | 11:45

@Iljitsj | 13-07-13 | 11:39 | + 1 -
De oneerlijkheid wordt weg gepropagendeerd met drogredenaties en definitie inflatie dan wel ombuiging.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:44

Nivelleren een feest?
Met dank aan die meinedige Kunduz landverraders.
Ow ja, en al die zwakzinnigen die op die partijen stemden...
Kunduz partij stemmers, kijk eens in een spiegel...
Besef wat U ziet...
Ja, U ziet het goed; Een dwaas die meinedige landverraders steunt.
Zich medeplichtig maakt aan die zo verwerpelijke zaken.
Vuige landverraders die zich hoog opgeleid noemen, doch hun mogelijk nog een beetje werkende hersencel niet weten te gebruiken..
Klakkeloos geloven wat via de landverraders en de media tot hun komt..
Zie U zelf en walg van wat U ziet...

Hendrikaatje | 13-07-13 | 11:44

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:33
Steek de draak maar met ons, jongen.

At first they ridicule you...

rara | 13-07-13 | 11:43

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:38 | + 0 -
De markt zorgt uiteindelijk zelf wel voor hun human capital, wat we moeten doen is de regering hier op afrekenen. Het probleem is dat er niemand meer op af te rekenen zijn omdat de scope van het probleem zich pas later openbaart.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:43

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:33 | + 0 -
Als je als bedrijf in "distress" MOET bezuinigen, dan bezuinig je niet op je verdienmodel (je burgers) die een economie draaiende moet houden, maar ga je extreem kritisch met de stofkam door alle niet primair noodzakelijk uitgaven.

Zoals bijvoorbeeld ontwikkelingssamenwerking.

Maar dit verdomde ministerie moet wel een gouden pikkie hebben want niemand wil er vanaf!

Denk eens na joh.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:39

"Mijn idee van nivelleren is belangrijk dan het landsbelang"
[x] ongeschikt
Clowntown! Donder toch op man. Mijn buurman met marginale baan en ook twee kinderen van dezelfde leeftijd houdt gewoon meer over dan ik doordat ik en mijn kinderen genaaid zijn door de kinderdagopvang (500 netto per maand!) en straks ook met de kinderbijslag (200 per kwartaal). Uiteraard krijgtie ook nog allerlei andere extraatjes. Kinderen zijn een keuze ja, daar wil ik best meer voor betalen. Maar je kan het niet maken door OPEENS de spelregels te veranderen. Dat is onverantwoord financieel beleid totale amateurs. Verhuurders zijn rond, over een maand de verbouwing klaar, dan vertrekken wij naar Geneve. Kom graag terug in de toekomst, maar ik wil mijn kinderen het beste bieden en dat is dus niet in dit door links totaal vergalde land waar mijn oude partij VVD tegenwoordig vrolijk aan meedoet. Ben niet meer pissig, wel verdrietig dat ik mijn sportclub vaarwel zeg en mijn vrienden en familie een stuk minder ga zien. Hoop over een jaar of 4 terug te komen. Wens jullie allemaal veel sterkte.

Iljitsj | 13-07-13 | 11:39

@brutus68 | 13-07-13 | 11:24
Volgens mij is die geestelijke stoornis bij Samsom aangeboren.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:39

Het socialisme is telkens weer een mislukking gebleken, overal waar dit schadelijke organisme de overhand kreeg en doorging totdat het geld van de Anderen op was.
Gevaarlijke socialisten vermoeden dat dit mislukken komt door complotten (joden, Amerikanen, Het Kapitaal) - en beginnen telkens opnieuw op plaatsen waar de burgers nog geld hebben om de Parasiet in leven te houden.

Nu hebben ze de EUSSR, een nieuw experiment tot het doen slagen van de oude faalcode. Samson is zo'n gevaarlijke Eurofiel.

Jan Passant mk2 | 13-07-13 | 11:38

Samson hou ook gelijk 200 bij je ouwe moer in, kan je die ook bedanken voor de hulp, wat zal ze trots zijn !

Erg lelijk | 13-07-13 | 11:38

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:34 |
Heb je helemaal gelijk in dat ze die pretstudies niet teveel ontmoedigd hebben. Maar moeten we ondertussen onze techsector maar flink inkrimpen omdat we persé Nederlanders op die plekken willen of maken we gebruik van kenniswerkers? Het Amerikaanse systeem zeg maar. Doe mij dat laatste dan maar voordat we nóg meer werklozen erbij krijgen. Die werkenden betalen ook netjes (en veel) belastingen dus kunnen ze fijn meebetalen aan onze te grote staatsschuld.

En er wordt tegenwoordig al veel gestuurd naar technische opleidingen, Ik heb ook liever Nederlanders daar zitten. We moeten hier ook flink in investeren omdat het voor met name de Aziaten en Zuid-Amerikanen steeds interessanter wordt om weer in eigen land te gaan werken.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:38

Nee natuurlijk niet... Niemand wil inleveren... NIMBY!

m@rkus | 13-07-13 | 11:38

Tja, dat soort problemen ga je krijgen als je een soort van kerngeleerde bent, zoals Diederik. Heeft teveel gespeeld met isotopen enzo.
Eerst vallen je haren uit , dan krijg je grootheidswaanzin en sluit je je aan bij een debielenclub, ga je denken dat iedereen je leuk vindt, ga je wartaal uitslaan en tot slot verdwijnt het lange termijn geheugen....

Ommezwaai | 13-07-13 | 11:37

@Toffe Fee | 13-07-13 | 11:35
Volgens mij zijn dat er nu 16.000.000.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:37

Nederland wordt steeds meer een Zuid-Amerikaans land.

Socialisme hoog in het vaandel, mensen die werken genadeloos uitzuigen en zoveel mogelijk mensen met een aai over de bol gratis geld geven. Nu de benzineprijs nog flink laten zakken en ik waan me in Venezuela!

Boris Poepnagel | 13-07-13 | 11:37

@Vuurwezel | 13-07-13 | 11:21
Maar voor de rest ben je nog wel gezond?

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:36

Ongeveer iedereen, enkele wijzen uitgezonderd, hebben wat tegen op de man die aan dit soort zaken echt wat wil doen; Geert Wilders!
Deze man wordt door de zittende meinedige landverraderskliek gedemoniseerd.
Onvoorstelbaar dat ongeveer 90% der Nederlandse bevolking met deze meinedige landverraders heult, als NSBers en
landwacht vroeger met de nazi's.
Mensen, open Uw ogen, probeer eens zelf na te denken!
U faciliteert deze misstanden.
Gebruik Uw eigen verstand; U zult dan ook inzien dat voor een goed en vrij Nederland, U Geert Wilders of PVV moet
stemmen

Hendrikaatje | 13-07-13 | 11:35

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 11:35

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:31 | + 0 -
Ja maar dit wijst toch op een falen van de overheid? We hebben namelijk niet 3405930495 studenten communicatie, mediaal toucheren en vrijetijdskunde nodig.

Het is dus symptoombestrijdingen over de rug van de jeugd die je links hebt laten liggen. Uiteraard zit hier een groot deel eigen verantwoordelijkheid, maar als je dan wilt sturen, stuur dan deze jongeren richting een technische opleiding. Nu zit je dus met een hele grote groep die nooit zullen participeren in de samenleving en ga je de moeilijke route volgen van immigratie met alle bijkomstigheden van dien.

Het klopt niet, het is niet logisch. Waarom gebeurt dit?

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:34

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:33 |
We geven inderdaad te veel uit aan de EU.

CoffeePatch | 13-07-13 | 11:34

Jan Dijkgraaf moet niet het geboortejaar van zijn moeder vermelden (1936) maar haar bruto inkomen. Pas dan kunnen we beoordelen hoe erg het is dat ze 100 euro in moet leveren. Of zijn bejaarden per definitie zielig?

Pirata piraticus | 13-07-13 | 11:34

@appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:30 |

We bezuinigen helemaal niet voor de EU, we bezuinigen omdat we veel teveel uitgeven. Dat is hele gezonde bedrijfsvoering. Of mag mijn generatie dat straks in zijn eentje gaan oplossen? Dat gaat me dan een heel stuk meer dan 100 euro extra per maand kosten. En jou waarschijnlijk ook.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:33

En nog zijn er hordes bejaarden die braaf op de PvdA blijven stemmen omdat ze den Uyl zo'n toffe peer vonden die alles deed voor de hardwerkende burger.
Maar ondertussen heeft de PvdA niets meer op met de werkende burger maar meer met allochtone handophouders.

sinar2 | 13-07-13 | 11:33

Vraag me af waarom dit meinedig landverradend creatuur niet in de gevangenis zit...

Hendrikaatje | 13-07-13 | 11:33

Spekmans en Samsom die nivelleren een feest vinden.
Asscher die de islam promoot.
Ik haat de PvdA meer dan ooit.

Fijnstoffer | 13-07-13 | 11:33

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:26 | + 0
Man man sneuaard. De PVV = links, of lees anders het verkiezingsprogrammma nog eens door. Maar veel succes daar op het Maliveld met de 12 andere tokkies.

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:33

Iedereen een uitkering, de natte droom van de PvdA.

de honden blaffen... | 13-07-13 | 11:32

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:19
Gewoon lekker thuis blijven zitten en maar slikken joh.
Maar dan ook niet zeiken als je moet inleveren.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:32

En dat schijnheilige gezever van die Samsom ook, dat een minderheid in de Eerste Kamer "een zegen is". Dan heb ik nog wel een tip voor je Diederik: trek de de PvdA geheel terug als verkiesbare partij.

Let u allemaal even op bij de volgende senaatsverkiezingen: Diederik de Hypocriete zal dan ongetwijfeld keihard zijn best doen om een meerderheid in de Eerste Kamer te krijgen. Want Nederland moet en zal kapotgenivelleerd, en met een minderheid in de Eerste Kamer -hoe gezegend dat ook moge klinken- gaat dat de PvdA niet lukken natuurlijk.\

Mijnheer Samsom, u bent om te kotsen.

Professor Superhirn | 13-07-13 | 11:32

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:16 |
En nog iets, als er niet genoeg jongeren met (high-)technische opleidingen zijn om een bedrijf te laten draaien, zoals veel bedrijven in Eindhoven en Groningen, dan vind ik het niet raar om eens in Spanje te gaan gluren waar die technici moeilijk aan een baan komen. Dat doen we al jaaaaaaaaaaren, niks nieuws. In Eindhoven en op technische universiteiten stikt het van de Duitsers, Engelsen, Aziaten en Zuid-Amerikanen. Waarom? Omdat we in Nederland een grote tech sector hebben maar de opleidingen steeds minder populair worden. Hij had het niet over willekeurige Spaanse jongeren maar over specifieke kenniswerkers in die sector. Wel goed lezen.

Liever een bedrijf met 60% Nederlanders en 40% Spanjaarden dan een failliet bedrijf en weer een grote groep werklozen. Het zooitje moet wel draaien in dit land.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:31

@fuckje | 13-07-13 | 11:26
SP en PVV liggen dichter bij elkaar dan ze beiden willen toegeven. Een gemiste kans, in de samenwerking zouden ze meer kunnen bereiken.

rara | 13-07-13 | 11:31

Toch knap, Samsom laat in een stuk van een paar regels tot twee keer toe een geval van cognitieve dissonantie blijken: 1. Nivellering mag dan (bewezen) voor minder banen zorgen, toch is het goed nieuws, want het zorgt voor draagvlak (lees: goed voor mijn electoraat).

2. We hebben geen meerderheid in de Tweede Kamer, maar weet je dat is eigenlijk ook goed nieuws. <insert lulverhaal over nieuwe politiek en draagvlak> Ik bedoel what the fuck?

Alle partijen verdelen het electoraat in groepjes en beloven iedereen een gedeelte van de taart. Het is gewoon een verdeel en heers tactiek. Het punt is dat werken beloond moet worden (als in niet te zwaar belast). Hieruit volgt dat het niet moet lonen om thuis te zitten. De overheid is een partij die als enige in staat is om sommige zaken goed te regelen, maar inkomens(her)verdeling hoort daar niet bij.

Zo'n PvdA en SP hebben het alleen maar over zielepoten en verschillen tussen mensen. Dat lost niets op. Samsom weet dit ook. Het zorgt voor minder groei, het is dus contra-productief, en toch doet hij het. Socialisten hebben het woord 'sociaal' gekaapt en smijten daar te pas en te onpas mee. Wie niet sociaal is, zal wel asociaal zijn en wie wil dat nou zijn? Er is echter helemaal niets sociaal aan het geld bij de ene partij halen, om het aan iemand anders te geven.

KapiteinClaus | 13-07-13 | 11:31

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:25 | + 0
Zo bezien ben ik het in grote lijnen wel eens met uw betoog. Maar aan de andere kant denk ik dan, we leven wel in het op twee na meest welvarendste land ter wereld. We hebben allemaal ipads, iphones en de nieuwste samsung tv, we kunnen ook wel zeiken nietwaar?

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:30

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:15
Kan wel zo gezegd zijn, maar ze doen het net andersom.
Graaiers leveren nooit in.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:30

Maar goed,
dan klapt het kabinet straks en dan mogen we* weer stemmen en dan stemmen we* Rutte omdat Samson ons geld afpakt of Samson omdat Rutte onze banen afpakt.
Rings a bell, doen't it?
Noot: We* = Dom Nederland.

Graaisnaaiert | 13-07-13 | 11:30

Bijna 700.000 werkelozen. Die doen al mee aan de nivellering. Samsom gefeliciteerd met dit succes.

CoffeePatch | 13-07-13 | 11:30

Het is een partij voor losers, maar dat is electoraal natuurlijk handig als het merendeel van het geld door een minderheid wordt opgebracht. Lekker de samenleving aansturen vanuit de onderkant, wat een losers mentaliteit±

www.youtube.com/watch?v=1fTRdGtIEXk

aceofspades | 13-07-13 | 11:30

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:20 | + 0 -
Ah daar hebben we weer zo'n gehersenspoelde. Het maakt niet uit of 100 euro voor haar veel of weinig is, het komt Samsom niet toe.
Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:21 | + 1 -
----
Aanvulling: het komt Samson niet toe omdat we bezuinigen vanwege de EU die niemand with the right mind nog (langer) wil. We bezuinigen OMDAT de EU dit van ons verlangt en dat maakt het zo schandelijk.
En dan hebben we weer 6 milj bezuinigd en onze enconomie ligt er als een half gezonken VOC schip bij, wat dan? Gaan we dan dankbaar zijn, Samson en Rutte?

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:30

@CoffeePatch | 13-07-13 | 11:25
Het kabinet gaat pas na het zomerreces vallen. Dan duurt het drie maanden voordat de verkiezingen plaats kunnen vinden, en dan zit je al wel in 2014.

rara | 13-07-13 | 11:29

@Sketcher | 13-07-13 | 11:18

Blijven stemmen op de nepliberalen van de VVD is net zo dom als in een socialistische heilstaat geloven. Goed dat nu eindelijk je ogen geopend zijn, maar dat had eerder moeten en kunnen gebeuren. Als meer mensen bij de laatste verkiezingen de mediamanipulatie hadden doorzien, zaten we nu niet met deze tweekoppige Frankenstein-coalitie.

Gootbalkoning | 13-07-13 | 11:29

@Wester82 | 13-07-13 | 11:24 | + 0 -
Immigratie is voor mij om aan te tonen dat de totale logica in de politiek ontbreekt. Ze praten krom dat recht was en verkopen het weer terug aan ons als de waarheid.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:28

Was 't maar socialistisch en was er nog maar iets over van z'n activisme. Dan ging 't geld dat hij ons aftroggeld tenminste nog naar sociale voorzieningen, in plaats van dat die ook helemaal uitgekleed worden om maar te zorgen dat banken hun bonussen kunnen blijven vangen.
Maar nee hoor, we betalen allemaal steeds meer, om er gezamelijk minder voor terug te krijgen.. En ondertussen roept dezelfde man, die begreep dat onze decadente consumptie maatschappij de oorzaak is van een heleboel problemen, die man.. roept KOOP MEER!!!!!!!
.
Klapmongool.

Pindakees | 13-07-13 | 11:27

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:15 | + 1 -
Of het nou vroeger de demonstrerende linkse vakbonden waren of nu de treurige PVV adepten: demonstreren in Den Haag: mhwoehahahahahahhahahah.... Sneu.
Optelsommetje | 13-07-13 | 11:19 | + 0 -
--------
Niets doen en je lot ondergaan is sneu, ben ik bang.
Ps.
vervelend hè, als anderen er een andere mening op na houden dan die van jou. Maar gelukkig respecteer jij altijd de mening van een ander, ook al gaat het om PVVérs. Net zo als wij 60 jaar linsche meningen hebben moeten accepteren. Maar nu keert langzaam het tij en opeens blijkt dat linkschen tolerant waren zolang we in hun straat bleven praten. Stalin, Polpot, Jong, Castro, ach..

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:26

"Dank voor het opbouwen van het land. Nu hier met je geld, decadente kapitalist!" aldus Didi. Biertje erbij? Nivelleren is tenslotte een feest.

SamKoeman | 13-07-13 | 11:26

Zelfs de SP ( van Bommel ) vindt dit idee knettergek.

fuckje | 13-07-13 | 11:26

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:15 | + -1 -
Er is een verschil tussen graaiers en mensen die door hard werken en op een eerlijke manier hun steentje bijdragen aan de maatschappij.

De graaiers zijn voornamelijk de bovenonsgestelde op posities waar zij aan zelfverrijking doen. Jij tekent voor mij te gekke regelingen in mijn contracten zoals gouden handdrukken, pensioencompensatie, en ik zal er voor zorgen dat iemand in jouw RvT voor jou hetzelfde doet. Trias parasitica. Het ontstijgt de logica.

Mensen die hard werken en waarde toevoegen zullen ook veel geld verdienen, maar dit is werkelijk verdiend. Jij stelt dus voor om de mensen die hard werken gestraft worden voor de politieke freeriders? Nee, men moet eens leren om problemen bij de wortel aan te pakken in plaats van te sturen via de belastingen.

En dan nog... wat is rijk? Je valt al heel erg snel in de 52%'s schaal. Het is totale waanzin en ik vraag je om je te ontworstelen van al die valse definities van de politici, in casu het woord eerlijk. Het is gewoon NIET eerlijk.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:25

@ Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:21 |
Die 100 euro gaat dan ook niet naar Samsom. Of ben jij soms tegen elke vorm van belasting innen?

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:25

Nog meer nivelleren? Samsom bedoelt dat de mensen die nu nog net voor zichzelf kunnen zorgen dan echt minder overhouden dan de gesubsidieerde medemens? Lijkt me echt een prima plan; snel de NL'se economie maar afmaken i.p.v. de doodsstrijd sadistisch te verlengen!

Rommelende Onderbuik | 13-07-13 | 11:25

Fatwabuster | 13-07-13 | 11:17 |
Verkiezingen in 2014? Maar waarom slaat Samsom dan nu al verkiezings-rethoriek uit?

CoffeePatch | 13-07-13 | 11:25

Samsom is het levende bewijs dat er met radio-activiteit niet te spotten valt. Je kan er ook geestelijk ziek van worden.

brutus68 | 13-07-13 | 11:24

@Kaas de Vies
Dit gaat NIET over immigratie. Dit gaat over mensen die VEEL geld te ontvangen zonder daarvoor echt te hoeven werken. Managers, praatjesmakers en ander 'bedrijfskundig' gezever waar echte werkenden voor moeten betalen. Dat is het echte probleem.

Wester82 | 13-07-13 | 11:24

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:15
Ja, zo verkopen ze het maar het komt er op neer dat de middeninkomen voor het feest van de graaiers mogen betalen en dat de laagste inkomens er misschien een paar tientjes op voor uit gaan.

blinde kip | 13-07-13 | 11:23

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:19
Als je het sneu vindt dan heb je vast wel een beter alternatief. Ik ben benieuwd.

rara | 13-07-13 | 11:23

-weggejorist-

Goorbatsjov | 13-07-13 | 11:23

@Sketcher | 13-07-13 | 11:18

Stemmen in ieder geval op het anti EU blok... en voor herverdeling van de staatskas... nivelleren 2.0 zeg maar, op de idiote subsidies en toeslagen industrie!

Fatwabuster | 13-07-13 | 11:22

Deze man is echt de weg kwijt. Op Twitter reageert hij enkel nog op gemakkelijke vragen. Ik verwacht dat het kabinet binnenkort klapt. PvdA is geen PvdA meer maar een VVD-light.

Tommygunner | 13-07-13 | 11:21

Gaat de moeder er 100 euro op achteruit met een inkomen van 5000 per maand of 1200 per maand? Als het 1200 per maand is, kan zoonlief dat toch wel aanvullen?

Vuurwezel | 13-07-13 | 11:21

@kicktherabbit | 13-07-13 | 11:20 | + 0 -
Ah daar hebben we weer zo'n gehersenspoelde. Het maakt niet uit of 100 euro voor haar veel of weinig is, het komt Samsom niet toe.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:21

@Optelsommetje | 13-07-13 | 11:15
Ik weet niet of ik PVV ga stemmen, maar ik kan je wel uitleggen wat er aan de hand is. Nivelleren is een politiek woord, dus wordt er wat anders mee bedoeld dan je zou denken. Samsom wil het subsidiecircus niet versimpelen en stroomlijnen, hij wil nog meer mensen afhankelijk maken van subsidies.

Het is niet de bedoeling dat welvaart eerlijker wordt verdeeld, het is de bedoeling dat mensen nog meer afhankelijk worden van de overheid.

Ooit stond de PvdA voor de emancipatie van de arbeider, tegenwoordig wil de PvdA afhankelijke en onmondige kiezers. Wat dat betreft lijkt ze wel wat op de EU.

rara | 13-07-13 | 11:21

"dank voor de steun", het is toch godverdomme niet te geloven. Om je kapot te schamen.

Ruskin | 13-07-13 | 11:21

"Steun suggereert dat we vrijwillig onze complete koopkracht inleveren, in plaats van dat de Partij van de Afpakkers het ons ontneemt."

Quid, hoe oud ben je. Dit is toch al jaren wat er bij de socialisten gebeurt. Dit is hun verdienmodel. Onder de banier van "solidair nivelleren" roven ze de middenklasse leeg voor hun eigen paradepaardjes.

Waarom MOET Nederland een immigratieland zijn als we zoveel structurele werkeloosheid hebben. Ben ik nu zo'n racist fascist nazi als dze logica mij totaal voorbij gaat.

Die socialisten hebben altijd verdomd goeie marketing en ze kapen en monopoliseren woorden voor hun eigen gewin, zoals roof is steun, nivelleren is eerlijk, progressief is opheffen van Nederland, bezuinigen is laten verzwaren, en negerzoenen bestaan ook al niet meer, maar ik kan deze niet direct aan de PvdA hangen.

Maar goed.

Newspeak dus.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:20

Ze kan altijd nog bij Brinkman aankloppen.

SGP-ert | 13-07-13 | 11:20

Ik zou ook cynisch worden van zo'n Jan Dijkgraaf in mijn timeline. Verder kennen we de financiële situatie van mevrouw 1936 niet eens en weet ik dus ook niet of 100 euro veel of weinig voor haar is.

Waarom worden we trouwens zo boos als een oude vrouw 100 euro per maand in moet leveren en niet zo boos als studenten straks 240 euro in moeten leveren en 200 euro extra per maand moeten betalen? Als iedereen mee moet betalen aan de crisis dan ook de ouderen.

kicktherabbit | 13-07-13 | 11:20

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:15 | + 1 -
Of het nou vroeger de demonstrerende linkse vakbonden waren of nu de treurige PVV adepten: demonstreren in Den Haag: mhwoehahahahahahhahahah.... Sneu.

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:19

Zat net nog even op Elsevier te kijken.
Valt me op dat Samson, tezamen met zijn uitspraak, op de foto het een en ander weg heeft van Volkert van der Graaf.

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:19

Dat is de reactie van iemand die 'er tegenaan zit'. Samsom is verworden tot een gefrustreerde, RECHTSE, lul.

Ornoisliefde | 13-07-13 | 11:19

@Nietvoordekat | 13-07-13 | 11:14
De PvdA houdt er inderdaad een hele rare definitie van eerlijk op na.
Zij zijn eerlijk en al de rest niet.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:19

Socialisme is net een religie. Al 100x bewezen niet te werken maar er toch in blijven geloven.

Rutte heeft mijn stem geaccepteerd en de reedt van Samson er mee opgepoetst. Ik stem de volgende keer (weer van uit het buitenland) voor het libertijns genootschap denk ik.

Sketcher | 13-07-13 | 11:18

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:16 | + 0 -

Net zoiets als PowNed, die ook Hilversum op haar grondvesten liet trillen?

Oh wacht...

Wc-kip | 13-07-13 | 11:18

Volgens Didi hebben bejaarden met klein pensioen de sterkste schouders die de zwaarste lasten moeten dragen.

CoffeePatch | 13-07-13 | 11:18

De ware aard van Samsom komt boven drijven... ik kan niet wachten tot het 2014 wordt... 2 verkiezingen om die oetlul op zijn plek te zetten en met hem die hele kut partij van hem!!

Fatwabuster | 13-07-13 | 11:17

we gaan ze slopen .... helemaal !

(c)ZWITSUL | 13-07-13 | 11:17

We weten nu toch wel dat het totale wereldvreemde schoften zijn in Den Haag. Een grote groep met werkloze jongeren wordt terzijde geschoven om jongeren met een beroepsopleiding vanuit het buitenland te importeren.

Hoe kan dit? Dan faalt de overheid toch ergens in het onderwijs. Hoe kan het dat de opleiding van onze jongeren niet aansluit bij de vraag van de markt, en is dit werkelijk de enige oplossing?

Hoe kan het dat toeslagen over de balk worden gesmeten maar als ik een foutje maak bij de belastingdienst vol automatische een inningsprocedure wordt gestart.

Hoe kan al deze waanzin voortduren, en hoe kunnen dit soort vlerkerige lobby doordrenkte politici aan de kant geschoven worden.

Dit komt omdat wij niets doen.

Tijd voor onze eigen lobby.

Kaas de Vies | 13-07-13 | 11:16

-weggejorist-

Goorbatsjov | 13-07-13 | 11:16

Als de moeder van Jan Dijkgraaf net zo nuttig was voor de reële economie als Jan Dijkgraaf zelf, vind ik die 100 euro niet zoveel en zou dat nog veel meer moeten zijn. Jan Dijkgraaf is niet meer dan een praatjesmaker en daar hebben we er wel genoeg van.

Echt werk moet beloond worden en lullen doe je maar onbetaald op ranzige websites.

Wester82 | 13-07-13 | 11:16

Ik zeg het nog een keer: 21 september massademonstratie tegen Kabinet Kutte 2

appeltjesgroeneweide | 13-07-13 | 11:15

Weg met die clown.

lulleficatie | 13-07-13 | 11:15

Toch snap ik het niet. Maar misschien kunnen de PVV reaguurders mij uitleggen waarom ze tegen nivelleren zijn. Dit betekent toch juist dat de graaiers moeten inleveren en dat de bejaarden dat geld erbij krijgen??!

Optelsommetje | 13-07-13 | 11:15

Allemaal wauwelende syndromen in Den Haag.

kwark001 | 13-07-13 | 11:14

Ion Susai | 13-07-13 | 11:14 | + 0

Bij deze: Krijg toch ongezien de tropische rimboekinkhoesttyfus, Samson.

Wc-kip | 13-07-13 | 11:14

Diederik Ransom bedoel je?

MaryJuanna | 13-07-13 | 11:14

Sowhee, die Diederik heeft veel feeling met de maatschappij die hij vertegenwoordigt!

NatteDweil | 13-07-13 | 11:14

Nu weet ik het zeker.
Ze doen prozac in ons drinkwater, anders kan ik het niet verklaren dat er nog geen revolutie is ontstaan.

Che_cuevara | 13-07-13 | 11:14

-weggejorist-

Goorbatsjov | 13-07-13 | 11:14

"Nivelleren is een feest".

Het feest waar je liever géén uitnodiging voor ontvangt.

Reinaert | 13-07-13 | 11:14

Kan iemand me uitleggen hoe het eerlijk is om geld af te pakken van iemand, en het aan iemand anders te geven? Dat heeft met eerlijk niks te maken, of je moet er wel een heel rare definitie van "eerlijk" op na houden.

Nietvoordekat | 13-07-13 | 11:14

@ Wc-kip | 13-07-13 | 11:11

Mag wel hoor. Zo lang je er maar niet bij zegt dat jij daar zelf voor zult zorgen.

Ion Susai | 13-07-13 | 11:14

Hij snapt het echt niet, en zichzelf en die flutpartij maar sociaal noemen! Politiek asociaal activistje dat er rond loopt! Bah! ...

deleraarspreekt | 13-07-13 | 11:13

Op www.wekelijksepeiling.nl/ staat de pvda in middels op zero, das ook het juiste aantal zetels dat ze verdienen, in mijn ogen dan.
Oja, PVV staat op 131, das ook niet slecht.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-13 | 11:13

Een roofdier levert nog een eerlijke inspanning voor zijn kostje. Didi is een aaseter.

Godsammekraken | 13-07-13 | 11:13

Het is maar dat ik Diederik Samson geen vroegtijdig einde aan zijn leven mag wensen, ondanks dat hij een leugenachtige huichelaar is.

Wc-kip | 13-07-13 | 11:11

Kan iemand Diederik Samsom weer aan een kerncentrale vastketenen?

ZDEV | 13-07-13 | 11:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl