Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haal niet in, blijf rechts rijden...

wel even de schoentjes uitdoen graagDe moskee Ar-Rahman in Hoofddorp gaat, inplaats van gezang, gelovigen met lichtsignalen oproepen tot gebed. Volgens moskeebestuurder D. Karamat Ali is hiervoor gekozen "om de lieve vrede met onze buren te bewaren". Ofwel het poldermodel heeft ook in de moslimgemeenschap zijn intrede gedaan. Volgens Karamat Ali is de sfeer in Nederland er op dit moment niet naar om mensen tegen de schenen te schoppen. "We zitten al vijftien jaar in een woonwijk en hebben nooit last gehad. Maar als je een geluidsinstallatie gaat gebruiken is dat koren op de molen van mensen die Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali steunen." Een wekelijks lasershowtje dus?

Reaguursels

Inloggen

Wie weet komt er een Iman op het idee om via die lasershow films in de lucht te projecteren,hoe een geit wordt geslacht,een stoute vrouw wordt gestenigd en hoe een homo met zijn hoofd naar beneden van een flatgebouw word afgesmeten!
En zaterdagavond krijgen we een oosterse buikdans te zien met Bea en Maxima in de hoofdrol!
Dat noemen wij nu eens intregeren toch?

nummertje | 18-02-05 | 09:08

Dit is het begin.
Na dit gaan alle moskeeën dit na doen, zodat de terroristen weten "wat ze niet moeten raken".

Von Bavern | 17-02-05 | 15:51

Valt niemand op dat je een lichtstraal niet in het licht ziet.. m.a.w. dit werkt niet overdag. ´s Nachts ziet in een straal van minimaal 5 km dit verschijnsel. ´Prachtige´ reclame..

spriet2000 | 17-02-05 | 10:58

@Rado; "... Als die wetsvoorstellen in hun ergste vorm zijn kut maar lang niet erg als men het uiteindelijke alternatief bekijkt.." Sorry Rado, maar dit is weer de gebruikelijke non-sense redenering waarmee je alles "goed" kan lullen en die kant noch wal raakt. In de trant van; Bek dicht, het kan altijd erger. Waar ik ziek van wordt is dat WIJ AUTOCHTONE NEDERLANDERS de dupe ervan zijn. Sinds de invoering van de identificatieplicht zijn er in 1 maand al 3500!!!! boetes uitgedeeld, belanden vrouwen met babies in de cel omdat ze FOUTPARKEERDE en geen rijbewijs kon laten zien. Denk jij dat Achmed met z'n bus volgeladen met kunstmest zich laat hierdoor tegenhouden? Laat me niet lachen!!!.

Lekker Belangrijk© | 17-02-05 | 10:07

We kunnen ons afvragen hoelang dit alles goed blijft gaan,in elke nieuwbouwwijk komt een Moskee met of zonder geluid of lichtsignalen!
Ik durf de stelling aan dat overal waar een Moskee staat of gebouwd gaat worden er geen intregatie van de allochtone bevolking zal plaatsvinden!
Immers in hun geloof met het boek der boeken, de Koran staat gewoonweg niet toe!
De enigste die zich heeft aangepast zijn de nederlanders,immers wij staan de bouw van moskeeen toe,wij organiseren reine slacht na de ramadan via de slachthuizen!
Wij moeten de puinhopen van huwelijken en
eerwraak in blijf van mijn lijf huizen regelen,wie is nu aan het intregeren????????
Weet u het,of ben ik gek??????

nummertje | 17-02-05 | 10:00

Amerika here we come!

HyBriD VorTeX | 17-02-05 | 09:58

Er is op dit moment al verkramping. Tenminste, als je doelt op mensen die bang zijn voor alles wat ook maar een beetje op een moslim lijkt. En dat mensen iedereen over een kam scheren. Het gaat niet goed met Nederland, en er zijn meerdere schuldigen.

Framoes | 17-02-05 | 02:15

Moslimpartijen aan de macht zal nog wel even duren. Sowieso stemt een minderheid van de moslims daarop. En de moslims die hier zijn, zullen grotendeels seculariseren.
Helaas zal een deel ook radicaliseren, maar de politieke invloed daarvan blijft, denk ik, beperkt tot de angst die ze in de samenleving brengen. Ik ben banger voor de verkramping die daaruit volgt, dan voor die moslim partij.

Juultje | 17-02-05 | 00:52

Het gevaar is alleen als de Moslimpartijen aan de macht komen, en met achterlijke moslimwetten komen. Niet dat Nederlandse partijen dan voor stemmen, maar het idee is toch niet fijn. Staat en geloof gescheiden houden.

Framoes | 17-02-05 | 00:05

ik denk dat zo'n schreeuwende imam meer lawaai maakt dan een kerkklok!

Rommie | 16-02-05 | 22:25

Van een lichtshow wordt je toch niet wakker, man.... Hou toch op!

MijnZus | 16-02-05 | 21:27

Wat een onzin. Kerkklokken maken meer lawaai dan een schreeuwende imam en daar stoort zich niemand aan. Typische bekrompenheid.

Hölzenbein | 16-02-05 | 20:48

Schaf alle geloven maar af. Die achterlijke lui zijn in de middeleeuwen blijven hangen. De wetenschap bewijst dat er niet zoiets is als god of allah of een andere entiteit.
[url=http://sesha.net/eden/Evolutie.asp]Evolutie[/url]

béhé | 16-02-05 | 20:46

Prachtige analyses allemaal. Vooral die vergelijking met kerkklokken. Die horen we over 50 jaar niet meer, als de skyline van iedere provinciestad is gevuld met minaretten van waaruit 6x per dag de gebedsoproepen onze trommelvliezen zullen teisteren.
-In den beginne was er het licht-

Don Quichote | 16-02-05 | 19:57

ut blijft een mooi gezicht, die lichtshow van de moslims. Ik heb er nix op tegen maar het gaat de laatste paar jaar wel achteruit in ons kwaklandje, als er moslim partijen komen in de politiek krijgen wij dan ook meer nationale feestdagen? Suikerfeest offerfeest, en moeten we dan als er eenmaal een moslim premier in dit land is ook 1maal in ons leven naar Mekka? Binnen een paar jaar kan de vrouw op ons strand niet meer toples zonnen, want dat is aanstootgevend voor de moslims die ook naar het strand willen, of krijgen we er een moslimstrand bij? Chinesen zijn er al meer dan 40 jaar in ons land, en daar hoor je nix van. Die passen zich op een manier aan die een GAST in ons land hoort te hebben, de eerste generatie GASTarbeider ook daar was nix mis mee, die gedraagte zich als GAST, maar zijn kleinkinderen ..............

spidey | 16-02-05 | 19:00

@europa
Deense vrouwen rouleren zwaar!!

exarchos | 16-02-05 | 17:20

De dhimmy status krijgen we al volgens velen opgedrongen via de NL politiek en linkse reactionairen.
Nederlanders gijzelen zichzelf langzaam naar totale irrelevantie.En de weinigen die nog het lef hebben om het tij te keren of enigzins recht te zetten hebben geen enkele keuze dan tegen de bierkaai te schreeuwen.Ze krijgen geen geloofwaardig alternatief van rechtse noch linkse gevestigde politieke partijen.Kijk naar Zwitserland en Denemarken; twee landen die strenge islam-immigratiewetten ingevoerd hebben.Nederland heeft een moslimoverschot,Denemarken een vrouwenoverschot.Wie is er nu beter aan toe ?Nederlandsche mannen, allen daarheen !

Europa | 16-02-05 | 17:07

// off-topic: Kan iemand het busje bestellen voor Ebru Umar? Dat mens is werkelijk toe aan een paar jaartjes psychiatrische behandeling....

www.propriacures.nl/archief.php?artike...

TheRealShowstopper | 16-02-05 | 16:52

@LB
Dat kan zo lijken en zelfs zo zijn. Maar vergeet niet dat jij een verwende tunnelvisie hebt over dit alles. Velen met jou, dat is jouw goed recht, we hebben tenslotte met zijn allen 30 jaar in een zeepbel genaamd Nederland geleefd.
Als die wetsvoorstellen in hun ergste vorm zijn kut maar lang niet erg als men het uiteindelijke alternatief bekijkt. Namelijk de dhimmy status opgedrongen krijgen in eigen land.

En voor wie weten wat dit inhoudt, typ dhimmy in bij google!!

Rado | 16-02-05 | 16:47

Zoals gewoonlijk ben ik het weer eens met Brusselmans eens(14:34) Scheelt me weer een hoop typewerk. Ik ben dat hele Islam gedoe spuugzat. Steeds weer opnieuw te moeten discussieren met een stelletje middeleeuwers over de meest achterlijke dogmatische onzin. We hebben een f*cking probleem op onze nek gehaald om die gasten hier binnen te halen en nu zitten we met de gebakken peren. Jarenlang moest je je bek houden van politiek "correct" Nederland anders was je een rabiate racist, nu moet je wederom je bek houden anders krijg je een paar messen van een één of andere mohammedaan in je pens geflikkerd, worden 14 jarigen al met een ausweiss opgezadeld en stemt zelfs de PvdA al voor de meest dubieuze wetsvoorstellen. We zijn snel op weg net zo achterlijk te worden als zij. Lang Leve de nivellering. KUT POLITIEK!!

Lekker Belangrijk© | 16-02-05 | 16:38

De lichtbundels van de moskee zijn de toekomstige zuilen van de Nederlandse samenleving waarbij links- en rechtsdraaiende politieke en religieuze schuinsmarcheerders langzaam zullen bevangen worden.
Gehuld in burkha's proberen andersdenkenden nog de lichtbundels van het nihilisme te ontwijken maar dan gaat plots het licht helemaal uit.
Dan schalt er een autoritaire toon uit de ivoren vuurtoren om de blinden te leiden door het land van Muhammad.

Europa | 16-02-05 | 16:34

Alle moslims een pager geven en oppiepen als ze moeten/kunnen bidden.
Of is dat niets?

Styx | 16-02-05 | 16:18

reactie op framoes; Geloof kwam heel erg op in de middeleeuwen, toen alles slecht ging. De mensen had iemand nodig om de schuld te geven, en tegelijkertijd om hulp te vragen. Dat is waarom ik religie onzin vind. Het zorgt alleen maar voor gezeik.

Ik vind dat hybrid wel enigzins gelijk heeft over dat wij ons moeten aanpassen, en dat dat niet helemaal klopt. Maar gordijnen dichtdoen vind ik nou niet echt een goed voorbeeld.

Jan onder Modaal | 16-02-05 | 16:12

Dan denk ik dat het strand 's avonds 1 grote gebedsruimte wordt als die vuurtorens aangaan...........

The Dutch Chainsaw M | 16-02-05 | 15:55

Geloof kwam heel erg op in de middeleeuwen, toen alles slecht ging. De mensen had iemand nodig om de schuld te geven, en tegelijkertijd om hulp te vragen. Dat is waarom ik religie onzin vind. Het zorgt alleen maar voor gezeik.

Ik vind dat hybrid wel enigzins gelijk heeft over dat wij ons moeten aanpassen, en dat dat niet helemaal klopt. Maar gordijnen dichtdoen vind ik nou niet echt een goed voorbeeld.

Framoes | 16-02-05 | 15:52

Lasershow? Hoe moet dat dan als je een blinde moslim bent?

dolores | 16-02-05 | 15:34

Kijk dit is nou een voorbeeld van hoe integratie behoort te zijn, het is wel jammer dat voor de lasershow is gekozen om de foute reden (angst). Maatjah het is een begin. Het is wel jammer dat zij een minaret hebben geplaatst omdat christelijke kerken de afgelopen decenia meestal ook geen kerktorens inelkaar knutselen met irritante klokken voor mensen die geen horloge hebben.

Jan onder Modaal | 16-02-05 | 15:17

@ klauwhamer
Ik loop hier gewoon door de buurt en in de winkel maak ik af en toe een praatje. En dan lijken 'ze' af en toe net gewone mensen. Soms vrolijk, aardig, soms chagrijnig. Maar vaak krijg ik ook de laatste categorie wel aan het lachen. Als iedereen nou eens wat minder serieus zou doen.

Juultje | 16-02-05 | 15:16

Dit onder het motto: oplaseren of oplazeren? ;)

superlutser | 16-02-05 | 15:06

Ik verbied de islam of de mohammedaan of de koran of de weet ik veel wat helemaal niet. Overigens is Allah, net zoals het Chr. onderdeel, een menselijke interpretatie die de plank volledig misslaat in vrijwel alle (met name vertaalde) geschriften. Als leidraad klopt ze wel en dient ze zeker een nobel doel? maar voor de rest is het natuurlijk maar net hoe het je schikt een en ander te zien. Ik geloof, maar niet het woord Gods als de bijbel en dus ook niet in het woord Mohammed als opvolging. Zowel Mohammed als Jezus die ik al mensen die belangrijk waren, maar niet expliciet zonen van God. Dat zij we dan allemaal? even ?plat? genomen. Dat we daar uren over kunnen discussiëren is geinig en vooral vermoeiend. Ik ben voor respect en aanpassen, elkaar gunnen maar ook geven. Beide kanten. En dat geven zit er niet in zoals ik DEZE tekst lees van D. Karamat. Dat is mijn punt? en daar laat ik het even bij. Ik zie dat sommigen hier het mij eens zijn, sommigen niet (dat mag en respecteer ik zonder meer) en sommigen mij willen toetsen maar daar de verkeerde interpretatie voor aanhalen (wat ik wat laag vind). Amen - slaap lekker en tot het volgende onderwerp.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:52

"Maar als je een geluidsinstallatie gaat gebruiken is dat koren op de molen van mensen die Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali steunen."
.
Da's een verkeerde reden om geen herrie te maken. Ze moeten stil zijn om geen buren te pesten.

kalief | 16-02-05 | 14:52

@weissbier 16-02-05 @ 14:42
"verbod op de islam en de koran"
specifieker - je moet gewoon het geloof verbieden, in de middeleeuwen had het nog functie, nu7 werkt het alleen maar beperkend.

klauwhamer | 16-02-05 | 14:51

IK HEB INDERDAAD LAST VAN KERKKLOKKEN!!! Vervelende oproepen van kerkelijke instituten die zwaar medeverantwoordelijk zijn voor 90% van de oorlogen van de afgelopen 2 millennia.

Totale onzin die klokken, terwijl (om logica van gemiddelde gelovige te gebruiken) geschreven staat dat God en Jezus niet bestaan.

Waar?

Hier: "God en Jezus bestaan niet".

fleuris | 16-02-05 | 14:43

@HyBriD VorTex: ik ben mischien net zo skeptisch als jij hoor en ik weet heus wel dat allah het goedkeurt als een moslim tegen een ongelovige liegt als het om de islam gaat (mes in de rug enzo) maar om ALLES wat het islam betreft per definitie negatief te interpreteren schiet niet op resp. ben ik (nog) niet toe bereid. die gedachtes die ik hier óf indirect óf expliciet lees in vrijwel alle afkeurende mails betekenen helemaal tot het einde doorgedacht een verbod op de islam en de koran. effe eerlijk wezen.
en dat is niet bijzonder intelligent want zover zal het de volgende 50 jaar toch niet komen. beter is eerst proberen een vorm van samenleving te vinden. hopen op de gematigden... veel fedusie heb ik er ook niet in maar beter dan een te vroeg begonnen oorlog te verliezen.

weissbier | 16-02-05 | 14:42

@Juultje 16-02-05 @ 14:30
Wat is dan de goede manier om te reageren juultje? tenminste zonder dat je jezelf tekort doet, of in de hoek word gezet?
Reageren doe je toch voor jezelf?

Met betrekking tot mijn gezonde verstand; dat is door de huidige situatie behoorlijk verkankerd; wat bij mij meer speelt is nu zelfstandigheid, zelfbehoud, eigenwaarde en respect ipv. "jezelf openstellen" en "rekening houden met". Die ongein heeft te lang geduurd, en zorgt alleen maar voor steeds meer problemen.

klauwhamer | 16-02-05 | 14:39

@Bugger_Me
Zij mogen hun moskee, wij onze rust. Middelen heet dat. Hun lampje is doorzetten van iets wat toch al niet mocht. Alleen nét ff wat anders. En dat zit me dwars. Dat natrappen. 'Wij' passen ons aan dat die moskee er komt, maar houden niet van 5x per dag lawaai. Dus moeten hun accepteren dat signalen (geluid/licht) dus ff niet kunnen... moeilijk moeilijk moeilijk...

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:38

@ Kakbouter

Er niemand die mij tot nu toe heeft kunnen uitleggen waar die drang toch vandaan komt een dialoog aan te gaan met mensen die alles waarvoor Het Vrije Westen voor staat minachten en wensen te vernietigen..

Maar ik ben dan ook nog nooit op een PvdA congres geweest..

Brusselmans | 16-02-05 | 14:34

@Hybrid

" Dan pas JIJ je aan, aan HUN gedoe... zo werkt het niet" Hoe werkt het dan?

Bugger_Me | 16-02-05 | 14:34

@ klauwhamer
Je moet niks vergelijken en al helemaal niet met een land dat zichzelf een paar honderd jaar heeft terug gezet. Je kan ook gewoon je gezonde verstand gebruiken. Onderreageren, zoals deccenia lang is gebeurd is niet goed, maar overreageren, zoals schijnt te moeten sinds Fortuyn, is ook niet goed.

Juultje | 16-02-05 | 14:30

kleine aanvulling:
"mijns inziens is de extremistische kant van dat achterlijke geloof verantwoordlijk daarvoor"... voordat er weer wordt gemuggezift

klauwhamer | 16-02-05 | 14:29

@Bugger_Me
Nee, dat weer niet. Maar jouw intepretatie slaat de boot helemaal mis. Waar dat aan ligt,... laat ik aan jou. Maar vrijheid van gd en kerken e.d. is juist iets waar ik aan refereer... lees het nog es 3x en kijk of je het dan snapt. Anders; lekker laten leven.
@Juultje
Dat klopt, als is het om me mening te toetsen... :)

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:27

@ Juultje 16-02-05 @ 14:15
op een gegeven moment moet je wel gaan vergelijken, anders word je hier genaaid met je eigen regeltjes en vrijheden. Besef maar eens hoe goed wij het hier hebben, en hoe wij door onze eigen tolerantie onszelf de das om doen.

@~Pyro~ 16-02-05 @ 14:15
inderdaad, daar heb je gelijk in, was ff de emotie die de overhand nam. Nooit zou ik dergelijke acties uitvoeren omdat dat alleen maar meer problemen uitlokt, en je zo niet tot een oplossing komt. Bovendien is geweld een teken van zwakte. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik niet kotsmisselijk word van dat geouwehoer. Dagelijks lees je dingen in de krant en op internet met betrekking tot misstanden van de foute(!) allochtone medemens, en mijns inziens is dat achterlijke geloof verantwoordlijk daarvoor.

klauwhamer | 16-02-05 | 14:24

HyBriD VorTeX
Jij kan je volgens mij echt overal druk over maken.

Juultje | 16-02-05 | 14:23

Ik pas me al jarenlang aan aan al die goedgelovige idioten die in een God geloven. Als de christelijke kerk nog steeds die kutklokken mag luiden dan moet je ook zo eerlijk zijn om een ander een lichtje te laten schijnen.

Wat mij betreft verdwijnen alle Godsdiensten gisteren nog. Hoef ik me ook niet meer aan te passen.

TM | 16-02-05 | 14:21

Hybrid, ik snap geen flikker van je tekst. Ben jij Kouwes?

Bugger_Me | 16-02-05 | 14:20

@tm
Je gaat toch je ramen dicht doen of je gordijnen omdat hun zo nodig een lichie of mhaghalla teksten zingen? Dan pas JIJ je aan, aan HUN gedoe... zo werkt het niet...

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:18

Dva, waar haal jij vandaan dat moskeëen zich niet aan de regels zouden moeten houden? Quote: " Echter hebben kerken zich te houden aan de regel"

Daar is namelijk je hele argumentatie op gebaseerd

Bugger_Me | 16-02-05 | 14:16

""Ben door de jaren heen flink ziek geworden van de islam - was voorheen altijd een hele lieve jongen die overal voor open stond - maar intussen zijn mijn ogen geopend voor de gezwellen in deze maatschappij.""
~
Ow dat zijn er wel meer, waaronder ikzelf.
Gelukkig, kraam ik geen onzin uit als platbranden van dat varkenshok.
Emotie laten spreken ipv "gezond" verstand lijkt mij niet echt slim, jou wel blijkbaar.

~Pyro~ | 16-02-05 | 14:15

Ik vind het eigenlijk wel een slimme oplossing van die lui. Zeker niet waard om weer zo'n zeikerdjes-thread voor op te zetten. Als ik moet kiezen tussen die kut-kanker-kerkklokken op zondagmorgen of een supertrouper dat het logo van Batman op de wolken projecteert dan weet ik het wel. Ik heb gordijnen thuis...

TM | 16-02-05 | 14:15

@ klauwhamer
Onze maatschappij vergelijken met Iran slaat nergens op. Je lijkt wel een klein kind 'Ja, maar hij begon'.

Juultje | 16-02-05 | 14:15

@dva
Amen.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:14

@spooky..

Als je goed zou leren lezen. Dan zag je dat ik niet roep dat ze die speaker neit mogen plaatsen. Ik vind het goed dat het bestuur besloten heeft niet een vergunning aan te vragen omdat ze nu eindelijk eens begrijpen waar de nederlanders zich aan zouden kunnen irriteren. (LET WEL.) 5 jaar geleden voordat de spanningen er waren zouden ze het zonder blikken of blozen hebben aangevraagd... en gekregen!

Dat nu tegenwoordig er een ophef moet gemaakt worden dat ze geen speakers gaan plaatsen vind ik goed. Dat jij, spooky kennelijk getriggerd wordt door mijn uitspraak dat ik "niet een gillend iemand onder mijn raam wil hebben" als ik in bed lig is helaas. Niemand wil een gillend iemand onder zijn raam hebben. Over klokken en bellen van kerken. Die vind ik ook erg irritant als ik zondag lekker lig uit te slapen. Daar wordt ik door gewekt en die zou ik ook graag uit de toren willen schieten. Echter hebben kerken zich te houden aan de regels.

Als een moskee zich met een bel, een keer per week laat horen is het geen enkel probleem zolang het maar volgens de regels gaat!. Die zijn, na een bepaald tijdstip.

Verder schrijf ik dat ik het belachelijk zou vinden dat de overheden zich af vragen of ze uberhaubt een dergelijke inbreuk op de rust in een buurt moet toestaan. Nogmaals, een geintegreerde moskee vind ik top = geen gebler uit een speaker installatie.

Dus ... leer eerst eens te lezen en te begrijpen voordat je iemand uit gaat maken voor simpel. Ik heb ook het haarlems dagblad en had al gelezen dat er een minaret gebouwd wordt. Bouwen betekend niet vervangen.

Ach ja.... ik denk dat door niet begrijpen al heilige oorlogen zijn gestart en mensen zijn neergestoken.... dus laat ik het hier maar bij.

Dva | 16-02-05 | 14:13

Nogmaals, het gaat om een simpel lampje op de moskee, niet een hele lasershow zoals Pink Floyd ze maakt...

Evil D. | 16-02-05 | 14:12

Ik snap niet wat je uit mijn tekst haalt dat te zeggen of je snapt mij niet.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 14:11

HyBrid, wel eens van kerken gehoord? Je weet wel, die dingen met een kruis op het dak met zo'n klok er in die beiert op zondag, bij bruiloften, bij begrafenissen etc. Vrijheid van godsdienst enzo. Of wil je beweren dat Moslims minder recht hebben hun geloof te beleiden (conform de regeltjes) dan Christenen, Hindi, Jehova's, Wiki-Wiki en Voodoo gangers?

Bugger_Me | 16-02-05 | 14:09

@. ~Pyro~ 16-02-05 @ 13:04;
nee die van jou is lekker zinnig; probeer jij maar eens een kerk te stichten in Iran, kijken of het je dan nog lukt om die kutklok te laten luiden, man je wordt gewoon persoonlijk afgefikt. Ben door de jaren heen flink ziek geworden van de islam - was voorheen altijd een hele lieve jongen die overal voor open stond - maar intussen zijn mijn ogen geopend voor de gezwellen in deze maatschappij. Ga je eerst maar eens ff verdiepen in de koran, en wat dat achterlijke geloof propageert. Ik heb me er de laatste tijd behoorlijk mee bezig gehouden, en mijn maag draait om bij de dingen die ik erover lees.
En hou die achterlijke NSB opmerkingen voor je kl**thommel - mijn grootouders hebben nog slavenarbeid verricht in jappenkampen, en nazi's mogen van mij allemaal tegen de muur, maar als je nu je bolle ogen sluit voor de ondergrondse, sluipende terreur die op onze maatschappij (en niet alleen bij ons!) wordt uitgevoerd, verdien je het om later door die geytenneuqers genaaid te worden.

klauwhamer | 16-02-05 | 14:09

Jammer, geen luidspreker. Ik vond 't wel mooi toen ik in Dubai zat. Rustieke manier van wakker worden.

Juultje | 16-02-05 | 14:07

Waarom moeten moslims trouwens worden opgeroepen tot gebed? Kunnen ze geen klokkijken? Waarom jatten ze dan al die dure horloges?

BigPete | 16-02-05 | 14:05

En Starf*ckert maar beweren dat Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali niets bereikt hebben!

Nooit meer slapen | 16-02-05 | 13:53

Waarom niet lekker terug naar het poldermodel. We moeten er per slot van rekening toch het beste er van zien te maken en we zitten nu eenmaal met elkaar opgescheept.
Dus laten we weer lekker consessies maken.

ranzige rob | 16-02-05 | 13:49

@Kakbouter
Ja, dat klopt. Maar als ik kies (die luxe heb ik dan nog) voor een ander land, bijvoorbeeld Zweden of Denemarken, leer ik wel direct de taal en gewoonten. Dat ik me niet 100% aanpas en groepen opzoek van Nederlanders weet ik. Dat doen bijvoorbeeld Turken en Marrokanen hier ook, niets mis mee. Mag best. Dat ze hier een moskee neerzetten okaydokay, wij bouwen ook kerken etc. Maar je moet wel een cultuurgrens trekken. En geluid of licht is gewoon irritant, het kan afleiden. Dus autobestuurders, vliegtuigen en weet ik wat zien een dom geknipper wat niemand wat zegt op ene paar zielen na. Als die al kijken. En het is wel moeilijk voor ze, ze willen gewoon hier huh ding doen... hoe het ook moet en of we dat nou goed vinden of niet. Wat al getyped wordt; "5 jaar geleden kon het zeker wel" omdat de maatschappij wat onwennig en zonder zelfidentificatie naar de wereld keek... is waar. We worden wakker, dat vinden ze klote.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 13:41

Dit weekend in Discotheek 'Ar-Rhaman' Dj Mohammed de heilige profeet, Tarkan, Mc da mouth of Allah, en mystery guest! Huisregels: No drugs, no agression, no shoes.

Framoes | 16-02-05 | 13:39

Vrijblijvend advies aan de hoofdgeiteneuker van deze gebedsinstelling. Verlicht de minaret met een grote rode lamp, deze kleur licht schijnt een grote aantrekkingskracht op uw zeer vrome volgelingen te hebben, althans als ik de concentratie van geitenneukers in de gemiddelde hoerenstraat in Nederland zie.

capo | 16-02-05 | 13:38

das dan ook weer waar,

Feerdoux | 16-02-05 | 13:37

ze doen in ieder geval hun best

ranzige rob | 16-02-05 | 13:35

Inderdaad goed dat men zich verdiept in het gastland en hun niet voor de schenen wil stoten..... maar mocht dat eerst wel dan, zoals een reactie eerder heel scherp opmerkte!!!

Neemt niet weg dat een groot deel van de goedbedoelende, tolerante NL'ers totaal geen idee hebben waar ze het over hebben als het over de islam en moslims gaat.
Ze bezitten gewoon niet het bewustzijn, de historische kennis en de islamitische jurisprudentie die hiervoor nodig zijn wil men kunnen bevatten waar men mee te maken heeft. Natuurlijk zijn individuele moslims niet slecht bij voorbaat, er zijn wel goede. Maar........ die reacties en opmerkingen in de trant van 'het valt wel mee' en 'wij moeten ons ook aanpassen' zijn koren op de molen van het collectieve bewustzijn van de moslims, zij rekenen daar immers op omdat dat hier de norm is en het is de standaard (veroverings)tactiek van de mohammedanen om een regio te onderwerpen.

Hudna en Taqiya zijn geoorloofde middelen in het Dar al Harb!!Vergeet dat niet!!!
Gooi de welvaart, rechten en verworvenheden die onze ouders voor ons gecreerd hebben niet in de prullebak omdat de geschiedenis niet bekend is, zoals iedereen kan weten zal die zich dan herhalen!!

Rado | 16-02-05 | 13:35

Wat ik niet helemaal begrijp; hoe kunnen de moslims nou zeggen dat dit moet van Allah? Ik kan me niet herinneren dat Allah al een boomblaster en een lasershowtje tot zijn beschikking had...
Dus op dit gebied moderniseren ze wel maar op alle andere gebieden blijven ze 3000 jaar achterlopen? Beetje vreemd.

amsmad | 16-02-05 | 13:33

@HyBriD VorTeX:
Dat het niet aan jou ligt, daar geloof ik je. Maar dat het moeilijk voor hen is, dat geloof ik weer net niet. Het is meer de manier waarop wij NL'ers tegen 'alles wat vreemd is' aan kijken. "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet". Wij zouden eens wat minder angstig met het nieuwe om kunnen gaan. Draai het maar eens om, als je naar een nieuw land emigreert dan zul immer een buitenlander blijven. Het is je kleur, uiterlijk of geloof zijn waarmee je je i.e.i. identificeert. Dat zoek je dan ook op bij je 'groepsgenoten'. Getthovorming is dan het gevolg. Sterk argument maar niet helemaal waar. Zodra wij vrouwen(!) en allochtonen ook in onze bestuurscultuur toelaten zullen meer en meer medelanders zich kunnen identificeren met de nieuwe cultuur waarin zij leven. Zelf ben ik voor 3 maand in Nieuw Zeeland geweest. Voor vakantie en om mijn 'emigratie-idee' te onderzoeken. Ik kan je vertellen dat er geen ander land ter wereld is waar de anti-tolerantie zo hoog in de maatschappij staat. Na een paar dagen wist ik al dat ik hier niet permanent zou willen wonen...... Ik voelde mij dus aan allochtoon. Toch zijn er mensen die hiertoe gedwongen zijn. Kunnen dus niet kiezen. Zij nemen de kans en wij geven die. Tenminste, dat poog ik. Blijft over de onderontwikkelde massa uit het oosten van Turkije en het noorden van Marokko. Deze groep mensen is het residu van onze eigen luiheid. Hier zullen we mee moeten dealen. De huidige en volgende generatie zullen zich meer en meer als echte NL'ers gaan voelen en uiten. (Beetje onsamenhangend verhaaltje geworden maar toch) Ik heb gezegd.
*Kakbouterse gaat het regime op kantoor ff aantrekken en het fort klaar maken. Ltrz*

Kakbouter | 16-02-05 | 13:32

die laser moet eerst nog gejat worden, die krengen zijn zo zwaar dat duurt nog wel even, en daar essent erheen sturen, want de stroom zal wel illigaal worden getapt, dat duurt nog wel even hoor voordat het er staat

Feerdoux | 16-02-05 | 13:31

Mysteryland 2006 gaat naast de moskee plaatsvinden, ik zeg het je!!Gabbers en moslims United!!

prestodegekste | 16-02-05 | 13:28

Beetje late reaktie he... Was om 8:00 al op 't nieuws.

Mad_Mike | 16-02-05 | 13:27

Goed om te constateren dat tenminste een deel van Moslim Nederland het pad der verlichting opgaat.

Als ze nu maar niet gelijk doorschieten en iedere al dan niet hennep kwekende kas in het Westland tot filiaal bombarderen, hetgeen heel plausibel is, gezien de populatie die aldaar werkzaam is.

Style Councillor | 16-02-05 | 13:22

@Brusselmans 16-02-05 @ 13:00

Dat is idd. een van de redenen waarom ik de oprichting van de MDP wel positief bekijk. Als iets mij niet aanstaat aan dit land is het wel dat echte discussie voortdurend uit de weg wordt gegaan. Laat maar eens duidelijk worden wat de Jabri's echt vinden en hoe groot hun achterban is. Bovendien verliest met name de PvdA een deel van zijn achterban aan de MDP.

TheRealShowstopper | 16-02-05 | 13:18

Wat een gelul over een simpel lampje op een gebouw.

Evil D. | 16-02-05 | 13:17

@kakbouter.
"Ik blijf van mening dat onze maatschappij enkel en alleen overeind blijft door tolerantie nen respect voor elkaar."
--Eens, MAAR: Vooral dat laatste is erg moeilijk bij veel van die gasten, aan mij ligt het niet hoor. Echt niet.--

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 13:14

@mrXL
Eens. Je brengt het alleen wat genuanceerder dan ik, wat vaak niet begrepen wordt... :)

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 13:12

@Brusselmans; Kopspijkers is ook al zooooo 2001. Boeit niet echt meer. Toch bedankt voor je compliment. :) (2x klikken omdat er BrussleHans stond)
Anyway, vind gewoon dat we niet zo moeten zeiken en afgeven. Grappen maken en beetje stangen is meer mijn gading. Maar als we serieus gaan lulluh dan sta ik achter de grootste gemene deler (makkelijk he?!) en hiermee poog ik de impasse tussen de Nederlander en de Medelander te doorbreken. Ik blijf van mening dat onze maatschappij enkel en alleen overeind blijft door tolerantie nen respect voor elkaar. Gelukkig denkt het merendeel er ook zo over. Een initiatief van deze moskee in Hoofddorp juich ik dan ook toe. Inventief, niet storend en voor elk wat wils. Tja, we kunnen er nou eenmaal niets aan doen dat ons NL gebukt gaat onder een cultuur verschuiving. Leer ermee leven, accepteer het zoals het is. Het (veelgebruikte) argument dat onze NL'se cultuur verdwijnt en er een Islamitische staat komt als de Moslims in de meerderheid komen slaat als een lul op een drumstel. Komop; Ook onze nieuwe buren moeten wel met onze Normen & Waarden mee anders stort alles in elkaar. En laat dat nou net de enige reden zijn waarom wij (NL'ers) en zij (ML'ers) zo trots op dit land zijn en er graag willen (blijven!!!) wonen.
Als laatste; Ik ben een uit de groningse klei getrokken boer die nu in het westen v/h land woont en een uitgesproken atheist was, is en blijft.

Kakbouter | 16-02-05 | 13:10

@weissbier
Positief signaal? Het enige positieve is de + stroomaansluiting. Ze zijn bijzonder vooringenomen, maar nét niet dom genoeg om toch te gaan voor de speakers (of nét niet suïcidaal genoeg). En dan zo een provocerende opmerking maken? Die Ammamimdinges lacht z'n lul drie keer om z'n nek... in Egypte en verwante landen doen ze er andere dingen mee, mar goed. Dat zijn de badkamers daar (voornamelijk kleine kereltjes die daar dingen moeten doen.. bleh.. is een boek over overigens).
Overigens is de kerklok vaak ook gedimt in woonwijken om niet oorverdovend gelovigen in de luxe buitenwijken op te roepen.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 13:10

Hij ken die moskee ook gewoon afbreken...
Zo'n ding past toch ook helemaal niet in ons straatbeeld

gwdtjuh | 16-02-05 | 13:09

@michiel: Valt wel mee, hoor, lulletje rozewater. Ik ben zelfstandige en draai meer uurtjes dan jij. Verder betaal ik ook heel netjes al m'n belasting dus als ik een 'normale baan' ga zoeken, gaat niemand er op vooruit.

Hoezo tunnelvisie? Zelfs een amoebe heeft meer hersencellen. Ik citeer stukken en lever daar commentaar op, jij lult in de ruimte.

Met een dergelijk niveau zul je wel weinig opleiding hebben en zeker geen belangrijke functie.

Prettige dag verder!

mrXL | 16-02-05 | 13:08

Uberhaupt waanzin als gelovigen moeten worden op geroepen met gejangel en licht signalen om tot gebed over te gaan.
Een goeie Christen vergeet niet naar de kerk te gaan!!!!!!
Bij moslims is dit toch anders, laat mee raden waarom!!!
Bzzzzzzzzzzzzz.

De bottengooier | 16-02-05 | 13:08

Oproepen tot brandstichting, het bestempelen als varkenshok is wat mij betreft gewoon discriminatie en het aanzetten tot haat en daarmee wat mij betreft strafbaar en reden tot IP ban. En waar is al die haat tegen gericht een moskee waar niemand last van heeft. Stelletje misselijke door haat verblinde mannetjes zijn jullie bah.

spooky | 16-02-05 | 13:06

nieuwe faithless:
Allah is a Dj...

Duke ACID | 16-02-05 | 13:06

@spooky die het kan weten.
man jij weet niet eens dat je anus bedoeld is om te schijten, en niet om slap te ouwehoeren.

Tubifiks | 16-02-05 | 13:05

oow jah

ik word elke zondag wakker gemaakt door Kerken - ze laten me niet slapen en ze maken erg veel lawaaai :@

Meki | 16-02-05 | 13:05

@klauwhamer 16-02-05 @ 13:01

En de toegevoegde waarde van deze onnozele uitspraak mag zijn???
Ooooww... je familie zat vroeger bij de NSB, en je "teert" nog een beetje op rechtse uitingen.
Debiel!

~Pyro~ | 16-02-05 | 13:04

@". mrXL 16-02-05 @ 12:07"
Lees eens een andere krant dan de telegraaf en neem een degelijke baan. Je hebt te veel tijd om handen.

michiel | 16-02-05 | 13:04

drukt = drukte

Brusselmans | 16-02-05 | 13:02

Gewoon de fik erin kan ook (vraag maar aan de Ddos-kabouter), dan heb je een mooie eenmalige-lichtshow.

Evil D. | 16-02-05 | 13:02

Telegraaf: "Volgens Karamat Ali ondervinden omwonenden hier geen hinder van. "Het is spijtig dat we onze gelovigen niet via een luidspreker kunnen bereiken, maar het is niet anders."

Als (niet-)gelovige hoef je daar niet spijtig om te zijn. Ben eens 2 weken in Caïro geweest, heb geen oog dicht gedaan. En dacht je tegen de ochtend nog ff wat slaap te kunnen pakken, dan begon om 7 uur de school achter ons appartement met het volkslied en marsmuziek.

Chimp | 16-02-05 | 13:01

Licht willen ze hebben,he.
lichterlaaie kunnen ze krijgen!
Gewoon in de fik zetten dat varkenshok!!

En met betrekking tot het "kerk klok gezeur": die gaan niet 5 maal per dag af!

klauwhamer | 16-02-05 | 13:01

@ Kakbouter

BrusselHans!?!

Net als bij de guitige verbastering van je eigen naam dient ook het humoristisch talent dat achter deze woordspeling schuil gaat niet te worden onderschat.

Van het schuddenbuiken drukt je pardoes twee keer op Post?

Zou Kopspijkers al gebelt hebben?

Enfin, @ TRS

Het is te hopen dat Jabri met de DMP een of twee zeteltjes krijgt de komende verkiezingen. Dat worden mooie debatten met Wilders.

Dat ie vooral zijn intenties in verstaanbaar gearticuleerd Nederlands uit de doekjes mag komen doen.

"Wir haben es nicht gewußt" gaat dan niet meer op..

Brusselmans | 16-02-05 | 13:00

@clandestino
Wacht maar tot je er 50 meter vandaan woont en je op zondagochtend lekker dacht uit te slapen.
Die kerkbellen mogen voor mij ook afgeschaft/verboden worden. Gelijke monikken gelijke kappen.
Maar dat zal wel weer niet sporen met de gristelijke tradities van Donner.

777bas777 | 16-02-05 | 12:58

Nogmaals de moskee heeft nog nooit opgeroepen tot gebed lees het kranteartikel maar, en ik kan het weten ik woon er en heb nog nooit iets gehoord of van andere gehoord dat er ook maar enige overlast van die moskee is.

spooky | 16-02-05 | 12:58

door die lichtbundels is zo'n moskee goed herkenbaar voor onze f16 straaljagers.

zodra ze die lichtbundels zien kunnen ze er een laser gestuurde raket op af sturen.
muhahaha

Warrior | 16-02-05 | 12:56

Nu heb ik sterk de overtuiging dat moslims in het algemeen bezeten zijn van hun mobieltjes. Die gebedsoproepen kunnen dus gewoon via sms.

Don Quichote | 16-02-05 | 12:55

@Dva,

Wat loop jij slap te ouwehoeren zeg, lees het artikel uit het Haarlemsdagblad dan, er is in geen 15 jaar opgeroepen tot gebed, nooit. Kerken hoor je wel op zondag de msokee nooit, niet dat ik last heb van een kerkklok. Zeg gewoon niks als je niks te melden hebt. De lichtgevende minaret is een symbolisch teken geen vervanger van de luidsreker want die was er niet. Snap er echt niks van zijn er moslims die met de tijd mee gaan geen overlast geven is het weer niet goed, alleenmaar omdat het niet in het bekrompenwereld wereld van vooroordelen van je past.

spooky | 16-02-05 | 12:55

nu krijgen we eens een x een redelijk positief(licht) signaal en wordt er weer gemopperd , ik neem aan dat ze phillips lampen gebruiken, PS ik houd niet meer van jullie gegroet Jezus

web_grazer | 16-02-05 | 12:51

Een kerkbel vind ik toch net iets anders dan het gillen van:
maggeillis magallas achamagallah Akbar!

(Electronisch versterkt kan gevaar voor de volksgezondheid opleveren.)

clandestino | 16-02-05 | 12:51

Ik stel voor dat de Moskee op het tijdstip van gebed de nederlandse vlag hijst!

Oh wacht, shit, da's waarschijnlijk verboden.... misschien kunnen ze een ontheffing aanvragen.

zie ook:

www.nrc.nl/binnenland/artikel/11085334...

TheRealShowstopper | 16-02-05 | 12:50

stiekeme lui, is gewoon een verkapte lasershield test.

Tubifiks | 16-02-05 | 12:50

Dat heet nou vrijheid in gebondenheid. Je mag van alles doen, zolang een ander er maar geen last van heeft. En als ze graag willen jengelen, mij best, maar niet hier.

Trouwens, iemand last van overlast van kerkklokken? Die maken ook wel lawaai, maar het is niet

Filo | 16-02-05 | 12:48

een ander islamitisch geluid, hoorde jij dat ook? .nee ik ben lichthorend

nobushi | 16-02-05 | 12:47

lichtvervuiling

Don Quichote | 16-02-05 | 12:46

@Brusselmans: Tja, sollicitatie aan de redactie sturen? Kun je je hart ophalen want godzijdank zijn er nog meer moraalreaguurders bij GS. Allemaal een ban, Hoppa! Maar goed, we zijn dol op types zoals BrussleHans....

Kakbouter | 16-02-05 | 12:46

Pfffft ik woon in hoofddorp en kan je vertellen.

"Nooit last gehad van de buurt" Dat is helemala waar. Gene probleem. Maar als ik 5x in de dag (dus s'ochtends wakker gemaakt wordt) met een luidspreker dan zou ik dat niet tof vinden. (understatement)

En dan nog... Kerken die zondag de bel luiden hebben zich te houden aan strikte regels vanaf welk tijdstip dat mag gebeuren i.v.m. mogelijke overlast.

Ik snap niet dat er dan uberhaubt de overweging bij gemeenten mag bestaan om een dergelijke overlast toe te laten. Ik bedoel, een keer in de week, en bij overlijden van iemand.. Ala, maar een bel is toch iets anders / past in het nederlandse poldermodel dan een "gillende" imam waarvan we niet verstaan wat ie omroept.

Voor het zelfde geld is er een "abbu jamman de boer" (of te wel vermoslimde nederlander) die oproept voor de jihad.... Of stiekum reclame loopt te maken voor een product.... (sublimal messages) ;o)

Dva | 16-02-05 | 12:45

TheRealShowstopper
16-02-05 @ 12:41 Een stijlloze GSer zeg maar, maar dan moslim...

Pannie | 16-02-05 | 12:44

Kunnen we er dan ook een 50 MWatt CO2 laser (met webcam) neerzetten die we via de geenstijl website kunnen besturen?

morph | 16-02-05 | 12:42

@Kakbouter 16-02-05 @ 12:08

Brusselmans was me voor. Die Jabri is (net als sommige andere oprichters van elqalem.nl) een gefrustreerde 3e generatie allochtoon met een irritant puberaal recalcitrant gedrag en bijbehorende geldingsdrang, echter zonder over doordachte argumenten te beschikken.

TheRealShowstopper | 16-02-05 | 12:41

als je telkens maar opgeroepen moet worden om te bidden, ben je of een vergeetachtige moslim(neem een alarmhorloge)of je bent niet echt met je geloof bezig(dus dan maar gewoon wat minder bidden)maar om daar nou weer lichtsingalen voor te moeten gaan geven, vind ik wat overdreven..

b-ware | 16-02-05 | 12:41

ik zie liever helemaal geen minaret of een islamitische vuurtoren maar ik vind dit verder echt wel een positief signaal hoor. dit komt niet van radikale moslims.

weissbier | 16-02-05 | 12:40

Ik woon zelf in Hoofddorp, er is niks mis met onze moskee staat er al vijftien jaar en ik weet pas een jaar dat die er is. Deze moskee sluit zich ook niet bijzonder af en zoekt op religieus vlak bijvoorbeeld contact met de protestante en katholieke kerken, samen op weg heet dat maar daar zal de gemiddelde GS lezer wel niks van weten. Wat ik bedoel te zeggen is dat niemand last heeft van die moskee ze beseffen dat ze onderdeel zijn van de Nederlandse samenleving, open zijn voor contacten en een voorbeeld zijn dat niet elke moskee fout is. Voor achtergrond info de regionale krant:
www.haarlemsdagblad.nl/Index/0,4376,,0...

spooky | 16-02-05 | 12:40


Ik erger me gelukkig niet alleen aan deze moslimgebruiken. Ik erger me aan alles wat gristelijk is. Geloof wat je wil, maar val mij er goedverdegoedver niet mee lastig!

Dat geseyk met die gelovige rituelen, pleurop!

Komkom | 16-02-05 | 12:36

This is flight EA 444 from Dubai request permission to land on runway 47 the Hoofddorpbaan.
Roger this is Schiphol ground control to Emirates Air, you have permission to land, just follow the beacon.
Royal Jordanian Air you are also cleared to land.

Lucifer | 16-02-05 | 12:35

@ Kakbouter

"If it was only in my hands.."

Brusselmans | 16-02-05 | 12:33

verduisteringsgordijnen, iemand?

nyla | 16-02-05 | 12:32

@Brusselmans: geef me een ban ik ik kap ermee, k?

Kakbouter | 16-02-05 | 12:30

En hoe doen ze dat overdag?

KABAAL | 16-02-05 | 12:30

Look achmed it's the Allah signal! To the moskee :S *Batman deuntje op de achtergrond*

Zorak | 16-02-05 | 12:27

Hmmm....... Zou Remkes dit bedoelen als iets waar de nederlandse autochtoon trots op zou moeten zijn?? Een moskee met lasershow??

Pietje2 | 16-02-05 | 12:27

Look achmed it's the Allah signal! To the moskee :S

Zorak | 16-02-05 | 12:27

"Koran op de molen van geert wilders en hirsi ali"

Noodles | 16-02-05 | 12:26

Uit een verslag over Lichtvervuiling, check vooral de laatste zin:
-
En misdaadpreventie? In Engeland nam de politie van West Sussex de proef op de som en schakelde na middernacht de straatverlichting uit. Volgens het politierapport verminderde het aantal inbraken en berovingen. Misdadigers, zo lijkt het, hebben juist licht nodig om hun slachtoffers uit te zoeken.
-
Tja....

KABAAL | 16-02-05 | 12:25

@hybrid vortex

jammelaaaahh mokkelasaaahhh knal... pfff.. eindelijk rust...

Tip: koop een knal goed setje speakers.... Niemand die dan bezwaar heeft tegen knalharde muziek

defabiman | 16-02-05 | 12:25

Ideologie on< Goh, ze denken na over hun positie en de invloed die ze zelf hebben op de publieke opinie,
Ideologie off< Das dan een mooi target om de Tomahawks Cruise Missiles op af te sturen!!

Rado | 16-02-05 | 12:24

"Het is spijtig dat we onze gelovigen niet via een luidspreker kunnen bereiken, maar het is niet anders."
Wat denken ze nou wel helemaal wel niet goedgloeiende dat ze zijn? Dit soort opmerken doet me bloed koken... één ook maar één zo Maskwee in mijn gehoor met dat gejengel en ik zet er 380volt op of schiet de kolere speaker (dat electronische ding -red.) van z'n sokken. SPIJTIG? Wees uberhaupt gezegend dat je een Moskee hier mag neerplempen verwent kreng!

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:22

Maar zonder grappen... als hier een vergunning voor verstrekt wordt ga ik migratieplannen maken. Eikels.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:19

Hebben die moskeegangers dan godverdomme geen horloge en kalender...?

KABAAL | 16-02-05 | 12:18

Als ze een mobiel hebben zal het de mijne wel zijn

123jeroen123 | 16-02-05 | 12:18

Ik denk dat de omwoners snel trotse bezitters zijn van thuislasers... uiteraard meer dan 4 milliwatt... gewoon voor het sociale meeseinen.

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:17

SMS-dienst. 5x per dag wordt een sms verstuurd als het tijd is om te bidden.

Er is vast altijd wel iemand in de buurt met een mobiel.

Tijdens oud&nieuw kan het zijn dat ze iets vertraagd zullen bidden.

OurHero | 16-02-05 | 12:17

je begrijp wel dat voor de werkman de maat vol is. de werkman wil weer van zijn rust genieten ipv het aanhoren van het gejammer van een doodbloedend schaap. de werkman wil weer veilig een blokje om zonder de hete knoflook-adam in zijn nek te voelen. Maar er zijn ook mensen als Wimpie Bosmboom, die zeggen waar het op staat. Als wij onze handen ineen slaan en schoon schip maken kan de werkman weer eindelijk van zijn rust genieten.

123jeroen123 | 16-02-05 | 12:17

Das horizonvervuiling....

Joeper de poeper | 16-02-05 | 12:16

@ Kakbouter

Zalig zijn de onnozelen van geest en je bent geenszins een uitzondering.

Die middeleeuwse hazenlip Jabri van de DMP is net zo "gematigd" als de alcoholconsumptie van weilen Andre Hazes.

Kun je je anti-stigmatisatie-campagne niet beter ergens anders voeren dan op GS?

Brusselmans | 16-02-05 | 12:15

Ze zullen toch niet met van die lawinepijlen en andere zooi gaan werken ?

kneuterzak | 16-02-05 | 12:14

the eagle has landed, welke moskee bwaahaha

Mellorenz | 16-02-05 | 12:13

Waarom moet ik altijd aan het werklozen verhaal van Hans Teeuwen denken als ik aan molsims denk ?

123jeroen123 | 16-02-05 | 12:13

Ik wordt iedere zondag uit mijn diepe krat bier coma ontwaakt door het gristenvolk met hun klok.

Dus i.v.m. scheiding van kerk en staat: alle uitingen van het oproepen tot het aanhangen van niet bewezen entiteiten verbieden!!!!

The Evil One | 16-02-05 | 12:13

Net als de andere: Op zondag mag de herrie max 3x aan. De rest van de week gewoon geen gelazer van welke aard dan ook.
Heel normaal toch?

malle eppie | 16-02-05 | 12:12

Wanneer imam Karamat Ali zijn oproep tot gebed inzet denken de marsmannetjes:

"We gaan naar de hoeren!!"

Brusselmans | 16-02-05 | 12:09

[quote] zo'n dikke laser met een afbeelding van Mohammed op de wolken... ik weet het niet hoor... moeten wij dan jesus ernaast projecteren? Of Maria? Of mis ik gewoon de essentie van samenzijn in dit land?
[/quote]

haha nee een kudde varkens en heaumeau-rituele

defabiman | 16-02-05 | 12:09

Misschien gaan ze morse toepassen... ook geinig. Verborgen boodschappen verzenden op de Infraroodband...

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:08

@Bloodzone: Je gaat toch niet vertellen dat jij op zo'n omhooggevallen Geert stemt? Maaruh, die Moslimpartij komt er. Gegeit! En dat is maar goed ook....
Maar ik ben niet bang voor de Sharia o.i.d. want westerse moslims die uiteindelijk(!) zo'n partij oprichten of besturen zijn de goede gematigden en spreken wel Nederlands enzoooooo.....
Jou berichtje is een stigmatiserende opmerking. Vin ik......

Kakbouter | 16-02-05 | 12:08

schaf een kerkklok aan...

PartyAnimal87 | 16-02-05 | 12:08

"We zitten al vijftien jaar in een woonwijk en hebben nooit last gehad. Maar als je een geluidsinstallatie gaat gebruiken is dat koren op de molen van mensen die Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali steunen."

Hoe dom kun je zijn? Lekker sociaal om midden in zo'n woonwijk van die teringherrie te gaan verspreiden en dan raar opkijken als er klachten komen.

Feit dat die inwoners [mochten er nog niet-moslims wonen] die moskee niet eigenhandig hebben afgebroken, laat zien hoe tolerant we hier zijn.

Enige zelfkritiek en nuance ontbreekt volledig aan de kant van de moskeebestuurder. Meteen wordt weer in de traditionele slachtofferrol gekropen, bah, ziekmakend gewoon.

Het zoveelste voorbeeld dat dit soort mensen gewoon achterlijk zijn. En ook het idee van zo'n lichtbaken in de buurt van schiphol, ach ja, er kan hooguit een 757 op die moskee landen.

"Volgens Karamat Ali is de sfeer in Nederland er op dit moment niet naar om mensen tegen de schenen te schoppen."

Ohw? Dus 5 jaar geleden was de tijd er wel naar om de Nederlanders tegen de schenen te schoppen? Fijn, dat onze gastvrijheid zo op prijs gesteld wordt...

mrXL | 16-02-05 | 12:07

Haha... mja... zo'n dikke laser met een afbeelding van Mohammed op de wolken... ik weet het niet hoor... moeten wij dan jesus ernaast projecteren? Of Maria? Of mis ik gewoon de essentie van samenzijn in dit land?

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:07

Het aantal UFO meldingen zal wel weer hand over hand toenemen....

Kamphuijs | 16-02-05 | 12:05

het is spijtig.... dat gejank gaat de herrie van schiphol te boven... dat is pure geluidsoverlast... (dat is net alsof ze met 5man te gelijk een varken nemen)(pardon een geit) en dat ie behoorlijk uitscheurd...

Een lampje kun je makkelijk kapot schieten een jankende imamgeitdingens niet zo legaal..

defabiman | 16-02-05 | 12:05

lichtshow bij de moskee? hmmm
helder hoor!

Actual_NERD | 16-02-05 | 12:05

Waarom krijg ik hier zo'n vaag batman gevoel bij??

~Pyro~ | 16-02-05 | 12:04

Dikke lasers... ik wist niet dat die Mohammedanen iets met de illumunatie kerels deden... tis natuurlijk wel een afgeleide, met slechts 1150 jaar verschil qua start... maar toch...

HyBriD VorTeX | 16-02-05 | 12:04

De Imam als VJ?

vlietinho | 16-02-05 | 12:02

-weggejorist-

Bloodzone | 16-02-05 | 12:02

Lopen moslima's met een mega maclite onder hun burka! Wel zo veilig.....

Kakbouter | 16-02-05 | 12:01

levensgevaarlijk zo vlak bij schiphol

Mellorenz | 16-02-05 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken