
Nou nou, stop de persen! Revolutie! Het vertrouwen in het kabinet is tot een
dieptepunt gedaald. Politici wéten dat ze niet vertrouwd worden. En tóch doen ze hun werk. Vak kun je het niet noemen hé, je hebt er geen opleiding voor nodig, alleen wat vriendjes. Maar. Als je elke dag je werk doet in de wetenschap dat de mensen die je salaris betalen je niet vertrouwen. Je een zakkenvuller vinden. Je incompetent vinden. En de ander per definitie beter omdat jij het niet bent. Als je elke dag hoort, leest en ziet dat je onbetrouwbaar bent. Waarom ga je dan niet iets anders doen? Wat is het dat je daar niet aan onderdoor gaat? Hoe kun je volharden in wat je doet? Hoe groot moet de minachting voor het volk zijn wil je kunnen volharden in we moeten het nóg beter uitleggen (jargon voor het volk is dom) en ik doe dit voor Nederland (jargon voor mooie carrierestap)? Wat voor narcist ben je als je dag in dag uit jezelf aan kunt kijken in de spiegel terwijl de Fyra tóch
niet zon succes is. De JSF tóch
niet zo goedkoop en goed als gedacht. De zorg tóch een
bestuurlijk drama is. Justitie tóch
crimineel bezig is. Jeugdzorg
tóch faalt. Al jaren mag ik politici van dichtbij meemaken. Ze noemen dit soort dingen keer op keer
incidenten. Het gaat om
de lange termijn wat toch keer op keer faalt.
Terwijl het toch glashelder is wat er de komende tien jaar gaat gebeuren:
1. werkloosheid zal dalen, armoede zal stijgen
2. criminaliteit zal stijgen, justitie zal falen
3. onderwijs verslechtert, onderwijzers raken uitgeput, jonge Nederlanders leren steeds minder
4. Zorg wordt uitgekleed, ziek zijn wordt mensonterend
5. kloof tussen arm en rijk wordt groter waarbij rijk zijn eigen onderwijs- zorg en veiligheidszuilen zal creëren
6. Europa gaat failliet, de Chinezen nemen de wereldheerschappij over
7. Oh en er komt een parlementaire enquete naar het JSF drama waarbij we met de kennis van nu anders gehandeld zou hebben
Het zijn deze open deuren die stelselmatig ontkend worden waardoor niemand nog vertrouwen heeft in politici. Ik heb bewondering voor hun doorzettingsvermogen. Hun rücksichtsloze ambitie. Ik wou dat ik het had, je komt er ver mee. Rest de vraag: we hebben geen vertrouwen in het kabinet. We hebben geen vertrouwen in politici. En we hebben geen vertrouwen dat het beter wordt.
Wat gaan we eraan doen?
Reaguursels
InloggenWat we er aan doen?
Niets!
Dit is Nederland...
Stel, er zou nog oorlog komen dan kunnen ze beste eerste NL binnenvallen. Easy win!
Beste Ebru,
Wat gebeurt er als de huidige coalitie opstapt? Niets!
Dan komen er in december verkiezingen, formatie van 4 a 6 maanden (als ze snel zijn). In de tussentijd worden er geen besluiten genomen.
Wat voor kabinet komt er dan? Met PVV? Dat is al een keer gedaan, daar trappen ze nog niet een keer in.
Met 50+? Wordt net zo'n kippenhop als PVV als ze regeringsverantwoordelijkheid krijgen.
Nee, het zal wel weer CDA, VVD en PvdA worden misschien aangevuld met D'66. He, dat zijn precies de partijen die nu ook de dienst uit maken. Kortom verkiezingen zullen geen verschil gaan maken, behalve dat beslissingen een jaar op vooruit geschoven worden.
Rest de vraag, als we allemaal gegeten hebben althans, voor de zoveelste maal; wat gaan we er aan doen?
Ebru heeft gelijk. En natuurlijk kun je praten over open deuren en gemeenplaatsen dus waarom dan een herhaling van zetten?
OMDAT er nog steeds mensen zijn die direct en indirect onze super incompetente regering steunen omdat ze in hun eigen droomwereldje van zelfgenoegzaamheid willen blijven dwalen.
En zo lang dit soort mensen blijven bestaan, moet de waarheid keer op keer op keer herhaald worden. En als de laatste hooglinkse rakker geen mogelijkheid meer heeft om weg te kijken, dan gaat er iets veranderen.
STAY ANGRY!
Het volk IS ook dom.
Hele systeem plat gooien en opnieuw opbouwen.
Voor P.Verhaar samenvattingen heb ik Ebru niet nodig. Verzin zelf eens iets of schrijf desnoods over wijven-dingen. Dit plempsel heeft het niveau van een Telegraaf-reaguursel. Culumnist zijn is ook een vak...
@Schweinchen Dick | 10-06-13 | 09:51
"Er moeten goede alternatieven voor de JSF worden bedacht.
Die zijn er al: Super Hornet F18 en Saab Grippen. Beiden hebben gesprekken met defensie.
Je kan natuurlijk ook doorgaan met F35, maar dan moet je wel weten waar je aan begint en wat je doelen zijn mbt de GEHELE krijgsmacht in de toekomst.
Ebru Umar | 09-06-13 | 22:30
.
Helemaal niets. Dat is helaas de praktijk hier. Alles is vakkundig dichtgetimmerd, geen protest of inspraak is mogelijk. Slechts jaknikkers worden in politiek nog toegelaten. En de partijen die wel iets zouden kunnen betekenen verzanden in een racistisch gebral.
Bij 1 : Hoezo,werkeloosheid zal dalen ? Of moet ik lezen : Het aantal schuld-slaven zal stijgen ?
Zo langzamerhand wordt het tijd voor een nieuwe partij; eentje met name voor ondernemers, want die trekken de kar in Nederland.
Wellicht kan GeenStijl het voortouw nemen.
Crusiale punten: Banken verplichten om geld aan MKB ui te lenen anders geen Staatssteun meer en boycot v/d overheid.
Geen omhooggevallen 2e Kamerleden als (incapabele minister).
Fraude is geen linkse proletarische hobby, maar moet keihard worden aangepakt + pakkans moet worden verhoogd.
Elke (EU)vreemdeling die een misdrijf pleegt wordt ongewenst verklaard. Elke 9EU) vreemdeling die financieel afhankelijk wordt, krijgt niet meteen volledige sociale uitkering.
Drama's, zoals met de aanbesteding van de Fyra: topbestuurders worden persoonlijk en dus financieel aansprakelijk gesteld.
Er komt een commissie die de kerntaken van Defensie gaat uitzoeken.
Er moeten goede alternatieven voor de JSF worden bedacht.
Niet westerse allochtone gezinnen waarvan de kinderen een misdrijf plegen: er gaat een omgekeerde bewijslast gelden, kinderbijslag wordt ingehouden evenals sociale uitkeringen/ zorghuurtoeslag, tenzij ze kunnen bewijzen dat ze hun kinderen wel goed hebben opgevoed.
Petrus Poortwachter | 10-06-13 | 09:31
Dat is ook mijn reden om op ze te stemmen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 10-06-13 | 08:25
Totaal mee oneens. Om Freek de Jonge nog maar eens te citeren:'Dit is het spel, dit zijn de regels en zó moet het gespeeld worden'... Door niet mee te doen verander je noch het spel, noch de regels.
Het is hetzelfde als niets om voetbal geven en er dus maar niet meer naar gaan kijken zolang ze het veld niet met de helft ingekort hebben. Gaat er dus nooit van komen en als je kritiek hebt zal iedereeen zich, terecht, afvragen waar je je mee bemoeit.
Je vergeet ook voor het gemak dat de 'politiek bewusten' in dit land een absolute minderheid vormen. Boer zoekt vrouw en dansen met sterretjes-kijkers bepalen voor een heel groot deel de verkiezingsuitslag. Daarom stem ik PVV, gewoon om dwars te liggen en omdat hun slogan's bij mij (en bij veel gewone mensen) goed binnenkomen. Het is m.i. de enige manier om zonder bloedvergieten iets te veranderen. En de kansen daarop worden steeds kleiner...
@necrosis | 10-06-13 | 08:36
Nou ja, jij bent volledig kritiekloos over de PVV. Die partij kan bij jou geen kwaad doen. Vandaar dat je het principe dat ik uitleg niet begrijpt. Voor jou zou het prima werken om de PVV op voorhand carte blanche te geven. Jij bent een soort Supermatthijs, maar dan van de PVV. Een fanboy.
Gezien het aantal reacties met vaak zinnige opmerkingen wordt Ebru toch belangstellend gelezen.
Dus waarom die aanmerkingen op haar?
Ze start toch mooi maar een vaak goede discussie.
Ebru Umar dat lijkt sterk op "de neger omdat het moet"
Velen trekken de kar maar de broodklagers laten zich voornamelijk achter de kar meeslepen, moord en brand schreeuwend en met de (naald)hakken in het zand.
Nederland is het mooiste land ter wereld maar het zit vol met Ebru's, of heeft iemand in het bovenstaande stukje nog wat vermeende oplossingen kunnen vinden?
1 De uitvinding van de supersolarcel
2 De aanleg van de Nieuwe Waterwerken
3 Laboratoriumbiefstuk
4 Doorbraak kankerbestrijding
5 Onmetelijke olievondst poolgebieden
6 Diagnoseapparatuur voor thuisgebruik
7 Hogesnelheidslijn naar Italië
8 Vlaanderen als nieuwe provincie
9 Aanleg van de 6e Maasvlakte
10 Schiphol in zee
Bonus: Opheffing van GroenLinks
@Dmitri Dmitrievitsj | 10-06-13 | 08:25
Niet stemmen heeft alleen zin als 90% van Nederland dat doet.
En daarom stem ik PVV.
Mocht Wilders 50,1% van de stemmen binnenhalen en dit land nog erger verkloten dan wat VVD en PvdA nu doen, dan mag je me in de panelen komen schandpalen!
Ik beloof stil te zitten tijdens het scheren.
Maar zolang de 'oude politiek' zich niets aantrekt van het volk, de ene na de andere belastingverhoging overdwars in onze reedT douwt en partijen als PVV monddood probeert te maken, blijf ik niet rustig zitten!
@Mozambique | 10-06-13 | 08:06
Ons onderwijs behoort tot de top?
Dat is al jaren niet meer!
En dat hebben we te danken aan mensen die met hun ellebogen een tussenlaag vormen in het onderwijs, mensen waar we 20 jaar geleden prima ZONDER konden.
Mensen die geld krijgen om iets te doen waar we niet om vragen.
Moet ik je even wijzen op die groep scholen die 'bankiertje' wilde spelen en inmiddels een hoop geld hebben weggepist?
www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs...
Wat gaan we eraan doen?
Ebru Umar | 09-06-13 | 22:30
Neuken?
@necrosis | 10-06-13 | 07:45
Het is in deze panelen vaker uitgelegd, maar juist door te stemmen geef je carte blanche. Aan de partij van de kandidaat op wie je stemt, niet eens noodzakelijk aan de kandidaat. Je geeft de partij waar je op stemt carte blanche om alle verkiezingsbeloften te breken en de meest onheilige allianties aan te gaan met iedereen en in feite het systeem onveranderd te laten. Door te stemmen ga je op voorhand accoord. Alleen door niet te stemmen behoud je het recht op kritiek.
De politici falen allerminst want het hangt ervan af voorwie ze werken. En aangezien ze continu beslissingen nemen die de banken en multinationals dienen zou men ook moeten begrijpen dat dit de reden is waarom ze na hun politieke carriere juist in die branches de dikke banen kunnen verdelen....
Het is geen Turkije hier, met je revolutie. Je leeft in een vrij land. Vergelijk ons met wie dan ook, we zijn nog steeds goed bezig. Ja er gaan dingen mis, maar om nu zo negatief te zijn elke keer. Dat is het probleem met mevrouw Umar. Ze kan alleen maar zeiken. We zijn nog steeds een van de rijkste landen van europa. Ons onderwijs is nog steeds een van de tien besten op de wereld. Het probleem is dat we nummer 1 willen zijn.
@Dmitri Dmitrievitsj | 10-06-13 | 07:55
Sommige dingen worden 'aangeschaft' omdat het een soort van noodzaak is en waar de staat dik aan verdient!
Ik ben absoluut geen koukleum en de kachel gaat bij mij nooit aan.
Als ik representatief was voor 'de burger' dan hoefde Rutte niet te rekenen op de miljarden van de aardgasbaten en had hij een enorm probleem!
@necrosis | 10-06-13 | 07:48
Maar als je toch al die moeite doet kun je net zo goed residentie kiezen in een van de vele, vele landen waar het klimaat, het eten, het culturele aanbod, de mensen, de prijzen van goederen en arbeid en ja, zelfs de overheid aangenamer zijn dan in Nederland.
@necrosis Klopt! Niet stemmen bespaart mij het gevoel dat ik actief heb meegewerkt (stemhokje lopen) aan die poppenkast. PVV of SP, ze zullen de vuile EU plannetjes net zo goed volgen. Mark my words.
@dimitri I have a dream! :) Zou mooi zijn.. ik doe het in eerste instantie om mn kots binnen te kunnen houden.
@necrosis | 10-06-13 | 07:48
Mijn punt is dat weinig uitgeven je niet zal helpen. Als je veel koopt heb je er plezier van. Aan geld dat je niet uitgeeft heb je geen plezier. Dat staat op de bank of zit in de spreekwoordelijke oude sok en wordt sluipend minder waard doordat prijzen stijgen. Ook betaal je er nog eens belasting over. Weliswaar minder dan de BTW, accijnzen en heffingen die je zou betalen als je het uit zou geven, maar hey.
Het beste is volgens mij "emigreren zonder te emigreren." Ga met pensioen, zet je vermogen om in diamanten, stop deze in je broekzak en breng ze naar Zwitserland, Liechtenstein of weet ik veel, Hong Kong en verkoop ze weer en zet het geld op een plaatselijke geheime bankrekening. Dan koop je er leuke en mooie dingen van. Als de belastingdienst vraagt waar je geld gebleven is zeg je dat je het verloren bent met gokken in het Hollandcasino.
@Dmitri Dmitrievitsj | 10-06-13 | 07:43
Zuinig leven of net boven de armoedegrens zijn heel verschillende dingen!
@AstralVision | 10-06-13 | 07:32
Hoe prachtig zou het zijn als bij de volgende Tweede-Kamerverkiezingen de opkomst minimaal zou zijn. De corrupte en incompetente bende zou gewoon door gaan waar hij gebleven was, maar wat een signaal zou er uitgaan van de lage opkomst: "Wij, volk van Nederland hebben er geen vertrouwen in en wij wensen niet mee te doen met de democratische poppenkast."
*heerlijk verder droomt*
@AstralVision | 10-06-13 | 07:32
Denk jij iets te kunnen veranderen door gewoon niet te gaan stemmen?
Daarmee geef je met name linksgeoriënteerde partijen 'carte blanche' om de burger nog verder uit te zuigen/ persen en het geld te besteden aan alles wat zielig is op deze aardkloot, behalve wijzelf.
Ik heb momenteel niet de indruk dat Wilders in staat is om op te boksen tegen PvdA/ VVD maar zolang hij fulmineert tegen alles wat ik niet zie zitten, stem ik PVV!
@necrosis | 10-06-13 | 07:27
Dus je leeft vrijwillig net boven de armoedegrens en zit te grijnzen tot de regering op een dag je bankrekening plundert.
We houden het zelf in stand mensen.. Zolang we blijven stemmen op politici blijven we ook kotsen op politici. Mijn ogen zijn geopend. Ik weiger nog te stemmen op pathologische leugenaars, zakkenvullers en narcisten waar ik van walg. Wat ik hiermee bereik? In grotere zin niets, maar mijn gemoedstoestand zal een stuk beter zijn.
We houden het zelf in stand mensen.. Zolang we blijven stemmen op politici blijven we ook kotsen op politici. Mijn ogen zijn geopend. Ik weiger nog te stemmen op pathologische leugenaars, zakkenvullers en narcisten waar ik van walg. Wat ik hiermee bereik? In grotere zin niets, maar mijn gemoedstoestand zal een stuk beter zijn.
@duitse herder | 10-06-13 | 07:19
Volgens mij maakt het geen zak uit waar je woont tenzij je je eigen republiek uitroept op een onbewoond eiland.
Je krijgt het nooit precies zoals je het hebben wilt.
En daarom blijf ik gewoon in NL wonen.
Ik geef zo min mogelijk uit en Rutte kan de extra inkomsten via 'bezuinigingen' lekker op zijn buik schrijven.
En daar maak ik gewoon een sport van!
Onnodig te zeggen dat een vette grijns hier op zijn plek is!
Ik ben reeds 5 jaar geëmigreerd... mijn leven is mooier.
En jij ?
necrosis | 10-06-13 | 07:10
Ik doe alles voor de revolutie.
Het Volk steun de regentenkliek
en kruipt voor de oranjes.
En ze vinden het prachtig.
@Magdatkandat | 10-06-13 | 07:08
Mag ik ze dan gratis komen ophalen en voor duur geld verkopen?
@Peter_K | 10-06-13 | 07:01
Het is maar hoe je de cijfers interpreteert.
Als Achmed, Rashid en Mohammed in de bak zitten, kunnen ze niet werken en zijn ze ook niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Dan zou je kunnen concluderen dat de werkloosheid daalt...
necrosis | 10-06-13 | 06:57
Wil je handeltje niet doorkruisen, maar ik heb ook nog een paar hooivorken liggen, in de schuur. Mogen gratis weg. Gratis.
Nauwelijks gebruikte guillotine (altijd binnen gestaan) in het kolenhok.
Sleutel van de schuur ligt in de klomp.
necrosis | 10-06-13 | 06:57 | + 1 -
LOL, ik lever de hamers wel om spijkers met koppen te slaan.
Nou dat de werkloosheid zal dalen is dan in ieder geval nog een positief punt.
@Sjeng de helle | 10-06-13 | 06:53
Dan is het nu tijd voor' weg met die politici'!
*hooivorken gaat slijpen voor de verkoop*
Dat het met het onderwijs niet goed gaat, kun je niet alleen de politici aanrekenen:
www.telegraaf.nl/binnenland/21635023/_...
necrosis | 10-06-13 | 06:46 | + 1 -
Mogge necro,
Dat kunnen we zeker! Maar of het wat helpt? Onze politici zijn al lang de kijk op de realiteit kwijt, net als een groot deel van onze bevolking. Lijkt wel zo'n soort weg met ons menthaliteit.
@Sjeng de helle | 10-06-13 | 06:37
We kunnen wat dat betreft nog een hoop van de boze seculiere Turken leren!
Bakito | 09-06-13 | 22:34 |
Het wordt morgen t hele weekend mooi weer. Hoera!
*plop *
Haha, iets te vaak *plop*? Om 22:33 was het weekend al bijna voorbij hoor...
@pennestront | 10-06-13 | 06:16
Ze willen niet wakker worden.
Dan blijkt hun mooie droom een enorme nachtmerrie!
Mogguh @ All,
In Nederland iets veranderen? vergeet het maar, het nog steeds te goed. De propaganda machinerie van het Politiek correcte denken werkt uitstekend. Een voorbeeld: Niet zo lang geleden deed Wilders in de Kamer een uitspraak over Erdogan, "Ooit komt de islamitische aap uit de mouw" en de hele Goegemeente viel over hem heen. Nu staan de media vol over de demomonstraties en wordt Erdogan afgeschilderd als een autocraat die niet naar 50% van zijn bevolking luistert.Zonder nog maar met een woord te reppen over de uitspraak van Wilders vreemd niet? Als dit kleine voorbeeld al zo bekeken wordt met de kortzichtige blik hoe moet dat dan met de veeel grotere problemen?
Ze worden pas wakker daar in 070 als er
20000 kwaaie koppen op het Binladenhof
staan.
Waar gaan de mensen op stemmen bij nieuwe verkiezingen??? Mensen er veranderd hier niks, het stemvee heeft een korte termijn geheugen, en laten zich gewoon weer in de luren leggen door n paar mooipraters met een pak aan.
Van mij mag het nog veel slechter gaan, eerder hebben ze het hier toch niet door .
Goed stuk Ebru, maar je vergeet er één: Dat de multiculturele natte droom van links tóch is gefaald. Op epische schaal.
8 De belastingdruk zal de 100 procent gaan naderen (=totale slavernij)
9 wij zullen totaal niets meer in de pap te brokkelen hebben (=democratie bye bye)
@de grote Anti | 10-06-13 | 02:56
Wel aardig, beetje te koud voor de tijd van het jaar en wat bewolkt maar aardig genoeg om in de tuin te zitten.
Althans, dat zijn de voorspellingen voor het weer de komende dagen.
@Stormageddon | 10-06-13 | 02:43
Tegen jouw tegels kan ik niet op storm, meestal zeg ik geen gedag maar truste.. Kijken hoe het weer uitpakt de komende dagen.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 02:29
Nee, die ruimte is ingebouwd voor christelijke flauwekul, maar daar maken zij ook gebruik van omdat er principieel niet zoveel verschil is tussen beide flauwekullen. En wettelijk kun je het onderscheid ook amper maken.
Het is vrij simpel, wat mij betreft. Die mensen met een zeer sterk geloof in hun fantasietje worden pas gelukkig (denken ze - er zijn zat voorbeelden van het tegendeel, maar laat ze lekker in de waan) als hun wetboekje voor iedereen geldt (gelovige in het fantasietje of niet).
Eerder worden ze niet gelukkig, denken ze. Nou, dan moeten ze oprotten naar een land waar dat wetboekje geldt. Die zijn er genoeg. Willen ze dat hier, dan is het wordt het oorlog en gaan ze het niet overleven en hun kinderen en kindskinderen ook niet.
Daarnaast zullen er ook heus mensen met een soortgelijk fantasietje zijn, die meer dan gelukkig zijn om dat elke vrijdagmiddag met gelijkgestemden te delen en dat niet aan de rest willen opdringen.
Daar heb ik net zo min bezwaar tegen als die idioten die hun zondagochtenden en -middagen verkloten met hun fantasie. Het enige bezwaar dat ik daartegen heb is dat ze mij wettelijk verbieden om die zondag voor 13.00 uur iets van publiek vermaak te organiseren. 50 zondagen per jaar geen probleem omdat ik dan toch niet voor 13.00 m'n nest uitkom, maar het gaat me even omk het principe van die idiote zondagswet.
Ik deel je bezwaar tegen Bottehond c.s. die de ene idiotie willen gebruiken om de andere te bestrijden. Dat lijkt me helder. Ik moet van beide idiotieën niet zoveel hebben.
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 02:29 |
Ik sluit niet uit dat je gelijk hebt met je overtuiging dat de wereld beter wordt van het bestrijden van alle religies. Maar zelfs als je me van de juistheid van dat standpunt zou weten te overtuigen zou ik het desalniettemin strategisch niet verstandig vinden om in de huidige situatie alle godsdiensten op een hoop te gooien en met gelijke energie te bestrijden.
Nog meer schrijven?
Botte Hork | 10-06-13 | 02:37 |
NBA kijken en morgenmiddag werken.
Watapatja | 10-06-13 | 02:33 |
Het is tijd voor een samenleving waarin religieuze waarheden, met name die van monotheïstische godsdiensen, geen exclusieve status meer hebben, dus als net zo'n grote onzin worden gezien als andere waarheden.
Watapatja | 10-06-13 | 02:27
Denk dat dat voorlopig de situatie is ja. We hebben het blijkbaar nog steeds net niet slecht genoeg. Maar met circa 19.000 (negentienduizend) werklozen per maand erbij, dat zijn er dus zo'n 633 per dag, zou je denken dat er meer 'beweging' zou ontstaan.
En over werken gesproken, het is alweer fucking 02:37.
Morgenvroeg weer aan den arbeit (die ik gelukkig nog heb).
Sweet dreams @all.
- out -
(maar ook voor iemand anders)
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 02:29 |
Het is tijd voor een religievrije staat.
Speciaal voor @ebru, hehe..
www.youtube.com/watch?v=7hGvr2Dh28U
Wat wel weer frappant is, ik tiep in op youtube 'je bent niet alleen' en krijg een stuk of 234 nederlandse mocro amateur rapnummers.
WirMachenMusik | 10-06-13 | 02:26 |
Er zullen nog vele van dergelijke incidenten (moeten) volgen.
Stormageddon | 10-06-13 | 02:15 |
Die ruimte hebben we niet voor dergelijke lui ingeruimd. Die ruimte blijkt er te zijn, door gepolder, en voordat we er erg in hebben te worden ingenomen door die lui. Vrijheid van meningsuiting, godsienstvrijheid, zeer broze vrijheden die wij hebben verworven op het Christendom, worden plots gebruikt op manieren die wij niet konden voorzien en waarop wij even geen antwoord hebben.
"Maar dat kan heus gerepareerd" zeg je, en ik ben het met je eens. Echter, die reparatie is niet simpel, die reparatie vergt nog héél veel energie en doorzettingsvermogen. Tijden geleden verkondigde Botte Hond hier dat hij het best wel kon vinden met de mannenbroeders, de ouderlingen, al dat soort volk dat uit naam van de Heer niks anders weet te doen dan te onderdrukken, en dat de strijd tegen de Islam een heel andere is dan de strijd tegen het Christendom. Ik was en ben het nog steeds fundamenteel oneens met Botte Hond op dit punt, en met velen, inclusief Wilders, die eenzelfde standpunt innemen en de ene monotheïstische godsdienst in stelling willen brengen om de andere te bestrijden. Als we ons werk niet afmaken, als we de moed niet hebben om de reparatie uit te voeren wordt het niks.
Botte Hork | 10-06-13 | 02:18 |
De crisis zit nog niet diep genoeg, merk het ook om me heen. Wel klagen, maar die vakantie is er nog steeds.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 02:14
Ik ben opgehouden met politiek op de tv te volgen en heb zelfs mijn tv-abonnement opgezegd.
Het is allemaal nietszeggend voor mij geworden. Mijn vermaak haal ik wel van internet af, wanneer het mij uitkomt.
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:58 |
Misschien dat dit 'incident' kan bijdragen om degenen die er nog niet veel van snappen ietwat te verlichten:
Vanwege een islamkritische spreekbeurt van de Duitse publicist van Egyptische afkomst Hamed Abdel-Samad, heeft sheik Assem Abdel-Maged (leider van de van de aan de moslimbroederschap van Morsi gelieerde islamistische beweging Dschamaa Islamiya) al verschillende keren op de Egyptische TV en op facebook opgeroepen om de ketter Hamed Abdel-Samad meteen te vermoorden.
Dit omdat hij in zijn spreekbeurt beweerde dat het religieus fascisme in de islam zich niet pas uitbreidde met de opkomst van de moslimbroederschap, maar al sinds Mohammed in de islam als zodanig aanwezig is. (Zijn argumenten doen er verder niet toe omdat de moordoproep en de reden daartoe hier onderwerp zijn).
www.spiegel.de/politik/ausland/mursi-v...
Trieste borrelpraat in de vorm van een topic. Negatief gezeik van de zijlijn. Brrrr.
@Stormageddon | 10-06-13 | 02:15
excuses voor de typo's.
@Parsons | 10-06-13 | 02:06
Dat komt er nog eens bij. #zerotolerance
Watapatja | 10-06-13 | 02:04
Ja klopt wel, maar wanneer gebeurd het 'collectief'? Dát is het grootse probleem.
En dat gaat op voor iedere vorm van wezenlijk verzet. Tot nu toe zijn er op een paar gare werkeloze occupiers en een handje vol kleine vreedzame demonstraties geen veranderingen ten goede gekomen. Het wordt er wekelijks, wat zeg ik, dagelijks slechter op. Wdb vind ik Ebru haar opsomming ook wel to the point.
Ach jah, vanavond ook een emotioneel vrouwelijk familielid aan de lijn gehad.. Altijd zorgen. Het is onze taak die zorgen weg te nemen. Deze pussies gaan dat dus niet doen, maarja, wel leuke muziek nog steeds.
*Schopt jukebox*
www.youtube.com/watch?v=InBiaRBUjUs
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:58
De Islam maakt gebruik van de ruimte die we voor dergelijke kul hebben ingeruimd. So far, so good; hoewel die ruimte dankzij gepolder met gristenen in de 19e eeuw wel wat te groot is, maar dat kan heus gerepareerd.
Wat de islam op dit moment als fantasietje veel te gemakkelijk wordt gemaakt is het feit dat het door sommige beroepsmalloten in het openbaar bestuur (dus allemaal, ze besmetten elkaar) gezien wordt als een exotische, buitenlandse en kwetsbare fantasie en dus boven elke twijfel en kritsiche beschouwing verheven is.
Want "wij moeten tolerant zijn, koste wat kost", dat is wat wij als gidsland toch willen propageren in de wereld: alle stompzinnigheid is welkom en moet je niet meteen veroordelen, die mensen moet je langzaam verheffen, ook al willen ze niet verheven worden (ik probeer nu een beetje de goedmensen gedachtengang te volgen, gaat me lastig af).
Dus dan krijg je allerlei malligheden als gescheiden loketten voor mannen en vrouwen bij gemeentelijke diensten omdat dat moiet van die collectieve fantasie. Dan krijge je vrouwelijke artsen die 24 uur standby moeten zijn in een ziekenhuis omdat muzelmannen niet willen dat hun zieke en gewonde muzelvrouwen door andere mannen worden aangeraakt en meer van dat soort gekkigheid. Het punt is: aan dat soort flauwekul moeten we never en te nooit toegeven. Dat is de frontlinie in de oorlog. Wat mij betreft.
Dömper | 10-06-13 | 02:07 |
Boeiend, niet verbazingwekkend. De Amerikaanse politieke realiteit is al aan de rand van de afgrond, is één grote televisieshow, met de Amerikaanse journalistiek als een tweede laag van televisieshows. Alles is vermaak, of zou op z'n minst moeten vermaken. "Ik had laatst een gesprek met vrachtwagenchauffeurs..." hoor ik Samsom zeggen. Dat gesprek wordt nu als amuserend element ingevoegd in een onderhoudend vraaggesprek. "Hartelijk dank Diederik Samsom", en we gaan over tot de orde van de dag.
Misschien wordt het wel eens tijd dat we eisen gaan stellen aan onze vertegenwoordigers...
Een 25 jarige blaarkop die nog nooit gewerkt heeft vertegenwoordigd eigenlijk niemand.
Een tweede kamer lid dat amper Nederlands spreekt vertegenwoordigd eigenlijk niemand.
etc
etc
En, tegen beter weten in, stemmen we nog steeds op dit soort eikels. Gelukkig wordt er aan de rechterkant nog iets gedaan om dit soort manolo's buiten te houden, wat er via links binnen komt tart iedere beschrijving.
Misschien eindigt alles wel zoals in de trilogie "Kinderen van moeder aarde" van Thea Beckman.
nl.wikipedia.org/wiki/Kinderen_van_Moe...
en
en.wikipedia.org/wiki/Thea_Beckman
Als kind gelezen en onlangs opnieuw. Misschien een utopie, maar ik kan de boeken aan iedereen aanraden.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 02:05
Des te verbazingwekkender dat dit circus nog steeds stand houdt.
Groepsfantasieen? Hoe het werkt?
Hoe het werkt is simpel.
Je beschermt je eigen vrouwen.
Je neuqt zoveel mogelijk andere vrouwen.
Vaak niet erg liefdevol.
Je slaat zoveel mogelijk inheemse mannen in elkaar.
Je liegt tegen iedereen, dus ook tegen de politie.
Stoned is zo 1960 we zitten nu aan de coke + hasj.
Een auto of scooter kan gebouwd worden met verschillende onderdelen swa!
@Stormageddon | 10-06-13 | 01:53
De fantasie wordt pas een probleem als het oproept/aanzet tot fysiek geweld jegens andersdenkenden en al helemaal als da gepaard gaat met vermeende alwetendheid op basis van die fantasie.
Dömper | 10-06-13 | 02:01 |
... gelijk aan die neplach van AH's Piekema. Nederland is Albert Heijn geworden, en onze politici zijn geen échte bedrijfsleiders meer maar nepbedrijfsleiders die een toneelstukje opvoeren en ons een nepwereld voorschotelen.
Botte Hork | 10-06-13 | 01:56 |
Je moet meer denken aan de systemen waar de overheid mee werkt, die kun je gericht vervuilen en/of lamleggen. Internet kan daarbij natuurlijk een hulpmiddel zijn. Het kan nog simpeler door bijv collectief het vertrouwen in de overheid en ICT op te zeggen, m.a.w. principeweigeraar te worden van Digid enz. Wettelijk kunnen ze je nog steeds niet verplichten Digid te gebruiken namelijk. Wil ik zien hoe ze volgend jaar onze belastingaangiftes gaan verwerken.
André van Delft | 09-06-13 | 22:33 |
Inderdaad! Dit kabinet is een real existierender democratieparadox: des te impopulairder het wordt, naarmate het door meer burger als incompetent/onbetrouwbaar wordt beoordeeld, des te kleiner wordt de kans dat die oordelen gevolgen op korte termijn zullen hebben.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:54
De lach van Rutte en de grijns van Samsom. De enige indrukken die achterblijven.
Stormageddon | 10-06-13 | 01:53 |
Bepaalde groepsfantasieën hebben het gemakkelijker dan andere. Die welke Islam heet heeft het momenteel veel te gemakkelijk, en we dienen te snappen hoe dat precies werkt, waarom ons dit overkomt. Als we dat niet snappen, dan gaan we die oorlog niet winnen.
@Stormageddon | 10-06-13 | 01:53
ging iets mis in de edit:
.. aan hen -dat het hen- die niks van die fantasie willen weten.
dus:
.. aan hen die niks van die fantasie willen weten.
Watapatja | 10-06-13 | 01:50
Klinkt goed, maar ben niet zo overtuigd. Dat ligt meer aan het feit dat ik me niet goed kan inbeelden hoe dat aangepakt moet worden, dan dat ik je stelling in twijfel trek. De overheid is instaat gewoon de stekker uit het internet te trekken als ze écht willen. En dan? Intranet weer opzetten? Hardiskjes kopiëren? You tell me.
Dömper | 10-06-13 | 01:50 |
Een waar woord. Politici zijn dienaren en niet méér dan dat. Zit naar de zoveelste herhaling van Buitenhof te kijken. Diederik Samsom met die teflon nepgrijns, tien keer stuitender dan die nepgrijns van Halsema. Bijna heimwee naar die schutterende Cohen die zo overtuigend liet zien dat ook politici maar gebrekkige mensen zijn.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:44
Niks mis met fantasie en ook niks mis met het beleven van die fantasie in collectief verband. Het gaat mis als de fantasie door dat collectief wordt opgelegd en opgedrongen aan mensen buiten het collectief en aan hen dat het hen die niks van die fantasie willen weten.
Dat is dan hooguit irritant en hoogst ongepast, het wordt een serieus maatschappelijk probleem als die fanclubs hun regeltjes via de staat aan de rest willen opleggen.
En als ik zeg "serieus maatschappelijk probleem", dan bedoel ik niet een verschil van mening: dan bedoel ik: oorlog.
de grote Anti | 10-06-13 | 01:48
As, koffie, bier, cola, sperma, kwijl, kots, zand, zweet en stukken beschimmelde pizza.
Dat is tenminste bij mij het geval. Moet die puinbak ook maar eens vervangen.
*walgt*
Botte Hork | 10-06-13 | 01:46 |
Ik denk eerder dat het tijd wordt voor een nieuwe vorm, een digitale revolutie. De massa kan de systemen van de overheid vrij gemakkelijk en legaal ondermijnen. We kunnen de verregaande automatisering ook tegen hun gebruiken.
@de grote Anti | 10-06-13 | 01:44
Nederland is betrokken bij internationale conflicten, dus ja.
Kopschoppers mag je middeleeuws noemen en geen politicus die er wat aan kan doen.
Wellicht zijn de huidige politici vergeten wat hun bestaansrecht eigenlijk is.
Wtf.. Oke morgen nieuw toetsenbord.
Dit ding is al vier jaar oud en wat er allemaal onder de toetsen zit wil ik niet weten.
Schoorsteenveger | 10-06-13 |
Een feniks rijst enkel uit as..
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:41
Die clip staat gewoon symbool voor voor een bevolking die het door onderdrukking niet meer pikt. Op gegeven moment zullen ook wij met de hooivork en fakkels de straat op moeten. Vraag is, hoe lang nog?
Verder vind ik het gewoon een vette clip ;-)
@Dömper | 10-06-13 | 01:31
Zie jij landen met elkaar vechten die U iets aangaan?
Zo ja, dat is spijtig.
Zo nee, dat is niet jouw zaak.
Als binnen nederland steden en dorpen en dorpen en steden elkaar weer middeleeuws gaan lastigvallen is het wel onze zaak hmm.
Schijnbaar heeft men toen heel lang geleden ooit de politiek bedacht. Mensen die de boel een beetje in de gaten houden en heel veel wijn drinken.
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:41 |
Dan gaan ze met elkaar vechten om de macht, in het slechtste geval.
Stormageddon | 10-06-13 | 01:40 |
Dat is uiteraard wat ik bedoel. God is een collectieve fantasie. Die collectiviteit dient gebroken te worden.
Houtbar | 10-06-13 | 01:40
Vind Ebru's verhaal niet ongefundeerd. Ze trapt alleen wel alle open deuren in.
Wat betreft die BBQ ben ik het 300% met je eensch! Vleesch op dat vuur.. Kilo's!
Botte Hork | 10-06-13 | 01:36 |
Jaja. En welk verhaal hebben die molotov-cocktail-smijters? Wat is de nieuwe vrijheid, als dat enge establishment, inclusief politie, leger en blaffende honden vernietigd is?
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:36
Van god hoeven we niet te winnen; het zal god ook aan haar reet roesten. De diverse fanclubs met al die verschillende statuten: die moeten overwonnen worden.
Wat een ongefundeerd verhaal zeg Ebru! Zeau kan jij wel narcistisch schrijven maar dat is niet iedereen iedere dag. Steek nou maar die bbq aan de hele zomer en metsel een vuurplaats voor in de winter. Een moderne vrouw wil toch ook weer vuurvaste vingers. Toch?
*koelkast, eigen geroockt vleesch, stokbrood, oven. Watermeloen, etc, etc..*
Dit moet er hier gaan gebeuren. Muzak! www.youtube.com/watch?v=FJt7gNi3Nr4
Watapatja | 10-06-13 | 01:33 |
Daarom moeten we ook geen al te grote mond hebben. We zijn weliswaar het gevecht aangegaan maar hebben het nog niet gewonnen van God, al denken de meesten hier van wel.
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:30 |
En ondanks dat nog steeds zuchten onder het christelijk juk.
Volgens mij pleuren ze antidepressiva en valium door het drinkwater hier.
Ik vraag me serieus af HOE ver en HOE lang het zo nog kan doorgaan totdat onze bevolking het massaal niet meer pikt. Wát moet daarvoor gebeuren?
En ja, ik lig dit ook maar te typen vanuit bed. En zo ook de rest van NL.
@de grote Anti | 10-06-13 | 01:26
Nu vechten landen met elkaar. What's the difference?
Watapatja | 10-06-13 | 01:23 |
Die gaan het voorlopig niet winnen. Maar het signaal dat ze afgeven is veelbetekenend. Het zal een hels karwei zijn voor de machthebbers om al die seculariteit uit die mensen te slaan. Gaat ze naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer lukken. Zo moet het hier ook geweest zijn, eeuwen geleden, toen we ons de waarheden van het Christendom niet meer lieten aanleunen.
@Dömper | 10-06-13 | 01:24
Alle politici verdwijnen?
Wil je in de bossen gaan wonen ofzo, of moeten steden en dorpjes weer met elkaar gaan vechten?
@tattooboer | 10-06-13 | 01:12
Hoe graag ik ook de politici zie verdwijnen, verwacht ik voorlopig geen revolutie.
Schoorsteenveger | 10-06-13 | 01:20 |
Laten we hopen dat de opstandelingen winnen en niet de krachten achter Erdoğan.
La Vie En Rose | 10-06-13 | 01:17 |
Trusten. Droom zacht.
La Bailaora | 10-06-13 | 01:08 |
Exact. Bij de beoordeling van de politieke situatie in Turkije wordt te veel naar het verleden gekeken en te weinig naar de toekomst. We staren ons blind op een seculiere staat die door het leger gedoogd wordt en door de US gesteund, terwijl er krachten werkzaam zijn die noch door dat leger noch door de US te bestrijden zijn, krachten overigens die zich niet door landsgrenzen laten tegenhouden.
@witchmaster | 10-06-13 | 01:12
Ondanks mijn nick doet vermoeden heb ik nog hoop, maar ik ben dan ook nog geen opa. Je latijn gaat jou daar niet bij helpen. Kaalgeplukt? Natuurlijk zijn de belastingen veels te hoog, maar beseffen mensen eigenlijk wel wat het kost om een land draaiende te houden EN te repareren zo nu en dan?
De grootste fout die ooit gemaakt is zeg maar, is mensen die willen vechten binnen te halen. Die belastingen zullen mij een rotzorg zijn.
@Bakito | 10-06-13 | 01:16
youtu.be/G7_rD0FPQ-4
Al ben ik geen enorme PVV fan, inmiddels gun ik ze het voordeel van alle twijfel.
Misschien wordt het helemaal niets, maar dit land zakt zo diep weg richting de status van een derde wereldland dat een wat (in mijn ogen dan) 'radicalere' partij zoals de PVV maar eens de kans moet krijgen. Bezem erdoor. Mocht dat ook mislukken weet ik het ook écht niet meer.
Dat het tijd is om snoeihard aan de noodrem te trekken mag duidelijk zijn.
Nederland verdient het om weer een leuk, vrolijk en sociaal land te worden.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:57
Kom er morgen even op terug.
Val om. Zzzz.
Jij ook trusten voor straks.
Warren G. Harding | 10-06-13 | 01:08
Thnx!
Ok mensen, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, tijd om te gaan stemmen.
Wie is er voor ?
@Watapatja | 10-06-13 | 00:59
Je liegt, en ga maar slapen.
@Watapatja | 10-06-13 | 01:08
ja hoor, doeg x
@Dömper | 10-06-13 | 00:51
Ja dat is het gevaar altijd en daarom tolereren hele volken dictators door de eeuwen heen, laat staan het feit dat stemmen via internet zeer gevoelig is voor fraude, nog meer zelfs dan elektronisch stemmen.
Met de de straten opgaan zou ik het liefste een fluwelen revolutie bedoelen maar aangezien er duizenden brievenbusmaatschappijen niet zullen tolereren dat er een overdracht van macht zal plaatsvinden reken ik op bloed op de straten en een heuse slag.
Gewoon zitten blijven lekker janken op een sociaal media en stil blijven zitten , ondertussen wordt je kaal geplukt en verdwijnt het geld in de zakken van een bestuurder die je keihard uitlacht .
Ik zeg naar het maliveld me 1 miljoen burgers , en dit kabinet gaat met de staart tussen de benen er van door .
Democratie ? afgeleid van demos-kratos = volkskracht , dus wie neem de touwtjes en organiseer eens wat .
Binnen 2 jaar zijn we de pensioenen ook kwijt aan brussel die kale neet heeft er wel oren naar.
En dan die paljas rutte , ongeloofelijk dat eze kerel zich nog durft te vertonen .
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:42
Het ampele feit dat er nog mensen zijn die überhaupt gaan stemmen bewijst je gelijk.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:57
Ondanks dat het seculiere deel in Turkije een substantieel deel uit kan maken van de bevolking wil dat niet zeggen dat islam het niet voor het zeggen kan krijgen, ik bedoel op een alles overheersende manier.
Kijk naar Iran, daar is dat ook gelukt, ook al lopen er, ook nu nog, behoorlijk veel seculieren rond.
@pim achtertuin | 09-06-13 | 23:19
Zo zijn ze dus niet allemaal vriend, met je "jeugd heden tendage"....
Ik als eenvoudig vrachtwagenchauffeur heb er 2, de een doet de Pabo Fontys en de andere gaat naar het Korps Mariniers......
En dan hebben ze ook nog allebei een baantje in hun schamele vrije tijd....
Ze proberen er tenminste nog iets van te maken!
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:45
@La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:59
Meneer Goldman heeft wel meer geschreven wat echt de moeite waard is om door te nemen trouwens. Veel leesplezier.
www.atimes.com/atimes/Others/Spengler....
tattooboer | 10-06-13 | 01:01 |
Je hebt eigenlijk die spiegel hard nodig, maar zoals ik al zei je bent niet meer te redden. Het lijkt me ook duidelijk dat jij degene bent met een onaantastbare mening, die zoveel mogelijk mensen opgedrongen dient te worden. Inhoudelijk discussiëren is een gave waar jij niet over beschikt.
*geef blow door aan je zoon*
Echte experts zijn meestal nogal geheimzinnig over wat zij weten. Ik dacht, ik zeg het maar even.
Shidt, soms heb ik ook een mooie lange tegel maar het is dan meestal een hoop onzin.. Ah crap.
@Watapatja | 10-06-13 | 01:01
Ow? Nou sorry dat ik leef hoor.. kuch(sukkeltje)
@Watapatja | 10-06-13 | 00:56
Ikdenkwat neemt serieus tijd voor je en wat doe jij?
Jij geeft er alleen weer jou eigengelijk slinger aan, wat ben je toch een dompie.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:56
Ikdenkwat neemt serieus tijd voor je en wat doe jij?
Jij geeft er alleen weer jou eigengelijk slinger aan, wat ben je toch een dompie.
tattooboer | 10-06-13 | 00:58 |
Trieste reacties heb jij als zaken je boven de pet gaan, eigenlijk altijd dus.
Oh, en alleen nog cash betalen ;-)
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:45
Dank!
Die had ik nog niet gelezen.
Ziet er niet goed uit idd.
*bookmarken doet.
Goed stuk. Lekker hysterisch.
tattooboer | 10-06-13 | 00:54 |
Die registratie is recent afgeschaft, zoals ik je eerder al aantoonde. Maar ik snap dat dat niet past in je wereldbeeld.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:53
Jij hebt gelijk hoor, we buigen allemaal naar jou interpretaties, ow grote watjepatje. snurk..
-weggejorist-
La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:46 |
Hoe seculier is Turkije? Dat is de grote vraag. Ik weet het antwoord niet maar heb de sterke neiging om terzake da Advocaat van de Duivel te willen spelen. Want de Duivel krijgt in Turkije steeds minder ruimte. Je hebt zwaveldampen nodig om de verstikkingen van een al te heilige atmosfeer te kunnen bestrijden.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:53
Ik heb net de veertiende druk van Van Dale opengeslagen. En die zei dat jij het mis had. Dat jij ernaast zat. Dat jij abuis was. Duidelijk zo?
ikdenkwat | 10-06-13 | 00:49 |
Absoluut. Je zou bijna zeggen gematigde moslims, maar die bestaan niet volgens de meeste reaguurders.
@La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:46
Klopt helemaal!
Ik denk ook dat ze flink wat miljarden hebben ontvangen voor het plaatsen van het luchtafweersysteem. Turkije is zeer zeker een seculier land maar zoals eerder vermeld word het volk als muslims geregistreerd en dat alleen al is tiranie. www.commentarymagazine.com/2012/02/06/...
Tiranie word immers gekenmerkt door het neerslaan van alle oppositie.
Lewis Lewinsky | 10-06-13 | 00:43 |
Kijk goed naar de betekenis, dan zie je dat dit moslims zijn die seculiere waarden voorstaan. In dit geval als bijvoeglijk naamwoord verkeerd gebruikt, taalvervuiling, maar wel gemakkelijk in dagelijks taalgebruik.
@André van Delft | 09-06-13 | 22:33
DitKabinet is stabiel dit in tegenstelling tot de door hun verziekte economie...
@tattooboer | 10-06-13 | 00:40
Met dat argument kan je beter alle partijen afschaffen en een dictatuur starten. Maar ik ben wel benieuwd wat jouw verwachting is van 'de straten op gaan'.
ps Misschien moet ik benadrukken dat ik niet bij het initiatief betrokken ben geweest.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:42
Idd, beter trap je niet in de poppenkast en spelen die weer erg populair zijn. Ik wil niet eens weten hoeveel kijkcijfers programma's als 'the voice' of 'next best chef' 'shits got talent' of andere onzin trekken.
Mensen willen rellen, mensen weten het allemaal beter, mensen denken dat ze afgeluisterd worden, mensen zien george orwell op de stoep staan.
En de politici maken daar uiteraard dankbaar gebruik van. Mijn advies : 'As you were soldier.
Beetje relaxen kan ook geen kwaad. Het valt allemaal wel mee.
Watapatja | 10-06-13 | 00:40 | + 0
In een andere vorm dan waar jij op doeld althans wat ik dus dacht maar kan het mis hebben natuurlijk! :
De alevieten gaan uit van een religieus-humanistisch wereldbeeld van mens en maatschappij.
De mens staat centraal in de religieuze belevenis. Bijvoorbeeld, iedereen is vrij om op zijn manier een geloofsovertuiging te praktiseren of een 'God', 'een god', 'de goden' of 'het goddelijke' te definiëren, te beleven, te gedenken of dankbaar te zijn.
Een centraal uitgangspunt in het alevitisme is de liefde, respect en tolerantie voor de medemens. De menswaardigheid van de medemens wordt bezien als een voorwaarde voor het eigen handelen.
Alevieten benadrukken de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen. Bijvoorbeeld, het bidden in een gemeenschappelijke ruimte is een vanzelfsprekendheid.
Regels als bidden, vasten of pelgrimages zijn niet nodig om een goed en/of religieus mens te zijn. Volgens de alevieten ligt het goede in de mens zelf besloten en niet alleen in de Koran, Mekka of het nakomen van 'hemelse verplichtingen'.
Het praktiseren van een religie mag niet ten koste gaan van de rechten van anderen. Alevieten zijn dan ook voorstanders van democratische beginselen als de scheiding van Kerk en Staat. Dit is eerder een seculier-humanistisch beginsel dan een religieus-humanistisch beginsel.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:44
Owjee, ik krijg een spiegel kado!
@tattooboer | 10-06-13 | 00:36
Dat zal allemaal wel. Feit is dat Turkije een seculier land is, dus geen mensonterende moslimtiranie, en niet te vergelijken met andere moslimlanden. Daarnaast is Turkije niet afhankelijk van de EU.
Juist onder Erdogan ruiken de islamisten hun kans. Daar protesteren de seculieren en ook belijdende maar geen fanatieke moslims tegen.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:36
Het klopt toch echt wat tattooboer zegt, zowel over wat seculier is, als over de situatie in Turkije. Velen in Turkije geloven niet. Dan noem je dat seculier, en niet 'moslim', ook al wordt je zo in de statistieken meegenomen. Zo ken ik een aantal Turken in Turkije die absoluut geen moslim zijn, ik heb lang met ze gechat. En dat was een vrij normale Turkse situatie volgens die Turken. Dat er ook veel moslims zijn doet daar niet aan af. Maar 95% moslim in Turkije is echt dik en dik overdreven, gelukkig maar.
La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:30 |
De droom is bijna uitgedroomd.
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...
tattooboer | 10-06-13 | 00:41 |
Gelukkig heb ik daar geen last van. Dat jij zit opgescheept met een ongeneeslijke grootheidswaanzin is wel duidelijk.
Wilde je een spiegel sturen voor wat zelfreflectie, maar voor jou is het te laat.
Ebru , een heel goed stuk, klopt precies! Hulde.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:36
Je hebt gewoon ongelijk. Tattooboer heeft gelijk. Check Van Dale, als je het niet gelooft. Daar vind je de woorden: *seculiere moslims*.
denoorman | 10-06-13 | 00:30 | + 0
Wat jij niet wil wil niets zeggen wat goed voor het land is. Het leven stopt niet vandaag. Jaren lang is er geprofiteerd van lenen lenen lenen. Op overwaarde.... nee lucht bubbel. Zelfs is de huidige waarde van huizen zijn nog te hoog. Dat blijkt je raakt hem niet aan de straat stenen kwijt. Jaren lang heb ik het aanzitten kijken .... Waar doen ze het van? Dat zijn nu de grootste huilebalken. Ander kant iets met zure appel?
Parsons | 10-06-13 | 00:27 |
Diep treurig. Er heeft zich een zekere lethargie van ons meester gemaakt. Wij zien ons kiesrecht als iets dat zo ongeveer gelijkwaardig is als het uitbrengen van een stem op onze favoriet in The Voice of Holland. Het is al te vanzelfsprekend geworden, het waait voorbij, en het dient zich weer aan als die politici in gelijkaardige televisieshows elkaar weer gaan bestrijden als ware het een talentenjacht. Niks beklijft ook, alles is vervangbaar, we leven momentaan, slaan aan op de waan van de dag maar gaan de volgende dag, al dan niet met behulp van een pilletje, rustig slapen.
En die politici weten dat we zo denken en dat we zo leven, laten zich adviseren door mannetjesmakers die nóg beter zeggen te weten hoe wij geamuseerd moeten worden. Brood en spelen, niet meer. Woekerpolitiek.
"Here we are now, entertain us. Yeah yeah yeah"
@Watapatja | 10-06-13 | 00:36
Dan moet je maar geen onzin verkopen, dan hoeft je je ook niet klein te voelen.
ikdenkwat | 10-06-13 | 00:37 |
Alevieten zijn ook Islamieten.
@Dömper | 10-06-13 | 00:33
Dat zou toch alleen werken al die partij 76 stemmen of meer had, of er nou op internet gestemd word of tijdens partij bijeenkomsten, dat maakt niks uit. ook als deze partij 45 stemmen had en bvb met de PVV samen zou regeren zou ook de PVV op dat systeem over moeten gaan en dat zouden ze nooit doen. Er zou dus toch eerst jaren lang een 76 kamerzetel partij moeten zijn die die nieuwe format doorvoert en dat gebeurt dus nooit. Beter gaan we de straten op een paar maanden.
Watapatja | 10-06-13 | 00:26 | + 0 -
35 miljoen alevistch? En 99 % moslim? Hmmmmm wie schreef deze wiki?
tattooboer | 10-06-13 | 00:33 |
Jij mij terechtwijzen. Last van superioriteitswaan, die is dan bij voorbaat misplaatst.
@La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:30
Die economische groei is een afvloeisel van de stappen die gezet werden door de centrale banken en zakenmensen om straks bij de EU te kunnen, er moest natuurlijk wel een positief monetair plaatje tegen over het mensonterend muslimtiranie staan. M.a.w. het is er wel maar zeker niet door erdogan.
Uiteindelijk is de politicus gewoon een niet-relevante sociopaat. Iemand die volgens Nyenrode gezond in zijn vel zit.
Turkije staat er heel slecht voor. Geen persvrijheid, rechterlijke macht onder curatele. Economie is een zeepbel, In Istanbul is een permanent verkeersinfarct, veel milieu verontreiniging, veel luchtverontreiningen, veel economische fraude, veel corruptie, grote ongelijkheid tussen rijk en armen, strijd met Koerden, grijze wolven, fundementalisten.
@La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:16
Op den valreep:
Correctie: Wij laten toe dat bestuurders en politici de rode loper voor de islam en radicale moslims hebben uitgerold. (en dat nog steeds doen)
Paul Weston legt nog even uit waar we echt door naar de klote gaan:
www.youtube.com/watch?v=1ocqyqjaVSg&am...
Samengevat: Goetmensen.
@tattooboer | 10-06-13 | 00:30
Het gaat er niet om wat ik denk, maar om wat ze met de nieuwe partij wilde bereiken.
Van de site: www.directedemocratie.eu/principe.php
"Samengevat: stem gewoon via internet en bepaal in real-time hoe u de Haagse politiek aan het werk zet, dat is waar je ze uiteindelijk voor betaalt tenslotte."
@Watapatja | 10-06-13 | 00:30
Weet je hoe je noemt wat jij poogt?
random bullshit.
Beschamend dat ik je steeds terecht moet wijzen.
seculier
seculier bijv.naamw.Uitspraak: [sekyˈlɪr] 1) als iets of iemand niet te maken heeft met een godsdienst of de kerk Voorbeeld: `religieuze en seculiere joden`Antoniem: religieus Synoniem: werelds seculiere staat (staat die ne...
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:20
Ik weet ook wel dat het in Turkije niet allemaal rozengeur en maneschijn is maar Turkije heeft onder Erdogan wel een economische groei doorgemaakt en staat er beter voor dan wij en menig EU-land.
Met de rest van je betoog ben ik het eens, hoewel ik dat 'wij' in je laatste zin zou veranderen in 'veel mensen' die zich uitsluitend laten informeren door de NOS, RTL en overige MSM.
@Reykjavik | 10-06-13 | 00:27
Want bv's gaan nooit failliet?
*icesave mompelt tegen de domme ijslander*
tattooboer | 10-06-13 | 00:28 |
Een mens is niet seculier, zoals je voor de zoveelste keer plempt. Een staat is seculier.
@Dömper | 10-06-13 | 00:27
En je denkt echt dat dat soort vragen door welke partij dan ook aan stemmend publiek word voorgesteld?
Ik zie een bleke toekomst voor echte democratie.
@ikdenkwat
Als ik het goed begrijp heeft de overheid lucht in huizenmarkt geblazen, en was er een bubbel en daar willen we vanaf. Precies wat er nu gebeurd is dus!!. Met als resultaat: de bouw ligt stil, consumentenvertrouwen op dieptepunt, werkeloosheid loopt op, mensen kunnen niet meer verhuizen, minder belastinginkomsten, meer bezuinigingen.
Dit is nou niet precies wat ik gewild zou hebben!!!
"Wat gaan we eraan doen?"
@Ebru:
If you can't beat them, join them...
*actief lidmaatschap PvdA overweegt*
@Watapatja | 10-06-13 | 00:26
Sabanci uni haha laat me niet lachen man, en alsnog zijn ze slimmer en seculierder en vechten ze voor hun bestemming.
Wat gaan we er aan doen? Joh, wat denk je van revolutie? Guillotine misschien als er echt geen andere optie is? Maar ja, we zitten hier wel in Nederland he, waar we logica neuken en fuck vrijheid, want 'tja, je kan er toch niks aan doen', en 'zo is het nou eenmaal'.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:16
Je zei het zelf: "Het volk is voor GroenLinks een abstractie." Ik vind dat één van de mooiste zinnen die ik hier ooit heb gelezen. En niet alleen omdat het zo waar is, maar vooral omdat het zo treurig is. GroenLinks in die zin staat overigens symbool voor elke andere politieke partij, me dunkt.
@tattooboer | 10-06-13 | 00:23
Idealiter zou dat door de meeste stemmen bepaald worden.
Ik blijf het tegen beter weten in toch maar roepen: maak van 0031 een BV met winstoogmerk, geleid door een kerngroep lui die WEL weten hoe het moet. Met alle 0031'ers als aandeelhouders. Hoe simpel kan het zijn...
tattooboer | 10-06-13 | 00:19 |
Als je iets beweert wel je feiten checken.
De belangrijkste religie in Turkije is de islam, waarvan tot kort geleden officieel 99,8% van de bevolking een aanhanger was. Dit vanwege de automatische registratie door de Turkse overheid. Hieraan is inmiddels een eind gebracht. Recent onderzoek van de Sabanci Universiteit wijst erop dat het werkelijke aantal moslims in Turkije iets lager ligt; zo rond de 95 procent.
bron nl.m.wikipedia.org/wiki/Turkije
denoorman | 10-06-13 | 00:12 | + 0
Natuurlijk kan de lucht bubbel aangezwollen worden door de overheid. Dat is nou precies het gene waar wij vanaf willen.
@michello | 10-06-13 | 00:18
Zoals je zelf als zei: "Als de marketingmachine er niet of nauwelijks is, dan heeft het geen zin." ;-)
@zeg maar jansen | 10-06-13 | 00:23
Misschien moeten we meer nootjes gooien?
Erdogan is een tiran en een dictator. Kan Timmermans nog wat wapen leveren aan de rebellen?
@Dömper | 10-06-13 | 00:20
Daar staat ook niks in over wapenhandel dus wie weet welke keuze daar over gemaakt zou worden.
tattooboer | 10-06-13 | 00:21 Maar dan moeten ze ons wel kunnen vermaken.
Deze kunnen dat niet.
@zeg maar jansen | 10-06-13 | 00:15
Elke troon en kroon heeft hofnarren nodig.
zeg maar jansen | 10-06-13 | 00:18 |
Die strijd komt hierna weer, op dit moment is het vrij simpel in Turkije, pro of anti Erdogan.
Turkije is economisch een grote zeepbel die gaat klappen. Europa kan opdraaien voor de kosten en miljoenen turken staan al klaar om ook af te reizen naar nl, dld enz.
@tattooboer | 10-06-13 | 00:12
Dat zie ik in het 'beginsel' nergens terugkomen.
La Vie En Rose | 10-06-13 | 00:16 |
Het gaat echt niet zo goed in Turkije. Voorts hebben de Turken, nou ja de intelligentsia in Istanbul, door dat er ideologisch iets heel erg mis gaat, dat ze hun vrijheid verliezen, dat ze gedwongen worden de Wil van de Verhevene te eerbiedigen.
Wij denken dat dat hier niet aan de orde is, hetgeen wellicht een grote misvatting is.
@Watapatja | 10-06-13 | 00:16
Weer fout.
Ongeveer 99.9% van de turken is geregistreerd muslim. dat is vanwege de registratie en heeft absoluut geen poot in de waarheid daar.
Wist jij dat miljoenen nederlanders als rooms-katholiek ingeschreven staan, zonder dat ze dat weten?
Het enige verschil is, dat als je dat hier weet kan je je in een jaren durend proces uitschrijven, daar in Turkije kan je dat niet. Je moet nog wel wat beter je best doen hoor.
Punt 3 is verreweg de grootste killer voor ons land. Ik zie van zeer nabij het onderwijs achteruit gaan. Zijinstromers voor basisonderwijs, vaak met slechts VMBO, die met geforceerde zesjes (want onvoldoende geven betekent dat ze zakken en dat wil een stagebegeleider niet op zijn geweten hebben) toch een onderwijsbevoegdheid halen.
VMBO als vooropleiding is natuurljik al te zot voor woorden. In groep 8 lopen de slimmeriken rondjes om de leraar.
Leerkrachten hebben in sommige groepen hun handen vol aan probleemleerlingen, want de policy is dat probleemleerlingen in het normale basisonderwijs opgeleid worden, tenzij het *echt*, *echt* niet anders kan (en je moet door een hel om aan te tonen dat het niet anders kan).
Leerkrachten moeten steeds meer secundair werk doen en spenderen minder uren aan lesgeven.
En veel scholen zijn zwak, maar de onderwijsinspectie heeft zijn speerpuntonderwerpjes... Het nieuwste onderwerp is "burgerschap". Doet de school daar wel voldoende aan? Maar of de leerkracht de CITO toets wel op de juiste wijze afneemt (!), wordt niet gecontroleeerd. Dat kinderen het werk van hun buurman moeten nakijken (zodat de leerkracht andere dingen kan doen) en de fouten dus laten zitten? Dat blijft onopgemerkt. En zo gaat het maar door.
En het deksel van de beerput van religieus georienteerde scholen is nog vrijwel dicht. Slechts af en toe komt een deel van de maatschappij-vergiftigende gassen naar buiten.
Nou ja, dan moet NL maar leven van de olie en waardevolle mineralen en metalen die in de grond zitten. Ow nee, wacht....
Watapatja | 10-06-13 | 00:16 Er zijn verschillende stromingen. En allemaal vinden ze de eigen stroming superieur.
Some pigs are more equal than other pigs.
@Dömper | 10-06-13 | 00:08 |
Ik heb het net gemist toen.
Van 2004 eind 2006 zat ik nog op Jaggle gesoepte plaatjes te posten. Daarna ontdekte ik hier de FeauteauF*ck Vrijdag en de snedigheid. :)
Yolanthe een golddigger, ja, zou kunnen. Gaat iets te vaak uit uiten met Wesley geloof ik. En Jolande heeft natuurlijk haar 5 minutes of fame gehad met het Kunduz akkoord. En natuurlijke de truc met de stekkerdoos.. ha Ha HAA
Waarom kan dit in Duitsland eigenlijk wel en hier niet?
www.knack.be/nieuws/buitenland/duitsla...
Parsons | 10-06-13 | 00:14 |
Maar de symboliek achter die stekker in de eigen stekkerdoos, daar ging het me om. Men denkt zelfvoorzienend te zijn, almachtig, autonoom, los van het volk.
tattooboer | 10-06-13 | 00:03 |
In Turkije is 95% moslim, wat denk je wie er lopen te demonstreren. Moslims uit verschillende gezindten die vechten voor het behoud van hun seculiere staat.
Wat we eraan gaan doen Ebru?
In Turkije, waar het economisch goed gaat, gaan miljoenen Turken al een week lang de straat op om te protesteren tegen Erdogan en zijn beleid, w.o. de toenemende invloed van de islam. Traangasbommen, waterkanonnen, keihard optreden van de politie, het maakt niet uit. Ze zijn er, avond aan avond.
En wij?:
Wij hebben ons land uit laten leveren aan de EU.
Wij laten ons kapot bezuinigen.
Wij laten toe dat enerzijds ouderen in verpleeghuizen al zo'n 15 jaar liggen te rotten in hun eigen uitwerpselen en anderzijds dat er miljarden naar ontwikkelingshulp gaan.
Wij laten toe dat wij via de toeslagenwet voor miljarden worden bestolen door gelukszoekers en dat onze regering
daar niets tegen doet.
Wij hebben toegelaten dat ons vreemdelingen/immigratie/asielbeleid onze maatschappij heeft ontwricht.
Wij laten toe dat bestuurders en politici de rode loper voor de islam en radicale moslims heeft uitgerold.
Wij laten toe dat er straks ook nog eens hordes Bulgaren en Roemenen ons verder kaal komen plukken.
En de rest heb jij al genoemd, al zullen we nog wel iets vergeten zijn.
Hadden wij maar iets van de mentaliteit van die Turkse demonstranten.
Wees maar trots op je roots, Ebru!
Wij hebben niets meer om trots op te zijn. Qua volk, that is.
tattooboer | 10-06-13 | 00:14 Hun pluche heeft een andere kleur. Ze ontlenen hun status aan het aantal minkudo's.
denoorman | 10-06-13 | 00:07 |
Yolanthe is volgens mij een golddigger die het enkel van haar erotische uitstraling moet hebben. Is bij Jolande niet het geval.
@Schoorsteenveger | 10-06-13 | 00:04
Zelfs Cohen vond dat een gênant moment.
Says it all.
@michello | 10-06-13 | 00:01
Gelukkig heeft GS het kuddos systeem, dat houd bakito supermatras en consorten ver van het pluche.
@ikdenkwat
Wat denk jij eigenlijk?? Denk jij dat de overheid van een land geen invloed heeft op de vraag naar woningen (bv huurbeleid, gratis woningen voor migranten?) en het aanbod van woningen (vergunningen, bestemmingsplannen, sociale woningbouw, enz enz)
@Dömper | 10-06-13 | 00:06
Het woord netwerk in deze context doet me anders vermoeden.
denoorman | 10-06-13 | 00:07 |
Sap was het stereotiep van de blinde, naïeve beroepspoliticus die zijn eigen macht en positie zwaar overschat en het volk niet eens meer weet te minachten. Het volk is voor groenLinks een abstractie.
Onderzoek van Readers Digest in 2010 wees uit, dat 67% van de Zwitsers tevreden zijn met hun politieke systeem, tegen 34% van de Oostenrijkers en 29% van de Duitsers.
www.presseportal.ch/fr/pm/100005069/10...
Lijkt mij dus dat de Zwitsers een superieur systeem hebben en ik vraag mij zodoende serieus af waarom wij Nederlanders niet hetzelfde tevredenstellende systeem nastreven.
denoorman | 10-06-13 | 00:03 |
De overheid zou moeten ophouden met grondspeculatie, scheelt een slok op een borrel. Anderzijds bewaken dat er gebouwd wordt, wat we nodig hebben. Scheelt een hoop leegstand kantoorpanden en braakliggende industrieterreinen. We hebben zoveel leegstand kantoren dat zelfs met alle werkelozen we dit niet kunnen vullen.
M.a.w. overheid als controlerende instantie en niet als ondernemer.
@michello | 10-06-13 | 00:01
Het GS-publiek werd hier in de panelen er wel bij betrokken (voor zover Joris het toeliet) maar de marketing naar de 'buitenwereld' liet wel wat te wensen over.
De huizen markt uit het slob trekken? Daar bedoeld men mee meer waard worden. Overal op aarde is het "vraag en aanbod bepaald de waarde". Alleen in dit land denken ze er anders over. Droom lekker verder.
@Schoorsteenveger
Dan Yolanthe Sap, die wist wel hoe de stekker eruit moest.
@tattooboer | 10-06-13 | 00:00
De bedoeling achter het initiatief, voor zover ik 'm begreep, was juist om de poppetjes zo min mogelijk doorslaggevend te laten zijn in de besluitvorming.
Watapatja | 10-06-13 | 00:02 | + 0 -
Ik zou niet weten waar ik het gevraagde vertrouwen op zou moeten baseren, er is eenvoudig geen enkele grond voor.
Het wachten is op de volgende megafaal, op welk gebied dan ook.
ikdenkwat | 09-06-13 | 23:53 |
Dat zeg je mooi. Politici kunnen politiek gezien de stekker eruit trekken, maar dat wil niet zeggen dat er geen spanning meer op de bovenleiding staat van al die sporen waar al die geldtransporten over rijden.
www.youtube.com/watch?v=L3e7MYZEBZ4
Politici parasiteren, halen hun energie van elders, maar de meesten denken dat ze zelfvoorzienend zijn, dat ze slechts de stekker in hun eigen verdeeldoos hoeven te duwen, zoals een slang in zijn eigen staart bijt en denkt dat hij zich voedt.
Beroepspolitiek is te vanzelfsprekend geworden.
@Watapatja
Ok, maar leg dan eens uit hoe de overheid de woningmarkt uit het slop gaat trekken? Hoe zie je dat??
@Watapatja | 10-06-13 | 00:00
Ach natuurlijk niet, let jij wel eens op, verder dan jou neus lang is?
www.foreignpolicy.com/articles/2013/06...
-weggejorist-
denoorman | 09-06-13 | 23:59 |
Ik heb dus ook totaal geen vertrouwen in de overheid, integendeel ik ben allergisch voor ambtenaren, graaiers en bestuurders.
@tattooboer | 09-06-13 | 23:48
@Dömper | 09-06-13 | 23:43
Vermoedelijk zou het beter zijn om democratisch de leden van zo'n partij te kiezen, in plaats dat zich een paar reaguurders eenzaam afsplitsen. Je moet wel het publiek erbij betrekken en GS zelf ook erin meenemen natuurlijk, de marketing is ontzettend belangrijk. Als de marketingmachine er niet of nauwelijks is, dan heeft het geen zin.
@Dömper | 09-06-13 | 23:50
Ik geloof best dat ze zichzelf allemaal betrouwbaar vinden en dus goed kunnen invoelen met deze vacature, uiteraard is dat een grotesque vervorming van de waarheid.
vraagstaart | 09-06-13 | 23:37 | + 5 -
Het is beroerd over de hele linie, op vrijwel ieder belangrijk segment van de samenleving, leeggevreten en uitgenomen, kennis en kunde is allang overboord, het geld is foetsie, en we worden bestuurd door een kaste van prutsers die ons verder naar de afgrond leiden.
tattooboer | 09-06-13 | 23:58 |
Moslims voor een seculiere staat, ja. Maar wel moslims.
@Watapatja
Geweldig dat jij zoveel geloof in de overheid hebt. Ik wacht met spanning op de resultaten van het woonakkoord. Ik heb er weinig vertrouwen in..
We hebben gestemd, het duurt vier jaar, deal with it.
Wat willen we dan? de sp? Pechtoltje? de ppv terug?? laat maar dan
@Watapatja | 09-06-13 | 23:55
Dat komt omdat gemeentes te veel macht hebben. Die hebben de grondprijzen laten woekeren zoals zoveel kostenposten voor burgers.
@Watapatja | 09-06-13 | 23:48
Ik weet niet of je hebt opgelet maar alle demonstraties in Turkije werden door seculieren gevoerd en dus is jou geblaat compleet incompetent en geheel niet noodzakelijk. Kom maar weer commenten als je kleine hersens zich uit hun bekrompen kronkeltje kunnen bevrijden.
Het voordeel van al die open deuren is dat het ff lekker doortocht.
@Supermatthijs
Cohen? Heel amsterdam haalde opgelucht adem toen hij vertrok als burgermeester. In Den Haag heeft hij geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en is afgegaan en afgevoerd door de achteruitgang. En ja, wie is er zo dom om in een financiele en econimische crisis onder druk van de socialisten (stom) de huizenmarkt op slot te zetten.. Timing is alles.. maar dat kan je niet verwachten van de klunzen in dit kabinet.
denoorman | 09-06-13 | 23:44 |
De overheid kan wel degelijk de huizenmarkt op gang helpen en saneren. Ze zijn in ieder geval de veroorzaker van de absurde grondprijzen, een essentieel deel van je hypotheek.
Dat de JSF op de rekening van dit kabinet op de rekening gaat is hilarisch. Toen VVD CDA en lijst Pim fortuin het kabinet waren is de beslissing genomen. Zonder de lijst van Pim was het er niet gekomen. Pim was dood, Mat herben werd in de luren gelegd en voilà accoord was daar. Terwijl iedereen wist dat Pim ertegen was. De stekker werd door zalm uit het kabinet getrokken en de trein van geld verkwisting reed lekker door.
Is Mark Rutte een sociopaat?
zapruder.nl/portal/artikel/is_mark_rut...
@vraagstaart | 09-06-13 | 23:37 : Zet die Guillotine maar op het Malieveld neer, het Binnenhof is veel te klein voor al die landverraders van politici.
denoorman | 09-06-13 | 23:46 | + 1 -
Omdat de hypotheekrenteaftrek jarenlang onbespreekbaar was voor de VVD. Maar jij zal de Cohen wel proberen de schuld te geven.
@Bakito | 09-06-13 | 23:43
Nee die andere, de mannen van Doe Maar probeerden nog carrière te maken voordat de bom valt.
En nog gelukt ook, kan je nagaan wat een leugenachtig liedje dat is.
Is een grote markt. Dat heeft het Songfestival bewezen. Oeps 2/2
@tattooboer | 09-06-13 | 23:48
Welke politici ken jij die betrouwbaar zijn?
tattooboer | 09-06-13 | 23:42 |
Turkije - moslims - strijden wel. En jij bent verbaasd, terwijl elke tegel over moslims van jou hand gaat over hun eeuwige strijdlust. Misschien moeten we meer moslims binnenlaten, dan komt er vanzelf opstand tegen onze regering.
We? We betalen in dit land 150 mensen meer dan modaal voor een bestuursfunctie in het publieke domein en dan moeten we ook nog met een oplossing komen. Dit land is niet alleen knettergek, maar ook nog zwakzinnig. Pak de hooivorken, stap op je scooter, spam de tweede kamer en jaag die achterlijke gladiolen de tweede kamer uit. Deze club is incompetent om het volk te vertegenwoordigen. Of niet natuurlijk. OostEuropa
@michello | 09-06-13 | 23:41
Wat wil je met solicitatievoorwaarden als deze;
Politieke interesse en ervaring
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid
- Hoger opgeleid
- Juridische, bestuurskundige, marketing, of andere academische achtergrond
- Een breed netwerk
- Betrouwbaarheid, humor, inzet.
Ze zijn op zoek naar politici zoals we die nu ook hebben, ja, dat zet zoden aan de dijk.
@kloopindeslootjijook | 09-06-13 | 23:04
Tijdens de 1e grote crisis van de vorige eeuw pleegden bankiers bij bosjes zelfmoord.
Waarom niet tijdens DEZE crisis?!
Waar is het schuldgevoel?
Ik zou een glimlach niet kunnen onderdrukken als ik een paar topbankiers zag bungelen dezer dagen.
Weg met banken!
Tijd voor een valutionaire revolutie!
Queen Obvious.
@Supermatthijs
Ik vrees dat jij me vast wil uitleggen waarom de huizenmarkt zo ziek is. Ga je gang, doe eens een poging..
???? 1. werkloosheid zal dalen, armoede zal stijgen
Er is wel degelijk een verschil tussen besturen en trekken aan een deaud paard.
"Ik heb bewondering voor hun doorzettingsvermogen."
Welk doorzettingsvermogen? Wat wordt er dan doorgezet? Je zegt het zelf, Ebru, het is pure minachting van het volk. Politici zijn méér dan ooit beroepspolitici, lieden die zich voor een bepaalde periode hebben begeven op een eiland, en ze weten verdomd goed dat dit eiland beschermd wordt door het systeem en dat ze zich dus, zo lang ze zich op dat eiland bevinden, kunnen wentelen in eigendunk en eigenliefde en zich alle perversiteiten kunnen permitteren.
Het hele politieke spel, inclusief het toneelstuk tussen regering en oppositie, inclusief de zogenaamde ideologische tegenstellingen, wordt op dat beschermde stukje land gespeeld, en men geniet ervan, collectief, als groep.
Heeft niets te maken met doorzettingsvermogen.
denoorman | 09-06-13 | 23:44 | + 0 -
En door wie is die huizenmarkt zo ziek denk je ?
@Supermatthijs | 09-06-13 | 23:43:
Türken zijn geen ras.
Nou jij weer.
Linkse ouwehoer.
@Watapatja
De overheid kan alleen zaken stuk maken, zoals bv de huizenmarkt, ze kunnen deze schade niet meer herstellen. Maw, dan maar wat maatregelen zoals door mij voorgesteld die het leven in nl wat prettiger maken..
@michello | 09-06-13 | 23:41
Precies mijn punt. Maar wellicht was men te vroeg.
@Jim Lovell | 09-06-13 | 23:37
Ernest Jones, van Doe Maar ?
King of the Oneliner | 09-06-13 | 23:42 | + 0 -
Racist !
@Watapatja | 09-06-13 | 23:29
Wat wist ik toch?
Welke muslims nemen mijn tegels als een strijdstratetie?
Ebru heeft haar opstel ook weer ingeleverd.
Nou goed dan, een zesje voor de moeite.
Want best wel knap voor een Türk.
@Eurotokkie | 09-06-13 | 22:44
Ik denk er niet over om naar Den Haag te gaan om te demonstreren!
Weet je wel wat een volle tank kost!?
tssssss....
Om politicus te worden heb je eerst en vooral een lidmaatschap nodig van van een eurofiele zogenaamd politiek correcte establishment partij.
@Dömper | 09-06-13 | 23:32
Dat initiatief was ook geen lang leven beschoren, zo te zien.
Flightless bird | 09-06-13 | 23:32 | + 0 -
We gaan echt niet weg hoor. ....!
Supermatthijs | 09-06-13 | 23:34 | + 0 -
Onkruid vergaat niet!
Is ook niet nodig, ego tripper
@Lewis Lewinsky | 09-06-13 | 22:36
Verplaats je in Ebru.
Ze bedoelt wel degelijk dalen!
7. Cohen, Vogelaar, Pechtold en consorten voor het gerecht slepen en vervolgen wegens landverraad en misdaden tegen de menselijkheid
denoorman | 09-06-13 | 23:36 |
Sterke maatregelen, binnen 3 maanden huizenmarkt uit het slop en een bloeiende economie, denk je niet.
Asscher: 'We moeten eerst onze eigen werklozen weer aan het werk helpen'.
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Samsom: Het Gesproken Woord geldt! www.pvda.nl/data/sitemanagement/media/...
UWV verwacht 739.000 werklozen in 2014 www.nu.nl/data/3490724/uwv-verwacht-73...
Maar per 1 januari 2014 gaan de grenzen open voor Bulgaarse en Roemeense arbeidsmigratie.
nieuwsuur.nl/onderwerp/485274-de-roeme...
Het is al mis gegaan vanaf het moment dat die gelobotomiseerden in Den Haag begonnen te praten over "de politieke realiteit" en niemand ze wakker schopte met de melding dat er maar één realiteit is, namelijk die waar het èchte Nederland, dat is buiten het Binnenhof, in leeft.
Ow, wacht: die man was er maar die is deskundig geëlimineerd door een toevallig passerende solitair opererende milieu-activist. Wat een samenloop van omstandigheden toch weer.
Intussen zijn de èchte politieke carrièretijgers allang opgebokt naar Brussel/Straatsburg omdat daar nu eenmaal veel meer te graaien is. Nog afgezien van de riante omstandigheid dat het Europees Parlement geen wetsvoorstellen en dergelijke mag indienen, en slechts is opgesteld als applausmachine voor de hersenspinsels van de Europese Commissie, die weer bestaat uit door duistere machten benoemde (en dus niet gekozen) beroepscriminelen van totalitaire signatuur.
Vol gas poen scheppen zonder enige verantwoordelijkheid te dragen, welke beroepsparasiet wil dat nou niet?
En dat heeft dan weer tot gevolg dat het Nederlandse parlement bevolkt wordt door schertsfiguren van tweede en derde signatuur, lieden die normaliter niet eens zouden worden gekozen in de gemeenteraad van Schubbekutteveen - maar wat moet je anders, als je de democratische volksverlakkerij nog even vol wil houden?
Dat het klootjesvolk (u, lezer) daar de dupe van is, daar veegt onze bestuurlijke elite haar reedt mee af. Met pluche.
Een guillotine op het Binnenhof en een nog veel grotere op de Grote Markt in Brussel. In drie ploegendienst. Misschien dat het dan nog goed komt.
@Lewis | 09-06-13 | 22:54
Daar heb je een goed punt. Visionairs mét chrisma. Want dat gaat dus nooit niet samen. Charisma is een natuurlijk gegeven iets. Dat is charme. Een manier van zeggen en een bevallig uiterlijk. Dat heeft echter niets met visie van doen. Visie hebben de verlichte schahtten van mensen die een soort Boeddha status hebben bereikt, of zoals de Christenen het plegen uit te drukken Christus, de gezalfde- zelf (in de geest) zijn geworden, oftewel, goede waarachtige wijze lieve mensen zijn geworden.
@Bakito | 09-06-13 | 23:19
Staat niet in het DSM, dus onzin. Omgaan met Freud heeft Ernest Jones ernstig mentaal beschadigd.
Je vergeet dat we dan zijn overspoeld door gelukszoekers uit alle windstreken en het gemeenschappelijke rekening volledig is leeg gepind. Maar ja, gelukkig hebben we nog een pensioen waar we straks allemaal op terug kunnen vallen als we 67 jaar zijn.
@Supermatthijs | 09-06-13 | 23:05
Wij twee zijn een zegen voor deze site.
Een zegen!
Bakito | 09-06-13 | 23:08 | + -4 -
Ook geen klein ego ook!
Met zo een groot ego kan je ook nooit goed in een team werken laat staan in "ons" Nederland
1. Laten we de islamisering in nederland stoppen
2. bevrijd de turken van de dictator Erdogan
3. de overheid kleiner maken
4. politie mag zich niet meer bezig houden met verkeersovertredingen, maar moet boeven gaan vangen
5. belastingen halveren
6. voor alle immigratie geldt, eerst een proeftijd van een jaar of 10
Flightless bird | 09-06-13 | 23:32 | + 0 -
We gaan echt niet weg hoor. ....!
De boel is volledig uit de hand gelopen, en dit komt voornamelijk door ,nepotisme, onkunde en strak in het gevestigde ons kent ons straatje blijven lopen. De carrierekansen zijn van groter belang dan het dienen van het volk. We weten het allemaal wel, we doen er alleen niets aan, want, zie het verhaaltje hierboven.....
@Eurotokkie | 09-06-13 | 22:51
Ook geen staats pensioen? Dan heb je te lang in het buitenland gewoond.
@Bakito | 09-06-13 | 23:08 | + -2 -
Ze doen soms wel alsof ze het niet leuk vinden maar wij weten natuurlijk wel beter.
Supermatthijs | 09-06-13 | 23:14 | + -4 -
Blijf maar lekker in die gedachte!
De andere reaguurders zullen jullie missen als kiespijn
@michello | 09-06-13 | 23:28
Succes www.directedemocratie.eu/
tattooboer | 09-06-13 | 23:21 |
Dat wist je toch, moslims strijden altijd volgens jouw tegels.
Er is maar 1 oplossing voor ons: de PGS oprichten.
Partij Geen Stijl.
De democratische inspraak en weerwoord geschiedt dan hier in de panelen. Met de bekende roze reltechniek moeten we de rode kerk ook in de politiek weerwoord kunnen bieden.
Van wat we hier al bijna 10 jaar schrijven trekt toch niemand in de politiek zich iets aan. Dan moeten we maar een stap dichterbij komen?
@Dömper | 09-06-13 | 23:22
Soms
Bakito | 09-06-13 | 23:21 | + -2 -
En beter kun je zoals ons positief zijn:
youtu.be/7adi7OMaWnA
@ZKH EénOog | 09-06-13 | 22:48
Hervorming is wat je zegt als je niet wilt zeggen wat je eigenlijk wilt.
Politici zouden inderdaad moeten zeggen wat ze willen.
Mazzeltov | 09-06-13 | 23:22
Inderdaad, de tijd dat er orde op zaken wordt gesteld komt dichterbij.
Om mij heen wordt her en de al een laars gepoetst, een maatregel getroffen.
Hou hoop!
@Bakito | 09-06-13 | 23:19
Aan het projecteren? nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_%28psy... ;-)
Wat gaan we eraan doen, vraag je Ebru ?
Ik weet alleen maar dat 90 jaar geleden bij onze oosterburen een brood 500 miljard mark kostte en er ene Ernst Röhm door de straten marcheerde die andersdenkenden overhoop schoot.
Die tijden lijken weer dichterbij te komen.
De turken zijn zelfs slimmer.
Stel, de regering wil van Vondelpark een industrieterrein maken, is er ook maar íemand die zou gaan demonstreren?
Laat staan met zijn tienduizenden.
En dat doet pijn, dat zelfs de turken slimmer en strijdvaardiger zijn.
@Supermatthijs | 09-06-13 | 23:14
Yep, is pose. Door negatief te doen willen ze de indruk wekken intelligent en onafhankelijk te zijn. Zo schattig.
@Dömper | 09-06-13 | 23:12
Ach, Storm heeft weer eens last van zijn:
en.wikipedia.org/wiki/God_complex
"onder de jongeren is het vertrouwen in het kabinet het hoogst" ........ zegt iets over de jeugd heden tendage.... beetje(veel)zuipen... wat mensen in elkaar trappen..... en als straf een uurtje de kont van een bejaarde wassen.... om daarna weer bij je ouders aan te kloppen voor zakgeld.....
Voor een 95% aziatische en 5% europesche Nieuwe Nederlandse weet ze het nog aardig te verwoorden
Bakito | 09-06-13 | 23:08 | + -2 -
Ze doen soms wel alsof ze het niet leuk vinden maar wij weten natuurlijk wel beter.
dutchbasterd | 09-06-13 | 23:06 | + 0
Daarom komen die voedselbanken als een geschenk uit de hemel .
"Wat gaan we eraan doen?"
Rijk worden.
Wie doet er mee?
@Bakito | 09-06-13 | 23:08
Zie Stormageddon | 09-06-13 | 23:06
Toch zie ik wat lichtpuntjes, meer mensen willen cash betalen en de politie agenten die ik sprak kijken stiletjes uit naar ander werk omdat het, zeker in de steden, te link wordt voor een kleine twee ruggen per maand te worden beschoten door medelandertjes.
Politici zonder geld en zonder geweldsdreiging van de gewapende tak, dan gaat het echt helemaal nergens meer over.
@Supermatthijs | 09-06-13 | 23:05
Wij twee zijn een zegen voor deze site.
Een zegen!
Totdat mensen hun kinderen niet meer te vreten kunnen geven gebeurt er helemaal niks. En dan zullen ze eerst zichzelf op het hoofd krabben en roepen "goh wat gek, dat zagen we helemaal niet aankomen".
@Bytemaster | 09-06-13 | 22:56
Je moet het Dunning-Krüger effect niet onderschatten. Dat speelt niet alleen bij alle politici, maar bij mensen buiten de politiek en op internet net zo hard.
www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?g...
Bakito | 09-06-13 | 23:02 | + 0 -
Zit ook heel wat in. Voor de goede muziek moeten wij hier ook nog zorgen. Waar zouden ze zijn zonder ons ?
Politici denken dat ze wat te vertellen hebben. Hun ambtenaren apparaat maakt de dienst uit. politici komen en gaan, de ambtenaren van ministeries niet.
"Yes Minister!"
Carlin zei het al; forget the politicians
www.youtube.com/watch?v=Yi6XV8yBFoU
And now they're comin' for your SOCIAL SECURITY MONEY. They want your fuckin' retirement money. They want it BACK. So they can give it to their criminal friends on Wall Street. And you know something? They'll get it. They'll get it ALL from you sooner or later -- 'cuz they OWN this fuckin' place. It's a big CLUB. And YOU AIN'T IN IT. You and I are NOT IN the big club.
@Zyprexa20mg | 09-06-13 | 22:54
Tijd voor je medicatie ;-)
Wat een schokkend en alarmerend stuk zo aan het einde van het weekeinde. Even een kopje thee nemen.
ip | 09-06-13 | 22:59 | + 0
IJsland.
Supermatthijs | 09-06-13 | 22:57
uit welke kluis heb jij je "kennis" eigenlijk gejat?
Beste Ebru, Onderwijs kost ons 36.5 Mld. per jaar. Met 365 dagen in een jaar kost ons dat dus 100 mijoen euri PER DAG.
Als ik dan zie dat een tweet 5x "gedeelt" (..) wordt, denk ik dat er veel geld voor onderwijs verspild is.
@Supermatthijs | 09-06-13 | 22:57
www.youtube.com/watch?v=Jq3F4YUORj8
't Is maar goet dat Ebru nooid bij mijn gesollisieert heefd.
Stem sp of pvv, maakt niet welke, andere poppetjes op de plaats die niet bij de old-boys horen
Jopie2009 | 09-06-13 | 22:50 Een Turkse die ziet dat het economisch in de toekomst nog slechter zal gaan in Nederland maakt zich terecht zorgen.
Dit is het land achter de rijstebrij berg. Dit is het land van de sociale hangmat.
In tijden van crisis is er nooit vertrouwen in een kabinet. Zolang het vertrouwen in de democratie niet en masse wankelt heeft Europa weinig problemen. Denk dat de gemiddelde Europeaan niet eens bedenkt dat er iets anders dan democratie kan zijn, of moet zijn.
Nee, wij blijven lekker aankwakkelen met overheden die bij een verkeerde ruft alweer op hun wachtgeld zitten te teren. Of yolo in de microfoon hijgen omdat ze falen in de politiek. (hé job?)
Uiteindelijk is het toch het volk dat voor een groot deel van de problemen zorgt. Maar ja, zonder volk geen overheid en nu het volk reddeloos verloren heen en weer zwemt in een bad van ellende, is er een serieus gebrek aan een sterke leider met een duidelijk, werkbaar plan. En al helemaal geen oppositie in een coalitie, die het dan maar moeten uitzoeken. Niet voor niets dat dit kabinet het slechtste genoemd wordt dat Nederland overkwam sinds de jaren ´30.
En Ebru;
Minder werkloosheid maar minder geld/koopkracht. Voedselprijzen die stijgen? Ze dalen volgens mij landelijk, want veel oogsten zijn geslaagd. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit, daar merkte alleen het Middelandse-zee gebied wat van.
Dit is de 1 miljoen dollar vraag! Noem is 1 land ter wereld waar de politiek wel werkt? Welk land zou in de toekomst een voorbeeld kunnen zijn voor Nederland. Alvast bedankt voor een reactie.
En ik zie dat je open deuren ook uit de hengsels kunt trappen.
Aan de andere kant. Wat is er zo speciaal aan politici dat ze niet zien wat bijkans het hele volk wel ziet?
Is dat een bijwerking van hun incompetentie? Krijg je zodra je in de politiek je opwachting maakt een prefab betonnen plaat voor je hoofd en gaat het daarna om wie daar dan de grootste van heeft?
Dan wint Mark Rutte glansrijk.
Oftewel:
youtu.be/J9Da8XJXJu8
Ebru kleine aanvulling. De politieagenten die voor een appel en een ei het vuile werk op mogen knappen en één voor één de ziektewet in verdwijnen...
Wat we moeten doen? Het politiek stelsel dient hervormd te worden. Sinds de opkomst van internet is informatie altijd overal voor iedereen beschikbaar. Daar past een systeem met twee kamers voor de volksvertegenwoordiging niet meer bij. Ook hebben vanaf dat moment mensen die niets snappen van internet niets meer in het landsbestuur te zoeken. Daarnaast moet geëist worden dat de EU snel hervormt naar een democratische unie, anders eruit stappen. Niet meer regeren op basis van oneindig idealisme, maar op basis van realisme en op tijd erkennen als er een verkeerde beslissing is genomen.
@tattooboer | 09-06-13 | 22:53
Goed gezien, we worden recht in onze bek gespuugd door het incompetente geteisem.
Ebru, ik heb het uitgeprint en stuur het op naar Draghi, die koopt onbeperkt bedrukt papier op.
www.nu.nl/economie/3496266/opkoopprogr...
maar dank zij mindfulness blijven we er allemaal zen bij, Ebru.
We gaan er niks aan doen. Nederlanders blijven op idioten van hetzelfde type stemmen. Ze hebben ook weinig keus. Bij alle partijen is het ongeveer dezelfde kliek die boven komt drijven, omdat de mechanismen voor bovendrijven bij elke partij identiek zijn. Mensen met een vlotte babbel/grote bek die trouw bij de partijvergaderingen komen en zich in weten te likken bij de partijtop, daarnaast nog blijk geven dat ze ambtenaren en hun onzinnige notities snappen, beetje bestuurlijke ervaring hebben bij de studentenvereniging en bijvoorbeeld raadslid zijn geweest: die komen bij de partijen op de lijst en worden vervolgens op de slippen van de lijsttrekker (en vrijwel nooit door voorkeurstemmen op eigen kracht) de kamer in geloodst.
Zo gaat het al een eeuw. Het openbaar bestuur is een volkomen vastgeroest systeem.
Toch is het ook wel makkelijk om politici altijd maar de schuld te geven van alles. 't Zijn ook maar mensen die (in de meeste gevallen tenminste) hun best doen en (vaak) keihard werken. Dat gezegd hebbende: geen idee hoe je deze impasse zou moeten doorbreken. Of er moeten heel snel een paar echte visionairs met veel charisma opstaan.
@Eurotokkie | 09-06-13 | 22:44
Dat klopt ook wel, politiek DH toont elke keer weer dat ze geen scrupules hebben en ongegeneerd in het volk zijn gezicht spuugt. Ze zijn dus bullies en het volk de pispaal, ze laten immers zien dat ze geheel het tegenovergestelde van afgesproken zaken in het verkiezingsdebat uitvoeren en er domme smoesjes als; politiek is delegeren, tegenover zetten. Zolang we dat pikken en zolang de andere partijen daar een motie van wantrouwen over weghonen is er niks, alleen maar dishoneur en disdain naar het volk toe. In normaal nederlands, de politiek heeft schijt aan ons.
Damage control dan maar. Een regering kiezen die ervoor zorgt dat de economie en de bank de mensen dient en niet andersom. En die dat een beetje in gaten blijft houden graag en Joe de Plumbert niet met handboeien aan een te hoge hypotheek vastzet en niet z'n pensioen, social security en spaargeld naar wallstreet of Griekenland brengt omdat een paar lullo's daar lekker aan verdienen cq oeps-weg andermans geld kunnen roepen. Dan maar wat minder goedverdiendende lullo's. Vinden we niet erg.
6. Europa gaat failliet, de Chinezen nemen de wereldheerschappij over
liever een chinees in de keuken dan een moslim in mijn land.
Jim Lovell | 09-06-13 | 22:44 | + 1
Gelukkig heb ik geen pensioen , dan kunnen ze het ook niet van me afpakken.
@deboerenlul | 09-06-13 | 22:46
Alles is relatief, in Syrie zouden ze er blij mee zijn.
Nou, nou, een stukje dat niet (in)direct over Turkije gaat...
"Onderwijs verslechterd" met een 'd'... De spelling bevestigt de stelling.
Goed verhaal alleen bij puntje 1 ff de fout in.
Maar we hebben gelukkig wel wet en regelgeving en een miljoenmiljard ambtenaren.
Regeltjes en ambtenaren de perfecte combi om een land naar de klote te helpen.
@wolfjemidas | 09-06-13 | 22:42
Hervormingen. Ook alweer zo'n kapot gedevalueerd woord, waar de rillingen van nietsbetekenendheid van door je anus trillen...
We gaan beginnen ons stukje nog eens te lezen, vooral als we in het onderwijspunt een VMBO fout maken.
En voor de rest: echt joh? Meen je dat nou allemaal? Nou, daar overvalt u mij wel een beetje mee zeg.
De huidige regentenkliek die de belastingen heeft opgevoerd naar astronomische hoogten, die het Nederlandse volk uitperst als citroenen en die alleen met zichzelf het beste voor heeft, die elite moet weg!
Een beetje te haastig getypt. Deadline-tje, Ebru?
we hebben geen vertrouwen in #Ebruvrij. We hebben geen vertrouwen in Ebru Umar en we hebben er geen vertrouwen in dat het beter wordt.
Wat gaan we eraan doen?
(Ik heb het gelijk maar een beetje verbeterd prutster)
Weinig vertrouwen is één ding. Het ergste is nog dat we ons gemeenschapsgeld er met bakken uit zien vliegen naar het buitenland, naar buitenlanders, naar geldinstituten, naar faalprojecten, naar fraudetoestanden en onze dames en heren politici TONEN NAUWELIJKS DAADKRACHT.
Punt 4 :"Zorg wordt uitgekleed, ziek zijn wordt mensonterend." Nog verder uitgekleed? Hoe moet ik me dat voorstellen? Dat de intensive care afdeling straks 1 grote zaal word waar 1 arts is en 1 verpleegkundige die alleen dagdienst draaien? En dat er straks artsen uit ontwikkelingslanden hier naar toe komen om ons te helpen?
Gelukkig hebben we onze pensioenen nog?
Stel de overheid is verantwoordelijk voor uw dagelijkse boodschappen in plaats van de supermarkt. Haal belangrijke zaken als zorg, onderwijs, infrastructuur enz. bij de incompetente overheid vandaan, laat het aan de markt en gun mensen een kans op een beter bestaan.
tattooboer | 09-06-13 | 22:42 | + 0
Het volk wil wel maar we worden steeds weer teruggetrapt het dal in door de heren in Den Haag.
Werkloosheid zal stijgen en de armoede zal verder dalen waarschijnlijk.
Het komt pas goed als alle corruptici en corruptenaren collectief zelfmoord plegen.
Wat gaan we er aan doen?
Wie bedoel je?
De politici.. niks
het volk... niks.
De journalisten en klokkenluiders alles maar het helpt niks.
We kunnen de straten op en zelfs het parlement ontzetten, dat haalt niks uit omdat het de grote zakenwereld is die alles verpest.
Zeker zitten er welwillende politici maar de lobby is te groot en de reuze-salarissen lonken.
Maar uit pure waardigheid zouden we als volk toch de straten op moeten.
"Vak kun je het niet noemen hé, je hebt er geen opleiding voor nodig, alleen wat vriendjes."
Gaat dit over je werk als *kuch* columniste Ebru?
Zoals Andre terecht zegt: kabinet is het stabielste kabinet. Aan de andere kant ook het meest machteloze kabinet sinds tijden, aangezien de oppositie via de eerste kamer vrijwel alles saboteert. Hervormingen zijn onmogelijk omdat iedere partij een andere hervorming wil, dus het enige dat je door zowel de eerste als tweede kamer kunt loodsen zijn bezuinigingen.
Nou, fantastisch stuk weer, Ebru. Zowel wat betreft de inhoud als de spelling.
Ik dacht echt dat ze weg was en incidenteel wat prutswerk inleverde maar het lijkt weer vaste prik op de zondag :-( .
Nou de volgende keer maar weer een recept.
Ik dacht dat t niet dieper kon?
"Wat gaan we eraan doen?"
Hier in Nederland? Gebeurt er helemaal NIETS!!
We zullen het van onze buurlanden moeten hebben. Dat zal het eerste moment KUNNEN zijn, dat we blij zijn dat onze incompetente corruptici de macht uit handen hebben gegeven, dat dan weer wel.
Werkloosheid zal dalen? Bedoel je misschien stijgen, Ebru?
Was er dan vertrouwen ?
Het wordt morgen t hele weekend mooi weer. Hoera!
*plop *
Dit kabinet is het stabielste ooit. VVD en PvdA staan op zóveel verlies in de peilingen dat geen van beiden in de verste verte zou willen kunnen denken om te breken.
Jaja Ebru Umar schopt zelf wederom de gebruikelijke open deuren in.
REAGEER OOK