
Nou kom maar terug uit Salou, en stoppen met locals in mekaar beuken in Mallorca. Examens overdoen, allemaal. Niet alleen de VWO-nerds, neen, ALLE sgolieren van de lichting 2012-2013 hebben voor tietjanberenlul examen gedaan. Er zijn een jongen en een meisje opgepakt voor het
jatten en doorverkopen van examens VMBO, HAVO én VWO op Ibn Ghaldoun. De school waarvan de kluissleutels meer van hand tot hand gaan dan de chickies op de schoolplein-bangalijst. De school die opeens geheel toevallig
superresultaten behaalde (blije alumnus
hierrr?) en waar
VWO-examens Engels en Frans verdwenen lijkt nu verantwoordelijk te zijn voor een onderwijsramp van epische proporties. Bestuursvoorzitter Ayhan Tonca, CDA-politicus,
zegt dat de zaak tot op de bodem moet worden uitgezocht maar van een
hardnekkige ontkenner van de Armeense genocide komt zulks toch niet heel daadkrachtig over. De onderwijsinspectie onderzoekt de zaak, en wil duidelijkheid hebben vóór woensdag de uitslagen bekend worden gemaakt. Dit torpedeert mogelijk alle examenuitslagen, alle inschrijvingen voor vervolgopleidingen en tienduizenden zuipfestijnen aan de Costa's. Wat is er mis op Ibn Ghaldoun, dat de kluis kennelijk drukker bezocht wordt dan het examenfeestje van die ene dude waarvan de ouders op vakantie zijn? Waarom zijn vakdocenten van een nota bene islamitische VMBO, HAVO én VWO niet in staat om een maagdeljkheidstest te doen op enveloppen die als het goed is verzegeld zijn tot het examen? Nouja, her-examenopdracht voor alle kandidaten: schrijf een bedankbriefje in een vreemde taal naar keuze aan het Ibn Ghaldoun college, en verwerk in je opstel de woorden 'godgloeiende vinkentering', 'enorme stress', 'mijn hele vakantie verpest' en 'inspectie, dichttimmeren die faalschool en dat ze de tiefus krijgen met hun kluis.'
Reaguursels
Inloggen@ma8378 | 10-06-13 | 23:51 | + -3 -
LoL. 70% van wat? Volgens mij ben je in de war van statistieken van justitie.
@ M.A | 10-06-13 | 22:40
Google translate?
Je stelen dus niet alleen scooters... hmmm
@ma8378 | 10-06-13 | 23:51
Een hoogopgeleide Marokkaan is net zoiets als een Landwind met een gereviseerde BMW 525e motor erin. 't rijdt misschien snel, maar voor de rest houd je je hart vast.
Vroeger heette de school in dit gebouw nog Hugo de Groot. Ik zat daarop.
Tegenwoordig is de school in dit gebouw geïslamofaschisticeerd.
-weggejorist en opgerot-
Wie heeft die ruktor zien liegen op het nieuws? Wat een schijnheilige LUL!!! Die vond het maar wat fijn dat al zijn mufti's ineens 10en haalden voor hun examnes.. Gadver, met pek en veren Roffa uit!
M.A | 10-06-13 | 22:40 Misschien zit het in de naam.
'Ibn Galdoun' is nu niet bepaald hetzelfde als 'de Witte de Withschool'
Hoewel die naam ook geen garanties biedt dat het zo is.
Ag wat een belachelijk bericht dat is geplaatst. Ten eerste het ging om 1 sleutel die is zoekgeraakt. Er wordt helemaal niet gezegd dat kluizen worden bezocht. Wie zuigt dat nou uit zijn duim? Van die onnozele mensen die meteen de kam over iedereen scheren. Het gaat hier om enkele leerlingen van die school, welke zekerheid heb jij om te zeggen dat het gaat om moslims? Dit zijn enkel en slecht vermoeden van mensen die hun brein niet benuttigen.
Ik had het Ibn Ghaldoun niet nodig gehad om te zakken. Dat kon ik zelf wel...
Als ik de website van de school bezoek, begint mijn virusscanner direct te krijsen. Lekker spul daar bij Ibn Ghaldoun. Een diploma van deze school zal wel een garantie worden om afgewezen te worden.
-weggejorist-
Dicht timmeren die school!!!!!!!!!!!
Eerst dacht ik nog: school sluiten en alle diploma's van 2011, 2012 en 2013 schrappen en examens over laten doen: van die ene school.
Maar.. toen bedacht ik me: als die examens door die school circuleerden: wie houd die examens dan tegen als die ook naar 'een neefje op een andere school' gaan?
Niemand. Dus moeten, dankzij het valsspelen van de moslims, nu eigenlijk drie complete jaargangen het examen over doen. Mooi kut.
Enig idee hoeveel schade dit oplevert? Mensen die al aan een vervolgstudie zijn begonnen? Aangenomen zijn met papieren, die nu niets meer waard zijn? Huis gekocht? Allemaal terugdraaien: een moslimschool heeft vals gespeeld.
Een moslimschool vind de positie van de moslims in de samenleving belangrijker dan eerlijk onderwijs geven. Stelt 'allah' boven 'de wet van de ongelovigen'. Zullen nooit in staat zijn om eerlijk onderwijs te geven. Zullen altijd vals spelen, waar ze maar kunnen, om de ongelovige in de bek te kunnen pissen.
Omdat ze in oorlog zijn met ons. Wat zal het volgende zjin wat ze vernielen? Ambulances? Oh wacht... Alles wat van de ongelovigen is moet stuk van allah.
De moslimscholen hebben drie jaargangen diplomas waardeloos gemaakt: van onze kinderen, die met de flinke gebakken peren blijven zitten.
SLUIT de moslimscholen. Wie verklaard loyaal te zijn aan allah, kan geen wettelijk correct onderwijs geven, want trekt moslims altijd voor.
Ja, de leiding wist dat er vals gespeeld werd, en kneep een oogje toe. Dat KAN niet anders. Denk even na: de school behoort bij de slechtste van het land. Dan word een sleutel gestolen. Wat doet de school dan? Die maakt een sleutel bij. Klaar. Huh? Wat? Nalatig! Dat is al nalatig! En het jaar erop, slaagt 100 procent van het vwo! 100 procent! En de school merkt dat niet? Legt de link niet, met die sleutel? Nee? Of merkte de school dat wel: maar hield het liever de mond dicht? Want geld? Een stijging van 'slechtste van het land' naar 'allemaal geslaagd' MOET zijn opgevallen bij het bestuur, en ze wisten dat er een sleutel kwijt was. Ze wisten het.
Die hele school slopen. Alle moslimscholen slopen. Moslimscholen hebben maar een doel: de islam vergroten. Ongelovigen bedriegen en uitzuigen om dat doel te bereiken is geheel conform 'de leer'. Diploma's met het woord 'moslim' erop zijn dan ook van nul en generlei waarde.
Waarum iedereen boos op sgool? Wei studeren hard op de antwoorden. Iek kreeg antwoerde van mein neef. Hei gevoenden ergens. Niederlanders zein jalours. Omdat wei goeiste ceifers hep al niederlander ook wiel dat.
Waarum iek studeer niederlandse taal? Thaus wei praat marrokaans. Als iek frans en engels praat thuis mei fader vraage dan of iek buitenlander bem ofzo.
Islamitisch onderwijs? Dan ook Islamitisch recht (sharia)!! De handjes kunnen bij mij worden ingeleverd.
vanhetvarken | 10-06-13 | 11:42 |
Dat tegenargument is impliciet al tig keer aan de orde geweest en komt neer op culturele verwantschap van islamitische scholen met het vooral in Noord-Afrika ingewortelde gebruik dat de hoofdinkomstenbron van docenten voortvloeit uit examenfraude.
Dit 'incident' dat aangeeft dat positieve discriminatie in het onderwijs, op examengrenzen stuit, wordt waarschijnlijk de aanleiding voor het afschaffen van centrale, in het Nederlands gestelde, schoolexamens. Dus iedere school haar eigen cultuurrelativistische examens of zoiets.
De vraag is slechts of men meteen aan de slag gaat of nog even wacht met het aanzwengelen van de discussie.
harry poster | 10-06-13 | 08:34 |
Deze voorgeschiedenis doet het ergste vrezen mbt tot het onderzoek naar wat er precies aan de hand is: is het een gevalletje diefstal of zit er VEEL meer achter?
Die voorgeschiedenis dus, maakt die laatste veronderstelling tot hoogstwaarschijnlijke feitelijke waarheid, maar tegelijk ook tot onwaarschijnlijkste officiële uitkomst van dat onderzoek.
Hmmm, als ik op www.ibnghaldoun.nl/ klik krijg ik een Avast melding dat er Trojaans paard is geblokkeerd. Alles is corrupt wat met die bende te maken heeft.
Wat een duidelijk vorm van oplichting is dit weer. Als er iets opvallend is, dan is het wel het 'open deur' niveau of beter gezegd 'open kluis' niveau. Cijfers slecht, kluisje open... andere kant opkijken en verdomd ineens in de top 5 van Nederland. Yep, sure. En maar subsidie geven en vooral niet straffen. Kan er nu eindelijk eens écht gestraft worden?
Een kluis met een missende sleutel is net zo'n veilige bewaarplek voor examens als een plastic boodschappentasje.
Alsof een roofschoolopleiding dat niet weet.
Die rector is ook bagger; weten dat er een sleutel mist en 'onverwacht' schrikken als hij ziet dat er een examen open is, maar de buitenwereld inlichten ho maar, eerst ff aanzien of ze er in stilte mee weg kunnen komen
Maar toen stond het plots op internet.
En hij zag voor het uitdelen al dat de verpakking open, maar heeft zeker de rest van de examens zeker 'niet bekeken', want wellicht konden ze daar dan wel in stilte weg mee komen.
Zo'n rector moet direct meebetalen aan de kosten, samen met de leerlingen en hun ouders en de rest van het bestuur; een school die een open kluis heeft om examens in te bewaren moet direct gesloten worden, ze kosten de gemeenschap namelijk miljoenen en dat zijn ze uiteraard niet waard.
Wat maken we ons druk zelfs als ze de vragen al hadden was er veel te weinig tijd om iedere moslim van de goede antwoorden te voorzien. Laat staan dat ze het ook nog goed onthouden hebben.
De mos(s)limmerds zijn begonnen met het gijzelen van alle examenkandidaten van het voortgezet onderwijs in ons eens vrije land. Het begin van het einde ? Nee joh, het begin was al veel langer geleden. Ze duwen gewoon knetterhard door.
Is echt allemaal doorgestoken kaart als je arabische taal doet heb je grotere kans om je examen te halen dan als domme gans in nederland geboren want het landelijk gemiddelde ligt boven de 7.5 voor arabische taal en voor nederlands onder de 6 dus wie slagen er makkelijker .... ja je moet het slechter in Nederlands zijn natuurlijk op een of andere manier compenseren van overheidswege maar om dan examens te laten stelen?
@vanhetvarken | 10-06-13 | 11:49
.
Ik sprak niet van een fout, ik sprak van een 'onvergeeflijke fout'. Het tweede woord fout in mijn tegel verwees terug naar het eerste. Als u een 'onvergeeflijke fout' een typering vindt die niet krachtig genoeg is, OK, maar spreek dan niet van een 'fout'.
.
Citeren is en blijft een vak apart.
Seraphin | 10-06-13 | 09:30 | + 11
ik moet u echt corrigeren over wageningen: heb er een tijdje rondgelopen en de studenten zijn daar vaak van 9 uur 's morgens tot 5 uur 's avonds bezig. en dan nog kan het gewoon gebeuren dat je zakt voor een practicum: ga maar eventjes opnieuw 2 maanden lang elke middag eraan werken.
ik ontken niet dat er nogal wat groenlinks-kindjes rondlopen, maar met het onderwijs-niveau is weinig mis (overigens wel weinig gekleurde kindjes). je mag ook gewoon zeggen 'jullie hebben het allemaal fout, dieren zijn veel gelukkiger in bio-industrie dan in biologische landbouw' (moet je dat natuurlijk wel kunnen bewijzen met onderzoek).
ik hoor ook wel van studenten die een of ander management-opleidinkje volgden in rotterdam: hbo-niveau, hoefden maar 1 middag in de week te komen opdraven voor college's. die zitten dan lekker op te scheppen van 'wat een relaxte school zit ik toch op'.
moet er persoonlijk niet aan denken: je hebt een relaxte studenten-tijd maar als je straks moet gaan solliciteren heb je nul komma niks aan vakkkennis.
dat er nou een bioloog de nederlandse economie bestuurt: ach, ik studeer tegenwoordig economie en ik kan u verzekeren dat het merendeel van wat je leert over 'hoe de economie uit het slop te halen' allemaal niet-bewezen theorietjes zijn. gaan o.a. uit van allerlei veronderstellingen (bijv dat iedereen egoistisch is en zijn consumptie maximaliseert) die in proef-opstellingen keer op keer onderuit worden gehaald.
economisch beleid bestaat uit een klein beetje boerenverstand (niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt) en verder vooral een heleboel links- danwel rechtsdraaiend idealisme.
enne, veel mensen snappen ook helemaal niet hoe bijv aandelen-markten werken: bij beleggings-wedstijden wint altijd iemand die veel risico heeft genomen op de beurs. maar tegelijkertijd zijn er aan de onderkant van de score-lijst ook allemaal mensen die veel risico hebben genomen. met degenen die weinig risico namen een beetje daartussenin.
kortom: dat iemand het een paar keer goed doet op de beurs is absoluut geen bewijs dat hij verstand heeft van geld. hij kan net zo goed puur toevallig 'de loterij hebben gewonnen'.
Trouwens, die klokkenluider schreef dit in de brief bij het examen Frans:
"Van diverse (meer dan tientallen) bronnen heb ik vernomen dat er meer dan 6 VWO examens zijn gestolen uit diverse scholen in Nederland. "
Nu staat alleen Ibn Ghaldoun in het licht, maar welke zijn die andere scholen dan? En zijn deze ook kluissleutels kwijtgeraakt?
@Kees8374 | 10-06-13 | 09:34
InHolland is een onderwijs-instelling met tig gebouwen en filialen, en er was bij heel veel opleidingen wat mis. Het lijkt me sterk dat al die gebouwen in multi-culti wijken lagen?
Wie in de tweede kamer had nou ook weer op Ibn Ghaldoun school gezeten? Kom er ff niet op.
Er gaat er hier naast me eentje helemaal uit haar dak.
Financieel zit het met die school overigens ook niet helemaal snor:
www.dichtbij.nl/rotterdam-zuid/onderwi...
Even off topic maar weet iemand hier wat het nut is van exploit blackhole exploit kit type 2602? Mijn AVG blokkeert daarom het openen van de website van die school.
Ha! Dat leren ze dus op de madrassa's hoe stelen van de Kafirs. Mohammed de leugenaar en Allah het varken zijn vernuftig. Zo strooi je zand in de ogen van de kafirs en krijg je geld. Op een andere manier succesvol worden kunnen moslims niet. Te achterlijk, te gehersenspoeld.
jan-lul-de-behanger | 10-06-13 | 10:40 | + 4
ja, er zijn van die schreeuwertjes met teveel testosteron die van school worden getrapt: 99% beland op straat en in de gevangenis, 1% heeft toevallig geluk op de beurs en wordt stinkend rijk.
en zo iemand als bill gates is alleen in naam een 'drop out'. hij nam gewoon een tussenjaar en als zijn computer-bedrijfje niet van de grond was gekomen was hij netjes teruggeggaan naar de universiteit (hij was een goed genoege leerling en zijn ouders hadden genoeg geld)
@Oeloeboeloe | 10-06-13 | 12:31
.
U bent blij met de kleine dingen in het leven. proficiat!
Fraude ? is dit niet ons met de paplepel in gegoten ?
Er is slechts een manier , om in ons mooie land aan de top te komen en dat is diefstal Fraude oplichting het verspreiden van leugens het beschermen van de top banen toebedelen , voor de pluche geelt slechts een ding Blijf zitten waar je zit en verroer je niet en pak wat je kan.
De werknemer dus de belastingbetaler zijn hier al een tiental jaren de pineut geef ze kwartje terug en ze pakken je voor 100
Mammeloe | 10-06-13 | 08:59
Mmm.. toch maar even googlen dan. Hij blijkt een persoon te zijn die zich in zijn graf zou omdraaien als hij hoort van deze school.
@Han Fortmann | 10-06-13 | 12:19 | + 0 -
U heeft niet de privileges om een witregel te mogen en doet daarom maar een punt?
Muhahaha!
Groetjes.
@namensmijnhond | 10-06-13 | 12:10
.
Deze gaan over de laatste drie:
.
http : //www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27JY-000#
.
Wel even de spaties in de URL verwijderen, ik heb zelf op het Ibn gezeten eb kan geen link plaatsen ;-).
.
Dan doorklikken naar tweede tab, dan doorklikken naar meer info in het venster....
.
Far from de beste school van NL.
De fraude stapelt zich op
nl.wikipedia.org/wiki/Diederik_Stapel
Stel nu dat er van andere scholen ook de kluissleutel wel eens verdwenen is... of de examens nog op de kopiermachine lagen, of het zegel van de enveloppe toch niet zo goed dicht zat... of ...
En wat nou als die mensen zouden opnieuw examen moeten doen, want wellicht hebben ze hun diploma niet terrecht gehaald, hoeveel mensen mogen dan hun papiertje inleveren en opnieuw examen doen?
En hoeveel mensen (reagluurders incluus) beginnen dan te roepen dat dat niet eerlijk/haalbaar is.
@Han Fortmann | 10-06-13 | 11:32
Weet je een link over de resultaten over bijvoorbeeld de laatste 5 jaren?
Alsof het verpauperen van het onderwijs aan 1 zo'n kluissleutel hangt. Hier is het een kluissleutel, daar zijn de voorwaardes om te slagen zo laag, dat je echt stom bent als je niet slaagt, verderop zijn 'proefexamens' beschikbaar (op zich best nuttig, maar niet als daar dan weer de normale examens uit gemaakt zijn), om nog maar de zwijgen van al die zogenaamde HBO opleidingen (die inhoudelijk niet eens MBO zijn) waar je geen ruk aan hebt.
En wat doet men eraan? Glas, grote plas en alles ...
Eigenaar_IJsland | 10-06-13 | 11:48
Dat bedoelde ik inderdaad !
Ballenman | 10-06-13 | 11:43
Geeft mooi aan hoe het niveau hier afgezakt is tot waar Telegraaf reaguurders zich bevinden. Zo van "bunderteen .... witnie waarom maar bunderwoonteen".
terwijl de fout toch echt bij de verantwoordelijken (eindexamensecretaris, surveillanten, (con)rector) van het Ibn ligt.
Han Fortmann | 10-06-13 | 11:39
Uw gebruik van het woord 'fout' is fout, in ieder geval een understatement. Ik draag het wat potentiele verbeteringen aan: Te zot voor woorden, incompetentie op het debiele af, bewuste medewerking aan een misdrijf, etc.
@Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 11:20
Bijna goed:
Het gaat erom wat je anderen kan laten denken wat je kunt.
En een grote bek doet (tijdelijk) wonderen.
@vanhetvarken | 10-06-13 | 11:39
.
KUL!
.
Check de eindexamenresultaten van de school eens. Dramatisch. Dat Geen Stijl zegt dat ze enorm verbeterd zijn wil niet zeggen dat het zo is.
.
Overigens is een kopie van de sleutel laten maken een onvergeeflijke fout, voor de indiener van het verzoek, diens leidinggevende en de gemeente(ambtenaar) die er toestemming voor gaf.
.
Een van de problemen in NL is dat soms mensen zaken beslissen over onderwijs zonder kennis van zaken....
@Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 08:40
mooi he, dat je dan op -70 staat zonder 1 inhoudelijk tegenargument :)
sohee | 10-06-13 | 11:29
idd, onvoorstelbaar, dat er nu helemaal nooit eens positief nieuws komt uit de 'bonte' hoek. Censuur is het niet, gezien de enorme (zend) tijd die uitgetrokken wordt om dit alles steeds recht te praten.
@ DearMud | 10-06-13 | 09:17
Nee, nee en nog eens nee. Digitale examens als in een IT-project van de Nederlandse staat, dan liever nog de examens op papier.
@Schietmijmaarlek | 10-06-13 | 11:35
.
Het probleem is, in deze tijd, dat je niet weet hoever de fraude strekt. Wie heeft de opgaven vantevoren in kunnen zien?
.
Doordat de surveillende docenten bij de examens de verbroken zegels niet hebben opgemerkt, of niet hebben gerapporteerd, of hun leidinggevenden het stil hebben gehouden, hebben wij geen idee in hoeverre de opgaven bekend waren. Wat denkt u zelf? Hoeveel leerlingen wisten ervan? Alleen die twee? Alleen hun vriendekring? Of honderden examenkandidaten? En wie dan?
.
Ik wens ze veel succes op het ministerie van onderwijs, wat ze ook beslissen, ze krijgen altijd de strontkar over zich heen, terwijl de fout toch echt bij de verantwoordelijken (eindexamensecretaris, surveillanten, (con)rector) van het Ibn ligt.
Ben benieuwd wat het onderzoek gaat opleveren en hoe men een nieuw bestuur over die school-met-de-Koran wil gaan vormgeven.
Kennelijk worden de examens al drie jaar gestolen(?) en van te voren uitgereikt aan de Islamitische jeugd.
Gewoon alle examens van alleen die school ongeldig verklaren, vanaf de dag dat die sleutel kwijt raakte.
En de school opdoeken.
Want even een sleuteltje kwijt heeft nu enorme gevolgen voor studenten die wél hebben zitten blokken en terecht geslaagd zijn.
@namensmijnhond | 10-06-13 | 11:26
.
Volgens mij ook.
.
Maar Ibn had vorig jaar zeer slechte eindexamenresultaren. HAVO: 50%. Beste school van Nederland?
.
Als Geen Stijl het zegt zal het wel waar zijn...... Toch? Dan gaan we niet zelf kijken op het web of de beweringen kloppen....
@André van Delft | 10-06-13 | 10:47
"Alle diploma's van de kalkoenschool van de afgelopen 4 jaar ongeldig verklaren, en van alle andere Mohammedaanse scholen met gemiddelde of bovengemiddelde resultaten".
Ha, het islam-complot strekt zich ook uit tot het koningshuis en de gemeente! Andere islamitische scholen zijn sowieso schuldig! Chemtrails zijn bedoeld om ons allemaal te onderwerpen aan de islam!
w00t!
Komt er ook positief nieuws uit de moslimhoek?
@Han Fortmann | 10-06-13 | 11:17
Volgens mij huilen de wolven in het bos.........
rare jongens die moslims, liegen en bedriegen is cultuur bij die gasten, maar dat wisten we al, nu is het weer eens bewezen
Deze ZIVO dus twitter.com/ZIV0/status/4966298914981...
Ah joh, ga eens een dagje met de eerste beste sales van een softwarehouse mee. Dan krijg je eens lesje bullshitten, oplichten en liegen zoals je nog nooit gezien hebt. En allemaal van eigen bodem. Komt geen greintje islam bij kijken. De hele management sektor uit het bedrijfsleven hangt van toneelspelende non-valuers aan elkaar kan ik je na enkele decennia werken vertellen. Het gaat er namelijk niet om wat je werkelijk kunt, maar wat men DENKT dat je kunt. Toneelspelen en bullshitten werkt dus.
Kom op mensen. Nu niet allemaal dramatisch doen. Volgens mij maakt het geen ruk uit of je nou kansloos bent met of zonder diploma. Als op je CV staat dat je op de Ibn Ghaldoun gezeten hebt, dan is het zo wie zo einde oefening. Bovendien getuigt het van een welhaast onbeschrijfelijke domheid dat wanneer je de examens jat dit op het internet zet. Doe er dan je voordeel mee en zwijg. Dat geldt (of is het nou gelt of geld ZIVO?) ook voor onze ZIVO. Ook zo'n briljante denker.
@Schreeuwmeeuw | 10-06-13 | 11:05
.
Volgende keer feiten checken voor je met de wolven in het bos meeschreeuwt. Ze waren vorig jaar ook gewoon dramatisch mat betreft resultaten.
.
kijk maar op: http : //www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27JY-000#
.
@plaszak | 10-06-13 | 11:00 | + 0 -
Ja. Eerst zo slecht dat met sluiting wordt gedreigd. Dan ineens uit het niets beste school van NL. Bijzonder.
@Schreeuwmeeuw | 10-06-13 | 10:05
En dan bij de top 5 van NL zitten...
Yeah right..
Ach, ik weet al hoe dit afloopt. Na een uitgebreid en objectief (kuch) onderzoek à raison van 35k onder leiding van Job Cohen komen we tot de conclusie dat het niemand zijn schuld is en dat Ibn Ghaldoun meer soepsidie nodig heeft. En aldus zal geschieden.
Dit alles, vooral dat dit een klokkenluider betreft, verklaart veel. Vooral het gemis aan kennis bij de Allochtone groep.
@Maco | 10-06-13 | 09:50
Ken je die van die Marokkaanse doctorella die zou gaan promoveren aan de VU?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...
FrankVeer | 10-06-13 | 09:10
en was klokkenluiden dan zijn enige uitweg?
Wordt het geen tijd om het Ibn Ghaldoun college op te heffen?@Kaas de Vies | 10-06-13 | 08:32
Dat zou een klein begin zijn van een deugdelijke aanpak.
Mysterieuze examenroof met oude verdwenen sleutel www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...
"In november 2010 blijkt een sleutel van de kluis te zijn 'kwijtgeraakt'. Hoe en wat is hem onbekend, maar met toestemming van de gemeente is er een gecertificeerde sleutel bijgemaakt."
Lees hier de begeleidende tekst bij uitgelekt examen Frans www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs...
"Bij het eindexamen Frans, dat sinds dinsdagavond via internet te downloaden is, is een inleidende brief gevoegd, geschreven door iemand die zijn of haar naam niet noemt. De begeleidende brief van deze persoon lijkt een aanklacht tegen het huidige schoolsysteem. (...)"
*Conclusie*
Het examen Frans is gelekt door een klokkenluider. De man is daarvoor flink gestraft, zoals gewoon is in dit land. In plaats van dat hij een lintje kreeg belandde hij in de cel.
De gemeente Rotterdam en de onderwijsinspectie waren volledig op de hoogte. De gemeente liet een kluissleutel bijmaken in plaats van het slot vervangen. Dit is niet dom van de gemeente, maar uitgekookt en crimineel.
Kennelijk spelen er grote belangen: het aanzien van de Islam en van Hare M. die onbaatzuchtig de culturele verrijking aanprees.
Dit schandaal ondermijnt de samenleving. Een paar minimale maatregelen zouden op zijn plaats zijn in een functionerend land:
Alle diploma's van de kalkoenschool van de afgelopen 4 jaar ongeldig verklaren, en van alle andere Mohammedaanse scholen met gemiddelde of bovengemiddelde resultaten
De verantwoordelijken bestraffen, ook van de onderwijsinspectie, de gemeente en evt het ministerie. Een paar jaar achter slot en grendel op water en brood zou nog genadig zijn.
Nou ja. Als ze geen HAVO of Vwo-diploma krijgen dan krijgen ze in elk geval een VVD-diploma.
lees maar eens een biografie van een ECHT geslaagd persoon... Die heeft meestal zijn school niet afgemaakt. Overigens is het best curieus dat in 90% van de gevallen waar in de wereld ergens rottigheid is, er een moslim bij betrokken is.
Van Duyvenbode | 10-06-13 | 09:29 | + 3 -
"Als dit examen Engels over het internet is verspreid, dan, ja dan moet iedereen het overdoen. Dat zal me een taferelen opleveren."
.
Of dat het imago van onze multiculturele samenleving onder de autochtone jongeren ten goede komt, valt zwaar te betwijfelen. Hele jaar zitten snakken naar de zomervakantie, en dan moet je weer twee weken in de boeken zitten.
Kunnen we niet iedere eindexamenkandidaat van dit jaar nu gewoon een VWO diploma geven. Wordt het ook nog eens wat met die kenniseconomie.
Hoorde net een reactie van een leerling van die school op 3FM. Mijn God, ik mag hopen dat dit VMBO-KB-niveau was. Er kwam alleen maar een soort kuch-geluid en slissende klanken uit. Het enige verstaanbare was "Het ies allahmal de skoeld vande sgool"...
@ikdenkwat | 10-06-13 | 10:10
De koran? Volgens mij zwerven daar nog wat kopieën van rond.
En voorheen was Ibn Snackbar een pareltje voor den linksmensch want 'Zie je wel dat ze het goed doen in de maatschappij!'...
Probeert Ibn Ghaldoun iets te doen aan de zesjescultuur, is het weer niet goed ;)
Jan Passant mk2 | 10-06-13 | 09:37 | + 6
Aardig stukje,jammer van die ene schreiffaut.
Daar sta je dan met een totaal waardeloos VWO diploma, door waardenloos schooltje.
Ik zou als scholier dat islamitsch haatlyceum dagvaarden voor de extra kosten die je moet maken voor een herexamen. En als heel Nederland dat doet mag Saoudie-Arabië flink de knip gaan trekken aangezien zij de financieele motor zijn achter dit soort jihad-opleidingsinstituten.
Die excuus allochtoon van het CDA, Ayhan Tonca, is dus eigenlijk een revisionist? Maar omdat het om de Armeense genocide gaat is dat helaas niet strafbaar. Beschamend dat het CDA zulke criminelen in de gelederen heeft..
@Kaas de Vies | 10-06-13 | 10:07
Aan de ouders, die verzinnen de voornaam van hun kinderen.
Nu hopen dat het handboek "hoe te handelen bij diefstal van de examens" niet is gestolen.
@Maco | 10-06-13 | 10:00 | + 0 -
En waar komen bepaalde mensen vaak te werken? Bij de overheid. Laatst nog een artikel over "discriminatie" bij sollicitaties als je voornaam niet meezit. Ligt dit aan de werkgevers of aan de sollicitanten?
Dichttimmeren. Deze rukkers kunnen de weelde van zelfstandigheid overduidelijk niet dragen. En er is een totaal gebrek aan zelfkritiek; als je eerst underperformt, de kluissleutel kwijt raakt en dan in de top 5 van beste scholen komt, heb je al je rechten compleet verspeeld, en die van je medemufti's. Daahaag, next!
www.rijnmond.nl/nieuws/04-06-2013/leve...
Ik zeg verder helemaal niks meer over deze school.
@Maco | 10-06-13 | 10:00 Tuurlijk in het bedrijfsleven, maar wat dacht je van de pvda-baantjes bij de overheid?
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldun]Ibn Khaldun[/url] zit nu waarschijnlijk in zijn graf te rollen.
Je kunt de hele school toch niet opheffen omdat Jan-Jaap en Annemieke 2 examens hebben meegenomen?
@Kaas de Vies: Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, natuurlijk, maar bij de RuG wordt in ieder geval wel heel stevig gelet op bijvoorbeeld plagiaat (tenminste, bij studenten dan). Maar zelfs als je met gesjoemel je universitaire graad haalt, val je toch heel erg door de mand als je het academische denk- en werkniveau waar moet maken in het bedrijfsleven?
Het lijkt toch godverdomme wel alsof de moslims in Europa de afgelopen maanden campagne voor de PVV aan het voeren zijn. Zelden mensen zo hun eigen ruiten zien ingooien.
@Maco | 10-06-13 | 09:50 | + 0 -
Daar gebeuren ook dingen die niet door de beugel kunnen.
Het heeft toch ook geen enkel nut om te sjoemelen? Als je dat nodig hebt om je diploma te halen, ga je bij je vervolgopleiding alsnog keihard onderuit. 'k Kan me niet voorstellen dat Mohammed, Abdul en Mustafa, nadat ze hun VWO bij elkaar gelogen en bedrogen hebben, ineens op de Universiteit alles op eigen kracht zullen halen. Alhoewel... met dreigen kun je ver komen, zo wijzen de statistieken over onze cultuurverrijkers uit...
Bij de mondelinge examens zal alles gelukkig wel eerlijk zijn verlopen.
@Fatwabuster | 10-06-13 | 09:42 |
... versprijden...
.
Zij sprijde haar benen weidt. Of zoiets.
@Fatwabuster | 10-06-13 | 09:42
Ja, ik heb ook op zo'n zwarte school gezeten
Dit blogje en vooral de breeduit krijsende LAKS voorzitter in de landelijke media zorgt voor een onmetelijk grote glimlach hier, die deze hele week niet meer zal verdwijnen. Lekker onderzoeken dit met zijn allen! Die onnozele staatssecretaris voorop!
@Jan Passant mk2 | 10-06-13 | 09:37
Versprijden.... huh?
-weggejorist-
Ayhan Tonca een ondezoek laten doen kan natuurlijk niet! Turkse afkomst met waarschijnlijk dubbel paspoort!
@colonnecinco | 10-06-13 | 08:44
Al die jonge mensen kunnen een eis tot schadevergoeding indienen tegen de daders.
Kan iemand dat even aan de examenkandidaten doorgeven? Ze kunnen hun schade verhalen op de daders.
Het ware beter geweest als we deze cultuur met al zijn uitwassen niet hier hadden gehad. Maar liever koekjes worden niet gebakken. Overigens wordt er op de meeste scholen ook niets meer geleerd, dan is het examenstelen welhaast een noodzaak geworden.
Hier over de Islam school in Amsterdam:
weblogs.vpro.nl/argos/2011/07/29/30-ju...
.
Iets aan mijn water zegt dat we deze school ook wel kunnen sluiten.
Als de leerlingen van de Ibn Ghaldoun school hun examen opnieuw moeten doen en uiteindelijk niet slagen kunnen ze altijd nog gaan werken... oh wacht ;-) (.... een groot percentage zal toch een uitkering krijgen al of niet geslaagd)
Er zijn zat immigranten waarvoor niet het hele gastland het onderwijs jaarlijks naar beneden moet bijstellen. Of de examens van te voren moet versprijden, alleen maar om voldaan van "geslaagde, hooggeschoolde allochtonen" te kunnen spreken.
Zulke immigranten gaan naar de Verenigde Staten, of Australië. Het bezinksel uit de kliko van Allah's Snackbar komt hier. Niet in de laatste plaats omdat "wij" zo goed de hand in eigen boezem steken. Als een laagbegaafde schoonmaker (te lui om te poetsen) na dertig jaar NOG geen Nederlands spreekt, dan gaat de gemeenteraad in spoedberaad om te bespreken welke instantie gefaald heeft.
Haal er nog maar een miljoen binnen, op een dag zit er wel een goede tussen. Ik weet het zeker.
@namensmijnhond | 10-06-13 | 09:30
Tragisch idd ..
-weggejorist-
@Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 08:54
Nee, maar InHolland lag wel naast een Multi Culti wijk waarvan de familie van 90% van de bewoners ergens anders vandaan komt. Maar dat heeft bij jouw plaatje natuurlijk nergens wat mee te maken.
Ik ben wel van mening dat de fraude nog veel groter is dan men denkt. Zie ook de uitzending van Rambam over vervalste diploma's. De roedel van de mensen van deze school is belangrijker dan het systeem dat niet van hun is.
Terwijl wij ook niet proberen te discrimineren en deze mensen allerlei onderwijsbanen hebben gegeven, merk je vaker dat er meer aan de hand is. Ik weet dat studenten uit deze groep ook wel vaker docenten in het HBO bedreigen en onevenredig vaak.
Het is gewoon tijd om dit varkens slachtafval naar de uitgang te verwijzen, voordat alle Nederlanders overal een slechte naam krijgen.
Zelfs dat weten de haatbaarden te verneuken.
Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 08:59
Okay, jullie je zin dan ...... Jonge jonge wat is het toch koud vandaag. Dat is toch geen zomer ? Vroeger was het wel gewoon lekker warm in Juli. Maar toen had je dir. Islam ook nog niet hier.
@polt | 10-06-13 | 09:24 | + 1 -
Inderdaad. Wat doet de onderwijsinspectie. Het is op zijn minst opmerkelijk om van de slechtste school naar de beste school te gaan in 1 jaar tijd?
@Van Duyvenbode | 10-06-13 | 09:29 | + 0 -
Wellicht opent het de ogen van de jongvolwassenen.
plaszak | 10-06-13 | 09:28 | + 0 -
U valt op snorren?
#Iconfess ik heb antwoorden van examen gestolen en heb zo me diploma gehaalt :$
schrijft die gast hier en maakt en passant even 3 taalfouten in 12 woorden........
twitter.com/ZIV0/status/4966298914981...
wakkere_nederlander | 10-06-13 | 09:12
Helaasch, dit lijkt me niet waarschijnlijk. Ik denk eerder dat de onterecht geslaagden nu 4-5 jaar staatsfinanciën gaan verkwisten op InHolland / Wageningen of een soortgelijke instelling voor voortgezet fop- en fraudeonderwijs. Daarna zullen de jongedames en -heren -al dan niet met het volgende gefingeerde diplomaatje- linea recta de PVDA baantjescarrousel in stand gaan houden. Uiteraard met een driewekelijks bezoek aan DWDD om uit te leggen hoe oneerlijk de kansen op de arbeidsmarkt zijn omdat daar -hoe vreemd- de voorkeur wordt gegeven aan mensen met andere eigenschappen.
Ach, in islamitische ogen is dit waarschijnlijk helemaal geen diefstal, want stelen van (en wat gemaakt is door) ongelovigen telt immers niet mee.
Als dit examen Engels over het internet is verspreid, dan, ja dan moet iedereen het overdoen. Dat zal me een taferelen opleveren.
Examens. Pff, lekker belangrijk.
Wat ik wil weten waar ik die sgoolplein-bangalijst kan kopen.
Iemand?
@ Kaas de Vies 09:22
In hun ogen is het altijd de schuld van een ander en dat per definitie in alle 100% van de gevallen.
@Psycheltje | 10-06-13 | 09:20
Geert Wilders: Den Haag 2015.
@Parel van het Zuiden | 10-06-13 | 08:38
Dat was niet genoeg, ik mis het woord "haram" en een dreigement met "allah" in je tekstvoorstel.
CornholioNL | 10-06-13 | 09:25 Dropveterstrikdiploma's?
Op mijn peuterspeelzaal handelde een jongentje in valse veterstrik diploma's, kostte 2 gummyberen en een lollie... ik draag dan ook al mijn hele leven instappers.
Allemaal dankzij die ene klokkenluider.
@eerstneukendanpraten | 10-06-13 | 09:20 | + 1 -
Ja maar dit komt door ons dan. Omdat wij de naleving van de regels op deze manier afdwingen voelen zij zich repressief gediscrimineerd een deken van faalangst ontvouwt zich over de leerlingen en ze zullen niet meer slagen.
En dat is onze schuld.
Twintig (!) rechercheurs die de zaak gaan onderzoeken. Je gelooft je oren niet.
Joh, vergeet het maar: Dit wordt zoals gewoonlijk allemaal gesust en krampachtig ontdaan van datgene wat het gewoon is: Een te verwachten FAIL uit bekende hoek.
Ze MOGEN niks fout gedaan hebben, het MOET toeval zijn, anders moeten die ruggengraatloze slappe ambtenaartjes en prutspolitici toegeven dat ze FOUT zaten, en dat kan natuurlijk niet.
Wanneer gaan we duidelijk maken dat we dit niet tolereren? Het interesseert me niet of er (grond) wetten voor moeten worden veranderd, maar dit moet stoppen: Kansloze oplichters, dieven en ander gespuis dat hier een nieuw leven komt zoeken zou zonder pardon teruggestuurd moeten worden naar het land van herkomst, ZONDER vergoedingen, uitkeringen, kinderbijslag, bijstand of weet ik veel wat voor idiotie, wat mij betreft bij de EERSTE overtreding indien geen NL paspoort en bij de tweede indien TWEE paspoorten, na inname van het Nederlanderschap.
Het is godverdomme niet te geloven dit.
-weggejorist-
Toen ik eindexamen VWO moest doen werden de zegels van de diverse examens onder toeziend oog van de gehele zaal door de conrector verbroken. Een envelop met een verbroken zegel MOET daar in Rotterdam zijn geconstateerd toen het uit de kluis werd gehaald. Volgende keer iemand van de inspectie als getuige laten meekomen en onder diens ogen het zegel verbreken in het examenlokaal.. Zo niet, dan geen examen en op naar de herexamens. Wedden dat Ibn Ghaldoun dan weer keurig onderaanstaat bij de zwakke scholen?
De Azijnbode meldt:
"De Onderwijsinspectie gaat de examenresultaten van de Rotterdamse scholengemeenschap van de afgelopen 3 jaar vergelijken met die op andere scholen. Daarbij wordt gekeken of er opvallende afwijkingen in de uitslagen zijn. 'Het is goed dat ze alles doorlichten en onze resultaten vergelijken met de resultaten elders', aldus de bestuursvoorzitter. 'Maar de absolute prioriteit moet liggen bij de huidige examens, omdat woensdag de eindcijfers moeten worden bekendgemaakt.'"
In het verleden op Ibn Ghaldoun behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Hopelijk wordt wordt die hele school uit de competitie gezet. Ze hebben overduidelijk jarenlang de andee kant opgekeken toen hun leerlingen massaal fraudeerden.
Dit is nou slagen met de instemming van Allah.
Niet Inholland maar Inshallah.
Dan kun je net zo goed alle examens van de afgelopen 30 jaar ongeldig verklaren. Alsof het dit jaar voor het eerst is gebeurt...
En behalve schoolexames kun je dan bijvoorbeeld ook net zo goed alle rijexames en examens voor autotheorie ongeldig verklaren.
Want tyfus wat wordt er gefraudeerd in dit land. In Griekenland doen ze het tenmiste opzichtig een soort transparante fraude.
-
Nederland is erger. De gezondheidszorg, onderwijs, CBR, politiek, gemeenten, provincies, politie, uitkeringen, subsidies, belastingen.
Het is allemaal fraude, misbruik, corruptie en noem maar op.
-
In Rotterdam zie ik vaak mensen (veelal niet Nederlands) die al jaren niet gewerkt hebben, en die leven een heerlijk leven. Gewoon handje ophouden en je krijgt gratis geld in dit land. Misschien nog wat drugs dealen, zwart werken en frauderen, en ze zijn welvarender dan vele hardwerkende Nederlanders.
Ik ben het zat met dit land. De brave burger wordt helemaal uitgekleed om de corrupte en frauderende boel maar in stand te kunnen houden.(En dan laten we Europa als geheel nog even buiten beschouwing).
-
En waarom gebeurt dit? omdat het loont.
De pakkans is nihil, en als je gepakt wordt hoef je nogsteeds niks te vrezen.
Ik ben nu bezig met een opleiding, maar als ik klaar ben is de kans vrij groot dat ik ga emigreren. Solidariteit vinden we allemaal zo belangrijk in dit land. Nou die van mij is 0,00%. Krijg de tyfus ik wil geen belasting betalen voor al deze onzin.
C'est ca!
U vraagt zich af: "Wat is er mis op Ibn Ghaldoun, dat de kluis kennelijk drukker bezocht wordt dan het examenfeestje van die ene dude waarvan de ouders op vakantie zijn?". Mijn reactie bij een eerder item over deze scholengemeenschap kan ik herhalen:
De scholengemeenschap meldt op hun website te werken vanuit een Islamitisch oogpunt en daar gaat het kennelijk mis. Het lijkt zo langzamerhand onvermijdelijk te concluderen dat diefstal en fraude synoniem is voor werken vanuit een Islamitisch oogpunt.
@wakkere_nederlander | 10-06-13 | 09:12
Ik zie weinig verschil met Nederlandse politici, die krijgen ook baantjes die je niet kan rijmen met hun onvoltooide opleidingen.
Gelukkig hebben ze strategische vriendjes, anders zouden de werkloosheidscijfers nog slechter zijn dan nu al het geval is.....
God is het 'denkbeeldige vriendje' voor volwassenen...
steven paul | 10-06-13 | 09:16 Want Ibn Galdoun is de enige school waarvan de leerlingen internet hebben?
Het probleem is dat de examens via internet zijn gelekt. Dat betekent dat álle examenuitslagen verdacht zijn.
Kreeg net een whatsappje van Obama - want die leest mee - dat er op dit moment enkel aan damage control gedaan wordt, hier gaat echt niks mee gebeuren. Men hoopte vorige week al dat het geruisloos uit het nieuws zou verdwijnen maar helaas. Goh, we worden belazerd, is dat een verrassing!
Wat ik niet begrijp, is dat men tegenwoordig nog gebruik maakt van papieren examens.
Ies koeltoer, ies beleid, ies niksj te zjien, doorwerken voor onsj soepsiedie!
Jammer dat de politiek niet begrijpt dat door wegkijken de goeien onder de kwajen lijden.
Kom , laten we het weer eens onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.*kuch*.
Het lijkt me logisch om alle examens van dit jaar op Ibn Ghaldoun over te doen. En dan met survillanten van andere scholen. En de examens ook door andere leraren na laten kijken.
Is de uitslag bij andere vakken ook erg opmerkelijk, dan lijkt het me duidelijk dat het probleem nog groter is.
En daarna de school sluiten en de verantwoordelijken strafrechterlijk vervolgen.
@Parel van het Zuiden | 10-06-13 | 08:38
Voldoende voor Nederlands ook dankzij een gekocht examen gehaald destijds? Of moet je nog?
De meeste moslims willen hogerop komen in het leven door te liegen en bedriegen, niet door hard te leren of werken. Dus klopt eigenlijk alles. Mag ik dat zeggen of vinden jullie dat ik discrimineer en moet ik 'alle moslims schrijven'?
En die leerkrachten maar opletten of er niemand zit te spieken. Examens 1.0
FrankVeer | 10-06-13 | 09:10 De dombo dacht eerst zelf z'n diploma te halen en dan daarná de klok te gaan luiden.
Een wakkere reaguurder zag dit een week geleden al aankomen...
Ik zie toch voordelen.
Nu ze allemaal met vlag en wimpel geslaagd zijn zullen ze allemaal een goede positie krijgen op de arbeidsmarkt.
Zonder deze fraude waren ze waarschijnlijk bijna allemaal in aanmerking gekomen voor een of andere uitkering.
Hij is uiteindelijk degene, die heeft geconstateerd, dat er iemand aan de verzegelde enveloppen heeft gezeten. I.p.v. aan de bel te trekken heeft hij 3 jaar lang gedaan of z'n neus bloedt.
Libertinowitz | 10-06-13 | 08:56
Wellicht dat hem in een onderonsje heel duidelijk is gemaakt dat ie dat soort zaken NIET naar buiten moet brengen, als z'n gezondheid hem lief is.
@necrosis|10-06-13|09:00
Nou, misdaan. Onvoltooid tegenwoordige tijd en voltooid deelwoord: verschilletje.
Lees even jouw comment van 08:52.
Ik zou met een paar kilo varkensgehakt de informatiedagen van het islamitisch onderwijs bezoeken en op de onmogelijkste plekken soepballetjes kwijtraken.
Dan zijn we volgend jaar weer een stuk geïntegreerder aan het opleiden.
Ben benieuwd of nu alles boven tafel "mag" komen.
@Kaas de Vies | 10-06-13 | 09:03 |
Een of andere klojo zit ons te minkukelen.
Nog nat achter de oren, denk ik
@Oeloeboeloe | 10-06-13 | 09:05 | + 0 -
Die non valeur? In de blender, smaakte best prima.
'Nederland wordt steeds slimmer'
©Islamitische Onderwijs Instellingen.
@Kaas de Vies | 10-06-13 | 09:03
Wat heb je met Kaas de Vries gedaan?
Oplossing: die éne school moet alle examens overdoen tot 5 jaar geleden toe.
De dieven van de examens worden dan later wel ergens verfomfaaid teruggevonden. Een dure rechtsgang is dan ook niet meer nodig.
@pitsteen | 10-06-13 | 09:00
Wat heb ik nou weer misdaan?
pitsteen | 10-06-13 | 08:57
Xcusi, onze postings zijn langs elkaar heen gegaan.
De achterliggende cultuur inmiddels een beetje kennende zal het waarschijnlijk een feest van ontkenning worden.
@Van Dikhout | 10-06-13 | 08:50 | + -1 -
Zelfspot? Ik ben gewoon de goeiste, ik heb die boeken niet nodig.
sluiten al die moslimbolwerken. te beginnen met dit instituut. nee, ik durf dit geen school te noemen, want dat is het natuurlijk ook niet.
pitsteen | 10-06-13 | 08:57
Ik begrijp je "grap" niet ?
Die klokkenluider die dat examen Frans op internet gooide, die zouden ze hard moeten aanpakken. Dat er gestolen wordt, allah.
Maar dat er mensen zijn die dit pogen te verhinderen, daar zou hard moeten tegen worden opgetreden.
@ Big Bana Boy,
Excuses, necrosis had dat moeten zijn!
Kom op nou jongens, het had net zo goed een boeddhistische, hindoe of Jehova school kunnen zijn.
@zeg maar jansen | 10-06-13 | 08:53
Ik werk met enorm veel verschillende mensen.
In mijn team zit iemand die op zijn 15e van school werd getrapt wegens vervelend.
Zijn vader gaf hem een week om lekker te feesten maar voegde er aan toe dat hij aan het eind van die week een baan moest hebben.
En dat soort mensen hebben de beste instelling....
"... en zo me diploma gehaalt. [sic]"
Het ligt er iets te dik bovenop. Hoax.
Niet alleen de leerlingen maar ook de docenten en bestuur van die school zijn corrupt. Allemaal omwille van subsidie waarschijnlijk.
Ibn Galdoun? Zal eens googlen wie dat was. O nee, laat maar, ik kan het al raden. Waarschijnlijk een moordzuchtig generaaltje uit de woestijn. Analfabeet. Soort Pol Pot ...
Per ongeluk u een minkudo gegeven Kaas de Vriez
De islam bashen ? Prima, maar dan niet met van die drogargumenten als "het is slecht weer vandaag en dat komt door al die moslims hier". Laten we dat aan de Telegraaf reaguurders overlaten.
Wat heb je dan aan een kluis?
Als iedereen in die school daarvan al een duplicaat had.
@Big Bana Boy|10-06-13|08:40|08:54|
U heeft dan zeker "In Holland" gefrequenteerd? BepaalT? (08:40).
Ik denk dat mijnheer Renders, rector van Ibn Ghaldoun, het e.e.a. heeft uit te leggen. Hij is uiteindelijk degene, die heeft geconstateerd, dat er iemand aan de verzegelde enveloppen heeft gezeten. I.p.v. aan de bel te trekken heeft hij 3 jaar lang gedaan of z'n neus bloedt.
Ulle Ruttelflut | 10-06-13 | 08:50 |
Je zou het overzicht met flitslocaties bij de KLPD uit de kluis kunnen stelen. #tip
De stad waar ik woon is failliet.
Leeggeplunderd door de PvdA en hun vriendjes.
Jarenlang het geld met containers tegelijk over de balk gegooid voor multi-kulti bullshit en Groenliegt-onzin.
Nu moet er overal op bezuinigd worden, de belastingen rijzen de pan uit, maar er zijn een paar dingen waar niet op bezuinigd mag worden, en één daarvan is het gratis ophalen en thuisbrengen van relie-gehandicapten naar een school in een dorp verderop.
Zowel reliegehandicapten van islamitische aard als van gereformeerde origine worden naar hun haatpaleizen en refolokaaltjes gebracht.
Een beleid en begroting baseren op fictieve vriendjes op een wolk, als je er goed over nadenkt is het toch eigenlijk krankzinnig?
Als je ondanks dat je hebt geconstateerd dat er met de enveloppen is geknoeid niets van je laat horen, is er maar een optie en dat is ontslaan dat schoolbestuur en sluiten dat hok.
InHolland was bij mijn weten geen islamitische school. Denk daar maar eens over na deze maandagochtend mense.
Gesjoemel op een Islamitisch Scholengemeenschap. Tsja, het artikel verbaasd mij niet.
Of het ligt aan de grote pedo in jurk, doet er niet toe. Wat er toe doet, is dat het gaat om de toekomst van Nederland, en de vele gedupeerde scholieren.
Hiermee is weer wat verpest en verrot, een logisch vervolg op de teloorgang van Nederland. Uiteraard schept het Arabische tintje weer meer duidelijkheid in de positie van onze medelanders en hun respectloze houding richting NL.
Ayhan Tonca bestuursvoorzitter islamitische scholengemeenschap Ghaldoun?
Betreft het hier een Nederlandse school?
Niet te fucking geloven!
Afschaffen dat islamitische privé onderwijs!
necrosis | 10-06-13 | 08:52 Een dropkluis met een dropsleutel.
@Bigi Bana Boy | 10-06-13 | 08:40
Een school die bepaalt niet uitblinkt in het opleiden van 'Einsteins' en vervolgens in de top 5 van Nederland terecht komt is verdacht.
En dat het een islamitische school is, doet er niets aan af, Schijnbaar hebben ze een kluis die je met een dropsleutel kan openen.
Ik ben geen werkgever, maar de mensen die dat wél zijn, zullen niet snel meer geneigd zijn om iemand met een diploma van Ibn Ghaldoun aan te nemen.
@PopperFlopper | 10-06-13 | 08:34 |
Humor om te lachen, of wat?
De inspectie is OF corrupt, OF zo politiek correct dat ze hebben weggekeken, wat in feite ook corrupt is. Er moeten ontslagen vallen bij die "school", alsmede bij de inspectie. En er zullen een aantal "verantwoordelijken" naar de gevangenis moeten.
Dat is, als we een rechtstaat hadden.
De school sluiten lijkt mij de beste oplossing. Het signaal dat een school ermee wegkomt als leerkrachten geen zegels kunnen controleren is niet juist.
Scholieren zullen hun examens opnieuw moeten doen. Je mag verwachten dat ze de kennis bezitten, dus daarin zit geen probleem. Op het moment dat het algemeen normaal wordt gevonden dat kennis alleen aanwezig moet zijn op het moment van toetsen kun je net zo goed de antwoorden erbij geven.
Wordt er via de eindexamens eens flink genivelleerd, en ook nog succesvol, dan schittert Spekman door afwezigheid. Kom op, PvdA, neem eens een ferm standpunt in, en verkondig dat dit allemaal past in het beeld van nivelleren. Dat omhoog trekken ook een vorm van nivelleren is, moet je dan natuurlijk gemakshalve even vergeten.
Sja het blijven dieven hè , dat krijg je er zelfs met de beste Nederlandse opleiding niet uit
@Kaas de Vies | 10-06-13 | 08:32 |
Goedemorgen.
In elk geval kan enige vorm van zelfspot je niet worden ontzegd.
Bakito | 10-06-13 | 08:41
Ik schrijf de OVJ exact hetzelfde nadat ik weer in boete heb binnengesleept, absolute waarheden bestaan niet!
Krijg nooit reactie!
"Heb je al geschreven? Dan schrijf maar opnieuw.
(Jansen-Baggen band, solliciteren)
Toen dat Franse examen op internet werd gezet stond er in de inleiding een stukje dat hij/zij het met een reden op internet gezet had omdat het al langer speelde dat de boel belazerd werd en hij/zij dat onacceptabel vond.
Diegene is dus gewoon een klokkenluider blijkt nu, overigens stond ergens in een reaguursel dat de resultaten van de bewuste school ineens opvallend goed werden na jaren als "zwak" bestempeld te zijn.
Het is dus gewoon een zooitje daar
'Maar de absolute prioriteit moet liggen bij de huidige examens, omdat woensdag de eindcijfers moeten worden bekendgemaakt.'
Aldus Tonca. Oftewel, onder de zogenaamde tijdsdruk van de examenuitslag proberen we te kijken hoe we hier zo ongeschonden mogelijk uit kunnen komen.
Het was natuurlijk te dom voor woorden om te denken dat alléén het examen Frans en Engels zouden zijn gejat.
Iemand die zo'n kluis in kan pakt alles.
Bestuursvoorzitter Ayhan Tonca moet hiervan hebben geweten.
Hoe verklaar je anders de resultaten van de laatste 3 jaar?
Alle leidinggevenden en leraren van die school moeten hiervan geweten hebbe, maar het schijnt dat in het boekje van de pedo-warlord staat dat je zoveel mogelijk ongelovgen moet bedriegen dus daarom hebben ze niks gezegd.
Het lijkt mij dat álle diploma's van de laatste 3 jaar van die school ongeldig moeten worden verklaard.
[PVDA]
Dat is wel erg jammer voor die mensen die toch niet slagen, laten we iedereen maar een diploma geven.
[/PVDA]
Als ze dit door de vingers zien zijn ALLE diploma's van de lichting 2012-2013 verdacht - tot in lengte van jaren. Drama voor al die jonge mensen.
Absolute waarheden bestaan niet. 100% correcte antwoorden op willekeurige examenvragen derhalve ook niet.
Dappere actie van deze twee scholieren om op dit achterhaalde absolutisme op de agenda te zetten. Hopelijk pikt de politiek hett op, maar ik heb er een hard hoofd in. Weg met ons!
Opdoeken die school.
Verder vind ik, en dat meen ik oprecht, dat het islamitische karakter van deze school er geen reedt mee te maken heeft. Ik ben onder geen beding een apologeet en ben zelfs fel tegen islamitisch (of ander bijzonder) onderwijs, maar vind de link met de islam in dit geval puur toeval en als "bewijs" dat de islam niet deugt nogal gekunsteld. Daar zijn genoeg betere argumenten voor te vinden.
Ibne Galhoun. Sluiten die criminele tent.
@Wees_eens_creatief | 10-06-13 | 08:36 | + 0 -
Het probleem heeft niet zozeer met moslims te maken maar met semi autonomie velden die te ver staan van de Nederlandse cultuur en samenleving.
Gevalletje takiyya?
Tsja, had het Cito de "niet verspreiden voor" -tekst op de enveloppes nou gewoon in het arabisch weergegeven, dan was dit nooit gebeurt. Weer die Hollanders die de school in een kwaad daglicht willen stellen...
Je Vwo-diploma halen en dan waarschijnlijk niet eens VWO weten te spellen...
@Bokito ergo sum | 10-06-13 | 08:36 | + 0 -
Ik dacht alleen homo's van scholen en hoge gebouwen getrapt mochten worden.
@pappie: Dit soort nonsens al om half negen in de ochtend? Really?..... zucht
Waarom lees ik de woorden 'van school getrapt' eigenlijk niet
Vond het al zo verdacht dat ik dit jaar nergens "GESLAAGT !" kon vinden op Twitter.
-weggejorist-
Als je de gemiddelde leerling daar Nederlands hoort praten snap je waarom juist de examens van de talen gestolen zijn.
Vanaf nu alleen nog échte Nederlanders aan de controls op scholen.
Je overhandigt toch ook niet de autosleutels aan een notoire alcoholist?
@Kaasdevies: Racist!! Fascist!!!!
Kaas de Vies | 10-06-13 | 08:32
Dat is te merken
Is er dan nooit eerder een belletje gaan rinkelen bij de onderwijsinspectie? Van een totaal waardeloze school naar een top-5 VWO in een jaar. Dit speelt al 3 jaar en nu pas grijpen ze in. Ongelooflijk.
Iets aan je diploma hebben is zooooooo 1980
Wordt het geen tijd om het Ibn Ghaldoun college op te heffen?
Ja, en? Dan maar weken later toch...
Soms word ik badend in het zweet wakker van een nachtmerrie waarin ik mijn hele examen VWO over moet doen. ... en dan begin ik te glimlachen aangezien ik nooit naar de middelbare school ben gegaan.
Nou ja. Als niemand slaagt dan doen kinderen op zwarte scholen het dit jaar relatief beter. Toch ook weer winst.
REAGEER OOK