Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bewaarkwoot. NS-topman krijgt geen oprotpremie

fyrakwootdijsselbloem.png Zijspoortje in het Fyra-fiasco. Onthou bovenstaande quote van Jeroen Dijsselbloem, MinFin der Nederlanden en enige aandeelhouder van staatsvervoersbedrijf Nederlandse Spoorwegen. Van hem krijgt scheidend NS-topman Bert Meerstadt geen oprotpremie voor bewezen miskleunen met het Fyradossier. Hij blijft tot oktober in dienst, "en dan is het gewoon klaar", aldus D-Boom op de BNR-audio die HIERRR terug te luisteren is. Jah. Sure. En wij reizen graag voor ons plezier op een tweedeklas kaartje retour tussen Amsterdam en Maastricht omdat je zo veel leuke Limburgse huisvrouwen tegenkomt op dat traject. Een topman bij een staatsbedrijf waar de salarissen werden verhoogd om van het volksgezeur over bonussen af te zijn wordt weggejorist als topman en neemt genoegen met géén oprotpremie? Maak dat de conducteur wijs. Daarom deze kwoot voor in het Eeuwige Plakboek. Benieuwd of we 'm nog eens nodig gaan hebben... Zometeen de Fyra Fail (al in 2011 op de GeenStijl) in Nieuwsuur. Daarna rijksconducteur Jeroen Diesel-BOOM bij de apekoppen van KvdB.

Reaguursels

Inloggen

Meerstadt krijgt geen vertrekpremie. En al helemaal geen bonus.
Maar natuurlijk krijgt hij wel een afscheidsgratificatie, want nergens staat dat dat niet mag.

Zoetwaterpanharing | 05-06-13 | 17:12

Kan iemand mij vertellen waarom die balkenende norm hier niet toegepast wordt?

Aart Z. | 05-06-13 | 11:25

Leugentje om bestwil.

AstralVision | 05-06-13 | 11:17

Als je in bepaalde kringen terecht komt, wil je alleen nog maar een vorstelijke beloning, anders mag je niet meer op het bal komen. Als sociaal-democraat dan roepen dat zo'n salaris terecht is, is werkelijk een gotspe. De sociaal-democratie in Nederland is dood. De nouveau-riches maken de dienst uit. Bah.

Esprit77 | 05-06-13 | 10:35

Nog ff dan.
Tussen Amsterdam en Basel rijd een ICE (Inter City Express).
Tot aan Keulen rijd dan ding hooguit maar 180 KM/h.
Maar na Keulen gaat het met 300 KM/h richting Basel.
En al jaren gebreuken de Duitsers die treinen.
Hier meer info: nl.wikipedia.org/wiki/ICE_3
Als je dat leest, staat er echt: "De DB bezit 13 treinstellen (genummerd als Baureihe 406) en de Nederlandse Spoorwegen 4 (genummerd in de 4600-serie)."
Dus die klote-NS heeft al goede hogesnelheidstreinen, maar ging toch voor die Italiaanse maffiazooi.
Schaf gewoon die treinen aan bij Bombardier en laat de Duitser onze HSL in orde maken.
Werkt het binnen no-time perfect,

Lenco | 05-06-13 | 10:31

-weggejorist-

slaaf_van_de_overhei | 05-06-13 | 10:12

Read my lips: no pissoff-money will be paid to Meerstadt.

triasenergetica | 05-06-13 | 09:51

Niet alleen geen afkoopsom. Eigenlijk zouden we gewoon ook effe zo'n Fyra bij die lul in z'n voortuin moeten parkeren. Zodat ie er elke dag weer aan herinnerd wordt. En zodat iedereen kan zien dat daar die lul van die Fyra woont.

VanBukkem | 05-06-13 | 09:45

Kaas de Vies | 05-06-13 | 08:46 |
De WW kent een plafond, hij krijgt dat maximum, ca 3000 euri bruto.

Watapatja | 05-06-13 | 09:17

Waarschijnlijk blijkt later dat zijn laatste maandsalaris ineens een jaarsalaris is geworden. Wedje?

Schreeuwmeeuw | 05-06-13 | 09:12

@kloopindeslootjijook | 05-06-13 | 08:24 | + 0 -
Vergeet niet dat de WW gemaximaliseerd is. Hij krijgt 75% van zijn laatst verdiende loon, tot een maximum. Hij krijgt niet 75% van 300.000 ofzo.

De vraag is, valt zijn (arbeids)contract onder het WW regime.

Kaas de Vies | 05-06-13 | 08:46

Dit gaat de vraag van de parlementaire enquête worden.

Willem van Rood | 05-06-13 | 08:43

MarcS | 05-06-13 | 08:22
Was ook cynisch bedoeld.

Mark Smith | 05-06-13 | 08:28

Verantwoordelijkheid wordt veel te hoog gewaardeerd. In de praktijk zegt die verantwoordelijkheid niet veel omdat wanneer het mis gaat de klappen elders vallen. Je ontslaat wat mensen en in het slechtste geval neem je een zak geld mee waar de meeste mensen van dromen. MMmmmm... hoe zit dat eigenlijk met de wet gelijke behandeling? De meeste mensen krijgen na hun ontslag gewoon WW totdat dat op is. Het duurt veel te lang voor de terugslag van gemaakte fouten aan de top te voelen is. Als ze die al voelen.

kloopindeslootjijook | 05-06-13 | 08:24

@Snorry! | 05-06-13 | 08:01 | + 0 -
Dit zijn dus streken.

Kaas de Vies | 05-06-13 | 08:24

@Mark Smith | 05-06-13 | 08:17
His words, not mine ...... en dat 'prima', mag je ook vraagtekens bij zetten denk ik.

MarcS | 05-06-13 | 08:22

MarcS | 05-06-13 | 08:04
"Ik ben niet in staat zo'n groot bedrijf te leiden"
Nee, de BV Nederland daarentegen leidt hij prima..

Mark Smith | 05-06-13 | 08:17

Nog een bewaarkwoot: Dijsselbloem zegt dat salaris nieuwe directeur NS terecht is. Waarom zo veel hoger dan Dijsselbloem zelf aftikt zei hij letterlijk: "Ik ben niet in staat zo'n groot bedrijf te leiden" Gister in Knevel en van den Brink. Wedden dat hij na de val van het kabinet bij de NS / Akzo / KLM o.i.d. aanschuift in de RvB?

MarcS | 05-06-13 | 08:04

Dijsselbloem kan gelijk hebben, die slimme vos. Als namelijk het bedrag van de oprot-premie al betaald is, klopt zijn stelling.

Snorry! | 05-06-13 | 08:01

Begrijp er niks van dat ze er zo'n zootje van gemaakt hebben. Heb nog de goeie oude tijd meegemaakt. Loketten, roken- en niet-roken-coupé's, goeie stoelen, drinken en broodjes als service in de trein, raampjes met gordijnen, de hele familie mee en een hoop lol. Dat was pas gezellig en comfortabel reizen. Slapen was geen probleem, dan maakte de conducteur je wel wakker bij aankomst. Niks geen gejaag en gepruts met automaten en rare pasjes en trapjes waar je over struikelt.

Esprit77 | 05-06-13 | 07:12

Mogguh @ All,
De laatste tijd blijkt maar weer eens dat je niet over de juiste kennis hoeft te beschikken maar de juiste kennissen moet hebben. Het tweede dat me opvalt is onmetelijkheid van de menselijke domheid en die van het Universum, over het Universum heb ik mijn twijfels.

Sjeng de helle | 05-06-13 | 07:08

@Esprit77 | 05-06-13 | 06:36
Destijds opperde de NS het invoeren van de 'derde klasse'.
En veredeld stuk veetransport met wagons die helemaal geen banken zouden hebben, slechts wat klapstoelen en een hoop lussen.
Overigens zou de derde klasse net zo duur zijn als de tweede klasse.
Ik prijs me elke dag gelukkig met mijn auto.....

necrosis | 05-06-13 | 06:46

Kyle, this is the way the world works! You wanna find some quality friends, you have to wade through all the dicks first!

AshleyJ"Ash"Williams | 05-06-13 | 06:46

Een parlementaire enquête? Zonder plaszakken wordt dat een natte affaire voor de minister.

Esprit77 | 05-06-13 | 06:45

Ze zullen er vast een ander woordje voor hebben verzonnen, 500k per jaar vindt ie ook normaal voor de nieuwe NS-prutsman.

* | 05-06-13 | 06:43

Necrosis@Probeer deze trein eens (India):
Die lui betalen heus geen kaartje. Die liften alleen maar. Moeten wij eens proberen.

Esprit77 | 05-06-13 | 06:36

Ik voel gewoon dat er een WOB-procedure zit aan te komen.
Een langdurige, dat dan weer wel. Vertragingen zullen een grote rol spelen hierin.

pennestront | 05-06-13 | 06:36

Als je zulke hoge salarissen betaalt trek je GeldWolven en ZakkenVullers aan.
.
''NS-topman Aad Veenman heeft van zijn vorige werkgever Stork een gouden handdruk gekregen van €1.800.000,= .
Dat is opvallend, omdat Veenman geen dag werkloos is geweest.''
.
Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën vindt het jaarsalaris van circa €500.000,= dat de nieuwe NS-topman Timo Huges gaat verdienen een 'te rechtvaardigen bedrag'.
.
''Bert Meerstadt verdiende als president-commisaris van de NS een jaarlijks salaris van €733.711,= bij ontvangst van een volledige bonus.''
.
8 juni 2012, 07:54
Het Amsterdamse Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) heeft vorig jaar ruim €224.000,= aan ontslagpremie betaald aan de 53-jarige Anita Arts die in 2008 ook al ruim €557.000,= opstreek toen ze bij NS-ProRail moest vertrekken, meldt De Telegraaf.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...

Ella | 05-06-13 | 06:29

Neem regelmatig een metro op korte afstanden. Harde banken, geen comfort, steeds geluiden van open- en dichtgaande deuren,en andere passagiers, want het moet snel weg sprinten. Desalniettemin durft men het ding een trein te noemen. Een trein. Nou ja.

Esprit77 | 05-06-13 | 06:24

Ik ben benieuwd waar Bert Meerstadt straks een topfunctie gaat krijgen.
Uiteraard met dank aan de baantjescarrousel van de PvdA......

necrosis | 05-06-13 | 06:18

De frustraties moeten natuurlijk wel binnen de perken worden gehouden. Zonder extra fooi zit een kaartje voor het Aids-bal er anders niet in.

Esprit77 | 05-06-13 | 06:11

-weggejorist-

Reggie Dunlop | 05-06-13 | 04:57

Parsons | 05-06-13 | 02:53 | + -1 -

In het land der blinden is éénoog koning.

DANNY3960 | 05-06-13 | 04:15

Parsons | 05-06-13 | 02:53 | + -1 -

In het land der blinden is éénoog koning.

DANNY3960 | 05-06-13 | 04:15

Is spookuur inmiddels weer gereset?

necrosis | 05-06-13 | 04:08

Wat zal ik doen? Pillen?

*boos kijkt en boterham pindakaas gaat smeren*

Houtbar | 05-06-13 | 03:59

Het is weer zo laat, hoedt u voor dubbel/ triple posts!

necrosis | 05-06-13 | 03:35

@Parsons | 05-06-13 | 02:53
Wat houden we nou afgesproken over het licht?

necrosis | 05-06-13 | 03:33

Dit is de geestesgesteldheid van wat wij overheid noemen:

'We beslissen iets. We brengen dat in en wachten. Breekt er geen opstand uit dan gaan we verder. Stap voor stap tot terugkeer niet meer kan.
- Jean C. Juncker, President Europese Commisie (1999)

o)+ | 05-06-13 | 03:20

Om een deel van bovenstaande samen te vatten: "verdienen" is een eufemisme voor "betaald krijgen"

De Goedheid Zelve | 05-06-13 | 03:00

Het maakt geen fuck meer uit wie met wie waar over zit te lullen aan welke tafel dan ook. Nederland is een verloren land dat bij volle onbewustzijn ervoor heeft gekozen om het land te laten verwoesten door goetmenselarij. Het enige advies dat ik eenieder kan geven is: Zorg voor jezelf, heb schijt aan alles en iedereen en bovenal de overheid, doe zo veel mogelijk zwart, sluis zoveel mogelijk weg zolang het kan en geniet met volle teugen zolang het nog kan, want het eindspel is in zicht. We zitten in een onhoudbare situatie and we aint seen nothing yet van de shit die ons te wachten staat.

Sleep well.

*het licht uit doet*

Parsons | 05-06-13 | 02:53

Nederland staat laag op de corruptie-index. Omdat zelfs onze anticorruptiebrigades incompetent zijn. We kunnen nog meer boven water krijgen, tot in de jaren 70 toe. Misschien moeten we het zelfs willen. Het mag een klein mirakel heten dat de Lockheedaffaire is uitgekomen.

De Goedheid Zelve | 05-06-13 | 02:18

Stukje historie van ons mooie politiek.
We leren elke dag weer. Sorry.
youtu.be/xbL_RxGARWY

INH.30CL | 05-06-13 | 02:17

In België vermoeden ze corrumpering van ambtenaren die bij de aanschaf van en controle op de aflevering betrokken waren. Ze hebben daarom een strafrechtelijk onderzoek in gang gezet.
Hier in Nederland hoor je vooralsnog slechts van politici over onderzoek naar politieke besluitvorming (om de zwarte Piet heen en weer te schuiven) en hoe ze verder moeten gaan om de reizigers niet de dupe te laten worden. Haha, dus liefst dikke streep en vooral niet te streng terugkijken. En onder ede ondervraagde door parlementaire nitwitten mogen niet meer getuigen in een eventueel strafrechtelijk onderzoek. Dat zal (gevestigde politieke orde) bestuurders die bij dat schandaal betrokken waren, heel goed uitkomen.
Ik schrijf dit met een vermoeden dat men hier, zoals gebruikelijk, het deksel op de Fyra-beerput tracht te houden.

WirMachenMusik | 05-06-13 | 01:54

Bonusgun vuurt alsnog in 3...2...1...

De Goedheid Zelve | 05-06-13 | 01:39

@Feynman | 04-06-13 | 23:17 | + 11 -

Dank Feynman voor uw, als altijd, imposante bijdragen.

daytripper | 05-06-13 | 01:28

Wedden dat die vent wel een oprot premie krijgt.

Lief meiske | 05-06-13 | 00:57

@-=PyP=- | 05-06-13 | 00:48

Interpunctie's waren te veel gevraagd op die Universiteit?

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:50

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:40

Ik doe er niet meer aan mee, laten die oplichters de tiefus krijgen.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:49

Dijsselbloem was erg sterk vond ik. De consequenties voor mij als universitair geschoolde werknemer waren voor mij al duidelijk. Studeren heeft geen zin, u zult de toorn van de nivellering ondervinden. U verdient 60.000 euro bruto per jaar? Betalen zul je vuile veelverdiener! :-S

-=PyP=- | 05-06-13 | 00:48

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:38
Welterusten

INH.30CL | 05-06-13 | 00:40

Dijsselbloom is politicus. Dus "absoluut niet" betekent "heel erg veel" en daarbij "later een leuke bonusgraai-job voor mij"

Patatter | 05-06-13 | 00:40

@neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:38
Helemaal waar.
Thanx, jij ook.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:40

Feynman | 05-06-13 | 00:21 |
Ik had ook beter een lamp en sirene kunnen hebben, inmiddels geen glazuur meer op mijn tanden, mijnharen willen niet meer plat liggen en mijn tenen willen niet meer uit de krul.

Watapatja | 05-06-13 | 00:39

@neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:37
We worden van alle kanten genaaid, iedere dag..
Laterrr

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:39

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:38

Slaap lekker, gij schuldslaaf.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:38

Truste mensen, wekker gaat morgen weer (veel te) vroeg.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:38

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:33

jammer dan, via de overheid heb je ook een schuld aan een oplichter van 26k.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:37

@neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:28
Alleen een hypotheekje van mijn hok dat ik aan de straatstenen niet kwijtraak.
Zodra dat is gebeurd ga ik over de grens kijken.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:33

@kloopindeslootjijook | 05-06-13 | 00:29

Ongebluste kalk lijkt me een beter middel. #datlostpasop

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:31

Rustig maar, de marktwerking lost alles op. Met of zonder slachtoffers, dat boeit niet.

kloopindeslootjijook | 05-06-13 | 00:29

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:26

Geen probleem, de schulden worden gewoon afgewenteld op uw kinderen en kleinkinderen. U betaald nog wel rente of dat ook niet meer?

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:28

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:24
Waar IS Vetkleppert, bedoelde ik.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:27

@Feynman | 05-06-13 | 00:21

Btw, dat monetaire oplichtingssysteem hebben onze bewindslieden toch maar mooi kallt gestelt. De criminelen zitten tot in lengte van jaren in de bajes.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:27

We hebben als werkende burger toch totaal geen invloed, ik heb me er maar bij neergelegd dat het is zoals het is.
Ik steek geen energie meer in dit land.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:26

@Feynman | 05-06-13 | 00:21

Komkom, u denkt toch niet dat Nederlandse bewindslieden ooit een fout hebben begaan en chantabel zijn?

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:25

@INH.30CL | 05-06-13 | 00:20
Die mis ik als kiespijn..
Waar ik Vetkleppert, dat is veel belangrijker.
Is na een guillotinegrapje een dag voor koningsdag niets meer van vernomen..
Hoop niet dat hij hetzelfde lot heeft getroffen als de waxinelichthoudergooimeneer..

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:24

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:17

Ik zit aan wat andere zaken te denken. De overheid is namens ons schulden aangegaan. Wij hebben daar nooit voor getekend of toestemming verleend. Volgens mij kan dat helemaal niet.

Om maar eens een voorbeeld te noemen.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:22

Watapatja | 05-06-13 | 00:00 | + 0 -
Die draaiende lamp en sirene gingen bij mij al af toen onze overbezette minister van financiën vanwege zijn Europese bijbaan met enorme omvang de tijd, zin en energie had om dit miniprobleem van de Nederlandse samenleving uitgebreid bij meerdere TV-programma`s kon gaan lopen verdedigden.

Zelfs het sturen van de staatssecretaris, kwam niet bij hem op. Of het inzetten van de Raad van Commissarissen die tot en met de volgende aandeelhoudersvergadering een volledig mandaat heeft. Dijsselbloem solliciteert hier naar een reeks bijbaan, CEO, CTO en advocaat van de NS.

Het zal me niet verbazen als hij gebeld is door zijn Italiaanse collega dat Nederland koste wat koste de Italiaanse industrie moet redden met voldoende opdrachten voordat we afscheid mogen nemen. Hij roept dat hij allerlei scenario`s wil gaan uitwerken, maar had het scenario de Fyra pleurt uit elkaar niet al jaren af moeten zijn? Dat werk is echt al gedaan.

Zou Dijsselbloem ooit eens een minderjarig meisje in dienst van de grote Berlusconi geneukt hebben? Of is onze gladde iele brildragende vriend om een andere reden chantabel. Zijn gedrag is echt in vele dimensies te onverklaarbaar voor woorden. Zelfs de Bilderberggroep is niet zo duister dement.

In België ligt al een compleet strafdossier bij het OM, wanneer volgt NL?

Feynman | 05-06-13 | 00:21

BTW, waar is pius? Heb ik iets gemist?

INH.30CL | 05-06-13 | 00:20

@INH.30CL | 05-06-13 | 00:16
Dat het geretardeerde volk er maar op blijft stemmen helpt ook al niet mee..

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:19

@Watapatja | 05-06-13 | 00:16

Ghe, gelukkig niet in Geuldal:-)

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:18

@Slipsnifter | 05-06-13 | 00:10
Balkellende norm, melkertbanen, vogelaar wijken. Dat vind ik nog veel erger..... we blijven maar herinnerd worden aan die sukkels.

INH.30CL | 05-06-13 | 00:16

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:15 |
Hangt heulal.

Watapatja | 05-06-13 | 00:16

@Watapatja | 05-06-13 | 00:12

Top, die wagyu ligt te besterven neem ik aan?

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:15

@INH.30CL | 05-06-13 | 00:09

Het duurt niet lang voordat ik extreme dingen ga doen vermoed ik. Laat het aan je eigen gedachten over wat extreem is.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:14

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:06 |
Heb Jan al gesproken, bel je morgen.

Watapatja | 05-06-13 | 00:12

Disselbloed vind dat er niks mis is met een half miljoen voor zo`n NS bobo www.telegraaf.nl/binnenland/21622238/_...
Was het niet Jeroentjes partij van de afbraak die de "balkenendenorm" had bedacht?
Ach ja, de pvda, vandaag is het A, morgen B en overmorgen ontkennen ze alles weer.

Slipsnifter | 05-06-13 | 00:10

@neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:06
Ja laat maar. Kan de frustratie goed begrijpen. Ooit gedacht aan een brievenbus in het buitenland?

INH.30CL | 05-06-13 | 00:09

Mooi man, de overheid mag een gezin 10 jaar naar de kloten helpen, als dan blijkt dat ze zo fout waren als de hel schijten ze die burger nog even vol in de bek.

Zo'n überfalende bestuurder vd NS..... Ach, laat ook maar, verspilde energie.

neemjemoederindemali | 05-06-13 | 00:06

Dit is waar de top der NS mee zou moeten spelen ipv ons belastinggeld.
Marklin, werkt altijd en iets goedkoper in de aanschaf.
youtu.be/-E4iGWIDgg4

INH.30CL | 05-06-13 | 00:02

Feynman | 04-06-13 | 23:17 |
Zo te horen heeft Dijsselbloempje inmiddels bij de Bilderberg groep de cursus communiceren voor ingewijden gevolgd, niets zeggen vanuit spreekwoordelijke arrogantie. Al mijn alarmsignalen gingen weer eens af.

Watapatja | 05-06-13 | 00:00

Quote du jour van Dijsselbloem. Als wij het hebben over bezuinigingen.... dan geven we niet minder geld uit dan voorheen...... dan geven we slechts minder geld uit dan we volgens de ramingen zouden kunnen mogen uitgeven.......
Na mij de zondvloed!

de directeur | 04-06-13 | 23:59

Al die heaug gekwalificeerde bestuurders die als uitermate intelligent en bekwaam worden betiteld, mogen van mij een basis salaris krijgen en als dan de tijd van gaan is aangebroken, dan beslissen we wel hoe het zit met de extra bonus.
MAW gewoon werken veur je geld en daarna afrekenen.

kneuterzak | 04-06-13 | 23:59

wow, reaguurder Kialna destijds:
'De post op skyscrapercity bestaat uit onwaarheden. De V250 is op alle fronten beter dan een ICE, en Thalys. Als je zo gaat beginnen is Thalys zelfs maar voorwaardelijk toegelaten en heeft techniek uit jaren '60 '70 aan boord en zijn alleen qua interieur vernieuwd. Doe je huiswerk en ga niet uit van geruchtenposts.
Kialna | 21-11-11 | 16:23 | + -17 '
Wat kan iemand er dan naast zitten he? Over je huiswerk niet doen gesproken.. 'Op alle fronten beter..' Ja, misschien als de Fyra stil staat is de reflectie coefficient van de kleur rood beter op de Fyra dan die van de ICE.. verder is hij op alle vlakken slechter. Tsss.

mental K | 04-06-13 | 23:50

@Strohond | 04-06-13 | 23:15
Gaat niet werken, daarvoor moet je bij het ons-kent-ons clubje horen.
Vraag maar aan Dirk Scheringa.

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:45

Strohond | 04-06-13 | 23:26 | + 0 -
Een apparaat naar buiten pleuren omdat het mij inzicht geeft hoe de media haar taak verkwanseld, hoe politici zich door hun eigen slijk bewegen en hoe de kiezer zich laat bedonderen. Sorry, maar ik vind deze doorlopende aflevering van David Attenborough over hoe de homo sapiens zichzelf terug katapulteert naar het stenen tijdperk veel te interessant.

Feynman | 04-06-13 | 23:33

Feynman | 04-06-13 | 23:17
En toch blijven kijken. Hoe vaak moet je vaststellen dat televisie verhullend is voordat je dat ding naar buiten pleurt?

Strohond | 04-06-13 | 23:26

(hij blijft tot oktober in dienst) dus gewoon van juni tot oktober salaris ontvangen A.... te veel

kamikaza87 | 04-06-13 | 23:23

'Ja, zeker wel.'

Betwetertje | 04-06-13 | 23:19

@Watapatja | 04-06-13 | 22:57
Kijk. Dit is waarom ik juridische dingetjes zo veel mogelijk overlaat aan mensen die er verstand van hebben. Dat is de kunst. Wie niet kan koken moet een kok nemen, wie niet kan grasmaaien een tuinman. Ik heb nul verstand van geld, pensioenen en belastingen. Dat is een gemis, maar ik onderken het tenminste. Als het spoor nu ook eens overgelaten wordt aan mensen die er verstand van hebben zou het zo op de rails zijn. Het is tenslotte geen rocket science.

(Wist u dat het eigenlijk beter is om in het Engels te spreken van rocket engineering? Dit terzijde.)

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 23:19

Watapatja | 04-06-13 | 22:59 | + 0 -
Dijsselbloem zit op een jaarlijkse begroting van een kleine 248,9 miljard euro per jaar. De Fyra affaire kost rond de half miljard. nos.nl/video/513290-fyraproblemen-kost... Een affaire die al bijna tien jaar loopt. De treinstellen zijn op 20 mei 2004 besteld. Het is een foutje van 50 miljoen euro per jaar. Dat is 0,02 PROCENT van zijn begroting. Alsof hij bij KvdB mag aansluiten om te praten welke pennen zijn ministerie aanschaft.

Dijsselbloem zit nu heel hard te roepen dat hij als enig aandeelhouder allerlei beslissingen mag nemen, maar hij vergeet voor het gemak even welk mandaat hij zelf aan zijn eigen Raad van Commissarissen gegeven heeft. Wat hij nu al een half uur zit te roepen is juridisch een volledig irrelevante mededeling die nergens op slaat. Kroegpraat.

En al deze tijd zitten we nu bij KvdB te kijken naar holle verkiezingsretoriek waarbij Dijsselbloem zich eindeloos mag profileren. Een enkele vraag over zijn functioneren als financiële leider van de eurogroep ontbreekt. Terwijl we midden in een van de grootste recessies van de geschiedenis zitten met grotere fundamentele oorzaken dat de depressie uit 1930.

Gelukkig gaan we het nu even hebben over de fictieve 3% begrotingsnorm.

Feynman | 04-06-13 | 23:17

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:02
Gewoon de Slipsnifter-Bank beginnen en volstoppen met schulden. Er is een aannemelijke kans dat je uiteindelijk gered wordt door de belastingbetaler.

Strohond | 04-06-13 | 23:15

Ja ja met rente

Bertus Brulbroek | 04-06-13 | 23:14

Verantwoording wordt veel te hoog beloond. Stelt niet zoveel voor in de praktijk. Salaris komt binnen, de shit parkeren ze ergens anders. Wat heb ik aan die verantwoording als andere mensen nog steeds een schop onder hun hol krijgen. Bij familiebedrijven ligt het anders.

kloopindeslootjijook | 04-06-13 | 23:10

Bert Meerstadt zonder vertrekpremie is als de PvdA die geen clientelismepartij meer is voor niet westerse allochtonen? Ofwel, kan niet bestaat niet!

Schweinchen Dick | 04-06-13 | 23:08

@Feynman | 04-06-13 | 22:55
Waarom? Omdat het politiek is, d.i.; management van emoties. Zo gaat dat.

AntiSoof | 04-06-13 | 23:07

D.Turpin | 04-06-13 | 23:03 |
En dan de geweldige oost-west verbindingen in het Noorden.

Watapatja | 04-06-13 | 23:04

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:59
De zogeheten elite, oftewel de 1%..

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:04

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:00 Gewoon iemand met een kantoor, een bureau en een telefoon.

En een secretaresse voor het schrijven van brieven en zo.

En die moet dan voor z'n 9 to 5 een half miljoen per jaar krijgen. Onvoorstelbaar.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 23:03

Vanuit Friesland en Groningen kun je alleen naar A'dam en omstreken alsof de oude Zuiderzee nog steeds een opstakel is. Nou ja de Hanzelijn maakt het iets beter, maar het schiet nog steeds niet op. Over wat er rijdt tussen Zwolle-Almelo of Nijmegen-Venlo zullen we maar zwijgen. Ondertussen is er een berg geld uitgegeven voor een snelle verbinding met Brussel en een domme trein die het niet doet.

D.Turpin | 04-06-13 | 23:03

@Strohond | 04-06-13 | 22:55
Nee, maar dat komt nog wel, kost steeds meer moeite om rond te komen..

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:02

@zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:57
Van ons geld, en dat is nog het ergste..
Maar dat geldt voor al die uitvreters.

Slipsnifter | 04-06-13 | 23:00

@Slipsnifter | 04-06-13 | 22:51
Ik ken ook een paar van dit soort grootverdieners die onvrijwillig voortijdig met pensioen gegaan zijn. Die hoeven geen boterham minder te eten. Met de zgn "onkostenvergoedingen" van de nevenfuncties komt er nog genoeg binnen. De meesten komen uit bijzonder rijke families, dus als er weer een deel van de erfenis vrijkomt zijn ze helemaal voor de rest van hun leven binnen.
Medelijden hoeven we, kortom, niet te hebben, maar een beetje sympathie is altijd goed.

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:59

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:55
Heb je je al aangemeld bij Giro555?

Strohond | 04-06-13 | 22:59

Feynman | 04-06-13 | 22:55 |
Je pleit voor een parlementaire enquête functioneren overheid. Dat heet verkiezingen toch.

Watapatja | 04-06-13 | 22:59

brutus68 | 04-06-13 | 22:57 De N.S. is 100% eigendom van het ministerie van financiën.

En toch hebben ze een fiscale constructie via Ierland. Onze MinFin besteelt ons.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:59

Ik zag net een pr0n die geloofwaardiger was dan die kwoot. Kun je nagaan, was een pr0n met mensen geschilderd om versierd om op duivels te lijken. Duivels wiens kleur met elke zweetdruppel lichter werd. Zo erg is het dus gesteld met de politici in Nederland, minder geloofwaardig dan een waardeloze pr0n.

Andi | 04-06-13 | 22:59

-weggejorist-

Reggie Dunlop | 04-06-13 | 22:58

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:33 |
Kantonrechtersformule, aantal jaren dienstverband x bruto maandsalaris (x 1, 08) x weegfactor. De weegfactor bepaalt de rechter, zonder tussenkomst rechter ga je uit van 1. Zie nu vaker onder de 1passeren dan erboven.

Watapatja | 04-06-13 | 22:57

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:55 Hij verdient het ook niet. Ze betalen het gewoon.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:57

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:52

Nou ja, inderdaad niets nieuws onder de zon. Maar zo'n NS-dossier hoort niet op het bordje van een stas thuis. De NS is al sinds mensheugenis een zorgenkindje.

brutus68 | 04-06-13 | 22:57

Mazzeltov | 04-06-13 | 22:55 Die oude bolle treintjes die je steeds minder ziet heten ook zo. Apekoppen.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:57

@zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:49
Een half miloen per jaar is nog bijna €42.000,- per maand.
Dat verdien ik per jaar niet eens..

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:55

@v Rossem quote : de Apekoppen van de EO [LOL!]

Mazzeltov | 04-06-13 | 22:55

Waarom wel een parlementaire enquête over 1 aankoop van 1 staatsbedrijf en geen parlementaire enquête van reeksen van ander falen. JSF, EU, 3% begrotingsnorm, Euro, vredesmissies, oorlog tegen terrorisme, pakkans van 2%, dure medicijnen van winstgevende apothekers & farmaceuten, TBS systeem en vele andere grotere en duurdere maatschappelijke problemen?

Door met 150 man op dit probleem te gaan zitten, worden we afgeleid van de echte problemen.

Feynman | 04-06-13 | 22:55

Kan ie tot oktober lekker voorbijrijkosten declareren..

schoon-schip-maken | 04-06-13 | 22:54

brutus68 | 04-06-13 | 22:51 |
Nou ja, voor wat zij verdient zou ik ook wel genaaid willen worden. Ze verdient er in ieder geval goed aan.

Nequebard | 04-06-13 | 22:53

brutus68 | 04-06-13 | 22:51 Zo gaat dat in de politiek. Tegen dat het fout gaat moet het dossier bij iemand anders liggen.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:52

@Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:44
Met een inkomen van (schat ik) een kleine miljoen euri per jaar (inclusief alle bonussen, steekpenningen, nevenfuncies etc. kun je in een jaar of 5 je huis volledig afbetalen en nog een miljoentje achter de hand houden om naast je WW lekker te rentenieren.
Laat staan als we met 20 jaar gaan rekenen..

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:51

@ CoffeePatch | 04-06-13 | 22:42 |
Anyway. Het is al triest genoeg dat Nederland zelf geen fatsoenlijke trein kan maken. Naar blijkt is dit handelsland ook niet meer in staat om een redelijke trein te kopen. En dan nog vraag je je af waarom dat zo nodig een lelijke trein moest zijn...

D.Turpin | 04-06-13 | 22:51

Die Mansveld is trouwens goed genaaid door Schultz door dat NS-dossier in haar maag te splitsen....

brutus68 | 04-06-13 | 22:51

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:36 Een half miljoen per jaar.

Hij heeft een vrouw. Dat is zó op.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:49

Geniaal idee van de Tweede Kamer: een parlementaire enquête. Ik kan al voorspellen wat er gaat gebeuren: drie maanden en acht miljoen aan belastinggeld later komen enkele partijprominenten erachter dat het de NS alleen om de centen ging.

Dat hadden ze ook kunnen doen door 't gewoon aan hun corpsmaatjes of partijgenoten te vragen, want die wisten 't al halverwege de jaren negentig.

Nequebard | 04-06-13 | 22:48

Het vertrek van de baas van het spoor zal wel wat later zijn.

Het bedrijf is bekend met later vertrekken.

zeg maar jansen | 04-06-13 | 22:48

@CoffeePatch | 04-06-13 | 22:42 |
Waar gehakt wordt... Zelfs met Duitse treintjes gaat wel eens iets mis.

D.Turpin | 04-06-13 | 22:45

@Slipsnifter | 04-06-13 | 22:36
Hoe hoger het salaris, des te groter de terugval na ontslag. Veel uitgaven blijven, zoals vaste lasten, studie van de kinderen (zuipen, snuiven en neuken - tussendoor af en toe een tentamentje halen), cadeaux voor zijn vrouw (omdat ze anders vreemd gaat), lidmaatschap van de sportverenigingen en sociëteiten waar de baantjes en commissariaten verdeeld worden etc etc.
Niet dat dit soort mannetjes de sympathie van het GS-publiek nodig hebben, maar toch. Ook voor grootverdieners is het niet gemakkelijk om plotseling zonder werk te zitten.

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:44

tot oktober wordt z'n salaris zeker met 2 ton per maand verhoogd?

wontan | 04-06-13 | 22:43

D.Turpin | 04-06-13 | 22:37 |
Er gaat ook wel eens wat mis met die Chinese hoge snelheidstrein, maar dat zal je ook wel gezien hebben met dat rond googelen.

CoffeePatch | 04-06-13 | 22:42

Aansluiten bij UWV voor 70% van zijn gemiddeldde salaris... Die gaat dus nooit meer werken. En wij de gewone hard werkende mens maar weer lammeren voor deze falende semi-overheidsman. Als ik ontslagen wordt wegens disfunctionele redenen kan ik de tyfus krijgen van het UWV.

bosmaloot | 04-06-13 | 22:41

Even rond gegoogled. In 2007 werd de Fyra besteld. Sinds dat tijdstip heeft China een whopping 10.000 km hogesnelheidslijn aangelegd en zo'n 1000 treintjes gekocht. Tot zover het superieure westen...

D.Turpin | 04-06-13 | 22:37

Een oprotpremie heb je ook niet nodig met zo`n mega-giga salaris.
Die vent is allang binnen.

Slipsnifter | 04-06-13 | 22:36

Dijsselbloem: doe eens een TELEAC cursusje Arbeidsrecht: als de Staat er met Bertje niet uitkomt is er maar een die bepaalt of Bert een oprotpremie krijgt: de rechter.

smoelwerk | 04-06-13 | 22:35

Sinds wanneer gaan aandeelhouders over salarissen en bonussen??? Dat beslist de raad van commissarissen toch?

Ies niet graties | 04-06-13 | 22:34

Wc-kip | 04-06-13 | 22:09

Beter nog - breng de NS onder bij de NMBS, zij weten onder leiding van Marc Descheemaecker hoe je een spoorbedrijf bestuurt.

smoelwerk | 04-06-13 | 22:34

@CoffeePatch | 04-06-13 | 22:25
LOL
Ik wist niet dat Meerstadt zelf ontslag had genomen.


@Watapatja | 04-06-13 | 22:28
Werkelijk? Van arbeidsrecht heb ik inderdaad - gelukkig - geen verstand en ik volg het niet zo. Ik dacht altijd dat rechters een soort standaard formule hadden gebaseerd op jaarsalaris en de duur van het dienstverband. Het zal wel de PVV-isering van de rechtspraak zijn. PVV-rechters, allemaal.

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:33

Niet onbelangrijk. Heeft het volk de opvolger van Bert Meerstadt al binnenste buiten gemangeld. Timo Huges is zijn naam. Voor dat we naar een volgende fiasco gaan. Heb namelijk niet of beter gezegd geen vertrouwen meer in benoemingen vanuit de overheid.

Donar_Thor | 04-06-13 | 22:33

Had ik al gezegd dat de overheid crimineel en corrupt is?

neemjemoederindemali | 04-06-13 | 22:30

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:22 |
Ontslagvergoedingen zijn niet meer zo standaard, als je de rechtspraak zou volgen was je dat opgevallen. Procedures vallen vrijwel allemaal ten gunste van de werkgever uit.

Watapatja | 04-06-13 | 22:28

codedelight | 04-06-13 | 22:14 |

Neem daarvoor maar de EU-schuldmeter op DasKapital. Zal wel zo'n beetje 1 op 1 gelijk lopen.

Red mij niet | 04-06-13 | 22:27

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:22 |
Een ontslagvergoeding als iemand zelf ontslag neemt is vrij standaard.
Ik zal dat meenemen bij mijn volgende sollicitatie.

CoffeePatch | 04-06-13 | 22:25

Dijsselbloem is bij voorbaat al een leugenaar!

lanexxx | 04-06-13 | 22:23

juli, augustus, september. Drie maand opzegtermijn?

Atlantis-95 | 04-06-13 | 22:23

Een ontslagvergoeding is vrij standaard. Bovendien kan bij indiensttreding een hoger bedrag bij ontslag binnen een bepaalde termijn vastgelegd worden. Het is vrijwel onmogelijk om daar onderuit te komen. Dat alles hoeft de minister geen vertrekpremie te noemen. Zo kan Dijsselbloem achteraf altijd zeggen dat hij de waarheid sprak.

Dmitri Dmitrievitsj | 04-06-13 | 22:22

En toch verwacht Rutte dat deze man nog gaat consumeren?

Tsjernodebiel | 04-06-13 | 22:22

Noem eens een paar alternatieve benamingen voor oprot- danwel vertrekpremie. Eentje daarvan zal ie wel hebben bedongen.

kloosterkade | 04-06-13 | 22:21

Wedden van wel. Pensioentje voorruit betaald. Alternatief baantje voorgeschoteld. En de jaarlijkse bonussen ondanks eerder falen waren ook al veilig gesteld. Gelukkig valt het geld dat weggepist is aan vergoedingen voor deze non-valeur compleet in het niet bij de economische schade van de "winterdienstverlening" en deze compleet mislukte aanbesteding. Maar wat mij nog het meeste steekt is dat deze opperlul het heeft laten gebeuren dat duizenden reizigers in zo'n onveilig stuk Italiaans spoorschroot zijn vervoerd...

Parel van het Zuiden | 04-06-13 | 22:21

Hij kan beter een deel terugbetalen van zijn ten onrechte ontvangen vette salaris.

jvy_007 | 04-06-13 | 22:21

"Ja, sorry, hij kreeg nog 4 jaar doorbetaald. Kan hij niks aan doen; gewoon vergeten uit te checken."

stom schaap | 04-06-13 | 22:17

[Ding dong] Dames en heren. De vertrekpremie heeft een nog onbekende vertraging.

Piperidine | 04-06-13 | 22:15

Opeens blijkt dit juridisch niet mogelijk zoals die studieboete die ook niet met terugwerkende kracht kon gelden. OH NEE!

Kaas de Vies | 04-06-13 | 22:15

*kijkt even naar rechts en ziet daar Hero staan*

een idee om een zgn oprotpremiemeter in het leven te roepen om te zien hoeveel er jaarlijks wel niet uitgegeven wordt aan dit soort flauwekul?

codedelight | 04-06-13 | 22:14

Z'n vetrekpremie stond al bij voorbaat vast, was in z'n contact opgenomen etc etc, en kan daarom geen oprotpremie heten.

Heb ik het goed?

Red mij niet | 04-06-13 | 22:13

Wat mij betreft heeft hij geluk dat hij de guillotine net mist.

neemjemoederindemali | 04-06-13 | 22:13

Zelfs in Marokko in men in staat een HSL te bouwen en te laten functioneren zo leert Wikipedia mij. Dat geeft te denken.

brutus68 | 04-06-13 | 22:13

-weggejorist-

oom olijf | 04-06-13 | 22:11

Geen zorgen mede-reaguurders! Hij is lid van de PvdA, die er om bekend staan integer te zijn en zich aan beloftes te houden.
Oh wacht..

Wc-kip | 04-06-13 | 22:11

Sunabalk | 04-06-13 | 22:09 |
Elke keer als Dijsselbloempje doortastend is kost het ons geld, laat ie alsjeblieft op de bank gaan hangen bijstand trekken.

Watapatja | 04-06-13 | 22:11

Hoeveel km spoor voor snelle treintjes heeft China aangelegd terwijl Nederland wachtte op de Fyra trein? En hoeveel treintjes heeft China gekocht danwel gefabriceert ondertussen?

D.Turpin | 04-06-13 | 22:10

Dit is zo'n doorzichtige valse belofte.
Wedden dat hij mede dankzij Dijsselbloem straks de eerst volgende nationalisatie van een niet nader te noemen bank mag leiden/lijden. Of iets van gelijke soort. FuckedUp dit en is allen maar bedoeld de gemoederen bij het gepeupel te bedaren. Bij mij NIET!

Donar_Thor | 04-06-13 | 22:09

Jaaaren lang dik salaris genoten, nu geen premie?
Waarom niet?*troost zoekt voor onbegrip*

Flightless bird | 04-06-13 | 22:09

Geef Dijsselbloem wat credit. Dit is zijn kans om zijn doortastendheid te bewijzen.

Sunabalk | 04-06-13 | 22:09

*spontaan slappe lach krijgen doet*

Wc-kip | 04-06-13 | 22:09

Geef ons Marc Descheemaecker

boasatlas | 04-06-13 | 22:07

"Hij krijgt geen vertrekpremie" (wijs- en middelvinger gekruist achter zijn rug)

TheseDays00 | 04-06-13 | 22:07

Ik wist niet dat Dijsselbloem stand-up comedy deed.

Nietvoordekat | 04-06-13 | 22:06

Hij heeft toch gewoon salaris gehad en is nu ontslagen. Aansluiten bij UWV.

Watapatja | 04-06-13 | 22:04

Kosten miskleun Fyra: 600 miljoen
Kosten parlementaire enquête: heel veel miljoen
Baten Fyra + parlementaire enquête: nul

Tel uit je winst. NS & overheid, bedankt!

Rémy Martin ® | 04-06-13 | 22:04

De ene miskleun die over de andere miskleun praat. Laten ze maar bij Edje Nijpels op zolder gaan spelen of in een darkroom met elkaar.

Jim Lovell | 04-06-13 | 22:04

Als we 'quotes' van politici konden geloven, was ik nu miljonair.

Zeg Mark, waar blijft die 1000 euro?

kapotte_stofzuiger | 04-06-13 | 22:03

Geef die man wél een premie, maar dan een negatieve,
oftewel een huizenhoge boete wegens wanbeleid.

Simon de Danser | 04-06-13 | 22:03

Geef hem een Fyra als aandenken.

FlesjeFanta | 04-06-13 | 22:02

Hij krijgt geen vertrekpremie. We noemen het gewoon anders.

pascallo | 04-06-13 | 22:02

Wordt dit de nieuwe ontslag-template?

Godsammekraken | 04-06-13 | 22:01

Geef die man een OV-chipkaart.
Erger kun je iemand niet trollen.

ZDEV | 04-06-13 | 22:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken