Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gratis bellen met De Telefoongids!

Met de redactie van GeenStijlMannen, het is de hoogste tijd om weer eens gratis te bellen! Mogelijk gemaakt door Click&Contact, een nieuwe dienst van De Telefoongids. Er zitten nog een paar kleine foutjes in deze dienst (namelijk gratis bellen met heel Nederland) maar dat mag geen naam hebben. Gewoon niet verder vertellen. De link ziet er zo uit: http://www.detelefoongids.nl/ cac/cac.asp? toarea=084&tophone=8348496. Verander het nummertje na 'toarea=' in het kengetal en na 'tophone=' in het abonneenummer en je belt de hele dag lekker gratisssss. probeer het door naar ons voicemailnummer te bellen en laat een leuk berichtje achter. Doe de groeten aan je medecommenters, vraag Joris de Lognazi mee uit eten of scheld eens iemand verrot. Zetten wij het online. Ja, no worries, het is echt gratis: "Wat zijn de kosten van Click&Contact? Het gebruik van Click & Contact is geheel gratis, u ziet dit op geen enkele factuur terug." Alleen tijd zal ons leren of de gebelde partij wellicht op kosten wordt gejaagd... UPDATE: Voor niet-commentslezers: Volgens reaguurders is het niet gratis!

Reaguursels

Inloggen

@El Duce: Hij zat zijn EIGEN fouten te verbeteren, vriendelijke vrucht!

Neon | 10-02-05 | 22:12

Nee, maar wees gerust... Dat had ik ook niet verwacht.

po0h | 10-02-05 | 21:09

@pooh Huh? Begrijp je niet

El Duce | 10-02-05 | 19:58

hahaha @El Duce...

Jij bent echt mijn held, ooit gehoord van begrijpend lezen?

po0h | 10-02-05 | 19:18

Met de sex-sites niet anders gelezen dan "gratis" en verder klikkend is het toch NIET gratis. Alle ellendelingen! Dus sex is nooit gratis, weten we nu. Maar gratis is wel zo fijn als sex.

Ingelheit | 10-02-05 | 19:10

@neon Aiiiiiii... en dat soort strakke verbeteringen op je taal krijgen terwijl je dit schrijft:
"En ik krijg geen harde van afzeiken, ik heb gewoon een pleurishekel aan domme mensen."

El Duce | 10-02-05 | 18:42

@.Neon:
Sorry, maar "beweert" moet "beweerd" zijn voordat jij er met je 14-jarige NL studie overheen zult vallen...

En als we toch bezig zijn "minuteus" moet "minutieus" zijn. Tja, de volgende keer toch maar iets langzamer typen!

Zucht | 10-02-05 | 18:02

@.Neon:
kHad vrijwel meteen in de gaten dat de vork anders in de steel zat dan hiero op GS beweert werd. kHeb me echter niet de moeite getroost om de FAQ minuteus door te ploeteren.

Blijkbaar jij wel! Nogmaals bedankt voor de opheldering ;o)

Zucht | 10-02-05 | 18:00

@Rai
Lees eerst de comments, dat is al veeeeeeeeeele malen aan de orde geweest.

Mexicano | 10-02-05 | 17:36

wel eens van Skype gehoord. www.skype.com

Rai | 10-02-05 | 17:31

bellen is sinds internet zoooo stijlloos bah

de 4e koning | 10-02-05 | 16:57

ik wil m´n kwartje terug

Beasjt | 10-02-05 | 16:05

Even waande ik me terug in de Hack-tic tijd. Maar dit werkt dus niet...

acid drinker | 10-02-05 | 15:23

@melkkoe Denk je dat iemand dat gaat begrijpen bij de KPN? Ooit iemand bij de nationale IQ-test horen zeggen dat hij of zij een employee was van onze belcentrale? Neu he?

El Duce | 10-02-05 | 15:15

lijkt mij juridisch onhoudbaar voor KPN om geenstijl hiervoor te factureren.
het betreft een open- voor iedereen toegankelijke- pagina.

en tenslotte kun je een willekeurig nummer laten bellen. beetje lastig om die kosten te verhalen! voor diegene die gebeld word lijkt het namelijk een gewoon telefoongesprek

MelkKoe | 10-02-05 | 15:13

@hoxha oooooohhh god! Dan hebben we nog precies twee weken voordat GS volledig failliet is. Nou ja, het was leuk

El Duce | 10-02-05 | 15:13

@ El Duce: hehe, we hebben het vannacht urenlang getest, dus we zien de rekening wel (of niet:-). Dienst is al doodd

Prof. Hoxha | 10-02-05 | 15:08

@Hoxha Dussss.... wat leer je hiervan? Eerst testen voor je wat neerplempt. Wij volgens tenslotte jullie voorbeeld

El Duce | 10-02-05 | 15:05

@Hoxha: dit wordt gewoon een nieuwe manier van een pizza bestellen voor mensen die we niet zo aaridg vinden: gewoon zijn / haar nummer invullen in de sheet, en dan je willekeurige pizzaboer laten bellen door C&C...

MDA | 10-02-05 | 15:05

De uitleg die we kregen van kpn-er was dat het een abonneedienst betrof: bedrijven die geen gratis 0800 nummer hebben kunnen zo toch gratis door potentiele klanten gebeld worden, de kosten verschijnen op bedrijfsfactuur, niet op die van de beller. Er verschijnt namelijk een belknop. Echter, die faq is inderdaad niet geheel duidelijk en bij telefoongids weet niemand van elkaar wie wat doet, dus duidelijkheid kregen we niet. Vandaar dus even een stukje interactie in de vorm van een update onder post. Dank voor uw snelle kritische houding:-)
..
..
Maarrr, ik voorspel nog een grote toekomst voor deze dienst op GeenStijl als het mogelijk blijft andermans nummer in te vullen. Het is nog even broeden op stijlloze toepassingen.

Prof. Hoxha | 10-02-05 | 14:54

Het Click&Contact item is verwijderd van www.detelefoongids.nl

Misschien was het dan toch gratis..

mij | 10-02-05 | 14:52

offtopic:

Kouwes werkt gewoon met audio.
Zie als voorbeeld het fragment van 17:12:25 uur ("toenmalige president van de ezels Big Willem"):
speech.tm.tno.nl/radio1/oud/2005-1-1-a...

puiepisser | 10-02-05 | 14:44

-edit: neuroot-

HyBriD VorTeX | 10-02-05 | 14:39

met of zonder geen probleem

Jan Vlag | 10-02-05 | 14:39

En Hoxha wacht nog steeds op zijn stijlloze date. Zouden de voicemails ook ge-edit worden vraag ik me af...

Think | 10-02-05 | 14:38

-edit: empe04 is wel een toffe en je bent zelf een eikel HyBriD-

HyBriD VorTeX | 10-02-05 | 14:38

-edit: empe04 is wel een toffe en ze bent zelf een eikel HyBriD-

HyBriD VorTeX | 10-02-05 | 14:37

miichaeltjuh is een gangstah.

SamF | 10-02-05 | 14:37

@HyBriD VorTeX:
-edit: haha deze mis je ook-

mediapik | 10-02-05 | 14:37

Ik wacht op coole voicemails!!!!!

depsychosmoker | 10-02-05 | 14:36

@zeus / hybrid: was geen censuur. Grapje. Je kunt ook gewoon -edit- typen.. Jee flauw he. Tijd voor een nieuw onderwerp. Ben uitgelezen op PTT

empe04 | 10-02-05 | 14:35

@zeus / hybrid: was geen censuur. Grapje. Je kunt ook gewoon -edit- typen.. Jee flauw he. Tijd voor een nieuw onderwerp. Ben uitgelezen op PTT

empe04 | 10-02-05 | 14:35

Waarom mis ik altijd die edits? Zo weet ik niet wat er speelt in deze wereld... verrekte censuur.

HyBriD VorTeX | 10-02-05 | 14:33

hmmmm censuur op geenstijl, das .....

geenstijl!

Zeus | 10-02-05 | 14:33

@Hoxha
Als je dan toch op zoek bent naar 'gaten' in een nieuw systeem...:
Wat veel leuker is... kun je deze service ook opzetten om zo je 'vrienden' een ongevraagd telefoongesprek aan te bieden met een wildvreemde???

fweddy | 10-02-05 | 14:32

@Mediapik: Voorlopig geen remixen. Eerst moet niceau uit zijn Gestalttherapie-fase worden getrokken.

Neon | 10-02-05 | 14:32

@Taaie
Denk je nu echt dat Joris dat doet... Ik denk toch echt dat Hoxha bezig is..

Stijlloze Rukker | 10-02-05 | 14:32

-edit: en jij ook je bek houen-

empe04 | 10-02-05 | 14:30

Offtopic:

Zo doet die Kouwes dat dus !!!!!
Zie o.a. fragment van 17:12:25 uur.

puiepisser | 10-02-05 | 14:29

Ik correct je want je bent (natuurlijk) wrong, BussyBeffer: Slechts 22% is van mij.
En ik krijg geen harde van afzeiken, ik heb gewoon een pleurishekel aan domme mensen.

Neon | 10-02-05 | 14:29

@Bussy Het was mijn opmerking jegens een post naar VK of RC. Ik wist dat ik daar zeer waarschijnlijk een stijlvolle tik voor over de vingers zou krijgen. En terecht. Niet je eigen nest volzeiken

El Duce | 10-02-05 | 14:28

@neon, ben jij neon van de handheld midi-avonturen met niceau? Dan neem ik mijn woorden terug:-) Kom eens met wat remixen! Intelligente bijdragen zijn de laatste tijd zo schaars in de comments misschien een leuk fokfiltermuziekje?

mediapik | 10-02-05 | 14:28

Ha... Ha.. Stijloze adverteerder? ;-}

k*t | 10-02-05 | 14:26

@Taaie dank voor de verduidelijking. Censuur dus maar

El Duce | 10-02-05 | 14:25

Correct me if i'm wrong, neon is ongeveer verantwoordelijk voor 50% van alle comments op deze post; volgens mij krijgt hij gewoon een harde van mensen afzeiken

BussyB | 10-02-05 | 14:25

Het is dus eigenlijk gewoon bellen met een omweg. Wat is dit dan voor achterlijke kutservice?!

Framoes | 10-02-05 | 14:24

Ik blijf trouw aan skype. Dan weet ik in ieder geval dat het zeker gratis is..

moonslave | 10-02-05 | 14:23

@Joris
Je moet wel Mongeaul i.p.v. mongool schrijven, anders begrijpt El Duce het niet.

Taaie | 10-02-05 | 14:23

@ HyBriD VorTeX Hmmm interessant... dat van die ziel ; )

Lucifer | 10-02-05 | 14:22

@melkkoe: Neon is een notoire zeikstraal, reageert alleen als ie wat te zeuren heeft. Als iets wel naar zijn zin is, is zit ie stil met harde plasser te f5-en.
-
Kijk eens aan een update, dat is pas interactie met de lezers. Wat is nou het probleem dan?

mediapik | 10-02-05 | 14:22

Waar blijven trouwens die "hilarische voicemailtjes"?

Neon | 10-02-05 | 14:21

BussyB: Moest jij je oma vandaag niet beffen? Het is toch donderdag?

Neon | 10-02-05 | 14:19

MelkKoe: Scherp. Ik heb die starttarieven niet in mijn hoofd :), maar inderdaad kost Click&Contact gewoon wél geld als het een starttarief van 9 cent als gevolg heeft
.
Starttarieven als je zelf gewoon die 10 toetsjes indrukt:
Binnen uw regio 0,0427
Buiten uw regio met BelBasis en BelBasis met BelPlus 0,0518
Buiten uw regio met BelBudget 0,0490

Neon | 10-02-05 | 14:18

Ik denk dat Hoxha gewoon stiekem op een date hoopt...

Think | 10-02-05 | 14:17

-edit: zoals ik al zei: let op je woordjes mongool-

El Duce | 10-02-05 | 14:17

En dan verbaast ook? Iedereen weet dat niets nooit immer nicht nada gratiz is. Gratis bestaat niet. Het kost altijd geld, moeite of je ziel.

HyBriD VorTeX | 10-02-05 | 14:14

Neon is zelf ook niet zo slim dus probeert hij onze ietwat verstrooide Prof. maar af te zeiken

BussyB | 10-02-05 | 14:14

Pinokkio Hoxha bekt gewoon niet lekker,dus daar kompt ie mooi mee weg.

paladin | 10-02-05 | 14:13

@NEON
zelfs de dienst is dus niet gratis want je betaald een hoger starttarief dan wanneer je via je "normale" telefoon belt.

Dit:
Wat zijn de kosten van Click&Contact?
Het gebruik van Click & Contact is geheel gratis, u ziet dit op geen enkele factuur terug.......

is tegenstrijdig met dit:
Helaas zijn de verbindingskosten naar een mobiel nummer nog te hoog om deze dienst aan te kunnen bieden voor de lage opstartkosten van ?0,09 per gesprek

MelkKoe | 10-02-05 | 14:13

-edit:let jij eens op je woorden 'lelijke pusbek'-

El Duce | 10-02-05 | 14:12

Mensen,
Bel maar gewoon lekker met Skype...
Lekker gratis en de kwaliteit is beter dan met KPN bellen!

Stijlloze Rukker | 10-02-05 | 14:11

Nou, ik geloof zomaar niet dat Hoxha dom is. Maar wellicht had ie vanmorgen een lekke band met zijn scooter en heeft ie iets te lang aan de bandenlijm lopen snuiven voor hij deze onzin postte.

Neon | 10-02-05 | 14:09

@neon "Alleen hele domme mensen denken dan dat het gesprék dat door C&C wordt opgezet, ook gratis is."
Begrijp ik hieruit dat jij onze professor Hoxha wel stijlloos maar niet slim vindt? Da's een harde uitspraak!

El Duce | 10-02-05 | 14:08

@miichaelltjuh: je, gebruikt, een, beetje, veel, komma's, waardoor, je, tekst, onleesbaar, is. Ongewenste Broer van Kouwes????

empe04 | 10-02-05 | 14:08

Met mijn link van 10-02-05 @ 13:44
kan je dus wel écht gratis bellen met iedereen die daar ook gebruik van maakt. Verstand heb ik er niet van; er zullen wel meer gratis VOIP's zijn, maar het werkt.

de visser | 10-02-05 | 14:07

en nou niet met zijn allen naar kpn.com want dat kan de server niet aan.....

MelkKoe | 10-02-05 | 14:07

NIEUW! GRATIS BELLEN!
"Wat kost de telefoongids?"
-Als U KPN-abonnee bent, krijgt u de gids gratis thuis.
.
"Wat kost het opzoeken van een nummer in die gids?"
-Het bladeren in de gids is kostenloos. U ziet dit op geen enkele faktuur terug.
.
Wow! Allemaal bellen jongens! Kies gewoon een nummer uit die gids en gratis bellen maar!

Neon | 10-02-05 | 14:06

ben benieuwd hoe snel sites als RC en VK hier lucht van krijgen. Denk dat die wel kunnen lachen om de misser van onze professor Barabas. Begrijp trouwens niet waarom hij nog geen reactie heeft gegeven. Zit waarschijnlijk te grienen in een hoekje, met een grote schijnwerper op hem gericht door meneer de Lognazi.

El Duce | 10-02-05 | 14:05

Ach welnee Kobus, die FAQ is duidelijk zat. Er staat letterlijk:
.
Wat zijn de kosten van Click&Contact?
Het gebruik van Click & Contact is geheel gratis, u ziet dit op geen enkele factuur terug.
.
Alleen hele domme mensen denken dan dat het gesprék dat door C&C wordt opgezet, ook gratis is.

Neon | 10-02-05 | 14:03

@Neon:
Jouw uitleg is iets uitgebreider, maar we bedoelen volgens mij hetzelfde...

Kobus | 10-02-05 | 14:02

Blijk je achteraf ineens naar Tuvalu the hebben gebeld. Ik heb jullie door daar bij KPN.

Framoes | 10-02-05 | 14:02

En nou eens kijken of GS ook dit topic haastig op slot gooit en de tekst aanpast zodat het net lijkt of ze helemaal niet hebben lopen blunderen.

Neon | 10-02-05 | 14:01

Alleen de Click&Contact dienst is gratis, maar het gesprek niet, als ik de FAQ goed lees. Maar erg vaag is-t-ie wel, die FAQ.

Kobus | 10-02-05 | 14:01

@Mediapik: Wat nou "bedrijven die lid worden"? Het gaat straks gewoon om ALLE vermeldingen in de gids, behalve servicenummers, mobiele nummers en internationale nummers.
.
Ome Neon zal het voor al die VMBO'ers hier even uitleggen:
- Vroegah moest je zelf in de gids zoeken en het nummer intikken. Goh wat lastig.
Zo gaat het met deze nieuwe dienst:
-Je zoekt op www.detelefoongids.com het nummer
-Je klikt op BEL NU
-KPN Zet voor jou de verbinding op met dat nummer
-KPN rekent je voor deze "dienst" niks
-KPN laat jouw telefoon overgaan
-KPN laat jou en de gebelde alleen
-Zodra de gebelde opneemt, heb je 0,09 opstartkosten aan je reet en betaal je de rest van het gesprek alsof je ZELF het nummer ingetoetst had.
-
Omdat servicenummers, GSM en internationaal een ander starttarief hebben, kun je die nummers met deze nieuwe dienst niet bellen. Deze nieuwe dienst kent namelijk alleen een starttarief van 0.09.
.
Zucht.

Neon | 10-02-05 | 13:59

0800 7000 geenstijl vertelt leugens

Mellorenz | 10-02-05 | 13:57

Geenstijl ,

jullie dissen jullie zelf,,
als jullie goed hadden gelzen,,
dan hadden jullie ook gezien, dat het niet gratis is,,

Ik hoop dat er geen zaak van word gemaakt, omdat jullie, niet de waarheid spreken,

miichaeltjuh | 10-02-05 | 13:56

vaag die faq, eerst zeggen dat het gratis is, en dan iets over opstartkosten. Klopt niet, want opstartkosten horen gewoon op je factuur te staan. neem aan dat bedrijven die lid worden van deze dienst betalen, en ook de opstartkosten voor hun rekening nemen, lijkt me logisch. Ik werd trouwens direct teruggebeld. ik ken geen reverse billing dienst voor vaste lijn. dat bestaat niet. Denk dat die 9 cent dus voor de bedrijven zijn die lid worden.

mediapik | 10-02-05 | 13:54

@Zucht: Ook al zo leesblind?
.
"Aan het einde van de ééndaagse proef zullen geblokkeerde nummers automatisch weer geactiveerd worden. "
.
Eendaagse proef. Nou heb ik natuurlijk geen 14 jaar Nederlands gestudeerd hoor, maar ik dénk zomaar dat je daaruit wel kunt opmaken dat het een proef is van een nieuwe dienst die dus nog niet op de reguliere site te vinden zal zijn. Wat denk jij, spaarlamp?

Neon | 10-02-05 | 13:54

Hoxha: Slim maar stijlloos... dat je dat zo vaak in de praktijk moet brengen, dat stijlloze

El Duce | 10-02-05 | 13:53

@Mediapik: Dan kan ik dus beter lezen dan jij. Het enige dat gratis is, is het OPZETTEN VAN HET GESPREK. Op het moment dat jij, door te antwoorden op het voice-response-systeem van C&C aangeeft dat je het gesprek accepteert, zijn alle verdere kosten gewoon voor jou. Startkosten van het gesprek zijn per default 0,09, vandaar dat je geen GSM of servicenummers mag kiezen.
.
Kortom, om met Kouwes te spreken: waar hébben we het over.

Neon | 10-02-05 | 13:51

Hadden jullie niet ff verder kunnen lezen? Er staat duidelijk dat de opstartkosten 9 cent zijn, dus veel goedkoper is het niet.

Morkje | 10-02-05 | 13:50

Ik denk dat KPN toch iedere minuut van de dag op GeenStijl kijkt. Het werkt niet meer. Naja een post die maar 10 min. werkt is voor de die-hard refreshers natuurlijk wel tjil. haha naja hebbe jullie al mensen die hebbe ingesproken???? Ciao uut Grunningen

Hanzeworst | 10-02-05 | 13:48

@neon: FAQ gelezen? lijkt me toch vrij duidelijk

mediapik | 10-02-05 | 13:47

Kunt wel het hele Click&Contact gebeuren nergens op de site van DeTelefoongids.nl vinden via de homepage. Het lijkt er dus op dat het een feature is die ze weldra willen gaan aanbieden.

Zucht | 10-02-05 | 13:47

" Ja, no worries, het is echt gratis: "

Hoe kom je daar nou eigenlijk bij? Ik zie alleen dat Click & Contact een soort automatische telefoniste is, die er voor zorgt dat je het nummer niet meer zelf in hoeft te toetsen op je telefoon. Voor de rest is het een heel normaal telefoongesprek.
.
Ik vrees dat jullie wéér eens iets hebben "gevonden" dat helemaal niet is wat jullie beweren.

Neon | 10-02-05 | 13:45

En nu is ie stuk...

Mad_Mike | 10-02-05 | 13:44

Als het niet werkt neem je toch deze www.skype.com

de visser | 10-02-05 | 13:44

Toch heel even extragratis gebeld...

Mad_Mike | 10-02-05 | 13:44

altijd dichtbij; dat KPN

MelkKoe | 10-02-05 | 13:43

Oh. 't Is al stuk.

"msxml4.dll error '80072f78'

The server returned an invalid or unrecognized response

/cac/cancel.asp, line 37

Neon | 10-02-05 | 13:41

Gebruik je toch gewoon skype, gratis bellen over het net.

ceeswing | 10-02-05 | 13:40

Doettutniet. "Bent u in de buurt van uw telefoon?" Ja hoor, maar die blijft heel stil....

Neon | 10-02-05 | 13:39

Er is een storing
opgetreden

Wilt u het nog een keer
proberen?

pfff

L.Mo | 10-02-05 | 13:37

KPN kennende zal de rekening erna wel op de mat vallen, mag jij weer bewijzen dat je het niet gedaan hebt.

Yzord | 10-02-05 | 13:37

heb geen vaste lijn....:(

Sw4sh! | 10-02-05 | 13:36

volgens mij is de service van het 'opzetten' van het gesprek gratis, maar de belminuten niet (reken je niet rijk dus)

fweddy | 10-02-05 | 13:36

Werkt voor geen meter, zal wel mijn iq zijn

El Duce | 10-02-05 | 13:35

Het werkt!!!!

mediapik | 10-02-05 | 13:34

Cool! Gaan we meteen proberen!

Brabo | 10-02-05 | 13:34

ik ga spelen!!!!!

.grover | 10-02-05 | 13:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken