Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De allerbeste benefietactie ooit

bonkbonk100.gifGefingeerd versleten-uitziende spijkerbroek uit, kekke trainingsbroek aan. Semi-nonchalant jasje aan de haak, sportjekkie om de schouders. Puntige midlife-hipster schoenen los en stevig ondersteunende loopschoenen om de zweters heen. Haarbandje? Nèh, toch maar niet. Ik ben tenslotte geen veertig meer. Ok. Rugzak met een paar pleisters, ouwe colafles met kraanwater, twee appels, sultana met pizza-smaak en twee extra-volkoren bruine boterhammen met duurzaam biologische 30+ fopkaas gereed? Jep! Mooi. We zijn er klaar voor! Bam! En we lopen. Niet naar die kont kijken Jolo, -niet doen-. VERDOMME DOE NIET. Kijk omhoog. Gore seksist. Wat als ze achterom kijkt. Ze eist fucking respect, man. Verder lopen nu. Denk aan arme bruine kindertjes. Voor hen lopen we helemaal van de Erasmusbrug in Rotterdam naar een of ander huilcentrum op subsidie in Den Haag. Niet vergeten Jolo, nog ff uitzoeken hoe het ook alweer heet voor we er aankomen. In dit is de Nacht van de Vluchteling 2013. Landmijnen in Soedan opruimen. Nondeju wat goed van ons. Met de huidige tussenstand (140k and counting) kunnen we er al 70 opruimen. En zij kunnen er voor hetzelfde geld slechts 70.000 neerleggen. Hoera! Fucking hell wat zijn we goed bezig. Allemachtig. JONGE KIJK NOU NIET NAAR DIE REET. -Sorry-. Zo goed bezig zijn dat je er een enorme tabernakel van krijgt. Kent u dat? Echt niet? Nou ja. Ik loop daar dan 40km mee rond. Dat is dus de hel. U weet zelf. Ik loop in de hel. Ik. Jolo. De hel. Overwin. Het. Omg.. DAT ASS! -pats-. Lantaarnpaal.

Reaguursels

Inloggen

"Heb je onlangs nog mijn post gelezen over mijn vader die net na de oorlog Duitse krijgsgevangenen over de door henzelf pas geruimde mijnenvelden liet lopen?
eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:02"

Nee joh, en? Is hij nog voor een tribunaal gesleept en ter dood veroordeelt als oorlogsmisdadiger?

TM | 10-05-13 | 10:29

Je bent wel een ouwe zeiker Van Leeuwen, niet te geloven.

"Mensen zamelen geld in om mijnen op te ruimen. Kost 2.000 dollar per mijn maar 2 dollar om ze te leggen. Inefficient dus."

Ziehier het complete 'artikel'.

TM | 10-05-13 | 10:28

Wacht ff. Het ruimen van een mijn is handwerk, maar kost toch 2000 dollar? Of is dat de prijs voor een mensenleven?

Alcoholic | 10-05-13 | 09:38

Heren, heren toch. U vliegt elkaar in de haren maar zal de waarheid niet in het midden liggen?
Ook de VVD heeft jaren geregeerd en laten we vooral het CDA niet vergeten. En het eindresultaat telt en dat is dat Nederland een welvarend land is met een hoog opgeleide bevolking die door de bank genomen (let op de woordspeling) een veilig en tevreden leven leidt.

soldier-of-fortuyn | 10-05-13 | 09:25

Heren, heren toch. U vliegt elkaar in de haren maar zal de waarheid niet in het midden liggen?
Ook de VVD heeft jaren geregeerd en laten we vooral het CDA niet vergeten. En het eindresultaat telt en dat is dat Nederland een welvarend land is met een hoog opgeleide bevolking die door de bank genomen (let op de woordspeling) een veilig en tevreden leven leidt.

soldier-of-fortuyn | 10-05-13 | 08:34

Rare linkschen ook altijd!

zeefert | 10-05-13 | 07:15

En die knuffelneger loopt ook mee... tjongejonge wat een hypocriete vertoning.

Kededian | 10-05-13 | 03:00

Beste post ever.

In the morning! | 10-05-13 | 01:21

Tjee zeg, ik kan wel zien dat MSN is opgeheven aan de kwaliteit van de comments alhier.

Bert op Safarie | 09-05-13 | 23:45

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:57 |
Dat mag best, als ik er GVD voor betaal. Dat is satire, humor voor te lachen.
Want de rest van de tijd moet ik er keihard van janken.

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 22:59

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 22:56 | + 0 -

Ja spot maar met mijn handicap.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:57

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:49 |
Ok. Knettergek dus.

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 22:56

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 22:40 | + 1 -

Bedankt voor het bewijs aan leveren voor mijn stelling. Dat kunnen we ons hier heel goed veroorloven.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:49

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:26 | + 0
"Bij de Nederlandse overheid werken bijna een miljoen werknemers. Bijna 12%
van het totaal aantal werkzame personen in Nederland werkt voor de
overheid. Deze mensen werken bij 2360 overheidswerkgevers, variërende van
defensie en politie tot basisscholen en gemeenten."

Kun je rustig halveren, merkt niemand wat van. Besparing? Miljarden.

Itzamná | 09-05-13 | 22:41

Een klein beetje van de welvaart delen met hen die het minder troffen is eigenlijk heel slecht ?
Supermatthijs | 09-05-13 | 22:04 |
Een beetje? een beetje? EEN BEETJE? In welke wereld leef jij eigenlijk?
BTW: 21%, belasting tarief (net ff boven modaal): 42%.
Grof weg 63% van elke euro die je verdient, heb je zelf niets over te zeggen!! En dat noem jij EEN BEETJE?
...........
Je bent knetter gek. Sociaal democratie is de duurste bestuursvorm die er is.

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 22:40

Verdeling van de 2000 dollar: 1 dollar voor degene die de mijn opruimt, 1999 dollar voor zelfverrijkende NGOers.

me,myself and IK | 09-05-13 | 22:38

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:26
Rechtse retoriek, grappig. In de tijd dat jouw PVDA nog wel eens wat goeds deed was het nog links om tegen de overheid aan te schoppen. Nou wil ik als man van de nuance wel toegeven dat mijn comment een beetje al te dramatisch was ingestoken, maar jij maakt er een karikatuur van door er gelijk maar in te lezen dat de gehele overheid moet verdwijnen.

Wetten hebben overigens wel wat meer invloed dan alleen op (raam)ambtenaren. Daar zit nog een gigantische industrie achter. Terwijl die mensen voor hetzelfde geld madeliefjes zouden kunnen gaan plukken voor de wetenschap of lieveheersbeestjes zoeken, maakt uiteindelijk voor de economie geen reedt uit. Sterker nog: dat kon nog wel eens goed zijn voor de export. Jij daar maar eens over nadenken.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 22:37

@ Muxje | 09-05-13 | 22:31 |
Dat ben ik met je eens .

cobie | 09-05-13 | 22:34

@cobie 22:20: Het is beter om conflicten op een andere manier op te lossen, sure. Maar het is naïef om te denken dat alle conflicten met praten op te lossen zijn, en dat alle oorlogen "netjes" te voeren zijn. Vergis je niet, wij voeren nette oorlogen omdat we ons dat (nu) kunnen veroorloven. Maar wie daar koste wat kost aan vast houdt gaat vroeger of later toch voor de bijl.

Muxje | 09-05-13 | 22:31

Moishe Pipik | 09-05-13 | 22:21 | + 0 -

Pure rechtse retoriek die al lang niet meer op gaat. Zonder ambtelijk apparaat zou dit land, en ieder ander, een grote bende worden. En natuurlijk zijn er verveelde raamambtenaren geweest maar dat is al stukken minder hoor. Moeten we aan blijven werken maar jij overdrijft het.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:26

GS Bach | 09-05-13 | 22:12 | + 0
Die verzorgingsstaat is een links concept, de nageboorte van de heilstaat van Marx en dus gedoemd.

In de jaren zestig was er behoefte aan goedkope werknemers, uit het buitenland. Vrijwel al die werknemers waren binnen tien jaar vertrokken. Daarna kwamen de ruifvreters, die niet konden geloven dat je hier ook geld kreeg als je niks deed. En wat bleek, ze kregen inderdaad geld, ook als ze niks deden.

Lees er maar eens wat over na. Succes.
Hebben ze in CH, met hun working permits, toch heel wat beter aangepakt.

Itzamná | 09-05-13 | 22:22

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:08
Jij relateert alles aan geld als het over dit onderwerp gaat. Alsof alles gerechtvaardigd is zolang iedereen nog maar genoeg te vreten heeft. Onze overheid is de grootste aanjager van tweedeling in de samenleving, het is een parasiet en het zorgt er door allerlei regeltjes ook nog eens voor dat een heel leger aan mensen nutteloos werk zit te doen in afzichtelijke gebouwen. Waardoor mensen zo afgestompt raken dat het lijkt alsof de halve bevolking aan de antidepressiva zit. En dan heb ik het nog niet eens over die idiote propaganda die je via Postbus-51 spotjes en de PO over je uitgestort krijgt.

Het moet anders want dit breekt ons op. En dan is er ook geen welvaart meer.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 22:21

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:17 | + 0 -

Dat bedoel ik dus. Als jij nou eens iemands leven kan redden door die 2e auto een maandje later te vernieuwen. Nee echt schandalig hoor als je zoiets zou willen.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:20

Walgelijk". Stopwoordje van linkse gutmenschen die niet snappen dat oorlog een smerige business is.
Muxje | 09-05-13 | 22:07
Hoe kun je als land een oorlog winnen als slechts se helft van je land nog maar over is ? Oorlog kent slechts verliezers .

cobie | 09-05-13 | 22:20

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:12 |

Hoe weet jij wat ik mij kan veroorloven?
Weet jij wel wat een nieuwe versnellingsbak kost van een Ferrari? Of de alimentatie voor mijn 2e vrouw? De privé-school van de kinderen? De golfclub?
Ik heb ook kosten hoor.

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:17

@ miko | 09-05-13 | 22:08 |
Nee .
Maar zo wie zo het beginnen van een oorlog is toch gewoon zinloos .
Het gaat altijd over macht , een stukkie grond of geld .
Dat zijn geen redenen om een hele wereld op zn kop te zetten .

cobie | 09-05-13 | 22:16

Bakito | 09-05-13 | 22:08 | + 0 -

Gaat het wel goed, baas ?

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:12

Muxje | 09-05-13 | 22:07 | + -1

Rechts vind het wel goed dat er landmijnen liggen ?

Eurotokkie | 09-05-13 | 22:12

Itzamná | 09-05-13 | 22:02
Belasting heffen, nee dat is nog nooit bij rechtse partijen opgekomen. En die zagen al die stromen goedkope arbeidskrachten ook totaal niet zitten.

GS Bach | 09-05-13 | 22:12

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:10 | + 0 -

Omdat jij je dat net als ikzelf makkelijk kan veroorloven. Soms moet je bepaalde mensen een beetje helpen. Anders houden ze alles maar zelf.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:12

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:08 |

Waarom wil jij dat?

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:10

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:05 | + 0 -

Wat aardig, maar dan wil ik dat jij het ook doet.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:08

@cobie | 09-05-13 | 22:01
Nee hoor. Je als mak schaap gedragen dat is zinloos. Ondanks dat oorlogen verschrikkelijk zijn zou het alternatief nog slechter zijn.
Of jij denkt dat de appeasement wel een goede lijn was in WOII?

miko | 09-05-13 | 22:08

http://www.youtube.com/watch?v=EdjxLvuYPGo

Bakito | 09-05-13 | 22:08

Moishe Pipik | 09-05-13 | 22:05 | + 0 -

Kost niks, een beetje nuance, zeg ik altijd maar. Maar die klucht dat zie ik niet zo. Naar mijn immer bescheiden mening leven we nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld. En slechts uitzonderingen moeten hier op landmijnen letten.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:08

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:04 | + 0
Is geen staatstaak.

Heb er geen probleem als JIJ 80% van je inkomen uitgeeft aan hen die het minder troffen. tenzij je inkomen bestaat uit een uitkering en/of een ambtenarensalaris, want dan is het al uitgegeven en heb jij niks meer uit te geven dan al van een ander gejat geld.

Richt een clubje op met gelijkgezinden en help al die stakkers. De staat heeft daar niets mee te maken. De staat is een totale illusie.


Itzamná | 09-05-13 | 22:07

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:58
Ben je nu den uijl, kock, wallage, melkert of woutertje bos of menig ander linksvuller aan het citeren?
Kom goggloeiend eens met namen. Deze die ik hier noem waren een aanzet voor een crisis. Nu jij met jouw arbeidspartij.

Volgens mij heb jij een dna-verbintenis met ene Herman G. Het kan niet anders.

reageerbuis | 09-05-13 | 22:07

@cobie 21:55: "Walgelijk". Stopwoordje van linkse gutmenschen die niet snappen dat oorlog een smerige business is. Een oorlog begin je om hem te winnen, koste wat kost, en landmijnen zijn gewoon uitgevonden als prima middel om de vijand schade toe te brengen. Daar zat niets boosaardigs achter, men wilde gewoon winnen.

Tegenwoordig hebben we gelukkig wel wat regeltjes om burgerslachtoffers te beperken, en afschaffen van landmijnen hoort daarbij. Maar de linkse gutmensch vind het nog steeds maar niets; die willen dat burgerslachtoffers koste wat kost voorkomen worden, ook als je dat de oorlog kost, of meer van je eigen soldaten. Dat zijn toch maar blanke mannelijke wapenliefhebbers, dus die verdienen het eigenlijk toch niet om te leven.
Met zo'n wereldbeeld is elk wapentuig al snel "walgelijk".

Muxje | 09-05-13 | 22:07

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:04 |

Jij mag al je welvaart delen met wie je maar wilt.

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:05

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:54
Ah, de nuance. Houd ik van. Ben zelf ook erg genuanceerd. Zo houd ik ook de VVD, CDA, PVV, D'66, Groen Links en SP verantwoordelijk voor de klucht waar we heden ten dage deel van uitmaken.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 22:05

Itzamná | 09-05-13 | 22:02 | + 0 -

Een klein beetje van de welvaart delen met hen die het minder troffen is eigenlijk heel slecht ?

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:04

Benen fit actie voor negers zonder benen.

calamiteiltje | 09-05-13 | 22:04

@Supermatthijs | 09-05-13 | 22:02
Of clusterbommen. Eens.

Sliptong | 09-05-13 | 22:03

@Eurotokkie | 09-05-13 | 21:58
Zolang we met een energievraagstuk en religie blijven zitten zal dat wel even aanhouden ben ik bang.

Sliptong | 09-05-13 | 22:03

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:57 | + 0
We hebben het er geloof ik vaker over gehad. Socialisme is diefstal.
Men begint met te stelen van de een (dat noemt men: belastingheffing), houdt daar vervolgens een groot deel van achter en de rest wordt zonder nadenken uitgegeven aan mensen die dat helemaal niet nodig zouden hebben als ze niet door diezelfde socialisten in the first place tot slachtoffer zouden zijn gebombardeerd.

Vanuit ethisch oogpunt dus volstrekt ziek. Iets wat elk blind paard kan zien, en wat elk kind van 6 begrijpt.

Zo. Ik dacht, ik praat je even bij, zodat je je domme gewauwel over de PvdA en andere linkse kutpartijen even voor je houdt.

Waarom loop jij trouwens niet? Ben je een salonloper of zo? Ben ik al, met dat verschil dat ik met dit malle gehol voor 'de vluchteling' niets te maken wil hebben.

Itzamná | 09-05-13 | 22:02

Maar dan zal je wel trots op jezelf zijn. Als je rijk geworden bent met de productie van landmijnen.

Supermatthijs | 09-05-13 | 22:02

@Itzamná | 09-05-13 | 21:50
Poëzie!

miko | 09-05-13 | 22:02

Ook een manier om een mijnenveld op te ruimen, is door er een kudde dieren doorheen te jagen. (Of Francisco van Jole.)En daarna lekker barbecueën...

VanBukkem | 09-05-13 | 22:01

@ Eurotokkie | 09-05-13 | 21:58 |
Klopt ! En nog volkomen zinloos ook .

cobie | 09-05-13 | 22:01

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:57
Dat heeft ze altijd wel gedaan door in de hoogconjunctuur te gaan strooien met andermans, zuur opgebouwde geld. En nu zij veroordeeld is tot deze constructie kon zij niet anders dan water bij de bloedrode wijn te doen. Maar wat ik al zei: de addertjes komen steeds meer boven. Eens kijken wat het strafbaar stellen van illegaliteit gaat doen.

Sliptong | 09-05-13 | 22:01

@Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:45
Ach er zullen nog wel een paar islamietjes rondlopen daar.

miko | 09-05-13 | 22:00

cobie | 09-05-13 | 21:55 | + 0

Oorlog is een walgelijke uitvinding.

Eurotokkie | 09-05-13 | 21:58

reageerbuis | 09-05-13 | 21:56 | + 1 -

Snap je nou werkelijk niks ? Dat is de nasleep van de grote gedoger en de crisis.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:58

Eigenlijk moet Jolo eens een dagje landmijnen ruimen. Met slechts een bezemstok. Op blote voeten. In een een lendendoek.

Sliptong | 09-05-13 | 21:58

Het is trouwens nog een graadje erger. Bij mij in de lift liggen ook landmijnen. Geen echte, maar speelgoedlandmijnen, zodat alle jonge kindertjes weten dat het buiten geen pretje is en ze verdomd goed moeten uitkijken.

Neuh, Amsterdam wordt er niet veiliger op. Zelfs het Amsterdamse Bos is eigenlijk een no-go area. Je hoort er niet veel over, maar ingewijden weten dat er daar elke week wel iemand de sjaak is.

Lees je niks over in de krant. Waarom niet? Slachtoffers zijn doorgaans blank, haha.

Itzamná | 09-05-13 | 21:57

Itzamná | 09-05-13 | 21:54 | + 0 -

Armoede in nederland lijkt ook wel wat.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:57

Sliptong | 09-05-13 | 21:51 | + 1 -

De Pvda loopt niet weg voor zijn verantwoordelijkheid en is soms ook nog eens kritisch op zichzelf. Kom daar maar eens om bij andere partijen.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:57

reageerbuis | 09-05-13 | 21:53 | + 1
Niks moet alles mag.

Eurotokkie | 09-05-13 | 21:56

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:49
En met jouw pvda aan de lijn. Heeft dit land nog nooit zo'n grote werkeloosheid gehad. Met dank aan die crimineel: #samsung

reageerbuis | 09-05-13 | 21:56

Landmijnen is een walgelijke uitvinding om ná de oorlog meer slachtoffers te maken .
De meeste slachtoffers zijn echter burgers die, nadat de oorlog beëindigd is, terugkeren naar hun woongebied en daar een groot risico lopen om slachtoffer te worden.

cobie | 09-05-13 | 21:55

@reageerbuis | 09-05-13 | 21:53
Ghehe

Sliptong | 09-05-13 | 21:55

@Itzamná | 09-05-13 | 21:52
Ik heb gehoord dat er in Limburg ook mijnen zijn. Zou dat verklaren waarom Holzie altijd zo aangebrand en zenuwachtig is?

miko | 09-05-13 | 21:55

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:52 | + 0
Kop: Het lijden van de jonge Itzamná.

Itzamná | 09-05-13 | 21:54

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:46
Je zou het haast verwachten maar dat was een onderonsje tussen Aboutaleb en van der Laan. Hé maar die zijn toch... Ow ja. Je noemt Feyennoord uit 010 waar Turkse pvda'ers de dienst uitmaken en overal vuistdiep in zitten en pvda bestuurders ook die stad te gronde richten? Is dat toeval?

Sliptong | 09-05-13 | 21:54

Moishe Pipik | 09-05-13 | 21:50 | + 0 -

Ik zit niet zo zwart-wit in elkaar. Ik zie ook de mindere kanten maar ga wel in tegen mafketels die het wat al te bont maken.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:54

@miko | 09-05-13 | 21:47 | + 2
Als we hier om moesten lopen om bier te halen waren die mijnen binnen no time weg.

Uw Verzekeringsadvis | 09-05-13 | 21:53

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:49
Ik moet werken om al jouw ruifvreters aan voedsel te helpen #sukkel

reageerbuis | 09-05-13 | 21:53

Itzamná | 09-05-13 | 21:50 | + 0 -

Laten we dat eens in de krant zetten.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:52

miko | 09-05-13 | 21:47 | + 2
Ik heb dat ook, als ik in 020 even naar de Appie wil. De weg er naar toe ligt bezaaid met landmijnen. Mensen hebben daar geen weet van, maar het is wel zo.

Dat ze er geen weet van hebben kompt natuurlijk doordat die dingen dan weer onder de grond zitten.

Man, wat ik niet moet doorstaan als ik een halfje bruin wil kopen - wil je niet weten!

Itzamná | 09-05-13 | 21:52

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:44
Inderdaad, dat heeft met name de pvda bewerkstelligd. Zowel landelijk als provinciaal als lokaal. En ben je het rapport Dijsselbloem vergeten? Volgens mij stak de pvda toen flink hand in eigen boezem. En wie runnen de grote steden met al haar faalprojecten en falend bestuur? Wie zitten er vooral in de baantjescaroussel voor overbodige bestuurlijke taken voor een leuk bedrag aan taxpoet? Moet ik nog even doorgaan?

Sliptong | 09-05-13 | 21:51

miko | 09-05-13 | 21:47 | + 0

Bij de bestorming van Normandie waren die landmijnen
goed inzetbaar , het hele strand lag er namelijk vol mee.

Eurotokkie | 09-05-13 | 21:50

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:44
Dus de goede daden van de PVDA (van meer dan 43 jaar geleden) zijn 'grotendeels aan de PVDA te danken', maar als het om de slechte gaat (de afgelopen 43 jaar) dan zijn hunnie in één keer verantwoordelijk en speelde de PVDA een marginale rol. Helder.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 21:50

Op een of andere manier zie ik hier de zeven dwergen lopend zingen 'jolo, jolo...'

Your interpretation | 09-05-13 | 21:50

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:46 | + 0
Al tien jaar een prutsclub, dat Feyenoord.

De PvdA al honderd jaar. Of drie eeuwen. Google maar.

Itzamná | 09-05-13 | 21:50

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:46
Tsja... Ze hebben een burgemeester die helaas alles tegen heeft. Dubbel paspoort en lid van....

reageerbuis | 09-05-13 | 21:50

reageerbuis | 09-05-13 | 21:47 | + 0 -

Als die dekselse Pvda er niet was geweest moest jij nog 6 dagen per week werken voor een hongerloontje en lachten de werkgevers zich de ballen uit hun broek.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:49

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:38
Maak je niet belachelijk sukkel. De pvda heeft nooit bijgedragen tot iets goeds in dit land. Het is niet de de partij van de arbeid, afbraak, of allochtonen. Het is een partij van vieze incompetente bestuurders die *Jomanda, Prive lezers* hebben als stemvee.

reageerbuis | 09-05-13 | 21:47

Verder wil ik zeggen dat landmijnen de meest verachtelijke wapens zijn in een strijd die zeer weinig tot geen effect hebben op de werkelijke strijd maar de lokale bevolking tot een hel maakt.
Ik moest op mijn vakanties in de Ardennen ook altijd omlopen om mijn trappist te kunnen kopen omdat het bos tussen mijn kampeerplaats en de lokale kruidenier nog vol lag met mijnen uit WOII the horror.
Jullie volgevreten verwende watjes weten niet wat dat met je doet. *weer huilt*

miko | 09-05-13 | 21:47

Sliptong | 09-05-13 | 21:43 | + 0 -

En Feyenoord weer geen kampioen komt ook door de Pvda.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:46

Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:39 | + 0
Ik denk dat niemand op Geenstijl dit ooit zal meemaken.
Ik ben ooit zo naïef geweest om te denken dat dit een
generatieprobleem probleem is.

Eurotokkie | 09-05-13 | 21:46

@miko | 09-05-13 | 21:38 |
Stierenmelken en kijken hoe 't gras groeit.

Nequebard | 09-05-13 | 21:46

@miko | 09-05-13 | 21:42
O, Zuid-Soedan. Dat is niet mohammedaans, nee. Dan had ik het mis. Zat ik ernaast. Was ik abuis.

Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:45

Sliptong | 09-05-13 | 21:42 | + 0 -

Ja hoor, want we weten allemaal dat de Pvda hier jarenlang alleen de dienst heeft uitgemaakt en fundamenteel tegen onderwijs is en voor alle mogelijke subsidies.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:44

@Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:39
Eensch. Lang leve de alternatieve energie!

Sliptong | 09-05-13 | 21:44

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:38
LOL @ sociaal vangnet. Das meer een hangmat dan een vangnet...

Sliptong | 09-05-13 | 21:43

@Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:39
Uhum, we hebben het hier over zuid Soedan toch?

'De bevolking van Zuid-Soedan is overwegend animistisch, met een christelijke minderheid. Het christendom is de laatste jaren flink gegroeid[bron?]. De precieze aantallen animisten en christenen zijn vooralsnog onduidelijk. De christenen zijn voornamelijk katholiek en anglicaans, maar ook andere denominaties zijn actief. Het christelijke geloof is vaak vermengd met animisme'

miko | 09-05-13 | 21:42

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:38
En de enorme subsidiestroom, de teloorgang van Neerlands onderwijs en de weg met ons mentaliteit ook.

Sliptong | 09-05-13 | 21:42

Tuurlijk niet. Dan verdien je er toch niets aan?

Sliptong | 09-05-13 | 21:40

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:36

Ik zal het uitleggen. Door al die landmijnen daar raken de negers uiteindelijk op. Kunnen ze ook niet meer hier naar toe komen. Dus met zonder of minder landmijnen hou je de voorraad op peil.

brutus68 | 09-05-13 | 21:40

@Boris Poepnagel | 09-05-13 | 21:16
De Linkse Kerk kiest Soedan als land van hulp om te laten zien dat de islam liev is. Volgens hen dan.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 09-05-13 | 21:39

Ik ben geen fan van Jolo, maar omdat ie toch wat doet om de landmijnen te laten opruimen verdient ie van mij een pluim in z'n reet. Bukt u maar even Jolo.

Osdorpertje | 09-05-13 | 21:39


Watjepatja dus | 09-05-13 | 21:36 |

irma zonderboezem | 09-05-13 | 21:39

brutus68 | 09-05-13 | 21:35 | + 0 -

Vast wel en anders doet één van de andere hier aanwezige idioten dat wel. En maar niet willen beseffen dat de betrekkelijke welvaart onder arbeiders en een humaan sociaal vangnet grotendeels aan de Pvda is te danken.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:38

Ik draag trouwens in gedachten ook m'n steentje bij. Vanavond loop ik wat vaker naar de koelkast, haal er wat uit, zuip dat op en ben in gedachten bij al de loperTs voor het goede doel.

Ik zou er m'n nest niet voor uit komen. Afrika kan zichzelf prima redden, hebben ze geen overbodig iets voor nodig als Stichting Vluchteling.

Een goeie vluchteling vlucht en doet dat met succes. Anders vind ik het niet echt een goeie vluchteling, of wel soms?

*Naar koelkast schuifelen gaat*

Itzamná | 09-05-13 | 21:38

@Nequebard | 09-05-13 | 21:29
Ik persoonlijk neuk ook liever dan dat ik op het land sta te werken. Wat voor hobby's heeft u?

miko | 09-05-13 | 21:38

Ff in 020 melden kunnen nog wel een paar tonnetjes kwijt, merk je niet op zo n 385 mio.

Uw Verzekeringsadvis | 09-05-13 | 21:37

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:31
"Dat het allemaal de schuld van de Pvda is weten we." Deze zinsnede is inderdaad jouw beste bijdrage in tegels op geen stijl. Ik zie jou de komende jaren nog wel groeien met zinnige opmerkingen.

reageerbuis | 09-05-13 | 21:37

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:31
Bezuinigen op de overheid lijkt me meer dan nodig. Juist in crisistijd. En dan niet op de politie, brandweer, ambulance en handjes aan het bed maar op totaal overbodige raamambtenaren die niets toevoegen behoudens vulsel in rijks overheidgebouwen. En de pvda toont voor het eerst in haar geschiedenis een soort van ballen door dit avontuur aan te gaan alhoewel ik de addertjes steeds meer boven het gras zie uitkomen. Maar da's mijn mening.

Sliptong | 09-05-13 | 21:37

irma zonderboezem | 09-05-13 | 21:26 |
40 km leg ik af achter het stuur, een mens is niet gemaakt om zulke afstanden te lopen.

Watapatja | 09-05-13 | 21:36

Shit, heb ik weer een kekke wandeltocht gemist.

Dhr. W. Anhoop | 09-05-13 | 21:36

Sliptong | 09-05-13 | 21:34 | + 0 -

Er is iets krom aan je verhaal. Jolo wil daar de mijnen opruimen om de negers vervolgens hierheen te halen. Dan kun je die mijnen net zo goed laten liggen toch ?

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:36

"biologische 30+ fopkaas"

van Leeuwen, mooiste omschrijving van Bakito ooit!

Kaas de Vies | 09-05-13 | 21:36

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:31

Had ik je vandaag al verteld dat alles in dit land de schuld van de PvdA is?

brutus68 | 09-05-13 | 21:35

Je zal er geboren zijn denk ik dan. Dan ben je toch blij dat je in Nederland mag wonen en kan werken? Annywheetjes, Jolo is natuurlijk aan het crowdfunden onder de arme landmijnnegerts om ze massaal naar Nederland te halen. De zielige mensen industrie heeft ook last van crisis.

Sliptong | 09-05-13 | 21:34

reageerbuis | 09-05-13 | 21:29 | + 0 -

Wat is je punt nu eigenlijk ? Dat je beter niet kan bezuinigen in een crisis ? Dat het allemaal de schuld van de Pvda is weten we al uit je vorige bijdrage.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:31

Ja eerst die oude landmijnen opruimen , dan pas kunnen ze weer nieuwe plaatsen.

Eurotokkie | 09-05-13 | 21:30

@Stormageddon | 09-05-13 | 21:24 |
Damn, als donker Afrika dat soort mensen wil hebben om over mijnenvelden te lopen, dan ben ik helemaal voor.

Alhoewel, Afrika heeft een veel te grote bevolking, dus die kunnen ze er ook overheen jagen. Misschien komen ze er dan eindelijk achter dat het niet de schuld is van de witte man dat ze honger hebben, maar van de zwarte man en vrouw die liever neuken en kinderen uitpoepen dan op het land werken.

Nequebard | 09-05-13 | 21:29

Ik dacht eerst nog vanleeuwen schrijft dat hele yolo verkeerd, maar hij had het over die oude zure retard! Verder is een stukje wandelen natuurlijk heel gezond, of dat nou voor negerts is of niet

irma zonderboezem | 09-05-13 | 21:26

Ook wie niks doet en niks wil doen, betaalt en doet al godsgruwelijk veel via subsidiesponzen die ons geld opzuigen via de belastingen en heffingen. Rot maar op met het eindeloze appelleren aan het geweten. Het is brandschoon.

Fijnstoffer | 09-05-13 | 21:26

Ik was hem eigenlijk alweer vergeten, die Jolo. Maar hij leeft dus nog.

brutus68 | 09-05-13 | 21:25

Nequebard | 09-05-13 | 21:23
waarop vervolgens vanaf de luie bank door reaguurders (9) op gereageerd wordt.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 21:24

Kijk nou niet naar die reet!

florisvisman.files.wordpress.com/2013/...

Maar nu begrijp ik die stokken pas. Die lui zijn helemaal niet hun ski's vergeten, maar die stokken zijn er om landmijnen te prikken.

Stormageddon | 09-05-13 | 21:24

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:19
Kijk eens in de geschiedenisboekjes supertroll.

reageerbuis | 09-05-13 | 21:24

Eigenlijk is deze wandeltocht een opsomming van de grootste problemen die we vandaag de dag hebben.

Zure feministen (1), naïeve linkse meisjes (2) en vluchtelingenactivisten (3) maken samen met Francisco van #Yolo (4) een wandeling door een zekere multiculturele havenstad (5) en naar Den Haag (6) om donker Afrika (7) te helpen de problemen veroorzaakt door moslims (8) op te lossen.

Nequebard | 09-05-13 | 21:23

Sicilië heeft in de 14e eeuw de landmijn uitgevonden .
" grondkanon " .
Uiteraard volgden de rest van de landen heel snel met een nog dodelijker vorm .

cobie | 09-05-13 | 21:22

Nou ja, het is al een flinke vooruitgang in vergelijking met eten voor Afrika of je plaatje pluggen tijdens een benefietmarathon op de landelijke radio. Al is 40 km natuurlijk een koekie, dan begin je je lichaam pas een beetje te voelen.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 21:22

Wel nog rondje A13 gedaan vandaag van 070 naar 010 en terug maar kon geen (jolo-)vlekken ontdekken toen ik weer thuis was...

Ouwe Zwitsal... | 09-05-13 | 21:21

Meestal zaterdagnacht rond 5.00 begin ik ook aan zo'n helletocht, als ik weer eens vergeten ben waar mijn fiets staat. Ik klaag toch ook niet?

mijntweecent | 09-05-13 | 21:20

Ik begin de Jolo-afzeik items een beetje 'Meh' te vinden.

Uriël Fack | 09-05-13 | 21:19

reageerbuis | 09-05-13 | 21:17 | + 0 -

Dit slaat werkelijk nergens op. De Pvda is geen producent van landmijnen. Is er bij je geboorte soms iets mis geg... Oh ik zie het al, sorry.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:19

@ Kaas 21:11

Dat is de plemp van het jaar, echt G.E.N.I.A.A.L.

eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:17

@Supermatthijs | 09-05-13 | 21:11
Dat moet je eens vragen aan de volgers van jouw grote goeroe *den uijl* die al zoveel naar de klote hebben geholpen in dit land.

reageerbuis | 09-05-13 | 21:17

Na Soedan kunnen de wandelhippies doorstampen voor o.a. Afghanistan, Pakistan, Irak, Colombia en Vietnam.

Waarom Soedan? Huilnegers met een hoge knuffelgehalte?

Boris Poepnagel | 09-05-13 | 21:16

Misschien een idee om eens te infiltreren in die Gutmenschen sector en ze gaandeweg aan te zetten om hun schuldgevoel om te zetten in ernstiger vormen van zelfkastijding.

TunaTown | 09-05-13 | 21:14

Laat die mijnen maar lekker liggen. Er is toch geen afrikaan die het in zijn hoofd gaat halen om er daadwerkelijk iets te gaan verbouwen om zo in het eigen voedsel te gaan voorzien.
En waarom zouden ze, ze krijgen het toch wel elke week gratis met vrachtwagens tot voor de deur afgeleverd door de VN.

sinar2 | 09-05-13 | 21:14

@Watapatja | 09-05-13 | 21:06
Goed idee! Wat kost zo'n neger tegenwoordig, een paar tientjes?

Jim Lovell | 09-05-13 | 21:13

@macmiep.nl | 09-05-13 | 21:06
Waar komt de beste melk vandaan? Uit China?

reageerbuis | 09-05-13 | 21:13

Kunnen die hufters die ze leverden niet gewoon opdraaien voor de kosten ?

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:11

@eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:06 | + -1 -
Nee verdwaald.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 21:11

Een mijn opruimen kost 2000 dolar? laat me niet lachen. Dat zijn in zuid-soedan drie jaarsalarissen.

Red mij niet | 09-05-13 | 21:10

"There ain't no Hell.
There is only... France."

F.Z.

FzFan666 | 09-05-13 | 21:08

In de 2e wereldoorlog hadden ze al mijnenvegers. Blijkbaar lopen ze daar in zuid-Soedan meer dan 65 jaar achter. En nu wil ik een opmerking maken over dat het met een religie te maken heeft maar dat doe ik niet, dat is te makkelijk.

deboerenlul | 09-05-13 | 21:07

Gewoon met zijn allen door het mijnengebied lopen, stukken goedkoper en je ruimt er meer op.

Watapatja | 09-05-13 | 21:06

Waar worden die landmijnen gemaakt? Gebeurt dat ook in Nederland?

MacMiep.nl | 09-05-13 | 21:06

Kom niet aan mijn Jolo!

Normpje | 09-05-13 | 21:06

Itzamná | 09-05-13 | 21:01 | + 2 -

Eigen mijnen eerst !

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:06

@ Kaas de Vies 21:04

Was hij dan ook van Duitschen bloed?

eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:06

Oorlog. Het zijn altijd verliezers.

reageerbuis | 09-05-13 | 21:05

Nacht van de vluchteling? Soort van Kristallnacht? Ik moet mijn laarzen nog poetsen!

Godsammekraken | 09-05-13 | 21:05

@eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:02 | + 0 -
Alhoewel begrijpelijk is dit een vorm van marteling.

Mijn grootvader heeft er nog steeds last van.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 21:04

Het ruimen van een mijn kost $2000,- Als je de kosten voor de NGO-gutmensch ter plaatse erbij optelt wel. Anders waarschijnlijk een tiende.

Godsammekraken | 09-05-13 | 21:03

pats-. Lantaarnpaal.
Das nog het leukste stuk

cobie | 09-05-13 | 21:02

@ Kaas 20:56

Heb je onlangs nog mijn post gelezen over mijn vader die net na de oorlog Duitse krijgsgevangenen over de door henzelf pas geruimde mijnenvelden liet lopen?

eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 21:02

De ouwe fittie met Jolo weer eens van stal. Altijd lachen.

Supermatthijs | 09-05-13 | 21:02

Wat een imperialistisch, kolonialistisch en paternalistisch gezeik weer - alsof die mensen niet zelf die troep op kunnen ruimen.

Welnee, daar is het Westen weer voor nodig. Die arme mensen nog maar weer eens inwrijven dat ze zelf eigenlijk niks kunnen. Schande!

Bel die fukking Chinezen of Russen eens, for a change.

Europa heeft in Afrika niets te zoeken.
Omgekeerd ook niet, maar dat weet iedereen al jaren, haha.

Itzamná | 09-05-13 | 21:01

Echte vluchtelingen zijn zeldzaam, gelukszoekers zijn des te talrijker.

smdyasc | 09-05-13 | 21:00

Ik denk niet dat er mensen zijn die nog sultana met pizza smaak eten

QueenelizabethII | 09-05-13 | 20:58

Bezigheid voor linkse goedmenschen.

John Doorzon | 09-05-13 | 20:58

Overigens is de snelste manier om een oorlog te beeindigen het verstrekken van wapens aan de winnende partij.

Godsammekraken | 09-05-13 | 20:58

Dat Jolo nogal een halfzachte drol is lag al een beetje in de lijn der verwachting.

Godsammekraken | 09-05-13 | 20:57

Waarom houden ze die tocht niet over dat gebied met de landmijnen. Ik zie voor mij alleen maar een win win situatie.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 20:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken