Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Neukbaar, de duiding

Wegmetdielap.jpgWat hebben we gelachen deze week om de stampvoetfeministen. En om de wél leuke wijvon. En de LOL-discussie omtrent #neukbaar. Maar er tekent zich wel een patroon af in het hele verhaal, want wat is er aan de hand in Nederland anno 2013 dat een lekkerewijvenlijstje van een radio-ouderejongere nog steeds voor ophef kan zorgen? Als iemand nu een vlammend epistel schrijft waarom we beslist geen slaven meer mogen verschepen naar de Nieuwe Wereld zouden we onze schouders ophalen en ons afvragen of de auteur de laatste 200 jaar wel een krant heeft gelezen. Waarom nemen een achterhaald jankverhaal over neukbarisering van vrouwen überhaupt serieus? Welnu. Omdat het voor sommige mensen nog geen 2013 is. En omdat nog veel meer mensen er baat bij hebben dat dat vooral zo blijft. De vrouwen die zich moeten ontworstelen aan hun islamitische achtergrond hebben namelijk nog een hoop te winnen. Dat is altijd moeilijk. En eng. En dat vraagt persoonlijke offers, variërend van mot met de familie tot het leven laten door eerwraak. Maar dat is niet de schuld van de maatschappij. Of van mannen in het algemeen. Of van vrouwen die zelfverzekerd genoeg zijn om het leuk te vinden als ze zo nu en dan eens duchtig geobjectificeerd worden. Dat is de schuld van een cultuur en religie die mevrouwen als b-keus mensen beschouwt. Dus misschien moeten de vrouwen die nog een hoop te winnen hebben op emancipatoir gebied daar hun pijlen eens op richten, in plaats van heel hard om 'respect' te brullen van anderen. Want dames, hallo, welkom in 2013, niemand disrespecteert jullie vanwege jullie piemelloosheid behalve jullie eigen religieus geïndoctrineerde vaders, broers en, uh-oh, moeders. Yep, moeders. Ze doen het zelf, de verstikkende tradities in stand houden. Cijfers? Cijfers. Kijk, vrouwen zijn in de islamitische wereld vaak nog strikter in de leer dan mannen. Dat schiet niet op zo natuurlijk. Hoewel het veiliger is om tegen een zelfverzonnen overmacht van westerse vrouwenhaat tekeer te gaan dan in eigen kring eens flink herrie te schoppen, is dat tamelijk zinloos zolang er thuis geen sprake is van het zo vurig gewenste respect. Zo lang al die 'vrijgevochten' moslima's thuis nog altijd de brave dochter uithangen en bijvoorbeeld hun relatie met een Nederlandse man verborgen houden, zijn ze volstrekt ongeloofwaardig in hun roep om respect. Wij noemen geen namen maar wie de fantoomhoofddoek past, trekke hem aan. Maar de vraag was dus, waarom nemen we dit geschop tegen de verkeerde (want non-existente) heilige huisjes zo serieus? Welnu, daar steekt de policor-brigade haar lelijke kopje op. De laffe, met de vinger naar anderen wijzende houding van deze vrouwen valt in vruchtbare aarde bij de verschilligen, bij de slachtofferindustrie. Die leven van betuttelracisme en hebben baat bij zieligheidsdenken. Die faciliteren met graagte zaken als gescheiden zwemlessen, geven valse medische verklaringen omtrent maagdelijkheid en glibberen bijkans van de bank af als de Meiden van Halal op TV zijn. Kijk toch eens wat knap, ze durven eindelijk boos te worden, ja het zijn best slimme vrouwtjes hoor en wat spreken ze goed Nederlands he? Zij zijn de faciliteerders van het klein houden van moslima's, want allah verhoede dat ze écht gewoon zelfstandig gaan leven en nadenken want dan gaat de hele hulpverleningsmachinerie kapot en stemt er niemand meer PvdA. Daarom juicht politiek correct Nederland voor het pappen en nathouden feminisme van de El Maroudi's van deze wereld en kunnen types als Ayaan Hirsi Ali, die daadwerkelijk losbreken, de tyfus krijgen. Ho ho ho, wat zijn wij aan het doen mevrouwtje? Zomaar zelfstandig je boontjes doppen? Houd een sop. Wil je subsidie? Fiets-lessen? Dus fuck off met je vingerwijzen en eisen. Niemand geeft er ook maar ene tuinbroek om dat je vrouw bent. Dat is vooral een issue in de islamitische cultuur, ga je respect eerst daar maar regelen. En de verwende Nederlandse lipstickfeministes kunnen daar best bij helpen, maar niet door de emancipatiediscussie veertig jaar terug in de tijd te trekken en het weer over niet-bestaand tietenseksisme te gaan hebben. Wie een ander vooruit wil helpen moet zelf niet achteruit gaan en de zure beschuldigingen van Dolle Yasmina's aanzien voor 'emancipatie'. Beter maken we op scholen, in de hulpverlening, in buurthuizen, in de medische wereld, bij justitie en politie ondubbelzinnig duidelijk dat wij hier aan gelijkwaardigheid doen. En helpen we vrouwen die daadwerkelijk gevaar lopen. Zolang een paar mediamoslimas en politiek correcte types het debat op dit niveau houden, de eersten uit angst en de tweede groep uit opportunisme, kan nog lang niet iedereen bevrijdingsdag vieren op 5 mei.

Reaguursels

Inloggen

Hasna zal zich vast ook goed kunnen identificeren met het personage uit Salman Rushdie's, Midnight's Children, I'm not the moving kind.

Ven1V1d1V1c1 | 06-05-13 | 19:32

Mooi stuk Nanninga,
Wat ik zou willen toevoegen aan mijn eerdere reaguursel over dit onderwerp. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/... volgt hieronder.

Hey 'neukende' Hasna El Maroudi, voordat je ons de les leest over onze lagere sexuele moraaal, ga effe je broers en neefjes aanspreken over het absoluut respectloze sexistische gedrag (fluiten, sissen, en voor hoer uitmaken) dat zij vertonen tegenover onze vrouwen, voordat je over je eigen islamistische lange tenen begint.

Daar hebben mijn moeder, zussen, nichten etc. namelijk veel meer last van dan jouw opgelegde ismlamitische puriteit.

Ven1V1d1V1c1 | 06-05-13 | 18:36

Huh? Een hoofddoekkie als neuqbaar designeren?
Is dit een grapje of heeft iemand een B-Ray (burka-ray) bril uitgevonden ofzeau?
Komop, die vrouwen zijn nog minder lustopwekkend dan Margaret Thatcher in haar huidige toestand :/

Kaposi_Sarcoom | 06-05-13 | 16:51

He jammer, gemiste kans op goed tieten topic.

Getson | 06-05-13 | 12:12

@Karel Popper | 06-05-13 | 08:40

Ja daar heb je een punt, maar dat adresseer ik ook.Want die zaken staan in de Bijbel ook, en of iemand ze serieus neemt of niet dat is juist het hele punt. Het gaat om de daden van iemand. Anders moet je naast de Koran ook de Bijbel en de Thora afschaffen. Simpel.

pius | 06-05-13 | 12:12

@pius | 06-05-13 | 00:30
Een paar opmerkingen.

Je gebruikt het 'maar-die-ook' argument: 'Het is niet erg, dat de islam oproept tot geweld, wánt dat doen 'andere' religies ook'. Dat is een debating fallacy: het maakt de islam niet 'mooier' om te wijzen naar andere religies die 'ook' slechte dingen doen.

'in de bijbel staan ook rare dingen' niemand neemt de bijbel in Nederland dodelijk serieus. Niemand. Er staan geen oproepen tot geweld in het nieuwe testament. Jezus roept niet op tot geweld. Boedda ook niet. Mohammed wel. Is dat hetzelfde? Is Leviticus god? Hoeveel Leviticanen telt Nederland? Die bereid zijn te moorden? Je vergelijkt appels met peren. De koran is door god zelf geschreven. Wie eraan twijfelt is een afvallige en moet dood, volgens de koran, de officiële leer.

Het klopt gewoon niet dat de meest pure leer van Jezus oproept tot geweld. Maar die van Mohammed wel. Een essentieel verschil.

En dan is er nog de filosofische gedachtegang, die niet klopt, in mijn nederige opinie. Jij staat namelijk bepaalde types organisaties, te weten 'religies', toe om geweld te prediken, geweld te hanteren. Je weigert daar iets tegen te doen, pas nadat er iets gebeurt is pak jij de dader op. Daar heeft het volgende slachtoffer toch niets aan!

Moslims zijn gedeeltelijk deel van een collectief. Een 'beehive', met een 'mind' of its own. Een meta-wezen. Dat oorlog aan het voeren is. Een organisatie die een loop-hole heeft gevonden: 'noem jezelf een religie, en ALLES mag!'

Jij hanteert twee maten: gewone mensen mogen geen geweld prediken tegen de islam. Maar de islam mag wel geweld predikten, tegen die mensen!

Dat is niet acceptabel voor de slachtoffers van islam.
Dat snap jij toch. Je moet met iets beters komen.

Het is de islam die oproept tot geweld tegen complete bevolkingsgroepen. Wat wil jij tegen die mensen zeggen:
dat het 'niet erg' is, dat ze hun mond moeten houden? Dat ze respect moeten tonen voor de religie die hen dood wenst? Dat er vroeger ook wel eens rare religies waren? Wat? Wat ga je zeggen: als er structurele aanvallen op bepaalde bevolkingsgroepen vanuit de islam komen, en links 'de islam' niet eens wil ZIEN? 'want religies staan vrij!' 'want iedereen is een los mens!'

Ik wens ook dat iedereen een 'vrij' mens is, maar de islam is nou juist een grote verzameling mensen die hun eigen geweten heeft ingeruild voor de leer van de islam. En de leer van de islam valt complete bevolkingsgroepen aan. De weigering om mensen als 'lid van een beehive' te zien, terwijl dat WEL zo is, is de oorzaak van al deze ellende.

'Maar Mocht iemand letterlijk oproepen tot het doden van afvalligen in ons land'
Dat is dus echt elke eerlijke imam. Besef jij dat wel? Dat dat de OFFICIELE leer is van de islam?

Het doden van afvalligen === de offciele leer van de isalm:

'mocht iemand openlijk de officiele leer van de islam in Nederland uitdragen, dan dient die persoon natuurlijk te worden aangepakt en berecht. '. Dat is wat jij zegt, eigenlijk. Besef jij dat wel?

Karel Popper | 06-05-13 | 08:40

Het 'neukbaar' argument slaat nergens op; dat is iets van deze tijd. Ik als man word ook regelmatig geobjectiveerd en geconfronteerd met velerlei vormen van sexisme. Als ik mijn zusje over de meeste jongens hoor praten (zelfde termen: neukbaar, doen enz.) vraag ik mij af of vrouwen hier niet erger in zijn. Zelden hoor ik mannen in de trein over seks praten, vrouwen daarentegen...

Vryth | 06-05-13 | 08:20

'Ik eis respect' , aldus mevrouw El Maroudi. Het is een groot misverstand dat respect opeisbaar is. Respect moet je verdienen. Afgedwongen en gratis verkregen respect is goedkoop en zonder waarde. Wilt u mijn respect? Geen probleem. Gratis verkrijgbaar.

Hoeki Oekema | 06-05-13 | 08:09

Goed stuk Nanninga!

wijnvlek | 06-05-13 | 06:19

In wezen is iedereen gelijk neukbaar. Dat staat in de Grondwet.

LibertasSimplex | 06-05-13 | 05:30

Nederlanders zijn geen rassenhaters.Wij respecteren Chinezen,vietnamezen,Surinamers,Irakezen en diverse andere nationaliteiten.De wel opgevoede en opgeleide Moslima heeft ook respect verdiend.Zal leuk zijn dat ze haar broertjes enige info geeft om het antisemitisme te ontmoedigen.En dat het stelen en beroven van mensen gewoon niet acceptabel is.Dan maakt Wilders ook geen kans meer.Dan is iedereen blij.

020er | 06-05-13 | 01:51

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33 |
40 jaar geleden liepen de nederlandse vrouwen ook volop met die dingen op hun hoofd.
-----------
Dat is echt al wat langer geleden en was omdat permanenten toen nog meer dan een weekloon kostte en de meesten het dus moesten doen met zelf gelegde watergolven of toupeerkapsels, die ze wilden beschermen voor het zondagsbal.

WirMachenMusik | 06-05-13 | 01:47

@Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:54

Dat is het hoogste goed Lewis. Met alle plezier;)

pius | 06-05-13 | 01:22

@pius | 06-05-13 | 00:30
Dank voor je antwoord. Ik denk erover na.

Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:54

@INH.30CL | 06-05-13 | 00:40

Tnx- altijd goed om te horen natuurlijk;)

pius | 06-05-13 | 00:49

@Stormageddon | 06-05-13 | 00:28
Jij hebt niets met mensen in het algemeen, daar lees ik je al goed genoeg voor.

INH.30CL | 06-05-13 | 00:43

@pius | 06-05-13 | 00:30
Je hebt gelijk in deze, volkomen zelfs.

INH.30CL | 06-05-13 | 00:40

@Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:15

Ik geloof in de praktijk en niet in de theorie waarde Lewis. Ik geloof in het handelen van mensen, want gedachten zijn vrij.

In de Bijbel en Thora staan ook zat imbeciele voorschriften en we verbieden noch het Jodendom noch het christendom. En waarom niet? Omdat het erom gaat wat een individu in de praktijk doet.

Religies verbieden lijd tot winst voor de meest naargeestige elementen binnen die Religie namelijk. Of tot de overwinning ervan zelfs, vraag dat maar aan de Romeinen.

Maar Mocht iemand letterlijk oproepen tot het doden van afvalligen in ons land, of dit letterlijk in praktijk brengen of de achterlijkheid anderszins stimuleren dan dient die persoon natuurlijk te worden aangepakt en berecht.

En van mijn part mogen (moeten) zij, na het uitzitten van hun straf ook onmiddellijk het land uit worden gezet.

Dat lijkt me volstrekt helder.

pius | 06-05-13 | 00:30

@INH.30CL | 06-05-13 | 00:25
Niks. Ik ben alleen anti-collectivist en anti-etatist. Ik heb niets met groepen en niets met (nationale) staten.
Simpel.

Stormageddon | 06-05-13 | 00:28

@Stormageddon | 06-05-13 | 00:12
Waar ben je precies bang voor?

INH.30CL | 06-05-13 | 00:25

@Ommezwaai | 05-05-13 | 23:51 |
'Als je zo nodig een geloof wilt uiten dat niet past in onze westerse samenleving, pak je spullen, vertrek naar je zandbak en laat ons en ons geld met rust. Want het (gratiez)geld, daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen.'
.
Ik denk inmiddels dat de islam niet zozeer het 'uitdragen van een geloof' is, maar kom steeds meer tot de overtuiging dat deze godsdienst meer een identiteits- dan een geloofskwestie is. Je beledigt bijvoorbeeld een Turk niet met zijn Turk-zijn, maar begin niet over de islam. Dan raak je 'm pas écht in het hart!

Van Dikhout | 06-05-13 | 00:24

@Parsons | 06-05-13 | 00:10
En 22.00 stond ik daar met bloemen, op het mediapark. Ik kon wel janken.
youtu.be/pG6LGWIPqO4

INH.30CL | 06-05-13 | 00:17

Nanninga's Beste Spreuk 2013 (lees: ooit):
.
'Wie een ander vooruit wil helpen moet zelf niet achteruit gaan'
.
Prachtig!

Van Dikhout | 06-05-13 | 00:15

@pius | 06-05-13 | 00:12
Een club die de doodstraf stelt op afvalligheid heeft in mijn ogen geen enkel bestaansrecht.

Daar ben ik heel rechtlijnig in, waarde pius.

Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:15

@Parsons | 06-05-13 | 00:07
Ik vind het collectivistisch en etatistisch geneuzel. Maar daar ben ik de enige in, blijkbaar. Hij brengt het leuk, maar de achterliggende boodschap bekoort mij minder.

Stormageddon | 06-05-13 | 00:12

@Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:02

Nee. Zeker niet nee, integendeel.

pius | 06-05-13 | 00:12

@Parsons | 05-05-13 | 23:53

Die mag je dan ook bestrijden. Maar de vorm is daarin wel van belang. Als iemand strijd voor zijn recht om een hoofddoek te dragen is dat geen bedreiging voor onze samenleving, als iemand strijd voor het recht vrouwen te besnijden wel. Lastige discussie dus. het gaat om proportionaliteit.

Punt is , in een democratie mogen groepen op verschillende manieren voor hun belangen opkomen en dat is goed, daar hebben onze voorouders voor gevochten. Als deze belangen betekenen dat er getornd word aan onze (grondwettelijke) vrijheden dan is dat niet goed.

Die mensen mag je dus, in verschillende gradaties bestrijden.

En diegenen die met geweld onze rechtstaat omver willen werpen mag(moet) je ook met geweld bestrijden als dat nodig is. Verder is de manier waarop je strijd ook van belang, het gaat om het effect uiteindelijk, als je mensen voor je kan winnen ben je altijd beter af.

Verboden laten zaken vaker groeien dan afnemen namelijk, en harde retoriek heeft praktisch vertaald vaak niet zoveel nut. De wortel en de tak, dat is de enige juiste manier denk ik. En verstandig beleid betekent wanneer je welke van de twee moet toepassen.

Rancuneuze Demagogie maakt zaken alleen maar erger. Daar is de geschiedenis het bewijs van.

pius | 06-05-13 | 00:11

6 mei.

Pim.

Parsons | 06-05-13 | 00:10

@INH.30CL | 05-05-13 | 23:58
Dat ben ik 100% met je eens.

Parsons | 06-05-13 | 00:07

@Parsons | 05-05-13 | 23:56
Een Gotspe zeker als je bedenkt dat veel van de strijdende partijen in dat land gefinancierd worden door leden van de Arabische liga.
Werkelijk geen betrouwbaardere partners als arabieren denk ik dan zo.

miko | 06-05-13 | 00:07

@miko | 05-05-13 | 23:44

Ik bedoel wat anders dan jij denkt, ouwe godwinner.

neemjemoederindemali | 06-05-13 | 00:05

@pius | 05-05-13 | 23:49
Je denkt niet dat de fanatieke moslims in groten getale het land zullen verlaten als alle moskeeën gesloten zullen zijn?

Lewis Lewinsky | 06-05-13 | 00:02

@Parsons | 05-05-13 | 23:56
Als dat landje ooit dreigt om te vallen staan we aan het begin van het einde, letterlijk.

INH.30CL | 05-05-13 | 23:58

Wat ook wel mooi is en blijft... 120.000 doden and counting in Syrië... je hoort niets van de mohammedanenstaten in de area. Tot er een raketconvooi wordt beschoten door een klein dapper landje dat stand weet te houden te midden van...

english.ahram.org.eg/News/70755.aspx

Parsons | 05-05-13 | 23:56

@pius | 05-05-13 | 23:49
Dat van die wet klopt niet helemaal: Je kunt je eigen vrijheden niet verdedigen als je niet ten strijde trekt tegen hen die denkbeelden aanhangig zijn die tot doel hebben die vrijheden, in welke vorm dan ook, te beperken.

Klein detail, groot verschil.

Parsons | 05-05-13 | 23:53

Itzamná | 05-05-13 | 23:22
Zo langzamerhand beginnen Nederlanders het ook wel zat te worden. Zelfs de doorgewinterde multicult-knuffelaars beginnen kritiek te uiten over de vloedgolf van ongeletterden die ons land heeft overspoeld.. Op een enkeling na -ook hier op de panelen- ziet men nu wel in dat het nu wel eens genoeg is geweest.
Als je zonodig een geloof wilt uiten wat niet past in onze westerse samenleving, pak je spullen, vertrek naar je zandbak en laat ons en ons geld met rust.
Want het (gratiez)geld, daar is het uiteindelijk allemaal om begonnen.

Ommezwaai | 05-05-13 | 23:51

@Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 22:51

Dan gaat alles in de illegaliteit, winnen de Scherpslijpers razendsnel aan invloed, word de signatuur van het merendeel van de Nederlandse moslims er een die omslaat van neutraal of gematigd, of niet betrokken bij de samenleving, naar vijandig.

De dreiging zal veel groter worden in brede zin.

Je kunt je eigen vrijheden niet eenmaal niet verdedigen door die aan anderen te ontzeggen. Dat is een ijzeren wet. En alles wat je verbied groeit.

Bestrijd de kwaadwillenden en probeer de neutrale meerderheid voor je te winnen dat is de enige methode die past in een beschaafde wereld. Alleen dan is er een kans dat het goedkomt.

Of er moeten oplossingen verzonnen worden die wij vandaag met zijn allen gedenken.

Maar dan zijn we alles kwijt waar we ooit voor zeggen te hebben gestaan. Een absolute verschrikking mijns inziens mijn waarde.

De dood van de beschaving.

pius | 05-05-13 | 23:49

Maar ehm... mag je nou iemand wel of niet #neukbaar noemen? Dat wordt me uit het stuk niet helemaal duidelijk.

Want eigenlijk vind ik dat als Ruud de Wild vindt dat iets kan, dat het dan dus eigenlijk helemaal niet (meer) kan. Dan is het over de sell-by-date, zeg maar.

Misschien moet het iets minder plat; Coïtabel, of zo.

Stormageddon | 05-05-13 | 23:48

@Itzamná | 05-05-13 | 23:37
Zeg king of the oneliner nu maar dat hij alleen met jou op dit bloq zit.

miko | 05-05-13 | 23:46

@neemjemoederindemali | 05-05-13 | 23:26
Weer???

miko | 05-05-13 | 23:44

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 23:18 | + 1
God is groot, zo zit dat.

Itzamná | 05-05-13 | 23:37

Zei ik tot tweemaal toe' Dat wordt wel eens vergeten.'?

't Wordt inderdaad nogal eens vergeten dat de rotte mohammedaanse extremisten alleen maar kunnen bloeien op de mestvaalt van de gematigde islam.

't Zou anders niet eens bestaan.

Itzamná | 05-05-13 | 23:36

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 23:26 | + 0
De Duitsers zullen het niet doen, zullen mogelijk aanhaken.

"De totaal verrotte extremistische islam kan alleen maar bestaan dankzij de mestvaalt van de gematigde islam."

Dat wordt wel eens vergeten, maar elke gematigde mohammedaan is in de ogen van een extremistische mohammedaan een sukkel. Dat wordt wel eens vergeten.
Je hoeft je alleen maar af te vragen welke partij de gematigden kiezen als de extremisten weer eens van zich doen horen.
Is dat een vraag, anders dan retorisch?

Sleep well, mali.

Itzamná | 05-05-13 | 23:32

Zelfs in de Koran wordt Allah ook omschreven als de brenger van kwaad en dat krijgt steeds meer een gezicht in de westerse wereld, onder een niqaab of niet.

INH.30CL | 05-05-13 | 23:32

@Itzamná | 05-05-13 | 23:22

Het zal toch niet zo zijn dat Duitsland de klus weer eens moet klaren?

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 23:26

@Mazzeltov | 05-05-13 | 23:19

Vriend Parsons kennende zal hij zich niet veel wijs laten maken, zeker niet door politiek correcte jokers mbt hoofddoekjes.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 23:25

Parsons | 05-05-13 | 23:12 | + 1
Ik vraag me inderdaad wel eens af of het de Spanjaarden of Fransen zijn die die hele moslimimport domweg het land uittrappen.
De Spanjaarden hebben wel een aardige traditie, maar de Fransen moeten er ook niks van hebben. Heb lang genoeg in F. gewoond om te weten dat er eigenlijk maar weinig voor nodig is. Ze haten alles wat uit Afrikan komt.
Plus, ze hebben hun 'force de frappe', dus wie maakt ze wat?

Geen hond.

Itzamná | 05-05-13 | 23:22

@Parsons | 05-05-13 | 22:33 : Inderdaad was dat de reden waarom onze moeders in de jaren 50 een hoofddoek droegen, had niks met religie te maken.
Ook niet kerkelijke moeders (zoals de mijne) droeg toen een hoofdoek, ook omdat het mode was.
Een kopvod van moslima's moeten ze echter dragen van hun kerels, ooms, neven en zonen, dus laat je niks wijsmaken door de politiek-correcten hier.

Mazzeltov | 05-05-13 | 23:19

@King of the Oneliner | 05-05-13 | 23:12
Neej. Nattebever, Heads or Tails, Berserker, Ratzinger, die zijn allemaal Itzamná.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 23:18

King of the Oneliner | 05-05-13 | 23:12 | + 0
Kaas is Kaas.
Op verzoek van GU kan ik je wel wat eerdere nicks geven. Nattebever, Berserker nr. 1, Heads or Tails, Ratzinger en nog een paar die ik vergeten ben.

Ik krijg nogal eens een ban, geh. Blijf wel de comeback-kid.

Kaas is one of a kind. Hij en ik hebben geloof ik meer gemeen dan niet.

Itzamná | 05-05-13 | 23:18

-weggejorist-

bill88 | 05-05-13 | 23:17

@Itzamná | 05-05-13 | 23:00
Ben godzijdank niet in town op het moment, geniet elders van het zonnige weer voorlopig. Maar ook hier, in het land van de sinaasappeltjes, zie je steeds meer haatzeugen rondhangen. Daar doen de plaatselijke razzia's door de guardia civil niets aan af helaas. Maar je voelt het hier wel aan alles. Het gaat hier niet goed; troost je met de gedachte dat zij de eersten zullen zijn die van het continent af getrapt worden als het vreten op is.

Parsons | 05-05-13 | 23:12

Itzamná = Kaas de Vies?

King of the Oneliner | 05-05-13 | 23:12

Ebru en Annabel, ik wil ze. Allebei.

Rest In Privacy | 05-05-13 | 23:06

Parsons | 05-05-13 | 22:51 | + 1
Leuk dat je back in town bent.
Iedereen met enige ontwikkeling hecht sterk aan de vrijheid van meningsuiting, iets wat in mohammedaanse landen ondenkbaar is. Mensen zonder enige ontwikkeling, als een Supermathhijs, hechten daar ook niet zo aan - als elke willekeurige ambtenaar.

Degenen die het moslimgezeik goed praten zijn dan ook doorgaans minder ontwikkelde imbecielen - ja. die heb je ook.
De kale feiten dat een Van Gogh is vermoord, een Ali het land moest verlaten, een Wilders niet zonder bewaking door het leven kan, er geen enkele lachkomiek in NL is die grappen durft te maken over moslims (of dat doet over alle religie's, wat vrij zwak is) - dat zegt wel genoeg.

Dat in 2013 nog uitleggen? Zouden er in NL geen moslims zijn, en we er dus geen last van zouden hebben, dan zou niemand op het idee komen om het over die malle 'religie' te hebben. Ik ga ook niet lullen over Apollo, Zeus, Thor etc.

De islam is de pest voor het Westen.
Zet dat maar in de krant.

Itzamná | 05-05-13 | 23:00

Maar ik ga nu pitten morgen weer een vroege dag, hou doe.

ZiekVanDieJankers | 05-05-13 | 22:59

Itzamná | 05-05-13 | 22:52
Daarom zeg ik niet zoveel, en niet geen. Máár voor die verkiezing uitslag zou ik tekenen (kijk maar wat een ramp hier is gekozen door die schapen. En ik durf er zowat geld op te zetten dat ze zelfs nu er niks van hebben geleerd.)

ZiekVanDieJankers | 05-05-13 | 22:57

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:23
Zolang er nog vrouwen zijn die vanwege (g)een hoofddoek worden mishandeld of vermoord is het dus géén recht, lul!

PrinsesStoepje | 05-05-13 | 22:54

Het is zoiets als SM. Je hebt het recht jezelf als slaaf te laten slaan met een zweepje. Prima wat mij betreft. Maar ga dan niet met je leren pakje met zo'n bal in je bek over straat trots lopen te wezen. Dat is wat mij eraan stoort. Nog niet te beginnen over de indoctrinatie van onschuldige kinderen. Religie moet wat mij betreft gelijk gesteld worden aan pornografie. Kinderen er niet mee lastigvallen voor hun 18de en binnenshuis praktiseren! Ik neem aanstoot aan die pinguïns! Vind het vulgair en zie het als een provocatie. Rokjesdag vind ik dan weer helemaal geen probleem! Zo ben ik.

Robertski | 05-05-13 | 22:54

ZiekVanDieJankers | 05-05-13 | 22:46 | + 0
Daar lopen alleen maar schapen, in the UK. Als ik jouw linkjes lees is Farage totaal kansloos, hoe jammer ik dat ook vind.

De Britten hebben hun land allang uit handen gegeven en zijn de goorste policor-people in de wereld.
Of ze nou conservatief of labour stemmen.

Itzamná | 05-05-13 | 22:52

Ik ben voor een islamontmoedigingsbeleid. Moskeeën verbieden, evenals islamitische scholen en koranscholen. Ex-moslims steunen.

Benieuwd wat er dan gebeurt.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 22:51

Komt nog bij dat het werkelijk godgeklaagd is dat je anno 2013 nog moet uitleggen waar die kopvodziekte bij mohammedanen vandaan komt.

Degenen die dat nu nog goedpraten zou je ongezien strafrechtelijk moeten vervolgen wegens verstoring van de openbare orde.

Parsons | 05-05-13 | 22:51

@Van Duyvenbode | 05-05-13 | 22:46

Whut, geen kritiek en allemaal eensgezind? Ben je niet goed bij je harses ofzo?

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:49

He wat jammer nou. Op 30 april was er zo'n eensgezindheid onder de mensen, een soort welbehagen. Er was geen spoortje van kritiek te bekennen, nou ja, op twee ongure types in witte t-shirts na dan, die gelukkig meteen door de politie van de Dam werden verwijderd. En nou zie je toch weer de kift terugkomen.
Jammer. Kunnen we niet gewoon weer met z'n allen gaan klappen en zwaaien?

Rest In Privacy | 05-05-13 | 22:46

Zul je net zien dat Super een moslima als een Haatsnee thuis heeft zitten...

Anders totaal niet te begrijpen.

Itzamná | 05-05-13 | 22:45

Supermatthijs | 05-05-13 | 22:26 | + -1
Of ik voor een verbod ben op het dragen van hoofddoeken? Is dat echt een vraag?

Ik zou graag zien dat die hele islamitische troep van de aardbodem zou verdwijnen, te beginnen uit Nederland.

Wil je een kopvod dragen? Prima, rot maar op naar SA, Jemen, Marokko, Egypte of andere prachtlanden, maar val ons niet lastig met jullie totaal debiele 14e eeuwse religie. Ik hoef en wil dit troep gewoon niet in het straatbeeld.

Moet daar een linkje bij? 't Heeft niets maar dan ook niets te maken met 'keuzevrijheid'. We kijken alleen maar naar een totaal bizar verleden, waarin die arme vrouwen nog steeds maar moeten kijken hoe ze moeten rooien.

Jij komt straks nog met een vijf voorbeelden waarom islamistische vrouwen verplicht zijn (afvalligheid is dood, zo is het dus) om met die lelijke kuttroep om hun kop lopen?
Jij trapt de islamitische vrouwen alleen maar verder de middeleeuwen in.

Goed van je. Top. Die vrouwen hebben gewoon recht op onderdrukking.
En steniging, als je in een prachtstaat als Pakistan, SA, Jemen etc. woont. Voel jij je daar maar lekker bij, krankzinnige mongool.
Ik vind je verder wel lief hoor, maar dat je een retard bent hoeft na vanavond niet meer verteld te worden.

Itzamná | 05-05-13 | 22:42

@Einde van de Domheid | 05-05-13 | 22:38
Het was een saaie discussie, tot de linkse volidioten de islam naar het noorden hebben gehaald. Tot die tijd was het een hele saaie discussie. Die een jaar of 800 geleden al saai werd bevonden in het Westen ja.

Parsons | 05-05-13 | 22:41

Zeggen dat vrouwen zelf mogen weten of ze wel of geen hoofddoek dragen is zeggen dat slavernij moet kunnen, zolang de slaaf in kwestie dit zelf wenst.

Het gaat niet om het stukje textiel, het gaat om de geïndoctrineerde onderdrukkende lading en het relideologische kastestelsel van 'inferieur vrouwvolk' ten opzichte van zichzelf boven de vrouwen gestelde onderontwikkelde barbaren die er mee gepaard gaan. Maar mensen die dat nu niet inzien, zullen dat hoogstwaarschijnlijk nooit meer inzien.

Maar we kunnen wel petjes en capuchons verbieden...

ZKH EénOog | 05-05-13 | 22:40

Parsons | 05-05-13 | 22:33 |
Het is een beetje saaie discussie maar de Nederlands hoofddoek komt niet alleen voort uit het klimaat.
Oorsprong ligt idd in religie. Het argument dat dan doorgaans gebruikt wordt is dat het Christendom 'verlichting' heeft gekend. Klinkt goed niet?
Weerstand tegen die hoofddoek is al bijvoorbeeld bij Hildegard von Bingen al in de 12 eeuw die vond dat God haar best heur haar mocht zien.

Einde van de Domheid | 05-05-13 | 22:38

@Parsons | 05-05-13 | 22:33
Amen!

necrosis | 05-05-13 | 22:35

de verkeerde aanbidden, hoe is het mogelijk, trouwens het leven krijg je kado niks aanbidden.

blango | 05-05-13 | 22:33

@Supermatthijs | 05-05-13 | 22:23
Nee matthijs, nee. In Nederland is de hoofddoek niet gedragen uit religieuze overwegingen. Maar stel al dat dat zo was, dan nog is het niet te vergelijken met de hoofddoeken der mohammedaanse vrouwen.

Weet je waar de kopvod zijn oorsprong vindt?

1400 jaar geleden trok pedofiel mohammed met zijn legerts ten strijde tegen iedereen en alles wat het niet met hem eens was. Om de hoeren die meereisden te kunnen onderscheiden van de "gewone vrouwen" (lees - verzorgsters, verpleegsters, etc.) dwong hij hen om een kopvod te dragen zodat zijn soldaten zich niet per abuis aan hen konden vergrijpen en slechts de vrouwen van de overwonnenen verkrachtten.

Heden ten dage moeten vrouwen de kopvod dragen omdat de mannen zich anders niet kunnen beheersen en de vrouwen verkrachten. De vrouw mag er niet uit zien als neukobject, anders mag ze te allen tijde legaal verkracht worden.

Mijn oma droeg wel eens een hoofddoekje om d'r haar netjes te houden als het waaide buiten. Niet omdat ze anders legaal verkracht mocht worden door kerkgenoten.

Dat jij het verschil niet in wil zien (en velen met jou) maakt jou medeplichtig aan vrouwenonderdrukking.

Parsons | 05-05-13 | 22:33

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:30 |
Yep, ik vind petjes net zo vervelend, mag ook iedereen zelf weten.

Watapatja | 05-05-13 | 22:32

Robertski | 05-05-13 | 22:26 |
Loop eens rond in het onderwijs en je ziet dat de hoofddoek onder moslima's al aan het verdwijnen is.
Overigens zo'n hoofddoek kan me niet boeien, als het maar niet gezichtsbedekkend is.

Watapatja | 05-05-13 | 22:30

@Watapatja | 05-05-13 | 22:24

Klopt, Ik geloof niet maar ik heb wel eens een hoed gedragen, gewoon voor de fun. Bij heel zonnig weer heb ik vroeger ook wel eens een grote rode zakdoek om mijn hoofd gebonden, tegen de warmte.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:30

Ik heb eens een vrouw in de bus gezien, hier in Amsterdam, met een onderbroek op haar hoofd. Het was in lijn 22.

De kleinzoon van supermietje zal met dit plempsel in zijn knuistje aantonen dat Amsterdamse vrouwen in 2013 allemaal om religieuze redenen onderbroeken op hun hoofd droegen.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 22:28

@ Supermatthijs
Hier ik zal je een beetje helpen. verbond.blogspot.nl/2009/07/hoofdbedek... Je ziet dat alleen anno 2013 niet meer in het straatsbeeld. Nu die moslimhoeren nog en we hebben ruimbaan voor rokjesdag!

Robertski | 05-05-13 | 22:26

Itzamná | 05-05-13 | 22:24 | + 1 -

Dat zeg jij, ik ben daar niet zo zeker van. En hoe geef ik die vrouwen een trap na door ze zelf te laten kiezen ? Jij bent blijkbaar voor een verbod of begrijp ik je verkeerd ?

Supermatthijs | 05-05-13 | 22:26

@Itzamná | 05-05-13 | 22:20
Zijn we dat niet allemaal?

Dmitri Dmitrievitsj | 05-05-13 | 22:25

@Itzamná | 05-05-13 | 22:18

Ik lepel slechts wat feiten op, heeft niks te maken met 'eensch' zijn. Btw, ik doe je nog steeds niet.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:25

Supermatthijs | 05-05-13 | 22:23 | + 0
In de islam heb je die keuze helemaal niet, Eppie.

Dat je het goed bedoelt, verpest het nog eens extra. Meer, je geeft die vrouwen nog eens een trap na.

Imbeciel.

Itzamná | 05-05-13 | 22:24

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:16 |
Het hoofd bedekken komt in alle religies voor, ook het Christendom, denk aan de Amish.

Watapatja | 05-05-13 | 22:24

@Itzamná | 05-05-13 | 22:17
In Nederland heeft iedere vrouw de keuze om wel of niet een hoofddoek te dragen. Misschien wordt het een afgekeurd en het ander niet, maar dat is een privéaangelegenheid. De keuze is aan de vrouw zelf. Wat in Nederland telt is de wet. Deze is voor iedereen, man en vrouw, gelijk en kent nauwelijks kledingvoorschriften. Dat sommige vrouwen het gevoel hebben dat ze verplicht worden een hoofddoek te dragen is hun probleem, niet dat van Supermatthijs. Niemands probleem eigenlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-05-13 | 22:23

miko | 05-05-13 | 21:59 | + 0
Alle lol ten spijt. Het feminisme heeft NL NIETS goeds gebracht.
Enfin, ik ga het horen.

Itzamná | 05-05-13 | 22:23

Itzamná | 05-05-13 | 22:17 | + 0 -

Dat er vrouwen zijn die geen keus hebben ben ik met je eens en dat klopt niet maar wat ik bedoelde is dat de keuze om zo'n ding te dragen gewoon bij de vrouw moet liggen. Er zijn er zat die zelf dat ding op hun harses willen en van mij mogen ze zolang ze er geen openbare functie's mee bekleden. Maar hier in nederland is de hoofddoek ook gewoon uit geloofsovertuiging gedragen door christenen. Het linkje klopt gewoon en was een verwijzing naar je eerdere post dat ik in de war was over de jaren zeventig.

Supermatthijs | 05-05-13 | 22:23

@eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:19
Een echtscheiding?
Ze pikte je auto?
Ze ging shoppen met jouw creditcard?
Geef eens een hint!

necrosis | 05-05-13 | 22:21

Dmitri Dmitrievitsj | 05-05-13 | 22:11 | + 0
Je kunt ook met minder woorden vertellen dat je een hoerenloper bent.

Itzamná | 05-05-13 | 22:20

@ Necrosis 22:13

Dat zou je wel willen weten zeker? Nou, geen van dat alles in ieder geval...

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:19

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:16 | + 0
Hee schat, we zijn het geloof ik wel eens.
Kusje d'r bij.

Itzamná | 05-05-13 | 22:18

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:52 | + -1
Leuk gebrabbel. In de jaren-70 bestond ik al en er was geen vrouw met een hoofddoekje. Misschien ten zuiden van de grote rivieren, of in België.

Als je doorklikt op jouw link vind je:
"Een hoofddoek is een doek die, als kledingstuk, door vrouwen om het hoofd gedragen wordt. Met name moslima`s dragen in het openbaar hoofddoeken (hijab of hidjaab). De hoofddoek was tot in de jaren 70 ook in Nederland en België een veel voorkomend - zij het niet religieus getint - kledingstuk bij autochtone vrouwen en was een normaal onderdeel van het straatbeeld.
De hoofddoek kan op verschillende manieren gedragen worden. Sommige hoofddoeken bedekken alleen de haren, andere hoofddoeken omsluiten het gezicht of laten alleen de ogen vrij. Verschillende types door moslima`s gedragen hoofddoek zijn de burka, de chador en de nikaab."

In NL en B. was het dus niet religieus, ook niet in de jaren -70. 't Was meer tegen de regen en zo.

Wat zwam je nou? Ga jij morgen de moslima's vertellen dat een fucking hoofddoek een teken is van bevrijding?

Ben je niet een beetje ziek in je kop, Super. Jij weet dat ook donders goed en dat je daar over loopt te trollen pleit niet bepaald voor je.

Heb je door dat je in feite een ongelooflijke lutser bent, die het wel prima vindt dat zeer veel vrouwen geen keus krijgen of hebben dan het dragen van zo'n kopvod?
Shame on you.

Itzamná | 05-05-13 | 22:17

miko | 05-05-13 | 22:14 |
Bewust steuntrekken is een ander verhaal natuurlijk.

Watapatja | 05-05-13 | 22:16

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:5

'Met name moslima`s dragen in het openbaar hoofddoeken (hijab of hidjaab). De hoofddoek was tot in de jaren 70 ook in Nederland en België een veel voorkomend - zij het niet religieus getint - kledingstuk bij autochtone vrouwen en was een normaal onderdeel van'

Hey Thijsje, lees je eigen links eens wat beter. De hoofddoek die hier gedragen werd was voornamelijk bedoeld om het kapsel te beschermen tegen het weer. Zo liepen de dames er zondags een beetje appetijtelijk bij. Had dus geen moer te maken met religie of vroomheid.

Zaterdagmiddag werden de krullen gedraaid, daarna onder de droogkap en dan zorgen dat je krullen op zondag nog mooi zaten. Beschermen tegen het weer met een hoofddoekje dus als je toevallig naar buiten moest.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 22:16

@van stampij | 05-05-13 | 22:01
Volgens mij de eerste keer in de jaren zeventig. Met hoofddoek, volgens superpatrijs

@Watapatja | 05-05-13 | 22:01
Kan daar verder weinig aan veranderen maar ik vind het een verspilling van opleiding.Een soort onterecht steuntrekken.
En waarom zou ik respect moeten hebben voor een keuze?
Juist jij bent degene die het paradigma van respect voor 'keuzes' helemaal in zich heeft genomen. Ongetalenteerde kneuzen naar de kunst academie want dat is hun keuze.Dat ze die vrijheid hebben is prima maar ik hoef dat niet te respecteren.DAN ben je pas een slappe zak.

miko | 05-05-13 | 22:14

@eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:11
Nou, vertel?
Klappen, SOA of zwangerschap?

necrosis | 05-05-13 | 22:13

Er zijn vrouwen om een keer te douwen en vrouwen die geschikt zijn om mee te trouwen. Het is de kunst om te herkennen tot welk type een vrouw hoort. Alles wat daar bij komt is gelul.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-05-13 | 22:11

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:05 |
Vreemdgaan is een van de slechtste woorden in de Nederlandse taal, het betekent meestal dat je de koffer induikt met een bekende die toevallig ook bezet is.

Watapatja | 05-05-13 | 22:11

@ necrosis 22:08

Helaas wel...

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:11

@eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:05
Ervaring?

necrosis | 05-05-13 | 22:08

Al biedt de vrouw van je beste vriend die je al jaren had willen doen zich aan, laat het aan je voorbijgaan want daar komt alleen maar ellende van...

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 22:05

En nog zijn er idioten die niet weten wat de kopvod betekent, waarom die zeugen het moeten dragen en wat de oorsprong er van is.

Parsons | 05-05-13 | 22:04

van stampij | 05-05-13 | 22:01 | + 0 -

Tatjana stond er volgens mij vaker in. Maar moet zeggen Paay ook gezien te hebben vanochtend bij hitsige Eva en ze deed eigenlijk best verstandige praat en zag er zeker niet slecht uit zo zonder hoofddoek.

Supermatthijs | 05-05-13 | 22:03

miko | 05-05-13 | 21:53 |
Dus je respecteert de keuzes van je zus niet eens, slappe zak. Dit is nou precies wat ik bedoel, je zus is echt geëmancipeerd, zij kiest bewust. Had ook haar man kunnen zijn die voor de kiddo's zorgt. Maar meneer heeft een mening waar zuslief aan moet voldoen. Ondertussen ben je te dom om te snappen dat de media je volledig geïndoctrineerd heeft.
Ken gelukkig steeds meer stellen die op basis van gelijkwaardigheid samen keuzes maken en niet alleen maar gaan voor het idiote mediaplaatje. Is voor vrouwen ook bijna niet aan te voldoen, moeder, carriere, hoer in bed, keukenprinses, schoonmaakster etc.

Watapatja | 05-05-13 | 22:01

Blijkbaar iets gemist met la paay,maar die heeft gewoon DRIE keer in de playboy gestaan.Is niemand die haar dat nagedaan heeft.Voorstandbeeldfunctie dus.En als ook mannen kinderen konden baren waren we van al dat gezeik af.Sorry ff geen jihad, ik ben zwanger.

van stampij | 05-05-13 | 22:01

Leg dit stuk, de reaguursels eens naast de reaguursels van het "Oranje Boven" topic, eerder vandaag.

Rammstein | 05-05-13 | 21:55

@Watapatja | 05-05-13 | 21:27
Kijk even buiten Nederland dan zie je wat meer goede voorbeelden. Ik kom regelmatig vrouwen tegen die hun eigen zaak runnen die werken op belangrijke functies en ga maar door.Sommige zijn manwijven de meeste niet.Feminisering hoeft niet te beteken dat de wereld sexeloos wordt. Maar ik zie geen probleem als je als maatschappij alle intellect gebruikt die beschikbaar is. Daarom ben ik vaak pissed over mijn oudere zus omdat die muts met een stel goede hersenen en opleiding er werkelijk geen moer mee doet

miko | 05-05-13 | 21:53

Itzamná | 05-05-13 | 21:46 | + 0 -

www.encyclo.nl/begrip/HOOFDDOEK

Zie hier eens vriend, in de jaren 70 gewoon gebruikelijk. De hoofddoek is niet exclusief islamitisch maar was heel lang ook in onze superieure christelijke landen een uiting van vroomheid of zoiets.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:52

@necrosis | 05-05-13 | 21:49
Aha ;)

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:52

-weggejorist-

FinFucker | 05-05-13 | 21:51

Bevrijdingsdag anno nu zou betekenen dat je geen moslima met hoofddoek zou zien lopen of zou willen zien rondlopen.

Zover is het nog lang niet. Voor de rest heeft bevrijdingsdag eigenlijk niks te betekenen als je al die vrouwen de tyfus laat krijgen.

Zo dan.

Itzamná | 05-05-13 | 21:51

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33
Als je uit een of achterlijk,met de nadruk op achterlijk dorp met een hoop inteelt komt.
Mijn Oma liep er eerder zo bij,
www.lets-have-a-party.co.uk/media/ecom...
Dan zo,
1.bp.blogspot.com/_I1BBN4GjKb4/SlkUoAZ...
Man veertig jaar geleden liep mijn moeder met minirok achter de kinderwagen. Je kunt beter stellen dat veertig jaar geleden de hoofddoek zelfs in Egypte niet zo in zwang was. Zelfs dit is mogelijk. Zie dit nu nog gebeuren in bijvoorbeeld,Egypte,Tunesie enzovoort????
4.bp.blogspot.com/-pdIVPEE6zKg/T5jU76L...

miko | 05-05-13 | 21:50

@Watapatja | 05-05-13 | 21:41
Ghe ghe mooi rood oortje hoor!

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:49

@Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:44
Ik mot geen hippie in mijn bed!

necrosis | 05-05-13 | 21:49

@Gary Gunstone | 05-05-13 | 21:45
Zij zal heus geen niet islamiet bij haar laten integreren hoor.

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:47

Nanninga! Je schrijft als een wijf!

Als een feministe zelfs; pluskudoos!

dekogelkwamvanlinks | 05-05-13 | 21:47

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:39 | + 0
Ook in 1953 niet. Wat nonnen, hield het mee op.

Rare relativist dat je er bestaat. Kenmerkend is nu juist dat verreweg de meeste Nederlandse vrouwen geen kopvod droegen, terwijl dat bij het gros van de moslima's wel het geval is, toen en nu.
Meer dan een teken van onderwerping is het niet. Onderwerping aan de man.

Heel iets anders dan de nonnen die hoofddoekjes droegen om daarmee te illustreren dat ze bruiden van Jezus waren. Dat waren er ook toen niet zoveel en bovendien ging het om iets anders.

Dat jij die zaken gelijkstelt is alleen maar ziek te noemen. Ik begrijp dat je geen enkele academische graat of graad hebt. It shows.
Kennelijk in de cultuurrelativistische jaren-70 opgegroeid en nooit verder gekomen dan dat. Dat is vrij pathetisch, Super.

Kom je wel eens buiten, of moet je als ambtenaar de schijn ophouden?

Get a life.

Itzamná | 05-05-13 | 21:46

Hoofddoekje om doet.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:46

@jan de patatboer | 05-05-13 | 21:43
Mannen ook.

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:45

We moeten niet te kritisch zijn over moslim vrouwtjes. In tegenstelling tot hun bondkraag broertjes, integreren ze tamelijk snel in de maatschappij. Onder het hoofddoekje, broeit er wat tussen de benen, waar veel bidden geen vervulling biedt !
Bij een Oekrainische doos, weet men, dat 1 keer erin gemiddeld betekent 5 geslachtziektes. Niet bij dit onbevlekte goed geintegreerde moslim doosje met dito hoofdoek.
Dus bij deze : dit is niet de maand van masturbatie ! Dit is de maand van volledige integratie ! Laat het hoofddoek meiske niet wachten tot haar gedwongen huwlijk, help haar nu, en breng haar ervaring bij met de echte kets !

Gary Gunstone | 05-05-13 | 21:45

@necrosis | 05-05-13 | 21:41
Yes! En die zijn nu een jaar of zestig. Helemaal jouw type, naar ik aanneem.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:44

Goed stuk. Dank.

josik | 05-05-13 | 21:44

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:39
Provocateur.
Dat je probeert onderdrukking goed te praten met nog meer voorbeelden van onderdrukking...
Jou generatie en hebzucht is voorbij!

tattooboer | 05-05-13 | 21:43

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:39
Typisch een PvdA manier om terug te gaan tot de opkomst van vadertje Drees om toch je gelijk te krijgen.

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:43

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:39
Er waren in het verleden in Nederland vrouwen die wel eens een hoofddoek droegen. Dat is iets anders dan verplicht, de hele tijd, altijd als je buiten bent, je haar volledig verbergen om islamitische redenen, om te laten zien dat je geen hoerrr bent, maar een moslimhoerrr met een hoofddoek.
Maar dat snap jij niet.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:43

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:23
Als die wijven allemaal zo graag een doek om hun hoofd hebben waarom gaan ze dan niet in de levensmiddelen industrie werken? Daar is het zelfs verplicht ivm die vieze haren.

miko | 05-05-13 | 21:43

Vrouwen zijn er toch om mee te neukuh?Geen zin om dat hele verhaal te lezen....

jan de patatboer | 05-05-13 | 21:43

Hear hear!! Jammer dat de gutmenschen het hier nooit mee eens kunnen zijn vanwege geen andere bestemming voor hun morele superioriteit t.o.v. de realisten (milieu steeds genuanceerder, hoewel schaliegas ja schaliegas is de nieuwe FoutFoutFout: vingertje in de lucht en gaaaaaan) Zeehondjes nee, ijsberen nee, auto steeds moeilijker...) Ze hebben geen andere bestemming voor hun Gutheid

flat out | 05-05-13 | 21:42

@necrosis | 05-05-13 | 21:32

Dat bedoel ik nu met doorgeschoten feminisme.
Btw, met alleen en piemol ben je nog geen man.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:42

Leuk moralistisch stukje. Gefeliciteerd.

Vaudt Varken | 05-05-13 | 21:42

@Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:39
Stinkhippies!

necrosis | 05-05-13 | 21:41

@Itzamná | 05-05-13 | 21:31

Heel veul, mijn vrouw werkt hard waardoor ik een mooi leven heb, of bedoel je dat niet?

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:40

@neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:23
Hij was me voor.

miko | 05-05-13 | 21:40

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33
In 1973 droegen de vrouwen in Nederland bloemen in hun haar.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:39

Natte vinger in de lucht steekt: 60 jaar geleden dan ?

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:39

@ Welles! Nietes! 21:33

Geeft niet hoor...

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 21:39

Annabel, ligt dit in het verlengde van wat la Paay vanochtend bij Jinek zei? De eeuwige vermelding van leeftijd en geslacht (bij een vrouwmens) en de toevoeging, nouja, wat in de kop staat?

Einde van de Domheid | 05-05-13 | 21:37

Annabel, het wordt niets zonder jou!

McPhart | 05-05-13 | 21:37

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33
Ben jij niet goed bij je paasei!
Toen liep deze jong blom in hotpants met spijkerflaphoed!

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:37

@Itzamná | 05-05-13 | 21:34
Diagnose: PvdA adept.
Genezing: niet mogelijk.

necrosis | 05-05-13 | 21:37

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33
In een aantal grefo-dorpen lopen ze nog steeds met die dingen, maar gelukkig kom ik nooit in dat soort kutdorpjes.

necrosis | 05-05-13 | 21:35

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33 | + 0
In 1973?
Laat je nakijken man.

Itzamná | 05-05-13 | 21:34

@eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 21:27
Dan moet ik in die luier naar het strand.
Da's toch geen gezicht joh!
Dan loop ik daar net zo voor joker als een moslima in burka!

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:33

necrosis | 05-05-13 | 21:30 | + 0 -

Soms zeker maar niet altijd. 40 jaar geleden liepen de nederlandse vrouwen ook volop met die dingen op hun hoofd.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:33

Ebru heeft haar Nemesis gevonden.

King of the Oneliner | 05-05-13 | 21:33

@neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:29
Ik BEN een man, en ik lijk op Vin Diesel.
Nou jij weer....

necrosis | 05-05-13 | 21:32

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:28 | + 0
Liefde is geven, maling. Als ik niks terugkrijg is dat ook goed.

Wat ben jij opgeschoten met het feminisme? Niks of helemaal niks?

Itzamná | 05-05-13 | 21:31

@Supermatthijs | 05-05-13 | 21:23
Kopvod = religieuze onderdrukking.

necrosis | 05-05-13 | 21:30

De islamclub, je kan er wel in, maar niet uit. Daar staat namelijk de doodstraf op, voor mannen, vrouwen en kinderen.

Gek genoeg heeft Hasna el Maroudi het daar niet over.

Ook niet als de doodstraf op afvalligheid in Marokko nog eens in een fatwa wordt bevestigd.

Klaarblijkelijk interesseert het haar geen zier.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 21:30

Wel gezellie om te praten over het hedendaags feminisme.

Dat bestaat niet meer.

Hoeven we het verder dus ook niet over te hebben. Het was altijd al een totale fake, dat feminisme. Wat hebben ze bereikt?
Dat alle vrouwen uit de onderklasse bij de Appie MOETEN werken om nog een beetje het hoofd boven water te houden. Jawel, laten we dat vooruitgang noemen.

Allemaal terug naar het aanrecht, opgedonderd, klaar.

Itzamná | 05-05-13 | 21:29

@necrosis | 05-05-13 | 21:26

Oh sorry, bedoelde, welke MAN zou Paay nu willen aanduwen.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:29

@Itzamná | 05-05-13 | 21:26

Slijm niet zo, ik doe je toch niet.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:28

@ welles nietes + zwitsal 21:23

Het schijnt maar een maand of vier te duren maar dan is je Zwitsalletje opeens verdwenen als sneeuw voor de zon. Straks zul je hem/haar/het nog gaan missen...

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 21:27

Zullen we eerst eens inventariseren wat het westers feminisme ons aan zegeningen heeft gebracht. Ik ben dan tegen elke verdere vorm van feminisering. Laat mannen man zijn en vrouwen vrouw. Uiteraard wel op basis gelijkwaardigheid.

Watapatja | 05-05-13 | 21:27

2 woorden: stockholm syndroom. Of ook wel aandachtshoeren, die vrouwen met ingepakt hoofd. Ik zal juichen als ze morgen ineens allemaal uit het straatbeeld zijn verdwenen. Ik hou wel van rokjesdag.

Robertski | 05-05-13 | 21:26

@neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:23
Ik zou haar snoeihard doen....

necrosis | 05-05-13 | 21:26

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:24 | + 0 -

Hij wil ons soms even zijn drie academische graden laten merken.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:26

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:24 | + 0
Ik hou van je, lieverd.

Itzamná | 05-05-13 | 21:26

Top-stuk!

krelus | 05-05-13 | 21:25

@Itzamná | 05-05-13 | 21:20

Zeg dan gewoon 'onthoofden', #LUL

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:24

En vandaag vieren we dus ook het recht om een hoofddoekje te dragen als je zin hebt.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:23

Vrouwen moeten voor zichzelf opkomen!
Hé G-unit haal die Switsal luier van mijn kont verdoeme!

*naast fatima in het keukenkastje kruipen doet.*

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 21:23

@miko | 05-05-13 | 21:08

Daar geloof ik geen moer van, wie wil die Paay nu aanduwen?

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:23

Heel erg OT. De W houdt van Nick & Simon en ze zijn nu allemaal op TV, de vrijheid vierend.

Einde van de Domheid | 05-05-13 | 21:22

Hehehe, Stampvoet-feministen zijn altijd leuk.
Het zijn vrouwen die vol bravoure doen alsof ze vinden dat ze gelijk zijn maar daar zelden zelf van overtuigd zijn.
Eerder zielige onzekere vrouwen dan vrouwen die hun mannetje staan.
Die raken helemaal van de kook als iemand een grapje met ze uithaalt.
--Stampvoetfeminsten-- is eigenlijk best een goed gekozen woord voor deze toneelspeelsters.

Moi2 | 05-05-13 | 21:21

Prima stukje Nanninga.

PetrovskiGS | 05-05-13 | 21:20

Heel mooi. En nu weer aan het werk.

Politant | 05-05-13 | 21:20

En we minnen mijn laaste comment want?
1, we het wel goed vinden dat kinderen door een islam geloof verkracht worden?
2, we onze eigen dochters maar voor 5 cent en een biertje te grabbel moeten gooien?
Minners, leg eens uit.

tattooboer | 05-05-13 | 21:20

Zijn er meer die bij het horen van het woord 'respect' de neiging krijgen om de persoon in kwestie gelijk te decapiteren (dat is, voor de minder begaafden, te onthoofden)?

Een moslima is in feite niet meer dan neukvlees. Iets waar ze zelf mogelijk niet voor gekozen heeft, maar wat wel haar lot is.

Daarom kun je beter geen moslima zijn. Goed dat veel moslimmeisjes gaan studeren en op die manier proberen te ontsnappen aan hun achterlijke masculiene, zieke cultuur. Als je al van 'cultuur' zou kunnen spreken, quod non.

Itzamná | 05-05-13 | 21:20

@ necrosis 21:18

Ze is toch veel te jong voor je?

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 21:19

necrosis | 05-05-13 | 21:18 | + 0 -

Pfff, geef mij Ebru maar.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:19

necrosis ♥♥♥ Nanninga!

necrosis | 05-05-13 | 21:18

Zeg Nanninga; volgende keer gewoon een column ja..... geen boek!!

Kobus Kloothamer | 05-05-13 | 21:14

Neukbaar vanaf leeftijd 8-9 en dat dan vooruitgesteld noemen.
Zullen we maar even dat islam overslaan deze keer?
Voor de rest, NL, doe niet zo hoerig, je kan ook overdrijven.

tattooboer | 05-05-13 | 21:11

@neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:00
Mevrouw Paay beweert anders iets anders. Die word uit elkaar getrokken door mannetjes van 21.

miko | 05-05-13 | 21:08

@Rembrandt van Rijn | 05-05-13 | 20:56
Too?

miko | 05-05-13 | 21:07

Annabel... het is niets zonder jou, Annabel ...

dommehollander | 05-05-13 | 21:06

@in de hinterklappe | 05-05-13 | 20:57
Dat maak ik zelf wel uit. Ben geen moslima.

La Vie En Rose | 05-05-13 | 21:05

@Wc-kip | 05-05-13 | 20:46
Annabel is iig een veel betere schrijfster, ook stilistisch gezien.

La Vie En Rose | 05-05-13 | 21:03

in de hinterklappe | 05-05-13 | 20:57 | + 1 -

Doe eens niet zo vrouw onvriendelijk.

Supermatthijs | 05-05-13 | 21:00

@Mark van Leeuwen | 05-05-13 | 20:58

Ouwehoeren zijn niet neukbaar.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 21:00

Moeten die islamitische dames geen PGB van twee maal modaal om hun sexualiteit te ontdekken?

eerstneukendanpraten | 05-05-13 | 21:00

Wat kan het mij rotten wat ze in hun vrije tijd doen, als ze bij de Appie maar niet met zo'n debiel hoofddoekje achter de geldmachine gaan zitten.

neemjemoederindemali | 05-05-13 | 20:59

@Welles! Nietes! | 05-05-13 | 20:56
1013 Is al een flinke stap vooruit, maar doe toch maar 2013 van maken.

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 20:58

Tja, als 'neukbaar' vervangen werd door 'een leuke vrouw' dan was er geen discussie geweest. Maar dat is vast te kort door de bocht, er moet wel wat te ouwehoeren zijn.

Mark van Leeuwen | 05-05-13 | 20:58

@La Vie En Rose.
Je mag weer gaan zitten

in de hinterklappe | 05-05-13 | 20:57

@smdyasc | 05-05-13 | 20:48
Gaat prima samen. Kijk maar eens naar die achterlijke hindu en Islam cultuur. Het zijn de vrouwen zelf die de grootste onderdrukkers zijn.

miko | 05-05-13 | 20:57

-weggejorist-

Zuurteregelaar | 05-05-13 | 20:57

@A. Nanninga | 05-05-13 | 20:35
Hulde, bloemen, kado's en nog veel meer.
Wat een geweldig geschreven stuk. Ok, ook nog maar een cliché. Kop, spijker, raak.
Ik ben de tweede reaguurder die met je wil trouwen. (ben sinds kort weer vrijgezel).

Het_Genie | 05-05-13 | 20:56

Too Nanninga; Didn't Read

Rembrandt van Rijn | 05-05-13 | 20:56

Moet ik hier als vrouw het nou gaan opnemen voor feministische manwijfen en mansluiers?
Sorry hoor.. maar het is idd 2013, dus mijn voorstel is om al die vrouwen, onderdrukt, verborgen, of geen Nederlands sprekend, of om vrijheid schreeuwend een kalender van 1013 te sturen. Kunnen ze zelf aanvinken op welke dag besluiten om deze eeuw in te stappen.

Welles! Nietes! | 05-05-13 | 20:56

Wat een lang verhaal. Ik bewaar het even tot morgen als A. Nanninga het niet heel erg vindt. Moet nog afwassen.

Elisabeth2 | 05-05-13 | 20:56

Wat een wereld vrouw ( wijf staat niet zo netjes ) die Hasna.

in de hinterklappe | 05-05-13 | 20:55

@Wc-kip | 05-05-13 | 20:46
Ebru had het voor elkaar gekregen om dit onderwerp om te buigen naar de kookkunsten van haar tante, om vervolgens te concluderen dat ze Turk is en dat daar op zich niks mis mee is of zo. Geen idee, kan er nooit een touw aan vast knopen.

Niet dat ik er een touw aan vast zou willen knopen, dat zijn islamitische gebruiken.

Nietvoordekat | 05-05-13 | 20:54

Tip voor moslimwijven: Eerst de koran verbranden, en dan je hoofddoeken verbranden.
Andersom mag ook.

Lewis Lewinsky | 05-05-13 | 20:51

Als er iets is wat niet samen gaat, is dat islam en vrouw.

smdyasc | 05-05-13 | 20:48

Ebru eruit, Annabel erin wat betreft columns.

Wc-kip | 05-05-13 | 20:46

Heel goed stuk!
Niks meer aan toe te voegen.
Staande Ovatie!!

La Vie En Rose | 05-05-13 | 20:45

Frouk de Both in een Milf-lijstje?
Yeah right, welk blind en doof paard heeft dat lijstje verzonnen?

Cuyahoga | 05-05-13 | 20:44

Dat die 'feministes' zich maar eens druk gaan maken over de misstanden in de Islam tegen vrouwen.

nielsjuuh23 | 05-05-13 | 20:43

Precies, Bismillah, baas in eigen buik.

gentle giant | 05-05-13 | 20:42

*Hasna El Maroudi toevoegt aan Milf-lijstje.*
(Multicultimalloten I'd Like to Flikker op)

Cuyahoga | 05-05-13 | 20:41

Nanninga, wil je met me trouwen?

ZDEV | 05-05-13 | 20:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl