Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verrassing! U betaalt de kredietcrisis

winnerisyouNou, mensen, zit u nog comfortabel in uw koopkracht? Dat zou heel knap zijn. Om meerdere redenen. Zo bezuinigt het kabinet Rutte II harder dan een calvinistische weduwe in oorlogstijd. Op uw kosten. Maar... *tromgeroffel* ER IS MEER! Zo betaalt u sinds het uitbreken van de kredietcrisis teveel voor uw hypotheek. Katching! Banken die niet zijn omgevallen omdat er voor miljarden aan belastinggeld is ingepompt moeten nu een financiële buffer opbouwen voor de stabiliteit. Die financiële heipaal, dat bent u. Daarom betaalt u 40 tot 123 eurofieltjes per maand te veel. En u betaalt ook minimaal 15 euro per maand teveel voor uw zorgverzekering, want die lui maken winst als een moederneuker. Tel daar bij op dat inmiddels het complete Nederlandse wegennet een trajectcontrole is en dat u vanaf augustus wederom lastenverzwaring mag verwachten. Als u een Nederlander bent met baan, auto & hypotheek, bent u voor de kredietcrisis harder gestraft dan bankdirecteuren, politici en multinationals. Sterkste schouders, enzovoorts. U betaalt relatief gezien veel meer belasting, draait op voor de stabiliteit van banken, pensioenfondsen & verzekeraars en wordt vervolgens ook nog doodleuk opgeroepen om vooral auto's en huizen te blijven kopen. Kunnen we nu heel hard gaan blaffen dat het oneerlijk is en dat er snel een nieuw kabinet moet komen, maar hier is de uitsmijter: er is geen alternatief. Ga wat leuks doen met uw geld, bouw een band op nu het nog kan, spendeer wat quality time samen, want u zult er sneller afscheid van nemen dan u wenst.

Reaguursels

Inloggen

2low4zero | 18-04-13 | 21:14
dank je. punt blijft hetzelfde, we hebben flink ingeboet aan koopkracht

ITEACHYOU | 19-04-13 | 12:44

We are legion.

michello | 19-04-13 | 01:11

davimore | 18-04-13 | 10:00 |
Een cliënt die daar nu wel niet meer de baas is is dus de naam Bad Berleburg (Rothaargebirge-Sauerland) zei me ooit 'Das Geschäft mit dem Tod ist todsicher'
Dat hele nepgebeuren daar was trouwens eigendom van ene Prinz zu Sayn-Wittgenstein-Berleburg die er prat op ging dat hij familie was van de Oranjes.
En wat heb ik voor ze gedaan? Vanuit Nederland en België hele bussen verzekeringsgeneeskundigen, cardiologen en corrupte/omkoopbare voorzitters van patiëntenverenigingen en vakjournalisten er naartoe gesleept en ter plaatse laten inpakken en versieren. En Diederik-Stapel-achtige 'wetenschappelijke' onderzoeksresultaten in landelijke kranten laten publiceren. Met als resultaat dat een grote verzekeringsmaatschappijen een Kur in Bad Berleburg gingen vergoeden.
Eind zeventiger jaren. En ja ik heb gezondigd. Alhoewel ik het als niet meer als een resultaatgericht beïnvloedingsspelletje beschouwde. Als sociale experimentjes. Vooral ook omdat vrijwel iedereen geloofde dat als er voldoende belangstelling uit Nederland/België zou blijken er hier dependances met veel werkgelegenheid zouden komen. Ik deed het waarschijnlijk meer uit PR-gevoede machtswellust dan uit wetenschappelijke nieuwsgierigheid. Maar toch zwaar gezondigd. Daardoor ben ik nu dan wel gelouterd en veel deugdzamer dan gemiddeld ;-)
Maar echt serieus, ik denk dat ik nu niet meer zo onverantwoordelijk zou handelen.

WirMachenMusik | 18-04-13 | 22:01

vermogensrendementsheffing naar 10%, dan voelen de kapitaalkrachtigen ook een keer hoe het is om elk jaar minder geld over te houden terwijl je gewoon werkt en niet meer spendeert dan voorheen. Die 0 lijn voor salarissen is al vanaf de invoering van de euro aan de gang terwijl de inflatie dik boven de 2% per jaar lag. 5% inflatie sinds de invoering van de euro komt dichter in de buurt. met andere woorden, in tien jaar is alles 50% duurder geworden en zijn de salarissen hooguit 10% toegenomen en dan durft die snikkel van een Rutte te roepen dat we meer moeten uitgeven. Wereldvreemd zeg ik je.
ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:07 | + 5 -
-
Even een lesje voor jou. Berekenen hoeveel een prijs door inflatie in de afgelopenen jaren gestegen is doe je als volgt:
-
We pakken voor het gemak even een bedrag van 1000
1000 x 1.05^10 = 1628,89
Het bedrag is dus met 62,9% gestegen in de afgelopen 10 jaar. Dit op basis van een inflatie van 5%.

2low4zero | 18-04-13 | 21:14

En dan heb je nog de woz, ozb, gemeentebelasting, afvalstofheffing, riool heffing, beukeringen, waterschapbelasting, stroom en gas prijzen en natuurlijk die belachelijk hoge accijns op alles wat het leven in een crisis zo lekker dragelijk maken. Ik neem mijn pet af voor een ondernemer die nu nog fatsoenlijk wat kan overhouden aan het eind van de maand. En dan durven ze ook nog even een enquete op te sturen of je als ondernemer nog mogelijkheden ziet om meer personeel aan te nemen in de komende periode....

me_paranoia | 18-04-13 | 15:48

Man, ik heb over de afgelopen 5 jaar gemiddeld 15% meer verdient per jaar. En ik merk er geen hol van, sterker nog, ik kan steeds minder en minder en de rekeningen betalen we steeds later en later.

Hoe de mensen hiermee omgaan waarvan het salaris gelijk is gebleven of achteruit gegaan snap ik echt niet meer want het is ondertussen echt bijna niet meer te doen met een modaal inkomen.

themac | 18-04-13 | 15:14

Waren het niet de staatsruifvreters van Powned die de gewone janlul met zijn kutbaantje liet geloven dat de VVD zou zorgen voor de gouden uitlaatsplitter op de Astra?

oplichter | 18-04-13 | 13:52

Ach, was het niet de Geenstijl die de occupiers belachelijk maakte, tot de grond afbrandde en beneden modaal de kant van de neo-liberale VVD opjoeg.

oplichter | 18-04-13 | 13:49

1 ding is zeker: bij de volgende verkiezingen laat ik me niet weer op het laatste moment inpakken door de geoliede publiciteitsmachine van VVD of PvdA en de bijbehorende mooipraters, maar ga ik voor het eerst in m'n leven Geert stemmen, want het mag dan een apart mannetje zijn, hij heeft gewoon in teveel zaken gelijk.
Of er dan wat van terecht komt, zien we dan wel weer.

daytripper | 18-04-13 | 13:08

AntiSoof | 18-04-13 | 12:35 |
De portemonnee, m'n beste. Pas als die leeg is, komt het inzicht.

milky bar | 18-04-13 | 13:01

Peggold zegt: Nederland gaat richting Griekenland. Hoe is dat nou mogelijk. Hij zei toch dat we onze welvaart te danken hadden aan de EUSSR. Nou de welvaart was heel wat stabieler teon het nog gewoon EEG was. Laat je even nakijken Peggold.

wallenberg | 18-04-13 | 12:56

Er is wél een alternatief. Een ander, eerlijker en beter systeem van productie en handel. Maar daarvoor is visie, lef en daadkracht nodig. En een beetje geduld. Hebben we niet, en politici al helemaal niet.

KlunsJohannus | 18-04-13 | 12:50

Dit is geen verassing; de middenmoot - jan modaal - is altijd de l*l in de samenleving. Hij die het meeste betaald, krijgt er het minste van. De echte rijken uitgezonderd. De bulk van het geld zit bij die mannen en vrouwen die elke dag weer in die file staan, vechtend voor een jaarlijkse loonsverhoging van 100 euro.Men zorgt ervan bovenhand nog wel altijd voor dat jan modaal het ook net weer niet te slecht krijgt, want pas dan, als men niets meer heeft te verliezen, zal men pas de straat op gaan. Die fout had het establishment in Frankrijk in de 18e gemaakt.
Nog een weetje: de bulk van belasting komt uit het mkb. De grote bedrijven, beursgenoteerde bedrijven, betalen nauwelijks belasting en dragen niet zoveel bij, als zij u willen laten doen geloven.

The Thinker in ME | 18-04-13 | 12:38

@milky bar | 18-04-13 | 12:30
Tja. Maar hoe overtuigt men iemand van de ernst van het probleem? Niet met praten, denk ik, want de hersens van de gemiddelde mens zijn té zeer beïnvloed met allerlei desinfo. En de invloed van de MSM is zo groot...

AntiSoof | 18-04-13 | 12:35

er is nog wel een alternatiefje hoor: dat de overheid minder geld uitgeeft... Maar ja, overheden en geld is al sinds mensenheugenis een hele slechte combi. Alleen en alleen daarom al zou een overheid per definitie klein moeten zijn.

Rest In Privacy | 18-04-13 | 12:30

AntiSoof | 18-04-13 | 12:27
youtube is geduldig. De crisis in NL daarentegen...

milky bar | 18-04-13 | 12:30

@Kaas de Vies | 18-04-13 | 08:57
detecteer ik hier een paar linkse hobby's?

Rest In Privacy | 18-04-13 | 12:29

@donjon | 18-04-13 | 12:23
De meeste mensen zijn nu eenmaal diep geconditioneerd. Daarom is discussiëren over de banken eigenlijk onmogelijk, nee zelfs gevaarlijk.
Voor de liefhebbers is er op het internet wel goede info te vinden. Zoek maar op bankers op youtube.

AntiSoof | 18-04-13 | 12:27

@milky bar | 18-04-13 | 09:00
Behalve de zo verguisde en belachelijk gemaakte occupiers is er nog niemand de straat opgegaan. Logisch dat de regering uw veren blijft plukken, u zit immers braaf stil en laat het gewoon gebeuren.
.
_______________
.

Ik denk dat de meeste mensen niet beseffen wat er op ze afkomt, en dat ze naar de Haagse poppenkast kijken alsof het iets is dat ver van hen afstaat,... waar ze niks mee te maken hebben.
.
Ze beschouwen het meer als 'n soort amusement waar ze elke dag ook naar kijken als amusement, niet beseffend dat ze er zelf, terwijl ze er getuige van zijn, als melkkoe de hoofdrol in spelen.
Denkende dat het voor hun wel mee zal vallen, dat het hun niet zal betreffen.
.
Waardoor ze zich zo lang mogelijk stil zullen houden, tot het te laat is omdat het kwaad, ook voor hun, al geschied is.
.

donjon | 18-04-13 | 12:23

Strong, the first director of the U.N. Environment Program meent dat ” de levensstandaard van de spilzieke westerse wereld niet meer sustainable” is en dat “the only way to save the planet is to destroy this civilization” .. Daarom zullen de naties zich moeten onderwerpen ” to rationing, taxation, and political domination by world government. They will probably not do that voluntarily, so they will have to be forced. To accomplish that, it will be necessary to engineer a global monetary crisis which will destroy their economic systems. Then they will have no choice but to accept assistance and control from the UN.”

Afgeschminkte Bassie | 18-04-13 | 12:21

Wie zei ook alweer dat de PvdA de eigen plannen heeft weten door te drukken als de middenklasse uitgekleed wordt?

blinde kip | 18-04-13 | 12:19

Altijd weer die trajectcontrole er tussendoor proberen te fietsen. Als je gewoon normaal rijdt, heb je van die zogenaamde lastenverzwaring helemaal geen last van.
roze_bril | 18-04-13 | 09:23 | + -8

Als ik gewoon netjes al jaren m'n ziektenkostenpremie afdraag en er in al die jaren amper gebruik van maak gaat hij toch omhoog?!zet die bril is af en stop met spacecakes halen je weet dat je ons straal voor de gek houd!en nu hup naar Syrie...

Djenghiz_ken_net | 18-04-13 | 12:18

Zo moeten nu eindelijk eens op Europees niveau die financiele transactie tax in gaan voeren en lekker hoog ook, en als die intstellingen huilie gaan doen en naar ons de rekening willen doorschuiven moeten we ook gelijk de lonen en bonussen matigen van die bankiers e.d.
Dat soort dingen spreken we ook af met het sociaal akkoord, doen zij ook lekker mee met loonmatiging..
Klaar met die klootzakken!

Foppezão | 18-04-13 | 11:23

Verhuizen naar buiten de EU, geld parkeren buiten de EU of snoeihard Libertarisch stemmen allemaal de volgende keer. 3 Alternatieven, sluiten elkaar niet uit btw.

Tobus | 18-04-13 | 11:10

Hyppo Kriet | 18-04-13 | 10:34
Welke pakking gebruik jij? Ik heb de V2.34a, die schiet nog wel eens los. Trouwens, mijn hond is ook op uiendieet en wat díe aan gas produceert...

milky bar | 18-04-13 | 11:10

Soy yo | 18-04-13 | 10:22
Tenzij je in het land van de Free woont. Dan is groente in eigen tuin ten strengste verboden. Voor eigen veiligheid natuurlijk. Het vrije bezit van een M16 is natuurlijk veel minder gevaarlijk dan groente uit eigen tuin, roodkapje en kindereieren.

Pindakees | 18-04-13 | 11:07

rara | 18-04-13 | 09:11 |
Bende of niet, ze zijn tot nu toe de enigen geweest die de straat opgingen. Vergelijk dat eens met Spanje (toegegeven, van tapas krijg je veel vet binnen dat je het beste met een beetje protestbeweging te lijf gaat).

milky bar | 18-04-13 | 11:07

arlen | 18-04-13 | 09:25

als 't goed is, wordt dat geld ook een beetje besteed om de dingen rendabel te maken, beetje innovatie enzo. Tuuurlijk proberen ze dat zo veel mogelijk te voorkomen, want als de VVD ergens een hekel aan heeft is het wel mensen met 'n fatsoenlijke studie. Of bent u over zoveel jaar nog steeds liever afhankelijk van Rusland en betaalt u graag de moslimfundamentalisten? Om er even later achter te komen dat het opperdepop is.

Pindakees | 18-04-13 | 11:02

Volgens die redenatie zou vrije markt ook moeten falen voor eten en drinken.
Feynman | 18-04-13 | 10:12
Dat doet het niet omdat er genoeg alternatieven zijn. ALs er alleen slechte druiven te koop zijn koopt niemand druiven maar appels.

antilinks | 18-04-13 | 10:56

En dit alles onder leiding van een liberaal.
Het is dan ook een fop liberaal, een D66 infiltrant, een PvdA marionet.
Je merkt het, ik heb op hem gestemd en ik ben niet blij. Nooit meer.
Maar er is op economisch gebied geen alternatief, zeker Geert niet helaas.

Hanz Ziezo | 18-04-13 | 10:52

De Godvergeten schande van het privatiseren van de ziektekostenverzekeringen. Privatiseren is overgeven aan zakkenvullers .. graaiers.
En waar zijn de lullos uit de 2e Kamer die al jaren roepen dat de premie omhoog moet? Hebben die nu nog een mededeling voor het volk ???

daytripper | 18-04-13 | 10:50

duitse herder | 18-04-13 | 09:56
Die minscore heeft vermoedelijk niets te maken met het Deense hypotheeksysteem. Dat is inderdaad één van de beste systemen ter wereld. De minnetjes hebben eerder van doen met het treiterende toontje waarmee je het verkondigt. Dat vertroebelt de inhoudelijke kant van de zaak enigszins.

De echte Stolwijker | 18-04-13 | 10:45

ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:12 |
.
Heel juist gezien... en dan laat u zijn bijdrage aan de afschaffing van ons zorgstelsel en uitholling van de sociale woonvoorziening, onderwijs en defensie nog buiten beschouwing.
.
Gelukkig stemmen er steeds minder mensen op deze marginale hypocriete partijtje. De PvdA krijgt altijd en immer de schuld alhier. Dat is terecht maar het CDA is net zo verantwoordelijk.

pluizigkroeshaar | 18-04-13 | 10:40

Er is maar één alternatief en dat is allemaal alleen uien eten! Met je eigen gasproductie hoef je geen energiebelasting meer te betalen, kan je koken wat je wilt, is het altijd warm bij jou thuis en houd je vliegen op een afstand! Hoe? Slang in je anus (met terugslagklep) en een rugzak met een expansievat erin om het gas op te vangen! Klaar is Kees! "Wees niet zo lui, eet meer ui!"

Hyppo Kriet | 18-04-13 | 10:34

Feynman | 18-04-13 | 10:01 | + 5 -
Een basisverzekering nemen en evt wat extra verzekering voor je gebit. En elk jaar overstappen naar de allergoedkoopste, al scheelt het een euro, toch doen.
Vaak krijg je nog korting ook. Ik zet gedurende het jaar al geld opzij voor volgend jaar, want soms krijg je extra korting als je het hele jaar vooruit betaald.
Ik ben nl een echte kapitalist.

me,myself and IK | 18-04-13 | 10:30

Kinderopvang organiseren naar Belgisch model zou heel veel gezinnen honderden euros per maand aan koopkracht opleveren. En er zijn vast nog meer inefficiente constructies die rijp zijn om hervormd te worden.
Grootste fout van Den Haag is dat men eenzijdige loyaliteit verwacht: doe nou gvd wat aan de koopkracht!

caspert79 | 18-04-13 | 10:24

Feynman | 18-04-13 | 10:17
Je kunt je eigen eten verbouwen. Of in het buitenland kopen.

Soy yo | 18-04-13 | 10:22

dlseth_ | 18-04-13 | 10:15 | + 0 -
U bent onbekend met de wetten van de physica? Niet iedere wetmatigheid komt uit de kamer rollen.

Feynman | 18-04-13 | 10:17

@Feynman | 18-04-13 | 10:12
Als jij geen eten en drinken meer wilt, dan kan dat. Er is geen enkele juridische verplichting vanuit de staat die jou dwingt eten en drinken af te nemen.

dlseth_ | 18-04-13 | 10:15

Werkloosheid boven de 8 procent !!!!!!
(c)ZWITSUL | 18-04-13 | 10:09 | + 0 -
Mark kijkt naar zijn vriend Hollande in Frankrijk, daar is de werkloosheid 11,5%

duitse herder | 18-04-13 | 10:13

De totale Nederlandse aftrekbare hypotheekschuld bedraagt 646 miljard euro als de banken hier een 1/2 % teveel voor vragen is dat een bedrag van 3.230 000 000 per jaar. let wel dit bedrag is aftrekbaar de overheid steunt deze banken dus indirect voor gemiddeld 42% is dus 1,3 miljard per jaar steun aan de banken door de overheid om de buffer van de banken omhoog te brengen.
Hallo Europa (ik moet jullie niet) illegale steun!!!!!

dam-dame | 18-04-13 | 10:12

dlseth_ | 18-04-13 | 10:07 | + 1 -
Volgens die redenatie zou vrije markt ook moeten falen voor eten en drinken.

Feynman | 18-04-13 | 10:12

pluizigkroeshaar | 18-04-13 | 10:09
ja, want Balkenende heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de werelkd in een economische crisis terecht kwam.......

ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:12

Fred Janssen | 18-04-13 | 10:07
je hebt gelijk, niet alles wat hij roept is onzin, in 10% van de gevallen heeft hij gelijk

ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:10

Gisteren berichtte datzelfde Parool dat Amsterdam financieel inkakt als de postbusfirma's een andere uitvalsbasis moeten kiezen. Vandaar weer een pleidooi voor een Globale financieel landenoverleg.
@feynman, check je rusmail nog eens!

Einde van de Domheid | 18-04-13 | 10:10

Het zal mij benieuwen hoe onze kinderen en kleinkinderen later over gristelijk linksche J.P Balkenende memoreren. Laten we wel wezen: de meeste maatschappelijke en financiële problematiek en de daaraan gerelateerde weerzin is onder zijn premierschap verergert. Hij zal zeker in een adem genoemd worden met zijn voorganger en frequentiegenoot Driesje Duisenberg-Van Agt... ook zo`n fenomeen uit gristelijke hoek.

pluizigkroeshaar | 18-04-13 | 10:09

Werkloosheid boven de 8 procent !!!!!!

(c)ZWITSUL | 18-04-13 | 10:09

@Feynman | 18-04-13 | 10:01
De vrije markt vereist ook dat mensen, bij gebrek aan goede diensten, simpelweg geen diensten afnemen. En aangezien de staat een zorgverzekering verplicht stelt...

dlseth_ | 18-04-13 | 10:07

vermogensrendementsheffing naar 10%, dan voelen de kapitaalkrachtigen ook een keer hoe het is om elk jaar minder geld over te houden terwijl je gewoon werkt en niet meer spendeert dan voorheen. Die 0 lijn voor salarissen is al vanaf de invoering van de euro aan de gang terwijl de inflatie dik boven de 2% per jaar lag. 5% inflatie sinds de invoering van de euro komt dichter in de buurt. met andere woorden, in tien jaar is alles 50% duurder geworden en zijn de salarissen hooguit 10% toegenomen en dan durft die snikkel van een Rutte te roepen dat we meer moeten uitgeven. Wereldvreemd zeg ik je.

ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:07

Er is niets nieuws onder de zon, zei Prediker al... Jan Modaal en zijn grotere broers Twee- en Driemaal-Modaal zijn de nieuwe boeren, sinds de Industriële Revolutie. Die dragen de lasten (behalve als je kamerlid of bestuurder bent).

Guido | 18-04-13 | 10:07

En opeens wordt er minder gelachen om de spacecake opmerking van Wilders

Fred Janssen | 18-04-13 | 10:07

@Godwint
Het probleem begon toen men het huis als investering begon te zien ipv iets wat je nodig hebt om te leven,namelijk een dak oven je hoofd !
Mensen werden massaal gestimuleerd om een huis te kopen,de bomen groeiden toen tot in de hemel,voor de roverheid was dit een goudmijn.
Er werd al voor gewaarschuwd,maar dat werd afgedaan als paniekzaaierij.

expat | 18-04-13 | 10:06

duitse herder | 18-04-13 | 09:28
Dat is nog altijd 1.2, 0.8, respectievelijk 0.5% teveel. Jouw huis/boerderij is van de bank. Een Deense bank waarschijnlijk, maar nog altijd een bank.
De echte Stolwijker | 18-04-13 | 09:48 | + 2 -
..
tralalalalalalalalalaaaa

duitse herder | 18-04-13 | 10:04

Nou, Quid, dit is wat Wilders gisteren aan het huilen was. Maar dan weer met meer en andere woorden. Het is bijna alsof je het Parool openslaat, je weet nu al dat Holman over het interview gaat schrijven.

Einde van de Domheid | 18-04-13 | 10:04

@gooi en smijtwerker | 18-04-13 | 09:52
Als ik de poen er nog voor over had liet ik morgen jouw tegel in elk denkbaar dagblad of tijdschrift zetten.
Met een datum en tijd om ze gezamenlijk dat binnenhof uit te roken voor de zomer.

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 10:04

@duitse herder | 18-04-13 | 09:56:
Zeker weinig problemen in Denemarken met de huizenmarkt, koopkracht en werkloosheid?
Muggenmepper | 18-04-13 | 09:58 | + 1 -
..
tralalalalalalalalaaa

duitse herder | 18-04-13 | 10:03

@De echte Stolwijker 09:48: je snapt geloof ik niet helemaal hoe een lening / hypotheek werkt.

Muxje | 18-04-13 | 10:03

Ik heb geen probleem met het maken van winst, maar wel met het verspillen van geld voor nutteloze zaken.

Petrus de Rewa | 18-04-13 | 10:03

de overheid is de afgelopen 5 jaar met 20% gegroeid hoorde ik gisteren iemand op tv roepen. 20%!!!!!! WTF zeg ik dan.

ITEACHYOU | 18-04-13 | 10:01

@ZDEV | 18-04-13 | 09:01 | + 10 -
en als ik Philips koop? :(

LangeTijdGeleden | 18-04-13 | 10:01

ANGEL70
Ik zou in Zimbabwe, Noord Korea, Cuba of Venezuela gaan wonen. Daar is het allemaal véé'beter dan hier. Kom op, gewoon doen, je durft het!

Fisccon | 18-04-13 | 10:01

Soy yo | 18-04-13 | 09:51 | + 0 -
Marktwerking eist:
- Dat verschillende aanbieders elkaar het licht in de ogen niet gunnen
- Dat afnemers uitgebreid willen vergelijken
- Dat afnemers regelmatig wisselen.

Aan GEEN van die voorwaarden wordt voldaan.
- Met alle plezier wordt de markt verdeeld, elkaars prijzen gevolgd en hetzelfde product geboden.
- Er zijn nu 16.000 verschillende polissen, en vergelijkingssites in eigendom van zorgverzekeraars zodat de afnemer onmogelijk polissen en prijzen inhoudelijk kan vergelijken.
- Afnemers zijn bang bij een wisseling tussen wal en schip te komen. Wanneer neem je een bestaande ziekte wel of niet mee? En vele andere vragen die NOOIT beantwoordt worden, tot je declaratie geweigerd wordt.

Het is bijna knap te noemen dat we een kapitalistisch systeem geschapen hebben, die op ieder los punt in basale kapitalistische fundamentele principes faalt.

Feynman | 18-04-13 | 10:01

@Muggenmepper | 18-04-13 | 09:58
of met omvallende banken? de meeste deense banken hangen aan het infuus van de centrale bank.

gooi en smijtwerker | 18-04-13 | 10:01

@Tommygunner | 18-04-13 | 09:08
'Ook die prijs kunnen overheden namelijk manipuleren door bulkaankopen etc.'

You don't catch my drift.

Banken = overheden = dit bestaande corrupte systeem.

wakkere_nederlander | 18-04-13 | 10:00

Ik wil een vvd'er nooit meer het woord 'liberaal' in de mond horen nemen. De overheid is niks meer dan een incassomachine die kijkt waar er nog wat te schrapen valt. Het gaat ook allemaal zo gniepig, iedere keer weer een beetje meer betalen omdat ze zelf teveel uitgeven

Bokito ergo sum | 18-04-13 | 10:00

Bezuinigen? Alle maatregelen waar meer geld wordt opgehaald door hogere heffingen of lagere aftrek, en alle zaken waar de staat kosten verschuift naar de burgers door versoberen of afschaffen van regelingen, zijn gewoon lastenverzwaringen. De staat kán helemaal niet bezuinigen, behalve op interne kosten, op zaken die de burger niet direct tot nut zijn, of zaken die in het keuzedomein van de burger liggen (cultuur etc). De rest is inkomenspolitiek.

Muxje | 18-04-13 | 10:00

"De zorgpremie zal de komende jaren alleen maar stijgen omdat de kosten van de zorg ook omhoog gaan"
.
My ass! Het enige dat omhoog gaat zijn de salarissen en bonussen van de top van dat gore tuig.
.
Een topfuntie bij een zorgverzekeraar is niks anders dan gewoonweg geld verdienen over lijken! Kankerpatienten goedwerkende medicijnen onthouden en ze minder goed werkende troep geven omdat het net een paar Euro duurder is, dus "helaas" buiten het pakket valt.
.
Necrofielen zijn het, niks meer!

davimore | 18-04-13 | 10:00

Wat een kudtkabinet, met clown Rutte voorop. Juist wanneer we bestuurders met daadkracht en verstand nodig hebben zit er een groepje besluiteloze broekpoepers. Die dan nog even durvern te roepen dat we allemaal maar een biertje moeten gaan drinken.

Let them eat cake. Wereldvreemd.

Muggenmepper | 18-04-13 | 10:00

ZDEV | 18-04-13 | 09:01
ook niet als er een min voor staat? kan me niet onveilig genoeg staan :)

ITEACHYOU | 18-04-13 | 09:59

Kan men wel gaan janken nu, maar de afgelopen 10-15 jaar is mijn als een idioot hypotheken gaan afsluiten om huizen voor drie keer hun waarde aan te schaffen plus een luxe auto erbij. Toen vond men het allemaal prima, maar nu blijkt dat dit model niet houdbaar is gaat men huilen en zeggen dat het gemeen is. De echte klootzakken in deze zijn de idioten die de afgelopen 10-15 jaar een huis hebben gekocht boven hun stand!

Ik hoop dat die hele huizenbubbel snel knapt, zodat men heel snel de les leert dat je geen dingen moet kopen die je je niet kunt veroorloven en geen geld moet lenen voor producten met een beperkte levensduur!

Helaas zal ik als harde werker zonder woning wel kunnen betalen voor bovenstaande idioten via belastingen. Hoe mooi ik Nederland ook vind word het wel tijd om te emigreren vrees ik. ZInkend schip!!

Godwint | 18-04-13 | 09:59

@duitse herder | 18-04-13 | 09:56:
Zeker weinig problemen in Denemarken met de huizenmarkt, koopkracht en werkloosheid?

Muggenmepper | 18-04-13 | 09:58

Hoop dat dit kabinet beseft dat dit zo niet door kan gaan ,en dat ze andere partijen de kans gaan geven om orde op zake te stellen in dit land.
Deze coalitie nu zichzelf nog wijsmaken dat ze ten onder zijn gegaan aan de crisis om hun bestaansrecht voor de toekomst te verdedigen.

10.15u. Teeven oprot debat btw.

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:57

Mijn hypotheekrente in Denemarken:
2011 - 1,2%
2012 - 0,8
2013 - 0,5
duitse herder | 18-04-13 | 09:28 | + -3 -
..
lachen die - score

sufferds !!

ps... die percentages zijn bruto, dus vóór belastingaftrek.
tralalalalalalalalalalalalalaaaa

duitse herder | 18-04-13 | 09:56

Hoe eerder dit K*T kabinet valt ,... hoe beter...

Jeetje zeg,.. wat is het verschrikkelijk om een Nederlander te zijn.
En het ergste is nog... het word alleen maar erger.

ANGEL70 | 18-04-13 | 09:54

@Dommelsch | 18-04-13 | 09:46
gebaseerd op wat er met eerdere kabinetten is gebeurd heb je gelijk. maar het is niet voor niks dat mark en DiDi alles tot in het najaar hebben uitgesteld.
.
geen reuring rond de kreuning en uitstel tot na de verkiezingen in duitsland. dan een tussenformatie om CU, CDA en GL aan boord te hijsen voor de broodnodige steun in de eerste kamer.
.
verkiezingen zijn niet meer nodig, daarna. het koninkrijk nederland is dan in vrijwillige liquidatie gegaan. wim lex heeft al een voorschot erop genomen.
.
en daarna, daarna? bereid je maar voor op de grootste roof van particulier vermogen uit de historie. alles om het euroexperiment overeind te houden en daar zijn jouw pensioengelden een meer dan welkome basis voor.

gooi en smijtwerker | 18-04-13 | 09:52

We zijn geen stemvee, we zijn plukvee.

AMR | 18-04-13 | 09:51

Weer een bewijs dat socialisme (PvdA) een sprookje is voor de goed gelovigen. PvdA, VVD, GroenLinks en D66 zijn hypocrieten. Een regenten kliek bedoeld om jan modaal en daar onder uit te persen, elkaar de bal toespelen en de baantjes karusel draaiend te houden met baantjes als: communicatie adviseur, PR adviseur, consultant. Etc. Omhoog gevallen academici die het socialistische ideologie hebben verkracht voor eigen gewin. Je moet echt shit for brains hebben als je denkt dat deze partijen staan voor de gewone man, de fabrieksarbeider, ipv werkschuwe academici die in hen studententijd zijn blijven steken of rebelse rijke lui's kindjes.

Boze massa | 18-04-13 | 09:51

Feynman | 18-04-13 | 09:38
Dank u. Weet weer waarom ik vóór 12:00u niet moet reaguren. Maar het punt blijft dat een op winst beluste instelling nooit uit zichzelf alle winst afstaat. Zouden u en ik ook niet doen. Dat de marktwerking in de zorg niet thuishoort (dat mooie woordje winst is puur betaalde zorgpremie die niet in zorg is omgezet) is helaas een feit dat iedereen destijds allang wist, maar als je maar lang en hard genoeg roept dat alles goedkoper wordt, dan krijg je elk onzalig plan er wel doorheen.

Wat Schippers nu wil is in feite een verkapte en vrijwillige afschaffing van de marktwerking. Zoiets naïef noemen is nog te mild. Dat is hetzelfde als tegen Shell zeggen dat alle winsten gestoken moeten worden in lagere prijzen aan de pomp. Dat gaat natuurlijk niet werken.

Soy yo | 18-04-13 | 09:51

quitje, zout ff lekker een eind op met je "er is geen alternatief". Er zijn zat alternatieven alleen heeft men zich aan laten lullen dat ze er niet zijn. Stelletje vanaf de geboorte geindoctrineerde debielen allemaal.

Faster Than Light | 18-04-13 | 09:51

duitse herder | 18-04-13 | 09:28
Dat is nog altijd 1.2, 0.8, respectievelijk 0.5% teveel. Jouw huis/boerderij is van de bank. Een Deense bank waarschijnlijk, maar nog altijd een bank.

De echte Stolwijker | 18-04-13 | 09:48

Dit kabinet houdt toch geen stand. Ik hoop dat Geert al met zijn nieuwe kieslijst bezig is.

Dommelsch | 18-04-13 | 09:46

Logisch gevolg van de kennelijke wens van de meerderheid in dit land. In plaats van lage belastingen, een goed politieapparaat en soevereiniteit kiezen wij voor hoge belastingen, flitspalen en de EU.
Keer op keer zie ik hier de rijtjes met mogelijke bezuinigingen: ontwikkelingshulp, kunst en noem maar op. Helemaal eens maar die onzin zal nooit worden afgeschaft.
Het is veel makkelijker de werkende man te pakken. Die heeft namelijk iets te verliezen en zal daarom geen rare dingen gaan doen. Betaalt liever meer dan dat hij alles op het spel zet. Vervolgens even stoom afblazen op internet en dan kun je weer verder.

NiceGuysFinishLast | 18-04-13 | 09:46

vierhonderdvijftig miljard staatsschuld.
We gaan dit jaar vast niet naar de Efteling he pap?

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:44

@Bakito | 18-04-13 | 09:25
laten we het nou eens over de inhoud gaan hebben, over kwaliteit

Van je tegels of van je lul?

rara | 18-04-13 | 09:44

@Feynman | 18-04-13 | 09:25
en, als kleina aanvulling, allemaal gebouwd op het feit dat nederlandse pensioenfondsen een grote hap uit het spaarvermogen van de NL werknemers neemt - kennnen ze in buitenlanden niet op die manier - en vervolgens over de hele wereld behalve nin nederland hun centen beleggen. Dat, gevoegd bij een belastingstelsel op steroiden waardoor de prijssensitiviteit voor de hyporente minder is (immers afwenteling op belastingen).

gooi en smijtwerker | 18-04-13 | 09:44

.. het lijkt een wereldtrend te zijn. Regenten doen steeds minder alsof zij hun kiezers vertegenwoordigen en ontdekten dat het ook prima regeert die gewoon te negeren. Links en "rechts" gedragen zich als kameraden in een sovjet, samen met hun nieuwe kameraden van de bank. Overal een "zorgstaat", wel met steeds minder zorg (onbetaalbaar), maar het gaat ook maar om de schijn.

De maximale houdbaarheid van zo'n regeringssysteem is 80 jaar en ze besloten blijkbaar dat na hen de zondvloed wel mag komen.

Jan Passant mk2 | 18-04-13 | 09:39

Soy yo | 18-04-13 | 09:32 | + 2 -
"En u betaalt ook minimaal 15 euro per maand" De 15 euro is per maand, niet per jaar.

Feynman | 18-04-13 | 09:38

Nog snel even kruipen voor de Koning dan maar.

rechtsdwalendeautist | 18-04-13 | 09:37

Farage heeft het weer prachtig gezegd in het dictator bolwerk de EU, laat ook horen hoe wij met z'n allen de afgrond worden ingetrokken door die blinde paarden!

lanexxx | 18-04-13 | 09:33

En wat nou 15 euro korting op de zorgverzekering. Dat is toch een fooi. Reken even mee. 15 euro * 17 miljoen = 255 miljoen euro.

"De Nederlandsche Bank verwacht dat de winst van de negen Nederlandse ziektekostenverzekeraars over vorig jaar uit is gekomen op zeker 1,4 miljard euro." Dit kan oplopen tot 2 miljard euro, lezen we verderop.

Dus bij een korting van 15 euro de man, dus 255 miljoen, blijft er nog aardig wat winst aan de strijkstok hangen. Dat kortingbedrag kan dus zeker 4 tot 8 keer hoger. Maar daar hoor je dan weer niemand over.

"In de Tweede Kamer zijn bijna alle partijen voorstander van het inzetten van de winsten voor premieverlaging. Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Edith Schippers (VVD) wil de verzekeraars daar niet toe verplichten. Zij verwacht dat verzekeraars dit uit zichzelf doen."

LOL. Tuurlijk wijffie. Die gasten gaan uit zichzelf de winst volledig ten goede van een ander laten komen. Wat. Denk. Je. Zelf.

Soy yo | 18-04-13 | 09:32

Het gaat toch wel goed met je Quid? Je vergeet Wilders de schuld te geven....

Etsi ketsi | 18-04-13 | 09:32

ik zit nog prima in mijn koopkracht.
het is bekend dat in crises de onderkant van de samenleving altijd het hardst getroffen wordt. de minderverdienenden betalen relatief het meest. dus zorg dan dat je niet tot deze groep behoort. hard werken, studeren, niet te uitbundig uitgeven. dan willen de werkgevers je ook graag. of een eigen bedrijf beginnen.

zeeman73 | 18-04-13 | 09:31

@necrosis | 18-04-13 | 09:29
En dat doe ik gratis: veel kwaliteit, nul euro.

Bakito | 18-04-13 | 09:30

@Eagle_Eye | 18-04-13 | 09:13
Laten we dan liever de SBN (soevereiniteitsbank Nederland) oprichten en gelijk uit dat klote Europa stappen, en dan naar jouw plan ECB inlossen, en wurgverdragen met EU vaarwel zeggen.

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:30

Ben zo klaar met dat gezeik over de crisis
Al 6 jaar hebben we het elke dag hierover.
Geen verhaal kan me nog boeien over dit onderwerp
Klaar ermee .

Harken maar | 18-04-13 | 09:30

nou nou nou een paar tiende%punt. Moet je op je rekening courant eens rood staan daar betaal je 10% op jaarbasis alsof dat volkomen normaal is. Bankdieten zijn het, op klaarlichte dag.

Andersom dag | 18-04-13 | 09:29

@Bakito | 18-04-13 | 09:25
Inhoud?
Kwaliteit?
En dat komt uit de tikplank van degene die overal zijn lul op tafel legt.....

necrosis | 18-04-13 | 09:29

Mijn hypotheekrente in Denemarken:
2011 - 1,2%
2012 - 0,8
2013 - 0,5

duitse herder | 18-04-13 | 09:28

@Quid
Volgens mij is Rutte al iets leuks aan het doen met MIJN geld.....
*'geen beloning, geen kroning' spandoek verven gaat*

necrosis | 18-04-13 | 09:26

www.nu.nl/economie/3400694/acm-wijt-ov... Nu heb ik al drie andere onderzoeken voorbij zien komen waarom hypotheken in Nederland zo duur zijn. Keer op keer wordt aangekondigd uit te zoeken waarom buitenlandse banken hier zijn weggegaan en waarom andere buitenlandse banken nooit meer zijn gaan stunten op de Nederlandse hypotheekmarkt.

Laat ik iedereen even dat onderzoek besparen, door wat open deuren in te trappen. De Nederlandse hypotheekmarkt is SUB Prime. De banken krijgen hun geld niet terug als:
- De huizenprijzen instorten. ( Is al een kwart vanaf zonder echte revolutionaire fundamentele wijzigingen. )
- De hypotheekrente aftrek instort ( huurwaarde forfait, verplicht aflossen, etc )
- De rente stijgt ( gebeurt al )
- De vraag naar woningen wijzigd ( zuiniger, dichter bij het werk, beter internet, meer in de stad.)
Ze willen hun vingers er niet aan branden omdat ze een kop koffie op hebben en nadenken.

De weg naar beneden is nog lang.

Feynman | 18-04-13 | 09:25

Geen alternatief,als ik werkloos word, krijg ik 80% van het laatst verdiende loon.Maar als werknemer van de failliete bank (sinds 2008 is elke bank praktisch failliet)verdienen ze gemiddeld 10% meer .Ontwikkelingshulp hoort, als je al 6 jaar netto niet meer gegroeid,niet meer.Drie miljard voor groene investeringen ,omdat de opsteller van het regeerakkoord het in zijn portefeuille als kpmg-partner heeft,zinloos.Zitten we over drie jaar in een land met onrendabele zonnepanelen en windmolens.Dit kabinet heeft minder respect voor de burger,dan een kopschopper voor zijn slachtoffer.

arlen | 18-04-13 | 09:25

Mensen, laten we het nou eens over de inhoud gaan hebben, over kwaliteit. Dat kruideniersgejank om een paar dubbeltjes is puur wegkijkgedrag. #feit

Bakito | 18-04-13 | 09:25

Banken, investeerders, aandeelhouders beschouwen hun recht om te ondernemen tegenwoordig als een recht om elk jaar vettere winst te maken. Gesteund door de politiek. En hun rendementsstijgingen moeten toch ergens vandaan komen?

simpelman | 18-04-13 | 09:23

Altijd weer die trajectcontrole er tussendoor proberen te fietsen. Als je gewoon normaal rijdt, heb je van die zogenaamde lastenverzwaring helemaal geen last van.

roze_bril | 18-04-13 | 09:23

-weggejorist-

dr hook | 18-04-13 | 09:20

Soolijts: weet je dat nu nog niet?

Pieter Breydel | 18-04-13 | 09:17

En als je dan je hele werkende leven genaaid bent, de eindstreep gehaald hebt, kom je erachter dat:
- Je pensioen door wat kortingen tegenvalt
- Je WEL belasting over je pensioen mag betalen
- Je drie tot tien jaar later met pensioen mag
- Je beleggingshypotheek zichzelf niet afloste
- Je grote villa niet verkoopbaar is
- De thuiszorg niet meer bestaat
- De helft van de bejaardentehuizen weg is
- Je continu beroofd wordt
En je dus gewoon kan solliciteren om in je huis te blijven zitten. Dit verhaal stopt niet.

Hilarisch is nog de hulp aan de babyboomers. Ooit mochten ze halverwege de vijftig al afzwaaien. Wij mogen er eind zeventig uit. Maar we naaien ze terug. De jeugd krijgt geen vaste contracten, geen hypotheek, dus niemand kan hun huis kopen. Bovendien wil de jeugd liever een huis met glasvezel dan drie extra kamers.

Dit is systeemfalen.

Feynman | 18-04-13 | 09:15

Hmm. Ik ben een alleenstaande blanke man van in de dertig. En mijn koopkracht is prima in orde. Ik spaar me drie slagen in de rondte en ga lekker op een flinke vakantie dit jaar. Verder koop ik wat ik wil (is gelukkig niet heel veel, vandaar dat sparen).

Gaat op zich best prima in crisistijd. Totdat je je baan verliest. Heb recent 6 maanden wat rustiger aan moeten doen, 1000 euro ingeteerd op spaargeld. Toch nog steeds shitloads uitgegeven. Het kan allemaal wel.

nebulous | 18-04-13 | 09:15

Inderdaad, geen alternatief :(
-
Het hele politieke stelsel moet op de schop vanwege de vele kleine partijen. Vroeger was het de ene grote partij of de andere, maar nu willen alle kleintjes (en de grotere) hun stem teveel laten horen en komen we helemaal nergens meer. Mede mogelijk gemaakt door de media.
-
Daar bovenop komt ook nog dat er in de eerste kamer tegenwoordig ook volop "politiek" wordt bedreven i.p.v. enkel toetsen (zie opmerkingen van Buma dat de voorstellen aan CDA richtlijnen moeten voldoen, anders weet hij niet of de eerste kamer er wel mee akkoord kan gaan).
-
En de vakbonden natuurlijk. Zoals hier vaak al is gezegd vertegenwoordigen zij slechts de "oude" garde en worden de jongeren en ZZP-ers zowat vergeten.
-
Ik zeg; kiesdrempel, eerste kamer schrappen, daarna minder polderen met bijvoorbeeld de vakbonden, een visie neerzetten en gaan :)

kornexz | 18-04-13 | 09:15

Meer hypotheekrente = meer hypotheekrente aftrek.. Dit zorgt voor een gat in de begroting bij de overheid. Dat gat moet dicht gemaakt worden. Wie moeten er meer belasting betalen? Nederland.. het land waar we niets meer te vertellen hebben :S

WellusNietus | 18-04-13 | 09:14

Het probleem is zeer eenvoudig op te lossen. Wij, burgers, richten de ESB (Europese Soevereine Bank) op. Deze bank creëert Euro's als directe waarde (dus geen lening). Hiermee betalen we alle schuld aan de ECB af, inclusief de rentes. Elke Euro die we daarna in de economie pompten is een gift en gekoppeld aan de economie als ruilmiddel (dus de waarde is gekoppeld aan diensten en producten). Hypotheken en leningen worden uitgegeven tegen 0% rente, maar dienen wel 100% terug betaalde te worden.

Eagle_Eye | 18-04-13 | 09:13

Oh ja, wat die zorgverzekeraars betreft, daar is maar één oplossing voor. Geen premie meer betalen, niemand meer. Ik vond onlangs een polis terug uit 2006 met een maandelijkse premie van 34,-... Toen kon het dus ook.

Mark Smith | 18-04-13 | 09:13

onze roverheid is ervan overtuigd dat de crisis het beste aangepakt kan worden door iedereen overal teveel voor te laten betalen: huizen, zorg, autokosten, energie, consumptiegoederen, noem maar op.
Pak de mensen hun centjes af en alles komt goed. Maar niet zo zwartkijken joh, gewoon lekker geld blijven uitgeven!
Er worden nu zaadjes geplant voor een gezwel dat nog minstens twee generaties door woekert. Alleen al omdat een generatie de toegang tot kapitaal (en dus ondernemerschap) wordt ontzegd.

jemagookniksmeer | 18-04-13 | 09:11

@ ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ

En wat voor een briljante ideen hebben de PVV en de SP dan?

soolljits | 18-04-13 | 09:11

Kwit ziet geen alternatief, want kwit wil Wilders niet zien zegevieren op Europa.. he kwit?
Dan nog liever overgave toch?

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:11

@milky bar | 18-04-13 | 09:00
Occupy wist heel goed wat ze niet wilde, maar ze wist niet wat ze dan wel wilde. 't Was een stuurloze bende.

Revoluties op z'n 1789's hoef je niet te verwachten, een Anjerrevolutie is wat we nodig hebben.

rara | 18-04-13 | 09:11

Rutte zou eens met Cohen moeten gaan praten om te kijken of de Yolo gedachte niet aan het bestedingspatroon van het volk (lees vee) gespindoctord kan worden.

Simon de Danser | 18-04-13 | 09:10

Ik lig nu trouwens in de hangmat bij het zwembad in de tuin van mijn derde huis op de Malediven, maar dat terzijde.

Mark Smith | 18-04-13 | 09:09

@wakkere_nederlander | 18-04-13 | 09:01
Dit is ook een kutsysteem, maar dan hebben in jouw systeem je munten een bepaalde waarde en vervolgens daalt die waarde van dat betreffende edelmetaal.
Ook die prijs kunnen overheden namelijk manipuleren door bulkaankopen etc.

Tommygunner | 18-04-13 | 09:08

Kaas de Vies | 18-04-13 | 08:57 |
Je vergeet de beroepswerklozen.

Mark Smith | 18-04-13 | 09:07

ZDEV | 18-04-13 | 09:01
Vanwaar die datum?

Soy yo | 18-04-13 | 09:07

@Nietvoordekat | 18-04-13 | 09:01
Ga je vandaag in op Target 2 meester!

*potlood slijpen doet.. en zeis ook maar gelijk!*

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:07

Heeft iemand pius trouwens gezien? Hij heeft zijn incontinentieluier niet om, je weet hoe dat gaat. Wordt smerige boel.

Nietvoordekat | 18-04-13 | 09:07

@ZDEV | 18-04-13 | 09:02
De wal keert vanzelf het schip.

supah | 18-04-13 | 09:06

Ik zag dit aankomen, ik heb m'n baan al opgezegd, ik heb m'n hypotheek al bijna afgelost. Ik ben nu gras maaien op m'n second home paleisje in Zuid-Frankrijk, en ik lach me een bult om al die hardwerkende Nederlanders. Alleen die kl*te Franse politie met hun lasergun, als ik die nou maar eens op tijd kon spotten!

Ikbeneenzelfbouwer | 18-04-13 | 09:05

Wat had u dan gedacht? Winst en bonus boven alles. En het wordt nog veel, veel schrijnender. Mja. Kikkers in een pan kokend water zijn we. Duurt dus nog wel even.

Soy yo | 18-04-13 | 09:05

@Godsammekraken | 18-04-13 | 08:57
Op sociaal-cultureel niveau is Nederland erger dan de DDR. Waarom dan niet op economisch niveau?

kapotte_stofzuiger | 18-04-13 | 09:04

Ik woon nu hypotheek vrij in New Zeeland, en kan van afstand zien hoe Nederland langzaam afglijd in een ravijn. Het is echt onbegrijpelijk hoe de mensen gestemd hebben. En nu dikke spijt hebben.

Fapfap | 18-04-13 | 09:04

Hoe laat begint dat Teeven debat.. hebben we tenminste nog het idee dat er een paar mensen tegen dit kudt kabinet aan gaan schoppen vandaag.

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 09:03

Er is geen alternatief voor een nieuw, ander kabinet Quid??
Jawel hoor, die is er wel, eentje mét de PVV en uit die vuile EU en de euro in de Noordzee kieperen !!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-04-13 | 09:03

' Kunnen we nu heel hard gaan blaffen dat het oneerlijk is en dat er snel een nieuw kabinet moet komen, maar hier is de uitsmijter: er is geen alternatief.'
-
dat is er wel natuurlijk.. maar de ego's zijn belangrijker dan het landsbelang.
SP en PVV zouden is wat meer samen op moeten trekken .. zeker nu de PvdA opgeschoven is naar guurrechts en de VVD bezig is met liberale euthanasie.

(c)ZWITSUL | 18-04-13 | 09:03

supah | 18-04-13 | 08:59
Het probleem is dat na 40 jaar links beleid er geen middenklasse meer over is.
Iedereen ambtenaar, communisme dus.

ZDEV | 18-04-13 | 09:02

Serieus? En ik maar denken dat de koningin dat allemaal betaalde.

John McClane | 18-04-13 | 09:02

Maar daarentegen helpt deze overheid wel met het een stuk veiliger maken van NL en pakt het werkschuw lui tuig aan die de hand ophoudt en daarnaast nog lekker zwart of crimineel geld verdient. Toch?!?!1

harry poster | 18-04-13 | 09:01

Welkom studenten bij het zoveelste college "EU, en waarom het een slecht idee is". In dit college behandelen we de banksector weer. Opletten, dit is tentamenstof.

Over dat tentamen trouwens: om het onderwijs eerlijker te maken wordt het cijfer van de studenten die hier nu zijn en opletten verlaagd, en het cijfer van de studenten die er niet zijn evenredig verhoogd.

Nietvoordekat | 18-04-13 | 09:01

Ik wil weg hier, ik vind m'n eigen land niet meer leuk. :'(

vindead | 18-04-13 | 09:01

Johnny Quid zegt: TINA. Dat zei Merkel ook.

tipo | 18-04-13 | 09:01

Stop met boven je stand leven.
Los je hypotheek af.
Dan maar niet 3x per jaar op vakantie.
Dan maar geen nieuwe flatscreen.
Daarmee financier je alleen maar andere landen.
Los die hypotheek af!
Zeker als je wat spaarcenten hebt.
Per 1-7-2013 is het depositogaratiestelsel sowieso van de baan.
Je geld is niet veilig op de bank...

ZDEV | 18-04-13 | 09:01

@Tommygunner | 18-04-13 | 08:58
Natuurlijk wel.
Dat heet 'koers'
Nee dit systeem waarbij banken virtueel geld aanmaken en zomaar wat extra nulletjes intypen en geld 'creëren' dàt is een goed systeem...

wakkere_nederlander | 18-04-13 | 09:01

Behalve de zo verguisde en belachelijk gemaakte occupiers is er nog niemand de straat opgegaan. Logisch dat de regering uw veren blijft plukken, u zit immers braaf stil en laat het gewoon gebeuren.

milky bar | 18-04-13 | 09:00

@Godsammekraken | 18-04-13 | 08:57
Je hebt winst maken én je hebt winst maken. Een bedrijf met een soort van monopoly of een sluimerkartel hoeft van mij echt geen miljarden winst te maken.

Tommygunner | 18-04-13 | 08:59

Volgens mij kan je beter de rijken en de armen er bij naaien als overheid, zolang je de middenklasse maar met rust laat. Uiteindelijk moeten die de boel draaiende houden.

supah | 18-04-13 | 08:59

En gras is groen.

Welles! Nietes! | 18-04-13 | 08:58

Na Rutte 2 komt Roemer 1. Yoy ain't seen nothing yet.

Willem VanDer Decken | 18-04-13 | 08:58

@wakkere_nederlander | 18-04-13 | 08:56
Zolang je ook vraag en aanbod hebt bij deze edelmetalen is dit geen optie.

Tommygunner | 18-04-13 | 08:58

U betaalt teveel *want* er wordt winst gemaakt? Nee dan liever het DDR model Kwit?

Godsammekraken | 18-04-13 | 08:57

En de immigratie-faal, de islamterreur, het bestuurderswachtgeld en de klimaathoax.

We betalen uiteindelijk alles.

Kaas de Vies | 18-04-13 | 08:57

Dat rutte er na die opmerking nog zit is een wonder. Of gewoon een bord voor de kop natuurlijk...

Tommygunner | 18-04-13 | 08:57

Weg met het bankensysteem.
Laten we voortaan met munten van edelmetaal betalen die ook echt de waarde vertegenwoordigen die ze waard zijn.
Fuk die vuile gore corrupte parasitaire kudtbanken!

wakkere_nederlander | 18-04-13 | 08:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken