Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA: PVV deed niets aan Marokkanenprobleem

marcouchhs.pngKomende donderdag houdt de Tweede Kamer het lang verwachte en eigenlijk al lang weer vergeten 'Marokkanendebat'. Pakkende titels voor de win, zullen we maar zeggen. In aanloop naar het debat hield de oudmediale extreem-linkse grachtengordel-krant 'Nu.nl' een gesprek met Ahmed Marcouch van de PvdA. Zoals te doen gebruikelijk gaat het in dit soort kranten over zaken als opvoeding, omgeving, context, 'de gemeenschap', het bestuur, falende politie en alle andere oorzaken die je kunt verzinnen, behalve die éne: eigen verantwoordelijkheid. En oja, het lokale sprookjesgeloof heeft er natuurlijk ook niets mee te maken. Enfin. Leukste conclusie uit dit hele gesprek: de partij die zo goed als eigenhandig verantwoordelijk is voor de opkomst van partijen zoals Leefbaar, LPF, TON en nu de PVV, namelijk de PvdA zelf, wegens decennia lang wegkijken, ontkennen, masseren, thee drinken, enzovoort, de partij die inmiddels een groot deel van de Fortuyniaanse retoriek en gedachtegang heeft overgenomen, namelijk de PvdA zelf, die partij roept nu 'toen ze (PVV) meeregeerden hoorde je niets over een goede aanpak'. En dat is waarschijnlijk nog waar ook. Maar. Het klinkt gewoon grappig uit PvdA-mond. En de PVV heeft niet eens meegeregeerd, trouwens.

Reaguursels

Inloggen

Ahmed Marcouch vind ik een onbetrouwbare Marokkaan. Wat heeft hij gedaan behalve roepen en zeggen dat de ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen?
De PVV krijgt geen enkele kans want zij worden in de kamer stelselmatig geboycot.
Dubbele paspoorten stopzetten? Geen kans vanwege de boycot.
Het Marokkanen ellende probleem is giga en de PVDA sluit haar ogen. Minister Ploumen van de PVDA geeft wel 4 miljoen gemeenschapsgeld aan Syrië terwijl iedere sukkel weet dat het geld in zakken van tuig belandt, kijk dat is de PVDA. Laat die rijke Moslimlanden maar geld geven!
Laat Marokko het tuig terughalen en ze voorzien van uitkeringen.

Claire | 03-04-13 | 10:43

Hoe doorzichtig ben je dan als PVDA door deze uitspraken jegens de PVV te doen.
Straks heeft de PVV het nog gedaan ook!
Dit is tegen het zielige af om over de rug van de Marokkanen de PVV de fout in de schoenen te schuiven.
Wat een armoe zeg die PVDA.

pickalilly | 02-04-13 | 21:30

Los het PvdA probleem op: los de PvdA op.

Sunwukong | 02-04-13 | 20:05

@ Kaas de Vies | 02-04-13 | 09:14 | + 223

Plus oneindig voor jou wat mij betreft. Spijker op zijn kop!

feutmans | 02-04-13 | 17:28

@ Kaas de Vies | 02-04-13 | 09:14 | + 223

Plus oneindig voor jou wat mij betreft. Spijker op zijn kop!

feutmans | 02-04-13 | 17:28

Linkse mensen kunnen heeeeeeel moeilijk toegeven dat ze iets fout hebben gedaan. Toch is dit het enige wat hen na 40 jaar oliedom prutsbeleid te doen staat.

lekker wijf | 02-04-13 | 16:08

@nan6896 | 02-04-13 | 14:06 | + 0

Het is een beetje flauw m te zeggen dat de PVDA het probleem heeft gecreerd. Het probleem bestaat overal in West Europa en de pvda heeft bij mijn beste weten niet overal in de regering gezeten.

Maar als je bedoelt 'als je geen deel van de oplossing bent dan ben je onderdeel van het probleem' dat klopt dan wel weer. Geldt natuurlijk net zo hard voor alle andere partijen die de afgelopen 30 jaar geregeerd hebben.

Over onderdeel van het probleem zijn gesproken. Zelf ideeen voor een oplossing?

DebraCadabra | 02-04-13 | 15:12

WirMachenMusik | 02-04-13 | 13:13
Maar als mocro's door aangeboren defecten zelfs al achterlijk crimineel zijn, dan heeft integratie dus ook geen zin, krijg je hooguit overvallers die netjes Nederlands praten.

vanhetvarken | 02-04-13 | 14:12

Welja trek de pvv=kaart maar weer. Laffe reactie van een laffe partij. Dit kan maar een ding betekenen. pvda is alweer gezakt in de peilingen. Kom zelf eens met oplossingen voor problemen die jezelf hebt gecreerd.

nan6896 | 02-04-13 | 14:06

1.2 miljoen Whahahaha treurig volk. De actie voor het redden van SC Veendam zit naar mijn gevoel ongeveer op de helft, en dat zonder steun van de publieke omroep/Den Haag en het islamtische stemvee. En terecht!

First Contact | 02-04-13 | 13:46

Meri59 | 02-04-13 | 12:17 |
Dronkers komt tot de conclusie islam -> slechte schoolprestaties. En dat is voor een gevestigd wetenschapper in NL al zowat suïcidaal. Ondanks dat hij nog wat feministische steun zoekt door vrouwenonderdrukking als intermediare variabele in te lassen.
Wat als Dronkers nu ook eens voor de significant lagere gemiddelde IQ-scores van islamitische landen een plaatsje in zijn oorzaak-gevolg-keten zou inruimen?
Over enkele decennia misschien?

WirMachenMusik | 02-04-13 | 13:13

We hebben een regeringsprobleem.

Politant | 02-04-13 | 13:05

Het is de schuld van Wilders.
Dus, dat de PvdA (en zelfs takiya-specialist Marcouch) voor het behoud van een laatste restje geloofwaardigheid gedwongen wordt het Marokkanenprobleem niet meer volledig te ontkennen.

WirMachenMusik | 02-04-13 | 12:59

Overigens zijn die oplossingen van Marcouch allemaal praatjes voor de bühne.

Het enige wat hij echt wil, is de jongeren allemaal de moskee weer injagen.

Ow ja, er moeten volgens hem ook agenten komen die kennis hebben van de cultuur en jongeren aan kunnen spreken in hun eigen taal.

Tuurlijk, die jongeren zijn hier geboren en spreken natuurlijk geen Nederlands...

La Vie En Rose | 02-04-13 | 12:41

We hebben geen Marokkanen probleem, we hebben een Marokkanen uitdaging.
Botte Hork | 02-04-13 | 09:16

We hebben een Marokkanen handicap.

Pa Ramaribo | 02-04-13 | 12:28

Hoe denk je dat kinderen op school presteren als er thuis alleen maar Marokkaans of Turks wordt gepraat, T.V wordt gekeken in die taal en ze ook nog naar koranles met bijbehorend onderwijssysteem gaan?

dubbeljoe | 02-04-13 | 12:26

@Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40
Hulde ende Applaus!

Top tegel!

La Vie En Rose | 02-04-13 | 12:25

Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40 | + 25 -

Superverhaal, duidelijker kan het niet, merci.

dubbeljoe | 02-04-13 | 12:13

De PVV heeft nog nooit meegeregeerd en dat gaan ze na het verraden van rechts Nederland gelukkig ook nooit meer doen ook.

WaarDeWindWaait | 02-04-13 | 12:13

PvdA mogelijk oorzaak Marokanen probleem, pvv is oorzaak escalatie.

Skunk57 | 02-04-13 | 12:04

30 jaar weggekeken, de mensen in de kansenwijken het lekker zelf laten uitzoeken, iedereen die iets zei was een racist respectievelijk fascist en wie heeft het weer gedaan??

dubbeljoe | 02-04-13 | 12:02

Als er geen marokkanenprobleem is hoef je er toch ook niets aan te doen...?

Air van Boven Dorens | 02-04-13 | 11:47

Grote stamper | 02-04-13 | 11:35 | + 2
Slimkees! Je vergeet nummer 4! Uitkering verhoging zodat de autochtoonse achterban in dezelfde huizen kunnen wonen en dezelfde auto's kunnen kopen als hun werkende buren, de autochtonen. Hierbij natuurlijk om het slechte imago van "ghetto wijken" terug te dringen. Natuurlijk ook een moskee om elke hoek van zo'n wijk.

Oh en nummber 5 natuurlijk. Belastingen verhogen op arbeidslonen. Nivelleren is een feest namelijk. :)

LangeTijdGeleden | 02-04-13 | 11:45

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken enkele nieuwe standpunten van de PvdA te promoten:

1. De PvdA gaat zich nog meer inzetten voor de multiculturele samenleving. De PvdA laat al decennia zien zich niet in te zetten voor de realiteit maar voor de importnederlander die het hardst schreeuwt 'ikke worde gediscrimineerte'.

2. De PvdA gaat zich daarnaast nog meer inzetten voor de multiculturele samenleving, omdat... Ehhhh, omdat de PvdA niet anders meer kan. De meerderheid van de PvdA stemmers is multiculti en kijkt dus niet meer objectief of multiculti goed is voor dit land maar heeft een extreem gekleurde visie.

3. De PvdA gaat zich uiteindelijk inzetten voor de monoculturele samenleving. Er zijn teveel autochtonen in dit land en die zijn lastig voor de PvdA achterban. Ze klagen te veel en trekken zich terug in hun polders. Dat mag niet van de PvdA. Daarom zetten we ons in voor een toename van niet westerse immigranten.

Rest In Privacy | 02-04-13 | 11:35

@vanbukkum. Het jodenprobleem wordt geadresseerd door PvdA er en part time Heks Gretta Duisenberg. PvdA is selectief met haar intergratie probleem. Hangt namelijk af hoeveel stemmen ze hiervoor kunnen krijgen. Daarom is er eigenlijk niet zoveel verschil tussen PvdA en VVD, ze verkopen allebei hen moeders als ze er beter van kunnen worden. Daarbij hebben de (Christelijke) partijen het truukje van de PvdA afgekeken. In bijna elke partij een islamitische strooman om de islamitische stemvee te paaien.

Boze massa | 02-04-13 | 11:33

Afgezien van het foute verleden van de PvdA heeft deze mijnheer in alles gelijk. Dat ik dat ooit nog zou zeggen van een PvdA politicus verbaast mij ook maar het is gewoon zo.

hysteria | 02-04-13 | 11:31

"We kunnen niet langer hebben dat die gastjes ons uitlachen."
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.. 5e kolonne frontsoldaten als Ahmed Marcouch weten precies hoe ze de media moet bespelen.
Waarom puilen de gevangenissen uit met riftuig ? al jaren.. Marokkanen hebben niets te zoeken in Europa !

(c)ZWITSUL | 02-04-13 | 11:29

Overigens is die Marcouch geen slechte vent. Gast heeft het hart op de goeie plek. Dat geldt voor meer Marokkanen. Punt is alleen dat dat normaal zou moeten zijn. Het zou niet eens een vraag moeten zijn. We zouden niet moeten hoeven jubelen ieder keer als we een goeie Marokkaan vinden, alsof we goddomme Paaseieren aan het zoeken zijn.

Iedere keer wordt er bij problemen gewezen op de gevallen dat het wel goed gaat. Alsof, omdat 60% het wel goed doet, we niks meer mogen zeggen. Maar geen enkel land hoeft 100 mensen op te nemen vanwege de kans dat 60 daarvan deugen. Ik weet zo ook wel dat 60% van de Arabieren deugen, daar heb ik geen immigratie voor nodig. Ik zit drie maanden per jaar in de Golf. Gasten voeren geen flikker uit, maar verder doen ze geen vlieg kwaad. En gezamenlijk kunnen ze nog niet eens een broodtoaster in elkaar zetten, so what, ieder z'n meug.
Waar het mij om gaat, zijn de maatschappelijke kosten van die overige 40%. Die lopen de spuigaten uit, dat is alles. Daarom ben ik tegen.

Het is alsof je bij elk probleem zegt: we hoeven er niks aan te doen want je stigmatiseert de goeie gevallen. Bankenprobleem? Bestaat niet, er zijn ook goeie banken. Problemen in de zorg? Zijn er niet, er blijven genoeg patienten leven. Problemen in het onderwijs? Nope, veel scholieren maken gewoon hun school af. Enzovoorts.
Volgens die school zou je als politiek helemaal nooit meer iets kunnen doen. Maar goed, het schuift natuurlijk best goed, dat tweede Kamerlidmaatschap.

Magdatkandat | 02-04-13 | 11:27

"En de PVV heeft niet eens meegeregeerd, trouwens"
De PVV was gedoog partner. Dat betekent dat ze hun akkoord moeten geven op alles, en daarbij steeds hun voorwaarden kunnen stellen. Ze zaten ook bij elk kabinetsoverleg.
Als dat geen meeregeren is dan weet ik het niet meer.

hysteria | 02-04-13 | 11:26

Cuyahoga | 02-04-13
Inderdaad, zo gaat dat in onze regering. Wegkijken dan kun je niets fout doen, leek de oplossing. Zelfs zoveel mogelijk de goede ideeën van de PVV tegen werken was de leus. Helaas blijkt dat de grootste fout die je ooit kan maken. En nu dat na vele jaren tot de grijze massa van de PVDA doordringt proberen ze de schuld bij een ander te leggen.
Bij welke bevolkingsgroep past dat....... Oh Marcouch, je verwacht het niet.

Therapietje | 02-04-13 | 11:21

Het Marokkanenprobleem oplossen begint bij het oplossen van de PvdAprobleem,nl het jarenlang wegkijken en binnen halen van deze noord Afrikanen.En dat Marcouch nu reageert is om dat zij (PvdA)niet anders meer kunnen.

Jef Maastricht | 02-04-13 | 11:20

De Rechtsgeleerde

Vind ik ook. Het is een grote groep criminelen die met valsheid in geschriften elke keer weer volksverraad plegen en zichzelf daarvoor ook nog eens rijkelijk belonen met onze centen. Door de PvdA is de autochtone nederlander zijn welvaart en zijn land kwijt geraakt. Door de PvdA zijn sinds begin jaren 70 miljoenen mensen op het verkeerde been gezet. En het is begonnen met Nieuw Links.

ecologiste | 02-04-13 | 11:15

Marokkanen zijn maar één naar Nederland gehaald als gastarbeider. Na dat jaar stopte men met de import van deze lieden omdat de Marokkanen een bijzonder lastig volk bleek te zijn. Na 40 jaar aanwezigheid leeft het overgrote deel der Marokkanen nog steeds van een uitkering en is een heel grote groep zwaar crimineel en gewelddadig. Niet de PVV staat de oplossing van dit probleem in de weg maar de hoofdschuldigen en veroorzaker van dit drama, namelijk de PvdA. Pim Fortuyn maakte een messcherpe analyse en kwam ook met concrete plannen om het Marokkanen drama te stoppen. Maar het was weer de PvdA die de oplossing saboteerde, door Pim Fortuyn te laten vermoorden. Ik en heel veel andere mensen zijn er zeker van dat het de PvdA is die de opdracht voor de moord heeft gegeven. Deze machtsgeile linksclub had veel te verliezen als Pim Fortuyn aan de macht zou komen. Fortuyn was in het verleden lid van de PvdA en wist heel goed hoe deze creaturen misbruik maakten van hun ondemocratische grote machtspositie. PvdA is meer een criminele organisatie dan een politieke partij!

De Rechtsgeleerde | 02-04-13 | 11:08

Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40

Wat ook zo goed uit uw verhaal blijkt, dat is dat het allang niet meer gaat om de waarheid maar om het spel. Dus de slimme jongens en meisjes van NL spelen het spel mee en alleen de dommen denken dat de oplossing in de waarheid ligt of om het oplossen van het probleem. Het gaat erom dat je een actieve rol hebt in het spel zodanig dat je iedere keer aan het eind van de maand een mooi bedrag op je rekening krijgt.
Stemmen gaat ook niet om democratie maar wat er uiteindelijk in de je portemonnee komt. Aangezien er nog genoeg mensen zijn die voldoende geld hebben degradeert de waarheid slechts tot pure koopkracht. Als nu al die mooie baantjes uit het circus van de gevestigde politiek zouden komen te vervallen en er werkelijk alleen geld verdiend moest worden in een echt vrije markt dan waren in een keer de meeste klasgenootjes wel van mening dat Geert met zijn antwoord juist zat. Het probleem is dat teveel mensen nog steeds niet ervaren dat hun inkomen afhankelijk is van wat er in de echte economie verdiend moet worden en zolang men dat niet aan den lijve ondervindt blijft het meerendeel gereverkeerd schijnheilig het spel meespelen en greet negeren of demoniseren. De massa is niet dom, ze houdt zich dom. Heel gevaarlijk fenomeen.

ecologiste | 02-04-13 | 11:07

PVV krijgt ook nogal wat medewerking van de manisch politiek correcte andere partijen.
Probleem met democratie is dat je medewerking van andere partijen nodig hebt en als die vrijwel allemaal categorisch partijpolitiek boven landspolitiek stellen gaat dat niet lukken.
Zeker niet partijen zoals PvdA die nu volkomen afhankelijk zijn van hun import stemvee.
-
Overigens, dames en heren moslims het wordt tijd dat jullie eindelijk eens de partijvoorzitter en lijsttrekker voor PvdA gaan leveren!

Moi2 | 02-04-13 | 11:03

Achmed Marcouch.... lid en/of sympathisant van het moslim broederschap. Dat zegt voor mij genoeg.

rien6139 | 02-04-13 | 11:00

Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40

Een betere uitleg in zo weinig woorden bestaat niet. Staande applaus!
Dit is exact wat er nu gebeurt. De werkelijkheid wordt zwaar geweld aan gedaan door de politiek en de mensen die met echte oplossingen komen worden gewoon genegeerd. En de media doen er vrolijk aan mee want ook zij zitten in het knikkerclubje.

ecologiste | 02-04-13 | 10:56

@Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40 | + 2

Ontzettend treffend wat je hier plaatst, je legt de vinger exact op het probleem. Als je terug denkt aan al die debatten, komt het inderdaad over als gedrag in een lagere school. Treffend omdat de politieke elite exact zo omgaat met de PVV en dan natuurlijk ook met al haar stemmers.

Meri59 | 02-04-13 | 10:53

zeg maar jansen | 02-04-13 | 09:31
-
De aard van het beestje, mag je niet de schuld gaan geven.
Anders had er niemand een hond meer, want erg gevaarlijk beest.
Het is het baasje die het beestje hoort op te voeden, het gewenst gedrag te belonen, ongewenst gedrag naar maat en begrip te bestraffen, en het dier een nuttige functie binnen het gezin te geven.
Dan heb je erg veel aan een hond.

mothersfinest | 02-04-13 | 10:50

"Ze maken het probleem diffuus door de hele gemeenschap op één hoop te gooien"

Maar dat is nou het probleem van de Marokkokanen: ze opereren ALTIJD in groepen, ze verschuilen zich ALTIJD achter de Islam, ze komen voor buitenstaanders ALTIJD anoniem bij elkaar in de moskee, en de meest gebezigde uitdrukking na Allah Akhbar is "Iekke niets gedan" dus het ego het indivisu bestaat niet. Niets doen = niet bestaan.

ecologiste | 02-04-13 | 10:50

Toen Koning Lafheid Flop Cohen burgemeester van Amsterdam was werd hij geconfronteerd met een woestijnproleet in dienst van de Gemeente Amsterdam die zei "ik wil vrouw geen hand geven, ies koeltoer".
Cohen die alleen theedrinkend 'de boel bij elkaar kon houden' zei "als jij in jouw cultuur een vrouw geen hand wil geven dan hoeft dat niet" !!!
U zei wat?

kibambam | 02-04-13 | 10:48

@Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40 | + 2

Het is bijna eng hoe waarheidsgetrouw dit is...
Kudos voor dit verhaal.

LangeTijdGeleden | 02-04-13 | 10:46

@Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:42
Uitdaging? Bij mij is het ruim na twaalven, sympathie voor het islamitische volk heb ik niet meer (op een enkeling na). Wat was het een mooi gebaar geweest indien moslims als broeder en zusters zelf het probleem politiek en financieel hadden kunnen oplossen. Genoeg islamitische landen met kapitaal en genoeg saamhorigheid als ik de cartoon-rellen erbij mag halen...

First Contact | 02-04-13 | 10:46

Een marokkanen problem? Nooit wat van gehoord...

DeadFish | 02-04-13 | 10:45

Tien dagen nadat Rutte 1 aantrad werd op 28 okt 2010 de motie 'Tegengaan van islamisering is geen doelstelling van (overheids)beleid' aangenomen !
Alleen de PVV en SGP stemden tegen.
Daar sta je dan als PVV

Troef | 02-04-13 | 10:45

@ First Contact | 02-04-13 | 10:37
Eens, daar ligt wel een uitdaging. Als ze daartoe niet in staat of bereid zijn, dan is integratie wel erg ver weg. Of was de politiek daarom erop uit dat wij gingen integreren richting onze nieuwe medelanders in het kader van goed gastheerschap?

Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:42

ecologiste | 02-04-13 | 09:31 |
Ploumen is een echt voorbeeld van de uitruil tussen PvdA en VVD, ik weet niet wat de VVD kreeg maar Ploumen is weer de gutmensch die met een rare tongval mooie sier maakt bij de vluchtelingen, over nep en hypocriet gesproken.

lanexxx | 02-04-13 | 10:41

-weggejorist-

chatboy16 | 02-04-13 | 10:40

Ok, kinderen, het probleem van vandaag staat op het bord.
'Hoeveel is 10 x 10?'
Geertje steekt zijn vinger op en zegt "100".
"Dus", zegt de meester, "we zitten met dit lastige probleem en ik stel voor dat we in groepjes van 4 bij elkaar gaan zitten om zo tot een oplossing te komen."
"Diederik, Ahmed, Job en Hans, jullie gaan bij elkaar zitten en by the way, Hansje, vraag aan je moeder of ze je trui een keer wil wassen."
Geertje zwaait met zijn vinger en roept wat harder "100".
"OK, volgend groepje met Mark, Ivo, Fredje en Stef, ja Ivo, je kan dan wel 3 keer zijn blijven zitten, je doet gewoon weer mee."
"Maar meester, het is toch gewoon 100?" vraagt Geertje een beetje beduusd. Martin, Fleurtje en Barry knikken met hem mee.
"En als laatste Sybrand, Mona, Peter en Pieterje, benieuwd met welke oplossing jullie komen."
"En wij dan meester", vraagt Geert, "wij weten het antwoord al, het is 100"
"Jullie zijn stom` roept Alexandertje door de deur, terwijl hij langs komt lopen."

"Nou kinderen, zeg het maar", vraagt de meester na 2 uur overleggen.
"Wij weten het niet", zegt Diederikje, "10 x 10 is veel complexer dan je denkt. Het is wel veel, maar ook weer niet zoveel en wat de uitkomst ook is, er zijn altijd getallen die er niet in voorkomen, en dat moeten we niet willen met zijn allen. En aangezien niemand hier de oplossing weet"
"100!" roept de groep van Geertje in koor.
"Aangezien niemand de oplossing weet" gaat Diederikje verder, "stel ik voor dat we er alles aan gaan doen om er voor te zorgen dat 10 x 10 niet meer besproken mag worden in dit lokaal"
"Ja, Markje, wat zit je nou weer te hinniken, je bent geen paard, wat is jullie oplossing?"
"Wat Diederik zegt", zegt Mark, maar eigenlijk weet heel de klas dat Diederikje en Hans Markje op het schoolplein steeds plagen, zijn knikkers afpakken en roepen dat hij verliefd is op Jortje uit 1B.
`Sybrand`, jullie nog iets toe te voegen?`
"Wij vinden dat 10 x 10 wel besproken moet kunnen worden maar als de meerderheid het niet wil, sluiten we ons daarbij aan"
Geertje is ondertussen naar het bord gelopen en heeft het getal 100 in letters van een meter hoog opgekalkt.
"Goed", zegt de meester, "aangezien niemand een oplossing heeft voor dit probleem, stel ik voor om.... Ja wat loop je nou met je armen te zwaaien Geertje, ga er maar uit, en neem je groepje mee. Als je geen zinnige bijdrage aan de discussie kan leveren, hebben we niks aan jullie"
"Haha", roept Alexandertje door de open deur.

Cuyahoga | 02-04-13 | 10:40

@Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:24
Moslim en het oplossen van eigen problemen? LOLOL. Ze klagen steen en been op alles wat haaks staat op hun eigen ideologie, maar zelf het goede voorbeeld geven?

First Contact | 02-04-13 | 10:37

PvdA= De groen/gele fluim van de politieke arena.
Gad-ver-damme.

Jim Lovell | 02-04-13 | 10:35

Marcouch oftewel spuit elf geeft weer eens tenenkrommend commentaar.
Deze ''grapjas'' heeft liggen rollebollen door Nieuw West alsof hun leven er vanaf hing met Achmed badoud, ook zo'n blaaskaak van het ergste soort.
Beiden HET prototype van smerige schijnheiligheid ten top.
De PVV is niet verantwoordelijk voor het ongekend grote probleem dan zijn de Marokkanen zelf. Maar het woord verantwoordelijkheid komt in hun vocabulaire niet voor.

Justthat | 02-04-13 | 10:35

De PVV is juist baanbrekend geweest door alleen al hardop te zeggen dat mocro`s structureel veel problemen veroorzaken, hoog scoren op de criminaliteitsranglijst, ongeletterd van school komen, geen toekomstperspectief hebben etc.
.
Al deze problemen die al jaren aan de gang zijn met veelal minderjarige finnen waar BJZ nooit een poot naar heeft uitgestoken, de haat naar andersgelovigen, de jihadistische problematiek, de agressiviteit naar ouderen en kinderen etc.. zijn allemaal uitingen van een geweldig specifiek en onoplosbaar mentaliteitsprobleem bij mocro`s en gevoed en gepamperd door pseudologen en pedagogen van linksche schnitt. En het is juist een geweldig idee om Nederlanders met twee paspoorten voor het blok te zetten en er een in te laten leveren.

pluizigkroeshaar | 02-04-13 | 10:34

In het artikel onder het kopje Gemeenschap lees ik:

"Maar ik vind: de Marokkaanse gemeenschap is weliswaar niet verantwoordelijk voor de overlast die wordt veroorzaakt, maar wel degelijk mede-verantwoordelijk voor de oplossing."

Marcouch zegt het echt: niet veramtwoordelijk. WTF?

Willianus Wortelus | 02-04-13 | 10:33

@Piet van het Padje | 02-04-13 | 10:12
De meeste ideologieën zijn slechts een ernstige hersenafwijking.....

necrosis | 02-04-13 | 10:32

En de Marokkanen zelf al helemaal niet...

Den_Deze | 02-04-13 | 10:30

@ First Contact | 02-04-13 | 10:10

Benoemen is een, je zou het ook roeptoeteren kunnen noemen, daarbij werkt de nuance ook niet. Dit heeft de PVV veel stemmen opgeleverd. Maar bij het bouwen/herstellen moet je ook met een plan komen dat haalbaar is. De oplossing ligt dan voor een belangrijk deel bij de Marokkanen zelf: zij moeten de rotte appels aanpakken en niet de hand boven het hoofd houden. De PVV blijft ze echter tegen de schenen schoppen en dat is niet de beste methode om een ander achter je plannen te krijgen. Helaas is de Marokkaanse gemeenschap zelf ook niet geslaagd in een antwoord, dus blijft de PVV scoren op dit thema met enkel het benoemen.

Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:24

Maar er is toch helemaal geen marokkanen probleem? Het zijn toch allemaal goedwillende en hardwerkende medelanders? Wij zijn het probleem, die racistische autochtone intolerante witmensen. Die meneer op de tillefisie met zijn pakjes tolerantie heeft het toch helemaal voor elkaar, hij mag naar marokkaanse bruiloften en hij mag een potje turks worstelen, nou dan.

Polletje Piekhaar | 02-04-13 | 10:12

necrosis | 02-04-13 | 10:06 |
Een ideologie is per definitie politiek.

Piet van het Padje | 02-04-13 | 10:12

En toch is het de VVD die we dankbaar mogen zijn voor de bontkraagjes, dat we dat vooral niet vergeten.

hry | 02-04-13 | 10:11

@Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:05
Nou niets? Ze hebben hun best gedaan de burger te informeren, om zodoende democratisch een stem te verdienen. En daar zit naar mijn mening ook een groot gedeelte van het probleem... het informeren. Of zijn we het kunstje met de SP alweer vergeten? Of het manipuleren van de "afhankelijke" peilingsbureau's? Ook het ontkennen van feiten die al jaren beschikbaar zijn dragen bij aan de problemen. Dus niets/niks?

First Contact | 02-04-13 | 10:10

Piet van het Padje | 02-04-13 | 10:02 |
De strekking was;
2 voorbeelden van woordspelletjes.
Nou regeerde de PVV niet mee, dat klopt, maar hier op GS stonden grote redactionele stukken over dat Greet de eindbaas van Bruin 1 was.
Het andere voorbeeld kun je wellicht zelf analyseren. Een beetje een 'Alle kretenzers zijn leugenaars' .

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 10:07

@Piet van het Padje | 02-04-13 | 10:02
Islam heeft geen zak met politiek te maken, het is een onwenselijke ideologie!

necrosis | 02-04-13 | 10:06

Aart Zeeman gisteren op Brandpunt beaamt dat Greet een racist is! Ik dacht zie ik het nu goed? ja hoor. Aart Zeeman demoniseert Geert Wilders.

Om 12:03.
brandpunt.kro.nl/seizoenen/2013/afleve...

ecologiste | 02-04-13 | 10:06

De PVV deed dan wel niets aan het Marokkanenprobleem, maar belangrijker is wat het Marokkanenprobleem deed aan de PVV.

Boerenbrandtlul | 02-04-13 | 10:05

Een 'Marokkanendebat', dat zal dan wel weer extra geld betekenen voor allerlei niet werkende oplossingen.

CoffeePatch | 02-04-13 | 10:04

-weggejorist-

VanBukkem | 02-04-13 | 10:03

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 09:31 |
Het stomme hier is dat de strekking van uw opmerking waarschijnlijk is dat men geen rechten van individuele Moslims kan respecteren zonder de globale, politieke Islam een warm hart toe te dragen.

Nou, dat is onzin. De fabel dat het individu gelijk is aan de groep is ons jarenlang gevoed door de politieke elite in een vuil spelletje. Daarmee creëer je namelijk een tegenstelling, waardoor de tegenpartij weggezet kan worden zonder argumenten te bezigen, zoals men nu al jaren met de PVV probeert.

Nee, de rechten en plichten van het individu bestaan los van de groepen waar ze lid van zijn. Wel kan ik het individu klakkeloze loyaliteit aan een groep afrekenen, als ze zelf beweren andere idealen na te streven. Bijvoorbeeld beweren tolerant te zijn tegenover anderen, maar de politieke Islam steunen.

Piet van het Padje | 02-04-13 | 10:02

Welles! Nietes! | 02-04-13 | 09:51 |
Ik was wel in the mood voor een nieuw volkslied.
Dat wilhelmus is al zo'n 'leve onze familie'-liedje.

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 10:00

Om te kijken of Marcouch gelijk heeft hoef je maar 1 simpele handeling te doen en dat is controle op de site van de PVV. Daar zie ik toch tal van berichten waarin de PVV het marokkanenprobleem aankaart

www.pvv.nl/index.php/zoeken.html?searc...

En dan heb ik alleen nog maar bij de landelijke PVV gekeken, ben niet alle Provinciale Staten sites van de PVV nagegaan.

Meri59 | 02-04-13 | 09:58

@gaffelbaard | 02-04-13 | 09:50
Wilders was tijdens het Catshuisoverleg de enige die zijn poot stijf hield wegens zijn trouw aan zijn achterban en zijn kiezers.
Vervolgens ging Rutte een alternatief schrijven met partijen waar geen hond op gestemd heeft.
Het resultaat (het kontneuqakkoord) was dan ook een blamage.....
Met dank aan D'66, Gristenunie en GroenLinks!

necrosis | 02-04-13 | 09:57

Wow wacht even. Geeft het PvdA dan dus wél toe dat er een Marokkanen probleem is? Maar dan willen ze het niet koppelen aan hun ideologie en geven ze (uiteraard, zoals we van de PvdA gewend zijn) de omgeving en maatschappij de schuld?

We hebben inderdaad, zoals reactie #1 zegt, een PvdA probleem.

LangeTijdGeleden | 02-04-13 | 09:56

@Kamervraag | 02-04-13 | 09:36
Goed he, en de islamitische gemeenschap heeft natuurlijk gul geschonken. Ingrijpen Arabische Liga in 1,2,3... honderd jaar. Hypocrieten.

First Contact | 02-04-13 | 09:55

Marcouche ontpopt zich als de ware PvdA voorman.
Hypocriet, achterbaks en vooral het vingertje naar de ander wijzend.
Deze partij heeft heel wat schade gebracht aan dit land door hun eeuwige ontkenning van de allochtonen probleem, die de Nederlandse bevolking gewoon opzij duwen, en ondersteund door de linkse grachtengordel elite maken ze er nog steeds een zooitje van.

lanexxx | 02-04-13 | 09:53

@one-ten | 02-04-13 | 09:46
De combinatie PvdA-VVD heeft allang geen meerderheid meer in de peilingen.
Wat mij betreft worden Rutte en Samson per direct buitengesmeten wegens landverraad.
Ik EISCH nieuwe verkiezingen!

necrosis | 02-04-13 | 09:51

@Einde van de Domheid | 02-04-13 | 09:46
Tip voor 2e zin:
Eerst hebben wij ons vertrouwen aan Bea gegeven.
Maar daar bleek socialistisch bloed aan te kleven.

Welles! Nietes! | 02-04-13 | 09:51

Waar haalt de PVDA de gore moed vandaan?Hun zijn toch de Mocro partij.Alleen lullen en er niets aan doen.Ik vind die Marcouch een grote LULLO.

kweetitwel | 02-04-13 | 09:50

AM mag zeggen wat hij wil, maar hij vergeet dat destijds pvv en kabinet afspraken hadden gemaakt in regeer- en gedoogakkoord.
Selectief geheugen?
Nee, joh. Niet AM natuurlijk. .. toch ..?

gaffelbaard | 02-04-13 | 09:50

In het benoemen van oorzaken volgt Marcough altijd alle politiek correcte modes. Nu zijn het de ouders die beter hun best moeten doen. Dat is wel een vooruitgang. Voorheen waren wij het die beter ons best moesten doen.

Maar voor we het vergeten. We hebben niet alleen een Marokkanenprobleem. Er is ook een Turkenprobleem en een Antillianenprobleem.

Eigenlijk is er maar één probleem. Een integratieprobleem.

Islamofiel | 02-04-13 | 09:49

De pvv deed niets. Nou in ieder geval deed de pvda alles. Alles om het maar te downplayen en de pvv voor paal te zetten. De pvv heeft veel gedaan kijk maar wat een invloed ze hebben op andere partijen die gestopt zijn met kop in het zand strategie.

Veel Vaak | 02-04-13 | 09:47

PvdA: het partijtje met de rode rat. (muisjes ?) Zwamsoms wapen in de MSM strijd ..!

one-ten | 02-04-13 | 09:46

Ik denk dat er nu al enkele duizenden en wellicht nog meer Nederlanders zijn die sterker lijden onder de bezetting van nu dan onder die van 1940-1945. Dat aantal zal de komende jaren alleen maar groeien en zij zullen zich echt niet zand in de ogen laten strooien door de PvdA of welke volksverlakkerspartij dan ook. Die mensen stemmen PVV als enigste redmiddel. En de gevestigde politiek weet dit ook. maar omdat het om relatief kleine aantallen gaat doet ze er geen donder aan. kijk even naar de USA: meer dan 40 miljoen mjensen onder de armoede grens. Wat maakt het uit. De economie groeit daar alweer.

ecologiste | 02-04-13 | 09:45


Aart Zeeman gisteren op Brandpunt beaamt dat Greet een racist is! Ik dacht zie ik het nu goed? ja hoor. Aart Zeeman demoniseert Geert Wilders.
Aart de Verschrikkelijk Schijnheilige Zeeman.

Aart zeeman is dat niet die van die katholieke fascisten omroep waar ook onze ex premier van acht lid van iSS.die antisemiet

claener | 02-04-13 | 09:45

Maar goed dat de PVV nooit heeft meegeregeerd, mislukte PVDAer. Wij van wc eend..... Die mocro getallen zijn feiten. Blijft lastig, snijden in eigen vleesch.

Mr_Pikibelly | 02-04-13 | 09:43

Een jij-bak om maar niet over de werkelijke problemen/oplossingen te hoeven praten. Dit is een succesvolle tactiek die men al jaren voert.

roze_bril | 02-04-13 | 09:42

Marcouch lijkt er werkelijk geen moer van te begrijpen.
Hij snapt niet waarom types als Fortuyn en Wilders er met de buit vandoor gaan. Omdat de rest van weldenkend Nederland het heeft laten afweten. Waarom? Omdat na het debacle met Jan Scheaffer en zijn boek, academisch Nederland duidelijk te verstaan gegeven was dit onderwerp te laten rusten. Telkens weer bleek dat de progressieve denkers niet zo consequent zijn als het gaat om vrijheid blijheid. Herinner me nog goed dat mijn broer, gymnasium en twee klassen overgeslagen, zich de gore moed permitteerde om een vijfmaal daags biddende klasgenoot in gewaad aan te spreken. Of hij zich meer thuis zou voelen in een islamitisch land, aangezien hij zich altijd negatief uitsprak over Nederland en haar cultuur.
Daar heeft hij twee maanden lang voor moeten nablijven en werd voor de klas door zijn mentrix weggezet als exponent van de guur-rechtse Fortuynistische wind.
Dus het probleem werd zelfs op wetenschappelijk niveau verdoezeld, kinderen ingeprent met opvattingen op school en in de leerstof. Een haatdragende religie geen strobreed te versperren op de weg naar een Hofstadgroep of Mohammed Bouteri. Een partij die zich liet ringeloren door een charlatan als Fatima Elatik, omdat ze precies inspeelde op wat de PvdA als ideaalbeeld had. Een partij die haar principes zo onherstelbaar verminkt heeft; van vrije verlichte burgers naar "ik streef naar een Joods-Christelijk Islamitische cultuur"
Oneindig veel voorbeelden van de veiligheidsdiensten die PvdA-baantjes zien gebruikt zien worden voor cliëntelisme en erger.
Enfin. Het punt is duidelijk. Als er een partij is, die uit schuldbesef de komende tien jaar beter kan zwijgen als het om integratie gaat is de PvdA. Elk verweer of poging tot draaien van de feiten zal het alleen maar verergeren. Dat komt omdat er genoeg mensen rondlopen zoals ik. Nog altijd een appeltje te schillen met de types die in het pre-Forntuynistisch tijdperk een monopolie op de morele waarheid hadden. En niet schroomde een opponent met de meest verschrikkelijke vergelijkingen weg te zetten. Ze waren bijna altijd van de PvdA, dus een opmerking als deze van Marcouch doet mij het bloed koken. Eerlijk waar. Schaamteloos.

Not Muhammad | 02-04-13 | 09:42

PvdA bestaat al veel langer dan de PVV, en die hebben al die jaren stelselmatig geweigerd om iets aan het Marokkanenprobleem te doen.
Wanneer PVV iets probeert om het tij te keren, krijgen ze een Cordon Sanitair voor hun kiezen, met dank aan.... PvdA!

necrosis | 02-04-13 | 09:41

Het valt me iedere keer weer op hoe socialisten een draai aan de werkelijkheid weten te geven. De waarheid wordt hier en daar wat geweld aangedaan maar dat mag de pret niet drukken. PVV maakte geen deel uit van de regering, maar dat doet er niet toe. De ontwikkelingshulp krijgt een andere naam maar gaat gewoon door( Ploumen). Een probleem met de instroom hebben we nooit gehad, we moeten iets meer begrip hebben. Graaikultuur kennen we niet maar houden wel een heule club vrienden in het zadel. De crisis gaat aan Nederland voorbij( Bos) maar we betalen dik aan de fail. De EU is een zegen, maar waarom worden we dan financieel uitgekleed? privatisering maakt de kosten beheersbaarder, maar waarom zijn de ziektekosten en eigenbijdrage dan sinds 2001 met meer dan 100% gestegen. De grootverdiener in Cyprus betalen( Dijsselboem), maar waarom heef de President dan 21 miljoen kunnen wegsluizen incluis 5 miljard door de Maffia omdat de achterdeur, London en Moskou, open bleef?Moet toch zeggen dat de Socialistische waarheidverdraaiing een kunst op zich is.

Sjeng de helle | 02-04-13 | 09:41

'Hoe groter het Marokkanenprobleem, hoe groter de PVV.'
Het blijft een lastige incentive.

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 09:40

LOL
De opgedrongen politiek-correcte "Syrie actie" totaal mislukt met 340k kijkers. Zelfs "de klok" op RTL trok meer kijkers:
(kijkonderzoek)
1759 KLOK 2,5 12,3 381.000

Kamervraag | 02-04-13 | 09:36

Nou zal het wel aan de schrijfkunst liggen van de stagiair van dienst van nu.nl, maar het stuk over ahmed m. staat boo van de innerlijke tegenstrijdigheden. Een beetje journalist had moeten doorboren op het thema van de medeverantwoordelijkheid door het gedogen en wegkijken in de eigen kring. Had ook moeten doorboren op de rol van het islamisme en de rol van de marrokkaanse overheid bij het zoveel mogelijk gesloten houden van de marrokkaanse gemeenschap ten opzichte van de nederlandse samenleving. De rol van de moskee daarin, bijvoorbeeld. Waar de voorgangers in de eigen taal opriepen om zo veel mogelijk afzijdig te blijven.
.
Het wangedrag is geen genetisch verhaal? Nou, door de jarenlange neef/nicht combinaties is inieder geval de component genen wel zwaar belast geraakt. Zelfs volgens onze eigen politie is een groot deel van de populatie misdadige bontkragen intellectueel onvermogend te noemen.
.
En dan het centrale thema: waarom de PVV kwalijk nemen wat de VVD, het CDA, de PvdA en alle andere landverraderlijke politieke verenigingen in meer dan vijftig jaar hebben weten te creeeren?

gooi en smijtwerker | 02-04-13 | 09:36

Als Marcouch s'morgens in de spiegel kijkt, en daarna op z'n bankrekening moet ie toch erkennen dat we wel degelijk een Marokkanenprobleem hebben.
Hij is zelf uit eigen gewin bij de PvdA aar binnen gekropen, wetende dat daar de gemeenschap waar hijzelf toe behoorde veilig was voor kritiek.
Als hij zelf zo graag wat aan de multicultiproblemen had willen doen had de gluiperd zich moeten melden bij Fortuyn of de PVV!

Welles! Nietes! | 02-04-13 | 09:36

PvdA = Partij Van Demoniserende Asocialen.

ecologiste | 02-04-13 | 09:33

Maar goed, daar gaan we weer, als stieren op een rode lap.
Beter is te zwijgen. Want de tijd van praten is voorbij.

Van Duyvenbode | 02-04-13 | 09:33

ecologiste | 02-04-13 | 09:31 | + 1 -
Je hebt het al mooi vertelt, scheelt mij weer tikken.

Mozeskriebels | 02-04-13 | 09:33

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 09:31
of net zoiets als,
'ik ben niet dom.'

Strohond | 02-04-13 | 09:33

Strohond | 02-04-13 | 09:31
*kopje thee aanreiken doet aan Strohond*
*Riek gaat slijpen*

Botte Hork | 02-04-13 | 09:32

mothersfinest | 02-04-13 | 09:29 Het is een gedragsprobleem? Toch wel een die slechts bij een enkele bevolkingsgroep voorkomt.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 09:31

PvdA doet niets aan het Marokkanenprobleem. Ze spelen alleen mooi weer en laten het land verzuipen in slecht onderwijs, veel te dure woningen, veel te dure woningcorporaties, foute vakbewegingen, veel te open grenzen, veel te veel uitkeringen aan hen die niet willen meewerken iets moois van ons land te maken, veel te veel gratis geld voor kinderopvang en jeugdzorg, veel te veel buitenlandse criminelen en ga zo maar door. Het enbige wat de PvdA kan dat is geld verdienen aan belastinggeld van anderen met hun multicultiindustrie. Kijk nou die Ploumen weer.

ecologiste | 02-04-13 | 09:31

Botte Hork | 02-04-13 | 09:29
Eerst nog tijd voor een lekker bakkie thee.

Strohond | 02-04-13 | 09:31

'De PVV heeft niet meegeregeerd'
is net zoiets als,
'Ik heb geen probleem met Moslims maar met de Islam'.

Einde van de Domheid | 02-04-13 | 09:31

Kan zijn. Maar al die jaren dat de PvdA in de regering zat is het alleen maar erger geworden.

Ze zijn zelfs tot het landsbestuur doorgedrongen. Meneer Marcouch.

zeg maar jansen | 02-04-13 | 09:30

), mogen blijven.

mothersfinest | 02-04-13 | 09:30

Boer in 020 | 02-04-13 | 09:21
Om vervolgens de oplossing te zoeken in halfbakken ongedwongen maatregels betaald door de burgers, zoals dat buurtvaderproject, waar de vaders geheel tandeloos werden ingezet tegen drugsdealende hufters, die echt niet van plan zijn hun lucratieve inkomen op te geven voor "kafir-hulpjes".
Dan zie ik (als half Marokkaan) toch meer in de oplossing van de PVV.
Tuigh eruit, en de werkenden en aangepasten (vaak hoger opgeleid, of te druk in het arbeidsproces/studie om rotzooi te schoppen).
Zorgt ook voor wat meer motivatie.

mothersfinest | 02-04-13 | 09:29

Strohond | 02-04-13 | 09:25
Tot de maat écht vol is wel ja. De vlam slaat nog wel een keer in de pan.
Geduld.

Botte Hork | 02-04-13 | 09:29

Het is inmiddels in NL zo ver gekomen dat alleen al het horen van het woord "marokkaan" me maagzuur bezorgt. En dat geldt voor heel velen met mij.

Het ware te wensen dat er eens zou worden geprobeerd die toestand ten goede te keren. Dat zal niet meevallen. Maar inspanningen dienaangaande lijken me toch beter besteed dan aan slap gelul over wie waar schuldig aan is.

Dus PvdA, uw gezeik over de PVV draagt nergens iets aan bij. Kom met oplossingen of houdt uw waffel.

Magnum Force | 02-04-13 | 09:29

Marcouch, is dat niet die pvda-marokkaan die destijds pleitte voor een moslim-enclave in Amsterdam-West?

Van Duyvenbode | 02-04-13 | 09:28

Nu blijkt dat het verzet van de PVV z'n vruchten gaat afwerpen in virtuele zetels, begint de PvdA leugens te verkondigen.
Wanneer heeft de PVV geregeerd meneer Marcouch?

Welles! Nietes! | 02-04-13 | 09:25

Botte Hork | 02-04-13 | 09:16
Je kunt het Marokkanenprobleem ook van de andere kant bekijken. Dat we in dit land een Nederlanderprobleem hebben. We zijn een stelletje laffe hazen die niet optreden en wel thee drinken.

Strohond | 02-04-13 | 09:25

Welke afleidingsmanoeuvre gaat de media nu weer inzetten ?
Eén of andere hulpactie ?

Kamervraag | 02-04-13 | 09:25

Aart Zeeman gisteren op Brandpunt beaamt dat Greet een racist is! Ik dacht zie ik het nu goed? ja hoor. Aart Zeeman demoniseert Geert Wilders.
Aart de Verschrikkelijk Schijnheilige Zeeman.
Ons land wordt kapot gemaakt door mensen die zichzelf onafhankelijk achten van ons land. Zij die privéparadijzen hebben gecreëerd en gewoon door kunnen gaan met andermans geld uit te geven en vervolgens de schoone renaissance mens uit hangen, the beautiful people, de correcten. Oude gereverkeerde zure wijn in nieuwe zakken.

ecologiste | 02-04-13 | 09:22

Waarschijnlijk omdat ze nadrukkelijk van het CDA te horen hadden gekregen om hun bek te houden over Marokkanen. Als de PVV ooit nog een minister president aanlevert dan is het zo gepiept met het probleem. Tenminste, dat hoop ik en daar gok ik op, want ik weet in ieder geval zeker dat de andere partijen het allemaal wel prima vinden zo en nog graag er een extra schepje bovenop doen met nog meer rovende buitenlanders.

Merkava | 02-04-13 | 09:22

Ahmed heeft een puntje, ondanks dat hij van de PvdA is.
De PVV bleek tijdens Rutte 1 een wassen neus te zijn. Ook met de gedoogsteun van Geert bleef alles zoals het was, met een plas in het glas. Nu in de oppositie piest Geert weer buiten het potje.

Strohond | 02-04-13 | 09:22

Volgens mij heeft Wilders toch best wat oplossingen aangedragen. Die oplossingen werden alleen niet omgezet in regeringsbeleid, omdat de PVV geen meerderheid had in de TK of deel uitmaakte van het kabinet.

Petrus de Rewa | 02-04-13 | 09:22

Nou, als ik dat stukje zo lees, dan legt Marcouch wel degelijk de verantwoordelijkheid bij de Marokkanen zelf. Opvoeden, melden, aanspreken. Geen nadruk op de schuld door anderen.

Boer in 020 | 02-04-13 | 09:21

Nou,de PVV had met de vvd en cda een gedoogakkoord afgesloten om over de indamming van de islam,enz enz.Maar de PVV was enkel maar goed om het regeerakkoord na te leven,en als het ging over het gedoogakkoord deden de vvd en het cda net of ze gekke henkie waren.En dat heeft zeker mee gespeeld met het feit dat de PVV de onderhandelingen in het catshuis heeft opgeblazen.En gelijk hadden ze,want met rioolratten zoals de vvd en het cda moet je nooit in zee gaan.Dat was nou weer de grootste fout die de PVV gemaakt heeft.

komtdatschot | 02-04-13 | 09:21

Gedogen, hetgeen de PVV met de regering heeft gedaan, deed de PvdA heel wat jaren meer met het Marokkanenprobleem.

Petrus de Rewa | 02-04-13 | 09:20

PVV heeft er voor gezorgd dat het probleem op zijn minst aangekaart en besproken wordt en dan niet in achterkamertjes met een kop thee.

Idontgiveafunk | 02-04-13 | 09:20

socialisten en de waarheid (pravda), immer lastig ...

trotse-ambtenar | 02-04-13 | 09:19

PvdA heeft gelijk! Waarom zou de PVV de klerezooi op moeten ruimen die de PvdA veroorzaakt heeft. Dat kunnen ze best zelf. Want bij de PvdA kunnen ze heel hard werken..... (Oh..... Wacht.....)
*checkt even de Graai-o-meter*

Snorry! | 02-04-13 | 09:17

De PvdA is het Marokkanenprobleem.

de honden blaffen... | 02-04-13 | 09:17

Nou nou nou, ze hebben geroepen ze hebben geschreeuwd ze hebben beledigd. Wat meer kan je van de PVV verwachten?

Andersom dag | 02-04-13 | 09:17

We hebben geen Marokkanen probleem, we hebben een Marokkanen uitdaging.

Botte Hork | 02-04-13 | 09:16

Wie of wat is de PVV?

Wees_eens_creatief | 02-04-13 | 09:16

Nou nou, het heeft de PvdA 30 jaar gekost om het probleem te benoemen. Dat geeft in ieder geval hoop dat ze over 30 jaar waarschijnlijk met een plan van aanpak komen. Helaas duurt het dan nog 30 jaar voordat ze het gaan uitvoeren... maar waarschijnlijk geldt dan in Nederland al de sharia, dus is het sowieso overbodig geworden.

Fopspeen | 02-04-13 | 09:16

Wist niet dat de PVV in het kabinet zat.

fram | 02-04-13 | 09:16

De PvdA is de oorzaak van het Marokkanenprobleem.
En het gemis aan daadkracht van de PvdA is ook de oorzaak van een partij als de PVV.

wakkere_nederlander | 02-04-13 | 09:14

Marcouch moet de voorzet weer geven om de huidige peilingen te beïnvloeden, want ze voelen bij de PvdA een kabinetsval aankomen.

Welles! Nietes! | 02-04-13 | 09:14

"PvdA: PVV deed niets aan Marokkanenprobleem"

En nu is er opeens volgens PvdA WEL een Marokkanenprobleem.

Kaas de Vies | 02-04-13 | 09:14

Altijd wanneer de PVV de grootste partij blijkt, zet links een wapen in. Net als vorige keer: Markouch opent. Who's next ? Zoooo voorspelbaar..!

one-ten | 02-04-13 | 09:13

Kan wel zijn, maar de PVV verergerd het probleem tenminste niet door er nog meer ons land toe te laten zoals de pvda dat zo graag doet.

vindead | 02-04-13 | 09:12

Laat PVV eerst maar eens wat aan het pvda probleem doen, dan lost het Marokkanenprobleem vanzelf ook wel op.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-04-13 | 09:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken