Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS gaat reizigersklachten compleet negeren

veryfunnyNS.jpgHaaaa, leuk gedaan NS. Waren we er bijna met boter en suiker in getuind. Supergrappige 1 april LOLprank, enorm ludiek. Toch? TOCH?!?! De NS is van plan om de zeven klantbeoordelingen die meetellen in hun beoordeling terug te brengen naar een (1). Zodat de totale beoordeling, die voor de rest bestaat uit wat de Nederlandse Spoorwegen zelf vindt van het functioneren van de Nederlandse Spoorwegen, positiever uitvalt. De mening van de reizigers over de faal op rails die NS heet is, heel gek, nogal negatief. Het klantoordeel van de vertraagde, omgeleide, niet geïnformeerde, in propvolle, toiletloze treinen reizende, duur geld betalende reiziger telt mee in de algehele beoordeling van de NS. De 'waardering door de klanten staat centraal als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening', aldus de NS zelf in 2008. Als die beoordeling niet goed is, krijgt de NS een boete. Reizigers waren in 2012 zo piswoest over de blauwgele helse machines en hun disfunctioneren dat de NS 2,75 miljoen euro moest ophoesten. Dat laten zij natuurlijk niet nog een keer gebeuren, dus gaan vanaf nu de treinen op tijd en in voldoende aantallen rijden. Onee wacht, natuurlijk niet. De mening van de consument uitgummen, de debielste, doorzichtigste en meest zinloze WC-eend foplossing aller tijden, dát is natuurlijk precies wat in het straatje van het openbaar verFAALbedrijf past. De mening van de klanten op een zijspoor rangeren, het zal niemand verbazen dat de wissels dan opeens wél heel soepel werken. UPDATE ANP: Stas Spoorzaken Mansveld zegt: de tiefus met je klantenhaat. Het oordeel van de reiziger blijft zeker tot 2015 meetellen en ook daarna komen jullie er niet onderuit, stelletje censurerende boemelboeren.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Joris4640 | 30-03-13 | 04:01

Ik wil wedden dat 90 procent van de reaguurders nog nooit een trein van binnen heeft gezien. Stelletje papegaaien.

Raisa9012 | 29-03-13 | 21:53

Wat!!!! Geen winterdienstregeling???? En het sneeuwt hier toch al zeker een uurtje of 4.

Fireblade1971versie2 | 29-03-13 | 19:09

Wat een ongelofelijke schoften zijn die NS bestuurders! Hoe durven ze. Continu wanprestaties leveren maar ondertussen de zakken zo diep mogelijk vullen met graaigeld. Ik wens ze een groot lactulose achter hun kiezen om daarna opgesloten te worden in zo'n trein zonder wc.

appeltjesgroeneweide | 29-03-13 | 18:25

MarcS | 29-03-13 | 09:45 |

Geen echte marktwerking, want de NS is monopolist.... Concurrentie is niet echt.

DeLiberaleLulhannes | 29-03-13 | 14:36

Op zich toch prima? Zolang ze het onderzoek maar doen als er 10 cm sneeuw is gevallen.

salsaparilla | 29-03-13 | 13:24

'NS vindt namelijk dat de reizigers veel te negatief zijn over prestaties waar het bedrijf zelf erg tevreden over is (.pdf)'

Het is mij opeens volledig duidelijk geworden waarom de NS stelselmatig onder het gewenste niveau blijft functioneren. Een ernstig gebrek aan zelfreflectie. Iedere organisatie behoort te weten dat, als je de kloof naar de klant wil overbruggen, je eerst bij jezelf te rade moet gaan. Je moet de kritiek dus serieus nemen! Ontsla deze incompetente faalmanagers per direct en geef het echte NS personeel op de werkvloer hun stem weer terug. Zij weten wat er daadwerkelijk speelt.

En anders hoop ik met GS mee dat het een 1 april grap is.

Rest In Privacy | 29-03-13 | 11:22

wij van wc eend adviseren wc eend

Gix | 29-03-13 | 10:46

De NS begint steeds meer op de regering te lijken..

Slipsnifter | 29-03-13 | 10:38

vetkleppert | 29-03-13 | 09:03 |
Inderdaad, waarom geen marktwerking in de openbaar vervoer?

DeLiberaleLulhannes | 29-03-13 | 10:37

De NS denkt: wat de politiek kan, kunnen wij ook!!!

Boze massa | 29-03-13 | 10:23

In 2028 gaan we weer over zandpaden rijden, wel zo makkelijk voor de dan ingevoerde kamelen.
En de NS zal er voor de gefortuneerde ook wel bij varen.
www.telegraaf.nl/binnenland/21433922/_...

Welles! Nietes! | 29-03-13 | 10:12

No Service. Een nieuwe aanbesteding voor het spoor roepen ze zo wel over zich af.

Fast Forward | 29-03-13 | 10:12

Het is net alsof het door ambtenaren word gemanaged, van meerdere vragen één antwoord destilerenverandert in van één antwoord oneindig doorlullen en de zakken vullen. Overigens kan mijn patatboer op de markt daar ook wel wat van.

tattooboer | 29-03-13 | 10:11

@ Kapitein Sjaak Mus | 29-03-13 | 10:02 |
Spjaakgebjek, Schipper?
* precies mikkend een r opgooit*

Kapitein Sjaak Mus | 29-03-13 | 10:04

Formule Marktonderzoek NS: 1 + 1 = 0 ( rest 1) en dat restgetal laten we dan zitten, plus onze eigen bevindingen in het kwadraat + het aantal dagen per jaar = zeeeer goed.

2BOrNot2B | 29-03-13 | 10:03

-weggejorist-

Islam Is Kudt | 29-03-13 | 10:03

Een groot voordeel van deze methodiek is natuurlijk wel dat het zo nooit meer hefst wordt.
De blaadjes bven gewoon aan de bomen hangen.

Kapitein Sjaak Mus | 29-03-13 | 10:02

Degene die dit bedacht heeft dient voorgedragen te worden voor een promotie. Het liefst twee en als er niet meer gepromoveerd kan worden, een bonus zonder weerga.

sockeye | 29-03-13 | 09:59

De N.S. wapent zich tegen de eerste wet van Lucas.

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:54

En ik ben het nog voor een deel ook nog eens met de NS.
De objectiviteit van meer dan 50% van de reizigers zit in oordoppen,smartphone,Iphone,Ipad tablet of laptop.

hekelaar | 29-03-13 | 09:48

Aan het aantal comments te zien waren de treinen richting de ministeries en gemeentehuizen vandaag aardig leeg.

Mark Smith | 29-03-13 | 09:48

@maraboe | 29-03-13 | 09:30
Marktwerking, goedkoper, betere service ..... maar dan moet je de spoortjes wel openstellen voor echte concurrenten en geen dwingende prijzen opleggen als overheid. In de echte wereld had de NS allang niet meer bestaan hoor!

MarcS | 29-03-13 | 09:45

@sbennieke | 29-03-13 | 09:22
Neen, wel negatieve spiraal ..... en u?

MarcS | 29-03-13 | 09:43

@toetanchamon | 29-03-13 | 09:03
Klinkt een beetje als Mickelson (of hoe doe gast ook mag heten) ...... Is niet alleen kommer en kwel, ook goede dingen.

MarcS | 29-03-13 | 09:41

Goed georganiseerde bedrijven hebben geen afdeling klantenservice. Zij vinden zo'n afdeling onzin en een zwaktebod omdat klantenservice tot de vaste taken van iedere werknemer behoort.

De NS heeft geen afdeling klantenservice nodig omdat klantenservice eenvoudigweg niet bestaat.

goedverstaander | 29-03-13 | 09:37

Wie op tijd wil zijn, vergeet de trein!

Oeloeboeloe | 29-03-13 | 09:37

@Cuyahoga | 29-03-13 | 09:04
Sowieso best lekker om te doen.

Politant | 29-03-13 | 09:36

P.A. van der Werff | 29-03-13 | 09:03
Je kon tussen 1940-1945 ook gratis met de trein naar Westerbork. Daar mag je niets van zeggen, omdat het gratis was?
.
Uw reactie op GS is ook gratis...

Ton Plafond | 29-03-13 | 09:36

Peilstok | 29-03-13 | 09:31 Zit in de cursus.

Wanneer een klant een klacht heeft maakt ie duidelijk dat ie over de rest wel tevreden is. Dus een klacht geeft een beter klantoordeel.

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:33

En vanwege dit soort zaken spreek ik consequent over de sado-machinist, kontneukteur en Waffen NS.

Eric Blair | 29-03-13 | 09:32

De oorzaak van de crisis in een notedop: bestuurders die enkel en alleen sturen op hun eigen kpi's. De klant, het bedrijf, de werknemers: alles wordt opgeofferd.

Het enige dat het bestuur van NS in al die jaren privatisering geprobeerd heeft te verbeteren is hun eigen bonus. De grens of een trein op tijd of te laat is, moest opgerekt worden van 2 minuten naar 5 minuten. En ook nu proberen ze kunstmatig hun eigen kpi te verhogen. Of de klant tevreden is bepalen ze namelijk zelf wel. Dit heeft helemaal niets met goed bestuur of ondernemerschap te maken, maar alles met graaien. Ze zijn een schandvlek voor ondernemend Nederland.

Peilstok | 29-03-13 | 09:31

Waarom is die club ooit geprivatiseerd? De service is er nooit beter op geworden!

maraboe | 29-03-13 | 09:30

mijntweecent | 29-03-13 | 09:12 |
vetkleppert | 29-03-13 | 09:12
Zooo, een paar gefrustreerde forenzende loonslaven worden wakker!
Trololol.

Oeloeboeloe | 29-03-13 | 09:30

NS wie?

Baathaard | 29-03-13 | 09:30

Weer zo'n staaltje, F*CK de publieke opinie. U vindt het reizen per trein kudt? Dan passen we gewoon de criteria aan. Wat vindt u van de service van de NS als u die vergelijkt met de service in een Noord Koreaans gevangenen kamp?

maraboe | 29-03-13 | 09:29

Ik blijf van mening dat de hoogte van de NS directie-bonus omgekeerd evenredig moet zijn aan het aantal winterdienstregelingen dat men instelt.

Snorry! | 29-03-13 | 09:28

De NS zoekt steevast de weg van de minste weerstand door problemen te omzeilen of dood te zwijgen. Het is een vrij land, dat moeten ze zelf weten.

Dat kan best lang goed gaan, maar nooit eeuwig. Ooit gaan ze zo snoeihard op hun plaat dat er aan de hele organisatie niets meer te redden zal zijn.

SynthetischBismut | 29-03-13 | 09:23

Haha, ik hoorde het vanochtend op BNR en dacht meteen dat dit het openingstopic van vandaag zou worden.
Wat een arrogantie, het voormalige oostblok is er niets bij.

Mark Smith | 29-03-13 | 09:22

resume: Klagen=boete voor NS dus duurdere kaartjes waardoor weer klagen. Ziet u het circeltje?

sbennieke | 29-03-13 | 09:22

Doet me een beetje denken aan een weblog dat reaguurders toestaat elkaars comments te raten met plus- en minkudo's, maar weigert om een plus/min-knopje per topic te plaatsen.

niet voor de hond | 29-03-13 | 09:22

Die opgedroogde braaksliert van een woordvoerder toonde feilloos aan hoe serieus de NS haar klanten haat. Die zei dus doodleuk dat klanten niet in staat zijn om een objectief oordeel te vellen. Naast negatief vindt de NS haar klanten dus ook dom. "Wanneer een klant net uit een trein komt zonder zitplaatsen is deze ook meteen negatiever over de uitstraling en hygiëne van het perron." NEE ingegroeide tarrel van een woordvoerder: de trein is gewoon overvol EN het perron is vies. Manmanman.

Schreeuwmeeuw | 29-03-13 | 09:21

Struisvogel-bestuur. Met de kop in het zand en hun dikke reedt op het gouden bonus ei.

PureYak | 29-03-13 | 09:20

NSS

Goldberg | 29-03-13 | 09:20

Ik denk dat ze met zeven klantbeoordelingen bedoelen: de door hen geïdentificeerde reizigers volgens Needscope. Je zou dus eigenlijk beter kunnen zeggen dat ze de steekproef anders trekken omdat er bijvoorbeeld meer reizigers van het ene type zijn, dan het andere type.

Skinkie | 29-03-13 | 09:19

Mac The Ripper | 29-03-13 | 09:15
In Nederland als je iets mag, dan ben je een consument, als je iets moet dan ben je een burger.
Dat is al jaren de kretologie.

spooked | 29-03-13 | 09:17

Stalin lacht...

duitse herder | 29-03-13 | 09:17

Ik ben afgehaakt bij de NS al wat jaren geleden toen ze een enkeltje Zwolle "een product" gingen noemen.

Mac The Ripper | 29-03-13 | 09:15

runderlap | 29-03-13 | 09:13 Twee vrouwen bij elkaar is al een praatgroep hè?

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:15

De grootste faal is dat men denkt dat ook maar één organisatie in Nederland ene fuck geeft om uw belangen.

Steefzor | 29-03-13 | 09:14

Typerend voor heel Nederland.

spooked | 29-03-13 | 09:13

runderlap | 29-03-13 | 09:13 Geen vouwfietsen?

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:13

Ik geef de NS volkomen gelijk.

Geef een Nederlander een mogelijkheid om te klagen en hij zal er ruimschoots gebruik van maken. De gemiddelde Nederlander vind immers dat hij het recht heeft om een volkomen rimpelloos leven te leiden, en waar iedere afwijking daarvop "de instanties" daarvan tot in het absurde de schuld krijgen.

Ik reis bijna dagelijks met de NS, waarvan ik 99% in een schone trein die op tijd rijdt, met vriendelijk conducteurs.

Het enige waarover ik te klagen heb zijn de reizigers zelf. Of eigenlijk reizigsters, die consequent niet even een half uurtje stil kunnen zijn of niet uit hun doppen kijken dat ze in een stiltecoupe zitten. En daar met hun woorddiaree anderen lastig vallen.

runderlap | 29-03-13 | 09:13

@Oeloeboeloe | 29-03-13 | 09:10
Natuurlijk. Je verkoopt gewoon je huis en je koopt een ander. En zo'n verhuizing kost voor de rest ook zo goed als niks. Moet je gewoon over hebben voor de zekerheid van een baan, tegenwoordig, toch?

vetkleppert | 29-03-13 | 09:12

Oeloeboeloe | 29-03-13 | 09:10
Niet iedereen hoeft 's ochtends slechts de gordijnen te openen en rood neonlicht aan te doen hoor.

mijntweecent | 29-03-13 | 09:12

Ga bij je bedrijf wonen, simpel zat.

Oeloeboeloe | 29-03-13 | 09:10

ZDEV | 29-03-13 | 09:0
Als je niet vergeet een tent, eten voor enkele dagen, een lichtkogelpistool en een telefoon mee te nemen is een ritje met de trein van A naar B best te doen hoor.

mijntweecent | 29-03-13 | 09:09

Het OV brengt je van waar je niet bent naar waar je niet wezen moet. Zonder asbakken, zodat je maximaal kunt genieten van het ongewenste lichamelijke contact en alle lichaams- adem en periodieke geuren. En hun chagarijnige bekken, niet te vergeten.
En daar weten ze dan ook nog eens een totaal flatertheater van te maken, voor de helft op kosten van iedereen die er niet dood in gevonden wil worden.

vetkleppert | 29-03-13 | 09:09

Om klachten over de service te voorkomen leveren we geen service meer.

Ook kunt u aan de loketten geen klachtenformulieren meer verkrijgen.

Oftewel: De tiefus!

Minachtend, de N.S.

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:08

Voortschrijdend inzicht qua marktdenken bij de NS. Een stapje vooruit, twee stappen achetruit.

Godsammekraken | 29-03-13 | 09:07

Dank GS voor 2x gooien met mijn tegel.

ZDEV | 29-03-13 | 09:06

1 April, treinstel in je bil?!

SjonnieDeBoer | 29-03-13 | 09:06

-weggejorist-

ZDEV | 29-03-13 | 09:05

En daarom: de auto.

Ik sta nog liever in de horrorwinterfiledesdoods dan ooit één stap in een trein te zetten.

ZDEV | 29-03-13 | 09:05

Ik heb hier wel een mening over maar die is feitelijk niet belangrijk want ik zet nog liever mijn klabanus 3 keer tussen de voordeur als dat ik ooit gebruik zou maken van de NS.

Cuyahoga | 29-03-13 | 09:04

Fuck je klanten. Daar ben je tenslotte monopolist voor.

vetkleppert | 29-03-13 | 09:03

Reizigers die vrijwillig van het OV gebruik maken zouden nergens hun mening over mogen geven.
Reizigers die gratis van het OV gebruik maken moeten uberhaupt niet zeiken, graties ies graties.
Reizigers die gedwongen van het OV gebruik maken, tsja...

P.A. van der Werff | 29-03-13 | 09:03

De NS is een top bedrijf met een fantastische geschiedenis. Gelukkig komen de meeste bedrijven niet in de buurt van dit soort prestaties.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen

toetanchamon | 29-03-13 | 09:03

Fatwabuster | 29-03-13 | 09:01 Maar die treinen op tijd laten rijden is ook veel makkelijker als je niet telkens mensen er in of er uit moet laten.

Gedoe allemaal.

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:02

Typisch NS.. in plaats van het probleem aan te pakken schakelen keren ze zich weg van het probleem. Zo halveren ze ook gewoon de dienstregeling in de winter, 'probleem' opgelost.

mijntweecent | 29-03-13 | 09:02

Niets nieuws: NS (en de rest van 'dienende' Nederlandse nutsbedrijven) negeren hun klanten al jaren. En ze komen er nog mee weg ook.

chuchundra | 29-03-13 | 09:02

Uiteraard.... de NS is er niet voor de reiziger maar voor de bonussen van de Raad van Bestuur.... *zucht*

Fatwabuster | 29-03-13 | 09:01

De kwaliteitsbeoordeling gaat weer aan de hand van de kwaliteit van de koffie in de personeelskantines op de stations.

Zoals vroeger.

zeg maar jansen | 29-03-13 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken