Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grafiek Des Doods van Nederland

rehnnn534.png Voor bureau- en technocraten die puur met fantasievolle modellen werken blijft de realiteit een onbegrijpelijk fenomeen. U was al bekend met deze grafiek, waaruit blijkt hoezeer de rekenmeesters van de Europese Commissie er iedere keer weer mijlenver naast zitten wat betreft Griekenland. Zo'n grafiek bestaat er nu ook voor Nederland. Zie plaatje, klik voor groot. In het zwart de gerealiseerde groei danwel krimp, in de stippeltjes de door de EC verwachte groei slash krimp. Lijkt nergens op, inderdaad. Ziet er ook lekker realistisch uit, die omhoog knallende stippellijn der voorspelling, niet? Meer info hierrr, tekenen indien een keer niet uit de lucht wegens gammele servers daarrr.

Reaguursels

Inloggen

@azoturie | 24-02-13 | 11:39
Dat zou het mooiste zijn, maar..
Van "onze" politici hoeven we niks te verwachten, die zijn er niet voor de bevolking maar voor zichzelf en de EU.
En de steeds dommer wordende bevolking stemt de volgdende keer weer braaf op dezelfde partijen die ons in de shit hebben geholpen, want dat moet van de tillevisie..

Slipsnifter | 24-02-13 | 11:43

Ik bedoelde het eigenlijk meer als land...
-
dan kunnen wij onze eigen boedel weer even een tijdje bestieren...
-
moet je eens kijken hoe snel wij weer boven Jan zijn...

azoturie | 24-02-13 | 11:39

Hoe komt het toch dat ik bij die Nieuwsuur-aflevering veel meer overtuigd raak door zo iemand als zo'n
Ewout van Engelen en totaal niet door de beide heren politici van PvdA en VVD,die stijf naast elkaar zitten en nog net niet bij elkaar op schoot.
En dan is het nog niet eens op wat de heren te zeggen hebben,maar ook de manier waarop en de daarbij horende lichaamstaal.
Hoe komt het toch dat ik steeds meer het gevoel krijg en er ook van overtuigd raak door politici bedonderd te worden en dat ik al geen enkele waarde meer hecht aan hun M.G.H.B.-(Morgen Gaat Het Beter)gelul.
Volgens mij heb ik die karakteristieke afkorting het eerst gehoord van Kees de Kort... ere wie ere toekomt.

pielewaaier | 24-02-13 | 11:34

@azoturie | 24-02-13 | 11:16
Als die ratten het niet onmogelijk hadden gemaakt je hut te verkopen zou dat een prachtige optie zijn..

Slipsnifter | 24-02-13 | 11:24

Het klootjesvolk mag vooral niet weten wat er écht aan de hand is.
-
Wij mogen niet weten met hoeveel honderden miljarden(misschien wel: biljoenen) de Italiaanse en Franse boeren nog gesteund moeten worden.
-
Let us get the hell out of here - while we still can.

azoturie | 24-02-13 | 11:16

De grafiek is de uitkomst van de vele EU-sessies in Brussel de laatste 5 jaar.Veel landen en vooral de kleinere krijgen het nivellerende beleid van Brussel over zich heen.Iedereen gelijk arm is de leus.Voor 2008 was het nog : Iedereen gelijk rijk.Alleen de grote landen als Duitsland en Frankrijk steken nog een spaak in het wiel al belijden ze met de mond nog wel het solidariteit-principe.Gevolg: Het glas is voor de meerderheid van de bevolking half leeg en de 2 groten half vol.De situatie lijkt veel op die van de republiek en zijn vijanden in 1672 : Een rampjaar.

Dolphi | 24-02-13 | 10:03

Die lijnen lijken wel verdacht veel op het PVV logo!

Echte naam7227 | 24-02-13 | 09:15

Moet dat niet zijn: 'groeigrafiek van doods Nederland'?
Oh wacht.. er is gewoon simpelweg met de 'gegevens' -mochten die al bestaan- geknoeid. Wat is dit voor pipo ruksite trouwens.. nog geen zinnig woord gelezen. Allemaal helden zekers? Of zitten jullie simpelweg op WOIII te wachten? Regel ik ff voor jullie.. deal?

De Onschuldige Smurf | 24-02-13 | 06:56

Toch knap dat er in een tijd van zogenaamde europese vrede een achade aangericht is aan Nederland die onomkeerbaar is. We zijn berooid , berooft , bestolen , genaaid en leveren tot op de dag van vandaag beetje bij beetje van alles in. En dat zonder oorlog ! Ongekend. We zijn bezig met herstel betalingen waar wij part nog deel aan horen te hebben.Om mij heen zie ik steeds meer kleine rookpluimpjes als voorbode van komende puinhopen. Dit gaat niet lang goed meer beste mensen. Lees vooral ook eens dit op uw nuchtere maag :http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/02/Eurobedrog%20deel%20I:%20de%20kosten%20van%20de%20euro%20-%20700%20miljard%20en%20counting

ja,diedus! | 24-02-13 | 06:17

Economie is ook helemaal geen wetenschap, het is meer een soort van voodoo.

Darylium | 24-02-13 | 05:56

De bom die het financiële systeem zeer binnenkort zal laten ontploffen zijn de derivaten. De gigantische bankenverliezen uit 2008 zijn in dit gokpaleis, met een omvang van 10x de totale omzet van de hele wereld, verstopt als quitte of dubbel gok, op quitte of dubbel gok, door een stelletje misdadig gewetenloze bankiers. Dat dit eindig is zien we inmiddels in Italië, waar het gaatje weer gestopt is met een stiekeme bailout van de ECB a 100 miljard. Met al het geld in de wereld is dit nog niet te redden.
Hier is echt op geen enkele manier een oplossing voor, behalve dan maar weer de guillotine uit het vet halen.
De reddingspogingen van onze politici zijn echter wel 100% succesvol, omdat het ultieme doel is dat de wereldbevolking wordt teruggebracht tot ca 1 miljard mensen. Die andere 6 miljard komen, wellicht nog dit jaar, gewoon van de honger om. Geld zal van de ene op de andere dag niets meer waard zijn.
Deze plannen komen telkens weer naar voren op zekere bijeenkomsten waar onze Bea toch zo trouw naar toe gaat, de laatste keer nog arm in arm met Rutte en Pechtold. Deze mensen zien ons als een plaag en hebben hun busje rattengif klaar om te strooien.
http://larouchepac.com/node/25602

Kromme Tenen | 24-02-13 | 04:32

Zolang wij mensen als Rutte en Samson toloreren in de 2 e kamer wordt het alleen maar erger Rutte denkt alleen maar richting de EU en Samson tja opsluiten en sleutel weggooien deze man zit er zeker niet voor de Nederlanders . nee mensen achtie en weg met deze regering dat is de enige oplossing nog weg uit die geldverslindende EU weg met die dictatuur die Brussel heet , Brussel die gaat uitmaken waar wij ons geld aan uitgeven Brussel die zegt wat wel en niet mag FLI**ER op met je Brussel geef mij maar gewoon Nederland

rukkieduck | 24-02-13 | 03:44

In een organisatie die zelf haar broek moet ophouden wordt je als toekomstplannen makende medewerker al vervangen als je prognoses er twee keer zo'n tien procent naast zitten. Bij die eurocraten gebeurd dat niet eens als je meerdere keren het omgekeerde prognosticeerde van wat gerealiseerd werd.
Zoiets irrationeels kan toch onmogelijk een lang leven beschoren zijn?

WirMachenMusik | 24-02-13 | 02:26

Die tekening lijkt nog het meeste op een gans.
... met een snor aan de punt van de snavel

Nou, als dat een gans moet voorstellen, ik had em het eerst gezien!

Bosgeus | 24-02-13 | 01:56

Natuurlijk moeten ze dit wel doen. Dan lijkt het er mooi uit te zien en kunnen we nog vele miljarden afdragen aan de EU. NIET totdat we zelf zo arm zijn als Griekenland. Nee, tot we echt helemaal failliet gaan

Patatter | 24-02-13 | 01:50

@damnschreeuwer | 24-02-13 | 00:07 |
of de bank komt binnenkort even aanbellen of je ff wil bijstorten omdat je hypotheek te veel uit de pas loopt met de waarde van je huis.

Jopie2009 | 24-02-13 | 01:13

@Poepus | 23-02-13 | 21:23 |
Met de wetenschap van nu zou ik een harde ICT opleiding hebben gekozen.
Overal zit ICT van de grote bank tot en met de overheid en een technisch bedrijf, hetzij als software-engineer en/of als systeembeheerder.

ProAsfalt | 24-02-13 | 01:01

@kapitein_iglo | 24-02-13 | 00:03
Ik profileer mezelf niet als een beter persoon, verre van dat en heb ik nergens verwoord. Mijn empathisch vermogen is er wel, maar ik las werkelijk niets over je persoonlijke levensmotivatie. Na deze reactie vind ik je wel een beste kerel. Succes en Godspeed. Je regel na die laatste puntjes.. was het maar zo

TDieuww | 24-02-13 | 00:20

@Niemands Knegt | 23-02-13 | 20:07
Ik roep al jaren dat ze bij de inwisseling minimaal 10% van onze economie hebben weggegeven. Het blijkt nu zelfs nog erger. Maar wat mij ergert is dat de MSM hier totaal geen aandacht hebben willen schenken.

BekiekUtMoar | 24-02-13 | 00:19

Itzamná | 23-02-13 | 23:00 |
welnee, je nieuwe huis is ook zoveel gedaald, en als je iets in een hogere prijsklasse koopt is het relatief voordeliger, dus maak je winst per m2.
Maar als je toch niet van plan was te verkopen, maar gewoon prettig in je huisje wilt blijven wonen dan verandert er helemaal niks, dat wordt nog wel eens vergeten. (behalve dan dat je ozb-waarde daalt)

damnschreeuwer | 24-02-13 | 00:07

@TDieuww | 23-02-13 | 23:37 | | Reageer+ | 0
aan je totale onvermogen om mijn persoonlijke levensmotivatie te bevatten, zal het niet liggen...Neen maar van mij aan dat ik voldoende gemotiveerd ben om dik 12uur per dag mijzelf in te zetten om te werken en daarnaast, nog voor zoveel ik geven kan, mijzelf in te zetten en te geven voor mijn gezin...Dus om jezelf te profileren als een beter persoon = bewijslast aanvoeren...of zit je als vrijgezel werkeloos thuis bij je ouders?

kapitein_iglo | 24-02-13 | 00:03

@Feynman
In Afrika en Azië zijn ze gehard, wanhopig en meedogenloos. Hier moeten we onze schaarse sodaten achter de spelcomputer vandaan trekken, ze motiveren met fruithapjes en knuffels en op de vijand afsturen met incomplete uniforms en wrak materieel met te weinig brandstof door het geldgebrek. Met een hand op de rug zullen de onbeschaafde horden ons innemen.

De Geus | 24-02-13 | 00:00

Ik begin bijna spijt te krijgen van mijn vertrek uit Sierra Leone.....

ja, ZO slecht gaat het met Nederland.

King of Crohn | 24-02-13 | 00:00

Feynman | 23-02-13 | 20:46 |
je kan wel dramatisch gaan doen, maar europa is nog altijd stabieler dan afrika, zuid-amerika (argentinie is bijna weer failliet), Midden-oosten en grote delen van Azie. dus ook al gaat het hier echt slecht, we doen het nog altijd beter dan die landen. Een weekje in die landen rondlopen en je beseft dat ze daar nog een heeel lange weg te gaan hebben. We lopen nog minstens 15 jaar voor.

damnschreeuwer | 23-02-13 | 23:45

Heel leuk, vanleeuwen, maar wat we nodig hebben om dit een halt toe te roepen is momenteel denk ik alleen nog maar een revolutie, en dat gaat niet gebeuren met een comateuze bevolking die liever kijkt naar d-sterren die van een schans springen

GödelsRevenge | 23-02-13 | 23:40

@kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:03
Jij lijkt me het type dat aan de zijlijn een visstick staat te vreten terwijl de joden worden afgevoerd. Ga maar lekker op je rug liggen dan. En als we het toch over schildpadden hebben, daar kun/kan je beter soep van koken in plaats van frituren.
En nu jij weer, ik lees morgen de samenvatting wel

TDieuww | 23-02-13 | 23:37

Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:53 |
Wat een vrouwenlogica. Aanbiedingen kopen en melden wat je verdiend hebt, ondertussen heb je gewoon uitgegeven.

Watapatja | 23-02-13 | 23:31

Van Duyvenbode | 23-02-13 | 23:18 |
Als je huidige huizenprijzen vergelijkt, met wat het kost om een nieuw huis te bouwen, dus materiaal, arbeid et cetera. Dan ontloopt elkaar dat niet veel.
Wel zal de bouw de komende jaren nog vaster komen te zitten, door de punten die jij noemt.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 23:22

Gisteravond bij nieuwsuur,was er zo'n financiele dozen/verzekerings schuiver van de Rabo, ik heb zelden iemand gezien die iets wat krom is, recht probeerde te praten.
Zal via uitzending gemist nog wel terug te zien zijn.
Rabo de grootste hypotheek verstrekker van nederland, volgens mij staan ze ook al tot hun enkels onder water.

kneuterzak | 23-02-13 | 23:21

Ik was in Haren | 23-02-13 | 23:11

volgens mij zit er nog minstens 53% lucht in de huizenprijs.
We zetten het even op een rijtje: de kosten voor de zorg gaan
parabolisch de komende jaren, wat de koopkracht nekt.
De kosten voor energie, voedsel e.d. gaan ook stijgen. Misschien niet nominaal, maar dan wel reëel.
Komt daar nog eens de vergrijzing bij, en het feit dat bijna niemand nog een vast arbeidscontract krijgt dezer dagen, en dat de banken als de dood zijn een hypotheek te verstrekken, dan is mijn conclusie dat de huizenmarkt de eerste decennia eerst nog veel verder wegzakt en vervolgens niet meer overeind komt.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 23:18

@Pjoi | 23-02-13 | 20:03
Als je er in die 3 waarden zo naast zit, doe je toch iets fout (al is het een overtrokken vertrouwen in je meetwaarden)

frank87 | 23-02-13 | 23:16

Itzamná | 23-02-13 | 23:00 |
Ik geloof niet dat er nog 20% gebakken lucht in de huizenprijzen zit. Als je niet zeker bent van je baan, moet sowieso geen huis gaan kopen. Waarschijnlijk krijg je niet eens een hypotheek mee dan.
Maar als je van plan bent om groter te gaan wonen en je hebt een stabiele situatie, dan zou ik niet weten, waarom nu niet.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 23:11

@Itzamná | 23-02-13 | 23:08 | | Reageer+ | 0
zo dachten velen als u in de oorlog
( om maar eens een godwin erin te gooien )

kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:11

@Ik was in Haren | 23-02-13 | 23:07
Voor Wertheim bijv. wel.
* ben weg *

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 23:10

kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:03 | + 0
Ik sliep al. Bon. Ik heb niks met 'het volk' of 'de Hollander'.

Met niemand eigenlijk. Eenzame wolf en zo. Slaap lekker, morgen verder, misschien zit er dan wat meer seks in het topic.

Itzamná | 23-02-13 | 23:08

@kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:03 | | Reageer+ | 0
1 "soort" mag weggejorrist worden uit mijn zin....dank u

kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:07

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 23:04 |
Als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik er niet één zo leuk dat ik de televisie er voor aan zou zetten.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 23:07

ik heb dat positieve geneuzel over ein reich nooit zo begrepen. Daarom zeiden we ooit ook met meer als de helft nee maar dat feestje mocht geen doorgang hebben. Sterf nu maar een langzame dood met je eu. Ik pak m'n koffers in.

sufkut | 23-02-13 | 23:06

@Itzamná | 23-02-13 | 23:02
Ja logisch 200 werkgevers en 1 klant maakt het een beetje ingewikkeld.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 23:06

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 23:00 | + 0
Schat, kan m/z ken. Niet meer dan een typo - zelfs die maak ik zelden.

Nu maar gauw onder de wol met Truman Capote, In cold blood (in NL 'In koelen bloede'). AanraderT.
Slaap lekker, maar hou een oog open.

Itzamná | 23-02-13 | 23:05

@Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:59
Had dat eerder gezegd, Youp was aardig saai, de jongere generatie cabaratiers is een stuk beter.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 23:04

@Itzamná | 23-02-13 | 22:55 | | Reageer+ | 0
no offence taken!
juist jij bent dat soort wat dat soort enthousiasme genadeloos neersabelt!
Hoe jammer is het dat jij het probeer te zien vanuit een vechters perspectief en niet vanuit een: "ik ga op mijn rug liggen en geef mezelf over" positie.

kapitein_iglo | 23-02-13 | 23:03

Zoals hier in de panelen meermaals voorspeld, gaat dankzij onze incompetente eurofie regering, geleid door een nepliberaal van de patatgeneratie en een ex-milieuterrorist, het land stilaan volledig naar de knopppen.

Nestorix | 23-02-13 | 23:02

Ik wens u allen 1 goede nacht. Slaap lekker en maak je geen zorgen. Handjes uit de mouwen, voor jezelf beginnen. Beter 200 klanten dan 1 werkgever.

Liefs (mezcal is waiting out there),

Itzamná | 23-02-13 | 23:02

Tavroch | 23-02-13 | 20:44

Nee ik ben geen econoom. En zie dit soort grafiekjes ook altijd als een mededeling 50% kans dat het klopt 50% kans dat het niet klopt. Leuk die standpunten zie je het klopt niet maar waar is dan jouw grafiek uit die tijd?

Ik wordt een beetje moe van die talloze zie je wel en ik wist het wel "specialisten" of het nu overheid of bloggers zijn. Zo ook in dit topic, ja met de wetenschap van nu klopt het niet maar een eigen vooruitzicht daar waagt men zich niet aan.

Wees dan een vent en doe je voorspelling en kom dan na een jaar terug met een vergelijk of je het wel of niet juist had. Ik weet het niet, hier en daar wel iets wat positieve signalen maar of die lijn opwaarts dit jaar, volgend jaar of later gaat komen? Geen idee.

Bedenk | 23-02-13 | 23:01

@Itzamná | 23-02-13 | 22:49

Geen idee wat je "kan" van mijn buren maar volgens mij "kannen" ze jou niet. Het enige wat mijn buren karnen is boter. Mensen die honger hebben komen langs als luizige bedelaars met een kinderwagen zonder banden. Dat is al eeuwen zo en dat is jou lot straks ook vermoed ik.

Grote bekken voor de tijd en langs de zijlijn en uiteindelijk bedelend om een maaltijd. Luizige bedelaars worden die mensen uit een stad met die grote monden als ze geen vreten meer hebben. Of ga je me vertellen dat je daadwerkelijk drones, desert eagles etc. in huis hebt?

Even voor jou verhaal, al mijn buren hebben jachtgeweren in huis, geen bluf, die hebben we gewoon.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 23:00

Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:53 | + 0
Het verschil is 10% van 150K ofwel een 15K.
Daalt de woning met 20% in waarde, ben je met je nieuwe huis 90K armer.
Met je oude huis zou dat 60K zijn.

Dubbel zo groot verlies dus. Ik denk dat er wel een 20% lucht in de woningprijzen zit.

Raar advies van je, al helemaal als je bedenkt dat een werknemer niet echt zeker van z'n baan of hoogte van z'n loon is in deze tijden. Die zou wel gek zijn jouw advies op te volgen.

Dat er nog huizen verkocht worden komt doordat mensen scheiden of doodgaan en men doorgaans weinig keus heeft. Of zonder baan komt te zitten.
Het is daarom verstandig om de rouwadvertenties te volgen, hoe macaber ook, maar hee, wat maakt dat uit? Geld is geld.

Itzamná | 23-02-13 | 23:00

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 22:56 |
Net als die grafiek, had ik dat over Najib Amali ook aardig kunnen voorspellen.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:59

OT, die Najib Amali was waanzinnig slecht, trieste vertoning kan geen grafiek tegen op.

Uw Verzekeringsadvis | 23-02-13 | 22:56

kapitein_iglo | 23-02-13 | 22:50 | + 0
Juist die Hollanders met hun 'oranjedingetjes' en hun dodenherdenking voor de slachtoffers van de 80-jarige oorlog - daar hebben we niets aan.

't Zijn allemaal volslagen debielen, net als jij. Niet persoonlijk bedoeld hoor, zuiver geestelijk.

Itzamná | 23-02-13 | 22:55

duitsel | 23-02-13 | 22:49 |
Als je naar een groter/duurder huis wil, is het helemaal niet zo gek om het nu te doen. Stel dat je 10% minder krijgt voor je woning van €300.000,- maar je betaalt ook 10% minder op je nieuwe woning van €450.000,-, dan houd je naast een dikke hypotheek ook wat geld over.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:53

Eric Blair | 23-02-13 | 22:41 | + 0
Wat hij over ambtenaren zegt klopt wel.
De rest is onzin (China en onze fijne bestuurders).

Itzamná | 23-02-13 | 22:52

Itzamná | 23-02-13 | 22:39

Het volk heeft voor de eigen executie het recht om te stemmen op de beul van voorkeur.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 22:50

afgelopen zomer huis gekocht voor dik 50.000 onder de vraagprijs. Moet ik me druk maken?/bang laten maken?
In de jaren '80 ging het ook heel slecht, kijk hoe het daarna gegaan is..de neiging is wel om te doemdenken, maar geloof mij nou maar: dit is gewoon een financiële "reset"!
10 jaar geleden ben ik de schuldhulp in gegaan om een nieuwe start te maken en er vervolgens ( financieel & mentaal) zoveel sterker uit te komen. Geloof mij nou maar dat ik uit ervaring spreek dat iedereen die nu onder water dreigen te gaan qua hypotheek, nog een hele lange en leerzame weg te gaan hebben, voordat ze daadwerkelijk zien hoe verrot de financiële wereld eigenlijk is.
Zij geven niets om wie je bent of hoeveel je geeft om je eigen kinderen of je toekomst...het gaat hun alleen maar om de bonus of hun targets. Ze hebben schijt aan je toekomst, of je het met hangen en wurgen je pensioen haalt of dat je voortijdig aan je einde komt...hun maakt het geen reet uit, hun bonus is al binnen!
ik lees veel, echt veel hoe de financiële wereld in elkaar steekt en ik kan je zeggen; het is als een teek: profiteert alleen van de gastheer om vervolgens los te laten als ie zich volgezogen heeft.
Wat de oplossing is? Tja....dat is waar wij als burger goed in zijn...zoals oranje de finale van het WK speelt of op de dodenherdenking: 1 front wezen!
Dat is waar wij Hollanders goed in zijn!

kapitein_iglo | 23-02-13 | 22:50

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:40 | + 0
We gaan het meemaken schat. Eerst verkenning en dan, pats, een bom op je harses. Vervolgens neemt het grauw het vee mee en de door jou jaren gespaarde conservenblikken.

That's the way the cookie crumbles. Mensen die honger hebben en niks te verliezen doen alles om in leven te blijven. Geldt ook voor je buren. Pas daar maar voor op.

Enneh, niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb hè? Ik kan wat van die buren, je weet het niet.

Itzamná | 23-02-13 | 22:49

De huizenprijzen dalen, dan verkoop je toch?
Jullie kochten toch ook omdat ie omhoog ging?
Of gaat het allemaal nog goedkomen....

duitsel | 23-02-13 | 22:49

Eric Blair | 23-02-13 | 22:41 |
Och als je altijd in de crisis zit, net als ik, dan is een wereldwijde crisis alleen maar even een relatieve vermindering van je eigen crisis.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 22:44

@Itzamná | 23-02-13 | 22:17

Ik denk inderdaad dat zulke hordes simpel te weerhouden zijn. Het leger heeft geen belang bij het platteland, alleen deserteurs. Waarom zou iemand drones op een
afgelegen gebied af sturen?

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:40

Lieve schatjes, ik ga even zuipen.

Itzamná | 23-02-13 | 22:39

Van Duyvenbode | 23-02-13 | 22:18 | + 0
Als ik naar droom, denk ik dat ook wel eens. Geloof dat WFH ooit al iets soortgelijks zei over 'het volk' - kan niet zonder kerk, knoet of KGB.

En 'dat volk' heeft dan nog stemrecht ook. Verbazingwekkend.

Itzamná | 23-02-13 | 22:39

Volgens mij gaan we het hier ook nog wat minder krijgen.
Nee..., met de komst van de euro zijn we er niet op vooruit gegaan.

Harry de Slijter | 23-02-13 | 22:35

martinned | 23-02-13 | 22:26 | + 0
Niks is recessieproof, maar heb je niks, dan verandert een recessie daar ook niets aan.
Onderstaande link grootte van pensioenfondsen. Loopt in de honderden miljarden, medio 2012. Kapitaaldekking, weet je wel. Eind 2009 nog meer dan 700 mld, nu natuurlijk lager, maar niet gering.

www.companyinfo.nl/extra-diensten/Over...

Itzamná | 23-02-13 | 22:35

@Supermatthijs | 23-02-13 | 22:09

Nope, wachttorens zijn tegenwoordig uit de mode, met camera's kunnen we veel eenvoudiger.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:34

Af en toe zenden ze ook interviews uit over Politik op de voetbalzender radio 1, en die lijken lul voor lul op een aflevering van creatief met poep. Ze kunnen het beter houden bij Sjaak van Gelder en Thomas van 't Hek.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 22:32

@sjaakdeslinksesul | 23-02-13 | 22:03

Poen heb je weinig aan als je geen vreten, warmte en een onderkomen hebt. Als je met geld niks meer kunt kopen heb je een probleem.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:30

@Itzamná | 23-02-13 | 22:11

FF snel: Handig ons pensioenstelsel, want de beleggingen van die pensioenfondsen zijn absoluut recessie- en bankencrisis-proof!

martinned | 23-02-13 | 22:26

@Niemands Knegt | 23-02-13 | 20:07
Yep, Madrid is een grote puinhoop vandaag...

La Bailaora | 23-02-13 | 22:24

In feite zijn de lichtgetinte kloodtzakjes die ons structureel overvallen de voorbodes van de barbaarse horden die over ons kapotbezuinigde en onverdedigde land zullen uitstromen.

De Geus | 23-02-13 | 22:23

Stormageddon | 23-02-13 | 22:12 | + 0
LOL.

Itzamná | 23-02-13 | 22:19

Itzamná | 23-02-13 | 22:11

Een EU-dictatuur vinden ze hier helemaal geweldig, want dan hebben ze het idee dat ze belangrijk zijn. Mensen zien een dictator al gauw als de hardvochtige vaderfiguur. Hij slaat ze bont en blauw, en zij denken dat dat voor hun eigen bestwil is.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 22:18

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:08 | + 0
LOL, moeder.
Die Desert Eagle (niet:dessert) is nog iets van vroeger, hoewel je er beter geen ruzie mee kunt krijgen. Ik laat nu vanaf 020 een drone de handel platleggen.
Dacht je nou werkelijk dat een horde van laten we zeggen 100.000 mensen die naar de landbouwgronden of wat ook in NL oprukken tegen te houden is als er in feite geen politie, leger of ander gezag is?
Dream on.

't Zal je misschien al zijn opgevallen dat er steeds meer overvallen plaatsvinden op gewone woonhuizen, doorgaans villa's. Makkelijke prooi. Dat wordt alleen maar erger, je kunt er op wachten.

Itzamná | 23-02-13 | 22:17

Dit komt niet meer goed hoor. De regering verzint alleen nog wat stoplappen hier en daar, terwijl we pijlsnel op de afgrond af razen. Er is een keiharde ommekeer nodig, maar onze politici kunnen daar niet in voorzien. De wal zal het schip keren. Er zal chaos uitbreken, gevolgd door een afrekening. Als het tegenzit worden we vervolgens veroverd door de mohammedanen.

De Geus | 23-02-13 | 22:16

@Supermatthijs | 23-02-13 | 22:09
Wat heeft het Leger des Heils er nu mee te maken?

Stormageddon | 23-02-13 | 22:12

@sjaakdeslinksesul | 23-02-13 | 22:04 | + 0 -
Ook aan zelfgenoegzaamheid is geen gebrek zo te horen.
.
Maar verder fijn voor je, houwen zo!

Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 22:12

martinned | 23-02-13 | 21:52 | + -1
De EU durfde de confrontatie met de twee grootste lidstaten niet aan, zie link.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/02/eur...

Die pensioenreserves heb ik erbij gesleept omdat de meeste landen een volstrekt debiel omslagstel hebben (niet te financieren) en men dan gaat kijken, allzumenschlich, naar 'the deep pocket'.
Die hebben wij. Denk maar niet dat dit onopgemerkt is gebleven - dat het ietwat off topic is wil ik je nageven, dat het een rol zal spelen in de toekomst lijkt me evident.
NL heeft geld, dus daar moet je zijn - hoe moeilijk zouden staten als Dld. en F. het zich maken?

NL had nooit in de eurozone moeten stappen, daar is, naar het lijkt, elke Nederlander zo onderhand wel achter. De EU had er ook nooit moeten komen - een politieke unie met totaal verschillende landen is gedoemd te mislukken. Erg slim om eerst te beginnen met een monetaire unie, nog nooit vertoond.

Niet voor niets zeiden de Amerikanen bij de aanvang van de euro al dat het een fail zou worden. Ze hebben gelijk gekregen. De EU kan, dat durf ik wel aan, geen andere kant meer op dan die van de dictatuur. In feite is het nu al dictatoriaal. Ik mag hopen dat de Britten er uit stappen en, moge Godt ons helpen, nog meer landen.

Europa is er niet om Frankrijk en Duitsland van oorlogjes af te houden, lazer toch op, dat regelen ze zelf maar.
Kusje van je eurofieltje,

Itzamná | 23-02-13 | 22:11

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:08 | + 0 -

Ben je die wachttoren niet vergeten ?

Supermatthijs | 23-02-13 | 22:09

@Itzamná | 23-02-13 | 21:43

Geen idee waar je woont, maar je denkt werkelijk dat we hier op het platteland volkomen debiel zijn? Mijn erf is fysiek beveiligd middels muren, hekwerken, heggen, prikkeldraad en meer van dat soort zaken. Alleen mijn huis heeft al 3 veiligheidszones, dat allemaal nog afgezien van waakhonden, jachtgeweren en zwaar materieel als trekkers, shovels etc.

Voordat je/jullie in een straal van 3 km bent/zijn weten alle buren al dat je/jullie in aantocht zijn. Het is niet voor niets dat het platteland al eeuwen allerlei oorlogen etc. simpel doorstaan.

Buiten al die zaken om, wij weten nog hoe we op simpele manieren aan voedsel kunnen komen. Een mol, konijn of haas vang ik binnen het uur met een simpel stukje ijzer(draad). Nog afgezien van vissen, reeën, wilde varkens etc.

Ik zou zeggen, kom maar op met je dessert eagle, we lusten je rauw.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 22:08

Ohja een hoge opleiding en dito arbeidsethos... hahaha.

sjaakdeslinksesul | 23-02-13 | 22:04

Ik verdien ieder jaar weer meer poen, wat doe ik verkeerd?

sjaakdeslinksesul | 23-02-13 | 22:03

Feynman | 23-02-13 | 20:21 | + 32 -

Gelukkig heb ik al een titel in de techniek

Afrikaganger | 23-02-13 | 22:00

Nou ik denk dat het de mensen verder niks interesseert, die willen slechts vermaakt worden. Zo zie je maar weer, het volk wil gewoon belazerd worden. En hoe harder het gepakt wordt, des te dankbaarder het is.
Dit volk ontleent zijn status aan zijn eigen achterlijkheid.
Populus decipi vult.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 21:58

@Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 21:43

Buiten de zwarte handel en de ruilhandel, hier op het platteland kennen we ook nog eens noaberhulp/noaberschap, of zoals die ongekozen Duitse ruifvreetster het zegt, nabuurschap/nabuurhulp.

En ach, in alle oorlogen en slechte tijden hebben de mensen op het platteland altijd te vreten gehad.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:54

@Itzamná | 23-02-13 | 21:34

... dus schreeuwde Nederland moord en brand totdat er een Commissie-budget-dictator zou komen. Dat hebben de Fransen niet bedacht, dat kan ik je verzekeren.

En WTF pensioenreserves? Wat heeft dat nou weer met dit verhaal te maken?

martinned | 23-02-13 | 21:52

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:45 |
*slaakt een diepe zucht*
Dat wordt weer reïncarneren dan vannacht.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 21:50

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:42 | + 0
Ik loop hier ook al jaren m'n tijd te verdoen hoor, let maar niet te veel op dat zwitsalletje.
Overigens heb ik sinds de crisis behoorlijk verdiend op de beurs, dat dan weer wel. Niet eens zozeer op rationele grond als wel op spiegologie van de koude bodem.
Rationeel is er ook niets te zeggen over de toekomst. Extrapolaties komen soms uit, soms niet - daar hebben wij niets aan.
Inmiddels ben ik daar weg. Cash is king, zoals je wel hoort. Nou ja, je kunt ook je hypotheekschuld aflossen, heb je daar geen zorg meer over. Zoals je weet zijn bezittingen volatiel, maar schulden massief.
Veel mensen vergeten dat, geloof ik.

Itzamná | 23-02-13 | 21:50

@neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:45
Shit! Ik haal gauw de ruitenwissers van de ruiten, voordat ze vastvriezen.

TDieuww | 23-02-13 | 21:48

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:38 | + 0
Ik denk dat er niet veel te ruilen valt, moeder, als ik met een Desert Eagle onder je neus sta te zwaaien.
Jij denkt nog wat te immobiel, laten we zeggen 'Amish'.

Om een lang verhaal kort te maken. Je gezin wordt uitgemoord en wat je aan vreten hebt wordt gewoon meegenomen.
Klaar, einde oefening.

Itzamná | 23-02-13 | 21:43

@roze_bril | 23-02-13 | 21:32

Nee, maar voel je vrij om er 1 te verzinnen.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:43

@ neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:31 | + 0 -
Ja dat is veel belangrijker, heb je te eten en kun je een ander iets te eten aanbieden?
.
Of iets anders dat nuttig is en waar vraag naar is.
.
Dan druk je in feite je eigen geld, wat de valuta van dat moment ook moge zijn.
.
Zo zet je iedereen buitenspel, inclusief banken en overheid.
.
Inderdaad gewoon hard werken is helemaal zo slecht nog niet. Lekker Spartaans, dat houdt je met beide benen op de grond.
.
Al die abtracties lossen niks op. Zo'n grafiek is wederom een goed voorbeeld van de waanzin van academische vingeroefeningen. Heeft bovendien ook geen spat met de werkelijkheid te maken, want de zwarte economie wordt niet meeberekend en dan lees je net in het kolommetje van powned over 300 kg coke + een half miljoen. Tsja... Hallo!!!

Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 21:43

@neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:38
Ik kan mijn toetrek nemen in een ecologisch zelfvoorzienend huis (eigen water en elektriciteitsvoorziening) met grond. Of emigreren. Maak me ook niet zo druk. Wel even wat schietles nemen nog.

doenormaal! | 23-02-13 | 21:42

@Itzamná | 23-02-13 | 21:26

Je wordt anders vrij laat wakker, hier wisten we al jaren hoe dat oplichterssysteem in elkaar steekt. Het vervelende is dat onze tegenstander aluhoedjes heeft ingehuurd, overigens zonder dat ze het zelf weten.

Misschien wordt het weer tijd voor ouderwetse gilden oid.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:42

@doenormaal! | 23-02-13 | 21:25

Historie gaat er zeker gemaakt worden, ik ben alleen bang dat wederom de verkeerde partijen slachtoffer zullen worden. Gelukkig woon ik op het platteland en kan ik het goed vinden met de buren. Ruilhandel gaat het helemaal worden in de komende jaren.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:38

martinned | 23-02-13 | 21:26 | + -1 -
Ik meen me toch te herinneren dat zowel Duitsland als Frankrijk ook niet altijd die 3%-norm haalden en er vervolgens niets tot weinig gebeurde.

Wat denk je, zou het komen omdat NL enorme pensioenreserves heeft?

Itzamná | 23-02-13 | 21:34

Bestaat er ook al een naam (zoals Godwin) voor reaguursels die onder zo`n topic als 1e beginnen over een wereldoorlog?

roze_bril | 23-02-13 | 21:32

IK word er zooooo moeeeeeeee van.

ikdenkwat | 23-02-13 | 21:32

@Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 21:22

Btw, in oorlogstijd/economische kuttijd heb je meer aan een moestuin, schietmasker en koeien dan aan een papiertje waarop staat hoe goed je wel niet bent.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:31

@Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 21:22

Eensch, check figuren als Gerrit vd Valk of Hennie vd Most. Gewoon hard werken, niet zeiken en boerenslim.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:29

De Europese Unie brengt ons vrede en welvaart.
/gebroeders Grimm

Jan Passant mk2 | 23-02-13 | 21:27

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:25 | + 0
Ik ben een van de weinigen die altijd wakker is.
Geen makkelijk bestaan, maar 't enige dat de moeite waard is.

Itzamná | 23-02-13 | 21:26

@Watapatja | 23-02-13 | 21:18

Ja, dat is ook de wereld op z'n kop. Niemand heeft er harder lopen zeiken over die 3% regel dan onze regering. En nu zie je wat ervan komt, en dan is dat de schuld van de EU???

martinned | 23-02-13 | 21:26

Poepus | 23-02-13 | 21:23 |
Je moet vooral doen wat je het beste ligt en wat je het leukst vindt. Nu is het crisis, maar als over een paar jaar de economie weer aantrekt, zijn van allebei heel mensen nodig. En je moet het toch een jaartje of 40 vol zien te houden.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 21:26

@neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:19
In ieder geval maken we wel historie. Dat dan weer wel. Alleen de teloorgang van Atlantis kan wat hier nog gaat gebeuren overtreffen. De val van het Romeinse rijk is er niets bij.

doenormaal! | 23-02-13 | 21:25

@Itzamná | 23-02-13 | 21:14

Mooi man, je wordt ook wakker. Btw, we zitten trouwens al lang in die wereldoorlog, alleen gaat de strijd nu niet met kogels, bommen en granaten maar met valuta.

Misschien dat we nog 1 geluk hebben, de oplichters, pardon, oprichters van het piramidespel, aka ponzisysteem, aka monetair stelsel, zetelen in Frankfurt. Als het daar héél hard poen regent druppelt het misschien hier nog iets.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:25

James Lastig | 23-02-13 | 21:00
Bedankt voor de reacties, ook jij Ik was in Haren.
Dit heeft me een hoop gegeven om over na te denken, ik ga me hier in verdiepen.

Ben er alleen nog niet uit of ik dan voor werktuigbouwkunde of elektrotechniek zou gaan.

Poepus | 23-02-13 | 21:23

Feynman | 23-02-13 | 20:21 | + 20 -
Je voorkomt een hoop ellende door je eigen werkgelegenheid, je eigen business te runnen en niet op zoek te zijn naar een werkgever. Dat vereist een andere manier van denken.
.
Iemand als Jim Rogers zegt, ga lekker boeren. Daar zit wel voldoende vraag in de toekomst, want voedsel wordt schaarser.
.
Een zoon van Warren Buffet is inderdaad ook boer.
.
Kun je nagaan. Onvoorstelbaar in Nederland dat de zoon van een puissant rijk iemand, boer zou willen worden.
.
Maar Amerikanen zijn nuchter genoeg om de realiteit te zien zoals die zich voordoet, terwijl in Nederland men maar een beetje ineteressant loopt te doen over iets wat geen fuck voorstelt, zoals een universitaire opleiding bijvoorbeeld. Zeker niet in dit tijdsgewricht waarin topnivo studies gratis via internet te volgen zijn, bijvoorbeeld van Stanford.
.
Daarom begrijp ik dat academische gejammer ook helemaal niet, zoekt en gij zult vinden waarbij Google alle antwoorden aanreikt.
.
Get down to earth zou ik zeggen, letterlijk. En doe het zelf, want je moet het heft zelf in handen nemen en niet je lot uit handen geven aan een of andere politieke zwendelaar.

Greetje Duisenberg | 23-02-13 | 21:22

ProAsfalt | 23-02-13 | 21:13 |
Dat is weer tegenstrijdig met wat Feynman zojuist beweert. Nou ja, voor mij is het toch al te laat. ;-)

Ik was in Haren | 23-02-13 | 21:21

@doenormaal! | 23-02-13 | 21:11

Dat gaat ook nooit gebeuren, kijk maar eind april naar al die debielen die met een rood-wit-blauw vlaggetje gaan zwaaien naar een stel ongekozen Duitse ruifvreters en steeldieven.

*Heer* Olivier is er niks bij, maar die jatte dan ook maar een paar miljard ipv honderden.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:19

Altijd leuk gevonden (en erg waar), onderstaand citaat van Rothschild.
"I care not what puppet is placed on
the throne of England to rule the Empire, ...
The man that controls Britain's money
supply controls the British Empire.
And I control the money supply."

Vrijwel overal op aarde mogen private partijen geld uitgeven (doorgaans giraal, is ook by far het meeste), gebaseerd op... op wat ja?
Raden maar.

Itzamná | 23-02-13 | 21:19

Beter bekend als MGHB (morgen gaat het beter) uitspraken.

Andersom dag | 23-02-13 | 21:19

martinned | 23-02-13 | 21:11 |
Aan de leiband van de EU.

Watapatja | 23-02-13 | 21:18

@seven | 23-02-13 | 21:09
Dat is teveel logica voor de politici. Die zitten in de flow dat Nederland kapot moet. Het lijken wel geprogrammeerde zombies die alles wat ze kunnen vinden aan geld weggeven aan de EU. Nederland moet leegbloeden tot op de laatste cent.

doenormaal! | 23-02-13 | 21:17

@seven | 23-02-13 | 21:09

Hoho, de ABN-AMRO heeft ook een aardige duit gekost, gelukkig profiteer Zalm daar nu wel van. We waren trouwens allemaal dood gegaan als we die, van oorsprong Twentse bank, niet hadden gekocht. #jeweettoch

Wouter betaalde er wel een beetje erg veel geld voor op die regenachtige zondagmiddag maar een kniesoor die loopt te zeuren over 17 miljard. Ik bedoel, Wouter wilde later op de middag ook nog even met zijn kindertjes spelen, niet zeiken dus.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:16

Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij kan uitleggen dat ons monetaire systeem in wezen niét een pyramidespel is.
Je wilt niet weten hoeveel mensen niet denken dat banken geld van spaarders krijgen en dat dan uitlenen, en dat daarmee de kous af is. Google voor de grap maar eens op 'money as debt'.

Iedereen weet wel hoe die spelen eindigen en je weet ook met zekerheid dat ze zullen eindigen. Daar hoeven we geen 20 jaar meer op te wachten. Dit soort spelen begint weer opnieuw na een gebeurtenis als een wereldoorlog. Is er vaak zelfs de opmaat toe.


Itzamná | 23-02-13 | 21:14

Commissaris Olli Rehn zei laatst maar weer dat de begrotingsdiscipline (3 procent) niet per se gehandhaafd hoeft te worden als er sprake is van onverwachte economische tegenvallers.
In zo'n geval komen te optimistische voorspellingen natuurlijk goed van pas.
Je kan dan officieel hameren op begrotingsdiscipline en in de praktijk de boel de boel laten.
Volgens mij maakt de EC, om diverse redenen, keer op keer bewust te rooskleurige voorspellingen.

sitzkrieg | 23-02-13 | 21:14

Feynman | 23-02-13 | 20:21 |
Mooie tegel! Ik denk dat je gelijk hebt, maar zelfs als ingenieur zul je heel goed moeten kijken naar de markt, naar wat je gaat studeren.
Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:26 |

Klopt, dus geen elektronica.

ProAsfalt | 23-02-13 | 21:13

We zeggen nee!
We zeggen nee!
Maar we stemmen VVD!
En nu allemaal!

oplichter | 23-02-13 | 21:12

@Watapatja | 23-02-13 | 21:06

??? Dit grafiekje gaat over voorspellingen voor Nederland = het laat zien hoe onze eigen regering de boel de soep in draait.

martinned | 23-02-13 | 21:11

Het is eerlijk gezegd een wonder dat de pleuris op de straten en in de hoofden van mensen nog niet is uitgebroken. Blijkbaar dringt de realiteit over hoe hard we genaaid zijn door de EU en onze eigen politici en banken nog steeds niet echt door.

doenormaal! | 23-02-13 | 21:11

@martinned | 23-02-13 | 21:03

Niet alleen dat systeem bevalt me niet, ik wens geen eenheid te worden met andere landen. Samenwerken is prima, dat doe ik ook met plezier ook met mijn buren maar ik hoef de buurmannen niet in mijn huis om mijn vrouw te neuQon omdat ze democratisch hebben besloten dat mijn vrouw het lekkerst neukbaar is van de buurt.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:10

Feynman | 23-02-13 | 21:04 |
Ik ben inmiddels al een tijdje afgestudeerd. En ik heb het 'helaas' niet netjes binnen de 5 jaar gedaan die er voor staat, maar daardoor heb ik mij wel meer kunnen verdiepen.
Techniek is geen doel op zich, maar een middel om je concepten te verwezenlijken. Nu ik al een aantal jaren werk, merk ik steeds meer hoe belangrijk het is als ontwerper, dat je weet hoe dingen gemaakt worden. Hoe beter jij het middel (de techniek) beheerst, des te sterker wordt uiteindelijk je beeld/concept.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 21:10

Niks van aantrekken.... roep ik al sinds 2008.... doe gewoon of er geen crisis is! Werkt! Mijn omzet is nog steeds hetzelfde als voorheen! Had zelfs kunnen stijgen,maar wil ik zelf niet,heb liever wat meer vrije tijd daarvoor.

pim achtertuin | 23-02-13 | 21:10

Als NL nou eens net die 7mrd EU afdracht dokt, vallen we direct, zonder bezuinigen of extra belastingen, ruim binnen de norm. Laat staan als NL daarbovenop die 40mrd aan het ESM terug vragen. De 277mrd ! aan target2tegoeden bij de ECB & de 80mrd vd Euroese investeringsbank, de 138mrd + 43,8mrd aan ESFS noodfonds 52mrd vd Grieken (ja puur bijdrage NL )http://a0.img.mobypicture.com/4887023ebde49ccb9f122d8fdbc6fa68_large.jpg
Geen wonder dat de NL staatsschuld in 5jaar is verdubbeld...

seven | 23-02-13 | 21:09

Mede in de shit gekomen door het "redden" van de sns bank.
Nooit meer privatiseren please, vooral geen drinkwaterbedrijven.
Privatiseren betekent graaien, totdat de zaak failliet is.

Terpen-tijn | 23-02-13 | 21:09

irma zonderboezem | 23-02-13 | 21:05
Not sure if serious

Poepus | 23-02-13 | 21:08

martinned | 23-02-13 | 20:58 |
Deze grafiek geeft deels weer wat wij bijdragen aan die ruifvreters. Het andere deel wat de beslissingen van deze lui ons kosten.

Watapatja | 23-02-13 | 21:06

@Feynman | 23-02-13 | 21:04
Haar vrienden/vriendinnen die ik ken hadden allen binnen 3 maanden een baan!

Jeff Hawke | 23-02-13 | 21:06

Poepus | 23-02-13 | 20:54 |
24 zeg je? Zal ik je studie begeleider zijn..

irma zonderboezem | 23-02-13 | 21:05

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:53 | + 1 -
Je beschrijft een techniek om werk zeker te stellen door aan te tonen dat je beter bent dan je klasgenoten. Dat moet je zeker doen als je het diploma en studieschuld al hebt, maar als je nog mag kiezen kan je ook niet in die klas gaan zitten.

Probleem van creatieve studies is dat de zelfmade man soms origineler, scherper en duidelijker uit de hoek kan komen dan mensen die er netjes minimaal vier jaar voor gestudeerd hebben. Daarnaast is het goedkoper om gewoon een blik Indiërs of Chinezen open te trekken en trial and error te gebruiken of een werkend concept na te maken.

Jeff Hawke | 23-02-13 | 20:57 | + 0 -
En de rest van de klas?

Feynman | 23-02-13 | 21:04

James Lastig | 23-02-13 | 21:00
Maar ik ben bang dat als ik wacht totdat ik klaar ben met mijn studie ik echt te oud ben, namelijk 25-26 om dan nog door de stromen naar zo'n traineeship.

Poepus | 23-02-13 | 21:03

Poepus | 23-02-13 | 20:54 |
James Lastig heeft gelijk, misschien is het verstandiger om dit eerst af te maken, dan heb je ook altijd iets om nog op terug te vallen, mocht de techniek je niet liggen. Daarnaast ben je nog niet zo oud hoor. Ik was 28 toen ik arbeidsmarkt op ging.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 21:03

@neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:50

Als dat systeem je niet bevalt, dan ben ik de eerste die je petitie voor een direct gekozen Raadspresident ondertekent. Totdat we zo iemand hebben: don't let the perfect be the enemy of the good.

martinned | 23-02-13 | 21:03

@Feynman | 23-02-13 | 20:57

Nog een paar jaar doormodderen dus, ondertussen zorgen dat je moestuin goed omheint is tegen steeldieven. Gelukkig heb ik ook nog een paar schuren vol met vervoersmiddelen waar straks grote behoefte aan is.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 21:01

Poepus | 23-02-13 | 20:54
Maak dit eerst af (nog ruim een jaar toch) en doe daarna een technische studie. Technici met een goede economische en / of commerciële achtergrond zijn schaars en daar is altijd werk voor. Ik spreek gelukkig uit ervaring.

James Lastig | 23-02-13 | 21:00

@Watapatja | 23-02-13 | 20:52

WTF? Hoezo dat? (En wat heeft dat met deze draad te maken?)

martinned | 23-02-13 | 20:58

Poepus | 23-02-13 | 20:54 |
Doen, er zijn heel veel ing.'s te kort. Bij mij op het werk, halen wij ze van over heel de wereld, omdat er niemand te krijgen is. En werken moet je heel je leven nog, dus dan kun je beter wat doen, wat je leuk vindt.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:58

Vroeger draaiden we lekker mee op wat Duitsland economisch deed, nu is er iets vreemds gaande en gebeurt zelfs dat niet meer. kut-eu of compleet imcompetente mensen in Den Haag momenteel?

je postbode | 23-02-13 | 20:58

@Poepus | 23-02-13 | 20:54

Een mens heeft elke dag voeding en drinken nodig.

#Hint Daken en stenen hebben we inmiddels genoeg voor de komende 50 jaar.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:57

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:42 | + 0 -
Je fixeert op de munteenheid. En inderdaad de Euro`s van vandaag zijn niets meer dan de kraaltjes en spiegeltjes waar we ooit Manhatten mee hebben gekocht. Zelfs goud is in mijn ogen weinig waard. Met eten, schoon water, energie en zeldzame aardmaterialen kan je veel meer dan met een gelig glimmend inert metaal.

Los van dat de Euro, de dollar en de Yen op een gegeven moment poef gaan doen verwacht ik meer verschuivingen in de economie. Een herstart waarbij iedereen in kWh`s wordt betaald is niet genoeg. Dit is niet de invoering van het SI stelsel waarbij alleen de eenheid of monetaire systeem wijzigt. De reële onderliggende economie is zelfs op basis van ruilhandel niet houdbaar.

Stoppen van zinloze acties, aanbestedingen die eindigen in Fyra`s, verzekeraars die overleven op basis van het weigeren van zorg en allerlei andere randfiguren. Allemaal bureaucraten die vier keer per jaar op vakantie moeten, een dure leasebak om zaken te doen die prima online kunnen en een veel te duur en groot huis.

Er wordt straks met munt X alleen nog maar betaald voor echte eetbare en tastbare producten.

Feynman | 23-02-13 | 20:57

@Feynman | 23-02-13 | 20:46
Industrieel ontwerpen is wat anders dan industriële vormgeving. Mijn dochter is vorig jaar in deze richting afgestudeerd (design for interation) en had al een baan voordat ze afgestudeerd was (in Londen).

Jeff Hawke | 23-02-13 | 20:57

Misschien een domme vraag maar ik zit momenteel in het 3e jaar van een HBO economische opleiding.

Ik zit er sterk aan te denken om over te stappen naar of werktuigbouwkunde of elektrotechniek.

Vooral om het feit dat de vraag naar accountants en bedrijfseconomen alleen maar aan het dalen is en de vraag naar ingenieurs eigenlijk alleen maar steeds groter wordt

Daarnaast lijkt het me ook eigenlijk veel leuker, maar omdat ik nu al zo ver in deze opleiding zit en al 24 jaar ben vraag ik me af of ze nog wel op mij zitten te wachten, of maak ik wel een kans?

Poepus | 23-02-13 | 20:54

Feynman | 23-02-13 | 20:46 |
Ik denk dat je als architect en industrieel ontwerper er voor moet zorgen dat je ook technisch goed bent. Je moet concepten verzinnen die aansluiten bij de huidige tijd, maar je moet ook laten zien, dat je die concepten daadwerkelijk kan maken. Je zal mensen ervan moeten overtuigen dat als je jou als ontwerper nemen, dat ze en veel beter product zullen krijgen, dan wanneer ze zelf wat aanmodderen. Maar in tijden van crisis is het heel hard werken.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:53

martinned | 23-02-13 | 20:45 |
Lijkt me wel duidelijk, EU is ruifvreters in optima forma.

Watapatja | 23-02-13 | 20:52

@martinned | 23-02-13 | 20:45

Ah. je pausuh zit er weer op, mooi man. Kom je nog even uitleggen hoe fantastisch onze democratisch gekozen leider van Rompuin is?

Hoe was het ook al weer? Getrapte democratie toch? Je stempt op Fleur Agema vd PVV en je krijgt een Pvda'ert in de 1e kamer en van Rompuin als president?

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:50

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:37 | + 0 -
Samen met industrieel ontwerpen heb je helaas technische studies die een dermate kunstzinnig karakter hebben dat je net zoals het conservatorium en de kunstacademie je leven afhankelijk bent van subsidies. Of in ieder geval van een cyclische economie. Je moet iets studeren waar mensen, bedrijven of overheden van afhankelijk zijn.

James Lastig | 23-02-13 | 20:36 | + 0 -
Je analyse klopt. Ik had onzekerheid over hypotheekrente aftrek, waarde van de huidige woning, daling privé vermogen door herwaardering vastgoed mogen melden. Net zoals bij jouw analyse de leegstand in kantoorpanden ontbreekt. De hele bouw ligt stil omdat geen enkel soort nieuw gewenst is.

Ik weet niet waar je zit, maar heel Europa en Amerika kent een religieus geloof in entitlement. Naast een geloof dat alles wat in het verleden gebeurt opnieuw gaat gebeuren. In het verleden is de beurs opgekrabbeld DUS dat gaat weer gebeuren. In het verleden is de economie alleen maar gegroeid DUS dat gaat weer gebeuren.

Wanneer gaan we als Westerse wereld eens inzien dat we gewoon Atlantis, de Babyloniërs, de Azteken, de Romeinen, de Perzen achterna kunnen? Dat tot nu toe iedere dominant keizerrijk niet alleen opgestaan is, maar ook gevallen?

Feynman | 23-02-13 | 20:46

@James Lastig | 23-02-13 | 20:36

Gewoon lekker blijven meegraaien uit de ruif, als de ruif leeg is gauw vertrekken naar Afrika, China, Austalië of Noorwegen. Tot die tijd, zo hard graaien uit de ruif als je kunt.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:46

@Watapatja | 23-02-13 | 20:16

Makkelijk: Bezuinigen in een crisis is kudt, regerings-voorspellingen voor de economie zijn altijd te optimistisch. Wat heeft dat met de EU te maken?

martinned | 23-02-13 | 20:45

@ Bedenk | 23-02-13 | 20:21 | -1

Uhm, je kan die zwarte lijn zelf toch ook wel naar beneden doortrekken?
Of ben je econoom?
Of anderszins afgestudeerd?

Tavroch | 23-02-13 | 20:44

@Feynman | 23-02-13 | 20:32

Het maakt geen moer uit of we die papiertroep euro's, guldens of dollars noemen. Feit is dat er niks tegenover staat. De ECB heeft een paar maanden terug 1000 miljard Euro bij bedacht, over dat bedachte geld beuren ze 1% rente van banken die het bedachte geld weer aan u en mij uitlenen voor een procent of 3/4/5.

Hoe is het mogelijk dat zo'n instelling nog geen 2 miljard per jaar verdiend op papier? Bovendien, welke idioot heeft ooit een dergelijk systeem gelegaliseerd en waarom? #Hint ze beurden ook mee van de superwinsten.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:42

Waar heb ik die grafiek meer gezien ?
Ah ja : blogs.kqed.org/climatewatch/files/2012...

@Feynman | 23-02-13 | 20:21
Gelijk heb je. Er is geen ruimte meer voor passagiers op deze trein.

TunaTown | 23-02-13 | 20:38

Ach, dit is op macro niveau. Op micro-niveau gebeuren er financieel veeeeeel ernstige zaken hoor. Onderschat dat niet lieve kindertjes.

TDieuww | 23-02-13 | 20:38

Feynman | 23-02-13 | 20:32 |
Toen ik 7 jaar geleden afstudeerde (bouwkunde/architectuur, dat moet je nu helemaal niet meer kiezen!) had ik ook al een baan voordat ik afstudeerde en er was destijds vraag genoeg naar ontwerpers en bouwkundigen. Maar een beetje crisis en de helft zit gewoon thuis. Ik ben in een andere branche gaan werken, want de bouw wordt het niet de komende 3 - 4 jaar.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:37

Feynman | 23-02-13 | 20:21
Prima analyse.
Maar dat is niet wat het klootjesvolk wil horen. Die roepen zo hard mogelijk met de vingers in de oren dat Nederland geweldig is. En ondertussen weigeren ze in te zien dat NL binnen de EU achteraan bungelt.

De bouw is ingestort, in België (en in mindere mate in Duitsland)schreeuwen ze om volk voor de bouw. Huizenprijzen dalen nog steeds, In België stijgen ze.

En dat komt gewoon doordat NL het enige land ter wereld is waar bijna de hele woonmarkt door de (semi-) overheid wordt beheerd en wegens verregaande incompetentie naar de sodemieter is geholpen.

NL is het enige land waar de hypotheekrente onbeperkt aftrekbaar is / was. Mensen kijken niet naar war het huis echt waard is maar wat ze per maand kunne besteden. De prijzen van onroerend goed hangen in de eerste plaats van die berekening af en hebben weinig met de intrinsieke waarde te maken.

En ondertussen heeft de overheid bijna alle banken genationaliseerd en dus heb je je hypotheek bij de overheid lopen, die herhaaldelijk laat zien zeer onbetrouwbaar te zijn.

En wat doet het klootjesvolk ... die slikken het allemaal en die staan eind april met hun domme smoel met een vlaggetje te zwaaien.

Slechts 400 mensen per dag nemen de enige juiste beslissing om niet mee naar de donder te gaan en zij vertrekken.

Ik ben al jarenlang erg cynisch als het om NL gaat maar de waarheid blijkt elke keer nog zwarter te zijn dan ik voorspelde. Ik zie met lede ogen aan hoe het land waar ik ben opgegroeid en vele jaren geleden al verlaten heb, in steeds rapper tempo naar de sodemieter gaat.

James Lastig | 23-02-13 | 20:36

Gelukkig betalen de EU-lovers zoals PVDAers, VVDers & D66ers keihard mee. Mooie troost.

Rest In Privacy | 23-02-13 | 20:34

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:26 | + -1 -
Gratis studeren is alleen Werktuigbouwkunde en Elektrotechniek. De twee meest gevraagde afstudeerrichtingen. Dan heb je een arbeidscontract voordat je inkt op je diploma droog is.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:27 | + 0 -
Of we in Euro`s of een andere eenheid blijven denken staat los van de grootte van de economie of hoe we een transitie doorlopen. Mijn stelling in deze is puur dat de huidige jaar op jaar groei van inefficiëntie, zinloze papieren beleidsvorming niet langdurig gedragen gaat worden in de maatschappij.

Daarnaast dat de aanname dat de grootte van de economie gaat terugkeren naar zijn oude omvang of weer nieuwe records gaat breken een die ik ook niet onderschrijf. De economie heeft in het verleden grote delen zeepbel bevat, die nooit meer gaan terugkomen.

Feynman | 23-02-13 | 20:32

O.K, ik denk dat ik een beetje shuffle, ik hoor wel wat jullie ervan vinden:)

dubbeljoe | 23-02-13 | 20:31

Jahoor, lekker relevante link naar dat onzin referendum. Zonder de EU is ons land opeens weer een baken van groei zeker, dat is pas een onzin grafiek.

Rebul | 23-02-13 | 20:29

doenormaal! | 23-02-13 | 20:27 |
Scheelt in ieder geval in de stookkosten.

Watapatja | 23-02-13 | 20:29

@Pindakees | 23-02-13 | 20:24

Ons economisch systeem is niet bedacht door economen maar door oplichters van bankiers en corruperende politici.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:29

Aanschouwt de zeege die EU heet

Tobi | 23-02-13 | 20:28

Zo, en nu eerst kijken welke producten Youp weer uit de schappen van de supermarkt lult. En als het meezit lult ie Arie Boomsma definitief uit beeld.

Watapatja | 23-02-13 | 20:28

@Feynman | 23-02-13 | 20:21

Een prachtig verhaal maar ik ben bang dat we het monetaire oplichtersstelsel op die manier niet op de knieën krijgen, daarvoor zal toch echt een revolutie nodig zijn.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:27

@Watapatja | 23-02-13 | 20:09
Over 10 jaar kun je beter geëmigreerd zijn naar een ontwikkelingsland. Daar schijnt de zon tenminste nog.

doenormaal! | 23-02-13 | 20:27

Feynman | 23-02-13 | 20:21 |
Mooie tegel! Ik denk dat je gelijk hebt, maar zelfs als ingenieur zul je heel goed moeten kijken naar de markt, naar wat je gaat studeren.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:26

Weg met de EU!

Het is 2013.

Geitenwollensokjuhz | 23-02-13 | 20:25

dubbeljoe | 23-02-13 | 20:19 |
Youp nu kijken, Najib opnemen en later kijken zonder hinderlijke reclame.

Watapatja | 23-02-13 | 20:24

Weetje wie ook met fantasiemodellen komen? Economen die ons economisch systeem hebben bedacht.

Pindakees | 23-02-13 | 20:24


dubbeljoe | 23-02-13 | 20:19 | + 0 -
Ik ga najib kijken en neem youp op. Kan ik dat morgen kijken en de zure zeurstukken doorspoelen..:-)

irma zonderboezem | 23-02-13 | 20:22

Schijnt dat stef blok instaat is piepschuim te laten zinken.

lidlbier | 23-02-13 | 20:22

Ok en nu de meer boeiende vraag waar is de grafiek van VanLeeuwen voor de komende jaren?

Bedenk | 23-02-13 | 20:21

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:19 |
Wij hebben pauze of vakantie, zij hebben reces, zo'n 30 weken per jaar.

Watapatja | 23-02-13 | 20:21

Geen economische groei in Nederland, wie had dat nu verwacht? Hard snijden in de zorg leidde ertoe dat ouderen bang werden en zorgvuldig hun geld zijn gaan bewaren totdat zij later zelf met contant geld uit het verleden zorg kunnen inkopen.

Ouders met kinderen zagen de kinderopvang uitgekleed worden. Hun besteedbare inkomen stortte in, sommige stopten met werken, anderen gingen rustiger aan doen. Samen met de gestegen lasten zoals verhoogde pensioenpremies, duurdere benzine en verhoogde BTW rolde hun geld langzamer. Er kwam minder binnen en er ging nog minder naar buiten.

Voor de studenten werd het ook erger. Draconische maatregelen leidde tot een autistische studiegeest. Bang voor boetes gingen studenten de discussie uit de weg, praatten de professor na en liepen geblinddoekt van studiepunt naar studiepunt. Sociale vorming met gelijken of een bijbaantje verdwenen naar de achtergrond. Zo ook hun inkomen en hun bestedingen.

De babyboomers, die al decennia gewent zijn met geld te gooien kwamen erachter dat hun stadsvilla onverkoopbaar is, hun pensioen onzeker, hun beleggingen waardeloos en dat hun AOW een paar maanden mist. Te oud om nog te werken, te jong om te sterven. Met de hand op de knip proberen ze de veiling van hun huis uit te stellen.

Nu zou ik iedere groep in Nederland door de mangel kunnen houden, maar het basis idee is simpel. Iedereen heeft minder geld in de hand, op de bank of onderweg. De toekomst is voor iedere groep ook minder zeker. Mensen willen of kunnen dus minder uitgeven. En dat, beste lezer is een vrij exacte omschrijving van de grootte van de bestedingen en dus economie.

We moeten nog een echte huizenzeepbel laten klappen, weten wat de nieuwe status quo in Europa wordt, vrede in de multi religieuze samenleving en vele andere randvoorwaarden voordat we weer rust en vertrouwen krijgen. Dan pas gaat geld weer rollen. Iedereen zit nu geld in zijn matras te duwen en daarmee daalt de omloopsnelheid van de maatschappelijke geldhoeveelheid.

Het geld wat we ooit verzonnen en een enorme boost aan de economie gaf toen het door het systeem heen vloeide is verdwenen. Nieuw geld verzinnen heeft geen zin meer, we trappen er niet weer in. De economie waar we naar terug keren zal veel reëler en dus kleiner zijn dan we gewent waren. Zonder internet, financiële of vastgoed zeepbel. Vanochtend kwam de VPRO nog even langs met een docu dat ze in Rotterdam nog steeds kantoren bouwen voor leegstand, dus binnenkort is het niet.

Ik verwacht een wereld, een Europa en wereld waar mensen weer moeten werken voor hun geld. Waar ze een reeel tastbaar product moeten opleveren. De slachting onder bureaucraten, zweverige politieke figuren en bemiddelaars zal episch zijn. We zullen moeten gaan saneren, dus als jij niet een directe bijdrage voor het BNP bent, kun je beter nu gaan omscholen. www.in4jaaringenieur.nl/

Als arts overleef je niet als cosmetisch chirurg, verzekeringsarts of farmaceut, maar alleen met een scalpel in de hand. Laat ik over randstudies zoals geschiedenis, communicatie en culturele antropologie maar zwijgen. Een studieschuld en vier jaar van je leven naar de klote om daarna te kunnen schoonmaken of afsterven op de bank van het UWV.

Ik begin weer in herhaling te vallen. Google maar op Parel van het Zuijden en reset.

Feynman | 23-02-13 | 20:21

economen en bankiers zijn niet veel meer dan alchemisten van deze tijd

woutrr | 23-02-13 | 20:19

Youp of Najib?

dubbeljoe | 23-02-13 | 20:19

@Watapatja | 23-02-13 | 20:16

Onze vriend is even met pauwsuh, goede randvoorwaarden zo'n EU troll job.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:19

@van Vee | 23-02-13 | 20:08 |
Indien u wenst presenteer ik gaarne (aan u) het lijstje nog eens die ik eerder heb geplempt.

ProAsfalt | 23-02-13 | 20:18

Het versoepelen van de arbeidsmarkt leidt tot stagnatie van de woningmarkt, want wie geen vast contract heeft krijgt geen hypotheek meer.

En de woningmarkt is indirect de grootste aanjager van de binnenlandse economie. Immers: Wie gaat verhuizen heeft verf nodig, iets voor op de vloer, koopt vaak nieuwe meubels etc.

Dus @regering: Kijk vol trots naar de mogelijke 3 tijdelijke contracten, de versoepeling van het ontslagrecht en wees trots op jezelf.

Jammer dat het avenrechts werkt.

Vogelbeest | 23-02-13 | 20:17

In het kader van mijn vrije meningsuiting zou ik het volgende willen toevoegen..

A.P.A.B.

tejootje | 23-02-13 | 20:17

-weggejorist-

van heinde en verre | 23-02-13 | 20:16

BeunDeHaas | 23-02-13 | 20:14 |
Ik mis een spettered positieve eu-analyse van martinned. Met zijn kennis moet deze grafiek toch recht te lullen zijn.

Watapatja | 23-02-13 | 20:16

@roze_bril | 23-02-13 | 20:08
Top reactie. Kees de Kort is de enige die helder ziet.

van heinde en verre | 23-02-13 | 20:16

@janneman1977 | 23-02-13 | 20:13 |

Nee, het komt niet in sterrenspringen op de schans. Maar als je nu een keer van SBS naar de NOS had gezapt, had je het zonet op het journaal kunnen zien.

roze_bril | 23-02-13 | 20:16

Bij de weg: valt het hier niemand op, dat het onafhankelijke GeenStijl een steeds duidelijker en 'Confederaler' standpunt inneemt tegen 'De Unie' met dat referendumlinkje?

En we weten hoe dat de vorige keer (een halve aardkloot verderop) eindigde...

{Nog maar een extra alu-hoedje vouwt...}

ZKH EénOog | 23-02-13 | 20:16

@janneman1977 | 23-02-13 | 20:13

De echte leider/oplichter of zijn trekpop van Rompie?

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:14

Je hebt het minste last van een recessie als je hem kunt ontvluchten als expat of iets dergelijks.

Ik was in Haren | 23-02-13 | 20:14

Dat komt omdat wij op 12 sept j.l. ons eigen graf hebben gegraven.
Jammer, nu is er niets meer aan te doen.

ProAsfalt | 23-02-13 | 20:14


Voor de minnert:
min X min = plus

dubbeljoe | 23-02-13 | 20:14

@ Watapatja | 23-02-13 | 20:11 | + 2 -
Osama Min Laden vanuit Brussel, me dunkt.

BeunDeHaas | 23-02-13 | 20:14

@Watapatja | 23-02-13 | 20:11

Dat viel mij ook al op, ik wacht nog heel even af maar als het moet dan pak ik de kuddomasjien dadelijk.

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:13

Ondanks de bruine strepen en kleur, geven de sporen in de grafiek van mijn onderbroek een beter economisch beeld. Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-02-13 | 20:13

In spanje is het vanavond ook weer bal een miljoen miljard mensen op straat en niks in de nederlandse media
een invalide hardloper die zijn vriendin het hoekje om helpt is dagen wereldnieuws (zucht)
-
morgen buitenhof kijken voor een bilk in de brusselse sprookjeswereld want de grote geliefde leider komt

janneman1977 | 23-02-13 | 20:13

Zo te zien is het weer minkudo-saturday.

Watapatja | 23-02-13 | 20:11

De werkelijkheid en feiten zijn niet relevant. Het is niet voor niks dat NL zoveel studenten "communicatiewetenschappen" opleidt.

Spinnen, liegen en verkeerd voorstellen en ondertussen het hele land naar de donder helpen. Hou het volk bang en lieg ze voor dat het straks beter wordt en ze zullen bereid zijn nog meer van hun vrijheden en geld af te staan.

En de gemiddelde idioot slikt het allemaal voor zoete koen en reaguurt zelfs hier dat NL voorop loopt, het internationaal goed doet enz.

Het licht aan het einde van de tunnel blijkt het licht te zijn dat in hun mond schijnt, zo diep zitten ze met hun hoofd in hun eigen reet.

James Lastig | 23-02-13 | 20:10

Handig, die verschillende tinten blauw.. Data Visualisation FTW

an0n | 23-02-13 | 20:10

kapotte_stofzuiger | 23-02-13 | 20:07 |
Nog even en ik ga in Zimbabwe wonen. :)

Pastor Sippenhaft | 23-02-13 | 20:09

@kapotte_stofzuiger | 23-02-13 | 20:05
De uitkeringen worden betaald uit de gasopbrengsten. Lekker duurzaam.

van heinde en verre | 23-02-13 | 20:09

kapotte_stofzuiger | 23-02-13 | 20:07 |
Over 10 jaar is dit land leeg, is er niemand die hier nog wil wonen.

Watapatja | 23-02-13 | 20:09

Pastor Sippenhaft | 23-02-13 | 20:05 |

Kwestie van vinger in de lucht en achteraf bijstellen.

De EU was niets, is niets, wordt niets.

zovoklets | 23-02-13 | 20:09

Mja, maar zelf met oplossingen komen doen we ook niet ...

van Vee | 23-02-13 | 20:08

Ze doen het er om. Ze doen het er gewoon om.

{Vol trots naar alu-hoedjes collectie op de plank kijkt}

ZKH EénOog | 23-02-13 | 20:08

Het heeft wel iets van de duif die na de zondvloed terugkeert met de olijftak.
Voorteken?

dubbeljoe | 23-02-13 | 20:08

BGHB mensen!!

roze_bril | 23-02-13 | 20:08

De 'voorspellers' van de OESO, IMF, CPB en EU kijken altijd om het hardst achteruit.

Ze hebben het nog nooit goed gehad. Laat de apen maar weer pijltjes gooien.

van heinde en verre | 23-02-13 | 20:07

Trias Politica heeft op DDS even uitgerekend dat de conversiekoers van de gulden naar de euro Nederland aantoonbaar € 700 miljard heeft gekost. Daar kan geen grafiek tegen aan, toch? www.dagelijksestandaard.nl/2013/02/Eur...
En o ja, wie het nieuws op de NL'se MSM zat is; in Spanje zijn ruim 1 miljoen mensen op dit moment aan het protesteren: elpais.com/elpais/2013/02/22/videos/13...

Niemands Knegt | 23-02-13 | 20:07

@Pastor Sippenhaft | 23-02-13 | 20:05
Over 10 jaar krijgen wij ontwikkelingshulp uit Zimbabwe en Peru.

kapotte_stofzuiger | 23-02-13 | 20:07

Gelukkig gaat de grafiek maar tot -1.5 Gerustgesteld is.

doenormaal! | 23-02-13 | 20:07

Mooi schilderij, A duck from space.

Westheimer 2.0 | 23-02-13 | 20:05

Waarschijnlijk ergens een indianen-stam gevonden in een oerwoud die nog een kilo goud geven voor een kilo peper ofzo!

Tête de veau | 23-02-13 | 20:05

Nederland leeft op schuld, van "huizeneigenaren" tot de DNB die "winst" maakt door geld uit te lenen aan knoflooklanden. Voeg daarbij een politiek die averechtse of vaak geen beslissingen neemt en een uitkeringsstelsel dat rianter is dan een modaal inkomen (als je uberhaubt nog een baan hebt). Een recept voor economische ondergang.

kapotte_stofzuiger | 23-02-13 | 20:05

Te paard te paard kameraden we zijn verraden, voorwaarts we trekken terug. Europa, de grootste sof allertijden, tijd om er afscheid van te nemen.

smdyasc | 23-02-13 | 20:05

Ah, de economische verwachtingen zijn supergoed, mooi man.

*Snertprijzen verhogen gaat*

neemjemoederindemali | 23-02-13 | 20:04

Wel genoeg streepjes en getalletjes gezien, ik pas.

Dzekson | 23-02-13 | 20:03

Griekenland komt met hun begroting dichter bij de EU-eisen als Nederland las ik gisteren. We laten ons zo verschrikkelijk naaien en voor lul zetten...

Pastor Sippenhaft | 23-02-13 | 20:03

3 waarden ook echt. Lekker representatief

Pjoi | 23-02-13 | 20:03

Maar er is dus binnen dat hele zooitje niemand die zegt: jongens, die voorspellingen lijken nergens naar, wat zitten jullie te doen?
Het is gewoon: ah, foutje, we stellen het gewoon lekker rooskleurig voor, dan houden die euro-sceptici zich weer even rustig.

BeunDeHaas | 23-02-13 | 20:02

Je hebt nou eenmaal leugens, hele grote leugens en voorspellingen door economen.

Watapatja | 23-02-13 | 20:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken