
En bedankt Propria Cures (
1), Jelle Brandt Corstius (
2), TelePowNews (
3), Google Maps (
4), en verder iedereen die vindt dat de prutsende ex-SNS topman Sjoerd van Keulen, die dit land een godsvermogen heeft gekost, een ontzettende "boerenbraadlul" is. Meneer zit
ondergedoken in het buitenland. Waarschijnlijk in een armoedig hutje op een Landal GreenPark, terwijl-ie heet water op een cup Unox Noodles giet. Van de politie heeft Van Keulen het advies gekregen om "nog een aantal weken weg te blijven". Goh. Vakansie naar een ver land. Wat verschrikkelijk.
Update1: Volgens Nationaal Coördinator Terreur jegens Boerenbraadlullen (NCtB) waren de bedreigingen aan Van Keulen "zeer ernstig".
Update2: Dat komt nou vervelend uit. Van Keulen mist hierdoor ook de hoorzitting op 8 maart as.
Update3: Volksgericht Jelle BC zegt: "
It wasn't me!"
Reaguursels
InloggenWellicht ten overvloede: in aanvulling op mijn voorgaande schrijven. Ik verwerp bedreiging en geweld altijd. Maar vind de algehele verontwaardiging en reacties wanneer deze niet over bedreiging of geweld gaan zeer begrijpelijk.
Wanneer je zoveel geld verdient dat het niet meer uit te leggen valt dan ben je een dief. Nu de nood aan de man en het water tot aan de lippen gestegen is wordt degene die de dijk heeft doorgeprikt publiekelijk gelyncht. De waarheid is veel sneller en de zonde komt voor de val. Dit is een signaal dat het genoeg is. Excessen in salariëring en exorbitante bonussen zijn niet meer van deze tijd en gaan altijd ten koste van anderen. De geschiedenis heeft bewezen dat wanneer er geen zelfreinigend vermogen is onder de door zichzelf uitgeroepen adelen, de geest uit de fles gaat. Wie kwaad zaait zal kwaad oogsten. Van Keulen is slechts een individu die blijkbaar in de knel zit. Alle burgers die benadeeld worden door graaiers en daardoor in de knel geraken zijn samen een hele grote groep. Mijn sympathie ligt bij de laatste.
Dit is maar het begin; over een jaar of 10? De guillotines weer van stal.
Ik vind het volgende. De flop mannen moeten blijkbaar zeer veel verdienen. De zwaarte en verantwoordelijkheid van de functie gebieden dat blijkbaar. Ik zeg prima, maar dan net als een ondernemer ook echt risico lopen. Dus gaat het goed, de bonus, slecht de malus, alles terugbetalen over zeg de laatste 7 jaar plus aangeklaagd worden bij onbehoorlijk bestuur of fraude. Nu is het vooral een loterij zonder nieten voor de flop mannen
Bedreigen is triest, maar wellicht gaat er een lerend effect van uit voor de volgende flopman in wording
Hou nous'sop
Wat is dat toch met de familie Brandt Corstius om mensen helemaal kapot te schrijven, om vervolgens te roepen 'maar ik heb niks gedaan'. Het liefst mensen kapot maken met een beroep waar de Brandt Corstius zelf helemaal geen kaas van heeft gegeten.
Vader had al het goede voorbeeld gegeven met Buikuizen. En je maakt mij niet wijs dat a.) Brand Corstius zelf criminoloog was, of b.) socioloog dan wel bioloog was.
Nu doet zoonlief het even dunnetjes over, maar ik ben erg benieuwd of zoonlief economie heeft gestudeerd of uberhaubt op en of andere vorm kaas ervan heeft gegeten.
Familie Brandt Corstius doe me een lol een blijf bij je leest, schijf een stukje van een kolom breed over niet ter zake doende dingen, maar stop ermee zodra je er enige vorm van kennis voor nodig hebt.
Ondergedoken in het buitenland? Ik zou even Sloerd's 2e of 3e huis in de zon checken.
Zijn laatste woorden: "Go where the money is".
De wispelturigheid, het slechte geheugen en het hysterische karakter van de Nederlander kennende kan deze meneer volgende week weer gewoon z'n boodschapjes doen in z'n eigen buurtsuper!
En zijn vrouw en kindertjes dan, heeft hij die thuisgelaten de lafaard.
Hij is teruggekropen onder de steen waaronder hij vandaan kwam.
De kop van Sjoerd maakt me echt onpasselijk.
Denk niet dat gewone burgers hier achter de bedreiging zitten. Ook niet de Usuals suspects uit de linkse hoek. Dezen worden straks voornamelijk indirect gedupeerd. Vermoed eerder dat hier iemand zeer kwaad is die een groot deel van zijn vermogen heeft zien verbranden door toedoen van deze prutser. Boontje komt om zijn loontje ook al vind ik bedreigingen in beginsel fout. Dit is nog maar het begin vrees ik.
@Not Muhammad | 18-02-13 | 21:01
Uw nuance is in goede orde ontvangen;)
ik denk niet dat hij er wakker van zal liggen... of het moeten die verdomde muskieten zijn op dat tropisch eiland waar hij aan het bijkomen is van de schrik...
Das toch wel effe wennen, van een eigen bank en een huis met een park eromheen, naar een eigen veroverd bankje in een buitenlands park.
Gelukkig biedt de overheidsovername nu SNS-bye-bye-service. Dat is voordelig SNS-sen op een geheime plek in het buitenland, voor maar 4 ton minder per week.
Dat is de kwaliteit die we gewend zijn, maar dan reuze voordelig.
SNS-en, werkt in ons voordeel.
Ik vind het wanbeleid van onze regering nog veel groter dan dat van Sjoerd. Tientallen miljarden zijn er verdampt op de woningmarkt, onze economie in een diepe crisis. Lijkt me een iets groter probleem dan een bank redden voor een paar miljard.
Even kijken of mijn scooter nog wil starten
Zielug hoor.. Geeft wel aan dat mensen niet zoveel vertrouwen meer hebben in onze rechtstaat.
Run Sjoerd run!
Mooi! Binnenkort is heel Den Haag naar het buitenland gevlucht.
P.S. Naming and shaming werkt gelukkig wel. Dank Geen Stijl en Jelle Corstius voor het aankaarten van dit probleem, dat er nog iemand zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken. En als iemand daar niet mee om kan gaan en met zijn lege hoofd bedreigingen gaat uiten, dan zegt dat meer over hun niveau dan over de boodschappers zelf.
Als het dan toch hooivorken tijd is,kunnen we dan ***Nina Storms-Brink***ook effe meenemen?
Die staat nog steeds Pieter met een van mijn centen betaald zweepje op reet te slaan.
Allemaal mailtjes sturen naar j. corstius?
De enorme onmacht die je voelt als burger, het gevoel niet gehoord te worden. Dagelijks geconfronteerd met de ene bestuurlijke blunder na de andere. Waar de verzuiling al lang weggevallen is, wordt de afstand tussen plebs en pluche zeker niet kleiner. Waar zijn de bestuurders die daadwerkelijk het beste met ons, met dit land voorhebben? Die niet hun prestaties afmeten in financiële grafieken maar de kwaliteit van hun beslissingen afmeten aan het welbevinden van de bevolking? Het antwoord zal dan zeker zijn "het gaat op heel veel plaatsen goed". Prima, mee eens, maar het gaat veel te vaak fout. Bedreigingen aan het adres van de eindverantwoordelijken zijn niet de oplossing, maar dat neemt niet weg dat het bagataliseren, ofwel niet adequaat aanpakken van het probleem woede en frustratie opwekt. Te liberaal maakt onverschillig en geeft ruimte voor macht. Te sociaal maakt stinkende wonden. Deze crisis kan ons met de voeten terug op aarde brengen, maar dan alleen als de publieke opinie serieus genomen wordt. En dat het plebs zich niet altijd uit in literaire werken wil niet zeggen dat het onderliggende gevoel niet serieus genomen moet worden.
@seven | 18-02-13 | 20:47
Benieuwd hoeveel andere bestuurders daar ook hebben rondgehangen. Dat zijn er best veel volgens mij. Met netwerken kun je niet vroeg genoeg beginnen.
@van heinde en verre | 18-02-13 | 21:26
Welnee, al die gasten blijven net zo lang graaien totdat ze daadwerkelijk met hun (lege) hoofd onder de guillotine liggen, en zelfs dan snappen ze nog niet waarom mensen woedend op hun zijn.
Ik denk dat andere bankdirecteuren nu toch wat voorzichter worden.
-weggejorist-
dlseth_ | 18-02-13 | 21:15 |
Je cg is je marketing, billing and control. Ieder verstandig bedrijf houdt dit altijd in eigen hand.
-weggejorist-
Kijk, zo kan het dus, GS.
Nu nog de naam van die prutsrechter die dronkendoodrijders tot 120 uur parkdienst in de buitenlucht veroordeelt. Niet alleen de grootgraaiers ter verantwoording roepen, ook de dwaallichten onder het befgajes mogen zich best eens publiekelijk verantwoorden.
@Watapatja | 18-02-13 | 21:06
Oh, je bedoelt corporate governance? Ofwel, het geld spenderen aan goede doelen om aan doelstellingen van lokale overheden en klanten te voldoen?
Dat heb ik allemaal meegemaakt; als IT-bedrijf hevig investeren in scholing en onderwijs... Naast je eigen callcenters. Maar wel ermee schermen en pronken want 'Wij investeren in goede doelen!'. Allemaal omdat de aandeelhouders nou eenmaal zoiets verwachten..
Mensen en ook JB Corsticus denken dat van Keulen de enige verantwoordelijke voor het SNS debacle is.
Dat is natuurlijk niet zo.
Met het richten van zijn pijlen op van Keulen heeft JB Corsticus niet alleen van Keulen de kop van Jut gemaakt maar blijven de andere verantwoordelijken buiten beeld.
Daarnaast had JBC moeten weten dat zo'n oproep allerlei imbecielen aan zou trekken, met het gevolg dat van Keulen en zijn gezin zo ernstig bedreigd zijn dat hij moest onderduiken en nu zelfs de Nationaal Coördinator Terreur hem adviseert om daar te blijven omdat de bedreigingen aan Van Keulen zeer ernstig zijn.
"Goeie" actie van Jelle B Corsticus, die vindt dat de stukkies van Theo van Gogh Nederland kapodt hebben gemaakt en wiens vader ooit professor Buikhuizen kapodt heeft geschreven.
En hij vindt nog steeds dat hem niets te verwijten valt.
Nou, ik vind van wel. Een oerdomme actie. Overigens ook van Pownews om met een helicopter boven het huis van Van Keulen te gaan cirkelen. Bah!
Van mij mogen diegenen die schuldig zijn aan de ondergang van SNS met pek en veren worden besmeurd en financiëel ook fors worden aangepakt, maar dan wel allemaal!
dlseth_ | 18-02-13 | 20:55 |
Ok, dank voor je reactie. Gezien deze vage wiki definitie kan ik je tegels plaatsen. Jammer dat corporate welfare zo uitgelegd wordt. Als onderdeel van een normale corporate governance heeft het een heel wat positievere betekenis. Niet dat bedrijven een fatsoenlijke invulling geven aan hun corporate welfare als onderdeel van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zijn spijtig gdnoeg allemaal marketingtermen geworden, dus leugens.
Een verzoeknummertje: www.youtube.com/watch?v=SRvCvsRp5ho
@pius | 18-02-13 | 20:33 Ok, dat staat er wat onhandig. Beter gezegd, wat onduidelijk. Ik bedoelde dat ik het nogal on-Nederlands vind, de gedachte dat men bedreigingen stuurt om die ook nog eens uit te voeren. Wellicht denk ik wat naief, maar dat zie/zag ik nog niet zo snel gebeuren.
Ik doelde met mijn commentaar niet op de algemene bereidheid tot geweld van Nederlanders. Die neemt, getuige de krantenberichten, alleen maar toe.
Zou de CEO van Imtech dadelijk ook moeten onderduiken?
@Watapatja | 18-02-13 | 20:44
Wasn't me; ik was poepen.
Anyways, even een directe copy-paste van Wikipedia: "The term is often used to describe a government's bestowal of money grants, tax breaks, or other special favorable treatment on corporations or selected corporations, and implies that corporations are much less needy of such treatment than the poor."
Ofwel, Dijsselbloem die voor de lol even een bedrijf opkoopt. Want je moet er toch niet aan denken dat de SNS word overgelaten aan dezelfde vrije markt waar ze eerst miljarden aan hebben verdient?
Wird gesucht Herr Sjoerd van Keulen
Se busca a señor Sjoerd van Keulen
Laat die vent nou maar weer met rust jongens
illuvatar | 18-02-13 | 20:45
Ik klop nog liever aan bij de Voedselbank dan ik willens en wetens mensen beroof. Ik hecht nogal aan mijn geweten. Dan maar door het stof.
Ik zou wel eens een onderzoek willen naar de transacties tussen ABN Amro en SNS in 2006. Welke dealtjes zijn daar door wie gesloten om een totale crash van ABN Amro te voorkomen.
Failliet vd boomers generatie, letterlijk & figuurlijk. 'Sjoerd van Keulen (SNS) was in mei 1969 betrokken bij de Maagdenhuisbezetting'
De strafrechter moet er aan te pas komen. Niet goedvolk achtige gerichten.
Meer wind tegen, zakken legen
Hé, kijk nou, hierboven al 115 reacties van reaguurders die donders goed weten dat zij precies hetzelfde zouden hebben gedaan als Mens van Keulen.
Want links lullen, zakken vullen geld(t) niet alleen voor linxmenschen.
De Fallguy die naar voren wordt geschoven om alle schuld op zich te nemen?
dlseth_ | 18-02-13 | 20:33 |
Ipv een minkudo geven, kun je ook antwoord geven. Zou je sieren.
Dit moeten we niet willen in dit land. De man is een nu eenmaal debiel, had dat niet door, werd gesteund door andere debielen, trouwde een debiele vrouw en kreeg debiele kindertjes, maar sinds wanneer is debiliteit een halsmisdaad in dit land?
dlseth_ | 18-02-13 | 20:33 |
Jij begint te gooien met de term bedrijfssocialisme, oorspronkelijk corporate welfare. Gezien de context waarin je het gebruikt, weet je niet waar je het over hebt. Ben benieuwd wat jouw definitie is.
Lekker is dat. Kennelijk is het gepeupel al zodanig opgehitst dat er gerede kans bestaat op moordaanslagen. Maar dat Greet Wilders beveiligd moet worden is opeens wél een schande?
@pius | 18-02-13 | 20:26
Ik weet dat het moeilijk voor jou is, omdat je als linkse teringlijer enkel haat, afgunst en jaloezie kent, maar kom eens met een goede definitie van bedrijfssocialisme en zet dat eens tegenover eurofiel Dijsselbloem en zijn actie om SNS overeind te houden.
Ook leuk vergelijkingsmateriaal; Wouter Bos (MinFin, PVDA) die de ABN koopt.
@Not Muhammad | 18-02-13 | 20:28
Jij geloof niet zo in de gewelddadige Hollander? Echt? Dit meen je niet, je bent een intelligent en weldenkend mens dat weet ik, dus hoe kom je hier in hemelsnaam bij?
Itastijl | 18-02-13 | 20:19 | + 0 -
In Zuid Amerika zijn deze mensen meer dan welkom .
dit is altijd al een toevluchtsoord geweest voor criminelen.
"Remember, remember, take him alive.... so there's something left to kill."
De echte vraag is natuurlijk of het peerd van Anne-Claire van Keulen al netjes in stukken gehakt bij de voedselbank ligt.
Stormageddon | 18-02-13 | 20:28 | + 0 -
En Dion Graus, maar dit terzijde.
@pius | 18-02-13 | 20:17 Voordat ik de indruk wek dit stiekem goed te keuren. Bedreigingen en intimidaties, al dan niet per email, zijn de absolute grens. De burger straft niet, dat doet de rechter. Klaar. Geen discussie mogelijk.
Los van die feiten gezien heb ik grote vraagtekens bij zowel de bedreiger als bij de politie. Ten eerste geloof ik niet zo in de gewelddadige Hollander. Lomp, dat wel. Maar soit.
Meneer van Keulen voelt zich bedreigd en gaat naar de politie. Die zullen dan wel iets hebben gezegd in de trend van "misschien is het beter even op vakantie te gaan" of zo.
Dat kan dan worden uitgelegd als 'op aanraden van de politie'
Want, stel dat ik me vergis en de beste man zwaar bedreigd wordt, dan is het schandalig dat de politie niet ingrijpt om de veiligheid van een burger te waarborgen.
Wellicht is de politie klant bij SNS? ;)
Overigens heeft Tjibbe Joustra (UWV) ook nog wel wat uit te leggen.
Trouwens wat ernstig is is dat het NCTB erbij is betrokken. Straks zijn de mensen die kritiek op frauderende bankiers hebben allemaal terroristen. Dat ziet er niet goed uit in de toekomst als straks nog meer banken zullen falen dankzij fraude in de top.
Stormageddon | 18-02-13 | 20:25
Ad Scheepbouwer.
Heb ik ook nog een appeltje mee te schillen.
@dlseth_ | 18-02-13 | 20:20
Oorzaak en gevolg zemel.
Jij zou nog beweren dat de uitvinding van het buskruit een direct gevolg was van van een causaal verband tussen de vroege ijstijd, de hoogtijdagen van de Maya's en het paargedrag van een Walrus in de Beringzee.
Ik ageer niet voor niets natuurlijk.
Landalparcs Mozambique?
Also still at large:
- Rijkman Groenink (ABN-Amro)
- Eric Staal (Vestia)
- Geert Dales (InHolland)
- Hubert Möllenkamp (Rochdale)
- Martien Kromwijk (Woonbron, SS Rotterdam)
- Frits Brink (Philadelphia)
- Theo Meuwese (Maevita)
- Bart Visser (Icare)
- Nurten Albayrak (COA)
...
...
Lijst is verre van compleet: vul maar aan met uw favoriete graaibestuurder.
Misschien is het een leuk formatje voor Eyeworks of John de Mol: Elke week een krijgt een graaibestuurder de kans zijn bonussen terug te storten of zichzelf te verdedigen voor een panel van "cliënten" van de organisaties die zij hebben -opgelicht- , pardon, "geleid". Vervolgens bedenkt het publiek de gepaste straf (met sms, 1,60 pb).
Een soort "rijdende rechter" meets "idols" meets "The Voice" meets "kassa".
John, Reinout... jullie mogen mailen. Misschien wil @dweesie van dat kleine kut-omroepje het dan wel uitzenden (om te voorkomen dat hij zelf kandidaat wordt). Rut doet dan de interviews met de kandidaten voor en na. Nou ja, zolang het maar niet bij SBS6 terecht komt, dan gaat het falen.
John, Reinout: we bellen.
Weerzinwekkende tweet van Jelle BC. Spaghettisliert.
Graaf van Egmont | 18-02-13 | 19:54 |
Geen idee, die dreiging zal wel reeel wezen. Maar als een hond vals is, dan krijgt hij een spuitje, maar als een cabaretier (of een bankier, politicus, columnist of kunstenaar) vals is dan krijgt hij persoonsbeveiliging. Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar ik ben tegen persoonsbeveiliging. Misschien dat cabaretiers dan net iets langer nadenken voordat ze wat zeggen.
Paardebiefstuk voor weinig tekoop vermoed ik!
@Supermatthijs | 18-02-13 | 20:18
Bescheidenheid past op terreinen waar bescheidenheid gepast is, en dat is, voor de meeste mensen, waaronder ikzelf op heel veel terreinen.
Maar als je ergens goed in bent mogen mensen dat gerust weten.
Anders is het geen bescheidenheid meer maar contemporain calvinisme.
Het nieuwe fascisme.
Beste mensen,
Als u een spiegel van de waarheid wil lezen hoe in en in verrot onze schijndemocratie is, dan raad ik u aan om de NRC bijlage ''Opinie & Debat '' van Zaterdag 17 februari te lezen.
In het artikel '' De elite werd een kongsi die voor zichzelf zorgt '' ontleedt Paul Frentrop feilloos de B.V. Nederland, het is om te huilen en lamgeslagen kijken we toe hoe wij als land kapot gemaakt worden door deze elite. En waar zijn de vakbonden al die tijd gebleven? Ook deze mensen zijn alleen maar bezig met hun volgende baan. Voor mij is een ding duidelijk, als we als volk een werkelijke ommekeer teweeg willen brengen, zal dat niet zonder bloedvergieten gebeuren.
@pius | 18-02-13 | 20:13
Nou, steek die linkse nuance, samen met het bedrijfssocialisme van Dijsselbloem, dan maar tot je ellenboog in je reet, achterlijke droplul.
Geld van de burgers naar private bedrijven overhevelen is niets anders dan de natte droom van de VVD en nu kennelijk ook van de PVDA. Hoe lang zal het duren voordat het PVDA equivalent van Gerrit Zalm bij de SNS gaat graaien?
Die zien we niet meer terug. #vakansieinbuitenland
pius | 18-02-13 | 20:15 | + 0 -
Je begon zelf over bescheidenheid hoor. En ik mis die in ieder geval nogal eens. En ik ben wat dat betreft zelf ook geen lieverdje trouwens.
@Not Muhammad | 18-02-13 | 20:14
Je moet eens kijken na een gemiddeld bashtopic van GS wat er zoal verschijnt op websites van de lijdende voorwerpen.
Daar lusten de honden geen brood van, mild gesteld, verder is deze meneer op advies van de politie, een tijdje in het buitenland ondergedoken.
Dan kun je er gerust vanuit gaan dat de bedreigingen die van de gemiddelde rioolgeurreaguurder overstijgen.
Hij is inmiddels -met vermomming- op een zonnige lokatie gespot:
img.youtube.com/vi/84KSf5mRwkg/0.jpg
Kan iemand dat woordenboekje even uit de handen van Pius meppen? Al die nieuwe moeilijke woorden. Lijkt wel de due dilligance rapportage over Bouwfonds en we weten denk ik allemaal hoe dat is afgelopen...
Ik moet overigens braken van die tweets van Chris Klomp op het account van Jelle BC. Wat een hypocriete gast.
Prachtig.
Volkswoede leidt tot vluchten elite.
Bangepoeperds. Pek en veren.
Hopenlijk gaat de rest zich ook zorgen maken en achter de oren krabben. Ongedierte.
@Supermatthijs | 18-02-13 | 20:11
Dat hoeft ook niet, bescheidenheid is het lot van de armoedig getalenteerde immers, maar enig inzicht in de balans tussen balk en splinter is misschien wel op zijn plaats.
@pius | 18-02-13 | 20:06 : Hallo, goedemiddag. Volgens mij heb je het gelijk slechts gedeeltelijk aan je zijde. Natuurlijk moet de privé persoon van Keulen niet lastig gevallen worden. Dat is de theorie. De praktijk is er een van vele mensen die horen dat er wéér bezuinigd moet worden en dat ene Sjoerd van Keulen daaraan debet is.
Die klimmen in de digitale pen en laten zich dan niet van hun beste kant zien. Of dergelijke post nu aanleiding is om te schuilen durf ik te betwijfelen.
@dlseth_ | 18-02-13 | 20:10
Dit is, gezien de absurditeit van je stelling, een uitermate genuanceerde reply.
Dat zou je beamen als je de alternatieve versie zou kennen, die ik, uit wellevend en denkendheid, fatsoens en andere beschavingsgerelateerde zaken nu eenmaal achterwege moet laten.
Verschil moet er wezen immers.
@Kets22
Dat zeg ik niet. Tuurlijk doen ze dingen fout, en zijn het eikels. Maar je hoeft niet op de man te spelen. Deze mensen hebben ook een priveleven en een gezin.
Je weet niet alles van het hele verhaal, en wie weet zou jij precies hetzelfde hebben gedaan.
pius | 18-02-13 | 20:10 | + 0 -
Juist, maar bescheidenheid is niet echt het sterkste punt zullen we maar zeggen.
@pius | 18-02-13 | 20:07
Nou nou nou, waar is die befaamde linkse nuance gebleven?
CumGranoSalis | 18-02-13 | 19:58
Ik begrijp de volkswoede wel. Maar eigenrichting mag nu eenmaal niet. Van Keulen zal lastig aan te pakken zijn, al is zijn loopbaan nu totaal verwoest. De wetgeving zou zo aangepast moeten worden dat bankiers het wel uit hun hoofd laten om dergelijke riskante dingen zoals Van Keulen heeft uitgehaald te voorkomen.
Verder past GS, met alle respect, gezien de eigen modus operandi, enige bescheidenheid.
Anders is het risico op projectieve identificatie niet gering.
@Eurotokkie | 18-02-13 | 20:03
Dan moeten ze niet dreigen, dan moeten ze doen.
Tijn-e | 18-02-13
Ja hoor geef de schuld aan de media, bankiers doen noooit iets fout.
Wat zou Spinoza hierover gezegd hebben?
Zou je denken dat de man zich dan toch een beetje schuldig voelt ? Anders vlucht je toch niet je land uit.
Laat het een goede les zijn voor hem en voor anderen. Op een andere manier wordt hij toch niet gestraft in bananenrepubliek Nederland. Ik heb geen medelijden met hem. Goede actie ook van Jelle. Daar moeten we er meer van krijgen.
@dlseth_ | 18-02-13 | 20:03
Fuck off met je corporate socialism. Dat is hetzelfde als de handelswijze van Hitler zionistisch noemen.
Hersengemankeerde.
Dit is dus wel het gevolg van de terreur die de media voeren. Misschien toch iets om over na te denken.
Door dit soort idioten krijg je dus weer sympathie voor zo'n bank-meneer.
Soms moet je de regen boven de drup verkiezen.
Don't worry. Sjoerd heeft net te eten gehad. Hij valt niet op tussen de varkens bij ons in de schuur. morgen wel even opletten dat we hem niet per ongeluk inladen voor het slachthuis.
Lijkt trouwens sprekend op Charles Groenhuijsen.
JBC is ook een giegeltje. Ja, Sjoerd van Keulen is een incapabele lul die niet eens een hoer winstgevend kan maken. Maar het is toch echt zijn buttbuddy herr Dijsselboem die als MinFin besloten heeft een PRIVATE ONDERNEMING te redden met belastingcenten.
Corporate socialism at it's best.
Zat er al op te wachten. Van Keulen is niet ondergedoken maar verscholen. Verscholen onder warme deken der slachtofferschap. Heerlijk he Sjoerd? Nu kun je al die gemene kritiek al bonuspunten inzetten.
Je bent bankier of je bent het niet.
Jackanders | 18-02-13 | 19:57 | + -1 -
Mensen zijn bestolen en opgelicht , ik kan het me wel een beetje voorstellen dat ze woedend zijn .
Wat mij opvalt is dat de grote bankenmannen op het moment dat ze verantwoordelijkheid moeten nemen, moeten gaan staan voor hun beslissingen en daden, niet meer zo groot zijn. Dan zijn de eens zo stoere bankenmannen het slachtoffer van publieke opinie, stoute media, en rancuneuze politici.
.
De grote bankenmannen, de grootste zeepbel die is gespat...
Anne-Claire mag wel bij mij een paar nachtjes bivakkeren. Ik zal haar wel beschermen hoor!
Tsja, mijn fylosofie: Als je dan van binnenuit een bank overvalt slash oplicht, doe het gewoon in 1 keer goed want het komt altijd uit. Voor 10 miljoen bijvoorbeeld, of ongeveer 7, en verdwijn vervolgens naar het buitenland...
Dus meneer heeft het precies volgens de regels gedaan. Gefeliciteerd zeg ik en respect!
Eurotokkie | 18-02-13 | 19:56 | + 0 -
En ik beloofde hem alleen een langdurige discussie met Kaas.
brutus68 | 18-02-13 | 19:52 |
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar die balans zie je steeds verder doorslaan en niet alleen in NL.
En ik heb er nog enigzins begrip voor ook in dit specifieke geval, want je spreekt van geweld van een overheid/corporaties tegen individuen.
Als je geen straffen ophangt aan het gokken met en verneuken van het leven van mensen en samenlevingen, dan gaat die schaal een keer omslaan en komen mensen het gewoon halen.
Ik heb geen medelijden met Sjoerd van der Bonus.
Sneue figuren, die dreigers.
Minstens zo sneu als die falende stropdassen.
Supermatthijs | 18-02-13 | 19:54 | + 0 -
Ja mensen gooien wat geld in de SNS wasmachine , en in plaats dat het wit eruit komt lost het geld helemaal op .
Lekker pijpmondje, is Bubba dol op...
En waar zit onze Sjoerd ondergedoken dan? Toch niet in z'n tweede villa te Monaco zeker?
sjaakdeslinksesul | 18-02-13 | 19:52
Ik snap dat toch allemaal niet. Is er na 9/11 een NCTB opgericht tegen terrorisme, gaan ze nu ook al over bedreigingen tegen een graaier. Zijn ze bang dat een obligatiehouder met een bomgordel die Keulen op gaat blazen?
Nou ja zeg, stuur ik die man een vriendelijk mailtje om wat centjes terug te geven krijg je dit gezeur.
Ja maar, dat was ik niet. Dat was iemand anders. Dat was een neger. Aldus Sjoerd van Keulen. Tekst gejat van Teeuwen. Maar wat er is mis met jatten?
CumGranoSalis | 18-02-13 | 19:50
De tijd van radbraken, vierendelen en onthoofden is voorbij.
Hiep hoi! zei de NCTB. Eindelijk weer eens een echte bedreiging!
(c)ZWITSUL | 18-02-13 | 19:49 | + 0 -
Ik hoop het ook , hij heeft het leven van heel wat mensen kapot gemaakt.
De NS was als slecht maar de S-NS dat is niet reaal meer!
brutus68 | 18-02-13 | 19:37 |
Voor veel mensen is die balans een beetje weg of begint weg te raken.
Is een gevangenis straf (wat vele van de aanstichters niet eens kregen of krijgen) in proportie met de miljoenen levens die in meer of mindere maat naar de ratsmodee zijn geholpen over de hele wereld door dit soort klootzakken en hun politieke vazallen?
Een all-inclusive op de Malediven... dat gun je zelf je ergste vijand niet.
Pastor Sippenhaft | 18-02-13
Ik denk Fulda. In een bunker ter bescherming tegen de DDR
Volgens mij zit hij in Frankrijk.
Peter Verhaar heeft zijn kasteel verhuurt.
'Op wanbeleid en mismanagement waarvan duizenden mensen direct en miljoenen belastingbetalers indirect de dupe worden, staan bij ons geen juridische sancties. Integendeel,' aldus columnist Bert Wagendorp over de nationalisatie van SNS Reaal.
-
ik hoop van harte dat hij heeeeeeeeeel slecht slaapt.
Fuck dit soort types. Laten ze zich -net als oud nazi's- voor hun leven lang opgejaagd voelen zodat ze beseffen wat voor paria's en beledingen voor de menselijkheid ze zijn.
StijlvolRechts | 18-02-13 | 19:45
Ja, met Endstra is het ook slecht afgelopen.
Lech?
Hij schijnt naar Duitsland gevlucht te zijn.
Hmmmm, waar zou die Sjoerd van KEULEN kunnen zitten...
Geen cent medeleven met deze gast , heeft hij ook niet gehad met de klanten van de SNS bank.
Tja, die aandeelhouders laten niet met zich fokken. Witteboordencriminelen zijn nog erger dan de zware jongens die voor ze werken. Dus van Keulen moet inderdaad op zijn tellen passen. Want als die dreigementen van Henk en Ingrid af kwamen of op twitter werden geuit zaten ze allang vast.
Mark Smith | 18-02-13 | 19:43
Helemaal mee eens, heb er ook mee te maken gehad.
Alleen deze ponylul kan wel rekenen op enige hulp van de (r)overheid.
Jan JokerT kan aangiftes doen wat ie wil, maar kan ongezien en ongezouten de tiefus krijgen.
Zo sneu dit...
Straks zal je zien dat hij ook nog een o zo zware taakstraf krijgt!
Mark Smith | 18-02-13 | 19:43 | + 0 -
Bedoel je nu die bankiers ?
Politici, Corporates en ander schorum. Ze hebben samen de totale macht en zullen elkaar altijd beschermen.
En het gepeupel maar lekker bezighouden met links vs rechts, pro vs contra EU en andere brood en spelen.
@unieke-nick | 18-02-13 | 19:33
Nope, je moet het ook waarmaken. ;-)
www.youtube.com/watch?v=RwqDNYuBCpk
@ Parel van het Zuiden | 18-02-13 | 19:39
Ja dat wordt inmiddels al een aardig boekwerkje :)
Ik zou ook graag met 7 miljoen ergus ondergedoken willen zitten!! Ik zou onderduiken in Copa Cobanna!!
Bedreigers, vies anoniem laf volk.
Mooi pijpmondje, zal Bubba wel fijn vinden
`Arme sloeber`
@(c)ZWITSUL | 18-02-13 | 19:37 |
"Sjoerd, you have failed this country." Overigens wil ik z'n namenboekje best redigeren ;)
@ roze_bril | 18-02-13 | 19:37
ik persoonlijk niet hoor .. het woord 'sparen' ken ik verder wel maar gebruik het nooit.
Onderduiker. Woord met heel nare bijsmaak.
Ondergedoken, net als Erik Staal van Vestia, die zit verscholen in een villa op Bonaire.
we hebben ARROW nodig .. die weet wel raad met de witte boorden graaiers.
Parel van het Zuiden | 18-02-13 | 19:34
Moet je weer bukken voor je grootvader.
@(c)ZWITSUL | 18-02-13 | 19:34 |
Spaargeld kwijt? Ik heb ook nog wat op de SNS bank staan. Dat ben ik allemaal kwijt?
Wat mij betreft mag de man voor de rechter gesleept worden, een fikse straf krijgen en kaalgeplukt worden, maar om hem te bedreigen..., dat gaat te ver. Mag niet gebeuren.
Dan zal hij binnenkort wel hier opduiken.
Voor hem eens een andere bank. Pijnbank klaarzetten doet*
www.biancamastenbroek.nl/Vuurproef/pij...
Dit moeten we niet willen in Nederland.
Ach gossie!
Tsja zodra die linkse broeders er zich mee gaan bemoeien, wordt de dreiging met geweld toch wel echt serieus.
In mijn kringen noemen we dat gewoon "voorjaarsvakantie".
maar op een goede dag loopt hij gewoon los op straat.. met uitpuilende zakken en jij bent je 70.00 SNS spaargeld kwijt door zijn toedoen.
Geloof me die zit echt niet in een 3 sterren hut. Als zou een sta caravan beter zijn voor dat soort tuig!
Natuurlijk ontzettend fout die bedreigingen, maar in mijn achterhoofd klinkt de zachte stem van opoe... "Wie niet horen wil, moet maar voelen."
Geloof me die zit echt niet in een 3 sterren hut.
Als het een bankier betreft gaat links volkomen los. Maar waar blijft de morele verontwaardiging enactie als de zoveelste graaier uit eigen gelederen een maatschappelijke instelling (bijna) om zeep helpt? Nu, dat blijft steken in zorgvuldig onderzoek. Bijvoorkeur 9 maanden olv een veteraan als Job COhen.
bedreiging is nooit goed te praten. nooit.
Hopelijk heeft hij wel internet. Kan hij afleveringen van Tegenlicht kijken en wat frisse ideeën opdoen.
Wedden dat die vakantie betaald wordt door de overheid. (En dan bedoel ik niet indirect via zijn SNS salaris)
Hoop dat het paard van z'n dochter dan nu bij de slager ligt!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...
@RuffRydert | 18-02-13 | 19:32
Dick is bij hem, voelt voor allebei vertrouwt
Laat hij blijven waar hij is en op zo'n plaats waar er geen bank is.
Met of zonder Dirk Scheringa?
Misdadigers het land uit krijgen. Het *kan* dus *wel*!!
REAGEER OOK