Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VARA liegt. Afscheidsbrief Tim Ribberink blijkt echt

welecht.jpg Bert Molenaar, journo in dienst van de verschillige VARA en hier keihard verdedigd door Jolo, ging eens wroeten naar de brief van de doodgepeste zelfmoordenaar Tim Ribberink. Want niemand had wat gehoord van pesten, dus was hij dan wel echt gepest, vroeg Molenaar zich af. Knorrend door het verleden van Ribberink heen kwam hij gisteren met een twee uur durende documentaire met als bottom line: die brief was nep. Hoax. Hype. Van de ouders, hebben ze wat te externaliseren, hoeven ze niet naar zichzelf te kijken. Bam. Scoop. BRIEF WAS NEP!!1!, kopte de rode subsidiespons Joop in dikke ledengeldletters. Vervolgens krijg je ophef. Want ja, het is natuurlijk een beetje pijnlijk om zo'n brief in twijfel te trekken. Waarheidsvinding, het is een groot goed. MAARRR. Waarheidsvinding is wat anders dan aannames staven met aannames, en daaruit conclusies trekken. Zoals Bert Molenaar deed. Want als je zo te werk gaat, wil de waarheid nog wel eens anders zijn dan jouw aannames, die je al scoop-hongerig geformuleerd hebt. En dan trekt de familie, die een zoon verloren is, het niet meer, en slaan je met het origineel om oren. Die brief was ONTZETTEND ECHT. Nee, het was geen papieren brief. Wie schrijft er überhaupt nog papieren brieven? Het was een tekst op de telefoon. Wat verandert dat aan de inhoud? Niets. Lekker verschillig weer, VARA ledenblogje.

Reaguursels

Inloggen

Karel Popper | 25-01-13 | 17:59
Probeer eens rustig na te denken en zet heel even je emoties aan de kant.
Als die jongen echt gepest zou zijn, en hem dat tot zijn wanhoopsdaad zou hebben gebracht, hoe verklaar je dan dat zijn vader PLOTS in de ochtend naar huis rijdt omdat hij zich ernstige zorgen maakte om zijn zoon TERWIJL ze na zijn dood verklaarden NIETS van pesten te weten en nooit iets hierover van Tim gehoord hebben.

Wat in hemelsnaam heeft vader dan WEL gehoord die ochtend? Een uitspraak van Tim? Een sms? Een telefoontje?
IETS moet er zijn geweest als aanleiding om naar huis te gaan. En juist omdat hij daar niets over zegt, is het dus iets wat het daglicht niet dragen kan vlg vader. Met pesten heeft het onheilspellend bericht niets te maken kennelijk want dan had vader niet verklaard dat er helemaal vanuit het niets opeens een naar voorgevoel bij hem naar boven kwam.
Dan had hij wel verklaard: 'Tim sms-te iets over gepest worden', of: 'we hadden het die ochtend er nog over,' of: 'hij belde me en zei iets over de last door het pesten, waardoor ik me ernstige zorgen maakte en meteen naar huis ben gevlogen'

Denk je nou echt dat iemand in volstrekte paniek en ontreddering (dat ben je als je je kind dood aan de trap ziet hangen)niet een bericht gaat wijzigen dat je ogen helemaal de boel ondraaglijk maakt en 'je falen' als vader blootlegt (in zijn ogen dan)?

Want dat is het eerste wat ouders denken als hun kind zelfmoord pleegt: 'ik heb gefaald.' En vaders denken dat al snel als hun zoon homo blijkt te zijn.

Het trieste van dit alles is dat zij niet alleen met de tragische dood van hun zoon moeten leven maar ook nog eens met de last van de leugen die eromheen hangt.
En dat had doorbroken kunnen worden.

dokterbernard | 26-01-13 | 22:28

@Ewout van Dijck | 26-01-13 | 03:33
Filmpje doet het niet...

Onderbuik | 26-01-13 | 11:20

Dus die ouders zouden de kluit niet hebben belazerd met dat zogenaamde handgeschreven briefje dat ze zo fantastisch zijn en met die ingehuurde PR-dame? Hoe naïef kun je zijn. Ze hebben dat joch met zijn onbehandelde depressie de dood in getreiterd en GS pleit ze vrij om Jolo te treiteren. Heeft zijn dood toch weer alles met treiteren te maken, dat dan weer wel.

Anders nog? | 26-01-13 | 04:13

t

Ewout van Dijck | 26-01-13 | 03:34

Misschien zou iedereen & allen, dus ook de mensen die direct hun mening, emotie en woede uiten zich ook inhoudelijk kunnen verdiepen. Zoals luisteren naar bijvoorbeeld de dorps pastoor die spreek.
omroep.vara.nl/media/206908. (Start op min 39:30)

Ewout van Dijck | 26-01-13 | 03:33

-weggejorist-

pvpb | 25-01-13 | 22:22

@Karel Popper, dat klinkt wel logisch, maar dan meer voor een middelbare school situatie. Tim zat intussen in het tweedejaar van een HBO studie, volgens mij werd hij daar niet zozeer gepest, en dat zou ook niet erger zijn geworden als zijn ouders contact hadden gemaakt met de school.

Fi-ijsko | 25-01-13 | 22:06

Overigens doet dit niets af aan het feit dat de oorzaak voor zijn zelfmoord een suïcidale neiging is en niet het pesten. Als hij niet gepest was, had hij wel een andere reden gevonden.

pvpb | 25-01-13 | 21:47

Vara liegt = pleonasme. Ik heb uit betrouwbare bron dat Van Jolo gemalen zeehondjes eet als ontbijt. Kijken of zijn Motorola Microtac uit 1994 nog sms kan sturen.

funkyd | 25-01-13 | 19:50

Fucking hell!!! Kwalbert Verlinde heeft het er ook weer over. Hij heeft contact gehad met de familie en die hebben niet de brief maar het sms- je laten zien, waarmee Tim afscheid neemt. Want dat was het, een afscheids sms-je. Tim is gepest en daarmee basta!
.
Terwijl Bert Molenaar tot een andere conclusie komt. Misschien had Tim andere issues, een docent zegt dat het een stille introverte jongen was die misschien issues had, te vroeg geboren, te beschermd opgegroeid of misschien wel depressief. Hoe dan ook Bert Molenaar vond weinig aanknopingspunten om het vermeende pesten te bevestigen en stelde dat Tim andere issues had die hem tot zijn daad hadden gebracht.
.
Het zijn de ouders van Tim die de brief de mediaas hebben ingeslingerd en daarmee misschien onbedoeld de discussie hebben aangeslingerd. Bert Molenaar wilde in het hart van die discussie duiken en onderzoek doen naar pesten. Heel Nederland was namelijk geschokt door de hordes puisterige pubers die sneuvelden op het slagveld dat school heet.
.
Nu een aantal maanden later wordt het beeld van vreselijke pesterijen enigzins genuanceerd en komen we misschien tot een ander inzicht. Het valt niet altijd op dat pubers met heftige emoties worstelen.
.
Maar goed Winston Gerschtanowitz en Kwalbert vinden dat het posthuum natrappen moet stoppen. En daarmee slaan ze de plank vreselijk mis. Want Bert Molenaar heeft niet tot doel te ontkennen dat pesten -een ander mens geestelijk of fysiek mishandelen- een mens niet tot het uiterste kan drijven maar dat het dus kennelijk kan voorkomen dat ouders de problemen waarmee hun kroost worstelt niet altijd zien. En dat is nu juist waar het omgaat. Wat ook de oorzaak is dat iemand tot zelfmoord drijft het kan gebeuren dat je niet doorhebt dat iemand op de grens balanceerd. En dat, dat is nu waar het omgaat. Hoe kun je voorkomen dat je dat over het hoofd ziet en achteraf moet concluderen dat je helaas te laat was.
Tim, rust zacht.

ratelaar | 25-01-13 | 19:29

Als 'bewijs' van niet pesten voerde Molenaar aan dat hij niks op FB en twitter had kunnen vinden.

vervolgens werd het een circelredenering -> geen bewijs van pesten -> dus niet gepest -> dus brief vals -> dus niet gepest

kees1960 | 25-01-13 | 19:10

Opvallend dat de onbeschaafde mensen van de VARA/JOOP/PVDA/DE ROOIE FASCISTEN/e.d. hier minnetjes lopen uit te delen.
Alsof de waarheid niet boven tafel mag komen...

Onderbuik | 25-01-13 | 18:58

Sorry Geenstijl, dit had net zo goed een stukje van jullie kunnen zijn. Ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend.

petje pietamientje | 25-01-13 | 18:18

Ik hoop dat Jolo en Molenaar druk bezig zijn om een notitie te maken op hun smartfone voor de nabestaanden. De Vara zelf mag ook wel eens gaan denken aan een passend afscheid.

Tjemig | 25-01-13 | 18:17

@dokterbernard | 25-01-13 | 16:05
Hoezo 'gewijzigd'?

Denk je nou echt dat als je je zoon dood aantreft je op zijn iphone zijn afscheidsbrief gaat zitten 'wijzigen'? Dat de ouders dat van dat pesten 'dan maar' verzinnen, omdat, ja, waarom eigenlijk? JE LULT UIT JE NEK.

De ouders vonden dat bericht op de iphone, en toonden het direct aan de politie, er is geen enkele (!) aanleiding om te denken of te vermoeden dat er met dat bericht is geknoeid. GEEN ENKELE.

Het bewijs? De jongen had zelfmoord gepleegd. Dit was zijn afscheidsbrief, op zijn iphone. Geen enkele ouder gaat in de afscheidsbrief van hun zoon rommelen die zojuist zelfmoord heeft gepleegd, LUL, hoe kom je erbij. HOE kom je erbij.

Karel Popper | 25-01-13 | 17:59

Is dit nou dat fatsoen waar links altijd over praat?

Waarom een gepest kind soms niets tegen zijn ouders verteld?

Moet ik dat uitleggen? Omdat dat het alleen maar erger maakt: ouders op school, en de volgende dag: nog harder gepest worden?

Waarom er nu niemand gevonden kan worden die toegeeft hem DOODgepest te hebben? Moet ik dat uitleggen? Echt? Wie zou zoiets toegeven dan?

De vara heeft geen millimeter fatsoen in hun donder. 'Lijkenpikkerij'. Een trap nageven. Pesten is het.

Net als je denkt, dat de vara niet lager kan zinken: ja hoor!

Karel Popper | 25-01-13 | 17:53

@Doc Damage | 25-01-13 | 14:05

Ah.. dus u vindt het WEL normaal dat helemaal niemand merkt dat iemand zo gepest wordt dat het diegene blijkbaar tot zelfmoord drijft?

tisallemaalwatzeg | 25-01-13 | 17:26

ik vond het wel leuk hoe gsiter de roddelnichten van RTL boulevard die kerel flink aan het afzeiken waren. riool"journalistiek" bah

BozeHenk | 25-01-13 | 16:21

En zo'n gedrocht krijgt twee uur zendtijd?

Geslepen Pen | 25-01-13 | 16:08

Fata | 25-01-13 | 15:20
Uhhh... Doordat familie die aan de oplader heeft gedaan?
Lijkt me logisch als je je zoon dood aantreft. Zou ik ook doen, al was het maar om zijn contacten en berichten (als herinnering) niet kwijt te raken. Bovendien had familie er wellicht belang bij dat telefoon opgeladen bleef aangezien ze dat gewijzigd tekstbericht moesten veiligstellen.

dokterbernard | 25-01-13 | 16:05

@Bakito | 25-01-13 | 12:24
Je empathie is ontroerend. Echt een onderwerp om bij te gniffelen, lamlul.

Pffffff | 25-01-13 | 15:39

Hoe kan het dat een dag later de accu van zijn telefoon volledig is opgeladen?

Fata | 25-01-13 | 15:20

Wat is het hier een kritiekloos truttenplein geworden zeg! Niemand meer die kritisch nadenkt ook al gaat het om iets diep triest namelijk de zelfmoord van een jogneman?

Even wat zaken op een rij:
* Vader Tim gaat 's ochtend plots van werk naar huis omdat hij zich naar eigen zeggen zorgen maakte. Waarom? Omdat Tim de telefoon niet opnam! Ja, dat heeft hij verklaard. Dus als je bijna volwassen zoon de telefoon in de ochtend!! niet opneemt thuis, ben je zo bezorgd dat je naar huis vliegt!. Dat klopt dus voor geen meter.

Er is dus of voor vertrek naar werk iets door Tim tegen zijn vader gezegd of Tim heeft een bericht gestuurd of gebeld naar vader met een dusdanige boodschap dat vader zich ernstige zorgen maakte.

Dat moet dus wel iets zijn waar vader niet mee naar buiten wilt/durft te komen anders had hij niet gezegd dat hij "zomaar" zich plots zorgen maakte nadat Tim de telefoon niet opnam.

* Vader komt thuis en vreselijk genoeg, ziet hij zijn zoon hangen aan een touw. De gsm ligt open naast hem zo verklaren familieleden later. Logisch gedacht betekent dit dus dat vader van Tim het betreffende bericht waar hij zo van schrok aantreft op de gsm. Iets in de trant van: "ik kan zo niet langer doorgaan. Val op mannen, het spijt me. Tim" Bijvoorbeeld.

Vader wijzigt deze tekst in de tekst die we allemaal kennen en waarbij vrijwel elke reaguurder in november kromme tenen van kreeg. ('pap, mam, jullie waren fantastisch!') Yeah right, daarom klamp je je niet aan deze fantastische ouders vast en zoek je steun bij hen, maar stap je eruit. Makes no sence people!!

Nadat vader uit schaamte en paniek (heel begrijpelijk dat dat kan) het bericht heeft gewijzigd heeft nichtje de dag erna een foto gemaakt van bericht en dat staat nu als "hard bewijs"op internet.
Man,man,man, ben ik blij dat we in Nederland geen lekenjury kennen i/d rechtsspraak!

dokterbernard | 25-01-13 | 15:14

Een dikke pluim voor Bert Molenaar! Hier is duidelijk sprake geweest van een media-hype omdat het zo'n emotioneel onderwerp is en nu vinden een hoop mensen weer dat je niet mag twijfelen aan de ouders of aan de boodschap van wijlen Tim omdat pesten zo erg is. Als deze jongen echter depressief was en hij helemaal niet gepest werd, hebben de ouders door het publiceren van zijn bericht willens en wetens gesuggereerd dat Tim 'vermoord' is. Het gevolg hiervan is dat anderen zich ten onrechte ongelooflijk schuldig gaan voelen omdat ze Tim wellicht eens een keer vervelend aangesproken hebben (maar nooit gepest).

Het is natuurlijk afschuwelijk wat Tim zijn ouders is overkomen, maar dat neemt niet weg dat zij onverantwoordelijk hebben gehandeld.

Mark 9712 | 25-01-13 | 15:13

Nogmaals mensen. Laat dit rusten. Had Bert ook moeten doen laten wij het goede voorbeeld geven. Ik lees alweer oproepen voor pesten richting Bert en de VARA. Kom op reaguurders dit heeft Tim vast niet gewild. Misschien dat de redactie hier in het vervolg ook bij stil kan staan ipv openlijk de discussie met andere journies aan te gaan....

Datzegiktoch | 25-01-13 | 15:05

Eigenlijk vind ik dat je geen echte onwaarheden mag publiceren, maar woedende Tim Ribbering fans maken veel goed.

Rochel | 25-01-13 | 14:59

-weggejorist-

Hans_732 | 25-01-13 | 14:37

Gaat Bert Molenaar van de verschillige vara nu de dood van Ellen Blazer onderzoeken?

U2ROK | 25-01-13 | 14:26

Waar baseer je dat op? Hoe durf je zoiets te beweren, gore klootzak.
WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:39 | + -1 -
Excuseer Joris. Is de eerste keer dat ik me in zulke termen uitlaat. Heb er nu na een minuutje al begrip voor als je dit berichtje ausradiert.
WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:42 | + 0 -
Hopelijk doe je dit in het echie niet zo... :)

kate l. | 25-01-13 | 14:22

Normaal vraag ik geld voor een stuk stevig touw en een krukje, Bert Molenaar kan het gratis van me krijgen. Wat een oetlul.

neemjemoederindemali | 25-01-13 | 14:16

De Molenaars en Jolo´s van deze wereld hebben dan wel weer alle begrip voor tuig dat een bewusteloze man tegen zijn kop trapt omdat hij iets durfde te zeggen over een fiets die ze kapot maakten. En die grensrechter, lokte die het zelf niet uit?
Het is onkruid, het is lager dan laag, het is door en door verrot menselijk afval, het is de kanker van de samenleving.
Touw en bomen.

spanarchist | 25-01-13 | 14:13

Nogal wiedes dat ie echt was.

@Frotteurist Frenkie, daar heeft dat niks mee te maken, maar mooi dat je iemands zelfmoord zo gemakkelijk als knuppel wilt rondzwaaien om even te laten zien hoe scherp je wel niet (niet niet) bent.

Fi-ijsko | 25-01-13 | 14:08

Toen de rouwadvertentie hier op GS werd besproken waren de reacties overwegend in de trant van twijfel. Heel veel mensen twijfelden aan de authenticiteit van de woorden. Nu denkt iedereen daar plots anders over? iets met huilen en wolven en zo.

dokterbernard | 25-01-13 | 14:07

YBB | 25-01-13 | 12:19 |
Zie u voor het eerst maar ik hoop dan Joris op korte termijn korte metten met uw account maakt.

Doc Damage | 25-01-13 | 14:05

WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:39
Ik zou zeggen praat eens met mensen die zijn gepest, word je wijzer van.

dokterbernard | 25-01-13 | 14:05

Wát is de achterliggende reden van Molenaar om in het privéleven van de ouders van Tim Ribberink te gaan wroeten om de zien of de brief wel echt is en dit in twijfel te gaan trekken....

Waarom doe je zoiets? Volgens mij ben je, als hiertoe in staat bent, vanbinnen dood.....
Ongelooflijk!!

enk | 25-01-13 | 14:03

Molenaar heeft gewoon schijt aan alles. gewoon lijkenpikkerij...

Uit de link van Pastfaru | 25-01-13 | 13:16

"Ook Theo Scholte Lubberink, een oom van Tim die de ouders begeleidt, wil niet met praten met een microfoon erbij."

Het eerstvolgende onder die tekst is de opname van een telefoongesprek met diezelfde oom...
media.vara.nl/player.php?id=206772

kopkaasknabbelaar | 25-01-13 | 14:03

zucht VARA, Zembla, DWDD, PvdA, Gr.links, opwarming aarde, etc etc... lekker verschillig onze vrinden op links

einzelgänger | 25-01-13 | 14:03

De vara... een linkse organisatie in hart en nieren.
Daders worden verdedigd en gesubsidieerd en het slachtoffer kan nog een paar flinke trappen na krijgen.
Meeheulen met de sterkste, lafheid in optima forma.

Slipsnifter | 25-01-13 | 13:56

Is gewoon bij de NPO: heb je zoveel uren gedeclareerd, dan moet je met een scoop komen.

frank87 | 25-01-13 | 13:54

WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:39
Excuseer Joris. Is de eerste keer dat ik me in zulke termen uitlaat. Heb er nu na een minuutje al begrip voor als je dit berichtje ausradiert.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:42

@Desmoulins | 25-01-13 | 12:26
Ah, je ware aard.

Bakito | 25-01-13 | 13:39

dokterbernard | 25-01-13 | 13:14
Blijft vreemd dat een jongen die zich de dood ingepest voelt zijn ouders fantastisch noemt. De meesten voelen zich juist teleurgesteld in de ouders
-------------------
Waar baseer je dat op? Hoe durf je zoiets te beweren, gore klootzak.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:39

@Bill Cosby
Zou iig een prima aangelegenheid zijn om Joop.nl eens op te doeken... Wat een afgang (weer). Op kosten van de bevolking diezelfde bevolking naaien.

fram | 25-01-13 | 13:35

Ik heb een schoonbroer die zijn zoon van de strop moest afhalen. Nee niet omdat hij gepest werd. Maar kun je je het voorstellen? Dat je dan aan iets anders denkt dan met alles wat je in je hebt je schoonzus, schoonbroer en hun dochter, te troosten met alles wat je ook maar denkt de ongelooflijke smart te kunnen verlichten?
Slechts zieken, en onmensen die o.a. ook oproepen om begrip te hebben voor de culturele motivaties achter eerwraak, doen dat niet. Vooral bij de VARA en de PvdA vind je er daar te veel van.

WirMachenMusik | 25-01-13 | 13:34

Pastfaru | 25-01-13 | 13:16

Goed gevonden en interessant om te lezen.

Megalomaantje | 25-01-13 | 13:31

Joop.nl doet een nieuw Breivikje opsporen.

fram | 25-01-13 | 13:31

kut vara opdoeken inclusief de leden, aandeelhouders en incompetente presentatoren.

Bill Cosby | 25-01-13 | 13:28

@bakito
U bent eigenlijk een naar randverschijnsel.....!!

Kobus Kloothamer | 25-01-13 | 13:27

"een zijlijn" dat zegt het allemaal

roze_bril | 25-01-13 | 13:26

Zullen wij die eikels van de Vara maar gaan pesten?

Prins Heineken | 25-01-13 | 13:26

NRC..... NEXT !

Kobus Kloothamer | 25-01-13 | 13:23

janenivon | 25-01-13 | 13:10

1. Het is een document, een servetje als contract kan ook ontzettend geldig zijn. Het medium boeit niet.
2. Ik denk dat een beetje forensisch lab daar best uitsluitsel over kan geven.
3. U bedoelt....?
4. Natuurlijk zijn er verschillen in geestelijke gesteldheid. De een kan er beter tegen dan de ander.

Ridocar | 25-01-13 | 13:23

Vind het trouwens wel een gevaarlijke ontwikkeling dat een tekstberichtje op een telefoon wordt geloofd of als bewijs kan worden gezien. Bijvoorbeeld als iemand geen zelfmoord heeft gepleegd maar is omgebracht dan kan een tekstberichtje al voldoende bewijs zijn voor zelfmoord??....

Megalomaantje | 25-01-13 | 13:21

"hebben de ouders iets te externaliseren"
Ontkennen,downplayen en moraliseren in een zin.
Hoop dat die ouders zaak aanspannen tegen die enge lui.

lidlbier | 25-01-13 | 13:19

Laat hem meteen lekker verschillig onderzoeken of Ellen Blazer wel echt dood is.

insensitive clod | 25-01-13 | 13:17

Heel vreemd dat ouders Tim na 5 x verzoek te helpen met verschaffen van duidelijkheid niets doen en nu een foto van een tekstbericht vrijgeven. Makkelijk te fotoshoppen hoor!
Blijft vreemd dat een jongen die zich de dood ingepest voelt zijn ouders fantastisch noemt. De meesten voelen zich juist teleurgesteld in de ouders omdat zij het pesten niet hebben kunnen stoppen. Ik blijf het een hele vreemde zaak vinden!

dokterbernard | 25-01-13 | 13:14

-weggejorist-

janenivon | 25-01-13 | 13:10

De relevante vraag die beantwoord moet worden is niet of de brief echt was, maar of Tim echt gepest is en zo tot zijn daad is gekomen...

Novius | 25-01-13 | 13:07

Ik ga nu uitloggen en niets meer typen want ik krijgen een permaban.

stoom uit mijn oren...............

gooischetrut | 25-01-13 | 13:07

Journalist wannabe Bert Molenaar is een rioolrat van het ergste soort.

Angelrat | 25-01-13 | 13:06

--Update 10:34: De maker van de documentaire, Bert Molenaar, heeft gereageerd. Hij zegt dat hij nu denkt dat de afscheidsboodschap wel echt was.--

Nul komma nul excuses. Maar gek genoeg verwacht je zoiets ook niet van zo'n totale lul.

Ridocar | 25-01-13 | 13:06

Beste Bert moleNAAR, ik vindt dat u zichzelf met de site www.HetzwijgenvanTilligte.nl verlaagd tot een van de meest lage riool journalisten die er bestaan. Persoonlijk denk ik dat als er een prijs was voor de meest smerige rioolrat die er binnen de journalistiek bestaat, u hem niet zou winnen. Dit gezien u geen rat bent maar een made, die krioelt tussen het afval, zich voedend met restanten voedsel en lijken. Ik ben het niet vaak met Kwalbert Verlinden eens, maar idd blarghhhhh.

pawa | 25-01-13 | 13:05

Veel Vaak | 25-01-13 | 12:56 |

Precies, zou deze jongen in een grotere gemeente waar religieuzen niet de overhand hebben gepest zijn om wie hij was? Pesten kan overal om wat voor reden dan ook, maar religie (gelovige ouder) en homofiel zijn is altijd nog een actueel issue...

Megalomaantje | 25-01-13 | 13:02

Arme Tim draait zich om in zijn urn.

Veel Vaak | 25-01-13 | 12:59

Het zou helpen als mensen zien dat andere gepest worden, dat deze mensen die het zien gaan helpen. Dat kan als je sterk in je schoenen staat. Probeer het eens.
Niemand vindt het leuk om gepest te worden. Wij hadden vroeger op school iemand die men dombo noemde. Die jongen kwam bijna al klaar als iemand eens iets normaals tegen hem zei.

purkpurkson | 25-01-13 | 12:59

Net op Radio 1 in het mediaforum zat Max van Weezel met Jurgen van den Berg heel decadent die ouders af te katten, en *roffel roffel* typische grachtengordelargumentatie om deze faux pas te maskeren: de betreffende journalist staat er qua trackrecord goed op, én de VARA is een instituut van scherprechters. Zum kotzen, dat soort dedain..

hatovimletayis | 25-01-13 | 12:58

Ik zie Jeauleau plots voor me, die in het Vara-programma De Leugen Regeert zijn wekelijkse praatje doet. Met een ernstige blik kijkt hij recht in de camera, terwijl hij met zijn armen houterige gebaren maakt die kennelijk de dramatiek van het moment extra dienen te accentueren. "Tim Ribberink schreef een brief, een emotionele afscheidsbrief aan zijn ouders, en die brief is ons getoond, letter voor letter, woord voor woord, van die brief hebben wij via de pers allemaal kennis kunnen nemen, die brief was van Tim, die brief was echt, want krant, radio en televisie vertelden ons dat hij echt was, dat hij van Tim was. Maar... is dat eigenlijk wel zo?"
De Vara zegt verschillig te zijn, maar... is dat eigenlijk wel zo? We zullen het vanavond zien. Gaat de Vare gewoon deel twee uitzenden?

Schoorsteenveger | 25-01-13 | 12:58

Is me trouwens niet helemaal duidelijk of deze gemeente zwaar gereformeerd is of zwaar katholiek. Ik weet wel dat katholieken mensen die zelfmoord hebben gepleegd niet graag op katholieke begraafplaats willen hebben en deze vaak op een achteraf stukje begraven. Het geloof in dit hele verhaal zal zeker een rol hebben meegespeeld. Achterlijke religies met hun geestelijke onderdrukkingen.

Megalomaantje | 25-01-13 | 12:57

Het bewijs dat de 'journo's' van Joop geen haar beter zijn dan de rioolratten van Privé, Story en RTL Boulevard.

Eric Blair | 25-01-13 | 12:57

Gadverdamme. Wat een kotsmisselijke actie. Journalistiek dieptepunt en die ongelofelijke ontrouw richting de ouders, bahbah! Schaam U!

Ananas | 25-01-13 | 12:57

De Vara noemt haar journalisten blijkbaar niet zonder reden "Jakhalzen".
Smerig volk.

Conan de Rabarber | 25-01-13 | 12:57

Ik denk dat die ouders gewoon homofoob zijn en hij daarom niet lekker in zijn vel zat

Veel Vaak | 25-01-13 | 12:56

@Desmoulins | 25-01-13 | 12:38

Jouw manier van reageren, zou door heel veel mensen als pesten kunnen worden ervaren. Volgens mij ligt het er vooral aan dat pesten een relatief begrip is en dat het afhangt van de geestelijke toestand van het slachtoffer, wat als pesten gezien moet worden.

Iemand die onzeker is, zonder dat een ander dat merkt, zou het als pesten kunnen ervaren als je zo reageert op YBB z'n "vraag", als jij dat doet.

Ik vind zijn opmerking wel degelijk relevant, omdat het naar mijn mening perfect blootlegt waar het in deze maatschappij aan schort: er van uit kunnen gaan dat mensen met respect met je omgaan, ook als je een in jouw ogen 'onhandige' vraag stelt.

tisallemaalwatzeg | 25-01-13 | 12:55

Bakito zou zeggen dat iedereen die notitie gemaakt kan hebben want geen handtekening dus geen bewijs.

Veel Vaak | 25-01-13 | 12:53

snakeplisskin | 25-01-13 | 12:42

Hoezo aannames? Ik zet vraagtekens bij dit hele zieligheidsgedoe. Erg dat de jongen zelfmoord dacht te moeten plegen, maar waarvoor? Alleen omdat hij werd gepest? Ik zou graag willen weten of de zeer gelovige ouders niet gewoon de kop in het zand hebben gestoken en geen woord wilden hebben voor de waarheid.

Megalomaantje | 25-01-13 | 12:51

Wat erg zeg. Tim Ribberink draait zich om in zijn graf.

Strohond | 25-01-13 | 12:50

Redenatie van de VARA: "Dat gedonder in Fukushima hè, zouden die Jappen dat niet hebben uitgelokt met hun aparte loopje, manier van kijken en kleden?"

En juist bij dat soort naïef grut wordt het woord 'weldenkend' te pas en vooral te onpas gebruikt.

Jaap de Paap | 25-01-13 | 12:48

De antifascisten van toen (PVDAers, varabloggers, joop/jolo) zijn de fascisten van de toekomst. Waaar toen en heden precies liggen weet ik niet maar de vara-haatzaaierij is al een tijdje begonnen.

Faragefan | 25-01-13 | 12:47

Heb de docu gehoord, had sowieso al een heel naar toontje en het obsessief peuren in dit drame kwam heel gemeen over.

Goatrider | 25-01-13 | 12:47

Bert Molenaar reageert: 'Ik ga er nu vanuit dat het bericht van Tim echt was'. Verder is de discussie over de brief 'een zijlijn'
.
Een 'zijlijn' noemt die lul dat!
Waar haalt ie het gore lef vandaan!!!
De vuile socialist.

copywriter | 25-01-13 | 12:47

mijntweecent | 25-01-13 | 12:30 | + 0 -
Als ik zo vrij mag zijn heb ik liever niet dat Molenaar 'nieuws gaat maken'. Dan krijg je namelijk dit soort berichtjes en die kosten me mijn lunch.

Toch maar eens een briefje doen naar Laan Copes van Cattenburch nummer 52. Eens kijken bij wie ik ideeën voor bezuinigingen in de PO kan achterlaten. Zou het toeval zijn dat de twee mannen in de eerste zich vechten om het plekje boven aan mijn lijstje?

pietvanvliet | 25-01-13 | 12:46

VARA. Voornamelijk achterlijke ratten arbeid.

grappert | 25-01-13 | 12:46

Hoe gaat het inmiddels met de hoofdschoppers? Die lopen zeker alweer vrij rond?

nietzofotograferen | 25-01-13 | 12:46

Blijkbaar zijn dit de belangrijke zaken die spelen in de samenleving waar de VARA zijn verschilligheid mee wil tonen. VARA, aub. STERF. Ik irriteer me al decennia aan de hypocriete misleidende tweekoppige draak die VARA-PVDA heet. Met als leuze "Iedereen heeft slechte bedoelingen behalve wij" .. en de gedachte "Het doel heiligt de middelen" wordt de NL bevolking gebrainwashed richting het communisme. We zijn zogenaamd armoedig, criminelen zijn zielig, mensen die succesvol zijn deugen niet, kansloze buitenlanders moeten massaal worden opgenomen, grote bedrijven moeten kapot wordne gemaakt, allemaal standpunten die de VARA uitdraagt. En nu dus ook "ouders van een kind wat zelfmoord heeft gepleegd verdienen karaktermoord".

1nfidel | 25-01-13 | 12:44

Staatstv... Zo nu en dan peilt het propagandagajes nog met een gekartelde thermometer in 'slands aars hoe groot de afzetmarkt nog is. En niets werkt beter dan een klein schandaaltje...

ZKH EénOog | 25-01-13 | 12:43

Het hele onderzoek is natuurlijk belachelijk,die jongen is niet meer dus de relevantie ontgaat mij geheel.

Maar ik moest gisteren wel lachen om de moraal nicht op RTL4 en zijn boulevard programma,scheld de man zo wat kapot die hier over ging,maar als er 1 iemand ze bakkes hoort te houden dan is het wel iemand de zelf centen verdiend met problemen van een ander op de buis te flikkeren.

Sapperderflap1980 | 25-01-13 | 12:43

Megalomaantje | 25-01-13 | 12:35
Aanname na aanname.
Zijn die ouders verplicht om de zelfmoord van hun kind te delen met de rest van Nederland?
Ik dacht het niet.
Komt bij dat de norm dus standaard een geschreven afscheidsbrief moet zijn?

snakeplisskin | 25-01-13 | 12:42

Die Bert Molenaar spoort echt niet hoor, ik was het gisteren voor het eerst in mijn leven eens met Albert Verlinde (alleen dat hij Bert beschuldigde van roddeljournalistiek was wel lachwekkend)

bob de boarder | 25-01-13 | 12:42

Wedden dat van Jole zich hier binnen no time uitlult.

Uw Verzekeringsadvis | 25-01-13 | 12:41

@Megalomaantje | 25-01-13 | 12:35
Jij moet echt niet lullen over een bord voor je kop met die twee enorme balken in die oogkassen van jou!

Den Laef | 25-01-13 | 12:41

Waarom zou je dit überhaupt in twijfel trekken? Wat ben je dan voor een zure lul.

Zeg maarKaas_Cuevara | 25-01-13 | 12:41

Megalomaantje | 25-01-13 | 12:35 |

Zij ze hier allemaal achterlijk ouderwets? Geen jongere vandaag de dag zou dat op papier zetten. Veel mensen doen dat niet, kan ik uit ervaring zeggen. Het is zeer aannemelijk dat hij wat zat te kloten op zijn mobiel terwijl hij tot zijn daad kwam; een notitie behoort wel degelijk tot de mogelijkheden...

Desmoulins | 25-01-13 | 12:40

Voor alle duidelijkheid... de Vara krijgt elk jaar een enorme zak met geld van de overheid... en wat doen ze met die poen... checken of de brief van een jongen die zelf uit het leven stapt wel echt is!

kibambam | 25-01-13 | 12:40

Fascisten omroep.

bennutzat | 25-01-13 | 12:40

Een verschillige hufter is het die bert molenaar. Zijn Nederlandse naam onwaardig!
Bertje is het prototype pester, die zelfs over lijken gaat!

number668 | 25-01-13 | 12:39

@Woutorious | 25-01-13 | 12:31
Bij mijn weten is de SMS interface van de iPhone niet hetzelfde als de notitie-interface. Dit is duidelijk de laatste.

Ik snap niet dat mensen op basis van een screenshotje allerlei verstrekkende conclusies proberen te brouwen.

Stel, jij bent gepest, bent er compleet klaar mee en post je afscheidsberichtje in je vlaag van verstandverbijstering op geenstijl. Gaan we dan ook twijfels zaaien bij je berichtje 'omdat die site vol met pestkoppen zit en dan kan het niet waar zijn'.

Al had het pesten er weinig mee te maken en ging het uiteindelijk om een psychose, de boodschap dat pesten moet stoppen en mensen er aan kapot gaan verandert daar niet mee!

Den Laef | 25-01-13 | 12:39

YBB | 25-01-13 | 12:28 |

Sinds wanneer is pesten een openbare aangelegenheid?
Het blijft een verhaal van schaamte en vernedering en dat hang je niet aan de grote klok. Als dit in een notitie stond, dan is dat toch de boodschap van de zoon?
Ik kan er geen moment aan twijfelen dat de ouders de naam van de zoon door het slijk zouden halen door simpelweg zaken te fabriceren. Dit soort onderzoeksjournalisten zouden ook daadwerkelijk zaken kunnen bestuderen die enige maatschappelijke relevantie hebben, maar dat terzijde.

Desmoulins | 25-01-13 | 12:38

Wat zouden ze bij de pvda en vvd hier van vinden?
aangezien ze daar nogal dol zijn op de vara

Tim Grimback | 25-01-13 | 12:37

Als Bert Molenaar als een echte westerling naar Tilligte is getrokken dan vertellen ze hem daar nog niet eens hoe laat het is als hij er om vraagt. Dat wil nog niet zeggen dat tijd niet bestaat. Dit zijn over het algemeen gesloten gemeenschappen die geen enkele boodschap hebben aan buitenstaanders. Zeker niet aan buitenstaanders die doen alsof ze op expeditie naar de wilden zijn(zoals de meeste randstedelingen plegen te doen).

bijnaam | 25-01-13 | 12:35

De VA!RA is een leugenachtige en populistische tumor, dat zoiets zomaar blijft voorwoekeren is niet gezond...

Onderbuik | 25-01-13 | 12:35

Zelfmoord plegen en dan niet de laatste moeite nemen om ouderwets, zoals het hoort, een afscheidsbrief op papier schrijven??? Was deze jongen toevallig -gewoon- homofiel? Heeft deze jongen met zijn fundamentalistisch gereformeerde ouders daarover kunnen praten? Leven deze ouders in de veronderstelling dat hun zoon werd gepest en niet leed onder het feit dat homofiel zijn en zelfmoord plegen een doodzonde is binnen het christelijke geloof? Willen deze ouders misschien zichzelf vrij pleiten van elke blaam? Een tekstbericht op een telefoon als afscheidsbrief? Het lijkt me eerder dat deze ouders een behoorlijke bord voor de kop hebben.... Arme jongen, om zelfmoord te plegen om niets.

Megalomaantje | 25-01-13 | 12:35

@OverdrevenGeouwehoer | 25-01-13 | 12:21
En jij geloof die schooldirectrice?
Sorry, maar waar is het bewijs dan dat de uitspraken van de schooldirectrice doet bevestigen? Ik heb er nog niks van gezien in de media. Zijn ze er niet, dan is er dus ook niks gedaan!
Protocol is bijvoorbeeld dat de pester geschorst en eventueel van school verwijderd wordt. Niet alleen maar 'foei' roepen, en dan glas-plas-was!

gaffelbaard | 25-01-13 | 12:32

@Den Laef: Dat bedacht ik mij net. :x

Woutorious | 25-01-13 | 12:32

Of de tijd is van toen en gisteren betekent dat het bericht de dag ervoor is verstuurd. Ai.

Woutorious | 25-01-13 | 12:31

@Woutorious | 25-01-13 | 12:30
Nee, deze screenshot is een dag later gemaakt door de ouders voor de politie.

Den Laef | 25-01-13 | 12:31

Bert Molenaar geeft het 'dansen op iemands graf' dan wel het 'pissen over een lijk' een hele verschillige dimensie. Zeg Bert, mislukte faalhaas, ga eens echt nieuws maken kneus.

mijntweecent | 25-01-13 | 12:30

Als ik een sinterklaasgedicht maak in Word print ik het ook uit in een handschrift lettertype. Dan lijkt het net alsof de Sint het zelf geschreven heeft en is dus persoonlijker...

Jeff Hawke | 25-01-13 | 12:30

Pesters zijn mensen die het nodig vinden om enorm om zich heen te trappen ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Hierbij houden ze geen rekening met de gevoelens van mensen die hier het slachtoffer van worden.

Ik zie hier enige overeenkomsten met Bert Molenaar.

Dat ie maar een keer hard op z'n eigen pen mag vallen.. idioot.

Den Laef | 25-01-13 | 12:30

Je mag er nu niks meer van zeggen... wat betekent de tekst gisteren in die screenshot? Is er geknoeid met de tijdinstellingen?

Woutorious | 25-01-13 | 12:30

Zulke schoften van de Vara en de Jolo´s van de maatschappij moeten net zo hard aangepakt worden als de 8 doodschoppers van Eindhoven. Hoe halen ze het in hun koppen om partijtje te gaan grafstampen bij de ouders van een doodgepest kind. Het is gewoon jammer dat een gewetenloze hoernalist Bert Molenaar zelf ook maar een afscheidsepostol schrijft en woord bij daad voegt.

Gary Gunstone | 25-01-13 | 12:30

@Desmoulins | 25-01-13 | 12:19 | + 0
Dat was dus de boodschap van de ouders. Hoe nobel die ook moge zijn, zeker als je daarmee voor jezelf een oorzaak gevonden hebt waar je de schuld aan kan geven. Zelfmoord is de belangrijkste doodsoorzaak voor 15- tot 30-jarigen en veelal is het onduidelijk (depressie, geestelijke problemen, liefdesverdriet) wat een jongere er toe aanzet. Gelukkig was er nu een communicatiedeskundige te vinden die via de landelijke media dat varkentje wel even zou wassen.

BlitzFlicker | 25-01-13 | 12:29

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 12:13 |
nee hoor, vroeger was het heus niet beter...

damnschreeuwer | 25-01-13 | 12:29

Dit stond precies in het Vara stuk. Er stond 1 notitie in zijn telefoon...

klaas6523 | 25-01-13 | 12:29

Wat n mongol die Jolo

das_Freudenmädchen | 25-01-13 | 12:29

@Desmoulins waaruit denk jij op te kunnen maken dat ik "het gore lef heb om te twijfelen aan dit verhaal"? Met opmerken dat ik het apart vind dat zowel ouders, de school, klasgenoten en vrienden niet aan konden geven wanneer en waar dit pesten dan plaats zou hebben gevonden denk jij maar meteen aan te kunnen nemen dat ik eraan twijfel of er überhaupt wel gepest is? Veeg niemand z'n straatje schoon, al helemaal niet van die "Vara-lul".

YBB | 25-01-13 | 12:28

Uit respect voor Tim stel ik voor een verdere discussie te staken en deze jongen in vrede te laten rusten.

Datzegiktoch | 25-01-13 | 12:27

Bert Molenaar, de enige vraag die in mij opkomt is: waarom? Wat wilde je hier nou mee bereiken?

Boer in 020 | 25-01-13 | 12:27

Bakito | 25-01-13 | 12:24 |

Gniffel maar een eind raak, het siert je ontzettend.
Hou voortaan maar dat moralistische smoelwerk van je, stuk verdriet.

Desmoulins | 25-01-13 | 12:26

Molenaar even aanschuiven bij DWDD en of Pauw & Witteman, om het even te duiden vanavond.

vhKarelkruizenruiker | 25-01-13 | 12:25

En die Jolo mag maar doorgaan met de naam van de Vara te bezoedelen. Loyaliteit jegens het personeel is een groot goed, zeker als het om journalistiek gaat, maar als het al te dol wordt moet er toch wat worden bijgestuurd. Een malafide dictatortje dat zijn eigen keizerrijkje mag blijven bestieren zou bij een serieuze omroep toch een Fremdkörper moeten zijn.

De Geus | 25-01-13 | 12:25

@Desmoulins | 25-01-13 | 12:23
Nee, of het jouw zoon is of niet. *gniffelt*

Bakito | 25-01-13 | 12:24

Ik word hoe langer hoe kwader trouwens over deze randdebiel genaamd Bert Molenaar. Hoe haal je het in je botte harses.

Den Meester | 25-01-13 | 12:23

Francisco van Jolo is géén mens maar een verzameling vel, vlees en botten en wat geïnfecteerde grijze massa.

En verder maakt het hem geen reedt uit of er een brief, SMS, screenshot of een vliegtuig met een spandoek erachter was, zolang hij Wilders/PVV-stemmers/Geenstijl/Pownews maar de schuld kan geven.

Cuyahoga | 25-01-13 | 12:23

Gewoon te lui om pen een papier te pakken om een afscheidsbrief te schrijven.

pascallo | 25-01-13 | 12:23

Bakito | 25-01-13 | 12:21 |
Ja pipo, DNA-tests op sporen van pesten.

Desmoulins | 25-01-13 | 12:23

VARA opheffen. Aandachtshoeren...

Sportschutter | 25-01-13 | 12:23

YBB | 25-01-13 | 12:19 |

Dat wordt altijd goed gedocumenteerd, toch?
Het is een persoonlijke beleving. Dat je het gore lef hebt om te twijfelen aan dit verhaal pesten binnen een geïndividualiseerde, social-media samenleving is veelzeggend. Komt vast het straatje schoonvegen van die Vara-lul.

Desmoulins | 25-01-13 | 12:22

Van mij mag de Vara uiteenspatten als een exotaflesje.

Gefundenes Fressen | 25-01-13 | 12:22

Bert Molenaar heeft zeker een opleiding gevolgd bij Marcel van Dam met zijn Exota exploderende flessen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 25-01-13 | 12:22

Besteed dan liever aandacht aan dat mediageil pathologisch liegventje Jeffrey Arenz, die zijn eigen bankrekening en ego spekt met zogenaamde pestbestrijding.

Echt roeren in de stront dit, vara. Vandaag is schaamrood.

OverdrevenGeouwehoer | 25-01-13 | 12:21

@Desmoulins | 25-01-13 | 12:17
Laten we eerst de DNA-test maar eens afwachten, alvorens van alles te gaan roepen.

Bakito | 25-01-13 | 12:21

Bert Molenaar exit lijkt me en ook de verantwoordelijk eindredacteur mag zijn biezen pakken. Toch?

Den Meester | 25-01-13 | 12:21

Ten eerste ben je niet helemaal goed bij je porum als je ouders van een kind dat zelfmoord heeft gepleegd lastig gaat vallen. Ongeacht wat dat kind wel of niet heeft gedaan. Ten tweede, Bert zal wel een cynische kijk op de wereld hebben. Hoe kom je erbij om zulke brieven in twijfel te trekken? Zelf ooit een pester geweest? Krijgen we een soort Holocaust-ontkenning, maar dan voor pesters.
Bekogelen met rotte tomaten lijkt mij passend hier.

Zinleaus! | 25-01-13 | 12:21

Als je slachtoffer van pesten bent, wordt je vaak van school af gepest. Als het wat verder gaat, wordt je de dood in gepest. Of onder de trein gepest. Letterlijk! Het woord 'pesten' vind ik dan maar raar klinken. Eigenlijk zou de pester hop 1-2-3 van school geschorst of er af getrapt moeten worden. Vaak is het precies omgekeerd. Pesten maakt zo veel slachtoffers.

En dat dit. Eindeloos geouwehoer over wel/niet sms/brief enzovoort. Gatver wat zielig!

Het wordt tijd dat mensen stoppen met dit soort onzinnige discussies. Het is zielig. Het is kinderachtig.

Het wordt tijd dat mensen opkomen voor de slachtoffers van pesten.

gaffelbaard | 25-01-13 | 12:21

Ik zeg meteen mijn lidmaatschap op. O wacht, dat heb ik 15 jaar geleden al gedaan.

spellingsnazi | 25-01-13 | 12:20

BlitzFlicker | 25-01-13 | 12:16 |

Dus Tim is niet gepest? Dit was de boodschap van zoonlief en in wat voor een vorm doet niet ter zake.

Desmoulins | 25-01-13 | 12:19

Het verhaal stinkt nog steeds aan alle kanten.

Red mij niet | 25-01-13 | 12:19

Allereerst kan iedereen dat dus gewoon typen, dus dit zeg helemaal niets. Als tweede is er dus een ziek persoon geweest die dit op papier heeft overgeschreven en heeft gedaan alsof Tim het zo had gedaan. Alleen maar om in de media te komen. Mediageil noemen we dit.

pascallo | 25-01-13 | 12:19

Blijft toch apart dat niemand weet wanneer, door wie en hoe hij dan zo vreselijk gepest zou zijn.

YBB | 25-01-13 | 12:19

* kon niemand vinden die inderdaad Tom had gepest *

Nee joh wat raar zeg.

snakeplisskin | 25-01-13 | 12:18

Bert Molenaar is wel even de ouders van Tim aan het pesten. Maar dat ziet hij zelf vast niet.

rara | 25-01-13 | 12:18

Bert, touwtje nodig? Ik zou me dood schamen, als je dit keihard durft te zeggen.

ElMatadero | 25-01-13 | 12:17

Links addergebroed.
Dit had mijn zoon moeten zijn, dan was deze paljas er niet met een tweet van afgekomen...

Desmoulins | 25-01-13 | 12:17

Ja, die ouders hebben dus wel de hele zooi bij elkaar lopen lullen. Een conceptversie van een Iphone notitie, welke daarna is uitgeprint en op het lijk is gelegd. Precies zoals Tim het had gewild. Juist..

BlitzFlicker | 25-01-13 | 12:16

@YBB
Dat was ook precies mijn gedachte. Het zal allemaal wel kloppen, maar krijg er toch een onbestemd gevoel bij.

Kamar01 | 25-01-13 | 12:16

Tijd voor Molenaar om een afscheidsbriefje te gaan typen, met doorslag in drievoud...

de honden blaffen... | 25-01-13 | 12:16

-weggejorist-

izno | 25-01-13 | 12:16

niemand is er mee gediend als de waarheid wordt verdraaid. er is meer aan de hand geweest en dit is een dwaallichtje.

ganzo | 25-01-13 | 12:15

Wat ziek dat ze hun gelijk proberen te halen over een dode jongeman. Terwijl zijn dood en het 'briefje' een duidelijke boodschap was en dat heeft een positieve reactie tot gevolg gehad.

RIP Tim, maar dan ook écht RIP. Ook namens volidioot Bert Molenaar hoop ik.

Pastor Sippenhaft | 25-01-13 | 12:13

Pesten blijkt steeds serieuzer te worden mede dankzij de afschuw en veroordeling van elk soort geweld. Vroeger als je gepest werd dan sloeg je zo hard als je kan op de mond of neus van de pestkop, dan werd je twee weken geschorst maar had je nooit meer problemen. Ik ga het mijn kinderen zeker aanraden, op het bestuur en de politiek of zelfs de politie kun je in Nederland niet rekenen.

De Harde Waarheid | 25-01-13 | 12:13

Altijd ff een back-upje maken, usb-stick of zo, blijkt wederom geen overbodige luxe. Het voorkomt dat wij, de nabestaanden, in verwarring achterblijven.

Bakito | 25-01-13 | 12:12

Perfect staaltje van hoe het dus NIET moet qua journalistiek.

snakeplisskin | 25-01-13 | 12:12

Kan iemand mij 1 punt noemen waar de vara een bijdragen levert voor het geld dat daar verdampt, dat wel hout snijdt.

toetanchamon | 25-01-13 | 12:12

Of er is meteen 'the day after' een screenshot van gemaakt of deze notitie is GISTEREN nog bewerkt/aangepast... hmmm...

YBB | 25-01-13 | 12:11

Ik heb de twijfelachtige eer gehad om een afscheidsbrief te moeten ontvangen. Opgemaakt in Word uitgeprint op papier, dat was zo onpersoonlijk dat het pijn doet. Ik gun die journalist een explosie van aambeien met zijn kut-scoop die totaal irrelevant is in alle opzichten.

Aszeran | 25-01-13 | 12:11

Ik snap de reden niet om hier over te schrijven, Bert Molenaar. De ouders, familie en vrienden hebben al genoeg verdriet. Dat ze het verlies niet helemaal voor niets willen laten zijn, siert hen alleen maar. Dat je geen bewijzen kan vinden over pesterijen en het bestaan van een afscheidsbericht zegt meer over jouw kwaliteiten dan over de echtheid van het gestelde.
Dus Bert Molenaar, speciaal voor jou, ongezien de typhus!

amoniton | 25-01-13 | 12:11

Typisch vara.
Mijn walging voor links en vara wordt steeds groter.
Al zou ik straks aan de bedelstaf zijn, links zal ik nooit (meer) worden...

Hufter | 25-01-13 | 12:11

Had ik wel verwacht van die dader-privacy-moralisten. Privacy van slachtofferss dood of niet moet ten kosten van alles wijken.

Kaas de Vies | 25-01-13 | 12:10

Liegen = PVDA = Vara

snakeplisskin | 25-01-13 | 12:10

De VARA die liegt, hoe is dat nou mogelijk.
En die Bert Molenaar, was dat een student van Stapel?

Che_cuevara | 25-01-13 | 12:10

Die rooie rakkers hebben het liegen uitgevonden, niet raar dus.

osta | 25-01-13 | 12:10

De brief was dus niet echt. Want in de advertentie stond een handgeschreven epistel die A niet Tims handschrift was en B niet eens letterlijk de tektst van de telefoon weergaf.
En C is er niemand die weet wie de pestkoppen zijn. Blijft toch apart.....

Diareeremmer | 25-01-13 | 12:09

De verschilligheid van links in 1 keer uitgelegd.

frotteurist frenkie | 25-01-13 | 12:08

Dat is best pijnlijk.

Niko Dijkshoorn | 25-01-13 | 12:08

De media van vandaag: alles klakkeloos van elkaar overnemen zonder de bronnen te checken.

Schweinsteig Xpress | 25-01-13 | 12:08

Nou doen jullie net of het iets bijzonders is dat de Vara liegt. Ze vinden daar Mokro's niet voor niets zo aardig.

Peter Rottevanger | 25-01-13 | 12:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken