Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kunst omdat het moet!

Wie praat hier nu poep?Hier volgt een uittip, het is tenslotte zondag en verwacht van de redactie ook niet al teveel updates vandaag. Dus die computer uit en met zijn allen richting het Cobra Museum in Amstelveen. Hier is namelijk een wel heel bijzondere expositie van de Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali te zien. De schilder maakte na de moord op Theo van Gogh 40 schilderijen waarin hij laat zien hoe hij over de islam denkt. De resultaten liegen er niet om: neukende en uit hun mond poepende imams, naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam, en dat alles in een spoor van bloed en geweld. Wees er snel bij, want het zou ons niet verbazen wanneer het museum binnenkort in vlammen op gaat...

Reaguursels

Inloggen

lol die vent zal ondertussen wel vrezen voor zijn leven

Wybe | 17-01-05 | 19:21

mja het filmpje zegt genoeg denk ik. Marokkaans/Nederlandse Josti-kunst.

donkeypunch | 17-01-05 | 12:26

@ the realshowstopper.
ik verbaasde mij ook al enorm over dit bericht, bovendien pontificaal in het bovenaan de site geplaatst. Als Amsterdams sufferdje zou je op dit moment meer punten scoren met scoops over de Vlieger of andere stadse onderwerpen waar echt journalistiek speurwerk voor nodig is.

Tibor | 17-01-05 | 12:24

Jaja rachid! Goeie gozer;)
Wellicht de link tussen Ome Geert en Rachid leggen, dat zou mooi zijn! We zullen de 2e kamer is even van kunst voorzien....

ShameLess | 17-01-05 | 09:33

@ TheMarco

Heb het filmpje gezien; die vent is idd. niet goed snik, het lijkt wel of'ie geestelijk minder begaafd is... of mag ik dit niet zeggen?

TheRealShowstopper | 17-01-05 | 09:27

@wouzer51
Op welke site kunnen wij jou (in de ontkenningsfase verkerend) linkse weblog pennevruchten aanschouwen?

Nooit meer slapen | 17-01-05 | 09:25

"het is tenslotte zondag en verwacht van de redactie ook niet al teveel updates vandaag"
Zondag? Vandaag? Hé werkelozen! Opstaan!

kalief | 17-01-05 | 08:49

Een beetje gezonde kritiek = goed, zeker als het uit eigen gelederen komt zeg maar. Deze 'kunstenaar' echter is gewoon een imbeciel die graag aandacht wil. Kijk naar dit filmpje en je weet genoeg. Hij weet zelf niet eens wat ie nu precies wil zeggen met deze tentoonstelling:

www.ftv.nl/videoplayer/index.cfm?id=17...

TheMarco | 17-01-05 | 08:23

geef die man een lintje.

magic mike | 17-01-05 | 03:05

Als jullie slim zijn koop je een werkje van de man. trefwoorden: Museaal, controversieel, Beatrix www.tiscali.nl/content/article/nbinn/5..., Staatsprijs, drugs, kamelenstront, Tariq Alvi cut and paste www.wattis.org/exhibitions/2005/alvi/ , Chris Ofili en olifanten poep, archive.salon.com/ent/feature/1999/02/... kunsthistorisch uit te leggen, Dubuffet galleryutopia.com/art/dubuffet.html (0f vul in andere outsider art uit het verleden, maar nu met echte academie diploma's)-look-a-like. Pas op! Wel op tijd verkopen, want deze combinatie leidt tot Rob Scholte effecten. Hype en hop!

brom | 17-01-05 | 01:06

Niet te veel updates VANDAAG???
Jullie zijn godver de godver continu met vakantie, blijkt!!!

Werken stelletje uitkeringtrekkende webheaumeaus! Ik verwacht veel en veel meer van een (in de ontkenningsfase verkerend) rechts bolwerk als "geen stijl".

Eerder je bed uit en loggen met je luie rechtse aars!!!

wouzer51 | 17-01-05 | 00:45

@. Chiant 16-01-05 @ 20:55
Heel mooi
Ook kunst is vrijheid van meningsuiting.

mecano | 17-01-05 | 00:44

Voor de goede morde:
'Mijn Adem,
Is Idem Dito,,,'
(*Burn Baby Burn!!!")

Dr.D | 17-01-05 | 00:02

Is Theo al zo snel gereincarneerd ?

Dilbart | 16-01-05 | 23:45

Wie wordt er nu imam. Je mag niet eens plaatjes kijken!

Nooit meer slapen | 16-01-05 | 23:15

ROFL!
"Ik begrijp niet dat je een opleiding tot systeembeheerder hebt kunnen afmaken zonder voldoende Koranlessen bij te wonen."

wie volgt er nu een opleiding tot systeembeheerder... tsss;-)

Thijzzz | 16-01-05 | 22:50

Ik woon redelijk tegenover het Cobra museum, ik houd jullie op de hoogte!

Op dit moment is het vrij rustig, ik zie weinig tot geen bezoekers, en er loopt nu een groepje voorbij.

Update, groepje is doorgelopen, het is weer rustig in Amstelveen.

zuresloot | 16-01-05 | 22:48

Waarschijnlijk gefotosjopt!

Pannie | 16-01-05 | 21:52

Braadlap dat is serieuze shit

Pannie | 16-01-05 | 21:51

En die van der Ven moet ook eens flink in de bek gescheten worden. Klonten dat vlasbaardje!

Nooit meer slapen | 16-01-05 | 21:45

"neukende en uit hun mond poepende..."

Dat klinkt meer als Patty Brard?

Barf182 | 16-01-05 | 21:36

Als er ergens een imam nederlandse praat denk ik altijd da thet die van der Ven is...

port | 16-01-05 | 21:27

En wat vindt de Cyberimam ervan?

Hekel aan plaatjes
Lieve cyberimam,
Het is mij opgevallen dat er geen geïllustreerde editie van de Koran bestaat. Wel las ik in Trouw dat er nu een kinderkoran is met tekeningen, maar die schijnt moeilijk te liggen bij onze geloofsgenoten. Het christendom heeft een rijke traditie van beelden, gebrandschilderde ramen enzovoorts. Is er een reden voor de hekel die wij als islamieten hebben aan plaatjes? De Koran lezen is bijna net zo vervelend als het lezen van de Franse kwaliteitskrant le Monde
Hamid, systeembeheerder in Haarlem

Beste Hamid, systeembeheerder in Haarlem: De Islam en het jodendom kennen een verbod op afbeeldingen, zeker op het afbeelden van levende wezens. Het christendom heeft Gods woord verdraaid, en schendt dit afbeeldingsverbod dat God aan zijn dienaren gegeven heeft, zonder dat de christenen daar verder ook maar over nadenken.
Ik begrijp niet dat je een opleiding tot systeembeheerder hebt kunnen afmaken zonder voldoende Koranlessen bij te wonen. Als je wel voldoende Koranlessen bijgewoond zou hebben, zou je namelijk geweten hebben dat Gods eeuwig woord tot de mens, geopenbaard via ? Vrede zij met hem ? de Godsgezant Mohammed, niet vervelend is.
Een kinderkoran is misschien voorlopig niet verboden omdat de wetgeleerden nog niet gereed zijn met hun studies over dit onderwerp, maar zo'n kinderkoran is in ieder geval overbodig vanwege de bijzondere en beeldende welsprekendheid van de Arabische tekst van de Koran.

Nooit meer slapen | 16-01-05 | 21:21

@ thijzzz als ik lsd slik kan ik ook van die prachtige kunstwerken maken hoor.. ik vind (is mijn mening eh) dat brood gewoon een prutser was met een kwast.. net zoals deze randmongool

-=bLaAt=- | 16-01-05 | 20:15

hij word vermoord door de moeder van alle moslims de heilige maria
als maria maagd is is god een homo!:D:D

grapje tog.....

yannic | 16-01-05 | 19:51


ThE_ED 16-01-05 @ 16:39:
"Wat ik er van gezien heb, vind ik helemaal niets! Maar afgezien daarvan; ik heb zwaar het idee dat dit meer om de provocatie en de aandacht is dan om de "kunst"."
En dan mogen we een kijkje nemen op Ed's site: glas.its.tudelft.nl/~gyurka/
Lachen met die Edje
p.s. lekker ding, die Marieke bwoehaha

Pannie | 16-01-05 | 19:08

Ach, de boodschap achter de diverse kunstopjecten is mij duidelijk:

Koran-teksten op het lichaam: Je kunt het als moslim wel op je buik schrijven.

Poep etende imams: Eat shit (and die).

Neukende imams: Fuck you!

En het spoor van bloed en geweld: Wie strooide er ook al weer broodkruimeltjes? Juist. Een sprookjesfiguur.
En wie schreven er een hoop sprookjes?

De gebroeders Grimm.

En dan had je ook nog de Grim(m) Reaper.

Ach daar komt de zuster met mijn medicijnen. Ik ben even een halve dag van de wereld hoor!

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 18:13

"Wees er snel bij, want het zou ons niet verbazen wanneer het museum binnenkort in vlammen op gaat..."
Ja dan denken de moslims weer dat ze dienstknecht van Allah moeten spelen...
Wat zou het mooi zijn op aarde zonder gelovigen die namens hun religie handelen en die "zeker weten" dat hun religie de enige juiste is...

pietje ruk | 16-01-05 | 17:25

Misschien leidt dit de aandacht een beetje van AHA af... wel aardig om te zien dat nu vanuit de "eigen" hoek kritiek komt op kunstzinngige wijze.

TheRealShowstopper | 16-01-05 | 17:23

@Pannie

blijkbaar zijn de parlementariers daar een stuk slimmer dan hier;

TheRealShowstopper | 16-01-05 | 17:22

Wat een bullshit .. de waarheid blablabla. Het is vrijheid van meningsuiting, en het is kunst, maar daarnaast ook nog eens provocatie.

Neukende en strontvretende imams .. alsjeblieft zeg. Van mij mag het hoor, maar als dit soort shit te serieus gaat nemen en het met de werkelijkheid gaat vergelijken, is het tijd om eens lekker buiten te gaan spelen!

bulk | 16-01-05 | 17:16

Juist !

De waarheid mag gesproken/getoond worden!

De Bok | 16-01-05 | 17:05

Eindelijk is een keer waarheidsgetrouwe kunst!

Specht | 16-01-05 | 17:02

Wat ik er van gezien heb, vind ik helemaal niets! Maar afgezien daarvan; ik heb zwaar het idee dat dit meer om de provocatie en de aandacht is dan om de "kunst".

Maargoed, ik ben ook maar een huis tuin en keuken tekenaar.

ThE_ED | 16-01-05 | 16:39

ik vermoed dat deze expositie het einde niet zal halen. Ofwel Fatima Elatik springt in de bres voor het geloof, ofwel Prem het ongeleide projectiel gaat er een tv-item over maken met alle gevolgen van dien of er gaat zelfs een gesubsidieerd debiel instantietje bij de rechter aanvechten of dit wel kunst is en niet entartet moet worden.

Tibor | 16-01-05 | 16:30

@vinque
Tja... dat is nou wat men dom toeval noemt.

Ceristimo | 16-01-05 | 16:29

@Blauw: Natuurlijk is kunst een heel moeilijk trucje! Poepen kan iedereen, da's geen kunst... Maar een drol in de vorm van een kubus draaien, da's niet voor iedereen weggelegd, en dus kunstig :)

JackRandom | 16-01-05 | 16:29

een lekker nonnentje vinden, da's pas een kunst.

donkeypunch | 16-01-05 | 16:28

ik liep vrijdag j.l nogges langs de plek waar Theo gestorven is. Exact daar zag ik een naambordje op de deur: Fam. Slagt
No kidding.

vinque | 16-01-05 | 16:27

Volgens Jack random is kunst een heel moeilijk trucje. Gelukkig kan jack geen invloed op de wereld om hem heen uitoefenen. Dat zou pas beknellend zijn. Laat hem maar genieten van zijn kroket tegen kostprijs, dan gaan wij gewoon verder met het echte leven.

Blauw | 16-01-05 | 16:25

Bleeh, lekkere nonnetjes zijn er niet meer hoor, het zijn allemaal lelijke oude graftakken.

TV Dominee | 16-01-05 | 16:24

@Thijzz: Als ik al in zou breken in een kerk, zou ik paar van die lekkere nonnetjes mee nemen, heb je veel meer aan dan aan een paar oude beelden... ;)

JackRandom | 16-01-05 | 16:21

Meki misschien kan hij je RSV wagen mooi beschilderen?

Pannie | 16-01-05 | 16:19

zeer slecht dit

Meki | 16-01-05 | 16:17

Schokkend !
Weer wordt de islam op een luchtige en veel te positieve manier belicht vanuit het kunstwereldje.
Plas en poep camoufleren het (z)onderwerp islam misschien iets te goed.Onder het gouden vernis zit nog altijd De diepzinnige intellectuele islam : bloed, doodslag en echt nihilisme.Nou ja..
Drie hoeraatjes voor de verworvenheden van het fenomeen islam in de kunstscnene : Hurrah- Hurrah- Hoeren-!
Mede tekenaars, ingenieurs,columnisten,sculpters & knutselaars hoe kunnen we hier mee concurreren ?Nog eens 100 decennia achterover liggen ?

Europa | 16-01-05 | 16:15

@pannie

als kanonnevlees zou ie inderdaad nog wel enig nut kunnen hebben, maar hij hoeft van mij niet per sé een oorlog te ontketenen.

donkeypunch | 16-01-05 | 16:12

donkeypunch 16-01-05 @ 16:05
Dit is geen mongool dit is een frontsoldaat!

Pannie | 16-01-05 | 16:10

Rekening houdend met het risico om vanaf nu een links bolwerk genoemd te worden:
Niet al te slim van die Ben Ali. Vrijheid van meningsuiting prima, maar je schiet er geen reet mee op. Mensen in het harnas jagen kunnen we allemaal wel, een discussie beginnen is flink wat lastiger. Misschien is het zaak te wachten tot deze heer zijn "Poep en pies zijn grappig" periode voorbij is.

Mr Steijn | 16-01-05 | 16:08

@-=bLaAt=-

een mongool met een kwast kan best een goede kunstenaar zijn, en als je hem of haar ook nog een doek en verf geeft, kan daar iets heel moois uitkomen.
Herman Brood heeft ook hele mooie dingen gemaakt, erg duur inmiddels, maar als je weet hoe hij sommige dingen gemaakt heeft... "en een kloddertje hieieieiieRRR..."

Thijzzz | 16-01-05 | 16:08

Tja, da's ook lullig...
Denk je als moslim een statement te hebben gemaakt door Theo van Gogh om te leggen... krijg je als reactie dat ze je helemaal totaal in de zeik nemen.
Ik denk dat dit aapje nog wel een staartje gaat krijgen, en deze bovenste beste kunstenaar binnenkort in één of ander donker hol kan gaan zitten schuilen, omdat elke extremistische moslim naar hem op zoek is.
Tja, bezint eer ge begint.

Ceristimo | 16-01-05 | 16:07

... en koranteksten op naakte lichamen, waar hebben we die eerder gehoord...

Als de keuze inderdaad beperkt wordt tot Bob Ross/Dick Bruna en deze mongool die zich kunstenaar noemt, dan kijk ik toch liever naar Nijntje met een afrokapsel.

donkeypunch | 16-01-05 | 16:05

@Jack, alleen van Gogh kan een van Gogh schilderen. dat kan idd niet iedereen.

wat is jou definitie van kunst precies?

en vind je niet dat alle mensen die mijn digitale camera hebben mogelijk gemaakt, samen een betere kunstenaar zijn dan die Rembrandt? ziet er veel echter uit. ;-)

Thijzzz | 16-01-05 | 16:02

Ik ben een mongool met een kwast.. nu ben ik een kunstenaar.. :/

-=bLaAt=- | 16-01-05 | 16:01

JackRandom 16-01-05 @ 15:55
Ga je zeker even met de schaar door de ongetwijfeld overdadige van mijn belastincenten aangelegde kantoortuin heen?

Pannie | 16-01-05 | 16:01

Half offtopic: gisteren in Trouw:
----------------------------------------
Deense rel over 'Submission' zakt in elkaar
door Petra Sjouwerman
2005-01-15

Na de moord op de maker werd Submission in Denemarken vertoond. Dat leidde tot een aanklacht van boze moslims. Maar die bestaan helemaal niet.

KOPENHAGEN - De twintig moslims die in december anoniem aangifte deden tegen de Deense publieke omroep wegens de uitzending van Theo van Gogh's film 'Submission', lijken zijn van de aardbodem verdwenen. De advocaat van deze groep, Laue Traberg Smidt, zat op zijn eentje achter deze aangifte.

De advocaat schreef destijds dat zijn cliënten - imams en gewone gelovigen - in eerste instantie anoniem wilden blijven uit 'angst voor onaangename gevolgen wegens de huidige opgewonden stemming'. Ook in Denemarken had de moord op Theo van Gogh namelijk geleid tot felle debatten over vrijheid van meningsuiting. Dat heeft er onder andere toe geleid dat een parlementsmeerderheid zogenaamde 'blasfemie-paragraaf', die het bespotten van erkende geloofsgemeenschappen verbiedt, dit jaar wil afschaffen.

Maar ook nu het debat in rustiger vaarwater is gekomen, heeft niemand van de twintig moslims zich gemeld. Sterker nog, toen een journalist van de Deense krant Extra Bladet de advocaat belde onder de deknaam 'Hassan' om zijn steun te betuigen aan de aangifte, kreeg hij van Smidt te horen dat hij een krant moest bellen om door te geven dat hij één van de twintig anonieme moslims achter de aangifte was. Gisteren schreef Smidt de politie dat hij de enige klager is.

'Submission' toont naakte vrouwenlichamen, beschreven met Koranteksten die mishandeling rechtvaardigen. Het waren vooral de vele herhalingen van fragmenten uit de film die leidden tot deze aangifte, volgens Smidt. Maar de Deense omroep meldde, niet te zullen stoppen met het uitzenden van de fragmenten. Ook deze laatste dagen, in de nieuwsitems rond het mysterie van de twintig moslims, toonde de omroep weer delen van de film.

Tegen TV2, een andere publieke zender, werd ook aangifte gedaan wegens de uitzending van 'Submission'. Maar achter die aangifte staat 'Islamitische Geloofsgemeenschap'. Deze organisatie van allochtonen uit verschillende landen maakte vorige maand meteen duidelijk niet te verwachten dat de televisiezender veroordeeld zou worden. Zij wilde laten zien dat wie zich gekwetst voelt de weg van de rechtbank moet kiezen, niet die van het geweld.

De Deense imam Fatih Alev vindt dat de Nederlandse moslimorganisaties daar tekort zijn geschoten: ,,Nederlandse organisaties hadden meteen na de uitzending naar de rechtbank moeten stappen.''

De Raad van Toezicht van de Deense orde van advocaten is nu een onderzoek gestart naar Smidt. Maar volgens de politie is het niet belangrijk of de twintig moslims nu wel of niet bestaan. Smidt heeft de aangifte ondertekend en daarmee kan de politie aan de slag. Volgende week moet blijken of het tot een proces komt tegen de twee omroepen.

Pannie | 16-01-05 | 15:58

Offtopic voor Jack
Jack had je trouwens nog in de krant gelezen over die 'arme Nederlanders' van je?? Alleen maar aleenstaande moeders (= Antilliaanse meisjes die het niet lukt om 1x per 24 uur een pil te slikken) en kleine ondernemers/zelfstandigen!

Pannie | 16-01-05 | 15:56

@Pannie: Waarvoor dank. ik zal je een bosje bloemen sturen :D

JackRandom | 16-01-05 | 15:55

JackRandom 16-01-05 @ 15:45
Vind het niet erg je broodje kroket te betalen hoor. Heb per slot van rekening ook al 2 jaar je uitkering betaald!;)

Pannie | 16-01-05 | 15:50

JackRandom 16-01-05 @ 15:45
Waarschijnlijk ook veel kunst aan de muur daar????

Pannie | 16-01-05 | 15:48

@Thijzz: Nope, kunst is iets dat maar weinigen kunnen. Als iedereen een Van Gogh of een Rembrand kan schilderen, is het geen kunst meer.

JackRandom | 16-01-05 | 15:47

@Pannie: Een pakkie brood is voor suffe kantoortypes a la Jiskefet. Wij hebben een hypermoderne kantine met allelei luxe broodjes e.d. Tegen kostprijs natuurlijk, betaalt door de belastingbetaler. Jij dus :p En dat doet het nog lekkerder smaken :)

JackRandom | 16-01-05 | 15:45

@JackRandom
kunst is kunst als iemand het kunst vind.

net als iet ook pas kut is als iemand het kut vind.

dus als jij een VMBO+ opleiding hebt, kan ook jij een groot kunstenaar worden.

Thijzzz | 16-01-05 | 15:41

Sjakie, ouwe ambtenaar! Morgen weer lekker naar je werk met je pakkie brood? Gelukkig heb je GS nog, zo kom jij morgen de dag wel weer door!;)

Pannie | 16-01-05 | 15:38

Zucht, alles is tegenwoordig maar kunst... Klodder wat verf op een doek: kunst. Lazer wat willekeurige objecten tegen elkaar aan: kunst. Kneed een stukje klei, of hak een stukje rots in een fantasie-vorm: kunst. Doe er dan ook nog een leuke, moderne interpretatie of uitleg bij, en je bent ineens een hippe kunstenaar.
Lazer toch op zeg, dit kan ieder VMBO-kneusje.

JackRandom | 16-01-05 | 15:36

Mocht de collectie in vlammen opgaan, niet getreurd! Meki, de SRV man van het internet, die uit roadkill nog een slaatje slaat door het als halal lamsvlees te verkopen, heeft ansichtkaarten, kalenders en posters in de aanbieding met poepende imams erop!

Boris Borsthaar | 16-01-05 | 15:35

Kan iemand Fatima Elatik waarschuwen!!!

Chiant | 16-01-05 | 15:34

Soort van geestelijk IP blok!!!
Maar dan anders...

Dr.D | 16-01-05 | 15:34

Nee! Die gasten mogen nergens naar kijken van hun geloof!!!!

Dr.D | 16-01-05 | 15:32

Moeten trouwens wel snel zijn voordat Meki aan de macht komt!
www.supermeki.tk/

p.s. misschien kunnen we Ertan museumjaarkaart cadeau doen?

Pannie | 16-01-05 | 15:29

Kunstenaars zijn altijd grappenmakers...

Dr.D | 16-01-05 | 15:29

Kut m`n muis doet gek....

Dr.D | 16-01-05 | 15:28

@araya (first post)
dus eindelijk een uiting van vrije meningsuiting, en nu ga jij zuinig zitten worden op belasting-geld?

Thijzzz | 16-01-05 | 15:28

Heb wel eens hash van hem gekocht. Aardige vent. Leuke hond ook. Onze vrouwen hebben wel eens geskeelerd samen.

Pritt Stift | 16-01-05 | 15:27

oeps

Pannie | 16-01-05 | 15:25

Wat die jongen kan kan m'n kleine zusje trouwens ook!
www.ad.nl/artikelen/Nieuws/11056839453...
"De Amerikaanse kleuter Marla kliedert net zo graag met verf als haar leeftijdsgenootjes. Het verschil is alleen dat haar schilderijen al 15.000 dollar per stuk opbrengen." enz enz


De 4-jarige Marla Olmstead voor haar werk. Foto AP

Pannie | 16-01-05 | 15:24

Ik heb hem een paar keer gesproken. Hij maakt mooie en uitdagende doeken maar ik vind het een patser marokkaan! Uitsloven dat ie in een weekend 10.000 euro uitgeeft om even naar milaan ofzo te gaan maar ondertussen tijdens zaken doen wil hij geen cent uitgeven.

Zet | 16-01-05 | 15:22

Die ex-moslims zoals Ayaan, Asfan Ellian, Hafid Bouazza en nou deze jongen hebben GVD wel gigantisch veel lef in hun donder!

Pannie | 16-01-05 | 15:21

Was het idee van ware Kunst ook niet dat je ruimte voor interpretatie overlaat ? Om zo als het ware eventuele discussie en daarmee uitwisseling van ideeen mogelijk te maken ? Of ben ik gewoon naief ?

Prikkker | 16-01-05 | 15:20

@ Yeah-banned: Kunstenaar? Lekker subsidie trekken, blowen en af en toe een kunstwerkje inleveren. Noem je het "Mobiel Graf" of een ander onderwerp en hoppa, de geldkraan gaat weer open.

En dit is pure jaloezie mijnerzijds hoor. Ik ben zo'n lul van een forens die iedere morgen met zijn pakkie brood onder zijn arm richting randstad reist.

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 15:19

@dig_mo_grave
Weddenschap aangenomen!
Ik denk dat het langer duurt... Minstens 6 weken! Eerst moeten die geyteneuqers een uitkering aan gaan vragen en een plan maken....

Stijlloze Rukker | 16-01-05 | 15:17

Goh het is in deze tijden wel makkelijk om als moslim door te breken in de kunstwereld (of in de muziekwereld ;).

port | 16-01-05 | 15:16

-weggejorist-

Yeah-banned | 16-01-05 | 15:14

Yes! Ongenuanceerd! En best lekker, zoiets.

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 15:13

Janneke Brinkman is een bloemenhoer.

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 15:12

Op z'n cluedos: De Imam, met de kandelaar, in de Jordaan. Yup, onze goede vriend gaat dra wellicht onze Theo achterna.

Filo | 16-01-05 | 15:11

Bob Ross is trouwens ook heel populair in moslimlanden, zal wel door z'n baard komen.

Pannie | 16-01-05 | 15:11

@Kalief:Bob Ross roeleerd anders wel de pan uit!

Ruler | 16-01-05 | 15:08

@Donkeypunch,Ruler: voor jullie is er Bob Ross en Dick Bruna.

kalief | 16-01-05 | 15:02

@ Pannie: Ook (een gedeelte van) de Belgische Irakezen komt in Nederland stemmen, naar ik heb vernomen.

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 15:01

Helaas voor jullie jongens Rien Poortvliet is dood!

Pannie | 16-01-05 | 15:00

@atje. Ze linken toch naar at5.

Think | 16-01-05 | 14:59

half off topic:
Kordon om stemhokje Irakezen

Van een verslaggever
AMSTERDAM - Burgemeester Job Cohen heeft strenge veiligheidsmaatregelen afgekondigd rond het Marine Etablissement op Kattenburg in Amsterdam, waar Irakezen de komende weken kunnen stemmen voor een nieuw parlement in Irak.

Cohen heeft een noodverordening afgegeven voor het gebied, vanwege de spanningen rond Irak en de dreigementen van 'tegenstanders van het democratisch proces' om de verkiezingen ook in Nederland te verstoren. Die bedreigingen, ook via internet, waren overigens weinig concreet.

Zo'n honderd leden van de mobiele eenheid zullen steeds rond het terrein patrouilleren. Auto's mogen niet stoppen in de Kattenburgerstraat, om het risico op bomaanslagen te beperken. De helft van de straat wordt afgezet; auto's mogen alleen richting Piet Heinkade.

De Irakezen kunnen zich vanaf maandag als kiezer opgeven. Ze stemmen op 28, 29 of 30 januari. In Nederland wonen 33.000 stemgerechtigde Irakezen, van wie 12.000 in Amsterdam stemmen. De rest kan terecht in Zwolle of Rotterdam.
--------------------------------------

Wordt een grappig circus daar!

Pannie | 16-01-05 | 14:58

Nou ja, kunst? Wonderbaarlijk wat er allemaal onder die noemer valt!

Ruler | 16-01-05 | 14:58

Dit doet mij sterk denken aan een vand e grote denkers van muziekminnend Nederland. Schreef Bob Fosko niet al jaren geleden de lyrische tekst:
Zal ik jou eens effe lekker in je bek schijten,

Of heb je al poep, poep in je hoofd,

Poep in je hoofd, poep in je hoofd,

Wat maakt het uit, als je maar gelooft.

Ik heb een beetje het gevoel dat RBA dit in visuele kunst heeft omgezet.
Misschien kan hij AHA maar het beste al vast gaan bellen, waar hij kan gaan logeren de komende tijd.

Jannes van der Wal | 16-01-05 | 14:56

Zonde hoor. Dat Cobramuseum was best mooi.

Neon | 16-01-05 | 14:54

zitten ze altijd te zeiken over bronvermelding van hun eigen gevonden dingen, en nu kopiëren ze gewoon een heel stuk zonder wat erbij te zetten. tss

atje | 16-01-05 | 14:52

... nogal overbodige "kunst" naar mijn mening. Door dit soort beledigingen zien imbiciele radicalen hun daden denk ik juist verantwoord.

donkeypunch | 16-01-05 | 14:52

Rachid Ben Ali..... neukt niet lang meer geiten vrees ik pfffff

klaas-vaak | 16-01-05 | 14:48

die uit zijn mond poepende iman, moet wel een heftige darmobstructie hebben, terwijl je van dadels juist zo goed gaat poepen.

superjan | 16-01-05 | 14:48

@tonie
meer meer...

MILF | 16-01-05 | 14:47

Nee en ze keken Submission ook niet...

Think | 16-01-05 | 14:47

misschien zo als ik met de kleintjes naar tunfun ben geweest.
krijgen ze ook nog een stukje cultuur.

superjan | 16-01-05 | 14:46

Ach moslims gaan nooit naar musea...

Pannie | 16-01-05 | 14:44

Rachid Ben Ali is trouwens al jaren een bekende kunstenaar. Kwam 'm op de KunstRAI dit jaar nog tegen:
<a href="http://tonie.net/index_kunstrai2004.html" target=_blank">index_kunstrai2004.html</A>

<a href="http://tonie.net/images/kunstrai/kunstrai3.jpg" target="_blank">Rachid Ben Ali</A>

<a href="http://tonie.net/images/kunstrai/kunstrai4.jpg" target="_blank">Rachid Ben Ali (wijzend)</A>

tonie | 16-01-05 | 14:41

Nou uitstekend! Kan iemand die erheen gaat even laten weten hoe het was?

ElEndoscoop | 16-01-05 | 14:37

ff een weddenschap
binnen 2 weken ......
met een mes
10 eurie

dig_mo_grave | 16-01-05 | 14:35

Weg gaan ende dit tot een grootsch rovershol laeten uitgroeien? Een plek vol vuiligheid ende satansverering? Een plaatsch waer iedere wetteloze zich thuisch zou voelen? Verleidelijck, doch neen!

Hertog Walram I. | 16-01-05 | 14:34

Verleidelyc', doch neen.

Hertog Walram I. | 16-01-05 | 14:33

tja, weer es 'wat anders'he..

Daartje | 16-01-05 | 14:33

Dat gaat weer een heleboel belastingcentjes kosten om deze meneer te moeten gaan beveiligen binnenkort.

Araya | 16-01-05 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken