
In de langlopende multicultuursoap "
Onderweg naar de Duistere Middeleeuwen" is vandaag in de Volkskrant weer een
nieuwe aflevering verschenen. De hoofdrolspelers: de hele lieve, naïeve multicultuurgelovige PvdAmevrouw Marion die 'transculturele pedagogiek' heeft gestudeerd en een reïntegratiebureau voor migranten runt. In de rol van laffe, wegkijkende overheidsorganisatie deze keer het Amsterdamse DWI. Figuranten: agressieve, onwillige, gestoorde weigermarokkanen. En sterke typecasting voor de rol van episch falend bestuur, dat is uiteraard Fatima Elatik. Marion reïntegreert Marokkaanse vrouwen. Die zitten daar verplicht, omdat het DWI anders hun uitkering kort. Ene Rabia el B. gooit haar kont tegen de krib en terroriseert en bedreigt het klasje. Wat doet het DWI? Nouja wat de politiek, overheidsinstellingen en de media altijd doen natuurlijk. Wegkijken en het slachtoffer de schuld geven. Marion kan 'de veiligheid van haar cursisten niet meer garanderen' dus plaatsen ze al haar klanten elders. Plotwending hoor! Rabia bedreigt de boel, maar wordt ze uit haar uitkering geschopt? Nee, Marion wordt bestraft, want die moet ervoor zorgen dat iedereen vreedzaam multicultuurt. Elatik doet niks want '
er speelt nu zo veel dat het voor mij onoverzichtelijk is geworden.' Goh, keihard liegen om landgenootjes in de gratis geld regeling van Paradijs Nederland te houden. Verwacht je nie..ach fuck it, laat maar. Dat is het knappe aan de Multicultuursoap he. Enerzijds is het bedroevend voorspelbaar en toch zitten de kijkers telkens met open mond te kijken hoe het nou weer totaal de verkeerde kant op gaat. Marion is vrijwel werkloos, zit financiëel aan de grond en is kapotgemaakt door instanties die weigeren de schuld daar te leggen waar die hoort: bij de saboteurs van onze samenleving. En oja, ze heeft bij de laatste verkiezingen VVD gestemd. Beetje te laat, maar ook deze multicultuurbeliever is hard van haar geloof gesodemieterd. Slechtste cliffhanger ooit: zal Elatik haar verantwoordelijkheid nemen? Bekijk het volgende keer in
Onderweg naar de Duistere Middeleeuwen.
Reaguursels
InloggenBeste ecologiste,
Wetten? Verdragen?
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom allerlei overheden en boboos deze negeren ten eigen faveure.
Waarom moet de harde werker zich steeds maar weer conformeren aan allerlei regelgeving? Terwijl anderen dat niet doen en blijkbaar ook niet hoeven?
Ik maak bijvoorbeeld mijn eigen regels, op allerlei gebieden. Heb een creatieve, gehoorzame boekhouder en wat rechtshandhaving/veiligheidsgaranties in zakformaat.
Mijn advocaat en ik begrijpen elkaar.
Het zou allemaal eigenlijk niet nodig moeten zijn in een democratie.
pennestront | 05-01-13 | 17:57
Om die wetten en verdragen te veranderen zijn er stemmen nodig voor alternatieve partijen. Die hebben nochtans niet genoeg stemmen. De meeste mensen weten niet wat er speelt. De Bilderberg club kan hier wel eens een rol spelen. De volkswijken -waar de weerstand vandaan zou moeten komen- zijn stuk gemaakt door ontelbare immigranten toe te laten. Shell wil graag blijven boren in moslimlanden en Unilever wil zijn producten blijven slijten aan de meer dan een miljard moslimconsumenten. de PvdA wil graag stemmen behouden etc.
Hulde aan mevrouw Marion! Zij doet iets wat wik reaguurders niet doen: van binnenuit het allochtonenprobleem proberen op te lossen. Zij steekt haar hoofd in de bek van de leeuw(in). Als zij zou slagen in haar opzet, zouden vele islamitische vrouwen integreren en emanciperen. Helaas wordt zij mede-slachtoffer van geïmporteerde woestijnconflicten en achterlijkheid. En een overheid die schaamteloos haar onvermogen toont. Maar de kritiek op de docente deel ik. niet. Zij wilde wel dégelijk die hysterische vrouw straffen, maar zag dat haar levenswerk werd afgepakt door bangebroeken.
Trouwens, de meeste zijn prima aangepast hoor, ze weten de weg naar potjes geld prima te vinden en hebben geleerd dat als je niet mee doet en je niet aanpast je lekker geknuffeld wordt en gratis geld krijgt. Ook hebben ze gezien en geleerd (van de kampers) dat je met een grote muil je uitkering zeker stelt omdat de Nederlanders die daar over gaan geen 'gedoe' willen en bang zijn. Ze hebben geleerd dat als je de taal niet spreekt en uitdraagt dat jeeen gevoelige moslim bent er deuren open gaan die voor andere gesloten blijven. Vandaar mischien dat de hoofddoek tegenwoordig populairder is dan ooit te voren. Ja, moslim zijn is zo gek nog niet moeten ze denken. De Nl'se overheid is er dol op! Ze gedragen zich gewoon naar wat het meeste beloond wordt dus eigenlijk kun je ze niet eens wat kwalijk nemen..
Helaas zonder geluid, maar leek me wel een leuke metafoor voor wat hier in NL zo'n beetje gaande is.. www.youtube.com/watch?v=-P70hbHBdl0
@C4L | 05-01-13 | 13:36
Waarom ben je hierom weggejorist?
Nou ja, kijk, misdaad is van alle tijden, evenals wanbestuur.
Maar laten we in ieder geval blij zijn dat we in vrede leven.
Want één ding garandeert ons de geschiedenis: oorlog komt altijd terug.
GS noemt de naam Elatik weer en mijn partner ligt weer hyperventilerend op de bank. Bedankt weer.
Het artikel in De Volkskrant waarop bovenstaand stuk is gebaseerd, toont eens te meer aan waar ik al jaren op wijs; door de softe aanpak van de Nederlandse overheid van met name Marokkaans tuig (maar ook Somaliërs, Antillianen, Roemenen etc.), staat de hele multi-culturele samenleving op springen. Het tuig dat veel te weinig in de weg wordt gelegd, maakt het leven er in Nederland veel minder leuk op. En net als in de situatie die in het artikel van De Volkskrant wordt beschreven, wordt het probleem niet aan het tuig geweten, maar aan goedwillende Nederlanders. Mevrouw El B. zou met een welgemikte trap onder haar vette Marokkaanse reet het land uit moeten worden getrapt in plaats van in een uitkering worden gehouden. 28 jaar in Nederland en nog helemaal niets bijgedragen? Ga je schamen en rot snel op! Aanpassen of wegwezen!
"de hele lieve, naïeve multicultuurgelovige PvdAmevrouw Marion die 'transculturele pedagogiek' heeft gestudeerd en een reïntegratiebureau voor migranten runt."
.
Ben wel benieuwd welk % van haar inkomsten uit subsidie bestaat en welke ze zelf bijeen heeft gesprokkeld door actief te headhunten...
Of, nou nee, eigenlijk wil ik het toch niet weten, is mijn avond weer vergald.
Het beste gewoon alle uitkeringen en subsidies afschaffen dus en een oplossing bedenken voor de paar mensen die echt niet zonder kunnen.
Borakh | 05-01-13 | 13:36 | + 59 -
Daar hoeft echt geen oplossing voor bedacht te worden. Nederlanders zijn al zo enorm sociaal van zichzelf dat die paar gevallen die het echt nodig hebben en ook echte
Nederlanders zijn wel gesteund zullen worden door particuliere goede doelen organisaties.
In het begin zal het wellicht even lastig zijn, want je moet toch af van dat parasitaire gedeelte dat door de Gutmensch hier nu in Nederland is, maar als de moeilijke periode achter de rug is, zal er geen enkele reden meer zijn, waarom armenzorg een overheidstaak moet zijn in plaats van een particulier iniatief.
Hopelijk worden we ooit nog eens een gezonde maatschappij, maar dan zullen we toch echt eerst rigoreus afstand moeten nemen van de overheid die graai-, luiheids- en oplichtingsgedrag stimuleert en het goede leven ondermijnt.
Nee hoor, veel te diepzinnig allemaal.
Uit betrouwbare, ranzige bron heb ik vernomen dat dit gebeurd is omdat M niet goed meer likte, nadat ze verkleed als kameel op de geheime SM-zolder van F de boekhouding kwam bijwerken.
Of draai het om: hoe vaak als een meisje/vrouw voor hoer wordt uitgemaakt gaat het NIET om een mocroo?
@hatari | 05-01-13 | 15:54
Als het jou een raadsel is begrijp je het dus niet.
Dat de Islam wel degelijk van invloed van is, is evident. Tussen de 4 muren thuis draait alles om de Islam, buiten op straat is het 'Westers' waar tegen men zich afzet.
Vreemd dat jij dit verband niet kunt (of wil) zien. Dat de Westerse vrouwen hier overwegend agressief benaderd worden (hoer!) zie jij dus los van de islam?
Om maar eens een voorbeeld aan te geven.
Goh, Marion heeft dit toch echt 100% aan zichzelf te danken. Had ze maar niet uit de inner-circle van de PVDA moeten stappen, want dat is de enige manier om aan klanten te komen en dat wist zij ook.
Eindelijk weer eens de "juiste" die zelf getroffen wordt door de door hen zelf aanbeden multiculturele samenleving. Lui als Marion maken ons uit voor Racisten. Voor mensen als deze Marion kan er niet genoeg onaangepast plebs naar Nederland komen. Want dat wordt lekker zakkenvullen over de autochtone rug. Want juist de mensen in de ouwe wijken zitten met deze ellende. Ik vind het schitterend. Marion, in je eigen bek.
Zo, die Marion stond dus onder een subsidiekraan.
@ecologiste | 05-01-13 | 17:21
Heb je gelijk aan. Maar wetten die niet werken zijn er toch om te veranderen?
Als dat niet gebeurt (als de angel niet uit de ellende gehaald wordt) zal het volk zich altijd tegen zo'n wet keren. En als blijkt dat de eu voor zo'n wet verantwoordelijk is zal het volk zich tegen diezelfde eu keren. Draagvlak is altijd sterker dan wetgeving, zo leert de geschiedenis. (Duitsland, jaren '30 e.v.)
Los daarvan, waarom zijn mocrootjes zo'n pestilentie in onze maatschappij? Omdat a. onze overheid bestaat uit laffe faalhazen en b. omdat (in tegenstelling tot de meeste andere groepen die immigreren) VEEL mocroos hier slechts naar toe komen om te profiteren.
Policor blijven en wegkijken zal resulteren in eigenrichting en uiteindelijk anarchie. Met alle nare bijgevolgen vandien.
DebraCadabra | 05-01-13 | 17:19 |
Inderdaad, ze eigent zich het werk van een ander toe, na deze ander rücksichtslos als een kufar aan de kant geschoven te hebben, en maakt er zonder enige aanwijsbare reden en zeker zonder enige dwingende noodzaak een 'moslimnetwerk' van. Wat is dat eigenlijk? Een netwerk van moslims dat vanuit de eigen groep de kufar meent te kunnen dicteren wat te doen en wat te laten? Waarschijnlijk.
Dit is de arrogantie van de politiek, direct gekoppeld aan de nog grotere arrogantie van de religieuze groep, dit is in optima forma wat de PvdA de laatste decennia over zich heeft uitgeroepen. Samsom heeft het over "het eerlijke verhaal vertellen". Nou, hij moest maar eens beginnen, zo meen ik.
Lekker blijven bezuinigen op de eigen bevolking terwijl de miljarden aan subisidie's naar de allochtonenindustrie gestaag blijven stromen. Heerlijk die PvdA corruptie en zelfverrijking.
-weggejorist-
pennestront | 05-01-13 | 16:57
Resolutie van Straatsburg 7 juni 1975 heeft ons gedwongen mocors op te nemen net als Maastricht 7 februari 1992 de Euro. Beide zijn ons in de maag gesplitst door de Franse elite.
Rabiaat. Nu weten we waar dat woord vandaan komt.
Van Rabia.
@Schoorsteenveger | 05-01-13 | 14:24 | + 5 -
Ja, goed gezien - 'mosilma-netwerk', superfout. Mensen structureel op hun moslimzijn aanspreken, behandelen (ipv sociaal economisch zwakkere, de gangbare verklating voor alles wat er aan misstanden bestaat).
Om dan vervolgens anderen als racist weg te zetten. Elatik gooit in een zucht en vloek arbeiders (niet meer onder knoet van kerk en kapitaal) en vrouwenemancipatie in de vuilnisbak.
Over zieligheidsindustrie gesproken. Sinds 2008 horen daar ook de banken bij. Maar nu ik er nog meer over nadenk. Wie behoort daar eigenlijk niet toe? Is het allengs al niet zodanig geworden dat (bijna) alles zieligheidindustrie is en dat het er vanaf hangt aan welke kant je van de tafel zit? de financiéle crisis is een symptoom, de echte namelijk de identiteitscrisis is de ware crisis. En als ik het zo bekijk zit de westerse maatschappij net in het puberstadium....
Marokanen probleem daar waar het thuis hoort: Marokko. Vuilnis zet je ook buiten.
Maar mevrouw Elatik is juist helemaal okee! Dat zegt ze immers vandaag zelf in de NRC! In het "interview" door Yasmina Aboutaleb (goh?) worden ook helemaal geen vragen gesteld, dus het zal wel goed zitten [facepalm].
soms had ik mij gewenst dat de duitsers gewoon de oorlog gewonnen hadden
Twee bedrijven met maar 1 klant de gemeente? niet echt een onderneemster.
Marokko was een bijna provincie van Frankrijk ik ben er geweest als zeeman toen. Marokkanen dulden geen blanke heersers meer, wij Nederlanders zijn te zacht van aanpak,dat zijn ze niet gewend
"Niemand heeft het Nederlandse volk gedwongen die mensen op te nemen. Als je anders claimt, dan graag het moment van dwang even noemen..."
(King of Controversy)
Moment?
Al gedurende diverse decennia, in de vorm van allerlei belastingen.
Wanneer evolutie niet werkt, zal revolutie het gevolg zijn.......
-weggejorist-
@Prins Fontainebleau | 16:18
Er is dus weinig reden tot klagen, wilde ik er nog aan toevoegen.
@Turrukje | 05-01-13 | 15:28
Criminaliteitscijfers, uitkeringscijfers enz. liegen niet.
En velen willen niet meer aan dit achterlijk woestijngedrag meebetalen.
Dus netjes meedoen of oprodten!
Och, binnenkort toch nieuwe verkiezingen. Dus is dit soort voorvallen, mèt policor berichtgeving erover, alleen maar uiterst prettig.
Sloop jezelf zusters, sloop jezelf. Anders doen jullie domme inteeltmongole echtgenoten en kudtzoontjes dat wel.
Maarrrr hoe is het mogelijk dat die domme belastinggeldgraaiverdeeltrudt van elastiek daar nog zit????
Wat moet O. L. Heer toch een verschrikkelijke offday hebben gehad toen hij dat brakke KUDTvolk uitvond.
@Prins Fontainebleau | 16:18
Iedereen die in de fout gaat keihard aanpakken, zou ik zeggen als ik de baas was van Nederland. En blijkbaar gebeurt dat ook, gezien de oververtegenwoordiging van 3e en 4e generatie Marokkanen in de gevangenis.
@hatari | 05-01-13 | 16:07
Nogmaals, zie cijfers & statistieken van het CBS betreffende Marokkanen in de bijstand, gevangenis, met strafblad etcetera. Meer onderbouwing kun je niet krijgen. Zelfs een blog met een strijdkreet die het tegendeel beweert.....
@Prins Fontainebleau | 15:59
Grappig dat u dat zegt. Naar mijn mening voert GS al sinds de oprichting de strijdkreet 'Tendentieus, Ongefundeerd & Nodeloos Kwetsend'. Dat klinkt toch behoorlijk anders dan 'onderbouwd'.
Weer eentje die wakker geworden is.
Nog velen, velen te gaan.
@ hatari | 05-01-13 | 16:00 |
Wist ik nog wel, hoor. Maar dat vind ik nog geen erg overtuigende score.
Ze was 4 jaar actief als PVDA-bestuurder....... nou sorry Marion... maar dat wegkijken gebeurd al meer dan 20 jaar JUIST door de PVDA. Dus je bent persoonlijk absoluut medeverantwoordelijk voor de rotzooi die fatsoenlijke mensen dagelijks aan den lijve ondervinden. Maar nu je er zelf last van hebt is het te laat en doe je huilie huilie. Gelukkig dat de rotzooi ook de veroorzakers treft. De vervuiler betaald.
@Lewis | 15:55
Onlangs nog, een vreemdganger in Hilversum die bij thuiskomst zonder schoenen verklaarde overvallen te zijn door een horde Marokkanen.
@Turrukje | 05-01-13 | 15:28
De 'haat en angstmachine' van GeenStijl draait niet alleen geolied, maar wordt tevens al jaren onderbouwd door de cijfers en statistieken van het CBS m.b.t. aantal Marokkanen in de bijstand, in de gevangenis, met een strafblad etcetera.
Nu jij weer.
Het multiculturele drama ligt wel in het verlengde van eerdere ontwikkelingen in de 19e en 20e eeuw. De staat, het meest ijzingwekkende monster ter wereld, handhaaft een strikte neutraliteit en moet zeker niet gezien worden als culturele identiteit. De staat is een bureaucratisch monster gericht op zelfhandhaving. De staat maakt het niet uit of hier een christelijke, atheïstische of islamitische bevolking woont. Ook de taal of de geschiedenis laat de staat koud. Wat betreft criminaliteitsbestrijding denkt de staat uitsluitend in termen van doelrationaliteit. Het gaat de staat niet om rechtvaardigheid, maar oom beheersing en controle. Een bepaalde mate van criminaliteit komt de staat goed uit, want daarmee kan zij haar bestaan rechtvaardigen.
Sinds de Franse Revolutie zien wij de uitbreiding van de staat en daarmee van het regime van de koude berekening. Dit uitte zich grootschalig in de Eerste Wereldoorlog, waarbij kameraadschap niet meer telde tussen de soldaten, maar men slechts een nummer was. Formaliteit en massaliteit kenmerkt de moderne staat. Een culturele verandering van de bevolking is voor de staat niet meer dan een administratieve aangelegenheid.
Het ontbreken van iedere kameraadschap in de statelijke legers van de 20e eeuw heeft zich nu verder ontwikkeld tot een algemene atomisering van het individu in de staat. Loyaliteit aan de staat is problematisch. Maar de staat heeft wel een einde gemaakt aan de godsdienstoorlogen. De vraag is nu of de neutrale staat ook boven de culturen staat, of kan gaan staan.
Nietzsche noemde de staat reeds das Kälteste aller Ungeheuer.
Een multiculturele samenleving is zonder een ijskoude, neutrale staat die zich louter bekommert om de administratie van de dingen, ondenkbaar.
Hoe vaak kwam men hier terug op een Marokkanen topic omdat de waarheid toch iets anders lag.
Turrukje | 05-01-13 | 15:28 |
Zeg het maar, hoe vaak dan?
@lion@night | 15:24
Dat er in Nederland een probleem bestaat met ontspoorde Marokkanen van de zoveelste generatie moge duidelijk zijn. Alleen storen die jongens zich aan god noch gebod, dus ook niet aan de islam. Het is mij dan ook een raadsel waarom die beide zaken steeds in een adem genoemd worden.
Hè bah, ben ik weer de halve dag chagrijnig. Maar wat ik blij dat dit soort 'incidenten' steeds vaker in de publiciteit komt. Daar moet ik dan maar een paar vergalde uurtjes voor over hebben.
@ Watapatja | 05-01-13 | 15:46 |
Daar waar Surinamers en Antillianen gemengde huwelijken aangingen met Nederlanders doen Marokkanen en andere Islamieten dat bijna niet. Dit belemmert in ernstige mate de integratie, ook over meerdere generaties.
lion@night | 05-01-13 | 15:24 |
Alle feiten die je noemt zijn juist, het grootste probleem is nu de marokkanen, nog niet zo lang geleden de antillianen. We moeten echter waken voor symptoombestrijding, de basis is en blijft economische achterstand. De bevolkingsgroep die hier onevenredig vertegenwoordigd is, meestal de nieuwkomers (lees 3e en 4e generatie), zorgen in iedere maatschappij voor de meeste problemen. De Polen komen eraan.
@ Haarkopje | 05-01-13 | 15:01 |
Zeg stakker, jij bent echt clueless.
King of controversy | 05-01-13 | 15:23 |
Economische vluchtelingen moet je ontmoedigen en bewust reguleren (bijv artsen etc). Politieke vluchtelingen dien je te helpen in hun eigen omgeving, we kunnen de hele wereld hier niet opvangen. Vervolgens wordt het tijd om een duidelijk binnenlands beleid neer te zetten en uit te voeren, dit land mag en kan tuigh niet eeuwig buiten schot laten, aanpakken dat tuighgedrag.
De haat en angstmachine van GeenStijl draait weer geolied.
Een vrouw is ontslagen en gefrustreerd maar omdat het over moslims gaat is elke scheet een topic waard.
Hoe vaak kwam men hier terug op een Marokkanen topic omdat de waarheid toch iets anders lag
Met die laatste zin wordt het angstgif er nog goed ingespoten zodat de haatreacties en de kliks binnenstromen.
Die 1000+ reacties van weleer worden niet gehaald maar toch een aardig zakcentje!
enfin Bakito=out
@King of controversy | 05-01-13 | 14:24
Kijk eens aan, daar hebben we de Koning van het downplayen weer met een zwaar verouderde troefkaart: 'Marokkanen werden hier naar toe gehaald te werken'.
Je draait volledig om de feiten anno 21e eeuw heen;
er is een structureel probleem met de integratie van Marokkanen in Nederland. Dat probleem ligt vooral bij de Marokkanen zelf en de Islam.
Het kroost van die Marokkanen doet tegenwoordig weinig anders dan zich afzetten tegen het land waarvoor hun vader heeft gewerkt. Niet dat de vader dat nog interesseert waarop het tuig los loopt op straat. Politiek doet er ook weinig tot niets aan met als gevolg;
- veel straattereur
- structurele problemen in de diverse steden in Nederland
- permanent en substantieel aandeel van Marokkanen in Opsporing Verzocht
- veel criminaliteit bij jeugdige Marokkanen, meer dan de helft is 'bekend' bij de politie en het is dweilen met de kraan open: www.telegraaf.nl/binnenland/21199346/_...
- flinke fraude met bijstand en kinderbijslag
Nederland heeft een ernstig Marokkanenprobleem, dat er vervolgens nog lieden zijn die excuses hiervoor zoeken in de jaren '60 is beangstigend zo niet ontzettend dom.
@Watapatja | 05-01-13 | 15:15
Veel regels worden (denk ik) gemaakt om extremen tegen te gaan. Een straatmuzikant is niet zo'n heel groot probleem. Maar als er opeens twintig staan, heeft de overheid een regeltje nodig om in te kunnen grijpen.
bij illegalen heb je het probleem dat je ze niet zomaar over de grens kunt schoppen (dan staan ze in België of Duitsland, en als die hetzelfde doen, schiet het niet echt op).
Illegalen kun je niet levenslang opsluiten. Je moet er ergens mee naar toe buiten Europa. Maar als dat land weigert voor hun onderdanen te zorgen, moeten wij dan die mensen een spuitje geven?
Ik vind dat illegalen mensen zijn die risico durven te nemen. Ze hbben vaak grote sommen geld aan mensenhandelaren betaald. Ze investeren in zichzelf en in hun toekomst. Die mensen moet je niet uitzetten, maar hier houden en zorgen dat ze aan het werk komen.
Overigens wemelt het in Nederland van de vage reïntegratie-bureautjes, die meestal door volslagen incapabele, rapportjes-schrijvende kudten worden uitgebaat. Iedereen die - zoals ikzelf ook - in het verleden i.h.k.v. een reïntegratietraject met dit soort 'dames' in aanraking is geweest, begrijpt meteen dat cliënte Rabia el B. horendol werd van deze intercultureel uitgedaagde PvdA-trut en haar het liefst de hersens had ingeslagen. Het is tekenend voor het volkomen failliet van de reïntegratie-industrie in het algemeen en dat van de PvdA in het bijzonder!
Er val MILJARDEN te bezuinigen als we de zieligheids-industrie en de peperdure TBS-klinieken (400 euro's per dag per "klient") opheffen.
Haarkopje | 05-01-13 | 14:34 |
Ho ho, niet te snel oordelen. Wilde alleen aangeven dat de uitspraak "onze allochtone medelander heeft Nederland opgebouwd" uiteraard een mythe is.
Dat het overgrote gedeelte van onze Turkse en Marokkaanse medelanders via gezinshereniging hier naar toe is gekomen en dus helemaal niets met de opbouw van ons land te maken heeft is een feit.
@sjaakdeslinksesul | 05-01-13 | 15:15
Dat bedoel je. en dan het optimisme van de zeventiger jaren vergeleken met het hosanna gejubel hier over de multikulti samenleving?
iedereen zat in de jaren 70 aan de drugs. Geen wonder dat men optimistisch was.
King of controversy | 05-01-13 | 15:10 |
Het probleem is dat onze overheid alleen maar regels maakt, maar ze niet uitvoert. Een straatmuzikant moet een vergunning hebben, illegalen kunnen zo worden opgepakt en uitgezet. Waarom struikel ik bij elk winkelcentrum dan over de multiculturele accordeon/panfluit etc maffia, geen vergunning en illegaal?
King of controversy | 05-01-13 |
Even doordenken joh, het gaat om andere parallelen. Het optimisme dat er begin jaren 60 was toen men opeens wel alle kansen kreeg en wat er in de zeventiger jaren van gekomen is. Er was in de VS altijd een zwarte middenklasse als stabiliserende factor en rolmodel. In de jaren 60 trokken die weg uit het getto, zoals succesvolle Marokkanen ook nu wegtrekken uit de buurt. En kijk eens naar hun anti-cultuur, een rare mix van 'wij nemen hier de boel over', Tony Montana, Mohammed, het geschmier met palestina enz. zolang het maar niet opbouwend en wel extreem en schoppen-tegen is. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het boeit me verder niet zo.
De betreffende mevrouw werkte mee aan een kwaadaardige industrie die de Anschluss van Nederland bij het groot-islamitische rijk bevorderde. Ik kan er derhalve geen traan om laten.
@King of controversy | 05-01-13 | 15:10
Dan verschillen wij van mening.
@Parsons | 05-01-13 | 15:08
Je stelt dat het bullshit is terwijl al meerderen hebben aangegeven dat het klopt (met hier en daar een nuancering).
Lees je even in, voordat je reaguurt, of kom met feiten die eerdere stellingen ontkrachten, niet met van die halve aantijgingen.
Elatik doet niks want 'er speelt nu zo veel dat het voor mij onoverzichtelijk is geworden.'
Dat is gewoon crypto voor 'ik ben te stom om de grote lijnen te zien en derhalve ongeschikt als bestuurder en leidinggevende'.
@Carpe@diem | 05-01-13 | 15:07
"En iedereen maar denken dat we in het nieuwe jaar verlost zouden zijn van Bakito, maar nee hoor daar is-ti weer. Een andere Nick, en iedereen trapt er weer met open ogen in."
Oke, nou word ik echt pissig...
@lulkoekhapper | 05-01-13 | 15:01
En ik zeg dat je die toestroom niet kuuuuuuuuuuuunt controleren. Mensen zoeken altijd naar een beter leven. En de kansen daarvoor zijn in Nederland nou eenmaal beter dan in een groot gedeelte van de rest van de wereld. dus mensen zullen hier naar toe blijven komen. en die mensen komen hier niet om te integreren en bloemkool te proeven. die komen hier om hun kinderen een betere toekomst te geven. Dat houd je niet tegen door in een stoffig wetboek een regeltje tekst op te nemen.
integratie laat zich niet regelen door een wetboek. De overheid is niet Almachtig.
Kan GS eens nagaan wie er aan de besliskant van DWI zitten, allochtone ambtenaren?
@King of controversy | 05-01-13 | 14:24
Grappig om te lezen dat er anno 2012 nog lieden als jij zijn die de gastarbeidersleugenkaart trekken.
Lemme guess, je bent ook van de CO2 bullshit?
@dlseth_ | 05-01-13 | 14:59
Wel van de eerste generatie, en dat is nog altijd minder erg dan een complete bevolkingsgroep Jack-the-Ripper-syndroom toeschrijven.
King of controversy | 05-01-13 | 14:24 |
En iedereen maar denken dat we in het nieuwe jaar verlost zouden zijn van Bakito, maar nee hoor daar is-ti weer.
Een andere Nick, en iedereen trapt er weer met open ogen in.
Slim jongens!!
Dat zit dus al 28(!!) jaar op een uitkering en met gaan INburgeren??
Het is toch godverdomme te gek voor woorden! 28 jaar!
Ik was twee weken op vakantie in Japan en kon 15 tekens lezen en mijn drankjes bestellen in het Japans, incluis de juiste omgangsvormen.
Dit is gewoon onwil. Goed dat die pvdateef afgestevend wordt. Nu nog even die pleurismarokkaanse de grens over en dan is dit zaakje afgehandeld.
Misselijkmakend.
@Haarkopje | 05-01-13 | 14:58
Dan mag witmans dus lekker in nederland blijven terwijl bruinmans naar de rimboe wordt gestuurd.
plus, dan werk je toch gewoon een dagje.
Zelf heb ik toen ik veertien was een krantenwijk gelopen. Ik heb dus gewerkt.
Amsterdam is al meer dan 65 jaar in handen van die enge club de PvdA .
Het is verschrikkelijk dat incapabele graai figuren zoals Fatima Elatiek door de PvdA worden gesteund .
@sjaakdeslinksesul | 05-01-13 | 14:56
De parallelen met zwart Amerika?
Ik denk dat de verhouding tussen zwart Amerika en wit amerika anders is dan de verhouding tussen Marokkaan en Nederlander. Voornamelijk door de geschiedenis van beide landen. Wij hebben hier nooit de Marokkanen tot slavernij veroordeeld, of rassenwetten gehad (naja 1940-45 uitgezonderd dan, en dat betrof niet de Marokkanen).
Als je een parallel wilt trekken met Amerika vergelijk het dan met de conservatieve Ieren. De eerste generatie werkte hard, maar faalde maatschappelijk (werd niet schatrijk). De tweede generatie wilde wel rijk worden en ging de criminaliteit in. De derde generatie maar vooral nummer vier schaamden zich voor het criminele gedrag van hun landgenoten en gaat werken voor de publieke zaak. Meende ergens te hebben gelezen dat de NYFD nog steeds voor het grootste deel uit Ieren bestaat.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:53
Nee dat zeg ik niet. Aub lees mijn tegel anders nog een keer.
.
Ik zeg dat die toestroom veeeeeeeeeeeeel beter moet worden gecontroleerd mbv regel- en wetgeving. Hiermee ter voorkoming dat er (kansarme) immigranten ons land inkomen die niet kunnen of willen (of beide) integreren in onze maatschappij. Wanneer we dit goed regelen zijn al die onzin klasjes en soepmaatregelen niet meer nodig op zulke grote schaal. Want het initiatief om te integreren moet bij de persoon liggen en nergens anders. De rotte appels eruit halen voordat ze binnen zijn.
Je kunt mensen niet dwingen om te integreren. Je kunt mensen niet dwingen om onze taal te leren. Maar je kunt ze toch wel hun uitkering afpakken? Die WIJ betalen!
.
Waarom halen wij de komende 30 jaren eigenlijk nog 3 miljoen toekomstige criminelen in huis? Weet iemand dat nog? Omdat dat zo hoort? Of omdat er in de tweede wereldoorlog een zootje debiele DUITSERS waren en wij daar de schuld van moeten krijgen? Of misschien om veel PvdA stemmers binnen te halen? Iemand?
Haarkopje | 05-01-13 | 14:56 |
Een vergelijking die al door meerdere reaguurders is gemaakt nav je plempsels. Blijkbaar heb je geen spiegel om eens in te kijken, iets meer nuanceren zou deze aamtijgingen voorkomen, in combinatie met een SMD.
@HJdeT | 05-01-13 | 14:57 :
Heel voorspelbaar antwoord. De moderne neo-landverrader beweert altijd dat zijn familie een held was in de oorlog. Mocht dit werkelijk zo zijn dan zullen ze zich diep schamen voor hun familielid die al deze moeite zinloos heeft gemaakt door zich met slappe knieën over te geven aan een bezetter die vele malen gewetenlozer is dan de Duitsers ooit geweest zijn.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:57
Suggereer je dat iedere marokkaan in Nederland een analfabete debiel is? Vrij ranzige aantijging, vind je zelf ook niet?
LOL @laatste zin uit stuk VK: Elatik over PvdAmevrouw Marion
"Ik zou nog graag een paar dingen met haar en haar mislima-netwerk willen doen"
Het is dat er expliciet bij staat dat het de woorden van Elatik zijn, het zouden zomaar de woorden van de PvdAmevrouw Marion over Elatik kunnen zijn...
-weggejorist-
@King of controversy | 05-01-13 | 14:53:
Probeer het eens met geen uitkeringen verstrekken aan mensen die hier nooit hebben gewerkt en illegalen per direct weer over de grens te zetten.
Je hebt duidelijk een ruggengraat van slagroom en de hersenen van een garnaal.
@ Haarkopje | 05-01-13 | 14:30 |
Pas even op als je mensen uitscheld voor NSB'ers. Ook in dit geval raakt het kant nog wal. Mijn overgrootouders leefden op een boerderij en boden een veilig huis voor een aantal joden. Dus ff kappen met dat NSB gezeik. Ben benieuwd wat voor heldendaden jouw voorouders allemaal op hun geweten hebben. Ik ken ze niet, dus zal daar verder ook geen voorbarige uitspraken over doen.
Wat betreft het Marokkanen probleem, het klopt dat ik geen oplossing geef. Een goede oplossing is moeilijk. Het pappen en nathouden zoals dat nu gaat maakt het alleen maar erger. Deporteren etc moeten we ook niet willen.
Het probleem moet los worden benoemt van een oplossing. Tot nu toe wordt het probleem nog door een deel van de elite gewoonweg niet geaccepteerd omdat men bang is voor een radicale oplossing.
@dlseth_ | 05-01-13 | 14:52
Hogere opleiding en ik gok dat ze ook haar eigen taal kon lezen en schrijven?
King of controversy | 05-01-13 | 14:48 |
De oudere generatie met een uitkering is voornamelijk afgekeurd. Ze hebben jarenlang het werk mogen doen waar wij ons te goed voor voelden in de meest slechte omstandigheden. Van deze groep werken er nog velen, cijfers CBS.
De 3e generatie, de huidige jeugd, zijn degenen die de bijstand proberen te bevolken. Wie de regels kent weet dat dat tot je 27e vrijwel onmogelijk is. Dan versterk je de keuze om je af te zetten tegen de maatschappij.
Cultuurhistorisch feit is dat de 3e generatie de moeilijkste is in het integratieproces.
King of controversy
Het Marokkanenprobleem gaat niet vanzelf weg i.t.t. problemen met andere minderheden, turken en antillianen incluis. Te veel en te grote verschillen die schuren en daarbovenop trouwt men niet met buitenstaanders. Je moet gewoon eens de parallelen zien met zwart Amerika, dan zie je de contouren van de vorming van een puur Marokkaanse onderklasse (er zijn er ook die wel slagen, maar zij onttrekken zich er juist aan i.p.v. zich er mee bezig te houden, een echte tweedeling dus).
Je kunt ook niet zeggen dat de overheid geen taak heeft om hier niets te doen. Bij andere integratieproblemen maakt de overheid het vaak juist erger, maar hier schiet het zelfredzame vermogen van de samenleving en Marokkaanse gemeenschap duidelijk tekort.
Maar goed, gek genoeg ben jij het eens met de PVV'ers (en Marokkanen zelf), die graag zien dat de boel normaliseert. Alleen is men het niet eens over de ernst van het probleem, de oorzaken en de oplossingen. Ik zit bij de 1% die het geen reet meer interesseert. Ik heb na la die jaren helemaal niets meer met die mensen en hun lot laat me verder koud.
Lieve Annabel, ik ben een beetje Elitak-moe. Ieder topic waar zij in voorkomt is te veel eer voor dit serpent. Kunnen we haar naam in het vervolg niet vervangen door iets anders? De gestoorde neus leek me wel wat...
@dlseth_ | 05-01-13 | 14:48
Ik reis met het OV
Heb vaak genoeg een "meningsverschil"gehad met de Marokkaanse medemens en heb geen kinderen.
"Het is niet zijn dochter die verkracht werd."
en wat suggereer je nou eigenlijk met deze zin? Dat alle Marokkaanse jongens full-time bezig zijn mooie blanke meisjes te verkrachten? Vrij ranzige aantijging, vind je zelf ook niet?
@Watapatja | 05-01-13 | 14:44 :
Discussiëren doe je inderdaad met feiten maar blijkbaar ben jij daar niet toe in staat aangezien je niet verder komt dan een achterlijke nazi vergelijking.
Is tipje van de ijsberg. De mentaliteit bij een grote groep deugt niet, en zal alleen maar toenemen. Succes ermee, met het huidige politieke bestel zal er niets veranderen.
Parel van het Zuiden | 05-01-13 | 14:40 | + 2
mooi verwoordde tsunami, ik spoel met je mee :)
@miko | 05-01-13 | 14:52
"Spreekwoorden zijn er mij met de paplepel ingeslagen"
Uw echte naam is Damian vd Vaart?
@lulkoekhapper | 05-01-13 | 14:41
Yeah right.
We schrijven in een wetboekje op dat niemand ons land meer mag binnen komen, en voila, geen asielzoeker komt meer het land binnen. Beetje simplistisch, vind je niet?
@dlseth_ | 05-01-13 | 14:48
Met de neus in de boter gedrukt worden?
U is Antilliaan? Die gebruiken en misvormen spreekwoorden ook altijd. Ik niet! Spreekwoorden zijn er mij met de paplepel ingeslagen.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:48
"En ik vind het altijd zo makkelijk klinken, je handen uit de mouwen steken en Nederlands leren."
Ah, mijn vriendin is een buitenlandse. (En jij maar denken dat alle PVV'ers het liefst alle buitenlanders tegen de muur zetten) Ze komt ook uit een niet-Westerse cultuur en deelt geen enkele geschiedenis met het westen of een westerse cultuur. Toch kan zij, naar drie maanden Nederlandse les (op jouw koste, joepie!) beter Nederlands dan de gemiddelde haatdoek en soepjurk die al 20 jaar in Nederland woont.
Hoe kan dat?
@Watapatja | 05-01-13 | 14:37
Die eigen normen en waarden zijn natuurlijk ook onderhevig aan verandering in deze wereld. En integratie blijkt vaak op de lange termijn gevolgen te hebben voor die normen en waarden.
Een grote bek hebben en agressief zijn loont nu eenmaal in Nederland. Dat geldt niet alleen voor rif-apen maar ook voor kampers, tokkies en ander onaangepast tuig. Dit land kan zoveel beter, hè PvdA?
@Red mij niet | 05-01-13 | 14:27
Inderdaad, ik heb je even op plus 7 gezet!
@Prins Fontainebleau | 05-01-13 | 14:32
Ik heb de cijfers niet, maar ik ben benieuwd of de verhouding tussen Marokkanen en autochtonen wisselt als je kijkt naar het verschil tussen generaties Marokkanen. Mijn vermoeden is dat het vooral veel oude Marokkanen betreft die in de bijstand zitten (zeg 45+) van de eerste generatie.
En ik vind het altijd zo makkelijk klinken, je handen uit de mouwen steken en Nederlands leren.
we hebben het hier wel over een groep mensen die niet eens in staat is om hun eigen taal te lezen en te schrijven. En die groep moet maar even in drie jaar een vreemde taal volledig beheersen?
Ik vind best dat je eisen mag stellen aan mensen, ook aan migranten, maar je moet wel realistisch blijven in je verwachtingen.
King of controversy zou helemaal gelijk hebben, als hij en enkel hij alleen alle financiele en sociale ellende zou dragen van zijn gewenste beleid en maatschappij.
Maar naar goed socialistisch gebruik, wentelt King of controversy graag de gevolgen van zijn ongelijk af op anderen. Het liefst op mensen die het niet eens zijn met hem. Hij werd niet bespuugd door acht capuchonklootzakjes. Het is niet zijn auto die in brand vloog. Het is niet zijn dochter die verkracht werd.
Totdat KoC net als Marion met de neus in de boter gedrukt wordt. Dan zijn het wel acht rifratjes die hem onderroggelen. Dan is het wel zijn Saab die vrolijk nasmeult op een ochtend. Dan is het wel naar het ziekenhuis toe om mee te maken hoe mijnheer de gyneacoloog de restanten van de vagijn van dochterlief aan elkaar probeert te hechten.
En om eerlijk te zijn, ik gun dat soort mensen de eerste twee items van harte.
dit was ook in de volkskranthttp://www.volkskrant.nl/vk/nl/6250/Nausicaa-Marbe/article/detail/3372209/2013/01/04/Nausicaa-Marbe-Theo-Maassen-houdt-het-taboe-van-de-islambelediging-in-stand.dhtml
Haarkopje | 05-01-13 | 14:34 |
Voor types als jou zijn er hakenkruisgerelateerde weblogs. Discussieren doe je met feiten, niet met het verzinnen van cijfers die bij je sympathieen passen.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:40
Correctie: ik schrijf pas in een volgende post dat er ook nog zoiets als een tweede golf was. Dat vergat in in de post waar Haarkopje dus terecht wat van zei. Mea Culpa
@King of controversy | 05-01-13 | 14:26
De overheid bepaalt de regels en dus ook wie er mogen immigreren naar ons land en de immigranten moeten integreren. Het is de taak van de overheid om regels op te stellen die mensen in ons land halen die KUNNEN en WILLEN integreren. Zeg maar een preventieve maatregel die tot op heden totaal is genegeerd.
Slappe hap. Slappe Nederlanders! Sorry hoor. Maar als je je als groep laat intimideren door een stomme Marokkaanse dan ben je ook niets waard.
Treed gewoon eens op. Durf zo'n wijf gewoon eens een mep te verkopen. En maar zeggen "ik ben heus geen racist hoor". Bah!
Nederland, snel. Doet de gordijnen toe!
Nee, wees eens niet laf en treed op!!!!
@wijnvlek | 05-01-13 | 14:34 |
Hoezo? We hebben toch in de vorm van asielwetgeving drie vergieten en een zeef onder die kraan gehangen. Het gaat nu echt hartstikke prima. Universiteiten vol met importbollebozen, een krachtige kennisinjectie voor de economie, en het warme bad van immer toenemende solidariteit zijn slechts een paar voorbeelden van de bloeiende Nederlandse multicultuur...
.
*weggespoeld wordt door tsunami van sarcasme*
@Haarkopje | 05-01-13 | 14:25
Wel alles citeren.
ik schrijf ook dat de tweede golf van migranten bestond uit families en vooral vrouwen en kinderen.
@Merlot | 05-01-13 | 14:23
Ik heb van jou nog niet gelezen waarom mijn argumenten niet valide zouden zijn. Je conclusie is dus enigzins voorbarig. En nou weer terug in je schuilhol
King of controversy | 05-01-13 | 14:26 |
Een waarheid als een koe, integratie kun je niet afdwingen. Wel kun je bewaken dat je eigen normen en waarden overeind blijven. Dit heeft onze maatschappij heel slecht gedaan.
De huidige economische crisis is een ernstig vertragende factor in het proces van integratie, overigens een continu proces in een veranderende wereld (zie Hofstede, Trompenaars).
@Parel van het Zuiden | 05-01-13 | 14:22
"Het draagvlak van Wilders vindt natuurlijk wel zij oorsprong in het afdwingen van acceptatie."
Daarmee bedoel je dat iets het Nederlandse volk dwong de immigratie te accepteren. Als reactie daarop ontstond het draagvlak voor Wilders, correct?
En als ik dan verder lees, was het vooral de overheid, de politiek en het bestuur die dwongen. En hun dwangmaatregelen waren open grenzen, verketteren van criticasters en geen stop op nieuwe migranten (beetje hetzelfde als open grenzen, maar goed).
En dat beleid, dat doet de overheid al decennia?
Want dan moet ook jouw conclusie zijn dat de overheid, ondanks al die maatregelen, er niet in is geslaagd om acceptatie af te dwingen. Hetgeen ik dan weer zie als een teken dat de overheid geen rol van betekenis speelt bij integratie en de acceptatie van immigranten. Klopt toch?
@vindead | 05-01-13 | 13:52
Wat denk je zelf? Dat het met gedwongen cursusjes allemaal goed zou gaan?
De overheid had ooit een assimilatie beleid voor moeten staan.
Woorden als 'allochtoon' en 'agressie' in één zin... je verwacht het niet!
Misschien is het wel zo dat NL nog blij mag wezen met de EU. Dit land valt misschien alleen nog te regeren middels directieven van een politburo ergens ver weg. Hoe bestuur je een niemandsland? Vanaf veilige afstand.
Nou, als die Rabia el B. een man was geweest, was die wel in z'n uitkering gekort hoor! Ik zat ook een keer in zo'n reintegratiegroep. Ik vergat een keer mijn map met papieren. Daar hadden ze stiekem in zitten lezen en gebruikten het tegen me in het groepsgesprek. Ik zei er toen wat van. Daarna kon ik gaan, uit de groep gezet.
@Andre1972 | 05-01-13 | 14:30 :
Een historisch zeer onjuiste voorstelling.
Van de nu in ons land aanwezige marokkanen is nog geen 5% indertijd als tijdelijke arbeider naar Nederland gehaald. Door dit steeds te roepen wil men laten denken dat de marokkanenramp onze eigen schuld is terwijl dit absoluut niet het geval is.
Laten we morgen maar eens beginnen met iedere marokkaan die niet als gastarbeider naar Nederland is gekomen op de boot terug te zetten en het hele probleem is binnen afzienbare tijd opgelost.
Als dweilen met de kraan open niet helpt, dan draai je toch eerst de kraan dicht in plaats van harder te gaan dweilen... Ik doe maar een suggestie hoor
@King of controversy | 05-01-13 | 14:24
Dat verklaart nog steeds niet waarom Marokkanen van alle importvolk procentueel gezien het meest zijn vertegenwoodigd in de bijstand. Fabrieken failliet gegaan, soit. Dan zou je natuurlijk bij de pakken kunnen gaan neerzitten en terugkeren naar Marokko. Je zou ook je handen uit de mouwen kunnen steken, Nederlands leren en op zoek gaan naar een nieuwe baan. Als je nu kijkt naar de 1e generatie Marokkanen en hoe abominabel slecht zij Nederlands spreken, als zij überhaupt al Nederlands spreken, dat is heel triest. Combineer dit met de totale afwezigheid van scholing/diploma's en stel jezelf de vraag: wat hebben deze mensen hier te zoeken?
@King of controversy | 05-01-13 | 14:11
Ow wat zit je hier fout.De meerderheid is nooit hier naar toe gehaald om te werken.
@HJdeT | 05-01-13 | 14:25 :
Als deporteren geen oplossing is dan blijft alleen een burgeroorlog nog als oplossing over.
Na 25 jaar ontkennen van de problemen en niets doen zou het onderhand toch wel duidelijk moeten zijn dat we ons op een doodlopende weg bevinden met de marokkanen.
Waarschijnlijk waren je ouders al lid van de nsb dat je je zo makkelijk overgeeft aan een barbaarse bezetter van ons land.
King of controversy | 05-01-13 | 14:24 |
"Marokkanen werden hier naar toe gehaald in de jaren zestig om in de fabriek te komen werken. Door de economische crisis van de jaren 70 werden ze werkloos.
Juist in die periode zijn veel fabrieken waar veel Marokkanen werkten over de kop gegaan. Tel daarbij op dat rond dezelfde tijd de VN begon over gezinshereniging, waardoor er een tweede immigratiegolf kwam. Die effecten zie je vandaag nog steeds terug in de bijstandscijfers. Verder iets met sociaal-economische omstandigheden."
Een hele juiste historische voorstelling. Zullen we dan ook gelijk maar stoppen met de mythe dat onze allochtone medelander dit land heeft opgebouwd. Ook zo'n grote hardnekkige leugen.
"Marion die 'transculturele pedagogiek' heeft gestudeerd en een reïntegratiebureau voor migranten runt." "Marion is vrijwel werkloos, zit financiëel aan de grond en is kapotgemaakt door instanties die weigeren de schuld daar te leggen waar die hoort"
Voor zo'n studie zou helemaal geen werk voor handen moeten zijn, dus ik laat er geen traan om dat deze tuthola niet meer door instanties betaald wordt. Ik vind eigenlijk dat ze al het geld dat ze reeds ontvangen heeft wegens heling weer moet inleveren.
@lulkoekhapper | 05-01-13 | 14:20
Je mist het grotere punt hier. De overheid is niet in staat om een rol te spelen in het integratieproces in een samenleving. Het maakt daarbij niet uit of je hard of zacht beleid voert.
@ mezelf, Schoorsteenveger | 05-01-13 | 14:24 |
Elatiuk:L = Elatik
@ Prins Fontainebleau | 05-01-13 | 14:18 |
In de jaren 60 en 70 zijn er heel veel 'gastarbeiders' ui o.a. Marokko gehaald om hier het vuile werk te doen. Er is willens en wetens geselecteerd op laag opgeleiden en analfabeten, want die zeuren niet als ze de plee moeten schrobben.
Je kunt niet verwachten dat die mensen intelligent kroost op aarde zet. Het Marokkanen probleem heeft de vorige generatie Nederlanders gecreëerd en we zitten nu met de gebakken peren.
Nu de bende weer deporteren is geen correcte oplossing. Het is de PVV die schreeuwt als er een hond in het bos aan een boom wordt geknoopt (dierenmishandeling), maar doe hetzelfde als het Marokkanen betreft.
We hebben een puppie in huis gehaald (gastarbeiders) en zitten nu met een monster van een beest (bontkraagjes etc). Aan de boom knopen is onethisch, gelijk als een spuitje.
"Niet waar. Het overgrote deel van de Marokkanen is naar Nederland gehaald, juist om de handen uit de mouwen te steken. Rechtse fabrikanten hadden goedkope arbeidskrachten nodig en importeerden die in de Nederlandse maatschappij."
@King of controversy | 05-01-13 | 14:11 :
Je bent of pas 16 jaar oud en volledig geïndoctrineerd door een sandalendragende leraar maatschappijleer of je bent echt te dom om uit je ogen te kijken.
Van de in ons land parasiterende marokkanen is maar een heel klein gedeelte hier in de jaren '70 tijdelijk naar toe gehaald. Bovendien had men toen al heel snel door dat marokkanen lui en onhandelbaar waren. De grote ramp is pas begonnen toen deze tijdelijke arbeiders hier niet alleen mochten blijven maar ook nog eens hun hele familie inclusief neefjes en nichtjes mochten laten overkomen.
Dat we deze barbaren hier zelf naar toe hebben gehaald is een typische linkse leugen.
Elatiuk:L "Ik zou nog graag een aantal dingen met haar en haar moslim-netwerk doen." Dat is achteraf nog een extra harde klap uitdelen, en daar nog een schop achteraan geven. Werkelijk onbeschoft, hautain, arrogant, ten diepste beledigend. Marion wordt hier impliciet voor kufar uitgescholden. Hoezo moslim-netwerk?
@Prins Fontainebleau | 05-01-13 | 14:18
"Hoe verklaar jij dan het enorme aandeel van Marokkanen in de bijstand, als deze zoals jij beweert hier naar toe te zijn gekomen om te werken?"
Marokkanen werden hier naar toe gehaald in de jaren zestig om in de fabriek te komen werken. Door de economische crisis van de jaren 70 werden ze werkloos.
Juist in die periode zijn veel fabrieken waar veel Marokkanen werkten over de kop gegaan. Tel daarbij op dat rond dezelfde tijd de VN begon over gezinshereniging, waardoor er een tweede immigratiegolf kwam. Die effecten zie je vandaag nog steeds terug in de bijstandscijfers. Verder iets met sociaal-economische omstandigheden.
"Ter verdere verduidelijking, aangezien je kennelijk de term "sociale voorzieningen" niet begrijpt, daaronder vallen ook zaken als huurtoeslag, kinderbijslag etcetera."
Dus een witmans die niet werkt, krijgt al die zaken wel, maar een bruinmans die 8 jaar werkt, krijgt al die zaken niet. Want? De ouders van witmans leefden toevallig al in Nederland en die van bruinmans niet?
Wat weer een duidelijke onderbuikreacties van een deel van de GS reaguurders.
De realiteit is dat we voor de zoveelste keer zien hoe onwillig tuigh regeert, omdat onze overheid de gewone man niet in bescherming neemt. Die bom staat op knallen. Jammer genoeg lees je alleen maar over gestrafte burgers die tegen tuigh optreden.
Berichtje op Pownews is dan hoopgevend, overlast door dronken man in vliegtuig, vasttapen zo'n tokkie.
King of controversy | 05-01-13 | 14:07 |
En jij beschuldigt SvennusMax van het karikaturiseren, bij gebrek aan valide argumenten?
Pgggg!
Het valt mij op dat politiek correcten vrijwel altijd andere mensen de tekortkomingen verwijten, die ze zelf in zo hoge mate hebben.
Daar ligt uiteraard een putdiep geworteld gebrek aan zelfkritiek en een blatant supremacisme aan ten grondslag.
Waarvan bij jou ook nu maar weer eens akte!
:-))
.
@King of controversy | 05-01-13 | 13:59 |
Het draagvlak van Wilders vindt natuurlijk wel zij oorsprong in het afdwingen van acceptatie. Door de grenzen open te houden dwingt de overheid tot acceptatie. Door het verketteren van criticasters dwingt de politiek tot acceptatie. Door geen paal en perk te stellen aan nieuwkomers dwingt bestuur tot acceptatie. Dan laat ik het opleggen van de juistheid van het hier onderliggende gedachtengoed door middel van pro-propaganda via onderwijs en PO nog even buiten beschouwing. Dat roept klaarblijkelijk enorme weerstanden en dus draagvlak voor criticasters op. Wat mij betreft terecht want de toegebrachte schade aan de Nederlandse samenleving is substantieel.
.
De verklaring die u geeft herken ik niet. Ik wil ook helemaal niet dat de "elite" zich ontfermt over de volkswijken maar dat de instroom rigoreus beperkt wordt. Door zeer strenge wetgeving alsmede het wegnemen van gratis geld prikkels die ons land zo populair maken als bestemming.
.
Ik vind uw afsluiting over mijn gekozen stijlvorm overigens lachwekkend. Iemand die klakkeloos policor dogma oplepelt neemt iemand de maat over originaliteit. Tsja.....
Merlot | 05-01-13 | 14:19
En wat heb je toen gedaan?
@King of controversy | 05-01-13 | 13:46
Ik weet niet of je helemaal goed bij je hoofd bent, maar de PVV wil juist niet van die klasjes en sponseringen en dergelijke. Als het aan de PVV ligt wordt er juist hard aangepakt en juist NIET zulke pampermaatregelen toegepast. Dit is linea recta het beleid van de gevestigde partijen die de problemen altijd wegmoffelen en schijnoplossingen implementeren die "je verwacht het niet" amper (zeg nooit nooit) werken.
Hoelang accepteren en betalen we nog aan deze waanzin?
Oplossing: gewoon helemaal stoppen met uitkeringen. Een uitkering is tegenwoordig een recht geworden. Dat betekent dat deze asociale Marokkaanse mevrouw in het verhaal vindt dat zij het recht heeft om zonder tegenprestatie geld te eisen van mensen die daarvoor hebben gewerkt. Als je dat niet door tussenkomst van een overheid doet heet dat roof, met tussenkomst heet dat "het moet eerlijker"!
Totale waanzin.
Waarvoor schoppen Amsterdammers dat Elastiek niet weg?
Wat mij betreft escaleren we zo'n Rabiata fijn richting nekschot. Wie kan daar nou werkelijk tegen zijn?
SvennusMax | 05-01-13 | 14:14 |
"Weg mnet ons"
===========
:-))
Ik heb een paar dagen geleden iemand horen beweren dat "het allemaal de schuld van Nederland is".
En dit was de aangevoerde reden.
(Zorg dat je zit als je het leest)
"Marokkaanse kinderen worden tot hun 6e door hun moeder opgevoed.
Daarna voedt hun vader ze keihard op.
Maar dat mag niet van Jeugdzorg.
Dus loopt het mis.
Schuld van Jeugdzorg.
Dus Schuld van Nederland".
Met zulke inwoners heb je geen Bezetter meer nodig.
Soms denk ik wel eens: of de EU nu triomferen zal of niet, deze multikul maatschappij kan alleen nog dankzij de apathie en hardnekkige afzijdigheid van het volk geregeerd worden door een dictatuur. Zo. En nou genoeg gesomberd. Hoewel, niet iedere dicatuur is slecht en is vaak te verkiezen boven anarchie.
Welkom in het niemandsland Nederland, land zonder cultuur en geschiedenis, bewoond door mensen van de dag die nergens voor staan. Moge zij het geluk treffen van een humane technocratie.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:11
Hoe verklaar jij dan het enorme aandeel van Marokkanen in de bijstand, als deze zoals jij beweert hier naar toe te zijn gekomen om te werken?
Ter verdere verduidelijking, aangezien je kennelijk de term "sociale voorzieningen" niet begrijpt, daaronder vallen ook zaken als huurtoeslag, kinderbijslag etcetera. En zoals ik al eerder heb gepost in een vorige tegel: wat mij betreft geen uitkering voor immigranten tenzij je hier een jaar of tien hebt gewerkt. Met je laatste punt wil ik nog wel meegaan. Wanneer iemand hier zonder problemen aan de slag kan zonder Nederlands te spreken, prima, zolang deze persoon zijn eigen broek maar ophoudt.
Op deze manier krijg je meer volk binnen dat er echt iets van wil gaan maken en ben je onaantrekkelijk voor werkschuw middeleeuws riftuig.
Marokkaanse vrouwen hebben eigenlijk geen uitkering nodig. Die hebben allemaal een rechtmatige eigenaar die de kost verdient, zoals de boze profeet (nsfw) dat bedacht heeft, qua rolpatroon.
Maar goed, marokkanen kiezen daarom massaal ervoor om in Nederland te wonen, waar een man geld krijgt voor ieder kind en vrouw. Voor niets.
Natuurlijk is het voor de dames zelf vervelende onzin om in suffe klasjes te zitten, gerund door typetjes als PvdAmevrouw Marion. Toch zit onze multiKul nu eenmaal zo in elkaar. Al is het maar dat Marion daarmee een leuke Balkenende verdient.
@SvennusMax | 05-01-13 | 14:14
Zie je, karikatuur...
Zojuist een interview met Elatnik in NRC gelezen. Geen enkel maar dan ook echt geen greintje vermogen tot zelfreflectie heeft dat mens. Stuitend gewoon
@SvennusMax | 05-01-13 | 14:08
Jij hebt jezelf verluld, jij bent de Marokkaan. Jij hebt immers al drie keer gescholden en gedreigd in een topic dat nog geen uur oud is.
Muxje | 05-01-13 | 13:56
"Escalatie voorkomen" is een eufemisme voor niet durven aanpakken van grove misstanden, waarna de boel uiteraard steeds verder uit de hand loopt.
De Zieligheidsindustrieluitjes leven in een wolligwarm zacht wereldje, waar "escalatie" erg eng gevonden wordt.
Ze kiezen daarom vrijwel altijd voor conflictvermijdend gedrag.
Nota bene: als ze zélf daardwerkelijk last krijgen van de agressie van hun beschermelingetjes, wordt er veel eerder opgetreden dan wanneer het de gewone burgers betreft waar ze inmiddels vrijwel nooit meer mee in contact komen.
We hadden hier bijv. een welzijnstrien die aangifte van bedreiging deed toen ;e;en van haar welzijnsconsumerende cliënten "ga toch weg mens" tegen haar zei.
Overigens zijn "wij Nederlanders" niet doortrokken van multikul.
Er zijn zát Nederlanders die er finaal doorheen prikken.
Maar zij zijn decennialing politiek onvertegenwoordigd geweest - en hebben dus ook geen stempel op het beleid kunnen drukken.
Tot grote vreugde van het in-politiek correcte, miljardenverketterende politiek establishment, uiteraard.
Daarom willen het politiek establishment, die anti-establishmentpartijen ook zo snel mogelijk weer weg hebben.
Hun luilekkerwereldje kan alleen blijven bestaan, wanneer de mensen op wie ze parasiten, politiek onvertegenwoordigd ZIJN en BLIJVEN.
Daarom, zijn ze tegen Fortuyn, Wilders en andere critici van hun antisociale gedrag.
En dus niet vanwege "grondrechten, vrijheden, anti-racisme, solidariteit" etc.
Dat is maar windowdressing.
Gouden woorden om stront te verkopen, zeg maar.
-weggejorist-
@SvennusMax | 05-01-13 | 14:05
Nee, niet de schuld van Wilders.
Weet je, he probleem met mensen zoals jij is dat je een karikatuur maakt van je tegenstander, en die karikatuur gebruik je als argument om niet naar de argumenten van je tegenstander te hoeven luisteren. Zo blijf jij lekker in je eigen wereldje vast zitten, zonder te kijken naar de realiteit op straat.
'transculturele pedagogiek' Klinkt als een prachtige studie waar de wereld ook een stuk beter van zal worden... Onmisbaar!
Mag ik stellen dat mevrouw haar bedrijf ook van subsidies aan elkaar hing?
Jammer mevrouw met uw opleidingen tot kindertheater kinder opvang en zo meer. alsof je daar een cursus voor moet volgen. Samen met dat hysterisch mens(had een potige vriend gevraagd) de typhus!
Helemaal eens met dit artikel. A'dam is hard op weg naar etnische segregatie dankzij 40 jaar volkomen mislukt PvdA beleid.
@Prins Fontainebleau | 05-01-13 | 14:01
"Het gros van dit importvolk komt niet naar Nederland met het idee de handen uit de mouwen te steken en hard aan het werk te gaan, laat staan Nederlands te leren."
Niet waar. Het overgrote deel van de Marokkanen is naar Nederland gehaald, juist om de handen uit de mouwen te steken. Rechtse fabrikanten hadden goedkope arbeidskrachten nodig en importeerden die in de Nederlandse maatschappij.
"Gewoon geen uitkering en recht op Nederlandse sociale voorzieningen tenzij je werkt."
Klinkt stoer, maar denk eens langer dan twee seconden na wat er niet klopt aan deze zin.
Tot slot lees ik nergens in je betoog hoe je wel mensen wilt dwingen te integreren, en ben ik het oneens met je dat je de Nederlandse taal moet leren. Alsof dat een voorwaarde voor werk is.
En zo zakt de verzorgingsstaat door haar hoeven...
Zowel mevrouw Huizinga als DWI lijken mij hier niet al te adequaat op te treden. Die rabiate El B had gewoon die groep uit geflikkerd moeten worden en de uitkering ingetrokken.
@SvennusMax | 05-01-13 | 14:05 :
Dit is 100% de schuld van de PVDA en iedereen die op deze partij heeft gestemd. Bij iedere overval, mishandeling en verkrachting door dit tuig zouden de PVDA stemmers goed naar hun handen moeten kijken want dan kunnen ze het bloed van de slachtoffers van hun waanzinnige multiculti idioterie aan hun handen zien kleven.
Als PvdA-mevrouwtjes wind zaaien zullen ze storm oogsten, een te late stem op de VVD helpt dan ook niet meer. Alleen het steviger weerwerk van de PVV kan dan nog redding brengen.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:05
Dit plempsel is te mongool om op te reageren. Lekker blijven wensdenken, data verzinnen en projecteren. Maar je hebt jezelf zojuist verluld. Je bent een Marokkaan. En daar ligt je defensieve probleempje. Ik weet genoeg.
Ik vind eigenlijk dat we in Nederland werkelijk te laf zijn en te slap om mensen te laten integreren. Wij horen deze mensen als Marion ook te beschermen tegen de salafisten en loeihard op te treden tegen de salafisten die de integratie tegen werken. In mijn ogen zie je echter heel erg in .NL dat orthodoxe christenen alles uit de kast halen om geen moslims aan te nemen. Hoogopgeleide moslims ook nergens aan de bak komen al hebben ze de juiste opleiding om als softwareontwikkelaar aan de bak te komen. De christenen willen geen oude duurdere blanken aannemen omdat ze te duur zijn en proberen nu te zoeken naar nieuwe goedkope immigranten uit landen waar ze weer een nieuwe generatie jonge hoogopgeleide niet moslims kunnen aannemen. De werkgever zijn m.i. net zo goed de oorzaak als de oplossing van het probleem wij horen ook vooral de vrouwen te helpen die een extra stap durven te zetten om te integreren en bescherming te bieden zonder ze te uit te buiten. Niet alleen schreeuwen, maar ook diegene die zich Mirjam noemen i.p.v. Maryan bescherming aanbieden. Ik heb daarom ook groot respect voor Professor Smalhout. We zullen ook actief tegen de salafisten moeten gaan strijden en de belaagden moeten beschermen. De christelijken zagen het demografisch gevaar en hebben de dienstplicht afgeschaft terwijl de dienstplicht ook een grote integratiehulp had kunnen wezen. Nu kunnen we de daders alleen maar opsluiten en de slachtoffers oplappen of begraven. Generaties Marokanen gaan m.i. ook naar de knoppen doordat ze door de orthodoxen tegengewerkt worden.
-weggejorist-
@Merlot | 05-01-13 | 13:59
Als je oit weer eens bang wordt van een allochtoon, weet SvennesMax vast nog wel een achterhuisje waar je kunt schuilen. 't Stinkt er ook niet naar knoflook.
Iedereen ziet dat het niet functioneert. Daarom ook trekken steeds meer mensen de handen er vanaf. De politieke participatie in NL is de laagste in heel Europa, van een politieke partij is nog maar 2,5 % van de bevolking lid.
De kiezers zijn massaal op drift. Democratie wordt zo uitgehold.
De politieke/maatschappelijke afzijdigheid is gigantisch.
Ben benieuws waartoe dit allemaal gaat leiden.
@King of controversy | 05-01-13 | 14:01
Hier. Ook de schuld van Wilders, toch?
www.telegraaf.nl/binnenland/21199346/_...
En nu opbokken.
@SvennusMax | 05-01-13 | 13:53
Dan maak je de denkfout dat alle provinciaaltjes in de provincie wonen. als je naar de simpele feiten kijkt, zie je dat mensen uit de provincie naar de grote steden trekken. Provincies als Groningen, Friesland en Limburg kampen met leegloop. die mensen daar verdampen niet, die komen naar de randstand, zien daar een grote boze neger, en schrikken zich de pleuris.
en ja, wilders pretendeert dat het integratievraagstuk zeer simpel is (je flikkert alle criminelen Marokkanen de grens over en klaar). Dan mag je na drie jaar resultaat verwachten.
Prima stukje Nanninga, hoe meer van dit soort berichten.. hoe meer stemmen straks voor de PVV.
Mooiste zou zijn een PVV met minimaal 76 zetels, hoeven we geen water meer in de wijn te doen.
Dus de hoofddoekjes volgen het goede voorbeeld van hun zoontjes, broertjes en neefjes, en slaan er voortaan ook op los als hun "eer", hun sprookjesgod of hun uitkering ter discussie worden gesteld?
Hier moet de PvdA toch een positieve draai aan kunnen geven. Wie is de eerste socioloog die dit verschijnsel benoemt als een geslaagd voorbeeld van vrouwen-emancipatie en succesvolle integratie?
Nou kom maar op met die landelijke escalatie; ik heb d'r zin an! Het zal ook eens tijd worden.
En Fatima Elatik is een droge droom, een gortdroge droom.
@King of controversy | 05-01-13 | 13:37
Ik denk dat je mensen wel degelijk kunt dwingen te integreren. Het gros van dit importvolk komt niet naar Nederland met het idee de handen uit de mouwen te steken en hard aan het werk te gaan, laat staan Nederlands te leren. Gewoon geen uitkering en recht op Nederlandse sociale voorzieningen tenzij je werkt. Geen werk (meer), dan ook geen sociale voorzieningen. Meer richting de methode die men in Singapore hanteert: iedereen is welkom, mits hij of zij iets toevoegt. Zo niet, dan opgekrast.
Niets mis mee dunkt mij. Dan zijn de open grenzen ook meteen een veel kleiner probleem. Nederland is immers een veel onaantrekkelijker land geworden om naar toe te verkassen.
@Gnarf123 | 05-01-13 | 13:51
En met hetzelfde dreigement kun je ook elk meisje mee naar huis nemen. Lekker bezig, gestoorde mafketel
Ja wij autochtonen klagen gewoon niet in het openbaar, dus zijn we niet moeilijk en worden we ook niet geholpen. Al dat tuig klaagt om het minste geringste en gebruikt geweld indien het hen uitkomt. Dit is al van jongs af aan aangeleerd dat dit hen gewoonweg helpt en ze daarmee aandacht, respect en geld oplevert. Maar wij autochtonen en andere hardwerkende Nederlanders klagen amper over de huidige bezuinigingen, geld over de balkanland en huidige criminele aanpak. Niet zo moeilijk om dat dan ook maar gewoon in de doofpot te houden als politici.
SvennusMax | 05-01-13 | 13:53
Inderdaad een fraai staaltje factfree establishment-arrogantie die King of controversy daar postte.
Goed gepareerd van je.
"Lul niet zo dom" omschrijft dan ook vlakdekkend wat er aan KoC zijn stelling mankeert.
@Parel van het Zuiden | 05-01-13 | 13:50
"Je kunt een bevolking niet dwingen mensen die niet (willen) passen in die bevolking op te nemen"
Niemand heeft het Nederlandse volk gedwongen die mensen op te nemen. Als je anders claimt, dan graag het moment van dwang even noemen...
"Acceptatie is een autonoom proces waarin voor de overheid geen plaats is"
Eens, acceptatie van elkaars verschillen is een onderdeel van een integratieproces.
"Maar ja onder publieke policore druk van de Gutmensch-aanhang wordt al decennialang (mislukte) poging na poging gedaan en dan krijg je dus draagvlak voor mensen als Wilders."
Wel eens dat de overheid mislukte pogingen heeft gedaan tot acceptatie. Zoals gezegd, is een autonoom proces.
Niet eens dat de mislukte pogingen van de overheid gezorgd hebben voor het draagvlak van Wilders.
Niet eens dat de overheid die pogingen is gaan ondernemen onder druk van de policorren in deze maatschappij. Ik dacht altijd dat het dogma was dat de linkse grachtengordelelite weg keek en zich bezig hield met Afrika in plaats van met de volkswijken. Dat verklaarde toch de revolte van Fortuyn, en zijn erfgenaam Wilders?
Voor de rest, leuke copy-paste van mijn post, verzin zelf ook eens wat origineels.
Iemand die 28 jaar in Nederland woont reintegreren. Ik snap weer eens iets niet.
De multiculturele samenleving brengt ons grotendeels niets goeds; we worden dagelijks geconfronteerd met agressief gedrag van Marokkanen, zeikende en zeurende moslims, een groot gedeelte werkt niet edoch trekt wel uitkeringen en bijstand waarvoor geen enkele economische bijdrage wordt geleverd.
En als klap op de vuurpijl politici die weigeren het probleem adequaat aan te pakken.
Het is niet meer dan duidelijk dan dat deze ontwikkeling volkomen de verkeerde kant opgaat met escalatie tot gevolg.
Bedankt Den Haag!
Het is deprimerend, al jaren wijzen GS en andere "guurrechtse" media op het mislukken van de multiculturele droom, die ondertussen verworden is tot nachtmerrie, maar reageert de burger? Nee, want die Marokkaanse buurman is best aardig en besteedt zoveel tijd aan de kinderen (niemand die beseft hoe hij aan zoveel vrije tijd komt), dus blijven partijen als PvdA, GroenLinks, SP en D66 stevig in het zadel, ons de multiculturele droom verkopend.
@Merlot 13:38: Dat is de crux van het probleem met de zieligheidsindustrie: er wordt zelden of nooit naar het resultaat gekeken. Er mee bezig zijn is genoeg voor ze (uiteraard, dan kunnen ze hun salaris verantwoorden). En ze geven het zelf toe, zoals een insider uit de gemeente al eens zei: "We zijn al lang blij als we een compromis ergens over kunnen bereiken; naar haalbaarheid wordt niet gekeken, laat staan dat we achteraf de effectiviteit toetsen". Ik ben overigens op zich niet tegen dit soort reintegratiedingetjes... áls ze werken. En soms doen ze dat.
Het onderliggende probleem is misschien dat wij Nederlanders zo doordrenkt zijn van de multikul en het idee dat alles en iedereen gelijkwaardig is, dat we als de dood zijn om ergens een oordeel over te vellen. En zodra je je toch een meing aanmatigt over het een of ander, dan is men er als de kippen bij om te nuanceren en "de andere kant" te laten zien. We moeten gewoon weer eens leren om te durven zeggen dat iets kut is, of fout, of gewoon niet werkt. Daar begint alle verbetering mee.
Mooi voorbeeld van die slappe houding en angst om te oordelen uit het artikel: "DWI heeft ervoor gekozen om na schorsing en het incident geen financiële sanctie op te leggen aan de klant, om verdere escalatie te voorkomen". Capitulatie voor geweld? Waarschijnlijk had het DWI geen zin in het onvermijdelijke gezeik van allerhande instanties en belangengroepjes dat op een fiscale sanctie zou volgen.
Pastor Sippenhaft | 05-01-13 | 13:47
Mohammed heeft goed naar het Jodendom en Christendom gekeken, toen hij uit hun "heilige" boeken overschreef.
Hij heeft de zwakke plekjes die wel eens tot moderniseringen zouden kunnen leiden, er nauwkeurig uitgehaald.
Meestal door middel van dreigementen met moord, uitstoting, hel en verdoemenis.
Zeer effectief.
Zoals je gemerkt hebt.
"De" islam verandert immers hoogstens de nog orthodoxere kant op.
Die haatdoek teert dus al 28 jaar op belastingcenten... Heeft iemand een rekenmasjien?
Ach geukkig levert Amsterdam weer topmensen voor het kabinet. Na Job de Verlosser nu Lodewijk de Zalver.
@King of controversy | 05-01-13 | 13:46
Lul niet zo dom; juist in de "provincie" werd er verhoudingsgewijs minder op de PVV gestemd dan in de Randstad etc. (uitzondering; Limburg). nl.wikipedia.org/wiki/Provinciale_Stat...
Dus dat argument kun je in het vervolg ook wel wegflikkeren. Alhoewel ik niet vermoed dat je dat überhaupt zou doen, want het past niet in je straatje/denkbeelden. Laat je vooral niet hinderen door kennis, zou ik zeggen.
Daarbij zijn die "klasjes" linkschdraaiende projecten en initiatieven. Maar jij denkt dat Wilders en de PVV eventjes binnen 3 jaar het hele integratieprobleem opgelost zouden moeten hebben.
Je spoort niet. Heb ook geen geduld meer voor je onzin. Veel plezier met je oogkleppen.
@Pastor Sippenhaft | 05-01-13 | 13:47
-
Niet alleeen de moslimmannen moeten veranderen.
-
Als u de NRC van vandaag er bij pakt en het interview met moslimvrouwtje Elatik leest, dan zult u bovenstaande zin begrijpen.
-
Verbijsterend, dat dit soort bekken op poten in dit land bestuursfuncties kan bekleden.
Het begint een beetje saai te worden, ik lees dit soort berichten dagelijks. Vroeger werd ik nog wel eens boos, maar tegenwoordig lees ik het als een zombie starend naar het computerscherm, het doet me niets meer.
Dit is gevalletje honderdmiljoenmiljard, en ik weet dat er vandaag nog wel weer minstens 2 bij gaan komen.
-
Wij hebben in Nederland en Europa een crisis, maar als wij nou eens echt er voor zouden zorgen dat dit soort dingen gewoon niet meer gebeuren, dan zouden de mensen die wel werken voor hun geld zo godsgruwelijk rijk kunnen zijn. De belastingen zouden hier echt veel lager kunnen zijn.
-
Wij vinden Griekenland en Italië corrupte landen, maar het is hier minstens zo erg. Er zit hier alleen een grote bureaucratische laag (aangelegd door de elite) overheen, waardoor we het bijna niet kunnen zien als gewone burger. Dit wat wij dagelijks te horen krijgen is nog maar het topje van de ijsberg.
-
En het erge is, we kunnen er niks aan doen. Of in ieder geval niet op democratische wijze. Nee ook de PVV gaat het niet oplossen, simpel weg omdat ze het nooit alleen voor het zeggen zullen krijgen. Nederland is gewoon vervuild met socialisten en importtuig dat zich gewoon weigerd om werk te verrichten in ruil voor geld. En dat is nog niet eens zo gek, want het kan, en het loont hier in Nederland.
Je kunt mensen wel dwingen te integreren. Je doet mee of ik blaas je met een kluit semtex in je reet de oceaan over. Wedden dat ze integreren?
Pas ook een verhaal op Sargasso gelezen over een man die beleefd een stel Marokkanen een cigaret aanbood toen zij die eisten. Als "dank" werd hij door ze ondergepist, waartegen hij geen bezwaar maakte.
Toen ik op dat blog zij dat je zulk vernederend gedrag niet moest accepteren, omdat je ze hiermee bijbrengt dat "Nederlanders" blijkbaar gewoon ondergezeken mochten worden, kreeg ik de hele bezoekersschare om me heen vanwege mijn 'racistische' denkbeelden.
Sommige politiek-correcte idioten snappen nog steeds niet dat hun apeasement-houding alles steeds erger maakt.
sargasso.nl/geen-bal-op-tv-marokkanen/...
@Desmoulins | 05-01-13 | 13:50
-zonder, eikel.
@King of controversy | 05-01-13 | 13:37 |
Je kunt een bevolking niet dwingen mensen die niet (willen) passen in die bevolking op te nemen. Acceptatie is een autonoom proces waarin voor de overheid geen plaats is. Maar ja onder publieke policore druk van de Gutmensch-aanhang wordt al decennialang (mislukte) poging na poging gedaan en dan krijg je dus draagvlak voor mensen als Wilders. Dat ligt niet aan Wilders die roeptoetert maar aan een overheid die gedomineerd wordt door Gutmensche en die zich in weerwil van de feiten op de grond wederom opmaakt voor een decennium mislukte poginge, vanzelfsprekend terwijl de toestroom van nieuwe mensen die niet (willen) passen in de bevolking. Geen wonder dat autochtonen de mislukte experimenten die wij grote steden noemen massaal hebben ingeruild voor de provincie....
'Onderweg naar de Duistere Middeleeuwen'
Een zeer toepasselijke titel voor een oneindig epos.
De PvdA zit weer in het machtscentrum en volgt de weg van de 'nieuwe politiek', wat natuurlijk niets anders kan betekenen dan het oneindig in bochten wringen, stelselmatig zaken bagatelliseren of simpelweg negeren om het ware probleem maar niet onder ogen te hoeven komen; sommige culturen zijn simpelweg zonder onverenigbaar met de ONZE zonder een strikt assimilatiebeleid.
Fortuyn heeft nooit bestaan.
@King of controversy | 05-01-13 | 13:37 |
Jeesus hoe oud ben jij? 10?
Maar om Nederland nou een paradijs te noemen, gaat ook wel weer wat ver.
Mogen moslima's nu wel of niet op hun bek getimmerd worden? Verwarrend hoor, de ene dag hoor je dan bij een achterlijke cultuur en de volgende dag krijg je te horen dat je wegkijkt.
De moslimmannen moeten veranderen. Anders verandert er voor de vrouwen niets. Maar de mannen willen niet veranderen en dus blijft het water naar de zee dragen.
Het beleid zou moeten zijn: aanpassen of opbokken. En voor niet geïntegreerde medelanders géén enkele vorm van financiële tegemoetkoming. Maar volgens de linksche kerk is dit vloeken.
Multicultureel integreren is net zoiets als luisteren naar de zweefteef van Sylvie. Eindigt met een klap in je bek die je niet had zien aankomen.
impeach elatik
@SvennusMax | 05-01-13 | 13:41
Ja, voor Wilders ging het allemaal vanzelf.
En nee, niet fantastisch, maar dat zijn maar opstartprobleempjes. Die heb je bij elke grote migratiebeweging.
Overigens, ná Wilders in de regering gaat het nog steeds niet fantastisch, is het wel?
De PVV is een gevolg, dat schrijf ik ook, van een stel bange provinciaaltjes. Die gaan hard schreeuwen en - zo werkt dat dan in een democratie - de overheid luistert dan naar die mensen.
Het gevolg daarvan is dan weer dat de overheid dit soort klasjes gaat bedenken en mensen probeert te dwingen om te integreren. En dat werkt niet. Gaat ook nooit werken ook.
Na 40 jaar multikul-beleid leven islamieten in een vrijwel dichtgetimmerde islamitische zuil.
Voeren ze vrijwel alle Foute Lijstjes aan.
En is de sfeer tussen islamieten en andere bewoners van Nederland grondig verpest.
Dan heb je geen INTEGRATIEbeleid gevoerd.
Dan heb je SEGREGATIEbeleid gevoerd.
Die schijnbare zo correcte multikulties zijn in de praktijk dus ordinaire racisten.
Die een soort Hollandse Apartheid hebben doorgevoerd.
Heppie Niew Jeer iedereen.
Of is dat ook al haram.
.
Als ik het verhaal zo lees is het niks anders dan de gemiddelde Marokkaan op excursie hoor. What's new?
@King of controversy | 05-01-13 | 13:37
Ja. Want vóór Wilders ging het allemaal fantastisch en als vanzelf. Man man man... Zelden zoiets doms gelezen. Besef je je wel dat de PVV een gevolg is, en geen oorzaak? Nee he? Enorme flapdrol.
Het valt op dat de meeste mensen erg timide worden als de in dit geval "uitkeringsgerechtigde" het niet zint. Wat een bange laffe houding als docent, maar zo zijn de meesten natuurlijk, daarom komt dit zo vaak voor!
En owee als een roomblanke Nederlander met een uitkering iets niet wil...
Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om dit soort problemen te voorkomen? Gewoon pas recht op uitkering bij minimaal tien gewerkte jaren in Nederland. En spreek je geen Nederlands, dan ook geen uitkering. Als land zit je niet op dit soort riftuig te wachten, die het ook nog eens verpesten voor de immigranten die wél aan het werk willen en willen integreren.
Voor de tweede maal vandaag mensen: Zieligheidsindustrie.
De miljardenvretende, luilekkerbaantjesmachine voor goedmensen.
Sielige Mense Hellepe!
Latet anguis in herba.
Addertje - gras.
Doel van de zieligheidsindustrie zijn vooral de Mooie Gevoelens van de goedmensen die er in werken.
Daarom interesseert het de Zielgigheidsindustrie traditioneel ook geen fuk wat het netto resultaat voor de Geholpenen is.
Ze zijn zelfs in hun wiek geschoten als je daar toch eens voorzichtig naar vraagt.
"Wat doet DAT er nou toe", antwoordde Zieligheidsindustrie-paus Jan Pronk (PvdA) op de vraag wat het rendement van de 5 miljard ontwikkelingshulpcenten was.
Tsja.
Ze zorgen erg goed vboor zichzelf, de goedmensen.
Voor hen is de crisis ook slechts een soort real-life tv programma, waar ze 's avonds bij het NOS Journaal, EenVandaag, DWDD, Nieuwsuur en Pauw & Witteman naar kijken.
Ach gut, kan ze misschien als hoer gaan werken, heeft ze in haar leven tenminste iets nuttigs voor de maatschappij gedaan.
Die Marion had alleen maar een manier gevonden om makkelijk en snel een boel geld binnen te harken. Iedereen weet tenslotte dat dat wat zij beweert te doen gewoon een onmogelijkheid is.
Dus met haar geen medelijden.
Verder dient natuurlijk de relschopster direct uit haar uitkering gezet te worden en dienen al dit soort initiatieven in de kiem gesmoord te worden, want geld weggooien naar de varkens.
In de langlopende multicultuursoap "Onderweg naar de Duistere Middeleeuwen".. hahaha +1
Je kunt mensen niet dwingen om te integreren.
Integratie is een autonoom proces warin voor de overheid geen plaats is.
Maar ja, onder de publieke druk van Wilders aanhang wordt er nu toch een poging gewaagd, en dan krijg je dus dit soort gedag van mensen. Dat ligt niet aan die vrouw die de zooi bedreigd, dat ligt aan de overheid die te veel luistert naar bange provincialen.
nou, als ik het verhaal zo lees, had mevrouw ook wel wat adequater kunnen optreden als docent. bijvoorbeeld deze marokkaanse vrouw gewoon de klas uit sodemieteren en niet meer toelaten. of aangifte doen als er werkelijk dreiging is. maar uit het raam springen? deze docent had moeten optreden.
ik vind de interpretatie weer vrij eenzijdig. het artikel is vooral bedoeld om die ene, veel herhaalde stelling van gs opnieuw te kunnen neerzetten, namelijk dat marokkanen niet deugen, en dat we harder moeten optreden.
-weggejorist-
Zo ziet u maar weer: de zieligheidsindustrie blijft focussen op hun core business van vergoeilijkend gezwatel en andere vormen van intensieve stemveepaaierij.
Het is jammer voor de paar mensen die echt voor hun overleven op een uitkering aangewezen zijn, maar het hele systeem van herverdelen van geld via uitkeringen en subsidies is een enorme faal gebleken die verkeerd bedrag beloont en een aanzuigende werking heeft op lieden die je hier gewoon niet moet willen hebben. Het beste gewoon alle uitkeringen en subsidies afschaffen dus en een oplossing bedenken voor de paar mensen die echt niet zonder kunnen.
Neemt éénmaaldaags uw dosis Tolerantie®. U weet wel: in de blauwe capsule!
addictivestory.files.wordpress.com/201...
Leuke soap was dat, onderweg naar morgen. Deze soap het onderweg naar zorgen.
Marokkaans, de enige taal ter wereld zonder werkwoorden....
Maar ik begrijp eruit dat die Rabiaat el Blaat de andere Marokkaanse cursisten lastig valt. Want dan kan het me niet zoveel schelen, zo lang ze het maar onder elkaar houden. En zo'n naïeve multicultimarion hoort voor mij ook gewoon bij de vijand dus ook daar kan ik me moeilijk druk over maken.
Met "Enerzijds is het bedroevend voorspelbaar en toch zitten de kijkers telkens met open mond te kijken hoe het nou weer totaal de verkeerde kant op gaat" sla je de spijker op z'n kop. Maar goed, wat doen we er uiteindelijk aan? He-le-maal niks...
REAGEER OOK