Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RTL dreigt Marx R. met kort geding

ruttealsuominfovraagt.jpg Hop hop, commerciële journalistiek for the win. RTL dreigt Rutte-II met een kort geding om de berekeningen en cijfers over de zorgpremie en de gevolgen daarvan boven tafel te krijgen. Daarover bestaat nogal wat onduidelijkheid, namelijk, waardoor er nu net zoveel verschillende berekeningen en scenario's over de media rondzwerven als Badr Hari lulsmoesjes heeft voor zijn wangedrag. Morgen mag u getuige zijn van het ceremoniële gedeelte van de formatie, u krijgt op televisie en het interwebs live te zien hoe de ministers worden geridderd, ofzo. Die show is ongeveer net zo boeiend als de jaarlijkse hoedenwatch tijdens prinsjesdag, en dat is dan ook gelijk de reden dat u het mag zien. Het interessante gedeelte, namelijk de vraag of er überhaupt een gedegen analyse achter zorgpremie-gate zit, dat mag u niet weten. Wij hebben wel een vermoeden waarom: die gedegen analyse is er helegaar niet. Dit was een haastjob zoals nooit tevoren. Komende week gaat het archief van de informateurs naar de Tweede Kamer, maar de onderbouwing van het CPB en de berekeningen van de ministeries zullen daar niet bij zitten, aldus RTL. Hoe bedoel je achterkamertjespolitiek? VVD en PvdA hielden ook het NIBUD al buiten de deur en willen nu de kamer en gans Nederland geen cijfers laten zien. Dit zaakje stinkt. Hard. Gelukkig zijn de broeders van RTL aan het WOB-ben en juridisch dreigen geslagen. Helden. GO RTL!

Reaguursels

Inloggen

Kunnen we geen mohammed cartoon met PvdA logo gaan verspreiden, kijken hij snel Spekman c.s. "genivelleerd" worden.

funkyd | 04-11-12 | 22:14

ik vind het anders echt wel een voorbeeld van goed
Nederlands bestuur. Eerst wat willekeurige beslissingen nemen en dan afwachten wat dat tot gevolg heeft. Duh, wie gaat er nou eerst berekenen, da's zo 2011.

Patatter | 04-11-12 | 21:45

Die klote Spekmans met zijn Speklapbelasting en zijn levenslange seizoenkaart (gekregen voor bewezen diensten aan FC Utrecht = omkoperij) kan van mij het schompes krijgen. mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!

denoorman | 04-11-12 | 20:30

Blijkbaar gaan we er volgens Mark gaan we tot 100K maximaal 0,6% op achteruit. Nou, verhoog dan gewoon de hoogste belastingschijf met 0,6% dan zijn we toch klaar. Veel eenvoudiger, veel transparanter, minder kosten, minder leugens. De speklapbelasting kost ons 0,6%.

denoorman | 04-11-12 | 20:27

Terecht van RTL4. Ik wil ook wel eens weten wat die Speklapbelasting nu eigenlijk kost.

denoorman | 04-11-12 | 20:24

-weggejorist-

Pietje Pelle | 04-11-12 | 20:18

Zal mij benieuwen hoe onze politburovoorzitter zich door de minderheid in de 1e kamer giechelt.

pennestront | 04-11-12 | 19:47

Ik begrijp heel goed dat Rutte het heeft over 0,6% en geen berekeningen wil laten zien. Want 0,6 is een gemiddelde. Maar bij echte deelberekeningen wordt inzichtelijk gemaakt dat de middenmoot stevig wordt gepakt en de minima en maxima buitenschot blijven.Maar die worden wel weer meegenomen in het totaal. Dit verstevigt bij mij het gevoel dat Rutte en Samson heel goed weten wat er aan de hand is. wat jammer nu dat hun plannetje is doorzien en wordt verijdelt. Waarom Rutte de boven de 70k-ers wil ontzien is me een raadsel. Is maar een klein deel van zijn achterban.. O wacht, zijn dat soms de financiers voor de VVD campagne?

Frans1156 | 04-11-12 | 19:02

Zoekt er nog iemand een pianist met lange vingers?

pennestront | 04-11-12 | 18:33

@tipo | 04-11-12 | 18:17
Als dat zo is (en dat kan, ik heb het debat over de informatie niet helemaal gevolgd), dan komen ze binnenkort wel beschikbaar als ze er zijn, en aan de orde bij het debat over de regeringsverklaring. Als de regering heeft toegezegd dat ze komen, dan komen ze. Ik weet niet van een toezegging, kan dat ook niet vinden in de stukken van de kamer.

Formeel lijkt me het lastig, want het was een debat over het verslag van de informateurs, die gaan niet over de ministeries en kunnen niks toezeggen, dat kunnen alleen de ministers.
Het zouden schriftelijke vragen geweest kunnen zijn (kan ik ook niet terugvinden, maar als jij het zegt), maar dan worden ze ook schriftelijk beantwoord en dan komt dat antwoord in het debat over de regeringsverklaring terug.

De rest van je verhaal is echt bullshit. Een minister/staatssecretaris die niet tegemoet komt aan een vraag van de kamer begaat een politieke doodzonde. Die moet vertrekken. Het komt namelijk altijd uit, en daar komt vrijwel nooit pers bij kijken. Ja, achteraf.

Stormageddon | 04-11-12 | 18:28

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:18 | + 0 -
Ja het probleem was dat mensen teveel hebben gekregen en dit konden ze weer terugbetalen .
Het was namelijk een voorschot en heel wat
mensen hebben dit opgemaakt.
Dus wat mensen uiteindelijk kwijt zijn is vooraf moeilijk te berekenen , daarom zijn de VVD en PVDA
wat terughoudend.

Eurotokkie | 04-11-12 | 18:27

@La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:04

Ongetwijfeld op beide punten waar!

Jammer dat u zich als een volger manifesteert, en niet als een kritische zelfdenkende geest.

kwaakblaak | 04-11-12 | 18:22

@Eurotokkie | 04-11-12 | 18:03
Dat zal wel kloppen maar ze kregen die huurtoeslag wel alvast maandelijks erbij.
Nu wordt de premie gewoon maandelijks geïnd op basis van het inkomen van 2013.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:18

Ivoren Toren | 04-11-12 | 18:14 | + 0 -

Hij heeft in ieder geval niet zo een saai leven als Rutte gehad.

Eurotokkie | 04-11-12 | 18:17

@Stormageddon 17:29
Als ik me niet vergis zijn die stukken al opgevraagd door de Tweede Kamer en heeft de TK deze niet gekregen. De enige entiteit die de regering controleert is, in feite - niet formeel, de pers.

De pers kan die stukken namelijk ook laten stelen, wat de TK nooit doet, omdat ze hun controketaak niet serieus nemen.

tipo | 04-11-12 | 18:17

Rutte, die zit te kutte

Jan Toeternuitje | 04-11-12 | 18:16

Waarom iedereen, voor- en tegenstanders, er toch in meegaat dat Diederik Samsom een kernfysicus zou zijn is mij overigens een raadsel. De man is na zijn afstuderen vanaf dag een als activist actief geweest. Dat is echt het enige waarin hij praktijkervaring heeft. Hem een kernfysicus o.i.d. noemen is te veel eer.

Ivoren Toren | 04-11-12 | 18:14

RTL: Waar kan ik geld storten om te helpen?

BarneyBoner | 04-11-12 | 18:11

@Ratzinger | 04-11-12 | 17:37
Dat kan de gemiddelde Nederlander niks schelen, want dat raakt ze niet rechtstreeks in de portemonnee. Dat heb je afgelopen week toch wel gemerkt? Als mensen direct wat te verliezen hebben worden ze boos. Gaat het van de grote hoop... dan interesseert het ze niet. Dat ze aan die grote hoop moeten gaan meebetalen: ach, wie dan leeft, dan zorgt. Zo heb je de Nederlander wel samengevat.

Wat dat betreft zouden de zorgplannen een uitstekende afleidingsmanoeuvre zijn voor nog meer overdracht van geld en bevoegdheden naar Brussel. Of het toelaten van Turkije bij de EU. Dat kan er zomaar even tussendoor gerommeld worden.

Stormageddon | 04-11-12 | 18:10

@La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:56
- wat.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:09

@roverheid | 04-11-12 | 17:50
Daar geef ik jou dan weer gelijk in.
Dom volk. Bah!

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:08

Geen enkel politiek (monster-lijk) verbond zal werken als bijvoorbeeld niet eerst:
-de volledig nutteloze ontwikkelingshulp (op de huidige wijze) wordt stopgezet. We hebben nu een jaar of 40 betaald voor gouden paleizen, rollsen, wapens om de eigen bevolking te onderdrukken enz. De aldus onderdrukten vragen hier asyl en soepsiedie aan, dusssss....
-de 560.000 zorgpremiewanbetalers (die over het algemeen wel zorgtoeslag ontvangen) niet eerst eens over brug komen met doekoe.
-de vermogenstoets voor m.n. finnen grondig wordt uigevoerd: eerst je huis in je moederland opvreten en daarna pas hier bedelen om uitkering. Net als bij autochtonen.
-maatschappijverstorende elementen (m.n. finnen) grondig de wacht krijgen aangezegd: werken of studeren of oprodten.
-luierdagen voor uitgewerkte versleten autochtonen in verpleeghuizen worden afgeschaft
-de jp-norm wet wordt, en erop wordt gehandhaafd.
-te zwaar gesponsorde banken worden genationaliseerd.
-zorg weer zorg wordt en geen grabbelton voor baantjesjagers.
-woonomgevingen veiliger worden gemaakt. Desnoods met op elke hoek een me-bus.
-tentenkampen in reeds vercriminaliseerde woonomgevingen worden ontmanteld en de bewoners gedwongen een enkele reis naar hun zon krijgen.
-het woord 'uitgeprocedeerd' serieus wordt genomen.
-een wet wordt aangenomen die het woord 'bezuiniging' een nauw omschreven betekenis toedicht.
-de overheid met minimaal 25 procent in financieel volume afslankt in de voor ons liggende regeerperiode.
enz. enz.
Pas dan lullen we verder. Tot die tijd vanaf deze kant sabotage!

pennestront | 04-11-12 | 18:08

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:42
Yep, alleen hebben we geen goeie (onafhankelijke) onderzoeksjournalistiek meer. Maar goed, ik denk dat Stormageddon gelijk heeft in deze.

We zullen zien.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:07

@kwaakblaak | 04-11-12 | 17:39
Lewis is idd leukerder dan jij.
En slimmer, dat ook.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 18:04

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:56 | + 0 -

Met de overgang van huursubsidie naar huurtoeslag heb je dit ook gehad dat mensen pas naar 2 jaar konden zien wat ze uiteindelijk gingen betalen.

Eurotokkie | 04-11-12 | 18:03

De plannen met de WW zijn ook absurd. Als de werkloosheid laag is, dan doen ze niks. Als de werkloosheid oploopt dan passen ze de WW aan??

denoorman | 04-11-12 | 18:03

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:34

Yup, HIJ, in geval van een ZIJ praten we over een SM meesteres.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 18:03

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:40
En hoe geloofwaardig is dat? Ze hebben unaniem het regeerakkoord goedgekeurd. Die hebben dan behoorlijk wat uit te leggen. Niet alleen dat: dat betekent vrijwel zeker geen zetel na volgende verkiezingen (zie Rita Verdonk, Hero Brinkman) en zonder partijkaart en loyaal verleden kun je een leuk bestuursbaantje wel vergeten in dit land. En elk kamerlid ziet zichzelf graag als toekomstig bestuurder van een zorgverzekeraar, een landelijke belangenvereniging of wooncorporatie. Of bij een multinational, maar ook daar ben je alleen welkom als je goede contacten in politiek Den Haag hebt, en die heb je dan niet meer.

Dat is de realiteit. Die lui zitten er niet voor jouw belangen. Het gejoel van het gepeupel zal ze 3,5 jaar lang worst wezen. Een half jaartje voor nieuwe verkiezingen doen ze eventjes net alsof om het baantje veilig te stellen, maar verder kan het ze niet schelen. Je onderschat persoonlijke belangen van kamerleden en politici.

Stormageddon | 04-11-12 | 18:03

De PvdA is natuurlijk dolblij want met alle plannen komen er meer mensen in een uitkering, in de WW of anderszins afhankelijk van de overheid. Geen wonder dat de PvdA de polonaise loopt. Generaal Pardon, weer nieuwe PvdA stemmers. Ole ole ole, het is feest bij de socialisten.

denoorman | 04-11-12 | 18:02

De theorieën tot nu toe:
-Mark zat te slapen tijdens de onderhandelingen
-Mark gaf dit aan de PvdA met de wetenschap dat het niet door de 1ste kamer komt
-Het is een grote proefballon, nu globaal iets zeggen en de reacties peilen. Dadelijk naar buiten komen met afgezwakte definitieve plannen, waarbij men wel meer maar niet zoveel extra gaat betalen. (dus iedereen denkt gewonnen te hebben) En ondertussen VVD/PvdA bedanken dat het minder erg is dan gedacht.

Roeieber | 04-11-12 | 18:01

@normanius | 04-11-12 | 17:57
ze beperken de ww, maar de werkgever moet meer premie gaan betalen, zodat je uiteindelijk als werknemer een sigaar uit eigen doos krijgt.

cumshaft | 04-11-12 | 18:01

@Ratzinger | 04-11-12 | 17:37
Zo is dat. Dat laatste raakt aardig ondergesneeuwd in de ontstane ophef.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:59

Waren we maar wat aardiger geweest voor Flop Cohen.. met die kluns hadden we een veel beter resultaat kunnen halen.

denoorman | 04-11-12 | 17:58

We zijn nu al een week de zorgpremie aan het bashen, maar kijk nou eens verder dan de korte termijn effecten.
.
Door de bank genomen is de optelsom van alle maatregelen bij elkaar dat straks het overgrote gedeelte van de bevolking op het zgn. sociale tarief terecht komt en het stelsel nog steeds onhoudbaar.
.
Neem als voorbeeld de versoepeling van het ontslagrecht.
De bedoeling hiervan was dat het de arbeidsmarkt dynamischer maakt. Het tegendeel is echter waar.
Het zal slechts leiden tot meer ontslagen wat weer leid tot hogere WW kosten. Dit op haar beurt leid vanwege de verkorting van de WW duur tot meer mensen sneller in de bijstand wat weer leid tot een nog grotere groep mensen in welke aanspraak maakt op het sociale zorg tarief.
.
Vanwege de versoepeling van het ontslagrecht en de WW aanpassing zal de consumptieve economie nog verder afzwakken wat weer zal leiden tot nog meer ontslagen en faillissementen waardoor nog meer mensen aanspraak gaan maken op het sociale zorg tarief.
.
Uiteindelijk werkt deze maatregel dus averechts net als de meeste andere maatregelen.

normanius | 04-11-12 | 17:57

@Eurotokkie | 04-11-12 | 17:28
En daarnaast is het een dom plan dat behalve een stijging van de werkloosheid en nog meer bureaucratie, wat weer leidt tot hogere overheidsuitgave.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:56

Zaakje stinkt inderdaad. Blok komt met berekeningen. Didi twittert berekeningen. De totaal efffecten zijn tussen -0,2 en 0,6 volgens Rutte. Nibud mag niet gaan rekenen. Wat een ellende. Ook met een geweldige communicatie kan dit niet meer rechtgeluld worden. Als de inkomensverschillen zonodig kleiner moeten, hef dan gewoon meer inkomstenbelasting en ga de nederlanders niet voor spiegelen dat ze een belastingverlaging krijgen. Alemaal de schuld van die slinkse Wouter Boslim.

denoorman | 04-11-12 | 17:56

@Eurotokkie | 04-11-12 | 17:28
Afgezien daarvan moeten die cijfers zo spoedig mogelijk bekend worden gemaakt zodat iedereen nu al kan zien wat hem/haar in 2014 te wachten staat. Dat kunnen de meesten al uitrekenen. Bijvoorbeeld hiermee (uit avondtopic) www.plukwijzer2012.nl/

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:53

@tipo | 04-11-12 | 17:34
Je mist het punt. De regering komt er. Het gaat erom dat de KAMER (en maakt geen reet uit welke fractie dat hoeft niet VVD of PvdA te zijn, of welk kamerlid - al is het Henk Krol) de relevante stukken opvraagt. Daar hebben de fracties van VVD en PvdA verder niets over te zeggen. Ook al zijn zij er tegen, dat maakt verder geen reet uit.
Dat is ook alles wat RTL wil hebben. Maar die heeft er geen recht voordat de Tweede Kamer die stukken heeft en aldus openbaar zijn gemaakt. Dat de stemming uiteindelijk gaat opleveren dat het de regeringsverklaring door de Kamer wordt aangenomen heeft er verder niets mee te maken, en dat weten we van te voren al, want de kiezer heeft beide regeringspartijen gezamenlijk 80 zetels gegeven.

Zo werkt de parlementaire democratie nou eenmaal. Dat het een waardeloos kutssyteem is, dat het staatsbestel door en door verrot is; en dat het met democratie verder niet zoveel te maken heeft, dat is allemaal tot je dienst, heb je gelijk in, weet ik ook wel. Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de de Tweede Kamer (alle fracties - niet alleen de regeringspartijen) eerst die stukken moet opvragen en als ze dat niet doen, dat DAN pas de pers aan de beurt is, en bijvoorbeeld kan wobben.

Dat heeft verder ook niets met mijn vertrouwen of wantrouwen te maken, maar gewoon de regeltjes van het spel.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:51

@ La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:24

Ik ben het ook met jou verhaal eens, behalve de laatste zin van je.

'Dit verraad vergeven ze Rutte en zijn onderhandelaars nooit.'

Ik wou dat ik je er gelijk in kon geven. Natuurlijk Rutte wordt nu verkettert, maar bij de volgende 2e kamerverkiezingen zal je zien dat het gros van het VVD stemvee het allemaal weer is vergeten. Tijd heelt alle wonden. En dat gaat zeker op de nederlandse kiezer. Hoe hard ze ook iedere keer weer in hun poepert worden genomen.

roverheid | 04-11-12 | 17:50

We willen wel openheid van zaken, maar eigenlijk weten we het al: Iedereen gaat er minstens de komende 10 jaar op achteruit, ongeacht samenstelling van kabinetten, inkomen, opleiding of leefwijze. Dat gaat net zolang door tot het kapitalisme klapt. Dan gaan we weer andere zaken belangrijker achten dan geld. Hoe openbaar wil je het hebben?

MaxTheDragon | 04-11-12 | 17:43

@La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:40
Ja, hè? Een beetje journalist moet alles uit de kast halen om de waarheid boven tafel te krijgen.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:42

@Stormageddon
Kortom: de RTL-actie is een terechte motie van wantrouwen tegen de kamerleden van de VVD en PvdA.

tipo | 04-11-12 | 17:40

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:38
Er hoeven maar vijf man uit de VVD-fractie te stappen, en het is afgelopen met het kabinet Rutte-Flutte.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:40

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:22
Dat laatste ben ik met je eens, Lewis.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:40

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:33

Oh wat ben jij leuk, mag ik je aanraken????

Jij geeft precies het punt weer wat ik wil aangeven, en voordat je met de voorspelbare vraag komt...., lees mijn comment en daarna de comment die u geplaatst heeft.

kwaakblaak | 04-11-12 | 17:39

@neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:19
Zag het. Had haar antwoord nog niet gelezen. Irma kan ook een grapje hebben gemaakt.
Enfin, ik heb geschreven wat ik in P&W gehoord en gezien heb. Ook de vrouwen die waren uitgenodigd en het boek gelezen hadden. ;-)

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:39

@watsinneneem | 04-11-12 | 17:25
Wie laat het vallen dan? PvdA en VVD hebben daar beiden geen belang bij. Die worden gedecimeerd als ze nu weer verkiezingen houden, zie de peilingen. Bovendien: beide fracties zitten vol met nieuwelingen die net hun nieuwe hoge salaris hebben: die willen nog wel 4 jaar verder.
Zowel PvdA en VVD hebben er alle belang bij dit kabinet zo lang mogelijk te laten zitten. Over 4 jaar ziet de wereld er weer heel anders uit, is iedereen gewend aan de nieuwe zorgpremie (je hoorde na 2 jaar ook niemand meer over de verplichte verzekering van 2005).

Dus op basis waarvan denk jij dat het gaat vallen? De maatschappelijke onrust? Het gerel van RTL en Sjuul Paradijs? En welke instrumenten heeft "de maatschappij" dan wel "de pers" om een kabinet te laten vallen? Dat kan alleen de Tweede Kamer, en die kan dat alleen bij meerderheid, en dat kan dus alleen als of VVD of PvdA zich terugtrekt, en daar hebben ze geen van beiden belang bij. (Tenzij ze een kabinet SP/PVV wel zien zitten.)

Stormageddon | 04-11-12 | 17:38

Een fluim voor het feest van Spekman!

klodder | 04-11-12 | 17:37

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:29
Klinkt allemaal heel leuk, huiselijk en gezellig, maar wat je zegt heeft helemaal niets met de WOB te maken. Het hele woord *zet* komt er niet voor, zoals je weet, want je kent de wettekst.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:37

Hoe financieren we ons tekort (Marx tegen Didi)? Door anderen met een tekort op te zadelen.

Dat noem ik 'Grieks denken', alleen hebben wij er erg veel last van. Face it, zonder die rampzalige EU hadden we al dit gedonder niet gehad - daar ligt het werkelijke probleem.

Ratzinger | 04-11-12 | 17:37

Natuurlijk mogen we niet weten wat de effecten zijn.
Dat zou de verrassing in Januari 2014 verpesten.

Kabinet Bukken 1
50 tinten schijt aan de burger.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 17:37

De kosten van die uitzetting is al een mooi begin van de bezuinigingen...

shoothem | 04-11-12 | 17:35

We kunnen ook zolang naar de stembus gaan totdat iedereen tevreden is , ondertussen herstelt de
economie zich vanzelf wel.

Eurotokkie | 04-11-12 | 17:35


neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:26 |
Hij??

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:34

@Stormageddon 17:29
De VVD-fractie tekent alles ongezien, de PvdA ook, dus voert de meerderheid van de Kamer haar taak niet uit. De parlementaire democratie werkt dus niet, zonder dat de pers de taak van het parlement op zich neemt,mets het WOB-verzoek door de overheid niet verboden wordt.

Uw vertrouwen in de Tweede Kamer is niet op feiten gebasseerd.

tipo | 04-11-12 | 17:34

@martinned | 04-11-12 | 17:16
Dat zeg ik niet, en iedereen begrijpt dat er bij coalitievorming water bij de wijn moet worden gedaan.
Maar met weggeven van genoemde punten en dan met name die nivellering via dat nieuw zorgstelsel dan teken je als VVD je doodvonnis.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:34

@kwaakblaak | 04-11-12 | 17:32
Ga eens deaudt, Kermit.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:33

hehehe, blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die het tegendraadse en omgekeerde soort van humor van Bakito begrijpen!!
Lekker er tegen n blijven gaan, mooiste wat er is al er een hoop zijn die zo reageren.

Bakito, sarren en zuigen begrijp ik, maar de meesten hier niet........

Mooiste blijft dat de voorgehouden spiegel niet herkend wordt.
Jammer voor hen, misschien komt die wijsheid met de jaren.

Gaat voort zeg ik u!!!!

kwaakblaak | 04-11-12 | 17:32


deraderendraaien | 04-11-12 | 17:23 |
Gadverdamme, alleen daarom al mag die storm doorzetten! Dat huichelachtige koninginnetje van ons ( prive een heel ander verhaal hoor) zo duidelijk laat zien waar ze politiek staat. Financieel dan wel niet maar verder wel, ja! Zo kan ik ook links zijn natuurlijk.

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:31

@Indoneesje | 04-11-12 | 16:07

Nee, dat is niet schokkend; daarvoor zijn 't socialisten. Daarvan kan je verwachten dat ze geld afpakken van de werkenden en het geven aan bijstandsgerechtigden.

Het grote probleem is dat de VVD daaraan meewerkt. En het geen belasting noemt, maar 'zorgpremie'. En het ook nog allemaal ontkent.

appelboor | 04-11-12 | 17:30

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:24

Gewoon van mei tot augustus deze kant weer opkomen, veel handiger dan de aardas rechtop zetten, bovendien krijg je dan Groenslinks en dierenpoes op je dak, dat wil je toch niet?

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:29

@Elisabeth2 | 04-11-12 | 17:11
Hehehe. Vilein. Mooi!

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:29

@tipo | 04-11-12 | 17:23
De Kamer is nog niet aan zet geweest over de regeringsakkoord en de regeringsverklaring (die er nog niet is), alleen over de informatie en het verslag van de informateurs. Inhoudelijk wordt er volgende week pas over het regeerakkoord gedebatteerd. Wat de PvdA en VVD fracties betreft is het niet interessant, die zijn al akkoord, het is nu aan de oppositie om de relevante stukken te vragen. Doen ze dat niet, pas dan is de pers weer zet.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:29

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:15 | + 1 \\
Pas eind 2015 als er belastingaangifte zijn gedaan over 2014 kun uit uiteindelijk zien wat je kwijt bent aan zorgpremie.

Eurotokkie | 04-11-12 | 17:28

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:03
Weer een prima betoog.
Waarom je die minnetjes krijgt is me weer een raadsel.
Zal wel van lutsers zijn die niet kunnen lezen.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:28

-weggejorist en opgerot-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 17:28

ik denk dat ze geprobeerd hebben de zorgvraag van de babyboomers te beteugelen als mogelijk te maken en daarbij onzorgvuldig zijn geweest. In deze versie wordt het weer teruggedraaid. RTL wil alleen maar een rel. Een beetje tegengas kan geen kwaad. Je kunt oproer verslaan en oproer kraaien. Ik denk dat hardwerkende tweeverdieners met hoge lasten niet de beoogde doelgroep zijn geweest om zo te belasten. De kritiek is terecht maar wat afstand is ook goed.

erger | 04-11-12 | 17:27

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:23

Een beetje SM meester doet niet aan hokjesdenken, hij plaatst zijn sub misschien wel letterlijk in een hok, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:26

@Rebellis | 04-11-12 | 17:09
Jou post geeft de bevestiging dat ze bij de PvdA gewent zijn om andere voor ze te laten werken.

deraderendraaien | 04-11-12 | 17:26

ik geef het kabinet een half jaar , maximaal

watsinneneem | 04-11-12 | 17:25

Ach,de eeuwig van nepotisme verdachte Haagse politiek, zeikt RTL en wat VVD-prominenten wel af hoor.Nogmaals: De zorgkosten in dit land zijn onbetaalbaar,dus moeten tenslotte de middenklasse van modaal en dubbel-modaal dit worden ingepeperd.Nivellering is het motto en een feest voor de PvdA. En of je het nu genivelleerde armoede of rijkdom noemt ,dat is net zoiets als dat het glas half leeg is of half vol.Het is als wat Asscher nu zegt: Het wordt nooit meer meer,alleen minder.Net zoiets als toen Den Uyl zei dat de tijden van voor de olie-crisis nooit meer terug komen.Shell toen en de systeem-banken nu laten er geen traan bij.

Dolphi | 04-11-12 | 17:25

@neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:22
Dan heb je van mei tot augustus hetzelfde probleem. Ik zat meer te denken aan het rechtop zetten van de aardas.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:24

@roverheid | 04-11-12 | 16:41
Dit land was al verscheurd met zoveel partijen.
U vergeet te vermelden dat er door de media en peilers een strijd tussen de PvdA en VVD is gecreëerd, waardoor mensen strategisch zijn gaan stemmen.

Verder mee eens. Maar de VVD had ook haar rug recht kunnen houden en voor de oppositiebanken kunnen kiezen.

Dit verraad vergeven ze Rutte en zijn onderhandelaars nooit.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:24

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:21
Nou...?ik wil die knipoog van Bea naar Didi zien.

deraderendraaien | 04-11-12 | 17:23

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:19 |
mij in een hokje plaatsen.... zolang het maar de rode kamer van pijn is.:-)

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:23

@Stormageddon 17:03
De VVD fractie heeft al aangetoond incapabel te zijn door de gevolgen van de zorgpremie niet te kennen, dus is de pers aan de beurt.

Bij de PvdA noemen ze die incapabiliteit overigens ambintie, dus daar zul je ook geen enkele controle van verwachten.

De RTL doet, wat elke journalist al sinds woensdag kon doen en niet deed. Dat is al verdacht genoeg, og gewoon laksheid. Bij de PO is het natuurlijk ook eigenbelang om hun PvdA-bazen niet in de weg te lopen.

tipo | 04-11-12 | 17:23

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:11

Verhuizen naar de andere kant van de evenaar.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:22

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:17
We zullen zien, stormpie. De jurisprudentie ziet er in elk geval niet hoopvol uit voor RTL, maar de poging vind ik te prijzen.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:22

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:18
daarom dus de spaarlamp.

cumshaft | 04-11-12 | 17:22


deraderendraaien | 04-11-12 | 17:18 | + 1 -
Zoals het er nu naar uit ziet wel ja....( vraag me af of dat nou zo erg is)

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:21

Rutte II:
m.o.e.t. .m.ij.n. .t.a.a.k. .a.f.m.a.k.e.n. .k.o.s.t.t.e. .w.a.t. .h.e.t. .k.o.s.t.

HotPotato | 04-11-12 | 17:19

@La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:11

Ze vertelt net dat ze alle 3 boeken van 50 tinten al uit heeft. Dat jij Irma in een hokje met Magriet/Libelle en/of Viva lezeressen van 40+ wilt plaatsen laat ik geheel voor jouw verantwoording, dat begrijp je.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:19

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:12
Weet je wel wat dat kost? Ik moet sparen voor m'n nieuwe zorgpremie.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:18

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:12
Dus jij gaat morgen die historische live beëdiging missen?

deraderendraaien | 04-11-12 | 17:18

Moties van wantrouwen, blokkeren in senaat, WOBben, alle legale middelen zijn geoorloofd om deze volksverlakkers en verraders van het democratisch principe een halt toe te roepen.

Nestorix | 04-11-12 | 17:18

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:10
Dat kan dus pas als het besluit er is, cq. de Kamer (het hoogste bestuursorgaan) zich daarover in dit geval heeft uitgelaten. Als die in gebreke blijft, dan kan RTL naar hartelust wobben. Voor die tijd is het verspilde moeite en een belachelijk beslag op de tijd en moeite van het justitieel apparaat.

Ik ken de WOB, hoef je mij niet uit te leggen/linken. Niet alleen dat, ik heb met vergelijkbare situaties te maken gehad waarbij de pers voorbarig wobte (wobde?), tot ongenoegen van (in die gevallen) de gemeenteraad. Ik zou me als parlementariër (van welke politieke kleur dan ook) in elk geval niet erg gelukkig voelen met deze actie van RTL.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:17

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:27
Ik denk niet dat VVDstemmers hebben gekozen voor het aanpakken van de HRA en zéker niet voor nivellering zoals dat nieuwe zorgstelsel.
De VVDstemmers zijn door Rutte en zijn onderhandelaars keihard besodemieterd.
La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:15 | + 1

Ja, want zo werkt het in Nederland. Een coalitie met de VVD er in moet 100% van het VVD programma uitvoeren, anders zijn de VVD-stemmers besodemieterd!

martinned | 04-11-12 | 17:16

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:27
Ik denk niet dat VVDstemmers hebben gekozen voor het aanpakken van de HRA en zéker niet voor nivellering zoals dat nieuwe zorgstelsel.

De VVDstemmers zijn door Rutte en zijn onderhandelaars keihard besodemieterd.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:15

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:11
Tip: doe even de lamp aan, edison.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:12


deraderendraaien | 04-11-12 | 17:06 |
Nee, een flatscreen..:-)

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:12

@neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:17
Denk het niet, al kan ik me vergissen. Dat boek werd laatst bij P&W besproken. Wat ik ervan begrepen heb valt dit onder de de categorie boeketreeks/doktersromans en wordt vnl. door Margriet/Libelle en Viva lezeressen van 40+ gelezen.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:11

Overigens vind ik het behoorlijk kut dat het nu al donker wordt. Kan daar niet wat aan gebeuren?

Stormageddon | 04-11-12 | 17:11

Was dit niet iets wat Powned zou doen?

Elisabeth2 | 04-11-12 | 17:11

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:03

Frits Wester c.s. zijn nooit te beroerd om een vuurtje op te poken, dat ze onzin uitkramen hebben hun kijkers toch niet door.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 17:10

@Stormageddon | 04-11-12 | 17:03
Veel woorden. Maar de WOB geldt ook voor documenten die betrekking hebben op voorbereiding van besluit. Lees hem anders even na.
www.st-ab.nl/wetten/0729_Wet_openbaarh...

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 17:10

Is er dan iemand die werkelijk denkt dat die Greenpeace terrorist zelf de hele dag zit te antwoorden ? Samson gebruikt voor zijn Twitter follow-up een leuke sociale media listener tool (bijvoorbeeld Radian6) waarmee de Partij van de Armoede perfect e.e.a kan down-playen. Jammer dat de parelketting-fractie te ouderwets is en de PVV te dom ...

Rebellis | 04-11-12 | 17:09

@martinned | 04-11-12 | 17:01
Dat je ze persoonlijk aansprakelijk stelt voor dat broddelwerk.

deraderendraaien | 04-11-12 | 17:09

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 17:07

@irma zonderboezem

Het is 2012, het zijn de tekenen des tijds.....
Als Haegse torens nabij het Centraal Station tot aan de hemel reiken en de zwarte katten van de buren.....

strikdewepstroper01 | 04-11-12 | 17:07

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:00
Had ie een v in z'n pootjes irma? ;)

deraderendraaien | 04-11-12 | 17:06

Omissie @ 17:03
... De pers is er om het democratisch *proces* te volgen en stevig te controleren ...

Stormageddon | 04-11-12 | 17:06

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:42
Dat zal allemaal, maar dat zijn berekeningen zonder waarde, in opdracht van een niet-bestuursorgaan. Het betekent ook verder niks. Het zijn, vanuit die ministeries en het CPB gezien, geen uitvoeringen van beleid of beleidsvoornemens, maar verkennende onderzoeken. Elk parlementslid kan een doorrekening vragen voor alles. Voor elk wetsvoorstel of elk amendement kan een parlementariër een doorrekening vragen. Het wordt pas een beleidsvoornemen als het door de kamer is aangenomen en pas dan geldt de WOB.

Het zijn berekeningen (als ze er al zijn) in een onderhandelingsproces. Dat heeft geleid tot een akkoord waar de handtekeningen van de fracties van PvdA en VVD onder staan wat vervolgens leidt tot de formatie van een kabinet die volgende week met een regeringsverklaring komt waarover een debat in de Tweede Kamer volgt. Eerst is de Kamer aan zet. Wat denkt RTL nou? Dat de PVV, CDA en SP die doorrekeningen *niet* willen zien? Natuurlijk wel!

Als de Kamer er bij het debat niet om vraagt, dan pas is de pers aan zet. De pers is er om het democratisch te volgen en stevig te controleren, maar niet om voor de muziek uit te lopen. Nu zijn de meeste parlementariërs vrij incompetent en maakt de kamer er vaak een zootje van, maar het is niet aan een ongekozen hoofdredactie om daar bij voorbaat vanuit te gaan en alvast maar te Wobben omdat ze uit ervaring menen te weten dat de Kamer haar werk niet goed zal doen.

Dat bedoel ik met: "Hoe brak en door en door verrot het ook is, dit land is nog steeds een constitutionele democratie met een gekozen volksvertegenwoordiging, geen mediacratie met ongekozen hoofdredacties."
Het is een spel met regels en een tijdspad. RTL is net aan de beurt geweest en nu is eerst de Kamer aan zet. Wat RTL doet is een woord op het scrabblebord leggen (voor de jongeren: dat is Real World analoog wordfeud) nieuwe letters pakken meteen weer woord leggen zonder de andere speler aan de beurt te laten.

Stormageddon | 04-11-12 | 17:03

@martinned | 04-11-12 | 16:48
En kan er ook geen aanspraak binnen het civielrecht voor Rutte en Samsom volgen? misbruik van functie of zo?
deraderendraaien | 04-11-12 | 16:52 | + 0

WTF??? Waar heb je het over?

martinned | 04-11-12 | 17:01

@Stormageddon | 04-11-12 | 16:17
Goed punt Storm! Wie immer.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 17:01

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 17:00

Ik geloof dat de storm des doods aangekomen is in Den Haag! De kat vd buren loog voorbij

irma zonderboezem | 04-11-12 | 17:00

-weggejorist-

Bommel007 | 04-11-12 | 16:57

-weggejorist-

Bommel007 | 04-11-12 | 16:57

-weggejorist-

Bommel007 | 04-11-12 | 16:57

-weggejorist-

Bommel007 | 04-11-12 | 16:57

Gewoon doorgaan met onzin verkopen en zo de ontstane onrust blijven aanwakkeren. Ben benieuwd wanneer RTL de chocoladeletters van De T. overneemt en op televisie gaat brengen.

Bommel007 | 04-11-12 | 16:57

@neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:55
Zeker zijn ze dat.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:56

De enige oplossing zou kunnen zijn dat ze dit buiten de rechtszaal regelen middels een referendum om het draagvlak te peilen, en beide ( VVD en PvdA ) zonder gezichtsverlies de plannen kunnen wijzigen.

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:55

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:46

Zijn ze dat niet dan? Niet alleen leugenaars, ook nog eens volksverlakkers pur sang.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:55

@Bakito | 04-11-12 | 16:43

En bedankt, mijn kok heeft zojuist ontslag genomen toen ik hem vroeg of hij friet met frikandel kon maken voor het diner. Dat was ver beneden zijn stand vond hij, bovendien was hij niet van plan om mij een hartaanval te bezorgen.

Afijn, dat wordt vanavond dus toch dat te dure Restaurant om parelhoen te nassen.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:54

@martinned | 04-11-12 | 16:47
CPB is wel een bestuursorgaan. Maar als CPB rekent in opdracht van de informateur, dan valt dat niet onder de WOB. Daar heb je gelijk in.
Mijnenveld: zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?...

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:53

@martinned | 04-11-12 | 16:48
En kan er ook geen aanspraak binnen het civielrecht voor Rutte en Samsom volgen? misbruik van functie of zo?

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:52

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 16:50

@Strohond | 04-11-12 | 16:44
Was dat maar waar zeg!
Als de PVV dan de grootste wordt, hoef ik geen kerstcadeau.

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:49

@deraderendraaien: De Wob is alleen van toepassing op bestuur. (Daar staat die b voor.) Aangestuurd door de kamer = politiek = geen bestuur.

martinned | 04-11-12 | 16:48

@Lewis Lewinsky: Er zijn wel berekeningen, maar die zijn niet gedaan door de ministeries. Ik zou eerder denken dat ze van het CPB komen. (Ook geen bestuursorgaan, dacht ik.)

martinned | 04-11-12 | 16:47

hij = jij

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:47

@martinned | 04-11-12 | 16:42
Zit er dan ook geen verschil in dat deze nu aangestuurd is door de kamer ipv Hare Majesteit?

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:47

@martinned | 04-11-12 | 16:44
Dus hij denkt dat er helemaal geen berekeningen zijn? Daarmee maak je Rutte, Samsom en de informateurs voor leugenaars uit.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:46

De partijen in Nederland varen blind op het korte termijn geheugen van de kiezers.

fleurtje | 04-11-12 | 16:44

@Lewis Lewinsky: Dat zou kunnen, als zulke berekeningen bestaan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Zo snel werken ambtenaren niet.

martinned | 04-11-12 | 16:44

Als het zo doorgaat mogen we nog voor Sinterklaasavond weer naar de stembus.

Strohond | 04-11-12 | 16:44

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:30 | + -4 -
Op zondag eet ik altijd friet. Met majo of speciaal. Verder moet ik kiezen: frikandel of kroket erbij.

Dat is het wel een beetje . Veel gecompliceerder is mijn belevingsweteld niet...

Bakito | 04-11-12 | 16:43

Is in 2003 al een keer geprobeerd, en toen afgeschoten door de rechters. (Rechtbank Den Haag en Raad van State.) Foutje, bedankt. Informateur is geen bestuursorgaan en geen onderdeel van het Ministerie van Algemene Zaken, dus geen Wob.

martinned | 04-11-12 | 16:42

@Stormageddon | 04-11-12 | 16:17
Je hebt het mis. RTL zal in een eventueel geding niet vragen om het sigarendoosje met op de achterkant de berekeningen van de politiek leider van de VVD, maar om de berekeningen van de ministeries van Algemene Zaken, Financiën, Sociale Zaken en Volksgezondheid, en de doorrekeningen van het CPB. Dit zijn WOB-gevoelige instanties.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 16:42

Probleem van Rutte is, zoals Syp Wynia in het redactioneel stuk van de laatste elsevier terecht opmerkte, dat de PVDA nog een 'escape' had door een coalitie over links-midden te vormen. Die optie had de VVD niet. De VVD was dus weliswaar de grootste geworden, maar de PVDA had de beste kaarten in handen tijdens de onderhandelingen. Kortom de VVD heeft als winnaar van de verkiezingen een hoge prijs moeten betalen om deel te kunnen nemen aan een coaltie.

Als je er goed over nadenkt zegt dat eigenlijk veel over hoe verscheurt dit land is!

roverheid | 04-11-12 | 16:41

Hoe dit ook af gaat lopen beste mensen....

STEM AUB NOOOOIT MEER OP DE VVD EN DE PVDA...

Ik ben zo gelukkig en blij dat ik nog nooooit op ze hebt gestemd.
k zou een verschrikkelijk schuld gevoel ervan gekregen hebben.

ANGEL70 | 04-11-12 | 16:41

Gelukkig mag Mosco z'n werk voorlopig nog blijven doen.
RTL+ Mosco= einde Rutte 2

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:40

Koop uw riek, pek, veren, en fakkels nou maar gewoon voordat de premies gaan worden geind. Nu het nog kan...

Parel van het Zuiden | 04-11-12 | 16:39

Ik heb ter compensatie van die zorgpremie gewoon al mijn spullen op Marktplaats fors verhoogd. De prijzen worden nu bepaald door de postcode en het inkomen van de bieder. Simpel.

Mammeloe | 04-11-12 | 16:38

@Lacan 16:30
De staatsomroep zal nooit de staat controleren als de PvdA de baas is van zowel de omroep als de staat, gekkie. Dus is de staatsomroep zinloos en kan die worden afgeschaft.

tipo | 04-11-12 | 16:37

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:27
slechts 40% van de kiesgerechtigden heeft op de pvda of vvd gestemd.

cumshaft | 04-11-12 | 16:36

Die cijfers zitten inmiddels in de kluis van v, Rompuy.. nou zie ze daar maar eens uit te krijgen dan.

deraderendraaien | 04-11-12 | 16:35

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:27

Daarom verdienen ze ook niet beter, u begrijpen?
Ze hebben voor de leugens en idealistische nonsens van Rutte en kameraad Samsom gekozen. Ach, tegenwoordig kan iedereen de verkiezingsuitslag blijkbaar op geheel eigen wijze interpreteren, maar dat terzijde.

Desmoulins | 04-11-12 | 16:34

Politiekziek, en nee, ik wil er niet eens vanaf.

Jackanders | 04-11-12 | 16:34

@Lacan | 04-11-12 | 16:30
Begrijpend lezen is niet aan iedereen besteed:
"Weer een argument erbij..." is wat anders dan "Dit is HET argument om de publieke omroep op te heffen"

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:33

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 16:24

Hans Spekman neemt je keihard, zonder glijmiddel, wat zul je daar opgewonden van raken.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:33

JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 16:26 | + 0 -

Ja de SP vind mensen met 2x modaal al grootverdieners en deze worden dan ook
aangepakt, er is helaas geen alternatief dan
een kabinet met VVD en de PVDA .

Eurotokkie | 04-11-12 | 16:33

Vroeger, toen Beatrix de formatie nog aanstuurde, was alles beter!
De Jager wilde een eed voor bankiers. Ik stel voor dat ook voor politici in te voeren. Ow, dat is er al?!

Handboek | 04-11-12 | 16:31

Degenen die bij kritiek op de Nederlandse politiek altijd emmeren dat het besturen van een land een complexe zaak is die aan specialisten overgelaten moet worden staan inmiddels behoorlijk voor gek.

Flapdas | 04-11-12 | 16:31

@kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:02
Wat een onzin weer. Het feit dat RTL dit doet diskwalificeert niet de publieke omroep. Als je kwaliteit wilt meten op basis van een enkel WOB-verzoek dan zit je wel erg ver in je tunnel. Gewoon goede actie van RTL.

Lacan | 04-11-12 | 16:30

@Bakito | 04-11-12 | 16:14

Heb jij ook altijd zoveel moeite met kiezen?

Ik had het net nog, eerst bedenken of ik onder de douche ga of toch in bad, de binnenjacuzzi of in de buitenjacuzzi.

Na lang wikken en wegen besloot ik toch te gaan voor de douche. Vervolgens weer bedenken in welke badkamer ik zou douchen, toen ik daar uit was kwam de vraag onder welke douche ik zou stappen, ik word gek van al dat kiezen, heb jij dat nou ook?

Nadat ik gedoucht had wilde ik even mijn ouwe moer opzoeken, toen moest ik weer gaan kiezen welke auto van de 6 ik zou pakken. Ik zat al in de Porsche maar bedacht me dat mijn ouwe moer misschien wel een stukje zou willen rijden om in een te duur Restaurant daarna wat te gaan eten.

De Porsche is wat aan de lage kant, lastig voor mijn ouwe moer met instappen, dus toch maar besloten om de Bmw te pakken.

Afijn, ze bleek niet thuis te zijn dus dan maar weer wat guren. Ik word gek van al dat kiezen de hele dag, heb jij dat nou ook?

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:30

Oke, wanneer mogen we weer stemmen?
Volgens mij stort dat hele kabinet nu al in, en daar kan ik geen traan om laten.
Die berekeningen zijn echt al lang en breed bekend maar worden achter gehouden tot de plannen door de Eerste kamer komen (wat ik niet hoop).
Dan pas krijgen we de echte klap, zou me niets verbazen als het nog hoger uitvalt.
Hopelijk stemmen ze voor de Eerste Kamer genoeg non PvdA'ers en VVD'ers.
Dus aan ons de taak bij de Provinciale Staten deze 2 partijen in 2015 keihard af te straffen.
Hoewel ik bang ben dat een (groot) deel van de stemmers de lul smoesjes zal slikken in de trant van "we moesten wel" "het kon niet anders" en al de overige BS.

Super Grover | 04-11-12 | 16:29

@HotPotato | 04-11-12 | 16:27
Ik bedoelde natuurlijk CDA, was bijna vergeten dat die partij ook nog bestaat.

JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 16:28

Desmoulins | 04-11-12 | 16:25 | + 0 -

Het volk verdient dit kabinet aangezien ze zelf ervoor hebben gekozen.

Eurotokkie | 04-11-12 | 16:27

@H.Stiglitz | 04-11-12 | 16:26
Dat is bekend. Daarom, goed dat RTL er is.

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:27

@JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 16:26
Dat is stemmen dubbel tellen en dat mag nie.

HotPotato | 04-11-12 | 16:27

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:22 |
Dat SP/PVDA/PVDA/D66 is ook geen garantie voor succes, dat bleek wel uit buitenhof vanmorgen. Roemer en Buma die allebei kritiek hebben op het akkoord maar het het op geen enkel punt eens waren.
Is trouwens wel een garantie voor de kilometerheffing en geen bezuiniging op OWS dat kabinet, dat zijn de enige punten waarop ze enigszins op één lijn zitten.

JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 16:26

kapotte_stofzuiger
maak daar maar van: durft niet kritisch te zijn over de PvdA. Waren deze maatregelen genomen door VVD en PVV in plaats van PvdA, dan was Hilversum ontploft en hadden Brandpunt, Tegenlicht, Nieuwsuur, Andere Tijden enzovoort allang honderden meeslepende items gehad over het wanbeleid, compleet met huilende moeders die niet weten hoe het verder moet, jongeren die bij de mcdonalds solliciteren in plaats van te gaan studeren enz. Maar aangezien deze maatregelen mede uit de hoge hoed van kameraad Samsom komen zal niemand er iets van durven te zeggen, en zijn we aangewezen op commercielen.

H.Stiglitz | 04-11-12 | 16:26

@Eurotokkie | 04-11-12 | 16:20

Daarom vragen ze ook opheldering...
Dit volk verdient niet beter, stelletje goedgelovige dwazen.

Desmoulins | 04-11-12 | 16:25


neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:17 |
Alle delen heb ik uit..... en dan slaat de verveling toe!

irma zonderboezem | 04-11-12 | 16:24

Waar staat de VVD tegenwoordig voor?
- Een boete op succes via de zorgpremie.
- Een boete op eigen woningbezit via afschaffen HRA
- Een beloning op het negeren van rechterlijke uitspraken door het kinderpardon
- Een geloof in ondemocratisch centralisme door meer Europa te wensen.
- Een geloof in de illusie dat via de Nederlandse belasting de thermostaat van de wereld kan worden bijgesteld.
- Een boete op werken door accijnsverhogingen. (de meeste werkenden zijn van een auto afhankelijk).
- Een boete op verzekeren door verhoging assurantiebelasting.
- Een boete op het laten rollen van geld door btw-verhoging.

Kortom: streef geen succes na, koop geen huis, negeer rechterlijke uitspraken, stem niet, betaal belasting om de temperatuur op aarde laag te houden, werk niet, reis niet verzeker je niet, koop niets.

Hou vertrouwen, het zal je nog 100x worden uitgelegd door Rutte waar de VVD voor staat: apathie, falen, stilzitten en wachten tot we in de DDR zitten.

Waar is John Galt?

tipo | 04-11-12 | 16:24

Aanval op de staat door John de Mol. (Berlusconi der lage landen)

Itastijl | 04-11-12 | 16:23

@tipo | 04-11-12 | 16:16
Ga er vanuit dat burgers ook massaal een kort geding aanspannen tegen de Nederlandse staat als zorgverzekeraars de inkomensgegevens van hun cliënten opvragen bij de Belastingdienst. Dat is onrechtmatig en in strijd met de privacywet.

drs.Nee | 04-11-12 | 16:23

Hemelterijk | 04-11-12 | 16:15 | + 1 -

Ja en dan , PVDA , SP , GL en D66 ?
Dan zet je de vvd buitenspel en gaan
de mensen met 2x modaal echt veel meer betalen.

Eurotokkie | 04-11-12 | 16:22

Bakito | 04-11-12 | 16:06 | + -12 - Bakito heeft een facistische nationaal socialistische gedachten gang! #Feit

Indoneesje | 04-11-12 | 16:20

RTL kan ook de berekeningen uit de duim zuigen daar zijn ze namelijk heel goed in .

Eurotokkie | 04-11-12 | 16:20

Iedereen trapt er keihard in.

Pindakees | 04-11-12 | 16:20

@Stormageddon: True, true...

HoerenSloep | 04-11-12 | 16:19

Op dit moment maken een paar ambtenaren wat overuren.
Die documenten komen er, zo verziekt is NL dan ook wel weer...

Tommygunner | 04-11-12 | 16:19

Dat hele akkoord is een stuk amateurisme van het grootste soort. Het is volstrekt idioot dat 6 mensen (!) een visieloos plan in elkaar draaien met dermate ingrijpende maatregelen op woningmarkt, zorg en arbeidsmarkt. Kun je wel hulp krijgen van wat ambtenaren en wat CPB doorrekeningen van individuele plannen laten maken maar de maatregelen die ze nemen zijn zodanig met elkaar verweven dat 6 mensen (waaronder een bankier, een kernfysicus, een historicus en een rechercheur/beroepsambtenaar) hier onmogelijk over kunnen oordelen. Als ze nu fatsoenlijk onderhandeld hadden met technocraten erbij en wat minder gefocust hadden op snelheid had het misschien nog wat kunnen worden, nu is het 3x niks.

JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 16:18

RTL levert dus meer waar voor geen geld, dan de drie indoctrinatiekanalen van de Wiardi Beckmanstichting, waar het laatste groepje van ca 3,5 miljoen mensen van de private/commerciële beroepsbevolking (en krimpende) zich de tering voor betalen.

ZKH EénOog | 04-11-12 | 16:18

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 16:13

Je bent 50 tinten aan het lezen?

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:17

Ik denk dat het in het kader van de WOB kansloos is, aangezien het regeerakkoord niet is gesloten door Mark Rutte de Minister-President en Minister van Algemene Zaken, maar Mark Rutte de politiek leider van de VVD. Het ministerie van AZ valt onder de WOB, de politieke partij VVD niet, want dat is geen bestuursorgaan.

Als de doorrekeningen er al zijn, dan komen die niet openbaar vóór het debat over de regeringsverklaring. Het lijkt me ook principieel niet kunnen dat de pers die stukken dan eerder heeft dan de Tweede Kamer. Dat kan Frits Wester wel willen omdat hij al een paar keer een leuke scoop had met de gejatte miljoenennota, maar daarmee is het nog geen recht van de pers om stukken eerder dan het hoogste bestuursorgaan van het land te krijgen.

Hoe brak en door en door verrot het ook is, dit land is nog steeds een constitutionele democratie met een gekozen volksvertegenwoordiging, geen mediacratie met ongekozen hoofdredacties. Je kunt als pers midden in een aardige politieke rel ook je hand overspelen.

Stormageddon | 04-11-12 | 16:17

Weer een reden om de publieke omroep af te schaffen, omdat ze hun taak niet uitvoeren en RTL wel zonder belastinggeld.

tipo | 04-11-12 | 16:16

Dit wordt het kortst zittende kabinet ooit!
Zelfs het record van Bakellende met de rel LPF wordt verbroken.

Hemelterijk | 04-11-12 | 16:15

@Bakito | 04-11-12 | 16:14 | + 0 -
#feit.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 16:15

@Bakito | 04-11-12 | 16:06

Eensch, hoe kun je nu onze regeringsleider en minister president nu vergelijken met Marx, Mao was veel beter geweest.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:15

@irma zonderboezem | 04-11-12 | 16:13
Door die neger met zijn cricket bat? [cross-topic alert]

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:14

@Kaas de Vies 16:11
Lul niet. Het enige wat jij doet is de redacteuren napraten, beetje spruitjeslucht erover en een Teun vh Tuinpadgrapje en klaar.

Het Kaas de Vies Reaguren Voor Dummiesboek is een half A4tje dik.

Bakito | 04-11-12 | 16:14

het zou fijn zijn als duidelijk werd wie hoeveel ( precies) iedereen moet gaan ophoesten. Al die zelfgemaakte calculators op het net helpen nou ook niet echt. Komt steeds wat anders uit. Ik wil graag weten hoe hard ik genomen ga worden in deze!

irma zonderboezem | 04-11-12 | 16:13

we hebben 4 keer Balkelende gehad en 2 keer Marx Rutte , en wat doet het Nederlands volk ? niets nada noppes ..

iter | 04-11-12 | 16:12

Jammer dat Powned ligt te slapen, waar blijft Monique Weessie nu?

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 16:11

@Kaas: Nee, daarvoor geldt hetzelfde als voor de NPO...

Tja, Wilders en z'n bodemprocedure. Wordt lastig bij de bodemloze put van de EU.

HoerenSloep | 04-11-12 | 16:11

Ik weet zeker dat er de nodige PvdA lekken zijn geweest, over de te varen strategie van de VVD, om die Greenpeace activist van hun wat steviger in het zadel te zetten bij de volgende ronde.

j0shua | 04-11-12 | 16:11

@Bakito | 04-11-12 | 16:10 | + 0 -
Ja, want dat vinden trollen namelijk leuk. Dingen lukraak zeggen zodat mensen erop reageren. Maar ik misbruik jou dan weer zonder dat je het doorhebt. Het scheelt mij ontzettend veel sokratische vragen, mijn dank hiervoor.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 16:11

hebben ze een griekse boekhouder gebruikt tijdens de onderhandelingen?

cumshaft | 04-11-12 | 16:11

Kijk, zo'n actie hoef je dus niet van de NOS te verwachten
Hulde voor RTL Nieuwsch

Tobi | 04-11-12 | 16:11

@Bakito | 04-11-12 | 16:06
Bij RTL zitten tenminste journalisten van het kaliber Brenno de Winter, daar had u destijds veel respect voor www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:11

@Kaas de Vies 16:08
Lololol. Ik wist dat iemand dat zou gaan zeggen...

Bakito | 04-11-12 | 16:10

De Nederlandse rechtspraak kennende zal wel niet veel uitkomen. Ik dacht dat trouwens dat Wilders ook nog met een bodemprocedure bezig was omtrent het ESM. Hoe zit het daarmee?

Kaas de Vies | 04-11-12 | 16:09

Nou Nou, de downfall van Mark R. is in volle gang...

MAVO3 | 04-11-12 | 16:08

@Bakito | 04-11-12 | 16:06 | + 0 -
"Dat ondermijnende gezuig begint gênant te worden en brengt ons land schade toe. #feit"

Je hebt het nu over jezelf?

Kaas de Vies | 04-11-12 | 16:08

Rutte is net zo goed met cijfers als mijn vriendin met fellatio...
It sucks.

King of the Oneliner | 04-11-12 | 16:08

BombaAriba | 04-11-12 | 16:03 | + 2 - Terwijl iedereen k*nkert op de VVD is het grapje met de zorgpremie toch echt een extreem communistisch Links PvdA ding. Het meest schokkende is dat die gore diknek van een Spekman het zelfs een 'feest' vind dat bijv. twee verdieners per jaar duizenden euro's duurder uit zijn!

Indoneesje | 04-11-12 | 16:07

Kijk toch wel handig, media buiten de NPO... Want de NPO zal dit nooit doen: de hand die je voedt, bijt je niet...

HoerenSloep | 04-11-12 | 16:07

Ergens in een voetnoot van de plannen staat vast dat de zorgpremie linea-recta naar de EU noodfondsen gaat. Valt immers ook onder 'zorg' hè.

seven | 04-11-12 | 16:06

Dat irritante getroll van media als Telegraaf en RTL4 maakt maar weer eens duidelijk dat sommige omroepen
en kranten verboden moeten worden.

Dat ondermijnende gezuig begint gênant te worden en brengt ons land schade toe. #feit

Bakito | 04-11-12 | 16:06

Zal die Diederik Samson van Wouter Bos advies hebben gehad, hoe helpen wij Nl zo snel mogelijk naar de kloten (net als bij Schiphol gate)

Soledi Kidswear3995 | 04-11-12 | 16:06

Voor het gerecht slepen? Eerder tegen de muur ermee! Didi als eerste graag!

Indoneesje | 04-11-12 | 16:05

Goede zaak. Kutsmoesjes als 'het is nog niet helemaal duidelijk, dus gaarne niet negatief uitlaten over het regeerakkoord' zijn wel genoeg geweest nu.

Alwetend | 04-11-12 | 16:05

Rutte zal zeggen dat er eerst nog aan knoppen gedraaid gaat worden.

de honden blaffen... | 04-11-12 | 16:04

@blandurego | 04-11-12 | 16:02
Hou een sop!

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:03

Je moet toevoegen, PvdA heeft dit goed voor elkaar. Mark wordt belachelijk gemaakt en ondertussen kunnen zij ermee scoren. Als zij zometeen het kabinet laten vallen zullen ze geheid nummer 1 worden.

BombaAriba | 04-11-12 | 16:03

-weggejorist-

blandurego | 04-11-12 | 16:02

Die landverraders laten niks zien!!

Strong | 04-11-12 | 16:02

Hulde voor RTLUnilever! Weer een argument erbij om de publieke omroep op te heffen. Laatstgenoemde durft niet kritisch te zijn ten opzichte van de regering.

kapotte_stofzuiger | 04-11-12 | 16:02

Openbaarheid van bestuur Mark met de billen bloot!

drs.Nee | 04-11-12 | 16:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken