
Een speciale goedemorgen van het CDA voor al die honderdduizenden werkzoekende stakkers! De baantjesmachines in Nederland draaien op volle toeren. Het is de PvdA al gelukt om Flop Cohen zeker een half jaar te slijten in Haren. Zelfs het politieke misbaksel John 'Jablabla' Leerdam heeft
goede hoop op vers gemeenschapsgeld uit de Bijlmer. Als het de PvdAlleenbaantjesvoorvriendjes lukt om deze twee fossielen aan de bak te helpen is dat niet alleen nieuw bewijs voor de terminale status van bestuurlijk Nederland, maar net zo goed een bewijs van de absoluut en volledige AAA-status van de oud-politieke baantjescarrousel. Het CDA bleef tot dusver een beetje achter. Je kon de op wachtgeld zittende en door de kiezer afgedankte christen-mastodonten al een beetje horen knorren en klagen. Van dat wachtgeld koop je tegenwoordig ook geen goeie miswijn meer. Gelukkig zijn er weer wat posities als burgemeester en commissaris van de Koningin (CdK) weg te geven, aldus de
Telegraaf. Vooral Zeeland is populair onder de CDA'ers. Enige probleem is dat het CDA al vijf CdK's levert en de VVD (4) en de PvdA (3) niet achter kunnen blijven. Ook Brussel zorgt voor de broodnodige baantjes. In 2014 gaat Kroes met pensioen en mag Nederland een nieuwe eurocommissaris leveren. Goede kandidaat voor die functie is Maxime Verhagen. Uitgekotst door heel Nederland of niet, CDA'ers 'nemen hun bestuurlijke verantwoordelijkheid' sowieso. U hoeft slechts dankbaar te zijn voor zoveel goede wil en liefdadigheid naar de mensen toe. Iemand moet dat over de randen van BV-Nederland klotsende gemeenschapsgeld toch binnenharken? Maar nu het goede nieuws: ook u kunt
SOLLICITEREN en CdK worden! Mocht u zich niet geschikt achten dan kunt u in ieder geval uw
MENING GEVEN.
Reaguursels
InloggenJust testing
*X:* blah
Onze etatistische, sociaaldemocratie is vergelijkbaar met de katholieke kerk. Met kloosterordes en parochies en weggepromoveerde pastoors.
Accepteer dat of word anarchist.
Bakito | 04-10-12 | 09:10
waarom krijgt Bakito - - -
vergelijk gaat weliswaar niet helemaal niet op, maar
het is geknecht worden (al wordt), of anarchie
(wijzelf zonder inmenging van een staat).
In dit geval de EU.
Misschien ook ontwikkelingshulp uitbreiden waarin het CDA nu het grootste aandeel heeft in allerlei onzinnige gecreëerde banen.
Voor wie naarstig op zoek is naar een lekker baantje
gewoon snel CDA lid worden dus?
Flut baantjes voor flut politici
De facto is volgens mij VanLeeuwen de new kid on the block die t nog niet begrepen heeft.
Veel gejank weer om niets. CdK is een logische stap na nationaal bestuurder te zijn geweest. De vraag is hoogstens of je dat competent hebt gedaan.
Zo'n Verhagen heeft als minbuza/EZ best heel zinnige ervaringen en relaties opgedaan. En ik meen dat hij het bedrijfsleven flink heeft geholpen wo NedCar onlangs.
"Je kunt niks, je hebt nergens verstand van en overal een mening over. Dan moet je de politiek in"
Het probleem met onze politici is eigenlijk dat ze incompetent zijn en het bedrijfsleven niet op ze zit te wachten. Waar elders kan een ex-rookworstenverkoopster uit Groningen 102.040,13 verdienen? Ok slecht voorbeeld, Ineke van Gent was niet van het CDA, maar het gaat om het idee.
L*l maar een end weg, hier doe je nada, niks noppes aan.
Vacature CdK. Wat een FAKE, wat een LEUGEN.
Dit wordt in de achterkamer geregeld, door het schorem, het politieke regentenvolk, de dictators and mannetjes makers.
Wij zijn niet vrij in Nederland, dat denkt u maar mijnheer!
En Hero dan?
Wanneer wordt de onvolprezen en miskende voorganger van het Democratisch Politiek Keerpunt eens beloond voor zijn vele jaren trouwe dienst aan de Nederlandsche staat?
Oh oh oh, wat een drama is het in NL, als het grootste bagger zulke posities krijgen is het logisch dat zo'n beetje iedere overheids en semi overheids instantie ( BJZ als voorbeeld ), een grote faal zijn.
@neemjemoederindemali | 04-10-12 | 09:54 |
Nee nee, Hero gaat naar verluidt zijn boerderij verbouwen tot 'Bed & Breakfast'. Wel oppassen voor toekomstige gasten dat ze niet ondergeplast worden of klappen krijgen als Hero een biertje teveel op heeft.
@M@verick | 04-10-12 | 09:56
Studies van Peetoom:
Supervisietraject predikanten 2009-2010
Nascholing van predikanten PKN 2005
Doctoraal Godgeleerdheid, VU, Amsterdam 1985-1999
Opvolger van Ratzinger misschien?
@neemjemoederindemali | 04-10-12 | 09:54
Inderdaad. Wat moet je anders als Commissaris van de koningin dan een beetje je absorptievermogen trainen.
NACademicus | 04-10-12 | 09:50 | + 0 -
Maar wie wil er daar met hem paren?
Voordat het CDA weer serieus kan worden genomen moet die zweverige, linkskukelige partijvoorzitter Ruth Peetoom met haar rood geverfde krakerskapsel oprotten. Maar ja, vind daar maar eens een ander baantje voor.
Lijkt me een mooi baantje voor Hero Drinkman, beetje zuipen en bij de buren door de brievenbus pissen, dat zal die zuunige vrome Zeeuwen leren.
Kijk op www.rijksoverheid.nl/regering/het-kabi... en schrik van voor hoeveel en welke minkukels het CDA een baantje zoekt. CdK Zeeland wordt overigens nog geregeld door vederlichtgewicht Liesbeth Spies, dus die krijgt daar zeker wat voor terug. En wat dacht je van het lispelende, omhoog gevallen secretaressemeisje Van Bijsterveld? Of Henkie Bleker? *De Groot! Braakgeluiden!*
Maxime, zwem naar de Sargassozee (eerste zandbank en dan heel links) en keer nie wieder, enge glibberige aal!!!
seven | 04-10-12 | 09:39 |
Het is gbehoorlijk transparant geworden hoe troebel alles is.
Baantje zal wel gaan naar die lispelende faalminister Verbijsterend-Veld.
Reaguurder Ché woont toch in Zeeland?.. misschien iets voor hem!
In deze crisis kan je bijvoorbeeld een krantenwijk nemen, maar je kan jezelf natuurlijk ook inschrijven bij een politieke partij en gemeenteraadslid worden.
Daarmee scoor je minimaal 228,01 tot maximaal 2.138,33 bruto per maand. Na aftreden krijg je nog eens resp. 80& en 70% voor 2 jaar. Een stap naar wethouder is daarna snel gemaakt. Daarmee verdien je minimaal 4.380,72 en maximaal 9.098,26 bruto per maand plus een onkostenvergoeding van minimaal 264,89 en maximaal 614,45 bruto per maand. Vervolgens kan je kamerlid worden voor 7311,56 bruto per maand plus een eindejaarsuitkering van 8.3% en diverse onkostenvergoedingen plus een wachtgeldregeling van 3 jaar. Vanuit deze positie kan je burgemeester worden voor 5.747,72 maximaal 10.325,86 bruto met een onkostenvergoeding van minimaal 661,43 en maximaal 712,21 per maand.
@ VanLeeuwen
Lekker stukkie Rene, je lijkt een aanwinst.
Daarnaast: alle CDA-ers zijn huichelaars met Maxime voorop. En niet de Heer maar geld(lees 'Satan') is de leidraad in hun leven.
Maxime is een geharde leider. Iemand die geen nee verstaat.
Een lul met vingers, dat wel. Maar kunnen we hem geen functie geven als ambassadeur van Iran of zo...
Lijkt me een mooie functie voor Hero Brinkman.
ps ' 'De overheid moet meer openheid geven over de politieke invloed bij de benoeming van de vicepresident van de Raad van State. Dat vindt de Nationale ombudsman. (..)Aanleiding voor zijn aanbeveling is de onvrede over de gang van zaken rond de benoeming van Piet Hein Donner tot vicepresident van de Raad van State. Vijf sollicitanten hebben tegen de de ombudsman gezegd dat zij vinden dat de procedure niet eerlijk en open was. (..) De ombudsman vindt dat het niet bij transparantie past dat politieke partijen achter de schermen invloed uitoefenen op de benoeming. Dat moet voortaan anders' www.nrc.nl/nieuws/2012/02/29/ombudsman...
'Anders' hahahaha we zullen zien. *Geld zet op iemand met een partijkaart.*
De regentenmentaliteit viert weer hoogtij na de laatste verkiezingsuitslag. De oude politiek is weer de nieuwe politiek.
Iemand de afgedankte GroenLinksers al op het spoor? Wat doet de Hoer van Kaboel tegenwoordig? Het gras maaien van de appeltjesgroene velden? Windmolens onderhouden? Of heeft ze haar roeping nu gevonden en heeft ze de stap gewaagd om zich te storten op de politiek geëngageerde gesbsidieerde kunst die deTaliban gaat temmen en de Afghaanse bevolking opstuwt in de vaart der volkeren opdat de plaatselkijke politie minder milieuvervuilende playmobil-poppetjes nodig zal hebben om de orde te handhaven?
Ik bedoel maar. Je bestuurlijke verantwoordelijkheid nemen zou in veel gevallen moeten betekenen dat je bewust en uit volle overtuiging ophoudt om bestuurder te zijn, gewoon omdat je hebt aangetoond nooit gedeugd te hebben of je tijd gehad te hebben.
Best eng het ons kent ons wereldje als je het mij vraagt.
Betekent dit dan ook dat je vanaf dag 1 dat je in de kamer of zelfs de regering zit bepaalde concessies moet doen om later in aanmerking te komen voor zo'n topbaan?
Ambtenarij en politiek zijn communicerende vaten. Wanneer je daarin eenmaal je draai gevonden hebt, kan je niets meer gebeuren. En het klootjesvolk blaat wel maar laat zich verder geduldig scheren.
De vorige open sollicitatie procedure (met profielschet en al) die de media haalde was die van vice-president van de Raad van State waar echt iedereen kans maakte en echt niet vooraf vast stond dat Donner het zou worden. Echt..
@wakkere_nederlander | 04-10-12 | 09:17
Net als bijvoorbeeld de secretaris-generaal van de NAVO. Ook al zo'n non-functie. Alle beslissingen van de NAVO zijn het resultaat van onderlinge diplomatie tussen de bij het verbond aangesloten landen. Die blijven alle souverein en beslissen uiteindelijk zelf over de inzet van hun resp. krijgsmachten. De secretaris-generaal is gewoon een gezicht dat vergaderingen mag voorzitten en het gezamenlijke standpunt mag uitspreken. Verder lijkt de functie vooral bedoeld om kleine lidstaten te belonen met het gevoel dat ze belangrijk zijn.
Het verongelijkte gejank over deze gang van zaken is toch wel opmerkelijk.
Het CDA heeft direct of indirect Nederland al tijden geregeerd, en dat blijft zo. Op de belangrijke functie zaten en zitten die lieden. Ze kunnen goed besturen en zo. Begrijpen in elk geval dat een land geen bedrijf is.
Ik heb liever een oersaaie (volgens de huidige hipsternormen) degelijke grijze mannetjes met ervaring op dit soort plaatsen dan flamboyante snelle jongens en meisjes die denken dat het runnen van een bedrijfje met 2 of 3 mensen of het in elkaar flansen van een keivette presentatie een garantie is voor succes. En op voorhand gaan lopen blaten dat "het allemaal anders moet". Alsof daar iemand op zit te wachten. Iedereen wil juist dat alles hetzelfde blijft.
@VanLeeuwen
Uit welk ei ben jij gekropen? Zo werkt het leven, zo werkt de zakenwereld en zo werkt inderdaad ook bestuurlijk Nederland, de democratie en de politiek. Als je in de illusie leeft dat er een socialistische, liberale of fascistische heilstaat kan bestaan in deze wereld kruip dan maar terug in die lege schil. Bedrijven hebben old boys netwerken, socialisten hebben de bestuursdraaimolen en de fascisten doen gewoon openlijk de boel regelen zonder enige vorm van eerlijkheid. Don Quichotte!
Jammer. Rattus Catholicus Maximus had van mij ambassadeur mogen worden in een islamitisch land.
Hoewel, Brussel ligt ook al bijna in een islamitische omgeving.
@wakkere_nederlander | 04-10-12 | 09:17
Dat van die vereisten waag ik te betwijfelen. Inhoudelijk is het een functie van niets. Een voorzitter van vergaderingen, een gezicht, een poppetje. Ik durf te beweren dat als alle commissarissen der koningin NU dood ter aarde zouden storten alles gewoon zou blijven functioneren.
Het lijkt me evident dat de Nederlandse maatschappij baat zou hebben bij "adjudanten der commissarissen der koning"....
Als ze mij 3 ton per jaar bieden en een auto van de zaak, zal ik er over nadenken....
Polletiek is steeds meer uitgegroeid tot een gilde met eigen belangen en handjeklap tussen de "vertegenwoordigers" van "links" en van "rechts". Een fijn afgestemde uitwisseling van wederzijdse chantage en respect voor elkaars uitspattingen zorgt voor stabiliteit.
Europa is dat allemaal op giga niveau en biedt het voordeel dat die bestuursvorm volkomen losgezongen is van lastige kiezers en het toneelstuk van de democratie. De potten vol gemeenschapsgeld zijn daar nog groter en nog beter afgeschermd van de populistische kraaloogjes van het volk.
@Bakito | 04-10-12 | 09:10
Precies, en "staten in staten".
@ Parel van het Zuiden
.
Dat is nou jammer, tot op heden heb ik nog niet de kans gekregen om een gehele stad naar de klote te laten gaan of blatante leugen te verkondigen; waarin ik mijn expertise over een niet bestaande zaak uit.
.
Gezien het takenpakket van deze functie zou je er trouwens net zo goed wat Chimpansees kunnen installeren, niet dat het kwalitatief op achteruit zou gaan.
@God is dood | 04-10-12 | 09:07
Vergeet de lakzegel en het kruistouw niet.
Tjonge, dit klinkt als vriendjespolitiek maar gelukkig kan dat niet dat gebeurt alleen in achtelijke culturen.
Stuur uw sollicitatie naar het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Per postiljon of trekschuit mag u helemaal zelf weten.
@OpperGek | 04-10-12 | 09:08
@Dmitri Dmitrievitsj | 04-10-12 | 09:09
Iemand met zo'n hoge functie zou minimaal cum laude een universitaire studie bestuurskunde/staatskunde moeten hebben afgerond.
Maar vaak volstaat 9 jaar pluchezitten bij een der staatspartijen of ministeries ongeacht staat van dienst.
Een heuse vacature om de schijn op te houden. Altijd humor om te zien dat er nog wat sollicitanten er voor spek&bonen op af komen, want net als eerdere ópen procedures, is dit echt geen politieke benoeming. CdK, das een baantje wat een paspop ook zou kunnen, scheelt toch weer 2 ton pj.
@HaatAth3ist | 04-10-12 | 09:10
*bananen-monarchie*
Prachtig, zo'n mooi functionerende democratie. Een heel verschil met de vroegere monarchie waar een kleine kliek machthebbers rond de vorst de baantjes en de poen verdeelde en waar critici werden vermoord.
Toch?
@HaatAth3ist | 04-10-12 | 09:10
U moet minimaal een voorgaande bestuurlijke "fuck-up" kunnen overleggen...
In 2014 gaat Kroes met pensioen.... wat gaat Verhagen tot die tijd doen, het is pas 2012.
Laat hem tot die tijd maar vakkenvullen in een buurtsuper van een kracht/ pracht/ kansenwijk.
Maakt hij de samenleving ook eens mee, zoals wij als burgerT, dat al jaren doen!
Veel (ex-)kamerleden zijn vanuit hun (al dan niet afgemaakte) studie, rechtstreeks in de politiek beland.
Laat ze eens een echte baan zoeken, allemaal!
Onze etatistische, sociaaldemocratie is vergelijkbaar met de katholieke kerk. Met kloosterordes en parochies en weggepromoveerde pastoors.
Accepteer dat of word anarchist.
Ziehier de nieuwe aristocratie, en gelukkg weten we allemaal hoe het daar mee afgelopen is. Gelukkig bevestigen dit soort situaties wel altijd mijn beeld van "Nederland Bananenrepubliek".
.
Is het overigens nog mogelijk om mijzelf op te geven voor zo'n mooie CdK positie, of moet je daarvoor eerst bewijzen dat je voor de volle 100% incompetent bent?
Het CDA heeft dus 13/150=8.6% van de (TK) kiezers achter zich en zou dan 50% van de CdK stoeltjes bezetten. Zullen we dat even *niet* doen!
De CdK verhoudingen weerspiegelen het draagvlak in de samenleving niet meer.
Wat Neelie betreft (ik haq vooral op NL, dan betichten ze mij niet van nepotisme) vraag Wijffels eens..... Verhagen doet het leuk op een foto maar zijn diplomatieke slagkracht is gelijk aan die van Stassen.
@wakkere_nederlander | 04-10-12 | 09:04
Om deze scherpe opmerking zou ik LOL'en als het niet zo verdrietig, alleszeggend en zelfs een beetje schaamteloos zou zijn.
@ wakkere Nederlander, dat komt omdat de opvolger van deze functie binnen de gevestigde kliek allang bepaald is. De vacature staat er alleen maar om de schijn op te houden dat het gepeupel ook een kans heeft op die functie.
Hahaha, je kunt je c.v. niet eens mailen. Het moet nog per post verzonden worden (met "vertrouwelijk" op de enveloppe). Hoe 1.0 wil je het hebben?
PvdA, CDA, VVD. Hebben we tegenwoordig een driepartijenstelsel in dit land?
Dat een gemarginaliseerde retro-denkende club als het CDA überhaupt nog érgens recht op zou hebben is alleen al een gotspe natuurlijk.
Richard de Mos for CdK! Gewoon omdat het kan.
Kaas de Vies | 04-10-12 | 09:03 | + 0 -
Voor dat soort posten komen alleen maar Gutmenschen van de PvdA in aanmerking, dat weet je toch!
Alsof Neelie het goed gedaan heeft.
Bijna griezelig dat in de vacature geen enkel niveau of vooropleiding gevraagd wordt. Enkel persoons- en fiscale gevens.
Misschien moet een commissie maar eens in de gang van zaken duiken.
En ik mag mij over een paar maanden bij het UWV melden en geen carousel in velden of wegen te bekennen...
Christen Detacherings Agentschap.
Ik denk dat een aantal corporaties nog wel interim betuurders nodig hebben.
REAGEER OOK