Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NIMBY-en op hoog niveau: helikopterklagen

PolitieChopper.jpgAh. De NIMBY heeft er een debiel broertje bij: de NIMA. (Not In My Airspace). Was het NIMBY-tuig nog voornamelijk geestig en bij vlagen bloedstollend irritant, de NIMA is ronduit levensgevaarlijk en asociaal. Er bestaan dus echt mensen die bezwaar durven maken tegen de inzet van de politieheli, onder andere boven Amsterdam. Wij mogen aannemen dat deze mensen geheel vrijwillig in een drukke stad zijn komen wonen. Een stad waar al decennialang de pakkans gering is, de straffen boterzacht zijn en waar dientengevolge het overvallersmétier welig tiert. Gelukkig is er de politieheli, die in 37 zaken van doorslaggevend belang bleek bij het oppakken van tuig. 37 hits op 232 vluchten, voorwaar geen slechte score vergeleken met het obligate autootje met twee éénstrepers dat met piepende bandjes net op tijd op de crimescene arriveert om een afzetlint op te hangen en 'doorlopen mensen' te commanderen. En wat doen de NIMA's? Klagen over het lawaai van de heli. Het. Staat. Er. Echt. Er is dus een ondernemer voor het leven getraumatiseerd, er is akelig gajes op vrije voeten, er is een middel voorhanden om de pakkans aanzienlijk te vergroten en er bestaan dus mensen die dan zonder te stikken van zelfhaat gaan klagen over het lawaai. Ben je dan moreel failliet als samenleving of niet? Laat lopen die overvallers, sterf lekker met je onderneming, als IK maar rust aan mn hoofd heb. En dat dan niet stiekem denken en je doodschamen, nee, het gewoon hardop zeggen ook nog. Goed, dan pleiten wij bij dezen voor de inzet van fluisterstille drones. Tegen de NIMA's. Ze geruisloos uit de samenleving poppen, u hoort ons niet klagen. En hun ook niet meer. En voor de HeliHelden: #FF (officieus) en ga zo door.

Reaguursels

Inloggen

De kosten van de inzet van een politieheli zou zich proportioneel moeten verhouden tot de ernst van de zaken die ze ermee op willen lossen. Helaas is dat zelden het geval want het is nou eenmaal een gruwelijk leuk speeltje. Een beetje 's nachts patrouilleren kun je ook vanaf 1000 meter hoog doen als je per sé dat krankzinnige bedrag ervoor wilt uitgeven. Hebben we er de helft minder last van.

phantom2 | 12-09-12 | 04:10

Ik zal er zeker geen klacht over indienen, maar niet zo lang geleden was er een brandje in de Vondeltuin en daar heeft urenlang de politiehelicopter boven gehangen. Na een halfuur ben je dat allesoverstemmende geluid wel redelijk zat, zeker als het geen enkel nut heeft.
Maar ja, het hoort bij het leven in de grote stad denk ik dan maar...

Deipnosophist | 12-09-12 | 01:50

"Ze geruisloos uit de samenleving poppen, u hoort ons niet klagen."
.
Helemaal gelijk Nanninga, maar pas nou toch op, kijk nou toch uit: voor je het weet heb je een schoffelweekje voor de boeg wegens het doodsbedreigen van NIMA's. Ook al heb je van je levensdagen niet de beschikking over drones....

Brou Is Back | 12-09-12 | 01:28

Effe serieus voor elk kut-evenement (rondje hardlopen, wielerdinges, prinsessen die in de gracht zwemmen) hangt er urenlang zo'n helicopter boven je huis. Is niet nodig en word je qua herrie behoorlijk gek van. Opzouten met die kutdingen. Uiteraard geen probleem met traumahelikopters en politiehelikopters die boeven vangen, maar dat komt een stuk minder vaak voor kan ik je zeggen. En bovendien duren die niet zo lang.

Trompy | 12-09-12 | 01:25

Grote delen van Amsterdam zijn gewoon doodstil na 23 uur hoor. En als er dan van 02 tot 03 een chopper cirkelt en je raam staan zomers open, dan ga je tientallen decibels meten. Stoort echt enorm. Kut geluid. Ze hebben het hier eens uren gedaan om de bouw van de NZ-lijn vanuit de lucht bij te lichten. Of om hoog bezoek rond te vliegen die dat geinig vinden met al die lampjes hier. Dat kan dus niet. Dat is niet de trauma chopper die s'nachts sporadisch uitvliegt.

Shareholder II | 12-09-12 | 00:42

@BralaapStan | 11-09-12 | 22:56
Mee eens,nutteloos rondhangen van 'kijk ons eens stoer zijn' is zelfs voor piloten niet erg chique.
Als ze met de super hd cam iemand zoeken moet je soms even blijven hangen,maar niet voor een half uur mag ik aannemen.

de grote Anti | 11-09-12 | 23:05

"Doorlopen, mensen"? "Niet filmen", zult u bedoelen.

Nogood Boyo | 11-09-12 | 23:04

Als er ECHT wat is; TOP! Maar ik word hier naast CS ook he-le-maal lijp van die copter, die echt ALLEEN met supermooi weer komt HANGEN. Ja niet vliegen, maar gewoon een uur hangende herrie als je lekker op je balkon zit. En die Twitter-account, daar melden ze dus echt niets actueels! P2000 is informatiever...

BralaapStan | 11-09-12 | 22:56

Schijt aan die patiënt - denk je eens in dat dat miserabele zestiger-jaren hok aan de Amstelveenseweg een stuiver minder waard zou worden...

azoturie | 11-09-12 | 21:32

Niet meer mogen vliegen? Straks sterft de vleermuis uit. Zijn ze nou helemaal knettergek geworden?

Oberst Fledermaus | 11-09-12 | 21:08

Ikke, ikke, ikke...

natte krant | 11-09-12 | 20:35

ik had zondag ook 2 uur lang zo'n heli boven m'n huisje in a'dam. best vervelend. Waarschijnlijk was het de inspectie van de gemeente die op zoek was naar 'illigale dakterassen', dus klagen is wat mij betreft (bij hoge uitzondering) terecht.

damnschreeuwer | 11-09-12 | 20:33

Als je bepaalde criminelen gewoon het land uitzet,heb je veel minder helicoptervluchten nodig!
Maak niet uit welke richting, de meeste richting het zuiden, maar het oosten gaat ook aardig meedoen, en die uit de west moeten eigenlijk bijvoorbaat al geweigerd worden.

koekje erbij? | 11-09-12 | 20:15

@neemjemoederindemali | 11-09-12 | 19:01
Hij hoeft niet te landen voor criminele.Doet een normale helicopter ook niet.
Verder de neuk wat betreft het blokken van de zon.Die schijnt toch bijna nooit en dan kun je het ook over geluid hebben.Een Zeppelin vullen mag dan 10 k kosten volgens jouw maar dat is wat een heli er op een halve week door heen gooit.
Aanpikken en landen zal best wat moeilijker zijn maar een ding de hele dag geruisloos in de lucht met een aantal goede camera's is wel een goed alternatief in plaats van blue thunder geneuzel.Ik heb het verhaaltje van de Helikopter ook vaak gehoord maar ik denk de juiste patrouilles op straat zijn toch iets efficiënter.

miko | 11-09-12 | 20:11

-weggejorist-

PeterAfca | 11-09-12 | 19:54

pius | 11-09-12 | 19:23
*bot uit de lucht vangt, naar pius terugbrengt en in een onverwacht moment de schoenen van pius onderpiest*

Strohond | 11-09-12 | 19:53

@FreeElectron | 11-09-12 | 19:07
Dat zou dan tenminste nog één verstandige keuze zijn van een nieuw kabinet. Nu maar hopen dat ze er niet een stuk of 5 bestellen, maar meer iets in orde van grootte dat ook bij de internationale positie en verantwoordelijkheid van ons grote middelgroot land past.

Chiant | 11-09-12 | 19:46

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 19:08
Wist ik wel malle.

Graaf van Egmont | 11-09-12 | 19:23

@Strohond | 11-09-12 | 18:58

* bot naar strohond gooit en waterbak bijvult*

pius | 11-09-12 | 19:23

Juist,ook geen probleem mee.
Best gezellig soms als de heli niet weet wie je bent en een stukje meevliegt.

Maar zo'n chinook die soms net boven de schoorsteen komt overvliegen is wel een beetje erg sensationeel.
Je hoort dat ding al een half uur voordat hij eindelijk voorbij is.Maar wel mooi.Dus.Zolang hij maar niet uit de lucht valt.

de grote Anti | 11-09-12 | 19:13

Wat ik nou niet snap, is dat die mensen niet gewoon keihard een heule hoge boete krijgen voor onterechte aangiftes danwel klagen.

Tobus | 11-09-12 | 19:11

@Bakito | 11-09-12 | 19:01

Je zult er maar op knallen met je ecologisch verantwoorde bakfiets.

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 19:10

@Graaf van Egmont | 11-09-12 | 18:53

Op het moment dat de branders aangaan slaat een kudde koeien op hol. Met een beetje geluk heb je een hele kudde op een autoweg. Het rare is dat ze op een helicopter vrijwel niet reageren.

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 19:08

Ik heb hier de hele dag Apache's, Chinook's, Bell's, Blue Thunder's, Airwolf's en weet ik veel wat allemaal boven m'n hoofd hangen. Niemand hier die er over klaagt, het is zo. Kun je daar niet tegen ? Ga dan z.s.m. op de toendra in canada of Rusland wonen. Lekker rustig.

Ingpe | 11-09-12 | 19:08

@Chiant | 11-09-12 | 19:02
Ik sluit niets uit. Maar mark my words, die JSF's komen er.

FreeElectron | 11-09-12 | 19:07

Ik woon middenin Oud-Zuid en dat ding vliegt regelmatig boven mijn hoofd rond, en ik kan oprecht zeggen:

ik heb er helemaal geen last van.

Helikopter vliegt een halfuurtje rond, geeft de omwonenden een spannend en leuk Miami Vice gevoel en gaat weer weg. Ik vind het prima en ik vind het fijn dat de politie haar best doet criminelen op te pakken. Mensen die er over klagen, kan ik echt, oprecht en uit eigen ervaring zeggen, die stellen zich ontzettend aan.

Voor je het weet gaan ze klagen over het geluid van de trams....

absinthe | 11-09-12 | 19:06

Is er vandaag trouwens geen bakker overvallen in ons prachtige mokum? Of een lief omaatje van der sokjes gereden?
Ik mis af en toe het plaatselijke nieuws uit Amsterdam hier op GS.

Strohond | 11-09-12 | 19:03

@FreeElectron | 11-09-12 | 19:01
Huh, heb ik iets gemist? Komt er een meerderheidscoalitie van VVD/CDA/SGP?

Chiant | 11-09-12 | 19:02

@neemjemoederindemali | 11-09-12 | 18:49
Ja, dan slaan ze op hol en moeten ze met loeiende sirenes worden afgevoerd naar een gekkekoeienhuis.

Boeien, ik zie zo'n beest puur als een potentiële maaltijd.

Bakito | 11-09-12 | 19:01

@miko | 11-09-12 | 17:54

Zo'n zeppelin is ook erg handig als je midden in de stad moet landen om een zwaar gewond iemand op te pikken.
Verder is het natuurlijk ook reuze handig op een zonnige dag, heeft gelijk de halve stad geen last meer van de zon.

Een zeppelin vullen met gas kost ongeveer 10k, valt qua kosten dus ook best mee, een halletje waar je dat ding in parkeert kost ook vrij weinig, net als de vrachtwagen/halve kraan met aanpikhaak die je nodig hebt als je wilt landen.

Kortom, een vreselijk goed plan om zeppelins in te gaan zetten ipv helicopters. Ik vraag me werkelijk af of je wel ooit zo'n ding werkend hebt gezien en zien landen/opstijgen.

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 19:01

@Reinaert | 11-09-12 | 17:50
We hebben straks dan toch wel een paar mooie JSF's staan?
Die niet kunnen vliegen wegens de brandstofprijs, dat dan weer wel ...

En onze F16's geven we weg. Aan Turkije ofzo.

FreeElectron | 11-09-12 | 19:01

@ neemjemoederindemali | 11-09-12 | 18:49 |

Dat weet ik!
Ze gaan mooi zitten en bedelen om een suikerklontje!

/ Peer Mascinimode off

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-12 | 19:00

pius | 11-09-12 | 18:46
Wat ben jij nu weer ontzettend uit je nek aan het zwetsen, jij smerige paardenketser!

Strohond | 11-09-12 | 18:58

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 18:49
Melk geven? Ik roep maar wat!

Graaf van Egmont | 11-09-12 | 18:53

Persoonlijk klaag ik vrij weinig. Ik heb dan ook weinig te klagen. En my backyard? HAHAHAHAHA. Ik woon 6 hoog in een flat.

Pufferd | 11-09-12 | 18:52

@Bakito | 11-09-12 | 17:37

enig idee wat er met een kudde koeien gebeurt als een luchtballon over vliegt?

neemjemoederindemali | 11-09-12 | 18:49

@Chiant | 11-09-12 | 18:38

Ik vrees dat hij niet doorzet. Het niveau van de fitties is schrikbarend laag tegenwoordig.

Ik maak me daar grote zorgen over.

pius | 11-09-12 | 18:46

@Chiant | 11-09-12 | 18:38

Freek is inmiddels net zo grappig als een giftige spin op je matras terwijl je wilt gaan slapen.

De tragiek van iemand die zelf niet beseft dat hij niet leuk meer is is dan ook het enige humoristische aan die uitgeknepen citroen.

Zo valt er toch nog wat te lachen.

pius | 11-09-12 | 18:44

Hela, vertier! Hier ontstaat een fittie in de panelen. Dat vult nog mooi even de tijd op voordat we de Freek der Freken, gevolgd door het -visieloos gekakel- lijsttrekkersdebat met meewarige blik mogen aanschouwen.
* bier & chips pakken doet *

Chiant | 11-09-12 | 18:38

@brutus68 | 11-09-12 | 18:18 |
je hebt blijkbaar iets waarmee je op internet kan kijken dus reken het ff lekker zelf om met de huidige koers... luie flikker!

paranoya | 11-09-12 | 18:33

Fuck dat.. zeikerds, hier in de buurt ligt Apache-opslagplaats (Vliegbasis) Gilze Rijen.. 's avonds dikke pret.. Ook met de Chinooks die soms op bezoek komen.. bwopwopwopwopwop. Ik hoor ze al niet meer.

j0shua | 11-09-12 | 18:32

@Chiant | 11-09-12 | 18:22

Zo diep ben ik zelfs niet gezonken mijn waarde;)

pius | 11-09-12 | 18:31

@bennutzat | 11-09-12 | 18:20

Mooi ja.

Sinds Leon Badr Hari als BFF heeft is hij nogal een lefgozer geworden.

Ik vind zijn vrouw, die ik een voorheen altijd een pedant kutwijf heb gevonden, die ook nog eens achenebbisj slechte kutboeken schreef inmiddels dan ook een reuze lieve vrouw en een zeer getalenteerd proza-iste bovendien.

Wat de angst voor een fiets in je vouw wel niet kan bewerkstelligen.

pius | 11-09-12 | 18:30

Ze moeten ook van die Bluethunderheli's kopen die geruisloos zijn.
Wordt de pakkans nog hoger!

Jaypelsteeltje | 11-09-12 | 18:30

@Reinaert | 11-09-12 | 18:16
Nou goed, laat het minder zijn. Maar voor die centen had je ook een hoop extra blauw op straat kunnen hebben: www.bnr.nl/meernieuws/138783-1208/arre...

panacee | 11-09-12 | 18:28

Loopt het tegen etenstijd, jongens?

* Bakito nog een zak reaguurdervoer aanrijkt *

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-12 | 18:27

@Bakito | 11-09-12 | 17:37
Wel zelf opblazen, natuurlijk.

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 18:24

Bakito | 11-09-12 | 18:15 |
.
Gelul van een dronken aardbei, aap. Het snijdt weinig hout.

Bertus Betonsloper | 11-09-12 | 18:23

@ brutus68 | 11-09-12 | 18:18 | + 0 -

Die reageert op:

@paranoya 18:32
"Doe jij even interessant met je dollars, sukkel. We betalen hier vooralsnog met euro's....
brutus68 | 11-09-12 | 18:18 | + 0 -"

*Tijdmachine van Brutus wel eens wil lenen!*

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-12 | 18:23

@pius | 11-09-12 | 18:21
U bent bezwaar- en beroepambtenaar?

Chiant | 11-09-12 | 18:22

Ik ken ze ook die - niet in mijn achtertuin mensen. Daar heb ik mijn broodwinning aan te danken.

pius | 11-09-12 | 18:21

Ik woon in een rustig dorpje, maar af en toe komt zo'n kreng een uur rondcirkelen boven mijn huis. Als ik de ballen had van Leon de Winter had ik zo'n takkeding allang bijna neergeschoten met een bazooka die ik bijna heb gekocht.

bennutzat | 11-09-12 | 18:20

Eigenlijk zou je een lijstje van deze idioten bij moeten houden en als ze dan zelf een ambulance helicopter nodig hebben omdat ze door de tram zijn overreden en in 6 stukjes in de Leidsestraat liggen ze er even aan herinneren dat ze er tegen waren.

Osdorpertje | 11-09-12 | 18:19

@paranoya 18:32

Doe jij even interessant met je dollars, sukkel. We betalen hier vooralsnog met euro's....

brutus68 | 11-09-12 | 18:18

@panacee | 11-09-12 | 18:08

1000 Liter per uur? Do Your math. Een midrange helikopter 'doet' zo'n 200 l/uur. Da's natuurlijk niet weinig maar wel even héél iets anders dan jij ons wil laten geloven.

Narekenen mag: www.damhelicopters.com/bo105-technical... (PDF-alert).

Reinaert | 11-09-12 | 18:16

Bertus Betonsloper | 11-09-12 | 18:12 |
Zo'n crimineel zal in tegengestelde windrichting proberen te ontsnappen.

Dat lukt natuurlijk niet, aangezien de grondtroepen daar een "fuik" hebben gevormd.

Winwin-situatie.

Bakito | 11-09-12 | 18:15

Nederland op zijn best. En maar zeiken en zeuren. Want dat kunnen we wel. Maar als het nodig is dan moet die heli binnen een minuut in de lucht hangen.

c.onjo | 11-09-12 | 18:15

miko | 11-09-12 | 18:05 |
LOL. Ik typte crowdcontrol als in mensenmassa observeren. Stop maar met wikkelen.

Russ Meyer | 11-09-12 | 18:13

zo'n ding kost (bij benadering) 4000 dollar per uur. Dus als dat 232 vluchten van een uur zijn ben je 928000 dollar aan het uit geven om 37 boeven te vangen. Dus dat is echt super effectief. Dus zolang elke boef voor meer dan 25081 dollar schade aan richt kan dit makkelijk uit.

paranoya | 11-09-12 | 18:12

Er is een goed alternatief, namelijk luchtballonnen. Idioot dat er zoveel weerstand is tegen deze geruisloze manier van vliegen.
Bakito | 11-09-12 | 17:37
.
Zozo... en hoe ga jij ervoor zorgen dat de wind de ballon met de juiste richting en snelheid achter de criminelen aan blijft blazen... hmm?

Bertus Betonsloper | 11-09-12 | 18:12

Deze Nima's zijn waarschijnlijk niet, zoals menigeen denkt GroenLinksstemmende bakfietsmoeders, maar lieden die hun inkomen verwerven met dubieuze praktijken.

Pufferd | 11-09-12 | 18:10

Hoor ik daar een beetje Geenstijl 1.0 terugkomen, gewoon een nekschot uitdelen (eufemistisch 'poppen' genoemd)?

kapotte_stofzuiger | 11-09-12 | 18:10

Toch zou ik ook wel een splitsing van landelijk en grootstedelijk oplossings % willen zien. Deze cijfers zijn redelijk vaag om het stadse succesrate aan te tonen en voor 1000 liter brandstof p/u laten ze zo'n ding ook rustig een half uur hangen voor 2 dronken polen op een dak in 020.

panacee | 11-09-12 | 18:08

Dat soort mensen registreren, en als er dan iets gebeurt waardoor inzet van de heli nodig is, direct een "NIMA" melding op het scherm, gevolgd door "geen respons nodig". Opgelost.

Litsehimmel | 11-09-12 | 18:07

@Russ Meyer | 11-09-12 | 18:02
Binnenkort krijg je een bon binnen omdat je biochip aan gegeven heeft dat je aan het pissen was op een niet geschikte locatie en dat de drone dit signaal oppikte.
*verder gaat met wikkelen.

miko | 11-09-12 | 18:05

@Graaf van Egmont | 11-09-12 | 17:54
De huidige Nederlandse generaties hebben nooit ellende en onveiligheid gekend. Bovendien heeft de verzorgingsstaat hen lui en onverantwoordelijk gemaakt. Bij de geringste tegenslag schieten zij in een stuip van blame, shame en claim en wordt de overheid aangekeken.

Chiant | 11-09-12 | 18:04

M'n broer heeft nog een filmpje gemaakt op Koninginnedag in 040. Vlogen op een gegeven moment 3 drones tegelijkertijd boven de stad. Inderdaad fluisterstil, razend snel en wendbaar die units. Las later dat het een soort "crowdcontrol" experiment/oefening was. Zou me niet verbazen als ze die dingen vaker gaan gebruiken in de toekomst.

Russ Meyer | 11-09-12 | 18:02

@Jopie2009 | 11-09-12 | 17:54

*Lezen* helpt: "Gelukkig is er de politieheli, die in 37 zaken van doorslaggevend belang bleek bij het oppakken van tuig. 37 hits op 232 vluchten". Eerst lezen, dan plempen!

Reinaert | 11-09-12 | 18:02

Wat beschouwt GS precies als een doorslaggevend resultaat als de criminelen binnen een uur weer buiten staan en de helikopter weer achter hen aan kan vliegen?

BedrijfsTijgerT | 11-09-12 | 17:59

@miko | 11-09-12 | 17:54
Paar komma's zou ook niet misstaan.

miko | 11-09-12 | 17:57

Kunnen ook klachten zijn van de ouders van het steeltuig

Zeepaardje | 11-09-12 | 17:55

@ZDEV | 11-09-12 | 17:46
*brief naar puta,puty ,putin schrijft samen met leon de Winter*

miko | 11-09-12 | 17:55

Aangezien een meerderheid morgen op eurofielen stemt, is dit land toch al opgegeven. Een paar imbecielen extra maakt dan ook niet meer uit.

ZKH EénOog | 11-09-12 | 17:55

Wat is Nederland toch een klaagland geworden. Zou me niks verbazen als de klachten uit de grachtengordel komen. Nou, die kunnen na morgen vol op hety orgel gaan klagen als hun winnaar Diederik zijn werkelijke plannen inlevert.

Graaf van Egmont | 11-09-12 | 17:54

Ik zou wel es de succes rate van deze heli's willen weten. Volgens mij is die uiterst laag.

Jopie2009 | 11-09-12 | 17:54

Egocentrisch burgerschap, het mag uw medemens zelfs het leven kosten...

Parel van het Zuiden | 11-09-12 | 17:54

@despiegel | 11-09-12 | 17:43
He
nl.wikipedia.org/wiki/Zeppelin_(luchts...)
Minder herrie kan ook aangestuurd worden kan veel langer in de lucht blijven.Maar nee we moeten weer een helicopter.Zo een ding dat 1000 ltr brandstof per uur verbruikt.Bakito trollt maar hij heeft wel een punt.

miko | 11-09-12 | 17:54

De Libertarische Partij had ook een mooie actie met een helikopter.

MarinaBrandy | 11-09-12 | 17:53

@Chiant | 11-09-12 | 17:49

Ik weet, hier in de regio heb je ook dergelijke zieke zielen die denken dat hun nachtrust belangrijker is dan het leven van een willekeurige derde. En het ziekste is inderdaad nog dat men met de regelmaat van de klok (deels) in het gelijk gesteld wordt. Verrotte maatschappij, verrotte zielen. Lijstje maken en in voorkomend geval de toegang tot het ziekenhuis weigeren: "u maakt te veel herrie".

Reinaert | 11-09-12 | 17:53

Ach, die klagers. Wanneer ze verhuizen naar een rustig boerendorp, gaan ze daar vrolijk mee door.
Dan is de boer met z'n gierende luchtjes weer de boosdoener.
Spring lekker warm in je urn, of trek een houten pyjama aan, heb je nergens last meer van.

Jackanders | 11-09-12 | 17:53

Uit de onderbuik, maar onweerlegbaar: laat deze 'klagers' zelf slachtoffer worden van tuig of ernstig ongeluk en laat er dan geen politie- resp. traumaheli beschikbaar zijn.

B-100 | 11-09-12 | 17:41
Ik wil dat er een verbod komt op religieus lawaai. Laat ze een app regelen. Lekker eentje die te personalisen is qua geluid wat je tot aanbidding dwingt.

verhaard | 11-09-12 | 17:52

Wat een Freken.

Gratis advies aan minister: bezwaar niet ontvankelijk verklaren en OZB verdubbelen. Rotten ze vaneigens op

ole guapa | 11-09-12 | 17:52

brutus68 | 11-09-12 | 17:48 | + 0
Poetin natuurlijk. Dan wordt ie pas bang van. Als de Nederlandse leeuw brult..... schijt de Russische beer in zijn broek
"onrealitische modus uit"

Zatkniss | 11-09-12 | 17:50

@ZDEV | 11-09-12 | 17:46

Dat zijn routineklusjes, voor zowel de Russen als 'onze jongens'. Binnenkort komt daar helaas een einde aan wegens de aanstaande complete uitverkoop van onze strijdkrachten (of wat daar althans nog van over is).

Koude-oorlogsrituelen. Mooi man!

Reinaert | 11-09-12 | 17:50

brutus68 | 11-09-12 | 17:38
Ja die kans is groot dus, zet zo'n helikopter aan en in de lucht en vanaf n metertje of 12 hoog bestrijkt ie het hele luchtruim van Amsterdam (in Utrecht is dat vanaf 5 meter)

verhaard | 11-09-12 | 17:50

@ZDEV | 11-09-12 | 17:46

Bij wie?

brutus68 | 11-09-12 | 17:48

Tja (groen)linkse stad he. Dan krijg je dat. Die willen natuurlijk weer paard en kar als ambulance en de hond als opsoringsmiddel. Wel zo ecologisch verantwoord. Dat dan wel weer

Zatkniss | 11-09-12 | 17:48

@de kudtkrantenjongen | 11-09-12 | 17:33
Omdat zij de rekening van de ongebreidelde verzorgingsstaat *niet* willen doorschuiven naar onze achterkleinkinderen?

Chiant | 11-09-12 | 17:46

Ambulancehelikopters, ook zo'n bron van overlast voor de omgeving! Die zouden óók verboden moeten worden (al lukt het in dit volstrekt geschifte land inderdaad met de regelmaat van de klok om die dingen aan de grond te houden, met name des nachts). Reddingshelikopters van de Marine ook, schol en schelvis hebben tenslotte óók recht op privacy en nachtrust.

Over de helikopters van de luchtmacht kunnen we kort zijn: de bijbehorende tankpasjes worden binnenkort toch ingenomen dus dát probleem lost zich vanzelf op. Het nieuwe kabinet weet er van.

Het is dat ik al alcoholist ben anders zou ik het in dit compleet bezopen land alsnog en op korte termijn worden.

Reinaert | 11-09-12 | 17:45

In mijn woonplaats zijn er zelfs klachten binnengekomen over het feit dat er af en toe een traumahelikopter bij het ziekenhuis landt.
Toen ik dat in het plaatselijke sufferdje las, gunde ik die klagers zelf een vlucht in die helikopter.

Chiant | 11-09-12 | 17:43

Bakito | 11-09-12 | 17:37 | -5

Een luchtballon kun je sturen, en daarbij is de ballon handig met de snelheid + wendbaarheid dat je zo op een situatie af kan gaan! Idioot

despiegel | 11-09-12 | 17:43

Verstoord worden tijdens het gebed? Oh, dan begrijp ik het wel, tsja.

rechtvaardigerechter | 11-09-12 | 17:41

Laserpen kopen...

dwangruis | 11-09-12 | 17:41

als amsterdammer zeg ik
helicopters: OK.
kerkklokken die me op zondag van 9:00 tot 9:30 uit mn slaap houden: niet OK

B-100 | 11-09-12 | 17:41

Zo zijn er in de omgeving van de Westzeedijk in Rotterdam ook een zootje randdebielen die bezwaar maken tegen het landen van de traumahelicopter bij het tegenoverliggende ziekenhuis.

taxhond | 11-09-12 | 17:40

Tsjonge. Alsof zo'n heli een uur lang tien meter boven je huis blijft hangen....

brutus68 | 11-09-12 | 17:38

Helicopters zorgen voor veel geluidsoverlast en verstoren vaak de natuur.

Er is een goed alternatief, namelijk luchtballonnen. Idioot dat er zoveel weerstand is tegen deze geruisloze manier van vliegen.

Bakito | 11-09-12 | 17:37

Dus 57 aanhoudingen extra. Waarna de boefjes nog sneller weer op straat staan dan de heli is bijgetankt.

Godsammekraken | 11-09-12 | 17:37

Pfff, eergisteren nog een traumaheli in de achtertuin v/d buren, net te laat voor een dooie mountainbiker, moet kunnen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 17:36

In Utrecht wordt die heli gewoon ingezet voor plezierritjes voor Faalheid. Ik wéét t zeker! En anders wordt dat ding gewoon budgetmatig ingezet (eerste helft van 2012: nul overlast, in de late zomermaanden - als het toevallig mooi weer is - : overlast)

verhaard | 11-09-12 | 17:35

Tot een van hun kinderen vermist is, dan is de inzet van een heli wel nodig en mogen anderen niet klagen. Ach ach ach...

despiegel | 11-09-12 | 17:33

De samenleving is pas moreel failliet als morgen de VVD de grootste wordt.

de kudtkrantenjongen | 11-09-12 | 17:33

Niets nieuws.
In Buitenveldert doen ze al jaren mopperdemopper omdat die nare traumahelicopter van het VU-MC zo af en toe over komt.

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-12 | 17:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken