Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht: geluidsoverlast veroorzaken namens God

Het probleem met gelovigen is niet zozeer dat ze een eigen mening en levensstijl hebben. Dat mag. Het probleem is dat ze die mening en levensstijl altijd maar willen opdringen aan mensen die niet in hun fantasievriendje geloven. Desnoods ongevraagd audiofiel projectielkotsend over nietsvermoedende mensen (en kinderen) heen. Zoals Cornelis van Breugel (35) uit Almkerken. Die rijdt dus met een flinke geluidsinstallatie om hinderlijk rond te blerren dat zijn godje echt de enige ware bestaande god is met een puik masterplan voor de mensheid. Asociaal. Moet imam Fawaz Jneid eens proberen, met zo'n busje orthodoxe moslimsslogans brullen in Den Haag. Wereld te klein. Waarom zouden we het dan wel pikken van zo'n gristeninfantiel? Afijn, morgen maar eens met zijn allen naar de Rafaël-gemeente in Giessenburg, waar Cornelis op zondag geestlijk zijn godheid pijpt volgens dit bericht. Mag u zelf kiezen wat u door de megafoon heen gaat brullen tijdens de kerkdienst. Harry Potter oplezen, lyrics van de Rolling Stones, iets over een zwevende theepot in het universum of gewoon ordinair onzin door de versterker heen blaten. Als het maar hard, luid en duidelijk is. Elke zondag weer, net zolang tot Cornelis kapt met zijn asobusje. Geluidsoverlast, daar komen we ook samen wel uit.

Reaguursels

Inloggen

"een zwevende theepot in het universum"

from the planet Gong?

dompertje | 27-08-12 | 12:46

Hij heeft iets gezien en is overtuigd van de waarheid .. dat is duidelijk..... nou leuk toch een "ëchte getuige" Die zijn zeldzaam ... geniet ervan als je hem ziet en spreek... neem het ervan .. wees niet bang en deel je bewust in jezelf en adem en spreek... en later thuis lachen of niet.

magic mike | 27-08-12 | 00:54

Van 10 hoog een grindtegel erop en rustig verder slapen.

Holland Olee | 26-08-12 | 19:37

@cornelis....

Wat vinden je Pa, Arie en zusjes hier allemaal van dan?

DeSjeik | 26-08-12 | 17:44

God heeft een plan voor iedereen.... Vandaar die tsunami in 2003.

maar_waarom_dan | 26-08-12 | 15:21

hahahaha en het ergste is dat hij het nog zelf geloofd ook:O

Izbut | 26-08-12 | 14:52

@white trash | 26-08-12 | 11:22
Sukkel je kunt twee grote denkers opnoemen terwijl 99% van de wetenschappers in ieder geval geen thiesten zijn.

miko | 26-08-12 | 14:50

In de Middeleeuwen werden er indrukwekkende kathedralen gebouwd om God te eren, vandaag de dag rijden en halve zolen rond in herriebakken om hetzelfde te doen. God is niet meer wat hij geweest is.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 14:13

... hierbij bied ik al mijn zussen aan ! Ik heb er vier !

Menno Edens | 26-08-12 | 13:04

... van je zus moet je het maar hebben !

Menno Edens | 26-08-12 | 13:03

... maar toch vind ik het wel goed wat die jongen doet, al rondrijdend en roepend dat mijn zus liefde is, al heb ik in principe meer belangstelling voor zijn zus, als hij die tenminste heeft...

Menno Edens | 26-08-12 | 13:03

Nooit een boete gehad... tuurlijk niet, als die agenten horen waarover het gaat maken ze zich uit de voeten !

Menno Edens | 26-08-12 | 12:57

@white trash
Einstein geloofde niet in een god maar beschouwde zichzelf als een agnost of pantheïst.

Grolo | 26-08-12 | 11:49

Arme Geen Stijlers, ze weten zelf niet hoe dom ze zijn, en hoe bekrompen en zielig hun atheistische denken is. Elk normaal denkend mens weet dat er een 'schepper' MOET bestaan, gewoon een kwestie van logisch nadenken. Feiten en logisca. Hoe die schepper dan exact in elkaar steekt, tja dat is een kwestie van geloven, dat kan je niet bewijzen. (En dit zeg niet ik, maar de grootste denkers in de geschiedenis van de mensheid, o.a. Einstein en Newton) Dus wat het in elk geval niet is, is atheisme! Hahahahahaha

white trash | 26-08-12 | 11:22

-weggejorist-

Captain Backslap | 26-08-12 | 10:58

Quit ... jij bent de judas hier...

De zorgverzekeraar N | 26-08-12 | 10:08

Oplossing is zo simpel, heel groot 666 op zijn busje kliederen en cd van Sepultura in zijn cd spelert doen en vervolgens ''eject'' knop verwijderen.

CornholioNL | 26-08-12 | 10:07

God stort euro's op je bankrekening volgens die gast. Hmm, als dat waar is en de bedragen voldoende hoog zijn dan wil ik er nog wel eens over denken om in sprookjes te gaan geloven.

Van Druten | 26-08-12 | 09:09

Probeer ze maar eens te deprogrammeren van die joodse kullekoek die de bijbel uiteindelijk is.
De ranzige R.K interpretatie van die onzin levert de geestelijke ongesteld zoals blaffend rondrijden in een busje op.
Je reinste kannibalisme, dit is mun lichaam -hostie- dit is mun bloed -miswijn-
In den beginne waren Jezus volgelingen joden en heidenen.Dat zijn het nog: heidenen .
Ben je lekker mee Kutholieke K.herrie op zondagmorgen.
In de mij ontstolen stilte vervloek ik die onzin met enige desinteresse.Overlast blijft het.

Ratzing. | 26-08-12 | 09:01

Die jongens gaan er ook altijd vanuit dat ze de toehoorder enorm aan het denken zetten. Beetje aamatigend wel. Wel hebben er al over nagedacht. De meeste mensen met een iq hoger dan hun schoenmaat hebben aan een paar minuten genoeg. En de mensen die er langer over nadenken moeten daar mischien maar gewoon mee stoppen want iets waar proberen te denken wat niet waar is kan tot ernstige verwarring leiden.

vandegekke | 26-08-12 | 08:55

M@verick | 26-08-12 | 07:46 | + 1 -
LOL,
mooie fantasie.

Sjeng de helle | 26-08-12 | 07:48

In mijn fantasie zie ik zo'n betonmortelwagen die het busje van deze reliterrorist door een open raampje helemaal volstort. Om af te toppen die speakers op het dak omhoog (richting hemel!) draaien en ook afvullen. Aftiteling: Even Apeldoorn bellen.

M@verick | 26-08-12 | 07:46

necrosis | 26-08-12 | 07:29 | + 0 -
Mogge necro,
zelf denk ik om het eigen falen en handelen te verdoezelen.
Dan is de gedachte aan een opperwezen een mooie kapstok, om de problemen waar men zelf niet aan wil, aan op te hangen. Bovendien kan die dan ook nog na de dood gebruikt worden om vergeving van "de zonden" te verkrijgen. Hoef jezelf weinig te doen en vooral geen verantwoording te nemen en na te denken.

Sjeng de helle | 26-08-12 | 07:33

@Sjeng de helle | 26-08-12 | 07:17
Ik vraag me af waarom 'de mens' (met afstand de meest intelligente diersoort) nog steeds een denkbeeldig vriendje nodig heeft.

necrosis | 26-08-12 | 07:29

Moguh@ All,
Eigenlijk wel teleurstellend voor die man dat God in al zijn almacht niet zo'n installatie op zijn auto heeft geschapen.
Maar ja wat wil je als je al een maagd bezwangerd en een ander er voor laat opdraaien.
Mitras was ook al zo op de wereld gezet met wonderen en al:
nl.wikipedia.org/wiki/Mithras

Sjeng de helle | 26-08-12 | 07:17

@Nacho_Vidal | 26-08-12 | 03:33
Dus wel, kom eens terug op twitter lul.

irriducibili79 | 26-08-12 | 05:52

Ach vrij simpel op te lossen dit, gewoon die speaker er af halen en mee nemen.
Wanneer hij dan weer een nieuwe er op zet, ook die mee nemen.
Op een gegeven moment stopt hij er wel mee, totdat god een speaker tevoorschijn tovert, maar tot die dag hebben we tenminste rust.
Opgelost.

Care | 26-08-12 | 05:43

@necrosis | 26-08-12 | 02:50
play it again sam.

miko | 26-08-12 | 05:42

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:39
In dit geval vind ik de moslim jongen zeer redelijk voor iemand van een geloof.

miko | 26-08-12 | 05:14

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:39
Ik heb zoiets van dichtbij meegemaakt.Een jongen bij mij in de straat was precies hetzelfde.Uiteraard gaat het niet makkelijk in zijn jeugd maar hij heeft de switch ook gemaakt.Maar hij had precies wat dat ene meisje zegt vooral schaamte.Raar voor iets waar je niks aan kunt doen.Alle sterkte aan dit soort kinderen.

miko | 26-08-12 | 05:05

irriducibili79 | 26-08-12 | 03:32
Of niet

Nacho_Vidal | 26-08-12 | 03:33

Zouden we het geloof kunnen ontleden, echt stukje bij beetje. Waarom zou je je vast willen houden aan iets wat niet bewezen is en anderen dan ook nog proberen te bewijzen dat het bestaat.

Zoiets kan alleen maar maar als je jezelf speciaal ende superieur voelt.
Jij bent op deze aarde gezet om uit te dragen dat jouw gedachtegoed zo perfect is dat een ieder het na moet leven.

irriducibili79 | 26-08-12 | 03:32

In de Middeleeuwen werden er indrukwekkende kathedralen gebouwd, vandaag de dag rijden en halve zolen rond in herriebakken. God is niet meer wat hij geweest is.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 03:15

In de Middeleeuwen werden er indrukwekkende kathedralen gebouwd, vandaag de dag rijden en halve zolen rond in herriebakken. God is niet meer wat hij geweest is.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 03:14

In de Middeleeuwen werden er indrukwekkende kathedralen gebouwd, vandaag de dag rijden en halve zolen rond in herriebakken. God is niet meer wat hij geweest is.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 03:13

In de Middeleeuwen werden er kathedralen gebouwd, vandaag de dag rijden en halve zolen rond in een bestelwagen die herrie maakt. God is niet meer wat hij geweest is.

Schoorsteenveger | 26-08-12 | 03:11

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:39
Wat een dappere knappe meid.

LibertasSimplex | 26-08-12 | 03:02

@Rammstein | 26-08-12 | 01:21
You rang, m'lady?
*op zoek naar stukje geluidsoverlast*

necrosis | 26-08-12 | 02:50

*gooit bietjzuh naar hoofd van @Rooie sjaak*

de grote Anti | 26-08-12 | 02:45

He kijk iets over gemberkinderen..
Schattig ook hoe dat 11 jarige moslim jongetje met de bekende roker stem al heel zelfverzekerd is,maar goed dat er beveiliging was.
www.youtube.com/watch?v=xrGWXUxqMxI

Vraag mij niet hoe ik eraan kom,maar Godt,hoe denkt u over gembers als dit?

de grote Anti | 26-08-12 | 02:39

bietjzuh? lekkah!

Rooie sjaak | 26-08-12 | 02:33

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:26
Er is geen verschil met bepaalde regimes die ook tot in de privé sfeer komen.Kinderen zijn daarom ook geliefd bij religies en dictators.Daar kun je namelijk zoveel in kwijt en zo indoctrineren dat ze zelfs in staat zijn hun ouders te verraden soms zelfs te vermoorden, alles in naam van de grote leider/god.

miko | 26-08-12 | 02:33

DSM, alsjeblieft!!!!

vriendje | 26-08-12 | 02:32

Zshoow..'iemandz nog eenz bietjzuh??

de grote Anti | 26-08-12 | 02:27

Ook binnen families jah.. Dat wil men ook nog wel eens vergeten.Die denkt meteen aan legers en alles.

de grote Anti | 26-08-12 | 02:26

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:21
Natuurlijk,angst is een prima wapen om mensen te regeren.Dan heb je geen groot leger nodig.Dan houden de mensen elkaar wel onder controle.

miko | 26-08-12 | 02:23

Maarja,het atheistische geloof komt niet echt van de grond af aangezien de playboy onze bijbel is.
En verdeeldheid werkt niet zo goed zegt mijn oma.

de grote Anti | 26-08-12 | 02:22

@miko | 26-08-12 | 02:19
Als je snapt wat ik bedoel hebben veel mannen wel wat met religie omdat zij dan mensen kunnen rondbazen.

de grote Anti | 26-08-12 | 02:21

@de grote Anti | 26-08-12 | 02:17
Persoonlijk heb ik niets met religies
*carbon credits koopt van Al gore zijn ke.. company*

miko | 26-08-12 | 02:19

@miko | 26-08-12 | 01:42

Leuk,weer zo'n prof die the obvious weet - waarom mensen geloven.Maar nu met een knipoog en grapjes.

Ik heb niet anderhalf uur zitten kijken maar durf te wedden dat deze prof het niet heeft gehad over de macht die je dan als man over je vrouw,kinderen,en zelfs vreemdelingen hebt.Ongeacht of je in een mannetje op een wolk gelooft.. Het werkt dus = goed.

Nee,dat schijnt men niet te snappen ofzo.

de grote Anti | 26-08-12 | 02:17

Aks God bestaat, laat Hij dan een teken geven. Een atoombom of zes op de verdorven biblebelt van het Kwaad, nu ik er net even buiten zit, zou een aardige move zijn, ouwe godgab.

LibertasSimplex | 26-08-12 | 02:15

@neemjemoederindemali | 26-08-12 | 02:05
Dat blijkt niet helemaal waar: zie de voorgaande 302 commentaren.

Stormageddon | 26-08-12 | 02:07

Hier is maar 1 commentaar op mogelijk.

OMFG

neemjemoederindemali | 26-08-12 | 02:05

@Rammstein | 26-08-12 | 01:54
Ja, maar dan is iedereen zo snel weg sneller dan in een kroeg die hazes zijn 'hoogste tijd' draait.

@Stormageddon | 26-08-12 | 02:00
LOL....

miko | 26-08-12 | 02:02

@Rammstein | 26-08-12 | 01:54
Als Pa op z'n ouwe notebook inlogt wel.

Stormageddon | 26-08-12 | 02:00

@rammie. Kusje.
@de rest. Je moet hier ook niet jarenlang rondhangen *peace out*

knutsel | 26-08-12 | 01:56

miko | 26-08-12 | 01:53 | + 0 -
Komt hij hier dan nog wel eens ??

Rammstein | 26-08-12 | 01:54

@Rammstein | 26-08-12 | 01:47
boeglul

miko | 26-08-12 | 01:53

miko | 26-08-12 | 01:46 | + 0 -
Ik weet niet wie je bedoelt

Rammstein | 26-08-12 | 01:47

@knutsel | 26-08-12 | 01:41
Die was grappig.probeerde ook altijd iets anders te beweren.Maar wel met humor.Die heb ik bij pa catfish nog niet kunnen ontdekken.
Zijn enige kwaliteit is om draadjes dood te krijgen.Samen met die makker van hem.Storm weet wie ik bedoel.

miko | 26-08-12 | 01:46

knutsel | 26-08-12 | 01:41 | + 0 -
Ja hállo .......... daar noem je iemand.

Rammstein | 26-08-12 | 01:45

@Rammstein | 26-08-12 | 01:21
Waarschijnlijk hem je deze al gezien maar Michael blijft toch wel een beetje een held van me.Hoewel hij hier wel eens zenuwachtig overkwam. Niettemin het kijken waard.
www.youtube.com/watch?v=0kbHZ8sEwd0

miko | 26-08-12 | 01:42

@Rammie. Mis je de bever ook? Goddamn dat was pas een reaguurder met ballen. Tot zover deze nostalgie.

knutsel | 26-08-12 | 01:41

knutsel | 26-08-12 | 01:36 | + 0 -
Maybe she is ............. tumtumtaaaaah

Rammstein | 26-08-12 | 01:38

@lewis, Je moet ook niet zoveel zuipen als ik.
@rammie. Als Pa Ma zou zijn zou ik er ook niet zoveel problemen mee hebben.

knutsel | 26-08-12 | 01:36

hulde@Schietmijmaarlek | 26-08-12 | 01:30
Schitterend comment.

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:35

knutsel | 26-08-12 | 01:21 | + 0 -
Bullshit. Tegenspreken óm het tegenspreken means shit.

Rammstein | 26-08-12 | 01:32

@knutsel | 26-08-12 | 01:21
Knutsel! Ik vind jou sympathiek, maar dat betekent nog niet dat ik jouw onzorgvuldig geformuleerde comments per definitie kan ontraadselen.

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:31

@knutsel | 26-08-12 | 01:25
Maar wat als het een heel schattige kleine zwarte mazai zwerver was,helemaal alleen,vol met korsten en bulten?
Tongzoen?

de grote Anti | 26-08-12 | 01:30

Mijn boodschap zou aan mijn grstenvrinden zijn.... verdomd.... ik heb ze.

Lieve gristenvrinden..... ik vind het heel lief, dat jullie zo nu en dan vragen, hoe het met me gaat.
Dat waardeer ik.... echt!

Maar als ik.... naar waarheid.... zeg dat het kudt gaat.... dat ik kapot ga van de pijn en vermoeidheid.... met de wetenschap, dat er voor mij geen behandeling of medicijnen zijn, die het leed kunnen verzachten.... en dat ik zo niet erg oud WIL worden...

Zeg dan godverdomme alleen maar dat je het kudt voor me vind.
Begin je zin niet met.... ik weet, dat je niet in God geloofd, maar.....
En vraag me niet keer op keer, of ik me tot God wil richten.
Want HIJ kan me helpen!
Moet ik het wel ff vragen, natuurlijk.

Sodemieter op!!!
Als kind geloofde ik heel even in die onzin.
Zat me te pletter te bidden, om het bij ons thuis wat vrediger te krijgen.
En wat deed die lul? NIETS!

Toen gingen aardse astronauten naar boven.... en wat troffen ze daar aan?
NIETS!

Nu zou ik me moeten wenden tot een fictief figuur.
Want wat weten we van de schrijver van de bijbel?
NIETS!

Het was waarschijnlijk een grote fantast, die op geheel eigen wijze een invulling gaf aan "de schepping".
De Steven Spielberg onder de schrijvers.

Geen woord over de dinosaurussen.
Darwin lulde uit zijn nek.
Evolutietheorie bestaat niet.
Hoeveel dinobotten moeten we nog opgraven, om jullie ervan te overtuigen, dat iemand hier liegt?

Hoeveel bemande raketten moeten er nog de ruimte in, om jullie te laten zien dat er helemaal geen hemel is?
Alleen maar wat wolkjes binnen de dampkring.
Knappe vent, die daar op kan staan!

Dus lieve gristenvrinden...... als je alleen maar met goddelijke adviezen kunt komen, heb ik liever, dat je me met rust laat.
Het verschil tussen jullie en de Jehovagetuigen is, dat ik jullie niet voor een dichte deur laat staan.
Jullie zijn hier van harte welkom.
Maar maak daar geen misbruik van.

Ik geloof alleen in dingen, die ik met eigen ogen heb gezien.
Daar zitten wat vreemde waarnemingen bij.... dat geef ik toe.
Maar ik weiger om dat toe te schrijven aan iemand die beroemd geworden is door alleen maar een boek of script.
Als ik dat wel zou doen, dan zou ik voor James T. Kirk kiezen.
Dan zou ik slechts 4 woorden nodig hebben.

"Beam me up, Scotty."

Schietmijmaarlek | 26-08-12 | 01:30

@de grote Anti | 26-08-12 | 01:21
Dode ratten maken dorstig!
*vat bier naar de grote A. rolt, plus een gebraden zwijn*

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:29

@de grote anti. Zwervers. ieuw! Net als ratten moet je de haard vermijden.

knutsel | 26-08-12 | 01:25

@Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:17
Hhmmmm,
'Hij, die vele namen heeft'
Wie noemen ze zo? Om maar eens in de religieuze sfeer te blijven.

miko | 26-08-12 | 01:22

@Lewis. Hij heeft gewoon niet de mentale capaciteit om tegen te spreken, dat maakt hem nog niet per definitie onsympathiek.

knutsel | 26-08-12 | 01:21

@Lewis Lewinsky
Net de middeleeuwen zo.
Iemand nog wat bier?

de grote Anti | 26-08-12 | 01:21

Allemaal leuke ideetjes hoor, om met eigen muziek te komen. Maar we kunnen de religieuze untermensch harder pakken; zet een beamer neer en draai de volledige video-bibliotheek van het COC op 2x snelheid. Gezien de relatie tussen religieuzen en homosensuelen zal de ene helft kokhalzen en dood neervallen en zal de andere helft jankend met een tent ter plekke uit de kast komen.

dlseth_ | 26-08-12 | 01:21



Trouwens, iedereen die nodeloos geluidsoverlast veroorzaakt should be s**t. !!!

Rammstein | 26-08-12 | 01:21

@knutsel | 26-08-12 | 01:11
Dus wat je wil zeggen is dat je een zwerver vol met korsten en bulten zonder aarzelen een tongzoen van blijdschap zou geven?

de grote Anti | 26-08-12 | 01:19

@knutsel | 26-08-12 | 01:11
Dan had je het wel getroffen met Pa Krijswijf.

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:17

@de grote Anti | 26-08-12 | 01:06
*dode rat toewerpt*

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:17

@lewis 01:09. Yep.
@de grote anti 01:06. Ik heb weerstand genoeg. En geen smetvrees.

knutsel | 26-08-12 | 01:11

@knutsel | 26-08-12 | 00:53
Je bent een liefhebber van kwaadaardige slechterikken met een nare inborst?

Lewis Lewinsky | 26-08-12 | 01:09

@knutsel | 26-08-12 | 01:02
Resistentie opbouwen kerel.
In principe moet je een dode rat levend kunnen opeten zonder er smet aan over te houden.

Dus..

de grote Anti | 26-08-12 | 01:06

Maar ik heb hem nooit gesproken,dus ik kan er helemaal naastzitten.Misschien is het wel een 'act'.

de grote Anti | 26-08-12 | 01:03

Met smetvrees geen grouphug. Gelukkig zal 'k maar zeggen.

knutsel | 26-08-12 | 01:02

@Rammstein | 26-08-12 | 00:52
Het blijft moeilijk voor mij om gervais interessant te vinden.Ergens klopt er iets niet.Volgens mij is het gewoon een slimme aandachtstrekker.Doen alsof je een flaming idioot bent soms,of juist alles weet.
En heeel langzaam praten.

Dus eigenlijk gewoon een irritant mannetje,voor mij dan.
Dan liever nog een willekeurige chinees.

de grote Anti | 26-08-12 | 01:00

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:55 | + 0 -
En een tikkie last van smetvrees

Rammstein | 26-08-12 | 00:58

knutsel | 26-08-12 | 00:53 Een beetje seniel, dat wel.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:55

Ik voel een grouphug aankomen.

de grote Anti | 26-08-12 | 00:55

En toch mag ik Pa wel. Vrij archaïsch en rechtlijnig in zijn voorkomen. Enigszins simplistich, niks mis mee.

knutsel | 26-08-12 | 00:53

@de grote Anti | 26-08-12 | 00:48
Ja dat is de roodpotige Siberische slijmspoor

miko | 26-08-12 | 00:51

Shidt,verkeerde plaatje..

de grote Anti | 26-08-12 | 00:49

@miko | 26-08-12 | 00:39
Die slak van jouw is trouwens de zuid-mongolische roodrant variant van de oost tiberische vechtslak.
Zoals dit -
uploadpic.org/storage/2011/OamwhA241fe...

de grote Anti | 26-08-12 | 00:48

@celestial teapot. vooral voor de anderen waarschijnlijk. www.youtube.com/watch?v=lvYNb67B5dQ
Maar ik was ook geïnspireerd ddor de keuze moet ik zeggen.

knutsel | 26-08-12 | 00:48

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:42
Dieper dan het niveau van Pa Catfight kan niet, en dat hebben we nog lang niet bereikt.

Stormageddon | 26-08-12 | 00:45

@knutsel | 26-08-12 | 00:42
Hoezo? Hij kan toch nog reaguren? Als we Houtje nu af zouden zeiken of haassje.

miko | 26-08-12 | 00:44

Stormageddon | 26-08-12 | 00:42 Z'n beste vriend loopt altijd naast hem.

Met z'n T-shirt met opdruk.

I'm with stupid
--------------->

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:44

wat een stumper

JeRooney | 26-08-12 | 00:43

knutsel | 26-08-12 | 00:42 Ja. Maar je verlagen is van tijd tot tijd wel erg leuk.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:42

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:37
Dat, en "Sukkel Betaalt". Voor de drankjes in het barretje waar hij meisjes lastig valt met z'n praatjes.

Stormageddon | 26-08-12 | 00:42

Jongens jongens, natrappen is toch beneden je stand is het niet?

knutsel | 26-08-12 | 00:42

Ik ga uiteraard voor "iets over een zwevende theepot in het universum"

Celestial Teapot | 26-08-12 | 00:41

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:39
Joris heeft hem even ingepeperd dat dit soort dingen niet kunnen,hij is dus nu een haassje peper.

miko | 26-08-12 | 00:41

de grote Anti | 26-08-12 | 00:38 Koken wordt voor 'm gedaan.

#instellingskok

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:40

miko | 26-08-12 | 00:37 Dan moet je nou met de grap komen dat Joris morgen een wildschotel op het menu heeft staan.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:39

Nooit gehoord van Pa cartwright.
Kan hij koken?

de grote Anti | 26-08-12 | 00:38

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:34
Nou, hij is dus het haasje.
Hij is dus het haasje
Hahahahihi,
Zal even mijn echte naam onthullen?
Seth, Seth Gaaikema.Aangenaam ieders.

miko | 26-08-12 | 00:37

Stormageddon | 26-08-12 | 00:35 En toevallig weet ik dat.

Ze noemen hem Japio. Want ze zijn literair onderlegd.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:37

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:31
Z'n kompaantjes en dispuutgenootjes noemen hem anders hoor. (Achter z'n rug).

Stormageddon | 26-08-12 | 00:35

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:31
Catfight, kan zijn naam niet eens goed schrijven die kween

miko | 26-08-12 | 00:35

Ik dacht al dat ie in slaap was gevallen maar het is Joris geweest:


-weggejorist en opgerot-
Haassje | 25-08-12 | 23:19

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:34

'Jouw comments lees ik altijd met veel plezier, mocht je er nieuwsgierig naar zijn @Antisoof
@Dmitri Dmitrievitsj | 26-08-12 | 00:11

Volgens mij moeten jullie eens afspreken in een exotische lounge,waar je mango/lychee juice drinkt enzo.

de grote Anti | 26-08-12 | 00:33

miko | 26-08-12 | 00:20 Nou, er is er één die onder z'n echte naam reaguurt.

Pa Cartwright.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:31

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:29
Jij zegt het.

miko | 26-08-12 | 00:30

miko | 26-08-12 | 00:27 Een hulp-Rammstein.

Net zoals Sinterklaas hulpjes heeft. En sommige schrijvers een pseudoniem.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:29

@Rammstein | 26-08-12 | 00:21
Ga je me nu vertellen dat je geen Rammstein heet? Wie maakt al die muziek dan?

miko | 26-08-12 | 00:27

Wat een gast. Mooi geschreven weer es Johnny trouwens.

bovenste_plank | 26-08-12 | 00:27

Als je anno 2012 nog gelooft in denkbeeldige opperwezens en geloofssprookjes, dan ben je behoorlijk zwakzinnig.

Rest In Privacy | 26-08-12 | 00:26

@Rammstein. Ah ok, ik wilde al bijna zeggen dat het mijn broer had kunnen zijn. Maar gelukkig is humor ook heel belangrijk.

knutsel | 26-08-12 | 00:23

knutsel | 26-08-12 | 00:19 | + 0 -
Waarom deze vraag, trouwens ?

Rammstein | 26-08-12 | 00:23

-weggejorist-

Anders Breivik | 26-08-12 | 00:22

miko | 26-08-12 | 00:20 | + 0 -
What what whááát ???

Rammstein | 26-08-12 | 00:21

Overigens: An Idiot Abroad, nu op Discovery.
(Over Ricky gesproken)

Stormageddon | 26-08-12 | 00:21

knutsel | 26-08-12 | 00:19 | + 0 -
Zo, op het eerste gezicht ?
Nee.
Humor-technisch ? Jawohl !

Rammstein | 26-08-12 | 00:21

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:03
Maar natuurlijk net zoals Rammstein Stormageddon Kaas de vies en onze ouwe revolutionair Che.
Nu ja behalve Wim Heitinga natuurlijk.Er is echt niemand die zo heet!

miko | 26-08-12 | 00:20

Rammstein | 26-08-12 | 00:18 Ja. Via via is het eigenlijk.

Moet je altijd twee keer zeggen.

Druk moet je drie keer zeggen trouwens.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:20

@Rammstein | 26-08-12 | 00:14
Een van de vrolijkste tijdlijnen op twitter.

Stormageddon | 26-08-12 | 00:20

@Rammstein. Vraagje, vind je Ricky Gervais aantrekkelijk?

knutsel | 26-08-12 | 00:19

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:15 | + 0 -
Via ?

Rammstein | 26-08-12 | 00:18

Rammstein | 26-08-12 | 00:14 Af en toe.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:15

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:12 | + 1 -
LOL!

Rammstein | 26-08-12 | 00:14

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:04 | + 0 -
Het is een atheïstische band.
Het helpt.
Volg je Ricky Gervais ?

Rammstein | 26-08-12 | 00:14

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:12
Heel diepzinnig, die moet ik nog laten inzinken.

AntiSoof | 26-08-12 | 00:14

AntiSoof | 26-08-12 | 00:11 En als een Yak schijt.

Jakkes.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:12

@zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:08
Moon-eye is nix. De wereld draait heus wel. Moon-eye is de liefde van de yad gejat.

AntiSoof | 26-08-12 | 00:11

@AntiSoof | 26-08-12 | 00:07
Ik ben maar een eenvoudige reaguurder. De voorstelling van zaken die ik schetste is wat mij het meest waarschijnlijk voorkomt. Het staat iedere reaguurder vrij een eigen betekenis aan het reaguren te geven.
Jouw comments lees ik altijd met veel plezier, mocht je er nieuwsgierig naar zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-08-12 | 00:11

@antisoof 00:07. Een tijdje pauze nemen is nooit slecht. Heb ik ook gedaan. En die pegels, tja. je moet toch ergens van vreten hè, tis crisis enzo, je weet tog.

knutsel | 26-08-12 | 00:10

AntiSoof | 26-08-12 | 00:07 Money makes the world go round.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:08

@Dmitri Dmitrievitsj | 26-08-12 | 00:03
Nou, als het alleen maar om de pegels gaat en jullie eigenlijk bijzaak zijn, dan pas ik liever. Wat een waanzin. Mijn dure tijd verspillen aan geld is zinloos. Zijn jullie echt overtuigd van je eigen waan? Als dat zo is dan houdt het op.

AntiSoof | 26-08-12 | 00:07

Lol @ Haassje. Als je wilt dat 90% van de reaguurders zich om dingen druk maakt is dit niet het juiste platform.

knutsel | 26-08-12 | 00:06

Rammstein | 26-08-12 | 00:01 Dank u.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:04

miko | 26-08-12 | 00:02 Ik zit al te zoeken naar het adres van Haassje die natuurlijk onder z'n eigen naam reaguurt.

zeg maar jansen | 26-08-12 | 00:03

@Haassje | 25-08-12 | 23:57
U verwacht te veel van GS. Men schrijft onderhoudende stukjes, deze nodigen uit tot clicken en reaguren en dat rechtvaardigt reclameinkomsten. Alles wat daarbij komt is extra. Reaguurders kunnen plezier beleven aan de comments, ze kunnen betrokken zijn bij de onderwerpen en ze kunnen zich druk maken. Het is allemaal heel vrijblijvend.

Dmitri Dmitrievitsj | 26-08-12 | 00:03

Haassje | 25-08-12 | 23:51
Gaylord.

Canis Spurcus | 26-08-12 | 00:02

@Haassje | 25-08-12 | 23:57
Ja en dan gaat die koewit nog onder psuedoniem schrijven,
Gebruik gewoon je eigen naam net als Pritt of indertijd Fleischbaum en Lucas. tssss. (geen tsja)

miko | 26-08-12 | 00:02

@irma zonderboezem | 25-08-12 | 23:52
deugniet piemeltje.

miko | 26-08-12 | 00:00

Haassje | 25-08-12 | 23:57 Waar eist Geenstijl transparantie van de reaguurders?

Waar staat dat?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:59

Rammstein | 25-08-12 | 23:56
Rammie, aan een struikelblok heb je niet zoveel een hakblok is veel functioneler.

kheriheb | 25-08-12 | 23:59

@kheriheb | 25-08-12 | 23:49
Ik zou jou wel eens willen horen als Alexander peggold elke dag met zo een geluidswagen onder je slaapkamer raam door komt rijden.
En dat hij het doet maakt me geen moer uit maar als ik het doe ten tijde van een kerkdienst ben ik de sigaar.Meer dan dat deze pratende kudT dat is.

“hij die door het verwekken van wanorde of bedreiging met geweld hetzij een geoorloofde openbare samenkomst tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, het zij een geoorloofde godsdienstige of levensbeschouwelijke plechtigheid of lijkplechtigheid opzettelijk stoort, wordt bestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.”
Als ik een voetbal wedstrijd verstoor of een seculiere bruiloft is dat wat anders dan maangod diensten

miko | 25-08-12 | 23:58

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-12 | 23:52 | + 0 -
Tuurlijk, van mij part verandert ie morgen nog een keer van gedachte en prijst ie de Heer weer. I don't care. Ik ben gewoon benieuwd waarom ie zo hypocriet doet.
In het algemeen is het natuurlijk zo dat GS zoveel mogelijk transparantie eist, van iedereen. Natuurlijk volkomen terecht. Maar wanneer het Quid zelf betreft voelt hij die behoefte niet. Begrijpelijk, maar daarom niet minder hypocriet.

@zeg maar jansen; ik zit hier lang genoeg om mee te kunnen praten over Quid, ook wel logisch dat 90% zich hier niet meer aan stoort.

Haassje | 25-08-12 | 23:57

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:51 | + 0 -
En voor vele religieuzen is dat het struikelblok.
Gelukkig.

Rammstein | 25-08-12 | 23:56

@AntiSoof | 25-08-12 | 23:51
Of in wetenschappelijke termen : De man produceert ladingen testosteron terwijl de vrouw graag aan bloemetjes ruikt en babies wil,iets met oestrogeen?

Ga toch weg met die zweverige onzin @Soof.. pff.
*kots over toetsenbord*

de grote Anti | 25-08-12 | 23:56

Haassje | 25-08-12 | 23:51 Als ik jou was zou ik uit principe uitloggen en niks meer van 'm lezen.

Dat zal 'm leren.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:55

@Haassje. Wel of geen beroepsschrijver zijn doet niets af van een bekeringsdrang, al dan niet nog steeds bestaand. Misschien gelooft ie wel nog en exploreert hij nu zijn duistere zijde. Weet jij veel. Jij noemt het hypocrisie, ik noem het onderhoudend.

knutsel | 25-08-12 | 23:53

@Haassje | 25-08-12 | 23:28
Het staat een man vrij om van gedachten te veranderen. Voortschrijdend inzicht heet dat en het is alleen maar toe te juichen.
Gezanik altijd.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-12 | 23:52


brutus68 | 25-08-12 | 23:39 |
Dan gebruik nog niet eens , knaapje, vlegel .... of bij hoge uitzondering retejong!

irma zonderboezem | 25-08-12 | 23:52

Ik heb zeker bewondering voor Johnny's overstap, maar ben gewoon heel erg benieuwd waarom in elk stukje de hypocrisie er vanaf druipt als het over christenen gaat :P Sommige stukken heb ik veel meer het idee dat hij er zelf te weinig van af weet en dat hij zulks beter aan Brusselmans kan overlaten. Maar als je dan toch besluit uit een soort van wrok zulke hypocriete stukjes schrijft, heb dan in elk geval de ballen om je gal te spuwen over je eigen ervaringen met het geloof. Zeker als je daarvoor anderen overtuigd hebt van het geloof dat je nu verafschuwt.

Het is gewoon erger dan Bos die meer dan eens 180% draaide tijdens zijn politieke carrière. Ik vind het gewoon ergerlijk dat niemand zich schijnt te ergeren aan zijn hypocrisie.

Haassje | 25-08-12 | 23:51

Rammstein | 25-08-12 | 23:49 Waar geneukt kan worden verdwijnen principes.

Anders werd er ook niet zoveel vreemdgegaan.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:51

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:37 Wel.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:39
Ik kom nooit in het Westland, hooguit voor een dagje, mij te druk daar...

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:51

Een ongelovige is een letterknecht en ziet niet de man-vrouwelijke eigenschap in de natuur. En daar is men dan nog trots op ook. Mensch, de man is van het woord en het vleesch. Doch de vrouw bezielt dat woord met haar kleur en haar liefde. En samen zijn zij mensch. Lichaam en geest.
Dus om nou meteen trots te zijn op je agnosisme, lijkt me niet slim.

AntiSoof | 25-08-12 | 23:51

Hmm,ik had vroegah aardig wat links en theorieen over religie maar denk dat alles al duidelijk is inmiddels.
Als de gristenen samen hand in hand verder willen met hun joodse vriendjes,en nu ook de moslims,dan zij het maar zo.

Je zou dan denken 'oke lever dan al die techniek ook maar in met je gelovige harses en ga in een houten hut wonen met zijn allen,maar dat het serpenten wisten we inmiddels wel.Dat doen ze dus lekker niet.En ze zijn overal,ook waar ze niet horen te zijn.

Atheisten zijn al zoooo lang genaaid en volgens mij zijn daarom de moslims erbij gesleept.Ze hadden hulp nodig.Konden het niet meer alleen aan.

de grote Anti | 25-08-12 | 23:51

@Mitochondrion | 25-08-12 | 23:21
haar

miko | 25-08-12 | 23:51

De voorvechters van de vrijheid van meningsuiting moeten weer eens niet worden gezocht onder het stijloze kader en gepeupel, dat is wel weer duidelijk...

kheriheb | 25-08-12 | 23:49

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:47 | + 0 -
In principe niet, maar in feite wel.

Rammstein | 25-08-12 | 23:49

Haassje | 25-08-12 | 23:46 En dan kom jij je hier daar dus even druk om maken?

Medestanders meebrengen en zo. Het valt mij op dat het elke keer van die eendags-zwitsals zijn die er over beginnen.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:49

Rammstein | 25-08-12 | 23:46 Maar komt er wel seks in voor dan?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:47

................ maar het nöqt ook enorm lekker, inderdraad !!

Rammstein | 25-08-12 | 23:46

knutsel | 25-08-12 | 23:32 | + 1 -
Jij schrijft geen stukjes hier op GS en in het verleden boekjes om mensen te bekeren. Dat is het verschil.

Haassje | 25-08-12 | 23:46

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:43 | + 0 -
Het is eigenlijk een Atheïstisch manifest, in a way ...

Rammstein | 25-08-12 | 23:46

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:42
Ik denk dat ze stiekem verliefd zijn op onze Johnny.

Canis Spurcus | 25-08-12 | 23:46

Een wijs man zwijgt, daar zijn woorden zijn slechts stilte.

Montgomery Burns | 25-08-12 | 23:46

Lol @ irma zonderboezem. Zo'n nozem als vertegenwoordiger maakt het niet makkelijker om in hem te geloven inderdaad.

Verder ook wat Stormageddon 23:14 zegt trouwens. Ik koester het predikaat ongelovige aap.

knutsel | 25-08-12 | 23:44

@zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:42
Ik denk het niet.

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:43

Rammstein | 25-08-12 | 23:40 Zijn dat metaforen voor dampende neuqseks?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:43

Haassje | 25-08-12 | 23:19 &
Hunkeraar | 25-08-12 | 23:34 &
Mitochondrion | 25-08-12 | 23:40,

Heeft die Quid een zootje stalkers aan z'n pantalon hangen of niet?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:42

Haassje | 25-08-12 | 23:28
Mis je Quid onder je pij ofzo?

Canis Spurcus | 25-08-12 | 23:40

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:34 | + 0 -
Ihr wollt doch auch den Dolch ins Laken stecken ???
Ihr wollt doch auch das Blut vom Degen lecken ???

Rammstein | 25-08-12 | 23:40

@zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:21
Waarom? Juist een dergelijk boekje is toch geschreven vanuit de overtuiging van de schrijver, pseudoniem of niet.

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:40

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:37 Wel.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:39

irma zonderboezem | 25-08-12 | 23:36

"Nozems".. Blijft een mooi woord.

brutus68 | 25-08-12 | 23:39

Nee "zeg maar jansen" heb nooit 't lokaal van een zondagschool aan de binnenkant gezien ;-)

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:37

Als ik zo naar dat filmpje kijk dan denk ik : " inderdaad, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk". Wat een nozems laat hij toch voor zich spreken. God zal wel druk zijn met 'sterren springen in het water' kijken anders deed hij wel wat aan die uitdrager van het geloof.

irma zonderboezem | 25-08-12 | 23:36

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:34 Zat jij niet met Haassje samen op zondagsschool in het Westland?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:35

Ach, laat die Cornelis lekker zijn gang gaan, dit stelt niets voor.
Ik heb achter me zo'n mafkees met een keppeltje wonen en die heeft op een zekere dag gewoonweg een muur in mijn tuin gebouwd. Dus ik verhaal halen, zegtie dat er ergens in een boek staat dat hij recht heeft op dat land en dat hij gesteund wordt door de Amerikanen. Uitgeluld.

Strohond | 25-08-12 | 23:34

Quid, het hangt mij toch bij dat jijzelf ook eens een boekje hebt geschreven om de jeugd aan God te binden...

Hunkeraar | 25-08-12 | 23:34

Rammstein | 25-08-12 | 23:32 Bring it on!

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:34

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:22 | + 0 -
Wollt ihr in Haut und Haaren untergehen ???

Rammstein | 25-08-12 | 23:32

Haassje | 25-08-12 | 23:28 * Zucht *

Jij hebt het er moeilijk mee hè? Schrijf een brief aan de redactie, kunnen wij ook eens lachen.

Want die zetten ze ongetwijfeld in een topic.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:32

@Haassje. Als hij er nu vanaf is kan ik dat alleen maar toejuichen. Je moest es weten wat voor onzin ik in het verleden dacht.

knutsel | 25-08-12 | 23:32

Gekker dan het paard van Christus die Cornelis, maar onschuldig. "Laat gaan, joh" zou de befaamde wijsgeer Gijp over deze casus zeggen. En zo is het. Dorpsgekken geven een zekere sjeu aan het straatbeeld, zeker als ze ongevaarlijk zijn.

brutus68 | 25-08-12 | 23:29

-weggejorist-

Haassje | 25-08-12 | 23:28

Ing. eslapen | 25-08-12 | 23:25 Heet jij ook al jansen?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:28

@zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:27
ja

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:28

@zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:21
En dan ook nog: je zou het moeten toejuichen als iemand ineens tot bezinning komt en afstand doet van zulk gedachtengoed.

Go Quid, go!

FreeElectron | 25-08-12 | 23:28

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:25 Humor?

Jij vindt dat humor?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:27

@zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:23
Humor is al moeilijk voor mij wanneer ik nuchter ben...

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:25

@Rammstein | 25-08-12 | 23:20
Nee dank je, ik heb ping in minne rug

Ing. eslapen | 25-08-12 | 23:25

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:21 Hem? Haar.

En zo gaat er weer een slechte grap de mist in.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:23

hem moet zijn: haar

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:22

Rammstein | 25-08-12 | 23:20 Als jij m'n bed in vuur en vlam komt zetten wel. ;-)

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:22

@knutsel | 25-08-12 | 23:04
Een mopje: Hoe krijg je een pastoor zover dat hij een non verkracht?

Verkleed hem als misdienaar

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:21

Haassje | 25-08-12 | 23:19 Volgens mij moet je de dingen die onder pseudoniem geschreven zijn los zien van de boekjes onder eigen naam geschreven.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:21

'De rest van het dierenrijk leeft al vrolijk een paar miljard jaar en plotseling komt daar een aap uit de boom gekletterd die wel even de heerschappij claimt als was het de eerste de beste bankier. De arrogantie'
@Stormageddon

*in broek pist van het lachen*
Het zal de alcohol wel zijn,hmm.
Net als dat verhaal van je dat adam en eva nederlands spraken en dat de rest van de wereld eigenlijk gewoon heel slecht nederlands spreekt.Hehe,droogkloot.

de grote Anti | 25-08-12 | 23:21

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:18 | + 0 -
Wollt ihr das Bett in Flammen sehen ?

Rammstein | 25-08-12 | 23:20

-weggejorist en opgerot-

Haassje | 25-08-12 | 23:19

2 woorden voor die man : Koek en Waus

Snap je!? | 25-08-12 | 23:18

Perry Vogelbekdier | 25-08-12 | 23:11

"Wolt ihr dann das totalen katechismus?"

(Soms is het best jammer dat Joris zo panisch reageert op caps.)

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:18

Ach laat deze Cornelis toch ff lekker zonder incontinentie materiaal zijn evangelie lekken. Voor je het weet gaat hij anders een normaal leven leiden en zit vervolgens met zijn poten aan je dochter, zuipt je bier op en kotst je tuinpad onder.

schele schoft | 25-08-12 | 23:18

Reykjavik | 25-08-12 | 23:04 Mooi verhaal. En herkenbaar.

zeg maar jansen | 25-08-12 | 23:16

é

knutsel | 25-08-12 | 23:15

@jackanders. Touch

knutsel | 25-08-12 | 23:15

@knutsel | 25-08-12 | 23:04
Dat is een behoorlijk antropocentrisch standpunt. Nog even afgezien van het feit dat de statistiek dat de meerderheid van de mensheid inderdaad in één of ander bovennatuurlijke kul gelooft nog niet betekent dat het daarom de norm is of zou moeten zijn.

Maar hoe weet je dat dieren geloven? (Ik laat de rest van het universum en al het leven dat daar hoogstwaarschijnlijk welig tiert maar even buiten beschouwing), en zo ja: waarom zouden zij geloven dat god een mens is of op een mens lijkt? Dat zegt dat rare Joodse sprookjesboek immers: "Laat ons (ons? hoezo "ons" met hoeveel waren ze? god is toch maar ééntje?) mensen maken naar ons beeld, naar onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.." (Gen. 1:26). Ik denk niet dat dieren het daar heel erg mee eens zijn.

De mensheid is wat dat betreft wel een parvenu van een diersoort. De rest van het dierenrijk leeft al vrolijk een paar miljard jaar en plotseling komt daar een aap uit de boom gekletterd die wel even de heerschappij claimt als was het de eerste de beste bankier. De arrogantie. Nee, de rest van de aardbewoners is het daar vast niet mee eens.

Stormageddon | 25-08-12 | 23:14

@Stormageddon | 25-08-12 | 23:04
Dit is inderdaad een smetje op een een mooie gebeurtenis. Maar Amerikanen zijn verward.

Mitochondrion | 25-08-12 | 23:13

@knutsel | 25-08-12 | 23:12
Politiek en zinnig in één zin, daar ga je al.

Jackanders | 25-08-12 | 23:13

@knutsel | 25-08-12 | 23:12
We mogen elkaar na 12 September weer de hersens in reaguren.

Ing. eslapen | 25-08-12 | 23:13

Krijgen we de komende weken nog zinnige politieke stukken hier op GS zodat we lekker tegen elkaar los kunnen gaan of hoe zit dat?

knutsel | 25-08-12 | 23:12

Ik zou er een speech van Adje H. (bekende duitse politicus uit de eerste helft van de vorige eeuw door de luidsprekers knallen)Krijg je gegarandeerd iedereen mee op de kast. Bijna nog grotere onzin dan de bijbel. Als ie dan nog niet op moet houden, tsja, dan weet ik het ook niet meer.

Perry Vogelbekdier | 25-08-12 | 23:11

En wat is dan het verschil met dat gegil vanuit de minaretten op vrijdag (en bij sommigen iedere dag)? En ga jij dan ook aan de mensen adviseren om maar met een megafoon in die moskeeën te gaan kwekken Quid? Tien tegen een dat dat niet lang zal duren. Toch wel gemakkelijk hoor dat gefulmineerd tegen in wezen geweldloze christenen ook al zijn ze af en toe irritant aanwezig.

Wichsen oder Bumsen | 25-08-12 | 23:08

Merkwaardig dit. Een keer onnodig op de claxon drukken en je hebt een vette boete te pakken. Behalve wanneer je van een Turkse bruiloft komt, want dan weer niet. Deze meneer gristeninfantiel mag kennelijk wel onbeboet een beste partij herrie schoppen. Staat er niet ergens in die bijbel van ze dat alle mensen gelijk moeten worden behandeld, of iets in die richting? De reacties trouwens gelezen op die CIP site? Man man man... wat een raar bekrompen land is 0031 toch.

Uit 2004, stukkie uit een bevriend weblog, en waar gebeurd:

"Poosje terug alweer. Ik kom bij kennissen vandaan in een naburig dorp. Half uurtje na middernacht. In ons dorp staat op de parkeerplaats voor het gemeentehuis in alle stilte een politieauto. Men bewaakt de stilte. Ik besluit om eens lekker proefondervindelijk tekeer te gaan en druk in staccato op de claxon. Dat klinkt lekker in een verlaten dorp. En ja hoor, politiewagen komt direct achter me aan en laat het rode bordje STOP flitsen. Ik stop keurig aan de kant, en de twee agenten komen naar me toe.

Ik doe, sociaal ingesteld als ik ben, meteen het autoraampje geheel naar beneden. Waar of ik dacht mee bezig te zijn, zegt agent nummer 1. Hoezo, vraag ik? Nou, zegt agent nummer 2, om half een in de nacht zo luid toeterend rondrijden, dat mag niet. U mag sowieso niet onnodig toeteren. Ik knik: “Ja, da’s waar, maar ik kom van een Turkse bruiloft”. De twee agenten kijken mekaar even verbluft aan (zo Turks zie ik er nou ook weer niet uit), waarop agent 1 zegt: “OK, rijdt U maar door”. Raampje dicht, gas, twee keer kort toettoet naar de agenten, en gillend van de lach de bocht om. Heerlijk.

Moraal: een ingeburgerde Turk, die luid toeterend (gewoonte, meegenomen uit het moederland) door ons dorp rijdt op weg naar een Turkse bruiloft, wordt niet op de bon geslingerd. Dezelfde Turk, in de kleine uurtjes luid toeterend op de terugweg naar huis vanaf die bruiloft, evenmin. Een ingeburgerde Nederlander, die op hetzelfde tijdstip luid toeterend door ons dorp rijdt maar niet van een Turkse bruiloft komt, wordt daarentegen hoogstwaarschijnlijk wel getrakteerd op een dikke prent. En mag als het even meezit ook nog even gezellig blazen. Tenzij hij (dus) van een Turkse bruiloft komt.

Waar wij wonen is zeker twee keer per week zo’n Turkse bruiloft in het lokale sociaal culturele centrum. Het lijkt wel of de hele provinciale bevolking van Turkse komaf dit centrum als het mekka der bruiloften heeft bestempeld. Niks op tegen hoor, alleen dat getoeter in de nacht, daar worden we wel helemaal kruisdol van. Omdat bij elke bruiloft dus een hele stoet auto’s luid toeterend twee keer passeert. Een keer naar het feest, en na afloop ook weer terug. Leuk hoor, die ingeburgerde gewoonten. De mensen zijn wat mij betreft van harte welkom. Zolang ze maar de toetergewoontes in het thuisland achterlaten. Deze tip graag opnemen in de inburgeringscursus voor Turkse immigranten.

Astoebliefdankoewel."

Reykjavik | 25-08-12 | 23:04

lol@ Mitochondrion. Van welke planeet kom jij? Geloven is inderdaad de norm. Misschien dat we ooit nog eens verder evolueren. Voorlopig is het echter een en al achterlijkheid. Niks aan te doen, gewoon negeren.

knutsel | 25-08-12 | 23:04

R.I.P. Neil Armstrong. Hij ontdekte een plek zonder moslims.

Montgomery Burns | 25-08-12 | 23:00

A Ik wil die acht minuten terug
B Sluit deze relioot met grootheidswaanzin op aub
C *Vervloekt busje*

Canis Spurcus | 25-08-12 | 22:57

Over de terminologie: Men spreekt over gelovigen en ongelovigen. Uiteraard, omdat dat de gebruikelijke termen zijn. Ik heb een probleempje met de term 'ongelovig', alsof gelovig de norm is. In gezelschap wil ik ze wel eens vervangen door realisten en verwarden. Is wat mij betreft duidelijker.

Mitochondrion | 25-08-12 | 22:56

Prachtig die man, heb nog wel een leuk klusje voor hem : ga eens een uurtje of wat rondrijden in 020-gaza, Gouda en Kanaleneiland, stand 10 op de versterker en gaan met die handel !

Mazzeltov | 25-08-12 | 22:53

Begrijp het probleem ook eigenlijk niet. Voor het rondrijden met een geluidswagen op de openbare weg is een vergunning nodig die deze Cornelis van Breugel ongetwijfeld niet heeft. Paar keer aanhouden, waarschuwen en bij recidive de hele zooi in beslag nemen. Of is de plaatselijke Bromsnor lid van Cornelis' kerkje? Als ik hier met speakers op het dak van een busje ga rondrijden met AC/DC op 10 word ik in no time van de weg gehaald. Waarom deze religek (kennelijk) niet?

M@verick | 25-08-12 | 22:47

Treurig varken | 25-08-12 | 22:41 | | Reageer+ |
Begrijpelijk. Ik ook niet eigenlijk. Zijn we het daar over eens.

c.onjo | 25-08-12 | 22:46

@M@verick | 25-08-12 | 22:42
Je kunt dat wagentje ook een paar lekke banden bezorgen precies tegenover die eikel in de wijk die je al lang dwars zit.Doe je verder ook niet zoveel kwaad mee.
Of tegenover een moskee.wedden dat hij zijn roeptoeters dan WEL uitzet?

miko | 25-08-12 | 22:46

@pim achtertuin | 25-08-12 | 22:37
Nee hoor,bekeren en je zonde erkennen.Mits je hier
www.blasphemychallenge.com/
niet aan mee hebt gedaan ben je nog te redden mijn zoon

miko | 25-08-12 | 22:43

pim achtertuin | 25-08-12 | 22:37 Wel in de coffeeshop en het bordeel.

Is dat ook goed?

zeg maar jansen | 25-08-12 | 22:43

Als ik bij mij in de buurt stelselmatig geluidsoverlast had van zo'n gristengekkieasobusje zou er héél toevallig iets geks gebeuren. Dat busje zou zomaar, stomtoevallig, op zeer korte termijn heel erg stuk gaan of vlam vatten. Dit is het soort onverdraagzame, opdringerige reliterroristen dat foetussen in brievenbussen propt, 's zondags iedereen wakker beiert met die kutkerklokken en ongelovigen geen ruimte wil laten om ongelovig te zijn. Genoeg is genoeg. Hoeveel van dit soort religetreiter kunnen we nog hebben?

M@verick | 25-08-12 | 22:42

@c.onjo | 25-08-12 | 22:28 Mooi, maar ook dat spreekt alweer boekdelen aangaande het begrip god. Wat het ook is ik wil er niet meer van horen punt

Treurig varken | 25-08-12 | 22:41

pim achtertuin | 25-08-12 | 22:37 | + 1 -
Zonder condoom ? Dan misschien wel.

Rammstein | 25-08-12 | 22:40

@Ing. eslapen | 25-08-12 | 22:34

:) Hij is leuk.

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:37

God heeft een plan met jouw leven.... kijk... daarom haat ik geloven.... iemand die ik nog nooit ontmoet heb gaat mij vertellen hoe ik mijn leven moet leiden?????
Belachelijk!!Ik zuip,rook,ga naar de hoeren.Kom ik nu in de hel??

pim achtertuin | 25-08-12 | 22:37

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:31
Drie tegen een, en dan nog niet kunnen winnen.
Hoezo almachtig.

Ing. eslapen | 25-08-12 | 22:34

@irriducibili79 | 25-08-12 | 22:31

Ja. Eigenlijk wel...

Sorry, Satan!

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:33

@miko | 25-08-12 | 22:29
Moeder natuur is de meest weerzinwekkende alsook mooiste daar heeft geen god invloed op.

irriducibili79 | 25-08-12 | 22:33

Hoe ging die bumpersticker ook alweer.. ohw ja;
"Jesus loves you!.... (Everbody else thinks you're an asshole)"

Prof. P. Paardekuth | 25-08-12 | 22:32

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:24
Nee, zelfs Satan zou ik hoger inschatten.

irriducibili79 | 25-08-12 | 22:31

@Ing. eslapen | 25-08-12 | 22:25

God (zon), Allah (maan, liefst een crescente) en YahWeh (sterren, vooral die met zes puntjes) zijn de heilige drie-eenheid.

Satan staat daar buiten. Die heeft weer eigen creaturen.
Atheïsten en zo...

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:31

@miko | 25-08-12 | 22:29
Zwaartekracht en vrouwen is dan toch een van zijn betere practical jokes.

Ing. eslapen | 25-08-12 | 22:30

@miko | 25-08-12 | 22:29
Nederlands is al moeilijk genoeg!
Zieke grappen.

miko | 25-08-12 | 22:30

@DucFan | 25-08-12 | 22:16

Ik hou daar wel van zo een korte kernachtige plemp. Dat moet je kunnen.
.
Ik sluit me hier bij aan, mochten ze nog iemand zoeken voor een oneman oudejaarshow..... mogen ze je bellen?

klein_broertje | 25-08-12 | 22:30

Een reactie op het radicaliseren van oa. islam.

Gaan we vaker zien de komende tijd.

FreeElectron | 25-08-12 | 22:30

Mafkees, ga lekker terug je eigen huis in. En ga daar lekker een verhaal over Jezus ophangen tegen een muur.

Val andere niet lastig met je religie.

Bobbie200 | 25-08-12 | 22:29

Zo woont er ook een zooitje gristelijke kennissen (of familie,weet niet meer) in nieuw-zeeland ergens.
Als ik die opzoek op feestboek zo nu en dan moet ik bijna kotsen van alle positiviteit.Bah.

Vlindertjes en poesjes dit,babies dat,verhalen van amputies die ineens wakker werden met twee benen,dat soort shidt.En vooral veel wijze verhaaltjes over innerlijke kracht en hoop.

Ik kan er echt niet tegen,haal je hoofd eens uit je reedt en besef dat er een hoop ellende is,en er gretig gebruik wordt gemaakt van het naieve wereldbeeld van focking hippies.

Wat ook opvalt is dat er ook altijd veel oude blanke mannen zijn die graag meekletsen met de kids over religie.Vraag je maar eens af hoeveel skeletten die allemaal in hun kast hebben,hmm?

Zo,en nu ga ik een pretsigaret roken want die jenever gaat niet helemaal goed.

de grote Anti | 25-08-12 | 22:29

@irriducibili79 | 25-08-12 | 22:21
Of juist wel.Moeder natuur zou dingen zo niet verkrachten.God daar in tegen heeft wel meer sich jokes gehad in de afgelopen 6000 jaar.

miko | 25-08-12 | 22:29

Treurig varken | 25-08-12 | 22:24 | | Reageer+ |
Niet alles is te danken aan een één of andere god. Ik heb overlast van mijn buren. In de nachtelijke escapades is het het vrij rumoerig. Op het hoogtepunt vermoed ik wel dat ze denken dat ze god en godin zijn.

c.onjo | 25-08-12 | 22:28

Van het ergste soort dit soort mensen, op latere leeftijd bekeren en gaan er tegenaan alsof ze iets moeten inhalen. Lijkt wel zo'n middelbare op een race fiets die rijdt alsof ie over 2 jaar de tour de france moet winnen.

Bluto Blutarsky | 25-08-12 | 22:28

@DucFan | 25-08-12 | 22:16
had best 25 regels korter gekund toch?
Joris zal die mening ook wel delen denk ik.

miko | 25-08-12 | 22:27

Merlot | 25-08-12 | 21:34 |

Und keine Eier!!

Aladdin Sane | 25-08-12 | 22:27

@DucFan | 25-08-12 | 22:16
Hallooooo ... doe een sniet.

FreeElectron | 25-08-12 | 22:25

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:24
God, Allah en Satan. De heilige drie-eenheid ?

Ing. eslapen | 25-08-12 | 22:25

@DucFan | 25-08-12 | 22:22
Ik hoef het toch niet uit mijn hooft te leren en op een kleedje of op de knietjes te prevelen he?

deraderendraaien | 25-08-12 | 22:25

@irriducibili79 | 25-08-12 | 22:21

Of dat god en satan beiden bestaan wellicht...

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:24



@miko | 25-08-12 | 22:17

Ik was het al maar het heeft het wel erger gemaakt idd.

pius | 25-08-12 | 22:24

'k Ga het niet eensch lezen..... alle overlast op aarde is te danken aan de een of andere god.

Treurig varken | 25-08-12 | 22:24

@Scheepskameel | 25-08-12 | 22:19
Tsja.

Jackanders | 25-08-12 | 22:23

@deraderendraaien: dan weet je het nu. Tssssss.

DucFan | 25-08-12 | 22:22

@irriducibili79 | 25-08-12 | 22:21

*lacht*

pius | 25-08-12 | 22:22

@Scheepskameel | 25-08-12 | 22:19 |

"Zonde om dat laatste uitgedroogde restje klei niet te gebruiken. Waste not, want not..."

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 22:21

@DucFan | 25-08-12 | 22:16

Ik hou daar wel van zo een korte kernachtige plemp. Dat moet je kunnen.

pius | 25-08-12 | 22:21

@Scheepskameel | 25-08-12 | 22:19
Patty is het bewijs dat god niet bestaat.

irriducibili79 | 25-08-12 | 22:21

@Ornoisliefde | 25-08-12 | 22:12

Bekeerlingen zijn altijd het ergst. Maakt niet uit in wat.

Is ook angst.

De angst om in het oude te vervallen.

Een mooi niet-religieus voorbeeld: gestopte rokers.

Het gros van de gestopte rokers zijn de grootste en vervelendste anti-rokers die er maar bestaan op deze aardkloot. Gewoon omdat ze bang zijn, dat ze te zwak van geest zijn, en weer in hun oude verslaving terugvallen.

Dit is op (bijna?) alle bekeerlingen van toepassing, lijkt het..

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:20

Off Topic- Die sulliemania van ajax, tsja konden ze dan echt niks beters kopen.

miko | 25-08-12 | 22:20

@DucFan | 25-08-12 | 22:16
Jeey geweldig! Ik wist helemaal niet dat er ook een atheïsten gebed bestond!

deraderendraaien | 25-08-12 | 22:20

@timonmja | 25-08-12 | 21:43
Tot je zelf een dierbare aan de gekte van een sekte kwijt raakt. En zo iemand ziet veranderen van een intelligente ruimdenkende ondernemer in een idioot met chronische eo-jongerendagblijdschap en een attentiespanne van minder dan drie seconden als het niet over fokking jezus gaat.

Dan kan hij gelukkig zijn, maar is hij triester dan de gemiddelde dakloze junk, die prima kerel.

Andy Devins | 25-08-12 | 22:19

Wat zou God in mind hebben gehad toen ie Patty Brard schiep?

Scheepskameel | 25-08-12 | 22:19

God kijkt ook wel eens uit de hemelen op de Aarde neer denkend, tsja...

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 22:17

Weer een heel mooi voorbeeld dat je nooit iemand moet beoordelen op zijn uiterlijk.. haha

buniru | 25-08-12 | 22:17

@pius | 25-08-12 | 22:16
topicreizen pius ,word je gek van.

miko | 25-08-12 | 22:17

-weggejorist-

DucFan | 25-08-12 | 22:16

@Ing. eslapen | 25-08-12 | 21:55

Ja, exact wat ik bedoel. Alleen breng jij het in precies de omgekeerde volgorde.

De angst is er eerst.

De basale drang om voort te planten, is de onbewuste drang de genen te laten voortbestaan. Zit in zo goed als ieder dier. Angst ook.

Op een gegeven moment kwam de mens op het intellectueel niveau om verklaringen te gaan zoeken. Ook voor zijn angsten. En hierop is het eenvoudig antwoorden als je er goden voor verzint.

En ook bij de mens zit die primitieve drang om voort te bestaan in de genen. Alleen neemt ie op dat moment geen genoegen meer met het feit dat ie voort bestaat via zijn nageslacht: hij wil zelf voort leven na zijn dood. Want hij wil niet dat het op is na zijn leven hier. Angst dus.

En zie: de religie met het hiernamaals is geboren.

Uit angst en andere primitieve drijfveren, plus een basaal beetje intellect. En in die fase zit het gros van de mensheid nog steeds.

ZKH EénOog | 25-08-12 | 22:16

@miko | 25-08-12 | 22:14

tsja;)

pius | 25-08-12 | 22:16

@pius ..... 22.05
Indrukwekkend, tsja.

rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 22:14

@pius | 25-08-12 | 22:10
Nu ja hun bedoelingen waren goed! Mao ,Polpot Stalin. *grasmaaiert weer opbergt*

miko | 25-08-12 | 22:14

Mensen die het geloof met je willen delen willen zelf de helft weer kwijt zeker.

deraderendraaien | 25-08-12 | 22:13

@miko | 25-08-12 | 22:09
U krijgt een plusje aangezien ik net geleerd heb dat uw reactie kudotechnisch gezien best lucratief is.

irriducibili79 | 25-08-12 | 22:13

Op het moment dat ze 'het licht' hebben gezien, krijgen ze tegelijkertijd altijd iets homosoaals. Wat is dat toch..?

Ornoisliefde | 25-08-12 | 22:12

Patty
Brard
deed
een
BOMMETJE!

colonnecinco | 25-08-12 | 22:11

@de grote Anti | 25-08-12 | 22:03

Jij doet alsof atheïsten heiligen zijn.

*pun intended*

pius | 25-08-12 | 22:10

miko | 25-08-12 | 22:07 | + 0 -
Kewl

Rammstein | 25-08-12 | 22:10

@irriducibili79 | 25-08-12 | 22:01
Tsja........

miko | 25-08-12 | 22:09

Johnny Quid heeft het maar zwaar met al die religieuze topics...

Joshua | 25-08-12 | 22:09

Dit soort mensen is zo gruwelijk irritant. Maar mocht iemand kans zien om een leuk stukje death metal ten gehore te brengen tijdens een kerkdienst van die idioot, jullie weten de uploadknop van de dumpert te vinden, niet?

Moge het grote vliegende spaghettimonster met u zijn.

Nietvoordekat | 25-08-12 | 22:08

@Rammstein | 25-08-12 | 21:59
Je kent me,gewoon domme vragen.

miko | 25-08-12 | 22:07

Veel naar Ricky Gervais luisteren. Uitermate ontnuchterend.

Rammstein | 25-08-12 | 22:04

Erg leuk en schattig allemaal,maar ondertussen zien gristenen wel een nederland voor zich samen met moslims en joden.Die allemaal in hun eigen kringen blijven,geen probleem.Hoi buurman,lekker weetje hmm?

En de atheist zit er ergens tussenin gevangen.
Meisjes vernederd,verkracht en misleid en jongens in elkaar getrapt,misleid en verjaagd.

Die gelovigen mogen allemaal een enkeltje hel inmiddels wat mij betreft.Beetje elkaar de hand boven het hoofd houden omdat ze beginnen te geloven dat hun godt toch een beetje hetzelfde is.
Dat is niet waar nederland op gebouwd is mag ik hopen.

de grote Anti | 25-08-12 | 22:03

Ik vertel mensen ook altijd om de bijbel te gaan lezen. Dé beste manier om atheist te worden.

Schaakmat | 25-08-12 | 22:01

@miko | 25-08-12 | 21:59
Zelfs die verdient hij niet.

irriducibili79 | 25-08-12 | 22:01

Mensen die het geloof hebben gevonden zijn net als mensen die het roken hebben opgegeven, heel irritant, en ze moeten jou er ook nog eens mee lastig vallen.

Osdorpertje | 25-08-12 | 22:00

@Ing. eslapen | 25-08-12 | 21:48
Zo droeg in multiculti Amsterdam een tramconducteur ruim 10 jaar zichtbaar een ketting met kruisje op zijn bedrijfskleding. Dat werd verboden nadat hoofddoeken werden toegevoegd aan de nieuwe GVB bedrijfskleding.

drs.Nee | 25-08-12 | 22:00

@irriducibili79 | 25-08-12 | 21:57
Bovendien het continu weg wensen van mensen met een iets andere mening is zo zielig.Dat moest minkudo's opleveren.

miko | 25-08-12 | 21:59

miko | 25-08-12 | 21:47 | + 2 -
Ben je domme vragen aan het stellen of probeer je komisch te zijn ? : ))

Rammstein | 25-08-12 | 21:59

@rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 21:53

Ik heb eens even in de zoekmachine gekeken maar kun je ook iets anders zeggen dan Tsja? Het lijkt wel een dwangneurose man.

Of is je vocabulaire gewoon niet zo uitgebreid.

pius | 25-08-12 | 21:59

@rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 21:53
Als iemand veel kudo's genereert dan zetten ze wel aan tot denken.
Of het nu min of plus is iedere reactie is er een.

irriducibili79 | 25-08-12 | 21:57

@Jackanders | 25-08-12 | 21:47
Jaja, hij blijft leuk.Ik zag hem gisteren ook al.

miko | 25-08-12 | 21:56

@ZKH EénOog | 25-08-12 | 21:50
Religie is denken uit een primitieve dierlijke angst ?

Dieren accepteren de omgeving zoals deze is.
Die bedenken geen fabels zoals Thor, Jupiter, Zeus en andere figuren.
Alleen de mensen zijn zo idioot om te proberen de omgeving te beschrijven.
En zo een angst te creeeren.

Ing. eslapen | 25-08-12 | 21:55

Doorlopen. Is een goedkope truc om meisjes te versieren. Enige nadeel is dat de vrouwen die je hiermee aantrekt, tegen seks voor het huwelijk zijn.

doenormaal! | 25-08-12 | 21:54

@pius ........ 21.32
Al eens over na gedacht om zelf te zwijgen? Scheelt de reaguurders een hoop moeite om u een minkudo te geven. Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 21:53

Zoals hij zelf al zegt: 'Die is gek, die heeft een klap van de molenwiek gehad.'

K. Ippetje | 25-08-12 | 21:51

Fijn dat ie blij is en geen nare dingen doet. Maar laat anderen met rust.

weesgegroet | 25-08-12 | 21:50

Beschaving: we zijn er nog lang niet.

Religie is slechts een tussenstap.
Een tussenstap tussen het voortplanten om de genen te laten voortbestaan, en de wetenschap en het besef dat dat voor JOU persoonlijk niets uitmaakt na je dood.
Een tussenstap omdat de mens net slim genoeg is om te beseffen dat ie er persoonlijk niets aan heeft na zijn dood dat zijn genen voortbestaan, en dus zelf wil voortleven na de dood, terwijl hij blijkbaar het besef nog niet aan kan, dat er niets is na de dood.

Religie is denken uit primitieve dierlijke ANGST.
De angst om dood te gaan.

Maar he, wat verwacht je anders: kijk eens op een flink zonnige dag hoeveel mensen er nog gedreven worden door hun reptielenbrein...

Nee. Beschaving: we zijn er nog lang niet.

ZKH EénOog | 25-08-12 | 21:50

Rammstein | 25-08-12 | 21:44 | | Reageer+ |
Lol Pussy Riot!!!

c.onjo | 25-08-12 | 21:48

Gewoon even de antenne naar beneden, ontvang je dit soort herrie niet.
i.imgur.com/NBjOj.gif

Jackanders | 25-08-12 | 21:47

Jammer. Dit soort gedrag nodigt alleen maar copycats uit, bij die andere groepering die niet vies is van grof luidsprekergeweld.
Bovendien: wie denk je te bereiken? Het is niet alsof de mensen nog nooit van God of zijn zoon Jezus hoorden, dat ze niet komen meebidden komt door andere oorzaken.
Wellicht zijn hemels glimlachende idioten met slecht gefocuste ogen daar 1 van.

Jan Passant mk2 | 25-08-12 | 21:47

@Rammstein | 25-08-12 | 21:44
Ben je nu jezelf aan het roepen of heeft je hondje dezelfde naam?

miko | 25-08-12 | 21:47

Als iemand ergens nog een busje heeft met een paar luidsprekers erop dan douw ik er nog wel een ouderwets c90 cassettebandje in.
www.youtube.com/watch?v=ZBa6YMs-AbY

miko | 25-08-12 | 21:46

Hij is niet gek, hij is een vliegtuig.

SnakeDoc | 25-08-12 | 21:45

Ah ik denk eerder dat zijn vrouw weg is gegaan aangezien hij nog uit de kast moet komen

joyriders | 25-08-12 | 21:45

Rammstein !!!!

Rammstein | 25-08-12 | 21:44

@drs.Nee | 25-08-12 | 21:39
Compensatie voor een ander kruis wat waarschijnlijk veel kleiner en lichter te dragen is.

miko | 25-08-12 | 21:44

Kom op mensen, even met z'n allen zo hard mogelijk schande roepen, want wat hebben we er toch een last van. Gossie nou.
Ik wens alle boeroepers een dagje met deze bus voor de deur toe. Prima kerel.

timonmja | 25-08-12 | 21:43


"IK heb een goed plan voor Jou leven" !

_- ViXXeN -_ | 25-08-12 | 21:43

Dit is dus een doorgeslagen christengekkie. Komt toch wel anders over dan een haatbaard. Maar die herrie mag wegblijven.

Mitochondrion | 25-08-12 | 21:42

Is dat die Cornelis van de nozem en de non of ben ik nou helemaal abuis?
youtu.be/GHxc6b4OsV4

irriducibili79 | 25-08-12 | 21:41

-weggejorist-

relatief | 25-08-12 | 21:40

Vraag van de journalist. "Is dit nou legaal. Ik haal de legaliteit uit het woord van god"... O ja dan mag alles natuurlijk. Ik zeg niks meer.

c.onjo | 25-08-12 | 21:39

Zoals Jezus reeds zei. De andere ghettoblaster toekeren.

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 21:39

Bakito | 25-08-12 | 21:35 |
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar leave hardcore alone!

Nacho_Vidal | 25-08-12 | 21:38


Hey Cornelis, doe dat nou niet joh.

B.Joris | 25-08-12 | 21:38

Geloofsoverlast zult u bedoelen.

rechtvaardigerechter | 25-08-12 | 21:38

Gewoon op zondag even met gelijke munt terugbetalen...

Parel van het Zuiden | 25-08-12 | 21:37

'Gewoon een boerenlul'

Aldus Cees van Probleemwijken.

Nacho_Vidal | 25-08-12 | 21:37

Heeft Arnold (stad's prediker uit Eindhoven) ook niet ooit een ongeluk gehad in het verkeer? Er is nog HOOP!! MAF

Crematorium-de-Asbak | 25-08-12 | 21:37

"leg handen op zieken, jaag boze geesten uit". Ehh ja. Daar hield ik definitief op met kijken.

c.onjo | 25-08-12 | 21:37

Nou, de atheïstische Wesley en Patrick kunnen er met hun Terror Party from Hell volume XXIV anders ook wat van hiernaast.

Bakito | 25-08-12 | 21:35

Ik dring mijn mening ook graag op, maar mijn mening is dan ook veel vermakelijker.

irriducibili79 | 25-08-12 | 21:35

Dan mogen doven en slechthorenden in deze kwestie toch gezegend zijn door god, dat ze deze ellende niet aan hoeven te horen.

c.onjo | 25-08-12 | 21:35

Een til,dat is toch zo een duivenhok?
Wel,vlieg eens op.Ga een olijftak zoeken in de buurt van Ararat relidioot

miko | 25-08-12 | 21:35

Ratings have been disabled for this video.
Comments are disabled for this video.

Goh.

Koninging Beatricks | 25-08-12 | 21:34

"MÉN NÉME!!!
DRIEHONDERD GRAM MÉÉL!!!!
HONDERVIJFTIG GRAM BÓTER!!!
EEN HALVE THEELEPEL BÁKPOEDER!!!
HONDERENTIEN GRAM WITTE BÁSTERDSUIKER!!!"
etc
etc
(Best wel spritituweel, toch?)

Merlot | 25-08-12 | 21:34

Dit
wil
ik
niet
dan
maar
liever
een
zwijgende
islamiet

pius | 25-08-12 | 21:32

Spaghetti-battle op het kerkplein...

Vakonov | 25-08-12 | 21:31

Hé Quid, stuur hem naar je buren!

Joe Speedboot | 25-08-12 | 21:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken