Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mevrouw Dutroux: vrij dankzij nonnen

MichelleMArtin.pngGoed nieuws! De vrijlating van Michelle Martin, ex-vrouw van Marc Dutroux, kan heel eenvoudig voorkomen worden. Voorwaarde voor vervroegde vrijlating is namelijk dat mevrouw terecht kan in het klooster van de Arme Klaren in Namen. Cool, die zien we nooit meer..te-rug. Bier en bitterballen. Hoera. Want de nonnetjes zitten niet te wachten op de vrouw die tweemaal is veroordeeld voor medeplichtigheid aan de misdaden van Dutroux. De vrouw die Julie en Melissa, acht jaar oud, in haar kelder liet verkrachten door Joost mag weten wie allemaal. De vrouw die de kans had om Julie en Melissa vrij te laten toen Dutroux in de gevangenis zat. De vrouw die in plaats daarvan de meisjes moederziel alleen de hongerdood liet kreperen in die kelder. De vrouw die An en Eefje gedrogeerd en vastgeketend in haar slaapkamer hield, en wist wat de meiden te wachten stond toen Dutroux ze overbracht naar zijn eigen huis. Dan kunnen de deskundigen wel zeggen dat er geen gevaar voor herhaling bestaat maar het is een risico dat de Zusters natuurlijk niet willen lopen nu er al vier gezinnen totaal verwoest zijn door toedoen van mevrouw Martin. Oh, wacht. Even vergeten. Katholieke ordes staan niet bekend om hun doortastende aanpak van kindermisbruik. De Arme Klaren spugen An, Eefje, Julie en Melissa postuum in hun gezicht en gaan Martin gewoon opnemen. Dus mevrouw komt vrij. Dat is moedig van de zusters, zegt Trouw in een beslist niet moedig want anoniem commentaar. Want dat zou Jezus in zijn tijd ook gedaan hebben. Vergeven. Ten eerste: een sprookjesfiguur van tweeduizend jaar geleden als argument gebruiken, faal. Ten tweede: ALS Jezus dat inderdaad gedaan zou hebben, dan is het een totale lul. Als Jezus van de brug springt, doen jullie dat dan ook, Ouwe Klaren? Nee, nou dan. Stom argument, 'jamaar Hij doet het ook.' Ten derde: Vier. Meisjes. Doodgemarteld. Wat begrijpen jullie daar niet aan? Mededogen en vergeving is mooi maar heeft een grens, anders ben je zelf geen haar beter. Waar was het mededogen van Michelle Martin toen ze besloot het gesmeek van twee kleine kinderen in doodsnood te negeren? Waar is het mededogen van de kloosterorde met de ouders die moeten leren leven met het besef dat de moordenares van hun kinderen een rustige oude dag in vrijheid geniet? Vergeving van Martin is aan de ouders en niemand anders. Niet aan Jezus, niet aan een stel nonnen. Ten vierde: de andere wang toekeren is een principe dat jullie niet zomaar namens de hele samenleving mogen toepassen binnen je kloostermuren. Waarom is vergeving van Martin belangrijker dan recht doen aan het leed van de nabestaanden van de omgekomen kinderen? Waarom gaat haar terugkeer in de maatschappij boven de genoegdoening en bescherming die die maatschappij eist (maar niet krijgt) van Justitie? Dat de vrijlating van de meest gehate vrouw van België uiteindelijk van een katholiek klooster afhangt is sowieso een absurde juridische situatie. Dat zij vanuit hun middeleeuwse, kindhatende dogma's zo'n beslissing nemen met grote maatschappelijke onrust tot gevolg is niet moedig. Het is onvoorstelbaar hardvochtig en toont het opzichtig falen van het juridische systeem aan. Dag burger, dag. We zien u wel weer bij de volgende Witte Mars.

Reaguursels

Inloggen

@bruine kikker: je hebt blijkbaar zelf geen kinderen, als je dit gedrag "een misstap" noemt.

Het gaat hier niet om het stelen van een brood, noch om vierendelingen. (al zou ik geseling dan wel nog mild vinden hier).

Hoe zou je het vinden als je opgesloten in een kelderruimte van 1 x 2 meter, eerst een half jaartje iedere dag verkracht wordt, en daarna als je verkrachter even niet langs komt, door deze dame genegeerd zou worden (geen water, geen brood) tot je eraan doodgaat ?

Vast vol begrip, zo'n misstap, tja, kan gebeuren.

tropicano | 14-08-12 | 03:08

Tropicano 00.10: Kan niet wachten op zo'n site die jouw dood door middeleeuwse marteling, openbare geseling, brandmerking, radbraking en vierendeling gaat organiseren, als je in de toekomst misschien ook eens een misstap zet.
Zo'n misstap was in het verleden niet eens zo groot om aan voornoemde behandelingen blootgesteld te worden, tot lering ende vooral vermaak van het plebs.
Het stelen van een brood was soms al genoeg. Welke graad van volksvermaak zou dan wel niet overeenstemmen met de misdaden van Michelle Martin? Zal wel de moeite waard geweest zijn als ik zo eens de reaguursels van sommige "zuiveren van geest" lees.

bruine kikker | 14-08-12 | 02:19

Ondanks enig zoeken ben ik nog geen site tegengekomen waar gewoon georganiseerd wordt dat deze persoon afgeslacht wordt zodra ze buiten loopt. Kent iemand zo'n site wel ? Zo niet, laten we die dan nu beginnen. Wie ook ?

tropicano | 14-08-12 | 00:10

@Eat more sushi.

volledig mee eens.

gider | 13-08-12 | 13:54

Ze is niet zielig. Hopelijk brengen de nonnen haar wat menselijkheid bij en krijgt ze ruim de gelegenheid haar aandeel te overdenken.Ik zie mensen als Martin ( faciliteerders ) heel graag levenslang in een klooster!
Haar man daarentegen hoort thuis in een separatiecel op een zwaar bewaakte vleugel van een gesticht. Tot zijn allerlaatste adem.

Het bloed eisen van een dader is voor mij altijd nog een brug te ver. Ik ben namelijk WEL blij dat we de tijd van standrechtelijk executeren of lynchen voorbij zijn.

Eat more sushi | 13-08-12 | 12:14

Ach, weer meer van t zelfde A.Nanninga. Uw gedachtengoed komt overeen met dat van Johnny Quid Pro Quo, oog om oog etc Voor wat hoort wat.
De gemiddelde non is helemaal neit bezig met beleid van vergeven of niet. juist niet. Die kijken alleen naar 'een mens' die binnenkomt en behoeftig is. De achtergrond, goed, slecht, zondig, niet zondig, wordt niet bekeken en juist vanuit deze 'sereniteit' placht men mensen op te vangen.

Dat is uiteraard en herkenbaar ene gotspe in de ogen van een schrijver die een quotum en quorum moet zien te bereiken met tendentieusiteit en het kwetsen zonder reden. In dat laatste ligt iets geestigs verscholen.
Het kwetsen is 'nodeloos' bij GS, maar er wordt wel steevast beargumenteerd wat de reden is van het kwetsen of tendentieus doen.
Dat is apart, niet? Wij kwetsen, omdat het kan, allemaal! Maar hier is de reden waarom, want dat dan we niet zomaar, we geven aan waarom dat nodig is...

Ik vindt het leuk hoo rhier, geestig soms en ook nuttig, qua actueel en goede beelden.. Maar dat oeverloze ge-kind-met-bad-water-weggooi en dat obsessieve...
Het ondergraaft zo het redelijke (s)spreekrecht van GS over kerk en geloof.
Het maakt er zo'n soort... mmm, tja... "Finnen moeten deaud, allemaal, sowieso...!!!1!" sfeer van. En op enig moment is dan de 'geloofwaadigheid' (wink, wink, Seth kom er maar in) ver te zoeken.

hfakker | 13-08-12 | 12:14

Eat more sushi | 13-08-12 | 10:21 |
Ahhh wat zielig voor d´r...

scootah rijdert | 13-08-12 | 11:14

Ze lijken daar - in Belgie - nog wel gekker dan hier, in Nederland.

poepaanmijngaatsie | 13-08-12 | 10:58

Wat is de gemiddelde reaguurder toch een onderontwikkelde schlemiel wiens denkvermogen niet verder reikt dan wat onderbuikgevoelens en hear say.

Een klooster is duizendmaal vervelender dan het gevang. Geen vermaak, geen moderne communicatiemiddelen, ELKE dag voor ochtendgloren eruit, stiltegebod, verplichte arbeid en sobere voeding.
Het gevang is een day at the park vergeleken met het klooster, geloof me.

Martin gaat een situatie in die absoluut velen malen ongemakkelijker is dan die waar zij zich nu in bevind. En weglopen kan ook niet, want dan moet ze weer terug naar de gevangenis.

Martin krijgt helemaal geen vrijheid, maar een gestadige dood.
Onze civilisatie ruilen we niet zomaar in als we bloed willen ruiken en wie dat wel wenst is zelf geen haar beter als die primitieve beesten die we zo graag op het schavot zien.

Sukkels.

Eat more sushi | 13-08-12 | 10:21

Tijd om Koning Radboud recht te doen, en de traditie van het branden van kerken en kloosters in ere te doen herstellen.

Fred Janssen | 13-08-12 | 09:51

bruine kikker | 13-08-12 | 02:20 | + 0 -
Zo, is me dat even aanmatigend van u! Nee, ik zal nooit bij een klooster aankloppen. Ik zou mezelf nog eerder van kant maken dan hulp te vragen van mensen die geloven in iets dat niet bestaat. Echter, dit is slechts hypothetisch, ik zal dergelijke hulp nooit nodig hebben, want de enige moord waar ik toe in staat zou zijn, is die op de moordenaar/misbruiker van mijn kind. In zo'n geval heeft men na zijn/haar straf geen hulp nodig om terug te keren in de samenleving, omdat mensen slechts begrip tonen.

wazakzegguh | 13-08-12 | 09:33

"Waarom is vergeving van Martin belangrijker dan recht doen aan het leed van de nabestaanden van de omgekomen kinderen?"
Omdat mw. Martin nog leeft en die kinderen al deaud zijn, volgens de emo-logica van de zielige-mensen-industrie en haar supporter.
Want zelfs een menselijk uitziend monster dat zieligend aandacht loopt te zuigen is niet te negeren, door zulke minkukels.
Eerst bouwen we een maatschappij waar iedereen maar inspraak moet hebben om de inspraak en vervolgens vegeten we dat een groot deel van de mensen nul komma geen ruggegraat heeft maar ook een mening die "gehoord moet worden".
Zoek de weeffout?
De ENIGE mening die hier zwaar weegt is die van de nabestaanden, die mening die hier nu vertrapt wordt!

CynicalBastard | 13-08-12 | 09:23

Gaan we niet voorbij aan het feit dat deze idiote situatie wordt veroorzaakt door een absurde regel binnen de Belgische wet?

Maximus Aurelius | 13-08-12 | 09:22

en tweede: ALS Jezus dat inderdaad gedaan zou hebben, dan is het een totale lul. Als Jezus van de brug springt, doen jullie dat dan ook, Ouwe Klaren?

Beetje domme opmerking Nanninga, want de nonnen zouden Jezus zelfs volgen als hij een actieve vulkaan in zou springen.

Fopspeen | 13-08-12 | 08:31

Alhoewel ik vind dat dit mens de rest van haar leven achter tralies door mag brengen, en hoewel ik een volslagen heiden ben, snap ik toch net iets beter waarom die nonnen dat doen dan jullie: het is hun job. DAT is wat nonnen doen: gevallen mensen proberen terug te brengen in de moederschoot van de kerk. Zoals Jezus met een tollenaar aan tafel zat en misdadigers niet veroordeelde. Daarom doen ze dat. Het is hun taak om te vergeven, te bekeren, te verzorgen en op te vangen. Anders hadden ze geen non moeten worden.
Maar persoonlijk vind ik dat deze vrouw beter in de bak kan blijven. Eng mens.

Truttebol | 13-08-12 | 08:30

bruine kikker | 13-08-12 | 02:20
"Wij" zijn in ieder geval geen gewetensloze moordenaars. Dit takkewijf verdient geen hulp. Ik hoop vurig dat ze elke erge ziekte in dat verrotte lijf van haar krijgt en dat ze er twintig pijnlijke jaren over doet om weg te rotten.

DzY | 13-08-12 | 08:27

Nonnen hebben een ervaringsdeskundige nodig vandaar deze actie.

mente aperta | 13-08-12 | 08:26

schandalig. werkelijk niet te geloven dit.

Kapiteintweepoot | 13-08-12 | 06:29

Je moet die nonnen wel nageven dat ze geen hang naar populisme hebben.

WirMachenMusik | 13-08-12 | 04:14

Zo, Nanninga, terug van weggeweest? Je hebt er wel verstand van om de meest primitieve gevoelens bij een deel van het publiek tot "leven" te brengen.
Alle nuanceringen zijn je blijkbaar vreemd. Goede punten gehaald bij de baas?

bruine kikker | 13-08-12 | 02:35

Datklooster is zo gek nog niet; daar heerst een strikte manier van met elkaar omgaan; kan ze wat van leren. En je kunt niet even zeggen: Ik ben boodschappen doen vandaag. Ze zit op haar plek en neem van mij aan dat het zal tegenvallen.

Kapitein-Ter-Zee | 13-08-12 | 02:24

wazakzeggu 21.25: Je bent blijkbaar niet goed van inzicht: Martin ontloopt haar straf niet door er één of ander godje bij te halen. Ze heeft van haar straf van 30 jaar al de helft + één jaar uitgezeten en komt wettelijk voor vrijlating in aanmerking, mits voorwaarden. Dat is nou eenmaal zo in een Europese rechtsstaat.
Wegens de gruwelijkheid van haar daden of juist niets doen, wat net zo erg is, is de maatschappij niet bereid om haar weer op te nemen. De nonnen worden nu door hun statuut en christelijke levensvisie gedwongen om haar asiel te verlenen.
Morgen sta jij misschien zelf aan hun poort te bedelen om hulp want wie zijn wij?

bruine kikker | 13-08-12 | 02:20

smoothar 21.24: Jij wilt dus de watergeuzen terug? Ken je iets van hun geschiedenis? Wat denk je dan van Graaf Lumey, de innemer van Den Briel en de verantwoordelijke voor de moord op de Martelaren van Gorkum?
Op zijn graf staat nu nog zoiets van: "Hier leyt begraven Lumey van de Marken, hij stierf als een hond en leefde als een varken", als allusie op zijn pijnlijke dood, waarschijnlijk ten gevolge van een vergiftiging, die men als hondsdolheid wilde doen doorgaan. Zelfs hij heeft zich op zijn sterfbed verzoend met de Kerk. Verzoend betekent hier spijt betuigd en vergeving verkregen.

bruine kikker | 13-08-12 | 02:11

Mevrouw voelt zich kennelijk vertrouwd met enge ruimtes, eerst met haar man thuis onder de grond, toen in de gevangenis, en hup, nu het klooster in, weer stiekem kuilen graven, beton storten, jonge nonnen vangen ?

Menno Edens | 13-08-12 | 01:49

vrijgelaten door ouwe wet Lejeune. Belgie is toch een demcratie? Toch ?

horsteknots | 13-08-12 | 00:40

Ach, dat klooster zal een paar weken na haar vrijlating tot de grond toe afbranden.

And nothing of value was lost.

dlseth_ | 13-08-12 | 00:39

Geen zorgen mensen, die leeft toch niet lang meer.. Zodra die vrij door een straat loopt of iets dergelijks, dan is het zo klaar en uit met de lol.
Opgelost, niks meer aan doen, gewoon opknopen en laten hangen.

Care | 13-08-12 | 00:17

Je mag toch aannemen dat er internationaal protest richting Belgie zal gaan en dat er in de EUSSR sancties zullen worden opgelegd als de Belgen dit door laten gaan. Zelfs in het meest wetteloze, achterlijke en smerige gebied op aarde walgt men bij de gedachte dat deze persoon OOIT vrijkomt. En mocht de Belgische regering hier niet een stokje voor steken zou ik, hoewel ik er absoluut niemand toe zou willen aanzetten, acties van individuelen en of groepen individuen om deze vrouw zich vrijwillig voor levenslange opsluiting te laten opgeven toejuichen! Ik wil niemand oproepen het te doen maar als er mensen zouden zijn die het klooster en deze vrouw zouden terroriseren tot ze weer vast zit zouden ze helden zijn in mijn ogen.
Maar niet doen hoor!

deuZigeZelluf | 13-08-12 | 00:00

Voor dit soort gevallen bestaat tbs. Haar veiligheid in belgie kan niet wotden gewaarborgd dus levenslang in tbs kliniek, klinkt logisch!

analcharist | 12-08-12 | 23:50

Ik dacht dat vervroegde vrijlating een gegeven was en dat het klooster haar dan wel wilde opnemen. Als ik dit zo lees dan begrijp ik dat zonder opname in het klooster er geen vervroegde vrijlating zou zijn?

Ales | 12-08-12 | 23:23

De mogelijkheid hebben om na 1/3e EEN DERDE NB! van je straf vrij te komen is sowieso je reinste volksverlakkerij. Dat de katholieke kindermisbruikers beschermd is geen nieuws, doch dat de Belgische rechtstaat het alleen al overweegt om een medeplichtige aan meervoudige kindverkrachtingen en kindermoorden na enkele jaren vrij te laten, ondanks een veroordeling tot 30 jaar cel is op zich al een schandalige vertoning, maar door het nu ook nog afhankelijk te stellen aan de medewerking een klooster diskwalificeert België zich als geloofwaardige en onafhankelijke rechtstaat.

erik koning | 12-08-12 | 23:03

Je hebt van die leuke geweren met demper waar je op een km. zeer zuiver kunt schieten b.v. een kloosterraampje.

jadoei | 12-08-12 | 22:25

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 22:10
Tja sorry, het was niet lullig bedoeld, maar er klopt iets niet aan je redenering. Zoiets legt het net uit.

Strohond | 12-08-12 | 22:20

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 22:05 | + 0 -
Je voert als argument voor het afnemen van iemands zelfbeschikking aan dat mensen (waaronder je zusje) recht hebben op zelfbeschikking.

Zoiets | 12-08-12 | 22:14

Mededogen van zusters in een klooster is iets waar we in deze tijd en wereld heeel zuinig op dienen te zijn.

brainsalad | 12-08-12 | 22:13

Strohond | 12-08-12 | 22:03 |

Toch klinkt die van pius beter.

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 22:10

Zeg van mijn part gaat ze dood aan een enge ziekte maar vergeving heeft niets van doen met in het gezicht spugen van de nabestaanden of het vergoeilijken van misdaden maar ik begrijp dat dat allemaal best lastig gezien door lieden die alleen maar basale driften tussen misdaad en straf kennen. Affijn ik kan het ook niet hoor, werkelijk vergeven, daarom is het denk ik wel iets om minstens langer over na te denken.

GormSuil | 12-08-12 | 22:06

pius | 12-08-12 | 21:52 |

Het verband is; hecht niet zo veel waarde aan de dood.

Waarom willen we alles en iedereen maar in leven houden?

Mn zusje wilde dood, 'ok dan, als jij dat wil'.

De samenleving wil Michelle/Marc dood, ok sterf!
Maak deze mensen dood! We hoeven ons er niet schuldig om te voelen. Het zijn mensen die niet horen te leven. Het is geen schande om mensen dood te wensen.

Echt niet

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 22:05

pius | 12-08-12 | 21:52 |
Dat is een nette manier om te zeggen dat het slaat als een lul op een drumstel.

Strohond | 12-08-12 | 22:03

Ze heeft die twee jonge meisjes gewoon in die kelder laten kreperen alsof het een paar plantjes betrof die ze verzorgen moest. Die vervolgens heeft meegewerkt aan de ontvoering van een volgend paar kinderen en komt dan na 10 jaar vrij?!
Heb er gemengde gevoelens over dat het dus nog altijd slechter kan dan in Nederland.

Ven1V1d1V1c1 | 12-08-12 | 21:56

Hebben ze in Belgie ook al PvdA en D66?
Wat een zieke wereld! Triest.

Godfried de Bouillon | 12-08-12 | 21:55

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:47

Ik kan een hoop volgen van uw redenering maar zie nog steeds het verband niet geheel. Al is dat ook niet nodig natuurlijk. Dank uw wel voor de uitleg

pius | 12-08-12 | 21:52

aardt | 12-08-12 | 20:53
Deze afschuwlijke zaak toendertijd heel bewust meegemaakt en wat mij betrefd hadden Dutroux en zijn vrouw toen ter plekke afgemaakt mogen worden.
Nu... na zoveel jaar , geen interesse meer of die vrouw nu vast zit of in een klooster word opgenomen.
Velen tonen nu nog hun onderbuik gevoelens maar vraag me af in welke mate men het nog meent !!!!!

depruus | 12-08-12 | 21:51

pius | 12-08-12 | 21:23 |

Ik maakte idd 'n flinke sprong daar. Terechte vraag.

Zit alweer 'n hele tijd naar mn beeldscherm te staren om dat proberen uit te leggen. Het spijt me maar de enige verklaringen die ik kan bedenken zijn nogal fors filosofisch.

Wij, de mens, zijn niets! We stellen niets voor! Existentieel gezien dan. We worden geboren, en dan gaan we dood. Als je op 'n muur een streep trekt van 4,5 meter lang (zolang de aarde bestaat), bestaan wij als mens pas 1 millimeter. I know, das niet leuk om te realiseren maar de Dino's waren er 160 miljoen jaar, wij pas 100.000. Onze dood betekend niets!

Beetje vreemd van mij natuurlijk om de zelfmoord van mn zusje te vergelijken met mijn wens om mensen als Michelle en ook Marc het recht op leven te ontzeggen.

Mijn punt is; waarom niet? In het ene geval wilde ze zelf niet meer leven, in het andere bepalen wij dat.

En ja, ik realiseer me dat dit wel erg ubermenscherig is. Het is ook zeker niet makkelijk. Hij wel, hij niet.
Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat wij niet het recht van Darwin hebben!!

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:47

Even geld overmaken naar de kerk, oh wacht, misschien toch nog maar even niet

Andre1016 | 12-08-12 | 21:42

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:23
Iedereen in België eet toch frieten?
Noem twee meiden laten verhongeren maar passief medeplichtig.

Strohond | 12-08-12 | 21:40


Dit wijf heeft willens en wetens die kinderen een gruwelijke dood laten sterven.
De nabestaanden hebben levenslang..... zou zij ook moeten krijgen.
Werkelijk belachelijk dat een stel nonnen volledig voorbij gaan aan hun leed.

God zag, dat het goed was zeker?
Pleurt op.

Schietmijmaarlek | 12-08-12 | 21:39

@Strohond | 12-08-12 | 21:34

Om en nabij ja;)

pius | 12-08-12 | 21:37

@Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:23
Nonkel,lees u eens in. Het is van de zotte dat madame Martin uit het cachot komt.Den hond vreten geven maar de kinders niet. Actief laten verhongeren dat is het.Dat ze nu geen gevaar vormt gaat er bij niet in.

miko | 12-08-12 | 21:35

pius | 12-08-12 | 21:24
Hoeveel parlementen en kabinetten hebben onze zuiderburen ook alweer? Een stuk of 36?

Strohond | 12-08-12 | 21:34

Smoothar | 12-08-12 | 21:26
Als ik in 0031 woonde stemde ik wellicht PVV.
U bent wellicht niet goed vertrouwd met het gevangenisregime in België. Dat is niet bepaald gebaseerd op dwangarbeid, integendeel. Werken mag maar hoeft niet, het eten is in sommige gevangenissen (o.a. Oudenaarde) bijna een Michelin-ster waard, er zijn sportfaciliteiten, tv-kijken zoveel je wil, enz.
In vergelijking daarmee is het klooster inderdaad strenger. Objectief gesproken kan je niet anders dan dat vaststellen.

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:33

Als ik die Michelle Martin was zou ik toch eens goed nadenken of ik het gevang wel zou willen inruilen voor een klooster.

mijntweecent | 12-08-12 | 21:31

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:23 | + 0 -
De scheidslijn tussen passief en actief vind ik in dit geval erg dun. Dutroux was niet aanwezig en zij heeft er zelf voor gekozen om de hond wel te voeren en de meisjes niet. Ik neig naar actief medeplichtig dan wel hoofdschuldige, niet in de ontvoering en verkrachtig, maar zeker wel in de dood van de slachtoffers.

wazakzegguh | 12-08-12 | 21:30

'Als hij' naar boven gooit.

Mazzeltov | 12-08-12 | 21:27

"En het leven in zo'n klooster is geen pretje"

Godver, U stemt D66 ?

Smoothar | 12-08-12 | 21:26

Maar wat is nu het probleem? De nabestaanden weten nu toch waar ze zit? En die bewaking van dat klooster gaat toch echt niet jaren duren.

terazino | 12-08-12 | 21:25

Ik zou die Dutroux even flink laten waterboarden, zodat hij [hij bijna is gestikt], de namen alsnog noemt van die andere smeerlappen.
Wel in bijzijn van de ouders van de vermoorde kinderen, zodat het corrupte zooitje in Belgie het niet nog eens in de doofpot kan stoppen.
Dat waterboarden mogen ze overigens van mij ook op dat smerige wijf plegen.

Mazzeltov | 12-08-12 | 21:25

miko | 12-08-12 | 21:08 | + 0 -
Zo hee, u slaat een tikkie door, vindt u niet? Als de taliban kindermoordenaars/verkrachters hun zaakje met een roestig mesje afsnijdt, zou ik er inderdaad weinig op tegen hebben. Echter, hebben zij dergelijke straffen voor mensen die hun kleren niet netjes hebben zitten, of verkeerd naar een ander persoon kijken. Derhalve voel ik geen enkele verbintenis met de taliban.
U snapt toch zeker zelf ook wel dat de woede-uitingen die hier worden geplempt grotendeels voortkomen uit de afkeer van het feit dat dat wijf gewoon haar straf ontloopt door een of ander godje erbij te halen? Maar ik blijf erbij dat ik er niet rouwig om zou zijn als iemand haar zou omleggen...

wazakzegguh | 12-08-12 | 21:25

En wat betreft al die kut priesters en nonnen, laten we de watergeuzen opnieuw invoeren. Die maakten wel korte metten met dat gespuis.

Smoothar | 12-08-12 | 21:24

@Strohond | 12-08-12 | 21:22

Dat niet alleen. België is op meer terreinen een enigma.

En niet in positieve zin.

pius | 12-08-12 | 21:24

miko | 12-08-12 | 21:18
Er gaat niet het minste gevaar uit van Mevr. Martin. Ze is passief medeplichtig aan alles wat Dutroux uithaalde, maar daar houdt het dan ook op. Ze heeft meer te vrezen van de maatschappij dan omgekeerd.
En het leven in zo'n klooster is geen pretje. Ze zal wellicht harder moeten werken dan in de gevangenis, en ik weet uit goede bron dat de nonnen géén frieten op het menu zetten.

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:23

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:19

Indrukwekkende tegel maar het eind is een beetje paradoxaal. Ik kan het een niet met het ander verbinden wat je conclusie betreft.

Kun je dat toelichten misschien?

pius | 12-08-12 | 21:23

pius | 12-08-12 | 21:14
Bij gebrek aan een eerlijk rechtssysteem, wordt het helaas een complottheorie.

Strohond | 12-08-12 | 21:22

Gewoon op de brandstapel die heks.

Smoothar | 12-08-12 | 21:22

miko | 12-08-12 | 21:10 |

Hey, das ook toeval, mn zusje heeft 2 jaar geleden je advies al ter harte genomen. Van de balustrade gesprongen met 'n touw om d'r nek. Hartstikke morsdood, godverdomme.

En toch, we gaan allemaal. Ze kon het niet aan. Het leven was te zwaar voor dr. Persoonlijk vond ik het niet echt nodig, beetje laf zelfs. Maar is dat niet je ultieme vrijheid; zelf mogen beslissen dat het genoeg is.

Ik hield van dr, ik hou van dr. Maar het laatste wat ik wil is dat ze pijn heeft. Dus mag ze mag mij beslissen dat ze niet hier wil zijn. Fuck, ik mis 'r, ben ook boos. Maar dat recht heeft ze.

Net zoals ik denk dat wij het recht hebben om voor anderen te beslissen dat ze hier, of niet, mogen zijn.

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:19

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:15 | + 0 -
Als er een dik slot op haar deur zit, dat er alleen af mag als ze moet vreten en bidden, vind ik het al een heel ander verhaal.

wazakzegguh | 12-08-12 | 21:19

@Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:15
En een klooster is altijd handig,heeft vele kleine kamertjes kerkers, kelders en andere knusse ruimtes waar je dingetjes kunt doen.
En waarom zou een kerkelijke instelling vertrouwd moeten worden met misdadigers? Straks haalt mevrouw martin weer wat uit en dan plaatst men har over naar een ander klooster.klinkt bekend niet/

miko | 12-08-12 | 21:18

@Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:15

Ik ben het met u eens. Deze Nonnen nemen deze niet lichte verantwoordelijkheid vanuit hun overtuiging.

Dat is wat waard.

pius | 12-08-12 | 21:18

Ik ga ook in Jezus geloven.

ProAsfalt | 12-08-12 | 21:18

Die nonnen doen potverdikke wat al die faalpolitici niet eens durven. Een misdadiger bij hun thuis opnemen, gratis en voor niks. Ik kan niet anders dan hun moed bewonderen, want zoals het plempsel van Nanninga bewijst gaat het tegen de tokkie-opinie in.
50 jaar geleden bestond dit principe overigens óók al. Toen noemde men het "verbeteringsgestichten", een lichte versie van de gevangenis.
Ik vind het een prima oplossing voor de kloosters die meer en meer leeg komen te staan.
De nonnen nemen - gratis - de taak van cipier op zich. Ze besparen de maatschappij een fortuin, en bovendien nemen ze de volle verantwoordelijkheid.
En ja, de nonnen hebben al uitvoerig met de familie van de slachtoffers gesproken.

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 21:15

@Strohond | 12-08-12 | 21:12

België is 1 grote complottheorie daar heeft u gelijk in.

Absurdistan.

pius | 12-08-12 | 21:14

De onderste steen is nog lang niet boven. Het heeft er alle schijn van dat er in België een vergelijkbaar netwerk actief is als in Nederland. Dan doel ik natuurlijk op Demmink en zijn vriendjes. Zelfs Amerikaanse politici vragen zich nu af wat er in Nederland aan de de hand is.

Laurent Louis heeft in België geprobeerd om de beerput te openen, maar vanzelfsprekend is hij door de Belgische elite weggezet als een achterlijke mafketel.

Het verbaast mij in ieder geval niet dat deze kindermisbruiker vrijgelaten wordt. Dat er religieuze gekkies zijn die hieraan meewerken is logisch, gezien het massale kindermisbruik gefaciliteerd door het Vaticaan.

Strohond | 12-08-12 | 21:12

Kaas is er ook weer!

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 21:11

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 20:59 |

Beseft u zich, dat u met dit soort opvattingen de mensheid kan vernietigen?

Niet de aarde natuurlijk, die redt zich wel. Overleeft al de grootste ellende voor 3,5 miljard jaar, dan kan ie onze 200.000 jaar ook wel aan. Nee, ik bedoel de mensheid. Niet eens homo sapiens, maar de beschaafde mens.

Wat u voorstelt is om tegen de natuur in te gaan.
Om wat fout is, toch in stand te houden.

Nee, niet! Dat mens moet dood! Simpel!

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:11

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:01
Als het jou dan toch niet uitmaakt *touwtje aangeeft*

miko | 12-08-12 | 21:10

@wazakzegguh | 12-08-12 | 21:06

Perfectie is het einde daarna is er niets meer te winnen. Dus je kan het van meer kanten bekijken.

pius | 12-08-12 | 21:10

@wazakzegguh | 12-08-12 | 21:01
Je retoriek met betrekking op roestige messen etc ,ja dat is net zo barbaars.Dat je dat niet wil zien maakt jouw in mijn ogen ook een beetje eng.Ik zou eens gaan solliciteren bij de Taliban

miko | 12-08-12 | 21:08

@mevr. Nanninga,
Amen. Ook al is dat ietwat misplaatst misschien.

Joost Maghetweten | 12-08-12 | 21:07

Het ligt vreselijk voor de hand om nu allemaal verbanden te leggen met het feit (feit ja) dat kindermisbruik in de katholieke kerk niet als probleem gezien wordt, sterker nog...... Maar hoe kan in een seculiere staat in godsnaam, een groepje nonnen, omdat ze kennelijk nonnen zijn, ook maar iets van doen hebben met de ten uitvoerbrenging van een door een rechter opgelgde straf. Dit land grenst dus aan de onze.

oorb | 12-08-12 | 21:07

pius | 12-08-12 | 21:03 | + 0 -
Ben ik toch nog IETS met u eens. Ik ben ook tegen Ubermensch-denkers. De mens doet de natuur namelijk een groot plezier door de 'foutjes' in leven te houden. Hierdoor zal de mens een stuk sneller uitsterven en dat is mooi...

wazakzegguh | 12-08-12 | 21:06

@ Drs. F.a.F

Homo homini lupus!

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 21:05

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:01
Ik neem aan dat u van harte bereid bent de injectie toe te dienen?

FreeElectron | 12-08-12 | 21:05

@wazakzegguh | 12-08-12 | 20:54
Wie zegt vergeven?Ik niet! En inderdaad, degene die mijn dochters zou vermoorden gun ik niets anders dan een miserabel leven of zelfs een pijnlijke dood.Maar ik kan uit ervaring spreken dat wraakgevoelens je geen beter leven geven zelfs bij vervulling niet.
Ben gotver Jezus niet!

miko | 12-08-12 | 21:04

@Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:01

Een pleidooi voor de Übermensch. Fascinerend.

pius | 12-08-12 | 21:03

Wat ik dus oprecht niet begrijp is de obsessie van de mens met het leven?

Iedereen gaat dood, live with it!

Waarom, en dit is echt 'n serieuze vraag, mogen wij als meerderheid niet beslissen dat iemand dood móet?!

Het stelt niets voor, de dood. Tis even vervelend voor je nabestaanden. Damn, dat kan ik uit ervaring bevestigen. Maar toch, het is zo normaal als adem halen, doodgaan.

Ik denk dan aan dat vogeltje dat uit het nest gemikt is door mams omdat ie ziek was. Zieluug, nee niet, natuur. Was 'n misdruk. Darwin calling.

Waarom moeten wij leven met de (financiele) last van moordenaars, verkrachters en noem ze maar op?
Volgens de evolutietheorie worden wij als mens alleen maar beter door deze foutjes uit te roeien.

Ik zeg; kill 'em all!!

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 21:01

miko | 12-08-12 | 20:56 | + 0 -
Als in uw ogen een kindermoordenares afknallen barbaarser is dan jonge kinderen laten verkrachten en verhongeren, is er toch iets goed mis in uw denkwijze...

wazakzegguh | 12-08-12 | 21:01

Wie weet voeren die nonnen wel een gruwelijke middeleeuwse lesbische ´Bruiden v Jezus` orgie uit in dat klooster.Markies de Sade was ook Katholiek.

Ratzing. | 12-08-12 | 21:00

van een gevangeniscel naar een kloostercel... wat een bevrijding...

Zyprexa20mg | 12-08-12 | 20:59

En nog steeds geen levensteken van Kaas...

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 20:59

Omdat vergeving altijd sterker is dan haat heb ik respect voor het feit dat de nonnen - tegen hun eigen zin - hun principes volgen.
Bovendien bewijzen ze de maatschappij een dienst doordat hun klooster nu als gratis gevangenis dienst doet, in plaats van de vele honderdduizenden euro's die een echte cel per jaar kost.
Voor de rest is het ook zinloos om Martin nog langer in een echte cel te houden. Ze vormt geen enkel gevaar voor de samenleving, ze vormt hooguit een gevaar voor zichzelf.
Bovendien acht ik de kans groter dat iemand als een beter mens uit een klooster komt dan uit een gevangenis. Wat uiteraard niet wil zeggen dat gelijk wie in aanmerking komt voor opsluiting in een klooster. Zoiets kan enkel voor mensen met een zeer geringe kans op herval.

Nonkel Frituur | 12-08-12 | 20:59

relatief | 12-08-12 | 20:55 | + 0 -
U vertelt mij niet dat u het verschil niet ziet tussen mensen die ziek zijn (inclusief drugsgebruikers) en mensen die hun rechten verspeeld hebben door onschuldige kinderen te laten verkrachten en verhongeren? De eerstgenoemden zijn verworpen om iets waar ze zelden iets aan kunnen doen, de laatstgenoemden... nou ja, laat ook maar, het is jullie 'vergevingsgezinden' toch niet aan het verstand te peuteren dat er grenzen zijn aan barmhartigheid.

wazakzegguh | 12-08-12 | 20:59

Psychopaten, oorlogsmisdadigster en zedendelinquenten zijn 1 met god, wat deze ziekengeesten worden door de kerk graag in huis gehaald. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen

toetanchamon | 12-08-12 | 20:57

@wazakzegguh | 12-08-12 | 20:54

Ik geloof helemaal niets. Of het moet zijn dat jij woorden in mijn mond legt.

Dat geloof ik wel.

pius | 12-08-12 | 20:56

@wazakzegguh | 12-08-12 | 20:50
Maakt ons dan beter dan de daders als we tot nog barbaarser daden overgaan? Nee hoor, gewoon kamertje maken.Tuintje erbij en daar mogen ze zitten tot aan hun laatste reis(mits ze geloven)
En het mag soft klinken maar daders zijn ook iemands kinderen .Verder kan er dan eens goed naar hun psyche gekeken worden misschien leren we nog wat. Als je een patroon ziet dan kun je wat voorkomen en dat zie ik liever.Dat kindermishandeling/misbruikt etc gewoon daalt.

miko | 12-08-12 | 20:56

Wallonië is trouwens een der meest fascinerende, prachtige maar ook abjecte en lugubere streken van Europa. Het Transsylvanië van de lage landen.

Er huist van alles daar.

pius | 12-08-12 | 20:55

Zo. En dan is het tijd voor Zomergasten, een van de weinige programma's die de ellende op tv overstijgt.

^•ut*

Bakito | 12-08-12 | 20:55

25TaLife | 12-08-12 | 20:23 | + -3 -

Eens! De kerk heeft zich altijd ingezet voor de 'verworpenen der aarde', vroeger melaatsen, andere zieken, drugsgebruikers en nu mevr. Dutroux. Streng tegen de zonde, barmhartig tegen de zondaar. Ik heb er respect voor.

relatief | 12-08-12 | 20:55

Miko en pius:
jullie geloven werkelijk dat je je betet voelt wanneer je de moordenaars van je bloedeigen dochter vergeeft in plaats van de hele wereld (henzelf incluis) een plezier te doen door hun miserabele leventje te eindigen? En dat mag van mij best op een heel humane manier, hoor...

wazakzegguh | 12-08-12 | 20:54

Extreemrechts kamerlid choqueert met foto's van autopsie Julie en Mélissa
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...

"Andere medeplichtigen?

Hoe die foto's dan precies zijn punt kracht bijzetten? 'Op basis van de beelden en het medische dossier wil ik duidelijk maken dat de stelling dat de meisjes de hongerdood stierven terwijl Dutroux opgesloten zat, geen steek houdt. Het lijkt aannemelijk dat ze stierven aan de gevolgen van misbruik', aldus Louis."

prekert | 12-08-12 | 20:53

@depruus | 12-08-12 | 19:54
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als deze dingen toentertijd meegekregen had, had je wel anders gereageerd.

aardt | 12-08-12 | 20:53

@miko | 12-08-12 | 20:16
Mijn idee! opsluiten en sleutel weggooien.

deraderendraaien | 12-08-12 | 20:52

@miko 20:46
Om wegpiraten te pakken staat de politie ook niet midden op een rotonde met een camerateam van John de Mul en een gedrild arrestatieteam, maar subtiel verscholen in de bosjes of achter een reclamebord van Nekpijn.nl

Als je iets wilt vangen bij het vissen moet je niet stampen of hardop praten.

Bakito | 12-08-12 | 20:52

miko | 12-08-12 | 20:46 | + 0 -
Er is dan ook een levensgroot verschil tussen pedofielen en pedoseksuelen. Hoewel pedofielen ook schade aanrichten door een markt voor kinderporno te creeren zijn deze mogelijk nog te sturen, maar op pedoseksuelen mogen ze wat mij betreft roestige-mesjes-fans loslaten.

wazakzegguh | 12-08-12 | 20:50

@miko | 12-08-12 | 20:48

Eens. Een Moord maakt vele slachtoffers op velerlei manieren.

pius | 12-08-12 | 20:50

miko | 12-08-12 | 20:46

Inderdaad. Dit soort ongedierte moet je voorgoed uit de samenleving verwijderen.

brutus68 | 12-08-12 | 20:50

@pius | 12-08-12 | 20:47
*vuist op het hart* eeeej swa!

miko | 12-08-12 | 20:49

@pius | 12-08-12 | 20:43
Dat valt dan ook weer te betwijfelen.Mensen geleid door wraakgevoelens hebben zelf vaak een miserabel leven.Niet vergeven is een ding wraak kan aan je eigen ziel vreten.

miko | 12-08-12 | 20:48

@miko | 12-08-12 | 20:46

*boks geeft*

pius | 12-08-12 | 20:47

@redaksie, omdat jullie het niet doen, dan maar van mij:

Doodstraf weer invoeren?
[ ] Ja absoluut, want sommige mensen hebben het recht op leven verspeeld!
[ ] Nee, want criminelen hebben meer rechten dan slachtoffers!

Ruim op dat zooitje! Misdruk. Gevalletje Darwin. Weg ermee, niemand zal ze missen! Het zou verdomme es tijd worden dat we wat oude instincten herintroduceren.

Niemand jankt als 'n verradelijke leeuw of aap gedood wordt door de groep omdat ie zich misdragen heeft.
Nou dan, sterf Michelle! Sterf!

U are the weakest link!

Drs. Facts n Figures | 12-08-12 | 20:47

De vrouw heeft niets gedaan, dat is nu juist het kwalijke. Gruwelijke misdrijven helpen faciliteren. Niets gedaan om deze te voorkomen, door te zwijgen. Maar dat levert nu eenmaal geen levenslange gevangenisstraf op. Net als Volkert heeft ook mevrouw Dutroux recht op vrijlating.
Het zou verstandig zijn deze zaak aan te grijpen om de wet ingrijpend te veranderen in vergelijkbare situaties.
Maar dat gaat niet gebeuren. Dit wordt een ouderwetse heksenjacht. Klooster in de fik. Politiebescherming. Het hele circus.

SjakkieBaggen | 12-08-12 | 20:47

@pius | 12-08-12 | 20:38
Nee precies hetzelfde!

@Bakito | 12-08-12 | 20:39
Inderdaad,ik onthoud me dan ook van het doorsnee roestige mes/aan de ballen ophangen commentaar.Ik denk dat het heel moeilijk zal zijn om pedo's uit hun schulp te laten kruipen en ze hulp te bieden.Omturnen geloof ik niet in maar wel neutraliseren.Echter degene die zo zwaar in de fout gaan als mevrouw Martin daar moet je al niet al teveel tijd meer aan besteden maar verwijderen uit de maatschappij.

miko | 12-08-12 | 20:46

Voor mij staat iedere godsdienstige organisatie gelijk aan een criminele organisatie. Basta!

Sorry, geen dienst | 12-08-12 | 20:43

@wazakzegguh | 12-08-12 | 20:41

Dan ben je een gelukkig mens.

pius | 12-08-12 | 20:43

pius | 12-08-12 | 20:40 | + 0 -
Ik geloof niet in dat soort onzin... sorry.

wazakzegguh | 12-08-12 | 20:41

@wazakzegguh | 12-08-12 | 20:39

En zijn eigen ziel vernietigd. Moord blijft nimmer onbestraft namelijk.

Wat de reden ook is.

pius | 12-08-12 | 20:40

Waarom is dit stuk stront niet veroordeeld voor kindermoord? Daar is zij zo mogelijk nog schuldiger aan dan Dutroux. Fijn om te weten dat luchtkasteelgelovers dat wezen willen vergeven en opnemen in hun midden, maar dat versterkt slechts mijn verlangen naar een incident waarbij een moedig iemand een kogel door haar rotte kop jast...

wazakzegguh | 12-08-12 | 20:39

@miko
Om ze humaan op te sluiten, zul je pedo's toch moeten traceren voordat ze actief worden en dat zal voornamelijk moeten gebeuren o.b.v. vrijwilligheid. Het lijkt me onwenselijk om ze op te jagen, waarbij ze hoogstwaarschijnlijk over gaan tot wanhoopsdaden.

Bakito | 12-08-12 | 20:39

@miko | 12-08-12 | 20:36

Volgens mij beweer ik weinig anders dan jij.

pius | 12-08-12 | 20:38

De katholieke kerk heeft het nu eenmaal goed voor met volwassenen die zieke dingen doen met kinderen.

hunkerdrift | 12-08-12 | 20:37

@Mazzeltov | 12-08-12 | 20:27

Dat roep jij hier regelmatig. Zo regelmatig dat ik me afvraag of het komt uit oprechte woede over de daad en maatschappelijke betrokkenheid of uit persoonlijke defecten.

Ik gok het laatste.

pius | 12-08-12 | 20:36

@pius | 12-08-12 | 20:32
Geesteszieken maken geen fouten in hun eigen ogen en verdienen dus geen tweede kans.Voor je het weet heb je een kelder vol lijken

miko | 12-08-12 | 20:36

En de heer zag dat het goed was.....

joyriders | 12-08-12 | 20:34

Zwijggeld? Naar verluid heeft Dutrouwx die kinderen niet voor zichzelf ontvoerd. In de getuigenissen van de kinderen zitten grote witte vlekken waarbij zij zich niet kunnen herinneren wat er is gebeur. Wie weet,

Ko Reander | 12-08-12 | 20:34

Daarom lees ik nou Geenstijl. Nanninga heeft het zeer goed verwoord.

Ome Gijs | 12-08-12 | 20:33

@Bakito | 12-08-12 | 20:28
Iets,er zal geen herhaling zijn.Ver kunnen de razzia's achterwegen blijven.Gewoon humaan opsluiten hoeft voor mij geen water en brood te zijn maar wel weg uit onze maatschappij.

@Stormageddon | 12-08-12 | 20:26
Ouder dan de slachtoffers van mevrouw Martin.Om even on topic te blijven.

miko | 12-08-12 | 20:32

Aangezien de onbehandelbaarheid van dit soort daders nogal hoog is en het risico op recidive hoog ben ik van mening meest dat levenslang de meest humane optie is voor iedereen. Terwijl ik over het algemeen voor een tweede kans ben.

pius | 12-08-12 | 20:32

25TaLife | 12-08-12 | 20:23 | + -2 -
Zum Kotzen.

Betadine | 12-08-12 | 20:30

@miko
Eenmaal gepakt inderdaad nooit meer vrijlaten. Niettemin is het in praktisch opzicht maar de vraag of volkswoede, razzia's en middeleeuwse straffen potentieel misbruik per saldo doet afnemen.

Bakito | 12-08-12 | 20:28

-weggejorist-

Mazzeltov | 12-08-12 | 20:27

Off topic, ned.2 zomergasten:
Wat is Lieke Lamb oud geworden zeg.

Stormageddon | 12-08-12 | 20:26

Heb best respect voor de moeilijke en moedige keuze van de nonnen. Daar waar de vreselijke total FUCKUP van het belgische rechtssysteem met haar zwaar vertiefde schoften van corrupte rechters gedoogd worden. Daar wordt die MEGAFAAL van vrijlating afgewenteld op de nonnen ???

Dacht het dus niet!!!! Als er dus sprake mocht zijn van "eigen rechter" spelen dan zullen de rechters die dat wijf vrij laten als eerste aan de beurt moeten zijn en niet de nonnen die met afschuw in hun hart de richtlijnen van hun geloof volgen.

25TaLife | 12-08-12 | 20:23

@Bakito | 12-08-12 | 20:18
Heb je helemaal gelijk in maar o toekomstig kinderleed te voorkomen moet dit soort mensen niet vrij komen.Op de antillen zit ook een kindermoordenaar vast,geen spijt niks.Je houd je hart vast mochten dit soort mensen weer vrij komen.http://www.rnw.nl/caribiana/article/honderden-handtekeningen-tegen-vrijlating-moordenaar

miko | 12-08-12 | 20:23

En wij maar afgeven op onze justitie, maar in het land van Nonkel Frituur zijn ze nog veel gekker.

Stekeltje | 12-08-12 | 20:21

Als misdadigers tegen de menselijkheid moet je natuurlijk wel solidair zijn met elkaar, ik begrijp die nonnen wel.

Betadine | 12-08-12 | 20:21

Mooi stuk, mevr. A. Nanninga.

Glas Koning | 12-08-12 | 20:20

Weet je? Dit is niet eens zo erg.. laat haar maar vrij... laten die nonnen haar maar opnemen.. gewoon doen! Aangezien dit zo hemeltergend indruist tegen het rechtvaardigheidsgevoel van de families,van het land en de bevolking,weet ik zeker dat deze feeks nog steeds gaat krijgen wat haar toekomt.. laat vrij joh! We gaan het meemaken...

Man-Bijt-Hond | 12-08-12 | 20:19

Dit is geen zonde die je kunt vergeven. Dit is een misdaad tegen de menselijkheid waarvoor je de rest van je leven zou moeten boeten in eenzame opsluiting. De doodstraf was beter geweest.

Miep Scharensliep | 12-08-12 | 20:19

@Boniwee | 12-08-12 | 20:16
Leer lezen,het was een reactie op.En nu een excusez moi zwitsal!

miko | 12-08-12 | 20:19

@miko
Deze vrouw mag van mij wegrotten in hel hoor, maar om kinderleed/-misbruik te voorkomen is meer nodig.

Het welzijn van kinderen mag in mijn ogen prioriteit nr1 worden voor de politiek. Wij volwassenen redden ons wel.

Bakito | 12-08-12 | 20:18

Je kan van de eurofielen zeggen wat je wilt, maar de 'weg met ons' boodschap is bij onze zuiderburen in ieder geval al goed doorgekomen.

Cuyahoga | 12-08-12 | 20:17

@deraderendraaien | 12-08-12 | 19:59
Ik ben absoluut niet voor middeleeuwse praktijken of sharia achtige toestanden.Maar dit soort mensen verander je niet,kan niet. Dan moet je als overheid dat risico niet willen nemen.Gewoon een cellen complex waar dit soort mensen lekker bij elkaar zitten tot eind der tijden.Geef ze een tv,boeken, een nintendo, whatever maar ik wil niet dit soort creaturen loslopend in de maatschappij.

miko | 12-08-12 | 20:16

Ach ja de Gristenhonden, die hebben zo'n prachtige traditie wat kindermisbruik betreft dat ze daar vast een geweldige tijd tegemoet gaat.

Ommie de HaatMoker | 12-08-12 | 20:16

@miko | 12-08-12 | 20:10

Juist.... de kinderen in Noord Korea hebben het erger dus waar hebben we het over ? Ik kost van u manier van redeneren.

Boniwee | 12-08-12 | 20:16

een paar aflaatjes en wat weesgegroetjes en je bent volkomen herboren. kost wat, maar dan heb je ook wat.
.
aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er juist heel wat mensen zitten te wachten op de vrijlating van dit monster... ik noem de zaak volkert.
sommige mensen kunnen beter vrij zijn.

zoalshetis | 12-08-12 | 20:15

"Oog om oog, tand om tand" , dus laat haar maar lekker wegkwijnen in een cel van 1 x 3.

Cor Rupteling | 12-08-12 | 20:15

Ik weet niet of er veel mensen 'Sons of Anarchy' kennen, maar daar hadden ze een andere manier om met kinderverkrachters om te gaan.
Iets met een scherp mes en onverdoofd.
Dat zou deze mevrouw ook verdienen in plaats van opgenomen worden in de genade van een eeuwenoud pedo-netwerk.

Cuyahoga | 12-08-12 | 20:14

frut666 | 12-08-12 | 20:10

Yep, je kan er op wachten dat er een klopjacht gaat komen op die bitch. Die gaat wensen dat ze gewoon nog in de bajes zat...

brutus68 | 12-08-12 | 20:13

Idioot, achterlijk, blabla et cetera.

En toch...
Eindelijk wordt hier een keer aangetoond dat leven in een klooster zoiets is als in de gevangenis zitten.

Arme nonnen...

Kapitein Sjaak Mus | 12-08-12 | 20:11

ze krijgt deze kans omdat ze een vrouw is. Sexisme is diep doorgedrongen.
Ze stond onder "zijn invloed". Met dezelfde rechtvaardiging als waarmee pooiers ineens zware criminelen zijn (terwijl t gros van de nl grietjes volkomen vrijwillig in de prostitutie werkt) en waarmee leraren vervolgd en leraressen berispt worden komt dit monster vrij terwijl haar man ( laten we wel wezen, Martin heeft de meisjes laten verhongeren niet Dutroux) levenslang vast zit.

2emeREP | 12-08-12 | 20:11

Ze zeiden het in de middeleeuwen al he? "Al zou een mens alle aardse zonden op zijn geweten hebben, dan nog, als hij op zijn sterfbed maar oprecht berouw heeft, worden al zijn zonden vergeven" (Uit Mariken van Nieumeghen; 1518). Zie maar weer eens hoe ze met hun tijd zijn meegegaan.

Maar goed, het is bekend waar dat klooster ligt, dus ik verwacht om eerlijk te zijn dat het niet lang meer zal staan zodra die heks daar haar intrek genomen heeft.

frut666 | 12-08-12 | 20:10

@Bakito | 12-08-12 | 19:57
Terwijl de verontwaardiging zich richt op deze mevrouw worden er momenteel nog steeds wereldwijd duizenden kinderen geslagen en misbruik. Laten we daar ook onze energie op richten.
Dat had je ook kunnen schrijven.

miko | 12-08-12 | 20:10

Dit stuk is me uit het hart gegrepen, schande dat deze %$#@ vrij kan komen.

SatchRules | 12-08-12 | 20:10

Eén biecht en uw zonden zijn u vergeven.
Zo doen de paapsen dat.

boasatlas | 12-08-12 | 20:07

irma zonderboezem | 12-08-12 | 20:00

Beest? Beesten doen dit soort dingen niet. Dieren kunnen wreed zijn, vreten elkaar op etc, maar die weten niet beter. Martin wel. Vandaar dat die heks nooit meer vrij rond mag lopen.

brutus68 | 12-08-12 | 20:05

depruus | 12-08-12 | 19:54
Die trut mag nooit meer vrijkomen en mag wat mij betrefd wegrotten in de cel !
En dan nog interesseert het mij niet !

depruus | 12-08-12 | 20:04

dat de pleuris in en om het klooster moge uitbreken...

(c)ZWITSUL | 12-08-12 | 20:02

@xxIxx | 12-08-12 | 19:56
Krijgen die daar hun gemoedsrust mee terug?

deraderendraaien | 12-08-12 | 20:02

die ouwe nonnekes zien zo'n jong meiske als Michelle wel zitten natuurlijk he.

damnschreeuwer | 12-08-12 | 20:02

LaRo | 12-08-12 | 19:49
Je loopt achter. De eerste reeks comments kregen allemaal veel minkudo's.
Vandaar mijn posting.

ZDEV | 12-08-12 | 20:00


brutus68 | 12-08-12 | 19:53 | + 0 -
Als je maar zegt echt oprecht spijt hebt is het klaar voor katholieke kerk. Komt natuurlijk retehandig uit deze ' spelregel' . Ik denk dat als je je als een beest hebt gedragen je je rechten als mens kwijt zou moeten raken.

irma zonderboezem | 12-08-12 | 20:00

@miko | 12-08-12 | 19:54
De tranen schieten weer in m'n ogen bij deze aanblik wetend wat die gifbal heeft gedaan.
Dat kreng verdient het niet on vrij te zijn!
Ook niet onder de vleugels van de hypocriete kindermisbruikende kerk!

deraderendraaien | 12-08-12 | 19:59

@truusch | 12-08-12 | 19:45
Mevrouw is al aan haar derde kans bezig.Verder was het geen eenmalige gebeurtenis.Manlief heeft eerst vij meisjes met haar medeweten verkracht daarna er nog eens 6 ontvoerd en verkracht,keer op keer en zij heeft kinderen van 8 jaar laten creperen in een cel van 1 bij 3 meter? Vrijkomen? Nee nooit nimmer niet.Daar mag men een persoonlijke collecte voor doen.Van een kat maak je geen hond.Ik hoef geen middeleeuwse praktijken maar dit soort mensen moet werkelijk uit de maatschappij.En daar betaal ik liever voor dan voor kunst subsidies

miko | 12-08-12 | 19:59

God gaat sowieso alle papen de hel in flikkeren vanwege hun afgoderij.

sjaakdeslinksesul | 12-08-12 | 19:59

De gelovige mannen doen het de vrouwen doen de nazorg. ... Welkom bij het geloof. ... Geloof ik. .. Niet

muurpissertje | 12-08-12 | 19:57

Terwijl de verontwaardiging zich richt op deze mevrouw worden er momenteel wereldwijd duizenden kinderen geslagen en misbruik. Laten we daar onze energie op richten.

Bakito | 12-08-12 | 19:57

Kunnen we niet zo'n raket uit Londen op dat klooster richten? Dan zijn we in één klap van een hoop rottigheid af.

McSnor | 12-08-12 | 19:57

Beetje eenzijdig verhaal. Ook graag de andere kant van de medaille belichten.

Wel heeft ze tot nu toe 265 euro gespaard en stort ze elke maand 5 euro op een rekening voor de nabestaanden.
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...

xxIxx | 12-08-12 | 19:56

Het is Belgie... NIET Nederland dus waar maken jullie je druk over, mij interesseert het geen ene reet of mevr nu vrij komt of eeuwig in de cel zit.
Gaan we ons morgen ook bemoeien met een gevangene in Zimbabwe die eventueel vervroegt vrij gelaten word ?

depruus | 12-08-12 | 19:54

Deze mevrouw heeft dus deze kinderen laten verhongeren.De hond kreeg eten maar deze kleine meisjes heeft ze laten creperen.ZIJ heeft ze dood laten gaan.Dus is zij de kindermoordenaar.
Ze moet niet naar een middeleeuws klooster maar naar een middeleeuwse kerker.
www.jeanyveshayez.net/images/049-32jm....

miko | 12-08-12 | 19:54

ik vind het plannen van een aanslag in dit geval niet vreemd. Maar dan krijg je pas echt problemen tegenwoordig. Terwijl je in de tijd van Jezus dan gewoon een held zou zijn geweest.

2emeREP | 12-08-12 | 19:53

Monsters vrijlaten is wat mij betreft net zo erg als onschuldigen levenslang opsluiten. Dit soort 'mensen' zouden nooit van hun leven meer het daglicht mogen zien. De enige voorwaarde waaronder zij van mij zou mogen worden vrijgelaten is om vervolgens naakt gedeporteerd te worden naar de taliban ( vrij naar Ari Gold.)

H.Stiglitz | 12-08-12 | 19:53

Volgens mij hoort die Martin gewoon in de bajes of een gesloten kliniek thuis. Dat ze tot inkeer is gekomen, of berouw heeft, gaat er bij mij niet in. Ze heeft indertijd totaal geen empathie getoond voor die arme meisjes, mevrouw is gewoon een sociopaat annex psychopaat van het ergste soort. Mooi weer spelen in een klooster, ik denk niet dat daar veel terecht van gaat komen....

brutus68 | 12-08-12 | 19:53

Vreemd quote in het trouw stukje : Deze vrouw is, anders dan haar ex-man, niet tot levenslang veroordeeld en komt dus ooit vrij.
Men wil het doen voorkomen dat haar ex-man dus nooit vrij komt daar hij tot levenslang in veroordeeld.
Wetende dat in België helemaal geen levenslang bestaat, zoals we wel in Nederland kennen, waar levenslang ook echt levenslang is.
Mits Beha Bilderberg anders besluit, dat dan wel weer.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-08-12 | 19:51

Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.

Steven Weinberg

DreqNeqSchot | 12-08-12 | 19:51

Sorry voor de 2e keer

LaRo | 12-08-12 | 19:51

@irma zonderboezem | 12-08-12 | 19:46
Yup! omdat ze nog steeds gehoor geeft aan het laat de kinderen tot mij komen. Zij brengt ze graag snap je?

deraderendraaien | 12-08-12 | 19:51

@truusch | 12-08-12 | 19:45 |

Beide opties zijn wat mij betreft mogelijk in dit soort gevallen. Misdaden tegen de menselijkheid, dat is wat zij en haar man hebben gepleegd. Vergelden en voorkomen zouden moeten prevaleren boven "rehabilitatie". Boeit me niet hoeveel belastinggeld dat moge kosten. Gerechtigheid, onbetaalbaar!

Parel van het Zuiden | 12-08-12 | 19:50

"Marc Dutroux en Michael jackson zitten op een schip. Het schip zinkt en ze horen via de intercom "The ship is sinking! Women and children first!" Michael Jackson roept "f*** the children!", Marc Dutroux roept "Hebben we daar nog tijd voor dan?" :)

sleintiel | 12-08-12 | 19:50

-weggejorist-

LaRo | 12-08-12 | 19:49

Wie minkudo's uitdeelt is een pedo.
IP adres en anusdiameter graag. Nu!
ZDEV | 12-08-12 | 19:37

Slaat ook nergens op. Denk eens na. Als je het ergens niet mee eens bent, ben je niet op eens een pedo. Dat is een belediging/ beschuldig van 't ergste soort. Heb liever zelf ook liever een pedo dood dan levend. Maar om dat te zeggen over iemand die minkudo's geeft....

LaRo | 12-08-12 | 19:49

Het is het zoveelste voorbeeld van religieuze voorkeursrechten. Als ze zich in plaats van in een klooster gewoon in een vinexwijk had gevestigd, en als poetsvrouw was gaan werken zou ze nog gewoon hebben vastgezeten. Als je vroeg wilt vrijkomen is het advies bijbels of korans te gaan lezen in de gevangenis, daar flink mee te koop te lopen en je na vrijlating in de armen van een kerk te storten.

aceofspades | 12-08-12 | 19:49

De Paus vindt het prima allemaal. Weer een zieltje/slaafje erbij.

M@verick | 12-08-12 | 19:48

Verstandarme klaren... Daarom zitten ze ook opgesloten.

Padvark | 12-08-12 | 19:48

Ik vind dit een non-item.

McSnor | 12-08-12 | 19:47

Ik denk dat het snel met de rust gedaan is van de nonnen, vanaf het moment dat dat sorry excuse for a woman geval daar voet over de drempel zet.
En terecht.

GeflipteVlaflap | 12-08-12 | 19:47

-weggejorist-

Pietje Pelle | 12-08-12 | 19:47

Vrijkomen omdat je in een klooster gaat wonen?? Is dat de voorwaarde? Ze zijn nog gekker dan hier in dat Belgie.

irma zonderboezem | 12-08-12 | 19:46

De enige manier waarop die nonnen nog aan nieuwe intreedsters kunnen komen: tweedehandsjes van Justitie. Ernstige psychische of criminele gebreken geen probleem.

M@verick | 12-08-12 | 19:45

tja belgie heeft nu eenmaal niet de sharia!
Mensen krijgen een tweede kans als men zich goed gedraagt in het gevang en men kans op herhaling zeer klein acht. Een klooster is geen luxe oord en er is vaak sprake van een streng regime.

Wat moeten we dan doen met dit soort mensen? In een cel gooien en de sleutel weggooien,wat belastinggeld kost. Anders de doodstraf ?

truusch | 12-08-12 | 19:45

Mijn sympathie voor nonnen is hiermee tot nul gereduceerd. Gadver.

rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 19:45

Een gevangenisstraf van 30 jaar stelt in België dus niets voor.

CoffeePatch | 12-08-12 | 19:44

Zie hier de 'positiviteit' van geloof. Alleen maar haat, achtergestelde ontwikkeling, vrouwen en kinder onderdrukking, hulp aan lui met een foute gedachte etc. Nee, geloof in jezelf.

DijenkletserT | 12-08-12 | 19:44

In naam van de vader de zoon, en de heilige geest.

robinhoed | 12-08-12 | 19:44

Gelovigen zijn echte stuntels. Hoe haal je het in je hoofd.

Nacho_Vidal | 12-08-12 | 19:43

Toch ziekelijk dat een klooster als onderdeel van de kerk nou juist deze mevrouw onderdak moet geven. Zeker gezien de reputatie van de kerk/kindermisbruik. O en mevrouw mag wat mij betreft ongezien de tyfus krijgen. Hoe eerder hoe beter!

c.onjo | 12-08-12 | 19:43

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 19:42

Dat een boze ouder maar uit zijn/haar slof mag schieten.

Jackanders | 12-08-12 | 19:41

-weggejorist-

Plukkiehaar | 12-08-12 | 19:41

"Zwijg over wat je weet van kinderleed. Dan vergoeilijken wij achteraf wat u deed."
.
Dat is wat de Belgische magistraten, de katholieke kerk, en de verdedigingsadvocaten ons met deze zet willen vertellen.
.
Op naar de volgende zaak!

Parel van het Zuiden | 12-08-12 | 19:41

Dat klooster zal haar nog vies tegenvallen. In de bajes heeft ze een stuk meer vrijheid in haar keuze van tijdsbesteding. Muziek, tv enz. worden vervangen door zang en gebed en de gehele locale bevolking zal weten wie ze is.

Ven1V1d1V1c1 | 12-08-12 | 19:40

Zij is er nou eentje die van mij gerust, nu, na het uitzitten van haar straf, gestenigd mag worden.
Dit beest mag nooit meer los lopen.

Treurig varken | 12-08-12 | 19:38

Vergelding en straf is een essentieel onderdeel van een menselijke samenleving. Creaturen als dit verdienen geen mededogen zeker niet op een religieuze basis. Als geloof je vrijpleit dan zie ik mohamed B. ook nog wel vrijkomen en naar een madrassa gaan.
*pakt nieuw teiltje*

miko | 12-08-12 | 19:38

Tegenwoordig huren ze overal een ervaringsdeskundige in dus waarom zouden de nonnen achterblijven.

irriducibili79 | 12-08-12 | 19:37

Is het monster eigenlijk al gesteriliseerd?
Zou een goed plan zijn voor dat stuk darm.

deraderendraaien | 12-08-12 | 19:37

Wie minkudo's uitdeelt is een pedo.
IP adres en anusdiameter graag. Nu!

ZDEV | 12-08-12 | 19:37

Misschien kan ze solliciteren als ambulance medewerksters en met toeters en bellen scooterklootzakjes naar haar kelder vervoeren.

zovoklets | 12-08-12 | 19:36

pittig geschreven topic.
Het lijkt mij dat mevr D, im gefangnis thuishoort.

Parelman | 12-08-12 | 19:36

Shit! Heb niks gezegd.

@Raad_maar_raak! | 12-08-12 | 19:35
Dit gaat me min kudo's opleveren :(

Rest In Privacy | 12-08-12 | 19:36

De katholieke kerk is de verinstitutionalisering van kinderverkrachting.
Georganiseerde misdaad vol kinderhaat. Ze is helaas dus volledig op haar plek.
Bah, ik kotste even in mijn mond.

ZDEV | 12-08-12 | 19:36

@Nanninga:
Punt vier is al benoemd. Ten vierde in uw artikel moet ten vijfde zijn. Vijf argumenten dus om haar niet vrij te laten.

Rest In Privacy | 12-08-12 | 19:35

Kut nonnen! heb er een paar flink op de muil geraakt toen ik nog een klein brutaal radertje was, en dat is maar goed ook blijkt nu!

deraderendraaien | 12-08-12 | 19:34

Zij is net zo schuldig aan die pedofilie, de kinderverkrachting, de martelingen en de dood als die gore ega van haar.

Geen mededogen met pedofielen, allemaal het zaakje eraf, en anders de kop.

ZDEV | 12-08-12 | 19:33

-weggejorist-

Glas Koning | 12-08-12 | 19:32

-weggejorist-

petrossa | 12-08-12 | 19:32

Stukje nazorg bij kindermisbruik. De kerk van Rome zorgt ervoor!

Godsammekraken | 12-08-12 | 19:31

Ze komt naar het schijnt in een klooster in NL wonen .

Henk.Streepje.S | 12-08-12 | 19:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl