Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MagNiet-020 gaat nu ook horeca sluiten

datmagdusniet.jpg Amsterdam. Die "wereldstad". Dankzij dictatoriaal aparatsjik-PvdA-bestuur is er vrijwel niets meer over van Amsterdam. Alles wat leuk was, alles wat met sfeer te maken heeft, alles wat Amsterdam die status van "wereldstad" gaf is door de plaatselijke PvdA-magnietters volledig gesloopt. Staande terrasdrinkers weg, terrassen weg, evenementen weg, hoeren weg, vrij toegankelijke coffeeshops weg, werkende mensen weg, belastingbetalers weg, muziek weg en nu ook de cafés zelf weg. Wat rest: een moskee en het hoofdkantoor van de Sociale Dienst. Ziekelijk, zielig, zwakzinnig. En dat allemaal omdat sneue truttige kakburgers uit de provincie graag om 22:00 uur willen slapen omdat ze 's ochtends vroeg weer met de bakfiets naar de Montessorischool moeten. Ingeslapen kudtzombies. Maar wel op de fucking Noordermarkt willen wonen. En maar klagen! En maar jammeren! "Die horeca veroorzaakt zoveel overlast!" Ja waar dacht je dan dat je was gaan wonen, zure theemuts? Verhuis dan lekker naar IJburg om tussen de andere braafslaven in hun foeilelijke eensgezins prefabcel te leven. Maar sowieso, hoe kan het dat je als Amsterdamse burger GEEN reactie krijgt als je aangifte doet van bedreiging, straatgeweld, homo-discriminatie, diefstal, roof, oplichting of aanranding? Hoe kan het dat de gemeente Amsterdam helemaal NIETS doet tegen straattuig, rovende junks, zakkenrollende MOE-landers, winkelrovers, westersedemocratiehaters, taxicriminelen en de flessentrekkende etterpuist die GVB heet? Als burger kun je klagen wat je wilt, er is niemand die iets doet. Tenzij je natuurlijk met een groepje teveel verdienende randdebielen van de hockeyclub de handen ineen slaat en besluit de plaatselijke horeca kapot te maken. Dan is de gemeente ineens wel bereid "handhavers" de straat op te sturen en boetes van duizenden euro's uit te delen. Als u morgen in Amsterdam met zwaar geweld wordt beroofd lachen ze u op het politiebureau uit, maar als Anne-Claire niet kan slapen omdat iemand buiten de Finch en Proust staand een biertje drinkt worden gelijk de mariniers ingeschakeld. BAH! Zieke stad met je doorgerotte ondernemershatende baantjescarousselmaffiapolitiek. Lees dit gedicht en vervang het woord 'Slough' door 'Amsterdam now', meer heb je niet nodig. Fuck you, lolhaters! Fuck you, PvdA-magnietters! Fuck you, fietsverwijderaars, terrasgestapo, rookcontroleurs, terrasverwarmersparachutisten, fietscoaches, parkeerBOA's, antistoepfietssquads, terrasstaaneskaders en linkse gedankenpolizei. Geef de wereld haar wereldstad terug godverdomme!

Reaguursels

Inloggen

En ook daarom stem je dus Libertarische Partij. Zodat Nederland weer mag wel! wordt. Wel zo prettig.

Kiwi45 | 14-08-12 | 18:14

Vervang Amsterdam door Maastricht en je verhaal klopt ook!

Heisessie | 13-08-12 | 14:40

Zelfs in het dorpje Oosterbeek lossen ze niet 1 inbraak op in tien jaar , maar zijn wel met vier man week in week uit bezig met het cafeetje waar niks maar dan ook niks gebeurt behalve wat gezelligheid!

Kalaforni | 13-08-12 | 11:07

Even los van het feit dat het stuk bol staat van waarheden, is het natuurlijk godsgeklaagd dom als je als Utrechter naar Amsterdam trekt. De ene verneukte stad voor de indekontgeneukte stad verruilen.
Groeten uit het nog onaangetaste, altijd plezierige Museumkwartier :)

Eat more sushi | 13-08-12 | 10:43

Mensen die aankomen met Londen of Parijs.Dat zijn idd echte wereldsteden met een 24-uurs economie. Maar wie denkt dat het daar veel beter is heeft wel een heel groot bord voor zijn kop. De criminaliteit en gevoelens van onveiligheid zijn in Parijs en Londen vele malen groter. Hele wijken (zo groot als Amsterdam) zijn daar armoe troef. Sommige momenten in Parijs echt onveilig gevoelt, de laatste dag van mijn vakantie zelfs nog hardhandig beroofd door een Rifaap. (Of iets wat er op leek) En denk je dat de politie daar aandacht voor je heb? Hahaha
In londen is de regelgeving wbt terrassen en uitgaan minstens zo erg als in amsterdam. Kreeg in Londen nog net geen boete van een agent, omdat ik met mijn stoel 5cm over de "streep" van het terras zat.

Een paar straatjes buiten het centrum van een andere grote Europese stad als Barcelona of Berlijn en je verdwaalt in de straatjes met heroinejunkies, bedelaars en straatprostitutie.

@Stormageddon
Dat jou muziekale voorkeur, voor jou bepaalt of je midden in de nacht ergens terecht kan zegt dus niks over het feit dat je dus wel ergens terecht kan .Daarnaast zijn er ook "gewone" tenten de hele nacht open hoor. Maar moet je natuurlijk wel wat verder kijken dan de kalverstraat of de herengracht.

Maar goed, lekker elkaar napraten over hoe slecht Amsterdam wel niet is...
Haat maakt blind, dat blijkt maar weer eens... Vooral blijven komen naar dat ene speciale concert of die ene voorstelling in het kut AMSTERDAM
No ones likes us, We dont Care! Kom maar op met die minnetjes

StokeRR | 13-08-12 | 10:35

Links == ellende, saaiheid. Staat haaks op levensgenieten, vrijheid, blijheid en plezier.

Wijze Uil | 13-08-12 | 10:32

Elk jaar did stukken minder toeristen, Amsterdam wordt bestuurd door wandelende rampen van PvdA en dat merk je in alle projecten die keihard falen.
Ach, alles wat een mens wil en nodig heeft op fietsafstand, lekker relaxed.

Rest In Privacy | 13-08-12 | 10:15

W8 maar tot de sp aan de macht komt. Dan wordt het pas echt erg.
Enieweetjes ze roepen het gelukkig ook zelf over zich af.
020 is altijd een rood bolwerk geweest.

reageerbuis | 13-08-12 | 02:52

Het gaat inderdaad al een wat langere tijd wat minder met de qualiteit in Amsterdam, en blijven allerlei horeca gelegenheden gesloten om duistere redenen. Diverse Coffeeshops zijn inmiddels gesloten, de hoerenbuurten worden "uitgekocht" en het wordt er veel rustiger op straat qua toeristen doordeweeks. De wietpas gaat ook een doodsteek betekenen voor alle Engelse en Franse toeristen die hier ook een jointje roken in het eens zo vrije NL. Ik hoop dat de verkiezingnen wat beters brengt maar heb er een hard hoofd in.

SomeOne333 | 13-08-12 | 00:11

De regels zijn uit tijden van een "Hoog conjunctuur" beter gezegd "Fantasie conjunctuur verzonnen door de banken" Overheid, gemeentes Jezus het is crisis! ondernemers moeten de tering naar de nering zetten elke Euro is welkom het is niet anders ...... anders deurtje sluiten... en uitkering aanvragen oh nee daar hebben ze geen recht op!!!

ikdenkwat | 12-08-12 | 22:11

De overheid is niet de oplossing, de overheid is het probleem!

Zuurkool met Worst | 12-08-12 | 21:50

Amsterdam overslaan en gewoon links laten liggen.

Iwmac | 12-08-12 | 21:22

Het valt me al jaren op dat links bestuur uiteindelijk altijd degradeert tot Linkse dictatuur.
Ik geloof niet dat we zoiets in Nederland willen hebben.

Moi2 | 12-08-12 | 21:10

/care. Amsterdam heeft tijden gedaan alsof 'wij', de provincialen niet bestaan (en doet dat trouwens nog steeds) dus voor mij bestaat Amsterdam niet.

Geile Markeerstift | 12-08-12 | 20:56

kan me geen reet schelen. ik woon toch niet in die kut stad.

Amazing_Mark | 12-08-12 | 20:46

Wat een geweldige comments van Neon | 12-08-12 | 12:29 | & ristretto | 12-08-12 | 12:29 | & Boer in 020 | 12-08-12 | 12:52 | HEAR HEAR!

Amsterdam is de naakte keizer. Net als New York en Parijs. De glorie is er al heel lang niet meer. Bert, het ligt niet aan een paar kakmevrouwen of mannetjes met invloed die zeuren bij lokale politieke baasjes. Het ligt aan de algemene verloedering van de meest basale omgangsvormen en aan een nationaal politiek beleid dat de cultuur en normen & waarden in de uitverkoop gooit.

Miep Scharensliep | 12-08-12 | 19:55

Goh meneer Brussen is behoorlijk boos zeg. Wilt u het woord populisme even een poosje niet meer gebruiken, zeker tot na de verkiezingen.

Krak Eling | 12-08-12 | 18:55

Vroeger in de jaren 80 was het nog wel eens leuk, een nachtje stappen in Amsterdam maar ik zou niet weten wat iemand er nu te zoeken heeft.

Nachtje dronken worden kost een godsvermogen, reken maar op veel lopen want geen (betaalbare) taxi te krijgen, de kantvriendelijkheid van personeel in de horeca heeft het meeste weg van hondsdolle rotweilers, veel te dure drugs van bedenkelijke kwaliteit, dito met de hoeren en de rest van het 'entertainment', en verder hebben ze niets anders te bieden dan wat er in een beetje (provinciale) gemeente ook te vinden is, alleen slechter en duurder.

De echte Amsterdammers zijn er ook al lang vertrokken. Wat er nu zit is import. Alle mensen binnen mijn kennissenkring die daarnaartoe zijn verhuisd, heb ik zichtbaar zien veranderen in een -zelfverzekerde metropolist- over het paard getilde -snob- neus terwijl Amsterdam in vergelijking tot bv Berlijn, Londen, New York, Los Angeles, Hong Kong, Beijing, Moskou enz. toch ook maar een gehucht is.

Ven1V1d1V1c1 | 12-08-12 | 18:12

Die Amsterdammers hebben toch zelf voor dit gemeentebestuur gekozen, dacht ik zo.

Verhaal klopt wel. Onlangs A'dam bezocht, maar wij zijn er ook klaar mee. Gaan voorlopig ons plezier elders zoeken.

double punch | 12-08-12 | 17:57

De stad is voornamelijk bezig met het uitvoeren van een strijd tegen de bekende anti-christelijke thema's sex, pret en drugs, daarin enorm gesteund door de morele evenknie uit de islam en de seculiere sociaal democratische dochter daarvan. Een propaganda machine draait overuren om een beeld te creeeren dat dit alles wordt gedaan uit compassie, en niet uit afkeer of haat. Pasjes, verboden, klikkers, toezicht, leeftijdsgrenzen, niets wordt geschuwd. Als je daarentegen slachtoffer bent van diefstal, geweld heb je het nakijken.

aceofspades | 12-08-12 | 17:57

@2emeREP
'We zijn in een tijd aangekomen dat de 40ers en 30ers in een vrijer land opgroeiden dan waar ze nu leven.'
Goed opgemerkt. Maar het heeft niets met een rechts zero tolerance beleid te maken. Het zijn *juist* de idealisten van weleer die hun eigen idealen hebben verkwanseld. Zij die vochten tegen religie en fascisme en vrouwenonderdrukking die nu een extreem rechtse fascistoide, vrouwenonderdrukkende religie de hand boven het hoofd houden waardoor (ik noem maar wat) homo's niet meer hand in hand over straat kunnen. Het is *juist* de bloemengeneratie die ervoor heeft gezorgd dat het zover heeft kunnen komen en hun zo fel bevochten progressieve vrijheden hebben verraden. Dat ligt aan de basis van het totale verlies van geloofwaardigheid van links.
youtu.be/Xw2FQYpP7n4

Kutmug | 12-08-12 | 17:27

hahaha
generatielul die Brussen.
We zijn in een tijd aangekomen dat de 40ers en 30ers in een vrijer land opgroeiden dan waar ze nu leven.
-
Je moet niet EN om zero tolerance roepen EH vervolgens gaan lopen klagen als dat in je gezicht ontploft.
De rechtse ballen wilden een eind aan het linkse gedoog-zooitje, ze hebben hun zin.
hehe
Brussen, je moet er gewoon weg gaan. Zat steden waar het relaxed is.

2emeREP | 12-08-12 | 17:15

-weggejorist-

anarchrist | 12-08-12 | 17:13

-weggejorist-

anarchrist | 12-08-12 | 17:13

-weggejorist-

anarchrist | 12-08-12 | 17:13

dhr van puffelen... als je niet weet waar de hoerenbuurt is ben je geen Rotterdammer maar een provinciaal die heel goed past in kansarm 020.... dat blijkt maar weer!

anarchrist | 12-08-12 | 17:13

dhr van puffelen... als je niet weet waar de hoerenbuurt is ben je geen Rotterdammer maar een provinciaal die heel goed past in kansarm 020.... dat blijkt maar weer!

anarchrist | 12-08-12 | 17:13

Neem dan Utrecht, een stad die graag 'culturele hoofdstad van Europa' wil worden. Maar als je na 8 uur 's avonds op de oude gracht een scheet laat verliezen alle cafe's in een straal van 100 meter hun vergunning vanwege jankende D66ers. In Utrecht kun je tussen zaterdag 16:30 uur en maandag 13:00 uur een kanon afschieten. En alle broedplaatsen, bandjes en DJ's willen ze in een 'muziekpaleis' onderbrengen, een natte droom van een architect die alleen al respect verdient omdat het NOG lelijker is dan Hoog Catharijne. Het enige entertainment van enige naam in Utrecht was de instorting van de Domkerk in 1674 en het instorten van een werftrap in 2006. Utrecht, natte droom van Anton Pieck, het Enschede van Midden Nederland, de steengeworden middelmaat omlijst met duiven en kerkklokken. Je zou er bijna van naar Amsterdam gaan verlangen.

Kutmug | 12-08-12 | 17:02

Dit soort kakkers heeft ook de gewoonte om ergens op het platteland te gaan wonen, om vervolgens te gaan klagen over de mestlucht van naastgelegen boerderij.

Je hebt ook groepen, die een moskee naast het stadspark bouwen, om vervolgens te gaan klagen over langslopende honden en zomersgeklede vrouwen.

Dan is er nog de groep, die wil, dat we op zondag vooral niet buiten komen, behalve om naar de kerk te gaan.
Die gaan klagen over gezellige evenementen, open winkels en de grasmaaiende buurvrouw.

Helaas krijgen dit soort klachten een hogere prioritet dan klachten die te maken hebben met criminaliteit.
Het lijkt haast wel opzet..... ons land moet naar de kloten... hoe dan ook.

Schietmijmaarlek | 12-08-12 | 16:38

Ik hoor de hele tijd dat de vergrijzing eraan komt. Hoe valt dat te rijmen met het feit dat 80% van deze groep zich suf heeft gerookt? Als al die waarschuwingen op de pakjes uitkomen, zitten we straks met een een groot tekort aan zwarte kraaien en begraafplaatsen i.p.v. met een legertje rollators dat ik nu rond zie lopen (dat is de generatie van voor de tweede wereldoorlog).

Frans1156 | 12-08-12 | 16:34

Wacht maar tot straks de SP aan de macht komt, dan mogen we in heel Nederland straks niks meer, alleen nog maar 80% belasting betalen en verder je bek houden a.u.b.

Hehallo | 12-08-12 | 16:24

kneusjes....020 is al 2 eeuwen geen "wereldstad" meer.als je een degelijk riool,leuk centrum,beveiliging,leuke inwoners,geen enge ziektes en meer van dit soort opsommingen hebt dan mag je jezelf als import 020 meten met bv Terschelling,Oegstgeest en blaricum.020 zugd...

anarchrist | 12-08-12 | 16:20

Altijd leuk, zo'n stuk.

Ik woon in de stad met de wereldbeste burgemeester, zo'n 30 km ten zuiden van 020. Niet dat het daar veel beter is (no-go areas, roma hotels, ander ongein - zit alleen nog op een oost-west metrolijn in 030 te wachten).

Het probleem met alle steden is dat er mensen wonen en andere mensen er naar toe komen. In 020 gaat de backpakker heen omdat ze ooit van anderen gehoord hebben dat je redlightweedcoolfolks hebt. Realiteit anno 2012 is zeker anders.

Hier in 030 zijn het de dikke huisvrouwen uit Houten die een keer naar de grote stad komen.

zo'n 14 jaar geleden had ik een collega/vriend die in 020 woonde (is al lang weg). Hij had met vrouw en twee kids een twee kamer flat waar je je kont niet kon keren. Toen hij vertelde wat ze ervoor betaalden deed ik in mijn broek van het lachen. Dit bedrag was ik in 030 niet eens voor een hypotheek voor een ruim huis kwijt. And I shit you not - dit was niet in de binnenstad van 020 maar ergens net voor de grensstrook met Gaza City.

Dus je moet er iets voor over hebben om in 020 te wonen. Verder is alles duurder (eten, kroegen, parkeren), de service beroerd, de omgangsvormen minder gecultiveerd en het woongenot belabberd.

Maar ja - stel dat je aan je hipster vrienden verteld dat je in Nieuwe-Vennep of Kutteschubbeveen woont. Dan tel je niet mee.

Ik heb een hoop steden gezien die het predikaat "hip" hebben. London, Parijs, Berlijn, New York, SF, Barcelona, etc.
Overal hetzelfde: eerste indruk is vaak OK - big city, big lights. Na een weekend ben je weer blij als je weg kunt.

Geef mij maar middelgrote steden. Betere leefbaarheid, minder problemen met allochtonen, meer huis/flat voor je geld, minder toeristen en vaak gezelliger.

hangtiet met knoop | 12-08-12 | 15:54

ik snap echt niet dat de pvda de boel loopt te verpesten daar. ik bedoel links is toch wel van t happy happy joy joy. de hippies hebben t verdorie bedacht. heritage mensen. nou is de pvda van nu wat anders dan de hippies van toen, maar toch ook soms dezelfde mensen.

links moet weer zoet worden en niet zuur. van iedereen voor iedereen. en feesten hoort daar gewoon bij. soms ook een joint en een hoer. laat ze gewoon hun plezier maken. als er overlast is, dan moet er een oplossing komen die voor iedereen werkt. niet t sluiten van zo een positief iets.

on the bright side: ondanks alles is amsterdam een geweldige plek om uit te gaan.

(klap) (klap) (klap) | 12-08-12 | 15:29

@Kutmug | 12-08-12 | 15:11
Dat bedoel ik. Je kan in Berlijn, Londen en Parijs 's nachts de hele nacht wel ergens terecht wat eten of drinken en er zijn altijd mensen op straat. Dat maakt het ook veiliger. Als je daar wordt aangevallen, overvallen zijn er bijna altijd getuigen. In 020 kan het uren duren voordat je wordt ontdekt. Politiebureau Marnixstraat is 's nachts gewoon dicht. Er brandt wel licht en er zit misschien iemand in de meldkamer, maar in persoon aangifte doen of noodhulp vragen: vergeet het maar. Na 17.00 uur is de deur op slot. I kid you not! Een "wereldstad" met kantooruren.
Zelfs in Groningen is het bureau 24 uur open.

Stormageddon | 12-08-12 | 15:27

Buiten de randstad is er ook Nederland hoor Opbokken met dat verwijfde kut dorp dat ooit amsterdam was

richieyeah | 12-08-12 | 15:24

Cafe sluitingen in Amsterdam.
Ik sta er niet van te kijken.
Daar wordt alcohol geschonken.
En alcohol is haram.

Ing. eslapen | 12-08-12 | 15:18

wereldstad??? *Proest*

braadlap | 12-08-12 | 15:16

@Stormageddon
Dat komt omdat (krijg het haast niet uit mijn strot maar het is gewoon zo) links en christelijk Nederland de 24uurs economie al een halve eeuw met succes tegenhouden. We denken dat we heel wat zijn maar we zijn gewoon een 2e wereldland. Dat is zo fijn aan een stad als Berlijn, gewoon om 4 uur snachts nog even de straat op voor drank en sigaretten.

Kutmug | 12-08-12 | 15:11

Leuke discussie.
De horeca wordt de nek niet omgedraaid. Mijn stelling is dat er nog nooit zoveel horeca is geweest als nu. GS, jullie zijn toch journalisten? Onderzoek het maar eens i.p.v. te roeptoeteren.

ristretto | 12-08-12 | 15:01

Iets wat elke Groninger (of Tukker, of Brabo/Limbo) wel eens is overkomen: De laatste trein uit 020 gemist na een concert. Altijd spannend, haal je de toegift? Je moet om half twaalf op het station zijn anders ben je veroordeeld tot het wachten op de eerste trein in de ochtend. Vaak duren concerten tot na 23.00 en dan weet je al: dit gaat niet lukken. Enfin, maakt niet uit, de nacht is jong. Afterparty in de kroeg.

Maar niet langer dan 2 uur. Dan wordt je de kroeg uitgebonjourd. Zoek het maar uit. Er zijn wel clubs met teringherrie waar je langer terecht kan, maar daar wil je niet dood gevonden wilt worden. Je weet wel, van die tenten waar Badr Hari komt, dus die kans is niet eens denkbeeldig. Afijn, 4 uur tot de eerste trein, dat is best te overbruggen. Groot rondje Amsterdam wandelen over de grachten en je bent een paar uur verder.

Nu ken ik Londen, Berlijn en Parijs (en Groningen, uiteraard), ik praat niet eens over New York, en daar is 24 uur per dag leven op straat. Zo niet Amsterdam. Je kunt daar dus echt 's nachts uren in het centrum rondlopen zonder iemand tegen te komen. Het lijkt wel een spookstad. Zelfs Tietsjerksteradeelveenschemond is levendiger. Al was het maar vanwege de koeien in de wei. Pas na 4 uur komt er iets van leven. Schoonmakers, een tram (buiten dienst) die uit de remise naar het beginpunt van de eerste rit rijdt, van die dingen.

Wereldstad? Laat me niet lachen. Openluchtmuseum.

Stormageddon | 12-08-12 | 14:59

@daytripper | 12-08-12 | 12:51
Amsterdam zit vol met provincialen en bergbewoners, oorspronkelijke Amsterdammers zijn al jaren geleden naar de provincie gevlucht.

voldemort | 12-08-12 | 14:57

On the spot!!

Straight ahead | 12-08-12 | 14:56

Wat nou PvdA? Dit soort zuiveringen zijn begonnen sinds Groen Sap in de Amsterdamse raad zit. Een links fascistoïde Partei die geen andersdenkenden en ongelovigen in dezelfde stad duldt.

Zinnige idioot | 12-08-12 | 14:53

Big city (jan vos op saxofoon), Big city (jan vos op saxofoon)Big big city, you were so pretty.

Hekking | 12-08-12 | 14:39

Verhuizen naar buiten het centrum gaat ook niet meer... Zie onder. Overigens is de enige remedie bij de eigenaren van echt overlast veroorzakende horeca op het eigen woonadres van die eigenaren wat geluidsoverlast te veroorzaken 24/7. Sommige mensen leren pas bij ongemak in hun eigen woonomgeving. Geven en nemen.....

Terras The Harbour Club week lang eerder sluiten

1 augustus 2012

Stadsdeel Oost heeft horecagelegenheid The Harbour Club een sanctie opgelegd, omdat de eigenaar zich niet heeft gehouden aan de sluitingstijden die zijn vastgelegd in de horecavergunning. Eerder gaf het stadsdeel al een waarschuwing.

De sanctie houdt in dat het restaurant van 10 augustus tot en met 16 augustus het terras een uur eerder moet sluiten (door de weeks tot 22 uur, in het weekeinde 23 uur). Sinds de opening van het restaurant met terras aan het water komen er bij Stadsdeel Oost regelmatig klachten binnen van omwonenden over geluidsoverlast. Indien na deze sanctie opnieuw regels niet worden nageleefd kan het stadsdeel besluiten een zwaardere sanctie opleggen.

Economische impuls
Op 4 juni 2012 opende de Amsterdamse vestiging van The Harbour Club officieel haar deuren. In korte tijd is de 2200 vierkante meter van een voormalige wijnterminal aan de Cruquiusweg omgetoverd in een luxe en veelzijdig restaurant aan het water. De komst van het bedrijf is een belangrijke economische impuls voor Oost. The Harbour Club is het eerste bedrijf dat zich na het besluit over de herontwikkeling van dit gebied, voor een voorlopige periode van vijf jaar heeft gevestigd.

The Harbour Club geeft aan er hard aan te werken de overlast zoveel mogelijk te beperken. Zo zijn de geluidsboxen op het terras verwijderd en is er een havenmeester in dienst genomen om toezicht te houden op komende en vertrekkende boten. Het stadsdeel beschouwt The Harbour Club als een aanwinst voor dit gebied, maar staat niet toe dat dit tot (onaanvaardbare) overlast voor omwonenden leidt.

Nieuwe aanpak
Voor het Cruquiusgebied is door het stadsdeel begin 2012 een nieuwe, 'anders dan gebruikelijke' aanpak bedacht om dit gebied te ontwikkelen. Er is voor gekozen geen zogeheten 'blauwdruk' te maken in de vorm van een stedenbouwkundig plan en een ontwikkelbestemmingsplan. In plaats daarvan zijn de belangrijkste zaken waarop het stadsdeel wil sturen vastgelegd in spelregels en spelregelkaarten.

In deze nieuwe rol bewaakt het stadsdeel de grenzen, maar is de organisatie niet sturend op detailniveau. Het zijn de marktpartijen en eigenaren die de ontwikkelingen vormgeven, maar ook een grotere verantwoordelijkheid moeten nemen.

DrBowned | 12-08-12 | 14:35

Kutmug | 12-08-12 | 14:30
Ze draaien de boel weer eens om...
"Dat homoseksuelen ook in Nederland nog altijd niet overal openlijk voor hun geaardheid kunnen uitkomen, heeft topfotograaf Erwin Olaf maar weer eens ondervonden."
Dit moet zijn:
"Dat homoseksuelen ook in Nederland niet altijd meer overal openlijk voor hun geaardheid kunnen uitkomen, heeft topfotograaf Erwin Olaf maar weer eens ondervonden."
En hoe zou dat nu toch komen..

Slipsnifter | 12-08-12 | 14:33

@weedo | 12-08-12 | 14:05
Dan kunnen ze nu al stoppen..

Slipsnifter | 12-08-12 | 14:28

-weggejorist-

garywhite | 12-08-12 | 14:27

Prachtig stukje, en uit het hart geschreven. Ik was onlangs in de hoofdstad omdat ik na jaren zoeken ein-de-lijk iets van een woonruimte leek te hebben gevonden nabij oud west. Voordat ik naar zo'n ruimte ga kijken wandel ik dan eerst even een uurtje in de buurt rond maar na een half uur dacht ik 'ik lijk wel gek!' Ik ben niet eens meer naar die ruimte wezen kijken. Dat hele multiculturele idee en dat dat 'gezellig' en levendig' zou moeten zijn. Wat een armoede. Wat een opeenhoping van kanslozen. Amsterdam is een aflopende zaak. Beter dat je er wegblijft.

Kutmug | 12-08-12 | 14:19

dhr v Puffelen | 12-08-12 | 14:06 |

Hoeren zat in Rotterdam hoor, waarom u er behoefte aan heeft deze bij elkaar te proppen zodat u er als bij een kermisattractie/dierentuin gebruik van kan maken/ langs kan lopen is een andere vraag.

Bruno Alaska | 12-08-12 | 14:15

het gemeentebestuur is laf en gestoord. "Three strikes and you are out". Er lopen 600 (de top 600!!, dus in toaal 6000 oid) criminelen rond die bij elkaar de afgelopen vijf jaar 25.000 (zegge: vijfentwintigduizend) keer zijn gearresteerd. Dus als je overlastbestrijding prioriteit wilt geven zou ik daar maar eens aan beginnen. En het tuig aanpakken die hele buurten terroriseren.

Maar dat durven/kunnen ze niet, die laffe nazi's. Ondernemer zijn vergunning afpakken is een stuk makkelijker en die komt toch niet met z'n hele familie en dorpsgenoten verhaal halen. Een laf en verachtelijk stelletje kutbestuurders.

schendel | 12-08-12 | 14:07

@Graaisnaaiert | 12-08-12 | 13:30
Sorry, ik had het ook verkeerd verwoord hoe het het leven hier op het Drentse Platteland is.
Komt die : de kroegen moeten hier al om 20.00 uur sluiten, dit komt omdat men hier op het Drentse Platteland elk weekend elkander de hersenpannen in elkaar mept en er elk weekend wel ambulancepersoneel wordt belaagd als ze hun taak willen uitvoeren.
Verder, als je hier even toevallig wild plast tegen een boompje wordt je gelijk naar Veenhuizen gebracht, pas nadat je door wat agenten in elkaar bent gemept.
De laatste die het flikte tegen een boompje te piessen heeft TBS gekregen van een Drentse rechter.
Bier drinken, staand of zittend, mag in geheel Drenthe niet, in geen enkele kroeg, café, restaurant, hotel.
Taxichauffeurs rijden hier 10tallen kilometers om als je van A naar B wilt, dit om hun eigen inkomen wat hoger te laten maken.
De taxichauffeurs heten hier allemaal Achmed, Mustafa.
Kerkklokken hoor je hier niet meer, alle kerken zijn verdwenen en omgeruild voor moskeeën.
's Avonds over straat lopen (en vooral als vrouw zijnde) kan niet, je wordt niet gelijk verkracht maar minimaal voor hooker uitgescholden en ondergespuugd door gassies met bontkraagjes, zich voortbewegend op een scooter of in een vette BMW.
Ook betalen wie hier enorm veel gemeentelijke belasting, puur omdat wij hier van die jokers van de pvda hebben die zich nog al eens verrekenen met het aanleggen van een spoorlijn, veel geld aan gelukszoekers spenderen middels fietscursussen en meer van dat soort dingen.

Zo beter verwoord?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-08-12 | 14:06

Heb me als ras echte Rotterdammer laten verleiden om te daten in Amsterdam... alwaar zij niet aanwezig bleek om mij te verleiden.. maar dat terzijde. Dus op mijn meegenomen fiets de stad door gegaan...
En toch... Amsterdam is en blijft de enige wereldstad van Nederland, leuke mensen, mooie vrouwen, leuke terrassen.... Dus een geweldige avond/nacht gehad tot de laatste nachttrein. Dus als je de verhalen niet kent merk je er eigenlijk niet zo veel van. Als je dan naar Rotterdam kijkt... een havenstad zonder hoerenbuurt... haha... een wereld haven nog al liefst.

dhr v Puffelen | 12-08-12 | 14:06

We laten het gebeuren en kijken er als makke schapen naar.
Ze zullen pas stoppen als heel Nederland een oostblok achtige, grijze stad is geworden.

weedo | 12-08-12 | 14:05

Nooit gedacht dat Brussen Betjeman leest. 1937. Zal ik eens verder gaan lezen. Bedankt voor de tip.

aleichem | 12-08-12 | 14:02

Reinaert | 12-08-12 | 13:35
In tilburg hebben ze ook een bejaardenflat recht tegenover het uitgaansleven staan, en die zeikbejaarden hebben ook wat te klagen over de herrie. Ik heb dan zoiets van, rot dan op naar een rusthuis aan de grens van een een of ander kutdorp waar 1x per week een traktor langs komt, en laat de gemeente eens een wet in het leven roepen dat eenieder die in een druk stadscentrum wil wonen, geen recht van klagen heeft over de overlast die een uitgaanscentrum met zich mee brengt!
Jaren geleden wilde een kermisexploitant een dag eerder beginnen met opbouwen, omdat hij anders het grootste reizende reuzenrad niet op tijd klaar zou hebben, maar de gemeente stak daar een stokje voor omdat de bewoners daar wel eens last van zouden hebben. Ik zou tegen die bewoners gezegd hebben van sterf maar met je geklaag! Als het je niet aanstaat, dan verhuis je maar, want het centrum en de uitgaansgelegenheden lagen er al voor je er ging wonen, dus wist je wat je te wachten stond!
Je gaat godverdomme toch ook niet een kot kopen onder de rook van schiphol en dan klagen dat de vliegtuigen teveel lawaai maken? Hetzelfde voor al die jankerts die bij snelwegen wonen, want ook daar mogen we maar 80 rijden. Fuck it, die snelwegen lagen er al voordat dat zeikvolk daar ging wonen, dus achteraf niet zeiken!

von sokkenstopfen | 12-08-12 | 14:01

@miereneukert, ik vroeg het me ook al af. Lekker eten bij een Etiopier? Ik ben erg benieuwd naar de keuken van een land wat leeft op rijst, bonen en VN-voedselhulp.

abc_mentaliteit | 12-08-12 | 13:56

Wanneer wordt de PvdA eens de stad uit gebonjourd? Hebben we in Rotterdam ook gedaan met Peper die er al bijna 2 fucking decennia zat, en de stad is er onmiddellijk van opgeleefd, qua uitgaan, ondernemerszin, en veiligheid. Jammer dat Aboe er nu zit... De mag-nietcultuur sluipt er langzaam weer in.

Muxje | 12-08-12 | 13:54

@eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 13:18 |
Klopt, die kon ook niet meer tegen al die herrie.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 13:52

Reinaert | 12-08-12 | 13:35 Een café geeft rumoer...
Zo werkt dat niet, niet in een stad dat is. Een pauper buurtcafé dat elke avond voor een paar lokalio's ( lees: gemuteerde "echte amsterdammers" ) de tent op zijn kop zet waarbij er dan ongeveer 1000 mensen gestoord worden in hun rust, dat kan dus niet. Die mensen zorgen de volgende dag weer dat de boel blijft draaien. Zodat o.a. die klandizie aan de toog zijn uitkering blijft vangen en die sneue kroegbaas zijn droom niet ziet vervliegen. Leek mij vrij duidelijk. Ja, saaiheid wint hier. Dat is wat je noemt de andere kant van een medaille. Het is kiezen of delen. Wat zeg jij?

Shareholder II | 12-08-12 | 13:52

Cafe's zijn voor paupers,
amsterdinges trouwens ook!
Geboorte grond van het pauperisme

dani7902 | 12-08-12 | 13:52

ristretto | 12-08-12 | 12:29
Als je in het buitenland holland zegt, dan roepen
ze nog steeds kaas, klompen, tulpen en wiet, en die
symbolen kloppen net zoveel als sex, drugs en rock&roll in amsterdam, want de meeste hoeren en koffieshops zijn weg, en rock&roll is er ook ver te zoeken met dat wel/niet/zitten/staan geouwehoer op terrasjes, en om nog maar over de torenhoge prijzen niet te spreken. Maar goed, er is een troost, het is niet alleen amsterdam waar de horeca de nek is omgedraait, maar landelijk, want het is overal een dooie boel sinds de invoering van het rookverbod
en de hoge drankprijzen. Maar goed, alles wat leuk en lekker is moet of verboten worden of schreeuwend duur gemaakt worden, want de staat ziet liever dat je je geld aan hun afstaat dan dat je het in de kroeg verzuipt. Je mag dan ook alleen nog maar werken en belasting betalen, en alle leuke dingen worden onbetaalbaar gemaakt, want dan hou je geld over voor de staat, en ben je maandag weer goed uitgerust om aan het werk te gaan als je heel het fucking weekend verplicht thuis moet zitten omdat er geen fuck meer te doen is dan alleen fucking saaie kutevenementen voor 50 plussers en gezinnetjes met kinderen.
De vergrijzing slaat toe, dus moet de hele maatsschappij daar naar ingericht worden, dus binnenkort is dit nog een bejaardenland, waar alleen crimineel tuig en importleegvreters geen strobreed in de weg gezeten wordt, want angst en terreur is wat de regering wil, want dan hebben ze een goede smoes om nog verder aan je privacy te knagen totdat er niets meer van over is. Het is alleen nog wachten op de dag dat contant geld word afgeschaft, en je alleen nog maar met een pasje kunt betalen, want dan hebben ze je pas echt van wieg tot graf 100% onder controle!

von sokkenstopfen | 12-08-12 | 13:51

@neemjemoederindemali
Gaan we weer de brave redder op het witte paard uitgangen? Laat het toch een keer los joh, zo lang rancunes vasthouden.... Je lijkt wel een wijf. ;)

Bakito | 12-08-12 | 13:51

@neemjemoederindemali
Gaan we weer de brave redder op het witte paard uitgangen? Laat het toch een keer los joh, zo lang rancunes vasthouden.... Je lijkt wel een wijf. ;)

Bakito | 12-08-12 | 13:50

@SvennusMax | 12-08-12 | 13:44 |
Vertel het me maar dan...
En jou persoonlijke ervaringen over een periode van 10 jaar wegen echt niet op tegen datgene wat een hoofdofficier van justitie van het landelijk parket te vertellen heeft.

Err | 12-08-12 | 13:48

Tja, "de nederlander" leeft nu eenmaal graag in een totalitaire, communistische staat als je de massale voorkeur voor de SP mag geloven.
Lekker zelf niet nadenken over beslissingen en verantwoordelijkheden, dat bepaalt de staat wel voor je.

Slipsnifter | 12-08-12 | 13:47

@Err | 12-08-12 | 13:34
HATSJOE! www.nu.nl/binnenland/2174297/fouten-of...
Lekker het woord van die officier blijven geloven in plaats van iemand die met zijn poten in de klei staat. Ben je ambtenaar of zo?

Oh, en hoezo zou ik het "niet op 1 plek hebben volgehouden"? Weet je wat nu het grappige hieraan is; diverse mensen in de panelen kennen mij en weten wat ik doe. Jij niet. En dat is best jammer, want nu weet je niet hoe hard je voor lul staat.


Ten laatste je "argument" dat meer dan 10 jaar opereren in de horeca een basis zou zijn voor een gegronde mening; ik verzoek je te googlen op de gemiddelde functieduur van een officier van justitie in Nederland.

Hou alsjeblieft op met kuilen te graven voor jezelf. Je maakt het er echt alleen nog maar erger van.

SvennusMax | 12-08-12 | 13:44

Ik zeg doen, nog een jaar of 20 afzien en dan wordt het weer beter.

Umberto die trotzoni | 12-08-12 | 13:44

Ik ben geen Amsterdammer ik woon hier alleen maar.
( vrij naar epic button: I am not a tourist I live here )

Shareholder II | 12-08-12 | 13:43

@frankmeister | 12-08-12 | 13:12
Maar dan gaan ze weer klagen over de overlast van vliegen omdat de buurman daar al jaren een veehouderij heeft.

Deze mensen zullen altijd klagen, waar ze ook gaan wonen.

Che_cuevara | 12-08-12 | 13:42

Ik moet zeggen dat ik Amsterdam al lang heb afgeschreven. 30 jaar besturen via principes als wegrelatieveren, laten gebeuren, en progressief zijn omdat het moet, en niet te vergeten het disastreuze financiële beheer hebben diepe sporen achtergelaten in de ziel en zaligheid van de stad. Met het vertrek van de middenklasse, ordehandhaving, en visie brokkelt de leefbaarheid elk jaar verder af.
.
Het belangrijkste wat nu moet gebeuren is het realiseren van voldoende "containment" -beleid om de rest van Nederland zoveel mogelijk te vrijwaren van de schadelijke bijeffecten als Amsterdam implodeert. Dit is nog een beste klus omdat het moeilijk is te voorspellen langs welke as, financieel, sociaaleconomisch, of multicultureel de implosie zal plaatsvinden.
.
Zonde, dit had heel anders kunnen lopen. Beetje behoorlijk bestuur hier en daar had alle verschil gemaakt.

Parel van het Zuiden | 12-08-12 | 13:41

@ristretto | 12-08-12 | 13:31

Ik geef je gelijk dat iedereen recht heeft op zijn of haar portie rust, maar dan wel binnen de grenzen van het mogelijke. Amsterdam is nu eenmaal niet Schaamlapperveen dus wie zich in Amsterdam vestigt zal er mee moeten leren leven dat er wat meer rumoer is dan elders in het land. Wie zich in een drukke binnenstad vestigt neemt de lusten maar ook de lasten, Amsterdam heeft nu eenmaal een bepaalde reputatie dus daarom ook 'wen er maar aan'.

Excessen moet je aanpakken, dat ben ik hartgrondig met je eens maar de vigerende zeurcultuur is mij ook een doorn in het oog.

Reinaert | 12-08-12 | 13:41

en ik maar denken dat die Bert zo'n rustige vent was. Doet me dan toch deugd, dit. Zeg 't ze Bert, gooi 't eruit. Dat is heel goed voor een mens!

sufkut | 12-08-12 | 13:40

@Err | 12-08-12 | 13:09
Wat een bullshit.
En de horeca die niet bijdraagt aan de economie?
Laat naar je kijken man.

Che_cuevara | 12-08-12 | 13:39

Goddomme, BB kan het zeggen als geen ander. Alleen het is vechten tegen de bierkaai...

Hanz Ziezo | 12-08-12 | 13:36

@Err | 12-08-12 | 13:26

Daar heb ik dus overheen geleven. Laat onverlet dat die cafés er dus al wel waren, alleen een andere formule hanteerden. Overigens kan ook een 'bruin café' voor behoorlijk wat overlast zorgen wanneer je allergisch bent voor Hollandse hits maar dat laten we maar even buiten beschouwing.

Gezond verstand leert gewoon dat je nooit naast, boven of zelfs maar in de buurt van een café moet gaan wonen, tenzij je daar werkelijk geen problemen mee hebt. Hoe je het ook wendt of keert: het blijft onnozel om dat toch te doen, je wéét dat er een potentiële bron van overlast in je buurt zit en je doet het toch? Dan hoef je niet op mijn medelijden te rekenen - waarbij ik een uitzondering maak voor 'echte' overlast maar die wordt dan ook wel aangepakt, niet alleen in Amsterdam maar overal in Nederland.

Een café geeft rumoer. Altijd en overal. Wen er maar aan.

Reinaert | 12-08-12 | 13:35

@SvennusMax | 12-08-12 | 13:28 |
ik hecht meer waarde aan het oordeel van een Officier van Justitie (die zonder onderbouwing zoiets nooit zou zeggen), dan iemand die 'al een decenium' in de horeca zit, en het klaarblijkelijk in die korte periode niet 1 plek heeft volgehouden.
En in mijn omgeving praat de horeca helemaal niet met elkaar, en is het haat en nijd gepaard met onderlinge verdachtmakingen. Fijn om te horen dat de horeca in jou omgeving wel met elkaar praat over witwassen van geld en criminaliteit. (Al geloof ik daar niets van)

Err | 12-08-12 | 13:34

Ik schaam me zo langzamerhand om in Amsterdam te wonen... HetMannetje! | 12-08-12 | 12:13
Juist, en dat is volkomen terecht.

Hanxie | 12-08-12 | 13:32

In amsterdam rukken die kudt wouten uit alleen als er een multinational een aangifte van bedreiging doet. Heb ik meegemaakt bij mijn laatste baantje ( voor vertrek uit NL ), een kandidaat heeft zogenaamd een consultant bedreigd ( telefonisch ) ( een high end uitzendtoko ), de politie was meteen te plaatse om verhaal op te nemen, en gerust te stellen dat de dader vandaag nog gepakt wordt, toen wist ik meteen hoe die kudt politie in elkaar steekt, helpen alleen de corporaties terwijl gewone burger mag creperen.

The Russian | 12-08-12 | 13:31

@Reinaert,
Het er al jaren zitten is dus kip en ei. Het centrum van Amsterdam was vanwege horeca, drugs enz. ontvolkt. Nu wonen er mensen, niet mijn soort mensen, maar toch. Die betalen zich echt suf om daar te wonen. Toeegeven, Venetië is duurder, maar toch. Er zal toch echt een compromis moeten komen om de stad leefbaar te houden.

ristretto | 12-08-12 | 13:31

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ : "Dus ja het is goed vertoeven op het Drentse platteland, ook in Nieuw Amsterdam."
.
Wilt u alstublieft zo goed zijn om ons leefklimaat in het oosten hier niet gaan lopen te promoten? Voor u het weet staat er een artikel in de VTWonen / Flair over een of andere hippe Bakfietslidewij die "Drenthe" heeft ontdekt, daar een oude boerderij heeft gekocht en verherbouwd, de vakanties er al zit en er na haar 50e met haar Jaap-Diederik en hun opgroeiende Sem-Carel en Sanne-Jet zich definitief vestigt.
Maar dan moet wel het dorpscentrum op de schop voor een hip engmensen-met-rechthoekige-brilleglazen Newscafe, een bonbonnerie-met-luncherette en een Kader Abellah Lezerie, want anders vervelen ze zich de uweetwel.
En de Zwarte Cross en Zwientietik zijn ja uit den boze, want niet groen en dieronvriendelijk en er kan ook best een golfparcours worden aangelegd, is zo leuk netwerken...

Graaisnaaiert | 12-08-12 | 13:30

Persoonlijk kan ik beaamen dat de Politie niet reageert op aangiftes in Amsterdam. Ook is het democratisch gehalte ver te zoeken in de diverse belangenclubjes en instituten die beleid weten te beïnvloeden op een te grote schaal. Dus ik kan mij vinden in de woede van de heer Brussen.

HonderdEnEen | 12-08-12 | 13:28

@Err | 12-08-12 | 13:27
Oh ja. Want die heeft altijd gelijk.
...
......

SvennusMax | 12-08-12 | 13:28

@SvennusMax | 12-08-12 | 13:24 |
Leg jij dat de hoofdofficier van Justitie uit?

Err | 12-08-12 | 13:27

@Reinaert | 12-08-12 | 13:17 |
Heb je niet gelezen wat ristretto @ | 12-08-12 | 12:29 | schreef?
Dat in die buurten de bewoners er eerder zaten en er alleen een paar bruine cafés waren?
Dit gaat toename van cafés met luide muziek, die steeds later open zijn, etc, etc.
Die ondernemers wísten dat er mensen in de buurt woonden toen ze zich daar vestigden, en hebben zich daar ook gewoon aan aan te passen.
Laat ze lekker op een industrie terrein gaan zitten.

Err | 12-08-12 | 13:26

@Err | 12-08-12 | 13:16
Dit artikel is het grootst mogelijke gelul. Ik zit meer dan een decennium in de horeca, in diverse delen van ons land. Ik ken werkelijk waar amper mensen die zich inlaten met het criminele circuit, en ik ken letterlijk honderden uitbaters. Misschien is dit randstedelijk geneuzel, maar gelukkig bepalen die niet de maat voor de landelijke horeca.

En weet je waarom dit artikel nog meer als een tang op een kut slaat? Omdat in de horeca het witwassen van geld vele malen omslachtiger, risicovoller en duurder is dan in bijvoorbeeld de autohandel.

Klaarblijkelijk heb je geen enkel inzicht in het onderwerp.

SvennusMax | 12-08-12 | 13:24

Even een tussendoortje,opdat het niet de hele dag over 020 gaat.

A husband and wife are sitting quietly in bed reading when the wife looks over at him and asks the question....
WIFE: "What would you do if I died? Would you get married again?"
HUSBAND: "Definitely not!"
WIFE: "Why not? Don't you like being married?"
HUSBAND: "Of course I do.."
WIFE: "Then why wouldn't you remarry? "
HUSBAND: "Okay, okay, I'd get married again."
WIFE: "You would?"
HUSBAND: (makes audible groan)
WIFE: "Would you live in our house?"
HUSBAND: "Sure, it's a great house.."
WIFE: "Would you sleep with her in our bed?"
HUSBAND: "Where else would we sleep?"
WIFE: "Would you let her drive my car?"
HUSBAND: "Probably, it is almost new."
WIFE: "Would you replace my pictures with hers?"
HUSBAND: "That would seem like the proper thing to do."
WIFE: "Would you give her my jewelry?"
HUSBAND: "No, I'm sure she'd want her own."
WIFE: "Would you take her golfing with you"?
HUSBAND: "Yes, those are always good times."
WIFE: "Would you let her use my clubs"?
HUSBAND: "No."
WIFE: "Why not"?
HUSBAND: "Because she's left-handed".
WIFE: -- silence --
HUSBAND: "SHIT"

swassannuf | 12-08-12 | 13:20

Three strikes and your out. Ja ja. Gelukkig heeft Amsterdam niets over Schiphol te vertellen; was anders rampzalig afgelopen.

L. Rakker | 12-08-12 | 13:20

Dat hele Amsterdam is toch een stad van verledentijd en zonde van de moeite. Kijk naar het geringe aantal mensen dat de moeite nog neemt op dit artikel over die plaats te reageren. Amstersdam, tja.

Hanxie | 12-08-12 | 13:20

@ err 13:09

Sjoerd Kooistra is dood!

eerstneukendanpraten | 12-08-12 | 13:18

@Err | 12-08-12 | 13:09

Kip-en-ei-logica: verreweg de meeste horecagelegenheden zitten natuurlijk al járen op die plaatsen, verreweg de meeste bewoners wonen er nog niet zo heel erg lang. Wie een huis koopt of huurt in de directe nabijheid van een horecagelegenheid moet natuurlijk niet raar opkijken wanneer het bedoelde etablissement wel eens een beetje overlast zou kunnen veroorzaken. Natuurlijk, overlast is overlast, maar het is nogal onnozel om daarover te gaan klagen terwijl je tevoren op je vingers had kunnen uittellen dat je 'wel eens' wat hinder zou kunnen hebben.

Reinaert | 12-08-12 | 13:17

@(c)ZWITSUL | 12-08-12 | 13:14
pleurt toch op met je 12sept. spam.

damnschreeuwer | 12-08-12 | 13:16

@SvennusMax | 12-08-12 | 13:13 |
Gefeliciteerd:
www.nrc.nl/nieuws/2011/12/28/criminele...
Ben je vast ook geen pauper die overlast bezorgd aan je omgeving? Mooi zo, zo zouden er meer moeten zijn.

Err | 12-08-12 | 13:16

vroeger grapten we nog wel eens 'PvdA .. Partij voor de Allochtonen'
Inmiddels weten wij, dat te lang PvdA in landelijke dan wel gemeentelijke politiek, meer kapot maakt dan je lief is.
12 september - FUCK BRUSSEL (en de PvdA)

(c)ZWITSUL | 12-08-12 | 13:14

@Err | 12-08-12 | 13:09
Als horeca-ondernemer zonder wurgcontracten, mét eigen pand en zonder zwart geld lach ik jou en je drogredenaties keihard in je gezicht uit.
Man man man.... genant dit.

SvennusMax | 12-08-12 | 13:13

En zie daar waar de waanzin die 'maakbaarheid' heet allemaal toe leidt.
Als iedereen maar denkt dat de wereld tot zijn eigen ideaalbeeld gemaakt kan worden en daardoor dus iedereen stemt als een debiel op een pvda-oplichter die ze belooft dat te gaan regelen, komen we nooit meer ergens.

Socialisten willen eigenlijk vooral alleen op de wereld zijn, die 'anderen' zijn er alleen maar om hard te werken aan de wereld zoals de socialischt die wil zien.
En daar is weinig sociaals aan.

CynicalBastard | 12-08-12 | 13:12

Als je rust aan je kop wil ga je maar lekker in Sexbierum wonen. Maar blijf verdomme van Amsterdam af! Met je zure bek!

frankmeister | 12-08-12 | 13:12

Wel leuk dat de amsterdammert die altijd links heeft gestemd om zijn 'geweten' te zuiveren nu door diezelfde linkse club een mes in de rug krijgt gestoken.

wijsvinger | 12-08-12 | 13:11

020 wordt binnenkort 017, refererend aan de 17e provincie van Marokko. Vanuit Marokko kan je dan rechtstreeks het abonneenummer draaien. Fictie of werkelijkheid? Wellicht biedt 12 september nog enig soelaas. Tsja.

rechtvaardigerechter | 12-08-12 | 13:11

Wat ristretto @ | 12-08-12 | 12:29 | zegt.
Zodra horecaondernemers zich ergens vestigen denkt iedereen dat bewoners en andere ondernemers zich maar moeten schikken naar dit paupervolk met hun tokkie publiek.
Alsof de horeca ook maar iets bijdraagt aan de economie; al het geld gaat naar de grote brouwers met hun wurgcontracten en naar hele/halve criminelen die de panden in handen hebben. Binnen een paar jaar zijn ze failliet en neemt een andere pauper het bedrijf over. De overlast voor de omgeving groeit meer en meer, omdat die paupers steeds gekkere dingen verzinnen om klanten te lokken en daarmee hun schulden te kunnen voldoen.
Mooi dat Amsterdam daar paal en perk aan stelt.

Err | 12-08-12 | 13:09

Een goeie rant is het halve werk.

SvennusMax | 12-08-12 | 13:09

@xxIxx | 12-08-12 | 12:18
Hoezo hoor je in Amsterdam nooit een moslim klagen? Heus wel hoor. Als de brug open staat bijvoorbeeld: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/...

jezouermoevanworden | 12-08-12 | 13:09

Volgende keer mét spellingscheck. Excuses.

Puntmuts72 | 12-08-12 | 13:09

2low4zero | 12-08-12 | 12:22 | + 0 -
Eindelijk iemand die het zegt.

swassannuf | 12-08-12 | 13:06

..... tijd voor een grootscheepse woningruilcampagne: zij die geen probleem met de horeca hebben gaan ruilen met hen die er wel een probleem mee hebben. klaar.

L.aster | 12-08-12 | 13:06

In Mestreech is het egenwoordig niet veel beter tegenwoordig. De lokale overheidsterreur en mag-niet-cultuur int het daar tegenwoordig op grote schaal van gezelligheid en het aloude stadsgevoel; De wietpas heeft de stad tot vrijplaats van straathandel in drugs veroordeeld en de burgers mogen de grove miscalculaties van de gemeente ophoesten. Het nieuwe plaveisel van de binnenstad bijvoorbeeld; de gemeente dacht die kosten op de middenstand te kunnen verhalen, maar daar is door het Provinciebestuur een stokje voor gestoken. Resultaat: iedere inwoner van Maastricht de sjaak door een weer verhoogde gemeentebelasting die sowieso al veeer is dan in een gemiddelde stad.
Limburg heeft te kampen met een exodus van jonge mensen en een aflatende economie. Totale vergrijzing die terug te voeren is op keuzes van het lokale bestuur. In een stad waar een universiteit, een conservatorium, twee kunstacademies, een toneelacademie en een groot aantal ander Hogeschoolopleidingen gevestigd zijn terroriseert en kleineert de ingezetene studenten middels over het paard getilde handhavingsregeltjes en beperkingen voor binnenstadondernemers. Het beleid is voor 95% gericht op dee aanwassende groep van 65+'ers en zuurpruimen en gezelligheidshaters die per se in een muisstil stadscentrum willen wonen.
De ondernemer die het jaarlijkse Winter Wonderland ontwikkelde tot een miljoenenboost, ook voor de rest van de winkeliers en horeca, is door flauwe en achterbakse aanvullingen op regeltjes vakkundig weg gebonjourd; de gemeente heeft dankbaar gratis gebruik (misbruik) gemaakt van de blauwdruk van het evenement die deze ondernemer door jarenlange inspanning heeft vervaardigd. Alleen, de versie van de Femeinte Mestreech van de afgelopen jaren is (natuurlijk) een afgekloven, schrale, saaie versie van het origineel.
Onnodig om aan te geven dat de Maastrichtse gemeenteraad overbevolkt is door menshatende PvdA'ers.
maastricht.dichtbij.nl/gastronomie/cda...

Puntmuts72 | 12-08-12 | 13:06

Boer in 020 | 12-08-12 | 12:59
En achter het Centraal Station ?
Is het daar ook zo duur.. of moet ik deze vraag aan ene R.Oudkerk stellen ?

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 13:05

VERBIEDEN en VERPLICHTEN! oftewel gaat helemaal prima zo...

HetMannetje! | 12-08-12 | 13:04

@ Boer in 020 | 12-08-12 | 12:59: sodeju, wat een geld. Ik geloof dat iedereen elkaar uitzuigt in dat smerige gat. Maar ja, amsterdamse normen: onverschilligheid en opportunisme.

wijsvinger | 12-08-12 | 13:03

SmegmaSmeer | 12-08-12 | 12:54
De Kapsalons schijnen er ook prima te zijn!

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 13:03

@SmegmaSmeer | 12-08-12 | 12:54 |
Basisprijs op de Wallen is 50 € voor 15 minuten 'basic stuff'. Wil je meer of langer, dan moet je lappen.

Boer in 020 | 12-08-12 | 12:59

@neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:29
110 voor een half uur???? God allejezus dat mag dan wel een prachthoer wezen of is er toevallig een van de gemeenteraadsleden die de wallen hebben weggeveegd eigenaar van die tent?

SmegmaSmeer | 12-08-12 | 12:54

Eens kijken ...
- vrouwen en meisjes mogen mishandeld worden
- vrouwen dien hun eigendom aan mannen te geven
- homo's mogen mishandeld en verjaagd worden
- er is onderzoek gedaan naar gescheiden onderwijs
- cafe's dreigen gesloten te worden
Je zou bijna denken dat hier met grote stappen een aanloop wordt genomen naar een totaal andere vorm van cultuur en overheid, welke in de verste verte niet meer op de verworven vrijheden is gebaseerd. Bijna ...

Litsehimmel | 12-08-12 | 12:53

@bokkenrijder | 12-08-12 | 12:49
Als die Amsterdammers echt nog geloven in een maakbare samenlevingen moeten die toch echt wel stekeblind zijn?

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:53

Elk land krijgt de hoofdstad die het verdient.

TisNieZoMoeilijk | 12-08-12 | 12:53

Beste Bert, mooi artikel. Enkele nuances edoch: De Noordermarkt-buurt heeft recentelijk met succes geprotesteerd tegen de aanleg van steigers voor toeristenboten, omdat de markt op zaterdag al overlopen wordt door toeristen. Verder ben ik het met u eens dat er verkeerde prioriteiten worden gesteld bij de handhaving. Daar staat echter iets tegenover: u zult het met me eens zijn dat het soort vertier dat vele "Amsterdammers" hebben ook verruwd en ver-aso-t is in de loop der jaren. Drinken en plezier maken kenden we altijd al, maar de tokkificatie heeft ook om zich heen gegrepen. Geen partysloep kan blijkbaar nog zonder een DJ en een geluidsniveau van een triljoen decibel. Onbekenden slaan elkaar om niets op elkaars bek op een zonnige Dam. Kotsen, stag-parties, spreekkoren voor ramen met hardwerkende dames: de maatschappij verruwt, maar het vertier dus ook. Het argument 'in een grote stad is het nu eenmaal druk en wat losser' is correct en trouwens heerlijk (daarom woon ik hier), maar het mag nóóit als schaamlap gebruikt worden om alle losgeslagenheid maar te tolereren. Ook in rustige slaapwijken houden klootzakken feestjes van dinsdag op woensdag, om bij klachten der buren maar te lallen 'dat ze dan niet in de grote stad moeten wonen'. Een stad is naast een oord van vrijheid nog steeds een plek waar mensen werken, slapen en hun kinderen opvoeden. Het is niet louter een partycentrum, het heeft alleen meer ruimte daarvoor. U als mede-Amsterdammer zal toch met me eens zijn dat het niveau van de feestneus in Mokum ook bepaald niet omhoog is gegaan. Amsterdammers staan er om bekend dat ze geen idéé hebben dat er ook nog andere mensen op aarde zijn, maar soms zijn er gewoon grenzen. Want diezelfde buren die ú 's nachts wakker houden, staan wel op hun strepen als hen zélf iets niet bevalt aan een ander. Gaarne uw gedachten hierover.

Boer in 020 | 12-08-12 | 12:52

De schrijver van dit artikel laat nog 1 verschil weg.
Ten opzichte van 30-40 jaar geleden is het zo dat de horeca toen nog in handen was van Nederlanders.
Waarom zou men nu, 30-40 jaar later, ineens wel vinden dat de horeca zwaar overlastgevend is, en toen destijds niet?
U mag/kan het antwoord zelf bedenken.

gaffelbaard | 12-08-12 | 12:52

Amsterdam is een godvergeten, vieze, gore kutstad. Wie er uit eigen vrije wil gaat wonen is werkelijk knettergek. Zelfs dood zou ik er niet gevonden willen worden... dus waar hebben we het over?

Bertus Betonsloper | 12-08-12 | 12:52

Je zegt het zelf al... Brave burgers en horeca tenten kun je uitzuigen. Tuig kun je niets bij halen... Schadeloosstellingen worden niet door Tuig betaald maar door belastingbetalers. Horecazaken kun je heel makkelijk geld van binnenslepen.

We zijn met z'n allen gevangen binnen een Mega 3D Real Time Shooter versie van SimCity. Copyright: PvdA + Tim Uilskuiken.

Fanshitter | 12-08-12 | 12:52

Oiii.. de door mij gewaardeerde heer Brussen is boos. En het zal best waar zijn, maar ik weet het niet want ben een provinciaal samen met nog meer dan 15 miljoen anderen.

daytripper | 12-08-12 | 12:51

Ach, ieder land/iedere stad krijgt de regering die het verdient, en Amsterdammers zijn gewoon linkse dwaallichtjes die geloven in een "maakbare samenleving," dus hou toch eens op met dat de schuld gaven aan 'mensen uit de provincie.'

De grens tussen "provincie" en "grote stad" is sowieso al vaag in 0031, Amsterdam = een boerendorp = provincie! Wil je een wereldstad, ga dan naar London, Berlijn, Parijs, Hong Kong, Rio, New York enz.

Amsterdam is altijd een lelijke kutstad geweest, vol met over het paardje getilde dorpsbewoners die een "z" als een "s" en een "s" als een "sch" uitspreken. Proleten!

bokkenrijder | 12-08-12 | 12:49

@Wichsen oder Bumsen | 12-08-12 | 12:31
Alles is van mevrouw Elastiek.
Paar miljoentjes hier paar tiendjes daar, allse is van haar.
En als het niet van haar is jat ze het wel.

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:49

Wat verwacht je ook anders in een plaats waar een groot deel van de PvdA aanhang met een hoofddoekje rondloopt.

Hond van de slager | 12-08-12 | 12:48

@mierenneukert.
Ook dat is gelul. Zit je in Italië bestellen die domme toeristen steevast Heineken, Becks of Bitterburger. Terwijl je in Italië topmerken bier zoals Nastro Azzurro, peroni of moretti kunt krijgen. Wat de boer ( uit 020 ) niet kent. Probeer eens Ethiopisch bier.

ristretto | 12-08-12 | 12:48

Amsterdam is een mooi voorbeeld van hoe Nederland er uit zal zien als Links voor langere tijd de macht in handen krijgt.

Moi2 | 12-08-12 | 12:48

@TonyM | 12-08-12 | 12:33
Doe zelf normaal.

CoJoNes | 12-08-12 | 12:45

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:34 Audi's, Macbooks.

Inderdaad, geen paarse broek. Die is ook helemaal niet nodig.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:44

Lol redactie,
Dus waarom je zo druk maken over die proleten?
Trouwens zitten die doorgeschoven eikels steevast in dezelfde Audi's waar jullie je in plegen te vervoeren.

@neemjemoederindemaling. Waar wil je afspreken? Gaan we samen kijken.

ristretto | 12-08-12 | 12:43

plicieman | 12-08-12 | 12:33 |

Het is onmogelijk dat bier bij een Ethiopiër lekker smaakt. Alleen linksmenschen gaan eten bij een dergelijk 'restaurant'.

miereneukert | 12-08-12 | 12:42

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:34 Dit topic is dus géén klaagschrift?

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:42

Ha heerlijk, een zuur stuk van Brussen, en bovendien zelf achter de knoppen. Genieten van alle edits.
*ervoor zitten gaat*

L. Rakker | 12-08-12 | 12:41

Fryslân boppe, Hollân yn'e groppe!

Bertus Betonsloper | 12-08-12 | 12:40

Overigens sissen de cafe eigenaren op hun terras net zo hard als een marokkaan, sssssst denk aan de buren.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 12:38

@Bakito | 12-08-12 | 12:33

Ik snap, op de vrouw spelen bevalt u beter.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:38

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:22
En liggen heb je niet eens geprobeerd ?
Tss.
neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:26
P'cies, met of zonder Sambal.
(zie tegel jansen)

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:38

@Neon | 12-08-12 | 12:29
Had laatst amerikanen te gast wilden hun dochter in 020 laten studeren, gingen even kijken, dochter studeert nu in Amerika, waren zich de typhus geschrokken van 020 met het eerste vliegtuig weer pleitte nooit meer wat van gehoord.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 12:37

Hoe er gereguleerd wordt, des te meer verpauperd het gereguleerde...

Het zijn allemaal micro-drooglegginkjes, en ze werken allemaal averechts.En geen politicus die dat inziet, want ze hebben het allemaal te druk om zichzelf op de historische kaart te zetten met de meest spectaculaire micro-drooglegging van hun tijd.

En nog zijn er mensen die dat tuigh serieus nemen en ze hun volmacht geven door er op stemmen. Dan vraag je er gewoon om...

ZKH EénOog | 12-08-12 | 12:36

Ach, gelukkig hebben ze de diesel rondvaartboten nog.. Lijkt mij een mooie volgende stap deze ook te slopen. Hierna is het uiteraard tijd om het laatste beetje Nederlandse volk uit te bannen, sharia in te voeren én om 5 uur 's ochtends het gebed over het Leidseplein te laten galmen. Maakt u zich vooral geen zorgen over uw banen in de horeca e.d., door eerder genoemde maatregelen zullen er genoeg banen in de beveiligingssector worden gecreëerd.

2low4zero | 12-08-12 | 12:35

@ristretto | 12-08-12 | 12:29

U bent de afgelopen 30 jaar niet meer in Amsterdamned geweest?

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:34

@ristretto | 12-08-12 | 12:29
LOL @ -edit-
Als Bert nu eens een paarse broek aantrekt, wie weet..

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:34

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:29
Ja hoor, je hebt gelijk. Wederom proficiat voor zo'n mooie ad hominem waarbij je gewoon de rest van het topic negeert. Gaaf man. Wat moet het toch MOOI zijn om lekker anoniem alleen maar over auteurs te kunnen zeiken, hoe dan ook. Psycho.

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:34

Gelukkig heb ik de goeie ouwe tijd nog mogen meemaken, jaren 70 / 80.
Toen Mokum nog geen strafkamp was, maar een stad waar alles kon en niets gek genoeg was.

Volgend jaar ben ik geëmigreerd sowieso.

Botte Hork | 12-08-12 | 12:33

Ik vind BertBrussen een beetje een Dramaqueen. Valt allemaal wel mee, Amsterdam is en blijft de mooiste. (mijn geboortestad)

BertBrussen: Raap jezelf weer bij elkaar en doe normaal.

TonyM | 12-08-12 | 12:33

Wat God ermee te maken heeft is mij niet duidelijk maar Ijburg is inderdaad heeel lelijk. Ik klaag niet dat ik afgelopen vrijdag € 8 kwijt was aan parkeren (want ik ging er geheel vrijwillig heen) maar het eten was heerlijk bij de Ethiopiër aan de Weesperszijde en een mooi glas bier voor € 2

plicieman | 12-08-12 | 12:33

@zeg maar jansen 12:29
Niet altijd zo op de man spelen. Begint irritant te worden.

- Edit: hear, hear! -

Bakito | 12-08-12 | 12:33

@Neon | 12-08-12 | 12:29
Goed verwoord.

de Bree | 12-08-12 | 12:32

Ach ja, 020. Zucht....., ik ga lekker op mijn fietsje naar het zuiderstrand mensen. Grusse en een fijne middag xx

P.s Bert, jij kunt ook wel wat ontspanning gebruiken gezien de toon van je topic. Kom lekker naar de kust. (ik smeer je wel in)

irma zonderboezem | 12-08-12 | 12:32

Trouwens hoorde ik die fopneus Fatima Elatik niet vorig jaar nog zeggen dat Amsterdam van HAAR was? Geen wonder dus dat al die cafés dicht gaan, daar moeten we met zijn allen geen moslims mee lastig willen vallen.

Wichsen oder Bumsen | 12-08-12 | 12:31

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:29 Casa Africa.

I rest my case.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:31

Ga dan godverdomme niet boven een kroeg in de Jordaan wonen, rooie kutkakkers.

Gaarheid | 12-08-12 | 12:30

Wat een chagrijn. Die PvdA.

Normpje | 12-08-12 | 12:30

Vorige week nog een betoog tegen de weg vragende en in de weg lopende toeristen en en nu wil je weer een wereldstad van Amsterdam maken. Make up your mind.

Hank Nozemans | 12-08-12 | 12:29

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:27 Als de politiek de oren laat hangen naar klaagprovincialen dan luisteren ze toch ook naar jou?

Klaagprovinciaal.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:29

@de Bree | 12-08-12 | 12:23
Gebeurt daar dan wel eens iets?

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:29

Gelul. De afgelopen 25 jaar is de horeca enorm toegenomen in wijken en op pleinen waar voorheen 3 bruine kroegen zaten. De pijp, de noordermarkt en de nieuwmarkt zijn daar voorbeelden van. Als je wilde doorhalen ging je naar Rembrandtsplein, Leidscheplein of zeedijk. Nu moet alles kunnen op plaatsen die daarvoor minder geschikt zijn. De horeca heeft in Adam niets te klagen. Heb zo'n vaag idee dat het hier gaat om stamcafés van GS medewerkers. In Amsterdam kan werkelijk alles. Nog steeds. Oosterpark heeft juist aangekondigd meer grote evenementen te willen organiseren.

Als je in het buitenland Amsterdam noemt krijg je nog steeds reacties die over vrijheid, sex drugs en rock en roll gaan. Ook van de mensen die er geweest zijn.

Kortom: gelul.

- Edit: De Finch en Proust stamcafe's van GS-redacteuren? LOL. Seriously? Zien wij er uit als doorgesnoven makelaars en ander gelikt reclametuig? -

ristretto | 12-08-12 | 12:29

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:20 |
Met al die gelukzoekers kan Shoarma Diana toch groot worden ?

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:29

Als vrienden uit het buitenland hier zijn en tegen me zeggen dat ze Amsterdam graag willen bezoeken, raad ik ze het altijd af. Vaak willen ze dan toch, want ja, daar horen ze zóveel over...

En dan schaam ik me te pletter. Voor die vieze stinkende kutstad, met de verwaarloosde vervallen onder de graffiti gespoten huizen en winkels, voor de agressieve sfeer, de onbeschofte oplichters die in de horeca werken, voor het vuil dat je overal ziet en ruikt, voor het medelanderstuig dat je voortdurend in de gaten moet houden om niet bestolen te worden, voor de holbewoners die taxi's, trams en bussen besturen, voor de onverschillige onbehouwen personeelsleden in musea en winkels, voor de eeuwige overlast van traag werkende luie bouwvakkers die jaren doen over het aanleggen van iets simpels als een nieuw zebrapad zodat de hele stad er permanent uitziet als een bouwput. En dan heb ik het nog niet eens over de klootzakken die zich "Amsterdammer" noemen.

Ik ben er geboren, woon er godzijdank al een tijd niet meer, en ik haat die rottende puist die we "onze hoofdstad" moeten noemen.

Mijn gasten komen zonder uitzondering volkomen gedesillusioneerd terug van hun bezoek aan dat stinkhol dat Amsterdam heet. Één Amerikaanse vriend, zelf wonend in een klein plaatsje in Ohio, verzuchtte "even New York isn't as bad as this." Ze begrijpen er niets van dat we de stad met zoveel historie, met in potentie zóveel moois, op deze manier volkomen weg laten rotten,

Één voordeel: het is gebouwd op palen. Met een beetje mazzel begeven die het binnenkort zodat het hele stinkende zooitje in de door mislukte metro-projecten uitgeholde grond verdwijnt. Beton erop storten, en nooit meer naar kijken.

Neon | 12-08-12 | 12:29

Wanneer staan deze islamlovers van de PvdA toe dat alle standbeelden, paleizen, musea en kerken in die stad worden gesloopt?

knight03 | 12-08-12 | 12:28

"three strikes you´re out"
Als ze dit beginsel op de Pvda idioten hadden losgelaten was er geen Pvda regent meer over.

Uw Verzekeringsadvis | 12-08-12 | 12:28

Laat de mariniers er even buiten. Die doen nl wél nuttig werk.

Remy Martin Louis 13 | 12-08-12 | 12:28

Dat gezeur over verschillen tussen stedelingen en provincialen altijd.
Nederland is één grote, kleine stadstaat met parken en wijken. Iedere Nederlander is een provinciaal én stedeling.

de Bree | 12-08-12 | 12:28

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:25
Vreemd. Vind ik helemaal nergens terug in dit topic. Gaat over het feit dat de plaatselijke politiek de boel vertrut en oren laat hangen naar klaagprovincialen. Nouja, nog maar eens tien keer lezen dan, misschien dat de tekst dan ineens magisch verandert?

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:27

Zou goed voor de stad zijn als er eens VVD in het stadsbestuur zat..
.
Oh wacht.

Pindakees | 12-08-12 | 12:26

@Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:18

Klopt, de Wallen en Jan Bik kunnen wel inpakken, sauna Diana is hotter.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:26

Een provinciaal verhuist naar 020 en klaagt daarna dat er zoveel provincialen wonen.

Pot, ketel en zwart.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:25

Who cares.
Schrijf es wat over Flakkee of Walcheren.

de Bree | 12-08-12 | 12:23

Heel veel horecazaken hebben wel goede brandblussers, maar niet de juiste sticker erop. Ik snap
goed dat de verantwoordelijke overheid hier snoeihard tegen optreedt.

Bakito | 12-08-12 | 12:23

Wichsen oder Bumsen | 12-08-12 | 12:22 Of je wordt door de politie in elkaar geslagen en daarna je telefoon gewist.

Eindhoven staat op de kaart hoor.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:23

Ok, dus naast bakken met geld naar het zuiden te sturen, moet 010 nu dus ook voor het noorden opdraaien..

2low4zero | 12-08-12 | 12:22

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen: moet je maar geen cafe beginnen in een straat vol provincialen

bennutzat | 12-08-12 | 12:22

Van al deze ongein heb je in Eindhovuh helemaal geen last. Daar kun je op het Stratumseind of de Dommelkwartier je helemaal dood zuipen en daarna ook nog met Brabantse gemoedelijkheid een flink pak slaag krijgen. Eindhovuh dus als nieuwe hoofdstad. Dat dan weer wel. Amsterdam is zo 1999!

Wichsen oder Bumsen | 12-08-12 | 12:22

@îîî ReBeL îîî | 12-08-12 | 12:17

Hey psst, zeg dat nou niet, voor je het weet is Nieuw Amsterdam ook onleefbaar en vol multikullie.

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:22

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:20
Kan niet. Ik wilde staan maar mocht niet van de PvdA. Zitten: mocht ook niet. Dus tsja...

blikjegrolsch | 12-08-12 | 12:22

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:20 Twents bier. Dat ook nog.

En maar klagen over provincialen.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:21

Links beleid is zelfdestructie van geschiedenis, normen en waarden en wettelijk gezag.
Dat zien we in Amsterdam en Utrecht.
Beide 'in control' door de Pvda.
Nuf said.

Ja, de gemeente lijkt steeds meer op een parasiet.

trotse-ambtenar | 12-08-12 | 12:20

Is dus niet alleen in Amsterdam. Hier, op het platteland, komen die dwazen uit de stad lekker genieten van de uitgestrektheid van het weide en akker gebied. Dus nu mogen de koeien niet meer in de wei want stinkt en vliegen. De boer mag niet dorsen als de wind verkeerd staat want stof. Hij mag niet met machines op het land als het weer het toestaat. Want regen is een probleem bij het oogsten en dorsen dus gaat hij wel eens een nachtje door om het werk af te maken. Nee, moet stil zijn op het land. En donker. En lekker luchtje. Stelletje over het paard getilde grafleiers.

Ko Reander | 12-08-12 | 12:20

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:15
lol
Ik wacht op een reactie van een -niet nader te noemen- blikje bier.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:20

We zijn een land van haat, nijd en jaloezie. Vol met betweters en bemoeial, plus containerladingen bejaarden. Elk en één die nog denkt dat het hier gezellig blijft, moet een stukje realiteit gaan kweken. Ga eens een tijdje globetrotten en/of emigreren, en kom dan eens terug, dan zie je hoe door en door fout het hier zit.

No Mames | 12-08-12 | 12:20

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:18 Is dat die sauna waar Bakito over begonnen is?

Dat is geen sauna meer. Daar zit nu een shoarmatent.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:20

@kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:17
Maar in Brussel spreken er toch nog een paar "Vlaams".
Je moet goed luisteren maar dan hoor je het toch nog wel af en toe.

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:19

Dat sauna Diana gaat nog heel groot worden, mark my words.

En dat allemaal dankzij 020.

Teun van het Tuinpad | 12-08-12 | 12:18

Het ultieme bewijs dat het bergafwaarts gaat met Amsterdam is dat je nooit een moslim hoort klagen.

xxIxx | 12-08-12 | 12:18

@zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:15
Klopt, als iedereen in 020 terug zou gaan naar waar hij was opgegroeid was de bible belt het dichtstbevolkte gebied van Nederland.

CoJoNes | 12-08-12 | 12:17

@Che_cuevara | 12-08-12 | 12:15
Arabisch klinkt in Amsterdam, Brussel en Parijs hetzelfde.

Vooruit, in Brussel en Parijs klinkt "wollah!" nog een klein beetje als "voila"

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:17

CoffeePatch | 12-08-12 | 12:15 En de boulevard 'de Crime', voorheen Damrak.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:17

Nieuw Amsterdam, hier op het Drentse platteland, gaan de kroegen gewoon tegen een uurtje of 6 in de ochtend dicht.
Geen mens die klaagt over lawaai, tegen de kerkpissers, staande of zittende of kotsende bierdrinkers of wat ook maar.
Maar ja, daar wonen ook geen kakkers, de hockeyclub bestaat niet, wel de plaatselijke postduivenclub, de biljart en dartclub, een klaverjasclub en er staat ook geen moskee.
Dus ja het is goed vertoeven op het Drentse platteland, ook in Nieuw Amsterdam.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-08-12 | 12:17

Al jaren geleden mijn geliefde geboortestad de hielen laten zien . Zag het allemaal aankomen.Gewoon een prachtige multi culti stad kapot gemaakt door randdebielen van buiten !

maflodder020 | 12-08-12 | 12:16

Het "three strikes you´re out" principe kán dus wel. Alleen jammer dat de pvda dit voor de horeca wel toe wil passen maar op hun achterste benen staat als men dit ook voor criminelen wil laten gelden.

spanarchist | 12-08-12 | 12:16

-weggejorist-

xxIxx | 12-08-12 | 12:16

Merlot | 12-08-12 | 12:14 Stemvee en belastingvee laten zich in Amsterdam samenvatten onder de noemer 'boetevee'.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:16

@kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:11
Je kunt het zo inruilen voor Amsterdam. Je merkt het alleen maar aan de taal.

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:15

Wat rest: een moskee en het hoofdkantoor van de Sociale Dienst en straattuig, rovende junks, zakkenrollende MOE-landers, winkelrovers, westersedemocratiehaters, taxicriminelen en de flessentrekkende etterpuist die GVB heet.

CoffeePatch | 12-08-12 | 12:15

CoJoNes | 12-08-12 | 12:13 Dit topic is geschreven door een niet-Amsterdammer die er is gaan wonen.

Lol.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:15

Samengevat: Amsterdam is van de PvdA, en de PvdA zorgt UITSLUITEND voor haar eigen elites.
De rest is stemvee of belastingvee.

Merlot | 12-08-12 | 12:14

Ik ga wel naar sauna Diana als ik met en hoer wil neuqOn, heb ik de Wallen niet voor nodig, laat staan Amsterdam. #preutsdorp

neemjemoederindemali | 12-08-12 | 12:14

Ik schaam me zo langzamerhand om in Amsterdam te wonen...

HetMannetje! | 12-08-12 | 12:13

Natuurlijk moeten er zoveel mogelijk cafés dicht,
alcohol mag niet van de islam. Duh.

GeflipteVlaflap | 12-08-12 | 12:13

'kakmensen uit de provincie zo nodig om 22:00' - De term provincialen is bij de heer Brussen ook aan inflatie onderhevig. Waren we eerst nog brallende opgeleide projectielen. Nu zijn hebben we de status van kakker al verworven. Dat mag promotie heten. Maar dat terzijde.

Typisch voorbeeld van de grote ego's in de grote stad. Iedereen moet wijken voor de wensen van een klein groepje klagers. En omgekeerd zullen de cafés ook wel eens overlast veroorzaken. Kwestie van geven en nemen. Maar kom daar nog maar eens om bij de zelfbewuste stadsmens.

SjakkieBaggen | 12-08-12 | 12:13

Logisch. De meeste openluchtmusea sluiten om een uur of zes. Amsterdam is geen stad, nergens wonen zoveel provincialen als in 020.

CoJoNes | 12-08-12 | 12:13

Exact verwoord wat er in HEEL Nederland mis is !!!

F1802 | 12-08-12 | 12:11

En zo is het. Godverdomme.

--neus-- | 12-08-12 | 12:11

amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam amsterdam

www.youtube.com/watch?v=srpMVYT5NBE

ikzalhandhaven | 12-08-12 | 12:10

Tja Bert. Utrecht was niks maar een verhuizing is niet perse een verbetering.

Aan de andere kant, ooit, als jij eindelijk eens aan de vrouw bent en kinderen hebt heb jij ook dat voordeel van avondrust en bakfietsvrouwtje en montessorischooltje.

Je zult het nog gaan liefhebben.

zeg maar jansen | 12-08-12 | 12:10

Ik mis de naam van Fatima Elastiek in dit verhaal. Gemiste kans!

Voor het overige: Amsterdam is qua kneuterigheid en kleinburgerlijkheid de dorpen op de Noord-Veluwe reeds lang voorbijgestreefd. En da's dan toch echt een prestatie van formaat: de SGP rechts inhalen als je PvdA heet. Als ik een avondje ruig wil stappen ga ik in den vervolge wel naar Epe, Putten, Ermelo of Staphorst. Meer te beleven dan in dat Godvergeten Amsterdam.

Reinaert | 12-08-12 | 12:10

@Merkava | 12-08-12 | 12:04
Die is er al.
Niet iedereen is het er mee eens, maar ze noemen het Brussel.

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:09

Muur erom, prikkeldraad erop, selbstschussanlagen ernaast. Probleem opgelost.

LangeBerry | 12-08-12 | 12:09

Amsterdamnd

Che_cuevara | 12-08-12 | 12:08

Kunnen we na New Amsterdam, Amsterdam niet ook gewoon ruilen voor een andere stad, maar wel iets economisch beters dan suriname...

EllaRouvoet | 12-08-12 | 12:06

pius | 12-08-12 | 12:04 | + 0
Rotterdam Zuid dus.

swassannuf | 12-08-12 | 12:06

Ik blijf sowieso ver uit de buurt van 020. Bah, rotstad.

EllaRouvoet | 12-08-12 | 12:05

Sluit gewoon heel die stad. Potdicht timmeren en geen aandacht aan schenken. Klaar.

Edding3001 | 12-08-12 | 12:05

Zo, Bert, slecht geslapen?
Of heb je een bon omdat je gister op straat stond met je colazonderprik in je hand?

JeGrootmoeder | 12-08-12 | 12:05

Tijd voor een referendum over een nieuwe hoofdstad. Liefst iets ver buiten de landsgrenzen en met zo min mogelijk import-tuig. In Oost-Europa schijnen ze tegenwoordig steeds minder overlast te hebben...

Merkava | 12-08-12 | 12:04

Zo zie je maar weer dat moraalhomofielerij en incompetentie ook zijn goede kanten heeft.

Maar als dit ergens anders was gebeurt dan in dat Achenebbisje pleurisgat dat Amsterdam heet dan was ik ontzettend boos geworden op de PVDA.

Dat u het weet.

pius | 12-08-12 | 12:04

Duidelijk, met de Franse vrienden naar Zutphen, daar mag je nog wel op straat drinken, naar de coffeeshop en is er voldoende Hollands vakmanschap te zien (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/... )

kapotte_stofzuiger | 12-08-12 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken