Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'RTL Nieuws is lief voor multiculti!'

RTLhartje.jpg Hadden wij even over het hoofd gezien, zo in de luwte van de sportzomer. Maar toch, desalniettemin, schoppen we het even omhoog: een fopwetenschappelijk onderzoek over hoe lief "de media" zijn voor "migranten". Lees: of de Journaals en Couranten wel lief genoeg zijn over dat succesvolle multiculturele paradijs in Nederland. En wat blijkt? RTL Nieuws is LIEF, NOS Journaal is STOUT! Huh? Commerciëlen liever voor multiculti dan de immer objectief linkse publieken? We zijn benieuwd waar "onderzoeker" Jessica ter Wal, verbonden aan Mira Media (voorheen STOA, in 2001 nog goed voor 1 miljoen guldens subsidie, pdf) dit allemaal vandaan (pdf) haalt. Jessica, kom d'r maar in! "Bij RTL Nieuws zie je bijvoorbeeld aan het eind van een item over supermarkten een cassiere met hoofddoek die vriendelijk 'tot ziens' zegt, bij het NOS Journaal niet!" Jeetje! En wat nog meer? "Nadat prins Friso onder een lawine was gekomen, interviewde RTL Nieuws een Zuid-Amerikaanse specialist uit Groningen, en niet de witte man uit de Randstad." Wauw! Dit is inderdaad striemende argumentatie! Maar, wat zegt RTL Nieuws hier zelf eigenlijk van? "RTL zegt telefonisch dat ze niet bewust bezig is met diversiteitsrichtlijnen en –beleid voor hun redactie. Maar ik weet het lekker beter dan RTL. Ze houden er wel degelijk rekening mee! Na vijf hele weken steekproefsgewijs TV kijken, mag ik het best beter weten dan RTL zelf." Maar natuurlijk! Wat moet je anders met die wederhoor, nietwaar? En Jessica, hoe zit het met de couranten eigenlijk? "Het Algemeen Dagblad is STOUT! Daar wordt rustig gesproken over ‘Marokkaanse jeugdbendes die de buurt terroriseren’". Dat moeten we inderdaad niet willen! Zomaar feiten benoemen in de journalistiek! Weet je wat? Van ons krijgt het AD een Koude Douche! Enfin, WC-Eend Jessica van WC-Eend Mira Media, bedankt voor dit fantastische onderzoek. We zijn blij dat studentjes van de FHJ te Tilburg én die van de SVJ te Utrecht dit soort beslist objectieve en waardevrije zaken ook nog steeds krijgen opgedrongen. Want de multiculturele samenleving maak je tenslotte door feiten achter te houden en eenzijdig lief te zijn in de journalistiek. En dan nu: subsidie, subsidie, subsidie.

Reaguursels

Inloggen

hatovimletayis | 09-08-12 | 19:38 | + 5 -

Misschien mis ik iets, maar wat is er in hemelsnaam mis met een uitwisseling met studenten uit Quatar? Wat heeft dat met links van het midden te maken? En wat heeft een uitwisseling te maken met Joris Luyendijk, anders dan dat hij correspondent in het midden oosten is geweest?

Als ik jou was zou ik me aanmelden. Enige verbreding van het blikveld lijkt mij zeer aan te bevelen. En tipje, uitwisseling staat erg goed op je CV (ook bij commerciele instellingen). Zou je nodig kunnen hebben met Hogeschool Utrecht als opleiding.

Nick da Prick | 10-08-12 | 09:52

blikjegrolsch | 09-08-12 | 15:14
Beetje laat maar als je dit nog leest: check zijn bio op zijn site: schrijver voor commerciële en niet-commerciële organisaties. GS was ook niet vies om onder Telegraaf Media Groep (TMG) subsidie voor Powned aan te nemen. Maar prima verder....

Lacan | 10-08-12 | 09:16

Tipje voor Geenstijl: de Hogeschool Utrecht is de afgelopen maanden aan het pooieren geweest onder tweedejaars studenten journalistiek, om een uitwisseling te organiseren met journalistiekstudenten uit Qatar. Een paar van 'ons' daarheen (tegen betaling van duizenden euro's), een paar van hen hierheen; u kent het wel. Kritiek op de persvrijheid in Qatar wordt door het docentenkorps weggewuifd met een 'relatief gezien is het daar behoorlijk goed werken voor een journalist' drogreden. De eerste studentjes vertrekken volgens plan in september/oktober dit jaar, al is het nog maar de vraag of er genoeg betalende deelnemers zijn binnengeharkt. Mocht dat gelukt zijn, dan is dat toch wel een nieuw bereikt dieptepunt voor de immer aan objectiviteit grenzende bescheiden subjectiviteit van de SvJ. Bukken voor Arabieren, koketteren met Joris Luyendijk. En ondertussen door middel van cherry picking en het onderwijzen van achterhaalde geruchten als feiten (Al Durah) de agenda heerlijk 'links van het midden' houden. Zo kennen we de opleiders van het toekomstige journaille weer.

hatovimletayis | 09-08-12 | 19:38

-weggejorist-

petrossa | 09-08-12 | 19:28

"RTL lijkt daarin vrijer dan de NOS.  De NOS lijkt gevoeliger voor de binnenlandse politieke agenda en beweegt zich meer binnen het krachtenveld van institutionele actoren, zoals het kabinet en de Tweede Kamer”, vertelt Ter Wal.

Uit het onderzoek komt dus naar voren dat de NOS, een soort staatsomroep is die gestuurd wordt door de overheid. Waarschijnlijk omdat deze regering door haar als ultrarechts wordt beschouwd vanwege de PVV.

DSK | 09-08-12 | 18:58

-weggejorist-

petrossa | 09-08-12 | 18:25

blikjegrolsch | 09-08-12 | 15:18

Hoi Bert.

Mijn reactie heeft met haten helemaal niets van doen. Alles met quality control. Geenstijl is beroemd geworden door niet alles te slikken als zoete koek. Bovenstaand stukje probeert met minimale en dubieuze aanknopingspunten een maximaal aantal boompjes op te zetten om ze vervolgens met veel aplomb weer om te zagen.

Een beetje overdrijven is niet erg zolang de strekking maar deugd. Prima om de multicultikul aan de kaak te stellen maar dit is schieten met losse flodders op slappe luchtballonnetjes.

Mike Oxlong | 09-08-12 | 17:54

soepsidie zou verboden moeten worden. gewoon in één klap alle soepsidies afschaffen en de hele publieke omroep vertellen dat ze hun eigen broek moeten ophouden. dan zullen de "coryfeëen" van linksch bonzend op de deur bij de commercíëlen worden aangetroffen smekend om een balkenende-norm salarisje. nederland is een kleptocratie van linksche regenten met een uebermensch gevoel die de rest van de bevolking tokkies vinden maar die wel dagelijks belastingen mogen betalen om deze regenten van hun speeltjes te laten genieten. daarnaast zorgt men voor een voldoende import van kansarmen en debilisering van de samenleving zodat er steeds meer handophouders komen die uiteraard geheel democratisch het linksche multicul establishment in het zadel zullen houden. is er al een stichting voor palestijnse kunstenaars opgericht waar boerkatrix beschermvrouw van kan worden? past helemaal in het beeld van uitvreten en uitlachen.

minimá-armezusvan.. | 09-08-12 | 17:25

La Bailaora | 09-08-12 | 15:09
Eens. Mijn antwoord op het 'verdrag' was natuurlijk ook nee.

Je ziet te veel belangenverstrengeling waar je ook kijkt. Het grappige is, dat dit in de onderste lagen er allemaal nog leuk uit ziet, met termen als; "dicht bij de burger" etc. Wij als burger voelen ons daar wellicht goed bij. Het wordt pas eng als je naar de hogere lagen gaat kijken. Lastig 'kijken' overigens (ivm te schimmig), maar goed.
Waar het inderdaad om gaat, is dat wij feitelijk niet in een democratie leven. Het enige waar ik nu in geïnteresseerd ben, is wanneer de grote tegenbeweging zal opstaan in Europa. PF was een mooi begin geweest voor Nederland, maar helaas.

DijenkletserT | 09-08-12 | 16:44

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 15:04
Was ik maar naïef.

DijenkletserT | 09-08-12 | 16:23

- Edit: lees het onderzoek nou even. Daarna pas reageren, okee? -
Pufferd | 09-08-12 | 14:31

Zow. Gelezen. Mijn eerste reactie was gebaseerd op de uitsmijter van het stukje (subsidie etc) en de verwijzing naar de Stoa (subsidie in 2011(!)). Daaruit maak ik op dat door de subsidie-kaart te trekken de inhoud van het onderzoek automatisch belachelijk gemaakt kan worden. Voor het overige zie ik dat men drie weken heeft zitten turven en daaruit conclusies trekt.

Pufferd | 09-08-12 | 16:14

Nick da Prick: oh wacht. Ik heb even je overige comments doorgekeken maar ik denk net dat discussie met linkse een anti-racisme activist verder veel zoden aan de dijk zet. Succes met je "strijd" verder. Tip: subsidie aanvragen, werkt altijd uitstekend.

blikjegrolsch | 09-08-12 | 16:03

Nick da Prick | 09-08-12 |
Ik ga niet alles voorkauwen. Zo moeilijk is het allemaal niet om een gelinkt artikel door te nemen. Kom op, je kunt het!

blikjegrolsch | 09-08-12 | 16:01

Tjonge, tjonge. Dat dit soort organisaties nog steeds bestaan met een subsidie van een miljoen. Werkelijk ongelooflijk...

Thoth | 09-08-12 | 15:47

blikjegrolsch | 09-08-12 | 15:18 | + 0 -

Waar staat dit citaat dan precies?

Maar, wat zegt RTL Nieuws hier zelf eigenlijk van? "RTL zegt telefonisch dat ze niet bewust bezig is met diversiteitsrichtlijnen en –beleid voor hun redactie. Maar ik weet het lekker beter dan RTL. Ze houden er wel degelijk rekening mee! Na vijf hele weken steekproefsgewijs TV kijken, mag ik het best beter weten dan RTL zelf."

Nick da Prick | 09-08-12 | 15:39

@La Bailaora | 09-08-12 | 15:19 |

Ik hoop vooral dat het Europese volk zich zal verenigen tegen de Europese hydra. Maken we daarna samen een democratisch, rechtstatelijk, en maatschappelijk waarlijk verenigd Europa.
.
De Eurocraten en Eurofielen van nu zitten wat mij betreft dan niet aan tafel. Bouwen en samenwerken kan niet met mensen die (andermans) vrijheden willen verkopen voor hun eigen belangen.

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 15:37

Tiens. Dat is nu wel heel toevallig. De belgische afdeling van het fijne door linksche schavuiten, met uitheemse fassscccchisten aangevulde subsidieclubje Kif-Kif (kif=hasjiesj, kif-kif=dubbele portie hasjiesj, hebt u 'm) organiseert, zowaar gelijktijdig met het in de bus vallen van de resultaten van studie waarvan sprake, een heuse reeks workshops die smerige, partijdige, wall-to-wall totally over-the-top te kort door de bocht een brug tever berichtgeving over de problemen met de zandbakluizen in het fijne multicriminele Brussel moeten beletten. De groep wordt geleid door een handvol universitaire "elitairen", u weet wel, van die fijne collabos (Sarah Scheepers (KUL), Eric Corijn (VUB) en Ico Maly (Tilburg University, Kif Kif) die zich het neusje van de zalm wanen en menen dat ze, vanuit hun monoculturele paradijsjes, kunnen neerkijken op de massa die op alle gebied betaalt voor de multicriminele in het westen geschapen paradijzenvan SUPERDIVERSITEIT, en daar dagdagelijks de last van draagt. www.kifkif.be/over-kif-kif/activiteite...

Tricephalus | 09-08-12 | 15:33

Gebuktisgenomen 15:27

Omdat de dikke van de Plus gek is op zwarte boys...

eerstneukendanpraten | 09-08-12 | 15:32

Pure manipulatie en gore leugens om het volk onwetend te houden. De waarheid is te eng voor sommige mensen en dient onder de pet gehouden te worden om hun eigen falen te maskeren. Multiculti is een mislukt gedrocht en het is in mijn ogen juist mislukt door trutjes zoals Jessica die vooral de mensen een natte droom van haar zelf voor wil houden en heilig geloven in positieve discriminatie, diversiteitsrichtlijnen en het idee van een maakbare samenleving. Al vallen de feiten met tonnen tegelijk op hun hoofd dan nog zullen ze hun ongelijk ontkennen. In het hoofd van trutjes zoals Jessica bestaat de Nederlander al lang niet meer. Weg met ons!

StijlvolRechts | 09-08-12 | 15:31

En waarom zit er bij elke twee reclames op tv dan minimaal 1 surinamer (dan wel allochtoonse vrouw)?? Vragen, vragen..

GebuktIsGenomen | 09-08-12 | 15:27

Is er ook een politieke partij dit zegt: Kappen met die onzin-subsidies? Hoef ik tenminste niet naar stemwijzer.nl

Schaamharing | 09-08-12 | 15:26

-weggejorist-

GebuktIsGenomen | 09-08-12 | 15:26

En waarom zit er bij elke twee reclames op tv dan minimaal 1 surinamer (dan wel allochtoonse vrouw)?? Vragen, vragen..

GebuktIsGenomen | 09-08-12 | 15:26

Nederlanders zouden toch eens wakker worden
@ La Bailaora | 09-08-12 | 14:27
.
Ik denk dat de mensen heus wel wakker zijn, maar het is een zwaar gevecht tegen zoveel overmacht.
.
Jörg Haider, raar 'auto ongeluk'
Pim
Nigel Farrage, ook een bedereigende situatie onlangs.
etc.
etc.
.
Ik zou de leden van dat Duitse constitutionele hof dan ook aanraden, goed op te letten!

Greetje Duisenberg | 09-08-12 | 15:23

Lees net een artikel in Elsevier over het Nederlamdse belastingstelsel en wat de plannen van de linkse partijen hiervoor zullen betekenen na 11/9. Dat wordt of een zelfmoordpoging of emigreren...

eerstneukendanpraten | 09-08-12 | 15:23

Mira Media.
Kijk eens naar de samenstelling van het bestuur.
Kijk eens naar het logo.
Kijk eens naar het verslag in PDF, de opmaak.
Je kan het niet lezen want het staat op z'n kant.
Sinsister organisatietje. Doet me denken aan een moslim-site.
Subsidie onmiddellijk stoppen, en sluiten dat semi-wetenschappelijke instituut met domme studentes die een scriptie schrijven die kant noch wal raakt.

gegendiewand | 09-08-12 | 15:19

Ik snap dat sommigen op het journaal willen
horen dat alle problemen worden veroorzaakt door mensen met een andere huidskleur. De werkelijkheid is echter anders. Ook roomblanke Nederlanders gaan in de fout.

Bakito | 09-08-12 | 15:19

@Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 15:14
Mijn hoop is gevestigd op de zuidelijke landen, raar genoeg, en dan vooral Spanje, maar kijk ook uit naar Griekenland. In Spanje hebben wat legerofficieren gemeld dat men de austerity packages nu gewoon nog accepteert om de economie draaiende te krijgen, maar 'dat er een limiet aan zit'. En met die 'maar' kunnen we zien dat er al dingen in de lucht hangen. De sh*t hits the fan in die landen al heel erg. En wanneer mensen niet meer te vreten hebben gaat de beer los:
www.telegraaf.nl/buitenland/12714711/_...

La Bailaora | 09-08-12 | 15:19


Mike Oxlong | 09-08-12 | 15:00
Het staat gewoon allemaal hier hoor: www.denieuwereporter.nl/2012/08/rtl-ni...
Daar zit verder geen manke duiding bij. Het is niet dat haar citaten zijn verzonnen, dat wij hebben verzonnen dat ze de reactie van RTL zelf overruled of dat wij bedenken dat vijf weken van "steeksproefsgewijs" tv kijken een "onderzoek" is.
Ik word inmiddels kotsmisselijk van al die haters die komen met dwaze laster en beschuldigingen maar zelf niet de moeite nemen het een en ander te lezen. Als je wilt beschuldigen, ga je gang, maar klik eerst op de linkjes. Of zeg gewoon niets en accepteer dat het een en ander niet met jouw mening overeenkomt. Daar vervolgens wat bij liegen maakt het er niet beter op.

blikjegrolsch | 09-08-12 | 15:18

Vijf weken lang RTL kijken.
Dat zou ik ook niet doen zonder subsidie.

Gootbalkoning | 09-08-12 | 15:16

@La Bailaora | 09-08-12 | 15:09

Regroup, resist, revolt! Dat is het proces dat nu begonnen is. Het is slechts de vraag in welk Europees land dit proces het eerst aan de oppervlakte komt.

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 15:14

Lacan | 09-08-12 | 14:57
Ontvangt BB subsidie??? Wow! Dat is een scoop! Doe eens met bewijzen komen?

blikjegrolsch | 09-08-12 | 15:14

RTL nieuws vind ik sowieso objectiever dan de NOS. Kijk dan ook veel liever naar RTL Nieuws. Van mij mag die hele publieke omroep opgedoekt worden. Het is niet van algemeen belang dus waarom zou de overheid hier belastinggeld in moeten steken?

druif | 09-08-12 | 15:11

@DijenkletserT | 09-08-12 | 14:59
Ik en velen 'denken' het, maar een topman van UN/Goldman Sachs die het nu gewoon open en bloot zegt. En dat de EU dus gewoon wetten heeft gemaakt, wat de mensen in de straat niet weten, die een strengere immigratie wet onmogelijk maakt, aangezien de wetten van de EU boven die van de lidstaten gaan. Dat was al de reden dat ik tegen 'het verdrag van lissabon' stemde, omdat dat al de facto de opheffing (Juridisch) van de staat der Nederlanden betrof. En dat werd natuurlijk niet zo vertelt aan de burger, daarom noemde men het ook niet maar als een 'verdrag', waar we er al 10-tallen van hadden.

Een streep door de rekening van die boys was dat het referendum negatief uitpakte. Ik denk dat dat nog wel eens de redding kan worden, want het volk, anders dan de 2e kamer, zou het daarom nog wel eens keihard ongeldig kunnen gaan verklaren, ook al kan dat juridisch niet volgens de eurofielen en bobo's. Maar in oorlogstijd kan zoveel niet. Het volk heeft deze ellende nooit gewild, neem dat van mij aan.

La Bailaora | 09-08-12 | 15:09

@Terpen-tijn 15:00
Bert heeft een punt -KGB zuigt.

Ashtrey | 09-08-12 | 15:07

@DijenkletserT | 09-08-12 | 14:59

Bereid uw nou maar gewoon voor om, "knechtend", "geknecht" of "verzettend" door het leven te gaan in de toekomst. Dat zal ongeveer het keuzepalet in het leven van een EU-burger zijn. Tenzij het tij nog gekeerd gaat worden. We gaan het meemaken (helaas).

Parel van het Zuiden | 09-08-12 | 15:04

du Roi Soleil | 09-08-12 | 14:55 |

Allochtonen slapen niet in tenten heur

bennutzat | 09-08-12 | 15:03

Als meer dan 80% van de 2de generatie Marokkanen vóór hun 25ste in aanraking is geweest met Politie/Justitie dan moet je ook wel eens een kassavrouw met hoofddoek laten zien...

kibambam | 09-08-12 | 15:03

Kunnen dit soort Jessica ter walletjes hun verstand niet beter aan iets nuttigs besteden?
Iets dat geld oplevert, in plaats van drammen over het positief in beeld brengen van kostenposten? Want het kost al zo veel, die multicul.

vetkleppert | 09-08-12 | 15:03

La Bailaora | 09-08-12 | 14:49
Ze zijn er blijkbaar niet zo zeker van dat alles van wat zij willen, zonder slag of stoot zal gaan.
En dat mensen misschien toch niet alles slikken.
Hebben ze toch nog een punt.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 15:02

Ze is vast het nichtje van Roos Vonk èn Diederik Stapel.

pitsteen | 09-08-12 | 15:02

Jessica ter Wal is duidelijk zo gek als een allochtone, hardhouten deur
een ware aanwinst voor de Nederlandsche multicul wetenschap

Tobi | 09-08-12 | 15:01

Wie heeft er eigenlijk gevraagd om "de taken die Mira Media zichzelf toekent"? Waarom moet de burger daarvoor belasting betalen? Is er een onafhankelijk onderzoek waaruit blijkt dat er onder de bevolking een behoefte bestaat naar "de taken" van Mira Media, en dat de bevolking bereid is daarvoor gezamenlijk 1,3 miljoen per jaar te betalen? Waar hep dat geld voor nodig? Kunnen "de taken" van Mira Media niet op vrijwillige basis als hobby worden uitgevoerd of, als blijkt dat een gering aantal Diederik Stapel- en Roos Vonk-achtige "wetenschappers" (en ik gebruik de term "wetenschapper" dan zo losjes mogelijk) dat soort onderzoekjes interessant vindt, dergelijke onderzoekjes dan niet zelf uitvoeren en bekostigen uit eigen zak, dan wel uit het door een universiteit of hogeschool voor onderzoek beschikbaar gestelde budget?

Dat zijn eigenlijk de belangrijkste vragen die ik bij deze club (en allerlei vergelijkbare clubjes) die relatief enorm veel subsidie vraagt, zonder duidelijk maatschappelijk belang en zonder maatschappelijke en wetenschappelijke toegevoegde waarde.
Die vragen worden niet gesteld, noch beantwoord in de afwijzing (gelukkig!) van de Raad voor Cultuur.

Stormageddon | 09-08-12 | 15:01

blikjegrolsch 14:53
Iedereen?
Praat voor jezelf, er zijn zat reageerdertjes die dat niet wisten.
Waarom doe je net alsof je namens de groep spreekt?

Terpen-tijn | 09-08-12 | 15:00

Onderzoekje net even gelezen. Bert's duiding gaat weer eens glorieus mank. Tip voor geïnteresseerden: Google Strawman Argument en lees dan dit stukje nog eens.

- Edit: wij plaatsen gewoon de citaten zoals ze door Jessica zijn gezegd op DNR. Wat daar voor "manke duiding" aan is ontgaat ons verder. -

Mike Oxlong | 09-08-12 | 15:00

La Bailaora | 09-08-12 | 14:27
Dit gevoel heb ik ook al jaren. Totale controle bereik je enkel door chaos. Het enge is dat bijvoorbeeld in de msm, zoveel poppetjes meedoen die eigenlijk niet eens door hebben waaraan ze meedoen. Net als ons kabinet, de deurwaarders van de hogere elite. Ga zo maar door.
Blij dat het Internet er is. Maar goed, voor hoelang nog in deze staat.

DijenkletserT | 09-08-12 | 14:59

Zie hier wat er mis is met Nederland.

blendedperfection | 09-08-12 | 14:58

Kijk het beste meisje redeneert inductief maar onze Bert doet natuurlijk niet anders. Beide ontvangen subsidie, is soms niet best, soms niets mis mee. K'heb beter gezien van BB.

Lacan | 09-08-12 | 14:57

@du Roi Soleil | 09-08-12 | 14:55
Pssst, Piet zit bij SBS

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:56

Groot voordeel van RTL is ook dat ze geen Mart Smeets met ditto irritant praatprogramma hebben. Het programma van de spelen op RTL is dan ook veel leuker en gezelliger dan die bij de NOS. Zet het geluid maar eens uit en kijk wat voor uitstraling de gasten hebben. Bij de NOS zijn ze dan erg neutraal en bij RTL al wat vrolijker. Daarnaast stellen ze niet zoveel van die irritante vragen ook.

Martinspire | 09-08-12 | 14:56

Er zijn gewoon subsidiepotjes voor media die de multiculturele samenleving positief in beeld brengen.

Als Piet Paulusma naar een camping gaat en daar fijn samen met allochtonen en autochtonen vertelt hoe gezellig het is en wat het weer wordt, gaat er geld richting RTL. Zo simpel werkt dat.

du Roi Soleil | 09-08-12 | 14:55

@Che_cuevara | 09-08-12 | 14:53
Dat denk ik dus ook :-)

La Bailaora | 09-08-12 | 14:55

Ik vind die ene mevrouw van het rtl nieuws stiekem gruwelijk sexy eigenlijk. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ruskin | 09-08-12 | 14:54

Tjonge, dus een vriendelijke kassajuffrouw met hoofddoek maakt RTL alochtoonvriendelijk. Nou, nou.

Stijlicoon | 09-08-12 | 14:54

'Kinderen Geen Bezwaar' is van de Vara. Wat de NOS daarmee heeft te maken ontgaat iedereen.

blikjegrolsch | 09-08-12 | 14:53

@La Bailaora | 09-08-12 | 14:49
Omdat men donders goed weet dat het een keertje uit de hand gaat lopen.

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:53

@Niemands Knegt | 09-08-12 | 14:48
Ik word hier bang van.

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:51

@Terpen-tijn | 09-08-12 | 14:42
NOS etc en het grootste deel van de MSM krijgen hun geld toch van de overheid, die dikke maatjes zijn met de systeembanken. En het koppel overheid-systeembanken lijkt het grote monster te zijn. Ze bezitten het grootste deel van het geld, dus hebben ze ongebreidelde macht. Zitten op sleutelposities in Brussel, richten het ESM op met 700 Miljard in oorlogskas, bijeengebracht door de belastingbetaler, maar gecontroleerd door de elite.

Dan hebben ze daarnaast nog het eurogendfor opgericht:
www.eurogendfor.org/

"aimed at improving the crisis management capability in sensitive areas."

Elk land heeft zijn eigen politie/marechaussee en europol bestaat ook al 10-tallen jaren. Waarom is dat dan toch nodig, en wat bedoelt men met 'sensitive areas'?

La Bailaora | 09-08-12 | 14:49

@La Bailaora | 09-08-12 | 14:27 |
Het geinige feit wil dat bovenstaand onderzoek van Jessika (met een 'k' dus) ter Wal uitgevoerd is in het kader van het internationale MEDIVA-project: www.eui.eu/Projects/MEDIVA/Home.aspx
'The MEDIVA project seeks to strengthen the capacity of the media to reflect the increasing diversity of European societies and thus foster a better understanding of immigrant integration processes at a time when social cohesion and integration policies are put to the test by an acute economic crisis.'

Als je weer een stap verder gaat kom je uit bij het MEDA programma, het belangrijkste financiële instrument voor de implementatie van het Euro-Mediterrane Partnerschap van voor 2007.
Vanaf 2007 is het MEDA programma vervangen door het instrument van Europees Nabuur- en Partnerschap, dat volgens plan in de periode 2007-2013 €15 miljard zal uitgeven onder andere om samenwerking tussen Europese en Arabische landen in de sectoren energie en transport; in hogere opleidingen en mobiliteit van leraren, onderzoekers en studenten; multiculturele dialoog door mens tot mens contacten, inclusief banden met immigrantengemeenschappen die in EU-landen wonen evenals samenwerking tussen burgermaatschappijen, culturele instellingen en uitwisselingsprogramma’s van jongeren. De Europese Commissie, zal samenwerking coördineren met NGO’s, universiteiten, kerken, religieuze associaties en de media in met dit project verbandhoudende zaken, dit alles overeenkomstig documenten die beschikbaar zijn op het Internet.
In 2002 vertelde Louis Michel, de toenmalige Belgische Minister van Buitenlandse Zaken, die tegenwoordig lid is van de Europese Commissie, het Belgische Parlement, dat de EU uiteindelijk Noord-Afrika, het Midden-Oosten als ook Europa zal omvatten.

Jouw gedachtespinsels zijn dus niet helemaal niet zo gek.

Niemands Knegt | 09-08-12 | 14:48

Nederlanders zouden toch eens wakker worden
La Bailaora | 09-08-12 | 14:27
Koop een hele grote wekker. Op een andere manier gaat het je niet lukken.

Strohond | 09-08-12 | 14:43

De Nos is ook aardig voor multiculti, ze hebben er zelfs een programma voor gemaakt>> kinderen geen bezwaar.
De oppervlakkige kijker denkt dat het een beetje saaie en brave soap is.
Dat klopt maar dan anders, het is bedoeld voor de allochtoontjes, een verkapte cursus normen en waarden.
Zo kunnen ze op een ongedwongen manier een kijkje nemen in de Nederlandse huishoudens met zijn gebruikelijke ditjes en datjes en zien dat we nog niet zo slecht zijn.
Op deze speelse manier proberen ze te leren hoe men zich het beste kan aanpassen in Nederland, maar volgens mij schieten ze hun doel voorbij, niemand kijkt (meer) naar die brave meukzooi.
Nee, de tijd dat een soap gewoon lekkere slappe, nietszeggende ouwehoerpraatjes was, is allang voorbij.

Terpen-tijn | 09-08-12 | 14:42

-weggejorist-

IgorMortis | 09-08-12 | 14:39

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 14:32
Het is nog erger. De bbc meldt in dat artikel dat meneer Sutherland een vervent Bilderberg bezoeker is :-)

Maarre alle gekheid op een stokje, BBC is toch geen aluhoedjes site. Men doet er nu dus zelfs helemaal niet moeilijk meer over, men zegt het gewoon, wat anderen al dachten. En dan gaan er bij toch echt wel wat aluhoedjes op.

La Bailaora | 09-08-12 | 14:38

@La Bailaora | 09-08-12 | 14:27
Perfect weergegeven.

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:37

MyCatIsDoingThis | 09-08-12 | 14:27
Vlak het jeugdjournaal niet uit.

swassannuf | 09-08-12 | 14:36

@La Bailaora | 09-08-12 | 14:27

Als makke lammetjes.
De Eurofielen die louter bestaan uit napraters en wereldvreemde snuiters die denken dat een idealistich, elitair experiment nodig is om ons te 'redden' bepalen de agenda.
Onze media zwijgt en dat is iets dat men, wij de racisten, EU-haters, nationalisten nooit maar dan ook nooit mogen vergeten.

Desmoulins | 09-08-12 | 14:32

La Bailaora | 09-08-12 | 14:27 |
Ik heb ook geen Alu-folie in huis maar jouw verhaal gaat er hier in als koek.
Goed getegeld!

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 14:32

En de politie op je hielen dan van RTL7 ?

swassannuf | 09-08-12 | 14:31

@ GSdmf | 09-08-12 | 14:3
Ja. En nu?

Pa Cartwright | 09-08-12 | 14:31

BB: Iets krijgt subsidie en is dus fout.
Helder.

- Edit: lees het onderzoek nou even. Daarna pas reageren, okee? -

Pufferd | 09-08-12 | 14:31

Geensteil ;)

GSdmf | 09-08-12 | 14:30

Mijn bek zit dichtgenaaid, meer multicul wil ik niet door de strot getrapt krijgen.

rechtvaardigerechter | 09-08-12 | 14:28

GSdmf | 09-08-12 | 14:25
Probeer in ieder geval 'GeenStijl' goed te schrijven in je nogal simpele reactie.

henkojenko | 09-08-12 | 14:27

Ik speel altijd 'zoek de blanke' wanneer er voor een NOS-nieuwsitem in een schoolklas gefilmd wordt.
zuurkool | 09-08-12 | 14:22 |
Dat doe ik bij Sesamstraat.

MyCatIsDoingThis | 09-08-12 | 14:27

Pownews pakte het allochtonenquotum grappig aan met de neger omdat het MOET.

drs.Nee | 09-08-12 | 14:27

Nederlanders zouden toch eens wakker worden, en snappen dat er wat aan de hand is. Niet alleen zwijgt het grootste deel van de MSM over onze kansenjongeren in onze prachtwijken, maar dat het zelfs lijkt dat dit hele zooitje een vooropgezet plan is, is echt schokkend, en dat het een link lijkt te hebben met het hele EU verhaal ook.

Toeval wil dat het voornamelijk internationaal zeer grote banken zijn die een centrale rol spelen in het grote machtspel, het is bijna altijd Goldman Sachs die het grootste woord heeft. Draghi, Monti, Papademos, ze komen allemaal van die grote bank. Toeval? Het zou kunnen. De huidige Spaanse minister van financien De Guindos komt van de failliete bank JP Morgan. Toeval? Zou kunnen.

En dan krijgen we nu dus soort berichten er overheen:

"EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief"
www.bbc.co.uk/news/uk-politics-1851939...

En wat schetst onze verbazing? "Mr Sutherland, who is non-executive chairman of Goldman Sachs International" Weer een Goldman Sachs mannetje dus, die zelfs nationale homogeniteit wil ondermijnen om de grote staat EU dichterbij te brengen.

Nou kunnen we natuurlijk denken dat dat allemaal toeval is. Maar het openlijk pleiten tot het ondermijnen van de homogeniteit van de lidstaten?

En op welke manier probeert hij dit te bereiken? "He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law." Oftewel hij zegt gewoon dat UK geen strengere immigratie politiek mag voeren...
Ik ben geen aluhoedjes persoon, ik geloof niet in 'inside job' van 9/11, maar hier gaan wel erg veel puzzelstukjes in elkaar vallen.

Oftewel, voor mij wordt het meer en meer duidelijk dat dit soort lui achter de massa immigratie zitten en dat ze het zelfs, samen met de euro, voorop opgezet hebben, om in de huidige chaos en crisis de lidstaten vleugellam te krijgen en dan een centrale staat op te richten.

In het verlengde daarvan denk ik dat men juist wil dat het tot rellen leidt in onze wijken. Daarom misschien dat justitie en politie zo terughoudend zijn bij ingrijpen, komt zeer waarschijnlijk van boven af, die orders.

Ook het oprichten van het ESM en het schaapachtig volgen van 80% van de politieke orde is zonder meer een absoluut verbazingwekkend schouwspel voor de objectieve kijker. Welk land heeft ooit vrijwillig de staatskas overgegeven aan een vreemde mogendheid?

La Bailaora | 09-08-12 | 14:27

Bij de NOS leeft vooral het maakbaarheidsideaal en de sociaaleconomische argumentatie betreft de zielige allochtonen. Alles wordt bekeken vanuit de underdog positie van de zielige migrant. RTL is daar een kleine uitzondering op, maar is dan weer zo Eurofiel en net zo infantiel betreft de verslaggeving. Een aanrijding op een willekeurig kruispunt ergens in Philadelphia is immers niet boeiend of nieuwswaardig.

Desmoulins | 09-08-12 | 14:26

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:18
Dat is onzin. Ik kan me Diana Woei herinneren en die deed regelmatig slechte weersvoorspellingen.

Strohond | 09-08-12 | 14:25

subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie

Krijgt Powned ook geen subsidie ?

Ben benieuwd wat Geensteil daarvan krijgt!

subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie subsidie

- Edit: Geenstijl is 100% commercieel. Subsidie via Powned is verboden sowieso. -

GSdmf | 09-08-12 | 14:25

-weggejorist-

IgorMortis | 09-08-12 | 14:24

-weggejorist-

kickert | 09-08-12 | 14:22

Ik speel altijd 'zoek de blanke' wanneer er voor een NOS-nieuwsitem in een schoolklas gefilmd wordt.

zuurkool | 09-08-12 | 14:22

Komt misschien wel omdat sites als GS en powned hun wijsheden halen uit onderbuik gevoel en dat dan zelf ook nog geloven.

You might just have proofed your own wrong? ...

Noh ja .. k ga vanavond weer lekker naar Mart kijken ;)

- Edit: ja maar... ja maar... daar gaat dit onderzoek helemaal niet over! -

GSdmf | 09-08-12 | 14:21

Maar wat zouden ze dan niet zeggen over GeenStijl.
Of is daar nog geen onderzoek naar gedaan?

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:20

En hoe zit het met de AVRO en het programma "Opsporingverzocht "?

Crematorium-de-Asbak | 09-08-12 | 14:19

Het is wel de manier waarop ze het doen.
Die is toch wezenlijk anders dan bij de NOS.
Bij de NOS kunnen allochtonen per definitie niets slechts doen.
Bij RTL kan dat wel eens zo zijn.

Che_cuevara | 09-08-12 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken