Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een weekendje Nederland: en nu vooruit

weekendfromhell.jpgDe politie heeft in Meppel twee mannen aangehouden nadat zij en een groepje van hun vrienden, ruzie schopten en geweld gebruikten tegen agenten. - Een 30-jarige man uit Den Bosch is in zijn woonplaats aangehouden omdat hij een ambulancebroeder een kopstoot heeft gegeven. - De politie heeft een derde verdachte aangehouden in verband met de dodelijke mishandeling van een man (23) uit Munstergeleen. De man overleed in de nacht van vrijdag op zaterdag in Sittard. Eerder waren al twee andere mannen opgepakt. Het slachtoffer werd zaterdagochtend rond 03.00 uur in de Putstraat in elkaar geslagen. Hij overleed even later aan zijn verwondingen in een ziekenhuis. - Een 49-jarige man uit Helmond is zondagochtend vroeg door vier mannen in zijn woonplaats dusdanig zwaar mishandeld dat hij met zwaar hersenletsel in het ziekenhuis is opgenomen. Dat liet de politie zondag weten. Het slachtoffer werd door de mannen in elkaar geslagen. - In de hal van de basisschool Augustinus in Rotterdam is vrijdagmiddag een 30-jarige vrouw uit Rotterdam doodgestoken. Een andere vrouw (29) raakte bij de steekpartij gewond. - De politie is nog steeds op zoek naar de man die vrijdag een 30-jarige vrouw doodstak in de Rotterdamse basisschool Augustinus. Dat heeft een woordvoerder van de politie zaterdag gemeld. De politie wil niet veel kwijt over de identiteit van de dader. - Een politieman is vrijdagavond in een woning in Varsseveld in zijn gezicht geschopt. - De politie heeft vrijdag een 48-jarige Rotterdammer aangehouden nadat hij bij het paardensportevenement CHIO in Rotterdam op een verkeersregelaar was ingereden. - 16-jarige belemmert hulpdiensten. - Zin in de toekomst! Tot volgend weekend!

Reaguursels

Inloggen

Randdebiel+drank+coke=vechten

Randdebiel+wiet/hasj=geen problemen

Randdebiel+xtc=vaag en verliefd

KaaskopDamp | 25-06-12 | 17:44

Lekker met de grote stroom meelullen, daar schiet je iets mee op.......
Je eigen verantwoording nemen dat is waar het tegenwoordig aan schort of dit nu wel/niet door de meerderheid met de mantel van meepraten bedekt wordt.
ACAB neemt niet weg dat de mens achter de agent wel een goed persoon kan zijn.......

wel/niet | 25-06-12 | 14:00

Er zijn gewoon te veel idioten (lees: dom, laag IQ/EQ)in dit land, op deze wereld...
Domme mensen maken domme mensen..
Domme mensen doen domme dingen..
Ikzelf ontwijk zoveel mogelijk domme mensen. Lukt helaas niet altijd.

iustus | 25-06-12 | 12:19

Ik vind het wel mooi elk einde van het weekend even de rekening opmaken. En met al die Oost-Europeanen die nog deze kant uitkomen, dat wordt genieten!

MBeen | 25-06-12 | 11:29

Boeie is toch bijna niks man!
Vroeger was het elk weekend veel heftiger in NL

DeRossi | 25-06-12 | 11:19

al dat gelul dat het gevangeniswezen in nederland allemaal luxe is, jullie weten niet waar je over praat. Ga eens naar een open dag in een gevangenis, dan praat je naderhand echt wel anders. Die mensen die uit interesse een inrichting bezocht hebben, ze zeggen naderhand unaniem hetzelfde.."oh, het is toch geen hotel.. e.d. ". Ja, dat wij gedetineerden niet als varkens behandelen zoals in zuid-amerikaanse, afrikaanse landen... tja.

swafful | 25-06-12 | 10:59

Dodelijke mishandeling : is dat niet gewoon moord ?
Dodelijk keel doorsnijden,
Dodelijk pistool afvuren, enz
Wat is het verschil er tussen ?

EvertsNL | 25-06-12 | 09:55

@datzegik69 | 25-06-12
1?

2emeREP | 25-06-12 | 09:45

@Godsammekraken | 25-06-12 | 00:00
en Utrecht. Waren alle heaumeaux nog in de Oekraine of zo?

Den Meester | 25-06-12 | 09:26

Kortom tientallen gevallen van geweld tegen politie; 'and not an single fuck was given'.
1 Agente geeft een geweldpleger een koekje van eigen deeg; 'defcon1!'

datzegik69 | 25-06-12 | 09:24

Alles begint aan de top. De politiek straalt niet veel beters uit, dus het gedrag op straat zal verder verharden. De oplossing is gewoon dat er wapens gedragen mogen worden. Dan is het gauw afgelopen.

kaskoeskielewan | 25-06-12 | 09:24

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 08:32
*Old Sparky afstoffen doet*

necrosis | 25-06-12 | 08:47

We kunnen ongetwijfeld ook zo een artikeltje samen stellen over onbeschoft gedrag door ambtenaren.
Of over asociale bejaarden
Of over pedofiele leraren

het is maar net waar je op focust

2emeREP | 25-06-12 | 08:47

tja als je de meeste "verdachten"weer na een dag vrijlaat dan vraag je uiteindelijk voor dit soort gedrag...

iter | 25-06-12 | 08:45

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 08:29 |
"... dat de dood niet onmiddellijk op de misdaad volgt..."
Gelul, bij ons hier in Johannesburg heb ik pas nog een gebraden negert gezien die dacht een zoodje koper te jatten. Meneer was in een paal geklommen om een electriciteitsleiding te lijf gegaan met een Sandvik zaag. Er stond een paar KiloVolt op die leiding. Dat zag er niet fris uit...

JanRap | 25-06-12 | 08:38

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 08:29 | + 0 -
Sterker nog met het dood in het vooruitzicht zullen criminelen er alles aan doen om niet gepakt te worden.

Straffen is maatwerk. Het probleem is dat het harde maatpak al jaren in de mottenballen ligt en dat is niet goed.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 08:32

@JanRap | 25-06-12 | 08:13
Iedereen hecht aan het leven. Dat mensen sterven is al erg; dat mensen elkaar doden is erger. Ik wil niet dat de staat zijn eigen bugers doodt.
Dat de doodstraf niet preventief werkt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de dood niet onmiddellijk op de misdaad volgt. Weinig straatrovers zullen iemand overvallen die zichtbaar een vuurwapen draagt.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 08:29

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:46 |
"... is het idee van een staat die zijn eigen burgers doodt gruwelijk, al zijn het misdadigers. Het is barbaars."
Dood gaan we allemaal, het betreft hoogstens overlijdenstijdstipvervroeging; daarom werkt dat ook niet echt preventief.

JanRap | 25-06-12 | 08:13

Nee is geen dubbelpost, was een edit :)

Zucht, waar is mijn koffie?

Kaas de Vies | 25-06-12 | 08:07

@drs.Nee | 25-06-12 | 03:21 | + 0 -
Oh wat zijn die Nederlandse feministen stil.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 08:06

-weggejorist-

Kaas de Vies | 25-06-12 | 08:06

-Geenstijl typmiep BertBrussen verbaal gebashed na slecht artikel.-

honderddagen | 25-06-12 | 08:00

"De politie wil niet veel kwijt over de identiteit van de dader."
*Ziet alweer een "cold case" aankomen*. Heh, vervelend nu weer...

Ad337 | 25-06-12 | 07:55

Over Varsseveld: "Volgens een woordvoerder van de politie wilde de man nog napraten waarop de agent mee ging naar zijn woning. Daar werd de man volgens de politie agressief." Ja kijk, dan zegt Dr Lul: "onzin, gelul, Bullshit! Je moet als agent ook niet meegaan met een malloot om 'na te praten', dat is soft gedoe uit de seventies". Allemaal begonnen onder den Uyl: slap optreden om niet te escaleren.

JanRap | 25-06-12 | 07:35

@Parsons | 25-06-12 | 02:45
Draadje even gescanned.
Geeft duidelijk aan waarom NL heer tegen moet ageren

Ing. eslapen | 25-06-12 | 06:37

Update, 2 mannen die werden aangehouden ivm de dodelijke mishandeling in Sittard zijn op vrije voeten gesteld, ze blijven echter 'verdachten'....

necrosis | 25-06-12 | 06:35

@Bertus Betonsloper | 25-06-12 | 05:03
Op 12 september hebben we de kans om definitief af te rekenen met D'66.
Hoe?
Door simpelweg op iets anders te stemmen!

necrosis | 25-06-12 | 05:52

Alexander Pechtold: De Totale Lul Trofee 2012... 13, 14, 15, 16... maar zolang zal kereltje Peggold toch zeker NIET in de polletiek blijven, of wel?

Bertus Betonsloper | 25-06-12 | 05:03

Het laat wel weer zien hoe Nederland in elkaar zit. Geweld is toegestaan tegen de ambtenaren die de wet moeten beschermen. Je kan alles zeggen en doen. Ongestraft mee wegkomen. NL het is een paradijs. Voor criminelen dan. Ik wil er niet meer wonen....

c.onjo | 25-06-12 | 04:40

@drs.Nee | 25-06-12 | 03:21

Gristen of ongelovig mag niet, allah is your boss.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 03:38

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 03:14
Stel dat je christen of ongelovig bent? Vrijheid van religie of andersgezinde geldt daar niet.
Vandaar de angst van een jonge Egyptische dat na de verkiezingen zo'n kopvod verplicht wordt en genitale verminking van vrouwen gelegaliseerd.
wp.me/p10vuY-1l

drs.Nee | 25-06-12 | 03:21

een belangrijke rol is het begin van de zomer. Iedereen een boost van de voorjaarszon en nu vol der op met alle lelijke gevolgen van dien. kijk de stats er maar op na.

treser.info | 25-06-12 | 03:17

Commentaar @ mezelf: oppassen met die neologieën. Schijnt een teken te zijn van paranoïde schizofrenie.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:17

Zou het in Libië wel goedkomen?? Of is door de NAVO-interventie het Kalifaat een feit aan het worden. Met dank aan Rutte.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:15

@drs.Nee | 25-06-12 | 03:12

Logisch, had dat kutwijf maar moeten luisteren, niet stemmen op allah, tssss.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 03:14

@Parsons | 25-06-12 | 03:06
Mursi op zijn daden beoordelen? Internationaal optreden!
Deze zwangere Egyptische vrouw die weigerde op Mursi te stemmen is daarom morsdood.
english.alarabiya.net/articles/2012/06...

drs.Nee | 25-06-12 | 03:12

Komt helemaal goed daar in Egypte. NOT! Democratie a la Midden Oosten: One man, one time, one vote. Is er ergens een medicijn tegen een vooruitziende blik? Het blijft uiterst pijnlijk om vooraf gelijk te hebben en het niet te krijgen en het vervolgens toch te zien uitkomen.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:11

@De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:01
Nou, dat weet ik wel zeker. Mensen willen het niet weten. Ze informeren zichzelf niet. Tot het te laat is. En dan gaan ze huilen. Buhuhuh, we wisten het niet. Oh nee joh? Je had het kunnen weten, je hebt je bewust afzijdig.Dus kom mij de pis nu niet lauw maken dat je dochter in elkaar is gebeukt door d'r man. Dat is zijn vak namelijk.

Hij is moslim.

Parsons | 25-06-12 | 03:10

Nog meer ROFLOL nieuws: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12420645/__Rosenthal_feliciteert_Mursi__.html

Parsons | 25-06-12 | 03:06

@Parsons | 25-06-12 | 02:45

Ik wens/maak jou dood omdat je niet in mijn godje gelooft, wat begrijp je daaraan niet?

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 03:05

@ La Bailaora
Compleet eensch. Persoonlijk gewin kan dan ook uit alles bestaan.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:04

Die kun je niet genoeg aan het woord laten. Opdat het wellicht tot menigeen zal doordringen wat de islam nu eigenlijk is.
@ Parsons 02:45
Jammer dat tot velen niet meer doordringt wat onze eigen cultuur nu eigenlijk is. Misschien is dat eigenlijk wel het probleem.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 03:01

@De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 02:48
Tja, die theorieen gaan uit van een simpele 'dief'. Maar er zijn veel meer oorzaken waarom bepaalde personen overgaan tot criminaliteit. Opvoeding bv. en dan doet persoonlijk gewin er weinig meer toe. Verplaats je eens in een persoon als Merah of Mohammed B.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:57

Ik begin nou weer een beetje bij te komen van de kermisbelevenissen en wil aantekenen dat ik de genoemde relatie tussen strenger straffen in het algemeen en kans op herhaling wil beperken tot normale organismen. Voor abnormale organismen geldt in ieder geval dan toch het specifieke strafgeval dat naarmate je ze langer opsluit de kans op herhaling afneemt.

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:54

@Parsons | 25-06-12 | 02:32

Lekker, doe maar gelijk 3, voordat bierdrinken hier ook verboten ist.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 02:48

@ La Bailaora 02:22

Nou, uitgaande van een rationele dader leert de rechtseconomie ons dat hij slechts tot het misdrijf zal overgaan, als persoonlijk gewin > strafrisico. Strafrisico = pakkans * strafmaat. Oftewel, indien het strafrisico hoog genoeg is zullen criminelen niet stelen. Maar helaas is in Nederland pakkans noch strafmaat adequaat genoeg om enig misdrijf te voorkomen. Het mooie is dat je zo een dubbele inefficiëntie veroorzaakt. Enerzijds schrik je de criminelen niet af hun activiteiten uit te voeren, wat resulteert in schade uit hun misdrijven, anderzijds moet je ook nog een keer betalen voor die daders die wél gepakt worden en achter de tralies worden gezet.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 02:48

@La Bailaora | 25-06-12 | 02:04
Ayaan Hirsi Ali laat zich heel wat harder uit over de islam dan Wilders ooit gedaan heeft. In een interview met het filosofisch tijdschrift Reason Magazine verklaarde zij de oorlog aan de hele islam. Enige uitspraken in dat interview:
* " Er is geen gematigde islam; er zijn moslims die niet zonder meer leven naar de eisen van de islam, maar er is maar één islam. En daar is niets "gematigdst" aan".
* " De islam kan zich niet evolueren zoals stromingen in het Westen dat gedaan hebben. Dat kan alleen als de islam verslagen wordt. "
* " We zijn in oorlog met de islam, niet met de zogenaamd "radicale islam", maar met de hele islam. En er is geen middenweg in een oorlog.`
* " De islam kan op vele manieren verslagen worden. Om te beginnen dient de verspreiding ervan gestopt te worden. Er zijn nu Westerlingen die zich bekeren en onder hen zitten zeer fanatieke. De islam infiltreert in scholen en universiteiten in het Westen. Dat moet stoppen."
* " We moeten moslims in de ogen kijken, met de spierballen rollen en zeggen: We accepteren dit gedrag niet meer. Er komt een moment dat men zijn vijand moet verpletteren.
* " In deze oorlog zijn álle middelen geoorloofd. Ook militaire."

drs.Nee | 25-06-12 | 02:47

@La Bailaora | 25-06-12 | 02:19

Ach, je was jong, vol idealen en hormonen, ik begrijp dat.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 02:46

@De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 02:41
Nee ik niet, m'n wederhelft wel, maar die slaapt. Ik zit even het draadje http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/hakbar_morsi_verovert_pyramidi.html te lezen intussen. En ik moet zeggen, die moslim87 is een oprechte moslim. Je zult begrijpen, ik mag dat soort moslims wel. Van het type niet lullen maar poetsen. Recht door zee. Dat werk. Die kun je niet genoeg aan het woord laten. Opdat het wellicht tot menigeen zal doordringen wat de islam nu eigenlijk is.

Parsons | 25-06-12 | 02:45

@WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:30
Ja zeker :-)


@Parsons | 25-06-12 | 02:32
" Twee Iraanse mannen werden opgepakt omdat ze bommen gemaakt hadden." Bron:
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0...

Toeval?

La Bailaora | 25-06-12 | 02:42

@ Parsons 02:32

*Plop* Nou, dat wordt straks feest in Egypte. Jij ook hoofdpijn dat je hier zo laat nog toeft?

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 02:41

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:15 |
"Meestal zelfs een belemmering" lijkt me niet te kloppen. Waarschijnlijk verwar ik hier door tussenkomst van de zomerkermis operante en klassieke conditionering. Excuus.

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:41

Biertje iemand?

http://www.nu.nl/buitenland/2843363/twee-iraniers-dood-veroordeeld-drinken.html

Parsons | 25-06-12 | 02:32

La Bailaora | 25-06-12 | 02:06 |
Real world wetenschappelijk onderzoek naar de relatie tussen straffen en kans op herhaling is onderzoekstechnisch zo tricky en maatschappelijk zo beladen dat ik liever vertrouw op strak gecontroleerde laboratorium experimenten en vooral op mijn eigen waarnemingen in combinatie met gezond verstand.

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:30

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:20
Al dat gepraat over 'pakkans' is eigenlijk uiteindelijk niet meer dan symptoombestrijding. Doe iets aan de oorzaak
* iets met the trouble is the west mompelt *

La Bailaora | 25-06-12 | 02:22

De pakkans moet natuurlijk omhoog. Eventueel zou de sanctie gecorrigeerd kunnen worden voor de pakkans. Het gaat erom dat het doel van straf het tenietdoen van het voordeel van de misdaad zou moeten zijn en niet genoegdoening voor het slachtoffer en ook niet het uitbannen van misdaad. Hoewel idealiter misdaad dan niet meer zou lonen en het dus geen zin zou hebben.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:20

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 02:05
Helemaal eens hoor! Toen al waren die vrinden in Den Haag dus niet te vertrouwen. Gek eigenlijk, want toen (nu niet meer) vond ik die van Agt op z'n racefiets zo gek nog niet.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:19

@Parsons | 25-06-12 | 02:09
Goed idee :-) Hou het even in je achterhoofd voor als de projecten opraken.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:16

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:05 |
Ik heb het nadrukkelijk over een kansrelatie. En voor de effecten van operante conditionering is nadenken geen voorwaarde en meestal zelfs een belemmering. En denk je niet dat er daarnaast nog wel wat verstandelijk calculerende criminelen zijn?
En inhibitie verwijst naar het ontbreken van respons van een zintuig of gedragsmechanisme i.c. gezond verstand.

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:15

@canardo | 25-06-12 | 02:09
Goed dat je er ook achter bent :-). Ik denk dat al ongeveer 15 jaar. Ik wist en weet alleen niet wanneer het precies gaat losbarsten, dat lijkt mij onmogelijk te voorspellen.

Maar de gedachte is idd. niet zo gek hoor.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:14

@La Bailaora | 25-06-12 | 02:04
So fucking true.

Parsons | 25-06-12 | 02:13

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:00
Dus een dief hoeft slechts het gestolene te retourneren?

Hmm, dan wordt dat wel een hele lucratieve business.

Qua pakkans et al.

Parsons | 25-06-12 | 02:11

@La Bailaora | 25-06-12 | 01:53
Gehehe. Ik verzamel ze, jij ript het goud en we kopen een stuk grond in een warm land. Tijd voor een borrel.

Parsons | 25-06-12 | 02:09

La Bailaora | 25-06-12 | 02:04
Als je wat zij zegt en wat er in NL gebeurt doordenkt kan dit uiteindelijk maar tot een ding leiden: burgeroorlog. En niet alleen in Nederland.

canardo | 25-06-12 | 02:09

@WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:01
Er bestaat een zeer slecht onderzoek waar hij mee kan schermen. Een onderzoek dat zou aantonen dat idd. de kans op recidive lager is bij mensen met alleen taakstraffen dan bij mensen met een gevangenisstraf.

Dat onderzoek deugt niet, omdat de rechters niet bij het onderzoek betrokken waren, en je dus kunt aannemen dat de rechter deze jongens al filterden bij het vaststellen van de strafmaat op kans op recidive.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:06

@La Bailaora | 25-06-12 | 01:55

Als we ons als land ergens voor moeten schamen is het wel de behandeling van de Molukkers. Het waren militairen die met ons vochten, tegen min of meer hun eigen landgenoten. Hier werden ze in kampen geflikkert met de belofte van een snelle terugkeer en een eigen land.

Ik zie nog steeds voor me hoe die waardeloze klootzak van van Agt in een Porsche van de pliesie terugkwam scheuren richting Den Haag, er waren verkiezingen. Den Uil wilde de bevrijdingsactie's van de gijzelaars wat minder militaristisch maken, een legerpief stelde daarop voor om de f16's over te schilderen en er pliesie op te zetten, wat dan wel weer humor was.

Al met al een beschamende vertoning, vooral als je ziet hoe asielzoekers heden ten dage in de watten worden gelegd, tuig dat nog nooit een flikker voor Nederland heeft gedaan, behalve uitzuigen.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 02:05

@WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:01
Wat "gezond verstand inhibities" ook mag betekenen, de meeste boeven handelen in het moment en denken echt niet na over de eventuele gevolgen vermenigvuldigd met de kans op die gevolgen.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:05

Het einde van Ayaan's betoog is natuurlijk geweldig:

"Hirsi Ali: Well, it hasn’t been tamed like Christianity. See, the Christian powers have accepted the separation of the worldly and the divine. We don’t interfere with their religion, and they don’t interfere with the state. That hasn’t happened in Islam.

But I don’t even think that the trouble is Islam. The trouble is the West, because in the West there’s this notion that we are invincible and that everyone will modernize anyway, and that what we are seeing now in Muslim countries is a craving for respect. Or it’s poverty, or it’s caused by colonization.

The Western mind-set—that if we respect them, they’re going to respect us, that if we indulge and appease and condone and so on, the problem will go away — is delusional. The problem is not going to go away. Confront it, or it’s only going to get bigger."

En aangezien we het niet confronteren, wordt het dus idd. elke dag erger.

La Bailaora | 25-06-12 | 02:04

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:51
Manusama van de RMS was destijds bevriend met mijn toenmalige buurvrouw. Hij trad ten tijde van de treinkaping en bezetting van de school van die jongeren, op als bemiddelaar.

drs.Nee | 25-06-12 | 02:03

Die hele afschrikwekkende werking van straffen is niet duidelijk aangetoond en sommige slachtoffers zullen nooit genoegdoening hebben, zelfs al wordt de boef doodgemarteld.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:02

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:43 |
Kun je mij cijfers tonen waaruit blijkt dat harder straffen de kans op recidive wat lager uit laat uitvallen?
------------------
Iedereen met wat ervaring in opvoeding kan weten dat er een strak verband is tussen strenger straffen en kans op herhaling.
Wat de kansrelatie, althans voor personen met gezond verstand inhibities, tussen die twee variabelen vooral vertroebelt is overmatige blootstelling aan onderzoeken van Diederik Stapel alikes.

WirMachenMusik | 25-06-12 | 02:01

@Parsons | 25-06-12 | 01:53
Straf zou geen ander doel moeten hebben dan het voordeel dat de misdadiger van zijn daad heeft teniet te doen. Zodat de misdadiger niet in een betere positie komt dan iemand die in de zelfde omstandigheden die misdaad niet gepleegd heeft.
Het idee door straffen de samenleving veiliger te maken, evenals genoegdoening voor de slachtoffers moet verlaten worden. Een minimale opvatting van straffen als het ware.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 02:00

ZKH EénOog | 25-06-12 | 01:53
Het schijnt dat Fort Knox voor het laatst in de jaren 50 is geinventariseerd. Dus niemand weet wat er nou werkelijk ligt.

canardo | 25-06-12 | 02:00

@La Bailaora | 25-06-12 | 01:46
Ik niet, ik wist het oprecht niet. Ik heb alleen het nieuws via de TV meegekregen destijds (als kind) en derhalve is het altijd blijven hangen: Molukkers zijn de nieuwe Duitsers. Zo werd dat gebracht in die tijd. Ook op school is er destijds geen aandacht aan besteed, en de 10 jaar daarna heb ik niets anders gedaan dan gezopen en dat andere. Omdat het kon. Hoe dan ook, het waren in feite helden; verzetsstrijders. En dat zijn het vandaag de dag nog: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/06/het_is_weer_onrustig_in_culemb.html

Parsons | 25-06-12 | 01:57

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:51
Ja, dat van de kampen leerde ik pas later.

Van de niet nagekomen beloftes, dat ze door Nederland in de steek gelaten waren, dat wist ik al.

La Bailaora | 25-06-12 | 01:55

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:46
Eens. Daarom zou je kunnen overwegen om sommige zaken over te laten aan het volk. Maar ook dat is barbaars. En niet alleen omdat de uitkomst dan al vaststaat.

Parsons | 25-06-12 | 01:53

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:42

Niet geheel. Maar het zou me niet verbazen, dat het een grove schatting is.

Misschien ook leuk om te weten: ik las laatst dat het goud in de States weer verkast is van de Federal Reserve naar (o.a.) Fort Knox, zodat de bewaking weer door het leger plaatsvindt, en niet meer door private partijen.

Wat er van waar is weet ik niet, maar ALS het waar is, valt er leuk te speculeren met de aluhoed op.

ZKH EénOog | 25-06-12 | 01:53

@Parsons | 25-06-12 | 01:49

Er is goud zat, alleen, Rien Ne Va plus, uw goud is nu niet meer van U.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:53

@La Bailaora | 25-06-12 | 01:46

Die arme Molukkers zijn meer dan schandalig behandeld, uit pure uitzichtloosheid hebben ze de actie's ondernomen. Ze werden godverdomme gewoon in kampen gepleurt, als de 1e de beste schooiers ipv mensen die schouder aan schouder met onze jongens vochten in Indië.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:51

Parsons | 25-06-12 | 01:49
Zou zomaar kunnen. Tungsten, iemand?

canardo | 25-06-12 | 01:51

Er is geen goud.

Parsons | 25-06-12 | 01:49

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:42

Kom kom, vertrouw je de Nederlandse Bank soms niet?

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:47

@Parsons | 25-06-12 | 01:37
Ik wist het al voor internet... In ieder geval van de beloftes van Nederland voor een vrij Molukken, en dat de regering daar niets mee gedaan heeft. Wel pas later op internet heb ik de details kunnen lezen van wat er precies is gebeurd met de Molukkers, hoe ze behandeld werden toen ze in Nederland aankwamen, enz... Maar het grote plaatje wist ik al eerder.

Ik had dus nooit een hekel aan ze.

La Bailaora | 25-06-12 | 01:46

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:36
Wat is het probleem?

Je kan toch gewoon heel veel goud gaan opkopen en dan samen met Oddjob Fort Knox radioactief maken?

Kan altijd.

Bart_Bart | 25-06-12 | 01:46

@Parsons | 25-06-12 | 01:33
Nou ja, de kans op onterechte veroordelingen is nooit nul. Als de doodstraf stelselmatig wordt toegepast zal het onvermijdelijk zijn dat ook onschuldigen ter dood gebracht worden. Dit is geen wantrouwen, hooguit realisme. Dit is ook voor de meelezers. De autoriteiten en natuurlijk het huis Oranje draag ik een allerwarmst hart toe.

Los daarvan is het idee van een staat die zijn eigen burgers doodt gruwelijk, al zijn het misdadigers. Het is barbaars.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:46

@Parsons | 25-06-12 | 01:37

De Molukkers zijn zwaar bedrogen en belogen, tientallen jaren lang, terwijl het gvd onze bondgenoten waren daar. Mensonterend wat er met die mensen is gebeurt.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:44

@ZKH EénOog | 25-06-12 | 01:40 | + 0 -
Denk jij dat de waarheid is?

Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:42

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:36

We hebben nog steeds best wel veel:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/...

Helaas niet zo eenvoudig binnen handbereik, dus bezitten is een groot woord...

ZKH EénOog | 25-06-12 | 01:40

@Parsons | 25-06-12 | 01:33

allahzijdank maken justitie en de pliesie nooit fouten, net als de rechterlijke macht. Nou ja, hooguit een rechter die een tv ploeg aanvalt met een plu, maar dat was een incident.

En dan de ene moordzaak, je weet wel, neehee, ik bedoel die andere. Neehee, die ook niet, je wel, die ene waarbij onschuldige mensen jaren hebben vastgezeten. Neehee, ik bedoel die andere moordzaak, of was het nu verkrachting en daarna vermoorden. Neehee, die bedoel ik ook niet, ik bedoel die andere, je weet wel, waarbij een onschuldige jaren ten onrechte is opgesloten.

Neehee, die bedoel ik ook niet. Ow wacht, een incident zei je?

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:40

@La Bailaora | 25-06-12 | 01:19
Ze hadden niet alleen een reden, ze hadden zelfs een hele goede reden.

Is overigens wel een leuk voorbeeld qua agitprop.

Het heeft bij mij jaren geduurd voordat ik de ware toedracht van dat voorval heb weten te achterhalen. Via de interwebs. Als die er niet waren geweest had ik tot op de dag van vandaag een schurfthekel aan Molukkers gehad.

Parsons | 25-06-12 | 01:37

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:34 | + 0 -
Mijn laatste update was dat we stiekem nog best veel goud hadden. Maar dat was voor de Balkenende periode.
Daarna weet ik niet wat er gebeurd is.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:36

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:29

Al mijn goud hangt om mijn nek, waar het goud van de BV Nederland ligt is voor mij een grote vraag. Ik had gedacht dat die Frankfurtse criminelen er al lang mee aan de haal waren gegaan.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:34

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:21
Ja, dan komen ze aan met een headfuckverkrachting. Breek me de bek niet open. Je wilt ze niet te eten geven. Trust me, enige optie is doodstraf.

Waar ik overigens niets mee heb.

Heeft niets met mijn wantrouwen jegens pliesie en justitie te maken trouwens. (Voor de meelezers dat is)

Parsons | 25-06-12 | 01:33

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:26 | + 0 -
Het is een hele leuke puzzel wiens goud waar ligt.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:29

aaa iemand kan het over de moslims hebben. Heeft hier wel niets mee te maken. Immers andere problematiek, maar goed.
@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 01:15
Is geen andere problematiek. Bontkraagjes zijn de fronttroepen der islam.

The trouble is the west:
reason.com/archives/2007/10/10/the-tro...

La Bailaora | 25-06-12 | 01:29

*of iemand even de marketingafdeling van c1000 kan influisteren dat oranje uit de ek ligt*

hetluis | 25-06-12 | 01:28

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:09

Het verbaast me, ik dacht dat ze al het wereldgoud zo langzamerhand wel bij elkaar gejat hadden en in wat kluizen in Basel hadden gedumpt.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:26

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 01:15
Man man man... je verzint iets over een handvol steekpartijen in één weekend in Den Haag in de jaren 70 en begint nu plotseling over de treinkaping door Zuid-Molukkers bij Wijster?

drs.Nee | 25-06-12 | 01:24

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:23
Natuurlijk niet, stel je voor zeg ...

canardo | 25-06-12 | 01:23

Het enige verstandige antwoord zoals ik al las in de comments: sgp. En de abortuseetgeving en antischeidingsvisies redden het toch niet. Ik ben eruit, SGP.

Oltmans | 25-06-12 | 01:23

Niet dat ik daarvoor pleit.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:23

Ogen uitsteken, tong uitrukken, etc. Recidive fysiek onmogelijk maken.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:22

@Parsons | 25-06-12 | 01:18
Handen en voeten afhakken en afjhankelijk van het vergrijp de uitwendige geslachtsdelen sluit in veel gevallen recidive ook uit.
Niet dat ik daarvoor pleit natuurlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-06-12 | 01:21

Maar wel onze jongens...

Oltmans | 25-06-12 | 01:21

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 01:15
Molukkers is geen vergelijking. Die jongens hadden een reden. Die vroegen aandacht voor de vergeten beloftes.

Komt nog bij, dat gebeurde in 30 jaar een keer of 3, dat is niet hetzelfde als de terreur die we nu dagelijks voor bij zien schuiven.

La Bailaora | 25-06-12 | 01:19

@Stormageddon | 25-06-12 | 01:15
Ho ho, ik pleit nergens voor. Ik constateer een feit. De enige straf met 100% garantie op geen recidive is de doodstraf. Daar doelde ik op.

Parsons | 25-06-12 | 01:18

La Bailaora | 25-06-12 | 01:06 | + 0 -
aaa iemand kan het over de moslims hebben. Heeft hier wel niets mee te maken. Immers andere problematiek, maar goed.
Nee geen mensen met briefjes op hun borst. Nee toen hadden we bv de Molukkers die treinen en scholen kaapten (8 doden) en Juliana wilden gijzelen.
Zo kent elke tijd zijn problemen helaas.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 01:15

Tja, we kunnen er allemaal om lachen, maar straks is 1 van ons de volgende.
Die lui die op straat worden gepakt door een groepje zullen het echt niet uit hebben gelokt tegenover 4 man.

klapmongeaul | 25-06-12 | 01:15

@Parsons | 25-06-12 | 01:10
Moord van staatswege? Ik vind roof van staatswege al verschrikkelijk. Ik ben wel voor een ouderwetse oubliette, een vergeetput. Kost weinig. Af en toe een brood en een fles water naar beneden flikkeren. Klaar.

Stormageddon | 25-06-12 | 01:15

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 00:56
Niet langer dan strikt noodzakelijk. En will do.

Parsons | 25-06-12 | 01:14

@Stormageddon | 25-06-12 | 00:52
1 straf dus. In geval van levenslang bestaat er een mogelijkheid tot ontsnappen.

Parsons | 25-06-12 | 01:10

@neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:05 | + 0 -
Waarom zou dat niet gebeuren?
Er ligt overal nog best veel goud, als Brussel de macht grijpt gaan ze voor het goud.

Mijn vraag is onder welke jurisdictie vallen die lui.
Bah het valt me ook zo tegen van de universiteiten, die moeten hier toch bovenop zitten. Elke juridische faculteit moet toch willen weten hoe dit zit.

Kritiekloze ja-knikkers zijn het.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:09

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:58
Nee, dan maak je gekken nog gekker. Het idee van lobotomie is aardig, de uitkomsten zijn onvoorspelbaar.

Stormageddon | 25-06-12 | 01:08

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:49
Er is dus niks veranderd in 40 jaar? Man o man o man. Ja, vroeger werden er ook mensen op straat neergeschoten om hun mening met daarna een briefje erop geplakt: 'Ayaan, jij bent de volgende', en werden er politici omgebracht, en werden er politici beveiligd. Oh wacht, dat laatste doen ze natuurlijk omdat mensen als Geert paranoide zijn...

Waar woon jij? Als het binnen Nederland is denk ik dan toch echt aan Rottumerplaat. Of je komt nooit buiten, dat zou ook nog kunnen.

La Bailaora | 25-06-12 | 01:06

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:50

Wtf, goudvoorraden naar Brussel?

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 01:05

Nou jongens volgens mij moet ik morgen werken. Nog 1 wijntje. Als iemand nog een mooi verhaal heeft hoor ik graag.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 01:02

blij dat maandag is, zie nu al op tegen komend weekend

hetluis | 25-06-12 | 01:01

@Stormageddon | 25-06-12 | 00:52

Ik had het ook nergens over het 100% uitsluiten van recidive. Is inderdaad, met uitzondering van de door jou genoemde opties, onmogelijk. Ik had het over het verlagen van de kans er op. En dat doe je bijvoorbeeld, door het achter die tralies minder leuk te maken, dan daarbuiten. Lijkt mij zomaar, hoor. Kan ik niet met cijfers staven. Is zomaar een gevoel.

ZKH EénOog | 25-06-12 | 01:00

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:56
Geef maar feiten waaruit blijkt dat dit allemaal eigenlijk doodnormaal is en niets om je zorgen over te maken en dat het 30 jaar geleden eigenlijk hetzelfde was ...

canardo | 25-06-12 | 00:59

@Schreeuwmeeuw | 25-06-12 | 00:08

Daarom is het ook heul belangrijk dat je een alu hoedje draagt. Altijd.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 00:59

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:49
In de jaren 70 waren steekpartijen in het weekend absoluut geen schering en inslag in Den Haag.

drs.Nee | 25-06-12 | 00:58

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:43

Nee. Cijfers heb ik zo snel niet bij de hand. Maar ik weet wel, dat als je in de bajes een leven met luxes hebt, die minima zich niet kunnen veroorloven, je het niet echt meer straffen kan noemen.

En nee, van mij hoeven we ook niet te gaan leven zoals in Japan. De treinen rijden nu al te vaak niet op tijd.

Maar een gulden middenweg zou misschien een mooi begin zijn?

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:58

@Stormageddon | 25-06-12 | 00:52 | + 1 -
Je vergeet lobotomie.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:58

Vorig weekend was pas een kut weekend.

blandurego | 25-06-12 | 00:58

Het zijn gewoon incidenten. Structurele incidenten, dat dan weer wel, maar het blijven toch incidenten, aldus fractievoorziter A. Peggold van Democratuur '666.

Reinaert | 25-06-12 | 00:57

@ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:55 | + 0 -
Excuus heeft u wel uw reaguurderslegitimatie bij u? Nee zegt u? Laat ik wat pepperspray in uw gezicht sprayen, want "nee" grenst nogal aan het beledigen van een ambtenaar in functie. Wat u kunt niet meer normaal antwoorden op mijn vragen? Kom maar mee naar het bureau mijnheertje.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:57

@Hunter S. Thompson | 24-06-12 | 23:59

Wie van de guurders stemt PVV?

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 00:57

MinVenJ faalt behoorlijk in zijn taak om ons te beschermen. Het wordt de hoogste tijd dat wij zelf als eerzame burgers onze bezittingen en lijf mogen beschermen met middelen. Neem een voorbeeld van het beleid in Tsjechië. Misschien een idee?

@Parsons | 24-06-12 | 23:56

Hoe lang ben jij van plan met je reet in de zon te blijven liggen? En doe L de groeten van me.

neemjemoederindemali | 25-06-12 | 00:56

canardo | 25-06-12 | 00:52 | + 0 -
Dat is nu juist het probleem. Je gelooft, baseer je op feiten heb je veel meer aan.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:56

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:37

Yep. In en in triest.

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:55

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:43
Een dag niet op straat is één dag één crimineel minder op straat. Ik zie weinig minpunten, behalve het luxe-onderkomen, dat in ons land voor gevangenis door moet gaan.

Cor Rupteling | 25-06-12 | 00:53

@De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 00:48
Idd. hoeft Geert helemaal niets te doen om reclame te maken, dat doen de boefjes maar al te graag voor hem zo te zien.

La Bailaora | 25-06-12 | 00:52

@ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:35
Er zijn maar 2 straffen met een 100% garantie op geen enkele recidive. Doodstraf en levenslang zonder vervroegde vrijlating.

Stormageddon | 25-06-12 | 00:52

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:49
Zou dat het enige verschil zijn? Internet? Ik geloof er niks van.

canardo | 25-06-12 | 00:52

@Parsons | 25-06-12 | 00:48 | + 0 -
praetoriaanse garde
speciaal transport waardepapieren ESM
goudvoorraden naar Brussel halen

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:50

@drs.Nee | 25-06-12 | 00:23
Vermoorde ??? Vmbo-agenten met hun twitter-apparaat ook.

Cor Rupteling | 25-06-12 | 00:50

@Godsammekraken | 25-06-12 | 00:44
Detecting the problem makes you a racist.

Parsons | 25-06-12 | 00:49

wel/niet | 25-06-12 | 00:46
Dat is nou precies het soort geleuter waar we een hele hoop van deze ellende aan te danken hebben.

canardo | 25-06-12 | 00:49

canardo | 25-06-12 | 00:44 | + 1 -
Wat een slap gelul. In de jaren 70 had je alleen in den haag al een hand vol steekpartijen in een weekend. Gevangenissen zijn er altijd geweest dus boeven ook.
Het enige verschil is dat we nu alles door krijgen omdat we internet hebben.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:49

Tsss, wat een PVV-agitprop weer.. Wilders boft maar met al die reclame.

De Vijfde Colonne | 25-06-12 | 00:48

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:43
Ik weet, maar WTF hebben we dat nodig? We hebben al een leger, NAVO, nationale stasi etc.

Parsons | 25-06-12 | 00:48

@wel/niet | 25-06-12 | 00:46 | + 0 -
Een agent als mens is een vertegenwoordiger van het ambt. Hier ligt het antwoord van je vraag.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:47

Dus, omdat iets al jaren gebeurt, is het minder erg?

Wat een heerlijk leven moeten de simpele geesten toch hebben.

Cor Rupteling | 25-06-12 | 00:47

Agenten mag je geen pijn doen, niet lichamelijk én niet geestelijk........
Burgers mag je geen pijn doen, niet lichamelijk én niet geestelijk.......
Waarom mogen agenten dan wel "gepast geweld" tegen burgers gebruiken, maar andersom niet...... als een agent een naaste van mij om wat voor reden dan ook pijn doet, dan zal ik er alles aan doen om dat te stoppen. De consequentie zal ik dan ook dragen. Een agent is niet meer of minder mens dan ik....
Maar ik zou dan ook nooit agent willen zijn, ook niet als kind......

wel/niet | 25-06-12 | 00:46

Menno Edens | 25-06-12 | 00:23
Nog niet zo heel lang geleden zou bij sommige van deze berichten heel het land op zijn kop gestaan hebben, met een wekenlange nasleep in de media, herdenkingen en alles. De dood van Kerwin Duinmeijer zou tegenwoordig verloren gaan in de poel van ellende die bijna dagelijks over ons wordt uitgestort. Naar nu blijkt gaf Kerwin ons in 1983 een voorproefje van de toekomst, maar dat zou toen niemand geloofd hebben, iedereen was veel te druk met Janmaat afbranden. Welkom in slachthuis Nederland.

canardo | 25-06-12 | 00:44

*ouderwetsch commentaar met Finnen mist*

blauweleasebaklul | 25-06-12 | 00:44

Once is an incident
Twice is a pattern
Three times a problem

Godsammekraken | 25-06-12 | 00:44

@Parsons | 25-06-12 | 00:41 | + 0 -
Ik ben aankomende week veel in Brussel, ik zal het eens vragen.

Het is eigenlijk geen politie, het is militaire politie.
Althans de MP's van Nederland doen mee.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:43

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:35 | + 0 -
Kun je mij cijfers tonen waaruit blijkt dat harder straffen de kans op recidive wat lager uit laat uitvallen?
Ik zeg trouwend niet dat ik niet voor harder straffen ben.
De verglijking met japan is nog al krom denk ik. Een volk dat geheel in het gareel moet leven. Ook prima maar ik denk dat wanneer wij vanaf morgen moet leven zoals de japanners doen we allemaal weer hunkeren naar de tijd dat er zo nu en dan wat gebeurde en de politie niet veel wist op te lossen.
Het ging mij trouwens niet om het oplossingspercentage. Maar om het aantal voorvallen.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:43

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:32
Maakt niet uit. Ik zag zojuist dat de zeespiegel weer aan het stijgen is vanwege de CO2 uitstoot. We're fucked man. Zwemmen moeten we.

Parsons | 25-06-12 | 00:41

drs.Nee | 25-06-12 | 00:37
zag het, FAILlissement van de nos

hetluis | 25-06-12 | 00:40

@ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:35 | + 0 -
Weet je wel hoeveel rechten en vrijheden wij hebben ingeleverd ten behoeve van het opsporingsapparaat?

En dan nog steeds 2% het is om te huilen.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:37

@T. Grimbek | 25-06-12 | 00:28
Klachten daaromtrent gaarne deponeren bij de politie.

drs.Nee | 25-06-12 | 00:35

@Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:20

Helemaal waar. Niemand vroeg ook om de onmogelijke 100%, noch om 100% uitsluitsel van malloten, voor zover ik weet.

Maar is het teveel gevraagd om het oplossingspercentage nu eens te verhogen van 2% naar, ik noem eens wat, 2% NIET, zoals in Japan (128 miljoen inwoners, dus 8 keer zoveel malloten als de kans er op eender is).

En is het teveel gevraagd, om de straffen iets meer op straffen te laten lijken, waardoor de kans op recidive wat lager zal uitvallen?

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:35

Pierre Lebon | 25-06-12 | 00:29
en in welk eldorado bevindt u zich?

hetluis | 25-06-12 | 00:33

@Parsons | 25-06-12 | 00:30 | + 0 -
Laten we het over iets anders hebben.

Ik heb afgelopen week mij weer volgezogen met zeer interessante informatie. Het wordt weer de komende 3 maanden heerlijk speculeren.

Wie gaat er eerder uit. Griekenland of Finland.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:32

Ik mis nog:
Amsterdam, vrijdag 22 juni: Bandirah (8 jaar) overleden na excessieve online mishandelingen van duizenden reaguurders.

Westheimer 2.0 | 25-06-12 | 00:30

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:28
En dat is?

Parsons | 25-06-12 | 00:30

@drs.Nee | 25-06-12 | 00:23
Goed ook dat de pliesie die spelfout heeft hersteld...

Parsons | 25-06-12 | 00:30

Zoals het moet Brussen!!
Wat een klotezooitje bij jullie in NL.

Pierre Lebon | 25-06-12 | 00:29

@Parsons | 25-06-12 | 00:27 | + 0 -
Nee.

Maar ik heb een vermoeden waarom deze er wel is.

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:28

@drs.Nee | 25-06-12 | 00:23
Man man die link is echt een dieptepunt

T. Grimbek | 25-06-12 | 00:28

Misschien dat Kaas het weet. Ben benieuwd. Zeg Kaas, weet jij waarom wij een Europese pliesie nodig hebben?

Parsons | 25-06-12 | 00:27

@ drs.Nee | 25-06-12 | 00:23 |]
Die rechter klootzak!

Glas Koning | 25-06-12 | 00:26

En Mark haalt zijn schouders, niets aan de hand mensen het is zo weer maandag

Wat een kordaat "man" is het toch ook, de perfecte -leider- lijder voor nederland..

T. Grimbek | 25-06-12 | 00:25

@Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:21
Yep.

drs.Nee | 25-06-12 | 00:24

De maatschappij, dat zijn zij.

yamahaha | 25-06-12 | 00:24

Zonder dollen, maar dat zijn toch mooie cijfers tegen de achtergrond van de andere 17 miljoen Nederlanders, die zich wel weten te gedragen ?

Menno Edens | 25-06-12 | 00:23

Hoogste tijd voor thee trouwens. #plop

Parsons | 25-06-12 | 00:22

@drs.Nee | 25-06-12 | 00:09 | + 3 -
West?

Kaas de Vies | 25-06-12 | 00:21

Ach ja. Cultuur. Op en na 12 september durft misschien iemand 'foei!' te roepen.

Jos Tiebent | 25-06-12 | 00:21

het moest @Hanxie | 25-06-12 | 00:07 | + 4 - zijn uiteraard.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:21

is cultuur, he.

damnschreeuwer | 25-06-12 | 00:20

Gelukkig voorkomen onze halfzachte knuffel rechters dat er streng gestraft word.

Troost J.E. | 25-06-12 | 00:20

Hunter S. Thompson | 24-06-12 | 23:59
A ik beschuldig niemand
B Er is geen oplossing. Ik mag hopen dat je dat begrijpt. Op een groep van 16 miljoen mensen lopen altijd idioten rond. Dat ga je niet tegen houden. Je kan er je best voor doen om het te voorkomen alleen ga je dat nooit voor 100% redden.

Hunter S. Thompson | 25-06-12 | 00:20

dan is het maar mooi dat het inmiddels weer maandag is

hetluis | 25-06-12 | 00:18

Hoop 'incidenten'. Toch vind ik dit soort dingen niet meer zo incidenteel. Dagelijkse kost is niet incidenteel. Het is hetzelfde als naar de supermarkt gaan een incident noemen, al doe je dat wel twee of drie keer per week. Maar goed, geen paniek, vooral kalm blijven, het zijn maar incidenten...

Pearlyan | 25-06-12 | 00:15

drs.Nee | 25-06-12 | 00:09
Het altijd verschrikkelijke 010...

Glas Koning | 25-06-12 | 00:15

Den Bosch, Meppel, Munstergeleen, Helmond, Sittard, Varsseveld. Toch blij dat ik veilig in 020 woon.

Godsammekraken | 25-06-12 | 00:15

God bestaat niet!

De Heer God | 25-06-12 | 00:15

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-06-12 | 00:09

Mwoch. Ik was ook alleen maar een beetje, oppervlakkig, nieuwsgierig.

Niet nieuwsgierig genoeg, om die moeite er voor te willen doen in ieder geval.

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:14

Dreun-66, zoiets?

Normpje | 25-06-12 | 00:14

"Als we politici en de media mogen geloven, is er steeds meer en steeds ernstigere criminaliteit. Maar beschikbare cijfers laten zien dat criminaliteit daalt. Hoe kan het dan dat burgers zich steeds onveiliger voelen?"
Aldus de VU.
Welterusten mensen.

de honden blaffen... | 25-06-12 | 00:13

en bertje mist nog de diefstal van de eeuw, de aanstaande roof van ons pensioengeld.

concentreer je op de uitwassen, dan mis je tenminste de grote roze olifant in de kamer

gooi en smijtwerker | 25-06-12 | 00:10

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:06
Vraag het de publieke opinie.Ik ben slechts een beetje aan het trollen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-06-12 | 00:09

Komt door straling van mobiele netwerken. Dat maakt mensen gek in hun hoofd.

Schreeuwmeeuw | 25-06-12 | 00:08

Michele Santoni van het EKLab-modus: Wat je ziet uit de cijfers is dat euh.. nou mensen niet tegen alcohol kunnen en euhh... soms agressief kunnen worden. Ik zie hier echt een tendens! *gaap*

mijntweecent | 25-06-12 | 00:08

En het ergste is? Dat dit nog maar het puntje van de ijsberg is... Wat is Nederland toch een *ZIEK*, ZIEK, ziek land geworden.

davimore | 25-06-12 | 00:07

De krant moet je ook niet lezen.

Aart Z. | 25-06-12 | 00:07

Hunter S. Thompson | 24-06-12 | 23:59
Bedenk eens een oplossing inplaats van makkelijk en goedkoop de vermeende kwaaie genius indirect te beschuldigen van geweldpleging.

Hanxie | 25-06-12 | 00:07

Ja, het was wel flink raak dit weekend in Limburg zag ik al, maar ook al in de rest van het land.
Niks nieuws hoor, alcohol bestaat al heel lang.

Chip Skylark | 25-06-12 | 00:07

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-06-12 | 00:05

Hoeveel incidenten zijn er nodig om iets structureel te kunnen noemen? #dtv

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:06

"Smithers... release the hounds"

Kingeef1975 | 25-06-12 | 00:06

Tegen incidenten valt nou eenmaal weinig te beginnen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-06-12 | 00:05

"Op de Markt in Sittard hielden zo'n tien boze Sittardenaren zaterdagavond een korte lawaaidemonstratie naar aanleiding van het doodslaan van de man."

Ten eerste is dat nogal weinig. Ten tweede moeten mensen eens gaan ingrijpen op het moment dat dat nodig is, zodat stille tochten achteraf niet nodig zijn.

Doldwaas | 25-06-12 | 00:05

Het waren Schaapokanen.

Smalhout | 25-06-12 | 00:04

Dat laatste bericht is wel de uitsmijter. Zestienjarige die wordt aangehouden en de omstanders beginnen maar met voorwerpen te gooien....

Dan ben je wel heel erg kapot in je hoofd.

Kingeef1975 | 25-06-12 | 00:04

Maar let wel: die stouterikken niet te hard aanpakken, hoor. Anders zou er wel eens een stukje van gefilmd kunnen worden, en voor een hetze kunnen zorgen.

ZKH EénOog | 25-06-12 | 00:02

In Zoetermeer heeft Bert Brussen tijdens het lokale sjoelkampioenschapeen schuine bak verteld en genoten met zijn maten?

hfakker | 25-06-12 | 00:01

Den Bosch, Meppel, Munstergeleen, Helmond, Sittard, Varsseveld. Ik mis Culemborg.

Godsammekraken | 25-06-12 | 00:00

Ik mis nog een schietpartijtje in de buurt van Rotterdam Oosterflank.

ZKH EénOog | 24-06-12 | 23:59

niets te melden kinders?
Dit is heel makkelijk scoren. Is van alle jaren alleen hadden we vroeger geen interwebs.
Maar goed alle pvvertjes hier zullen het vast fijn vinden. Kunnen we weer klagen wat voor kutland dit is en hoe gevaarlijk het op straat is.

Hunter S. Thompson | 24-06-12 | 23:59

Van God los. Stop de verloedering, stempt SGP mense!

Joe Speedboot | 24-06-12 | 23:59

en daarom moet wiet gelegaliseerd worden en alcohol duurder worden gemaakt

J. De Hoop Schepper | 24-06-12 | 23:58

Er moest nog een stukkie uit voor middernacht?

weesgegroet | 24-06-12 | 23:58

Gaap... . Echt niks beters te melden Brussen?

ikhaatnicknames | 24-06-12 | 23:58

De maatschappij verhard, what's new?

Glas Koning | 24-06-12 | 23:58

Ik ben al een tijdje niet in Nederland, maar is het daar volle maan of zo?

Parsons | 24-06-12 | 23:56

Kortom, een normaal weekend zoals alle anderen.

Next.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 23:55

Makkelijk scoren.

Groetjos | 24-06-12 | 23:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken