Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ZondagComedy: Jimmy Carr's tax evasion

Comedian Jimmy Carr (die met dat maffe lachje) ligt in Engeland onder vuur vanwege het ontwijken van belasting. Carr had zijn geld - net als de rest van de Britse elite - weggezet op het eilandje Jersey en betaalde daardoor slecht 1% belasting. Tabloids vielen over Carr heen, PM Cameron sprak er schande van en Carr kon niet anders dan uitgebreid zijn excuses aanbieden. In zijn eigen show '8 out of 10 cats' werd Carr vervolgens op onnavolgbare wijze gefileerd door zijn panelleden. Britse comedy op zijn best: "Yes, good evening, Your Majesty, you tax-dodging bitch!"

Reaguursels

Inloggen

Even on topic: ik ga niet 38 minuten kijken. Waar moet ik zijn voor de leukste 38 seconden?

Pergola55 | 24-06-12 | 22:53

Stormageddon | 24-06-12 | 18:10
Ok, prima, laat diegenen die 't in stand willen houden 't dan ook betalen.

despecialist | 24-06-12 | 20:28

Belasting is nodig en zonder dat kan in staat niet leven.
"iedereen uitnodigen doet om het nut van belasting betalen te aanschouwen in herkomst land moeder ( wit Rusland) waar niemand belasting betaalt"

Zatkniss | 24-06-12 | 19:30

@despecialist | 24-06-12 | 17:34
Dat mag dus niet want "het landschap" moet behouden blijven. De bewoners van die gebieden willen dat.

Stormageddon | 24-06-12 | 18:10

Ook weer typisch socialisme he. Wel VOOR subsidie zijn maar dan niet zelf willen betalen. Laat de 'rijken' het maar betalen, die hebben geld zat. Toch ? Bah. Ordinaire diefstal, DAT is het.

despecialist | 24-06-12 | 17:55

Stormageddon | 24-06-12 | 17:30
Volgens mij mis je een beetje mijn punt. Mijn punt is dat het wegennet op het platteland totaal inefficient is ingericht: een wirwar van ontzettend lange wegen waar misschien 1x per dag een tractor overheen komt. In een maatschappij waar mensen zelf dat wegennet betalen zou een dergelijke inefficientie niet voorkomen. Boeren zouden zelf de boel veel efficienter inrichten als ze 't zelf moesten betalen, bijvoorbeeld door te zorgen voor meer weilanden die aan elkaar liggen zodat er minder toegangswegen nodig zijn etc. En worden de kosten voor een boer alsnog te hoog, omdat ze die wegen niet kunnen betalen, prima, verhuis naar de randstad en ga lekker timmeren of een andere activiteit uitvoeren die WEL geldoplevert. Al met al worden de totale kosten per inwoner van de maatschappij zo lager.

despecialist | 24-06-12 | 17:34

@despecialist | 24-06-12 | 17:19
Die de boeren dus zelf voor het grootste deel hebben opgebracht, want zij betalen het grootste deel van de gemeentelijke belastingen.
Zij subsidiëren dus zichzelf middels de gemeente. Wat is het probleem?


@despecialist | 24-06-12 | 17:22
Het boerenbedrijf is óók een bedrijf en boeren zijn op diverse manieren verenigd, maar ook via gemeenten en zij hebben belang bij de boerenweggetjes. Dus zijn ze er.
Provincie en rijk, dat zijn de grootste wanpresteerders als het om wegenaanleg gaat.

Stormageddon | 24-06-12 | 17:30

Overigens zijn de boeren slechts een voorbeeld. Het gaat er om dat het totale wegennet veel efficienter door bewoners en bedrijven gefinancierd kunnen worden.

despecialist | 24-06-12 | 17:22

Stormageddon | 24-06-12 | 17:16
Je verliest het discussiepunt uit oog. Het ging om het feit dat die plattelandsweggetjes momenteel door de overheid betaalt worden. Als je op het platteland kijkt realiseer je je al snel hoe enorm veel dat kost. Aangezien die wegen er bijna uitsluitend voor de boeren er liggen, zijn die wegen dus gewoon een subsidie voor de landbouw.

despecialist | 24-06-12 | 17:19

de grote Anti | 24-06-12 | 17:14
Ehm, ja ? Wat is er mis met Poolse aardappels ? Ik wil best Nederlandse aardappels eten maar ik wil er niet meer voor betalen dan voor Poolse aardappels. Als een boer zijn weilanden zo kan inrichten dat hij een minimale toegangsweg nodig heeft en daarmee zijn activiteiten rendabel kan houden, prima. Zo niet, dan kan hij misschien wel heel goed timmeren en daarmee zijn geld verdienen en zijn steentje bijdragen aan de maatschappij. Subsidies zijn leuk en aardig maar graag niet uit MIJN portemonnee. Betaal jij ze maar als je zo'n voorstander bent. Dank u.

despecialist | 24-06-12 | 17:17

@despecialist | 24-06-12 | 16:57
Je hebt duidelijk geen idee van de financiering van het boerenbedrijf in Nederland. De Nederlandse landbouw wordt amper gesubsidieerd, bijna alle EU-landbouwgeld gaat naar het oosten en het zuiden. Wat er gesubsidieerd wordt is nog eens bullshit, inkomenssteun wordt gegeven ongeacht het inkomen, maar op de hectares grond en de productie. Dat is allemaal onzin.

Stormageddon | 24-06-12 | 17:16

@despecialist | 24-06-12 | 16:58
U bent een waar visionair.
Dus de nederlandse agrariers mogen doodvallen,en we halen die aardappelen wel uit polen dan.. ofzo.

*proest*

de grote Anti | 24-06-12 | 17:14

Kijk, als een economische activiteit zonder subsidie verlies leidt, dan moet die economische activiteit gewoon stoppen en plaats maken voor een economische activiteit die WEL geld oplevert. Zo simpel is het.

despecialist | 24-06-12 | 16:58

En nu betalen ze er belasting voor.
Stormageddon | 24-06-12 | 16:5
Belasting over een subsidie bedoel je ? Dus de overheid krijgt 40 cent terug van elke euro die ze uitdeelt ? Zoiets ?

despecialist | 24-06-12 | 16:57

@despecialist | 24-06-12 | 16:46
De Polen kunnen dat niet zonder subsidie. De Poolse landbouw is vooroorlogs inefficiënt.

@despecialist | 24-06-12 | 16:48
En nu betalen ze er belasting voor. Bijna al die weggetjes zijn gemeentelijke wegen en in agrarische gebieden brengen de boeren verreweg het grootste deel van de gemeentelijke belastingen op.

Stormageddon | 24-06-12 | 16:55

En als boeren uit Polen niet goedkoper hun aardappels kunnen leveren, dan worden aardappels gewoon duurder, met dat geld kunnen boeren dan weer hun wegen aanleggen en die zullen dan kijken (in tegenstelling tot de overheid) naar de econimische opbrengsten vs kosten. En zoals ik al zei, er zullen dan 9 van die 10 wegen verdwijnen en de totale kosten voor de burger zullen daarmee vele malen lager uitvallen.

despecialist | 24-06-12 | 16:48

Ja, maar daar vreet jij ook van.
despecialist | 24-06-12 | 16:27
Natuurlijk. Maar als boeren in Polen goedkoper hun aardappels kunnen leveren, dan koop ik liever hun aardappels. DAT is (markt)efficientie.

despecialist | 24-06-12 | 16:46

@despecialist | 24-06-12 | 16:27
Ja, maar daar vreet jij ook van. En die boeren betalen ook belasting en zolang wij met z'n allen "landschapsbeheer" willen plegen om het landschap te behouden zoals het is zullen de boeren toch met hun trekkers bij hun land moeten kunnen komen. Ook zonder subsidies kan boeren best rendabel zijn als jij maar 5 euro voor een liter melk of een bloemkool en 20 euro voor een biefstukje wilt betalen.

Stormageddon | 24-06-12 | 16:43

Osdorpertje | 24-06-12 | 15:17 | + 1 -
Carrs methode was en is volkomen legaal, maar wat hem kwalijk genomen wordt is dat hij altijd zijn "soortgenoten" die dezelfde truc uithalen op de korrel neemt en voor aso's verklaart. Dat is inconsequent, op dezelfde manier als Youp van 't Hek altijd op "de grachtengordel" zit af te geven en zich zelf net zo gedraagt. Roepen dat het je spijt en dat je het nooit meer zal doen is trouwens net zo inconsequent. Carr schijnt overigens privé een rotzak te zijn die al jaren ruzie met zijn familie heeft.

Synecdoche | 24-06-12 | 16:36

Plattelandsweggetjes hebben wel nut
@despecialist | 24-06-12 | 16:07
Maar wat is dan het nut ? Het enige nut dat ik kan bedenken is het nut voor de boeren. Die wegen zijn dan dus niks meer dan subsidie. Wat mij betreft betalen die boeren (and everyone else) hun eigen wegen in de toekomst. Dan krijg je alleen wegen waarvan het economische nut hoger ligt dan de kosten. Je zal zien dat 9 van de 10 van die plattelandsweggetjes dan verdwijnen. En ja, er zullen ook boeren zijn die moeten stoppen als ze 't zelf moeten betalen, maar da's prima, dan kunnen ze op zoek naar een economische activiteit die WEL geld oplevert.

despecialist | 24-06-12 | 16:27

@despecialist | 24-06-12 | 16:07
Plattelandsweggetjes hebben wel nut, maar vooral in Achterhoek zijn een aantal van die weggetjes hoofdroutes geworden/gemaakt door de provincie en zijn vreselijk inefficiënt. Ik had het net over de route Groningen/Twente. Jarenlang (toen de Duitse A31 nog niet af was) was de snelste route over die boerenweggetjes. Iedereen die het daar een beetje kent weet de route nog wel: Afslag Linde, richting Kerkenveld, langs Drogteropslagen, Dedemsvaart, Zwarte Pad, Stegeren/Hongerige Wolf en dan de rijksweg richting Almelo.

Ik kan tientallen situaties uit heel Nederland opnoemen die verkeerstechnisch volslagen belachelijk zijn, en daar worden dan weer lapmiddelen tegenaan gegooid die een tijdje helpen, maar over 10 jaar weer volkomen vastlopen. Probeer eens fatsoenlijk in Volendam te komen (waarom je daar naar toe zou willen is een andere kwestie) of Leeuwarden. Of Den Helder. Of Arnhem. Of Harlingen als je naar de eilanden wilt. Of denk eens aan de aansluiting A6/A7 bij Joure en de A6/N50 bij Emmeloord. Of de A7 bij Sneek. Of der A58/A59/A17 bij Breda. A4/A13/A15 tussen Den Haag en Rotterdam.
Het is overal chaos.

Stormageddon | 24-06-12 | 16:22

MarinaBrandy | 24-06-12 | 16:03
Of in de VS. Apparaatje achter het raam dat alles keurig registreert en de tol uitrekent. Werkt prima !

despecialist | 24-06-12 | 16:09

Stormageddon | 24-06-12 | 15:53
En wat ook ENORM inefficient is: moet je bijvoorbeeld eens in de Achterhoek op het platteland gaan kijken, buiten de dorpen. Daar heb je vaak een wirwar van weggetjes, waar nooit iemand langskomt. Ja, je kan stellen dat de boeren die daar wonen ze (af en toe) nodig hebben, maar dan is het eigenlijk dus gewoon een subsidie voor die boeren (elke subsidie moet sowieso stoppen wat mij betreft, vooral op economische activiteiten, als de actvitieit zonder subsidie dan niet meer rendabel is, so be it, ga op zoek naar werk wat WEL rendabel is).

despecialist | 24-06-12 | 16:07

Iedereen die naar Frankrijk gaat ervaart het gemak en de snelheid van private snelwegen. Het is dus onzin om privatisering gelijk af te doen als onzin.

Wellicht dat een mededingingsautoriteit toezicht moet houden om monopolistische praktijken tegen te houden maar voor de rest: privatiseren die hap!

MarinaBrandy | 24-06-12 | 16:03

@despecialist | 24-06-12 | 15:54
Dat komt omdat de wegen beroerd zijn aangelegd en er 3 overheden zijn die erover gaan en ze allemaal andere ideetjes hebben.

Stormageddon | 24-06-12 | 15:57

@Stormageddon | 24-06-12 | 15:53
De beste route van Groningen naar Twente is door Duitsland over de A31. Dat zegt genoeg over de wegen in Nederland.

Stormageddon | 24-06-12 | 15:56

Stormageddon | 24-06-12 | 15:53
En je hebt het nog niet eens over de files, die nergens ter wereld groter zijn dan in Nederland.

despecialist | 24-06-12 | 15:54

@neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:32
Hou toch op. Het is droefenis in dit land. Rijkswegen sluiten beroerd aan op Provinciale wegen en gemeentelijke wegen en iedereen doet maar wat. Elk dorp moet een afslag van de snelweg anders wordt het bestemmingsplan geblokkeerd en de weg niet aangelegd. Provincies smijten met geld en leggen op elke kruising een rotonde aan waar een vrachtwagen eigenlijk net niet langs kan. Het rijk maakt zijn eigen wegenplannen niet af en trekt de snelwegen niet door, maar laat ze aansluiten op andere snelwegen waardoor 2 verkeersstromen samenkomen en gegarandeerd fileplekken ontstaan. Lapmiddelen tegen een beroerd systeem.

Zeker daar waar jij woont is het toch huilen met de pet op? Een paar jaar geleden is er een nieuw stukje weg gekomen om het centrum van Ommen te ontlasten, en een jaar of 15 geleden de rondweg Hardenberg maar het zijn toch allemaal lapmiddelen omdat er nooit een handige route vanuit het Noorden naar Twente is aangelegd? Ik kan vanuit Groningen op 10 verschillende manieren naar Twente (afhankelijk van of ik naar Oldenzaal, Almelo, Enschede of Haaksbergen wil) en alle 10 routes zijn eigenlijk kut.

Het heeft meer dan 40 jaar geduurd voordat eindelijk die A35 werd verlengd zodat je een beetje fatsoenlijk in Enschede terecht kon komen en niet meer pardoes bij einde snelweg in een file langs de ijsbaan hoefde. En dat is dan alleen Twente. In de Achterhoek en Brabant is het ook waardeloos en in de Randstad is het 24/7 gridlock. Ik ken eigenlijk geen regio in dit land waar de wegen logisch en verkeerstechnisch efficiënt zijn aangelegd om de verkeersstromen aan te kunnen.

Stormageddon | 24-06-12 | 15:53

Tascam | 24-06-12 | 15:40
Volgens mij gaat het in Duitsland ook zo, dat bewoners van een buurt zelf voor kosten van riolering en de weg opdraaien ? Lijkt me een prima plan ! Zo veel mogelijk uit handen van de overheid houden leidt altijd tot hogere efficientie.

despecialist | 24-06-12 | 15:51

Off-topic: Loopt er op 34:25 nou een vlieg over Jimmy's overhemd?

Greed=Good | 24-06-12 | 15:50

Als de overheid op respectabele en efficiënte manier met ons belastinggeld was omgegaan, hadden we een nationale staatskasmeter in plaats van nationale staatsschuldmeter.


customers2.beemway.com/z24/staatsschul...

Al SchietjemeLevend | 24-06-12 | 15:42

@neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:32 |

Leg mij dan eens uit waarom het onzin is en waarom het niet zou werken? Kun je dat onderbouwen? In plaats van iets als "onzin" of "dom" af te doen...

En verder heb je natuurlijk elk land ter wereld bezocht om het wegenstelsel te beoordelen en sluit je impliciet bij voorbaat uit dat het niet nog beter kan.

Tascam | 24-06-12 | 15:40

Wel zuur voor de gewone Brit die wel een kwart van z'n salaris mag inleveren bij HMRC.
Osdorpertje | 24-06-12 | 15:17 | + 0
Het voordeel van het feit dat je in Europa bent geboren is dat je belast wordt in het land waar je woont (in tegenstelling tot Amerikanen, die worden ALTIJD in Amerika belast, over hun wereldwijde inkomen, waar ze ook wonen). Maw, ook de 'gewone' man kan belastingontwijken door bijvoorbeeld in Dubai te gaan wonen en 0% te betalen. Of 25% flat tax in Spanje onder de "Beckham law". En dan zijn er dicht bij huis nog Andorra, Gibraltar, Monaco en Zwitserland, waar je allemaal weinig tot niks betaalt.

despecialist | 24-06-12 | 15:37

Arme Carr. Nu moet ´ie door het stof, en net doen alsof hij gráag belasting betaalt. Gewone mensen graag dat anderen óok gepiepeld worden: de “veelverdieners” moeten ook bloeden!

Gewone mensen doen alsof ze niet in de gaten hebben dat ze beschermgeld betalen ook al worden ze niet meer beschermd. Ze staan braaf de helft af van wat ze verdienen opdat een kongsi van dieven z´n eigen plannetjes kan realiseren. De ´planeet moet worden gered´ je weet toch, en ´de honger in de wereld moet worden uitgebannen´

Het ergste aan de moderne tirannie is dat je moet doen alsof je met je slavernij instemt..

J. van Gaal8771 | 24-06-12 | 15:36

@Niemands Knegt | 24-06-12 | 15:30
LOL. Mooie aanklacht tegen de Fed en Hedge funds.

Stormageddon | 24-06-12 | 15:35

@Tascam | 24-06-12 | 15:29

Ik was al bang dat er een vreselijk dom antwoord zou komen. We hebben een fantastisch wegenstelsel, ik weet geen land ter wereld waar het wegenstelsel beter is.

Dat de overheid vreselijk veel verspilt is bekend, maar de oplossing die jij aandraagt is de grootst mogelijke onzin.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:32

@neemjemoederindemali |

Voornamelijk snelwegen en belangrijke N-wegen kunnen via TOL bekostigd worden.

Voor overige wegen kun je denken aan bekostiging via vrijwillige coöperaties/verenigingen zoals dat nu bijvoorbeeld ook gaat bij servicekosten in een flat. Winkeliers in een stad zullen zelf samen de infrastructuur bekostigen omdat hun winkelgebied tot het winkelgebied goed toegankelijk moet zijn.

Als je het door de overhead laat doen, ben je in ieder geval zeker van bureaucratie en allerlei bijkomende producten zonder toegevoegde waarde.

Daarnaast, zeg nou zelf: hoeveel het onderhoud van een gemiddelde straat in een dorp of stad nou per jaar?

Tascam | 24-06-12 | 15:29

@Osdorpertje | 24-06-12 | 15:17
Dat kan de Britse premier niet, die gaat niet over de kanaaleilanden, want die zijn geen deel van het Verenigd Koninkrijk. Wel van de Britse Eilanden, en de Lizzy II is wel staatshoofd, maar dan als Hertog van Normandië, niet als Koningin van Engeland en Schotland.

Stormageddon | 24-06-12 | 15:26

@RL | 24-06-12 | 14:57

We hadden het over de overheid en belastingen.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:22

@Tascam | 24-06-12 | 14:47

Aha, welke wegen zullen geen tolwegen worden dan en wie gaat betalen?

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:21

Ik geef hem groot gelijk, dat geld heeft hij zelf eerlijk verdiend.

DutchLibertarian | 24-06-12 | 15:20

@Tascam | 24-06-12 | 14:45

Je gespam over de libertarische partij.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 15:19

Wat deze meneer heeft gedaan is volkomen legaal.
Waarom mag hij het dan in ene niet meer doen terwijl de rest van de Britse elite er gewoon mee doorgaat?
En waarom de gespeelde verontwaardiging van de Britse premier? Als die er echt wat aan wil doen dan maakt ie er gewoon een eind aan.
Wel zuur voor de gewone Brit die wel een kwart van z'n salaris mag inleveren bij HMRC.

Osdorpertje | 24-06-12 | 15:17

Damagecontrol maar wel hele grappige damagecontrol!

This is huh, wow | 24-06-12 | 15:07

Lachsamples, ingestudeerd, matig acteerwerk.

Stir Glenfarclas II | 24-06-12 | 15:07

Ach, hij wordt even een half uur door de mangel gehaald en blijft gewoon lekker met zn centen zitten.. he doesn't care sh*t..

yespur | 24-06-12 | 15:05

*moet na 3 minuten video aan Idiocracy denken ("The years passed, mankind became stupider at a frightening rate. Some had high hopes the genetic engineering would correct this trend in evolution, but sadly the greatest minds and resources where focused on conquering hair loss and prolonging erections. ") en vervolgt hoofdschuddend de weg naar vergetelheid*

o)+ | 24-06-12 | 15:04

Nog steeds 1% teveel...

scootah rijdert | 24-06-12 | 14:58

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:44
Rij je nu gratis in Nederland dan? De automobilist betaalt circa 20 miljard euro per jaar en daar staat 2 miljard tegenover die in het wegverkeer wordt geïnvesteerd en 4 miljard die naar het OV gaat. De rest gaat naar wat anders. Tolwegen zouden dan nog niet zo slecht zijn. Dan betalen die Franse drugsrunners ook eens wat, net zoals wij bij hen péage betalen.

RL | 24-06-12 | 14:57

@ Niemands Knecht 14:44

Antwoord: Als de SP 76 zetels in de Twwede Kamer krijgt...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:54

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:44 |

Ja, en geloof mij dat per saldo goedkoper zijn dan hoe het nu via diverse belastingen en accijnzen gefinancierd wordt. En je hoeft niet betalen voor wegen waar je nooit over heen zult rijden. Daarnaast is het minder slecht voor het milieu.

Overigens zal echt niet elk weg een tolweg zijn. Het is voor veel mensen ook vanuit eigen economisch belang dat een weg vrijelijk toegankelijk is.

Tascam | 24-06-12 | 14:47

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:42 |
Welk gespam? Dit bericht gaat belastingen en daar heb ik zo mijn mening over.

Tascam | 24-06-12 | 14:45

Weet je wat ook zo'n geinig eilandje is? Guernsey.
Inderdaad @ eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:16 | Christina: www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Wanneer je tot de koninklijke familie behoort, maar niet tot het koninklijk huis, moet je wel Guersey routes en dergelijke hanteren via postbusfirma's op het werkpaleis om het vermogen veilig te stellen, anders blijft er zo weinig over... (Overigens was dat dubieuze brievenbus firmaatje , Box Consultants voor 2/3 eigendom van staatsbank ABN Amro Fortis.)
Wanneer je tot het koninklijk huis behoort hoeft dat niet. Dan woon je gewoon in het belastingparadijs Nederland: geen vermogensbelasing box 3, geen erfbelasting en geen inkomstenbelasting. Gratis onderhoud van de paleizen en gratis vliegen. Dan wordt je wel heel makkelijk miljardair in de loop der eeuwen.
Wanneer gaat het sociaal bewogen koninklijk huis eens financieel bijdragen aan Nederland? Solidariteit en de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen mompelt.

Niemands Knegt | 24-06-12 | 14:44

@Tascam | 24-06-12 | 14:42

U pleit voor tolwegen?

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:44

@Tascam | 24-06-12 | 14:19

Pleur eens op met dat gespam, nog 1 keer en ik druk op de NSB knop.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:42

Boer-konijn | 24-06-12 | 14:33 |
Alle diensten die een overheid levert kunnen ook op basis vrijwilligheid in de private geleverd worden. En zal dat nog eens goedkoper en beter doen. De overheid heeft geen prikkel om goede en goedkope diensten te leveren. En ze levert nog eens diensten waar ik niet om gevraagd heb gefinancierd met middelen die van mij afgepakt.

Tascam | 24-06-12 | 14:42

@cumshaft | 24-06-12 | 14:36
De maffia geeft het van jou afgeperste geld tenminste uit op een manier waar je niet ook nog last van hebt.

vetkleppert | 24-06-12 | 14:40

@Boer-konijn | 24-06-12 | 14:33
zo denkt de napolitaanse maffia er ook over!

cumshaft | 24-06-12 | 14:36

@Tascam, "belasting is diefstal". Oh nee hè, daar hebben we er weer zo eentje van de "liberteurische purtij". Belasting is gewoon nodig om een maatschappij draaiende te houden. Het draait om de mate waarin er belasting moet worden betaald, en de keuzes die de politiek daar vervolgens van maakt.

Boer-konijn | 24-06-12 | 14:33

1%. Dat is netjes. Belasting is trouwens geen diefstal want de belastingdienst staat wettelijk in z'n recht om het op te eisen. Roof is het wel. www.youtube.com/watch?v=ga5I4uFDAy8

vikingchild | 24-06-12 | 14:31

@ gooi en smijtwerker 14:25

Er loopt in dit infantiele kudtdorp zelfs een dochter van Benno rond en die wenst bij de supermarkt als "Majesteit" te worden aangesproken...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:31

@vetkleppert | 24-06-12 | 14:27
regen?

gooi en smijtwerker | 24-06-12 | 14:28

Belasting is toch dat geld waar men alles mee bekostigt waar je last en ergernis van hebt?

vetkleppert | 24-06-12 | 14:27

@eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:23
en zij zal er ook niet van op hebben gekeken. is ook een beetje de standaard in haar familie, met zo'n vader en grootvader.

gooi en smijtwerker | 24-06-12 | 14:25

Heeft iedereen de regenbanden al gemonteerd btw? Schijtweer...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:24

@ gooi en smijtwerker 14:17

Humor, ik denk van niet! Maar als ik die rotkop van haar zie snap ik Jorge wel, maar dit geheel terzijde...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:23

Belasting is diefstal, ik kan deze meneer niet anders dan gelijk geven dat hij zijn eigen bezittingen heeft verdedigd tegen een roofzuchtige overheid.

Tascam | 24-06-12 | 14:18

@eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:16
heeft ze ook zo'n gevoel voor humor? zingen kan ze niet. recht uit haar ogen kijken trouwens ook niet, maar dat terzijde

gooi en smijtwerker | 24-06-12 | 14:17

@ Robertski 14:08

Prinses Christina (u weet wel, de vrouw van Cubaanse hoerenloper Jorge Guillermo, maar dit terzijde) zou ook zo kunnen aanschuiven om te vertellen over haar Kaaimanroute...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 14:16

James Cameron, really?

BBQ-MAN_ | 24-06-12 | 14:12

@Banana-Hollandia | 24-06-12 | 14:08

Heb maar niet zo'n grote mond, www.eurogendfor.org/egfpages/egfcomman... komt bij u op bezoek als u niet betaald.

Colonel Cornelis Kuijs, alias 007 heeft een license to kill.

neemjemoederindemali | 24-06-12 | 14:11

belastingontwijken is ook niet het probleem.

wat een van de panelleden op prachtige manier uitdrukt is dat Carr nu zijn morele gezag verliest. wie is hij om grappen over de elite te maken nu hij er zo duidelijk deel van uit maakt.

en dit is dan ook de parallel met graaiers als van t hek, de leeuw en weet ik veel hoe die linkse pisse vinaigres allemaal heten.

gooi en smijtwerker | 24-06-12 | 14:10

Ik las ergens dat wat hij deed niet verboden was, en ze waren er van op de hoogte dat de elite dit deed. Het was gewoon pruts geregeld. In hoeverre ontduikt ie dan belasting?

Kiezel | 24-06-12 | 14:09

Zo'n show zouden ze hier ook moeten doen met b.v. Nurten Albayrak

Robertski | 24-06-12 | 14:08

Als het hier nóg gekker gaat worden, zou het er wel eens op uit kunnen draaien dat de belastingdienst de burgers moeten gaan ontwijken.
*staart naar riek*

Banana-Hollandia | 24-06-12 | 14:08

Ik zie het probleem niet. Belasting ontwijken is prima. Straks komt het nog zo ver dat je boetes krijgt als je geen benzine tankt in eigen land zeker.

RL | 24-06-12 | 14:06

Sean Locke +1

Kleaver | 24-06-12 | 14:03

Belasting ontduiken, oke. Maar belasting ontwijken is toch: dikke boeiend? Good for him. Als meer mensen er wat energie in zouden steken zouden ook zij fiscaal het onderste uit de kan (wat tegenwoordig toch al niet veel meer is) kunnen halen. In plaats van zielig 'boooh, wat hij kan, kan ik niet' te roepen.

ProfeetArie | 24-06-12 | 14:00

@Godsammekraken | 24-06-12 | 13:51
Goed argument, als GroenLinks aan de macht komt ga ik dus geen belasting meer betalen omdat Sap zo graag in een dorre woestijn wil baggeren, en ik niet!
*abo op belastingdienst opzeggen doet*

necrosis | 24-06-12 | 13:58

Ik versta alleen Welsh...

eerstneukendanpraten | 24-06-12 | 13:53

Belasting ontwijken is de plicht van iedere burger.

Stormageddon | 24-06-12 | 13:53

Geheel off-topic, G-unite is de beste moderator ter wereld!
Ik ben je een rondje schuldig en mijn dank is verpletterend!
En Ontopic: als mensen met miljoenen/ miljarden op de bank gewoon belasting betalen, hoef ik wellicht niet zoveel te betalen.

necrosis | 24-06-12 | 13:52

Belastingen WEL betalen is moreel corrupt als je weet wat er daarna voor ellende mee wordt aangericht.

Godsammekraken | 24-06-12 | 13:51

@Kaas, die Engelsen hebben tenminste nog komieken. In Nederland zit je negen van de 10 keer naar zo"n verzuurde VPRO sacherijn te kijken die je wel eventjes komt vertellen hoe de wereld in elkaar steekt.

Boer-konijn | 24-06-12 | 13:47

en nu in Nederland, met achtereenvolgens Paul de Leeuw en Youp van t Hek. Ook van die moraalridders met graaien als tweede natuur.
Jammer alleen dat in de gelijkgeschakelde Nederlandse media de ene hand de andere wast.

gooi en smijtwerker | 24-06-12 | 13:46

Kaas de Vies | 24-06-12 | 13:38 | + 0 -
Verschil is dat er daar wel enkele grappige komieken tussen zitten, welke in ieder van die formats uit de voeten kunnen.

Rembrandt van Rijn | 24-06-12 | 13:41

Ja, links lullen en rechts vullen. All the same, all over the world. Just do as i say, don't do as i do. Belasting betalen is voor 't gewone volk.

Ales | 24-06-12 | 13:40

Het is grappig te zien dat er 4 of 5 komedie shows zijn in Engeland waar de "chairman" steeds wisselt maar uiteindelijk bijna altijd uit dezelfde groep komieken bestaat. Maakt niet uit welke zender.

Doet mij denken aan onze komedie, de Nederlandse politiek.

Kaas de Vies | 24-06-12 | 13:38

2e zin +s bij slecht.

B0rat | 24-06-12 | 13:35

Nu de Griekse rederijen nog!

Einde van de Domheid | 24-06-12 | 13:34

Er bestaat gewoon geen andere komedie dan Britse komedie. Vooral Carr + ultrakudoww

urnolo | 24-06-12 | 13:33

Sean Locke ftw!

Rembrandt van Rijn | 24-06-12 | 13:32

Ah, daar is 'ie weer.. Laten jullie 'm deze keer wel staan?

j0shua | 24-06-12 | 13:28

Jersey, daar zit Cojones toch ook?

Einde van de Domheid | 24-06-12 | 13:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken