Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herman Blom, zorgkingpin en declaratiekoning

hermanblomdeclaratiekingpinzorghoer.jpg Jeetje wat een surprise! Al weer een ordinaire aan alles en iedere poep hebbende graaier in de zorg. Zo eentje die over de ruggen van zieken en bejaarden zo veel mogelijk poen probeert binnen te harken en daarbij zelfs niet schroomt om declaraties te vervalsen en krankzinnige prive-uitgaven te maskeren. Welkom Herman Blom, frauderende zorgpimp. Blom stond op het punt om bestuurder te worden bij Careyn, een van de grootste zorgfabrieken van Nederland. Gaat echter niet door. Het journalistieke spitsenduo John Schoorl en Merijn Rengers van de Volkskrant onthulde namelijk onlangs dat Blom bij zijn vorige werkgever er uitgekegeld is wegens malversaties. Bij Zorgpartners Midden Holland, dat onder andere bejaardenhuizen exploiteert, zorgde Blom voor een angstculuur onder het personeel en een gevoel van onveiligheid. Dat is ontslagrapportlingo voor: Blom is een narcistisch en intimiderend baasje dat geen tegenspraak duldt. Maar er is meer: zo ging Blom regelmatig stappen met de bankpas van zijn werkgever. Lekker duur vreten in sjieke restaurants. Leuke uitjes met zijn broer en neef. Ook liet Blom - die ooit werd genomineerd voor 'zorgmanager van het jaar' - zich een hele nieuwe garderobe aanmeten op kosten van Zorgpartners Midden Holland. Tevens mocht zijn vrouw een nieuwe computer uitkiezen bij de afdeling ICT en liet hij zijn appartement voor tienduizenden euro's stofferen en inrichten. Dat kan toch best als zorgbaas? Dan douchen die bejaarden maar een keertje minder in de maand. Het bizarre is: de declaratiefraude was aanleiding voor een rapport van PriceWaterhouseCoopers dat er voor zorgde dat Blom via een rechtszaak zonder ontslagvergoeding op straat kon worden geschopt. Dat weerhield Careyn er echter niet van om Blom via een wervingburo opnieuw te benaderen voor een lucreatieve functie op het zorgpluche. Wat zal die zich dood hebben gelachen zeg. Bedonder de boel en je krijgt gewoon een nieuwe topbaan in de semi-private sector. Nou ja, totdat de VK dus besloot zijn asociale graaigedrag bloot te leggen. Inmiddels ziet Blom af van zijn aantreden. Officiële reden: "om verdere negatieve publiciteit te voorkomen". Wat een fokking schande. Waarom arresteren we zulke boeven niet gewoon in plaats van hun baantjes te geven? In een naar pis stinkend kamertje huilt een omaatje zachtjes boven een bord koude aardappelpuree met doperwten...

Reaguursels

Inloggen

@Doc Damage | 21-06-12 | 11:49 | + 0 -

Opletten! Dat is al gebeurd: Maasstad ziekenhuis, MRSA bacterie. Daar zijn willens en wetens mensen overleden, nodeloos.

Inclusief kundige bestuurder :-).

En een emailende internist 'zo, dan heb ik mijn plicht gedaan'.

Teiltje zoekt....

DebraCadabra | 21-06-12 | 23:48

Het moge duidelijk zijn: laat artsen en verpleegkundigen en verzorgenden en allen die hen daadwerkelijk ondersteunen (technische dienst, keuken, schoonmaak) hun werk doen, hou op met o.a artsen (vrijgevestigd of in loondienst) die 100 uur plus per week werken aan de schandpaal te nagelen voor inkomensgerelateerde zaken en flikker de hele overbodige managerslaag, de adviesbureaus (Plexus (geleid door een arts die never nooit niet als arts gewerkt heeft), KPMG (de Wouter Bosjes) etc etc) en dito graaiers eruit. De hoofden kwaliteitsbeleid bij overheid en andere organisaties (LHV/OMS), die hun werk te danken hebben aan hardwerkende mensen in de zorg op de werkvloer: idem dito. Elke echte werknemer in de zorg is sodeju 36% van zijn tijd bezig met het vermalijde invullen van shitpapieren voor deze managers en bestuurslaag. Het is genoeg, het is over, BASTA!

DrBowned | 21-06-12 | 23:33

Jammer genoeg verpesten dit soort carriere/geldhoeren het voor de verdwaalde idealisten.

TM | 21-06-12 | 19:45

Het kakkerlakken principe: zie je er één, dan zijn er nog veel meer. Herman Blom zien we nu, dankzij oplettende journalisten. Niemand gelooft nog dat hij uitzondering is.

De top van de zorg in NL is net zo ziek als de top van de banken was/is.

Floris-Jan Van Flepp | 21-06-12 | 19:16

Als ie alles heeft terug betaald mogen ze hem van mij tegen de muur zetten,goverdomme wat een smerig tuig is dat.

janmetdepet | 21-06-12 | 19:12

Tijd voor strafkampen voor dit soort lui.

ZDEV | 21-06-12 | 16:25

Babyboomert.
Je verwacht het niet.

FreeElectron | 21-06-12 | 16:22

Klinkt als een D66'er pur sang.

neworder | 21-06-12 | 16:13

@TisNieZoMoeilijk
Ik geef je even mijn antwoorden op mijn vrage, als voorbeeld. Ik ben benieuwd naar jouw antwoorden.
1) Waarom wil je die baan?
Die wil ik niet.
2) En heb je een baan in de commerciele sector die méér verdient dan de Balkenende-norm?
Nee.
3) Zo ja, waarom zou je minder willen verdienen?
Nvt
4) Zo nee, ben je dan simpelweg niet goed genoeg om zo'n instelling te runnen?
Waarschijnlijk niet. Het is mijn vakgebied ook niet. Ik ben behoorlijk goed in wat ik doe, maar daar zijn er meer van, dus dat drukt mijn loon.

Pufferd | 21-06-12 | 15:44

@Doc Damage In het geheel niet. Maar ik trek het slecht als reaguurders zonder kennis van zake volkomen losgaan.
Als je je tot de feiten beperkt, is deze man al jaren zorgbestuurder, heeft hij niet netjes gehandeld met declaraties, is hij (daarom) zonder vergoeding de laan uit gestuurd en kon hij nu bij een andere werkgever aan de slag.
Moet deze man dood, zoals sommigen roepen? Is er geen mogelijkheid van een tweede kans? Dan ook lekker consequent zijn en mag iedereen die wegens diefstal, fraude of geweld zijn baan is kwijtraakt, nooit meer ergens anders aan de slag. Dat wordt een mooie samenleving, zo.

Pufferd | 21-06-12 | 15:41

@Pufferd: u bent de spinnert van dr. Blom?

Doc Damage | 21-06-12 | 15:05

Die man heeft gewoon van 1972 tot 1986 (!!) op de universiteit rond gehangen! WTF?!! Het graaien begon al als student!

Doc Damage | 21-06-12 | 15:01

Het laatste zinnetje brak mijn hart. Sterf, Herman Blom, sterf. En neem je hele kaste van professionele zorggraaiers mee!

Sint Pauper | 21-06-12 | 14:47

Bestaat er dan een wervingsburo dat dit soort kandidaten met verve weet te presenteren??? Onmogelijk!!!

nolke53 | 21-06-12 | 14:07

meneer Blom is vast pvda, of anders cda.

Jezus_Boeddha | 21-06-12 | 14:05

Ah, ok, knap hoor, een stukje uit de Volkskrant overtypen

Captain America | 21-06-12 | 14:00

@TisNieZoMoeilijk ... dat is een antwoord op een vraag die ik niet heb gesteld.
Waarom wil je die baan?
En heb je een baan in de commerciele sector die méér verdient dan de Balkenende-norm?
Zo ja, waarom zou je minder willen verdienen?
Zo nee, ben je dan simpelweg niet goed genoeg om zo'n instelling te runnen?
Het is zo moeilijk niet hoor, antwoorden. ;)

Pufferd | 21-06-12 | 13:45

@Pufferd | 21-06-12 | 13:36 | + 0 -
Njet, ik heb de connecties niet.

TisNieZoMoeilijk | 21-06-12 | 13:43

@TisNieZoMoeilijk Waarom wil je die baan? Heb je met jouw logistieke achtergrond waarmee je meer organisatorische en planmatige inbreng kan bieden en dus een organisatie daadwerkelijk beter kan laten functioneren, dan niet een baan in de commerciele sector die méér verdient dan de Balkenende-norm?
Zo ja, waarom dan minder willen verdienen, zo nee, ben je dan simpelweg niet goed genoeg om zo'n instelling te runnen?

Pufferd | 21-06-12 | 13:36

Wat Superior Bastard | 21-06-12 | 10:11 | + 4 zei.

Waarom worden de "belangrijke" fraudeurs in Nederland niet vervolgd?

sitzkrieg | 21-06-12 | 13:27

@Pufferd | 21-06-12 | 12:06 | + 0 -
Ik wil die baan wel, maar ik ken geen hond die me zo'n baantje binnen kan loodsen.
Ik weet ook dat ik vanuit mijn logistieke achtergrond meer organisatorische en planmatige inbreng kan bieden en dus een organisatie daadwerkelijk beter kan laten functioneren. Dit in tegenstelling tot een arts met een paar managementcursusjes achter zijn naam.

De man is een arts. Heeft 13 jaar geneeskunde gestudeerd in een tijd dat thuiswonende studenten nog 1200 gulden studiefinanciering kregen. Hun gehele studie, dus ook 13 jaar lang. Om het over de wereldreizen die uitwonende studenten van hun stufi maakten nog maar te zwijgen.
Ergo, de man weet niet wat hard werken is, laat staan dat hij in zijn vormende jaren de waarde van geld heeft leren kennen.

Als ik zijn vervolgstudies zie, dan sluiten die precies aan bij het beeld dat ik van de man krijg. Nooit echt gewerkt, nooit dubbeltjes omgedraaid en vooral geen zin gehad om als toegewijd arts een eigen praktijk te draaien of in het ziekenhuis de graveyard-shift.
Nee, toen arbodiensten belangrijker (gemaakt) werden gauw daar een studietje voor gevolgd. Toen zorginstellingen "commercieel" (KUCHKUCH) gingen daar een studietje voor gevolgd.

Het ons kent ons netwerk vanuit de universitaire studietijd van 13(!) jaar, op het gemak opgebouwd, zonder druk, zonder financiële moeilijkheden, zorgt uiteindelijk voor de baantjes. Als ze er niet zijn, dan worden ze wel gecrëeerd, wie let tenslotte op de kosten?

Last but not least, als de man echt zo goed was, dan was hij na 3 jaar KPN niet de publieke sector ingerold. Dan ving hij nu miljoenen per jaar in de commerciële sector.
Nee, de man is gewoon een prototype incompetente graaier in de semi-publieke sector. Een persoon met een heel mooi beeld van zichzelf en daarom geen enkele zelfreflectie aangaande de rottigheid die hij uitvreet en achterlaat.

TisNieZoMoeilijk | 21-06-12 | 13:26

Zijn er nu echt helemaal geen topbestuurders met een greintje moraal? Voor mijn gevoel zijn het echt zonder uitzondering graaiers en velen zijn behoorlijk fraudulent

WatZalIkErvanZeggen | 21-06-12 | 13:17

Dit soort kleaudtzakken is het levende bewijs dat elke partij die schreeuwt dat de IB naar 65% of meer omhoog moet, compleet gestoord is.
Ga eerst het land is even op de rit zetten door dit soort wanpraktijken aan te pakken.

Cousin Eddie | 21-06-12 | 13:15

Het is gewoon een feit. Het merendeel van hoge functionarissen op allerlei gebieden is gewoon zo corrupt als de teering.
-
Bonusbeleid is een deel van de oorzaak ('wat er daar gebeurt en wat de gevolgen zijn zullen me een rotzorg zijn, als mijn cijfertjes maar kloppen zodat ik het poen kan binnenharken').
-
Vriendjespolitiek is aan de orde van de dag.
-
Het stelsel is verrot tot op het bot, en veranderen zal dat niet.

davimore | 21-06-12 | 13:04

Het klinkt natuurlijk absurd maar ik kan gewoon zien aan die rotkop dat hij niet deugd.
Zo ken ik er wel meer en meestal klopte mijn gevoel gewoon.

joemiejas | 21-06-12 | 12:51

Een ouderwets pak slaag met een mattenklopper doet wonderen bij dit soort mannen.

Magic | 21-06-12 | 12:48

O, ja, het golft, dan ben je, tot het tegendeel is bewezen, al bij voorbaat verdacht.

KarelMarks | 21-06-12 | 12:46

lanexxx | 21-06-12 | 12:33 | + 0 -
Dan heeft u toch echt een droombeeld van de U.S., ik weet niet of u weet wie er daar de zorg in handen hebben maar dat zijn vaak niet de schoonste. Daarnaast kan je wel zeggen dat daar de politiek nog minder daadkrachtig is omdat ze zonder het geld van deze rijken in de VS niet herkozen kunne worden.

denk.toch.eens.na | 21-06-12 | 12:41

In de U.S. was dit dus mooi niet gebeurd, meneer had al achter slot en grendel gezeten. Hier in dit knuffelland vol corrupte baasjes lachen ze zich dood om al het gekrakeel van de domme burger.
De namen van degene die deze lieden aanstellen is nog belangrijker om te weten, zij keuren alles goed.

lanexxx | 21-06-12 | 12:33

Je moet eens weten hoeveel bakken geld er weggegooid worden door zorgverzekeraars. Wij betalen de reclames van die bedrijven.

PSZ-E | 21-06-12 | 12:32

Hé, daar hebben we Co'tje Admiraal ook weer; zo'n naam vergeet je niet snel.

Big Bear Hunk | 21-06-12 | 12:30

Mensen, wel allemaal netjes belasting en premies betalen voor onze topmannen in de publieke sector. Dat hoort zo bij deze verplichte winkelnering. De overheid weet echt wel wat het beste voor jullie is.

Piet van Schwaffelen | 21-06-12 | 12:24

@Polderboer .. het komt me wat hoog over, maar goed.
Je vraagt je toch af wat nu de rode draad is in deze reacties. Wat wil de reaguurder in zijn algemeenheid?
-in de commerciele sector mag je zoveel verdienen als je wil, want je loon wordt niet uit algemene middelen betaald.
-in de publieke sector mag je maximaal de Balkenende-norm verdienen, anders ben je een graaier. En dit gemaximeerde loon geldt of je leiding geeft aan 2 of 10.000 werknemers. Beetje raar. En dan moet je hele organisatie ook nog eens uiterst efficient werken, want anders verspil je gemeenschapsgeld. Wie wil zo'n hondebaan eigenlijk??

Pufferd | 21-06-12 | 12:06

Sliptong | 21-06-12 | 11:59
 
Wat? En de kip met gouden eieren die een begrafenisonderneming heet opgeven? Echt niet..

Lyrthion | 21-06-12 | 12:02

Eigenlijk, maar dan chargeer ik een beetje, zijn deze elitaire grootgraaiers geen haar beten dan de kampbewaarders van weleer. Ik durf te wedden dat de volgende stap een geintegreed bejaardentehuis - crematorium wordt. Gratis stroom en een grotere doorstroomsnelheid van melkkoetjes.

Sliptong | 21-06-12 | 11:59

Kaas de Vies | 21-06-12 | 11:22
 
Ja.

Lyrthion | 21-06-12 | 11:56

@Bataaf | 21-06-12 | 11:51
Parasieten die parasieten gaan controleren? Joh, de elitelaag van de overheid is minstens net zo erg. Net zoals al die Raden van Toezicht of hoe ze zich ook noemen. Die gasten zijn allemaal aan elkaar gelinkedind.

Sliptong | 21-06-12 | 11:54

Uit onderzoek in de VS waren de meeste graaiers in de top narcisten. In een individualistische maatschappij zoals de Hollandse gedijen dit soort type mens geweldig. Een narcist zal nooit inzien wat hij nu verkeerd doet. Volgens een narcist heeft hij gewoon recht op veel geld en zal niet zien dat hij over lijken gaat. Zal altijd liegen om z'n hachje te redden. Een narcist is een narcist. Het zijn juist de mensen om hem heen die de narcist in stand houden. M.a.w. de Hollanders zijn het zelf die het nog steeds laten gebeuren dat dit soort gedrag voorkomt. Trouwens, Hollanders tolereren bijna alles wat fout is lijkt het wel.. ha ha.

Elvis Costello | 21-06-12 | 11:51

Waar blijft het toezicht op deze parasieten?

Bataaf | 21-06-12 | 11:51

Er moeten volgens mij echt eerst doden vallen... Men tergt ons net zo lang totdat er iemand een pistool pakt en zo'n hond af knalt. En dan nog ligt het vast niet aan zo'n oplichter...

Doc Damage | 21-06-12 | 11:49

Laat het een keer ophouden! Dit soort misstanden in publieke sectoren als zorg en onderwijs kunnen inmiddels niet meer als incidenten afgedaan worden. Er is simpelweg, bij vele top bestuurders bij deze lichamen, sprake van een stuitende minachting jegens de gemeenschap in het algemeen en jegens hun eigen organisaties in het bijzonder.
We moeten terug naar een systeem waar cliënten gewoon weer patiënt of leerling zijn en waarbij het bestuur nog slechts ondersteunend van aard is.
Voorts dient het departement dat per sector de funding regelt jaarlijks een algehele audit uit te voeren die volstrekt objectief en transparant is. Geconstateerde misstanden moeten publiek gemaakt worden en bij bewezen malversaties en/of fraude dient het OM tot vervolging over te gaan. Hoe moeilijk is dat godverdomme! Ik mag toch op z'n minst verwachten dat de € 80k plus die ik per jaar afdraag aan de fiscus op 'n gecontroleerde wijze worden besteedt? Incompetente klootzakken, ALLEMAAL!

de directeur | 21-06-12 | 11:45

Zakkenvullers, graaiers, crimineel gedrag van dit soort figuren wordt beloond. Het klootjesvolk mag alles ophoesten. En maar ouwehoeren over bezuinigingen in de zorg. Wordt toch eens wakker in Den Haag, dan heb je de buit gauw binnen en kunnen we die bezuinigingen wel vergeten. Wat is het toch fijn: privatiseren en marktwerking. Gevolg: een wildgroei aan raden van bestuur en commisarissen. Ergo: grote overhead en de graaiers melden zich aan.

wallenberg | 21-06-12 | 11:43

Betweetert | 21-06-12 | 10:11
heb uw betoog 2 keer gelezen en nu ben ik nog kwader!
stuur dat stuk eens naar de VK! of liever Telegaaf..
chapeau man

petomaan | 21-06-12 | 11:33

@Doc Damage

idd zou wel een keer goed zijn als jan met de pet wat doet zijn de straffen niet mild maar deze lutsers staan boven de wet

straatkat | 21-06-12 | 11:32

@Pufferd
Ha, trap ik er zelf ook in. Maar denkend aan het topic van gisteren vind ik het geen ongeloofwaardig bedrag.

PolderBoer | 21-06-12 | 11:32

Kunnen we niet collectief aangifte doen ofzo?

Doc Damage | 21-06-12 | 11:30

@PolderBoer | 21-06-12 | 11:00
@Kaas de Vies | 21-06-12 | 11:02

Ik zoeken en zoeken en zoeken, maar waar komt die 3 ton vandaan? Ik zie alleen een bedrag van € 380.000 aan ontslagvergoeding. Die hij niet heeft gekregen.

Pufferd | 21-06-12 | 11:29

Wanneer worden dit soort gore klootzakken eens gearresteerd en vervolgd??! Ik snap er echt geen kont meer van... Aan de schandpaal!!

Doc Damage | 21-06-12 | 11:28

uitspraak van de brave man in 2007

“Ik heb dat idealisme, maar ik kijk ook naar de bedrijfsmatige kant. En wat ik nu doe, is het allerleukste dat ik ooit heb gedaan.”

dat noemt zich een idealist, tis toch droevig dit!!
hoe kun je als land naar de kloten gaan.........

petomaan | 21-06-12 | 11:27

@Lyrthion | 21-06-12 | 11:14 | + 1 -
Is dat hetzelfde ziekenhuis waar die televisieuitzending van Reinout Oelemans is opgenomen?

Kaas de Vies | 21-06-12 | 11:22

Angstculturen zijn schering en inslag in de zorg. Ik refereer aan Rick Paul, arts in het VUmc. Staat binnen het ziekenhuis bekend als een goed en integer arts met hart voor z'n patiënten. Trekt één keer z'n bek open en staat meteen op non-actief.
 
www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...
 
Dat begint in de top en gaat door naar het middelmanagement, waar vriendjespolitiek en banencaroussel het winnen van kunde of kwalificaties en intimidatie de gewenste vorm van management is.

Lyrthion | 21-06-12 | 11:14

@Stormageddon | 21-06-12 | 11:08

Medewerkers zijn natuurlijk nog geen fte's, met name in de zorg werken nogal wat parttimers. Dat maakt het niet minder erg maar je moet één en ander natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.
Reinaert | 21-06-12 | 11:11 | + 0 -

En daarbij werkt een fte maar 8 uur terwijl dagen iedere keer weer 24 uur duren..

The Observer | 21-06-12 | 11:13

@100pct Testosteron
Blom heeft 3,5 jaar bij KPN gewerkt. Best commercieel vind ik.

PolderBoer | 21-06-12 | 11:12

de zoveelste,als ze allemaal tegen het licht gehouden worden komen er nog veel meer.
het is het systeem die dat mogelijk maakt.
het valt onder het witte boorden criminaliteit.
juist omdat deze heren,een super baante hebben,en veel te veel verdienen,zou je denken,dat ze extra gestraft worden,nee dus.
op dat niveau gelden er andere wetten,en dat geeft weer aan,hoe verrot het systeem is.

soledad | 21-06-12 | 11:11

@Stormageddon | 21-06-12 | 11:08

Medewerkers zijn natuurlijk nog geen fte's, met name in de zorg werken nogal wat parttimers. Dat maakt het niet minder erg maar je moet één en ander natuurlijk wel in het juiste perspectief zien.

Reinaert | 21-06-12 | 11:11

PolderBoer | 21-06-12 | 11:00
DIt soort figuren worden niet geaccepteerd in de commerciele wereld om de simpele reden dat je daar werkelijk moet laten zien wat je kunt, niet alleen wie je kent. Hij zou binnen 6 maanden door de mand vallen en windbuil. Daarbij is de werkdruk in de commerciele wereld vele malen hoger en wordt je keihard afgetikt op POP, ambitie en vaardigheden.
Niets voor deze persoon dus.

100pct Testosteron | 21-06-12 | 11:09

Wat mij opvalt is dit zinnetje: "Met 15.000 medewerkers en 90.000 cliënten is Careyn één van de grootste zorgaanbieders van Nederland".

ÉÉN medewerker op ZES cliënten. Laat dat even goed doordringen, wetende dat een groot deel van die 15.000 medewerkers onproductief management- en kantoorvolk is.
Ik vind het verbijsterend.

Stormageddon | 21-06-12 | 11:08

@Kaas de Vies
Niet zomaar, maar wel in bedrijven met een omzet van zon 150 miljoen. Hij heeft al een topfunctie bij KPN gehad, het zou me niet verbazen als hij daar iets vergelijkbaars verdiende.

PolderBoer | 21-06-12 | 11:08

@luchtledig | 21-06-12 | 10:49 |
Ik rij in een Bentley Continental Supersports. Gekregen van mij opa. Hij zegt dat brommerts voor lutsers zijn.

bolkebeer | 21-06-12 | 11:08

"Dat Blom niet gewoon voorgenoemde commercie in gaat geeft voor mij alleen aan dat hij blijkbaar écht van dat wereldje houdt. Moet hij wel de bedrijfscreditcard thuis laten."
PolderBoer | 21-06-12 | 11:00 | + -1 -

De centrale vraag is altijd waarom dit soort mensen alleen door veel geld gemotiveerd wordt. En dan is het nooit niet genoeg want om rond te kunnen komen moet er schijnbaar ook nog riant worden gefraudeerd.

The Observer | 21-06-12 | 11:08

Als een rechter ontslag op staande voet rechtvaardigt is er serieus iets aan de hand.

Parsons | 21-06-12 | 11:07

De laatste zin geeft feitelijk de hele stand in het "zorgvoorjezelf" stelsel aan. Te triets voor woorden en werkelijk schandalig dat de politiek dit weet, faciliteert en min of meer steunt. Waarom oh waarom, moet een zorgmanager zonder feitelijk eigen bedrijfsrisico zo veel verdienen? Een ondernemer die risico draagt en loopt, investeert en nieuwe stappen zet mag van mij alles verdienen wat hij of zij wil. Daar werkt die persoon namelijk zelf heel hard voor. Maar dit soort baasjes die het vooral van de contacten moeten hebben -alhoewel zijn LinkedIn contacten wat tegenvallen- hebben nog nooit iets wezenlijks gepresteerd.

Ik ben een echte VVD'er maar in dit soort zaken snap ik de SP erg goed.
Werkelijk om te kotsen.

100pct Testosteron | 21-06-12 | 11:06

@eerstneukendanpraten | 21-06-12 | 11:01

Ach, iedereen leukt zijn of haar CV op, daar waar dat mogelijk is. -Sommigen- Velen komen daar mee weg en dat heeft er inderdaad mee te maken dat zelfs de simpelste vorm van screening - namelijk het natrekken van referenties - vaak achterwege blijft.

En dan te bedenken dat referenties vaak 'gekleurd' zijn: je zou wel gek zijn om je ex-chef te vermelden wanneer je ergens met knallende ruzie bent weggegaan, je vermeldt alleen referenties waarvan je vooraf weet dat betrokkenen jou welgezind zijn. So much voor de waarde van referenties in CV's en sollicitaties.

Reinaert | 21-06-12 | 11:05

@zor - InFiDeLz! - | 21-06-12 | 10:49 | + -5 -

Je kunt beter rondbazuinen dat hij de koran heeft verbrand, een heleboel haatbaarden zouden hem gratis met het kromzwaard ombrengen...

eerstneukendanpraten | 21-06-12 | 11:04

@PolderBoer | 21-06-12 | 11:00 | + 0 -
Dat is onzin dat van 3 ton. Maar deze man is gewoon "to the bone" niet integer. Company creditcard gebruiken voor etentje met je familieleden, en dan ook nog goed verdienen.

Dat is echt dieptriest hoor.

In de commercie wordt niet zomaar 3 ton betaalt.

Kaas de Vies | 21-06-12 | 11:02

Ze kunnen goed zorgen.Voor zichzelf.
In het gesloten, ons kent ons wereldje.

Ratzing. | 21-06-12 | 11:01

Reinaert | 21-06-12 | 10:51 | + 1 -

Ja, die screening, daar mankeert het nogal eens aan. Een vanwege de crisis ontslagen medewerker van mij stuurde per ongeluk zijn CV naar mijn mailadres. Daarin stond dat hij de leidinggevende van de afdeling was en iedereen onder hem zou vallen. Ik weet dat hij flink aan het solliciteren is geweest maar er is nooit één potentiële werkgever geweest die even naar mij heeft gebeld om zijn antecedenten na te trekken. Dat zal met die zorgmanagers wel niet anders zijn...

eerstneukendanpraten | 21-06-12 | 11:01

@Pufferd
Bedankt voor het zinnige tegenwoord tegen deze meute door populaire taal opgezweepte modaalverdieners. 3 ton is geen exorbitant salaris in een dergelijke bestuursfunctie (1. anders gaan ze wel de commercie in en 2. bekijk het in perspectief met de overige kosten in de zorg, 1 chemokuurtje kost al 1.500 euro). Dat Blom niet gewoon voorgenoemde commercie in gaat geeft voor mij alleen aan dat hij blijkbaar écht van dat wereldje houdt. Moet hij wel de bedrijfscreditcard thuis laten.

PolderBoer | 21-06-12 | 11:00

zovoklets | 21-06-12 | 10:58 Duizend cent wordt al moeilijk. Dat is toch een hele dag trekzak spelen in een middelgrote stad.

zeg maar jansen | 21-06-12 | 11:00

@zeg maar jansen | 21-06-12 | 10:58

Ah. My bad. Newby he. Of beter: herintredert.
@Joris: mijn excuses.

Pufferd | 21-06-12 | 10:59

ps 'Uiteraard mag degene die tot een 'burgerarrest' over gaat zich wel verdedigen als de verdachte geweld gebruikt.'
Enfin, ik lees vast dat deze man morgen al in voorlopig hechtenis zit, toch politie / OM? Anders komen mensen geheel terecht maar op ideeën om het recht een handje te helpen..

seven | 21-06-12 | 10:59

@masuka
Ja.

zovoklets | 21-06-12 | 10:59

@masuka
Ja.

zovoklets | 21-06-12 | 10:59

Pufferd | 21-06-12 | 10:57 Ja, herhaal het nog even slimmerd.

zeg maar jansen | 21-06-12 | 10:58

@ infidelz

Lol
Volgens mij heb jij nog geen 1000,-

zovoklets | 21-06-12 | 10:58

-weggejorist-

Pufferd | 21-06-12 | 10:57

Go for it Brusselmans! Niet meer loslaten nu, elke dag over schrijven tot die man helemaal kapot is en een of andere flut-rechter van D66 hem wel zal moeten veroordelen. Maak hem kapot, doe het voor mijn oma!!!

tokelau | 21-06-12 | 10:57

@ zovoklets | 21-06-12 | 10:53 |
Want geen baan hebben is beter dan een baan met kutvoorwaarden?

Masuka | 21-06-12 | 10:56

[email protected] - InFiDeLz! - | 21-06-12 | 10:49 Joris will kill you.

zeg maar jansen | 21-06-12 | 10:55

vervolgen voor verduistering in dienstverband gepleegd.

en dan straffen. niet opsluiten, daar wordt hij niet beter van. Nee, een werkstraf lijkt mij hier gepast. en dan een echte, niet zo'n pretstage van 240 uur. vijf jaar lijkt me meer op zijn plaats.

iedere morgen vroeg zijn nest uit en dan bejaarden uit de strontluiers tillen, billen wassen, helpen met aankleden en eten geven. misschien dat hij dan eindelijk iets van bescheidenheid leert. en snapt wat voor ellende hij heeft veroorzaakt als zorgparasiet.

gooi en smijtwerker | 21-06-12 | 10:54

Het is toch echt de hebberigheid van het zorgpersoneel zelf dat ze bereid zijn zo'n baan aan te nemen tegen kutvoorwaarden. Dat managers dan de hoofdprijs vragen om dat soort mensen aan te sturen is logisch.

zovoklets | 21-06-12 | 10:53

Bij fraude waarbij subsidiegeld cq overheidsgeld is gemoeid zou de overheid / minister automatisch aangifte moeten doen en tot de zwaarste vervolging mogelijk horen over te gaan.
Tot die tijd.
Burgerarrest (citizensarrest) artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering. "in geval van ontdekking op heterdaad ieder bevoegd is de verdachte aan te houden". 'Iedere burger mag een ander aanhouden als hij ziet dat deze een strafbaar feit pleegt. Daarbij mag de verdachte worden beetgepakt en in bedwang worden gehouden. Daarbij mag dwang worden uitgeoefend, bijvoorbeeld door hem tegen de grond te houden' www.om.nl/onderwerpen/burgerarrest_en/...

seven | 21-06-12 | 10:53

@John McClane | 21-06-12 | 10:50
maar gebruik van "ze" is hier wel lelijk, vindt u niet?

Den Meester | 21-06-12 | 10:52

@Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:47

Dan zou ik je gebundelde reaguursels eerst eens aan een grondig onderzoek laten onderwerpen door een commissie met daarin een psychiater, een letterkundige en een piskijker.

Maar dat is in jouw specifieke geval. In andere gevallen zou ik in elk geval een degelijke screening uitvoeren en daarbij niet over één nacht ijs gaan. Gewoon zoals het eigenlijk hoort dusch. Domweg referenties natrekken is te weinig, er is méér tussen hemel en aarde.

Reinaert | 21-06-12 | 10:51

"Eenieder in Nederland die kennis heeft van een strafbaar feit heeft het recht hiervan aangifte te doen. De politie heeft de plicht deze aangifte op te nemen"

Dan de volgende procedure volgen:
- OM besluit niet te vervolgen?
- Briefje naar gerechtshof. Of ze het OM even willen verplichten om het werk te doen waarvoor ze zijn aangenomen.

Ga. Jullie. Gang. Zou ik zeggen.

The Observer | 21-06-12 | 10:51

bolkebeer
moet jij je brommert niet poetsen..?;)

luchtledig | 21-06-12 | 10:49

Hoog tijd dat er op het terrein van elke zorginstelling een guillotine geplaatst wordt.
Als afschrikwekkend voorbeeld.
En niet om de oudjes af te schrikken maar de managers.

Dostranamus | 21-06-12 | 10:49

@Reinaert | 21-06-12 | 10:40 | + 0 -
Zou je een sollicitant afwijzen als blijkt dat hij bijvoorbeeld kaas de vies is?

Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:47

@Roberto9722 | 21-06-12 | 10:43

Dit soort tuig krijg je in dit land alleen maar weg door ze - op basis van feiten - te besmeuren zodat niemand ze nog wil hebben wegens 'besmet'. Virtueel schandpaalnagelen gaat het nog eens helemaal worden wanneer we iets willen bereiken.

Pek en veren, van de overheid en het OM hoef je niets te verwachten.

Reinaert | 21-06-12 | 10:47

@John McClane | 21-06-12 | 10:43
als we dan toch de taalpolitie erbij halen:
in plaats van hun baantjes te geven >>> in plaats van ze baantjes te geven >>> in plaats van *hen* baantjes te geven

Den Meester | 21-06-12 | 10:46

Hahahahaha!
"opknopen"
"Guillotine"
"Dief"
"arrogante klootzak"
"faalhaas"
"drie ton opstrijken"
Lees nou nondedju eens goed. Die man zit sinds juni 2011 thuis, zonder loon, zonder ontslagvergoeding, hoogstwaarschijnlijk zonder WW-uitkering. En dat vanwege onenigheid over declaraties. Dat ruikt inderdaad niet fris, en daaorm is hij ontslagen. En nu ziet hij zelf ook af van de nieuwe baan. Die man is zorgbestuurder. Logisch dat hij naar zulke functies solliciteert. Wat wil je hem dan laten doen? Aardbeien plukken?

Wel positief om te lezen dat GS de Volkskrant nu ook Volkskrant noemt, en geen Azijnbode. Het komt wel goed, uiteindelijk. ;)

Pufferd | 21-06-12 | 10:45

@King of the Oneliner | 21-06-12 | 10:28
op zich een aardig plempsel maar wat dit met homo's te maken heeft ontgaat me ten enen male

Den Meester | 21-06-12 | 10:45

Reinaert | 21-06-12 | 10:24 | + 1 -
Uw verhaal is herkenbaar helaas.Had persoonlijk lang de hoop gevestigd op SP en/of PVV die dan eindelijk het ergste managementtuig uit de zorg zou filteren.
En hoewel het niet lijkt te zijn gelukt gisteren, deden die iig nog een poging voor 'Jan met de pet'op te komen.

Roberto9722 | 21-06-12 | 10:43

in plaats van hun baantjes te geven >>> in plaats van ze baantjes te geven.
Verder: eens.

John McClane | 21-06-12 | 10:43

Ondanks dat ik zeer sceptisch ben over de manier waarop we voor onze ouderen zorgen in dit land (waarom schuift de familie de verantwoordelijkheid naar de regering?) raakte dat laatste zinnetje mij tot het bot. Schrijnend..

PolderBoer | 21-06-12 | 10:42

@Klaas Wilting | 21-06-12 | 10:40 | + 0 -
Ik ben ook een people manager, vooral Brutus68 wil ik nog wel eens over de zeik helpen.

Waar kan ik solliciteren?

Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:41

@Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:38

Kan ook zijn, ik denk misschien iets teveel vanuit het bedrijfsleven, daar is dat wel usance. Op zich maakt het ook niet uit of het Corps of partij is, het zijn allebei nou niet bepaald de meest betrouwbare lijntjes om feiten te checken.

Maar het gaat dan ook niet om feiten, daar weet "ons soort mensen" alles van. Het gaat om netwerk, het gaat er om dat je "één van ons" bent en geen mol of eigenheimer.

Reinaert | 21-06-12 | 10:40

Lagguh:

Wie is Herman Blom?
Vaak hoor ik dat mijn authentieke aanpak verfrissend en anders is. Termen als 'passie' en 'drive' worden veel genoemd. Een organisatie met mij aan het roer is altijd in beweging en medewerkers zijn gemotiveerd om hun ideeën in te brengen. Toen ik in 2007 genomineerd was voor Zorgmanager van het jaar karakteriseerde de Tilburgse hoogleraar Jan Moen mij als een echte people manager. Hij noemde mij 'gedreven' en 'resultaatgericht'.
In welke branche ik ook werkzaam ben: de organisatie moet bedrijfskundig strak zijn georganiseerd. De financiële resultaten zijn onder mijn leiding steevast positief. Daarnaast en onlosmakelijk daarmee verbonden wordt er fors geïnvesteerd in innovatieve- en ontwikkeltrajecten.
Specialismen

- Strategisch management: Hoe krijg je een organisatie in verandering?
- Financieel management
- People’s management: Hoe ga je van een top-down cultuur naar een bottom-up cultuur, hoe motiveer je medewerkers?
- Zorgvernieuwing

Klaas Wilting | 21-06-12 | 10:40

@ rara | 21-06-12 | 10:26 |
Screening? In het ons kent ons old boys network lul je jezelf gewoon naar binnen. Jij doet nu iets voor mij en als jij dan ooit ergens eruit getrapt wordt regel ik je een aanstelling elders. Anders kan ik niet verklaren waarom al deze fraudeurs toch weer nieuwe banen krijgen.

Masuka | 21-06-12 | 10:39

Tijd voor een gedigt met de titel: vocabulair van een zorgbestuurder.

Ik steel
Ik lieg
Ik bedrieg
Ik malverseer
Ik graai
want
Ik ben schaamteloos...

eerstneukendanpraten | 21-06-12 | 10:39

@Reinaert | 21-06-12 | 10:27 | + 0 -
Heeft niets met Corps te maken denk ik. Meer met partij-politieke voorkeuren.

Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:38

Welhaast net zo kwalijk blijkt die veelal slapende dan wel uit het zelfde criminele hout gesneden RvC.

mijntweecent | 21-06-12 | 10:38

Aan de andere kant is het niet alleen dit soort idioten die de zorg leegtrekken.
Als je als organisatie alles maar toestaat, en ook nog een beste vergoeding geeft voor het werk dat ze doen, trek je parasieten aan.
Smeer je honing op je bek, moet je niet gek opkijken dat bijen en wespen jouw gezicht willen leegzuigen.

BeunDeHaas | 21-06-12 | 10:37

@tomrayder | 21-06-12 | 10:29

Ik snap ook niet dat het OM geen actie onderneemt maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat betrokken instellingen geen aangifte doen wanneer ze met dit soort graaiers geconfronteerd worden. Valse schaamte, want wie aangifte moet doen tegen z'n eigen 'toppertje' erkent daarmee niet goed op de winkel gepast te hebben.

Gelegenheid maakt als bekend de dief en die gelegenheid wordt in dit land door besturen en toezichthouders maar al te makkelijk gecreëerd aangezien ook zij onderdeel uitmaken van dezelfde netwerken en er dus voor hun toekomst ook mede van afhankelijk zijn.

Het is nog niet zo lang geleden dat in dit land bestuurders en toezichthouders een onbezoldigde functie bekleedden en hooguit een bescheiden onkostenvergoeding ontvingen. Anno tegenwoordig zijn dit *allemaal* betaalde functies geworden en heeft iedere organisatie naast meerdere managementlagen ook betaalde besturders, commissarissen en raden van toezicht of hoe ze ook maar genoemd worden. Kunstmatig gecreëerde baantjes die goed geld opleveren maar die geen enkele significante bijdrage leveren aan het functioneren van de organisatie.

Graaien, omdat het kan. En omdat iedereen het doet. Het mág!

Reinaert | 21-06-12 | 10:37

Die meneer is gewoon slim en uitgekookt. Hij is tenslotte mijn opa.

bolkebeer | 21-06-12 | 10:35

Misschien gaat dit mij teveel aan het hart, maar ik heb een inkijkje gekregen in de zorg voor bejaarden. Het type geriatrische patiënten. Op die afdeling liep een verpleegkundige, een staigaire, iemand die in de flexpool zat, en een ouderwets geschoolde verzorgster.
Dat is op een bewoner of 20.
Heb je pech, en er is een ziekmelding, dan kunnen ze buurten bij andere afdelingen. Maar als die ook krap zitten moet je roeien met de riemen die je hebt. Dus moet het personeel een stap extra zetten. Tegelijkertijd verwacht men wel de goede houding en benadering alsmede kwaliteit. Daarnaast ook gewoon de stiptheid.
Het is toch maf dat in de zorg bezuinigd wordt (ga eens vragen naar een leertraject, je bent gewoon koehandel want ze steken 3 knaken in jouw, en ze zuigen er 5 terug aan subsidies en besparingen. Je werkt namelijk 3 jaar lang wel alle diensten, en draait volwaardig mee) maar dat dit soort mensen wel in de top kunnen graaien?

Zo'n man zal wellicht NOOIT een afdeling hebben meegemaakt. Dan krijg je pas respect voor die mensen die de benen uit hun lijf lopen om voor mensen te zorgen. Als je dat niet krijgt ben je een totale lul en dien je gewoon uit die hele sector te verdwijnen.

BeunDeHaas | 21-06-12 | 10:34

Bizarre wereld; men leeft samen, maar men bedriegt elkaar voortdurend. De bedrogene (en gedupeerde) wenst de bedrieger dood. Stel dat dat ook uitgevoerd zou worden, wat wint de mensheid dan?

Betweetert | 21-06-12 | 10:34

Goed werk van de Volkskrant!
Zijn die dode bomen kennelijk toch nog ergens goed voor.
Eerst een post nav een onderzoek door de vakbonden, nu de volkskrant volgend.
GS komt er langzamerhand achter dat links zo gek nog niet is...

2emeREP | 21-06-12 | 10:33

Het heet ook niet voor niest graaiCULTUUR. Het zijn niet alleen de keizertjes aan de top. Ook de toezichthouders zitten in het spel en profiteren mee. De beste oplossing is terug naar het ziekenfonds en maak van al die 'bestuurders' ambtenaren met een modaal salaris. Dan is het over met dat geduvel.

Het wordt trouwens steeds gekker hier. In de Televaag vanmorgen las ik dat zelfs de ganzen in Nederland naar de voedselbank moeten. Hier moet een eind aan komen.

kaskoeskielewan | 21-06-12 | 10:32

Ik krijg de indruk dat het zo ouderwets is om een geweten te hebben vandaag de dag.
Zit het bij deze mensen in het zorgpakket? ' verwijderen van het geweten, moraal en integriteit"

irma zonderboezem | 21-06-12 | 10:32

Waar hebben we dat meer gezien: De boel bedonderen en toch beloond worden?

Griekenland misschien? Fraude en bedrog en inmiddels meer dan 200 miljard ontvangen.

malle babbe | 21-06-12 | 10:31

micro-managment, that is

King of the Oneliner | 21-06-12 | 10:30

@Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:19
Niet als je lid bent van het *old boys* netwerk.

reageerbuis | 21-06-12 | 10:30

Ik heb hier geen woorden meer voor.
Of wacht, één woord nog:
Guillotine

Cuyahoga | 21-06-12 | 10:29

@Reinaert Nogmaals 100% met je eens. Maar denk je echt werkelijk dat het OM of een of andere Politieke Partij hier wat mee gaat doen???

Gisteren is er volop gedebatteerd over de eigen bijdrage van 2013, resultaat: geen.
Die lijst is gisteren verschenen, iets gezien op tv, ik niet!
Politieke partijen durven niet eens aan de wachtgeldregeling te komen. Onder het mom van 'risico'.
Als ik eens klaag over het feit dat ik geen vrij kan krijgen in een weekend dat ik graag wil dan wordt er ook gezegd 'had je maar niet de zorg in moeten gaan!'-waarom geldt dit niet voor politici en ambtenaren, je weet toch van te voren dat het een termijn is????

Men zou directeuren een cao vastgelegd salaris uit moeten betalen, van bv max 80k. Managers eruit. Laat ervaren verpleegkundigen/verzorgende dmv pers. gesprekken de mogelijkheid krijgen om een beleidsbepalende functie te krijgen in een instelling. Ipv van een of andere Jan-Diederik die men kent van de HBO scholing.

tomrayder | 21-06-12 | 10:29

Ha, ha, die Herman! Toen ik hem leerde kennen was hij bedrijfsarts bij KPN in Groningen. Hij is nog een tijdje mijn baas geweest. Een ijdel mannetje, had de wind er goed onder maar hij was wel recht-door-zee.

Jeff Hawke | 21-06-12 | 10:28

Om zo'n (top)manager te worden hoef je in feite allen maar het juiste jargon te leren.
Impementatiefase
interdisciplinair overleg
bewoner centraal stellen
missie en visie
terugkoppelen naar
evalueren
stuurgroep
enz enz.
Ik heb wel eens vol verbazing zo'n manager in het Engels een rondleiding horen doen, hij sprak een soort steenkolen Engels nivootje 3e klas MAVO.
Ongelofelijk. Ook van economie of simpel rekenen hebben ze geen kaas gegeten.
Nee, een beetje micro-magen over hoe een plantenbak geplaatst moet worden op het terras, of opmerkingen dat je kleding niet goed eruit ziet.
We zijn niet allemaal homo met een kledingbudget van 1000 Euro per maand.

King of the Oneliner | 21-06-12 | 10:28

@Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:19

Screening? Ja natuurlijk: ze vragen van welk Corps je lid geweest bent en trekken via die lijn even na of je wel 'deugt'. Zo ja dan is het allemaal prima. Screening? Mwoehahahaha!

Reinaert | 21-06-12 | 10:27

Maar alle gekheid op een stokje. Herman, ik kan hier ook authentiek kwaad op worden. Crimineel!

Vroomshoopmafia | 21-06-12 | 10:27

REVOLTE !! Wordt hoog tijd om elke steen van die torentjes af te breken. OP naar meer menselijkheid !

Betweetert | 21-06-12 | 10:26

@Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:19
Nee hoor. Dat is alleen maar lastig.

Een ander voorbeeld van een falende zorgmanager: Peter Lambers (www.eo.nl/tv/devijfdedag/artikel-detai... ). Deze man is ontslagen bij Lentis wegens wanbeleid en het creëren van een angstcultuur. Hij kon vrijwel direct overstappen naar een GGZ-kliniek in Friesland.

De media begon over deze zaak te schrijven, en dat is de enige reden dat hij alsnog niet welkom is in Friesland: www.eo.nl/tv/devijfdedag/artikel-detai... . Er is dus geen enkele vorm van screening in de gezondheidszorg. De minister beweert van wel, de praktijk geeft haar ongelijk.

rara | 21-06-12 | 10:26

Misschien eens zo'n klootzak aan de hoogste boom hangen als waarschuwing . Elke keer weer krijg je een dikke premie verhoging met een LUL smoes erbij over stijgende kosten in de zorg. Die kosten is ordinair gegraai van zulke misselijke arrogante klootzakken als deze LUL.

klasos | 21-06-12 | 10:25

Wel zielig voor die neef dat die nu zijn suikeroom kwijt is.....

Vroomshoopmafia | 21-06-12 | 10:25

Wellicht is het beter om op zoek te gaan naar de weinige bestaande integere bestuuders. Schrijf daar een artikel over, en dan weten we dat we de rest per direct kunnen afschrijven.

Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:25

Ik heb meerdere malen met dit soort 'toppertjes' te maken gehad, daarom ook mijn carrière van 12 ambachten en 13 ongelukken: je mag proberen ze te bevechten maar winnen zul je het nooit, het is buigen of barsten.

Gesjoemel binnen een organisatie bestrijden heet in het jargon van dit soort enge mannetjes "door jouw optreden het goed functioneren van andere medewerkers frustreren". Of je daar dan maar mee wilt ophouden en óók corrupt wilt worden, zo niet sta je al vrij snel buiten met een zakje geld en een keurig uitgewerkte kantonrechtersformule in de hand. Vrijgevig zijn ze wel wanneer ze je willen lozen, dat dan weer wel, in de hoop dat jij je bek maar zult houden.

En ja, je houdt je bek wel want je bent tenslotte op zoek naar een nieuwe baan en ze zijn echt niet te beroerd om je een stevige trap na te geven. Zo rolt NeDDRland!

Reinaert | 21-06-12 | 10:24

die laatste zin raakte me wel. wat is er MIS met dit land.

]]K[[ | 21-06-12 | 10:22

Onder Pim zouden deze bestuurders snel uitgerangeerd zijn geweest. Onder Rutte kunnen ze heerlijk doorgraaien. Liberaal gedachtengoed. OOk al zijn het vnl. de linkse rakkers die de salonsocialist uithangen. Stuk voor stuk links lullen, rechts zakken vullen! Schammteloos! Omdat ze ook met (goed) pensioen willen! En u?!Om u geeft men geen zier! Who the fuck are you?! U begrijpt het niet. U kan het niet bevatten. Daarom houden we het binnenskamers. Achterkamertjespolitiek op vele fronten. Met geld als inzet. Dat de mensheid verkwanselt wordt voor een paar stuivers is opmerkelijk. Hebzucht overheerst. Hoe lang nog?!

Betweetert | 21-06-12 | 10:22

Maar diners met / van familieleden declareren mag dus helemaal niet? Hoe verzinnen ze het tegenwoordig *kuch*

Den Meester | 21-06-12 | 10:21

Dan is dat wervimngsbureau ook niet best... En dachten die mensen bij Careyn niet van, he een bekende naam? Waarschijnlijk wel, en zijn ze zelf net zo.

Kirth Gersen | 21-06-12 | 10:20

Woorden schieten te kort. Maar waarom gaan al die organisaties door met het aantrekken van veul te duur personeel dat ook nog een volslagen overbodig is? Is er ook niet iets totaal mis met het personeelsmanagement in ons land??? En welke sukkels bij de contractbesprekingen gaan keer op keer akkoord met idiote ontslagvergoedingen? Achterlijke toestanden in dit land.

lekker wijf | 21-06-12 | 10:20

Tijd om alle bankiers, verzekeraars, zogenaamde managers en politici op te pakken en zonder proces op te sluiten tot in lengte van jaren! De mensen die hard werken of hebben gewerkt worden tot op het bot uitgekleed, zodat de elitaire nietsnutten (want dat zijn ze in werkelijkheid) het breed kunnen laten hangen. Vrijheid is een mensenrecht, welke op dit moment ernstig wordt bedreigd!

Eagle_Eye | 21-06-12 | 10:19

Ik dacht dat sollicitanten werden gescreend tegenwoordig?

Kaas de Vies | 21-06-12 | 10:19

Mr. Blom knippen en scheren ?

Krak Eling | 21-06-12 | 10:18

En ondertussen de oudjes maar uitknijpen. Goede koks worden eruit geschopt en het eten komt van een uitbestede cateringfabriek.
Een van de weinige lichtpuntjes van de dag een lekkere maaltijd maar dat zijn ze ook al kwijt.
En zelf wel elders gaan eten natuurlijk.

voldemort | 21-06-12 | 10:17

Opknopen

Bokito ergo sum | 21-06-12 | 10:17

Het wordt tijd voor een register waarin de handel en wandel van dit soort types wordt bijgehouden. Dan wordt pijnlijk snel duidelijk hoe slecht het echt gesteld is met de bestuurders binnen de (semi) overheid.

ameid wolfje | 21-06-12 | 10:16

Heren,heren is geen fraude, is verschil in inzicht hoe je te gedragen als uithangbord voor je organisatie.Hij herkent zich absoluut niet in deze situatie, is puur op misverstanden gebaseerd. Ik heb me altijd voor de volle 100% gegeven voor de goede zaak. Moet toch duidelijk zijn.en nog wat lucht

dedwarsligger | 21-06-12 | 10:16

Wat een eindbaas. Lekker cashen in de zorgvoorjezelfsector.
Die pisbejaarde gaat toch dood en is misschien zelf een ex-zorgambtenaar.

zovoklets | 21-06-12 | 10:13

En frustraties lopen weer, wanneer is het kookpunt bereikt en knalt dit potje? Wanneer worden zulke lieden nu eens echt hard door de 'gewone' mens aangepakt en door Angry Mobs de instellingen uitgekicked?

Idontgiveafunk | 21-06-12 | 10:12

Ik hoef het artikel niet eens te lezen.
-Babyboomer : Check
-Fraude : Check
-Graaien, graaien en graaien : Check
------------------------------------
Zijn we onderhand toch wel gewend?
-
Te zot voor woorden hè. 3 ton opstrijken... daar kun je 10 paar handen full time aan 't werk zetten. Hebben die ouderen meer aan dan zo'n vent in pak die met z'n dikke bak 't liefst met een grote boog om z'n cliënten rijdt.

Freakster1986 | 21-06-12 | 10:12

Ik zal u zeggen wat het probleem is in deze wereld; de beerput zou echt open gaan als alle misstanden in de zorg en publieke sector aan het licht komen. Daarom kist men ervoor om dit soort zaken onder de pet te houden (probeert men althans). Damage control. En je eigen nest bevuil je immers niet. Bang om je baan te verliezne bij klokkenluiden graait de top vrolijk door. Kritiek wordt niet geduld, op straffe van weggestuurd worden. De angst regeert hier. de politiek voelt zich blijkbaar medeschuldige, want ook het onoirbaar gedrag. Integriteit bestaat niet meer lijkt het. Maar de bijstandsmoeder die een paar tientjes bijklust om haar kroost te vreten te geven wordt keihard aangepakt door diezelfde politiek en daar mag de Belastingdienst hard op ingrijpen. Dat zal ze leren! Wat denkt die moeder wel niet?!! De moraal van het verhaal; de onderkant vangt de klappen, maar de bovenkant is zo rot als een appel. En daar graait men vrolijk door. Glas, plas,was. Grote honden bijten elkaar niet, de macht regeert. Nederland lijkt niet langer een bananenland. Het IS een bananenland! U kijkt ernaar en doet er niets aan! Met dank aan de politiek die het toestaat. Omdat diezelfde politiek ook niet echt moraal kent en bol staat van leugens, bedrog en waarheden verdraaien. Politiek staat niet langer voor consensus, maar voor het volk een loer draaien en je macht gebruiken om jzelf schaamteloos te verrijken. Over de rug van anderen. Totdat een radeloze moeder een keer een loop op de slaap zet van zo'n grootgraaier. Omdat ze ook wil leven!

Betweetert | 21-06-12 | 10:11

Waarom wordt deze crimineel niet vervolgd?

Superior Bastard | 21-06-12 | 10:11

Gezondheidszorg is vele malen duurder geworden sinds de VVD hun maatjes van de PvdA over "de markt" vertelden.
Communistisch management in een als echt bedrijf gecamoufleerde monopolist, in werkelijkheid een staatsbedrijf.
Jaarlijks gaat het gat in de begroting als declaratie naar Den Haag, waar de kosten voor de burger gewoon wat opgehoogd worden.
Een paarse puinhoop.

Jan Passant mk2 | 21-06-12 | 10:09

Pluche Den Haag spreekt er uiteraard weer schande van, maar wat flikken die gasten zelf?
De één na de ander verlaat de politiek, wetende dat er een leuk wachtgeldregelingetje op hun staat te wachten.
Dit land gaat kapot aan corruptie, helaas zien velen dat niet.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 21-06-12 | 10:09

Ook mooi om op zijn LinkedIn te zien; Effe van 1972 tot 1986 (!!!!) op de universiteit rondhangen, in de tijd dat de studiefinanciering nog onbeperkt was en je er als student sowieso per maand meer aan overhield dan iemand met een modaal inkomen.

Lekker leventje.

Trompy | 21-06-12 | 10:08

Vooral die laatste zin van Brusselmans, komt recht aan in your face.
Want daar draait het om, deze in maatpakken wonende, high end automobielen rijdende nitwits, die in feite verassend weinig echte skills hebben (behalve heel goed voor zichzelf zorgen en netwerken), mogen en moeten niet en nooit meer een kans krijgen.
Vaak verpesten ze ook de sfeer in een zorginstelling, door alleelei onnodige reorganistatie uit te voeren, waardoor voor langere tijd nog minder aandacht gaat naar de echte bewoner/patient.
Ik kan het weten want ik heb jaren in zo'n instelling gewerkt.
Vaak kreeg je de ene interim-manager na de ander, je eigen werkdruk bleef hetzelfde of werd nog meer, en na een half jaar ging zo'n zakkenvuller er weer vandoor, een puinhoop achterlatend.
Het was uitsluitend aan de inzet van het vaste en trouwe personeel te danken, dat de mensen nog gevoed, gewassen en verzorgd werden.
Ronduit schandalig. Goed dat ze tot aan de poorten van de hel door publicaties als deze vervolgd worden.

King of the Oneliner | 21-06-12 | 10:07

Het begint saai te worden: ook dit verbaast mij niet eens meer. Precies hetzelfde 'mocht' ik gisteren ook al roepen en dat duidt er maar weer eens op dat dit land *inderdaad* kapodtstuk is. Kapodtstukgemaakt door een netwerk van parasitieten die elkaar de bal toespelen en de hand boven de rodtkop houden.

En niemand steekt een poot uit. De 'overheid' voorop. Stilte. Hallo OM, doe eens wakker worden! Werk aan de winkel!

Reinaert | 21-06-12 | 10:06

Wat een faalhaas. En dan ook nog het lef hebben om via de achterdeur weer binnen te komen.
Maar ja, hij kan verder niks waarschijnlijk.

das_Freudenmädchen | 21-06-12 | 10:04

Dit lijkt me juist een voorbeeld waarin het wel goed gaat. Mijnheer verliest zijn baan, eist € 350.000,00 en krijgt niets, is verwijtbaar werkloos DUS geen WW-uitkering, en ziet nu af van zijn nieuwe baan.

Hoor ik daar een "hoera, deze rechter heeft het begrepen, ik heb weer vertrouwen in de rechtsstaat"?

Daarbij: mijnheer is niet strafrechtelijk angepakt, is dus mogelijk niet eens "verdachte", en dus onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Pufferd | 21-06-12 | 10:03

"Zorgkingpin" +!

Mac The Ripper | 21-06-12 | 10:02

Blijkbaar vinden de werkgevers en het O.M. al die fraude wel goed, want er lopen geen strafzaken tegen deze man. Eigenlijk is dat nog schokkender.

rara | 21-06-12 | 10:02

Die laatste zin. Plus HEEL VEEL.

CynicalBastard | 21-06-12 | 10:02

Laat ze behalve aan dat gegraai ook eens wat doen aan al die braaknamen van onze zorgkolchozen. Careyn *hurl!!* Akkolade *blegh!!* Sorgente *barff!!*

Godsammekraken | 21-06-12 | 10:02

Zelf vindt hij zich wel redelijk goed....

Wie is Herman Blom?
Vaak hoor ik dat mijn authentieke aanpak verfrissend en anders is. Termen als 'passie' en 'drive' worden veel genoemd. Een organisatie met mij aan het roer is altijd in beweging en medewerkers zijn gemotiveerd om hun ideeën in te brengen. Toen ik in 2007 genomineerd was voor Zorgmanager van het jaar karakteriseerde de Tilburgse hoogleraar Jan Moen mij als een echte people manager. Hij noemde mij 'gedreven' en 'resultaatgericht'.
In welke branche ik ook werkzaam ben: de organisatie moet bedrijfskundig strak zijn georganiseerd. De financiële resultaten zijn onder mijn leiding steevast positief. Daarnaast en onlosmakelijk daarmee verbonden wordt er fors geïnvesteerd in innovatieve- en ontwikkeltrajecten

bron:http://www.linkedin.com/in/hermanblom

Braxator | 21-06-12 | 10:01

Dat is schijnbaar hoe het systeem werkt. Hoe groter de fraude, hoe lager de (kans op) straf.

Masuka | 21-06-12 | 10:01

"in plaats van HEN baantjes te geven" is het volgens mij, maar dat van die omaatjes voel ik mee!

Blauwe reiger | 21-06-12 | 10:00

@ Earl Hickey | 21-06-12 | 09:57
Inderdaad, we zijn het zat! En dan nu koffie en wachten op het volgende topic...

Wim-Lex | 21-06-12 | 10:00

Er is toch een liedje over een Herman die niet dood bleek te zijn? Stom liedje.

Normpje | 21-06-12 | 09:58

Dan betalen we volgend jaar toch gewoon € 350 per maand aan zorgverzekering.

Bolesmales | 21-06-12 | 09:58

dit soort gasten schijt ons lachend in de bek.... met pek en veren eruit trappen, alles laten terug betalen..... iedere gesubsidieerde instelling onderzoeken op malversaties en vriendjespolitiek.... het moet verdomme niet gekker worden met al dat gegraai! GVD!

Fatwabuster | 21-06-12 | 09:57

Dit land is het zat! C'est ca!

Earl Hickey | 21-06-12 | 09:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken