Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amnesty weent over Nederland

KaarsjePrikkeldraad.jpgMensenrechtenwaakhond Amnesty International luidt de noodklok over brute misstanden en grove schendingen van de mensenrechten. Vergeet de dode kinderen in Homs en de doodseskaders tegen de vrije pers in Rusland. U bent de onderdrukker. U bent een stelletje viezevuile racisten, allemaal. Moslims worden namelijk kapotgediscrimineerd in Nederland. U mag helemaal niet negatief denken over Islamieten, maar u doet het gewoon toch. Bah. Rauwrealistische case-study (pas op: schokkend!): een moslimmeisje dat een katholieke school bezoekt en daar, wij schamen ons plaatsvervangend voor zo veel keiharde uitsluiting, geen hoofddoek mag dragen. Ja, dat is het lelijke gezicht van intolerantie en onrecht, en dat gebeurt gewoon zomaar in ons midden. En dit terwijl deze openminded importreligie zelf geheel open staat voor onze normen en waarden. Zoals we allemaal weten zijn moskeeën en Islamitische scholen een lichtend voorbeeld als het gaat om acceptatie van andersdenkenden en respect voor andere levensstijlen en geloven. In alle bescheidenheid maken de zelf-, pardon, cultuurverrijkende muzelmannen en -vrouwen gebruik van hun recht op vrijheid van godsdienst. En wat doet de horkerige Hollander? Wij trappen de tere bloem van de Islam die bloeit in ons multiculturele boeket genadeloos de poldergrond in. Amnesty roept op dit moment de burgers van Iran op tot een briefkaartenactie opdat wij weten dat De Wereld onze moslims Niet Vergeten is. Ook houden de gevangenen van Guantanamo Bay een kaarslichtwake voor de Hoofddoek Die Er Niet Mocht Zijn. Eritrese kindsoldaten schenken de opbrengsten van één dag brandschatten en plunderen aan het speciale gironummer van Amnesty. Laat het een les zijn. Gooien we het verplichte Van Randwijkje er even in: Een volk dat voor jengelende correctclubs zwicht, zal meer dan alle westerse verworvenheden verliezen: dan dooft het licht.

Reaguursels

Inloggen

Ik word gewoon erg moe van al die instanties die vinden dat blanken mensen zich overal schuldig om moeten voelen. Dat moslims gediscrimineerd worden dat is hun eigen schuld niet die van ons. In het westen is er al meer dan 300 jaar een beweging aan de gang om van het geloof af te komen en om vrouwen gelijke rechten te geven en dat homosexuelen gewoon uit kunnen komen voor hun geaardheid.

Vervolgens laten we die moslims ons land in. Ons land. En die gaan dan even lekker zitten zweren en rotten dat homo's dood moeten, vrouwen achter het aanrecht en ongelovigen zijn honden die eeuwig moeten branden in de hel. Ze passen zich in grote getallen totaal niet aan. Schelden onze vrouwen uit voor kankerhoer. Moslimouders die geen reet uitvoeren.

Gek he dat we vinden dat moslims niet hier thuishoren. Dat ligt niet aan ons maar aan hun. Ik snap ook niet dat er geen regel is dat je als tolerant land een religie die totaal het tegenovergestelde is van tolerantie kan weren. Al die vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie enzo dat heeft totaal geen zin als je een religie en cultuur binnenhaalt wat daar tegen is. Dat is het achterlijkste wat je maar kan doen. Maar wij zitten met die kabouterpartijen opgescheept als D66 en GroenLinks die liever heel het land door de plee willen trekken dan toe willen geven dat een normaal goed mens discriminerend over moslims en de islam kan denken.

Je kan gewoon niet een tolerant land zijn met religies als de islam. Dat kan pas als de islam van de aardbol is afgebrand.

Ansjo | 25-04-12 | 12:10

-weggejorist-

WirMachenMusik | 25-04-12 | 02:33

Hanxie | 24-04-12 | 17:05
Jezus Christus nog aan toe!! Ik laat me maar preventief besnijden ofzo.

PrinsesStoepje | 25-04-12 | 01:15

kommaneuker | 24-04-12 | 16:54
Zelfs voor de UK is er nog hoop :http://www.dailymail.co.uk/news/article-2133862/Pakistani-students-raped-woman-20-fell-asleep-night-bus-way-home-night-out.html
Daar kunnen "onze rechter-fuckers http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/427235/hoge-straffen-voor-utrechtse-groepsverkrachting nog een puntje aan zuigen....

PrinsesStoepje | 25-04-12 | 00:57

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 22:01 |
Nou, dit is nog niet het einde van de domheid!

lanexxx | 24-04-12 | 23:14

@Einde van de Domheid

doe toch normaal vriend. Het gaat toch niet om de angst voor dat kind haar hoofddoek. Het gaat om regels op een school. Er was een tijd dat men daar respect voor had. Denk jij nu werkelijk dat je met een Joods keppeltje je mag inschrijven op een Islamitische school? Zo'n Islamitische school is net zo goed speciaal onderwijs als die Katholieke school. Waarom geef jij ze niet dezelfde rechten? Leg me dat eens uit. Wees zuiver, wees eerlijk en constateer dat een school in het speciaal onderwijs het recht heeft z'n identiteit te bewaken. Puntje uitje.

Cosherias | 24-04-12 | 22:08

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:57 | + 2 -
We zijn bang geworden, zo bang dat we een bedreiging zien als een meisje een hoofddoek draagt. We willen haar scheiden van haar vriendinnetjes omdat het geloof dat vooral in de pers is vanwege pedofilie een ander is dan het geloof dat vaak in de pers is vanwege terrorisme. Beiden hebben niets van doen met dat kind.
Het was mij een lief ding als de mensen in Volendam hun kinderen hadden beschermd voor het echte gevaar.
Al. co. hol.

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 22:01

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:57 | + 2 -
De identiteit van de school verandert niet.
De school wordt ook niet gediscrimineerd.
De school draait, eerst een hoofddekselverbod, later een religieus verbod.

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 21:57

Het is toch geen toeval mensen dat de moslims in heel europa worden uitgekotst en niet de chinezen, niet de hindu's niet de russen en ook niet de vietnamezen. Zou het dan gewoon toeval zijn dat ze in elk land dezelfde zondebok gekozen hebben? Dacht het niet. Het heeft wel degelijk te maken met de moslims zelf. En kijk de geschiedenis er maar op na: waar moslims naartoe immigreren komt ellende. Het wordt hul hul hul snel ongezellig over het algemeen, wanneer de moslim zn geloofsgenoten meeneemt naar een vers nieuw land. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Kijk de geschiedenis er maar op na. India, Soedan zijn recente voorbeelden maar de hele verspreiding van Islam is gestoeld op bloedvergieten en jezelf opdringen.

Cosherias | 24-04-12 | 21:53

Er is niks erger dan wanneer overduidelijk stuitend domme maar dominante mensen die gewoon GEEN gelijk hebben hun zin krijgen. Zo het is eruit. Dat mokkel met die hoofddoek in Volendam was ZOOOOO fout. En dan toch gelijk krijgen van nota bene Amnesty International. M'n bloed kookt ervan. Alsof je gewoon genaaid wordt waar je bij staat. Dat iedereen om je heen net doet alsof jij gek bent terwijl je gelijk hebt. Zo'n gevoel. Vreselijk. Hier moeten we echt vanaf. Ik ben in korte tijd gegaan van een islam-tolerantie man naar een absolute Islam vrezer/weghooner. Die godsdienst (want een geloof is het niet) die religie moet gewoon weg uit Europa en ik voorzie grote problemen. Ik vrees dat Europa van Denemarken tot Spanje zich van de minst vriendelijke kant gaat laten zien binnen nu en 15 jaar. Men zal moslims massaal eruit willen werken omdat ze steeds maar te ver gaan en doen alsof dit continent van hun is. Zo zal het gaan. Ik ben daar echt niet optimistisch over. En men moet de kwaadheid van het o zo vriendelijke Europa niet onderschatten. We zijn erg lief, we zijn in Nederland zo lief dat de vogels op de grond blijven lopen in ons bijzijn. Maar o wee als we over dat grensje heen zijn. Dan gaat het helemaal totaal bloederig mis. En daar ben ik bang voor, de dag dat het zover zal komen. Maar ik zal wel weten dat de moslims het uiteindelijk zelf hebben laten ontstaan.

Cosherias | 24-04-12 | 21:39

En dat arme kind wordt zomaar tot boegbeeld van Amnesty gemaakt terwijl het ongetwijfeld haar vader moet zijn geweest die dat kind tot het dragen van een hoofddoek heeft gedwongen.
Op indicatie van de/een iman, dat op zeker...

paost712 | 24-04-12 | 21:33

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 19:34 |
Je hebt het punt niet goed begrepen vrees ik.
Het kan niet zo zijn dat een meisje bepaalt hoe er met schoolregels wordt omgegaan, de school hanteert legitieme regels. Provocatie wat eerder het geval is hoeft niet tot versoepeling van die regels te leiden.

lanexxx | 24-04-12 | 21:26

Smarties | 24-04-12 | 19:47 |
Is ook zo, niet iedereen wordt over één kam geschoren er zijn genoeg goedwillenden. Het zijn dit soort groepen wat men hier in het Westen de haren te berge doet rijzen van pure ergernis. Het is ook altijd provocatie.

lanexxx | 24-04-12 | 21:22

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:41 | + 0 -
Dan is het wel weer hypocriet dat Amnesty opkomt voor de moslima die haar eigen 'identiteit' niet kan behouden, maar niet voor de katholieke school die eveneens uit religieus oogpunt haar identiteit wenst te behouden. Ze diskwalificeren zichzelf door partij te kiezen in een kwestie tussen twee geloven en daarnaast ook nog eens religieuze eisen te zien als 'mensenrechten'. En het is heus niet zo dat dat meisje nu nergens terecht kan: in Amsterdam zijn genoeg scholen naar haar gading.
.
En een petje is niet wat anders. Het is een hoofddeksel en die zijn niet toegestaan volgens veel schoolregels. Het zou juist discriminerend zijn om hoofddoekjes dan wel toe te staan. En wat heeft die school te maken met het feit dat jezus en maria in de koran voorkomen?

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:57

ontkennen van het gevaar van de islam en de idioterie van haar beleiders en verdedigers is zo erg ziek, ze grijpen iedere keer meer macht en vertelle n ons hoe wij hier moeten leven in nederdland. in de jaren 80 was er een ludieke actie tegen kernwapens e werden straatnaamborden van wegen overplakt met kernwapensweg, nu zouden we hetzelfde moeten doen: islamweg of not beter moslimsweg

doemeeenlul | 24-04-12 | 20:53

Cor Rupteling | 24-04-12 | 20:36 | + 1 -
Inderdaad. De eisen van dat geloof moeten maar onvoorwaardelijk en zonder tegenspraak worden ingewilligd, ook als de regels van een ander met voeten getreden worden. De hypocrisie is werkelijk tenenkrommend!
.
En als dat het enige is wat Amnesty te melden heeft, valt de disciminatie van moslims in het land van Wilders en bruine rakkers toch best mee eigenlijk. Kunnen we het dan nu hebben over de bovengemiddelde vertegenwoordiging van moslimjongens in de criminaliteitsstatistieken, of is dat discriminerend?

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:45

Cor Rupteling | 24-04-12 | 20:36 | + 1 -
Dat is flauw en nergens voor nodig. Terecht dat Amnesty haar steunt. Overigens heeft de school daar nogal over geknipperlicht, alleen daarom al zouden ze niet moeilijk moeten doen.

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:43

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:23 | + 0 -
De katholieke identiteit?
Prima hoor.
Maar dan mag Amnesty daar gerust iets over zeggen. Dat dan ook weer. Zo gaat dat met vrijheid van meningsuiting, zo gaat dat met een individu dat iets wil waar de hele omgeving het mee oneens is.
(maar waar op zich niets mee aan de hand is.)
Dan nog even over petje, dat is toch iets anders (bedekt ogen), enne, wat religie betreft, Jesus en Maria staan allebei prominent in de Koran, daar heeft dat meisje geen enkel probleem mee.

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:41

@Einde van de Domheid | 24-04-12 | 19:34
Het meisje in kwestie was al moslima toen ze zich inschreef op die katholieke school.

Na een zomervakantie besloot ze voortaan met hoofddoek getooid op school te willen verschijnen. Daar heeft de schoolleiding terecht (en wettelijk toegestaan) een stokje voor gestoken.

Cor Rupteling | 24-04-12 | 20:36

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:11 | + 0 -
Ze kan ook haar hoofddoek afdoen als ze naar school gaat, en hem in haar vrije tijd weer op doen. Scholen mogen namelijk regels opstellen over het dragen van hoofddeksels: zo is het dragen van petjes bij veel middelbare scholen ook verboden. Bovendien betekent vrijheid van godsdienst ook dat een katholieke school regels mag opstellen om de eigen identiteit te bewaken. Moet kunnen!

The Green*Machine | 24-04-12 | 20:23

Jammer dat ik geen donateur ben van Amnesty, had dat hiervoor graag beeindigd.

Borakh | 24-04-12 | 20:20

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:39 | + 0 -
Wat een onzin.
Dat meisje woont daar, heeft daar haar vriendinnen en wil een doekje.
Moet kunnen.
Volendam heeft daar wel wat mee te maken. Dat meisje woont er en zit er op school

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:11

Religieus extremisme - fascisme. Waar fascisme in het verleden toe heeft geleid weten we allemaal. Is dat wat er nodig is om het een halt toe te roepen?

SirHC | 24-04-12 | 20:08

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:45 | + 0 -
Je vergeet mijn derde suggestieve opmerking over dat PVV dorp!

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 20:08

Als Allah (nsfw) wil dat vrouwen hoofddoekjes en boerka's dragen, waarom worden ze daar dan niet mee geboren? Zou hij zich schamen voor zijn eigen creatie? 'kut, die moslima's teveel gezichtsbeharing gegeven'

Antigoog | 24-04-12 | 20:04

Wat voor moslims werken er bij Amnesty ten burele, vraag je je dan af? Hoogopgeleide gematigde moslims uit Maleisie of Indonesie?
Of kennen ze heus wel Finse bontkraagjes, Pakistaanse vrouwenmeppers en Somalische verkrachters uit eigen gelederen?
Vragen vragen vragen

Wilhelmina Kuttje | 24-04-12 | 19:59

lanexxx | 24-04-12 | 19:11
Ik ben het met je eens. Maar ik heb teveel contacten in de moslimwereld, om dit te pikken. Normale gastvrije mensen. Dit soort uitwassen kunnen alleen nog in de westerse wereld. Iedereen zijn mening. In die landen 'verdwijnen' ze gewoon. Waarom denk je dat ze zich hier zo asociaal gedragen? Omdat het mag.... In die landen ben je gewoon weg. weg weg. Maar die uitwassen beschadigen wel elke moslim.

Smarties | 24-04-12 | 19:47

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:45 | + 0 -
jou = jouw

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:46

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 19:34 | + -1 -
Overigens maak je jezelf compleet belachelijk door ECHT te discrimineren met insinuaties als: alle Volendammers eten paling en maken kutmuziek. En dan moet ik jou nuanceringen m.b.t. de moslima op die school wel serieus nemen, zeker? Donder toch op vent.

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:45

'Verder voeren België, Nederland en Frankrijk wetgeving die discriminatie op de arbeidsmarkt verbiedt niet altijd goed uit.'

Eeh is de hele arbeidsmarkt niet op discriminatie gebaseerd?

Tijdreiziger | 24-04-12 | 19:45

Hanxie | 24-04-12 | 17:05 |
Gelezen, hoge bloeddruk, dank voor de leestip. Reconquista est.

milky bar | 24-04-12 | 19:41

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 19:34 | + 0 -
Het is geen probleem dat ze moslima is hoor, maar ze moet gewoon even haar hoofddoek afzetten. Vreemd dat je deze optie helemaal niet eens bespreekt en meteen meegaat in het denkpatroon van zo'n woestijnzeloot. En als ze daar echt problemen mee blijft hebben moet ze maar een andere school kiezen. Met drie kwartier in de bus ben je in Amsterdam, maar val die school niet lastig met gezeik waar ze niets mee te maken hebben.

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:39

Amnesty weetikveel is wel zooo 20ste eeuw. Dat was de tijd dat rechtse kolonels met snorren en zonnebrillen linkse tegenstanders uit vliegtuigen flikkerden. Tegen woordig staat het westen met de rug tegen de muur vanwege het opdringende zuiden. Wanneer horen we nu eens protesten van die roeptoeters tegen verkrachtingen van noorse vrouwen, die volgens de noorse politie allemaal worden gedaan door cultuurverrijkers. Hoe zit het met de rol van de christenen in moslimlanden? Amnestie weetikveel had zichzelf in 1991 gezellie samen met de USSR door de plee moeten trekken wegens bewezen overbodigheid. Volledig uit de tijd doogooder instituutje.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 24-04-12 | 19:38

Beste AI, stop die kaars met prikkeldraad lekker in jullie eigen kontjes. En goed heen en weer halen.
Niet gewoon gek maar stapelmesjogge zijn jullie.

jarretelli | 24-04-12 | 19:36

godverdomme als ze aan de deur komen van amnesty voor geld pleur ik er een rochel in!!

middenmeer | 24-04-12 | 19:34

En wat heeft Amnesty eigenlijk gedaan voor die jongeman uit Saudi-Arabie die een gedicht over zijn profeet schreef? Die is nu vanuit Indonesie uitgeleverd aan zijn vaderland en gaat een wisse dood tegemoet, want zo rollen ze daar. Gaan de vingerheffende huilbaby's van Amnesty daar ook iets aan doen?

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:34

Annabel, sinds Pim zijn wij verweekt en verwijfd, een jankvolkje geworden dat zichzelf niet meer kan besturen. Daar heeft de Islamiet geen deel aan want die heeft niet veel te zeggen. Dat meisje in Volendam is het gewoon overkomen dat ze op een k-school zat en moslima werd. Kan gebeuren. Het is geen Amsterdam dus ze kan niet kiezen uit tig scholen. Dat bestuur zegt dan (palingetend) optiefen en dat meisje zegt, ho, ik ben een meisje en wil blijven. Dat is alles. Haar vader is er zelfs tegen! Daarnaast heeft Volendam nou niet echt een denderend trackrecord over hoe ze met hun jeugd omgaat!

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 19:34

Gisteren ook een vreselijk interview met ... (?) van Amnesty International geluisterd op Radio2. Samenvatting: hoofddoekjes zijn goed, Belgie en Frankrijk handelen met hun boerkaverbod en hoofddoekjes op werkplekken en scholen tegen het Verdrag van de Rechten van de Mens.

Mijnbescheidenmening | 24-04-12 | 19:32

Ik wordt toch zo moe van dat hoofddoekjesgezeik... ze zitten niet aan het hoofd vastgegroeid hoor! Gewoon afdoen als opleidingen of werkgevers dat van je vragen en weer opdoen als je vrije tijd begint, zo moeilijk is het niet.
.
Welke idiote linkse politicus of gesubsidieerde jankclub is daar in godsnaam mee begonnen, met de hoofddoekdracht bombarderen tot mensenrecht. Vrijheid van religie betekent niet dat je altijd een doek op je hoofd mag hebben of jezelf onherkenbaar mag inpakken, het betekent dat je vrij bent om te geloven wat je wil. En val anderen daar niet mee lastig!

The Green*Machine | 24-04-12 | 19:31

Jos Schmitz
top!!!!!!

middenmeer | 24-04-12 | 19:28

Laat Amnesty maar eens gaan jammeren over de christenen en niet-gelovigen in moslimlanden; in Irak worden mensen gestenigd en doodgeknuppeld als ze niet in het sprookjesfiguur geloven. In meer islam-landen worden gelovigen in kerken levend verbrand.

meneer Q | 24-04-12 | 19:24

-weggejorist-

middenmeer | 24-04-12 | 19:18

Smarties | 24-04-12 | 18:51 |
Lijkt me toch vreselijk om dit mee te maken, al gaat het hier rap die kant op. Een vreselijk scenario.

lanexxx | 24-04-12 | 19:11

Amnesty bedoelt te zeggen dat wij moslims niet positief genoeg discrimineren...

Moonwarrior | 24-04-12 | 19:01

En dat moslims 5 keer per dag bidden dat ik deaud moet is niet zielig voor mij natuurlijk.

Parsons | 24-04-12 | 19:01

@kraaghaar | 24-04-12 | 18:02
Tokkies dwingen jou niet om ook op de 'tokkie way of life' te gaan volgen.

Cor Rupteling | 24-04-12 | 18:57

kommaneuker | 24-04-12 | 16:54 |
Geweldig filmpje.Ja engeland had je maar beter op moeten letten. Geweldig hoe ze op het einde staat, huilend over haar land. Britain rules! Ze heeft 20 jaar lopen slapen. Is zij het niet dan de ouders wel.

Smarties | 24-04-12 | 18:51

Wij doen het omdat zij het ook doen... aaaarrrrrghhhh.... sterruf.

Gavrilo | 24-04-12 | 18:42

@2emeREP | 24-04-12 | 16:46
Probeer jij maar eens om een niet-hoofddoekdragend meisje naar een islamitische school te sturen.

Cor Rupteling | 24-04-12 | 18:36

De zaak is simpelweg niet meer terug te draaien. Opgestaan, plaatsje vergaan.
Beetje dom geweest, Nederland. Zo, en verder zoekt iedereen het maar uit. In ieder geval is Nederland een islamiserend land, helpt geen 10 Wildersen aan. Dus alle hotemetoten, regering, parlement, belastingdienst, ministeries, scholen, etc., etc. zijn deels islamitisch. Nederland kan gekwalificeerd worden als een islamitisch land in wording.
Succes ermee.

Van Duyvenbode | 24-04-12 | 18:22

Jos op welke plek en lijst sta jij ?

BMS | 24-04-12 | 18:19

Als u volgende keer een moslim tegen komt, moet u hem de volgende vragen stellen:

1. Klopt het, dat Allah de almachtige god is, die alles tot in de perfectie heeft geschapen?

2. Als Allah alles zo perfect heeft geschapen, waarom moeten jullie dan de voorhuid van jullie zoons verwijderen?

Voor de wat orthodoxe Somalier kunt u zonen door dochters vervangen en voorhuid door schaamlippen en clit.

Jos Schmitz | 24-04-12 | 18:16

Op wiens uitdrukkelijke uitnodiging bent u hier naar Nederland gekomen? U bent uit uzelf gekomen he? We hebben inmiddels 1 miljoen van deze aanbidders van de maangod in ons midden. In de grote steden maken ze de meerderheid uit, en gaan nu eisen stellen aan hoe onze vrouwen zich moeten kleden. Dames, opletten! Voordat je het weet, moet je als pinguin over straat! Het begint met dat je je schouders moet bedekken, dan moet je een broek aan, dan een hoofdoek en uiteindelijk een boerka. Alle rooie apen zitten gelijk in de gordijnen als Wilders iets zegt over een hoofddoek, maar nu hoor je ze niet. Wilders mag in ons eigen land geen hoofddoek en boerke verbieden, maar deze kansloze onderklasse van onze samenleving die ons jaarlijks miljarden kost om in hun levensonderhoud te voorzien, omdat het gros door gebrek aan opleiding en taalbeheersing niet gekwalificeerd is voor een positie op de arbeidsmarkt, gaat ons, degenen die in hun levensonderhoud voorzien, de les voorschrijven! Het is de allerhoogste tijd om ons te ontdoen van deze geimporteerde onderklasse van kanslozen. En dat kan heel eenvoudig. Alle Turken en Marokkanen hebben een dubbele nationaliteit. En daarin zit onze redding. Enige wat er moet gebeuren, is dat er een wet wordt aangenomen met de volgende tekst: Wie over een dubbele nationaliteit beschikt, en schuldig wordt bevonden aan een misdrijf waarop een max. straf van 1 jaar cel of langer op staat, verliest de Nederlandse nationaliteit en zal, na het uitzitten van zijn straf als persona non grata Nederland uit worden gezet. Dus niks terug naar land van herkomst, gewoon, Nederland uit. En waar je vervolgens naartoe rot, zal ons een rotzorg zijn! Spreken we dit in Europees verband af, verlos je Europa van het belangrijkste deel van de geimporteerde onderklasse, namelijk de geimporteerde criminelen. Daar hebben we er zat van van eigen teelt! Ook de minderheid van de welwillende en hard werkende allochtonen zijn het PvdA-gepamper van de uitvreters onde hun bevolkingsgroepen meer dan zat. En gelijk hebben ze! Iets om in het achterhoofd te houden als u straks gaat stemmen.

Jos Schmitz | 24-04-12 | 18:10

zou een katolieke leerling in bijvoorbeeld syrie..... in vol ornaat op een moslimschool worden toegelaten??????

john schipper | 24-04-12 | 18:07

Ai... AI buigt ook al voor het mohammedaanse kromzwaard. Leek een sympathiek clubje, maar nu de weg en het gezonde verstand blijkbaar kwijt geraakt.
.
*Directe omgeving ontraden gaat nog langer aan AI te doneren*

Bertus Betonsloper | 24-04-12 | 18:06

Wat een populistisch stinkverhaal! Moeten we inderdaad af en toe niet de balk uit eigen oog halen? Natuurlijk zijn niet alle moslims lief en aangepast, maar wij hebben daar dan weer Tokkies tegenover staan. Op zich is het streven naar gelijkheid bijzonder toejuichenswaard, dunkt me. Zullen wij dan maar eens het goede voorbeeld geven?

kraaghaar | 24-04-12 | 18:02

Trash | 24-04-12 | 17:06 | = FAAL !!! Uw onzinnig repliek wordt geheel ondergeschoffeld door:
minimá-armezusvan.. | 24-04-12 | 17:25 |
*
Het is juist -zoals altijd- de religie die hier voor de problemen zorgt. Dat AI eens zegt dat we dit achter onze voordeur moeten houden en anderen er niet mee moeten opzadelen, dat zou pas constructief zijn. Neeeee, ze gaan zitten zemelen dat WIJ -hier in NL- nouja!! Ik denk dit is een vorm van Dhimmyism. AI, ga toch fietsen...

Dysphemian | 24-04-12 | 18:01

Klagen over West-Europese landen waar het in feite gewoon driewerf OK is gaat Amnesty vele malen beter af dan
alle misstanden in de wereld daarbuiten in kaart te brengen, want dat boeit de regimes aldaar natuurlijk werkelijk
geen ene ruk

Tobi | 24-04-12 | 17:57

Fuck Amnesty International. Globaal exponent van de zieligheidsindustrie. Nog nooit een cent van me gekregen en dat zal nooit gebeuren ook. Ga maar lekker in Japan collecteren voor Hollandse bejaarden, dan denk ik er nog wel eens over na.

bello | 24-04-12 | 17:56

@ lijn5 | 24-04-12 | 17:40 | + 0 -

Ja want bij civiele techniek is het aantal wijven niet meer op 2 handen te tellen.

dikke kutlul | 24-04-12 | 17:55

irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:44 Naderhand wel.

zeg maar jansen | 24-04-12 | 17:50

Moslims zijn tollerant.
Moslims werken allemaal in Nederland.
Moslims hebben de liefste kinderen.
Moslims zullen nooit Nederlanders voor ongelovige varkens uitmaken.
Moslims zijn gewoon lief
Moslims hebben hier geen uitkering en drie huizen in het buitenland.
Moslims hebben geen nep kinderen in het buitenland waarvoor ze kinderbijslag beuren.
Amnesty heeft gewoon gelijk,wij zijn gewoon smerige rasisten dat wij zo over ze denken.

Arnhemmer | 24-04-12 | 17:48

Collecte? nee dank u,daar beginnen we niet aan.Stuur ze eigelijk allemaal door,oplichters zijn het.
Directeuren in het pluche,de zondvloed voor die uitvreters.

fleurtje | 24-04-12 | 17:47

eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:47

Dus jij wilt dat ik de knoop er uit haal en ze dan zachtjes om Irma ga leggen?

hangtiet met knoop | 24-04-12 | 17:46

Het was een relevante club vroeger, toen ze opkwamen voor de rechten van politieke gevangenen. Toen steunde ik ze. Nu blijken ze te vinden dat een hoofddoek niet mogen dragen vergelijkbaar is met een politieke gevangene. Vorig jaar de collectant daarop gewezen en met lege bus laten vertrekken. Dit jaar is er niks veranderd en blijft men doorgaan met iets als probleem te benoemen dat het niet is.

jojan | 24-04-12 | 17:46

@roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:59
Sorry, ik ben meerdere malen in S.A. geweest, maar ik heb daar alleen maar lange zwarte jurken gezien.... oh wacht,ook witte maar daar zaten kerels in...

Polletje Piekhaar | 24-04-12 | 17:46

Pas zeuren over hier als in Iran een jongetje met zijn keppeltje op naar een Joodse school mag.

Boomschade | 24-04-12 | 17:46

Ik bedoel die andere Annabel ;-)

Sytze_Vliegen | 24-04-12 | 17:45

Nadat de blonde roerganger van boord is gegaan hebben we gelukkig Amnesty International die ons weer terug gaat loodsen.

Stel dat we ook in de toekomst zelf hadden gedacht. Dan hadden we misschien zelf een keer de soepsidie voor AI gekort.

hangtiet met knoop | 24-04-12 | 17:45

@irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:37

Alright, ik had vernomen dat ze een stuk soepeler zijn de laatste tijd. Nooit geweest, alleen overheen gevlogen.

Biff Eagleburger | 24-04-12 | 17:44


zeg maar jansen | 24-04-12 | 17:39 |
En dan kan ik zeker gaan schoonmaken :-)

irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:44

@irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:37
Is waar... In het vliegtuig, tijdens de landing komen alle hoofd doekje`s te voorschijn.

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 17:41

@Rikketiktik | 24-04-12 | 16:41
Wat doet die Van Haersma Buma nou in de laatste seconde?

Toine Tussenbeen | 24-04-12 | 17:40

@dikke kutlul | 24-04-12 | 17:31 | Moet je maar en echt vak gaan studeren waar geen vrouwen, dus ook geen hoofddoeken, in geinteresseerd zijn.

lijn5 | 24-04-12 | 17:40

@Causa Sui | 24-04-12 | 17:33 |
Ach, het was me nog niet opgevallen dat het Nanninga was. Doeterniettoe. Kaarsenbranders mogen ook af en toe het vuur aan de schenen kunnen krijgen. Houd ze scherp.

A.Th. | 24-04-12 | 17:40

irma zonderboezem | 24-04-12 | 16:43 Ik wil je wel met hoofddoekje.

Rollenspel. lijkt me best erotisch.

zeg maar jansen | 24-04-12 | 17:39

Wie stront raapt krijgt stinkende vingers.

Plebsies | 24-04-12 | 17:39

@biff en Bastard.
In Teheran dient men zich aan de islamitische kledingvoorschriften te houden.
Dames dienen een hoofddoek te dragen!

Zo staat het op de website van mijn werkgever.
Ik was er vorig jaar oktober voor het laatst en moest op het vliegveld al een hoofddoek om! En in het openbare leven in de stad heb ik geen vrouw zonder gezien.

irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:37

Zegt het voort in de landen van herkomst. Het is verschrikkelijk hier!

vetkleppert | 24-04-12 | 17:37

oh, dacht dat ze zich zorgen maakte om het antipiraterijverdrag ACTA wat iedereen treft.
Maar nee, moslims.

Causa Sui | 24-04-12 | 17:33

@Sytze_Vliegen | 24-04-12 | 17:28 |
Doe maar een pic van je hoofd, en je krijgt antwoord later verderop hier lager ergens.

A.Th. | 24-04-12 | 17:31

Gingen gister twee dames met mega-hoofddoek voor in de collegezaal zitten. Ik vond het aanstootgevend, het symbool van onderdrukking en achterlijkheid zo in ons midden.

dikke kutlul | 24-04-12 | 17:31

Amnesty doet veel goed, maar maakt zich op deze manier vrij ongeloofwaardig. Stelletje hippies.

Nietvoordekat | 24-04-12 | 17:30

Islam, de grootste bedreiging van de beschaving van voor- en van na de bloksnor van de Godwins.
Zoals gewoonlijk in de slachtofferrol, net zolang ze niet de macht hebben om bruut te onderdrukken, wat veel beter bij de geest van deze beweging past.

Jan Passant mk2 | 24-04-12 | 17:30

En waar worden de aanslagen, vervolgingen en terreur op Christenen in mohammedaan-landen veroordeeld op de lijst van amnesty? Of moeten alle niet-mohammedanen maar weggaan en hun heil in een ander land zoeken?

Wordt er ook melding gemaakt van een democratisch gekozen surinaamse drugsbaron/ president welk zichzelf amnestie heeft gegeven voor moordpartijen?

Bestaan er nog mensen die geld geven aan de linksche huilie-huilieindustrie?

pluizigkroeshaar | 24-04-12 | 17:30

Vorige week al door Wertheim voor mongool uitgemaakt en nou weer voor viezevuile racist, man o man.
* Wachten rustig de volgende belediging af *

Uw Verzekeringsadvis | 24-04-12 | 17:29

Weet niet goed wie ik erger vind, de islamieten of degene die het spul in de watten legt.....

Megalomaantje | 24-04-12 | 17:29

Annabel wil je met me trouwen?

Sytze_Vliegen | 24-04-12 | 17:28

Ongezouten de tiefus kunnen ze krijgen, die stalinisten van Amnesty.

Sytze_Vliegen | 24-04-12 | 17:27

Om de 'MAD' uit de jaren 80 te citeren, ze dragen een tulband om de littekens van hun hersenoperaties te verbergen, [maar wat je ook doet, het blijven rare jongens]: www.classicalvalues.com/IranHizbollah.... Niet dat het erg is, je wou er (iran) toch al niet wonen. (End quote).

A.Th. | 24-04-12 | 17:27

.. er komt werkelijk geen einde aan de dampende shit die deze week op tafel gezet wordt door de gebruikelijke verdachten.

Jan Passant mk2 | 24-04-12 | 17:25

Ja, inderdaad. En op Kanalenweiland (Utrecht) gaan we ons ook aanpassen en doen we geen bloteschouderkorterokjesposters meer hangen. Dat kan namelijk echt niet, want niet halal.

Dr.Zeldenrust | 24-04-12 | 17:25

fatsoenskloof inderdaad. als soepsidiespons een beschuldigende vinger opheffen tegen de hand die je voedt. en islam verdedigen is hetzelfde als apartheid of neurenberger rassenwetten verdedigen. of zijn ze inmiddels zo dronken van de wijn van het eigen franse wijnboerderijtje dat ze niet meer weten wat een theocratie inhoudt? of de ideologische en daadwerkelijke achterstelling van vrouwen zodat deze geen onderwijs, geen gezondheidszorg, geen veiligheid, geen zelf-ontplooiingen en vooral, geen bewegingsvrijheid hebben? dat 800 miljoen vrouwen dagelijks te horen krijgen dat hun getuigenis de helft is van die van een man, dat een verkrachte vrouw het aan zichzelf heeft te danken, dat aids-remmers je een hoer maken, dat het normaal is dat je oom je verkracht en misbruikt. kunnen ze bij die corrupte salon socialisten eens de idelogie van het eigen stemvee onderzoeken? kontlikkende uitvretende kutregenten. 21ste eeuws pastoors op de rode kansel van policor multicul.

minimá-armezusvan.. | 24-04-12 | 17:25

al eens geprobeerd een katholiek meisje op school te doen in Saudie Arabia? Schiet toch op met die onzin en ga je zorgen maken over de kind soldaten en de executies in minder ontwikkelde landen.

John Doorzon | 24-04-12 | 17:25

Thoth | 24-04-12 | 17:15
Dat doe je wel ... samen met een paar bevriende clubjes krijgen ze een slordige 50 miljoen per jaar subsidie.

James Lastig | 24-04-12 | 17:25

Van huilen word ik helemaal week. Stel voor dat we toch een doos zakdoekjes naar Amnesty sturen.

Zyprexa20mg | 24-04-12 | 17:24

Weet je waar je echt optimaal de moslim kunt uithangen?
In Muzelmanstan.

vetkleppert | 24-04-12 | 17:24

@A.Th. | 24-04-12 | 17:20
Ja. de gehoornde heeft dat geloof goed in zijn greep...

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 17:24

Besteden ze ook aandacht aan de niet-moslims die worden afgeslacht in moslimlanden? Of mag je moslims alleen in positieve zin noemen?

De Zwijger | 24-04-12 | 17:23

@irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:08

Wanneer was dat?

Biff Eagleburger | 24-04-12 | 17:22

HOudt Amnesty zich al bezig met BJZ die schenden ook mensenrechten??

LostSandWich | 24-04-12 | 17:22

He, goeie column.... legt de vinger op de zwerende wonde. Altijd klaar staan om de Westerse onmens met de eigen vrijgevigheid om de oren te slaan, die goede doelen. Daarom krijgen ze van mij ook geen cent.

kaskoeskielewan | 24-04-12 | 17:21

@Schaamharing | 24-04-12 | 17:19
Te veel.

Jackanders | 24-04-12 | 17:20

Amnesty had 1 vraag moeten stellen: Mogen de niet-moslim meisjes wél een kopvod dragen?
Is het antwoord "nee", dan is er geen discriminatie, is het antwoord "ja", dan wel. Maar zo slim zijn ze niet bij Amnesty. Jammer. 't Was altijd een sympathieke club met intelligente mensen. Niet meer dus.

Stormageddon | 24-04-12 | 17:20

Een voorgehouden spiegel is voor de meeste mensen niet fijn en te confronterend, naar een ander kijken is veiliger...

Strangetown | 24-04-12 | 17:20

Ga als nederlander maar eens naar een surinaamse , turkse of marokaanse kapper. Ze zullen je over het algemeen weigeren te knippen.

frnas | 24-04-12 | 17:20

En hoeveel subsidie gaat er naar deze beroepsklagers?

Schaamharing | 24-04-12 | 17:19

AI heeft groot gelijk! Het is ook schandalig dat niet iedere vrouw een hoofddoek draagt. Het is ook politiek onverantwoord dat er niet minimaal één - desnoods gesubsidieerde - juwelier per straat in Nederland is om gratis bling te roven, de straffen daarop exhorbitant hoog zijn, en de kans opgepakt te worden vele malen hoger ligt dan elders. De mensenrechten worden met de dag meer geschonden door rondfietsende meisjes die zomaar onbedekt langs de getinte vrienden durven te fietsen, ronduit uitlokking!De werkgevers (AH uitgezonderd) moeten zich diep schamen om de nieuwe Nederlanders geen faire kans te bieden. Iran,Syrie,Somalie en vele andere landen zijn door het goede werk en niet aflatende inzet van AI een lichtend voorbeeld voor ons, kijk eens hoe het vroeger daar aan toe ging in vergelijking tot nu?

Sintergraai | 24-04-12 | 17:19

@A.Th. | 24-04-12 | 17:14
zo zie ik die Berbers graag :)

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 17:19

-weggejorist-

pluizigkroeshaar | 24-04-12 | 17:18

En waar

pluizigkroeshaar | 24-04-12 | 17:18

Het is weer even rustig en natuurlijk moet het boeltje dan weer ff worden opgeruid.
Het is net wat deraderendraaien al zegt, stelletje hitsers!

endofdays | 24-04-12 | 17:15

Ik ben blij dat ik niet meer aan Amnesty geef. Wat een rotzooi daar.

Thoth | 24-04-12 | 17:15

Zolang het voor niet moslims totaal verboden naar Mekka te reizen, maak ik me niet druk om het niet mogen dragen van een hoofddoek op een RK school.

BroodenSpelen | 24-04-12 | 17:13

Dat ze die dikke vinger, waarmee ze naar iedereen wijzen, maar ergens mogen stoppen waar de zon niet schijnt.

Zoek eerst maar eens uit waar die aversie tegen moslims vandaan komt. Het gaat mij trouwens nu nog lang niet ver genoeg. En dergelijke rapportages drukken mij mij alleen verder die hoek in.

KeurMeester | 24-04-12 | 17:12

@A.Th. | 24-04-12 | 17:11
Is dit Dibi?

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 17:12

smoelsmid | 24-04-12 | 17:10 | + 0 -

Voordat het EK komt een grote LCD TV kopen ?

Eurotokkie | 24-04-12 | 17:12

Hanxie | 24-04-12 | 17:05 | + 0 -

Onderdruk 150, bovendruk 240! Dank je wel hoor...

eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 17:11

Ook Spanje, Belgie en Zwitserland worden genoemd.

Het verschil is dat Nl hier serieus aandacht aan gaat besteden terwijl de andere landen hier schouderophalend aan voorbij gaan ... Amnesty WIE?

James Lastig | 24-04-12 | 17:11

Op grond waarvan menen NGOs als AI anderen eigenlijk de morele maat te mogen nemen ? Ooit zijn dit soort clubs als nuttige 'awareness-raisers' gestart, gerund door niet-betaalde idealisten. Inmiddels menen ze in absolute zin te kunnen bepalen wat kan en niet kan en worden ze gerund door 'professionals', waarvan de beroepsmatige verongelijktheid niet in de laatste plaats gevoed wordt door het feit, dat ze er voor hun (soms riante) inkomen van afhankelijk zijn.

Hoog tijd voor een fundamentele heroriëntatie op het bestaansrecht en wenselijkheid van dit soort clubs.

baba4oog | 24-04-12 | 17:11

irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:08 | + 0 -
Nonsens.

Superior Bastard | 24-04-12 | 17:10

Er zijn op dit moment wel belangrijkere dingen waar we ons mee bezig dienen te houden Amnesty.

smoelsmid | 24-04-12 | 17:10

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 16:59 | + 0
+1

Superior Bastard | 24-04-12 | 17:10

Volgens mij was het ook een Volendammer die met verschillende merkshirts over elkaar heen zei: 'Ze kunnen dan wel zeggen dat het aan Wilders ligt, maar daar heb ik een andere mening over'!

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 17:09

@Eurotokkie | 24-04-12 | 17:07
Uiteraard. Echte gastvrijheid houdt in dat je ALLES afgeeft, tot de gast je laatste snee brood uit je handen trekt.

Dat verlangt onze joods-christelijke traditie van ons.

An die ARBEIT | 24-04-12 | 17:08


Biff Eagleburger | 24-04-12 | 16:56 |
Toen we vliegtuig uitstapten moest de doek al om ons hoofd dus zonder naar de markt is niet echt een goed idee.
Maar het kan zoals je zegt wel........ Als je van stokslagen houdt

irma zonderboezem | 24-04-12 | 17:08

Tsja, als je de doodstraf hebt, dan krijg je automatisch amnesty op bezoek, oh nee, wacht....

flashforward | 24-04-12 | 17:08

An die ARBEIT | 24-04-12 | 16:57 | + 0 -

We passen ons al aan sinds de jaren 70 , verder willen we ook niets voor terug hebben als we maar geen last van ze hebben , of is dit ook teveel gevraagd.

Eurotokkie | 24-04-12 | 17:07

zoalshetis | 24-04-12 | 17:03 Da's anders wel de tendens van het stukje en de reakties hier. Amnesty staat pal voor de mensenrechten over de hele wereld. Dat ze dan reageren op het schenden hiervan in het 'verlichte' westen moet men niet gek vinden. Blijkbaar is het prima als ze het over martelingen in Syrie of misstanden in China hebben maar schieten de Geenstijlertjes gelijk in de stress als ze het eens over onze eigen gewesten hebben.

Trash | 24-04-12 | 17:06

Amnesty zou ook iets moeten doen aan die muzak die uit Volendam komt, ik bedoel, dat is toch een misdaad tegen de menselijkheid!

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 17:06

@Shareholder II | 24-04-12 | 17:04
"Het selecte groepje"?

Je beweert dus dat je aan zo'n beetje alle doelen doneert, behalve Amnesty en een paar anderen?

An die ARBEIT | 24-04-12 | 17:06

Ach, Amnesty International schreeuwt maar. Roomser dan de Paus.
Die lui schieten zo hier en daar wel eens een beetje door als ze vanuit hun Ivoren Torentje hun gebeden, wensen en verwensingen, verpakt in een monotoon klinkende klaagzang, naar alle windrichtingen doen uitgaan. Denken al te lange tijd dat ze het geweten van de wereld zijn en blijven en worden daarom lui en vadsig. Komen niet meer op de straat, oordelen op basis van fragmentarisch en selectief waarnemen.

Schoorsteenveger | 24-04-12 | 17:06

Amnestie zou graag zien dat Nederland de bedroevende verwording van het ooit trotse Albion na te volgen.
De Heer E.J. Bron heeft ook dit ultieme boosmakertje in de link vertaald. Schrik niet en denk aan uw bloeddruk.
ejbron.wordpress.com/2012/04/23/18614/...

Hanxie | 24-04-12 | 17:05

Hoor eens Amnesty International. Als die Moslims het hier zo slecht hebben waarom bieden jullie ze niet een vliegticket terug naar eigen zandbak aan? Hulde aan de Catalanen met hun: "De moskee past niet in onze cultuur" en zo is dat!

vodaflikkers | 24-04-12 | 17:04

Amnesty hoort tot het selecte groepje waar ik GEEN STUIVER meer aan doneer.

P.S. Rutte en Geert worden tegenover elkaar geplaatst door Fozzie. Bokshandschoenen aan! *dong*

Shareholder II | 24-04-12 | 17:04

Ineens zie ik in dat kaarsje van Amnesty's logo een minaret. En dan klopt het plaatje weer helemaal.
#
Las gisteren dat in Groot-Brittannië 100.000 een illegale besnijdenis hebben MOETEN ondergaan. Amnesty legt haar prioriteiten zo ongelofelijk verkeerd dat ik die club het liefst een trap onder het hol zou willen verkopen. Stelletje middelbareschoolklassufferdjes bij elkaar, dat hele Amnesty.

milky bar | 24-04-12 | 17:03

Trash | 24-04-12 | 17:00
bek houden? zo erg is het toch niet gesteld?

zoalshetis | 24-04-12 | 17:03

@A.Th. | 24-04-12 | 16:56
is waar... Je hebt Pron sites met alleen maar hoofd doekje`s... Misschien is het een idee voor Nederland om wel een hoofddoekje te mogen dragen, maar..... dan wel met de borsten bloot?

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 17:02

zoalshetis | 24-04-12 | 16:59 Als diegenen die worden toegejuicht zolang ze het maar over andere landen hebben maar hun bek moeten houden als ze hier eens iets over schrijven.

Trash | 24-04-12 | 17:00

De meest ter zake doende opmerking betreffende dit onderwerp is reedts gemaakt door ole guapa | 24-04-12 | 16:43

de Bree | 24-04-12 | 17:00

Ja, dit gaat over die achterlijke Volendammers.
Dat meiske heeft pit, een goed voorbeeld van integratie.
Zo was de Hollander vroeger ook!

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 16:59

Trash | 24-04-12 | 16:57
hoe duidt u amnesty naar aanleiding van dit bericht?

zoalshetis | 24-04-12 | 16:59

In Abu dabi en saoedi arabie, lopen vrouwen rond met lange, gestikte, en gekleurde jurken met sierlijke hoofdoekje`s... En ik weet zeker dat daaronder een lingerie setje schuilgaat van een maandloon.... Niet dat ik ooit een poging gewaagd heb hoor..... ben wel geil maar niet gek..

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:59

Maar wie gaat er dan ook in zo'n inteeltgat als Volendam wonen? Dat is uitlokking.

A.Th. | 24-04-12 | 16:58

Selectieve wereldverbeteraars. Moeten hun prioriteiten eens anders leggen.

Ornoisliefde | 24-04-12 | 16:58

A.Th. | 24-04-12 | 16:56 | + 0 -

Zolang moslima's een mini rok dragen mogen ze wat mij betreft een hoofddoekje om.

Eurotokkie | 24-04-12 | 16:58

Toen Amnesty om een mening werd gevraagd over Erwin Lensink zeiden ze: "De rechtsgang in Nederland voldoet in zijn algemeenheid aan de eisen van eerlijke procesvoering, reden waarom Amnesty International de zaak van de heer L. niet in onderzoek gaat nemen." Maar als de rechtsgang in Nederland bepaalt dat een meisje haar hoofddoek niet op mag houden in een katholieke school, dan is er opeens wel een probleem. Kom op zeg, een beetje eerlijkheid kan geen kwaad. Wie gelooft deze mensen nog...

SamKoeman | 24-04-12 | 16:58

Blij dat ik nooit geen cent (direct) gegevens heb aan deze club. Via mijn belastingcenten en gokgeld van de Postcodeloterij zullen ze toch wel een hoop binnen geharkt hebben.

jvlaam2 | 24-04-12 | 16:58

Amnesty een jankclub noemen. Hoe triest kan je worden.

Trash | 24-04-12 | 16:57

Ach toch. De "hullie doen het ook" kaart. Knap gevonden.

Superior Bastard | 24-04-12 | 16:57

Amnesty moet opkomen voor ons Nederlanders.
De nieuwe bezetters verkloten het straatbeeld en het leefklimaat.

Zondag las ik nog dat je voor het verkrachten van 2 meisjes (en dus het vernietigen van 2 levens)
maar 3,5 lees: 2 jaar playstation en tv krijgt.

om maar wat te noemen hoor... was maar fincident # 327238954329.

Blue Light | 24-04-12 | 16:57

@Eurotokkie | 24-04-12 | 16:54
Precies, wij laten die mensen binnen, dan hebben wij ons ook aan te passen. Zo werkt het in Iran dus hoort het hier ook zo te werken.

An die ARBEIT | 24-04-12 | 16:57

Geen fatsoenlijk denkend mens trekt zich toch helemaal niets meer aan van die wegbereiders voor en loopjongens van de politieke islamisten. A.I is net zo verrot, laf en gedhimmificeert als de UN.

Hanxie | 24-04-12 | 16:56

@irma zonderboezem | 24-04-12 | 16:50

Jij mag gewoon zonder hoofddoek in Iran rondlopen. Ook op de markt.

Biff Eagleburger | 24-04-12 | 16:56

BRIL-fuckin'-JANT! Excuus...

En zo maakt Amnesty zich in een keer dermate belachelijk dat zij elke geloofwaardigheid voor altijd verloren hebben.

Krizzie | 24-04-12 | 16:56

Zelfs in pr0nfilms houden ze keurig netjes hun hoofddoekje op, dus ik zie eigenlijk het probleem van die gristelijke schoolleiding niet.

A.Th. | 24-04-12 | 16:56

Gaat dit over die achterlijke Volendammers?

Einde van de Domheid | 24-04-12 | 16:55

An die ARBEIT | 24-04-12 | 16:51 | + -1 -

idd moet maar eens afgelopen zijn met die positieve discriminatie.

Eurotokkie | 24-04-12 | 16:54

Heb het altijd al een stel rukkers gevonden. Laten ze zich bij hun core-business (politieke gevangenen) houden en gaan janken bij de heilstaten waar dit type gevangene nogal vaak voorkomt!

Aktivist | 24-04-12 | 16:54

Lijkt mij toch beter, dat; men bij President Gul Turkeye op visite gaat, HM en CDA conformeren zich aan hem en het schenden van de mensenrechten cq koerden, christenen, journalisten die opgepakt worden en martelingen! Have a nice Day.

ONS | 24-04-12 | 16:53

@eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:48
Nou ja, het ligt ook wel aan me stemming, Fleur is op haar mooist in jarretels.

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:53

had amnestie eerder aan onze zijde gezien, want daar is het pas echt 5 voor 12.

zoalshetis | 24-04-12 | 16:52

Amnesty is net zo afgegleden als Greenpeace

miko | 24-04-12 | 16:52

@eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:47 |
Ach, wees blij dat je geen homo in Utrecht bent.

*Zoekt ook dekki... o fuck*

A.Th. | 24-04-12 | 16:52

Goede actie van Amnesty.

An die ARBEIT | 24-04-12 | 16:51

Wij Nederlanders zijn ook al een tijdje bezorgd over de instroom van bezetters.

Frederik Vijf | 24-04-12 | 16:51

Amnesty is een hypocriete bende, terend op de centen van grote corporaties die daarmee hun schuld afkopen (kinderarbeid en slavernij in landen waar zij werkzaam zijn).

Eagle_Eye | 24-04-12 | 16:50

@2emeREP | 24-04-12 | 16:46
Waar in een katholiek denkbeeld vind jij een hoofddoek?
Katholieke school = katholieke omgeving. Houden zo, want anders gaan ze huilen dat ze op meer plaatsen katholieke dingen willen doen.

Daarnaast, hoofddoeken zijn vrouw-onterend. Een teken van onderdrukking wat helemaal niet verplicht is volgens de Koran. Heeft dus vrij weinig te maken met de vrijheid van onderwijs.

buitenstebuiten | 24-04-12 | 16:50


2emeREP | 24-04-12 | 16:46 |
Ze is van harte welkom op die school maar zonder hoofddoek.
Ik ben ook ( niet echt van harte maar toch) welkom op de bazaar in teheran, maar dan wel met hoofddoek.
Dat is nou aanpassen. Je komt hierheen omdat je het hier beter vindt dan in je eigen landje. Dan moet je niet gaan proberen hier de gewoontes van je thuisland op te gaan dringen.

irma zonderboezem | 24-04-12 | 16:50

Inderdaad, moslims die Joodse kinderen op een Franse school doodschieten, Belgische meisjes die bedreigd worden omdat ze geen hoofddoek dragen, Zweedse vrouwen die verkracht zijn omdat ze zich Westers kleden, Homo's die in elkaar geslagen worden. Nee hoor het zijn niet de moslims die discrimineren zoals in de rest van de wereld het geval is, maar wij zijn het.

Jackie Chiles | 24-04-12 | 16:49

Correct me if I am wrong: de wietplant groeide op uit het spuug van mohammed?

A.Th. | 24-04-12 | 16:48

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:46 | + 0 -

Maar Fleur draagt helegaar geen hoofddoekje!

eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:48

Hoofddoekjes, horen net als petjes niet thuis in de klas. Ies nederlandse cultuur, dus behoort gerespecteerd te worden door alle fatsoensrakkers.

drs.Aeneid | 24-04-12 | 16:48

En hoe zat het ook alweer met die Saoedi die twitterde dat hij het niet met de profeet eens was? Is Amnesty hem al op wezen zoeken? Dar heb ik ze namelijk nog niet over gehoord.

Polletje Piekhaar | 24-04-12 | 16:48

hangtiet met knoop | 24-04-12 | 16:45 | + 0 -
irma zonderboezem | 24-04-12 | 16:43 | + 2 -

Zijn jullie soms nog verre familie?

*wegduikt*

eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:47

Amnesty begint ook mee te doen aan het clubje hypocriete "goeddoeners".

Die nemen we vanaf vandaag dus óók niet meer serieus.

buitenstebuiten | 24-04-12 | 16:47

Dat logo doet me denken aan de waxinelichthouderwerper. Die zit ook achter prikkeldraad. Maar daar wilde Amnesty niks aan doen. Het is veel makkelijker en minder controversieel om naar een verbod op een hoofddoek te wijzen. Amnesty wil niet meer op de barricaden staan. Verwaterd tot geld vangen en ivorentorenkritiek leveren.

SamKoeman | 24-04-12 | 16:47

ik doe ook mee | 24-04-12 | 16:45 | + 0 -

Alleen al met de vingers wijzen is een teken van racisme in Nederland,
hoe bedoel je doorgeschoten.

Eurotokkie | 24-04-12 | 16:47

Ik ben een volbloed PVV`er... maar dat geageer tegen hoofddoekjes vind ik stuitend.... er is niks zo geil als een vrouw in een lange jurk met hoofd doek...... En voor mvr Polak en nelly smit Kroes zou een boerka een hele verbetering zijn.

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:46

Genoeg moslimlanden dunkt me waar 'ze' hun gang kunnen gaan. laat mij aub. met rust met die onzin.

Dr.Thorvaldt | 24-04-12 | 16:46

jaja
zo lang amnesty iran aanpakt, of venezuela zijn ze goed bezig.
wee je gebeente als je kritiek hebt op het westen.
dat is de bedoeling niet!
-
dat dat meisje ondertussen geen vrijheid van onderwijs heeft ( het gaat hier om de enige middelbare school in volendam), een mensenrecht, dat doet even niet ter zake...

2emeREP | 24-04-12 | 16:46

Ik heb een religieus geinspireerd idee dat het probleem binnen 1 generatie oplost.

We laten de besnijdenis alleen nog door erkende artsen uitvoeren maar i,p,v, die paar millmeter vanaf de top te rekenen, gaan we vanaf de basis van de penis te werk.

Iedereen blij ...

James Lastig | 24-04-12 | 16:46

En dat is de reden dat Amnesty nooit één cent van mij krijgt, die selectieve verontwaardiging. Is het soms een beweging die alleen de belangen van moslims behartigt? Ze kunnen me de pot op.

Barbertjehangt | 24-04-12 | 16:45

Ze komen wel eens met een collectebus. Dan schiet ik ze van het erf af met een AK-47. "Gejat van een kindsoldaat!" schreeuw ik dan nog.

Montgomery Burns | 24-04-12 | 16:45

Er is racisme in Nederland. Beide kanten op. Maar niet door iedereen. Dus als de mensen die het wel doen het nou even niet doen. Was het maar zo simpel.

ik doe ook mee | 24-04-12 | 16:45

Ik joris me even zelf weg voordat ik zeg wat ik denk.

hangtiet met knoop | 24-04-12 | 16:45

Homo's in Iran mogen al jarenlang gratis bungeejumpen aan hoge hijskranen. Klein detail dat ze worden bevestigd aan een niet elastisch touw en met een strop om hun keel. Laten ze daar gaan demonstreren!

eerstneukendanpraten | 24-04-12 | 16:44

Weg met ons .. Weg met ons .. Weg met ons

En ondertussen Geert de schuld van alles geven. Wat een land, wat een land.

James Lastig | 24-04-12 | 16:44

Ieder negatief reisadvies naar Nederland krijgt van mij applaus. AI +1

zooishettoch | 24-04-12 | 16:44

Ik zou weleens zonder doek op mijn hoofd over de grand bazaar Van Teheran willen wandelen!

Laat Amnesty zich daar maar eens sterk voor gaan maken.

irma zonderboezem | 24-04-12 | 16:43

Ik sta zo niet open voor mensen die onze vrijheden gebruiken om hun vrijheidsbeperkende denkbeelden aan ons op te leggen.

ole guapa | 24-04-12 | 16:43

@ A. Nanninga
Leuk stukje. Maar ik kan me toch niet geheel aan de indruk ontrekken dat je dit ironisch bedoelt.

Marcus Porcius Cato | 24-04-12 | 16:43

Moslims discrimineren gelukkig nooit.

Eurotokkie | 24-04-12 | 16:42

Oh, ik hoor de helicopters al opstijgen.
Humor dat is het grote gebrek hier in Nederland bij sommigen. Iedereen zit te zeiken en te zeuren over respect. Maar niemand gunt een andere het licht in de ogen en niemand kan incasseren.

Kom op jongens en meisjes, burka af en laat die glimlach zien.

Ik heb ooit wel eens het volgende advies gekregen toen ik nog een vervelend pestventje was.

"Kaas, als jij met iedereen ruzie hebt, dan zal het wel aan jou liggen".

Heeft me toch wel even aan het denken gezet.

Kaas de Vies | 24-04-12 | 16:42

24 april, kikker in je bil?

Hitman | 24-04-12 | 16:41

Amnesty doet over het algemeen echt uitstekend werk, alleen jammer dat ze de moslimdiscriminatie-kaart trekken nu...

tittn | 24-04-12 | 16:40

Linksdraaiende subsidiespons.

Juustem | 24-04-12 | 16:40

@rara | 24-04-12 | 16:33
Die bestaan niet, die zijn reeds kapotgemaakt, opgesloten of gedwongen bekeerd.

de Bree | 24-04-12 | 16:39

Oud nieuws, Amnesty geeft al jaren af op Nederland en dat is dan ook de reden dat ze nooit een cent van me zullen krijgen.

sitzkrieg | 24-04-12 | 16:39

De posterafplakkers in Utrecht lachen in hun vuistje.

Wobbelplatte | 24-04-12 | 16:38

AI is pas tevreden als élke vrouw onder een kleed weggestopt wordt? Bah !

de Bree | 24-04-12 | 16:37

Amnesty probeert bestaansrecht te houden. De clubkas is zeker aan het slinken?

doskabouter | 24-04-12 | 16:36

-=Grapniveau 5=-
Ik ben homofoob, daarom ik heb ik moeite met een Islamiet.

Kaas de Vies | 24-04-12 | 16:35

Pleur lekker op! stelletje hitsers!
Ga lekker een baan zoeken waarmee je je eigen broek op kan houden!

deraderendraaien | 24-04-12 | 16:34

We zijn echt nog veelste soft voor deze bevolkings groep. Mohameds Jihad zou zwaar bestreden moeten worden, net zoals we de nazis en hun boek bestrijden.(gevaar voor de democratie he....)

roderwitterblauwer52 | 24-04-12 | 16:33

Gaat Amnesty ook aandacht besteden aan christelijke meisjes in Moslimlanden?

rara | 24-04-12 | 16:33

Ik ben dat gezeik eens goed zat.
Niet tevreden hier, lekker oprotten naar land van herkomst en neem die knuppels van AMnesty ook gelijk mee. Jammer die gasten doen doorgaans goed werk.

weedo | 24-04-12 | 16:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken