Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wederopstanding: de GS-Ombudsman

manjaja.jpgBijna Pasen, tijd voor de wederopstanding van de messias. Ja jongens en meisjes, hij is er weer: de GS Ombudsman. Onze eigen Antoinette Hertsenberg en Pieter Hilhorst in één, alleen kost deze geen tonnen subsidiegeld per jaar. Waar hij destijds zo plotseling aan dood ging weet niemand, maargoed, hij is terug. En hoe. Vandaag: de hel die Albert Heijn-service heet. Een Bezorgde Burger mailde ons: "Zondagavond wilde ik boodschappen doen bij de Albert Heijn aan de Jodenbreestraat te Amsterdam. Een berucht filiaal vanwege de vele toeristen, rondhangdaklozen en Schültenbrau-kopende alcoholisten. Het was rond een uurtje of acht en toen ik wilde afrekenen werd ik geconfronteerd met twee lange rijen wachtenden voor slechts twee(!) geopende kassa's. Ofschoon dit filiaal maarliefst 12(!) kassa's heeft, was het voor de teamleiding kennelijk nog niet duidelijk dat er rijen tot ver voorbij het tweede schap stonden, letterlijk tot midden in de winkel. Mensen met soms maar drie artikelen die twintig minuten in de rij moesten staan, dat soort leed. Toen ik eindelijk aan de beurt was, kwam een meisje in AH-uniform een extra kassa openen. Dachten we. Maar nee: 'Ik doe deze niet open hoor!', zei ze. Toen ik daar een cynische opmerking over maakte werd ik door mijn cassiere (één van de twee die dus wel werkten) afgebekt met een 'zo druk is het nou ook weer niet'. Nou vraag ik u GS-consumentenman! Dit kan toch niet? Wat is er gebeurd met de bekende Harry Piekema-service? Waar is de 'meer dan drie wachtenden in de rij? Wij doen er een kassa bij!'-mentaliteit? Is dit soms 'op de kleintjes letten' in uitvoering? Of waren dit zeg maar de bonusaanbiedingen en ik de joker? Ik hoor graag van u, GS-Ombudsman. Groetjes, Bezorgde Burger die voortaan wel bij de Jumbo gaat shoppen. (Zie ook mijn foto's.)" Beste bezorgde burger, Wat een vreselijk verhaal. Ik als ombudsman doe natuurlijk ook wel eens boodschappen en weet maar al te goed hoe u zich voelt. Regelmatig sta ik met 60 wanhopig kijkende hardwerkende burgers in een rij voor zo'n kassa en is er niemand die iets zegt. Bij de supermarkt leer je pas echt wat voor tragisch inert zombieland Nederland eigenlijk is, zeg ik altijd maar. Ik heb direct na het ontvangen van uw schrijven contact gezocht met de betreffende teamleider van dit filliaal. Een uiterst begripvolle en vriendelijke jongeman die zelf ook niet al te blij was met de situatie. Maar zijn verhaal was verbijsterend, om niet te zeggen zorgwekkend. De teamleider vertelde: "Ik had die dag drie zieke personeelsleden. Alle andere mensen die op de personeelslijst staan wilden niet komen werken. Ze wilden liever van het mooie weer genieten. En dat terwijl ze wel 200 procent krijgen uitbetaald op zondagavond. Ik had dus geen personeel om nog meer kassa's te openen en zit zelf ook met mijn handen in het haar. De mensen die in de winkel lopen hebben geen kassatraining dus die kan ik niet inzetten. Ik begrijp uw ergernis volkomen en hoop dat u wel bij Albert Heijn boodschappen blijft doen." Mooi weer Wel heb ik ooit! "De personeelsleden wilden niet komen omdat ze liever in de zon wilden zitten"! En daar dan als grootste supermarktketen van het land genoegen mee nemen. Dat kán natuurlijk echt niet. Nu breekt wis en waarachtig pardoes mijn klomp. Als ik de baas van de Albert Heijn in deze regio was, zou ik al die personeelsleden op staande voet ontslaan. Mensen met een dergelijk arbeidsethos moet je natuurlijk niet als personeelslid willen hebben. Ik zou zeggen: "Of je komt nu opdagen, of je hoeft nooit meer te komen!" U hoeft als klant natuurlijk niet de dupe te worden van de lamlendigheid van het personeel dat kennelijk liever lui dan moe is. U heeft recht op service, mooi weer of geen mooi weer. Weg met die Jansaliegeest! Daarom heb ik het hoofdkantoor van Albert Heijn om opheldering gevraagd. Ik wilde weten hoe het kan dat een Albert Heijn-filiaal zomaar opeens zonder personeel komt te zitten. Ook wilde ik weten waarom een drukbezocht filiaal, notabene in het centrum van de hoofdstad en een van de weinigen die op zondagavond nog open is, zo slecht is georganiseerd en waarom er dan niet voortdurend een manager aanwezig is die wél een bedrijf kan leiden. Tot slot wilde ik weten waarom de Albert Heijn steeds minder om service lijkt te geven en af en toe klanten lijkt te haten. Bovenstaande ingezonden mail is namelijk exemplarisch voor de staat van 's lands grootste supermarkt, zoals we allemaal weten. Woordvoerster AH-hoofdkantoor Rianne van der Sar, woordvoerder Albert Heijn, laat telefonisch weten: "Op zondag werken onze personeelsleden 'vrijwillig'. Dat wil zeggen dat ze kunnen aangeven of ze wel of niet op zondag willen werken. Als er weinig mensen willen werken en er zijn ziekmeldingen kan de situatie ontstaan dat er te weinig personeel is. Dit is uiteraard niet ons beleid en het moet een incident zijn geweest." "Ons landelijk beleid is er op gericht om in elk van onze 850 fillialen ten alle tijden ten minste één manager in de winkel te hebben. Het zou dus niet moeten voorkomen dat er geen managementslid aanwezig is. Dat het in dit geval wel zo was moet toeval zijn. Een incident. Landelijk zal dit absoluut niet voorkomen, dat wil ik vooral duidelijk maken. ." "Albert Heijn wil graag een persoonlijke supermarkt zijn. Daarom ligt onze focus op drie punten: altijd volle schappen, het vergroten van de zichtbaarheid van ledinggevenden op de vloer door middel van onderscheidende kleding en korte rijen(!) bij de kassa's. In ons communicatiemagazine staat juist deze maand een column van onze directeur die ook deze drie punten benoemt. De onderscheidende kleding die de leidinggevenden meer zichtbaar moet maken, zal binnenkort worden ingevoerd. Dat het nu toch voorkwam dat er lange rijen voor de kassa stonden betreuren wij uiteraard zeer. Het kan ook absoluut niet maar het is lastig op een individuele zaak in te gaan. Het is in ieder geval beslist geen landelijk beleid maar een incident. Wij bieden hiervoor uiteraard onze verontschuldigingen aan." Incidentenpolitiek Welnu Bezorgde Burger, u hoort het. Er is hier sprake van "incidenten". En er zijn "excuses". Daar moet u het mee doen. Interessant aan de uitleg van de woordvoerster is het feit dat er kennelijk "altijd een leidinggevende op de vloer hoort te zijn". Uit mijn eigen ervaring en uit de klachten die ik dagelijks ontvang, weet ik dat dit lang niet altijd het geval is. U kunt gelukkig zelf actief meewerken dit vreselijke AH-euvel te bestrijden door vaker te vragen naar een manager of leidinggevende om uw klacht te uiten. Is deze leidinggevende niet aanwezig, dan is er iets niet in de haak: die hoort er gegarandeerd wél te zijn. Hoe vaker u dus aan de firma Ahold meldt dat er geen leidingevende in uw filiaal was, hoe beter. Klagen helpt kortom. Vraag dus altijd naar de manager, u heeft er gewoon recht op deze te spreken. Aangezien "incidenten" pas ophouden incidenten te zijn als ze vaak genoeg voorkomen, doet iedereen er goed aan het gewoon te melden wanneer er lange rijen voor de AH-kassa's staan of wanneer de schappen leeg zijn. De directeur van AH zelf heeft immers deze maand nog "een column in het communicatiemagazine geschreven" waarin hij belooft voor nóg meer persoonlijke Albert Heijn-klantervaring te zorgen middels de drie eerder genoemde punten, te weten: kassarijen, productaanbod en zichtbaarheid personeel. Dat moet dus wel goedkomen, als zelfs de directeur er een column over schrijft. U kunt er op rekenen dat ook Harry Piekema deze voorgenomen klantparadijsjes binnenkort aan u zal presenteren middels zo'n kek reclamefilmpje. Als het tenminste geen mooi weer is en Harry Piekema liever in de zon ligt. Mail de Ombudsman! Helaas kan ik niets meer voor u betekenen dan u op te zadelen met deze "incidentenpolitiek"-verklaring. Ik ben ook maar een ombudsman die bruggen slaat en verbroedert, maar ik kan waarlijk niet toveren. Laat dit u echter in geen geval ervan weerhouden al uw consumentenklachten naar mij te mailen via het welbekende emailadres of (het liefst met foto's en documenten) naar: [email protected]. Want ik zeg altijd maar: wat Marcel van Dam kon met Exota, kan ik als GS-Ombudsman met klantenhaters en ander servicefalen. Vriendelijke groet, Geenstijl Ombudsman

Reaguursels

Inloggen

Hebben jullie Job Cohen van het verbroederend samen de polonaise wachtend in de rijen van de voedselbank onder het opbeurend gefeestfluit van de afdeingshoofden als omflutsman aangenomen, joenguh?

stemvee | 28-03-12 | 12:36

Dus die klagende lutser gaat in het vervolg helemaal naar de Jumbo in Diemen of Amstelveen fietsen omdat-ie een keertje in de rij staat in een centrum-Appie? Sneu verhaal, sneue topic en sneue reactie van die ombudsman.
Anyways: rot maar snel op naar je Jumbo, ik blijf trouw aan Appie Jodenbree. Prima winkel, en op geen enkele wijze een berucht filiaal. Geloof me: ik kom er dagelijks. En trouwens: als het je daar eens te lang duurt is op zondagavond ook nog altijd de Hema op de hoek open en een eindje verderop avondwinkel Sterk. Dat heb je in een stad.
En als die stakker dan echt nooit in een rij wil staan: gaat-ie toch lekker in de provincie wonen?

Djong | 28-03-12 | 11:58

Albert Heijn. Epische Zaansche Kutgrootgrutter. Enkel en alleen gericht op winstmaximalisatie en gevoelsmarketing. Kwaliteit is kut. Service is below zero. Klantvriendelijkheid en deskundigheid personeel allerbelabberdst. Het is mij een vol-ko-men raadsel waarom mensen als een soort krijgsgevangenen in kolonne zich door de winkelschappen laten jagen met Harrie Piekema als oberfeldwebel. Dan de Jumbo. Ja, het is plaggenhuttenvolk dat er werkt maar wel leuk, vriendelijk en behulpzaam plaggenhuttenvolk. Kut AH

Spinal Fap | 28-03-12 | 11:49

Nog even wat... want mijns inziens, en velen met mij zien dat ook, is het belangrijker dat er veel meer statiegeldautomaten komen. Nu moet ik soms een uur staan wachten omdat mijn voorgangster haar daginkomsten ophaalt door het inleveren van gevonden lege flessen. Dát is pas errug!

Hyppo Kriet | 28-03-12 | 11:36

Tsssssk. tistochwat!

Get a life ... en als het te lang duurt, ga je naar de concurrent? We zijn hier helemaal gek: er wordt een WOORDVOERDER van stal gehaald omdat iemand een rij in een supermarkt te lang vindt.

Nou ja, zal wel aan mij liggen. Als ik AH was, had ik hartelijk gelachen.

xspalm | 28-03-12 | 11:23

Om 8 uur 's avonds van het mooie weer genieten...

krentenkakker | 28-03-12 | 10:53

de Albert Heijn supermarkt in mijn woonplaats heersen ook altijd lange rijen van vaak meer dan 5 mensen met volle karren. Dat doet Jumbo echt stukken beter.

Mijnbescheidenmening | 28-03-12 | 10:42

Jezus wat een gezeur allemaal. Ombudsman voor een ietsie te lange rij bij de kassa...

Ik weet dat je hier alles met een korrel zout moet nemen maarre...

TM | 28-03-12 | 10:29

Tip. Werkt bijna altijd.
Roep hard. "Is vanaf de derde in de rij gratis boodschappen ook hier"?
Moet je zien hoe snel er een kassa bij komt.

Boomschade | 28-03-12 | 09:34

"Mensen met soms maar drie artikelen die twintig minuten in de rij moesten staan"
.
Sinds wanneer is het aantal artikelen dat je koopt bepalend voor hoe lang je in een rij zou mogen staan?

Bytemaster | 28-03-12 | 09:04

welke pauper gaat er ook op zondagavond naar een supermarkt? Dan bel je toch de pizzalijn?

maraboe | 28-03-12 | 08:38

Het is "te allen tijde" maar dit terzijde.
Die 200%, daar houd je naar verhouding weinig van over. Wordt extra belast dus ik zou ook lekker op het terras gaan zitten.

Willem VanDer Decken | 28-03-12 | 08:06

GS schrijven over lange rijen bij de AH.
GS maakt er een lollig stukje over, hulde hoor.
Maar die roeptoeterende mafkees van een klant!
Hoe van der laak ben je dan zeg!
Sukkel!!!!!!!

2emeREP | 28-03-12 | 08:02

@A.Th. | 28-03-12 | 01:26 |
Joris wat een taalkundige ramp. Sorry voor al de fouten.

A.Th. | 28-03-12 | 01:32

@hotnot | 28-03-12 | 00:34 |
Er is geen technische oplossing voor dit probleem, tenzij je veel meer voor je kropje sla wilt gaan betalen. Soms dan onstaan er stuwmeren aan klanten aan je kassa, en die treden op op het moment dat er ook files op de snelweg staan. het is gewoon niet anders. Het enige wat je er aan kunt doen is als klant proberen de situatie met je brein proberen te begrijpen, en relaxet trachten te zijn. Heb je haast? Kom dan eerder, of later, of fuck you met je haast. De kassa ... is lopende. band. werk.
Ik geef toe, vele kassières maken er een potje van, en snappen de andere kant ook niet, zoals fietsers auto's niet snappen. Is waar. Maar er zitten er ook tussen die wel hun hart bij de klant hebben, en trachten de stuwmeren aan debielen zo efficient mogelijk trachten weg te werken, tewijl ze ook naar de belangen van de baas kijken, en de belangen van de klant.
Het is vaak eem opeenstapeling van van belangen die om de hoek komt kijken die de kassarij verklaart, en de SHIT die kassameisjes vaak over zich heen krijgen gestort is meestal onverdiend.

Meestal kunnen zij daar niet goed mee overweg, vanwege hun hun beperkte opleiding of levenservaring; zij leren daar keiharde lessen.
Ik vraag aan eenieder - en geef graag het voorbeeld elke keer dat ik aan de kassa sta - om wat geduld te hebben met de beperkingen van de kassière, want zij kan het vaak ook niet helpen dat het een zooitje is.

Ik bezie het als volgt: de supermarkt is net als het bos waar ik mijn eten uit de boom moet schieten en uit de grond moet graven. Daar ben ik de hele dag voor bezig. Soms gaat dat vlot, soms kom ik met niks thuis. Maar is thuis mijn voorraadkast leeg? Nee. Want ik ben mens en ik heb geleerd om die te bevoorraden.
Voor mij is er dus geen reden om te kankeren op dat jonge meisje aan het begin van de rij die onze gevonden producten op beschaafde wijze tracht te verwerken. Zij heeft gewoon een baantje, en jij hebt geen directe nood.

En voor wat jouw idee van 'thirdworld patterns' oplossing: de mensen daar hebben een ander 'ritme'; de rij voor de kassa boeit niet zoveel.
Soms kunnen problemen eenvoudig worden opgelost. Sommigen noemen het 'links', en ik noem het 'praktijk'. Gewoon je beurt afwachten.

De rij voor de kassa is bijzonder democratisch: ieder heeft en krijgt zijn stem.

A.Th. | 28-03-12 | 01:26

Weet je wat ook helpt buiten gearticuleerd janken... Ergens anders je boodschappen doen. Laat de goede oude kapitalisme zijn werk doen!
You snooze, you lose!

Ombudsman,
Een top staaltje klantenservice hier; Empathie, verwantschap, de verontwaardiging, praktisch probleempje aanpakken door meteen naar de top te gaan. Wow topperje!

Toch een vreselijke en mensonterende ervaring!

WTFisFTW?! | 28-03-12 | 01:15

Nou ja, dit topic lijkt eigenlijk een beetje op een advertentie van appie, ( het maakt niet uit wat er over je gezegd word, als er maar... ). Dit kassaleed komt bij meerdere supermarkten voor, en soms merk je dat het personeel er wel is, het duurt alleen te lang voor ze op hun post zijn. Je moet niet te vroeg zijn met meer personeel de winkel in te sturen, maar te laat gaat nooit goed. En als je op elk moment weet hoeveel mensen er in je winkel rondstruinen, kun je betere beslissingen nemen.

hotnot | 28-03-12 | 01:01

hotnot | 28-03-12 | 00:34
Natuurlijk wordt u gelezen. We zitten allemaal met een trillende vinger te F5'en.

Techniek gaat niet per se helpen. Wat ik vaak merk is dat een bepaalde cassiere (meestal de jongste) de aandacht trekt van een collega cassiere met een beleefde opmerking of er niet een andere kassa geopend moet worden. Wat vervolgens steevast in eerste instantie verkeerd wordt ingeschat door de betreffende collega door vooral niet direct te reageren maar dat meisje die vraag drie keer te laten herhalen (misschien orders van de baas om vooral niet te snel hulp in te roepen?). En het duurt. En duurt. Duurt lang. Laaaannnnggg. Want iedere wachtende klant snapt dat ze er toch wel een kassa bij moeten openen. Net als de jongste telg.

Wedstrijdkrokodil | 28-03-12 | 00:48

hotnot | 28-03-12 | 00:34 |
Met de bonus- en airmailskaarten weten ze al veel, maar idd van een spitsuur op zondag aan de kassa hebben ze nog geen kaas gegeten.

Het verbaast mij ook iedere keer weer dat mensen op zondag hun boodschappen moeten doen, waar ze 6 dagen in de week van 9.00 tot 21.00u de tijd voor hebben.
Mogelijk iets met last moment bonuskoopjes en 35% korting vanwege houdbaarheidsdatum te maken.

Het Zeeuwse Meisje zit er goed ingebakken...

Strangetown | 28-03-12 | 00:48

@hotnot | 28-03-12 | 00:34 |
Is gelezen en begrepen en gewaardeerd.

A.Th. | 28-03-12 | 00:37

Ik betwijfel of mijn bijdrage ooit gelezen gaat worden door al de mensen hierboven, maar goed: er moet een technische oplossing komen voor dit probleem. Wat geregeld voorkomt: wisseling van dienst, koffie dan wel lunchtijd; er zijn momenten met minimale bezetting. Dan ziet een manager of teamleider dat de rijen aangroeien, en moet er hals over kop personeel bijmekaar geraapt worden voor de kassa's. Er is een gemiddelde tijd dat een supermarktklant binnen is. Maar de supermarktbaasjes hebben absoluut geen idee hoeveel klanten er op een bepaald moment binnen zijn. De EU zou supermarkten moeten verplichten een telsysteem te installeren, dat bijhoudt hoeveel mensen binnenkomen, en tellen hoeveel er weer uitgaan ( bij het afrekenen ) Zoiets is heel simpel te installeren, het voordeel is, dat je dan al van tevoren weet hoeveel klanten je aan de kassa's kan verwachten na afloop van de gemiddelde verblijftijd.
In landen met "thirdworld patterns" bestaat dit probleem niet, daar zit veelal een rij kassadames de klanten op te wachten, en word je onmiddelijk geholpen.

hotnot | 28-03-12 | 00:34

Zeg eens bezorgde burger, als je wel de tijd hebt om dit soort onzinstukjes in te tikken en op te sturen, dan kun je ook wel even op een zondag, bij een Appie in hartje Amsterdam (je zoekt het ook wel op nietwaar?) in de rij wachten zeikerd!

Mongoose | 28-03-12 | 00:34

@Strangetown | 28-03-12 | 00:16
Dat heet in beschaafd nederlands: money downloaden en gewoon doorlopen (of: crepeer and go to hell).

A.Th. | 28-03-12 | 00:30

Bert! Ik had obstipatie en m'n band was lek vandaag! FML. Lees m'n blog!

N=1 | 28-03-12 | 00:26

Die dooie ombudsman moet Jezus tegen het lijf zijn gelopen, die riep: "Sta op en ga weer dood!"

Strangetown | 28-03-12 | 00:16

Godverdomme vanavond bijna een half uur in de file gestaan bij de Brug/A4. Slechts 1 rijstrook open. En waarvoor?. Geen ongeluk, geen enkele BAM-medewerker voor wegonderhoud, niks. Nada. Fuck. Val deaud klootzakken.

ad melkert | 28-03-12 | 00:02

@Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 23:40 |
Nog leuker is om artikelen bij een ander in de kar te plaatsen ... als winkelmedewerker ....... Mwahahahaha ..... dat heet nou 'downloaden' .....

A.Th. | 28-03-12 | 00:01

A.Th. | 27-03-12 | 22:45
Het mooiste is nog om te stelen. Niet echt stelen natuurlijk, maar door ongemerkt het scheidingsbalkje op band zo te verplaatsen dat een product van je voorganger of achterbuur bij jouw boodschappen gerekend wordt. Dat moet je natuurlijk alleen doen als je het product ook echt wil hebben. Maar soms wordt je pas in laatste instantie op ideeën gebracht. Een een stukje kaas proeft driemaal zo lekker als je weet dat iemand anders die moet missen.

Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 23:40

Hé Bezorgde Burger, rot donder straal een eind op met je luxe problemen.

--neus-- | 27-03-12 | 23:31

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 23:20 |
Met zulke leuke grappen kan ik begrijpen dat jou hele familie aan de drank is.

*Doet nieuwe topic en blik open*

A.Th. | 27-03-12 | 23:27

@A.Th. | 27-03-12 | 23:15 | + 0 -
Ja, hij staat in de gang.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 23:20

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:50 |
Ik blik altijd ad random naar mogelijke bobbels en de mogelijkheden daartoe, en sla ze tevens aldus achterover.
Ik weet niet wat ik daar mee wil zeggen.
Vraagje, heb jij een wit paard?

A.Th. | 27-03-12 | 23:15

@prince | 27-03-12 | 22:49 |
Als ik het goed begrijp dan ben jij boven de 16, wat een pak van mijn hart is, want anders dan wil iedereen mij in de cel gooien voor het kijken naar of praten met mensen die dat mogelijkwijs niet zijn, wat ook weer discriminatie is. Maar dat terzijde, lieve prince.
Mijn advies is om openlijk bij de kassa iets in je tas te stoppen, zodanig dat de kassatrol het ziet en gaat gillen. Maak vooral veel stennis, dan krijg je ook nog een stel beveiligers over je heen. Als extra tip, laat je AK47 thuis, zeker als je wilt dat ze je lekker fouilleren.http://nl.wikipedia.org/wiki/Fouilleren

Succes en met hoogachting,

A.Th.

P.s.
Heb jij een wit paard?

A.Th. | 27-03-12 | 23:08

*pakt prince's bier*

de grote Anti | 27-03-12 | 23:03

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:55
als je maar van mijn bier af blijft

prince | 27-03-12 | 23:01

@miko | 27-03-12 | 22:18 |
Zouden wij dan toch arrogant en lui zijn?
Het zou kunnen,want aziaten kun je met hun pruttelende dingetjes nooit bijhouden als je enig verstand bezit.

de grote Anti | 27-03-12 | 23:00

@prince | 27-03-12 | 22:52 | + 0 -
Haal ik al het kaas er uit en ga ik zelf in de tas zitten.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:55

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:50
en dan?

prince | 27-03-12 | 22:52

@prince | 27-03-12 | 22:49 | + 0 -
Ik controleer dan met norse stem en blik altijd ad random tassen van mensen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:50

@A.Th. | 27-03-12 | 22:45
mijn tas is nog nooit gecontroleerd, wat ik jammer vind en ze vragen nooit naar mijn leeftijd wat ik dan weer discriminatie vind!

prince | 27-03-12 | 22:49

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:47 | + 0 -
Er komt ook veel kwaad uit.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:47

@ Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:41
Eens. De weerzin in de panelen jegens Amsterdam valt ook op, overigens.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:47

@bello | 27-03-12 | 22:22 |
Geachte Wedstrijdkrokodil, feli! Dat was dan een mooie afhandeling van een strijd op leven en dood in de kassarij. Maar laat ik je nog een paar tips geven.
Goedemiddag zeggen met een glimlach helpt (ik ben zelf kassaklootfiool geweest), en een beetje slijmen. Eens per week in bad gaan helpt ook. (Die sloeries houden er niet van als je een uur in wind stinkt, maar vraag mij niet waarom).
Slijmen bij navolgende klanten met minder boodschappen helpt ook, door hun geld te geven om jou boodschapje over te nemen. (Glimlach, hese en zwoele stem).
Scheer je haatbaard af. Het helpt, net als badderen. AK47 kun je omhouden, dat maakt altijd indruk op die stomme trutten, al moet je wederom niet vragen waarom.

Mijn techniek aan de kassa is altijd om verwarring te zaaien en aan te pappen met het personeel. Zeg dat ze de kassabon mogen behouden al gedenkwaardig moment van jullie moment, en ze controleren nooit meer je tas, maar laten je gaan met een glimlach.
En wat is er meer waard dan de glimlach van de kassière?

Hoogachtend,

A.Th.

A.Th. | 27-03-12 | 22:45

@eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 22:39 | + 0 -
Dag ombatsman.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:43

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:39 | + 0 -
Het is wel Amsterdam wat de klok slaat, ik vind dat niet erg, maar zulke marginale problemen van de stad Amsterdam worden uitgelicht, het valt op. Af en toe kaart ik het aan, daar net nog iets over een of ander blaadje uit Amsterdam. Lekker belangrijk.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:41

Ik ga batsen, out!

eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 22:39

@ Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:34
Mwoah, zitten soms fraaie dingen tussen. Maar écht begrijpen doe ik het vrijwel nimmer; dat gezanik over Amsterdam altijd.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:39

Lekker belangrijk!! AH is een topwinkel, ga eens in een buitenland (België) winkelen. AH, ga zo door. Al die lutsers die goedkoop willen winkelen en naar de AH gaan, pak liever de Aldi. Losers.

massaal | 27-03-12 | 22:38

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:21
Had ik ook eerst maar echt, dat went!

prince | 27-03-12 | 22:36

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:32 | + 0 -
Wel een goed idee van hem.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:34

@ Kopvod | 27-03-12 | 22:17
Baarlijke nonsens.
Jij grijpt dit stukje weer aan om opzichtig te zaniken over Amsterdam.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:32

Beste ombudsman,

kunt u ervoor zorgen dat Kaas misschien wat minder bier snuift? Zijn reactiesnelheid begint zorgelijke vormen aan te nemen.

Dank u

Armin Langbaard | 27-03-12 | 22:31

@ miko | 27-03-12 | 22:21
Helder. Het is ook een lang stukje.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:31

@bello | 27-03-12 | 22:22 |
Eindelijk iemand die mij begrijpt! Ook als is het met plaatjes. Zeg, zullen we gaan winkelen?

*Zoekt panties*

A.Th. | 27-03-12 | 22:28

of Jeroen de Kreek.

SamKoeman | 27-03-12 | 22:23

A.Th. | 27-03-12 | 21:57
Die kans is al verkeken vrees ik. Ik legde het meisje nog uit dat ik graag 50 cent extra over heb voor een biertje dat gekoeld is, met de bedoeling voor vrijwel directe consumptie. Als het blikje geschud is dan wordt ik onder gespoten. Dus ik vroeg haar hoe ze het zelf zou vinden om onder gespoten te worden. Puur om begrip kweken. Toen werd de manager er bij gehaald. Gelukkig kon ik de boel zo om lullen dat die na een preek van mij keurig mijn blikje ging omwisselen voor een stabiel exemplaar.

Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 22:23

Ik denk dat Francisco van Jole de ombudsman is.

SamKoeman | 27-03-12 | 22:22

A.Th. | 27-03-12 | 22:02 | + 0 -

Ah, pump- action shotgun. Zeg dat dan. En nee Tv doe ik niet meer, DVD ' tje en interwebs, radio. TV vind ik allerminst boeiend.

bello | 27-03-12 | 22:22

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:39
Nu ja ik begon te lezen maar ben afgehaakt bij'toen ik wilde afrekenen werd ik geconfronteerd met twee lange rijen wachtenden voor slechts twee(!) geopende kassa's. Ofschoon dit filiaal maar liefst 12(!) kassa's heeft,
En vroeg me toen af wie de ombudsman bij gs zou zijn.Van dam leek me wel een goede.Ook zo zuur.Want laten we wel wezen hoe sneu kun je zijn met klachten over een lange rij op een zondag.

miko | 27-03-12 | 22:21

@prince | 27-03-12 | 22:20 | + 0 -
Gaan ze weer aan me zitten enzo, heb ik geen zin in.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:21

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:10
Heb ik ook met mensen maar zo'n GSup kan je denkbeelden weleens verzetten.

prince | 27-03-12 | 22:20

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 22:09
okee, en dat is best begrijpelijk.

prince | 27-03-12 | 22:18

@de grote Anti | 27-03-12 | 21:37
Derde wereld niveau? Nergens zo een goede service als in de derde wereld.Vooral chinezen.Van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.

miko | 27-03-12 | 22:18

Ik mag toch hopen dat notabene de woordvoerder niet echt 'ten alle tijden' zei?

Hitman | 27-03-12 | 22:17

@Pa Cartwright 22:01
Uw reactie is ook obvious. Net zoals negentig procent van alle reaguursels onder elke willekeurige pennenvrucht van onze huichelaars op de redactie.

Kopvod | 27-03-12 | 22:17

@A.Th. | 27-03-12 | 22:16 | + 0 -
Dit verklaart een hoop.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:17

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:32
Dichtblijven en dan gezeik horen dat ze dicht zijn.Stoppen met zeiken en gewoon de winkel niet meer bezoeken.

miko | 27-03-12 | 22:16

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:03 |
Als je dat schrijft krijg ik het benauwde gevoel dat jij me persoonlijk kent. ... In welk geval ik over een kwartier bij je aan de deur sta om een tientje te lenen, want zoveel mensen weten dat niet. Of anders een enorme vette spliff te roken, en 3 uur in de ruimte te lullen, wat hetzelfde is.

A.Th. | 27-03-12 | 22:16

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:00 |
Het is een pak van mijn hart om dat te lezen, zijn we eindelijk af van dat gezeik.
Maar ik dacht dat stormageddon dat had verkocht op e-bay, en dat ingewisseld voor een fles rosé?

A.Th. | 27-03-12 | 22:11

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 22:09 | + 0 -
Ik heb hetzelfde met mensen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:10

@prince | 27-03-12 | 21:59 |

Twitter is niet voor mij. Wij passen niet bij elkaar.

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 22:09

De autorijdende hardwerkende burger wordt teveel gepest. Maar ga je met het onrendabelen vervoer zoals ik word je nog meer gepakt. Kan de ombudsman daar niet iets aan doen behalve dan aan zijn pijp lurken ?

websenior | 27-03-12 | 22:05

Zondagavond wilde ik boodschappen doen *** te Amsterdam
---
Denk eens na idioot,
Iedereen zonder hersens doet dan boodschappen waarvoor ze zes dagen de tijd hebben gehad, maar die ze dan ineens "vergeten" zijn.
En ga nou niet lopen janken dat je hard moet werken of zo. www.albert.nl/display.do?page=home
Uw echte ombudsman; da wizard...

da wizard | 27-03-12 | 22:05

@ A.Th. | 27-03-12 | 22:02
Bedoel je niet zo een T-shirt gun?

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:03

@bello | 27-03-12 | 21:52 |
Gewoon. Pompgun. Zo'n rifle what je ook ziet in amerikaanse films waarmee iedereen boodschappen daar schijnt te doen bij het pompstation. Eeeeh, je hebt toch wel een TV? Plaatje. fc00.deviantart.net/fs12/f/2006/330/7/...

A.Th. | 27-03-12 | 22:02

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 22:00 | + 0 -
Heb je foto's voor mij van vorig jaar?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:02

Btw, ik heb schijt aan het nieuwe topic.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 22:01

@ Kopvod | 27-03-12 | 21:59
Jeuh, de Amsterdamkaart. Obvious.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 22:01

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:55 | + 0 -
Ik heb het boek al op.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 22:00

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:58
In ieder geval prettiger om naar te kijken, no offence! :)

prince | 27-03-12 | 22:00

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:57

De foto's verkoop ik aan de Candy, net als vorig jaar.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 22:00

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:57
Ik zou twitter overwegen

prince | 27-03-12 | 21:59

@de grote Anti | 27-03-12 | 21:58 | + 0 -
Aha. Het is nu een stuk duidelijker.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:59

Moet je maar niet in Amsterdam wonen. En al helemaal niet in Amsterdam naar de supermarkt gaan.

Kopvod | 27-03-12 | 21:59

@prince | 27-03-12 | 21:55

Veel beter, mijn hoofd is een beetje een vergiet momenteel en daarbij is die niet nader te noemen guurster vast veel liever dan mij:-)

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:58

@ neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:56
Is er ook Chablis?

Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:58

Verplichten mensen op zondag te werken, neoliberale spetterpoep.

Krulsnor | 27-03-12 | 21:58

@Kaas de Vies
Sarcasme en ironie beste Kaas.. Soms voel ik mij ontdeugend en zeg de waarheid,maar meestal niet.

de grote Anti | 27-03-12 | 21:58

@de grote Anti | 27-03-12 | 21:53
Hier sinds 1970 maar ik heb gewoon respect voor die jongens en meisjes achter die kassa's!
Is gewoon een baan en die mensen hebben we ook gewoon nodig.

prince | 27-03-12 | 21:57

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:50 |

Welke locale media moeten we volgen om de daaruit voortvloeiende calamiteiten te kunnen oppikken?

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:57

@Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 21:44 |
Beste Wedstrijdkrokodil. Wat een drama, wat een drama, het is hemelstergend wat U moet ondergaan. Mijn advies is om de kassière (vermits -20) te verleiden en met kind te schoppen en haar daarna te dumpen als een baksteen.
Dat zal ze leren om met jouw welverdiende bier te smijten.
Mocht ze het daarna nog niet snappen, dwing haar dan ook om naar voetbal te kijken, dat is meestal afdoende.

Hoogachtend,

A.Th.

A.Th. | 27-03-12 | 21:57

Heb ik met veel moeite 8 kratten bier in de winkelwagen gehesen, moet ik bij de kassa in elk krant op 1 flesje een rode sticker "Betaald" plakken.

CoffeePatch | 27-03-12 | 21:57

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:52

Alleen als hij zijn bad en gesigneerde Peggold boekje meeneemt.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:56

@de grote Anti | 27-03-12 | 21:53 | + 0 -
Van mij mag je alles doen met je zuurverdiende centen waar je recht op hebt. Maar ik snap de logica niet met "het beste voor hebben" en "ergens recht op hebben".

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:56

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:53
Vandaar dat ik je al zei dat ik soms wat crosstalk had met niet nader te noemen guurders!:)

prince | 27-03-12 | 21:55

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:52

Je mag anoniem komen en/of met een burka aan met stelten, geen probleem, als je het gesigneerde boek van kereltje maar meeneemt als bewijs dat je de enige echte Kaas bent.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:55

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:52
Nee, die stinkt te veel die gast.

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:55

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:53 | + 0 -
Werk je ook in de AH?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:55

@prince | 27-03-12 | 21:50

Ow shit, ik bedoel natuurlijk 21 april.

Beetje druk hier, ben nog andiearbeit en mijn kop loopt een beetje over.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:53

@prince | 27-03-12 | 21:41
Ja,ik smijt ook meestal wat geld neer en bedank het kassameisje voor het wisselgeld,maar ik heb daar recht op omdat ik al 34 jaar lang het beste voor heb met dit land.
*since 1978*

de grote Anti | 27-03-12 | 21:53

@ neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:50
Mag Kaas ook komen dan?

Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:52

A.Th. | 27-03-12 | 21:46 | + 0 -

Mja, eerder schapjes doen is niet altijd mogelijk en van leuke tieten voorziene heren zie ik daar nooit eigenlijk, alhoewel mijn voorkeur zowiezo uitgaat naar vrouwlijk gewiebel.

Enne... wat bedoel je met een pompgun?

bello | 27-03-12 | 21:52

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:50 | + 0 -
Mag ik een burka aan met stelten? Ik wil zo onherkenbaar mogelijk blijven.

Of mag ik anoniem komen

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:52

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:49
Hulde, mooie tegel!

prince | 27-03-12 | 21:52

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:49

Guurders weekend/bijeenkomst, heb je je nog niet opgegeven?

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:50

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:48
Euhm????? 24 april?????

prince | 27-03-12 | 21:50

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:49 | + 0 -
Je moet wel toegeven dat je soms wel een beetje een snikkel kan zijn.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:50

@prince | 27-03-12 | 21:48

Het kan nog, we hebben nog een 9 maanden te gaan, het zal vast een mooi kind worden.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:49

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:41
Ah... je bent er weer übertroll? Je weet waar je al die plusjes kunt stoppen hè? Daar waar bij jou absoluut geen licht komt. Verzamel ze allemaal joh.

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:49

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:48 | + 0 -
GSup, was da?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:49

@A.Th. | 27-03-12 | 21:46 | + 0 -
Ik leg altijd 2 kiwi's tegen een komkommer aan, en dan er verwonderd naar kijken, luid schreeuwend. HIJ LIJKT NOG OOK.

Nou geen moeders met kinderen in mijn buurt meer.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:48

@prince | 27-03-12 | 21:46

Heeft Quid je die nog niet gegeven?

Zo niet dan krijg je hem op 24 April tijdens de GSup.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:48

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:41
Shit, vergeet hem helemaal te plussen:(

prince | 27-03-12 | 21:48

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:40 | + 0 -

Wel als je net doet alsof je een blindengeleidebello bent. ( en netjes in bad bent geweest)

bello | 27-03-12 | 21:47

@De zorgverzekeraar N | 27-03-12 | 21:41
Nah, idd, zulke dingen zie je dan voor en achter je!

prince | 27-03-12 | 21:46

@bello | 27-03-12 | 21:39
Tip 1: Ga eerder boodschappen doen.
Tip 2: Neem een pompgun; dit lost een hoop problemen op en is tevens lollig.
Tip 3: Concentreer je intens op rondwandelende tieten, en je ziet die kudtkarretjes niet meer.
Tip 4: Begin een conversatie over komkommers met van leuke tieten voorziene dames (of heren, als het zo uitkomt) en laat je meeslepen in een dramatisch liefdesavontuur.

Succes, en doe een postje over de resultaten, want ik ben reuze benieuwd.

A.Th.

A.Th. | 27-03-12 | 21:46

@neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:40
Was dan zeker dat kratje wat ik nog steeds van je tegoed heb?

prince | 27-03-12 | 21:46

Een klaagzang over de lengte van een rij bij een supermarkt in de hoofdstad op Neerlands meest gelezen en meest taboedoorbrekende/zure (doorhalen wat niet van toepassing is) blog?
Een beter omen voor De Grote Depressie kan ik me haast niet voorstellen.

mygfisbrazilian | 27-03-12 | 21:45

Beste ombudsman,

Laatst werd ik berispt omdat ik acht artikelen bij de snelkassa wilde afrekenen i.p.v. de maximaal toegestane zeven artikelen zoals aangegeven op een bordje boven de kassa. Het ging om kuipjes kattenvoer en blikjes bier. Wetende dat ik geen poot had om op te staan heb ik vriendelijk gehoorzaamd door in een andere rij te gaan staan.

De volgende dag zag ik mijn kans op wraak schoon doordat ik opmerkte dat er een klein jong kassa-meisje achter diezelfde balie stond en de 16KG-voordeelverpakkingen kattengrind in de aanbieding waren. Dus die heb ik alle zeven op die balie gesmeten. En nog vriendelijk gevraagd of het toegestaan was om er nog een pakje sigaretten bij te bestellen.

Sindsdien smijten ze steeds met m'n blikken bier die ik in de supermarkt uit de koeling haal (dus bedoeld voor directe consumptie, anders zou ik er om lachen) en wordt het aantal zegels steeds vaker afgerond naar beneden. Wat kan ik het beste doen?

Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 21:44

De Geenstijl Ombudsman kan overigens ons allemaal redden van de haatuitingen van de Jolos/Vara/Ntr/Nos/PvdA/GL/D66 haatzuilen, GSOBM, u is onze redding.

smdyasc | 27-03-12 | 21:44

@A.Th. | 27-03-12 | 21:39

Ah, u doet ook mee met de kuddo neutraal actie? "Hou de lul op nul"

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:43

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:38
Nee, Wilders nog niet maar GS besteedt er nu toch aandacht aan?

prince | 27-03-12 | 21:43

En toch iedere zondag weer gaan, hè. Dit is geen klager; dit is een masochist.

boasatlas | 27-03-12 | 21:42

@de grote Anti | 27-03-12 | 21:37
Wat ik hier in 020 meestal meemaak is boze baardmeneer die een stapel geld uit zijn kontzak haalt(meestal veel) Daar een paar briefjes uithaalt en dat neersmijt vlak voor de kassa, een dankjewel en fijne dag verder komt daar meestal niet aan te pas.
Meestal praten ze daar helemaal niet bij, lijkt wel een geheim ritueel.

prince | 27-03-12 | 21:41

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:31

Al die plusjes die je tegenwoordig extragraties krijgt?

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:41

@A.Th. | 27-03-12 | 21:39
Ben je jaloers dan omdat wij momenteel meer bloemen op de Floriade hebben als die hele kudt bollen streek van jou bij elkaar?

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:41

Toevallig was ik zondagavond ook bij de AH in de Jodenbreestraat, lekker weer dus ff een kratje Grolsch halen. Staat die Bert Brussen een stennis te schoppen dat ze geen Schültenbrau verkopen. Door die zeikstraal heb ik mooi 20 minuten van gratis cabaret kunnen genieten.

neemjemoederindemali | 27-03-12 | 21:40

@bello | 27-03-12 | 21:39 | + 0 -
In de AH mogen geen bello's komen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:40

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:31 |
Leuk om jou ook weer hier te verwelkomen, Holz. Weet je wat pas echt zorgwekkend is? Dat ik vanmiddag zin had om in Limburg te zijn. Gelukkig hield de gedachte aan jou verdere ontwikkeling van deze dwaling tegen ... heb je toch nog een goede daad begaan, zonder het te weten! Plusje!

A.Th. | 27-03-12 | 21:39

Ombudsman: waar ik echt hoge bloeddruk van krijg bij de Appie zijn die drollige mini-winkelwagentjes die beschikbaar zijn en dus door bakfietsmutsen aan hun kudtkinderen in gebruik worden gegeven omstreeks 17:15, aldus de halve winkel al brabbelend blokkerend terwijl mama een kwartier lang aan het bedenken is wat voor merk soepstengels ze voor ' haar mannetje' gaat meenemen.
Is het acceptabel als ik dat kudtkind vermaan, of kan ik mama gewoon een rotschop onder haar drilreedt verkopen ter retaliatie?

Graag uw advies.

bello | 27-03-12 | 21:39

@ miko | 27-03-12 | 21:16
Ik zeg niets. Ik vroeg je iets. En daar heb jij een bevredigend antwoord op gegeven.

Jij plempt een fipo op een stukje dat je niet gelezen hebt, ach het mag.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 21:39

@prince | 27-03-12 | 21:34
Dat er maar twee van 12 kassa's geopend waren. Heeft Wilders al getwitterd? Werden er al kamervragen gesteld? Heeft CNN het verhaal al opgepikt? Allemaal vragen... zucht.

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:38

Wat dit epistel eigenlijk wil zeggen is dat wij het strondtziek zijn dat onze supermarkten tegenwoordig op 3de wereld niveau moeten draaien wegens jah,vul zelf maar in.

Daarom vermijd ik alle winkels met een overdosis fatimas en kinderwagens bij voorbaat.Boodschappen uitladen gaat gepaard met gehijg en gepuf,pincodes doen het nooit,en de ze verwachten ook nog dat het kassameisje 'dankjewel' zegt.Alsof het haar focking winkel is.

Adieu.

de grote Anti | 27-03-12 | 21:37

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:33
Ja wat rotte kaas die ik van jou gekocht heb. Maar alleen als ie ook over water kan lopen.

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:35

@A.Th. | 27-03-12 | 21:33 | + 0 -
Tenzij iedereen die app heeft, dan sta je alsnog in de rij, terug naar de tekentafel met je idee.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:35

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:31
Wat is zorgwekkend?

prince | 27-03-12 | 21:34

@Hölzenbein | 27-03-12 | 21:31 | + 0 -
Ga jij nog iets inleveren bij de ombudsman?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:33

@smdyasc | 27-03-12 | 21:19 |
Wat we nodig hebben is een ombutsman-app voor op de smartfoon die we kunnen laten zien zodra we bij de kassa zijn aangekomen; alle boodschappen gratis, anders komen er klachten bij GS ...

GS miljardenbedrijf, en nooit meer in de rij staan. ... Ik wist dat ik briljant was.

A.Th. | 27-03-12 | 21:33

@pascallo | 27-03-12 | 21:27 |

De AH moet gewoon zijn zaakjes op orde houden. Als je open gaat moet je dat met voldoende bezetting doen. Klanten hoeven niet geconfronteerd te worden met de interne plannings- en bezettingsproblemen.

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:32

Nee, het is echt zorgwekkend...

Hölzenbein | 27-03-12 | 21:31

Brussen kondigde dit zondag al op twitter aan. Ga het niet lezen. Een lap tekst van een verongelijkte. #wezijn2dagenverderwordeensvolwassenman

speldenkussen | 27-03-12 | 21:31

gs-ombuttsman is een vrouw?
(veel woorden, geen inhoud, iets met boodschappen en eindeloos klagen en daar dan eindeloos over uitweiden)

damnschreeuwer | 27-03-12 | 21:31

Ik hoorde dat de SGP ombudsman vergenoegd in zijn handen wreef bij het lezen van dit bericht. Viel mij ook op bij de AH op Zuidplein, dat er op deze dag alleen mensen werken, wiens vader ooit een avondwinkel had in een ver land.

Inferi0r | 27-03-12 | 21:29

Er is veel grachtengordelleed als je het weet.

Dr. Mabuse | 27-03-12 | 21:29

@A.Th. | 27-03-12 | 21:25
Ligt er een beetje aan in welk filiaal je staat, zo zijn er filialen waar je wel verschillende hoofddoekjes kan bewonderen.

prince | 27-03-12 | 21:29

moraal van het verhaal; geen boodschappen doen op zondag

polishLuke | 27-03-12 | 21:28

@pascallo | 27-03-12 | 21:27 | + 1 -
Wellicht neem je het iets te serieus, of ik juist niet.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:28

De Geenstijl ombudsman wilt dus mensen van AH dwingen om hun zondag op te offeren, zodat ze afgezeken kunnen worden door zogenaamde burgers? Een gemiddelde AH is zo'n 94 uur per week open, in die tijd zijn er vast wel rustige momenten te vinden waarop je boodschappen kan doen. Overigens is die brave burger die in de rij staat op zondag bij AH op dat moment ook te lui om op zondag te werken. Lekker hypocriet om te klagen over iets waar jezelf ook totaal geen zin in hebt. Als die burger de keuze heeft tussen in de zon zitten of een kassadienst te draaien bij AH op de zondag, dan maakt die burger ook dezelfde keuze.

pascallo | 27-03-12 | 21:27

@Chiant | 27-03-12 | 21:22 |

Blaas Lieshout op en Nederland wordt overlopen door een muitende horde pauperbierdrinkers, Quid voorop!

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:26

Maar wat is eigenlijk het probleem? Als je in de rij staat kun je toch heerlijk en met een dromerige blik naar tieten en lekkere wijven staan staren? Terwijl je met beide handen de hengsels van je winkelmandje in je kruis staat te duwen? ... Je moet alleen oppassen dat je niet gaat spugen voordat je bij de kassa bent, en dan nog ...

A.Th. | 27-03-12 | 21:25

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:15
Tja als mensen dan niks te doen hebben gaan ze hun frustratie uitleven op de vakkenvullers. :)

miko | 27-03-12 | 21:22

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:18
Ik lees daar dat ook Hollandia uit Lieshout komt. Dat zullen we binnenkort wel in een plempsel van @Johnny Quid weer teruglezen.

Chiant | 27-03-12 | 21:22

Volgens mij haalt deze bezorgde supermarktbezoeker een aantal winkels door elkaar, en komt toch al bij de Jumbo, AH of niet. Die 3 in de rij, we doen er een kassa bij is namelijk bij Jumbo, en Schultenbrau komt van de C1000, maar dat is al eerder opgemerkt.

j0shua | 27-03-12 | 21:21

@prince | 27-03-12 | 20:58

jawel he!

overVecht | 27-03-12 | 21:20

@Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:18

hahaha dank je!! Kan ik toch mij weer wat beter verdedigen!! ;-)

overVecht | 27-03-12 | 21:19

Briljante vinding, ombudsman is altijd mee en tegen als het moet en is altijd een juridische bliksemafleider.

smdyasc | 27-03-12 | 21:19

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:16 |
Nu ben je niet meer leuk.

*Scheurt blikje open*

A.Th. | 27-03-12 | 21:19

@miko | 27-03-12 | 21:13
En met een beetje mazzel nog een leuk inkijkje meepikken in het blousje tijdens het inpakken van haar boodschappen:)

prince | 27-03-12 | 21:19

@Chiant | 27-03-12 | 21:13
Bizar gewoon, Douwe Egberts 100% Robusta. Niet te drinken zo vies, twee keer zo duur als in NL en nog verkocht door een onbeschofte verkoopster met een snor. Count your blessings in Amsterdam.

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 21:17

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:16

Huh... zijn we dan toch familie?

overVecht | 27-03-12 | 21:17

Och och och, "ik ga op zondagavond naar de supermarkt en moet nog in de rij staan ook"', het is me toch wat. Als je je hier al zo druk over maakt dat er op dinsdagavond nog een topic op Geenstijl aan te pas moet komen, moet je je toch gaan afvragen waar je prioriteiten liggen in het leven. Je zal maar op zondagavond genoodzaakt zijn te werken en dan nog zo'n lul aan de kassa krijgen ook. Een verwend kutvolk zijn we aan het worden zo.

Ruskin | 27-03-12 | 21:17

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:43 |
Reed Elsevier is aan de macht, dus ik adviseer je om je bieslook te stenigen.

(De schaduw ombatsman).

A.Th. | 27-03-12 | 21:16

TL;DR

Superior Bastard | 27-03-12 | 21:16

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:41
Nee.Teveel tekst over een supermarkt.De dagelijkse frustraties van mensen die boodschappen doen zijn aan mij niet besteed.Maar wat wilde je zeggen?

miko | 27-03-12 | 21:16

@overVecht | 27-03-12 | 21:14 | + 0 -
Bij ons thuis deden we vroeger drankspelletjes.

"Wie het langst kaas zijn grappen kan aanhoren"

Als je me een bats gaf moest je drinken, en dronken dat iedereen uiteindelijk was.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:16

@miko | 27-03-12 | 21:13 | + 0 -
Vandaar dat die dames altijd tegen me aan lopen te zeiken.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:15

Ik heb alleen de lidwoorden geteld, dat ging sneller dan het lezen van het héle verhaal! Ik heb het wel weer uitgeprint, dan kan ik het lezen als ik in de rij sta te wachten bij de kassa van Lidl, Aldi, Jumbo, Dombo, Oeldi en de AH

Hyppo Kriet | 27-03-12 | 21:14

@Chiant | 27-03-12 | 21:09

Ik dacht serieus dat Dommelsch BEER was... Ik mocht dus meerdere keren hetzelfde antwoord geven richting een biertje.

Was echt enorm leuk om te doen trouwens! Kost geen reedt en je hebt er een hoop schik van. Gewoon van elk biertje één flesje kopen en dan op de juiste uitschenk temperatuur laten komen en dan proeven!!

overVecht | 27-03-12 | 21:14

@Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 20:37
Je moet in de rij gaan staan met het lekkerste wijf voor je.Kun je er nog een beetje tegen aan ouwe hoeren.

miko | 27-03-12 | 21:13

@Chiant | 27-03-12 | 20:57

Daar hoef je geen onderzoek naar te doen, hoor. Zo werkt dat in fabrieken. Veel productieketens hebben productiestappen met maar één standje namelijk 'volle bak'. Een ketel, vat of silo moet in een keer leeg, van dat soort dingen. Sowieso wil je in een geautomatiseerd proces een vlakke lijn qua capaciteit inzetten (plannen van resources) en niet temporiseren, stilleggen of omstellen naar andere producten want dit kost tijd en geld, doet afbreuk aan de macht van de grote getallen, ergo hogere kostprijs.
.
Echter vaak is de vraag (of verwachte vraag, ook wel forecast genoemd) naar product x lager als de output van zo'n proces. Het overschot wordt naar andere verpakkingen omgeleid. Defacto nog steeds product x maar dan in verpakking product yt/mz. Dat zijn meestal retail huismerken of merken voor een buitenlandse markt.
.
Het waarom is simpel. Als alles verpakt zou worden in product x verpakkingen zouden overschotten ontstaan en dat is niet goed voor de verkoopprijzen. Los daarvan het risico dat deze voorraden incourant worden. Deze productiemethode is de standaard, de norm, de dagelijkse praktijk.
.
We worden belazerd met veel soorten producten, maar met reden. Zouden ze 'custom' produceren gaan de kostprijzen omhoog en wordt je winkelwagen vele malen duurder.
.
Welkom in de wondere wereld van de consumptie economie :)

Parel van het Zuiden | 27-03-12 | 21:13

@Petrus de Rewa | 27-03-12 | 21:07
Dat bedoel ik dus. U koopt in Oost-Europa hetzelfde merk en etiket, maar niet dezelfde kwaliteit. Want datzelfde A-merk heeft een Oost-Europese fabrikant bereid gevonden om binnen acceptabele (lokaal geldende) marges het product onder het A-merk in de markt te zetten.

Chiant | 27-03-12 | 21:13

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:10
Ik zou er wel meerdere latten onderleggen, voordat er ongelukken gebeuren!

prince | 27-03-12 | 21:12

@A.Th. | 27-03-12 | 21:11 | + 0 -
Niet meer kunnen zitten?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:11

@eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:59 |
Ik zal de eerste zijn die over jou een klacht bij de ombatsman zal indienen als jij ombatsman wordt.

*Denkt na over klacht*

A.Th. | 27-03-12 | 21:11

@prince | 27-03-12 | 21:07 | + 0 -
Ik zou haar doen.

Maar ik leg de lat laag, dan kan ik er sneller overheen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:10

@Mezelf 21:02

Excuus, laptop ging aan de wandel.

Wat ik bedoelde, is dat mensen die daar werken een maximale hoeveelheid dom werk moeten verzetten tegen een loon dat te laag is om van te leven en te veel om van te sterven.

Tot overmaat van ramp hebben ze vooral in de stad dan ook nog eens te maken met zichzelf fantastisch vindende zeikyuppen.

Ik heb meer medelijden met het dikkertje aan de kassa dan met de straatkrantverkoper voor de deur.

Heb respect voor iemand die bereid is dat werk te doen, in plaats van er over te zeuren.

koolteer | 27-03-12 | 21:10

Eerst Jeugdzorg en nu Albert Heijn.
En maar klagen.

de Bree | 27-03-12 | 21:10

@overVecht | 27-03-12 | 21:05
Leuk, zo'n proeverij. Zou ik ook wel eens willen doen.
Maar hoe kon je Dommelsch nu fout hebben? Daar zit meer koolzuurgas in dan in een koolzuurgascylinder van Hoekloos!

Chiant | 27-03-12 | 21:09

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:04
Ja, euh, is het nou een mens of een olifant?
Denk dat ze best wel lief is:)

prince | 27-03-12 | 21:07

@Chiant | 27-03-12 | 20:57
Toch is het niet helemaal zo. Hier in Oost-Europa koop ik A-merken, waarbij de kwaliteit ver achterloopt bij de tegenhangers met hetzelfde etiketje in Nederland. Plus dat de prijs nog eens veel hoger is. Over de kassadames al helemaal niet te spreken. Maar de winkels zijn tenminste allemaal op zondag open.

Petrus de Rewa | 27-03-12 | 21:07

@pius | 27-03-12 | 20:52 |
Liefde kopen van een hoer is anders wel goedkoper en met meer garantie; je vrouw gaat ook nog eens je interieur verbouwen, zagen over de bierconsumptie, je auto in de prak - naar de garage laten slepen, en als het tegenzit krijg je er ook nog eens van die 'leuke' kinderen bij die je stereo saboteren met die kutherrie van ze.

Tenzij je vrouw natuurlijk een hoer is, in welk geval ik niets heb gezegd.

A.Th. | 27-03-12 | 21:05

Ga in Niger vertellen dat je op zondag 20 minuten in de rij moet wachten voor je magnetronmaaltijd. Wat een arrogant volgevreten kutvolk zijn wij toch geworden.

X-es | 27-03-12 | 21:05

@Chiant | 27-03-12 | 20:57

Mee eens ansich... maar na tien reguliere biertjes geproefd te hebben kwamen zij toch als minst lekker uit de bus.

Hier het lijstje trouwens met welke ik goed danwel fout had:

- Dommelsch (fout)
- Heineken (fout)
- Hertog Jan (goed)
- Brand (Goed)
- Amstel (goed)
- Jupiler (Fout)
- Pitt (goed)
- Schültenbrau (fout... dacht dat het Jupiler was)
- BEER (fout, kon het niet plaatsen maar vond het smaakloos)
- Bavaria (fout... dacht dat het Pitt was)

overVecht | 27-03-12 | 21:05

@prince | 27-03-12 | 21:03 | + 0 -
Nee nadat 9 maanden lang grappen over dat mens maken.
De draagtijd van olifanten is 11 maanden.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:04

Chiant | 27-03-12 | 20:57
Kijk maar eens goed naar de houdbaarheid-stempel op diverse producten. Dat wordt meestal gedaan met een grove naaldprinter. Niet ieder afzonderlijk inktpuntje is even rond en even zwart. Daar zitten altijd afwijkingen in. Als je zo'n afwijking opmerkt kun je dezelfde producten van verschillende merken vergelijken. Je ziet dan precies welke producten van dezelfde band kwamen rollen.

Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 21:04

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:58
9 maanden? Ze was dus gewoon zwanger?

prince | 27-03-12 | 21:03

De AH's in Voorburg en Leidschendam kunnen er ook wat van. Ellenlange rijen, maakt niet uit welk tijdstip. Vakkenvullers die met hun matties aan het praten zijn ipv de puinhoop uit het pad te halen. Ik ga wel naar de Hoogvliet, zelfscannen gaat een stuk sneller. Als er tenminste zo'n kassa miep naast staat als er weer eens een foutmelding volgt.

Blotebelg | 27-03-12 | 21:02

In een supermarkt werken is weinig beter dan in de Apple fabrieken in China. H

koolteer | 27-03-12 | 21:02

@eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:59 | + 1 -
Ja ik drink geen bier meer, ik snuif het nu.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 21:01

@Chiant | 27-03-12 | 20:57
Zo gaat dat met meerdere merken.
In mijn branche bv, Spies Hecker, Standox en sinds enkele jaren Dupont (verfmerken).
Zelfde product, ander etiketje.

prince | 27-03-12 | 21:01

Het is Godgeklaagd dat men in het Sodom en Gomorra van Holland überhaupt kan winkelen op de Zondagse rustdag, schande!

Bertus Brulbroek | 27-03-12 | 21:00

@ kaas de vies

LOL! Je bent weer buitengewoon goed in vorm.

* sollicitatie voor Ombatsman overweegt*

eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:59

@overVecht | 27-03-12 | 20:55 | + 0 -
Ik heb geen vrienden.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:58

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:39 |
Met ENDP als ombutsman bij GS heeft GS een aparte ombutsman nodig voor klachten over de ombutsman van GS, Kaas. Kom op, doe even nadenken.

A.Th. | 27-03-12 | 20:58

Personeel in de detailhandel verdient zo wie zo geen drol, en kan altijd komen opdraven wanneer anderen vrij zijn en in de zon kunnen zitten.
Winkelpersoneel, zeker in het Supermarktwezen, zijn jong, krijgen nooit een vast contract, en zijn met 18jr al te oud. Enne, ze spreken hoe kan het ook anders, vaak gebrekkig Nederlands.

Leeuwarder | 27-03-12 | 20:58

@overVecht | 27-03-12 | 20:54
Goed bezig! :)

prince | 27-03-12 | 20:58

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:38 | + 4 -
Men gaat mij nu vertellen dat mijn 1e grap ooit over "die dikke van plus reclame" na 9 maanden uniek is?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:58

@Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:54
Kut he? Als je af en toe een spiegel voor je neus krijgt! :)

prince | 27-03-12 | 20:57

@Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:54 | + 0 -
Luister jij naar je vrouw? Jij hebt gelijk, voorpiepen is kut en zeker voorpiepen bij proxy.

Vind ik leuk om te zeggen bij proxy, slaat nergens op, maar leuk dat ik het vind.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:57

@overVecht | 27-03-12 | 20:48
Dat lijkt me dan een mooie onderzoeksopdracht voor de Keuringsdienst van Waarde. Volg het spoor van het 'Beer' naar de brouwerij en stel vast welke merken nog meer uit dezelfde ketel gebrouwen worden.
Ik heb het in mijn jonge jaren met eigen ogen mogen aanschouwen bij de Philips lampenfabriek in Weert: op een lopende band kwamen alle lampen aan en werden verdeeld door een soort v-vorm. Links kreeg alles een Philips-stempeltje en -doosje (en -prijsje), maar rechts ging er een Hema-stempeltje en -doosje (en -prijsje) op.
Sindsdien geloof ik de paarsebroeken van Unilever voor geen microcent meer. Kwaliteitshuismerken komen gewoon uit A-merkenfabrieken, maar er gaat slechts een ander etiket op.

Chiant | 27-03-12 | 20:57

Ik stel voor dat de bussen met bijstandtrekkers niet meer richting Westland gaan voor voorlichting over zelf je centjes verdienen maar dat er een excursie naar de filialen van AH plaatsvinden. Zullen ze smeken om in de kassen te werk te worden gesteld

kattenfluisteraar | 27-03-12 | 20:56

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:49

Ik vooral omdat het volgens mijn vrienden 'stoer' is... daarom rook ik daarbij ook nog eens.

overVecht | 27-03-12 | 20:55

Dit kan alleen maar in Nederland .
Service ? we gaan toch niet arrogant worden hé meneertje... dan pleur je toch op naar een andere winkel.

hooliganica hollandi | 27-03-12 | 20:55

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:52
U kunt ook proberen in plaats van het douchegordijn de dwangbuis hiervoor te gebruiken.

prince | 27-03-12 | 20:55

Hey ik zie nu pas dat Lijkkie niet in de lijst van overleden geenstijlers staat. Kan dat even aangepast worden?! Die heeft in den beginne toch echt veel werk verzet.

Dlareg | 27-03-12 | 20:54

@prince | 27-03-12 | 20:51

Nope... mw overVecht had bedacht dat degene die ik het lekkerst vond een kratje te halen. Hertog Jan was dat.... staat inderdaad inmiddels wel op zijn statiegeld te wachten.

overVecht | 27-03-12 | 20:54

Ik stond laatst ook diep in de rij van een AH filiaal.
Een van de mensen van het gekkenhuis dat in de buurt zit schuifelde met de rij mee En werd erin gelaten door een jong goedmens.
Ik werd boos en zei dat die meneer de hele dag tijd heeft om bier te kopen (er is dus geen reden om dat in de avondspits te doen).
De goedmens hield stand ondank mijn verweer dat hij voor de hele rij een beslissing nam.
De man rekende af.
3 blikjes......... dr pepper.
Ik vond en voelde mij in mijn recht staan.
Mevrouw EvdD zei dat het gebruikelijk is dat iemand met 1-2 dingen voorgelaten wordt.
Ik vond mezelf een ongelooflijke lul omdat ik iemand de les had proberen te lezen en zowel plank als spijker missloeg.
Wat ben ik toch een selfish hondsvot geworden.

Einde van de Domheid | 27-03-12 | 20:54

@pius | 27-03-12 | 20:52 | + 0 -
Richt je dan je liefdenbrieven aan de hoer, of aan de pooier.

Even Rob Oudkerk vragen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:53

Ik doe mijn boodschappen ook bij deze Albert Heijn en het personeel daar is altijd super vriendelijk, door de centrale liggen is het tussen 5 en 7 wel echt knijterdruk, maar als je 1x in die drukte hebt gestaan voorkom je dat wel in de toekomst. Wat ik echter wel fucking ranzig vind zijn de muizen die ik daar al een paar keer door de winkel heb zien rennen....

De ideale schoonzoon | 27-03-12 | 20:53

Albert Heyn is een criminele organisatie. De firma list en bedrog. Daar boodschappen doen is zoiets als liefde kopen van een hoer.

Dan vraag je erom ook.


pius | 27-03-12 | 20:52

@prince | 27-03-12 | 20:52 | + 0 -
Dat was juist het probleem, dat ik eraf viel.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:52

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:49
Afvallen zou een optie kunnen zijn.

prince | 27-03-12 | 20:52

Ik werk zelf al 11 jaar bij de AH. Uit ervaring kan ik dus de antwoorden die hierboven op de problematiek gegeven worden echt gelezen moeten worden.
Er wilde niemand werken (ze bedoelen niemand onder de 18 jaar) ik zelf zit boven de 23 jaar en kost 3x meer maar wil graag op zondag werken (ze bellen nooit.
Op zon en feest dagen is er nauwelijks een manager aanwezig deze krijgen namelijk geen 200% op zondag zoals de rest maar slechts 10% (zij krijgen wel 6% over hun gehele loonsom standaard). Managers willen dus niet werken omdat ze meer verdienen op normale werktijden.

Littlemob | 27-03-12 | 20:52

@Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:48

Lijkt mij ook... maar ze (gheghe) zat me te bitchen op PowNed.... even een corrigerende tik terug...

overVecht | 27-03-12 | 20:51

@Weeraanmelden | 27-03-12 | 20:46 |
Dopcumenten zijn beschaafde neuqumenten.

A.Th. | 27-03-12 | 20:51

@overVecht | 27-03-12 | 20:48
Mocht je ze daarna wel allemaal leegdrinken? En zo ja, was je erg ziek the morning after?

prince | 27-03-12 | 20:51

Probleem is dat geheel werkend Nederland op dezelfde tijd boodschappen wil gaan doen en de meeste 65+ers ook.
Kunnen ze ons niet een uurtje eerder vrij geven?

Ven1V1d1V1c1 | 27-03-12 | 20:50

@overVecht | 27-03-12 | 20:48 | + 0 -
Ik drink omdat er alcohol in zit.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:49

Tsonge jonge, wat een toestanden *not*. Ik hoop dat eea cynisch is bedoeld anders daalt het niveau hier op GS zienderogen tot huisvrouwengeneuzel 3.0. Welke oetlul gaat sowieso op zondagavond naar een winkel, laat staan naar een supermarkt. Sneu!

de directeur | 27-03-12 | 20:49

Beste ombudsman,

Laatst heb ik mij proberen te verhangen aan een badgordijn van de praxis. Dit brak af, wat moet ik nu doen?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:49

@Weeraanmelden | 27-03-12 | 20:46
Dat moet haast wel, zo slecht schrijft Brussen nou ook weer niet.

prince | 27-03-12 | 20:48

@Chiant | 27-03-12 | 20:40

Nee man... Amstel smaakt goddelijk vergeleken met die meuk.

Serieus onlangs een biertest gedaan met mw overVecht. Zij schonk in...10 verschillende biertjes die we hadden gehaald. Van alles één slok genomen met tussenpauze, water, melk enzo tussendoor. Beer en Pitt kwamen als laagste uit de bus. Had verder Amstel goed geraden, Jupiler én Grolsch uiteraard (vanwege echt identieke smaak). Voor de rest was het vrij pittig maar Pitt en BEER eindigde zonder voorkennis dus als laatste.

overVecht | 27-03-12 | 20:48

@ overVecht | 27-03-12 | 20:45
Onwaarschijnlijk. Maar als ik dlseth_ een béétje weet in te schatten, zou-ie haar wél doen.

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:48

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:45

Jezelf verhangen, altijd kritische en ondankbare consument?

brutus68 | 27-03-12 | 20:48

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:45
U kunt natuurlijk legale stappen overwegen.

prince | 27-03-12 | 20:47

@prince was me voor:
Wat zijn dopcumenten ?
test om te kijken of we het wel gelezen hebben?

Weeraanmelden | 27-03-12 | 20:46

Beste ombudsman,

Na het advies opgevolgd te hebben van prince | 27-03-12 | 20:44 | + 0 - zit er allemaal toner-poeder om mijn dwangbuis, wat kunnen we hier aan doen?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:45

@dlseth_ | 27-03-12 | 20:34

Jij bent dat dikke wijf uit de Plus reclame?

overVecht | 27-03-12 | 20:45

@Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:41
calibreren wil wel eens helpen. M.v.g.prince Bom.

prince | 27-03-12 | 20:44

Beste ombudsman,

Ik wil graag halal-bieslook, maar in mijn biologieboek staat dat bieslook naar de zon toegroeit en niet naar Mekka. Ik wil graag Reed Elsevier aanklagen.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:43

O Leuk! Beste consumentenman, heeft u naast tactische nukes ook en vlammenwerpert? Want noch binnenlandse zaken noch de amba willen serieus iets doen aan een serieus probleem wat serieus hun probleem is maar waar ze serieus de andere kant op kijken.

A.Th. | 27-03-12 | 20:43

Ga daar dan ook niet wonen....

luisindepels | 27-03-12 | 20:42

Beste ombudsman,

Laatst heb ik de toner vervangen van mijn inktjetprinter, nu doet hij het niet maar, althans de teksten die hij nu print vind ik te links. Wat moet ik doen?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:41

@ miko | 27-03-12 | 20:30
Heb je het stuk wel gelezen? 20:30/20:30

Pa Cartwright | 27-03-12 | 20:41

Maar wat zijn dopcumenten?

prince | 27-03-12 | 20:40

Jezus wat treurig dit, was er niks beters om over te schrijven?

Jerry Only | 27-03-12 | 20:40

Zelfscan?

coolnation | 27-03-12 | 20:40

200% van bijna niets blijft weinig.
Als supermarkten gemotiveerd personeel zoeken dan doen ze er goed aan meer loon te geven.

Beëlzebul | 27-03-12 | 20:40

Beste ombudsman, ik wil graag een koude douche geven aan irma zonder boezem.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:40

@overVecht | 27-03-12 | 20:36
Die Euroshopper-meuk heb ik ook al geprobeerd, maar dat is gewoon Amstel met een "Beer"-merk; niet te zuipen.

Chiant | 27-03-12 | 20:40

Azijnzeiken dient niet beloond te worden en al helemaal niet met dit soort aandacht. Hoe sarcastisch bedoeld ook, er zijn altijd idioten die menen dat dit terecht en waarachtig is.

CynicalBastard | 27-03-12 | 20:39

@eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:37 | + 0 -
Er is ook een vacature vrij bij geenstijl voor de ombatsman. Wellicht wat voor jou.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:39

Beste ombudsman kunt u er voor zorgen dat GS die Bandirah de laan uit stuurt, die gast verpest namelijk voor heel veel reaguurders die vrijdagmiddag met een of andere kudt tekening! En mag mijn kleine neefje dan een keer proberen om een leukere cartoon voor ons te tekenen?

BVD.

deraderendraaien | 27-03-12 | 20:39

Godverdegodver. "Krijg je een grote bek", natuurlijk.

Err | 27-03-12 | 20:39

@eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:37 | + 0 -
Die dikke van de plus reclame heet dus Jumbo

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:38

Fuck de kassarij, albert.nl ftw.

seven | 27-03-12 | 20:38

Dus als Bert Brussen en keer in de rij heeft moeten staan, wordt er een topic geopend? GS is echt aan een frisse wind toe: Pfffffffrrrrttttttt!!!!!

SharpEye | 27-03-12 | 20:38

Hoi ombudsman, de behandeling slaat niet aan terwijl ik toch alle medicatie inneem, sterker nog ik verdubbel de dosis.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:38

Het is de straf van god. Moet je maar niet gaan winkelen op zondag.
Nu is je ijs gesmolten, krijg je een grote bel en ga je naar de hel.
Eigen schuld.

Err | 27-03-12 | 20:38

"Of je komt nu opdagen, of je hoeft nooit meer te komen!"

Leuk geprobeerd, maar men heeft niemand anders, en kan ook niemand anders krijgen voor de zondagavond.

andorra | 27-03-12 | 20:38

Een mooi stuk, ombudsman. Een godverdomme mooi stuk.

Hanzo Hattori | 27-03-12 | 20:38

Laatst was ik de avondwinkel van een arabisch uitziende man, en zijn pilsch was over datum. Mag dit?

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:37

@prince | 27-03-12 | 20:35
Ja, zou een idee zijn! Ik moet er nu steeds een kolere-eind voor omrijden.

Chiant | 27-03-12 | 20:37

Jumbo is mijn winkel vanwege Colette...

eerstneukendanpraten | 27-03-12 | 20:37

De wereld is weer een stuk veiliger.

ZwarteKater | 27-03-12 | 20:37

In dit soort situaties kun je twee dingen doen:
1) Altijd in de rij gaan staan bij de lekkerste cassiere en verder niet nadenken.

2) Zodra je boodschapjes op de band liggen de supermarkt uitlopen en tussendoor ergens anders wat kopen. Als je het een beetje goed weet te timen ben je net op tijd terug. En anders wachten ze maar even. En als je echt denkt fuck it dan leg je je geld ook op de band. De grap is dat iedereen zoiets opmerkt en juist daarom durft niemand het te gappen. Als je ook een plastic tas koopt heb je nog kans ook dat je boodschappen voor je ingepakt zijn als je terug komt.

Wedstrijdkrokodil | 27-03-12 | 20:37

@dlseth_ | 27-03-12 | 20:34 | + 0 -
Zo'n zelfscangun is te gevaarlijk, tenzij je een alu-hoedje op doet.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:37

@Chiant | 27-03-12 | 20:32

Inderdaad.... wel 'BEER'... maar dan kan je net zo goed Spa Blauw kopen en je laatste restje Hertog Jan erin flikkeren van de avond ervoor.

overVecht | 27-03-12 | 20:36

Ja, wat een leed he....

HeiligeHarry | 27-03-12 | 20:36

@Chiant | 27-03-12 | 20:32
Das waar ook, misschien nieuw in het assortiment?

prince | 27-03-12 | 20:35

Hoi ombudsman, ik wil ook een klacht neerleggen. Iemand heeft in mijn boek gekrabbeld. Het is een politicus, pak hem hard aan aub.

Kaas de Vies | 27-03-12 | 20:35

Volgende keer naar de AH met zo'n zelfscangun. Hoef je niet te wachten op ouderen die nog met dukaten trachten te betalen, mama die het oh-zo-schattig vindt om haar koter van vier 46,72 euro aan contanten te laten uittellen of een Fatima die van alle vijf haar bankpassen de pincode kwijt is...

dlseth_ | 27-03-12 | 20:34

Schultenbrau hamsteren gaat

prince | 27-03-12 | 20:34

Iemand heeft de typetyfus op de redactie?

overVecht | 27-03-12 | 20:33

Schültenbrau verkopen ze helegaar niet bij AH.

Chiant | 27-03-12 | 20:32

ombuds man.Marcel van dam?

miko | 27-03-12 | 20:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken