Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boom omzagen. U doet het fout

Mannen die bomen om willen zagen, altijd pluskudo's. Mannen die bomen om willen zagen midden in een woonwijk, nog meer pluskudo's. Mannen die bomen om willen zagen in een woonwijk maar geen rekening houden met valsnelheid, zwaartekracht en de schutting van de buren, epic pluskudo's. Bam, boom op je hek. Gevolgd, in een vlaag van volledige verstandsverbijstering, door het oerhollandse "hoe kan dat, hé?" Ja, wat denk je zelf, Henk? Met je zaagfaal. Geen gewonden, dus voor de rest van de eeuwigheid een optimaal barverhaal waarbij in de legende uiteindelijk een Sequoia een heel huizenblok verwoestte. Zo gaat dat, bij echte mannen.

Reaguursels

Inloggen

Boris Poepnagel | 07-03-12 | 16:48 | Mooi verhaal.

Zou draaigroei de paardekastanje de nek om hebben gedraaid? ;) Ze leggen massaal het loodje, al dan niet geholpen door de kettingzaag. Ik heb er hier twee moeten opruimen vanwege de bekende ziektes.

Willianus Wortelus | 08-03-12 | 18:49

hahahahaha "hoe kan dat hee?!"

Toeing Toeing Boing Boing hakkuh en zagen!!

neptietus | 08-03-12 | 00:22

En echte kerels gebruiken een motorzaag...

KlopKlop | 07-03-12 | 21:47

-weggejorist-

delongneck | 07-03-12 | 21:47

Bij fruitbomen een klein diep gaatje boren en extra salpeterzuur toevoegen levert zure appels op.

poetsnoet | 07-03-12 | 20:32

Nacho_Vidal | 07-03-12 | 14:16
Zal ik je uitleggen waarom?
Hier bij mij achter staat een gigant van een Wilg (was ooit een paastak) bij de achterburen.
Dat kreng hangt een metertje of 5 over mijn achtertuin en ik kan dus in het voorjaar niet zonder paraplu buiten zitten vanwege de honingdauw die dan door de luizen geproduceerd wordt!
De afspraak met de achterburen staat al hij wordt geknot, deze maand nog.

lilluke halve hoan | 07-03-12 | 18:22

lol

Piet_Snot | 07-03-12 | 17:47

Niet wooOOOooow, maar TIMBER!! roepen.

Poedersuiker | 07-03-12 | 17:41

Oooooohh shit!

yipikayee | 07-03-12 | 17:36

vraag me af wat zijn vluchtroute zou zijn geweest.

ganzo | 07-03-12 | 17:32

hartstikke gek om op een hoogte van 5 meter een wig te zagen.

ganzo | 07-03-12 | 17:26

CarloMarum | 07-03-12 | 17:13
Dan woon jij zeker overal.

Van Dikhout | 07-03-12 | 17:20

... trapt z'n linkerkoplamp aan barrels en zegt: 'Tja... heb ík weer.'
(Paul van Vliet)

Van Dikhout | 07-03-12 | 17:15

Haha locatie komt me bekend voor !
#leek - groningen

CarloMarum | 07-03-12 | 17:13

@Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:38

Ja, 'draaigroei' is de wat extremere vorm van tordering en tref je vooral aan bij paardekastanje en in wat minder constante vorm bij de tamme kastanje.
Overigens hebben vrijwel alle bomen zg. 'vezelspanning' waarbij tordering de meest riskante vorm is vanwege zijn brede dynamische valhoek. Tordering wordt extra riskant bij soorten als tamme kastanje; dat zijn trage groeiers met zeer stugge, harde houtvezels.

Naaldbomen zijn een verhaal apart aangezien de vezelspanning daarbij kan leiden tot extra onvoorspelbare situaties. Dit door de talrijke 'hars-kamertjes' die door spanningswisselingen knappen en druk-en-trekwisselingen in de stam tot gevolg hebben. Vooral oude beestjes moeten met de meest grondige expertise ten gronde worden gericht.
Bovenstaande papa was geen deskundige, zoveel is duidelijk.

Boris Poepnagel | 07-03-12 | 16:48

Hoe dat kan?
Luister nog maar eens goed naar dat accent...

Don Ricardo | 07-03-12 | 16:39

Ja, wat verwachtte 'ie anders?

b-ry | 07-03-12 | 16:34

Klonk Fries. Friezen zijn een goed volk, heel zorgzaam, democratisch en trouw, maar bomen zagen kunnen ze niet. Zijn ze niet gewend op die terpen van ze.

Teuderik | 07-03-12 | 16:25

Kijken aan welke kant de meeste zijtakken zitten. Stam rondom 2-3 cm in zagen. Eerste snede van de inkeping van onder naar boven zagen tot op helft van de stamdikte. Plaats die snede, rekening houdend met de vorm en het volume van de kruin. Tweede snede in een rechte hoek op de stam aanbrengen tot op de helft. Tik het driehoekje hout er uit. Laatste snede andere kant van de stam en door blijven zagen tot de boom ook valt. Niet stoppen en het in je broek doen als je het eerste gekraak hoort.

Mongoose | 07-03-12 | 16:22

Heeft de buurman van nice_wheels ook een keer geflikt. Gelukkig heb ik een stenen schutting en viel ie niet op de garage met mn klassieker erin. Ik had m afgemaakt.

Buurman is een identiek groot licht, wel aardig, maar dit was niet zo'n strakke actie.

Nice_Wheels | 07-03-12 | 16:18

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:52 |
Daarom, dikke spijkers (niet eentje) in een conifeer bereikt ongeveer hetzelfde. De boom ringen net onder het maaiveld gaat denk ik een beetje opvallen.

Dat is natuurlijk wat anders dan een vogelhuisje vast tikken. Die spijkers gaan niet zo diep.

Maar ik denk dat Terpen-tijn het via de officiële weg wel voor elkaar kan krijgen.

Woenos | 07-03-12 | 16:09

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:52 |
Daarom, dikke spijkers (niet eentje) in een conifeer bereikt ongeveer hetzelfde. De boom ringen net onder het maaiveld gaat denk ik een beetje opvallen.

Dat is natuurlijk wat anders dan een vogelhuisje vast tikken. Die spijkers gaan niet zo diep.

Maar ik denk dat Terpen-tijn het via de officiële weg wel voor elkaar kan krijgen.

Woenos | 07-03-12 | 16:08

welke suffe paardelul staat er met een gopro op z'n harses om het omzagen van een boom te filmen.....Neus voor stront waarschijnlijk

Henz | 07-03-12 | 16:07

Filmpje is stuk, spiegeltje op Dumpert?

Barbatruuk! | 07-03-12 | 16:04

"Zo buurman, het kachelhout wat ik je beloofd heb ligt bij je in de tuin"

Hans Otjens | 07-03-12 | 15:56

Woenos | 07-03-12 | 15:41 | Dat van die roestige spijkers is onzin. Geloof me: daar gaat een boom niet van dood. Broodje aap. Okok, een spijker van een centimeter dik in een boompje van 2 centimeter doorsnee gaat wel werken, vooruit. Natuurmonumenten hangt hele bossen vol met vogelhuisjes en slaan gewoon spijkers in de boom. Kan absoluut geen kwaad.

Wat wel werkt is het cambium rondom doorsnijden, net onder het maaiveld. Maar ik maak mensen veel te wijs met deze info.

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:52

Lachstuip to the max na dat "Hoe kan dat hé?"

brabant altijd -1 | 07-03-12 | 15:49

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:08 |

Klopt ja, staat als het goed is wel vermeld op de site van je gemeente. Maar de 30cm waar Terpen-tijn het over had lijkt me in bijna alle gevallen een gevalletje kappen. Ik heb trouwens de oude vertrouwde roestige spijker de stam in jassen nog niet langs zien komen.
Paar lange spijkers erin, net onder de grond anders valt het zo op, en het duurt niet lang meer of de boom is dood.

Woenos | 07-03-12 | 15:41

'Hoe kan dat hee?'

Welnu, beste geldbewuste papa met je tot kettingzaag omgebouwde staafmixer, dat komt omdat veel bomen een zg. getordeerd stamverloop kennen. Dwz dat de vezels in zo'n stam ietwat gedraaid naar boven lopen. Deze vezels zetten de stam op spanning gedurende de vele groeijaren. En als jij, oh onwetende papa, dan met je veel te zwakke kettingzaagje een paar van die scheepskabeltjes doorsnijdt, trekt de rest de boom de andere kant op.
Dus óf een krachtigere motorkettingzaag (>4pk) met valkerf (waardoor de spanning er aan de voorzijde al vanaf is), óf een gespecialiseerd bedrijf.
Ik adviseer in uw geval die laatste optie.

Boris Poepnagel | 07-03-12 | 15:32

Veertig jaar eerder had hij het gewoon met de schaar kunnen doen.

tiswat | 07-03-12 | 15:30

Tja hoe kan dat nou hè? Man man man.

Hölzenbein | 07-03-12 | 15:28

Ahh is dat de boom van mevr, die gister bij de rijdende rechter was :)

klasseman | 07-03-12 | 15:27

Die vent met dat touwtje moet trekNN!

dwangruis | 07-03-12 | 15:18

Nò, kettet nog so sait, da hiet nò boer'nhaikneutrighait...

K. Metjes | 07-03-12 | 15:18

Met slechts 1 touwtje valt hij nog opzij. Verder het gewicht van de boom onderschat, no way kan 1 ventje zo'n hele boom in de juiste richting trekken. En je moet niet alleen mensen laten trekken maar ook een paar touwen vast verankeren zodat hij bij onverwachte wind niet ervandoor gaat. Zucht. Hoe ken det nau.

Patatter | 07-03-12 | 15:16

Terpetijnzeikert | 07-03-12 | 15:01 |
En geen rijdende rechter op bezoek?

lanexxx | 07-03-12 | 15:16

*dat

Ronald Waterneus | 07-03-12 | 15:16

Ik zou die lul helemaal kapot sue-en tot hij zijn vrouw en dochter moet laten tippelen.

Gier | 07-03-12 | 15:16

Waarom überhaupt filmen dan je een boom aan het omzagen bent? Dat eeuwige geklier met die smartphones, te triest voor woorden.

Ronald Waterneus | 07-03-12 | 15:15

two ball cane | 07-03-12 | 15:04 | Tuurlijk moet ie om. Sequoia's zijn namelijk voor nul komma nul nada nakkes winterhard (en dus levensgevaarlijk) en horen in Nederland helemaal niet thuis.

Eigen bomen eerst!!

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:10

Woenos | 07-03-12 | 14:57 | Je vergeet even te vermelden dat elke gemeente zijn eigen beleid mag bepalen. Elke verordening is anders.

Mooi voorbeeld: de gemeentelijke verordening in Haarlem stelt namelijk dat bomen mag planten op een HALVE meter van de erfgrens.

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:08

Wat een cultuurbarbaar. heb je in die hele rits rijtjeshuistuintjes een echte boom staan, moet ie om. zelfs als het vanzelf groeit moet de nederlandse jan-met-de-pet oppassen niet boven het maaiveld uit te steken. waar is toch die tijd van de paden op, de lanen in? de paden worden tegenwoordig bevolkt door hangjongeren en de lanen worden gekapt. en mensen vragen zich af waarom de nederlandse cultuur verdwijnt...

two ball cane | 07-03-12 | 15:04

Terpen-tijn | 07-03-12 | 15:01 | En de enige werkende geef ik je net ;)

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:04

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42 | Vergeet die blauwzuur-onzin van menneke Kassimir hierboven. Hij heeft net met de brugklas een film gezien over de tweede wereldoorlog. Kan ie ook niks aan doen.

De meeste coniferen maken nauwelijks trekwortels dus wortelsnoei op jouw erf valt af. Maar juist vanwege die enorme knol onder de grond komt roundup in aanmerking. Verdun een liter tot tien liter en giet deze om de stam heen als de buren op vakantie zijn. De sapstroom van coniferen is tijdens het hele jaar zeer traag dus het duurt wel een tijd voordat een conifeer last zal krijgen. Zonodig na een paar maanden herhalen.

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 15:03

Lekker belangrijk die huizen, die boom ligt +1 voor de studs!!

helmpie | 07-03-12 | 15:01

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Zitten zeker bruikbare tips bij.

Terpen-tijn | 07-03-12 | 15:01

Om mijn naam hoog te houden, heb ik een paar jaar geleden mijn buurman aangesproken op zijn toch wel erg hoge boom in de voortuin. Wortels en zo gaven overlast. Aangezien buurman liever lui dan moe was, leek het mij verstandig de natuur een stukje te helpen. Elk stuk wortel dat op mijn grond te keer ging, is door mij pardoes omgehakt. Kennelijk toch ook 1 wortel te veel want bij een storm lag de boom in de voortuin, finaal afgebroken, van de andere buurman. Sindsdien heb ik wel weer uitzicht

Terpetijnzeikert | 07-03-12 | 15:01

En btw 50 euro per uur rekenen professionals en die doen het een stuk rapper dan dit soort idioten.

Andersom dag | 07-03-12 | 14:59

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:57

Ja, ach, waar lullen we over? Politica hè, beroepsdeformatie.

Reinaert | 07-03-12 | 14:59

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:57 | + 0 -

Geen idee, ik zit al jaren in een PI en kan met niet heugen wanneer ik buiten ben geweest...

*tot 2014 wachten moet*

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:58

Is dit die tukker van de jackhalzen?

Lul69 | 07-03-12 | 14:58

Daar is een hele theorie over hoe je eerst een minimaal 70 graden insnede aan de valkant moet maken en hoe je van achterkant er voor moet zorgen dat de schanier z'n werk doet. www.youtube.com/watch?v=EFTOlmCijjs
#
Deze gasten zijn gewoon horizontaal aan het zagen geslagen en dachten met een touwtje het wel ff te klaren. Het is nu wat ontroerend goed wat beschadigd is dit soort mensen kunnen ook dodelijk ongelukken veroorzaken.

Andersom dag | 07-03-12 | 14:58

@Terpen-tijn

4. Verboden zone
Op grond van Art. 5:42 BW is bepaald dat het niet geoorloofd is binnen bepaalde afstanden van eens anders erf bomen, heesters of heggen te hebben. Voor bomen is deze afstand in beginsel 2 m, voor heesters en heggen 50 cm. Dit geldt echter niet voor en op openbaar gebied! De wet formuleert hiermee de zo genoemde 'verboden zone'.
Hierop zijn tal van uitzonderingen. Om er een paar te noemen zonder volledig te kunnen zijn:
* een daarop betrekking zijnde notariële akte.
* een door buren onderling en afzonderlijk ondertekend briefje.
* een mondeling overeengekomen toestemming welke in het bijzijn van (een) getuige(-n) is uitgesproken.
Langdurig gedogen en niet protesteren tegen een bepaalde beplanting vormt echter geen argument voor de rechter.

Woenos | 07-03-12 | 14:57

Volgens mij kon die boom sowieso niet om zonder iets te beschadigen.

gozahtje | 07-03-12 | 14:57

@zeg maar jansen | 07-03-12 | 14:56
Dat dan weer niet.
Maar een neger past toch beter in een boom?

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:57

Reinaert | 07-03-12 | 14:55 | + 0 -

Maar die tering was volledig geveinsd, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:57

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:56
Da's makkelijk.
Waar kun je die kopen?

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:57

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:50 Ja lachen. Alsof die het wél kan.

zeg maar jansen | 07-03-12 | 14:56

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:45 | + 0 -

Dat is een soort afgesloten kamertje waar je flesjes en blikjes bier in kunt zetten. Deurtje dicht en daarna steek je de bijgeleverde stekker in het stopcontact, zet het apparaat op standje 6 en een paar uur later is het bier koud en blijft koud. Zolang jij de stroomrekening maar blijft betalen, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:56

Gemeente is al gebeld, ze kwamen met de oplossing van een vangkooi. Persoonlijk gebracht door een mannetje van de gemeente.
Dat was een houten kooi van pakweg een kubieke meter met gaas en een grote schuif die handbediend neergelaten moest worden als er een duif in zat..
Men mag raden hoeveel duiven er gevangen zijn...

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:56

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:53

Ach so. Van de tering een nering gemaakt dusch.

Logisch. Eigenlijk. Best wel.

Reinaert | 07-03-12 | 14:55

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42
Een bever schijnt ook te helpen.....

wel/niet | 07-03-12 | 14:54

Huis van de buren staat toch leeg..

sjalala | 07-03-12 | 14:54

Reinaert | 07-03-12 | 14:42 | + -1 -

Nou ja, ze was een tijdje lid van de TK en die worden ook allemaal door jou en mij betaald. Volgens mij is ze inmiddels een nering in tweede-hands rolstoelen begonnen...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:53

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:50 Wachtlijst.

Koop een huis man. Het is een kopersmarkt op het moment. Halve ton er af van de vraagprijs is te doen.

zeg maar jansen | 07-03-12 | 14:53

De werkwijze is te dom voor woorden.

Het begint al met in de boom laten stilstaan van de kettingzaag. Dan is dat ding nog eens elektrisch ook en de top die je afzaagt hoor je aan een touw te zekeren zodat je hem gecontroleerd kunt laten zakken.

Ik heb gezegd.

zeg maar jansen | 07-03-12 | 14:51

Je merkt direct aan de topics dat het Catshuis 3 weken mediastilte houdt

Trekpallet, bomen, huisjes, spaanders en 'echte' mannen als intermezzo of voorbode grote storm?

Strangetown | 07-03-12 | 14:51

My daddy.14:43
Ja, wil ook weg, sta al ingeschreven, maar wachtijst.
Ondertussen word ik langzamerhand gestoord van dat gekoer,die vliegende ratten beginnen al bij het ochtendkrieken.
Ik haat duiven, ik haat coniferen.

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:50

Krijgt hij straks ook nog John Williams aan de deur.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:50

'Help! Mijn man is amateur houthakker'

Chicka | 07-03-12 | 14:49

Terpen-tijn.
je zou de volgende opties kunnen overwegen.
1. blauwzuur in de wortels spuiten. 100% slagingskans
2. bezwaar indienen wegens wegnemen daglicht (50%)
3. het deel wat boven jouw tuin/balkon/yurta/hangmat/auto hangt op kosten van de buurman laten verwijderen. 50% + langdurige vete met de buurtjes
4. alles laten zoals het is/doen of het niet zo is

Krassimir | 07-03-12 | 14:48

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:36
Dus als je op de pvda stemt ben je verzekerd tegen domheid?

Opmerkelijke stellingname. Of bedoel je het tegenovergestelde? En ben je daarmee dan een pvda stemmer?

Superior Bastard | 07-03-12 | 14:48

@Terpen-tijn 14:42: Boom een "nekschot" geven, via Google kom je er wel achter hoe dat moet. En als die boom eenmaal goed ziek is, dan mag (moet) hij weg.

Muxje | 07-03-12 | 14:48

kettingzaag(je) op batterijen -/- heel veel

batavia1 | 07-03-12 | 14:48

@rara | 07-03-12 | 14:15
Dat was nou ook mijn eerste gedachte. Boom vellen in Nederland, het land waar een echte man voor €15,- een vergunning van zijn gemeente moet kopen om achter in de vrij liggende tuin wat snoeiafval te mogen verbranden.

TisNieZoMoeilijk | 07-03-12 | 14:48

@ 0:25 "Ik wil die gulden terug"

.. en dan de poll.

XGesch1kt | 07-03-12 | 14:47

Gooit een t-tje naar boven.

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 14:47

@Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42: gemeente bellen.

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:46

Win-win Henkie.

Wan je weet het waarschijnlijk niet maar Redwood is uiterst zeldzaam tegenwoordig. Vanwege het feit dat onbehandeld Redwood zo'n beetje eeuwig buiten kan liggen in weer en wind kun je er perfect een nieuwe schutting van maken!!

Willianus Wortelus | 07-03-12 | 14:46

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:42
Wasda, een koelkast?

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:45

@Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42
100cc kwik

reageerbuis | 07-03-12 | 14:45

't Ging eigenlijk best goed

wodzje | 07-03-12 | 14:44

*Blok hout op vuur mietert en tevereden naar de regendruppels op het raam staart*

Superior Bastard | 07-03-12 | 14:44

@Dreverhaven | 07-03-12 | 14:41: zelfde type man die denkt dat ie wel kan klussen, aangezien timmermannen en loodgieters mislukkelingen zijn zonder opleiding , vele huwelijken zijn hierop al kapot gegaan^^.

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:44

Bomen vellen is vakwerk, dat blijkt maar weer.

henriette | 07-03-12 | 14:43

@Che_cuevara | 07-03-12 | 14:41
De boomzagert is geen groensslinks stemmert.

reageerbuis | 07-03-12 | 14:43

@Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42
Verhuizen?

My_daddy | 07-03-12 | 14:43

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:39

Yup. Alleen wat heeft Tara Singh Varma in dat rijtje te zoeken? Da's toch geen profiteur doch slechts een simulant?

Laat staan dat je met dat zooitje bomen zou kunnen kappen. Bomen opzetten lukt nog niet eens. Nou ja, soosjalistiese bomen misschien dan. Als in: gebakken lucht.

Reinaert | 07-03-12 | 14:42

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:37 | + 0 -

Ter oplossing van dat probleem heb ik in het verleden een eens niet zo heel dure oplossing voor gekocht: een koelkast...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:42

De buren hebben een conifeer als boom, staat 30 centimeter van de erfgrens, is 15 meter hoog en tien meter breed, er zit een duivenkolonie in, alles zit dan ook onder de scheit, de wortels hebben de bestrating al een halve meter omhoog gedrukt maar hij mag niet weg of gesnoeid worden.
Iemand nog tips?

Terpen-tijn | 07-03-12 | 14:42

Hoekándathee... is dat mongools of zo?

deministerpresident | 07-03-12 | 14:42

Mensen die met hun nalatigheid en stommiteiten anderen in gevaar brengen: - kudos

shamehair | 07-03-12 | 14:41

Wellicht had hij iets teveel van die programma's op RTL7 en Discovery Channel over houthakkers in de VS gezien.

Dreverhaven | 07-03-12 | 14:41

@reageerbuis | 07-03-12 | 14:40
Dan ben je al n iet dom meer. Dus hoef je geen verzekering.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:41

Je hoeft trouwens niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Biff Eagleburger | 07-03-12 | 14:40

@Che_cuevara | 07-03-12 | 14:36
Je bedoelt natuurlijk NIET stemmen op de pvda.

reageerbuis | 07-03-12 | 14:40

Reinaert | 07-03-12 | 14:35 | + 0 -

Maar dan krijg je er ook wat voor terug: Paul de Leeuw, Marcel van Dam, Diederik Samsom, Guusje der Nadorst, Tara Singh Varma en die dikke van de PvdA die geen burgemeester werd...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:39

Eindelijk iets dat niet de schuld is van ons Mokumers.. *opgelucht ademhalend doet*

mokum4all | 07-03-12 | 14:39

Hij heeft in elk geval wel meteen hout om een nieuwe schutting voor de buurman te bouwen. Dat dan weer wel.
Elk nadeel hep se voordeel.

Stormageddon | 07-03-12 | 14:39

echte mannen swaffelen een boom om. in één machtige swaffel.

Krassimir | 07-03-12 | 14:37

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:32
Ja, maar dat duurt te lang en het bier werd warm.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:37

@DeKeepVogel | 07-03-12 | 14:32: onzin , paar honderd euro , en als het soort boom waarvan ze het hout kunnen gebruiken , betalen ze ook nog voor het hout .

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:37

u filmt omdat?

Stamhoofd | 07-03-12 | 14:37

*bedankt Youp voor de uitdrukking "Windjacksukkel"*

DSM IV: 302.89. | 07-03-12 | 14:37

@Gutmensch aus 020 | 07-03-12 | 14:32
"Kun je jezelf verzekeren tegen domheid?"

Ja, stemmen op de PvdA

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:36

Valt nog mee dat ie niet onder zich zaagde.

Goeddoel | 07-03-12 | 14:36

@eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:32

Kaasschaafmethode. Dat doet "onze" regering ook al jaren.

Met onze salarissen dan. Dat dan weer wel.

Reinaert | 07-03-12 | 14:35

It Ken Net verkeerd begrepen, als het ware

Tobi | 07-03-12 | 14:34

Wat een prutser, altijd eerst een partje eruit zagen aan de kant waar hij heen moet vallen. Dan kan het praktisch al niet meer mis gaan!

Stuk op lik beleid | 07-03-12 | 14:32

Je kunt ook gewoon eerst de bovenste twee meter erafzagen en dan per twee meter naar beneden afzakken...

eerstneukendanpraten | 07-03-12 | 14:32

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:22

Je kan een half huis laten bouwen voor het deskundig laten omzagen van zo'n boom. Prima als je geld teveel hebt maar anders kun je het beter zelf doen. Moet je wel een beetje gezond verstand gebruiken natuurlijk maar zelfs als je het hopeloos fout doet zoals deze kerel heb je de schade er makkelijk uit.

DeKeepVogel | 07-03-12 | 14:32

@Andy Devins | 07-03-12 | 14:28: krentenkakker.

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:32

Kun je jezelf verzekeren tegen domheid?
Maar nu kun je tenminste een nieuwe schutting neerzetten. Of een rij conniferen. Overigens jammer dat die kas niet geraakt is, maar dan had je lager moeten beginnen.

Gutmensch aus 020 | 07-03-12 | 14:32

reageerbuis | 07-03-12 | 14:25 |
Tokkierijtjeshuisachtertuin hoort niet in een polder waar nog nooit een boom gestaan heeft.......

wel/niet | 07-03-12 | 14:31

Krijg ik toch na de vertoonde beelden hier in 0033 een advertentie op het YouTube filmpje:
"Assurance Obsèque AVIVA" Zou dat een waarschuwing voor de volende keer zijn?

Graaf van Egmont | 07-03-12 | 14:31

Die krijgt geen sokken voor vaderdag.

Dr. Mabuse | 07-03-12 | 14:31

Andy Devins | 07-03-12 | 14:28 | + -1 -
Maar niet bij mijn verzekeraar komen janken als je uit de boom mietert. Rolstoel en stoma lekker zelf afrekenen dan.

John Muts | 07-03-12 | 14:31

@ Boerenhoofd | 07-03-12 | 14:23
Stamdiameter van >20 centimeter.

Pa Cartwright | 07-03-12 | 14:30

Haha, de devolutie slaat genadeloos toe!

irma zonderboezem | 07-03-12 | 14:30

Ik denk dat de zagert nu toch van de boom van kennis gegeten heeft.
/Seth

Biff Eagleburger | 07-03-12 | 14:29

@hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:22
Enig idee wat zo'n "deskundig bedrijf" vraagt voor zo'n klusje?
Daar koop je zo vijftig meter schutting voor.

Andy Devins | 07-03-12 | 14:28

@Dreverhaven | 07-03-12 | 14:26
Of een bedrijf uit Polen.

reageerbuis | 07-03-12 | 14:28

camera links zaag rechts, ergens balans mee houden: kudotoppert!

hetluis | 07-03-12 | 14:28

Maar nu wel een heel mooi uitzicht op de buurvouw.

Guy de Lombard | 07-03-12 | 14:27

Hobby Bob met kantoorbaan en twee linker handjes die redeneert: ik heb HAVO gedaan, dus wat vakmensen met MBO kunnen, kan ik vast ook. Even de klusfolder bij de Karwei lezen en gaan! Nog geluk dat er geen kind onder liep, bijvoorbeeld.

John Muts | 07-03-12 | 14:27

Andy Devins | 07-03-12 | 14:24 |
En de nieuwe schutting ligt er al. Best efficiënt opgelost eigenlijk.

zuurkool | 07-03-12 | 14:27

Man man man, hoe is dat nu mogelijk ?

Bolesmales | 07-03-12 | 14:26

Zeker ook nog de verkeerde boom?

rechtvaardigerechter | 07-03-12 | 14:26

Eerst een offerte bij een gespecialiseerd bedrijf aangevraagd (die niet voor niets met een hoogwerker komen) en vervolgens gedacht dat hij het zelf ook wel kon.

Dreverhaven | 07-03-12 | 14:26

Bomen horen in een bos en niet in een tokkierijtjeshuisachtertuin.

reageerbuis | 07-03-12 | 14:25

Een echte doe-het-zelfert ken nie zonder gamma.

Boyo | 07-03-12 | 14:25

Wat dacht je Johnny Q: bij gebrek aan nieuws zal ik maar eens een boom opzetten.

Pastor Sippenhaft | 07-03-12 | 14:24

Er vanuit gaand dat het een amateur betreft:
Netjes! Beetje beginnersgeluk, maar volgens mij is de enige schade een verrotte gamma-schutting met een nieuwwaarde van 80 gulden.

Andy Devins | 07-03-12 | 14:24

Het wachten is op reaguurder Boomschade.

Die heeft vast wel een deskundige mening bij de hand. Denk ik.

Reinaert | 07-03-12 | 14:24

Een boom kappen zonder vergunning is pas plus veel.

Boerenhoofd | 07-03-12 | 14:23

@[email protected] | 07-03-12 | 14:22
Hij zal het ook nooit meer doen.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:23

Kirth Gersen | 07-03-12 | 14:17 |
Natuurlijk wel. Gedeelde faal is halve faal.

zuurkool | 07-03-12 | 14:23

Ze hebben mij wel een regelrecht de poten onder mijn stoel vandaan gezaagd.

kweetitwel | 07-03-12 | 14:23

Typisch voorbeeld van de Hollandse man die alles kan.
Zoiets moet je gewoon door een deskundig bedrijf laten doen, dan ben je verzekerd tegen schade , ze voeren de boom in stukjes af , en je hebt geen gelazer met de buren.
Je hoeft alleen maar koffie te zetten.

hooliganica hollandi | 07-03-12 | 14:22

Stomme boeren.

Smokum | 07-03-12 | 14:21

Dat hout moet nog wel een jaar of twee drogen voordat het de kachel in kan. De schutting kan er deze week nog in.

Juustem | 07-03-12 | 14:20

@rara | 07-03-12 | 14:18
LOL
Dat sowieso niet.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:20

@Pa Cartwright | 07-03-12 | 14:18
Van de pa van Jakhals Erik.

Erik zelf mocht niet meehelpen.

Bart_Bart | 07-03-12 | 14:19

LOL @ commentaar Johnny Quid.
Kirth Gersen | 07-03-12 | 14:17 | idd dacht dat ook meteen!!! Dubbelfaal!

Mijnbescheidenmening | 07-03-12 | 14:19

@Nacho_Vidal | 07-03-12 | 14:16
De open haard moet ook branden hé.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:19

Biertje ?

Perry Vogelbekdier | 07-03-12 | 14:19

@Che_cuevara | 07-03-12 | 14:16
Hij heeft in ieder geval geen Ventvergunning.

rara | 07-03-12 | 14:18

Goed, die Steven krijgt dus de schuld.

Pa Cartwright | 07-03-12 | 14:18

@Reinaert | 07-03-12 | 14:16
Zie tegel 14:17.
Dat doet Obelix me zelfs niet na.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:18

Echt niets aan het handje daar.....

verkopertje | 07-03-12 | 14:18

Zo falen en dan het filmpje op Youtube zetten....

Kirth Gersen | 07-03-12 | 14:17

Is dit na de uitspraak van de Rijdende Rechter van gister?

Boerenhoofd | 07-03-12 | 14:17

@rara | 07-03-12 | 14:16
Ik knaag hem gewoon door met mijn tanden.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:17

Prutser aan het touw -1
Elektrische kettingzaag -1
Geen bijl -1
Buitenlands accent -1
Burenruzie oplossen met zwaartekracht +veul
----------------------------------------------
+veul

Red Foreman | 07-03-12 | 14:17

Ik snap sowieso nooit zo goed waarom iedereen altijd maar bomen om wil zagen.

Laat die dingen lekker staan.

Nacho_Vidal | 07-03-12 | 14:16

@Che_cuevara | 07-03-12 | 14:14

Bomen trek je à la Obelix gewoon uit de grond.

Bijlen zijn voor mietjes.

Reinaert | 07-03-12 | 14:16

@rara | 07-03-12 | 14:15
Waarschijnlijk niet want hij gebruikt een kettingzaag.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:16

@Che_cuevara | 07-03-12 | 14:14
Echte mannen gebruiken dynamiet.

rara | 07-03-12 | 14:16

Het schijnt dat Chuck Norris zevenduizend kilometer daarvandaan een scheet liet.

Daar kan meneer boomzagert geen rekening mee houden.

Bart_Bart | 07-03-12 | 14:16

lol

Buutendieker | 07-03-12 | 14:15

Maar had hij wel een kapvergunning voor die boom?

rara | 07-03-12 | 14:15

@Reinaert | 07-03-12 | 14:13
Bomen omhakken doe je toch met een bijl.
Kettingzaag is voor watjes.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:14

Ja hoe zou dat nou kunnen?!

Herr Knäckebröd | 07-03-12 | 14:14

Het is het resultaat dat telt. Timberrrrr.

Biff Eagleburger | 07-03-12 | 14:14

"Hoe kan dat, hé" +10

Lijkt me logisch... | 07-03-12 | 14:13

Zwaartekracht wint, altijd. Toch jammer dat-ie geen Darwinaward gewonnen heeft.

rara | 07-03-12 | 14:13

Electrieke kettingzaag...... nuff said!

Reinaert | 07-03-12 | 14:13

Die vuilcontainers kunnen in de container.

Che_cuevara | 07-03-12 | 14:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken