Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bevestigd: hbo Windesheim stiekem InHolland

hoihoihoigraaionbadoempats.jpg Hee een Windesheim-topic. Was hbo-journalisitek-Windesheim te Zwolle niet al helemaal kapotgeschreven dan? Ja. Maar nog niet helemaal. Want vandaag in het legendarische gratis trolololol-krantje De Pers, waarin bijna altijd goede interviews staan, bevestigt oud-Windesheim scholier en journalist Marijn Schrijver dat Windesheim reeds ver onder het niveau InHolland is gedaald. Wat blijkt? Die 360 diploma's die opnieuw moesten worden beoordeeld zijn opnieuw beoordeeld met het schokkende resultaat: wassen neus. Zonder enige uitleg of onderbouwing worden diploma's herkeurd met de toevoeging "voldoende" of "onvoldoende". Dat de stageverslagen, een cruciaal onderdeel van het afstuderen, niet worden meegeteld blijkt er totaal niet toe te doen. Officieel zijn diploma's zonder beoordeling van stageveslagen namelijk niet geldig maar bij Windesheim is dat kennelijk geen enkel probleem. Sterker nog, een anoniem Windesheim-lafbekje en tevens docent journalistiek Windesheim bevestigt ook nog even dat je probleemloos verzonnen stageverslagen kunt inleveren. Inhoud van de verslagen is niet relevant, als ze er maar zijn. Nou Windesheim-scholieren, dit gaat toch nog een zware dobber worden voor die accreditatiecommissie die Windesheim opnieuw moet accrediteren. Geven we Windesheim InHolland II wel of geen vergunning om scholieren te naaien en ongeldige fraudulezue diploma's in de maag te splitsen? Lastig, lastig, lastig... Instant update: volgens een Windesheim-docent krijgen Windesheim-scholieren binnenkort allemaal KANKER door het WiFi-netwerk. Aluhoedje->niet gek->vliegtuig->wappiewappie = Windesheim ten voeten uit. w000t!!1!!1

Reaguursels

Inloggen

Bert Brussen, was dat niet degene die 6 (!!) jaar deed over een simpele WO bachelor (tegenwoordig vervallen resultaten na 5 jaar en dus technisch heeft Brussen een WO-onwaardig diploma volgens de huidige regels) en toch het lef heeft om HBO'ers scholieren te noemen en alle HBO's te beschimpen etc omdat het op 2 Hogescholen een puinhoop is? Die Bert Brussen?

Ik heb zelf WO gedaan, maar ik wordt kotsmisselijk van dat hypocriete gelul van iemand die zelf het niveau Windesheim / InHolland / Universiteit Tilburg nauwelijks ontstijgt. Laat staan serieuze Universiteiten en Hogescholen (het echte Hoger Onderwijs dus).

Mister13 | 21-02-12 | 23:59

Nou ja, toch nog een positief puntje: In elk geval liggen er in Zwolle geen moslim-studenten te bidden op de gangen en in de trappenhuizen. Toch?

Stormageddon | 21-02-12 | 17:54

Slechte berichtgeving dit weer. Het gaat om 1 opleiding op Windesheim waar het een rotzooi is. Andere opleidingen op Windesheim hebben een accreditatie binnen waarop ze goed tot zeer goed beoordeeld zijn.

Oranje08 | 21-02-12 | 17:42

Heej, die Marijn Schrijver, das toch die gast die toen ook een artikeltje in het partijblad van de SP schreef wat niet geplaatst mocht worden?

RedBill | 21-02-12 | 16:27

Maar GSM en UMTS zijn levensgevaarlijk.

Slomo | 21-02-12 | 16:07

Ik denk dat Wifi wel meevalt zolang je geen boosters gebruikt. De vermogens zijn relatief laag (<100mW). GSM en vooral UMTS zijn echter LEVENSGEVAARLIJK! Mijn tip: houd die telefoon bij het bellen uit de buurt van je lichaam of gebruik een externe antenne en scherm jezelf af van die antenne. Zit je binnen een straal van 100 meter van een GSM/UMTS mast dan kan je beter verhuizen.
Oh ja, Slomo heeft altijd gelijk. Helaas meestal pas achteraf. U bent gewaarschuwd.

Slomo | 21-02-12 | 16:06

Ach, al dat gezeur over Windesheim.

Ben nu bezig met mijn 3e studie. Eerst op Inholland gezeten (zegt genoeg lijkt me), daarna op Saxion. Was een goede school!

Nu op Windesheim, Bedrijfseconomie. Nog geen betere opleiding gehad tot nu toe. Ik zit in hetzelfde gebouw als de opleiding Journalistiek, ken er dus een paar die het doen. Toch een verschil tussen de opleidingen, al zitten we in hetzelfde gebouw. Windesheim is een goede school, dat toevallig één opleiding wat minder blijkt te zijn, jammer.

Bovendien, echt leren begint pas als je gaat werken. Daarom loopt men ook stage tijdens het studeren. Moeten we de stagebedrijven anders niet vragen naar merkbare verschillen tussen de scholen?

bardock | 21-02-12 | 15:59

-weggejorist-

Vollepijp | 21-02-12 | 14:13

Kwantiteit boven kwaliteit is wel aan de orde op Windesheim. Eindeloos reflectieverslagen schrijven om je EC's maar vol te maken, maar als het eindelijk eens een keer over de inhoud gaat, schieten docenten, lesmateriaal en beschikbare uren tekort. En dat moet de nieuwe generatie afleveren die onze kenniseconomie gaat aanvullen? Ik zie het somber in voor de toekomst.

Daff | 21-02-12 | 14:02

-weggejorist-

Daff | 21-02-12 | 13:56

Sjezus, wat een kneus is die vent in de instant update. "Creatief directeur"? Z'n vriendinnetje "mede-eigenaar". Beetje last van grootheidswaanzin, ofzo?

Razendsnel | 21-02-12 | 13:46

@Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:26
Ik vond dit toch aardig ontopic maar zal wel aan mij liggen.

blinde kip | 21-02-12 | 13:30

Mogelijk kankerverwekkend
Mogelijk niet kankerverwekkend

De kern zit hem in het woordje mogelijk.

ZDEV | 21-02-12 | 13:28

blinde kip | 21-02-12 | 13:22 |
Nee, slechts gevoelig voor eczeem.

En iets met mededogen & kip & blind & windesei & on topic.

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:26

@Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:07
Bezorgd?

blinde kip | 21-02-12 | 13:22

Gaat 't weer over sgolieren Bert?

klabanus ten Haave | 21-02-12 | 13:22

''Officieel zijn diploma's zonder beoordeling van stageveslagen namelijk niet geldig maar bij Windesheim is dat kennelijk geen enkel probleem. ''

stageveslagen? Ook op Windesheim gezeten bertjebrussen?

Thomasstu | 21-02-12 | 13:13

blinde kip | 21-02-12 | 13:00 |
Gaan we dat nu lopen spammen? Nee. Toch?

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:07

Nietvoordekat | 21-02-12 | 13:01 |
Nog steeds? Zou ik ook koppijn van krijgen.

*paracetamolletje passen naar Klouwkikker doet*

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:03

Was @Klouwkikker | 21-02-12 | 12:53, maar ach.

Pa Cartwright | 21-02-12 | 13:02

@Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:00
ET phone home

Nietvoordekat | 21-02-12 | 13:01

Klouwkikker | 21-02-12 | 12:53 |
Wie belt u zoal?

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 13:00

Klinkt op zich wel ok. Zien dat het niet goed gaat en dat herstellen. Wel knap dat ze 360 stukken (40/50 pagina's?) zo snel hebben beoordeeld naast de gewone werkzaamheden. Hoelang doet een docent over zoiets? Iemand ervaring?

Lacan | 21-02-12 | 12:58

Met asbest was vroeger ook niets mis. Zelf krijg ik koppijn van een dect telefoon. Gezond kan al die straling nooit zijn.

Klouwkikker | 21-02-12 | 12:53

Kortom, ik ben blij met mijn lts opleiding.

*verder gaat met neuspeuteren*

neemjemoederindemali | 21-02-12 | 12:51

Niet het enige instituut op lemen voeten.

Waar je ook inprikt, er loopt bijna altijd ellende uit.

We gaan het decennium van integriteit tegemoet, als we er al niet in zitten. Nog menig gerenommeerde autoriteit of gerenommeerd instituut zal van zijn voetstuk vallen.
We gaan voor echtheid, kwaliteit en transparantie

Islamofiel | 21-02-12 | 12:48

@rara | 21-02-12 | 12:44
Ja, je kon het nogal goed maskeren maar nu je het zelf zegt vallen de stukjes op hun plaats

Che_cuevara | 21-02-12 | 12:47

Als de school het zelf niet eens weet, is GS dan gvd nog het enige orgaan in NL dat het verschil kent tussen een scholier en een student?

John Hawkwood | 21-02-12 | 12:44

reageerbuis | 21-02-12 | 12:34
Lol! En dan ageren tegen een HBO opleiding..

Superior Bastard | 21-02-12 | 12:44

Dmitri Dmitrievitsj | 21-02-12 | 12:35 |
ehm... nee.

Journalist word je niet op school. De rest wilde ik graag aan uw fantasie overlaten.

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 12:44

@Che_cuevara | 21-02-12 | 12:43
Nu pas?

rara | 21-02-12 | 12:44

@rara | 21-02-12 | 12:36
Het valt op.

Che_cuevara | 21-02-12 | 12:43

omfg!
*door het kantoor rennen en wifi units kapotslaan doet*

towildbornbe | 21-02-12 | 12:43

Rutger heeft dus zijn studie gedaan aan Windesheim, dat verklaart alles.

Wim-Lex | 21-02-12 | 12:42

Bovendien raden Iphone en BB om je tel. cm's van je hoofd te houden bij gebruik..

Boris011 | 21-02-12 | 12:42

"Instant update: volgens een Windesheim-docent krijgen Windesheim-scholieren binnenkort allemaal KANKER door het WiFi-netwerk. Aluhoedje->niet gek->vliegtuig->wappiewappie = Windesheim ten voeten uit. w000t!!1!!1"

De enige nieuwswaarde voor dit topic is dus dat het om een Windesheim-docent gaat, Bert?
Wake up: er zijn veel meer gekkies die wifi-straling, of zelfs straling van mobiele telefoons mijden als de ziekte.
Zo ook een collega van mij, die zijn blackberry NOOIT in zijn borstzak zou stoppen wegens 'dat zit dicht op je hart, en straling is gevaarlijk en blabla'.
Tevens zet meneer, zodra de kinderen naar bed gaan, de router uit, want straling voor slapende kinderen is alsof een dweilorkest door de slaapkamer gaat. Ze kunnen niet slapen, krijgen problemen, ontwikkelen hypochondrie, en als je te lang doorgaat veranderen ze in mensen met het syndroom van down. Ofzo.

Die stralinggekkies zitten overal, echt niet alleen op Windesheim.

BeunDeHaas | 21-02-12 | 12:38

Kunnen we onderhand niet eens stoppen met die HBO soap? Is net zo enerverend als de toestand van Fripso.Verandert namelijk ook helemaal niets in de toestand.

miko | 21-02-12 | 12:38

Ik hebt ookk gestedeert bij Windesheim.

rara | 21-02-12 | 12:36

@Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 12:31
Wat wilt u nu zeggen? Dat de opleiding journalistiek aan Windesheim wel een goede opleiding is?

Dmitri Dmitrievitsj | 21-02-12 | 12:35

@reageerbuis | 21-02-12 | 12:34
Dat zeg ik toch ook.

Che_cuevara | 21-02-12 | 12:35

@Che_cuevara | 21-02-12 | 12:26
Je bedoelt natuurlijk dat je het niet wilde.

reageerbuis | 21-02-12 | 12:34

zeg maar jansen | 21-02-12 | 12:24 |
Ja. Ik zeg. Chapeau. Gezien Ruts opleiding. Of ondanks, als we Brussen moeten geloven. Er zit meer in zo'n Rutger dan je zou vermoeden. Dat stand up-werk voor de camera is ook weinig uitdagend, en hij heeft er letterlijk maar één hand bij nodig. Nee, dan een boekje schrijven...

Nogmaals. Windesheim. Rutger. Te gast bij Mathijs. Boekje schrijven. +1

(boekje was gisteravond trouwens ook al te downloaden; voor wie erg van beuken houdt)

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 12:31

Job heeft dus zijn studie gedaan aan Windesheim, dat verklaart alles.

neemjemoederindemali | 21-02-12 | 12:30

@Pa Cartwright | 21-02-12 | 12:25
Hé, dat lijkt kapotte_stofzuiger wel.

blinde kip | 21-02-12 | 12:27

Blij toe dat mijn ouders mij geen journalist wilden laten worden.
Al wou ik dat zelf ook niet.

Che_cuevara | 21-02-12 | 12:26

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 12:21 Rutger heeft dus een beuk geschreven. Beuk ~ Boom. Dode Beuk is dode boom.

zeg maar jansen | 21-02-12 | 12:24

Wifi zou dus kankerverwekkend zijn? Twitter is dat ook. Er wordt wat afgekankerd op twitter.

zeg maar jansen | 21-02-12 | 12:22

Westheimer 2.0 | 21-02-12 | 12:17 |
Precies. En die is ook al ver gekomen. Hij was gister bij Mathijs en had ook nog een boek* geschreven.

Het gaat om het resultaat en niet 't papiertje. Gelul dus, Brussen.

* nl.wikipedia.org/wiki/Boek_(document)

Bezorgdenverjaagster | 21-02-12 | 12:21

Is het vandaag oud-nieuws-recycle-dag?

zeg maar jansen | 21-02-12 | 12:19

"Schoolkrant". Schattig.

Zou men het ding nog stencilen?

Pa Cartwright | 21-02-12 | 12:19

Dit dringt ook tot het buitenland door. Een Nederlands diploma is internationaal geen donder meer waard.

Dat is ook een manier om je afgestudeerden in het land te houden en tot slaaf van Den Haag te maken natuurlijk.

James Lastig | 21-02-12 | 12:19

"... en tevens docent journalistiek Windesheim bevestigt ook nog even dat je probleemloos verzonnen stageverslagen kunt inleveren..."

En zo is niet alleen het hele onderwijs geïnfecteerd met het Stapel-virus, maar je nieuwsleverancier (binnenkort) ook.

ZKH EénOog | 21-02-12 | 12:17

Dat dagboek van Rutger werd anders wel als stageverslag gezien.

Westheimer 2.0 | 21-02-12 | 12:17

Windesheim draait heel modernerwets dus gewoon "productie".

Kwantiteit boven kwaliteit, het Lada-principe.

Dat er 360 "maandagmorgenexemplaren" tussen zitten mag de pret dus niet drukken.

Reinaert | 21-02-12 | 12:16

Volgens mij stond er kortgeleden een topic van 'Windesheim stagiair' op GeenStijl....

necrosis | 21-02-12 | 12:16

Komt er ook één achter... Wat moesten die ontslagen medewerkers van InHolland anders doen.. Het herbeoordelen van diploma's (ja ook die van Windesheim) moet nou eenmaal door medewerkers van een derde instelling gebeuren.

anisocorie | 21-02-12 | 12:15

"bevestigt ook nog even dat je probleemloos verzonnen stageverslagen kunt inleveren"
Dat heet een Diederik Stapeltje doen.

Ars Vivendi | 21-02-12 | 12:14

lol ook @ creatief schrijven om acht uur 's ochtends.

harry pikkel | 21-02-12 | 12:13

De scoop hebben jullie gehad GS... maar er over door bijven gaan wordt een beetje boring.

harry poster | 21-02-12 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken