Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arnhem schopt zielig uitzetgezin de kou in

hellogoodbye.jpgSuperzielig tranentrekverhaal in De Stentor vandaag. Gaat over het gezin van Vader Ayad Sahim Naiel, moeder Wassan Al Egedi en zoontje Nemr (2) uit Irak. Na tweeëneenhalf jaar procederen kregen ze onlangs in Arnhem te horen dat ze moesten opkazen uit Holland. Ja, is kut, maar zo gaat dat soms. Wel een beetje jammer dat de Immigratie- en Naturalisatie Dienst ze vervolgens compleet aan hun lot overlaat. Weggeschopt uit het azc in Arnhem, verder compleet niet begeleid richting Schiphol en/of thuisland. Fijn, met deze diepvriestemperaturen. Gezinnetje verbleef de laatste dagen op het ijzig koude station van Zwolle. Dat is sowieso al geen pretje, laat staan wanneer je er met een ziek knulletje van twee moet verblijven. Ja, die jongen is ziek. Zul je altijd zien, precies nu hij in de krant komt. Lullig. Afijn, voordat de Zwolse forenzen op maandagochtend begroet werden door drie doodgevroren Irakese lijken op het perron is het gezinnetje gelukkig gevonden door éne Joop van Ommen. Die regelde opvang, opwarming en boze quotes als "ik kan hier zo boos over worden. Je laat toch geen mensen op straat staan?" Dit is inderdaad de zoveelste faal van het logge bureaucratische IND-proces. Tweeëneenhalf jaar procederen voordat we mensen laten weten of ze kunnen blijven, kan dat niet sneller? Ook om het risico te verkleinen dat kinderen als Nemr de volgende Mauro worden en Tofik Dibi ons weer gaat spammen om symboolhandtekeningen? En als we de Hollandse welvaartsdeur dan bunkerhard in het gezicht van vluchtelingenzieltjes dichtslaan, kunnen we ze dan in ieder geval assisteren in het huiswaarts keren? Qua dat is wel zo netjes? Blijven = blijven en weg = weg, maar regel dat dan in ieder geval een beetje humaan en efficiënt. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Wij zijn de verwarming opstoken. Krijgen het een beetje koud van dit verhaal.

Reaguursels

Inloggen

@Kundera | 06-02-12 | 20:28 Dank voor uw inzichtgevende reactie. Maar dan toch een vraag mijnerzijds. Regelmatig vlieg ik naar Nederland en in de meeste gevallen vindt er een paspoortcontrole plaats direct nadat de passagiers het vliegtuig hebben verlaten. Mensen zonder geldig paspoort en/of visum worden direct terug het vliegtuig in gestuurd; bovendien wordt de vervoerende maatschappij beboet.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat eenieder die op legale wijze probeert Nederland of een ander Schengenland binnen te komen, aan een dergelijke controle onderworpen wordt. Sterker nog: ik denk dat dat ook het geval is.

Daarmee zouden mensen die asiel aanvragen òfwel:

- beschikken over geldige reisdocumenten en in staat zijn terug te reizen naar het land van herkomst (met alle respect: een land dat de eigen burgers niet toelaat lijkt mij een probleem tussen dat land en die burgers en vereist geen tussenkomst van Nederland);
- niet over geldige reisdocumenten beschikken, wat zou betekenen dat ze een Schengenland niet binnen zouden kunnen komen.

Blijft over: degenen die zonder documenten door de mazen van het net weten te glippen. Deze mensen kiezen bewust voor het risico en verdienen in mijn ogen weliswaar mededogen, maar hebben hun probleem zelf gecreëerd en ik zie niet in waarom de Nederlandse samenleving die zou moeten oplossen.

Geconfronteerd worden met de effecten van het eigen handelen, in plaats van de problemen delegeren aan een overheid die het maar moet oplossen, dus. Er gaat een preventieve werking van uit naar anderen die met dezelfde plannen rondlopen, kan ik u vertellen. Zo heeft men in mijn woonland het probleem van de duizenden illegale treinreizigers die met honderden tegelijk op het dak van treinen gratis meereden, opgelost: portalen over het spoor met daaraan betonnen ballen aan kettingen bevestigd. De waarschuwing dat illegaal meereizen voortaan dodelijk zou zijn, was genoeg. opgelost.

Ziet u dat soort zaken in Nederland gebeuren? Ik niet. En daar zit in mijn ogen een belangrijke oorzaak van het probleem: wetsovertreders worden standaard als "zielig" en "hulpbehoevend" gecategoriseerd.

vraagstaart | 07-02-12 | 01:03

Als je echt had willen blijven leer je binnen een half jaar de taal, en maak je geen kind in onzekere tijden!

LulZig | 06-02-12 | 23:58

Veel nederlanders willen nu eenmaal dit beleid, door vvd en pvv te stemmen, lekker land hè waar we in (over)leven..

Beste redactie wat is er mis met die tekst?

T. Grimbek | 06-02-12 | 23:38

@Quid: je post blinkt niet uit in (achtergrond)onderzoek. Wist je bijvoorbeeld dat er tegenwoordig iets bestaat als een AA-procedure? De Algemene Asielprocedure: binnen 8 dagen na aanvraag krijgt een vreemdeling een besluit op zijn aanvraag. Binnen 28 dagen na een negatief besluit moet de vreemdeling het land verlaten. Gaat de vreemdeling in beroep, dan doet de rechter in een AA-procedure binnen deze termijn uitspraak. Dit om te voorkomen dat een vreemdeling als dakloze de beslissing op het beroep krijgt te vernemen. Pin me er niet op vast, maar bijna 50% van alle aanvragen wordt in een AA-procedure afgedaan.

Elendur | 06-02-12 | 20:30

@vraagstaart | 06-02-12 | 10:41 |
Geachte heer/mevrouw Vraagstaart,

u weet van niets. Nederland overtreedt dagelijks de Europese regels aangaande het vreemdelingen beleid. Het zou bij voorbeeld zo kunnen zijn dat Irak deze mensen niet terug wil, dan zit Nederland vast. Deze mensen blijven nog langer vast zitten tot ze uiteindelijk buiten worden gezet met het motto: "u kijkt maar wat u doet". Die mensen hebben geen paspoort,geen geld, spreken de taal niet en worden aan hun lot overgelaten. Het probleem is echter dat niemand een oplossing weet voor het systeem. Het is één grote t*ringzooi en vaak mensonwaardig.

Kundera | 06-02-12 | 20:28

@Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 14:56
Volgens mij ligt het iets genuanceerder. Dat de politieke voorkeur van veel rechters aansluit bij de standpunten van D66 is ook niet gek: deze partij is links noch rechts. De standpunten zijn doorgaans vrij genuanceerd en een afweging van verschillende belangen. De uitkomst is dan ook een logisch gevolg. Dat past goed bij het werk dat rechters doen, en sluit ook daarom goed aan bij de politieke voorkeur van veel rechters. Het lijkt er meer op dat D66 goed bij rechters past dan rechters bij D66 passen.

Elendur | 06-02-12 | 20:23

Dit gezin is alvast aan het inburgeren: ze kunnen in ieder geval het station van Zwolle al aanwijzen op de kaart.
Nu nog luchthaven Schiphol zien te vinden.
Ze komen er wel.

King of the Oneliner | 06-02-12 | 19:33

Klinkt als:ik was afgedreven op mn luchtbedje en in slaap gevallen.. op vakantie.. ik werd wakker en zomaar spreekt iedereen turks... was ik afgedreven naar nederland.kijk.. dat deden zoveel medelanders.. mogen er dan nu ook weer een paar weg?

vunzigevigo | 06-02-12 | 19:21

Dikke faal ja,nu zitten die mensen hier illegaal en kosten alsnog het geld van die enkele reis.
Uitzetten is uitzetten... er uit dus en of dat per boot vliegtuig of trein is doet er niet toe.
Onze staat is er mee gered als we zulke gelukszoekers tot vertrek van vliegtuig of boot begeleiden en hun enkeltje thuisland betalen.
Je kan godverdomme ook niets meer aan de ambtenarij overlaten in dit land.

Beëlzebul | 06-02-12 | 18:13

zielig hoor maar ze zijn toch ook zonder hulp hiergekomen? noudan! je probeert gewoon is wat, lukt t niet jammer gewoon terug naar je heilstaat. niet langs af en geen doekoe.

kaplaarzenverkoper | 06-02-12 | 17:56

Ze hoeven niet te integreren. Ze zijn n.l. afgewezen.

JIP! | 06-02-12 | 17:41

Hoort bij het integreren,eerst de Elfstedentocht rijden.

bosbaan | 06-02-12 | 17:40

Kind ziet er totaal niet ziek uit...(ik ben moeder van 3, dus heb er wel enige kijk op). Ogen staan helder, ik zie een gezonde kleur op z'n wangen... er is zelfs geen snotneus te bekennen. Paps ziet er trouwens ook goed geschoren uit... zo na een dikke week in de vrieskou te hebben geleefd, mams heeft zo te zien schoon haar en dat na een week... Vragen, vragen...

www.destentor.nl/multimedia/archive/02...

JIP! | 06-02-12 | 17:31

Het valt mij op dat heel veel van die zielige verhalen vermelden dat er een gezinslid ZIEK is, zodra er uitgewezen wordt. Zeker als er een kind in het spel is. Toeval ??

EvertsNL | 06-02-12 | 17:08

Deze mensen zijn hier volledig zelfstandig naar toe gekomen en binnen de kortste keren hebben we ze omgetoverd in pathetische slachtoffers die niet eens meer de weg terug naar huis kunnen vinden. Hadden ze de IND nodig om hier naar toe te komen? Waarom hebben ze de IND dan nodig om weer terug te gaan?Ja, het is inderdaad een schande hoe wij medemensen laten excelleren in hun slachtofferrol.

medusa324 | 06-02-12 | 16:19

Oja, het is beter voor dat jongetje terug te gaan naar Irak. het is daar warmer

nickstert | 06-02-12 | 16:10

Ahaaa zie je wel, weer een bevestiging. Ze zijn een halfjaar in nederland. Dan gaan ze pragmatisch neuqen. Kindje wordt geboren, en tja bij 100% instant geboren verblijfvergunnning, nog even 2 jaar procedure uitrekken/uitsmeren. En hij heeft zijn wortels in nederland.... ja maar deze keer ging dat feessie nie door. Hoewel ik vindt, dat zodra uitgeproceerd, en AZC uitgekukkelt worden, dan via het blauwe Kmar busje direct naar schiphol afvoeren en wegvliegeren.

nickstert | 06-02-12 | 16:09

@ JIP! | 06-02-12 | 15:22
Het hele verhaal is simpel. De zieligheidsindustrie denkt weer een zielige allochtoon gevonden te hebben waarvoor ze menen te moeten opkomen.
Dat er eigenlijk helemaal niets zieligs is aan is boeit ze verder niet.
Als het je lukt van Irak van Nederland te komen, lukt het ook wel om zelf weer terug te gaan. Er reizen dagelijks miljoenen mensen van het ene land naar het andere.

me,myself and IK | 06-02-12 | 15:52

Ik stond gisteren tegen 18.00 uur in een winkel.
Ik moest eruit. De deur ging achter mij op slot...
(geintje... moet kunnen).

Zonder dollen: ik wil eerst het hele verhaal wel 's horen.

JIP! | 06-02-12 | 15:22

uitzetten ok, maar in de vrieskou naar buiten pleuren is niet ok!

opvliegende steen | 06-02-12 | 15:11

@Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 14:56
Mooi.

Hölzenbein | 06-02-12 | 15:02

@JIP! | 06-02-12 | 14:48
Rechters in linkse en rechtse hokjes te stoppen is een non-discussie.

Hölzenbein | 06-02-12 | 15:00

Volgens mij heb ik exact dit verhaal net op Joop.nl gelezen.... Of was het in de Volkskrant?

Domulus Nieuwhaus | 06-02-12 | 14:57

Hölzenbein | 06-02-12 | 14:20
Jij vroeg zelf om empirisch bewijs dat de Nederlandse rechters voor het overgrote merendeel links stemmen. Die onderzoeken zijn er inderdaad om dat te staven. Dat de beide onderzoeken uiteenlopen qua percentage rechterlijke macht dat D66 stemt (25 versus 41 %), is logisch: het ene onderzoek stamt uit 2008 en is gehouden onder rechters, het andere onderzoek stamt uit 2010 en is gehouden onder rechters in opleiding. Dit neemt echter niet weg dat BEIDE onderzoeken aantonen dat:
1. de rechterlijke macht overwegend links stemt (een beduidend hoger percentage dan representatief is t.o.v. de bevolking als geheel);
2. een buitenproportioneel van de linkse magistraten D66 stemt.
Dat kun je m.i. niet simpelweg als 'fantasieverhaal' afdoen, toch?
Het probleem is met name dat de selectiecommissie bij de rechterlijke macht van oudsher een linkse kliek is die geestverwanten bevoordeelt. Zo worden en buitensporig veel rechters benoemd met een achtergrond in de sociale (= linkse) advocatuur. Het lijkt me voor de onafhankelijkheid en democratische legitimatie toch zeer onwenselijk dat de rechterlijke macht dermate gepolitiseerd wordt dat je als rechtse jurist (al ben je vakinhoudelijk nog zo goed) dit rode bolwerk van de rechterlijke macht beduidend moeilijker kunt betreden dan meer links georienteerde concurrenten.

Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 14:56

@Hölzenbein

Passage? Die 6 woordjes?!

Enniewee, ik stop met de discussie met u, want u bent nu slechts op het persoonlijke vlak bezig. De inhoud is ver te zoeken.

Laten we het maar eens zijn het oneens te zijn.

Groet,

JIP!

JIP! | 06-02-12 | 14:48

@denoorman

Waarschijnlijk komen de zielige verhalen niet van die mensen zelf, maar van de advocaatjes die er hun zakken mee vullen deze mensen nóg langer in de procedures te houden, om ze uitéindelijk toch te zien vertrekken, wat deze advocaten wel degelijk op voorhand weten.

JIP! | 06-02-12 | 14:45

@JIP! | 06-02-12 | 14:39
Een mening geven aan iemand die niet aan een discussie meedoet. Wat u deed is trollen tijdens een discussie ongeacht of we het met elkaar eens waren. Lang gezocht naar die passage?

Hölzenbein | 06-02-12 | 14:42

Volgens de nederlandse wet moeten ze vertrekken. Weg met die gasten, ga iemand in een ander land lastig vallen met je zielige verhalen. Je kwam op eigen kracht, dan kun je ook op eigen kracht weer weg! Hun asielverzoek is afgewezen, dus moeten ze niet verder zeiken en ergens anders hun Geluk zoeken!

denoorman | 06-02-12 | 14:39

@Holzenbein

@GebuktIsGenomen | 06-02-12 | 13:11
Gelukkig ben jij alleen maar misselijk.
Hölzenbein | 06-02-12 | 13:13 | + -3 -

En dit noemt u....?

JIP! | 06-02-12 | 14:39

@JIP! | 06-02-12 | 14:24
"en meneer Holzenbein maar janken dat z'n pensioen gekort wordt en de belasting steeds hoger"

Is trollen. En u merkt het zelf niet eens...

Hölzenbein | 06-02-12 | 14:30

Als we nou eens gewoon beginnen met ze helemaal niet binnen te laten?!? Gevolg: geen procedures en geen GeenStijlmaandagtranentrekverhalen !
* Geert, kom er maar in *

Kobus Kloothamer | 06-02-12 | 14:29

@Hölzenbein | 06-02-12 | 13:59

Ik verschil met u van mening.
Als ik u dus vanaf u eerste 'tegel' gelijk had gegeven had u mij geen troll genoemd?

Ik neem aan dat u zelf ook inziet hoe bespottelijk dat is...

JIP! | 06-02-12 | 14:24

@Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 14:13
Ja in het vorige lijstje wat ik in deze topic tegen kwam stemde 25% op D66 en hier 41% D66. Prima bewijzen. Het is hier -4 maar het kan gevoelsmatig ook -8 zijn. En in Friesland kan het zo maar -5 zijn. Wat hebben we aan al die informatie? Nothing. Nada. Tsss.. fantasten.

Hölzenbein | 06-02-12 | 14:20

In Utrecht komt binnenkort een luxe villa vrij...

Ahasveros | 06-02-12 | 14:17

vrouwe justitia (is toch geblindoekt)

bossnl | 06-02-12 | 14:16

Heeft u daar bewijzen van dat de meeste rechters links stemmen of is dat gewoon een onderbuikgevoel?
Hölzenbein | 06-02-12 | 12:14
www.dagelijksestandaard.nl/2010/10/act...

Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 14:13

Een diepvriestemperatuur mag geen criterium zijn. Begeleid uitzetten zou regel moeten zijn.

natte krant | 06-02-12 | 13:59

@JIP! | 06-02-12 | 13:54
Ik heb mijn argumenten al vanaf mijn eerste tegel hier neergezet. U reageert op mijn tegels, niet ik op uw tegels, dus mag ik toch wel aannemen dat u dan trolt en niet ik.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:59

@tipo | 06-02-12 | 13:53
We zullen het waarschijnlijk niet te weten komen. De krant zegt het anders, dat is aanneembaar. Wat u zegt in deze laatste tegel vind ik ook aanneembaar. Maar ja, met alle respect tot uw mening, gaat deze topic niet over uw mening maar over dat krantenknipsel, hoe waar of onwaar het ook is.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:56

@Holzenbein

Met die criteria bent u ook aan het trollen.

Maar aangezien u persoonlijk wordt mag ik aannemen dat u geen argumenten meer heeft.

Game, set, match...

JIP! | 06-02-12 | 13:54

Hölzenbein 13:46
Ik geloof niet dat ze een week op straat wonen, want dan waren ze allang doodgevroren. Daklozenopvang in Zwolle is met deze temperaturen gratis. Ik geloof zelfs niet dat dit gezin helemaal geen vliegtickets heeft gekregen en een afspraak op het uitzetcentrum op Schiphol had die ze proberen te ontlopen. Die vader van dit gezin is dus degene die onverantwoord bezig is en niemand anders.

tipo | 06-02-12 | 13:53

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:46 |
Tenzij u Joop van Ommen zelf bent, is u een moraalridder met grote mond en waarschijnlijk nul vluchtelingen in eigen huis. Twee topics verder kunt u nog harder 'Boe' roepen.

Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 13:52

@JIP! | 06-02-12 | 13:49
Een andere mening hebben is OK. Iemand anders steeds weer woorden in de mond leggen, of denken iemands mening te kunnen aandragen (zonder dat ie iemand anders kent), is trollen. Zo eenvoudig is het. Als iemand blijft trollen noem ik hem volidioot, niet idioot.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:52

@Holzenbein
a. Ik ben geen idioot
b. Ik ben een vrouw
c. U noemt een andere mening 'trollen'? Hoe zielig...

JIP! | 06-02-12 | 13:49

@tipo | 06-02-12 | 13:41
U praat om de brij heen... Ze zitten in Zwolle en wonen al bijna een week op straat. Dáár gaat het om. Niet over hoe het normaal moet gaan. Het is niet zo gegaan. Vandaar deze topic. Begrijp dat eens een keer.

Heeft u daar bewijs van? Ze wonen hier al 2,5 jaar... en u denkt dat ze geen andere Irakezen kennen? Familie daar hebben? Zou dan ook voor het eerst zijn.
En u denkt ook dat als zo'n gezien 2 nachten op een station ligt te pitten dat niémand (van de NS b.v.) dat ziet en maatregelen neemt?

Dan bent u nog naïever dan ik al dacht....

JIP! | 06-02-12 | 13:48

@JIP! | 06-02-12 | 13:46
Ik jank nergens over volidioot en stop eens met trollen.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:47

@GebuktIsGenomen | 06-02-12 | 13:42
Heb je het over de Feyenoord hooligans?

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:47

@GebuktisGenomen

Goh, grappig... zo is het in héél veel plaatsen in Nederland... en meneer Holzenbein maar janken dat z'n pensioen gekort wordt en de belasting steeds hoger...*proest*

JIP! | 06-02-12 | 13:46

@tipo | 06-02-12 | 13:41
U praat om de brij heen... Ze zitten in Zwolle en wonen al bijna een week op straat. Dáár gaat het om. Niet over hoe het normaal moet gaan. Het is niet zo gegaan. Vandaar deze topic. Begrijp dat eens een keer.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:46

Als je als vliegtuigreiziger bent gestrand omdat er een of andere vulkaan in ijsland is gaan brullen krijg je toch ook nergens opvang, waarom zou dat in dit geval anders moeten zijn?

me,myself and IK | 06-02-12 | 13:44

@tipo

Ook u gaat er vanuit dat ze daadwerkelijk 2 nachten op het station hebben overnacht... Ik geloof er helemaal niks van.

JIP! | 06-02-12 | 13:44

@ Hölzenbein
Kom maar eens een dagje naar rotterdam. We hebben het hier niet over "het zwarte goud" maar eigelijk meer over "de zwarte plaag" waar een heel groot percentage gratis geld krijgt.

GebuktIsGenomen | 06-02-12 | 13:42

@Hölzenbein 13:35
Ik geef toch @11.39 al aan dat er morgenmiddag om 14.15 een vliegtuig van Schiphol naar Bagdad vertrekt, dat dit voor eht hele gezin 2000,/ Euro kost, dat de IND dit moet betalen en hen de komende nacht op schiphol moet opvangen en dat het gezin nog 300 Euro zakgeld mee kan krijgen.

Het is verdomme 18 graden in Irak, dus waar hebben we het over. Het kan binnen 24 uur geregeld zijn en de minister van justitie moet dat onmiddelijk regelen.

tipo | 06-02-12 | 13:41

@gezin uiteraard.

nb Het hele verhaal is linkse propaganda. Proberen het 'mauro-effect' op te wekken. En u trapt erin...

JIP! | 06-02-12 | 13:41

@Holzenbein

Ik zei eerder al dat al dit gezien 2 dagen en 2 nachten met -20 op het station hadden gezeten waren ze dood geweest.. Geloof dat toch niet!

JIP! | 06-02-12 | 13:39

Terapel heeft geen treinstation (tot Emmen)

bossnl | 06-02-12 | 13:38

@tipo | 06-02-12 | 13:22
En die uitzetting wordt dan gedaan door een familie gewoon in de kou neer te zetten. Gelooft u er zelf nog aan?

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:35

@vraagstaart | 06-02-12 | 11:38
Als je het volgens de regels doet is het zeer moeilijk om een buitenlander die visumplichtig is hier binnen te krijgen , Als het al lukt moet je verzekeringen regelen en een borgstelling doen van 20.000 euro etc etc .

Een vriendin van mijn vrouw wilde ooit eens op bezoek komen ( rijke dame hoor , die wil echt niet in NL blijven leeft als een vorstin in haar eigen land ) echter moeilijk moeilijk .. en ik was niet van plan om een borgstelling te tekenen voor een persoon die ik toen nog niet kon ik bellen bellen en bellen naar de IND ( kon allemaal niet zogenaamd ) tot ik opeens een mevrouw aan de lijn kreeg met duidelijk eens Antiliaans accent ,,, "Mijnheer ik zal het u zeggen maar u weet het niet van mij , Boek een hotelkamer op haar naam vraag aan de Hotel een bevestiging , fax de bevestiging naar uw kennis , zij gaat naar de Ambassade met de bevestiging en zegt dat zij op vakantie gaat naar Nederland , probleem opgelost "
en inderdaad het bleek zo simpel te zijn ! ,,, snapt u het nog ? waarom het allemaal zo moeilijk moet als je het netjes wilt doen ?

Amigo1973 | 06-02-12 | 13:32

@Hölzenbein 13:09
U wilt asielzoekers het recht op bezwaar en beroep in hun asielprocedure ontzeggen? Kan niet vanwege het internationale vluchtelingenverdrag gehandhaafd door de Raad van Europa.

Asielzoekers hebben recht op bezwaar en beroep, maar niet de plicht om daar gebruik van te maken. Maken ze gebruik van het recht op bezwaar en beroep, dan riskeren ze een langdurig verblijf in NL, met aan het einde alsnog een uitzetting. En hen de keus.

tipo | 06-02-12 | 13:22

@Holzenbein

Ze hebben er zélf voor gekozen door te procederen... zo'n 2 jaar... Eigen verantwoordelijkheid, dus niet janken!

JIP! | 06-02-12 | 13:13

@GebuktIsGenomen | 06-02-12 | 13:11
Gelukkig ben jij alleen maar misselijk.

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:13

T lijkt erop of die allochtonen bijna allemaal ziek, zwak of misselijk zijn (of rugpijn) en zeker als ze gratis geld nodig hebben..

GebuktIsGenomen | 06-02-12 | 13:11

propagandhi | 06-02-12 | 12:57
Gezien het geringe aantal Irakese niet-islamieten lijkt me die kans niet groot maar mocht het inderdaad mensen uit een niet-islamitische bevolkingsgroep betreffen dan dient dit natuurlijk te worden meegewogen.

peilschaal | 06-02-12 | 13:11

@tipo | 06-02-12 | 12:50
Je moet ze niet na twee en een half jaar er pas uitgooien. Daar gaat het hier om en daar gaat het mij om. Hoe moeilijk is dat dan?

Hölzenbein | 06-02-12 | 13:09

IND: Incompetent Nederlands Deportatiebureau...

Reykjavik | 06-02-12 | 13:09

Nou Johnie, wel weer lekker kort door de bocht.
Wie zegt jouw dat ze geen onderdak aangeboden hebben gekregen in het uizetcentrum in Ter Apel?
Zwolle ligt inderdaad op de route Arnhem- Ter Apel.
Halverwege hebben ze zich bedacht en besloten een zieligheidje te doen, je weet maar nooit.
Dus gewoon weer op de trein naar Ter Apel, in Assen zullen ze het waarschijnlijk nog eens proberen, dus weer opnieuw op de trein.

copywriter | 06-02-12 | 13:06

Zijn die islamieten onder elkaar zo onbarmhartig?
Als christenen kunnen in nood elke kerk binnen lopen voor hulp, mochten zij naar Schiphol moeten om naar land van herkomst te vertrekken.
Zou dit gezin ook niet de eerste de beste moskee in kunnen gaan voor mobiele en financiële hulp?
Het is of niet geprobeerd.. of niet aangeboden door de moslimgemeenschap,die denken namelijk: Laat de Nederlanders die werken daar maar voor opdraaien!
Ik vind het ook bedenkelijk dat het gezin vanuit het AZC in Zwolle terecht is gekomen!
En voor iedereen die mijn opinie niet wil of kan snappen, Jammer dan! ik zat vanmorgen in de Randstad Rail in 070 waar je pas goed ziet hoe scheef de verhoudingen liggen in dit land,dat verkloot wordt door zogenaamd zielige mensen en hen die ze zo zielig vinden!

deraderendraaien | 06-02-12 | 13:03

hoewel ik het er niet mee eens ben hoe het gebeurt met die mensen moeten we niet voorbij gaan aan Nederlandse gezinnen met kinderen die op straat worden gepleurd om dat ze de huur niet kunnen betalen of in de kou zitten omdat de NUON je stroom afsluit maar goed het zijn maar Nederlanders wat geeft dat

straatkat | 06-02-12 | 13:03

Moslims die in het verderfelijke westen asiel aanvragen zijn geen asiel- maar gelukzoekers. Als het zo is dat islamitische landen slechts worden bevolkt door rotzakken waar je als islamitische asielzoeker niet tussen wilt wonen is dat een reden te meer om hier in Europa geen moslims toe te laten.
peilschaal | 06-02-12 | 12:42 | + 1 -
Dat kan zo zijn, maar uit het artikel valt niet op te maken of deze mensen moslims zijn of christenen. Die laatste heb je nl. ook in Irak, vele honderdduizenden.
Vraag blijft hoe het kan dat dit gezin op het station aan het bivakkeren was.

propagandhi | 06-02-12 | 12:57

Uitgeprocedeerde asielzoekers zijn gelukszoekers. Zulke mensen moeten we niet willen, ze respecteren onze rechtsstaat niet door gewoon te blijven en niet te vertrekken.

denoorman | 06-02-12 | 12:52

@Hölzenbein 12:47
Uitgeprocedeerde asielzoekers hebben slechts 1 plicht en dat is vertrekken. Hoe moeilijk is dat nu?

Uitgeprocedeerde asielzoekers zijn geen vluchtelingen.

tipo | 06-02-12 | 12:50

Als Pechtold gewoon in nederland blijft en niet emigreert ondanks dat Wilders aan de macht is, dan kunnen de irakezen ook gewoon in Irak blijven. We kunnen wel een ruilsysteem invoeren. Voor elke asielzoeker die binnen wil, moet een nederlander (vrijwillig) vertrekken. Er zijn vaste wel wat linkse wereldverbeteraars die ze zich willen aanmelden. Pechtold, Flop, Tofu (oh nee dat is geen echte nederlander, die heeft zijn marokkaanse nationaliteit nog)

denoorman | 06-02-12 | 12:48

@tipo | 06-02-12 | 12:42
Ik begrijp uitgeprocedeerd, maar dan vraag ik mij af wat die mensen op het station doen, want:

Na een negatieve beslissing in de asielprocedure eindigt de opvang door Centrale Orgaan opvang Asielzoekers (COA).

Na de beslissing door de rechtbank is de asielzoekende verplicht om Nederland te verlaten. Zijn of haar vertrek wordt geregeld door de Dienst Terugkeer en Vertrek van het ministerie van Justitie. Vertrek kan vrijwillig via het de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) of onvrijwillig.

Bij onvrijwillige terugkeer worden de afgewezen asielzoekenden als ‘illegale vreemdelingen' behandeld en gedetineerd in detentiecentra om uitgezet te worden. Als mensen te ziek zijn om te reizen, regelt het COA tijdelijke opvang.

Uitgeprocedeerde asielzoekers zijn vrijwel rechteloos. Zij mogen bijvoorbeeld ook niet werken.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:47

@JIP! | 06-02-12 | 12:41
Rubbish.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:42

Moslims die in het verderfelijke westen asiel aanvragen zijn geen asiel- maar gelukzoekers. Als het zo is dat islamitische landen slechts worden bevolkt door rotzakken waar je als islamitische asielzoeker niet tussen wilt wonen is dat een reden te meer om hier in Europa geen moslims toe te laten.

peilschaal | 06-02-12 | 12:42

@Hölzenbein 12:34
Wat begrijp je niet aan het woord: "uitgeprocedeerd"?

tipo | 06-02-12 | 12:42

@Hölzenbein

Nee, maar linkse rechters straffen nu eenmaal milder, want 'geen driewieler gehad', '12-de kans', ''t is ook maar een mens'... enz.

JIP! | 06-02-12 | 12:41

@JIP! | 06-02-12 | 12:38
En dan gaan ze de veroordeelde vragen of zijn of haar politieke opvatting links of rechts is en bepalen dan de straf? Hmmm... rijke fantasie.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:40

@Hölzenbein

De wet dienen ze in acht te houden. De opgelegde straf bepalen ze zelf.

JIP! | 06-02-12 | 12:38

Asielzoekers van buiten Europa in nederland opnemen is onzin. 99% is economische gelukzoeker. De politieke vluchtelingen kunnen hun geluk zoeken in de regio. Zie geen enkele reden waarom ze naar nederland moeten komen. We nemen alleen immigranten op die we zelf willen hebben. De keuze wie we opnemen is aan nederland. Het is wel heel bizonder dat mensen uit Irak naar nederland moeten komen. Waarom melden ze zich niet gewoon bij een land in de regio bv Turkije?? of Iran??

denoorman | 06-02-12 | 12:38

Als vluchteling uit het Midden Oosten naar Arnhem gaan met een zwangere vrouw is ook dom.

In Bethlehem stond er tenminste nog een stalletje.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 12:37

@tipo | 06-02-12 | 12:22
Voor de laatste keer: weet jij dan meer dan wij of lul je gewoon maar wat uit je nek? Jij gaat toch ook uit van het krantenbericht of niet?

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:34

denoorman | 06-02-12 | 12:28 | + 0 -
Tuurlijk zal dat, wat gaat het grote gros Nederlanders doen dan die gaan emigreren? Allemaal richting Iran?

de reaguurbuur | 06-02-12 | 12:33

@JIP! | 06-02-12 | 12:26
Je vertelt stront om het maar op zijn zachtst uit te drukken. Niet de politieke achtergrond van een rechter maakt uit hoe lang iemand moet schoffelen maar onze wetten.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:32

@JIP! | 06-02-12 | 12:19
Er werd een enquete gehouden door Vrij Nederland onder 651 rechters, waarvan 397 ongeveer op links zouden stemmen en 254 op rechts. En dan een enquete die meer dan drie jaar geleden gehouden is. Hoooo wat representatief. En die 397 spreken dezelfde wetten in het links uit en de rest in het rechts? Eh... WTF? Dat gaat nergens over.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:30

Het lukte dit zielige gezin wel om naar nederland te komen. Maar nederland verlaten dat is te moeilijk, daar moeten we bij helpen. Weg met deze gelukzoekers. Ga lekker asiel zoeken in een warm land. Waarom niet naar een land in het midden oosten of naar een afrikaans land? Zou er wellicht een economisch motief spelen bij de keuze voor nederland??

denoorman | 06-02-12 | 12:28

@Hölzenbein | 06-02-12 | 12:20

Als die linkse rechters dat zouden doen had degene die onlangs een politie-agent in elkaar getimmerd heeft méér dan 2 weken schoffelen gekregen. Daar was n.l. lándelijk én door de politiek voor opgeroepen: handen af van onze hulpverleners!

JIP! | 06-02-12 | 12:26

Arnhem schopt zielig uitzetgezin de kou in.
.
_____
.
Dit is natuurlijk de manier om de zieligheids-modus bij linksdragend Nederland overuren te laten draaien, de VARA en Diba voorop, zodat de opzet om ze uiteindelijk te laten blijven geheid slaagt.

donjon | 06-02-12 | 12:22

@Hölzenbein 12:18
Voor de laatste keer: De rechter maakt uit of iemand vluchteling is en niet de krant, Tofik Dibi of Hölzenbein.

tipo | 06-02-12 | 12:22

@JIP! | 06-02-12 | 12:15
Wat heb ik met rechtse standpunten te maken?!? Rechters moeten zich aan de wetten houden en dat is noch links noch rechts, politiek correct of niet (wat overigens ook onzin is).

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:20

Je kunt mij niet wijsmaken dat er geen Nederlander(s) is/zijn die 2 jaar goed verdient hebben aan dit gezin, een advocaat of zo, opzoeken die gast en voor dit gezin laten zorgen.

toetanchamon | 06-02-12 | 12:19

@tipo | 06-02-12 | 12:12
Sinds wanneer moeten asielzoekers een hotel boeken en zijn toerist? Wat is dat voor onzin? Asielzoekers zijn politieke vluchtelingen of economische vluchtelingen. Heeft niets met toeristen te maken...

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:18

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:13

U is niet bekend met rechtse standpunten hieromtrent?
Dan dient u zich eerst maar eens in te gaan lezen, want op die manier is een discussie tamelijk lastig...

JIP! | 06-02-12 | 12:15

@JIP! | 06-02-12 | 12:12
Heeft u daar bewijzen van dat de meeste rechters links stemmen of is dat gewoon een onderbuikgevoel?

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:14

tipo | 06-02-12 | 12:12

'Alle andere azielzoekers' noemen we dus gewoon immigranten of gelukszoekers.

JIP! | 06-02-12 | 12:14

@JIP! | 06-02-12 | 12:11
En waarom is het geen rechtse propaganda? Heeft u daar een onderbouwing voor. Allemaal vragen aan u... ik weet het maar uw verhalen zijn ook vrij ingewikkeld.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:13

@Hölzenbein
De meeste rechters stemmen links. Dat is bij iedereen bekend en nee, ik kan geen naam noemen.
En met 'allemaal' bedoel ik 'allemaal'... zelfs u!

JIP! | 06-02-12 | 12:12

Hoe zijn ze in Arnhem gekomen dan?
Met een taxi gastvrij opgehaald uit Bagdad?

Vitayalin | 06-02-12 | 12:12

@Hölzenbein 12:08
De krant geeft tegenstrijdige informatie. Vluchteling ben je pas als de rechter dat erkent met een vluchtelingenstatus. Alle andere asielzoekers zijn toeristen en die moeten gewoon een hotel boeken, net als alle andere toeristen. Of naar huis als het vakantiegeld op is.

tipo | 06-02-12 | 12:12

't Is gewoon weer allemaal linkse propaganda.
Als deze mensen al 2 dagen op het station hebben gebivakeerd is dat door het uitvallen van treinen en het niet kunnen lezen van de borden.
Maar laten we elkaar geen mietje noemen: bij 2 dagen en nachten in -20 zitten hadden ze ze niet levend gevonden.
Het is dus gewoon een lulverhaal. Propaganda. Mauro-emo.

JIP! | 06-02-12 | 12:11

@JIP! | 06-02-12 | 12:04
Geef eens een voorbeeld waar in we allemaal beter weten, en wie zijn 'allemaal'?

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:08

@tipo | 06-02-12 | 12:04
Hoe kom je er bij dat het toeristen zijn, nogmaals de krant heeft het over vluchtelingen. Of heb jij andere bronnen dan wij hier hebben?

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:08

Wacht even. Dus ze zitten twee dagen op het station in Zwolle? Weten ze dan na 2,5 jaar in NL nog niet hoe je bij Schiphol moet komen? Uitzetting terecht, natuurlijk. Volgende keer wel even een busje met marechaussee sturen om ze op te halen en af te zetten bij de gate graag.

Alph Bolkenstein | 06-02-12 | 12:07

irma zonderboezem | 06-02-12 | 11:25 | + 0 -

Het doet nog pijn!

eerstneukendanpraten | 06-02-12 | 12:06

@JIP! | 06-02-12 | 11:58
Rechters zijn rechters. Links of rechts is onzin.
Hölzenbein | 06-02-12 | 12:02 |

Politiek-correct gezien heeft u gelijk, maar we weten állemaal beter...

JIP! | 06-02-12 | 12:04

@Hölzenbein 11:55
Het zijn toeristen die hier nu wel erg lang verblijven en geeneens geld hebben voor een hotel. Anders had de onafhankelijke rechter dit gezin wel een asielstatus gegeven.

Dit gezin is zelf in beroep gegaan, wat het allemaal zo een langdurig heeft gemaakt. Dat is dus hun eigen keuze.

Wel ben ik van mening, dat de IND de vliegtickets moet boeken, een taxi moet regelen en wat zakgeld mee moet geven om het kind een week te kunnen voeden. Tevens mag er niet meer dan 48 uur tussen de uitspraak van de beroepsprocedure en het opstijgen van het vliegtuig zitten. Opvang in die 48 uur hoort op Schiphol plaats te vinden (en dan brandveilig natuurlijk).

Het is zo simpel.

tipo | 06-02-12 | 12:04

Merkava | 06-02-12 | 12:00

LOL. Ja de globalisering gaat snel en bijgevolg veranderen de niches ook.

ecologiste | 06-02-12 | 12:03

@JIP! | 06-02-12 | 11:58
Rechters zijn rechters. Links of rechts is onzin.

Hölzenbein | 06-02-12 | 12:02

kijk. Onze industrie is in de loop der decennia verplaatst naar lage lonen landen. Eerst naar Portugal e n Grioekenland en later naar azië en zd-amerika. Doe dat dan ook met de multiculti-insutrie sufferds. En de aandeelhouders mogen dan ook mee en dan voor de salarissen geldend in die landen. Waarom opvang in een duur land als NL? kan toch ook in Zuid-Afrika, Argentinië of Brazilië. Plaats zat daar en lage lonen! oplossing EU?

ecologiste | 06-02-12 | 12:01

@ecologiste
Dat is onmenselijk, want die mensen zijn al te veel "verwesterd" door de Amerikaanse TV-shows die ze thuis hebben gekeken.

Merkava | 06-02-12 | 12:00

Om te beginnen zou je deze mensen kunnen opvangen in Marokko. het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking is daar ca. 3000 dollar per jaar (ongeveer 50.000 in NL). Daar kun je de kosten proportioneel verlagen, ca. 1600% goedkoper dus. Scheelt wel zeer veel, niet?

ecologiste | 06-02-12 | 11:59

Hölzenbein

==Bovendien zijn het vluchtelingen en geen gelukszoekers,...==

De linkse rechters zijn het kennelijk niet met u eens...

JIP! | 06-02-12 | 11:58

Kutmug | 06-02-12 | 11:44 |
U kletst. Hadden deze mensen de afgelopen 2 jaar Nederlands geleerd en JA dat kan (waarschijnlijk nog gratis ook), dan hadden ze dit in de GRATIS krant op het station kunnen lezen: m.depers.nl/binnenland/626533/Winterop...
Ook in Zwolle is er extra opvang en daar waren ze vast niet weggestuurd.
Over logisch nadenken gesproken: u gaat ook iedere dag uw moeder van een verschoning voorzien omdat de zorg het niet doet ivm geld tekort?

Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 11:56

Ja Irak is veilig,maak dat de kat maar wijs die van de VS zijn snel vertrokken om dat ze zeven kleuren stront scheten van de schrik.
kweetitwel | 06-02-12 | 11:28
irak is niets verandert sinds de dood van saddam. de ellende die ze nu hebben roepen ze zelf over zich af. deze mensen zijn al duizenden jaren agressief tegen elke vorm van bevrijding. dat ze de westerse wereld willen doodmaken moeten ze zelf weten, maar doe het dan wel daar. de amerikanen zijn uit irak vertrokken, en nu moeten ze het zelf doen en elke irakees hoort daar zijn steentje of hoopje zand aan bij te dragen en niet ergens in nederland na 2,5 jaar gaan huillie huillie doen als ze terug moeten. en als ze terug gaan, hou dan een plaatsje vrij voor mauro

mottige-vleagel | 06-02-12 | 11:56

@tipo | 06-02-12 | 11:53
Ja wat schrijft die krant dan? "Als vluchteling hier gekomen." - Doet ook niet ter zake je laat geen mensen tweeëneenhalf jaar wachten voordat ze weten hoe het verder gaat. Voor mij is drie maanden lang genoeg en dan zeggen welkom of aufwiedersehen.

Hölzenbein | 06-02-12 | 11:55

@Hölzenbein 11:51
Het zijn geen vluchtelingen, anders hadden ze de asielstatus gekregen.

tipo | 06-02-12 | 11:53

Wat valt er eigenlijk te procederen, als ongewenst vreemdeling.Waarom krijgen ze uberhaupt de kans om te procederen en in Nederland het proces af te wachten.

jan2011 | 06-02-12 | 11:52

Begin mij langzaam te schamen voor die randdebielen wat zich regering noemt hier. Tweeëneenhalf jaar wachten is gewoon te veel. Bovendien zijn het vluchtelingen en geen gelukszoekers, dat is nogal een verschil. Je stuurt niemand terug naar Irak stelletje regeringsmafkezen en al zeker niet als het vluchtelingen zijn!

Hölzenbein | 06-02-12 | 11:51

wel kut als ze de buitenlanders uitzetten (want dan moeten onze parasieten(uitkeringtrekkers) weer aan de bak

bossnl | 06-02-12 | 11:51

Aktivist
@your service!

Kutmug | 06-02-12 | 11:50

Hierond dan ook een stukje uit het concept van de SP voor de komende verkiezingen:

1. Wij eisen van onze coalitiepartners een strenger toezicht op horrorwinters. Alle asielzoekers die in zomermaanden door ons rijkelijk worden binnengehaald, zetten ons electoraat, medewerkers van de rechterlijke macht, IND e.d., in deze horrorwinters op straat.
Emir Roemer zal zelf portefeuillehouder 'Hypo-theek en -criet' worden.

JIP! | 06-02-12 | 11:48

Kutmug | 06-02-12 | 11:44
De eerste irritant zoemende godwin is ook alweer gesignaleerd.

Aktivist | 06-02-12 | 11:47

Vreemd dat ze niet even bij Tofik Dibi, Hans Spektrui of een van de uiterst verschillige figuren uit de asielindustrie konden gaan opwarmen onder het genot van een kopje thee of een warm bord erwtensoep.... maar ja, er is nu geen stemmen/geld meer aan te verdienen.

Aktivist | 06-02-12 | 11:46

Het is in wezen heel simpel. Aanvankelijk leek alles gestoeld op goede bedoelingen (jaren 70 idealisme). Allengs kwam er een stroomversnelling: ontwikkeling sosjale akademies, en heul veul sociale universiteitsstudies. Alles nog ok. Toen werd het een complete overheids- en semi-overheidsindustrie en feilloos georganiseerd door de baantjescarrousselnetwerkboys van het CDA-PvdA (D66-GL-VVD?) die nu zo verslaafd zijn aan hun hoge inkomens dat ze star door blijven gaan op de carriereweg. De hulpbehoevende groep waar het aanvankelijk over ging geheel aan hun lot overlatend. Kortom: schijnheiligheid alom: precies dus een karaktereigenschap nr. 1 van het CDA en vervolgens snel overgenomen door PvdA. Al die politieke en bestuurlijke gasten terugzetten op minimumloon en meteen de regels verscherpen. Iedereen moet weten waar hij/zij aan toe is. Weg met de CDA-PvdA dealers in mensenleed, de aanhetlijntjeaandeelhouders in hun volvos en saabs. Ondertussen gaat Nedcar kapoedt en dat komt nooit weerom net als zoveel kostbare made in holland industrie. We blijven zitten met de onnozelaarsvergaderaars met hun goede financiele voorzieningen en wachtgeldregelingen.

ecologiste | 06-02-12 | 11:44

Als je sommige commentaren hier leest ben ik blij dat ik geen gezin heb dat aan deze ruimhartige geesten is overgeleverd. Je snapt ineens ook beter waarom hier tijdens WO2 zoveel joden zijn weggevoerd. Dat kwam natuurlijk door het logisch nadenken. En het rekenen natuurlijk, vlak ook het rekenen niet uit.

Kutmug | 06-02-12 | 11:44

en waarom zou ik me daar druk over maken? we hebben zelf genoeg aan ons hoofd om ons druk over te maken.
dat de IND blundert is al jaren bekent. maar ik zal de kachel wel iets hoger zetten. doe ik allemaal voor die arme mensen

mottige-vleagel | 06-02-12 | 11:41

Hieronder een stukje uit het concept program van de PVV voor de komende verkiezingen:

1. Wij eisen van onze coalitiepartner een strenger toezicht op horrorwinters. Horrorwinters verminderen de kans op toestroom van kansarme asielzoekers naar Nederland. Dion Graus zal portefeuillehouder Horrorwinter worden.

Terpetijnzeikert | 06-02-12 | 11:41

@vraagstaart
Dat heb je te danken aan de mensen die misbruik hebben gemaakt van het systeem. "Ja, is mijn vriendin." en vervolgens verdwijnen ze in de illegaliteit.

Merkava | 06-02-12 | 11:40

Morgen vertrekt er om 14.15 een vlucht naar Bagdad vanaf schiphol. Kost 2000,- euro voor het hele gezin. IND kan de kaartjes even regelen en klaar:
vliegen.idealo.nl/resultaat/8frLr/

tipo | 06-02-12 | 11:39

Grappig is dan weer wel dat ik mijn vriendin Nederland niet eens in krijg voor een vakantie van een paar weken.

Want legaal Nederland binnen komen met een Schengen-visum is nog niet zo simpel. Alles conform de regels gedaan, mag men alsnog zonder opgaaf van redenen weigeren.

Een slecht humeur van de mevrouw op de ambassade in Jakarta is al reden genoeg.

Dus zo slim zijn die Irakezen dan weer wèl.

vraagstaart | 06-02-12 | 11:38

@mezelf
Cudtserver

JIP! | 06-02-12 | 11:35

"James Lastig

U vertikt het óók om 25 meter te lopen?

JIP! | 06-02-12 | 11:34

Ambtenarenlogica maakt van elk land uiteindelijk weer een bananenrepubliek. Ik zeg: iedereen welkom totdat er een keer spijkers met koppen worden geslagen. En gezien de slagvaardigheid van de NL politiek kan dat zomaar weer 25 jaar gaan duren: www.sodemieter.nl/joh-2

Kutmug | 06-02-12 | 11:34


eerstneukendanpraten | 06-02-12 | 11:30 |
Zeg eens eerlijk,heb je diep moeten buigen?.........:-)

irma zonderboezem | 06-02-12 | 11:33

@kweetitwel | 06-02-12 |: De halve wereld is onveilig, maar dat moet niet betekenen dat de halve wereld hier moet wonen.

Frederik Vijf | 06-02-12 | 11:33

@kweetitwel

Had lekker in Thailand of de Fillipijnen gaan zitten... *zwaait*

JIP! | 06-02-12 | 11:33

@necrosis | 06-02-12 | 11:00
* Hoopt op een echte politieke partij * Graag in de nabije toekomst ook, zodat we nog kunnen redden wat er te redden valt.

Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 11:30

@kweetitwel | 06-02-12 | 11:28
Ze hebben er meer dan 10 jaar gezeten.

Domulus Nieuwhaus | 06-02-12 | 11:30

irma zonderboezem | 06-02-12 | 11:25 | + 0 -

Zo, daar zijn we weer, was even een paar dagen *kuch* aan het sneeuwvegen...

Maar je kunt ze toch ook gewoon een parachute omdoen?

eerstneukendanpraten | 06-02-12 | 11:30

Ja Irak is veilig,maak dat de kat maar wijs die van de VS zijn snel vertrokken om dat ze zeven kleuren stront scheten van de schrik.

kweetitwel | 06-02-12 | 11:28

skinart | 06-02-12 | 11:21

Misschien moesten ze 5 maanden geleden al vetrekken... en dat nú gaan zeuren dat het zo koud is....

JIP! | 06-02-12 | 11:28

@Baron

Ze kunnen wel het gerucht verspreiden dat iedere nieuwkomer standaard een ton op z'n bankrekening krijgt.
Het is dus absoluut geen excuus ze te laten blijven, omdat ze destijds 'iets' hebben gehoord...

JIP! | 06-02-12 | 11:25

En dan het volgende plrobleem, welke lijndienst vliegt (rechtstreeks) naar Bagdad?

irma zonderboezem | 06-02-12 | 11:25

Het is ook heel moeilijk, een stukje met de trein, zeker als je het vergelijkt met een vlucht uit Irak, dat is namelijk peanuts.

Causa Sui | 06-02-12 | 11:25

Ze wisten 2,5 jaar geleden ook prima op eigen gelegenheid ons land te vinden, dan weten ze de weg terug ook wel.

Doe-Mij-Die-Maar | 06-02-12 | 11:24

Als die advocaten het allemaal zolang weten te rekken dan hadden ze allang die kudtwet moeten veranderen maar er gebeurd gene flikker,ze zijn teveel met hun eigen belangen bezig.Oja die Leers was destijds toch van plan toen hij nog burgermeester was een huis te regelen in Bugarije,en nu is hij de grootste tegenstander dat Bulgarije bij Schengen mag.Zo gauw als hij van plan zou zijn daar op vacantie te gaan moeten ze hem metteen het land uittrappen.

kweetitwel | 06-02-12 | 11:24

@skinart | 06-02-12 | 11:21

Als ik zo kijk naar het waarheidsgehalte van alle zielige, verdraaide berichtgeving rondom Mauro vraag ik met af of dit wel het geval is. Ik zou eerst graag de feiten willen hebben ipv meteen te oordelen dat de IND/overheid iets nagelaten zou hebben in dit geval.

Domulus Nieuwhaus | 06-02-12 | 11:24

leef!! | 06-02-12 | 10:58
Als je voor Bruin gaat moet je naar links kijken en niet naar rechts. Maar anyhow, Irak is wel een heel eind naar het oosten.

Vindefin | 06-02-12 | 11:24

Ojee, zoals ik het lees is dat blaag hier nog geboren ook.
en arnhem doet aan kinderpardon las ik van de week.
dit lijkt me meer een gevalletje Propaganda, dan een zielig verhaal.

-=lol=- | 06-02-12 | 11:23

Ik kan zo boos worden om linkse beterweters die heel Nederland een schuldcomplex aanpraten, alsof er hier daadwerkelijk ooit mensen langer dan een dag echt op straat zijn gezet.
Dat weten de rijke oplichters die de enkele reizen derdewereld-Nederland verkopen ook: de prijs daarvoor is hoog; de reis slecht georganiseerd en gevaarlijk; maar indien dat overleefd wordt is de opvang gegarandeerd.
Soms na een procedure van twee generaties, maar het eindresultaat staat vast.
Is er behalve Gümüs ooit echt iemand het land uitgezet? Ik geloof er niets van.

Jan Passant mk2 | 06-02-12 | 11:23

kweetitwel | 06-02-12 | 11:15 | + -4 -
Waarom ga je dan niet in het land van je vrouwtje wonen ipv. hier in dit kutland?

aardappelninja | 06-02-12 | 11:23

@TisNieZoMoeilijk
Waarom heeft iedereen het steeds over "Op straat gezet"? Misschien hebben ze het busje naar Schiphol afgewezen, of hebben ze met opzet de verkeerde trein genomen op aanraden van hun advocaat. Ik wil het weerwoord van de IND, Geenstijl. Zelfs op Joop zie je dit soort magere berichtgeving maar zelden.

Merkava | 06-02-12 | 11:22

Ze hebben ook een paar duizend dollar betaald om hierheen gesmokkeld te worden. Dus de terugreis betalen moet geen probleem zijn.

BASinnic | 06-02-12 | 11:22

@JIP! | 06-02-12 | 10:57

Nee, maar de zieligheidsindustrie (vluchtelingenwerk, advocaten, een groot gedeelte van de politiek en bevolking) zorgt ervoor dat het idee ontstaat op "Radio Trottoir" dat als je Europa illegaal binnenkomt je ook binnen bent. En zonder dat idee komen deze groepen niet. Dit is de echter wereld, met echte consequenties. Niet een spelletje.

en.wikipedia.org/wiki/Pavement_radio

Lees ook dit artikel maar eens: "Gunstig asielsysteem
Het is niet ongebruikelijk voor Angolese ouders om hun kinderen alleen naar het buitenland te sturen voor studie, zegt Van Wijk. Dat gebeurde al langer, naar Zuid-Afrika en oud-kolonisator Portugal. Op een gegeven moment verspreidde zich het idee dat Nederland ook een gunstig asielsysteem had. Via familieleden in Portugal was een visum vaak makkelijk te regelen, 'en van daaruit vertrek je eenvoudig met de bus. Voor zo'n 1.600 euro lag Nederland binnen bereik.'

Succesverhalen van pioniers brachten de stroom op gang: in 2003, het jaar waarin Mauro binnenkwam, verbleven er rond de 4.500 Angolese alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) in Nederland. Tot 2008 vormden zij de grootste ama-groep."

www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

Baron von Fapowitz | 06-02-12 | 11:21

dat ze zo op straat worden gepleurt en aan hun lot worden overgelaten is natuurlijk onmenselijk , niet goed te praten.
had ze dan netjes op schiphol afgezet en uitgezwaaid.
ik bedoel , ze zijn uitgeprocedeerd en mogen niet in nederland blijven , zorg dan ook op een nette manier dat ze het land verlaten.

skinart | 06-02-12 | 11:21

kweetitwel | 06-02-12 | 11:15

Had lekker in het land van je vriendin asiel aangevraag en was dáár getrouwd.
Maar kennelijk gunde u zichzelf én hun destijds vriendin dit 'kutvolk'...

JIP! | 06-02-12 | 11:21

@kweetitwel | 06-02-12 | 11:15 |

Uit welk land komt je vriendin/vrouw?

MacVulpen | 06-02-12 | 11:19

Met kritiek op de lange procedures moet je bij links zijn. Die willen namelijk het alsmaar in beroep blijven gaan tegen een uitspraak in stand houden. En dan gaan zeiken dat het te lang duurt allemaal.

Domulus Nieuwhaus | 06-02-12 | 11:18

@Hendrix | 06-02-12 | 10:54
Niet in Nederland verwekt, de vrouw was wel zwanger bij aankomst in NL.
Ik las "Irakees en zwangere vrouw komen naar Nederland om een economisch betere en stabielere toekomst voor hun ongeboren kind te bewerksteligen. Zij worden echter op basis van de selectiecriteria bestempeld als economisch vluchteling. Zij gaan procederen en 2,5 jaar later is het verdict hetzelfde. Zij zullen er wel van balen dat het kind niet reeds 10 jaar oud en ingeburgerd is."

Dat ze zonder een goede vorm van nazorg op straat gezet worden is van laag niveau, maar doet niets af aan dat ze niet in Nederland thuishoren.

TisNieZoMoeilijk | 06-02-12 | 11:18

@vagehond | 06-02-12 | 11:06 |
Dat zei ik niet. Er wordt geklaagd over de duur van de procedures, terwijl men er zelf voor kiest om deze procedures te starten.
Ik kijk ook niet vreemd op dat mensen hier voor hulp komen. Minstens de helft (dat is een hele voorzichtige schatting) van de wereldbevolking heeft het slechter dan wij hier. Logisch dat er dan mensen de gok wagen.
En omdat we nou eenmaal niet iedereen op kunnen nemen is het ook logisch dat er mensen worden teruggestuurd.
Dat is de realiteit.
Als jij een betere oplossing hebt dan hoor ik het graag.

RockBock | 06-02-12 | 11:16

We kunnen niet iedereen helpen op de wereld. We moeten ook, en vooral, denken aan de toekomst van onze eigen kinderen.

Tevens ga ik ervan uit dat de rechters naar de zaak kijken en gekeken hebben. Aangezien we voornamelijk d66 en groenlinks rechters hebben, kunnen we ervan uitgaan dat wanneer die beslissen om de mensen geen verblijfsvergunning te geven dat die beslissing voor iedereen het beste is.

La Bailaora | 06-02-12 | 11:16

Die lopen al een tijdje rond, en ja, dat kind ziet er erg zwakjes uit... Gewoon Opzouten, klaar is klaar.. Ga nu maar via de media zieltjes winnen... Oja, ze zijn zelf gekomen, en nu verwachten ze een keurige escorte terug?? TAXI!!!!!

Mr_Pikibelly | 06-02-12 | 11:16

grens controles weer invoeren

bossnl | 06-02-12 | 11:15

Hier in dit kudtland word alleen heel veel geouwehoerd over asielbeleid maar er is nog niets veranderd.Trouwens ik heb zelf veel ellende gehad met de IND voor dat ik met mijn vriendin kon trouwen.Het zijn daar een zooitje vieze onsympatieke honden.En maar zeiken met die wauzige Graus over de animalcops.Bah Bah.Ze hebben die klotige IND nog niet onder controle.Kudtvolk.

kweetitwel | 06-02-12 | 11:15

zwervers verplicht naar opvang (buitenlanders niet?)

bossnl | 06-02-12 | 11:14

Het is niet de schuld van de IND dat het 2,5 jaar heeft geduurd, maar van de in vreemdelingenrecht gespecialiseerde advocaten die dit soort mensen bijstaan: die advocaten weten de boel zo lang mogelijk te traineren en uit te stellen. Bezwaar, beroep, hoger beroep, uitstel vragen, op de laatste dag van de bezwaar-/beroepstermijn een "pro forma" bezwaar-/beroepschrift indienen, zodat er weer een nadere termijn moet worden gegeven voor het aanvullen van de gronden etc. Beetje simplistisch hoor, Quid om daar de IND de schuld van te geven. Wat wel fout is gedaan, is dat mensen die uitgeprocedeerd zijn niet onmiddellijk in vreemdelingenbewaring worden gesteld, zodat ze niet als illegaal in Nederland kunnen onderduiken om uitzetting te ontlopen. Uitgeprocedeerd = vastzetten en per omgaande retour naar land van herkomst. Gewoon opbokken.

Helligen Hendrik2 | 06-02-12 | 11:13

Die welvaarstdeur, moet dat geen welvaartsdeurwaarder zijn?

Het moet wat sneller allemaal, mensen die uitgeprocedeerd zijn sneller uitzetten. Dan krijg je dit soort problemen niet meer. We hebben al zat blijvende toeristen, en hoe sneu ook, je kunt niet de hele wereld opvangen.

Implant | 06-02-12 | 11:13

ze gaan terug naar irak met behoud van uitkering uiteraard.

ziende blind | 06-02-12 | 11:13

Ja, ik ben pro asielbeleid - je kunt inmiddels over de mensen heenkruipen in NL- maar doe dan wel ff met een beleider op het vliegtuig zetten. Dit slaat ook weer nergens op...

Frederik Vijf | 06-02-12 | 11:13

vagehond | 06-02-12 | 11:08 En vorige maand vroor het nog niet. Kwamen de eerste bloemetjes alweer uit de grond.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 11:12

Als iemand geen verblijfstatus heeft, is zo iemand dus gewoon -op z'n best- toerist. Toeristen mogen -zoals gebruikelijk in elk land ter wereld- zelf het transit vervoer naar het vliegveld regelen en betalen. Als het IND hier het wel zou regelen, zouden de onderhavigen daaruit gevolgtrekkend wel een speciale of bijzondere status hebben.
Conclusie: niemand heeft deze toeristen verboden ander vervoer dan de trein te kiezen naar het dichtstbijzijnde vliegveld.

Fred Janssen | 06-02-12 | 11:11

tweeenhalf jaar valt toch nog mee. Niks geworteld, irak krabbelt weer op. Kunnen ze nog een graantje van mee pikken. Wegwezen.. Nu..

jan2011 | 06-02-12 | 11:11

Vagehond

Uitgeprocedeerd (dus door de rechter bepaald dat ze geen recht op verblijf hebben) lijkt me een meer dan afdoende reden. Zo werkt dat in een rechtstaat. Ook bij immigranten.

JIP! | 06-02-12 | 11:11

Gurb | 06-02-12 | 11:06 "Er rijdt een rechtstreekse trein.".

Nou, dan ken jij de Nederlandse Spoorwegen nog niet. In de aangepaste dienstregeling is die komen te vervallen.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 11:09

@propagandhi | 06-02-12 | 10:47 | + 4 -
Ze hebben 2,5 jaar terecht in Nederland verbleven, pas een maand geleden is hun afwijzing definitief geworden.
Tot die tijd mag je gewoon in Nederland wonen.

vagehond | 06-02-12 | 11:08

@zeg maar jansen
De eenzijdige boodschapper wel ja. Zo zijn er wel vaker zielige of racistische verhalen die later toch anders in elkaar blijken te zitten, maar mensen gaan liever meteen over op het veroordelen en verketteren van anderen, zonder te wachten op onderzoek of weerwoord.

Merkava | 06-02-12 | 11:08

Koren op de molen van de immoralfags natuurlijk. Dit gezin heeft zijn doodvriezen aan zichzelf te wijten. Regels zijn regels immers. En laat die Gutmensen de begrafenis maar betalen.

Kunnen ze toch nog hun bijdrage leveren.

pius | 06-02-12 | 11:08

Krijgen uitgeprocedeerde azielzoekers niet gewoon een bedrag mee om te betalen voor de terugreis? Zo moeilijk is het toch niet om vanuit arnhem de trein naar schiphol te pakken. Er rijdt een rechtstreekse trein. Daar hoeft het IND toch niet voor te zorgen. Beetje jammer dat ze zo zielig gaan zitten doen...

Gurb | 06-02-12 | 11:06

Merkava | 06-02-12 | 11:05 Natuurlijk! De boodschapper heeft het gedaan!

zeg maar jansen | 06-02-12 | 11:06

Simon de Danser | 06-02-12 | 10:55 | + 0 -
Deze mensen zullen het zwaar hebben en dit verhaal is schrijnend, maar m.i. zijn mensen zelf verantwoordelijk voor hun keuzes. Deze mensen moeten terug en hadden dus blijkbaar geen reden om hier te zijn. De NL regering maakt al te vaak haar eigen burgers onverantwoordelijk door ze te betuttelen en nou zijn we met onze portemonnee in de aanslag ook nog eens verantwoordelijk voor alle buitenlandse ouders/kinderen?? Het groeit niet op onze rug, zeg maar.

Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 11:06

RockBock | 06-02-12 | 10:42 | + 4 -
Wat zou je zelf doen? Bij de eerste afwijzing je schouders ophalen teruggaan naar een oorlogsgebied met je gezin?
Wij hebben hier zelf met veel enthousiasme de VS en het VK meegeholpen dat land in een killzone te veranderen, dan moeten we niet vreemd opkijken wanneer mensen hier om hulp komen.
En dan al helemaal niet mensen met -20 op straat zetten.
Ik moet het verhaal van de IND nog horen, maar ze moeten wel een verrekt goede smoes hebben.

vagehond | 06-02-12 | 11:06

Er is hier vast meer aan de hand, maar Geenstijl zou Geenstijl niet zijn als ze het weerwoord van de IND niet achterwege zou laten.

Merkava | 06-02-12 | 11:05

Dit gebeurt wekelijks. *werkt op AZC*

Fritsjoffer | 06-02-12 | 11:05

De vraag is: waar was Unox met de gratis mutsen?

Ja nee, geen mening | 06-02-12 | 11:04

Kennelijk ben je, zodra je procedures verliest, meteen zielig in dit land...
Die lijn doortrekkend is dus iedereen die een gerechtelijke procedure verliest zielig? (denk ik ff aan Holleder, Dutroux, die gozert die 40km te hard reed en van de rechter een boete kreeg, enz. enz.)
Wat zijn we toch een stelletje idioten geworden in dit land...

JIP! | 06-02-12 | 11:03

Meneer en mevrouw Irakees zijn toch zeker ook op eigen kracht en initiatief naar Nederland gekomen ?

Badderbeest! | 06-02-12 | 11:01

@Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 10:55
Die geven geen gratis geld weg.

necrosis | 06-02-12 | 11:00

2,5 jaar procederen en dan nu zielig zitten wezen met een (ziek)kind van 2 op het station van Zwolle omdat
je alle procedures blijkbaar hebt verloren om in dit
land te mogen blijven. Wat klopt er hier niet??

HAL 9000 | 06-02-12 | 11:00

Arnhemmers zijn trouwens gewoon zo. Die doen dat.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 11:00

Hendrix |in op holland gezeten?en ik maar denken 9 maanden

dedwarsligger | 06-02-12 | 10:59

waarom is hier geen hoor en wederhoor toegepast, zoals elke journalist hoort te doen.

dolffie | 06-02-12 | 10:58

Vindefin | 06-02-12 | 10:40 |
De treinen zouden toch wel weer rijden, volgens links?? Kabinet Bruin I zou er toch voor zorg dragen dat de treinen naar het oosten zouden gaan#godwin

leef!! | 06-02-12 | 10:58

Hendrix | 06-02-12 | 10:54 Reken het nog eens uit. Kind is daar verwekt maar hier geboren.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 10:58

necrosis | 06-02-12 | 10:46 | + 0
Dat zijn nogal wat aannames die je daar doet. Tuurlijk, het zal niet allemaal bloemetjes, hartjes, pais en vree zijn. Maar die dystopie die je schetst zal ook nog wel meevallen.... Zo zijn mijn beide import broertjes bijv. hoger geschoold dan ik (ook uit die regionen btw).

de reaguurbuur | 06-02-12 | 10:57

@Baron von Fapowitz | 06-02-12 | 10:51
Maar het beleid wat er nu is Faalt, ik ben niet voor het op straat schoppen van mensen, zet ze maar vast tot ze terug willen gaan naar land van herkomst, maar je gaat toch als beschaaft land geen gezinnen met kleine kinderen in dit weer de straat op pleuren... als je dat over je hart kan krijgen ben je in mijn ogen ogen het doodschoppen niet waard.

Nogmaals ik ben voor een heel streng en rechts asielbeleid maar we moeten wel normaal omgaan met de mensen die hier komen en die ook weer terug moeten...

DaveDH | 06-02-12 | 10:57

het cynische is dat de komende tijd zoveel geld aan deze mensen in de bureaucratie besteed gaat worden, dat wanneer ze gewoon zouden vertrekken met dat geld ze een comfortabel leven in irak konden leiden. of in een ander land in de regio. de zieligheidsindustrie kost honderden miljoenen die we beter kunnen besteden aan echt mensen helpen.

minimá-armezusvan.. | 06-02-12 | 10:57

@Baron von Fapowitz

Blijf even helder, Baron... Hebben WIJ ze op die boot gezet?

JIP! | 06-02-12 | 10:57

@Hendrix | 06-02-12 | 10:54
Kinderen zijn het ultieme chantagemiddel, vooral als het koud is en het kind gaat huilen.

necrosis | 06-02-12 | 10:57

Busje dienst vreemdelingenzaken naar Schiphol is verwarmd. Departures op Schiphol is verwarmd. Vliegtuig is verwarmd. Weer in Bagdad is warm.
.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Bertus Betonsloper | 06-02-12 | 10:56

@Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 10:47
Kinderen zouden inderdaad nooit als compassie-oproepende middelen ingezet mogen worden.
Of U en ik ons voor kunnen stellen hoe het werkelijk is om vluchteling te zijn uit een land in oorlog, blijft hopelijk nog maar de vraag.

Simon de Danser | 06-02-12 | 10:55

Ik snap niet dat Turkije veel meer gebruikt wordt voor Asielzoekers/Immigranten uit de Arabische wereld.

Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 10:55

Dus als ik het goed begrijp is het kind hier in nl verwekt, dat lijkt me niet handig als je niet weet of je mag blijven of niet en nu zielig doen??

Hendrix | 06-02-12 | 10:54

Ze hadden ze toch minstens kunnen vertellen dat Irak de andere kant op is als Zwolle.

nu even niet | 06-02-12 | 10:54

Met de vriendelijke groeten van G. Leers.

longblond | 06-02-12 | 10:54

Eh... je kan voor een bed gewoon terecht bij het leger des heils hoor, geen probleem. Krijg je nog te vreten ook. Dus gaan zitten kleumen op een station met een kind erbij? Raar verhaal.

bello | 06-02-12 | 10:54

@titsmi | 06-02-12 | 10:42
Afgezien van het feit dat in dit geval een aantal ambtenaren hebben gefaald, wat is volgens u dan een oplossing? Algeheel pardon? Werkelijk?

Hollander01 | 06-02-12 | 10:53

Alsof ze van vorig jaar niet al wisten dat het hier 's winters koud is.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 10:53

@Kaas de Vies | 06-02-12 | 10:39
Omdat de reis gedeeltelijk via de NS verloopt. Dan moet je wat speling inbouwen.

rara | 06-02-12 | 10:53

Dat krijg je ervan als de directrice van Centraal Orgaan opvang asielzoekers, Nurten Albayrak op non-actief is gezet.
Loopt alles in het 100.

Ratzing. | 06-02-12 | 10:52

@T. Grimbek

Nee, wat we willen is dat deze mensen direct worden weggestuurd. Zodat er niet in de derde wereld het idee onstaat dat je in Euopa na verloop van tijd vanzelf een vergunning krijgt. Dat voorkomt dan weer mensenhandel en illegale verscheping, waar vorig jaar 1500 doden bij zijn gevallen.

Maak HEEL duidleijk dat we GEEN immigratiegebied zijn. Dan verzuipen geen 1500 gelukszoekers. Want maak je met je fraai opgepoetste geweten niets wijs: Die doden mogen op JULLIE conto worden geschreven.

www.depers.nl/buitenland/627318/1500-m...

Baron von Fapowitz | 06-02-12 | 10:51

Je snapt het niet hè? Komen ze helemaal op eigen kracht uit Irak gereisd en eenmaal hier is de reisvaardigheid ver te zoeken.

Zonder begeleiding wisten ze tot in Arnhem te komen maar bij het terugreizen moeten ze ineens hulp hebben.

zeg maar jansen | 06-02-12 | 10:50

newsflash newsflash newsflash newsflash newsflash

"IND zakt door ijs"

perdido | 06-02-12 | 10:50

Is best zielig, maar geen van die mensen of de zieligheidsadvocaten accepteert een "wegwezen."
Levert geld en werk op voor die gasten.

Het humane in ons stelsel is dat je zelfs tegen een overheidsbeslissing kan en mag protesteren (wordt meestal nog door diezelfde overheid betaald ook.) Is het "nee" dan definitief geworden moet je echt wegwezen. Zou wat moois wezen, uitzetten alle tussen + 21 en - 2 graden.

chop46 | 06-02-12 | 10:50

Er zijn zoveel landen ter wereld met een warm klimaat. Wat komen die watjes in godsvredesnaam hier doen als ze niet tegen een beetje kou kunnen. De gemiddelde nederlander is blij met strenge vorst en een elfstedentocht. Die gasten zijn duidelijk hier niet op zijn plaats. Laat ze asiel zoeken in een land met een warm klimaat. Wat een onzin allemaal.

denoorman | 06-02-12 | 10:50

@T. Grimbek | 06-02-12 | 10:43 Je haalt beleid en uitvoering een beetje door elkaar. Als we onze verzorgingsstaat in stand willen houden is het beleid helaas noodzakelijk. Als je daar uitvoering aan geeft door uitgeprocedeerden simpelweg op straat te zetten ben je niet goed bezig. En dubbel niet goed bezig met deze temperaturen.

witwas | 06-02-12 | 10:49

Waarom zolang laten blijven.?
Gelijk van begin af aan zeggen dat het hier vol zit.

Niemand uit gezonderd, gewoon allemaal terug naar eigen land, dat zou het beste zijn, maar niet midden in de winter zeggen dat ze terug moeten en op straat zetten, dat vind ik wel onmenselijk.

Mooi werkje voor de zomermaanden, alles netjes terug naar eigen land, niemand uitgezonderd dan krijgen wij hier misschien ook weer wat meer lucht.
En géén zielige traantjes meer.

ANGEL48 | 06-02-12 | 10:49

Ach ja, een ziek kind... Als dat een reden wordt om te mogen blijven, dan ontwikkelen alle uitgeprocedeerde asielmoeders acuut Münchhausen by proxy en worden die kindertjes echt nooit meer beter.

Ja nee, geen mening | 06-02-12 | 10:49

Natuurlijk had dit gezin, tot het vertrek van het vliegtuig, even warm opgevangen moeten worden, maar wie hier naartoe kan komen, kan toch ook terug komen, dunkt mij...
Dat jochie zal wat verkouden zijn en dan noemen we hem voor de gelegenheid maar even 'ziek', want je weet nooit of ze dan wellicht bij sommigen onder de 'Mauro'-emotie kunnen komen te vallen...

JIP! | 06-02-12 | 10:48

@titsmi | 06-02-12 | 10:42 Nee hoor. Gewoon die 6 miljard mensen op de wereld die het materieel minder goed hebben naar Nederland halen.

Wat kan ons de realiteit schelen, tenslotte.

vraagstaart | 06-02-12 | 10:47

Wie na 2,5 jaar (onterecht) verblijf in Nederland, gefinancieerd door Nederlands belastinggeld, nog niet met de trein naar Schiphol weet te reizen, is i.d.d. hopeloos verloren. Dan ben je hier volstrekt kansloos, maar in het land van herkomst vast een kansrijke remigrant.

propagandhi | 06-02-12 | 10:47

Ts ongelooflijk, ik ben het een keer eens met Quid.
Wat een #fail is ons IND beleid. Asielzoekers horen binnen bv 3 maanden te horen te krijgen of ze mogen blijven of niet. Daartegen moet geen bezwaar mogelijk zijn. Dan krijg je ook niet dit soort Mauro en Sahar toestanden.

Wim-Lex | 06-02-12 | 10:47

Simon de Danser | 06-02-12 | 10:41 | + 0 -
Je kunt het ook omdraaien:
De wijze waarop ouders hun kinderen uit hun vertrouwde omgeving wegsleuren voor gratis geld en dus blootstellen aan dit soort risico's , is een goede graadmeter voor de beschaving van die ouders.

Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 10:47

Arnhem.... Wat was daar ook al weer mee? Oh ja! die hebben toch ook dat kinderpardon getekend? Prutsers.
@T. Grimbek | 06-02-12 |
Uw punt is?

Hollander01 | 06-02-12 | 10:47

Noem het het Mauro-effect.
Dit verhaal bevestigt weer de reputatie die Nederland bij buitendlandse gelukszoekers geniet. Dat gaat ongeveer zo.
- ga naar NL
- procedures duren lang
- dus je hebt sowieso lang graties geld en onderdak
- kans op uitzetten is niet zo groot
- en mocht je tegen alle statistieken in worden uitgezet, dan is er altijd nog hoop. Ga zielig doen, liefst met een gezinnetje in een kerk of op een koud station gaan zitten. Bij temperaturen onder de nul graden verdient een plek buiten de voorkeur. De pers doet de rest.....

De Literator | 06-02-12 | 10:46

Geen probleem. Ze gaan lekker met het vliegtuig naar Irak. Daar zijn de temperaturen een stuk beter dan hier. Opgelost.

denoorman | 06-02-12 | 10:46

Helemaal eens met je conclusie!

M-Bozz | 06-02-12 | 10:46

@titsmi | 06-02-12 | 10:42 | + 0 -
Het systeem moet eens goed op de schop en nageleefd worden, dan zullen dit soort schrijnende gevallen niet meer voorkomen.
Maar heel veel mensen hebben er belang bij dat het systeem zo verrot mogelijk is, ook de zogenaamde "hulpverleners".

Kaas de Vies | 06-02-12 | 10:46

@titsmi | 06-02-12 | 10:42
Jij vindt het wel sociaal dat er steeds meer mensen een beroep doen op gratis geld wat nog steeds door de werkenden moet worden opgebracht.
Veel mensen uit dergelijk landen komen nauwelijks aan werk wegens geen opleiding/ geen taalbeheersing.
Nog los van het feit dat sommige mensen helemaal niet van plan zijn te gaan werken!

necrosis | 06-02-12 | 10:46

Als je van Arnhem naar Schiphol moet en je komt dan in Zwolle terecht.

Weer die kudt-N.S. zeker?

zeg maar jansen | 06-02-12 | 10:46

dat gebeurt dagelijks, ook met 'gewone' nederlanders. Pas nog, gescheiden moedertje, 2 kindjes, huis met verlies verkocht dus paar maanden bij vriendin in huis gepropt want anders wildkamperen=magniet.

Rest In Privacy | 06-02-12 | 10:45

@T. Grimbek | 06-02-12 | 10:43
Ik kan me niet een persoon voorstellen die het eens is met dit soort praktijken, ofwel je praat poep.

Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 10:45

@titsmi | 06-02-12 | 10:42
Tsja, als blijkt dat je niet in aanmerken komt voor Nederlands verblijf, kan je toch op zijn minst netjes zijn? Zo op het station bivakkeren is gewoon Kut natuurlijk, met hoofdletter K.

Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 10:44

Het zijn zeker alleen maar Irakese Christenen.

Hanxie | 06-02-12 | 10:43

-weggejorist-

T. Grimbek | 06-02-12 | 10:43

Gewoon naar Utrecht verhuizen, beetje mensen bedreigen, stelen, en intimideren ... en voila ... u krijgt geheel graties een kapitale villa.

Met dank aan Faaleid Wolfsen en de NL belastingbetaler.

James Lastig | 06-02-12 | 10:43

Hoewel ik voor een streng terugkeer beleid ben gaat dit natuurlijk alle perken te buiten, je kunt mensen met een ziek kind niet in dit weer op straat pleuren.. dan ben je echt een harteloos stuk stront.

DaveDH | 06-02-12 | 10:42

Ja hallo, dat procederen doet het gezin zelf!
Ze zijn ongewenst vreemdeling verklaard en hebben destijds zelf besloten deze beslissing aan te vechten.
Ze hadden ook gewoon 2,5 jaar gelden kunnen vertrekken.
Maar in plaats daar van slaan ze aan het procederen en als alle mogelijkheden na 2,5 jaar uitgeput zijn gaan ze ineens zielig doen omdat het allemaal zo lang duurt?
Daarnaast is het met dit weer niet echt humaan om mensen het huis uit te zetten.

RockBock | 06-02-12 | 10:42

-weggejorist-

titsmi | 06-02-12 | 10:42

Die 6 maanden zijn vanaf aankomst in Nederland.....

necrosis | 06-02-12 | 10:41

Waarom 3800 kilometer verderop vluchten? Er zijn toch veilige landen veel dichterbij, Turkije bijvoorbeeld. Maar nee, er wordt in de regel helemaal doorgereisd naar Nederland. Ongetwijfeld vanwege het lekkere klimaat hier.

Taggart | 06-02-12 | 10:41

De wijze waarop er met zwakkeren wordt omgegaan door een maatschappij, is een goede graadmeter voor de beschaving ervan.

Simon de Danser | 06-02-12 | 10:41

Lijkt me overigens sterk dat die mensen zonder ticket naar Irak het AZC uit worden gezet.

En Zwolle ligt niet helemaal op het traject Arnhem-Schiphol.

Vragen, vragen.

vraagstaart | 06-02-12 | 10:41

Een van de nadelen van onze regeltjescultuur (Zijn er wel voordelen?). Efficiëntie bestaat niet meer, totdat mensen gaan zeuren over het Grote Graaien.

Jasaanhetiskoud | 06-02-12 | 10:41

De treinen rijden nu uiteraard niet. Dus ook niet naar Schiphol. Een taxi kan er toch wel vanaf dan?

Vindefin | 06-02-12 | 10:40

@Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 10:38

Koud he

MacVulpen | 06-02-12 | 10:39

@necrosis | 06-02-12 | 10:37 | + 1 -
Een beroep moet wel mogelijk zijn, maar allemaal verkorte en snelle procedures. En is er een definitieve uitspraak binnen een week vertrekken, waarom nu weer 6 maanden?

Kaas de Vies | 06-02-12 | 10:39

Ik begrijp de criteria van blijven of moeten vertrekken helemaal niet meer.

MacVulpen | 06-02-12 | 10:39

In Irak is het momenteel rond de 18 graden.

Pastor Sippenhaft | 06-02-12 | 10:38

Dit gaat leiden tot hartvorming handjes vasthouden op het Binnenhof, alsnog een verblijfsvergunning en de volgende 10.000 uitzonderingen die alsnog in Nederland blijven.

Ik voel het aan mijn -water-ijs.

vraagstaart | 06-02-12 | 10:38

Of zouden ze het erom doen vraag ik me dan af? De IND gaat over lijken namelijk.

Vroomshoopmafia | 06-02-12 | 10:37

De procedures moeten gewoon simpeler en vooral sneller.
Bovendien moet het beroep tegen een uitspraak gewoon afgeschaft worden zodat we economische vluchtelingen na maximaal 6 maanden op het vliegtuig kunnen zetten.

necrosis | 06-02-12 | 10:37

"Arnhem schopt zielig uitzetgezin de kou in"
Onfatsoenlijk!

Wilhelm Tell | 06-02-12 | 10:37

Dit krijg je met de aanpak van zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Gewoon een kordaat en snel systeem implementeren en toepassen met zo min mogelijk uitzonderingen.

Kaas de Vies | 06-02-12 | 10:37

Kunnen ze schaatsen, want dan mogen ze vast blijven?

MacVulpen | 06-02-12 | 10:36

Prutsers zijn het. Allemaal! Dat moet inderdaad sneller allemaal.

Armageddon | 06-02-12 | 10:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken