Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U trakteert: hoogsensitief therapeuteren

durebejaarde.jpgWe moeten allemaal de broekriem aanhalen. Na het zuur komt nu nog meer zuur. De zorgkosten rijzen de beddepan uit, want Nederland vergrijst, vervet en verkankert en de overheid bezuinigt. Dus bejaarden mogen van geluk spreken als ze überhaupt af en toe eens omgedraaid worden in hun geurige marinade van doorligvocht en urine. Douchen gaat binnenkort heel efficiënt door de sprinklers in Huize Kleurendoof een kwartiertje aan te zetten. Er kan stevig bespaard worden op personeel als patiënten standaard worden aangesloten op een centraal bediende voedingssonde: driemaal daags een trog pap door de buizen pompen en de buikjes zijn weer gevuld. Het basispakket wordt uitgekleed tot een doosje Hansaplast en een vitamine C tablet. Het eigen risico gaat omhoog, net als de wachttijden voor operaties. Zwaar gehandicapten gaan gewoon weer old skool aan de ketting, is ook persoonsgebonden nietwaar? Wat dan wel weer een hartverwarmende gedachte is in dit keiharde klimaat vol duurbetaalde zorgmanagers: de geldkraan voor hypnotherapie, homotherapie en psychosynthese blijft klaterend openstaan. Fijn uithuilen over hooggevoeligheid bij een lieve mevrouw. In je eigen kracht leren staan bij een begrijpende meneer. En daarna via een listige omweg de rekening voor deze onwerkzame theekransjes declareren bij de zorgverzekeraar. Behandelaars die in ruil voor een percentage van de eypo's hun handtekening zetten onder de kwakbonnetjes waren hier op te zoeken, qua namen en shamen, maar nu even niet 'wegens onderhoud'. Yeah right. Minister Schippers. Doe eens heel rap deze loophole operatief verwijderen. En voor de zekerheid nog wat nabestralen. Namens weldenkend, geriatrisch, premiebetalend, ziek en/of gehandicapt Nederland: bedankt.

Reaguursels

Inloggen

Kom je bij de *specialist*, of je ff 50 euri intake gesprek wil betalen voor 15 min geleuter.
Krijg je wel terug,... en mits je terugkomt, als!
Kom je niet, dan is het weg, mag dit gvd zomaar in dit trollenland tegenwoordig? Het verhaal er achter was dat je alles zelf moet betalen nml en niets nog betaald wordt door het ziekenfondssponsje. Vuige oplichters...
*gaat ff ruitje tikken daar, kosten veel meer nml hahahaha!*

LulZig | 07-02-12 | 00:06

@necrosis | 05-02-12 | 11:03
Je hebt wel meer zaken waar je geen HBO voor nodig hebt en geen werk in te vinden is. En toch volgen tig mensen deze opleiding...

Tommygunner | 05-02-12 | 16:30

Graag ook alle homeopathische meuk uit de verzekering gooien. Schande dat dit anno 2012 überhaupt nog in het verzekeringspakket zit!

Gravin v Kippenbouth | 05-02-12 | 15:54

Nou niet overdrijven, Stefan is helemaal niet zo'n zweefteef:
'Zijn lessen zijn praktisch, verruimend en helend en als spiritualiteit met beide voeten op de vloer.'

Overigens over psychiatrie, het kan weldegelijk een ondersteuning zijn bij het doorstaan van een depressie, let wel, ondersteunend, niet zozeer genezend.
Er zijn onnoemelijk veel mensen die baat hebben gehad bij psychiatrische ondersteuning,
ik moet wel zeggen dat psychiatrie vnml aantoonbaar werkt in crisissituaties, medicatie kan op de korte termijn een flinke boost geven aan het gevoel van welzijn.
Chronische klachten zoals schizofrenie (vergaarbak van diagnoses) zijn meer gebaat bij zo min mogelijk gepruts, beetje medicatie om de scherpe kantjes er wat vanaf te halen maar vooral ook rust, reinheid en regelmaat, zo mogelijk dmv betaald dan wel vrijwilligers werk, goed voor je ego, waardering als mens en als het effe kan een relatie.
Zeg maar een 'gewoon' leven, zoals goed is voor ons allemaal, is allemaal niet zo ingewikkeld.

vander F | 05-02-12 | 15:48

Kwakbonners opzoeken opzoeken kan hier nog wel: www.1np.nl/index.php?id=1322&show...

Club op hetzelfde adres, door zelfde kwakzalvers als Van Kesteren.

Oldengaerde | 05-02-12 | 15:09

@Mazzeltov | 05-02-12 | 14:46 |
Als't chronisch is heeft het tóch geen zin, da's trekken aan een dood paard! :mrgreen:

Heinzelmann | 05-02-12 | 15:00

Ondertussen hebben ze wel de fysiotherapie van de chronische lijst afgehaald per 1 januari jl. voor reumapatienten.

Mazzeltov | 05-02-12 | 14:46

A. Nanninga For President!
|
Een wijf met ballen –excuse my French–, dat kan nadenken en schrijven: chapeau!
|
GeenStijl flapstaart met Nanninga (about fokking time ook hè?), Nanninga feli met jezelf.
|
Zum wohl! Heinz.

Heinzelmann | 05-02-12 | 14:45

Ik ben echt aan het wachten op de dag dat Schippers voorstelt om de accijns op sigaretten en alcohol af te schaffen zodat iedereen zichzelf naar de kenker kan helpen, die krijgen over een tijdje namelijk toch geen ziektekosten vergoeding meer, want zegt de VVD dan: eigen schuld, dikke bult! En dan... gaat het leeftijdsgemiddelde omlaag. Tadaaaa.

Lijntjekar | 05-02-12 | 13:13

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:41

Ik doe dus iets helemaal fout en principes heb ik niet.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 12:24

@ Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:53
Ik stelde gewoon een vraag hoor, maar als er geen antwoord komt, bevestigt dat m'n eerste indruk dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.
.
Ik zal je daarom maar op het lijstje zetten van lieden, waar je beter niet naar kunt luisteren.

Greetje Duisenberg | 05-02-12 | 12:05

@ Sliptong... Doe er wat aan!

Bert4397 | 05-02-12 | 12:00

@A.Th. | 05-02-12 | 11:42
Ahhh, wat een gemoedelijke stemming hier zeg. *teiltje volblaffen doet*

Sliptong | 05-02-12 | 11:58

A.Th. | 05-02-12 | 11:49
Nee, dit is zoals het nu wordt aangenomen, wat niet betekent dat dit ook de waarheid is.
Als je mijn Ashtrey | 05-02-12 | 11:03 had gelezen had je dat begrepen.

Ashtrey | 05-02-12 | 11:53

@ A.Th.
Dat vind ik wel een goede website.

Daarmee volgens mij ook zeggende: de mens is niet gemaakt om over zichzelf na te denken en psychiatrie is een zelf instandhoudende wereld (wel een heel erg zwart- witte stelling :P)...
de erg slimme (intellectueel dan) mensen plegen vaak ook zelfmoord. Oplossing: gewoon niet te slim worden ; )

Bert4397 | 05-02-12 | 11:53

@Ashtrey | 05-02-12 | 11:42 |
"neurotransmitters (signaaloverdragers in de hersenen) in disbalans zijn".
Dat is nu precies de pseudowetenschap als waar we hier nu al de hele morgen tegenaan zitten te schoppen. Of: je hebt de klok wel horen klepelen maar je weet niet waar de luier hangt.

A.Th. | 05-02-12 | 11:49

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:41 |
Je doet iets niet goed, Stormageddon. Je geeft gratis advies wat verrotte goed is, en tevens leg je mij uit dat mijn grootste problemen mijn principes zijn. Ik ben genezen, en jij krijgt er niets voor. Wat ben je nu voor een prultherapeut, zeg ik dan.

A.Th. | 05-02-12 | 11:45

Bert4397 | 05-02-12 | 11:32
Reguliere medicijnen vormen bij zware depressies een essentieel deel van de bestrijding.
We weten dat de neurotransmitters (signaaloverdragers in de hersenen) in disbalans zijn en door juiste medicatie bestaat de mogelijk daar weer een zekere balans in aan te brengen waardoor voor veel mensen wat rust kan terugkeren. Uiteraard in combinatie met tharapie- met een zekere regelmaat een gesprek.
Alternatieve therapieen durf ik niets over te zeggen, misschien zijn daar ook veel mensen bij gebaat.
Al kan het geen kwaad daar te allen tijde sceptisch naar te kijkon.

Ashtrey | 05-02-12 | 11:42

@necrosis | 05-02-12 | 11:33 |
Je wilt er dus niet over praten? Dat is niet goed voor je geestelijk evenwicht hoor. Knal het eruit, het zal je goed doen.

Gewoon even tegen GS zeggen dat je mij uitkaffert en dat ik het goed vind.

A.Th. | 05-02-12 | 11:42

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:21
Voor 10% van je omzet tekenen ze allemaal. Je moet de mogelijkheden grijpen waar ze zijn. Een paar jaar geleden kon je met een gastouderbureautje goud geld verdienen en daarna kon je met een reïntegratiebureau de goedgevulde potten van de sociale dienst leegtrekken. Dit is weer een kans om heel eenvoudig en legaal een derde huis in Zuid-Frankrijk bij elkaar te jatten, inclusief gerestaureerde Citroën SM.
Echt hoor, als je in Nederland Subsidieland niet schathemelrijk wordt, dan doe je iets helemaal fout. Of je hebt principes.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:41

Onze 'eigen' bejaarden doen er gewoon niet toe, zolang we een mooi voorkomen hebben naar Brussel, en onze belastingcenten kunnen overhevelen naar het buitenland.

lanexxx | 05-02-12 | 11:39

@Osdorpertje | 05-02-12 | 11:34 |
Was dat maar waar. Effectiever dan een uur ouwehoeren terwijl je op je reet zit is om een uur repeterende handelingen uit te voeren, zoals een boswandeling. Werken is ook zoiets waar je normaal van wordt.

A.Th. | 05-02-12 | 11:38

@Bert4397 | 05-02-12 | 11:32 |
Kijkt U op Uw gemak even rond.
www.sntp.net/

A.Th. | 05-02-12 | 11:35

Geenstijl doet nou wel of dit iets nieuws is, maar z'n kwart eeuw geleden gingen Jacobse en Van Es al in de alternatieve geneeskunde met hun zoetstoftherapie.
www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID...
Eigenlijk zijn er gewoon heel veel mensen die heel graag opgelicht en besodemieterd willen worden omdat ze daar een goed gevoel aan overhouden.

Osdorpertje | 05-02-12 | 11:34

@A.Th. | 05-02-12 | 11:30
Daar heb ik een antwoord op die me een perma-ban oplevert.
MAW, no comment....

necrosis | 05-02-12 | 11:33

Ashtrey ik kan me voorstellen hoe erg manisch depressiviteit is. Waar het mij om gaat is, is antwoord van de mensen die therapie vormen afkeuren (waarvan er ongetwijfeld ook een boel zeer discutabele tussen zitten :p) en ondertussen zelf geen antwoord kunnen geven hoe dan wel.

Bert4397 | 05-02-12 | 11:32

@necrosis | 05-02-12 | 11:20 |
Wat is er mis met een maal schijten? Het geeft een hoop lucht ...

A.Th. | 05-02-12 | 11:30

@Hölzenbein | 05-02-12 | 11:22
Speciaal om jou te vermaken, blijf ik nog even, Zelfstandige Zonder Pecunia.....

necrosis | 05-02-12 | 11:29

@ holzie en necrosis

Fittie in het verschiet? Pas maar op, als madam kruidjeroermeniet weer eens voute luim heeft kan het nog wel eens leicht ins Auge gehen.

*Hals und Beinbruech weunscht*

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 11:28

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:21 |
Je mag hier geen reklame maken voor je eigen bedrijfje. Maar waarom zou hij, met 6.5 ton?

A.Th. | 05-02-12 | 11:27

@Bert4397 | 05-02-12 | 11:15 |
Soms is er niks te redden; De mens heet nu eenmaal het meest complexe brein van alle dieren, en het staat gemiddeld op de rand van gekte. Grotere breinen, of selectie op intelligentie zoals sommige politieke ideologien die beweren wetenschappenlijk te zijn, is vooraf onzin, want daarmee kweek je idioten.
Het berin is nu eenmaal een chaotisch systeem, en dat kan soms heel erg lang in een bepaalde toestand blijven hangen.
Piet Vroon (die psych die zichzelf heeft afgeschoten) merkte er overings over op dat de natuurlijke verloopperiode voor normale gekte een jaar of 2 is, met of zonder behandeling. Ik wil het nog wat sterker maken, behandeling kan het probleem verergeren, perpetueren, en is (aangetoond) soms net zo goed als het trekken van een horoscoop - het is toeval als een therapie werkt, die gemiddeld net zo lang duurt als het natuurlijke verloop van depressie.

A.Th. | 05-02-12 | 11:24

@Rob van Roos | 05-02-12 | 10:49 | + 2 -

Het zit ook in de aanvullende pakketten, dat klopt, maar juist door dit soort zaken te vergoeden vanuit de aanvullende pakketten worden de prijzen van deze pakketten ook weer duurder en waarom is dat nou nodig.

Vergeet overigens niet dat 2e lijns psychische zorg veelal betaald word vanuit de AWBZ (pot word gevuld via de salarisstroken), nu is het op zich niet zo erg dat deze behandelingen worden gegeven (psychotherapie + medicijnen) maar ook de psychiaters en psychologen in de 2e lijns maken steeds meer gebruik van technieken die beter zouden passen onder het kopje alternatieve geneeswijzen.

Emotion | 05-02-12 | 11:24

A. Nanninga | 05-02-12 | 09:29 | Link | 109 reacties |
Goed topic!

Rector Reflector | 05-02-12 | 11:23

@necrosis | 05-02-12 | 11:20
Verdwijn jij eens gauw in een zwart gat, HBO niveau kom jij niet eens aan joh.

Hölzenbein | 05-02-12 | 11:22

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:17

Doe me ff het nummer van je shrink.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:21

Bert4397 | 05-02-12 | 11:15
Zoiets is niet te zeggen Bert. Depressies kunnen real mean bad motherf*ckers zijn. Als hij een gapend gat in zijn hoofd had gehad afkomstig uit een shotgun met afgezaagde loop had iedereen kunnen zien dat het niet goed ging en hij het misschien niet zou halen.
Nu zagen we niets en leek alles aan de buitenkant er piekfijn uit te zien. Toch zat er een groot gapend gat, Bert. Een onzichtbaar groot gapend gat.
U get it?

Ashtrey | 05-02-12 | 11:21

@Hölzenbein | 05-02-12 | 11:08
Ik dacht hier te kunnen reaguren op HBO niveau.
Wat blijkt jouw tegel dan ineens een deceptie.

necrosis | 05-02-12 | 11:20

@A.Th. | 05-02-12 | 11:11
Mits getekend voor akkoord door een erkend psychiater: uiteraard. Reaguurtherapie® levert mij op jaarbasis zo'n slordige 6 en een halve ton op. En het werkt. Waarvoor of waartegen weet ik niet, maar dat doet er ook niet toe. Gezondheid is immers sowieso een illusie bij een terminale en verziekte diersoort. Alle therapie is illusie en derhalve kwakzalverij.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:17

Die belangenclub Europsyche verschuilt zich achter het ministerie.
europsyche.nl/index.php?id=260
"Het betreft hier echter een door het ministerie van VWS goedgekeurde aanpak.' zo lezen wij. En wat de Volkskrant een U-bocht noemt wordt door Europsyche 'verlengde arm' genoemd. 'Slechts' tien procent van de aangesloten leden zou met zo'n verlengde arm proberen de 'cliënt-tevredenheidscijfers' omhoog te stuwen. En het zijn, zo begrijpen wij, nou net de zogenaamde ECP-houders, ZZP'ers met een vaag soort niet-academisch maar desondanks volgens eveneens vage europese richtlijnen erkend opleidingsniveau.
Het valt op dat in deze open brief er nergens expliciet op het Volkskrant-artikel wordt ingegaan. Het artikel zou 'onjuist, onvolledig en tendentieus' zijn, maar er wordt niets weerlegd.
Des te opmerkelijker dat alvast wordt gemeld dat vijftig bij de club aangesloten halve zolen 'niet herleidbaar' zijn in de CONO-beroepentabel, dus zeg maar gerust niet gekwalificeerd zijn, en dat dertig van die vijftig halve zolen, hoe toevallig, Europsyche worden uitgetrapt. Dan weet je wel wat voor een zooi het daar is.
Met een verlengde arm is het goed graaien in dit land.

Schoorsteenveger | 05-02-12 | 11:16

Oké als dit soort therapieen allemaal niks is. Wie kan mij dan wel vertellen hoe Anthony Kamerling zichzelf zou hebben kunnen redden?

x

Bert4397 | 05-02-12 | 11:15

In 2012 wordt van het salaris ingehouden een inkomensafhankelijke bijdrage Zvw 7,1%. (inkomensgrens 50.056 euro), een premie AWBZ 12,15% (over max 33.863 euro). Dat is dan samen al 19,25% van het inkomen Daarnaast mogen zo'n 27 zorgverzekeraars nog eens flink aan ons verdienen. Via zorgtoeslagen pompen we geld rond.
Verhoog die inkomensafhankelijke bijdrage iets en we kunnen die zorgverzekeraar opdoeken en we zijn van een heel stuk overhead en bureaucratie af.

CoffeePatch | 05-02-12 | 11:14

Wat verwacht u anders van neo-liberale gristenhonden?
Een leuk leven voor iedereen?
Nee toch?

oplichter | 05-02-12 | 11:13

@Stormageddon | 05-02-12 | 11:09 |
Wat denk jij, zou een uurtje reaguren te declareren zijn?

A.Th. | 05-02-12 | 11:11

De beste kostenbesparing in de zorg ligt natuurlijk nogal voor de hand. Gewoon niet ziek worden en op tijd doodgaan. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.

Stormageddon | 05-02-12 | 11:09

@necrosis | 05-02-12 | 11:07
Nee zal wel niet als JIJ het zegt. Moet jij niet gewoon even poepen? Mwoehaaahaa

Hölzenbein | 05-02-12 | 11:08

@necrosis | 05-02-12 | 11:03 |
Knuffelen doe ik met andere lichaamsdelen ... Wacht. Wat zeg ik nu?

A.Th. | 05-02-12 | 11:08

En toch, ik was me tot nu toe nooit gewaar dat ik een energetisch perspectief op het leven kon hebben door middel van Sjamanisme en Aura & Chakrahealing.
Weer wat geleerd.

spanarchist | 05-02-12 | 11:08

@Hölzenbein | 05-02-12 | 11:04
Je snapt het echt niet?
*112 bellen doet*

necrosis | 05-02-12 | 11:07

@Remijn | 05-02-12 | 10:59

Ik weet, de rest kan ik niet beoordelen.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 11:04

@necrosis | 05-02-12 | 11:01
Ja die gasten houden zich allemaal wel aan wetten ja. Mwoehaahaah

Hölzenbein | 05-02-12 | 11:04

@Tommygunner | 05-02-12 | 10:53
Voor dieren knuffelen heb je geen HBO nodig, een hart is voldoende....

necrosis | 05-02-12 | 11:03

Remijn | 05-02-12 | 10:59
True that. Al zeg ik er gelijk bij dat het menselijk brein nog grotendeels een mysterie voor ons is waarvan we de sleutel voor de voordeur nog niet gevonden hebbon.
Wat rest is wat naar binnen gluren via de ramen.

Ashtrey | 05-02-12 | 11:03

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:58 |
Dank je maar nee dank, ik ben zo al gek genoeg, ik heb voor vandaag geen zin om ook nog eens een woede-aanval te krijgen en het meubilair in gort te slaan. Maandag weer, bij mijn therapeut.

A.Th. | 05-02-12 | 11:01

@Hölzenbein | 05-02-12 | 10:51
Voordat je gaat lopen excrementeren, besef dat Rutte zich heeft te houden aan de wetgeving van 4 x BakEllende.

necrosis | 05-02-12 | 11:01

Weet niet of jullie het verschil weten tussen een psychiater en een psycholoog, maar een psychiater heeft een geneeskunde gestudeerd, is dus arts en mag medicatie voorschrijven; een psycholoog heeft psychologie gestudeerd en mag dit per definitie niet. Psychiaters gebruiken in principe evidence-based medicine zoals alle artsen (rotte appels zoals die europsyche idoten daargelaten). Psychiatrie is geen pseudo-wetenschap, dat is net zoiets als ontkennen dat depressies en schizophrenie bestaan.

Remijn | 05-02-12 | 10:59

@Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:53
Er wordt in deze draad weer een hele hoop uitgekraait, en ik vraag me af op basis waarvan.
.
Hypnotherapie is zelfs destructief?
Tenslotte 'aurafotografie', need i say more?
.
Mag ik vragen wat jouw expertise is op dit gebied. Wat weet je er eigenlijk van?
.
Ik ben gewoon benieuwd.

Greetje Duisenberg | 05-02-12 | 10:58

@A.Th. | 05-02-12 | 10:53

Voor een mooi beeld van de geestelijke toestand van de gemiddelde Nederlander raad ik u aan nu even naar Nederland 2 te gaan kijken, gewoon het geluid niet aanzetten maar alleen maar naar de beelden kijken en u weet genoeg.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:58

@Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:50

Die laatste zin is wel erg dubbelzinnig, ik neem aan dat betalen in natura kan geschieden?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:53

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:45 |
Of die fucking debielen met hun kaboutertuintjes, elfenbankjes, gristallen schedels, kleurentherapie, aromatherapie, hun steentjes voor dit en hun sterrenstaren voor dat, die gore wierrook van ze, rare gebaren, en het slopen van het lichaam middels yoga.

Wanneer gaan ze hier in de geestelijke ontwikkelings-landen het in de gaten krijgen dat men ook in het oosten wat andere ideeen hebben ontwikkeld wat betreft wijsheid - gezien het feit dat bijna al onze harde schijven ervandaan komen?

A.Th. | 05-02-12 | 10:53

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:45
Kan allemaal wel zijn. Echter zijn er genoeg mensen - waaronder ikzelf zal ik maar gelijk erkennen - die wel baat hebbon bij structurele bezoekjes aan een psychiater dan wel psycholoog. Ben nog steeds zo gek als een deur en dat zal ook altijd zo blijven echter ben ik fantastisch geholpen om de draad des levens weer op te pakken en redelijk normaal te kunnen functioneren in het dagelijks bestaan.

En ik ben niet de enige. Trust me.

Ashtrey | 05-02-12 | 10:53

@necrosis | 05-02-12 | 10:51
HBO Dierenknuffelen of HBO Vingerverven bestaan volgens mij ook...

Tommygunner | 05-02-12 | 10:53

Ab Klink, kennen wij die lamlul nog?
vraagstaart | 05-02-12 | 09:59 | + 80.
Die +80. vanwege de typering lamlul.

Ratzing. | 05-02-12 | 10:52

@necrosis | 05-02-12 | 10:47

Me, myself en I natuurlijk, maar dat ga ik die zorgverzekeraars niet vertellen.

*tarieven verdrievoudigen gaat*

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:52

Bedank die malloten hier maar die die fijne regering gekozen hebben Nanninga!

Homeopathie moet ook al lang uit de verzekering want 1 flesje *kuch* "werkstof" verdund in een plas water zo groot als het IJsselmeer kan niet werken.

Hölzenbein | 05-02-12 | 10:51

@Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:49
Je hebt in ieder geval een verkeerde nick gekozen.
HBO, my ass!

necrosis | 05-02-12 | 10:51

@necrosis | 05-02-12 | 10:27
Die van 'ná' gaat nog wel. Maar neem de generatie 'die van daarna' maar eens onder de loep. Werken? Wasad? 'De babyboomers hebben alles van ons afgenomen?' Wat dan? 'Nou eh... alles en zo.'
Vraagje: waarom wil de farm ons toch zo graag oud laten worden? Zó oud, dat we niet eens meer weten hoe we heten. Of is dat toch een dom vraagje?

Van Dikhout | 05-02-12 | 10:50

OK laatste post anders ben ik een spammer.

Escortdame? Uit eigen zak betalen!

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:50

Waarom zouden we het wel allemaal maar accepteren dat babyboomers alle versleten onderdelen op mijn kosten laten vervangen en als een hardwerkende burger een keer wil uithuilen á 90 euro per uur dit opeens niet kan? Verslijten hoort bij het leven. Eigenlijk ben ik meer voor "allebei gewoon niet", tenzij op eigen kosten natuurlijk...

Tommygunner | 05-02-12 | 10:50

Emotion | 05-02-12 | 10:22
Uit eigen zak? Dit hoeft inderdaad geen basispakketmateriaal te zijn. Een verzekeraar mag dacht ik echter verzekeren wat hij zelf wil via aanvullende pakketten. En de meeste of alle van dit soort behandelingen zitten volgens mij in de aanvullende pakketten.

Rob van Roos | 05-02-12 | 10:49

Bevooroordelen, bevoordelen, whatever.

Ik lijk wel een HBO'er met mijn getiep

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:49

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:43
We?
Vertel eens.....
*met moeite grinnik kan onderdrukken*

necrosis | 05-02-12 | 10:47

@Stormageddon | 05-02-12 | 10:44 |
Je slaat een gat over. Ik zeg het maar even.

A.Th. | 05-02-12 | 10:47

HonderdEnEen | 05-02-12 | 09:57 | + 0 -
"Alle Psychiaters postnatale abortus geven door middel van
dolfijnenkuur. Psychiaters zijn pseudo- wetenschappers, allemaal."

+100

Ik ben ooit bij 2 psychiaters geweest. 1tje was een wat oudere maar aantrekkelijke vrouw die mij wel zag zitten en we hebben buiten het werk wat afgesproken. De ander was een man, een Belg, die alle medicatie uitschreef waar ik om vroeg (jaja, doe maar veeel benzos!) en vooral vragen stelde over sportvoeding (mijn tak van sport) voor zijn eigen hobbyisme. Hoezo psychiaters zijn geen prutsers? Een psychiater in de kennissenkring erkende dat hij op zijn afdeling (ziekenhuis) iedereen dezelfde anti-psychotica gaf, niet zozeer om de mensen te helpen ("als het helpt dan helpt het") maar vooral voor om zijn proefschrift te bevooroordelen. Ik geloof dus niet in psychiaters en psychologen en psychotherapeuten al helemaal niet. Een beetje ratelen over cognitieve gedragstherapie, dat denksysteem kan Piet Friet de marktkramer ook bedenken. Uiteraard stukken beter dan die alternatieve therapien. Je wilt niet weten hoeveel er gefraudeerd wordt, bijv. dure therapien die op de bon van de kruiden worden geschreven om zo het hele bedrag te declareren. Bah.

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:45

@A.Th. | 05-02-12 | 10:43

Daar heb ik minder moeite mee dan, ik noem maar eens wat, homotherapie.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:45

Dat kan mevrouw Nanninga nu allemaal wel zeggen, maar ik heb wel heel veel baat bij manuele waterval-therapie van mijn Oosterse manueel, oraal en vaginaal therapeute.

Stormageddon | 05-02-12 | 10:44

Hahahah de site vanEropsych is tijdelijk uit de lucht.

Barbertjehangt | 05-02-12 | 10:43

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:35
Dat kan al als ik het mij goed herinner. Als debiel in een verzorgingstehuis kun je in ieder geval escortservice laten komen. (sic)

A.Th. | 05-02-12 | 10:43

@necrosis | 05-02-12 | 10:40

We gaan het in capsules stoppen, speciaal voor de homotherapie zijn we ook een zetpil variant aan het fabriceren. (extragroot)

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:43

Bij het lezon van Nanninga's stukkie moest ik direct aan @Bakito denkon. Heul raar.

:)

Ashtrey | 05-02-12 | 10:43

formuleer een norm, en handhaaf deze niet. voilá, nederland in een notendop. als een gewone psychiater al meewerkt aan verzekeringsfraude, wat kan je dan nog verwachten van een directeur van een zorginstelling, onderwijsinstelling, woningbouwcorporatie, spoorwegbedrijf, infra-structuurbedrijf, nutsbedrijf etc. etc. etc. de downside van vals spelen, bestaat gewoon niet meer in een samenleving die een free for all is.

minimá-armezusvan.. | 05-02-12 | 10:41

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:33
Echte snert is veel te dik om door die dunne ziekenhuisbuisjes te proppen, om maar niet te spreken over verstopping door de stukken rookworst.
Ik neem tenminste aan dat je rookworst in je snert hebt zitten.....

necrosis | 05-02-12 | 10:40

@Einde van de Domheid | 05-02-12 | 10:33
probleem zijn de vele (te veel) managementlagen en de de soms absurde tarieven van specialisten.

lion@night | 05-02-12 | 10:39

@Einde van de Domheid | 05-02-12 | 10:31
Dat krijg je in een land waar de oppositie (PvdA) niet tegen hun verkiezingsnederlaag kunnen en vervolgens alles doen om het huidige kabinet 'pootje te haken'.
Dat is schijnbaar zinvoller dan iets te doen voor de oudjes in deze maatschappij.
Cohen is gewoon een ordinaire LUL!

necrosis | 05-02-12 | 10:37

@Harry Turtle | 05-02-12 | 10:28

Je wilt je hoerenloperij declareren?

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:35

@Gary Gunstone | 05-02-12 | 10:28

Vergat u nu de sarcasmemodus in en uit te schakelen of meent u werkelijk wat u tegelt? In het laatste geval raad ik u lichttherapie aan.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:35

Harry Turtle | 05-02-12 | 10:28 | + 0 -

"Ik heb ook vaak last van een hoogsensitief lichaamsdeel, fijn om te lezen dat behandeling vergoed wordt."

Welke, hyponotherapie of homotherapie?

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:34

lion@night | 05-02-12 | 10:31 | + 0 -
Ja, of net als professor pin zeggen.
'Gewoon minder geld geven, dan gaat het beter!'

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 10:33

Reaguren is leuk maar veranderd het zorgstelsel, zeker vandaag, niet. Waar zijn de reaguurders als er beslissingen worden genomen over therapeutische zorgkosten?

Parelman | 05-02-12 | 10:33

@necrosis | 05-02-12 | 10:27

Ik ben bezig om mijn grand cru het zorgstelsel binnen te loodsen, werkt preventief voor alle ziektes sinds Jomanda het ingestraald heeft. 3x daags een shotje van 1 ml en u blijft gezond als een vis. En dat voor slechts 50,- per shot, daar kan geen lichttherapie tegen op.

*fluitend tarievenlijst gaat aanpassen*

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:33

@HonderdEnEen | 05-02-12 | 09:57
Jij bent geschift. Je bent hartsikke gek, je weet niet wat je zegt, je zou je moeten laten nakijken, je bent helemaal van lotje getikt. Je moet je echt laten behandelen.

Zo, dat was de diagnose, weer €100,-. Doorsturen naar Treintje Vangodlos, die zat geloof ik wat slapjes de laatste tijd.

A.Th. | 05-02-12 | 10:32

Gary Gunstone | 05-02-12 | 10:28 | + 0 -
Softe heelmeesters.....

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 10:32

@irma zonderboezem | 05-02-12 | 10:24
Wat te denken van Bix, als die iets mankeert krijgt ze gelijk een hele afdeling met 15 chirurgen, 24/7.
En wie betaald uiteindelijk de rekening.....
*steeds bozer wordt*

necrosis | 05-02-12 | 10:32

Met chirurgische precisie alle verrotte lagen in de managementlaag wegsnijden en afvoeren levert al miljoenen op, en daarmee is de zorg ook meteen weer een stuk gezonder.

lion@night | 05-02-12 | 10:31

Wel een beetje links stukje.
Centrum-rechtse kabinetten hebben jarenlang de ouderzorg uitgekleed en het is behoorlijk bah-vies-links om daar iets van te vinden,

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 10:31

Ik heb ook vaak last van een hoogsensitief lichaamsdeel, fijn om te lezen dat behandeling vergoed wordt.

Harry Turtle | 05-02-12 | 10:28

Ik zie het probleem niet zo. Hypnotherapie, homotherapie en psychosynthese zijn therapien die nou niet zo heel veel geld kosten, en als iemand geneest met hypno of homo therapie dan is dat toch beter dan dat het in een later stadium behandeld wordt. Ik mis compleet de medische wetenschappelijke details in de oproep aan de minister. Straks gaan we nog stellen dat de hele psychologie afgeschaft moet worden.

Gary Gunstone | 05-02-12 | 10:28

@Skunk57 | 05-02-12 | 10:25

Volgens mij kun je beter even op fok gaan kijken, iets zegt me dat je er vrij weinig van begrijpt.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:28

Ik lust geen pap, krijg ik nu een uitzonderingspositie?
*eischt dieet met veel vlees en alcohol*

necrosis | 05-02-12 | 10:27

Prima stuk Nanninga.Oplossing ? Trek die verwende generaties van NA de babyboomers maar een stevige poot uit,kunnen ze ook eens ontdekken wat werken is.(Nou eens kijken of ik 1000 reaguurders op mijn naam krijg)

Dolphi | 05-02-12 | 10:26

@Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:13
Linux is een goede keuze, maar wees wel voorbereid. Het zit namelijk vol met daemons.

rara | 05-02-12 | 10:26

'hun geurige marinade van doorligvocht en urine.'

Gadverdegadverdamme. Ik laat de koffie maar passeren, geen trek meer.

HoogToontje | 05-02-12 | 10:25

Lekker op zondagochtend zeiken over het zorg systeem maar als de premie omhoog moet dan op maandag daar weer verder over zeuren.
Dacht dat de gemiddelde Geenstijler iets meer karakter had. Ach nee, het gaat niet over bond-kraagjes.

Skunk57 | 05-02-12 | 10:25

@vraagstaart | 05-02-12 | 10:17

Tegen de tijd dat jij dat spuitje nodig hebt is die dame van die gezellige kroeg al lang wormenvoer.

Evengoed veel plezier op het strand met bier.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:24

Wat voor vage alternatievelingen hebben er voor kunnen zorgen dat dit soort therapieën vergoed kunnen worden? Zowel rechtstreeks als via een omweg.
Er moet toch ergens een commissie van wijze mannen (en vrouwen) zijn geweest die hebben bepaald wat vergoed moet worden en wat niet.
En ergens moet ik ook aan een tante van mij denken die altijd klachten heeft die nooit overgaan en die volgens mij alle alternatieve genezers in het telefoonboek is afgelopen en die nog steeds niet genezen is.

Osdorpertje | 05-02-12 | 10:24

Je zag het ook met holleeder. Hij had een hartoperatie nodig en die was sneller geregeld dan die van mijn overbuurman. Niks wachtlijst!
Dus het idee een bontkraagjongere een temmes te schoppen voor een goede oude dag lijkt mij een win win situatie!

irma zonderboezem | 05-02-12 | 10:24

Nou, als mensen daadwerkelijk (geloven dat zij) opknappen van alternatieve behandelingen en zodoende ook weer kunnen deelnemen aan de maatschappij dan zeg ik gewoon doen.
Waarom niet? Het gaat er uiteindelijk om dat de patiënt beter wordt.

Rob van Roos | 05-02-12 | 10:11 | + -1 -

Je hebt helemaal gelijk, ook ik zeg doen, lichttherpaie, psychotherapie, gele-bandjestherapie, hypnotherapie voor sommige zal het idd schelen. Heb ook weleens wat geprobeerd toen het wat minder ging. Bleek het niet helemaal te zijn, wat echter het verschil is ik heb het geprobeerd en betaald uit eigen zak.

Zorgverzekeraars zouden zich moeten beperken tot bewezen medische behandelingen of in ieder geval behandelingen waarvan er zichtbare resultaten zijn, die zie je toch ernstig weinig bij bovenstaande therapieën.

Emotion | 05-02-12 | 10:22

@vraagstaart | 05-02-12 | 09:59
Ab klink ken ik inderdaad nog, lid van een gggristelijke organisatie die echter liep te snijden als een dronken chirurg.
Die vent zouden ze moeten.....(MagOokNie van Joris)

necrosis | 05-02-12 | 10:22

Het ergste is nog van die alternatieve therapiën dat als je wat kritisch bent je meteen voor Adolf Hitler wordt uitgemaakt. Het zijn vrij nare mensen die er in geloven, maar geen wapenvergunning hebben voor het bezit van kristallen.
Healers. Ze maken meer kapot dan je lief is.

A.Th. | 05-02-12 | 10:22

@necrosis | 05-02-12 | 10:16 Ge gewoon gezellig mee naar het strand necro. Ik trakteer. *plop*

* out *

vraagstaart | 05-02-12 | 10:19

@neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:03 Geen zorg! Ik ga ontspannen aan een biertje (ja, het is weer 29 graden) en als mij ooit iets overkomt, wil ik een spuitje.

Mogen ze me daarna opzetten. Krom over een biljart gebogen in een gezellige kroeg, dat lijkt me wel war.

vraagstaart | 05-02-12 | 10:17

@vraagstaart | 05-02-12 | 09:43
Heel herkenbaar, mijn lieve en tevens hoogbejaarde buurvrouwtje met de gevreesde K-ziekte hadden ze opgeborgen in een verzorgingingstehuis.
Ze kreeg een 24-uurs luier aangemeten om het gebrek aan personeel te maskeren.
Ze lag in zo'n ziekenhuisbed waarvan je het 'hekje' omhoog kon trekken.
Mijn buurvrouw was zindelijk en geen Alzheimer patient, ze probeerde er over heen te klimmem om zelfstandig naar toilet te gaan.
Haar broze lichaam was echter niet bestand tegen de zwaartekracht....
Wat een waardeloze manier om op deze manier met onze oudjes om te gaan.
*kwaad worden doet*

necrosis | 05-02-12 | 10:16

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 10:10
Nope, iets met hamster en x.
Je weet wel.

Wonderlijke therapietjes die men daar laat zien.

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 10:15

Ik geef automatisch-schrifttherapie, als je bij mij in de zetel gaat zitten en een geel polsbandje omdoet, vangt het gele bandje om mijn pols hoogfrequente trillingen op die worden omgezet in automoterieke handbewegingen. Met gesloten ogen zit ik dan achter het toetsenbord en ontvang eventuele boodschappen van het alomvattend kosmisch bewustzijn die worden neergeschreven. Na afloop gaan we de output psychoanalyseren (onder het genot van een kopje kamillethee om de krachten te herstellen) om eventueel een Neurolinguistischprogrammeren vervolgsessie te adviseren. Dit kost zo'n 100 euro per uur en u kunt het gewoon declareren bij uw verzekeraar, dan mag u weer bij mij op de thee. Wat overigens wel vreemd is en misschien kunnen de techneuten van Geenstijl mij helpen, is dat de kosmische geest alleen communiceert indien ik iWork heb geladen op de computer. Bijv. Ms-word werkt niet. Iemand vertelde me eens dat ik Linux moest proberen omdat er vaak het commando jobs jobs jobs via de spirituele entiteit werd doorgegeven, maar wat kost dit en kan ik dit declareren?

Phd.Steuntrekker | 05-02-12 | 10:13

Frisse lucht , een winterzonnetje en een stevige wandeling houden de kosten laag en de moraal hoog.
Latersz.

dogbitedog | 05-02-12 | 10:12

Gaan met die sjamaan!

Boris Poepnagel | 05-02-12 | 10:12

Nou, als mensen daadwerkelijk (geloven dat zij) opknappen van alternatieve behandelingen en zodoende ook weer kunnen deelnemen aan de maatschappij dan zeg ik gewoon doen.
Waarom niet? Het gaat er uiteindelijk om dat de patiënt beter wordt.

Rob van Roos | 05-02-12 | 10:11

Psychosynthese my ass.. d-lysergzuurdiethylamide zullen ze bedoelen. Kleuron horen en geluidon zien. Beter bekend onder de naam LSD of papertrip.

lichtpunt | 05-02-12 | 10:10

@ Teun 10:04

Ook naar de tuinhomo op 6 gekeken?

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 10:10

Het zou mij niet verbazen dat de proletarische combinatie van online zelfdiagnose en de met mondigheid verwarde brutaliteit, die dan ook nog eens omgekeerd evenredig is aan het intellect, het zorgsysteem dusdanig belast dat het schrappen van de compassietherapieën en het omgekeerd in koude putten hangen van zorgmanagers, niet voldoende zoden aan de dijk zal zetten om het financiële zorggat te dichten.

Simon de Danser | 05-02-12 | 10:07

Ja de kosten rijzen de pan uit, aan hypochodrische bejaarden en rokende vetklonten.
Daar hoort nog bij, alles uit het rifgebergte, neem nou alleen al de interne bevruchtingen binnen die families. Het kost nogal wat een rifmongol.

irma zonderboezem | 05-02-12 | 10:07

Nou, er is nog hoop voor alle homosensuele EO-kijkerts dus.

Teun van het Tuinpad | 05-02-12 | 10:04

@vraagstaart | 05-02-12 | 09:59

Rustig, denk om uw bloeddruk, voor je het weet lig je zelf in zo'n huis waar je niet wilt liggen en moet ik met zo'n teef over jou gaan praten.

neemjemoederindemali | 05-02-12 | 10:03

@Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:53
Psychosynthese is net als Freudiaans denken achterhaald. De meeste psychologische modellen zijn gebaseerd op anekdotisch bewijs, en we weten allemaal wat dat waard is. De echte vooruitgang zit in het biochemisch onderzoek, niet in het herhaald herschikken van de anekdotische modellen.

rara | 05-02-12 | 10:01

Tja, dat krijg je ervan als je een samenleving creeert waarbij alles wat naar gehandicapt, oud en/of stervend het liefst uit het zicht houdt en er niet mee lastig gevallen wil worden. Gooi er wat procesmanagers tegen aan en slechte scheiding tussen privaat en publiek en je hebt de situatie die we nu in Nederland hebben.

De enige oplossing is meer medemenselijkheid, maar dat is in deze samenleving te veel gevraagd en ook geen haalbare kaart meer, aangezien we veel geld moeten verdienen om onze elite in het zadel te houden.

Jopie2009 | 05-02-12 | 09:59

@Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 09:52 Preventief ruimen van al die zorgmanagers, zorgcoördinatoren en de duivel mag weten wat er nog meer aan parasitaire levensvormen in de gezondheidszorg rondfladdert zou een mooie tweede stap zijn.

Iedere verpleegkundige heeft zo ongeveer 2 FTE management om zich heen hangen, het mag een wonder heten dat er überhaupt nog zorg verleend wordt tussen het invullen van alle verantwoordingsdocumentatie door.

Ab Klink, kennen wij die lamlul nog?

vraagstaart | 05-02-12 | 09:59

De aanname dat de staat van de zorg bij bejaarden iets met de crisis te maken heeft is evenzeer onzin als debiteren dat de staat van het onderwijs daarmee van doen heeft. *meer koffie neemt*

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:57

Alle Psychiaters postnatale abortus geven door middel van dolfijnenkuur. Psychiaters zijn pseudo- wetenschappers, allemaal.

HonderdEnEen | 05-02-12 | 09:57

Goed punt!
Hypnnotherapie is per definitie destructieve onzin. Het zusje van de occulte helden op TV (Jomanda, Char. Ogilvy en dat PVV-achtig vrouwtje dat de hele nacht op astro-TV zit.) Freud was en is onzin dus misschien dat psychosynthese beter is.
De aanname dat de zorg bij bejaarden slecht iets met de crisis te maken heeft is slecht is net zo intelligent als de staat van het onderwijs. Dat is jarenlang tijdens de hoogconjunctuur wegbezuinigd. Dat zijn politieke keuzes geweest. Zij die de naoorlogse welvaart hebben opgebouwd hebben slechte zorg.
Tenslotte 'aurafotografie', need i say more?

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:53

Ik zeg: het budget van ontwikkelingssamenwerking met 90% korten en dit in de zorg pompen. En dan NIET naar de graaimanagers, maar naar meer handen aan het bed!

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 09:52

Komt er water uit die sprinklers?

Fijnstoffer | 05-02-12 | 09:52

He jongens. Nu even niet. Ik ben me aan het inzoemen voor 2ton per jaar. Zooooeeeeeeemmmmmmm Zoeeem Zoeeeeem

Boomschade | 05-02-12 | 09:51

Straks slaat "we are the 1%" op diegenen die met bikkelhard werken de kar trekken terwijl de 99% zich dagelijks door Werner Wichelroede laat magnetiseren en de knabbelvisjes negatief geladen huidcellen verwijderen.

Wat een utopia.

DomineeZwemzaad | 05-02-12 | 09:47

Mijn moeder lag op sterven en ik kreeg een gesprek met een zogenaamde "transportverpleegkundige", d.w.z. een teef in dienst van de verzekeraar.

Dat moeder best wel weer snel op zou knappen en toch eigenlijk heel snel, liefst binnen drie dagen, het ziekenhuis diende te verlaten wegens te duur, een verzorgingshuis was een prima oplossing voor haar.

Dat ze aan het doodgaan was deed niet terzake.

Ik ben nog nooit zo dicht bij het plegen van een lustmoord geweest.

vraagstaart | 05-02-12 | 09:43

Is het niet 'bedden'pan?

Einde van de Domheid | 05-02-12 | 09:42

Mevrouw Nanninga, mijn oprechte complimenten voor de zin met marinade. Ik heb zojuist mijn ontbijt plus drank van gisteren er weer uitgegooid. Hulde!

dopiehopeloos | 05-02-12 | 09:42

Zorgverzekeraars hebben geen wettelijke verplichting om dit soort therapietjes te vergoeden. Ze doen het uit vrije wil en eigen keuze, dus mogen ze ook zelf opdraaien voor de rekening. Haal het geld maar weg bij de verantwoordelijke managers.

rara | 05-02-12 | 09:41

De gezondheidszorg is door en door verrot... Vertel eens iets nieuws!

PeeDeBee | 05-02-12 | 09:40

Oplossing is simpel. Sla een kansenjongere verrot als bejaarde en je krijgt voor jaren een uitstekende verzorging.

vraagstaart | 05-02-12 | 09:40

Het zijn niet de patiënten die de zorg onbetaalbaar maken.
Het zijn de behandel- en regelaars die dat doen.

Ratzing. | 05-02-12 | 09:39

Hansaplast? Doe maar duur! AH pleisters doen t werk ook hoor

EllaRouvoet | 05-02-12 | 09:39

Kun je ook homo worden gemaakt met die therapie. Is ook best wel handig als je er wat tegenaan zit te hikken...

Inspektor Gurkenfick | 05-02-12 | 09:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken