Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh noes! Weer stakende schoonmakers!

Hesje12345.jpgDit wordt een begin van het nieuwe jaar waar u op zat te wachten. We beelden het even uit: stationshallen vol puinzooi en groepen mensen, deels slecht Nederlands sprekend, in oranje hesjes die 96 uur lang een lawaaidemonstratie houden. De grote steden bezaaid met rottende vuilniszakken en overige welvaartsresten die u liever niet wilt zien. Treinen vol opgedroogd kots, verschaald bier en overvolle vuilnisbakjes. En overal, ja echt in elke hoek van de samenleving, boze, tierende, scheldende, scanderende types in oranje hesje. Blazend op een fluitje, slaand op een zelfgefabriceerde trommel. Luidkeels een onmogelijke verplussing van de arbeidsvoorwaarden en verhoging van de lonen eisend. U herkent de beelden? Natuurlijk herkent u de beelden. Nederland verandert wederom in een goor ghetto. Een moderne sloppenwijk. Een West-Europese favela, bewoond door boze drammende arbeiders die dromen van een aangeleerde "solidariteit" die niet kan bestaan omdat het crisis is. Loon naar werk. Werk op de onderste regionen van de arbeidsladder is weliswaar nuttig maar betaalt het minst. Dat is een gegeven, leef er mee. "Meer" komt alleen in dromen. De dromen van vakbondsbestuurders. FNV'ers. Geboren in het kampvuur van 1968 wordt het onmogelijk gebleken arbeidersparadijs gewoon verder gedroomd. En hee, werkend Nederland dagen lang gijzelen in hun eigen gecreëerde puinhopen is een fijne manier voor FNV Bondgenoten om nieuwe zieltjes te winnen, toch? Iemand zou het die "eerlijke werkers" die nu zo luidruchtig de stakingstrom roeren in het oor moeten fluisteren: "Jullie zijn slechts pionnen. Nuttige idioten. Er is wat dat betreft niets veranderd. Laat je niet voor het karretje spannen van de dwaze idealisten. Ontplooi jezelf, laat het niet van anderen afhangen." Misschien geeft zo'n massastaking van deels ongeschoolde arbeiders wel weer waar het écht over gaat: onderop de arbeidsmarkt ben je altijd slachtoffer. Kanonnenvoer in de loopgravenstrijd voor het eigen idealistische gelijk. Het is nooit anders geweest. De rest is een illusie.

Reaguursels

Inloggen

fuck you

oplichter | 03-01-12 | 21:59

En groot gelijk hebben ze die schoonmakers!

Hölzenbein | 03-01-12 | 00:48

schoonmaakbedrijven schrijven zo goedkoop mogelijk in om een contract in de wacht te slepen, de schoonmaker op de werkvloer merkt dit nog het meest omdat ze steeds meer in steeds minder tijd moeten doen. Wat gek toch dat er steeds allerlei ziektes in ziekenhuizen de kop op steken, je kunt tenslotte toch beter in de managers investeren dan in degenen die (potentiele) ziektekiemen moeten verwijderen.

Blackbird73 | 02-01-12 | 22:19

Geenstijl mag veel dingen zwart maken, maak niet de werkende mens.

Gastelair | 02-01-12 | 20:29

@smdyasc | 02-01-12 | 15:25 |

En wat is het salaris dan van zo'n FNV bestuurder volgens jou ?
Ik weet van een FNV Bondgenoten bestuurder dat hij zo'n 4000 euro bruto per maand verdient. Daar maakt hij 7 dagen per week 24 uur per dag voor want vakbondsbestuurder ben je niet in zo'n lullig 9 tot 5 baantje. Dat ben je dag en nacht. Een beetje ploegendienstmedewerker bij ons verdient al gauw een stuk meer dan die bestuurder. Ik ben dus benieuwd hoeveel de bestuurder van het FNV verdient die jij kent ?

stoppelbaard | 02-01-12 | 19:49

@al die lui die zeggen ga studeren, leer een vak:
Het is crisis, en zelfs werktuigbouwkundigen lopen nu schoon te maken. Lees de schoonmaak CAO, en de aanbestedingen en je begrijpt waarom er gestaakt wordt. Dit zijn geen ambtenaren, maar hardwerkende mensen. Hier in Grunn worden zelfs collectes gehouden bij de ouders om de scholen extra schoon te houden omdat de laagste bieder Scrooge blijkt te zijn die de "werknemers" 6 maanden (zie CAO) uitmelkt, te weinig tijd geeft om schoon te maken, en zelf in een vette auto rijden. Zie Effektief, Asito etc...
Ben niet van het staken, maar had het graag gedaan als ik niet na 6 mnd voor 85% van het loon gewerkt vanwege de CAO de laan was uitgestuurd. ps, in die eerste 6 mnd hoor je een opleiding te krijgen voor het inleveren van 15% loon. heb ik nooit gehad. Bedankt Effektief groep Groningen!!!!!
Dat is Effektief groep Groningen dus! Het enige waar ze effectief in zijn is uitmelken en geld trekken. Zou me niets verbazen als de directeur er over een paar maanden met de noorderzon vandoor is, en bedrijf failliet. (weet hoe het hoofdkantoor er uit ziet, PUINZOOI, administratie in dozen, en plastic op de vloer)

WittgensteinsNeffe | 02-01-12 | 18:15

Meneer Brussen weet wat schoonmaken is. Want zijn partner maakt het huis schoon wanneer hij druk is met het typen van zijn werkstukje.

Kobus v/h zandpad | 02-01-12 | 18:12

Hoe dan ook. Deze mensen staan wel te werken voor een Jodenfooi.

Smalhout | 02-01-12 | 17:46

Wat een denigrerend toontje. In een vrijemarkteconomie dient ook het loon resultaat te zijn van het spel van vraag en aanbod. Dat principe hebben we - of liever: de werkgevers - overboord gegooid in de sixties, toen we zogezegd goedkope arbeidskrachten importeerden, liever dan fair te spelen en gewoon méér te betalen voor vuil en/of zwaar werk. De rekening - die van de immigratie - is torenhoog gebleken. Jij hebt nog veel te leren Brussen. Ooit al wel eens écht met je poten gewerkt - echt gewerkt? Verwaande hork.

Aardbewoner | 02-01-12 | 17:34

Langeharige vervelio permabannen.

Crak-ho | 02-01-12 | 17:31

Over FNV:
De FNV doet zijn best om niet heel hun hand te moeten geven. Integenstelling tot sommige politieke partijen.
Stakende mensen:
Laat mensen staken, beter dan de robot van het leven te zijn.

Gastelair | 02-01-12 | 17:05

Juist ja, duidelijk geen verstand van zaken of onderzoek gedaan.
Schoonmakers worden tegen steeds lagere tarieven overgenomen met als gevolg dat ze nu in de helft van de tijd hetzelfde werk moeten doen, en dat voor minder loon. Kantoormensen begrijpen dat niet, want dta overkomt ze nooit. Heb zelf schoongemaakt, en het enige punt van de CAO waar mijn "werkgever" zich aan hield was de eerste 6 maanden 85 procent van het CAO loon betalen, en daarna de laan uit want te duur. En dan ook nog zeggen dat je in 2 uur heus wel een grote basisschool kan schoonmaken. Dat was namelijk de aanbesteding. (paar jaar geleden had je nog de tijd om schoon te maken, nu is het op de scholen een vieze troep, want goedkoper)

Bert, doe eens onderzoeken voor je zo iets schrijft.

-Kotst-

WittgensteinsNeffe | 02-01-12 | 17:04

@Joost Maghetweten | 02-01-12 | 16:27
Nee! Hebben slagersknechten tegenwoordig ook al Linkedin-profielen?

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 16:41

@ behangtafel | 02-01-12 | 15:42 | + 0 -
Ik kan dat dialek ook wel, weetjewel, maar ik probeert t toch maar niet te gebruiken hiero. Kleine test nog:
- De zeven steegjes of de negen steegjes?
- De Neude of het Neude?
- De Zakkendragensteeg of de Zakkendragerssteeg?

Succes, en de egte Utregter laat zich zien hiero

Den Meester | 02-01-12 | 16:38

Vernieuwde "FNV, Oude wijn in nieuwezakken", het blijven; ondanks deze vernieuwing binnen de FNV bondgenoten, de loopjongens van de oppositiepartijen, daarbij gebruikmakend van haar leden, voor: "oneigenljke doelstellingen"!

ONS | 02-01-12 | 16:38

@Freebs | 02-01-12 | 16:12
Want iedereen kan studeren en iedereen krijgt die kans. Waar ben jij opgegroeid? Utopia?

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 16:33

@Lex Trumbauer | 02-01-12 | 16:01
Als dit je echte naam is zie ik aan je linkedin profieltje dat je al 6 jaar jongste bediende bent bij een slager? Waarom zoek je dan niet iets beters, dan verdien je meer.

Snap je 'm?

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 16:27

Geef die mensen gewoon een acceptabel salaris en schop , ter compensatie, een paar van die overgewaardeerde marketing en communicatiemensen er subiet uit.

ad melkert | 02-01-12 | 16:20

@Freebs | 02-01-12 | 16:12
Wanneer iedereen 'studeert', al is het vrije-tijdskunde, logistiek, journalistiek, media-ethiek, media-entertainment.... thiek of andere onbruikbare rommel, komen we vaklieden en schoonmakers tekort Hee! Zou dat de laatste decennia zijn gebeurd?! Elke lulhannes met een IQ van omstreeks 95 moet een hbo-opleiding doorlopen, alleen maar omdat hij denkt flink te kunnen verdienen met een oersaaie kantoorbaan. Gelukkig is die tijd voorbij. Bekwame vakliden gaan de hoofdprijs verdienen, het leger managers, officers en planners verwordt tot paria's.

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 16:19

Al die arme vakbondsleden, die alleen maar dienen ter eer en glorie van de bestuurders die over hun hoofden lopen naar een *kuch* glanzende carrière binnen de PvdA. Die komen in auto met chauffeur bij de demonstratie aan, spreken een paar opbeurende woorden door de megafoon, en vertrekken dan weer snel voordat hun haar te nat wordt.

Er is nog nooit één bestuurder geweest die daar zat met als doel de leden te helpen, wat dat betreft is het inderdaad een ideale leerschool voor de politiek, dat dan weer wel.

Joost Maghetweten | 02-01-12 | 16:15

Ga schoonmaken of neem ontslag. Die lui denken alleen aan staken als het collectief kan. Zo krijgen ze niet de zak. Ze denken er ook totaal niet bij na, alleen dat ze weer eens meer geld willen. Dan had je moeten gaan studeren. Wat als nu eens alle mensen gaan staken die overdag achter een bureau zitten? Precies, dat gebeurt nooit.

Freebs | 02-01-12 | 16:12

@Lex Trumbauer | 02-01-12 | 16:01
Uw reactie zo treurig dat ik ze met een breinaald uit mijn geheugen probeer te krabben.

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 16:12

behangtafel | 02-01-12 | 15:35

Flikker dan ook lekker op naar een Afrikaans land man. Dán mag je jezelf ermee vergelijken. Wij vergelijken ons met de hordes professionelen die ons land uitmelken, ermee wegkomen en ons met de rekening opzadelen. En in dat ligt hebben deze stakers gewoon keihard gelijk: hun eis is "onmogelijk". Maar het is wel mogelijk om winstmakende bedrijven die mensen ontslaan omdat ze dreigen hun target niet te halen (let op: ze draaien geen verlies, nee, ze maken NIET GENOEG WINST) een belastingkorting te geven en daarmee dit asociale, maatschappijontwrichtende gedrag te subsidieren.

Het is wel mogelijk dat de hoogste ambtenaar van dit land (@minpres) met 4 keer modaal zonder blikken of blozen zegt dat hij "weinig geld" heeft, terwijl hij ondertussen chronisch zieken van honderden euro's per jaar beroofd.

Het is wel mogelijk dat we miljoenen in nieuwe rechtse hobby's zoals eigen communicatiesatellieten, 3D flitscamera's of playmobielmissies steken. Het is wel mogelijk dat Min BuZa gewoon een miljard per jaar extra gaat uitgeven.

Die rekening betalen we allemaal en daar hebben die emo-kindjes van de "wij-zijn-zo-zielig-goede-doelen" in Afrika niets mee van doen.

Lyrthion | 02-01-12 | 16:06

@Lex Trumbauer | 02-01-12 | 16:01 |

Sommige mensen kunnen dat niet maar willen wél werken voor hun geld... lutser.

overVecht | 02-01-12 | 16:06

@rara | 02-01-12 | 15:41
Je bent niet erg gewend om gelijk te hebben, wel?
Weerleg ik je insinuatie van 'negeren en beneden mijn stand' waar je gemakshalve over zwijgt. Kom je met nogmaals een onwaarheid www.joop.nl/economie/detail/artikel/am...
Schoonmakers zijn dus wel degelijk vaak ook ambtenaar.
Maar één soort van gelijk geef ik je. Er is een particulieren schoonmaakbranche, waarin men - door het uitspelen door grote opdrachtgevers - een verdraaid laag inkomen heeft.
Laat onverlet dat de overheidsbestedingen omlaag dienen te gaan en deze actie gericht is op overheid - publieke ruimte - schoonmaak. Ergo de overheid meer op kosten jagen.
Nu spijt het mij natuurlijk enorm dat ik even op deze zalvende plek van nuance en gemeenzame vredelievendheid, mij zo ongenuanceerd uitdrukte. Haast tendentieus.
Excuus!

hfakker | 02-01-12 | 16:05

@Semolina Pilchard | 02-01-12 | 15:56
Je bent er eentje vergeten:

E. Omdat de betrokkenen te weinig tijd investeren om de taal goed te leren.

rara | 02-01-12 | 16:02

@Bakito | 02-01-12 | 15:58 |
@miko

Precies...!

overVecht | 02-01-12 | 16:02

Je kan natuurlijk ook een betere baan zoeken. Gaat je salaris ook omhoog.

Lex Trumbauer | 02-01-12 | 16:01

Dat zijn o.a. die gasten die geregeld bespuugd worden door treinreizigers op het station. Die gasten die scheef worden aangekeken maar wel treinen schoon mogen boenen die iemand net gekopt heeft...

Die gasten die WEL willen werken terwijl als ze een uitkering aanvragen hetzelfde op de rekening krijgen...

Prima dat ze gaan staken.

overVecht | 02-01-12 | 16:01

Tja de schoonmaak branche.
valt me altijd wel op dat men ontzettend afgeeft op deze mensen maar dat ik het toch een prestatie vind dat je voor een hongerloon andermans troep op moet ruimen en dat elke keer weer.Als er een ding is waar geen eer uit te halen is.
Dus schoonmakers altijd +

miko | 02-01-12 | 16:00

Nog even en ze gaan bij het FNV staken met staken....

Dat de vakbonden maar snel mogen verdwijnen met hun PvdA/SP politiek....

Epibrateur | 02-01-12 | 15:59

Goede zaak deze staking. Kan overconsumerend Nederland eens zien hoeveel rotzooi bepaalde levensstijlen met zich meebrengen.

Bakito | 02-01-12 | 15:58

Ja, ga je gang, min een eind weg. De waarheid is lastig te bevatten, stelletje lutsers.

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 15:56

"Een West-Europese favela, bewoond door boze drammende arbeiders die dromen van een aangeleerde "solidariteit" die niet kan bestaan omdat het crisis is."

Crisis (1): topbestuurder maakt een faal, en door de 'crisis' kost het bedrijf miljoenen. Bestuurder stapt op, krijgt voor de moeite een bonus van 100.000 euro mee.

Crisis (2): In hetzelfde bedrijf wordt een schoonmaker (alleenstaande ouder met een kind om voor te zorgen) ontslagen. Het is 'crisis', dus snijden in het personeelsbestand. Ex-schoonmaker moet naar de voedselbank en zoonlief kan niet meer naar de voetbalclub.

De crisis bestaat niet voor topbestuurders met 2 auto's, villa, een vast inkomen en/of grote reserves op de bankrekening. Dus #1 is geen crisis, #2 wel. 'Solidariteit' tonen in tijden van crisis betekent dat de bestuurder zijn bonus afslaat, niet het afknijpen van de zwakkeren.

Just my € 0,02 (voor wat dat tegenwoordig nog waard is).

_ranz | 02-01-12 | 15:53

Deels slecht Nederlands sprekend... En hoe zou dat komen? A) Omdat de Nederlander-met-uitkering te beroerd is om dit werk te verrichten, B) Omdat werkgevers niet willen betalen, C) Omdat opdrachtgevers niet willen betalen of D) Zowel a, b als c zijn correct..

Semolina Pilchard | 02-01-12 | 15:53

He? Het zijn toch de schoonmaakbedrijven die staken, niet de gemeenteambtenaren? Dus je huisvuil wordt nog geweaun opgehaald heur.

Overigens, nu we het daar over hebben, was leuk toen de vuilnismannen staakten: iedere Sjaak die op straat werd gevraagd wat hij/zij van de stakingen vond, was het er roerend mee eens (vraag diezelfde Sjaak of hij/zij het OK vind dat gemeentebeambten er 3% bij plussen, dan is het opeens niet OK..... bwuhahaah).

Seraphin | 02-01-12 | 15:53

Ik veeg de buuv wel ff

neemjemoederindemali | 02-01-12 | 15:52

Ben benieuwd of mensen nu wel naast een neger durven te gaan zitten.

sjaakdeslinksesul | 02-01-12 | 15:52

Ik ben ook voor meer betalen voor die mensen, ik heb namelijk ook het idee dat de kwaliteit van het werk achteruit gaat door de lage beloning. Al zou ik het raar vinden dat een schoonmaker die net begint, ongeschoold is en geen Nederlands kan even veel verdient als iemand die een beroeps scholing heeft gehad en daadwerkelijk kan communiceren met de mensen om zich heen.

Maar is het ook niet een probleem dat er genoeg mensen die de baan zouden willen hebben voor hetzelfde geld? Volgens mij staan er genoeg ongeschoolde niet-Nederlands sprekende mensen in de rij.

Ik vind deze staking in Utrecht CS toch een vertekend beeld van staken. De mensen die er niet mee eens waren in Utrecht ging het puur om de manier hoe ze aan het staken waren.

Het stationshal werd niet snel genoeg vies voor ze, en gingen nieuwe kranten uit de metro&spits -bak kapen om deze vervolgens over de stationshal vloer te verspreiden, vuilniszakken omkiepen etc.

Gewoon een stelletje vandalen, ga dan alsjeblieft staken en thuiszitten.

timmiedinnie | 02-01-12 | 15:51

Jammer dat er dan zo weinig taakstraffen zijn uitgedeeld n.a.v. oud en nieuw.

Terpetijnzeikert | 02-01-12 | 15:48

@blinde kip | 02-01-12 | 15:14
En ter aanvulling: De nieuwe werkelozen krijgen dan een uitkering die weer betaald wordt door de burger.

blinde kip | 02-01-12 | 15:48

Als ik zie wat de schoonmakers bij ons op de zaak allemaal doen en dan hoor wat ze betaald krijgen dan mogen ze van mij staken, die mensen worden uitgeknepen. En dan die lultekst "ontplooi jezelf", niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten maar dat betekent niet omdat ze laaggeschoold zijn dat die mensen niet recht hebben op een fatsoenlijke beloning. Ik denk dat een hoop kantoortijgers eens een weekje schoonmaakwerk zouden moeten doen, het zou ze vies tegen vallen.

SatchRules | 02-01-12 | 15:44

Dat klopt, Den Meester, komt door waar ik woon, dialek he zonder tee. Utreg kan en ken enzo, nie gemakkelijk.
Parel van het Zuiden, ja we moeten staken voor langere werkdagen en minder salaris en door tot 70 jaar.

behangtafel | 02-01-12 | 15:42

@necrosis | 02-01-12 | 15:22
De schoonmaakmakelaars met hun stopwatch zijn het echte probleem, dat is volkomen correct.

rara | 02-01-12 | 15:42

@hfakker | 02-01-12 | 15:29
Schoonmakers zijn bijna nooit ambtenaren, maar wel minimumverdieners. Ze werken voor schoonmaakbedrijven. De overheid huurt de schoonmaakbedrijven in. Je ambtenarenrant is dus volledig misplaatst. Een misvatting, zullen we maar zeggen.

Als er iemand het recht heeft om te staken dan is het de hardwerkende minimumverdiener. In de echte wereld.

rara | 02-01-12 | 15:41

@Lacan | 02-01-12 | 15:29 : Misschien omdat staken geen oplossing is? Zorg steeds slechter : de mensen die zorg nodig hebben gaan(kunnen) niet de straat op en links vindt de Maurotjes toch ook belangrijker als zorg. Als vrachtwagenchauffeurs hier gaan staken interesseert het niemand iets, komen er gewoon nog meer buitenlandse chauffeurs. Er is in Nederland een hoop duurbetaalde arbeid die makkelijk te vervangen is (bouw, schoonmaak, metaal etc.). Als je in zo'n beroep zit kun je beter je mond houden dan je eigen alternatief nog wat aantrekkelijker maken.

GamesBond | 02-01-12 | 15:39

Ja het valt wel op dat je van brussen helemaal niet in actie mag komen. Niet als occupyer, niet als staker.

René40181216 | 02-01-12 | 15:38

Kan ook zijn dat hij de nl-taal niet kan.
behangtafel | 02-01-12 | 15:31 | + 0 -
dan is die schoonmaker niet de enige

Den Meester | 02-01-12 | 15:37

@behangtafel | 02-01-12 | 15:35

Nee, we zouden moeten staken om betere redenen..

Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 15:36

We hebben het allemaal in Nederland zo goed dat staken verboden moet worden. Vergelen met arme afrikaanse landen zijn wij allemaal rijk, het hoeft zeker niet nog meer te zijn.

behangtafel | 02-01-12 | 15:35

Lacan | 02-01-12 | 15:29
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt. Brussen en GeenStijl worden betaald door de Telegraaf. De bazen van die krant hebben er alle belang bij om de rijken (waar zij zelf bij horen) nog een beetje rijker te maken en de armen een beetje armer. Natuurlijk zijn die niet blij dat de onderkant in verzet komt. Brussen heeft zo te lezen zelf overigens ook apsiraties om bij de beter gesitueerden te gaan horen.

Doldwaas | 02-01-12 | 15:33

Die schoonmaker had een brandblusser moeten pakken i.p.v. de brandweer bellen. Had hij thuis ook gedaan, snel naar buiten en bellen en huis afbranden. Kan ook zijn dat hij de nl-taal niet kan.

behangtafel | 02-01-12 | 15:31

@smdyasc | 02-01-12 | 15:25 |
Bingo!

Van Dikhout | 02-01-12 | 15:31

Bankmannetjes die toch maar weer wegkomen met hun bonusjes terwijl alle jaarcontracten niet verlengd worden -> niemand staakt. Polen in de vrachtauto's -> nauwelijks een staking. In de zorg steeds slechter -> niemand staakt. Leraren die dondersgoed weten dat het onderwijs hard achteruit holt -> niemand staakt. Kinderopvang valt in elkaar -> niemand staakt. Bleeker bedondert ons met cijfers -> niemand staakt.

En ineens staan er toch nog wat schoonmakers op die wel een statement durven te maken, worden ze neergezet als stumperds.

Ik snap het oprecht niet meer.

Lacan | 02-01-12 | 15:29

@rara | 02-01-12 | 15:08
Die misvattingen toch, vanwaar dat insinueren? Wat moet ik daar nu mee, nu je er volledig naast zit? Je comment serieus nemen? Het is zo genant.
Kwam er laatst een tegen op de markt na 2 jaar, brak in tranen uit, Kaap Verdiaanse. Bleek nog steeds ontroert, omdat toen haar moeder overleed ik was gaan zitten 's avonds, bakkie erbij en even met haar doorgepraat hoe het nu was. Wederom leuk mee gepraat. Maar dat perspectief van 'ze' en 'we' dat geeft toch wel iets bloot over de eigen -subliminale' kijk op 'hen'.
Mijn bericht had dan ook niets van een 'hoog' of 'laag' duiding. Meer een duiding van het fenomeen dat je allerlei groepen ambtenaren (want hoogste ontslagbescherming en meest continue werkgever) actie ziet voeren en meer loon ziet eisen. In de 'echte wereld' laat je dat wel uit je hoofd.

hfakker | 02-01-12 | 15:29

"Jullie zijn slechts pionnen. Nuttige idioten. Er is wat dat betreft niets veranderd. Laat je niet voor het karretje spannen van de dwaze idealisten."

Vervang dwaze idealisten door zelfverrijkende kapitalisten en het verhaal klopt ook.

Doldwaas | 02-01-12 | 15:28

@necrosis | 02-01-12 | 15:16 :
Als je in polen gaat werken moet je ook niet iedere dag op en neer rijden ;)

GamesBond | 02-01-12 | 15:27

Ik heb er ook geen last van, het enige dat je moet doen is het nodige afval van je zitplaats verwijderen en kranten door de coupé smijten. No problem at all.

Fum4n | 02-01-12 | 15:26

De FNV, is dat niet die werkgever die zijn eigen personeel als nog minder dan vuil behandelt? Van een deel van het salaris van iedere blazende FNV bestuurder die straks vooraan staat solidair te wezen, hadden 10 schoonmakers glimlachend aan het werk gebleven.

smdyasc | 02-01-12 | 15:25

@blinde kip 15.14
Is ook weer zo.
Of we stoppen alle schoonmakers in de gevangenis hebben ze gratis onderdak en geen loonsverhoging nodig.
Maar goed, onzin, ik gun die lui best wel een dikke loonsverhoging.

Uw Verzekeringsadvis | 02-01-12 | 15:24

Getuige de staat van de openbare ruimte wordt er al jaren gestaakt door schoonmakers...

Parel van het Zuiden | 02-01-12 | 15:24

Staak een eind weg. Als ze maar weer niet express zakken vol afval overal leeg gooien. Waar oudere mensen moeite mee hebben om doorheen te baggeren. Ze hadden zelfs stapels met nieuwe kranten gewoon door de hele hal gesmeten, die uiteindelijk over de trappen lagen waar meerdere mensen over uit zijn gegleden.

Triest, heeft niks met staken te maken, maar gewone vervuiling en vandalisme.

timmiedinnie | 02-01-12 | 15:23

@rara | 02-01-12 | 15:14
Ik heb diep respect voor Amsterdamse vrouwen met een vet accent uit 020 die toiletten schoonhouden.
Ze doen hun werk vaak goed en hebben de mooiste verhalen.
Gewone schoonmakers op kantoor zijn tegenwoordig niet meer dan een magere afspiegeling daarvan.
Wellicht ook de schuld van zogenaamde 'schoonmaak makelaars', die bepalen wel even hoe lang het stofzuigen mag dure en wat de vierkante meterprijs mag bedragen.
When you pay peanuts, you get monkeys......

necrosis | 02-01-12 | 15:22

Wat is er mis met schoonmakers en vuilnismannen goed betalen?

René40181216 | 02-01-12 | 15:21

@GamesBond | 02-01-12 | 15:07
Je hebt een zeker punt, ze zeuren niet.
Maar dat doen ze niet omdat in hun thuisland hun salaris het dubbele waard is van mijn salaris in Nederland.
Om te kunnen werken moet ik geld toeleggen op mijn kilometerkosten vergoeding.
De meeste dingen zijn in het ex-oostblok stukken goedkoper dan in NL.

necrosis | 02-01-12 | 15:16

@Uw Verzekeringsadvis | 02-01-12 | 15:08
Concurrentievervalsing! Zou ik niet doen. Straks worden gevangenissen commercieel en zullen ze via lobbyen voor elkaar krijgen dat je al voor een propje op straat gooien, de bak in wordt gegooid. Vervolgens worden lokale economieën kapot gemaakt door deze groep goedkope -werknemers- slaven.

blinde kip | 02-01-12 | 15:14

Typerend voor ons land: schoonmakers staken en worden vervolgens afgezeken door een professionele, sigaren-rokende vuilspuiter die opvallend stil is m.b.t. de uitlatingen van @minpres over zijn magere salaris.

Lyrthion | 02-01-12 | 15:14

@necrosis | 02-01-12 | 15:12
Eh, schoonmakers werken ook wel eens buiten het OV.

rara | 02-01-12 | 15:14

uhm die was voor het tegelfilmpje

generatieduh | 02-01-12 | 15:13

Prima toch dat er een groep mensen is die voor zichzelf opkomt? Er zijn in Nederland al voldoende mensen die zich ongehoord laten verneuken. Kan er op een bepaalde manier wel respect voor opbrengen.

Absoluut niet waar | 02-01-12 | 15:13

ook voor de stratenmakers is 2012 weer begonnen en ze hebben hun lolbroek aan.

generatieduh | 02-01-12 | 15:12

Gelukkig heb ik een auto dus ze doen maar, die stakers.
OV heeft me nog nooit opgehaald van een gekozen plek, me nog nooit nooit afgezet op de juiste plek, op tijdstippen dat het mij niet uitkwam.
Wat mis ik er precies aan als men gaat staken?

necrosis | 02-01-12 | 15:12

Wel goed dat de bevolking eens kan zien wat voor een zooi ze achterlaten.

blinde kip | 02-01-12 | 15:12

Nederland is al een goor ghetto. Daar kan geen schoonmaak leger tegenop.

blinde kip | 02-01-12 | 15:11

Nou nou, wat een probleem.. Gewoon lekker laten staken en de zooi de zooi laten. Op een gegeven moment gaan ze heus wel weer werken en dan hebben ze lekker veel te doen!

Claude Jacque | 02-01-12 | 15:11

Ik hoop dat de schoonmakers leuke filmpjes maken van hun acties. Op hun nieuwe Samsung/iPhone/SE/Nokia. Ik stap wel over die vuilniszak heen.

Biff Eagleburger | 02-01-12 | 15:09

@funkyd | 02-01-12 | 15:08
Jij niet, in ieder geval.

rara | 02-01-12 | 15:09

De gevangenissen zitten vol met gasten die dit werk prima kunnen overnemen.

Uw Verzekeringsadvis | 02-01-12 | 15:08

Ik zou ze ALLEMAAL ontslaan (werkweigering), en daarna een baan aanbieden voor 70% van hun laatste salaris. Kijken wie er respect verdiend.

funkyd | 02-01-12 | 15:08

@hfakker | 02-01-12 | 15:04
Het zijn geen raamambtenaren. Deze mensen werken hard om jouw en mijn rommel op te ruimen.

Je negeert de schoonmakers op je werk omdat ze beneden je stand zijn, waarschijnlijk.

rara | 02-01-12 | 15:08

Gelukkig kom ik nooit op stations en op de snelweg gooi ik net als iedereen de rotzooi gewoon uit het raam dus daar heeft niemand last van. Alleen de kattenbak legen uit het open raam van een rijdende auto is lastig want die troep stuift weer naar binnen.

jan-lul-de-behanger | 02-01-12 | 15:08

Stuur ze maar naar Griekenland, die hebben meer ervaring met stakers en mensen die gewoon lui zijn.
Ik ken de openbare ruimtes in NL alleen maar als puinhoop. Nooit iets anders gezien.

Herr Knäckebröd | 02-01-12 | 15:07

Leuke opsomming Bert! Je vergeet er 1tje in het lijstje :
Uitzendbureaus uit Polen / Roemenie / Bulgarije die met hordes mensen komen die het werk stilletjes overnemen voor minder geld en niet zo zeuren.

GamesBond | 02-01-12 | 15:07

@EllaRouvoet | 02-01-12 | 15:04
Een beetje schoonmaker had dat hele stadion weggeveegd.

niet voor de hond | 02-01-12 | 15:06

@EllaRouvoet | 02-01-12 | 15:04
"Had"???

hfakker | 02-01-12 | 15:04

Logisch, stakende ambtenaren als het crisis is en iedereen er op achteruit gaat...

hfakker | 02-01-12 | 15:04

Maar zonder schoonmakers had het NEC stadion afgefikt!

EllaRouvoet | 02-01-12 | 15:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken