Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goed doelen doe je zo: kanker is niet roze

pinkribbonzwendelaars1a.jpg Omdat het toch goededoelendag is: even die borstkankertoko van Pink Ribbon herbenoemen en verherbouwen. Dat Pink Ribbon een zieke organisatie is, zal inmiddels duidelijk zijn. Te vrezen valt dat zelfs een chemootje deze wandelende glossyfabriek, een soort levende advertentiefuik van Sanoma (de vice-voorzitter van de Raad van Toezicht is tevens belangrijk uitgever bij dit tijdschriftenconcern), niet meer genezen krijgt. Wij raden dan ook onmiddellijke amputatie aan. Te beginnen bij de wetenschappelijke adviesraad: daarin zit namelijk een hoogleraar die de subsidies het liefst zichzelf toebedeelt. Kijk maar: volgens deze dubieuze achterafverklaring van Pink Ribbon, een soort frauduleus herschrijven van hun jaarcijfers, ging 2,5 miljoen euro naar het niet in het jaarverslag genoemde "wetenschappelijk onderzoek naar psychosociale zorg", mede onder leiding van prof. J. de Haes (roepnaam Hanneke). En wie zit er in de wetenschappelijke adviesraad van Pink Ribbon? Juistem: prof. J. de Haes (roepnaam Hanneke). WC-Eend ♥ WC-Eend dus. Prof. De Haes doet aan softe babbelwetenschap die geen kankerdoden helpt voorkomen. Leuker zou het zijn als Pink Ribbon gewoon geld uitgaf aan onderzoeken waarmee het aantal kankerdoden effectief wordt verminderd. Dat wat ze al die donateurs de hele tijd voorliegen zeg maar. En aangezien ze toch nog zeven (7) miljoen euro in kas hebben liggen om rente van te trekken, is het een leuk idee als ze dat netjes linea recta overmaken aan échte onafhankelijke onderzoekers die échte kansen op genezing kunnen bevorderen. Daarom gaarne even allemaal Karin Spaink retweeten. Hashtag van de dag: #kankerisnietroze. Doet u ook eens een keer iets goeds met die social media. Kanker: leuker kunnen we het niet maken. Wel minder glossy.

Reaguursels

Inloggen

Ik ken maar één stichting in NL met een 100% anti-strijkstookbeleid en dat is Alpe d'HuZes...

frodalf | 21-11-11 | 20:45

@necrosis | 21-11-11 | 14:29
Ja die mogen we niet vergeten net zoals ik mijn man ( regenjas ) niet vergeten ben.
Nu heb ik zelf een knobbel in de oksel, daar is vandaag een hapje uit gehaald, ik kan je wel zeggen dat ik nu doodsbang ben.
En het doet ook nog eens verdomd zeer.

kipfilét | 21-11-11 | 20:07

Prijs voor helder taalgebruik: 'Kankerdoden'.

Verders: Ik ben rijk dus ik heb gelijk.

Goede doelen: als je er nu toch aan wil geven, ga boodschappen doen, en zet met enige regelmaat een dikke tas bij een armoedzaaier neer. Leer je nog eens mensen kennen die in de sjit zitten. Ga naar de wasserette met een zwerver. Geen overhead en bijzonder betrokken.

Er stond vanavond nog iemand op de stoep om te bedanken voor het opvegen. Het was meer dan de moeite waard. Kosten: een uur werk en 69 cent voor een blikkie cola. 100x beter dan meebetalen aan de villa van De Mol en een verwaarloosbaar risico op een ton. Het was echt.

A.Th. | 21-11-11 | 19:07

Geef Bert een roze stok om mee te slaan en het 'doelwit' zal het weten ook.
2,5 miljoen aan 'babbelclubjes' is ook niet een mannending.

mindovermatter | 21-11-11 | 19:03

necrosis | 21-11-11 | 14:29 | + 6 -
I remember!
Mede daarom maakt deze club me kots- en kotsmisselijk!
Ze moeten kapotgeschreven worden en liefst wel zo snel mogelijk.
Stelen van een zieke, zo ga je gewoon hopen dat die christenen gelijk gaan krijgen met hun Hel!

nsr | 21-11-11 | 18:48

Zou Silvie van der Vaart ook op de loonlijst van Pink Ribbon hebben gestaan? Dr. Bernard, graag een 2nd opinion?

vinnyjones | 21-11-11 | 18:21

Krijg de tiefus met je kutsite, ik moet alles 4 keer posten voor het erop komt

vierkantswortel0 | 21-11-11 | 17:32

@reinaert Grote onzin wat je typt. Mevrouw die haar onderbuik kwijt is is ook haar kanker kwijt anders was ze dood geweest. Ze kan via de dokter een psycholoog inschakelen om met de gevoelens om te gaan.
Wat jij typt is gewoon emotievolle crap die tot mijn niet grote verbazing ook nog pluspunten krijgt door andere afhankelijke emotionele pvda mutsen.

Hier in dit topic is PINK RIBBON sterk aanwezig. Rot toch op.

vierkantswortel0 | 21-11-11 | 17:32


Op de vragen die ik had over het geldverslindende feestje van Pink Ribbon kreeg ik het volgende bullshit antwoord.

Ik hoop dat je begrijpt dat wij door alle commotie rondom de uitzending van Nieuwsuur in een redelijke hectische toestand zijn terecht gekomen. Wij proberen zo goed mogelijk alle vragen te beantwoorden maar dat kost tijd.

Ik verwijs je in ieder geval door naar onze website blog.pinkribbon.nl; daar staat onze uitleg op een groot aantal van jouw vragen.

Verder had je aantal vragen over het Gala. Het Pink Ribbon Gala is een initiatief van Estee Lauder. Zij doen ook de organisatie. In elk land wordt in die periode aandacht gevraagd voor borstkanker in het kader van "global awareness". Tijdens het Gala wordt ondermeer de Pink Ribbon Award uitgereikt. De award die wordt uitgereikt is voor de fotograaf die een willekeurig persoonlijk verhaal over borstkanker het meest indrukwekkend in beeld heeft gebracht. Voor meer informatie kun je het beste met Estee Lauder zelf contact opnemen.

Nog steeds nemen ze de aantijgingen niet erg serieus.

Sunnygirl | 21-11-11 | 16:47

Als er zoveel "goede doelen"-organisaties zijn, betekent dat daar goed in te verdienen valt. Het irriteert me ook dat er speciaal zoveel heisa wordt gemaakt om borstkanker. Tenslotte is dat een van de *relatief* beter behandelbare vormen van kanker, terwijl je nauwelijks iets hoort over allerlei andere soorten met een slechtere prognose. Zijn ongeneeslijke vormen niet glamorous genoeg om bekende Nederlanders ervoor te laten opdraven?

Argyronauta | 21-11-11 | 16:26

weer zo'n baby-boom actie

syndrome | 21-11-11 | 16:14

Príncipe heeft natuurlijk wel een punt. Het gegeven dat grote bedrijven voor miljoenen aan boetes hebben moeten betalen voor allerlei wangedrag is daar het bewijs van. Als een bedrijf moet kiezen tussen winst en moraal kiest zij altijd voor het eerste, haar aandeelhouders zullen dat immers eisen.

tisseenschande | 21-11-11 | 16:03

Damn, ik ben net een eigen bedrijf aan het starten, maar als ik zo lees wat Principe schrijft ben ik helemaal niet geschikt om ondernemer te worden. Tja, ik heb al ontslag genomen.... Dus ik ga maar eens een Occupy-tentje zoeken en meebleren.

@Principe: Als er geen ondernemers waren, dan was er geen werk, geen geld, niks. Dus om nou te zeggen dat ondernemers niks voor de maatschappij doen...

Specy | 21-11-11 | 16:02

Heb in mijn leven heel veel ondernemers ontmoet en heb nooit anders meegemaakt dan dat zo denken.
Príncipe | 21-11-11 | 15:46 | + 0 -

Ah, op die manier... Dan kan ik niet anders dan je geloven.
OT, is er ook een 'goeddoedoel' dat wel goed doet?

R-W | 21-11-11 | 15:54

Ben een borstenman. Dus (love) for titties!!!

Als er nu een organisatie is die ervoor zorgt dat er minder ipv meer borsten op de wereld zijn, maar hard roepen dat ze al het geld hier wel voor inzetten mogen ze van mij ongezien de tyfus krijgen!

acac | 21-11-11 | 15:52

@Reinaert | 21-11-11 | 15:14
Kent ze www.olijf.nl.

Mindy | 21-11-11 | 15:49

Reinaert | 21-11-11 | 15:14 |

Moet je helaas gelijk geven. Ik dacht tijdje geleden dat ik misschien geestelijk niet geheel goed in elkaar stak en heb om hulp gevraagd. Mij werd verteld eerst maar is te stoppen met drinken voor we konden praten, ik werd letterlijk naar de verslavingszorg verwezen. Ik heb de conclusie getrokken dat ik geestelijk gewoon in orde ben aar de maatschappij zwaar ziek is, zieker dan ik ooit geweest ben!

Bac | 21-11-11 | 15:48

Heb in mijn leven heel veel ondernemers ontmoet en heb nooit anders meegemaakt dan dat zo denken.

Príncipe | 21-11-11 | 15:46

prof. J. de Haes geboren in 1948, zegt genoeg.

Roeieber | 21-11-11 | 15:44

Reinaert | 21-11-11 | 15:18 | + 1 -

25% is heel erg veel, maar het komt volgens mij door een fout in het systeem.
De concurrentie op de goede doelen markt is moordend. Er zijn niet minder dan 117, landelijk opererende goede doelen aangesloten bij het VFI en volgens Wikipedia staan er in totaal zo'n 18000 goede doelen ingeschreven bij de belastingdienst. Je zou kunnen concluderen dat je in zo'n markt niet anders kan dan een substantieel deel van je omzet investeren in marketing. Zie de oplossing ook niet direct, misschien moeten goede doelen maar fuseren om ze daadkrachtiger en efficiënter te maken?

Weird Guilders | 21-11-11 | 15:43

@ Príncipe | 21-11-11 | 15:35 | + 0 -
Waarom zet Geenstijl goede doelen te kakken, als alle bedrijven en organisaties niets anders doen dan de boel flessen?

Daar hebben ze GS niet voor nodig hoor. Wat hebben 'alle ondernemers' jou overigens persoonlijk aangedaan dat je denkt dit zo stellig te moeten beweren? Tentje te koud oid?

R-W | 21-11-11 | 15:43

Wat we in onze samenleving oplichten en bedriegen als het hoogst bereikbare hebben gedefinieerd. We noemen het wat presteren en wat bereiken. Wat doen goede doelen dan verkeerd. Alleen maar respect.

Príncipe | 21-11-11 | 15:42

Waarom zet Geenstijl goede doelen te kakken, als alle bedrijven en organisaties niets anders doen dan de boel flessen?

Príncipe | 21-11-11 | 15:35

Dat hele Pink Ribbon gedoe moet je zien als een accessoire voor vrouwen. Vrouwen met teveel vrije tijd, vergeef mij dit pleonasme.
Een accessoire net zo als een Burberry sjaaltje, een Bakoo Bakfiets, een hip hondje en ga zo maar door.
En het geeft ze nog een goed gevoel ook, terwijl ze sherry slurpen. Of samen winkelen. Of als ze -zoals ze het zelf het liefst noemen- "leuke dingen doen"

De Literator | 21-11-11 | 15:22

Ik heb geen uitkering. Ik werk.

Mensen in de bijstand werken ook nog vaak in de zorg als vrijwilliger en leveren een positieve bijdrage aan de samenleving. Van ondernemers kan dat moeilijk gezegd worden.

Príncipe | 21-11-11 | 15:20

@Príncipe | 21-11-11 | 15:14
Moet jij niet gaan demonstreren tegen de kapitalistische ondernemers die jouw uitkering betalen?

rara | 21-11-11 | 15:18

@lekkurlinx | 21-11-11 | 15:09

Dan nog is 25% - in mijn ogen - een idioot bedrag om te besteden aan fondsenwerving. Als de modale grootgrutter 25% van z'n omzet zou besteden aan reclame zou je omkomen in de folders, radio- tv- en andere spots.

Te. Bizar. Voor. Woorden.

Reinaert | 21-11-11 | 15:18

Als je je dan ook nog realiseert dan ondernemers nog beter zijn in oplichten dan dat goede doelen dat zijn, dan heb je een goede voorstelling van het bedrijfsleven. De goede doelen worden in ieder geval door de media ter verantwoording geroepen. Ondernemers niet. Zijn er trots op en noemen de boel oplichten presteren en wat bereiken.

Príncipe | 21-11-11 | 15:14

@Laura Ingalls | 21-11-11 | 15:02

Kanker is een kudtziekte en wanneer je er mee geconfronteerd wordt mag je het feitelijk toch allemaal zelf uitzoeken. Praatgroepjes en dergelijke werken voor sommigen wellicht verlichtend omdat je dan weet dat je niet alleen bent, je probleem moet je vervolgens toch gewoon zelf oplossen, je lotgenoten helpen je daar echt niet bij want zien zich geconfronteerd met exact dezelfde ellende.

Solidariteit is een mooi ding maar is (helaas) wel eindig.

Gisteren (niet geheel toevallig) nog met iemand gesproken die vrijwel de hele inhoud van haar onderbuik mist. En daar verder ook niet bij geholpen is. "U zoekt het maar uit, medisch gezien heeft u geen probleem meer". Behalve dat haar kinderwens in duigen is gevallen, ze zich somtijds schaamt, zich maar een halve vrouw voelt en nog wat van die 'kleinigheden'.

En wie doet er wat aan? Niemand. "Wen er maar aan" is het adagium. Zo rolt Nederland. "Wen er maar aan". Ook wanneer ze professionele hulp zoekt. We zijn lekker bezig!

Reinaert | 21-11-11 | 15:14

Bakito | 21-11-11 | 15:13 Daar is dan weer geen goed doel voor.

zeg maar jansen | 21-11-11 | 15:13

Enfin, ik ben meer een billenman. Maar ik snap het punt.

Bakito | 21-11-11 | 15:13

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55
Ze mag blij zijn dat ze ze überhaupt nog heeft. Maar al te vaak moet de borst in zijn geheel verwijderd worden.

lekkurlinx | 21-11-11 | 15:12

@Nacho_Vidal | 21-11-11 | 15:07
U is She-male?
*grinnik*

necrosis | 21-11-11 | 15:11

Nacho_Vidal | 21-11-11 | 15:07 necro gaat van z'n eigen situatie uit en hij is niet tevreden. ;-)

zeg maar jansen | 21-11-11 | 15:11

Toch een originele stunt van Sanoma om op deze manier geld te verdienen!

Willem4246 | 21-11-11 | 15:10

@Reinaert | 21-11-11 | 15:01
Het is zeker hoog maar ook weer niet zo idioot hoog. Als je door het CBF register heen steekproeft zul je zien dat die kosten meestal ergens tussen de 12 en 25% zwerven. Artsen zonder grenzen bijv. 12,7%, KWF 14% maar OxfamNovib (die traditioneel veel aan werving doen) weer 20%

lekkurlinx | 21-11-11 | 15:09

necrosis | 21-11-11 | 15:06 Lijkt me een poll waard.
Zowel mijn vrouw als ik zijn tevreden over beiden.

zeg maar jansen | 21-11-11 | 15:09

necrosis | 21-11-11 | 15:06
Ik ben tevreden over beide.

Nacho_Vidal | 21-11-11 | 15:07

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 15:01
Vraag een gemiddelde vrouw of ze tevreden is met wat ze 'heeft', 90% is NIET tevreden.
Maar dat geldt ook voor 90% van de mannen.....

necrosis | 21-11-11 | 15:06

Belangrijkste geldopslorper is dus de psychosociale zorg, .. dat is zeker voor de angst die ze je aanpraten waardoor je geld gaat geven. Slim.

Causa Sui | 21-11-11 | 15:04

@Reinaert | 21-11-11 | 14:47
Mee eens; ik gebruikte hier 'borstkanker' omdat ik de dames die borstkanker 'glamorous' proberen te maken, rechtstreeks aansprak.
Die hele marketing is shocking; 'koop een roze PR-stofzuiger, dan help je borstkanker voorkomen, want beweging ( lees; stofzuigen) werkt goed tegen het ontstaan van borstkanker'. Rrrright.

Laura Ingalls | 21-11-11 | 15:02

@lekkurlinx | 21-11-11 | 15:00

Dat snap ik. En dat is een idioot percentage.

Aquisitie is leuk maar heeft ook een eind. Zéker voor een goed doel!

Reinaert | 21-11-11 | 15:01

Sliptong | 21-11-11 | 14:58 Ja, want of ze nou grrot zijn, een beetje hangen, klein zijn, met grote tepels of met kleine, elke vrouw is tevreden met wat ze heeft doorgaans.

En dan wordt je ziek en gaan ze je verminken. Dat is niet leuk en dat kan ik me levendig voorstellen.

zeg maar jansen | 21-11-11 | 15:01

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55
Sommige vrouwen hechten enorm veel waarde aan hun borsten, hun 'vrouwelijkheid'.
Hoe zou jij het vinden als artsen geen andere keus hebben dan je leven te redden door je 'mannelijkheid' te amputeren, zodat je de rest van je leven moet plassen door een slangetje......

necrosis | 21-11-11 | 15:01

@Reinaert | 21-11-11 | 14:51
Dat zijn de bestedingen die ze doen om nog meer geld binnen te harken.

lekkurlinx | 21-11-11 | 15:00

Alle lijdende voorwerpen bieden een uitmuntende inkomstenbron. Tis weer bijna december. Lekker geven mensen!

Sliptong | 21-11-11 | 15:00

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55

Plusje krijg je. De waarheid is helaas vaak (te) hard.

En de minkudominkukel drukt gewoon. Dwangmatig. Helaas.

Reinaert | 21-11-11 | 15:00

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55
De foto's zijn schokkend realistisch. Sommige minkukels kijken liever weg van de realiteit.

Dat minnetje is gecorrigeerd.

rara | 21-11-11 | 14:59

@zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55
Goed dat je het laat zien. *+1 opgooit*

Sliptong | 21-11-11 | 14:58

Pink Ribbon is NSFW (Not suited for women)

Sliptong | 21-11-11 | 14:57

zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:52 Wat nou weer min 1?

En geen argument te zien hè?

Zo zien borsten eruit na de borstkankeroperatie, het is niet anders.

zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:55

@zovoklets | 21-11-11 | 14:49

Béétje kort door de bocht maar eigenlijk is het wel zo, als het althans kankerfondsen betreft. Zieligenegertjesfondsen hebben natuurlijk meer baat bij foto's van lieve kleine zwarte meisjes bedolven onder vliegen en met een hongeroedeem waar de honden geen brood van lusten.

Het moet 'erg' zijn en het moet 'zielig' zijn. Paarsebroekenlogica.

Reinaert | 21-11-11 | 14:55

Pink Ribbon is volop met damage control bezig. Iets wat duizenden vrouwen in Nederland helaas niet meer kunnen...

Sliptong | 21-11-11 | 14:55

Wil je tieten? Krijg je tieten.
www.thescarproject.org/gallery/
Afhankelijk van hoe je het bekijkt redelijk safe for work.

zeg maar jansen | 21-11-11 | 14:52

@lekkurlinx | 21-11-11 | 14:48

Lekkâh.

Kostenpercentage eigen fondsenwerving in 2010: 25,0%

Dan loop je als goed doel ook lekker binnen. Toch? *Strijkstok grijpt*

Reinaert | 21-11-11 | 14:51

@zovoklets | 21-11-11 | 14:46
Was het maar zo simpel....

necrosis | 21-11-11 | 14:50

Reinaert | 21-11-11 | 14:47 |

Wat de islam is voor geheime diensten is kanker voor het goede doel!?!

zovoklets | 21-11-11 | 14:49

hallo belastingdienst, doet pink ribbon eens onderzoeken op haar anbi-status?

cumshaft | 21-11-11 | 14:49

De cijfers van Pink Ribbon volgens accountantsverklaring 1 = 1 = Goedkeurende controleverklaring over 2006 t/m 2010
www.cbf.nl/Instelling-financien-uitgeb...
Aardige website, die van het CBF

lekkurlinx | 21-11-11 | 14:48

@Laura Ingalls | 21-11-11 | 14:40

Kanker is sowieso niet leuk. Zelfs de meest minimalistische vorm van huidkanker (die meestentijds goed te behandelen is) zorgt veelal voor lichte paniek dra de diagnose gesteld wordt. Heeft ook iets met connotatie te maken maar dáár maken clubs als Pink Ribbon zich niet druk om.

Kanker = Eng!

Dáár draait men op. De onderbuik en de angst van de burger.

Reinaert | 21-11-11 | 14:47

necrosis | 21-11-11 | 14:41 |

Rustig aan, dude. Denk aan je hart- en sluitpier.
Geef geld aan de nanotechnologisten. Over een paar decennia slik je een handje nanobots die kankercelletjes als een verkoudheidje verwijderen.

zovoklets | 21-11-11 | 14:46

Ik wil die Roze lintjes outfit, inclusief reserves, wel overnemen voor een eurotonnetje en dan 're-branden' naar Pink Egg.
Eierstokkanker wordt het nieuwe borstkanker!

zovoklets | 21-11-11 | 14:42

@kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:31
Ja, dat moet!
Omdat er mensen zijn die nog niet klaar zijn om te sterven.
Ik kan heel wat hebben, maar wanneer kinderen sterven nog voor ze de leeftijd van 10 jaar hebben bereikt, hoop ik dat mensen hun donatie doen, daar waar het optimaal gebruikt wordt.
En Pink Ribbon gaf zelf al aan slechts de voorlichting te doen.
Die voorlichting hebben we niet nodig.
DADEN, dat is wat we nodig hebben!

necrosis | 21-11-11 | 14:41

Een serieuze, inhoudelijk, officiële reactie van Pink Ribbon, bijvoorbeeld in de persoon van de directeur Stan de Klerk, blijft tot op heden uit. Zowel op het blog, de FB als Twitter wordt daarom gevraagd, maar anders dan wat losse flodders en semi-grappige reacties komt men niet. Of men geeft een linkje naar hun verklaring.
Ik zei het dit weekend ergens al: 'Ja dames van Pink Ribbon, daar sta je dan met je roze goodie bag. Nu is het allemaal niet zo leuk meer, hè? Borstkanker IS ook niet leuk'.

Laura Ingalls | 21-11-11 | 14:40

Ik liep laatst door de stad en toen kwam er zo'n collecte meisje op me af voor kika (kinderen kankervrij).
Ik zei dat ik al af en toe iets doneer aan het kankerfonds, waarop ze antwoordde dat die bewust geen geld vrijhouden voor kanker bij kinderen. Totale onzin natuurlijk, maar het feit alleen al dat verschillende goede doelen voor kanker al onderling een soort strijd voeren maakt al duidelijk dat het geld veel belangrijker is dan het daadwerkelijke doel, bestrijden van de ziekte zelf. Ik zeg minder bezuinigen op de zorg, zodat we dit soort instanties niet hoeven te spekken om onszelf het gevoel te geven dat we iets goeds doen voor de mensheid.

monomaniac | 21-11-11 | 14:38

@hetluis | 21-11-11 | 14:35

Dream on. Van dit soort mensen hoef je als enkelvoudige persoon niets te verwachten want je ben niet interessant voor hun carrière. Dit soort mensen tippelt alleen op aandacht en grootschalige exposure. De gemene burger kan wegrotten, maak je vooral geen illusies.

Reinaert | 21-11-11 | 14:38

rara | 21-11-11 | 14:36 |

Inderdaad, die spoorde niet.

zovoklets | 21-11-11 | 14:36

@Laura Ingalls | 21-11-11 | 14:35

Kat in het nauw. Vreemde sprongen.

Reinaert | 21-11-11 | 14:36

Dit is wel even verfrissend na al die frauderende heren: oen setje dames, en dan ook nog over de rug van hun zieke geslachtsgenoten. Altijd bazin boven bazin.

Stok Kickhuizen | 21-11-11 | 14:36

@zovoklets | 21-11-11 | 14:33
ProRail?

rara | 21-11-11 | 14:36

dus de hooggeleerde hanneke de haes komt binnenkort mw hetluis mentaal ondersteunen in de strijd tegen de verzekeraar die weigert haar behandeling in belgie te betalen? mooi man

hetluis | 21-11-11 | 14:35

In één van de reacties op de FaceBook van Pink Ribbon www.facebook.com/pinkribbon.nl?sk=inf... worden nog veel meer voorbeelden gegeven van leden van de Raad van Toezicht en de Wetenschappelijke Advies Raad die gelden ontvingen voor eigen projecten.
Projecten die in de reactie van Pink Ribbon op hun weblog blog.pinkribbon.nl/2011/11/19/overzich... op de ontstane commotie ineens werden benoemd als voorbeelden van wetenschappelijk omnderzoek, terwijl ze zo in het jaarverslag nog niet werden genoemd.

Laura Ingalls | 21-11-11 | 14:35

Die 1 miljoen continuiteitsreserve van het Roze lintje mag nu ook wel opgemaakt.

zovoklets | 21-11-11 | 14:34

@Cuyahoga | 21-11-11 | 14:26
(vrouwen) borsten bestaan al langer dan vanaf 1712, 'manboobs' bestaan pas een jaar of 20....

necrosis | 21-11-11 | 14:34

Weet je welke organisatie ook ziek was?

zovoklets | 21-11-11 | 14:33

@kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:26
Nice. Kende ik niet.

Bakito | 21-11-11 | 14:31

@necrosis | 21-11-11 | 14:29
Moet dat nou?
*schuldig naar kaartje in bureaulade kijkt*

kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:31

@Cuyahoga | 21-11-11 | 14:26

En dat dikke wijf van de Plus-reclames!

ole guapa | 21-11-11 | 14:30

Pink Ribbon kan van mij ongezien de typhus krijgen.
Wil je doneren met de zekerheid dat je geld ook echt besteed wordt aan het beoogde doel:
www.nki.nl/Ziekenhuis/Over/Steun+het+N...
*remember erikje1981*

necrosis | 21-11-11 | 14:29

Er wordt de laatste tijd wel lekker opgeruimd: laagleraren, politici, foute GutTün-clubs, bankiers, dictators, knoflookeconomen, hup, de hele boel dweilen we naar buiten!

Opgeruimd staat netjes. Wel jammer dat het moet, maar beter dat het gebeurt!

ole guapa | 21-11-11 | 14:29

Achja, elk goede doel is tegenwoordig een profit bedrijf geworden. Dikke salarissen, bonussen etc. Een klein deel van het verworven geld gaat naar het 'doel' zelf....

Acid_Nightmare | 21-11-11 | 14:28

Sinds de uitvinding van de borsten, in 1712 in Canada geloof ik, zijn zij voor veel mensen een melkkoe geweest.
Ik noem een Dolly Parton, een Marylin Monroe, Hugh Hefner, die snol van de Free Record Shop en nu dus ook Hanneke de Haes.

Cuyahoga | 21-11-11 | 14:26

Het ontbreekt die zieke club aan gezond verstand.

Pastor Sippenhaft | 21-11-11 | 14:26

@Bakito | 21-11-11 | 14:25
'Het laatste hemd heeft geen zakken'

kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:26

psychotherapie is geen wetenschap, dus waarom ze dit een wetenschappelijk onderzoek noemen?

Satria | 21-11-11 | 14:26

@Getson | 21-11-11 | 14:21
Hoezo, wat heeft een dooie aan een vette bankrekening?

Rare logica houdt u erop na.....

Bakito | 21-11-11 | 14:25

Wel als je in een roze Ford K rijdt.

Conan de Rabarber | 21-11-11 | 14:24

Kanker is dus wel roze.
Verder zal dit ongetwijfeld uitdraaien op het ter ziele gaan van deze oplichtersclub.

Superior Bastard | 21-11-11 | 14:23

Ik heb nog een goed doel, het JLF (Lames Lastig Fonds)

Voorzitter: J. Lastig
Penningmeester: J. Lastig
Secretaris: J. Lastig
Onderzoeker: J. Lastig

Wij garanderen dat wij 1.2% van elke Euro boven de drie miljoen aan het onderzoek besteden dat de invloeden bestudeert van eb en vloed op de menstruatie van rioolratten.

Die eerste drie miljoen is natuurlijk nodig om het dagelijks bestuur van het Fonds, de huisvesting en de wetenschappelijke onderzoeksstaf draaiende te houden.

James Lastig | 21-11-11 | 14:23

Tettentopic, maar dan eentje waar je tijdelijk impotent van wordt.

niet voor de hond | 21-11-11 | 14:23

*cursusboek histologie in prullenbak gooit, reaguurders vinden van niet*

kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:23

@kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:18

*Klak*. Eigenwijsje.

Reinaert | 21-11-11 | 14:22

@Bakito | 21-11-11 | 14:17
Stelen van zieke mensen is nu eenmaal een stuk hypocrieter dan stelen van gewone mensen.

Getson | 21-11-11 | 14:21

Dit is pas echt een zieke organisatie.
Zouden een voorbeeld moeten nemen aan AzG maar dat zal wel niet gebeuren.

En retweet is gebeurt.

Che_cuevara | 21-11-11 | 14:21

Liquideren, executeren en de overblijvende gelden per direct afschuiven richting KWF. En er vervolgens wel voor zorgen dat het KWF een introspectief zelfonderzoekje à la AzG doet.

Hand in eigen boezem. AzG kan het, bij een borstkankerclub klinkt het misschien pervers maar het is wel de laatste mogelijkheid.

Reinaert | 21-11-11 | 14:21

"2,5 miljoen miljoen euro" is echt veel geld!

Idontgiveafunk | 21-11-11 | 14:20

Het zal weer eens niet.
Gewoon die hele organisatie opdoeken en ze allemaal vrijwilligerswerk laten doen. Als ze dan toch een goed doel willen zijn kunnen ze dat op die manier bewijzen.

Herr Knäckebröd | 21-11-11 | 14:18

*wacht op Reinaert*

kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:18

Onzin. Het redden van levens mag best wel wat geld opleveren. Vergeleken bij zo'n lul van de ABN die er met 8 miljoen aan belastinggeld vandoor gaat, is dit muggenzifterij.

Bakito | 21-11-11 | 14:17

Technisch gezien is kanker wel roze. Een beetje roze-rood wellicht en afhankelijk van de grootte van de tumor in het midden zelfs bruin-zwart.

kapotte_stofzuiger | 21-11-11 | 14:17

De echte slachtoffers worden weer vergeten: de tieten. Hanneke zal wel een hekel hebben aan haar eigen lijf.

rara | 21-11-11 | 14:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl