achtergrond

Geenstijl

Goed doelen doe je zo: kanker is niet roze

pinkribbonzwendelaars1a.jpg Omdat het toch goededoelendag is: even die borstkankertoko van Pink Ribbon herbenoemen en verherbouwen. Dat Pink Ribbon een zieke organisatie is, zal inmiddels duidelijk zijn. Te vrezen valt dat zelfs een chemootje deze wandelende glossyfabriek, een soort levende advertentiefuik van Sanoma (de vice-voorzitter van de Raad van Toezicht is tevens belangrijk uitgever bij dit tijdschriftenconcern), niet meer genezen krijgt. Wij raden dan ook onmiddellijke amputatie aan. Te beginnen bij de wetenschappelijke adviesraad: daarin zit namelijk een hoogleraar die de subsidies het liefst zichzelf toebedeelt. Kijk maar: volgens deze dubieuze achterafverklaring van Pink Ribbon, een soort frauduleus herschrijven van hun jaarcijfers, ging 2,5 miljoen euro naar het niet in het jaarverslag genoemde "wetenschappelijk onderzoek naar psychosociale zorg", mede onder leiding van prof. J. de Haes (roepnaam Hanneke). En wie zit er in de wetenschappelijke adviesraad van Pink Ribbon? Juistem: prof. J. de Haes (roepnaam Hanneke). WC-Eend ♥ WC-Eend dus. Prof. De Haes doet aan softe babbelwetenschap die geen kankerdoden helpt voorkomen. Leuker zou het zijn als Pink Ribbon gewoon geld uitgaf aan onderzoeken waarmee het aantal kankerdoden effectief wordt verminderd. Dat wat ze al die donateurs de hele tijd voorliegen zeg maar. En aangezien ze toch nog zeven (7) miljoen euro in kas hebben liggen om rente van te trekken, is het een leuk idee als ze dat netjes linea recta overmaken aan échte onafhankelijke onderzoekers die échte kansen op genezing kunnen bevorderen. Daarom gaarne even allemaal Karin Spaink retweeten. Hashtag van de dag: #kankerisnietroze. Doet u ook eens een keer iets goeds met die social media. Kanker: leuker kunnen we het niet maken. Wel minder glossy.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.