Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cruijff: 'Met deze RvC wil ik NIET verder.'

ANP-17216621.jpgImitatiestemmetjes uit de kast, we gaan Cruijffiaans Duiden op Zondag. Johan Cruijff heeft zojuist ontstemd gereageerd op het verloop van de speciale ledenvergadering: "Met deze raad van commissarissen wil ik niet verder. Het is nu aan de club.'' Ja maar Johan, stap je dan op? "Nee, het is nu aan de club." Oké. Dat ze opschieten. Want zonder Raad van Commissarissen kan Johan dus niet verder! (soapoverzicht + livestream) UPDATE: Volgens Edgar Davids (die met die bril) is er sprake van racisme in de RvC. Straks interview met mr. vrouwenmepper bij de NOS.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Elenin1258 | 21-11-11 | 14:13

Nou word ik al jaren strontmisselijk van die Davids met z'n gejammer, bij een poep-en-een-scheet staat hij weer "Racisme" te krijsen, hoepelen met die jank negert!!.

swebe | 21-11-11 | 12:30

Cruijff is een gigantische zoniet de grootste lul die ooit uit de Nederlandsche klei is getrokken. Dat roep ik al jaren. Hij zit alleen maar in de RvC van ajax, omdat hij in de tijd dat voetbal nog geen hol voorstelde, in de tijd dat het niet eens leek op topsport, in de tijd dat de "professionals" buiten de wedstrijden om gewoon slager of bakker waren. Omdat hij in die tijd net ff wat leuker balde dan die andere amateurs. Cruijff, je bent een prutser en nou opzouten.

Badderbeest! | 21-11-11 | 11:41

Het valt mij wel op als ze maar een beetje in de verdrukking komen ,wordt het direckt rasistisch,dat werkt direckt.p.s. had vroeger rood haar,wat hebben ze mij gepakt,ben er wel nooit beter van geworden.nu ben ik
grijs ,en ze zeggen allemaal grijze muis,of rimpelrat
je hebt ook bruine ratten, alleen hebben bruine ratten
een zeer hoog IQ. Van johan blijven ze af,deze man heeft
nederland op gebied van voetbal groot gemaakt,duizenden
trapveldjes zijn er dank zij hem gekomen Dit alles is wel zo schandalig ,hoe halen ze het in hun hoofd,om hem zo te kleineren.schijnbaar zijn wij nederlanders daar zeer goed in. misschien toch even naar onze nationale biechtstoel pauw en witteman,bij f.c bayern
lachen ze zich een hoedje,de RVC even snel een vuurtje aansteken ,en dan vlug aan de kant kijken hoe het afloopt,ook de pers is hier zeer goed in ,wat een stelletje vuilakken allemaal. Een ding is zeer zeker
onze johan blijft onze johan ,ajax is gedaane zaak.

frits .v.enckevort86 | 21-11-11 | 11:40

Johan voor altijd.onverbrekelijk met ajax verbonden.
en dat zonder salaris. Een hart voor ajax zo groot
als heel nederland. Wat voor soort marijonetten met een
IQ van 80 en zucht naar veel salaris om luxe te (schijten)lopen daar rond.Als johan ajax verlaat of niet
wordt gerehabiliteerd, zal ik nooit meer een stap in de arena zetten.

frits .v.enckevort86 | 21-11-11 | 11:18

Dit geeft wel een hele nieuwe dimensie aan de poll ;-)

lutseklutser | 21-11-11 | 08:32

Mij is ook niet opgevallen dat Davids andere kwaliteiten heeft voor het lidmaatschap van de RvC dat het feit dat hij een beetje zwart is. Wat hij zegt lijkt in elk geval niet de reden voor zijn benoeming te zijn, want dat is niet echt bijzonder.

ik heet joran | 21-11-11 | 08:13

@bijtertje

tja hij heeft gelijk Davids is zwart dat is niet racistisch dat is gewoon de waarheid

straatkat | 21-11-11 | 06:35

Levende legendes...
Jammer dat deze legendarische speler zijn eigen mythe ontkracht. Maar dat is ook voetbal.
Cruyff moet hoedanook van het AJAXtoneel verdwijnen, roeptoeteren en huiliehuilie doen in de Telegraaf (Verdraaid Goed!) prima, want persvrijheiheid en iedereen mag zeggen wat ie denkt, ook al denkt ie niet...
Magistrale voetballer, jammer dat ie zo eindigt.

QZNYWRLD | 21-11-11 | 01:37

hij is een man naar mijn hart hij rijdt Audi

treser.info | 21-11-11 | 01:27

reade romke | 20-11-11 | 15:38 |

Dapper dat u daar openlijk voor uitkomt! Daar zou ik dan weer niet trots op zijn.. sterkte!

de betaalautomaat | 21-11-11 | 00:48

Steven heeft in het NOS Sportprogramma bevestigd dat de racistische opmerking als door Davids is aangehaald juist is. Een de RvC leden is dus racistisch bezig. Degene die dat doet dient DiRECT te worden verwijderd uit de RvC, ook al is het Cruyf.

bijtertje | 21-11-11 | 00:34

Kijk, we kunnen niet zeggen dat Davids blank is. Dus ie ie zwart. Da's logisch.

Francisco | 21-11-11 | 00:06

Bart_Bart | 20-11-11 | 21:17 |
Het enige verband met politiek dat er voor mij toe doet is dat met brood en spelen. En dat Amsterdam zich ook hier weer als nationaal draaipunt van verval manifesteert.

WirMachenMusik | 20-11-11 | 22:03

PSV is goed bezig.

websenior | 20-11-11 | 21:22

Kijk, het is pas onduidelijk als je het niet weet. En je weet het pas niet als het onduidelijk is. Simpel toch?

Boris Poepnagel | 20-11-11 | 21:19

@WirMachenMusik | 20-11-11 | 21:02
Dit lijkt meer op politiek dan voetbal.

Niemand heeft het over de al maanden falende Vurnon Anita, Kenneth Vermeer en Theo Janssen gehad.

Kennelijk vind je politiek niet interessant.

Bart_Bart | 20-11-11 | 21:17

Verdomme hier nou ook al weer. Dat vrijwel onvermijdbare geouwehoer over voetbal en Ajax roept al net zo onvermijdelijk, gedachten aan allerlei soorten geestelijk verval op.

WirMachenMusik | 20-11-11 | 21:02

@Jackanders | 20-11-11 | 20:40
Ja. Aan de andere kant, iemand die de tafel voor zich alleen krijgt bij P&W, is te groot om met marginalen als Waterreus en Tom van het Hek te gaan zitten.

Bart_Bart | 20-11-11 | 20:48

Eigenlijk hoop ik dat Cruijff daar een keer aanschuift, lijkt me interessant en zeer vermakelijk.

Jackanders | 20-11-11 | 20:40

@Jackanders | 20-11-11 | 20:34
Ik blijf het twijfelachtig vinden dat een subsidie-omroep als de NOS, dat bij uitstek onafhankelijk moet zijn, zo sterk stelling neemt.

Dat mag het AD, De Telegraaf, VI, maar niet een omroep die door alle Nederlanders wordt betaald. Ik begrijp niet dat die man niet al ontslagen is.

Maar goed, morgen kunnen we inderdaad weer een prachtig betoog van Johan-2 verwachten, dat door een televizier-ringetje te halen is.

Bart_Bart | 20-11-11 | 20:39

Hij rijdt Audi.
Zegt al genoeg.
Subtopper.

ZDEV | 20-11-11 | 20:37

@Bart_Bart | 20-11-11 | 20:23
Op Maandag, morgen dus, wordt dat weer gladgestreken.
Om half negen, RTL7.
Wie had die ring ook alweer? ;)

Jackanders | 20-11-11 | 20:34

@Jackanders | 20-11-11 | 19:43
Gelukkig kan vanavond -Onafhankelijk Chef Voetbal NOS- Cruijff-hater Arno Vermeulen de RvC, incl. Davids weer mooi verdedigen.

En Cruijff weer aanvallen. Enkel uit rancune over het feit dat Cruijff is gestopt met analyses bij de NOS.

Bart_Bart | 20-11-11 | 20:23

Weer geen woord over Blind. Blind is een aasgier, een rat, een PVDA-aftreksel. Blind moet blijven zodat Ajax nog verder de afgrond ingaat! Goed!

Olc32 | 20-11-11 | 20:01

Wist die Davids pakweg een jaar of 1,5 geleden überhaupt wel van het bestaan en de inhoud van een RVC bij een beursgenoteerd bedrijf af?

Prof.Ockels | 20-11-11 | 19:45

Voetbal-technisch gezien maakt Davids nu gewoon een schwalbe 2.0.
Rood dus, wegwezen!

Jackanders | 20-11-11 | 19:43

Ze kunnen mij inhuren als commissaris ad interim. Wat ik ga doen weet ik nog niet; daar ga ik pas over nadenken wanneer ik ervoor betaald wordt. Tel> 06-47389220394837483904938.

Oome Gijs | 20-11-11 | 19:27

Vette koppen, vette auto's en vette neuzen vandaag op tv.

Kilsdonk | 20-11-11 | 19:22

@ jenever can tell
+1

Major Error | 20-11-11 | 19:21

Wat een jankert die Davids. De zwakste schakel van de kabel, o nee, ketting. Matennaaier.

Major Error | 20-11-11 | 19:19

ajax gaat ten onder aan racisme. Bah.

Oome Gijs | 20-11-11 | 19:18

@Romanov | 20-11-11 | 18:46

Hij mishandelt toch vrouwen? #isfeit

brutus68 | 20-11-11 | 18:58

@Cyaegha

Ok top.

Romanov | 20-11-11 | 18:57

Romanov | 20-11-11 | 18:53
dit soort troep?
beste idee tot nu toe, hef het clubje op

Cyaegha | 20-11-11 | 18:56

Ik zie een kist op de middencirkel van een lelijk stadion.
Aan de zijkanten is de kist wit. In het midden rood.
Maar wie is er dood?
Ik hoor Frits Barend spreken.
Hij was de beste vriend van de overledene.
Maar wie is er dood?
Er was een laffe slachtpartij.
Onbegrijpelijke daad leidde tot droef resultaat.
Maar wie is er dood?
Joden van de verkeerde kant? In 020 kan het.
Peter R. de Vries heeft een alibi.
Ajax is dood.

jenever can tell | 20-11-11 | 18:56

Over Cruijff gesproken, komt er nog een topic over de politieke aardverschuiving, die straks in Spanje gaat plaatsvinden, als de verkiezingsuitslag bekend wordt gemaakt.

Bart_Bart | 20-11-11 | 18:56

Bij zo'n club moet je een tiran hebben, een dictator en geen overleg structuur die uit meer lagen bestaat dan de ombouw voor de kerncentrale ergens in Japan. Kijk nou naar Feyenoord. Toen van der Herik er zat was alles duidelijk. Hij beslist punt! Dat heb je nodig. Ik stel voor om Kim Jong Il voor te dragen als alleenheerser bij Ajax.

Terpetijnzeikert | 20-11-11 | 18:55

Die Davids moet je gewoon negeren, dat deed de RvC ook.

Prof. D.A.H. Vintik | 20-11-11 | 18:54

@Hans Hillen

Ziedaar: Cyaegha | 20-11-11 | 18:51

Dit soort troep krijg je dus als je dergelijke zaken door elkaar gaat halen.

Romanov | 20-11-11 | 18:53

idopane | 20-11-11 | 18:21

LOL

pius | 20-11-11 | 18:52

als je ooit leuk tegen een bal kon schoppen, maakt je dat nog geen bestuurder. Het is onbegrijpelijk dat er zoveel ophef is over een man die niet eens fatsoenlijk nederlands kan praten.

en dan een neger die de racisme kaart speelt, toen hij zijn vrouw sloeg, was zeker omdat zij blank was.

Er is overigens nog een optie die de ledenraad heeft, maar die ik jammergenoeg nergens tegenkom. Zij kunnen besluiten het voetbalclubje op te heffen.

Cyaegha | 20-11-11 | 18:51

idopane | 20-11-11 | 18:10

Verantwoordelijkheid leren nemen, is niet hetzelfde als dicteren.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 18:51

@Hans Hillen

Natuurlijk. Maar de twist is gewoon ranzig: Davids zegt iets over racisme. Laten we hem dus maar weer vrouwenmepper noemen. Hoeven we er verder niet op in te gaan.

Romanov | 20-11-11 | 18:50

Dit is niet mijn RVC vriend.

Pa Pinkelman | 20-11-11 | 18:48

@Romanov | 20-11-11 | 18:46

Hoezo kinderachtig? Hij ís een vrouwenmepper, dat is een feit.

Hans Hillen | 20-11-11 | 18:48

@PietGeniet | 20-11-11 | 18:41

We weten het Piet, maar relativeren doen we morgen weer.

Hans Hillen | 20-11-11 | 18:47

Overigens zeer kinderachtig om Davids vrouwenmepper te noemen omdat hij racisme heeft ervaren in de RvC.

Romanov | 20-11-11 | 18:46

@Naatholweg

Mijn dunkt dat deze situatie het levende bewijs is van de incompetentie van Cruijff als bestuurder.

Romanov | 20-11-11 | 18:45

@pius | 20-11-11 | 17:24

Knap stuk, zowel qua inhoud als qua vorm. Complimenten. Helemaal mee eensch.

Hans Hillen | 20-11-11 | 18:44

Het probleem is dat al deze mannetjes zichzelf veel te serieus nemen. Uiteindelijk gaat het er om dat je met 11 mensen 2x 45 minuten tegen 11 andere mensen speelt en wie aan het einde de meeste ballen in het doel van de tegenstander wist te pingelen heeft gewonnen. De rest is allemaal flauwekul.

PietGeniet | 20-11-11 | 18:41

Volgens mij vind die Davids zichzelf een hele piet.

Prof. D.A.H. Vintik | 20-11-11 | 18:39

idopane | 20-11-11 | 18:30
Haha ik begin zowaar zei als zij te spellen moet niet gekker worden.

idopane | 20-11-11 | 18:31

alcor | 20-11-11 | 18:25
Zoals ik al zij jij begrijpt er helemaal niets van

idopane | 20-11-11 | 18:30

Zucht. Racisme. Jaja. De meest makkelijke beschuldiging waartegen niemand zich kan verweren. Volgende beschuldiging is natuurlijk "nazi".

Patatter | 20-11-11 | 18:29

Als je het als blanke niet met een bruine meneer eens bent, ben je een racist.
Ik denk dat we daar heel ver mee komen....

Lampelul | 20-11-11 | 18:25

Zo nu weten we waarom Hiddink geen trek had in Ajax. Die wist al op voorhand dat negert Davids vroeg of laat de racismekaart zou trekken.
Met Davids is DE KABEL terug bij Ajax maar deze keer in de RvC.
Zo snel mogelijk afvoeren, net zoals Guus indertijd deed.

Djilleke Spoker | 20-11-11 | 18:25

@idopane | 20-11-11 | 18:10 | + 2 -
"De beste leider is de leider die anderen de verantwoordelijkheid leert nemen."
Helemaal mee eens, en Cruijff is hier een goed tegenvoorbeeld van. Als iemand bij Ajax z'n verantwoordelijkheid neemt, en niet heel precies doet wat Cruijff in gedachten heeft, maakt Cruijff zo'n heisa dat die persoon het werken onmogelijk word gemaakt.

alcor | 20-11-11 | 18:25

pius | 20-11-11 | 18:16
Waarom ook niet Koning, Keizer, Admiraal poepen moeten we allemaal.

idopane | 20-11-11 | 18:21

idopane | 20-11-11 | 18:12

Thanx Idopane, maar in alle bescheidenheid, zou je er keizer van willen maken?

;)

pius | 20-11-11 | 18:16

pius | 20-11-11 | 17:24
Met deze pauselijke prelaat kan ik zondermeer samen door een deur.

idopane | 20-11-11 | 18:12

alcor | 20-11-11 | 18:04
De beste leider is de leider die anderen de verantwoordelijkheid leert nemen. Dat jij daar niets van begrijpt is jammer genoeg niet alleen jouw probleem, het is het probleem vam Nederland, Europa en de rest van de westelijke wereld

idopane | 20-11-11 | 18:10

Hiddink "must get his head out of players' asses so he can see better"

Rest..... case....

Leo* | 20-11-11 | 18:08

brutus68 | 20-11-11 | 17:26
Daar wou ik eerder al aan je meededelen maar je toont al aan over een gezonde zelfkennis te beschikken. Hulde

idopane | 20-11-11 | 18:07

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:51
me,myself and IK | 20-11-11 | 17:37

Thanx mannen.

pius | 20-11-11 | 18:07

Ashtrey | 20-11-11 | 17:36

Thanx mate;)

pius | 20-11-11 | 18:06

@naatholweg | 20-11-11 | 17:54 | + 0 -
"RvC eruit, Van Gaal weg Cruijff laten rulen.r"
Het probleem is juist dat Cruijff niet wil rulen, anders had hij wel voorzitter geworden. Hij wil bepalen wat er gebeurd, maar zonder enige verantwoordelijkheid. En dat werkt niet, nergens niet.

alcor | 20-11-11 | 18:04

Dit onderwerp en deze discussie geeft een prachtig inzicht in de effectiviteit van beeldvorming via de media.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 17:58

RvC eruit, Van Gaal weg Cruijff laten rulen. Als hij er een zooitje van maakt kan hij voor altijd terug gewezen worden, doet hij het goed, maakt hij zijn status waar en moet iedereen voor altijd zijn bek houden. Simpel...

naatholweg | 20-11-11 | 17:54

Voetbal, lekker belangrijk.

natte krant | 20-11-11 | 17:53

@pius | 20-11-11 | 17:24
Prachtig epistel pius.

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:51

Laat die mensen toch ruzie maken. Als de ruzie op een dag eindigt zullen ze tot de ontdekking komen, dat Ajax in de Eerste Divisie speelt.

Johannes D. | 20-11-11 | 17:43

@ pius | 20-11-11 | 17:24 | + 2 -
Geniale analyse!

me,myself and IK | 20-11-11 | 17:37

pius | 20-11-11 | 17:24
Hulde kameraad.

Ashtrey | 20-11-11 | 17:36

Ik weet geen draad van voetbal, en wil het gezien de gedragingen op en rond het veld graag zo houden. Wat me echter wel opviel, is dat een complete uitzending van Pauw en Witteman blijkbaar aan de perikelen van de heilige Cruijff, die als enige gast aan tafel wilde zitten gespandeerd moest worden. Het zou Pauw en Witteman meer sieren als de salarissen van voetballers in deze economische tijd eens ter discussie gesteld zouden worden.

Roadblock | 20-11-11 | 17:34

En het Davids dejavu van 1996 is ook compleet, hoor net op eredivisielive dat hij de racismekaart weer heeft gepeeld.

me,myself and IK | 20-11-11 | 17:32

@Hans Hillen | 20-11-11 | 17:19

Mag ik het zeggen, ja ik mag het zeggen. Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar Mart Smeets zei het mooi en dodelijk: een moderne schoonmaker...

brutus68 | 20-11-11 | 17:26

Cruyff is gewoon een absoluut genie zonder wie Ajax nooit Ajax geworden was. Hij is voor Ajax wat Ghandi was voor India.

Verder is hij de architect van een van de prachtigste elftallen aller tijden, het dream team 1, in schoonheid slechts voorbijgestreeft door het aan hem schatplichtige dream team 2 zoals Guardiola onlangs bevestigde; ” Cruyff bouwde de kathedraal, Rijkaard heeft hem gerenoveerd en ik mag er in werken”.

Als je Cruyff erbij haalt moet je hem de vrije hand geven, hij is de uitzondering die de regel bevestigd, geef hem carte blanche net zoals Barcelona heeft gedaan ten tijde van de revolutie van de blauwe olifant.

Je gaat namelijk ook niet Ceasar aan de senaat onderwerpen of Alexander de Grote aan een volksvergadering noch god aan zijn Engelen dat is nu eenmaal de omgekeerde wereld.

Laat de egalitaire grootmuil lulletjes uit Amsterdam en de provicinciale indentiteitsloze keuterboertjessupporters van de FC Cruyff dat maar eens beseffen. Zonder Cruyff hadden ze geen enkele reden om eem grote bek te hebben en waren het ze nasaalstemmige popiejopie’s met een coupe soleil maar zonder recht van spreken gebleven.

Van Gaal is ook een icoon van Ajax, dat klopt, en had misschien geeneens zo’n slechte keuze geweest in andere omstandigheden maar word nu slechts geofferd aan het machtspel door egomane voetbalaffiniteitsloze studeerkamerbestuurders als Ten Have en op zijn voetbalreputatie terende maar op dit niveau volstrekt overschatte modellenneukende brilleneus zoals Edgar Davids.

Nee, je geeft Cruyff een vrijbrief of je geeft hem niets.

En als successsen in het verleden een garantie zijn voor de toekomst dan zou ik het wel weten.

Maar ja, De terreur van het het genivelleerde ego zal hier wel weer een stokje voor steken ten koste van het toekomstperspectief van de reukorgaanzonen.

En dat is prima, ik ben gelukkig supporter van de enige echte club van Nederland.

Leve Feyenoord dus!

pius | 20-11-11 | 17:24

Cruyff is gewoon een absoluut genie zonder wie Ajax nooit Ajax geworden was. Hij is voor Ajax wat Ghandi was voor India.

Verder is hij de architect van een van de prachtigste elftallen aller tijden, het dream team 1, in schoonheid slechts voorbijgestreeft door het aan hem schatplichtige dream team 2 zoals Guardiola onlangs bevestigde; ” Cruyff bouwde de kathedraal, Rijkaard heeft hem gerenoveerd en ik mag er in werken”.

Als je Cruyff erbij haalt moet je hem de vrije hand geven, hij is de uitzondering die de regel bevestigd, geef hem carte blanche net zoals Barcelona heeft gedaan ten tijde van de revolutie van de blauwe olifant.

Je gaat namelijk ook niet Ceasar aan de senaat onderwerpen of Alexander de Grote aan een volksvergadering noch god aan zijn Engelen dat is nu eenmaal de omgekeerde wereld.

Laat de egalitaire grootmuil lulletjes uit Amsterdam en de provicinciale indentiteitsloze keuterboertjessupporters van de FC Cruyff dat maar eens beseffen. Zonder Cruyff hadden ze geen enkele reden om eem grote bek te hebben en waren het ze nasaalstemmige popiejopie’s met een coupe soleil maar zonder recht van spreken gebleven.

Van Gaal is ook een icoon van Ajax, dat klopt, en had misschien geeneens zo’n slechte keuze geweest in andere omstandigheden maar word nu slechts geofferd aan het machtspel door egomane voetbalaffiniteitsloze studeerkamerbestuurders als Ten Have en op zijn voetbalreputatie terende maar op dit niveau volstrekt overschatte modellenneukende brilleneus zoals Edgar Davids.

Nee, je geeft Cruyff een vrijbrief of je geeft hem niets.

En als successsen in het verleden een garantie zijn voor de toekomst dan zou ik het wel weten.

Maar ja, De terreur van het het genivelleerde ego zal hier wel weer een stokje voor steken ten koste van het toekomstperspectief van de reukorgaanzonen.

En dat is prima, ik ben gelukkig supporter van de enige echte club van Nederland.

Leve Feyenoord dus!

pius | 20-11-11 | 17:24

Men kiest nu voor rascisme Cruyff aan Wilders koppelen oftewel hoe de NOS z'n eigen graf dreigt te graven

idopane | 20-11-11 | 17:23

Davids voelde zich zeker aangesproken toen meneer Zwart werd genoemd

Hans Otjens | 20-11-11 | 17:23

@Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 17:16

Dat beweert ook niemand, Cruyff zelf ook niet. Je moet juist gebruik maken van het creatieve genie van Cruyff, en de rest voor kennisgeving aannemen.

brutus68 | 20-11-11 | 17:23

Davids is een lafaard. Wel reppen over racisme, maar dan niet zeggen wie of wat.

Davidson | 20-11-11 | 17:23

Jopie2009 | 20-11-11 | 17:19 | + 0 -
Dat is heel subjectief.
Bij mij zitten ze beiden niet in de top 10.

Einde van de Domheid | 20-11-11 | 17:22

Het is een broedermoord van mythologische, Griekse proporties; de Griekse naam Ajax meer dan waardig.

Niemands Knegt | 20-11-11 | 17:22

Joep Schroeder de Ten Have epigoon is bezig met een interview waar de dunne stront je langs je benen naar beneden stroomt. "Achterbakse oorlogstaal" hoe denk jij daarover zonder dat je meteen de kop in de reet van een ander wil steken. Schroeder jouw tijd is voorbij goddank

idopane | 20-11-11 | 17:21

De NOS is duidelijk op de hand van het viertal... Jammer.

Davidson | 20-11-11 | 17:21

De NOS is duidelijk op de hand van het viertal... Jammer.

Davidson | 20-11-11 | 17:21

Men weet in dit land prima aan te geven wat bijzaken zijn en wat niet...........
Godisvoordedomme | 20-11-11 | 17:08 | + 0 -
U vindt dus dat een u volledig onbekende indiaan belangrijker is als een van de meest bekende Nederlandse export producten ?

ZwarteKater | 20-11-11 | 17:20

Ik weet niet wat het irritantste nieuwitem van 2011 was, Mauro of Cruyff.

Jopie2009 | 20-11-11 | 17:19

Ten Have gebruikt weer - net als bij Nieuwsuur - erg vaak de termen 'keurig' en 'netjes', 'we hebben netjes de procedure gevolgd', 'we hebben netjes onze standpunten uiteen gezet' etc. etc. Mensen die vaak keurig en netjes zeggen, die wantrouw ik.

Hans Hillen | 20-11-11 | 17:19

@Bart_Bart | 20-11-11 | 17:11

Juist. Ik zie Van Gaal al aan Messi uitleggen hoe hij moet voetballen... Ik weet nog hoe Cruyff indertijd Romario benaderde bij Barcelona. Dan snap je het.

brutus68 | 20-11-11 | 17:19

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:34

Beleid: individuele spelers beter maken, want we hebben onvoldoende geld om wereldtoppers te kopen. Daar kun je het moeilijk mee oneens zijn. Zal Van Gaal ook weinig problemen mee hebben.

Bij de visie van Cruijff krijg je zijn persoonlijkheid erbij. Een organisatie van een paar honderd mensen zich laten ontwikkelen om prestaties van wereldklasse neer te zetten, lukt weinigen in hun eentje. En Cruijff is geen Steve Jobs.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 17:16

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:11

Die Braziliaanse verdediger van Bayern, Breno, is er nog in war van.

Davidson | 20-11-11 | 17:16

@idopane | 20-11-11 | 17:10

Seedorf is inderdaad iemand die meer respect verdient dan die tokkie van een Davids. Seedorf heeft zich als mens weten te ontwikkelen, hij is daadwerkelijk volwassen geworden.

brutus68 | 20-11-11 | 17:15

Racisme binnen de RvC? Gaat dit over Zwarte Piet en Sinterklaas? Wat een idioot die Davids, ben heel benieuwd hoe hij nu weer aan dat racisme komt.

Hans Hillen | 20-11-11 | 17:15

Wie denkt Davids wel niet dat die is Zwarte piet?

zeertegendradig | 20-11-11 | 17:13

Steven ten Have is denk ik wel de meest megalomane imbeciel die ik in tijden voorbij heb zien komen.

B-100 | 20-11-11 | 16:28

Die moest er nog een keer in hoor. Helemaal mee eens. Een 'verandermanager' - luchtverkoper pur sang dus.

Hans Hillen | 20-11-11 | 17:12

*hele (Fat Finger Fumble)

Der Theo | 20-11-11 | 17:11

@brutus68 | 20-11-11 | 17:08
Diezelfde zelfreflectie die hem ontbeerde, toen hij dacht bondscoach van Argentinië te kunnen worden.

OK, hij heeft dus met praktisch elke Zuid-Amerikaan problemen gehad in zijn loopbaan, en dan denkt hij met een landen-selectie van 24 Argentijnen succes te kunnen boeken?

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:11

Beste Rvc,
Graag kom ik, de allerbeste niet alleen van Amsterdam, in aanmerking voor de functie van directeur. Voor referenties verwijs ik u naar de heren Rummenige, Hoeness en Beckenbauer.
Hoogachtend, looowie

claro | 20-11-11 | 17:11

rara | 20-11-11 | 16:47

Gaat hier over grote opgeblazen ego's. Dat is voor niemand goed.

irma zonderboezem | 20-11-11 | 17:10

Van mij mag men dat heel betaald voetbal opdoeken.

Der Theo | 20-11-11 | 17:10

brutus68 | 20-11-11 | 16:59
En die moet het weten met z'n kop in de reet van Hiddink en een voet struikelend over een overjarige kabel. Ik had niets anders verwacht van deze overbodig zonnebrillende kuitenbijter. Jammer dat ie weinig heeft opgestoken van die andere kabelgenoot Seedorf die tenminste begrijpt hoe de echte wereld eruit ziet en ver boven de bekrompen bekabeling uitstijgt.

idopane | 20-11-11 | 17:10

Ondertussen in Brazilie kapt men vrolijk verder en dood men indianen om ook dat beetje land nog van ze af te pakken. En wij wij willen lezen over Ajax en Oranje want dat is cultuur en dat is belangrijk.

Men weet in dit land prima aan te geven wat bijzaken zijn en wat niet...........

Godisvoordedomme | 20-11-11 | 17:08

@claro | 20-11-11 | 17:02

Van Gaal is altijd onderwijzer gebleven, dat is zijn kwaliteit. Werken met jonge mensen. Als manager/directeur ontbeert hij door zijn karakter de communicatieve vaardigheden. Het is jammer dat hij niet de zelfreflectie heeft omdat in te zien.

brutus68 | 20-11-11 | 17:08

Prof. D.A.H. Vintik | 20-11-11 | 17:04

Eens een slaaf altijd een slaaf.

Davidson | 20-11-11 | 17:07

@claro | 20-11-11 | 17:02
Ik heb er wel een tegeltje aan gewijd, maar goed punt.

Hij kan namelijk niet met mensen omgaan. Behalve als ze slaafs naar hem luisteren, en nooit tegengas geven.

Met voetballers ging dit de laatste 10 jaar al steeds moeilijker, laat staan met volwassen trainers, bestuurders en ander personeel.

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:06

brutus68 | 20-11-11 | 16:59 |

Ballenjongens zijn meestal blank daar heeft Davids wel gelijk in.

Eurotokkie | 20-11-11 | 17:06

@Graaf van Egmont | 20-11-11 | 17:00
Zo bezien is ook iedereen die veters kan strikken geniaal idd.
Natuurlijk is het gewoon een rancuneus mannetje dat nu de kans ziet zijn gram te halen, of het nu goed voor Ajax is of niet.
Hoezo ego..

Jackanders | 20-11-11 | 17:05

Waarom duikt de media massaal op dit nonsense onderwerp? Is ineens heel Nederland Ajax-fanaat? Wat interesseert het mij dat twee haantjes bij ajax niet met elkaar overweg kunnen?

KrentVanEenVent | 20-11-11 | 17:05

@Graaf van Egmont | 20-11-11 | 17:00

Dat heet boerenslimheid. Of doortrapt zijn.

brutus68 | 20-11-11 | 17:04

Redelijk onderbelicht is de vraag WAAROM van Gaal eigenlijk geschikt is als algemeen directeur. Deze omhooggevallen gymleraart is in staat om met een jonge groep als trainer te presteren. Als technisch directeur is hij ongeschikt gebleken laat staan als AD, zero ervaring, hetgeen andere kwaliteiten vraagt zoals bindend vermogen.

claro | 20-11-11 | 17:02

@rara | 20-11-11 | 16:56
Ik heb het idee dat Egdar Davids een beetje boven zijn stand geleefd heeft. Qua werk.

Ingegeven door dat ambitieuze vrouwtje van hem, Olcay Gulsen. Waarschijnlijk paste het mooi in haar plaatje dat Davids RvC-lid werd. Terwijl dat natuurlijk veel te hoog gegrepen is voor hem. Ik denk dat hij de helft van de woorden niet begrijpt.

Bart_Bart | 20-11-11 | 17:02

Haha.. Die Edgar..
Om het drama nog even compleet te maken.

Wilhelm Tell | 20-11-11 | 17:02

Jackanders | 20-11-11 | 16:53
Als je goed leest niet. In feite staat er dat Davids contact gelegd heeft met Van gaal, wetende dat het een bom onder Johan zou zijn. Dat vereist toch enige intelligentie. En à prospos ik wordt alom geroemd vanwege mijn verassende gedachtensprongen en intieme inkijkjes in iemands gedachtenwereld.

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 17:00

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:57

Ik ben benieuwd. Het dus altijd nog triester.
Davids moet echt vertrekken daar. Dit doet de club weinig goeds. Ik dacht dat hij zijn kabelverleden wel achter zich had liggen.

Davidson | 20-11-11 | 17:00

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:49
'Wetende dat' deed het 'em waarschijnlijk, dan begrijp ik het.

Ashtrey | 20-11-11 | 16:59

Dus Cruyff is een racist volgens de grote denker Davids?

brutus68 | 20-11-11 | 16:59

@idopane | 20-11-11 | 16:40
Beiden. Het is een samenstelling van bestaande uitspraken van de verlosser, en wel zodanig dat het geheel betrekking heeft op de situatie nu.

Stormageddon | 20-11-11 | 16:57

@Bart_Bart | 20-11-11 | 16:55
OK, nu is er een linkje. Interessant.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:57

@Bart_Bart | 20-11-11 | 16:55
Ik vermoed dat het de klassieke link is: "Ja maar hij is blank en tegen mij, dus is het racisme!'

rara | 20-11-11 | 16:56

@Mutsaers Waar is de bron van Davids en dat racisme trouwens? Ben toch vrij benieuwd hoe hij die link weet te maken.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:55

@Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:41
Op zijn minst een vreemde conclusie, die u daar denkt te lezen.

Jackanders | 20-11-11 | 16:53

@Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:49
En het is ook niet zeau. Dat intelligente van Davids.

Maar goed, dat kan iedereen zien. Zelfs in pak, met moeilijke bril, ziet Edgar er niet intelligent uit.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:53

Ik ga me in ieder geval van de week opmaken voor een lekker avondje Lyon-Ajax. Ik verwacht veel van Lyon

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:53

@Davidson | 20-11-11 | 16:48
Ja. Hoewel Europese top natuurlijk alleen incidenteel haalbaar is, de nationale top, en Europese sub-subtop moet toch mogelijk zijn.

Het moet in ieder geval beter dan voor de winterstop al uitgeschakeld zijn voor de titel (!).

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:51

Ashtrey | 20-11-11 | 16:44
sorry, ik lees teveel tussen de regels. Je hebt het niet echt beweerd nee.

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:49

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:41

Daar zit het echte geld. En daar moet dus ook de focus liggen. Wie niet rijk is moet slim zijn.

Davidson | 20-11-11 | 16:48

@irma zonderboezem | 20-11-11 | 16:35
Wist je dat de meeste acties van mensen gemotiveerd worden vanuit hun ego? Zonder ego's en hun strijd waren we nu nog boombewoners geweest. Ik vind het dan raar om te roepen dat ego's hier geen rol mogen spelen, en vervolgens te stellen dat iemand met z'n vuist op tafel moet slaan. Is dat geen ego-gericht gedrag: "Ik Ben De Baas!"?

Door te doen alsof een ego afkeurenswaardig is ontken je een stuk van de (jouw) persoonlijkheid en gedrag.

rara | 20-11-11 | 16:47

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:41
Dat beweer ik nergens.

Ashtrey | 20-11-11 | 16:44

Twee grote ego's. Maar van Gaal is een onuitstaanbare, ongelooflijk kwallerige ego. Der tod oder der Gladiolen.
Geef de Gladiolen maar aan Johan en dan voor van Gaal dat andere

biberon | 20-11-11 | 16:43

@mezelf
Eerst lezen dan posten graag.

EdjeGrolsch | 20-11-11 | 16:41

Ashtrey | 20-11-11 | 16:39
Jij ziet Davids dus als een intelligente negerT?

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:41

@Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:37
Inderdaad, om je aan te vullen. Net als het bij Apple, als beursgenoteerd bedrijf, belangrijk is om goede, innovatieve producten te maken. Is het voor Ajax belangrijk goede spelers voort te brengen.

Want qua zalenverhuur en marketing zit Ajax al aan zijn top. De winst zit in het produceren van goede spelers. Zo wordt de waarde van Christian Eriksen (jonge, talentvolle middenvelder) nu al geschat op 30 miljoen.

Terwijl de jaarlijkse begroting ongeveer 60 miljoen is.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:41

irma zonderboezem | 20-11-11 | 16:35

Allemaal zaken die irrelevant zijn. Van Gaal gaat niet voor de positie van Cruijff, Het gaat er vooral om dat van Gaal zo'n sterke aanwezigheid heeft dat het uit te voeren beleid in geding kan komen. Bovendien wil van Gaal zijn eigen mensen wss aanstellen. Dat betekent dus de ideeen van Cruijff richting de prullenbak gaan. De RvC heeft dat gedaan omdat men dan wist dat Cruijff sowieso weg zou gaan. Mensen die beginnen over waarom van Gaal en Cruijff niet zouden kunnen samenwerken hebben er weinig van begrepen. Want dat is nooit aan de orde geweest.

Davidson | 20-11-11 | 16:41

Volgens mij heeft het volgens mij nog niet echt ergens (positief) toe geleid, dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is geworden. Kunnen ze niet meer terug?

EdjeGrolsch | 20-11-11 | 16:40

Stormageddon | 20-11-11 | 15:50
Is dit orgineel Cruyffiaans of een 'volgens' adaptatie. Hoe dan ook zondermeer een geniale pastische met vette glimlach. Bravo

idopane | 20-11-11 | 16:40

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:27
Nadat Cruijff Davids ooit omschreef als een middelmatige werkvoetballer en ballenafpakker, die vooral in dienst van echte voetballers enige meerwaarde heeft, kan hij zijn bloed wel drinken.
Naar verluidt heeft Davids ook de eerste contacten gelegd met van Gaal. Wetende dat dit zou uitdraaien op een clash. Die andere leden van de raad zijn volgens mij vergeten waarom ze daar zitten.
Bemoei je met je gebied van expertise en laat de gekozen filosofie mbt de Toekomst gewoon zijn beloop door deze te ondersteunen, ipv van sneaky van Gaal aan te stellen die weer een andere visie aanhangt.
En dan laat ik die achterbakse actie mbt de Telegraaf nog buiten beschouwing.

Ashtrey | 20-11-11 | 16:39

@alcor | 20-11-11 | 16:29
Nee heur. Als zijn plannen alsnog uitgevoerd worden, noemt iedereen dat het Plan-Cruijff. Als het dan mislukt, zal hij daarop door de media aangesproken worden.

Dat heet beleid uitstippelen, en door anderen laten uitvoeren. Zoals hij ook bij FC Barcelona heeft gedaan.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:37

Heb verder niks met Ajax, maar wat je hier ziet is een typisch geval van managers cultuur. Johan wil het voetbal beter maken en heeft een visie (mag bij god weten welke)en de managers willen een beursgenoteerd bedrijf naar de top brengen. Financiën tegenover voetbalinzicht laat ik maar zeggen. Wie er gelijk heeft? Ik zou zeggen Johan, want met verhuur van zalen en verkoop van merchandising wordt je nooit groot. Ajax is Pink Ribbon niet

Graaf van Egmont | 20-11-11 | 16:37

wat kosten de oudjes eigenlijk

ziende blind | 20-11-11 | 16:35

Johan for president ehhh

ziende blind | 20-11-11 | 16:35

Davidson | 20-11-11 | 16:29 |
Het script is anders nog slechter dan van welke soap dan ook!
Nee, het gaat vast niet over ego's he...(dream on)

rara | 20-11-11 | 16:29
Dat ego van Johan mag dan groot zijn omdat hij ooit in de vorige eeuw de beste voetballer was, maar een ego dus! dat botst met een ander (veel) te groot ego van van Gaal.
En daar draait het nu om, welk ego wint en een bestuur van lik me vestje anders hadden ze met de vuist op tafel geslagen en was het geen lang slepende kwestie geworden.

irma zonderboezem | 20-11-11 | 16:35

@Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:27
Dat heet beleid uitstippelen. Een koers bepalen.

Je kan niet twee verschillende koersen op gaan. Begrijp je dat?

Cruijff wordt gevraagd Ajax te hervormen. Hij is dan verantwoordelijk. Hij wilt dus zijn eigen voetbalkoers (minus 1e elftal) uit kunnen zetten.

Als de club die koers niet wilt, trekt hij zich terug. Want van een zouteloos compromis wordt niemand beter. Dat is toch vrij logisch.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:34

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:27 Er komt zo nog een interview met Davids. Op dezelfde lifestream.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 16:34

haha Davids gaat het weer over de racisme boeg gooien geweldig dit xD

zeertegendradig | 20-11-11 | 16:33

Die RvC moet gewoon weg, desnoods via een extra aandeelhoudersvergadering of vijandige beursovername, want iedereen ziet dat de RvC alleen er voor zichzelf zit.
Cruijff is kiezen voor de lange termijn, goede basis opbouwen via de jeugd en een geniale visie.
RvC (die heeft veroorzaakt waar we zijn) wil gewoon niemand ala Cruijff die aan hun stoelpoten zaagt en v Gaal is voor hen minder bedreigend dan Cruijff.

seven | 20-11-11 | 16:33

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:27

Van Basten was een ander verhaal. Die wilde zijn incapable vriendjes niet ontslaan binnen de jeugdopleiding. Ling wilde die rol wel omdat hij wss nogal vaak op één lijn zit. Davids kan niet communiceren met de media, dus dat wordt nog lang wachten tot je zijn kant van het verhaal zult horen. Davids is totaal ongeschikt.

Davidson | 20-11-11 | 16:32

Reivilo | 20-11-11 | 15:38
Dat zal voor jou gezien je tegel geen enkel probleem opleveren nietwaar. Je fouten toegeven. Dat zijn spelstijl Spanje het wereldkampioenschap opleverde dat lijkt me een zonneklare fout van Cruyff denk je ook niet lutser.

idopane | 20-11-11 | 16:31

@irma zonderboezem | 20-11-11 | 16:25
Johan Cruyff heeft een ego dat past bij zijn prestaties. Erg groot, dus.

Van Gaal blaast zijn eigen ego op, en zelfs dan kan hij niet in de schaduw van Johan staan.

rara | 20-11-11 | 16:29

irma zonderboezem | 20-11-11 |

Vrouwen en voetbal...
Dat de media rept over GTST betkent niet alles ook volgens die 'wetten' te verklaren valt. Dit gaat niet om ego's. Dit gaat om het onvermogen van een club om eindelijk eens echt te kiezen voor een lijn waar ze per slot van rekening na de oorwassing in Madrid zelf om vroegen.

Davidson | 20-11-11 | 16:29

@Bart_Bart | 20-11-11 | 16:20 | + 0 -
"Maar als hij het doet, wilt hij het op zijn manier doen. Immers, hij draagt dan de verantwoordelijkheid. En dan kan je hem ook beoordelen."
Als je de verantwoordelijkheid wilt, dan moet je voorzitter worden, en niet een van de vijf commissarissen...

alcor | 20-11-11 | 16:29

Steven ten Have is denk ik wel de meest megalomane imbeciel die ik in tijden voorbij heb zien komen.

B-100 | 20-11-11 | 16:28

Ten Have in Smurfenland. De man moet gewoon uit z'n leiden verlost worden. Ongelooflijk wat deze man zegt. Hij vermoordt een bejaarde op straat en zegt vervolgens dat hij een constructieve oplossing van voor het vergrijzingsprobleem heeft gevonden en dat degene die hem daarop aanspreekt en weigert met zijn logica mee te doen afschildert als weinig profesioneel ongeacht zijn verdienste. De Logica zo zorgvuldig door de geschiedenis, ervaringen, vrome en verstandige mensen door de eeuwen heen in elkaar geconstrueerd wordt hier professioneel door deze onbetekende lutsende kaalkop ondersteboven gezet of zoals Mart Smeets heel mooi repliceerde: "Hij had net zo goed een congres van aardbeien telers kunnen toespreken". Hoe een Godenclub is overgeleverd aan een kruideneerende middelmaat. Maak een einde aan dit klootjesvolk te beginnen bij Ajax en je red heel Nederland wat je red heel Europa.

idopane | 20-11-11 | 16:27

Davidson | 20-11-11 | 16:18

Cruijff kent 2 werkwijzen:
1) Hij bepaalt alles zelf of
2) Hij hanteert het conflictmodel.

Marco van Basten had geen zin in een rol als marionet van Cruijff en is dus niet gekomen. Ling wilde zo'n rol uiteraard wel ...

Stage lopen en lid van RvC zijn is lastig. Sterker nog, dit levert wat spanning op met de statuten.

Maar zo lang Davids er zich niet over heeft uitgesproken is en blijft het hear-say.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:27

ik heb geen verstand van voetbal maar dat is ook helemaal niet nodig bij dit topic. Het gaat gewoon om opgeblazen ego's. Dat van Johan is uit zijn voegen en dat van van Gaal is nou ook niet echt bescheiden.

Ik hoop voor de echte voetbal fans van Ajax dat er snel duidelijkheid en rust komt zodat het wer om voetbal gaat en niet om gekrenkte ego's!

irma zonderboezem | 20-11-11 | 16:25

@Davidson | 20-11-11 | 16:18 | + 0 -
"Of waarom denk jij dan dat die andere RvC leden zich vrijwel niet wagen in de media of in programma's waar men liever geen kritische vragen stelt."
Je kunt je ook vragen waarom Cruijff alleen via de media en via (de emotie van) het publiek z'n gelijk probeert te halen. Cruijff is en blijft een man met een grote visie, en (helaas) totaal geen bestuurlijke kwaliteiten.

alcor | 20-11-11 | 16:25

vraag me eens of het me boeit..?

zeiksmurf | 20-11-11 | 16:25

@dubbert | 20-11-11 | 16:09
Hij is inderdaad eigenlijk een maatje te groot. Hij heeft immers het fundament gelegd onder de meest succesvolle club van het laatste decennium: FC Barcelona.

Ajax 'doet hij erbij' omdat het zijn grote liefde is. Maar Ajax is letterlijk 10 keer kleiner dan FC Barcelona. En dan gaat zo'n Ten Have, die niet eens weet dat Real Madrid een voetbalclub is, Cruijff op voetbalgebied eventjes blokkeren? Het is idioot.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:25

Cruijff is Ajax en Ajax is Cruijff.Zo is het en zo moet het zijn.

streknek | 20-11-11 | 16:23

opheffen dat hele AJAX. zit helaas niks anders op.

nieuwisanders | 20-11-11 | 16:22

@alcor | 20-11-11 | 16:05
Incorrect.

Cruijff wordt steeds binnengehaald om zaken te hervormen. Als mensen die hervormingen dan toch niet willen, dan stopt hij er mee. Heel gemakkelijk.

Ook Van Basten wilde niet dat Cruijff toentertijd de jeugdopleiding ging hervormen. Omdat veel van zijn vriendjes dan het slachtoffer zouden worden.

Er zijn namelijk altijd mensen die hun plekje bedreigd zien door hevormingen. En die gaan dan uit eigenbelang redeneren.

Cruijff heeft niets te verliezen. Hij had en heeft geen plekje. Hij heeft genoeg geld. Hij woont prachtig in Barcelona. Hij wilt gewoon helpen. Maar als hij het doet, wilt hij het op zijn manier doen. Immers, hij draagt dan de verantwoordelijkheid. En dan kan je hem ook beoordelen.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:20

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:15

Inderdaad, daar doelde ik op.

Davidson | 20-11-11 | 16:20

En ondertussen staat Cheque van Gelder al op een krukje met een stuk touw in z'n handen. Komt er toch nog wat goeds van.

Biff Eagleburger | 20-11-11 | 16:19

of alleen verschijnen in programma's ...

Davidson | 20-11-11 | 16:18

Geef het volk brood en spelen.

syncopatic | 20-11-11 | 16:18

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:09

Davids bij P&W? Doe ff normaal... Die is goed in staat om Pauw na een lastige vraag een klap te verkopen. Dat heet temperament. Cruijff was vrij duidelijk en haalde zelfs aan dat Davids tot twee keer toe is gewaarschuwd dat zulk gedrag ontoelaatbaar is. Ze hebben hem zelfs geconfronteerd met de jeugdtrainers erbij en de de opmerkingen die hij maakte tegenover zijn RvC vriendjes. Jonk en Bergkamp hebben dit bevestigd. Dit is geen hear-say natuurlijk. Of waarom denk jij dan dat die andere RvC leden zich vrijwel niet wagen in de media of in programma's waar men liever geen kritische vragen stelt.

Davidson | 20-11-11 | 16:18

De oplossing is simpel:
Van Gaal eruit,
Cruijff eruit,
Zwarte Piet erin.
Zie poll

necrosis | 20-11-11 | 16:17

Het kan me allemaal geen ene reet schelen. Why the fuck besteedt de NOS 3 uur live-televisie aan de perikelingen van een voetbalcluppie? Hadden ze dit ook gedaan als het om bijv. Twente, Utrecht, ADO of PSV zou gaan?

no_style_at_all | 20-11-11 | 16:16

@Davidson | 20-11-11 | 16:08
Je bedoelt de beste jeugdopleiding ter wereld?

Cruijff heeft inderdaad het fundament gelegd onder de jeugdopleiding die onder andere Xavi, Iniesta, Pique, Messi, Pedro, Puyol, Busquets, Valdes, Fabregas heeft geproduceerd.

Ook heeft Cruijff Guardiola naar voren geschoven. Toch geen slechte trainer.

Hij kan blijkbaar toch wel iets die Cruijff.

Bart_Bart | 20-11-11 | 16:15

@Crematorium-de-Asbak | 20-11-11 | 16:05
Ze zijn een punt en een hoofdletter vergeten:

Eerlijk over. Later...

rara | 20-11-11 | 16:13

@rara | 20-11-11 | 16:12
Voor jou maak ik graag een uitzondering, uitsluitend omdat het in seksueel opzicht zo lekker botert tussen ons tweetjes.

Bakito | 20-11-11 | 16:13

@Bakito | 20-11-11 | 16:08
Dan hoor ik ook bij de 1%.

Over Job: nomen est omen.

rara | 20-11-11 | 16:12

Als de wereld vergaat moet je altijd naar het Nederlandse nieuws kijken, dan heb je altijd nog sport.

Twee Jeetjes | 20-11-11 | 16:10

Volgens mij waren de fans van Ajax gisteren behoorlijk duidelijk. Al die gasten die denken dat ze met een paar leuke diploma's Ajax terug aan de top kunnen brengen opdonderen en Cruijff eens een tijdje z'n gang laten gaan.

H.Stiglitz | 20-11-11 | 16:09

Davidson | 20-11-11 | 15:54

Welke Paul en Witteman heb ik niet gezien. Die met Davids erin? Nee, die heb ik inderdaad niet gezien.

En op hear-say van Cruijff alleen baseer ik natuurlijk niet mijn oordeel.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:09

Zou hij niet eigenlijk een maatje te groot zijn? Zou de Arena niet eigenlijk Johan Cruijff stadion moeten heten? Maakte Brazilië hun held geen minister van sport?

dubbert | 20-11-11 | 16:09

brutus68 | 20-11-11 | 15:50 | + 0 -
What's new ?

Rammstein | 20-11-11 | 16:08

@rara | 20-11-11 | 16:02
Alles wat dubieus is, hoort bij de 1%. Zoals alle immigratieproblemen de schuld zijn van Job Cohen.

Bakito | 20-11-11 | 16:08

CoffeePatch | 20-11-11 | 16:02

Precies, zo'n kerel is het. Die kan Ajax beter kwijt dan rijk zijn, lijkt me zo. Welke Ajacied kiest er nou openlijk partij voor die RvC in plaats van Cruijff die niets anders wil dan Ajax weer terug krijgen waar ze ook thuishoren? Het totaalvoetbal moet weer vanuit de jeugd er worden ingebracht. Wie kan dat beter begleiden dan de man die het fundament onder het huidige Barca heeft gelegd...

Davidson | 20-11-11 | 16:08

Artikel 24 van de statuten van Ajax is wel interessant.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 16:07

Slogan Hoofdsponsor Ajax "Eerlijk over later" ik geloof er niks meer van.. soap..

Crematorium-de-Asbak | 20-11-11 | 16:05

Het probleem met Cruijff is dat hij meteen begint te miepen zodra iemand iets anders doet dan dat hij wilt. Dat was met La Ling zo, maar ook een paar jaar terug met Van Basten liet hij zich goed kennen. Een type Cruijff als voorzitter, dat zou kunnen werken. Maar in elke andere rol loopt hij keer op keer boos weg...

alcor | 20-11-11 | 16:05

Als ze nou eens gingen voetballen in plaats van ouwehoeren.......
2-0 voorsprong weggeven in de laatste 5 minuten.
Moehahahahahaha.
Wat zullen ze smullen in 010.

necrosis | 20-11-11 | 16:04

"Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Waarvan akte.

Rammstein | 20-11-11 | 16:02

Davidson | 20-11-11 | 15:54 |
Ooit zei Davids: "Hiddink must get his head out of players' asses so he can see better". Nu zit ie zelf bij van Gaal naar binnen te koekeloeren, met z'n duikbril op dat weer wel.

CoffeePatch | 20-11-11 | 16:02

@Bakito | 20-11-11 | 16:00
Vraagje. Horen de aandeelhouders van Ajax bij de 1% of bij de 99%?

rara | 20-11-11 | 16:02

Door al die toestanden veroorzaakt door de beursnotering van Ajax, neemt bovendien het begrip voor Occupy toe. De burger is het spuugzat.

Bakito | 20-11-11 | 16:00

@KrikkerT | 20-11-11 | 15:41 | + 2 -
"Dus jij geeft liever een voetbalclub totaal over aan wat zakenlui die de ballenverstand van voetbal hebben, dan dat je het vult met allemaal oud-topvoetballers met aan het roer de beste speler die Nederland ooit gekend heeft?"
De enige werkende oplossing is een bestuur vol met zakenlui die goed luisteren naar een groep adviserende oud-topvoetballers zonder capsones.

alcor | 20-11-11 | 15:59

Keuz | 20-11-11 | 15:54

Het lijkt me logisch dat hij de eer aan zichzelf houdt na zo een lafhartige actie. Men voert het gekozen beleid uit dat men is overeengekomen met Cruijff en de gehele jeugdafdeling, doet men dat niet heeft het voor Cruijff natuurlijk weinig zin. De RvC is buiten zijn bevoegdheden te werk gegaan, hebben zich ingelaten met technische zaken waar ze totaal geen kennis over hebben...

Davidson | 20-11-11 | 15:59

Niemands Knegt | 20-11-11 | 15:54 De stoom komt altijd uit Louis z'n oren.

Vooral als die van Gangelen een vraag stelt.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:56

Als er één eerlijk en recht voor zijn raap is, is Cruijff het wel.
Stelletje ordinaire back stabbers daar.

www.youtube.com/watch?v=hzTeLePbB08

Jackanders | 20-11-11 | 15:56

@KrikkerT

Ajax is een voetbalclub, maar tegelijkertijd ook een beursgenoteerd bedrijf.
Het moet dus geleid worden door een combinatie van sportmensen en 'zakenlieden'. Uiteindelijk hebben ze allemaal hetzelfde doel en dat is de club beter maken en dat doen ze door de voetbalprestaties te verbeteren. Daarom is de rvc ook een mix van oud-voetballers en bestuurders. Als je daar alleen maar oud-voetballers neer zet die weinig anders hebben bereikt dan een balletje trappen op hoog niveau, dan trekken investeerders weg vanwege een gebrek aan vertrouwen.
Een combinatie is dus belangrijk en dat werkt het beste als het mensen zijn die op bestuurlijk niveau kunnen samenwerken. Dat kan Cruijff niet, en ik vermoed van Gaal ook niet.

Reivilo | 20-11-11 | 15:55

Komt er naar aanleiding van het conclaaf al witte stoom uit de snelkookpan?

Niemands Knegt | 20-11-11 | 15:54

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 15:51

Jij hebt duidelijk niet P&W gekeken. Die Davids mag nog blij zijn dat ze hem niet eerder de wacht hebben aangezegd. Hij loopt daar vrolijk stage tussen z'n oude ploeggenoten om vervolgens achter de rug om kritiek te uiten over het functioneren van diezelfde jeugdopleiding. Buiten dat zoiets lachwekkend dom is, geeft het tevens aan dat Davids een rat is. Een pauper die nooit zo een functie zou mogen krijgen.

Davidson | 20-11-11 | 15:54

Als ie ziet dat ie geen gelijk heeft dan stopt ie. Die meelopertjes trappen al jaren in die bla, bla praatjes van Cruijff. Onbegrijpelijk dat ze hem nog serieus nemen.

Keuz | 20-11-11 | 15:54

Kruiffie is weg, dus mag de rest van Ajax de scherven gaan lijmen.
Jammer, maar al bij het begin voorspeld.

Koos Knak | 20-11-11 | 15:53

Aan de andere kant, in bejaardentehuizen liggen oudjes weg te teren in 24-uursluiers. Belachelijk dat men dan miljoenen uitgeeft aan een matige spits als Sulemani. Geen wonder dat de burger het zat is.

Bakito | 20-11-11 | 15:52

En gelijk heeft ie. Dat zooitje in de RvC zorgt alleen maar voor ellende, want er verandert nog niets. Nog steeds een TD die de trainer in de weg loopt, een pauper met een MBA, een TV-man die geen reedt van voetbal begrijpt maar zich er toch mee wenst te bemoeien en die kale dokus die totaal niet te vertrouwen is. Het is nu of nooit voor Ajax. Ik hoop dat de leden wijselijk besluiten om de gehele RvC buiten Cruijff naar huis te sturen.

Davidson | 20-11-11 | 15:51

Cruijff mag van zijn vrouw geen eindverantwoordelijkheid dragen en een vakman laat zich niet als marionet besturen. Dat alleen maakt samenwerken al onmogelijk.

Het feit dat Jonk Davids als stagiair wegstuurt, terwijl hij daar niet toe bevoegd is, toont aan dat een Eredivisieclub - profclub is in deze een ongeschikte term - niet alleen met ex-voetballers toekan.

Jaypelsteeltje | 20-11-11 | 15:51

@brutus68 | 20-11-11 | 15:44
Precies.

Het is een nare, enge man. Dat vonden ze zelfs bij Bayern, in Duitsland. En daar zijn ze toch wat gewend.

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:51

Kijk, je moet het zo zien: Simpel is het moeilijkst. Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt en je gaat het pas zien als je het doorhebt. Ik maak eigenlijk nooit fouten want ik heb enorme moeite om me te vergissen want voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet. Je ken beter ten onder gaan met je eigen visie als met de visie van een ander. Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik er voor, en als ik zou willen dat je het begreep, zou ik het wel beter uitleggen.

Vaak heb iets in het leven waarschijnlijk een noodzaak want toeval is logisch. Het is noodzakelijk dat iedereen er is om het meeste uit zichzelf te halen wat dat dan ook mag zijn. Mensen die niet van niveau zijn, kunnen mijn integriteit niet aantasten. Ik ben drie keer bij Ajax gekomen, alle drie de keren kwam ik op een moment dat de kas leeg was en alle drie de keren ben ik weggegaan toen de kas vol was. Zo slecht ben ik dus geweest. Maar da's logisch.

Stormageddon | 20-11-11 | 15:50

Ondertussen op NL1. Smeets die de kijker toespreekt alsof het een stel debielen zijn.

brutus68 | 20-11-11 | 15:50

... senseo...
@no coffee | 20-11-11 | 15:43

Je doet je naam wel eer aan. Ieuw.

met een bierpad erin natuurlijk...

no coffee | 20-11-11 | 15:49

Cruijff heb gelijk.

Klappuchino ^_^ | 20-11-11 | 15:49

@zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:46
Dat is wel weer een voordeel.

Voetbal International wordt extra interessant met Van Gaal in het land. Maar dan toch liever als trainer.

Overigens komt een algemeen directeur veel minder voor de camera dan een trainer. Heeft Van Gaal zich dat wel beseft?

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:48

quote Cruijff Voetbal International Mei 1988: "Ik ben bij Ajax weggewerkt, daar moet een brein achter zitten". History repeats.

Blomm | 20-11-11 | 15:48

Refrigerator | 20-11-11 | 15:47 De vraag is, in deze Pietentijd, welke kleur de veer in de reedt heeft.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:48

Ajax is als H*ineken, je krijg van alle 2 koppijn.. Groetjes uit Eindhoven..

Crematorium-de-Asbak | 20-11-11 | 15:47

Flikker toch op met dit antinieuws. Stelletje zeurpieten.

Refrigerator | 20-11-11 | 15:47

Met spelers als Kenneth Vermeer, Vurnon Anita en Lorenzo Ebecilio weet je dat de Ajax jeugdopleiding gefaald heeft.

Met name omdat dit de spelers zijn die doorgebroken zijn. Terwijl ze een club als Roda JC niet eens beter zouden maken.

Cruijff is bezig die jeugdopleiding te hervormen. Tot de dolksteek van Davids en Ten Have vorige week.

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:47

Iedereen kan toch zien dat die hele RvC een bobo club is die voor zichzelf en hun aandelen daar zitten?

lanexxx | 20-11-11 | 15:46

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:44 Ik hoop dat Louis veel persconferenties moet geven in z'n nieuwe baan.

Kolderieke humor altijd.

En het staat nog niet eens in z'n niet zelfgeschreven autobiografie.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:46

Wanneer gaat geheel Ajax zich weer eens met voetballen bezig houden in plaats van commerciële bedrijfsvoering?
Daarmee is de club groot geworden.

Nou donder dan op. Ik snap werkelijk niet waarom er zo extreem veel media-aandacht aan besteed wordt. Als VI anderhalf uur over Ajax lult is het ergerlijk maar niet geheel onbegrijpelijk. Als ik vervolgens overschakel naar NL1 en zie dat Pauw en Witteman de messias Cruijff een uur exclusief aan tafel hebben, vraag ik me toch af waar we mee bezig zijn.

Ruskin | 20-11-11 | 15:45

Met PSV als kampioen de komende jaren boeit dit me niets.

Spokoynoy Nochi | 20-11-11 | 15:44

... senseo...
@no coffee | 20-11-11 | 15:43

Je doet je naam wel eer aan. Ieuw.

Symmachus | 20-11-11 | 15:44

@zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:41

Van Gaal is een hele nare enge man. Hij zag dit als zijn grote kans om voor eens en altijd met Cruijff af te rekenen. Zie hier het ware gezicht van Van Gaal.

brutus68 | 20-11-11 | 15:44

@zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:41
Vergeleken bij Van Gaal, is Eric Cartman een onzeker pubermeisje.

Wat een narcist.

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:44

in zekere zin blijft Ie onsterfelijk, waar Die straks ook heen gaat.ben klaar voor goed nieuws {senseo alvast aanzetten doet gaan doen}

no coffee | 20-11-11 | 15:43

Gelukkig zijn de sportieve prestaties nog wel op niveau.

Symmachus | 20-11-11 | 15:43

Hopelijk neemt Hiddink Pim Verbeek mee als assistent-trainer.

Bakito | 20-11-11 | 15:43

Het is simpel ajax heeft te veel bazen, terwijl er maar een god is en dat ben ik.

Steve1234 | 20-11-11 | 15:42

@Reivilo | 20-11-11 | 15:38
Cruijjf heeft helemaal geen groot ego.

In tegenstelling tot de anderen, heeft Cruijff al genoeg status. Het hele Ajax-verhaal kon die status alleen maar kapot maken.

Lieden als Ten Have willen gewoon hun plekje niet kwijt. Cruijff hoeft geeneens een plekje. Hij wilt gewoon dat het met Ajax beter gaat. Hij hoeft ook geen salaris.

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:42

Als je het niet begrijpt dan snap je het niet. En zonder het te snappen kun je geen jus serveren.

OscarWilde | 20-11-11 | 15:41

@reade romke | 20-11-11 | 15:38

Ik zeg Abe Lenstra!

brutus68 | 20-11-11 | 15:41

@Reivilo
Dus jij geeft liever een voetbalclub totaal over aan wat zakenlui die de ballenverstand van voetbal hebben, dan dat je het vult met allemaal oud-topvoetballers met aan het roer de beste speler die Nederland ooit gekend heeft?

KrikkerT | 20-11-11 | 15:41

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:39 Tot op het bot beledigd. Ik zet hier nooit meer een voet binnen.

Zomaar wat uitspraken van van Gaal over Ajax.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:41

Als ik er niet in zit, dan kan ik er ook niet meer uit. Snap je?

Boris Poepnagel | 20-11-11 | 15:41

De ledenraad gaat over een paar weken stemmen. Hopelijk voor Johan.

Het is toch van den zotte dat mensen die geen verstand hebben van voetbal, zich op hoofdlijnen gaan bemoeien met zaken die over voetbal gaan.

Overigens heeft 'goede kandidaat' Van Gaal gefaald als technisch directeur bij Ajax. De functie van algemeen directeur heeft hij nog nooit bekleed.

Als trainer/coach is zijn grote zwakte dat hij niet met mensen kan omgaan. Zie reden ontslag Bayern en FC Barcelona. Dat is nou net de kwaliteit die als algemeen directeur belangrijk is.

Dus zeker geen garantie voor succes, die Van Gaal. Ook niet echt lekker als uithangbord, aangezien hij bij veel mensen wrevel opwekt.

Bart_Bart | 20-11-11 | 15:39

En wat is de onduidelijkheid dan? Simpel toch?

TM | 20-11-11 | 15:38

Hoe ze met een icoon omgaan in Amsterdam. Daar zou je als Hollander voor schamen? Maar gelukkig ben ik een Fries.

reade romke | 20-11-11 | 15:38

Het ego van die man is te gigantisch om toe te geven dat hij fouten heeft gemaakt. En al die andere bobo's zijn schijters die hem niet durven af te vallen. Cruijff is een soort religie. Aanhangers die alles wat die man zegt toejuichen en doof zijn voor kritiek. Of er dan een emotioneel argument van maken "ja maar wat zij deden is onbeschoft".
Het gaat er niet om of het onbeschoft is of niet, het gaat er toch om dat die club, waar ze het allemaal voor schijnen te doen, op een goede manier geleid moet gaan worden. En dat is duidelijk niet de Cruijff methode.

Reivilo | 20-11-11 | 15:38

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor.

Francisco | 20-11-11 | 15:37

Als wij de voorzitter leveren dan kunnen zij niet scoren. Je snapt het pas als je het begrijpt.

rara | 20-11-11 | 15:37

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander.

Prof. D.A.H. Vintik | 20-11-11 | 15:37

-weggejorist-

KrikkerT | 20-11-11 | 15:36

An offer they can't refuse.

zeg maar jansen | 20-11-11 | 15:36

Als je de bal niet hebt, ken je ook niet scoren..

tomdebom007 | 20-11-11 | 15:35

Mooi. De weg is helemaal vrij voor Hiddink dus.

Bakito | 20-11-11 | 15:34

Je gaat het pas snappen als je het ziet.

brutus68 | 20-11-11 | 15:33

Maar dat is logisch.

Meer kan ik niet.

Groetjos | 20-11-11 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken