Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM: "geweld tegen criminelen is prima"

hahajijhebteenblauwoog.jpgCriminaliteit uit de comfort zone! Geweld gebruiken om je have en goed te beschermen tegen criminelen mag. Zeggen niet alleen Fred Teeven en Mark Rutte, maar zegt nu ook Herman Bolhaar. Dat is de chef van het OM dus die weet dingen. Geparafraseerd: "inbrekers moeten met hun klauwen van andermans spullen afblijven, anders tikken." En ook Rob Hoogland doet vandaag in de Telegraaf het betoog van Bert Brussen nog eens haarfijn over. Een crimineel geeft zijn rechten op bijstand van de wet op, zodra hij zelf die wet betreedt met "proletarisch winkelen". Een crimineel doet niet meer mee. Dat geldt ook voor zijn privacy, die is ook per direct exit. De SP en de PvdA moeten nu maar eens begrijpen dat niet de crimineel, maar de ondernemer of de burger het slachtoffer is. Nu kunnen wij voorspellen dat de comacrimineel van het Frans Ottenstadion niet het ergste geval zal blijven. Er gaan doden vallen. Net zoals in België (doodsteken, doodschieten). Mensen zijn het zat. En net als die coma zijn deze reacties buitenproportioneel en absoluut afkeurenswaardig. Maar het is geen reden om, zoals de de SP en de PvdA nu doen, het op te gaan nemen voor criminelen. Sterker nog, wat de SP en de PvdA doen is 'zieke politiek' en 'ophitserij van het ergste soort', zoals uit dit oud-mediaal voxpoppen in de Volkskrant ook blijkt (inclusief Peter Eigen Rechter de Vries die ageert tegen mensen die eigen rechter spelen, ROFLOL!). Dat nooit. Laten we onze koffieapparaterige meeleefgevoelens in dit soort gevallen niet richten op de inbreker en begrip hebben voor zijn slechte jeugd, zijn drugsgebruik, zijn schaamtecultuur, zijn groepsdruk of zijn armoede, maar op degene bij wie ingebroken wordt en zijn schrik, zijn wanhoop en zijn overvalsmoeheid. Geweld tegen inbrekers zou bij wet tot een burgerrecht gemaakt dienen te worden. Want criminaliteit moet een kudtklus worden. Goedschiks dan wel kwaadschiks.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

frnas | 10-11-11 | 23:37

Luister, ontzettende mutsen van de PvdA en de SP: Als een crimineel in coma wordt geslagen door een burger die gewoon werkt voor zijn geld, is dat niet de schuld van de 'onderbuik'-praat van de VVD of de PVV, maar van de crimineel zelf, die met zijn lamme, vuile poten van andermans spullen dient af te blijven. Mijn eigen onderbuik zegt: Als ik met een snelheid van 170 km per uur uit de bocht vlieg op een 50 kilometer-weg en daarbij in coma raak, is dat niet de schuld van TopGear, maar van mijzelf!

Peter Emile | 10-11-11 | 23:25

Tijd dat we de vrouw die de tasjes stelende goede jongen met een gouden hart uit de schaamte cultuur dood heeft gereden in ere herstellen. En een lintje geven

BigBangNeverHappened | 10-11-11 | 22:34

Prima actie van het OM!Laat de boodschap duidelijk zijn,blijf van andermans spullen af,anders eindig je in een coma(als je geluk hebt...)

lamlul | 10-11-11 | 20:11

Goed bezig Quid! Nog een paar jaar dan krijgen criminelen geen advocaat meer, geen eten, geen koffie, geen verlof tijdens TBS, geen uitkering. De tyfus voor ze, allemaal!

Warhoofd | 10-11-11 | 19:47

Het OM kan dit wel zeggen, maar de D66 en PvdA hebben jarenlang hun vriendjes als rechters benoemt en die denken er anders over: criminelen staan boven de wet!

Moonwarrior | 10-11-11 | 18:39

Leuk stukje Johnny..
Ik krijg bijna zin om iemand mijn hut uit te meppen.

GaatDeGoedeKantOp | 10-11-11 | 18:38

Ik denk dat criminelen nu een vakbond gaan oprichten die opkomt voor hun rechten.

de euro middenweg | 10-11-11 | 17:47

`Dan draaien we de zaken maar om` , heren inbrekers en crimineeltjes, als jullie slachtoffer uitgeteld is.. willen jullie dan geen excessief geweld meer toe passen, want.... dan komen jullie echt vast te zitten!

ONS | 10-11-11 | 15:26

De inbreker is de klos. sla er maar lekker op los.
Dan houd de inbreker er tenminste nog wat aan over. Pijn en een nare herinnering.

Smalhout | 10-11-11 | 14:53

Mijn oude hockeystick staat naast mijn bed.
Inbreker krijgt hem plat op de knieen en daarna in de nek.
Nuf said...

Suske doet Wiske | 10-11-11 | 14:49

Mensen, mensen, menschen toch. Het OM gaat roepen dat je je best wel mag verdedigen. Dat is hetzelfde als je tegen je verkeersboete een briefje mag schrijven maar betalen mot je toch, er verandert ECHT niks, en dat kan ook niet. Zolang alle rechters tot de intellectuele autistische linkse geloofschool van D66 behoren, is iedere inbreker een volwaardig en nobel lid van de maatschappij zoals hij niet beter kan weten en verandert er niks. ONGEACHT hoe ver en hoeveel criminelen er ook bij komen. DAAROM zie je de bendes toenemen, de links Kerk BLIJFT daar haar eigen verklaringen, die niet bestaan en nooit bestaan hebben, geloven. Autistisch dus, en daar is GEEN genezing voor, WEL een oplossing....

zoisut | 10-11-11 | 14:36

@Statler en Waldorf | 10-11-11 | 12:49
Helemaal mee eens.
Als iedereen dit nou eens in zou zien waren we al een stuk verder.

Slipsnifter | 10-11-11 | 14:20

De grootste criminelen is nog altijd dat tuig zelf. DAAR wil ik bescherming tegen.
Die ene keer in de zoveel jaar dat ik last heb van simpele criminelen weegt niet op tegen de dagelijkse terreur van die beroepscriminelen op het binnenhof.

Liberty 5-3000 | 10-11-11 | 13:52

@de betaalautomaat | 10-11-11 | 12:27
Is jouw nick onderdeel van je werkzaamheden op het dievenpad?

deraderendraaien | 10-11-11 | 13:51

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 12:55
"Slaap lekker"... dank u wel! Een goede nachtrust is te prevaleren boven zwaar gespannen en stijf van de adrenaline met een knuppel nachtenlang op te zitten om een mogelijke onverlaat voor een paar (verzekerde) centen in coma te kunnen slaan.
Wist u trouwens dat dagenlang niet slapen niet goed is voor een emotioneel en geestelijk welzijn?

mindovermatter | 10-11-11 | 13:43

Kruis eraf schieten. Daarna kun je altijd nog vragen of er ook getekend moest worden voor het pakketje dat je pas later zag.

Jaap de Paap | 10-11-11 | 13:35

@De La Puerco | 10-11-11 | 13:03
-
Eeeeh... mag Ome Azo hier voorzichtig suggereren: alle voorhanden l e g a l e middelen?

azoturie | 10-11-11 | 13:31

-weggejorist-

Pietje B. | 10-11-11 | 13:21

Een zeer terecht stuk van Rob Hoogland.
Ronald van Raak is echt het spoor bijster.

lanexxx | 10-11-11 | 13:13

Socialisten zijn per definitie crimineel. Niet raar dus dat juist de SP en pvda in hun Marxistische reflex schieten en het opnemen voor hun stemvee.

Willem VanDer Decken | 10-11-11 | 13:11

Je zou toch bijna gaan denken dat het ooit nog eens wat wordt met dit land..

Slipsnifter | 10-11-11 | 13:07

@de betaalautomaat | 10-11-11 | 12:23
Het gaat er ook niet om, of het verstandig is bij een inbraak zelf de inbreker(s) terecht te wijzen, het gaat er om, dat je eigen huis en haard moet mogen verdedigen met alle voorhanden middelen en daarbij niet hoeft te letten op het welzijn van de inbreker, daar gaat het om.

De La Puerco | 10-11-11 | 13:03

Daarbij geloof ik niet in heldhaftige verhalen van lieden die geweld zullen toepassen als ze toevallig iemand ongeoorloofd in hun huis aantreffen en vooral 's nachts niet als in uit je slaap gewekt wordt door vreemde geluiden.

mindovermatter | 10-11-11 | 12:23 | + 0 - : Ik zeg toch : Slaap lekker, zodra u in mijn huis breekt maak ik u wel wakker! Weltrusten!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 12:55

Indien de overheid niet bereid of in staat is haar geweldsmonopolie te gebruiken, dan hebben mensen het recht zichzelf en hun goederen te beschermen. Dat er daardoor wellicht doden vallen is niet de schuld van de burger, maar in eerste aanleg de schuld van de crimineel en daarna de overheid omdat hij de crimineel niet weet aan te pakken. In Nederland is er geen sprake van een effectief opsporingsapparaat en al helemaal niet van een rechtvaardig strafsysteem.

We zijn op ons zelf aangewezen.

Mensen zijn het zat. De pvda en de sp kunnen mijn kl*ten kussen met hun gezever. Zij hebben zelf schuld aan de huidige situatie doordat zij louter begrip hebben voor de zogenaamde 'zwakkeren'. Zij hebben niet in de gaten dat 'sterken' aan het verzuipen zijn. We gaan ten onder aan belastingdruk, criminaliteit, immigratie en uiteindelijk ook gewone vermoeidheid (want we zijn bijna allemaal tweeverdiener) zowel geestelijk als lichamelijk. Je betaalt voor alles de volle mep, maar je krijgt nergens eens hulp of steun. De politie is niet je vriend, want die hebben geen tijd. Maar je kan of mag nergens je rechten verdedigen omdat je bang moet zijn voor je baan, je huis en je gezin. Dat komt door links Nederlands. En nee ik ben geen grootverdiener, maar gewoon werkend in een magazijn, op de vloer. Maar ik weet dat mijn heil niet in handen van de pvda, sp of d66 moet plaatsen...

We moeten het zelf doen.

Statler en Waldorf | 10-11-11 | 12:49

Zeker weten dat het 1 inbreker was die al 15 inbraken had gepleegd toen ie zo afgerost werd?
Of waren het verschillende inbrekers en werd het de 16e fataal?

Dahlia5481 | 10-11-11 | 12:48

En zo is het.
Rossen!
Dat zal ze leren.
Kut-Roemenen.
Eindelijk 'mag' je een inbreker lens slaan.
Eindelijk hoef je 'm niet eerst met veel moeite langs de stoeprand te flikkeren voordat je 112 belt.
Om met Rutte te spreken: MOOI.

Dr. Utker | 10-11-11 | 12:41

oog om oog tand om tand zet nederland meteen 500 jaarterug en in het rijtje landen rijp voor de sharia

Fiat-500-Abarth | 10-11-11 | 12:39

elise64 | 10-11-11 | 10:45

Dat hebben we niet voor uw veiligheid. Stel dat u thuis net zo zuur bent als hier en uw man dat zat is, zou hij zomaar het door u genoemde vuurwapen ter hand kunnen nemen.

de betaalautomaat | 10-11-11 | 12:31

stockton | 10-11-11 | 11:31 | + 0 -+

U is genaaid door een psychisch niet helemaal in orde persoontje. Eentje die al hulp krijgt en psychiatrisch patient is.

Maar kijk aan de hand van het emailadres eens of ie bij Hyves een profieltje heeft?

Richard1234 | 10-11-11 | 12:29

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:33

U bent al in de babyjaren geconfronteerd met pikkedieven die u uw eigen kinderwagen lieten terug kopen? Wat vreselijk! Kreeg u uw speen er wel gratis bij?

de betaalautomaat | 10-11-11 | 12:27

'Zodra hij de wet 'betreedt'? Huh? Dan komt ie dus de wet 'binnenlopen'?
'Overtreedt'............ wat staat er ook al weer in de huisregels over krom en slecht geschreven Nederlands van reaguurders?
Met 2 maten meten mag er geloof ik wel bij vermeld worden he? lol!

Dahlia5481 | 10-11-11 | 12:25

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 12:02

Er is meerdere keren dat ik niet thuis was (zoals bij de meeste slachtoffers trouwens) bij mij ingebroken en ben ik ook beroofd. Geen van die keren heeft mij financieel in een afgrond doen storten, noch heb ik letsel opgelopen. Daarbij geloof ik niet in heldhaftige verhalen van lieden die geweld zullen toepassen als ze toevallig iemand ongeoorloofd in hun huis aantreffen en vooral 's nachts niet als in uit je slaap gewekt wordt door vreemde geluiden.

mindovermatter | 10-11-11 | 12:23

Niet om het een of ander, maar wie zegt dat de inbreker altijd in coma belandt? Dat willen wij graag, maar met die aangeboden cursus karate zou het ook de huiseigenaar kunnen zijn die stopt met roken. En dan zal men zich waarschijnlijk verwonderd afvragen waarom iemand niet gewoon de sieraden van oma mee heeft gegeven en aangifte heeft gedaan. Of roepen we hier dan ook risico vanhet verdedigen van uw spullen?

De pliesie moet gewoon die gasten oppakken en de OvJ moet ze veroordelen, dan heb je dit wildwest geouwehoer ook niet.

de betaalautomaat | 10-11-11 | 12:23

Eerst volgende keer als een winkelier mij oplicht timmer ik de hele zooi in elkaar. Gewoon omdat het mag van Fred, Mark en het OM. Dus. Zijn die criminelen in de PVV fractie ook al verrot geslagen? Kok kom, wij leven in een nieuwe tijd. Toch?!

dooie rakker | 10-11-11 | 12:18

Sloan Pa

kweetitwel | 10-11-11 | 12:13

Als het risico groter word dan zullen minder inrbrekers het risico durven te nemen echter diegene die het risico wel durft te nemen is dan ook meestal echt gevaarlijk ... dus tjaa mijn gevoel zegt echter dat geweld toegestaan moet zijn richting een agressor men moet zijn bezit mogen verdedigen

Amigo1973 | 10-11-11 | 12:04

Geweldsmonopolie ligt bij de Overheid en laten we dat vooral zo houden, want valt al genoeg over te kankeren in topics.
mindovermatter | 10-11-11 | 11:49 | + 0 - : Beseft u wel wat u daar uitkraamt?
Criminaliteit heeft u blijkbaar nog nooit persoonlijk getroffen.
Of stond de politie naast u om direct in te grijpen terwijl u bedreigd en/of beroofd werd?
Slaap lekker vriend.
Mij is het al heel lang duidelijk dat je van de overheid niets hoeft te verwachten en dus huid en haard zelf zal moeten verdedigen.
De overheid is er alleen om uw beurs nog net dat beetje leger te maken!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 12:02

Er moeten er veel meer het ziekenhuis in geslagen worden, dan gaan inbrekers weer nadenken over de risico's alvorens ze op pad gaan.
Bovendien laten de Overheid, het OM en de rechtbanken het al decennia afweten, die zijn uitsluitend recidivisten aan het kweken, van groot (Holleeder) tot klein (winkeldief), van afschrikwekkend straffen hebben ze nog nooit gehoord.

krankzinnig | 10-11-11 | 11:55

Alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
Overdragen aan de politie na het (gelukkig toeval van) vast kunnen nemen ipv met zijn 4-en een inbreker in een coma slaan, kwam bij deze opgefokte testosteronbaasjes niet in hun hoofd op?

Geweldsmonopolie ligt bij de Overheid en laten we dat vooral zo houden, want valt al genoeg over te kankeren in topics.

mindovermatter | 10-11-11 | 11:49

Verder vin ik nog dat alle criminelen van de straat moeten. Opsluiten zodat wij er geen last van hebben. Waarom lopen er veelplegers rond? Die horen gewoon in de bak te zitten.

Patatter | 10-11-11 | 11:45

@stockton | 10-11-11 | 11:31

Je hebt pech, het is een totaal lek systeem wat open staat voor criminelen. Waarschijnlijk hebben ze ook een onbeveiligd wifi netwerk. Er komt veel viagra-spam vandaan.

195.73.39.49 [Spam Server] [Dictionary Attacker]

The Project Honey Pot system has detected behavior from the IP address consistent with that of a mail server and dictionary attacker. Below we've reported some other data associated with this IP. This interrelated data helps map spammers' networks and aids in law enforcement efforts. If you know something about this IP, please leave a comment.

Komen deze namen je bekend voor?:

Example User Names Used By 195.73.39.49
User-name: 45aa22dd.1000509
User-name: aafljnraltmann
User-name: adm
User-name: direktor
User-name: iamjustsendingthisleter
User-name: jeremiahzanotti
User-name: xgtqr
User-name: uznada.metier
User-name: wunada.metier
User-name: phoebejellerbeck
User-name: rubiamparo
User-name: heberle
User-name: adrianjilnts
User-name: a_na

Waarvan sommige waarschijnlijk echte zijn en hun computer gehackt is!

Patatter | 10-11-11 | 11:43

deze week samen met een paar buren een tweetal mocro's te grazen genomen bij een heterdaatje. het zijnslechts tieners van een bende die zich moeten bewjizen terwijl de grote meneer in een auto verderop zit te wachten op de buit. maar goed : ik zeg hulde voor dit standpunt

dorstig! | 10-11-11 | 11:42

Oerkoendoe | 10-11-11 | 10:12 | + 0 -
Als de inbreker arm is dan is het wel goed? En als de aanrader geil is mag hij zich dan aan je moeder vergrijpen?

zeefert | 10-11-11 | 10:14

Hulde. Dat is idd rechtlijnig redeneren. Plus 1 voor jou.

Harrydekuthond | 10-11-11 | 11:39

De laatste die hier wat mag over zeggen is wel P de Vries.

En voor de rest, je blijft gewoon met je tengels van andermans spullen.

Che_cuevara | 10-11-11 | 11:38

"... want criminaliteit moet een kudtklus worden..." That says it all. Hulde!

God Zelf | 10-11-11 | 11:37

Trouwens, iemand die 15 keer inbreekt op dezelfde plek denk ik junk en veel van die wandelend skeletten sla je met een veer nog in een coma.

supah | 10-11-11 | 11:35

dePadvinder | 10-11-11 | 11:02 | + 0 - : Als u aan mijn bier komt, kunt u er in ieder geval op rekenen in elkaar gebeukt te worden!
En laten we eerlijk zijn... een paar harde beuken op uw muil zijn we degelijk gerechtvaardigd!
Maar u denkt, ik doe het gewoon, en als [x]ongeschikt me pakt belt hij braaf de politie!
Dat is dus de naïviteit van een crimineel!
Pech voor hem of haar dus!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 11:32

Waarom worden de huisadressen van de D66 rechters en een aantal linkse politici die het proletarisch winkelen toejuichen niet openbaar gemaakt. Kan het dievengilde daar eens langs gaan. Kijken hoe lang ze nog lid van D66 en de PvdA blijven.
(alvast inschrijfformulieren PVV printen gaat)

knight03 | 10-11-11 | 11:31

Heren der grote online intelligentie;

ik ben ook voornemens om geweld tegen criminelen te gaan praktiseren. Door eigen stupide goedgelovigheid genaaid op marktplaats. Wat valt hiervan te maken; whatismyipaddress.com/ip/195.73.39.49

Is het ip-adres vanaf waar de oplichter in kwestie mij gemaild heeft.

Thnx in advance!

Stockton | 10-11-11 | 11:31

*holt naar winkel om honkbalknuppel te kopen*

Koonkluk Huis | 10-11-11 | 11:28

Alleen kun je er op wachten dat iedere inbrekert straks met een pistool op zak gaat 'werken'.
Wil je het tuig op z'n smoel timmeren, krijg je een kogel.. Ben bang dat je als slachtoffer hoe dan ook altijd een stap achter blijft staan.

Heldpesk | 10-11-11 | 11:23

Ik heb ooit de gore lef gehad om een scooterjattert (mijn eigendom) een dreun te verkopen, de inmiddels opgetrommelde korps der bromsnorren waren helemaal niet gecharmeerd van mijn aktie,,,,In ieder geval ik moet voor mijn werk (afcent) jaarlijks een screening doorlopen, nou ik heb het geweten hoor.Bij de gratie gods mocht ik blijven werken, maar we houden je in de gaten heur denk eraan! Misdadige boef met je losse handjes!

Nederland is hartstikke mesjokke!

Werner B | 10-11-11 | 11:23

@ dePadvinder, je hebt gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven. Doe je dat niet en krijg je klappen, eigen schuld dikke bult.

Capy | 10-11-11 | 11:21

Hiddema legt haarfijn de vinger op de zere plek. Strenger straffen zou niet helpen volgens de PvdA en SP omdat veel misdaden in een opwelling gepleegd worden. Maar gek genoeg denken Marcouch en van Raak dat de man die de inbreker in coma sloeg eerst goed over zijn daad en woog hij de uitspraken van Teeven vanzelfsprekend mee. Erg logisch..

sjaakdeslinksesul | 10-11-11 | 11:12

Tsja, niks te nadele van het meppen van inbrekers hoor maar ik ben wel benieuwd of het geweld dat inbrekers gebruiken mee stijgt. Kijk, van de VS is bekend dat inbrekers daar veel vaker bruut geweld gebruiken dan hier omdat men weet dat de bewoners in kwestie mogelijk bewapend zijn. Zo'n geweldsspiraal iets is wat we hier niet moeten willen. Begrijp mij niet verkeerd want ik fantaseer graag over het skullcracken van inbrekers maar ik maak mij er wel zorgen over. Bottomline blijft dat politie en justitie falen op een cosmische schaal. Want het zou niet nodig moeten zijn dat we überhaupt zo ver gekomen zijn.

Bigi Bana Boy | 10-11-11 | 11:09

Zinvol geweld heeft een afschrikwekkende werking. Als inbrekers weten dat opa er nog lustig op los steekt op z'n ouwe dag, zoeken ze liever een ander slachtoffer.
.
Of je krijgt klappen of je deelt ze zelf uit.

Greetje Duisenberg | 10-11-11 | 11:06

Is het al bekend of het viertal de inbreker bleef schoppen terwijl hij op de grond lag of dat de inbreker ongelukkig neerkwam op een stoeprand na een duw?

WillemvanderDecken | 10-11-11 | 11:04

Alexander de Kleine | 10-11-11 | 10:55 | + 0 - : Als u daarmee klaar bent... Niet, ik herhaal NIET de politie bellen!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 11:04

Voor dat je iemand in coma slaat moet je hem wel eerst in diens eigen taal informeren dat stelen niet mag;
...
"Een nieuw fenomeen waar de winkeliers mee te maken krijgen is dat criminelen zich aan het winkelverbod willen onttrekken door te stellen geen Nederlands te spreken en dus niet te weten eraan gehouden te zijn. "Die gewiekstheid zet zelfs officiële instanties op het verkeerde been.
Zo heeft een winkelier van een wijkagent gehoord dat hij de crimineel in zijn eigen taal moest informeren over het verbod.
Ook een recent vonnis lijkt te suggereren dat de winkelier enige vertaalplicht heeft", stelt Van Golberdinge."
Aldus de Telegraaf vandaag..:)

Causa Sui | 10-11-11 | 11:03

Zodra ik een paar blikjes bier jat in de supermarkt, mag men mij helemaal in elkaar beuken?
Volgensmij moeten we het begrip 'geweldsmonopolie' en 'geweldsspiraal' nog even opnieuw uitleggen aan het OM. Beste 'ondernemer', u bent er niet voor getraind om geweld te gebruiken. Laat het dan ook.

dePadvinder | 10-11-11 | 11:02

Alexander de Kleine | 10-11-11 | 10:55
Klopt, langzamerhand worden we richting eigenrichting geduwd.

Superior Bastard | 10-11-11 | 11:01

Zo, wanneer word jij ontslagen? Wat een slecht stuk.

Daar ben ik weer.. | 10-11-11 | 10:59

Inderdaad, men is het zat, IK ben het ZAT! Inbreker in mijn woning? Eerst heel hard en onnadenkend slaan, de gevolgen voor mij neem ik op de koop toe. Dat is een vrij primitieve gang van zaken maar een onvermijdelijk gevolg van een op dit gebied falende overheid. Wie volgt?

Alexander de Kleine | 10-11-11 | 10:55

De criminaliteit komt van Links.

Haarkopje | 10-11-11 | 10:55

En als je nou per ongeluk een verkeerd huis inloopt?

robert1 | 10-11-11 | 10:54

Als we inbrekers standaard in elkaar gaan beuken zullen de inbrekers zich hier op voorbereiden. Eindeloze spiraal waarin de burger straks na financiële schade ook fysieke schade gaat oplopen door inbrekers die het zekere voor het onzekere nemen. Zijn er in de States minder inbraken dan in Nederland? Nee, wel meer inbraken die slecht aflopen.

XelaGBS | 10-11-11 | 10:53

Hielke en Sietske pakten de inbreker, gingen op hem zitten en wachtten tot Bromsnor arriveerde. Deze vroeg om de politieboot en weg was de inbreker. En 's avonds vervolgens een boterham en een goed gevoel. Dit lijkt me nog steeds de beste weg naar een betere maatschappij.

Lacan | 10-11-11 | 10:52

'De PvdA neemt het op voor criminelen'
duhh, dat is 40% van hun stemvee.
'De SGP neemt het op voor gereformeerden' of 'De Partij voor de Dieren neemt het op voor de dieren' heeft net zoveel nieuwswaarde.

Cuyahoga | 10-11-11 | 10:52

@johnny: hulde voor dit betoog!

Beffklepper | 10-11-11 | 10:52

@johnny: hulde voor dit betoog!

Beffklepper | 10-11-11 | 10:52

elise64 | 10-11-11 | 10:47
Onterecht ook denk ik. Gelukkig wijzen ze nog niet de vinger naar rechts als geheel. Overigens als je geen fan bent van de PVDA, waarom hun spelletje dan meespelen?

Doldwaas | 10-11-11 | 10:50

Goh,zou de politie nu haar klantjes kwijtraken of komen er uiteindelijk ca. 50 x zoveel bij ? Het verhaal is voor de sterken natuurlijk ideaal,maar kinderen en oude van dagen bewapenen ? En meneer Bolhaar,hoe gaat u nu om met het monopolie van geweld door de staat ? In de middeleeuwen droegen we allemaal dolken en in grote lege landen als Amerika revolvers en nu zelfs AK 47's in huizen en op eigen terreinen.Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat links-mensen hoeders van de beschaving zijn,want door hun softe gedoe is de politie meer aangifte-schrijver
en weg van het probleem-kijker geworden dan optreder.

Dolphi | 10-11-11 | 10:50

Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat er bij mij niks te halen valt.

Conan de Rabarber | 10-11-11 | 10:49

mooi heb ik eindelijk wat aan mijn karate training

Idontgiveafunk | 10-11-11 | 10:49

Het is natuurlijk best erg dat een inbreker na 15 keer inbreken in coma is getrapt. Bijna net zo vreselijk als wanneer hij morgen aan zijn 16e inbraak had kunnen beginnen.

Jan Passant mk2 | 10-11-11 | 10:47

-weggejorist-

elise64 | 10-11-11 | 10:47

-weggejorist-

elise64 | 10-11-11 | 10:45

elise64 | 10-11-11 | 10:38
Kom nou toch. Zo kun je overal wel een links-rechtsspelletje van maken. Links is de schuld, want... Nee, rechts is de schuld, want... Dat is zooo 2010.

Doldwaas | 10-11-11 | 10:45

@Ratzing. | 10-11-11 | 10:33
Oké! aan de ene kant heeft het slachtoffer een trauma voor het leven ,en het verlies van z'n spullen met het risico dat de dader nog eens langskomt omdat het zo makkelijk ging.

Aan de andere kant is er de dader die het in het leven minder heeft .. geld nodig heeft voor z'n verslaving dus spullen van anderen moet stelen en verkopen, of dat hij geen werk heeft maar een uitkering kan aanvragen .. maar die meestal al heeft.Of hij heeft moet naar de voedselbank en zet z'n uitkering om in drugs of alcohol.
Of hij is gewoon te lui en te achterlijk om iets van z'n leven te maken.

Ik heb het nu van twee kanten bekeken en mijn conclusie is.. dat het slachtoffer mag rammen .. zo hard mogelijk!

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:44

Enige wat ik hier bij kan bedenken is: Hulde!

Dibs | 10-11-11 | 10:44

Criminaliteit is net als boksen, eenmaal in de ring weet je dat je klappen gaat krijgen!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 10:43

Dit gure klimaat waar de crimineel zelden gepakt wordt en dan nog ook alle steun krijgt zorgt voor lege gevangenissen en burgers die na donker niet meer over straat mogen.
Als de politieke veroorzakers van dit alles klagen over een "kil klimaat" zou het loffelijk zijn als zij eens de hand in eigen boezem staken, in plaats van burgers te beschuldigen.

Jan Passant mk2 | 10-11-11 | 10:43

Als inbreker moet je nu naast je standaard inbreek gereedschap, ook nog een pistool meenemen. Dat alles om de voor zichzelf opkomende burger van het lijf te houden. Ik neem overigens aan dat de kosten van pistool en wapenvergunning wel aftrekbaar zijn van de belasting zijnde beroepskosten.

if-then | 10-11-11 | 10:38

-weggejorist-

elise64 | 10-11-11 | 10:38

"Want criminaliteit moet een kudtklus worden. Goedschiks dan wel kwaadschiks."

Precies. En vervolgens gaat die crimineel weer een stap verder neemt een pistool mee en schiet je hardstikke morsdood. Had je maar niet met je keukenmes in z'n gezicht moeten staan zwaaien, is dan de redenering... Leuk hè? Zo'n spiraal. Nee, niet die ene die in je kudt zit...

Datkanikvéélbeter! | 10-11-11 | 10:37

Dat je in elkaar gemept wordt, is het risico van dit vak. Als je dat risico niet wilt nemen, moet je gewoon een ander vak kiezen. Simpel.

RunnerUp | 10-11-11 | 10:37

Overheid/justitie moet gewoon de burgers beschermen en alle criminelen van straat halen en opsluiten, en niet zoals altijd gewoon vrijlaten na een verhoortje, ALS ze al opgepakt worden...

Als ze vast zitten hoeven de burgers zichzelf ook niet meer te beschermen!

Creaguurder | 10-11-11 | 10:37

Kent iedereen dit verhaal? Voor mij een echte held die gast!

www.limburger.nl/article/20080725/REGI...

1 tegen 4 gewapende indringers met knuppels, gevechtshonden en pepperspray!

Door de pepperspray hebben 2 het overleefd.

Respect voor Ramon!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 10:37

"Mensen zijn het zat..."
C'est ça.

R.B.Scott | 10-11-11 | 10:36

Eigen have en goed verdedigen mocht altijd al. Daarvoor hebben we al sinds een eeuwigheid noodweer en noodweerexces als strafuitsluitingsgronden. Boeven meteen maar in coma slaan is echter eigen rechter spelen en dat gaat in tegen de rechtsstaat. Dus zelfverdediging ja, maar binnen acceptabele grenzen en anders ook geen publieke verontwaardiging als iemand doodgeslagen wordt die achteraf toch onschuldig bleek te zijn.

Doldwaas | 10-11-11 | 10:35

moet mij toch nog even uitgelegd worden waarom een coma buitenproportioneel is na 15x inbreken. 1 klap kan genoeg zijn voor een coma. Dus zolang wij de feiten niet kennen, kunnen wij de proportionaliteit niet beoordelen, daarnaast is dit uberhaupt een subjectief begrip.

Fubar88 | 10-11-11 | 10:34

Theo Koppen, de 'rechtsgeleerde' lult veel maar zegt feitelijk niets.

Hanxie | 10-11-11 | 10:33

@vetkleppert | 10-11-11 | 10:23
Idd ! ik mocht eens een keer mijn eigen kinderwagen terug kopen van de dief, omdat hij geen afstand deed van het gestolen goed werd doodleuk gesteld dat het dus van de dief was omdat hij bij afstand zou toegeven dat het niet van hem was dus gestolen .. dus schuldig!
Hoe gek kan je het maken in de bescherming van dat dieven tuig!

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:33

Ga voor het totaal en bekijk het van 2 kanten.

Ratzing. | 10-11-11 | 10:33

@Pietje B 10:28
Houthakker van beroep met een part-time functie als mijnwerker?

Ashtrey | 10-11-11 | 10:32

De politie schakelt vervolgens de overige hulpdiensten in...

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 10:32

Theo Hiddema +1

Toontje Larger | 10-11-11 | 10:32

waar is mauro

ziende blind | 10-11-11 | 10:31

*in aanraking kom met...

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 10:31

Als ik in aanraking kom criminelen, zijn de criminelen de enige partij die hulp van de politie nodig heeft!

[x] Ongeschikt | 10-11-11 | 10:30

-weggejorist-

Pietje B. | 10-11-11 | 10:28

Nou gaat in coma slaan mij wat te ver maar als de overheid niets met het opgeeiste geweldsmonopolie doet is het niet vreemd dat burgers dat zelf gaan oplossen. Dat die kerel er zestien keer heeft kunnen inbreken geeft een gigantisch falen aan van overheidswege.

supah | 10-11-11 | 10:27

-weggejorist-

vincent uit groninge | 10-11-11 | 10:27

hoe veel hebben hard werkende mensen al moeten doen om zichzelf en hun bezit te beschermen?
Hoe hoog moeten de verzekeringen tegen inbraak nog worden?
Ervan uitgaand dat jij en je gezin het er levend afbrengen,ben je voor het leven je vertrouwen in de mensheid kwijt. Dit mag best een prijs hebben voor degene die dat veroorzaken! Alles wat nodig is om de schade voor jou of je gezin of handel te beperken,wat mij betreft!

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:27

Idd, drugs verslaafden zijn niet zielig. Verslavingsarts Dalrymple is ook helemaal klaar met die jankerds! www.nieuwamsterdam.nl/drugs
De vraag is echter of er geen geweldsescalatie gaat plaatsvinden. Actie/reactie waardoor overvallers nog bruter te werk gaan.

HJdeT | 10-11-11 | 10:27

Je zou bijna de deur open zetten voor inbrekers. Kunnen we ze eindelijk, na al die jaren bescherming, terug pakken.

Oerkoendoe | 10-11-11 | 10:26

Tuurlijk.
Geloof je 't zelf, Quid?
Dit is en blijft 0031.
En de grootste steeldief heet trouwens Jan-Kees.

vliegende knorrepot | 10-11-11 | 10:25

deboerenlul | 10-11-11 | 10:15
Wat een gelul, in ons sociale stelsel hoef je niet de wet te overtreden om basaal te kunnen eten. En dan is er ook nog altijd de voedselbank.

Superior Bastard | 10-11-11 | 10:24

@deraderendraaien | 10-11-11 | 10:17
Je kan toch niet doodleuk je spullen meegeven, jezelf eventueel nog laten mishandelen en er dan maar op hopen dat jouw geval toevallig in de 2,4% opgeloste misdrijven valt?
Bovendien krijg je zelfs in die 2,4% van de gevallen je spullen ook niet terug en krijgt de misdadiger een lachwekkend strafje.

vetkleppert | 10-11-11 | 10:23

Sta je midden in de nacht met een broodmes in je handen op je onderbroek naar een mafkees te kijken die aan de deur van de kinderkamer loopt te morrelen, ja dat is het moment dat je aan Fred Teeven denkt, niet dus.

Dr.Thorvaldt | 10-11-11 | 10:23

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik ben het volledig met Hoogland eens.
Zelfs een coma vind ik niet buitenproportioneel, zou gewoon als beroepsrisico moeten worden aangemerkt.
Puur en alleen omdat ik een tyfushekel aan dieven, vandalen en anderssoortige parasieten heb. Gewoon met je poten van andermans eigendommen afblijven, gebeurt je ook niets.

Superior Bastard | 10-11-11 | 10:21

@Steyngeyl 10:11
* schraapt keel voor imitatie *

We dont take kindly to ppl like U 'round here.
They tuk R jubs!
Tukrjbs!

Ashtrey | 10-11-11 | 10:21

@Hellsmurfje | 10-11-11 | 10:15
De enige reden dat we deze discussie voeren is het feit dat de overheid haar taken op het gebied van misdaadpreventie en -oplossing laat liggen.

Het gaat niet over welk letsel nog acceptabel is, het gaat er verdomme om dat wij gedwongen worden om ons te verdedigen omdat de overheid andere prioriteiten heeft. Het beschermen van burgers en hun bezit is blijkbaar minder belangrijk dan het aanpakken van dierenmishandeling.

rara | 10-11-11 | 10:18

Precies! Risico van het "vak". Bij hoge "lonen" (gestolen waar) horen hoge risico's. Criminaliteit in dit land is vrijwel risicoloos. Met dank aan de rechterlijke macht die altijd de focus op het zieligheidsgehalte van de dader leggen. OM en rechters gaan er bij voorbaat van uit dat daders zielig zijn. Burgers zijn loslopend wild geworden voor de vele amper bestrafte criminelen die vrij op straat rondlopen terwijl zijn een gevaar vormen voor de samenleving. Als niemand de burgers beschermd dan gaan en moeten burgers zichzelf wel beschermen. Het is altijd al werkelijk van de zotte geweest dat je bijvoorbeeld iemand die je huis binnendringt niet in elkaar mag slaan. Het is namelijk nogal een bedreigende situatie zo'n kwaadwillende dief in je huis. Maar in Nederland gaat de dief dan vrijuit en het slachtoffer achter de tralies. Dat is de "logica" van onze rechterlijke macht. Triest en onvoorstelbaar.

doenormaal! | 10-11-11 | 10:18

Beroepsrisico!

Indates | 10-11-11 | 10:17

@vetkleppert | 10-11-11 | 10:10
Idd zoals jij het stelt is het neer knuppelen van dit tuig niet meer en niet minder dan economisch herstel!
Zo moeten we het gaan bekijken!

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:17

Tja, wil je inbrekert zijn? Dan moet je wel de consequenties van je vak erkennen. Moet je natuurlijk niet gaan huilen als een man van middelbare leeftijd je om 3 uur 's nachts in zijn huis kreupel mept met een stalen honkbalknuppel als je toevallig die LCD tv en Blu-ray speler wilt 'lenen'.

Pisvlucht-Airlines | 10-11-11 | 10:15

Ach we krijgen toch alleen maar meer criminaliteit in Nederland. Al zou het alleen maar zijn, omdat men genoodzaakt is om te stelen. Om te kunnen overleven. Ik weet dat ik hiervoor minnetjes ga krijgen. Maar de feiten en cijfers spreken voor zich. Het is niet voor niets dat in landen met veel armoede het criminaliteit cijfer veel hoger ligt dan in welvarende landen.

deboerenlul | 10-11-11 | 10:15

Criminelen doodschieten omdat het kan is niet normaal! Een pak slaag, dood door zelf(verdediging), geen enkel probleem. Maar hem een mes in zijn rug zetten als die al het hazenpad heeft gekozen, dat gaat mij zelfs te ver. (breek dan zijn been ofzo)

Hellsmurfje | 10-11-11 | 10:15

@Castle Bravo | 10-11-11 | 10:09
Ik ga nog een stapje verder. Ik zie het als mijn plicht.

Koninging Beatricks | 10-11-11 | 10:14

Nee geen eigen rechter spelen! Netjes aanhouden, vriendelijk vragen mee te komen, met een touw aan mijn trekhaak en dan zo snel mogelijk afleveren op het politieburo, zoiets? Heeft de politie weer tijd om meer op straat te zijn i.p.v. in het busje

MisterMossel | 10-11-11 | 10:14

Oerkoendoe | 10-11-11 | 10:12 | + 0 -
Als de inbreker arm is dan is het wel goed? En als de aanrader geil is mag hij zich dan aan je moeder vergrijpen?

zeefert | 10-11-11 | 10:14

En wat doen we met de steeldievende bankiers?

Lyrthion | 10-11-11 | 10:13

@chevyeddy | 10-11-11 | 10:06
Precies! neer tikken en dan indiaantje met ze spelen!
Vastbinden mondje open.. propje erin en naar de Ardennen rijden boompje uitzoeken,en daaraan vastbinden tot hun vriendjes ze komen bevrijden!

deraderendraaien | 10-11-11 | 10:13

Doe ook even de wapenwet veranderen dan kan de politie ook gewoon thuis blijven:)

Schollekopkadaver | 10-11-11 | 10:13

Door het bootschap in verhaal gaat er doden val. Inbreker arm zijn, moet wel om eten kopen.

Oerkoendoe | 10-11-11 | 10:12

Ha fijn, een positief bericht op deze zonnige ochtend!

irma zonderboezem | 10-11-11 | 10:11

jaaaaaa! laten we ook allemaal met een zuiderlijk Amerikaans redneck accent gaan spreken!!

Steyngeyl | 10-11-11 | 10:11

Als burgers door een stuk steeltuig in een situatie worden gebracht waarin ze zichzelf en hun spullen moeten verdedigen, dan moet men niet zeuren als dat tot kwetsuurtjes leidt. Want burgers zijn niet opgeleid om met steel en overvaltuig om te gaan. En de mensen die we daarvoor betalen zijn te druk met automobilisten beroven.
Beter een overvaller in het ziekenhuis dan weer een juwelier in een rolstoel. Bijvoorbeeld.

vetkleppert | 10-11-11 | 10:10

Burgerrecht? Ik beschouw het als mijn individurecht om mijzelf en geliefden te beschermen tegen indringers, stelend en sissend tuig.

Castle Bravo | 10-11-11 | 10:09

Beetje jammer dat het zo lang moest duren, chef Balhaar.

erdingerweissbrau | 10-11-11 | 10:08

@Einde van de Domheid | 10-11-11 | 10:06
Reductio ad absurdum. Geeft niet, hoor.

rara | 10-11-11 | 10:08

Zeg, dit is Nederland hoor. Een paar roependen in de woestijn maken nog geen verandering. Dit soort procesen duren hier millenia. Ben wel voor overigens. Vlam! patat! zulle! voor iedere pikkeboef.

Badderbeest! | 10-11-11 | 10:06

'Mensen zijn het zat'.
IDD inbraak is een geheel nieuw fenomeen en wij zijn degenen die er nu mee gaan afrekenen!

Einde van de Domheid | 10-11-11 | 10:06

Er zal nooit iemand te weten komen als er bij mij thuis wordt ingebroken. De inbreker wordt trouwens ook nooit teruggevonden hoor.

chevyeddy | 10-11-11 | 10:06

Recht in eigen hand, Amerikaanse toestanden. Nee, gezellig. Dan ook maar een AK voor elk huishouden?

Zeeschuimer | 10-11-11 | 10:04

limburgers, die zijn pas crimineel. Rob Hoogland + veel

leve-amsterdam | 10-11-11 | 10:02

Ik mep ze allemaal in elkaar. Alles wat aan de deur komt. Jehova's, schoorsteenvegers, Ierse klusjesmannen, allemaal.

Omdat het kan.

zeg maar jansen | 10-11-11 | 09:59

Werd ook tijd ook. Het omdraaien van de slachtofferrollen was iedereen zat.

DjuToch | 10-11-11 | 09:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken