
Je bent een wereldsuperpower of je bent het niet. De situatie met
ontsnapte wilde dieren in het Amerikaanse Zanesville, Ohio is onder controle. Op zijn Amerikaans zeg maar: alle 48 morsdood. Leeuwen, wolven, grizzlyberen, bavianen, cheetahs, tijgers en zelfs een megazeldzame Bengaalse tijger (populatie:
2500, nu niet meer) kregen allemaal een kogel tussen de ogen. Zodat de Ohioanen weer veilig over straat naar de Wallmart kunnen.
PANG!
Reaguursels
Inloggen"Tin soldiers and Nixon coming,
We're finally on our own.
This summer I hear the drumming
Four dead in Ohio."
(Neil Young - Ohio)
@Goldway | 20-10-11 | 17:38
Natuurlijk kan ik me situaties indenken (zo'n beest stormt op je af, loopt door bebouwde kom etc. etc.) dat het op het laatste moment aankomt, en ja, dan kiest de mens voor zichzelf. Maar gezien de beelden (heb niet alle gezien) was daar geen sprake van bij álle 48. Bij lange na niet zelfs. Als we als mens dan toch zo goed zijn om die beesten in een hokje te proppen inclusief de zeldzame modelletjes, dan lijkt het mij niet anders dan dat je in ieder geval allé moeite doet om die beesten te sparen in een situatie als deze? En dat is niet wat ik uit de verhalen en beelden kan opmaken. Vind ik verwerpelijk. Maar goed, begint ermee dat die exotische dieren uit hun omgeving zijn gehaald en vervolgens in een (particuliere) diertuin zijn gepleurd zodat we er naar kunnen kijken. Leuk man. Krijg je dit soort situaties. Oh wacht, ik dwaal af.
vraagstaart | 20-10-11 | 11:42
Ik zou maar even effectief preventief aanvallen (laten). (Op)geruimd staat netjes.
Maar dat was je al van plan natuurlijk, jou kennende.
Bengaalse tijgers zijn echt zeldzaam
Amerikanen daarentegen niet
Jammer dat ze niet te redden waren.
Maffe eikel die ze los liet
Goldway | 20-10-11 | 18:38
Correctie: een gevaarlijk = een gevaar
@GormSuil | 20-10-11 | 18:07
Om nog makkelijker voor u te maken, bij deze een voorbeeld: Je hoort af en toe van die onzekere mensen zeggen "ik schaam me om mens te zijn", dit is vooral een voorbeeld hoe een mens zijn eigen soort begint te haten, het klinkt slechts paar onschuldige woorden om zich op te luchten, maar helaas, het begint altijd ongeveer met deze woorden, en dit is op langere termijn ernstig, dus zo begint men zichzelf en zijn/haar medemens te haten.
Ten eerste, op langere termijn vormen zo'n onzekere figuurtjes een gevaarlijk voor de samenleving, tikkende tijdbom, want ze haten zichzelf als mens, dus ze haten alles wat met de mensheid te maken heeft, en dit is zeer zorgelijk.
Ten tweede, zo'n mens vormt ook gevaar voor zichzelf, want als men zichzelf als mens zo verschrikkelijk vindt, dan is er sprake van ernstige psychische problemen.
Conclusie, dit soort mensen, hebben onze hulp nodig, en moeten ze in een inrichting opgenomen worden.
hey Mr Goldway, volgens welk concept of methode of wat dan ook ben jij in staat leven met elkaar te vergelijken dan? Ik lees iets over beschaving maar dat is wat beperkt niet? Ik ben echt geinteresseerd want ik kom er zelf niet goed uit om menselijk leven BIJ VOORBAAT voorop te zetten. Puur objectief gezien dan heh!
dieren zijn niet ontsnapt maar vrijgelaten... het feit dat ze allemaal nog redelijk dicht in de buurt van de mini-zoo waren tegen de tijd dat zij werden afgeknald, zegt genoeg over hun overlevingsdrang. Ben allang blij als ze de laatste uren van hun leven niet tegen een goor hek aan hebben hoeven schuren en in hun eigen stink hebben hoeven slapen.
ben een major wilde dieren fan, en vind dat sommige mensen zich hadden mogen opofferen om deze dieren te redden, maar de dieren waren kansloos gebleven. Omdat die stomme yank de gelegenheid heeft gekregen om ze te mogen houden en fokken.
er zijn juist maar weinig staten in de US waar het houden van grote exotische dieren verboden is (op kleine schaal), kan alleen maar hopen dat dit de aanzet is een compleet verbod in te voeren. Dan krijgen de bonafide opvangcentra tenminste ook eens lucht...
zo...
@pfffft! | 20-10-11 | 17:03
Dan bij deze, wil ik u graag adviseren, om zich bij een psychiater te laten aanmelden. Sterkte toegewenst.
@Jaccoes | 20-10-11 | 15:27
In dat soort situaties, elk seconde telt, dus om tijd(dus mensenlevens) te besparen, moet je super snel handelen, en dat kan vooral als je daadkracht toont, niet iedereen loopt daar met een verdovingsgeweer rond, dus helaas moesten ze doodgeschoten worden.
@ Goldway
Ja, ik vindt een dier soms belangrijker dan de mens. Erg he. Er zitten nl exemplaren bij die ik liever kwijt dan rijk zou zijn.
Ik word helemaal gek van dat klakkeloze, automatische anti-Amerikanisme. Als het nou nog op Joop gebeurde oké, maar hier...
p.s.
Die eigenaar is de grootste eikel. Waarschuw eerst de SPCA en jas dan een kogel door je harses.
Eikels.
@Goldway | 20-10-11 | 15:07
Hoezo wel een paar dieren, maar geen 48? Moet je me echt even uitleggen... (wat betreft je opmerking over dat verdovingsgeweer?
Iemand al iets gezegd over een verdovingsgeweer? ^$^#$& Wat is er aller.... mis met die lui!? Raakt overigens kant noch wal om nu hier de VS te gaan affakkelen, maar wat is dat om gelijk al die beesten te gaan afknallen? Lijkt me dat ze vast wel verdovingspijltjes hebben en ook wel een dierentuin op dat continent waar ze terecht kunnen.
@ Broeder | 20-10-11 | 14:45 |
Nee, laat dan je kind opgevreten worden door een tijger hé?!!! omdat je een tijger lief vindt!!! tja..
Hoe belachelijk zijn sommige mensen, vooral linkse zogenaamde "dierenvrienden" zijn de weg helemaal kwijt, ze vinden het leven van een dier nog belangrijker dan een mens.
Deze gevaarlijke wilde dieren zijn ontsnapt, en vormen dus directe gevaar voor de bewoners, en het gaat niet om paar roofdieren, maar om tientallen, dan wordt ontzettend lastig om de bewoners te beschermen, dan moet je deze gevaarlijke beesten gewoon doodschieten, het kon niet anders.
Verdovingsgeweer is ook mogelijk zou je zeggen, maar tientallen roofdieren kan je niet zomaar snel uitschakelen door een verdovingsgeweer, misschien paar wel, maar de rest moest gewoon doodgeschoten worden, dit om de veiligheid van de mensen te garanderen.
En het leven van een beschaafd mens, is vele malen belangrijker dan het leven van een dier, dit is een feit, en als je anders vindt, dan ben je echt de weg helemaal kwijt, want je bent uiteindelijk ook een mens, dus je moet voor je eigen soort kiezen, dat doen zelfs de dieren ook.
Als je het leven van een dier belangrijker dan het leven van een beschaafde mens vindt, dan ben je voor de mensen net zo gevaarlijk als die roofdieren, want als je een mensenleven niet belangrijker vindt, dan klopt er iets niet in je innerlijkheid als mens.
@Tonnie Keilbout | 20-10-11 | 12:45
"Hun cultuur" is inmiddels wel overgenomen door alle Westerse landen. En het leitmotief daarin is niet zozeer lenen als wel hard werken, eigen verantwoordelijkheid, en vrijheid van meningsuiting. Beetje droevig dat je afgeeft op iets wat je blijkbaar niet kent en snapt. Iets wat bovendien een halve eeuw lang de motor van de wereld is geweest.
@dlyslextis | 20-10-11 | 12:56
Behalve die 1% dan toch. Die lui hebben het mooi voor mekaar.
@Armageddon | 20-10-11 | 13:08
Een kenmerk van een grapje is dat er humor in zit. Probeer het nog eens.
@ de betaalautomaat | 20-10-11 | 14:17
Rijk(er) worden door hard en slim te werken is de American dream. Dat wil nog niet zeggen dat het iedereen lukt, maar iedereen mag en kan dat wel proberen. Niks mis met dat concept.
@ allemaal: probeer te lezen wat werd geschreven voor je reageert. Amerika is nog steeds een land van mogelijkheden en er is dan ook niks mis met het geloven in de Amerikaanse droom.
Broeder | 20-10-11 | 14:45 | + 0
Sorry broeder maar dieren kennen geen tragiek.
Wat is dat met sommige eigenmoordenaars dat ze hun omgeving meetrekken in de ellende? Dit is zo ontzettend triest om te zien...
En al die "USA" experts (lees droeftoeters) hoeveel Amerikanen kennen jullie persoonlijk?
Tragisch voor de dieren.
Ik werk toevallig nog geen 100 kkmm van zanesville, in Columbus.. Er is wel degelijk geprobeerd een aantal van de wilde dieren eers met verdovings middelen uit te schakelen, alleen werkt dat niet zo goed als de meeste actiefilms je doen geloven. En als een hongerige tiiger op me af komt, en de tranq niet werkt, geloof mij maar, ik schiet wel hoor..
Er zijn maar een paar staten in de VS waar dit soort prive dierenparkjes toegestaan worden, en OH is er een van.
Tja dom van die dierentuin bewakers, maar dit soort killers op straat? Moet er niet aan denken, ze zijn dom die amerikanen, maar nu wat plus kudo's, geen risico, afschieten die handel.
En ohja alle dierentuinen in de wereld horen opgedoekt te worden en soieso geen dieren vangen voor dit soort gevangenissen niet goed Bah
sitzkrieg | 20-10-11 | 12:24
Dat noemen ze realistisch, kan je van de Amerikanen niet zeggen. Als je als volk en masse gelooft dat je allemaal in het allergrootste huis met het allerlekkerste wijf het beste leven van iedereen kan krijgen kan je niet echt gevoel voor realiteit verweten worden, toch?
Waar haal je even snel zoveel verdovingsgeweren en getrained personeel vandaan? Het is geen safaripark.
Ze mogen van geluk spreken dat er zoveel wapens voorhanden waren. In pakkumbeet Zoetermeer zou de plaatselijke wijkhulpagent machteloos toekijen hoe een grizzlybeer een kind opvreet.
Hoe fucking moeilijk is het om eerst het filmpje te kijken en het verhaal van die (geëmotioneerde) expert aan te horen voordat er weer van die anti-Amerikaanse (Pavlov)reacties neergeplempt worden?
Die dieren zijn afgeschoten zodat dit soort mensen gewoon weer naar de Wallmarkt kunnen:
www.peopleofwalmart.com/photos
Walgelijke actie, en ik hoop dat ze er nog lang over te horen krijgen.
In Nederland waren er huisvrouwen met plakken vlees op af gerend. Toch zielig dat soort diertjes?
Good riddens. Wilde beesten zijn wilde beesten.
Het is wel weer duidelijk. De beste stuurlui zitten op GS.
Nee, ze hadden die beesten lekker vrij moeten laten rondlopen. En onschuldige kinderen op laten vreten.
Lekkere kortzichtige reacties ook.
Sneu voor die beestjes, dat wel natuurlijk. Maar lach me wel kreupel met die goedgelovige zieltjes hier, die ervan overtuigd zijn dat deze katachtigen, door in gevangenschap te leven en gevoederd te worden door mensen, plots tamme huisdieren geworden zijn, die je daarbij nog kan lokken met een plakje vlees om ze daarna te omarmen en er vredig mee terug naar hun privétuintje te wandelen. Een tam huisdier is nog niet eens 100% te vertrouwen, laat staan een paar honderd kilogram opgehitst/in het nauw gedreven wild vlees.
lekker simpel: knallen. ... de laatste keer dat de eigenaar zijn hersens gebruikte was als loodvanger. Sick, just sick. ... enfin, ze waren hier 200 jaar geleden al niet welkom, ze zijn het nog steeds niet.
De vraag blijft... waarom? Waarom heeft de eigenaar zelfmoord gepleegd? Waarom heeft hij de dieren losgelaten? Waarom kon dit niet anders? Waarom zo afknallen? Vragen, vragen, vragen...
ik ben benieuwd wat ze met het vlees en de huiden gaan doen.
@sitzkrieg | 20-10-11 | 12:28 Ik maakte een grapje. Stumper.
Tsja, Alle 48 dood lijkt me een beetje overdreven. Dit klinkt meer als een safari-feestje voor de lokale gunclub.
Niet zo zeuren jongens, verdovingsgeweren zijn niet cool!
Sowieso toestaan dat iemand zulke dieren houdt is misdadig!
Amerikanen tonen tenminste daadkracht, Europeanen zijn helaas verpaupert en slap geworden.
Maar, maar, wacht even hé, geen huilie huilie doen als je dit leest, ik bedoel natuurlijk daadkracht tonen is leuk, maar wel in dit geval was ook een andere goed oplossing mogelijk, namelijk een verdovingsgeweer.
Maar, ja ja, nogmaals maar, want of ik dit nou zo erg zou vinden, nee, natuurlijk niet, er zijn in het leven veel ergere dingen, er sterven dagelijks heel veel mensen door geweld, dus graag eerst zich druk maken over mensenrechten, en daarna praten we verder.
Wat zijn die yanks toch eikels, als ze maar op iemand of iets kunnen schieten, elders en anders maar in eigen land.
@sitzkrieg | 20-10-11 | 12:24
Ze maken idd wat van hun leven. Vooral schulden.
breakingnews | 20-10-11 | 12:41
je hebt helemaal gelijk.
Die Amerikanen hadden gewoon een kopje thee moeten gaan drinken met die dieren. Met een beetje subsidie hier en wat uitkeringen daar worden ze vanzelf wel tam.
Ik begrijp dat verdoven erg lastig is in zo'n situatie. 'S nachts 40 politieagenten uitrusten met verdovingsgeweren die ze nog nooit gebruikt hebben is een moeilijk verhaal. Ook zijn sommige dieren blijkbaar lastig te verdoven, zeker als ze opgewonden zijn. Het lijkt me alleen wel dat ze iets beter hun best hadden kunnen doen, ook qua dosering. Als het alternatief doodschieten is, gebruik je toch een veelvoud van de normale dosering? Met een olifantendosering kun je zo'n tijger wel stilkrijgen denk ik. Kans dat ie doodgaat oke, maar anders moet je m sowieso afknallen.
Stompzinnig tuig die Amerikanen.
Geniet jij maar lekker van je middelmatigheid en je kleine huurhuisje, en laat het aan de slimme en/of hardwerkende Amerikanen over om echt wat van hun leven te maken.
sitzkrieg | 20-10-11 | 12:24 |
'Echt wat van je leven maken' is iets heel anders dan leven op eindeloos krediet, waardoor het lijkt alsof je iets van je leven hebt gemaakt. En dat is precies het fundament van de door jou bewonderde Amerikaanse samenleving. Hun cultuur is volkomen achterlijk en nu het krediet eindig blijkt komen ze daar zelf ook achter.
Bubba | 20-10-11 | 12:42
De eigenaar heeft ze vrijgelaten en daarna zelfmoord gepleegd. Let eens een beetje op het nieuws aub
Ach wat. Ik heb net ook een aantal spinnen genadeloos overgeleverd aan de loop van mijn stofzuiger.
vraagstaart | 20-10-11 | 11:27
Mietje.
Is trouwens bekend hoe die dieren sowieso vrij gekomen zijn? Ontsnapt of door activisten? Als dat laatste, geef je wel een goed signaal af naar die gasten.. "Als je ze vrijlaat, knallen we ze af". Dat dan weer wel.
ZDEV | 20-10-11 | 12:40
Ook jij gaat hier de fout in, want wat zou de enige humane en ook alleszins redelijke reactie op zoiets zijn? DIALOOG!!
Maar dat is waar we zo vaak aan voorbij lopen hier, er moet weer geschoten worden en alles.
Kweenie hoor.
Hoe zou jij reageren als er een horde tijgers en beren op je af stormde?
Ga je dan hopen dat dat tranquillizer pijltje snel genoeg zijn werk doet?
Ik had ook geschoten, zonder aarzeling. Kan jij er wat aan doen dat een idioot alle hekken open zet?
Santpoort-Noord | 20-10-11 | 12:34
Check even de link van Armageddon | 20-10-11 | 12:22
zo fucking tyfus standaard amerikaans is het niet hoor. Wij doen het ook in Leiderdorp. Met een damhert welteverstaan. Omdat die misschien een auto kon beschadigen.
Maar ja, dat is ook zo fucking tyfus standaard leiderdorps met een dikke faunabeheerder kneus met een gun.
Vreeselyck. Ze hadden die arme dieren net zo eenvoudig wat zout op hun staart kunnen strooien.
Ik word echt misselijk van dit soort beelden maar kijk wel even deze beelden volledig waarin expertje zegt waarom het zo lastig is:
www.youtube.com/watch?feature=player_d...
Ik begrijp het wel maar het is zo fcking tyfus standaard amerikaans met een dikke sherrif en kneuzen met guns. Niemand heeft ook maar een poging gedaan volgens mij..
We schreeuwen altijd wel Marianne doe er wat aan maar nu zijn we wel allemaal stil.
Nu heb je als supermacht de mogelijkheid raketten al dan niet met nucleaire lading OVERAL ter wereld neer te laten regenen. Je hebt de mogelijkheid geweren te maken die van duizenden meters afstand de vijand tussen de ogen kunnen schieten. Je hebt de mogelijkheid onbemande vliegtuigen tot ver achter de vijandelijke linies te laten opereren maar klaarblijkelijk ben je niet in staat een super net gun te ontwikkelen die dit soort wild kan inpakken waarna er van dichterbij gericht geschoten kan worden met verdovingspijlen.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
Maar ja, shoot to kill is makkelijker. Overigens is de uitleg van de dierentuin directeur wel aannemelijk. Een dierenarts kan met zulke gevaarlijke dieren niet van dichtbij kijken of die levensgevaarlijke dieren ook echt slapen. En teveel verdoving leidt ook weer tot de dood van die dieren.
Armageddon | 20-10-11 | 12:22
Tja daar sta je dan met je Amerika bashen. Dipshit.
Wreed!
Amerikanen zijn alleen al dom omdat het grootste deel nog steeds in de "American Dream" gelooft.
Superior Bastard | 20-10-11 | 12:11
Geniet jij maar lekker van je middelmatigheid en je kleine huurhuisje, en laat het aan de slimme en/of hardwerkende Amerikanen over om echt wat van hun leven te maken.
breakingnews | 20-10-11 | 12:20
Misschien moet ik toch wat terugkomen op mijn post van zojuist, nu ik jouw post nog eens lees. Agressie is inderdaad het laatste wat je in een bengaalse tijger of een grizzly tegenkomt. Vaak zijn het alleszins redelijke beesten en valt er goed mee te praten, en is er in overleg tot een oplossing te komen. Ze geven daar alle tijd en ruimte voor.
*gaat weer verder naar Ice Age kijken*
Ondanks dat ik dit geen fraaie oplossing vind, vermoed ik dat er geen andere keuze was. De eigenaar van het privé dierentuintje was dood en welke dierentuin kon deze dieren wel herbergen? Ik denk dat hier wel aan gedacht is. Kan me een dierentuin in Genk (B) herinneren die door geldgebrek de leeuwen voerde met antilopen. Die dierentuin was ook een aflopende zaak.
Hier doen we het ook blijkbaar: www.westonline.nl/nieuws/hert-afgescho...
Taaie-Neuskoek | 20-10-11 | 12:17
Ja, uit een prive-dierentuin van iemand die al een paar keer veroordeeld was wegens verwaarlozing/ondervoeding e.d.
Dus ja, die zullen wel honger hebben gehad. En misschien wel niet hebben willen wachten op een biefstukje met slaapmiddel, maar meer voor fastfood gegaan zijn.
Taaie-Neuskoek | 20-10-11 | 12:17 |
OMG, je krijgt het wilde niet uit een tijger van ruim 300 kilo die al een tijdje geen eten heeft gehad. Stap jij voor de grap eens in de leeuwenkooi, kijk dan eens hoe tam die katjes zijn.
Dead? Nope, Chuck Testa.
Het waren beesten van een privé dierentuin, dus het waren GEEN WILDE beesten, maar beesten die al hun hele leven van iemand afhankelijk waren.
Hoe moeilijk is het op een paar trucks met vlees neer te zetten en die beesten daar in te lokken?
Als het dieren uit het wild waren, a lá, daar heb je het risico dat ze ook kleuters als voorgerecht zien, maar in dierentuindieren zit toch een beetje een ander risico?
En vlees + slaapmiddel had ook vast wel kunnen werken. Echt een diep trieste situatie, ze hadden in ieder geval kunnen proberen de meest tamme beesten te redden. Ik geloof er geen zak van dat die allemaal zo agressief en wild zijn als men beweerd...
ontlullen | 20-10-11 | 12:12
Waarom bewijst dat dit?
Wat zijn we er allemaal weer snel bij om te oordelen. De meeste van ons waren daar aanwezig heb ik het idee en weten precies hoe de vork in de steel zit.
Als die beesten ONNODIG zijn afgeschoten en ook verdoofd hadden kunnen worden vind ook ik het natuurlijk een diep trieste zaak. Maar ik heb geen idee van de situatie, hoe dichtbevolkt het gebied was, in hoeverre het überhaupt mogelijk was om ze te verdoven, in hoeverre dit veiligheidsrisico's voor hulpverleners/burgers met zich mee had gebracht etc. Ik ga er van uit dat daar wel experts rond liepen met een groot (dierenliefhebbend )hart die dit allemaal in overweging hebben genomen, maar tot de conclusie zijn gekomen dat dit de (meest) juiste oplossing was. Maar nee hoor, het zijn Amerikanen, dus dat is pertinent onmogelijk dat zulk soort personen rondliepen als ik het gezwets hierboven mag geloven.
Kijk jongens! Een redneck! Freddie Stobart | 20-10-11 | 12:12
Okee, we kunnen Zanesville omdopen tot Insanesville. Lijkt me wel passend.
vraagstaart | 20-10-11 | 12:09
Nee daar heb je een punt. Ik snap wat dat betreft ook niet dat er geen mammoet tussenliep.
Serieus, de grap is dat ik dat nog geeneens bedoelde. De mensen die dat zeggen zijn nog niet eens dom omdat ze zouden denken dat die samen gezellig op pad zouden kunnen, maar omdat ze op die foto hierboven baseren, dat die hele groep in deze slagorde bij elkaar liep. Niet dat ze daar misschien achteraf (toen de pers erbij durfde te komen) zo neergelegd zijn.
Anyway, ik ga een bereklauw saté halen.
@rara | 20-10-11 | 12:09 Dat gebeurt hier dagelijks ;-)
You cannot tranquilise an animal like this, a bear or a leopard or a tiger [at night]," Mr Hanna told ABC before the news conference.
"If you do that, the animal gets very excited, it goes and hides, and then we have [police officers] in danger of losing their life, and other people
Daar. Er was geen keuze. Tragisch maar het is niet anders en nu stoppen met dat infantiele amerikabashen.
Tiemen kom er maar in
De politie moest met handguns vanaf 15 feet (ca 4 meter) afstand schieten.
Dit bewijst maar weer eens dat die VS agenten zelfoverschattende maloten zijn die meer kapot maken dan ons lief is.
Ik dacht dat het huftermanifest hier zo goed onthaald werd. Valt een beetje tegen dat men dan wel valt over kapodt geknalde biefstuk, wellicht limited edition, maar toch.
Hier word ik dus godverdegodver niet vrolijk van!!!!
Prima gedaan van die sheriff. Moet in korte tijd beslissen, De beesten de volgende dag door de stad laten lopen is geen optie. De sheriff is er om zijn inwoners te beschermen. 20 Leeuwen, 8 beren en 18 tijgers. Die je ook nog even moet vinden. Wat als dat door bijv. Amsterdam zou lopen? Actie is geboden. Dan heb je niet de luxe om met een verdovingsgeweer te gaan werken. Daar heb je specialisten voor nodig. En dierenartsen. Er staat nergens dat die sheriff het leuk vond om ze af te schieten. Uit het filmpje blijkt zelfs dat agenten dat met gevaar voor eigen leven van dichtbij moesten doen. Helden.
@vraagstaart | 20-10-11 | 12:07
Dat denkt hij toch al?
Alleen mogelijk bij die rednecks. Nog nooit van een verdovingsgeweer gehoord die mafketels daar?
Maar wel een plastic condoom om die malle hoedjes binden... tssssk...
Zonde van al die prachtige beesten of moet ik zeggen dieren?
Amerikanen zijn alleen al dom omdat het grootste deel nog steeds in de "American Dream" gelooft.
@No Mercy, bit German | 20-10-11 | 11:18
Het was een privé collectie. dus het had werkelijk helemaal geen nut.
@eerstneukendanpraten | 20-10-11 | 11:55
Die durft dat alleen bij katten en kleine hondjes.
Ah duidelijkheid! "Er is geprobeerd ze te verdoven, maar nadat een dierenarts aangevallen werd door de tijger waar ze een pijltje op schoot werd besloten ze te doden.
De eigenaar is de afgelopen jaren ontelbare malen voor het gerecht gedaagd wegens verwaarlozing; kooien die niet deugden; wreedheid, etc. Zijn huis was erg goor en vol.
Er is afgelopen januari een wet aangenomen daar die het houden van exotische dieren verbiedt. Men vermoedt dat de man daarom zelfmoord pleegde en de dieren vrij liet."
@vraagstaart | 20-10-11 | 12:07
Als hij denkt dat hij Jezus is dan moeten wij hem toch aan het kruis nagelen?
@breakingnews | 20-10-11 | 12:06 Alsof een tijger, een grizzly en een baviaan niet samen gezellig op pad zouden kunnen? Je kunt wel zien dat jij nog nooit een Disney-film hebt bekeken.
d
Even voor de verdovings-kneusjes hierboven:
Er liepen bijna 50 fucking tijgers, leeuwen en andere gevaarlijke beesten los door de stad!
Hoe lang denk je dat het duurt om voor IEDERE agent/swat-team een verdovings-geweer te regelen (dat dit dan nog zonder problemen zal werken)??
de gouwe gast | 20-10-11 | 11:12
Dan blijven ze leven :)
Zuyderling | 20-10-11 | 12:00 |
Kinderen worden niet met uitrsterven bedreigt, tijgers wel!
Tjsa... wat moet je anders. Verdoven, dat is in een dierentuin al moeilijk en werk van een specialist... Dit was ben ik bang de enige oplossing in een noodsituatie.
Had iemand al gemeld dat het vandaag dierenparkdag is?
@Che_cuevara | 20-10-11 | 12:05 Hij is niet zo van de stille tochten, meer van de keiharde muziek.
En bovendien vrees ik dat we te maken gaan krijgen met een miraculeuze wederopstanding. Gaat-ie nog denken dat hij jezus is ook.
6 beesten zijn gevangen, en 1 aap is nog zoek. Beesten liepen in het donker door de stad-helpt ook niet echt als je ze wil verdoven.
Gaat deze wereld nog eens kapot aan mensen die maar wat roepen en reageren zonder te weten waarop?
Waarom kijkt de helft van de mensen niet gewoon even dat filmpje waarin de directeur van een nabijgelegen dierentuin, die het fucking erg vind dat dit gebeurt is, uitlegt waarom je die beesten niet goed kunt verdoven in zo'n tijd.
En als er wel allerlei maatregelen moeten worden afgewacht, en er worden in de tussentijd 3 kinderen uit zo'n plaatsje verorbert door Ms. Lion, wat roept dan iedereen hier weer?
De mensen die iets reageren met de vraag waarom die beesten bij elkaar liggen en of er soms met een machinegeweer op een groep is ingeschoten, hebben me tenminste nog aan het lachen gemaakt. Zij weten ook niet wat ze zeggen, maar zijn ook zo ongelooflijk dom dat het humoristisch wordt.
Korreltje Zout | 20-10-11 | 11:55 |
Joh!
@vraagstaart | 20-10-11 | 12:02
We zullen hem missen.
Is er nog een stille tocht gepland?
overigens kun je ook vraagtekens plaatsen bij de juiste berichtgeving over het aantal levende bengaalse tijgers in deze wereld als één persoon er al 12 weet te kweken. misschien dat sommige organisaties nogal baat hebben bij verkeerde cijfers?
@hotnot | 20-10-11 | 11:29
En toch kan het.
www.youtube.com/watch?feature=player_d...
Waarom is dit erg?
@Che_cuevara | 20-10-11 | 11:59 Bovenaan op de foto, dat groepje dat apart ligt? Daarvan de meest linkse. Uiteraard.
ik begrijp dat er heel wat mensen op hun achterste poten staan bij het zien van zoveel dode knuffels op de grond. maar ik vrees dat dit de enige manier was. of hadden ze ze eerst moeten verdoven en daarna laten inslapen?
Overigens hebben ze volgens het youtube filmpje dus wel degelijk geprobeerd een aantal beesten te verdoven.
Bizar dat privepersonen wilde dieren morgen houden. Deze beesten horen in de natuur of in een dierentuin.
@necrosis | 20-10-11 | 11:31
Klopt, en hun pensioen is nog belabberder dan het onze.
Dit vind ik heel erg...
Wat een verspilling van zulke mooie dieren...
Ja, en dan was er zo'n redneck doodgebeten. So what? Daar zijn er genoeg van. Van die tijgers niet! 8-)
Ohio is te druk bevolkt om een risico te nemen. Er wonen (aldus Wiki) 25.000 mensen in Zanesville. Je bent gek als je daar een tijger laat rondlopen tot je fatsoenlijke verdovingsmiddelen hebt. Als er een kind was aangevallen riep hier iedereen "ja, stomme Amerikanen, ze hebben toch allemaal guns?" en nu is het "boehoe, arme dieren". Het probleem zit in de gevangenschap en alle leed vandien, als ze ontsnappen moet je keihard de trekker overhalen.
@vraagstaart | 20-10-11 | 11:27
En vindt dierenpoes dat zomaar goed?
Waarom zijn die dieren zo dicht bij elkaar gaan staan?
Zo wordt het toch wel heel erg makkelijk voor zo'n Amerikaanse donut etende eenstreper om die beestjes dood te schieten.
Hadden ze niet beter heel hard weg kunnen rennen en zich achter een boom of rots kunnen verschuilen?
@necrosis | 20-10-11 | 11:26
Ja, nog één aap.
Waar zit Bakito trouwens?
Ter referentie inval Bagdad.
De militairen daar hebben toen der tijds een enorme operatie opgezet om de dieren te redden. de muren van de dierentuin waren geraakt door mortiervuur waardoor er ook dieren losbraken. maar die konden ze wel levend te pakken krijgen en prehistorisch de muren gerepareerd vervolgens heeft een unit 24/7 voor de dieren gezorgd
Zo kan het ook !
eerstneukendanpraten | 20-10-11 | 11:54 |
Niet grappig......(Carnivoortje van me x)
om van te kotsen
Tsja de Epic soldier kan niet overal tegelijk zijn.
Where's the honour?
Voor alle mensen die niet het nieuws bericht hebben gelezen:
Een hele roedel pislinke dieren ontsnapt, en jullie willen dus met verdovingsgeweren die een bereik van een drol hebben die beesten verdoven. Een beetje te weinig en ze eten je arm op, en iets teveel en ze leggen alsnog het loodje.
Veel succes, als ik tientallen tijgers moest verdoven en vangen had ik ook de shotgun afgestoft.
J.T | 20-10-11 | 11:54
Dan zijn er nogal uiteenlopende dosis nodig en dat is wellicht lastig als je niet weet welk beest er nu weer aan zal komen...
Wat hadden ze dan moeten doen? Rustig wachten tot die beesten overal verspreid zijn? Verdovingsgeweer is te gevaarlijk. Dit was de enige harde oplossing.
Jos Brinkie | 20-10-11 | 11:45
Of the Aninmal Whisperer van NGC?
@ irma zonderboezem | 20-10-11 | 11:45
Ontsnapte zeldzame dieren zonder verdoving doodknallen is niet hetzelfde als vlees eten. En een Bengaalse tijger (populatie 2500) is niet hetzelfde als een kip (alleen al 100.000.000 in NL).
"Hoe fucking moeilijk kan het zijn om die beesten gewoon te vangen?"
Nietvoordekat | 20-10-11 | 11:45
Behoorlijk moeilijk blijkbaar.
Voor 2 koeien (!) hadden ze in Nederland vele uren nodig en uiteindelijk moesten ze er alsnog 1 afschieten.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerke...
Misselijkmakend.
Waarom konden ze godverdomme niet even verdoving darts gebruiken en die beesten overbrengen naar dierentuinen ? waarom moet het allemaal zo nodig dood.
irma zonderboezem | 20-10-11 | 11:51
Net zo min te vreten die laatste als de Linda McCartny burger...
Wat een m#@herf#(ker$, happy trigger brainless Americans !
Achja in Ohio schieten ze ook ongewapende studenten dood dusja ... Inteelt viert daar hoogtij in sommige gebieden. Had een zooi verdovings geweren gehaald dan had je minimaal de helft nog kunnen redden ...
Ja, ja, Amerika, hét voorbeeld voor de wereld. Althans, zo zien ze dat in hun alles overheersende arrogantie zelf. Jammer dat realiteit en zelfbeeld niet helemaal overeen komen... zieke samenleving. Foto vind ik illustratief voor het (morele en financiele) failliet van dat land.
@sjaakdeslinksesul | 20-10-11 | 11:34
De bevolking van My Lai?
Als Klaatu dit ziet wordt de aarde alsnog vernietigd!
@vraagstaart | 20-10-11 | 11:42
Netjes in het bos uitzetten en de muren en hek inspuiten met snake repellent.
En weer is de wereld een stukje "veiliger"
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:32
Ow maar de agenten zijn ook niet de schuldigen. Het is zoals altijd de schuld van de regelgevers waar altijd onschuldige mensen (en dit geval dieren) de dupe van zijn.
vraagstaart | 20-10-11 | 11:47 |
HHMmmm jij gaat friet eten... een delicatesse als je het mij vraagt, niks zo lekker als friet met een klodder mayo.... neem er een tofuburger bij:-)
Ach, Amerikanen zijn zieke schietgrage mensen. Leuk voor de revolverhelden dat er eindelijk iets te paffen was.
Ik moet er wel van kotsen als ik dat slaCHTveld zie.
@Michael Moore zei het al: angst regeert in de USA.
Angst voor de indiaan, wilde dieren, homos, negers, softdrugs, antrax, en natuurlijk Marilyn Manson.
Korreltje Zout | 20-10-11 | 11:23
Ik weet niet precies wat je met die opmerking denkt te bewijzen, maar angst voor een zootje gevaarlijke dieren lijkt me zeer verstandig.
En voor angst voor homo's (aids), negers (criminaliteit&aids), softdrugs (psychoten)en antrax (dood) lijkt me heel wat te zeggen. Indianen zijn tegenwoordig niet zo gevaarlijk meer. En deze dieren nu ook niet.
Overigens -1 voor het volgen van Michael Moore.
één zieke wereld waarin we leven! Nu moeten er weer van die beesten gevangen worden over de hele wereld om ze tentoontestellen voor de mensheid! Wat een ziekte die er heerst. en idd nu kunnen de amerikaansies weer rustig gaan winkelen en vreten inslaan. RIP beessies!
@de gouwe gast | 20-10-11 | 11:12
Dat viel onder de narcotica wetgeving.
In Afrika en Azie worden over het algemeen deze beesten wel verdoofd. Alleen in levensbedreigende situaties worden ze doodgeschoten, dus als ze in de straten van een dorp/stad lopen.
Maar in tegenstelling tot de standaard verdovende middelen die de amerikanen voor een bobcat of ander klein wild hebben, hebben de Afrikanen en Aziaten het echte spul.
Vraag me af hoe ver die beesten van de bewoonde wereld waren. Moelijk verhaal maar het leven van een mens is meer waard dan van een beest.
@Nietvoordekat | 20-10-11 | 11:45
Moeilijk dus. Of heb je niet geluisterd naar het filmpje?
@irma zonderboezem | 20-10-11 | 11:45 Ik ga vanmiddag toch voor een patatje met een berenklauw. Gewoon, omdat het kan.
sitzkrieg | 20-10-11 | 11:38
Ik heb anders niet gehoord dat Patty Brard was beschoten...
Is het niet zo dat Amerikanen eigenlijk ontsnapte Europeanen zijn die daar een gevaar vormen voor de lokale bevolking?
-weggejorist-
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:36
We zijn hier allemaal veganist!dus we mogen ze tekeer gaan tegen die tijgerknallende Yanks. Niemand hier eet vanavond een bieflapje of een gehaktbal. Alle dieren ijn voor ons gelijk, net als alle mensen!
Dit is gewoon triest. Hoe fucking moeilijk kan het zijn om die beesten gewoon te vangen?
P.s. Waarom hebben ze niet gewoon Chuck Norris gebeld?
Die legt ze netjes aan de riem, en kunnen ze naar de dierentuin.
@vraagstaart | 20-10-11 | 11:42
Ausra-dieren.
Jammer dat er niet meer pogingen zijn gedaan ze te verdoven.
Kijk dat krijg je er nou van als je persé Animal Cops wil hebben.
Wat een Beesten die Politie daar...
Zoo tycoon 5 "escape of the animals".
The sims 3 uitbreidingspakket "kill the wilds"
Nieuwe Mo; Dit is niet mijn grizzly vriend.
Centurion28 | 20-10-11 | 11:17
Jij bent echt dom he ? Te dom zelfs om te trollen.
Is het vlees te koop? Buitenkansje om eens lekker tijger te eten! mjammie .. ..
Vraagje. Ik heb een nest cobra's in mijn tuin. 5 stuks en dat is exclusief mama cobra, die we Patricia hebben genoemd for obvious reasons.
Wat doen we ermee? Doodmaken? Proberen te vangen en levend buiten de muren van het huis brengen? Laten zitten in de hoop dat ze ons laten zitten?
In Belgie zijn er ook talloze prive-minidierentuinen met bedreigde dieren, tokkiemalloten met een tijger of een luipaard in een hok van 3x3 meter. Legaal. Zie desbetreffende aflevering van Jambers.
Mijn idee wat betreft de verdovingsgeweren is, dat die er nu eenmaal niet in grote hoeveelheden zijn. Het was een behoorlijke troep beesten die tegelijkertijd in een bevolkt gebied grom gingen doen, dus een redelijke noodsituatie. Om daar steeds op tijd een verdovingsgeweer op lokatie te krijgen, lijkt me niet te doen. Gewone geweren hebben ze uiteraard zat, vandaar dat ze op 'gewone' wijze zijn afgeschoten.
Overigens is het bereik van een gewoon wapen doorgaans groter dan dat van een verdovingsgeweer.
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:36
LOL... dat zou het liefst tijgers willen knuffelen en allochtonen preventief ruimen. Klootjesvolk.
Waar zijn de animalcops als je ze nodig hebt? O wacht...
Het zijn wilde dieren als in het zijn geen honden of katten maar wild zijn ze allang niet meer. Zo'n hobby meneer heeft die beestjes ongetwijfeld al vanaf het moment dat ze geboren zijn of overgekocht van een ander die ze had vanaf het moment dat ze geboren zijn. Zelfredzaam zijn ze niet en zijn mensen gewend itt wilde dieren. Verdovingsspuitje was niets mis mee geweest. Denk dat ze geen zin hadden om een thuis voor die beesten te regelen. Er zijn geloof het of niet een overvloed aan idioten dat zulke beesten thuis heeft rondlopen waardoor er teveel tijgers,leeuwen,beren zijn en er velen niet geplaatst kunnen worden als het mis gaat. Te weinig in het wild. Teveel in de tuin van Dick. Bizarre wereld.
Bizar dat iemand zulke beesten mag houden, en heel triest dat ze zo aan hun eind moesten komen.
En natuurlijk gaat het overgrote en stupide deel der reaguurders weer zeuren over Amerika en de Amerikanen.
Daarbij herrinneren ze zich niet dat nog geen week geleden één ontsnapte koe in NL gewoon de kogel kreeg.
Schiet die cops maar overhoop, en hun kinderen ook. Dat is namelijk hetzelfde ras, dus die zullen ook wel triggerhappy zijn.
/american_dream_mode
Prins Bernhard leeft nog zo te zien !!
Grenzeloze, door emotie opgewekte naïviteit hier (luister nu maar eens gewoon naar die expert op het einde van het filmpje). En een stukje onvervalste en heerlijke generaliserende Amerikanenhaat.
Als het om pluizige tijgers gaat zijn we allemaal GroenLinksers.
omg @ gruzelement en ion susai;
ende *facepalm* Wat zouden jullie ervan denken dat die kadavers daar naar een centraal punt zijn gesleept? Iets met gemakkelijker met een grijpertje in n vrachtwaggel kieperen.
Met een machine geweer, pfff, serieus? Dachten jullie dat echt?
Best kut, maar ik kan me voorstellen dat ze niet de infra structuur hebben om 48 verdoofde dieren tegelijk naar hun kooien terug te brengen. 1 voor 1 lijkt me ook geen reële optie want ik ik denk niet dat die beesten netjes blijven wachten tot ze terugkomen met hun verdovingsgeweertje, vooral niet als het allemaal op nogal korte tijd georganiseerd moet worden.
Weten jullie wie óók tegen het zomaar doodmaken van dieren was?
De beschaving moest gered worden! Ik begrijp dit wel.
gruzelement | 20-10-11 | 11:32
Not sure if trolling or just stupid...
Ik had dat een beetje gevolgd, de meeste amerikanen (althans die daar wonen) vonden het prachtig. Zoveel grote beesten om af te schieten.
Jammer dat de beesten gewoon verdwaalde huisdaren waren, en niet zo slim als de apen in rise of the planet of the apes.
@kras | 20-10-11 | 11:20
Chuck Jorrissen in dit geval !
Weet je wie ook kwaad was op schietende Amerikanen?
Ik word hier misselijker van dan alle berichten op GS van het afgelopen jaar.
Onbegrijpelijk....
@Ion Susai | 20-10-11 | 11:32
LOL! You for real?
@Jos Brinkie | 20-10-11 | 11:24
Mijn eerste reactie was van schok, maar als deze expert, deze gang van zaken goedgekeurd, ga ik er wel anders over denken. Wel zielig voor deze prachtige beesten die moeder natuur, god of mrx op de wereld heeft neergezet.
"We don't take kindly to wild animals in this town"
Wat een gehuil weer van alle PETA huggers. Kijk naar het filmpje, luister naar de expert van de nabijgelegen dierentuin, die zelf ongelofelijk sad is maar snapt dat de sherrif dit zo moest doen.
Shoot first ask later....
@gozahtje | 20-10-11 | 11:29
Ik geef die dieren ook niet de schuld.
De schuld ligt bij die ontzettende lul met zijn privé dierentuin. En bij de wetten omtrent het bezit van exotische dieren, die in Ohio blijkbaar te soepel zijn.
Maar ga niet die agenten de zwarte piet toeschuiven. Zij moeten snel en effectief handelen, in zowel het algemene als hun eigen belang.
Een beetje wachten op verdovingsgeweren of slaappillen in vlees is leuk en aardig, totdat een kind wordt doodgebeten. Dan piept iedereen wel anders.
Maar niet dat ik blij ben met de dood van zoveel prachtige beesten of zo...
er is nog 1 wolf vrij , hopelijk redt ie het tot de Canadese grens .
Wel opvallend dat die verschillende dieren "gebroederlijk" naast elkaar liggen en dus blijkbaar niet hun eigen weg zijn gegaan. Ik zie ook geen afbakening ofzo.
Ik ben niet zo'n dierengekkie, maar dit is onnodig, waarom liggen ze ook allemaal bij elkaar? Zeker met een machinegeweer op de hele groep ingeschoten? Als ze allemaal bij elkaar lopen, kun je ze misschien insluiten en verdoven? Tssssk.
Hopelijk is het een hoax.
@Warhammer | 20-10-11 | 11:28
40+ is stokoud voor zulke dieren!
Warhammer | 20-10-11 | 11:28 |
Dat ziet er wel uit als een straat... NBou je het zegt, zo tussen het winkelend publiek.
Verdoving met snelwerkende spierverslapper. Maar je kunt ook een kogel gebruiken. Verslapt de spieren nog sneller en definitiever.
Kijk nou even naar het filmpje voor je de Yanks gaat haten. Verdoven was echt geen optie volgens die dikke deur van een nabijgelegen dierentuin.
Ze kunnen beter de wet n bietje aanpassen daar in Ohio zodat niemand zo'n private-zoo kan opbouwen.
@Biff Eagleburger | 20-10-11 | 11:27
We're thinning out the numbers!
It's overpopulation. You see, we have to kill the animals, or else they'll die.
Niemand hierboven heeft het lef om op zo'n met een verdovingsgeweer neergelegd beest af te gaan. Ja, misschien de eerste keer, als het goed gaat. Maar die jager in dat filmpje weet waar die van praat. Voor de liefhebbers: lees eens wat boeken van Wilbur Smith. Toegegeven, het zijn romans, maar die man heeft wel wat research gedaan in de bush.
Wat ludiek om een aantal met uitsterven bedreigde diersoorten te gaan vergelijken met insecten of zelfs het eten van vlees...
Arme Loekie, net van zijn oude dag aan het genieten in de US of A en dan krijg je dit...
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:25
Nee dat klopt, maar dat neemt niet weg dat het dier slechts z'n dierlijke instincten volgt, dus kan ik nooit het dier de schuld geven.
En wat gaan we hier doen als er 40+ roofdieren op straat lopen? Aaien? Het is triest inderdaad, maar je kan dit gewoon niet op straat hebben rondlopen. Levensgevaarlijk, dus politie moest wel optreden wat mij betreft. Sneu voor de beestjes, maar het is niet anders.
-weggejorist-
Nou zag ik gisteravond Femke Halsema een uitspraak doen over een kunstenaar die om de kunst een schaap 5 minuten op z'n rug had gelegd , waardoor zo'n beest als dat te lang duurt dood gaat.
Onze dieren vriendin Femke vond het geen probleem,om ten gunste van de kunst een beest te vermoorden,omdat we ze ook doodmaken om te eten.
Op de een of andere manier vind ik het een wel verdedigbaar en het ander niet. Zo ook in dit geval.
Om welke reden is er geen verdovingsgeweer gebruikt?
Paniek?.. logistiek?.. kosten?.. veiligheid?
Vragen ... vragen!
Ach wat. Ik heb net ook een aantal spinnen genadeloos overgeleverd aan de loop van mijn stofzuiger.
Ze hadden ook eten neer kunnen leggen met slaapmiddel erin.
Wat een vreselijk stomme actie weer, je verwacht niet anders van een clubje Yanks maar toch.
Ze snappen helemaal niks van flora en fauna, waar wel van eigenlijk?
Tsja, die tijgers moeten natuurlijk niet denken dat ook zei leven in het land van de onbegrensde mogelijkheden.
It's coming straight for us!
/Uncle Jimbo
Volgens het filmpje is er nog één dier spoorloos....
Kudtamerikanen met hun teigurs doodschieten!
*neemt hap uit boterham bio-industriekipfilet*
Wat bezield dat soort mensen toch?! Eerst een groep mensen/dieren de dood in jagen en dan zelfmoord plegen.. Stomme idioot.
@Izbut jij verdient een permaban met zo'n oerstomme opmerking
@Korreltje Zout
Michael Moore -1
vetkleppert | 20-10-11 | 11:21 |
Dat zie ik straks wel. Ik eet in ieder geval geen leeuwen, wolven, grizzlyberen, bavianen, cheetahs, of tijgers...
Dit was niet nodig geweest. Heel treurig. Zo gaan mensen dus met dieren om. Die triest.
Als God gewild had dat alle wilde dieren niet door ons afgeschoten zouden worden, had hij geen jachtgeweren gemaakt.
@gozahtje | 20-10-11 | 11:24
Daar zijn die agenten toch niet verantwoordelijk voor?
Die zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van de burgers en van henzelf.
Prima gelukt, zou ik zeggen.
/Dieren Poes modus
Zielig hoor een paar dode knuffelbeestjes, maar in de bioindustrie enz. enz.
/Dieren Poes modus off
*Smeert eem bammetje met hertepate*
Ja, dat kunnen ze feilloos. Het neerschieten van wilde dieren...
Het scheelt enorm dat de Sherrif Mijnheer Lutser"!" al zijn aluhoedje opgezet heeft!!
youtu.be/MooEnYSFLZo?t=1m14s
Kiek em gaan op de riflebaan!
Werkelijk het meest overbodige volk/cultuur ter wereld.
6.000.000.000 mensen - 2.500 Bengaalse Tijgers.
Soms besluipt mij de gedachte dat we de verkeerde soort proberen te beschermen.
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:20
Nee hoor, had je die dieren maar niet uit hun oorspronkelijke leefomgeving moeten halen!
Art Vandelay Ultor | 20-10-11 | 11:20 |
Als ja... Nu liggen ze daar overhoop geschoten.
Waar kan ik het vlees bestellen?!
Voor alle lutsers die niet snappen waar die beesten vandaan komen:
www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-153...
Dus gewoon uit een (prive) dierentuin. Hadden ze makkelijk naar terug kunnen gaan.
Michael Moore zei het al: angst regeert in de USA.
Angst voor de indiaan, wilde dieren, homos, negers, softdrugs, antrax, en natuurlijk Marilyn Manson.
-weggejorist en opgerot-
Hun land, hun tijgers, hun kogels, hun besluit.
-
Ik zie niet in waarom wij daar zonodig boos over moeten doen....
Wel CO2 neutraal. Normaal gesproken moet je de hele wereld over om al deze dieren af te schieten.
I Lóve America! ...:(
@Superior Bastard | 20-10-11 | 11:17
Hahaha, maar PVV'ers scheren moslims over één kam.
;)
Ik vraag mij af waarom die beesten elkaar niet hebben afgemaakt toen ze vrij gelaten werden...
@Davidson | 20-10-11 | 11:21
Wat eet je vanavond?
Ongelooflijk. Verdoof die beesten dan... Ik word hier misselijk van.
Search and destroy, dat kunnen onze broeders aan de overkant wel.
Ja, en als een half versufte tijger die toch echt leek te slapen de keel van een dierenarts of politieagent had afgerukt, dan zou men roepen "ze hadden ze toch ook gewoon kapot kunnen schieten?!"
Met je verdovingsgeweertjes.
Jeez. flink aan het Chuck Norrissen daar.
Ohio! Meer dan genoeg ruimte!
Hoe komt zo'n vent aan al die beesten wtf...
Vangen, in kooitjes (of park, whatever) doen, en mensen vermaken is geen probleem. Maar ze opnieuw vangen als ze ontsnappen, wat idd wel even had kunnen duren, is teveel gevraagd.
Amerikanen:-1
Eikels die amerikanen, allemaal. Triest dit.
kut amerikanen
Dumbass Amerikanen. Naja, meer kan je ook niet van ze verwachten.
Ritueel slachten op zijn Amerikaans.
Er zou een verbod op moeten komen.
Koude rillingen, dieptriest :(
Maar de vraag blijft, Welke idioot heeft deze gast geholpen aan een vergunning etc. Om deze dieren te mogen bezitten?? En hoe zijn de dieren daar gekomen?? Mafketels..
Pfoe... ik ken nog wel een paar gevaarlijke Afrikaanse wezens waarbij ze wat mij betreft ook mogen doorpakken.
Om maar eens een humorvolle noot in dit droevige stuk te spelen.
Hier kan ik dus wel boos over worden. Kut Amerika
Walgelijk is het woord dat hier op zijn plaats is.
Netjes, dat hebben ze snel gedaan. Maar wat wil je in een land waar iedereen een wapen heeft ;)
En afknallen is het beste, wat moet je er anders mee? In de natuur is geen ruimte voor die beesten anders waren ze niet zo zeldzaam geweest...
Ja, een verdovingsgeweer, en wat dan ? Naar een dierentuin ? Wie wil dat spul hebben ? Loslaten in het wild is ook geen optie. Die dieren zijn nou eenmaal niet zelfredzaam.
Ben blij dat ik ooit een Bengaalse Tijgert in het wild heb gezien. Gaan mijn kleinkinderen waarschijnlijk niet meer meemaken.
@de gouwe gast | 20-10-11 | 11:12
Katachtigen zijn moeilijk te verdoven, heb ik ooit gelezen. Maar dat geldt dus niet voor de overige dieren.
Verdovingsgeweren zijn niet stoer genoeg, denk ik. Te weinig lawaai, te weinig bloed.
Vast weer zo'n roedel opgefokte veel te dikke rednecks die zich al "Yeeha" roepend vanuit hun pick up in een hinderlaag liggend hebben uitgeleefd.
Koppen hangen straks aan de muur en het vlees ligt in kilostukken op de BBQ.
Kudtpaupers.
Bizar en onnodig.
Ik zie de tapijtjes wel op ebay.
Jagen is hot in The States ...
*in ogen wrijft*
De wereld is wreed...
Chuck Testa ..
"en zelfs een megazeldzame Bengaalse tijger (populatie: 2500, nu niet meer)"
In het filmpje hebben ze het over 18 Bengaalse tijgers...
Only in America...
Sterf, oncreative domme Amerikaanse 'one bullet does the trick' coppers, sterf!
Jemig. Ik kan niet eens verzinnen dat ze met zo'n oplossing zouden komen.
Dat zijn mooie kleden voor de open haard.
Big deal, daar schieten ze in ieder geval raak ;-)
Wat was er godverdomme mis met een verdovingsgeweer ?
Bengaalse tijgers zijn zulke mooie beesten, zonde man.
REAGEER OOK