Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daklozen delen woede welvaart #OccupyAmsterdam

dakloosoccuy.pngAhh man de flow is nu dus het niet meer te stoppen hè? Zelfs Litouwen doet mee. Nee serieus echt iedereen heeft zoiets van 'kom op mensen, dit gaat zo niet langer met de welvaart en alles'. We zijn nu op het cruciale breekpunt aanbeland waarop de krakers, uitkeringstrekkers, bloemenmeisjes, GroenLinks spuuglokken en wetenschappers op #OccupyOutdoor2011 bijstand krijgen van andere groepen uit de samenleving. (In Amsterdam dan, in Rotterdam vonden ze het te koud). En dan niet bijstand als in: outhkering maar als in: hulp. Bijvoorbeeld van... de daklozen! De solidariteitsactie om een nachtje zwervertje te spelen in een tent op het Beursplein is bij de troubadours in zéér goede aarde gevallen en daarom hebben ze besloten de idealisten bij te staan in hun strijd tegen de dingen. Als zwerver begrijp je namelijk precies wat deze mensen willen: een eerlijk Nederland waarin niemand meer rijk is en bezit niet meer bestaat. Om de daad maar meteen bij het woord te voegen zijn enkele spullen van de actievoerders (zoals daar zijn: een videocamera en ander high tech spul) in bruikleen genomen. Zijn toch maar materialistische zaken uit een vorig leven betaald van oneerlijk geld (pleonasme! pleonasme!), dus boeie. Bovendien hebben die Bright lezertjes zo'n 30 jaar de tijd gehad om van dit spul te genieten, nu mogen de andere kinderen er even mee spelen. Je weet tog: Share & care! Een nieuwe dag, nieuwe discussies! Iedereen die zeurt heeft het niet begrepen.

Reaguursels

Inloggen

@doldwaas: eerlijk delen geldt toch niet alleen voor het inkomen van een ander ? Dan zul je ook de kennis, de vaardigheden, de inzet en aantal arbeidsuren moeten delen. Dan is het pas delen. Zelf niets willen doen en iets afpakken van iemand die veel doet heeft niets met delen te maken maar noem ik: stelen. De mensen die willen "stelen" hebben het in Nederland echt verrekte goed. Mogelijk gemaakt door diegenen die (veel) belasting betalen. Zij dragen al heel veel af. Maar het is nooit genoeg ? Pakken pakken pakken ? Precies hetgeen je hen verwijt ! Nogmaals mijn tip: stoppen met jaloezie en afgunst maar in plaats daarvan genieten van hetgeen je zelf hebt of krijgt. Daar kun je heel gelukkig mee worden en blijven ;-)

Rest In Privacy | 17-10-11 | 17:49

Voor alle onnozelen die dit typisch telegraaf artikel, a la FOXNEWS als zoete koek slikken, bekijk deze dan rant eens. www.youtube.com/watch?v=ClbiGR75nqY&am...

Hopelijk zal dat uw verstand even doen terugkomen en bedenken waar echt de priotiteiten liggen....

dilic | 17-10-11 | 11:57

Tja, dan kun je natuurlijk hier wel een heel leuk sarcastisch frutseltje over schrijven en het afdoen als links tijdverdrijf, maar laten we eerlijk zijn: als er gegraaid wordt in de financiële top (ABN AMRO anyone?) dan duikt GS daar ook bovenop en spreekt er schande van.

Niet echt vaste principes hè jongens?

Zalmfilet | 17-10-11 | 11:02

Nix nieuws & bestaat al jaren: het heet communisme. Waarin iedereen zijn plaats in de maatschappij heeft, WERKT en ook: waar alles voor je bepaald wordt, dus lekker makkulluk.

Hijo del Sol | 17-10-11 | 08:10

@ Keessie Keen | 16-10-11 | 21:16

Nee hoor ik mis helemaal niks jij doet het voorkomen dat de mensen die daar staan allemaal lossers zijn die niet hun eigen verantwoording nemen hoe bedoel je voor ingenomen.

Ronnie | 16-10-11 | 21:28

Ronnie | 16-10-11 | 18:27 |

Dat je mijn post niet goed leest en/of niet begrijpt maakt mijn post nog geen gelul. Je mist mijn punt volledig.

Keessie Keen | 16-10-11 | 21:16

Tutanchamon | 16-10-11 | 20:23 |
Dat principe heb ik ook meegekregen, maar daarnaast hebben mijn ouders me altijd geleerd dat ik alles eerlijk met m'n broertjes en zusjes moest delen. Juist dat eerlijk delen komt in de huidige maatschappij weinig van terecht.

Doldwaas | 16-10-11 | 20:57

Tutanchamon | 16-10-11 | 20:23 |

Ja dat hebben mijn ouders mij ook geleerd maar dat mag nog niet betekenen dat het gedrag in de financiële wereld wat nu gebeurt dat wijmet zijn alle dadelijk geen redelijke oude dag hebben.Het asociale gedrag van nu weet je wie die rekening gaat betalen ,,, Wij dus en onze kinderen.
De regeringen moeten de financiële wereld gewoon veel strakker gaan reguleren zodat er gewoon eerlijk zaken gedaan kan worden.
Een vermogen stallen bij de boerenbank kost tegenwoordig de spaarder een negatieve rente het moet niet gekker worden lol

Ronnie | 16-10-11 | 20:42

@Doldwaas. Mijn ouders hebben me altijd geleerd tevreden te zijn met wat ik heb. Als mijn buurman 10 keer, of 100 keer of 1000 keer meer verdiend dan is dat maar zo. Ik ben gelukkig met wat ik heb. Mijn hele leven al. Misschien vinden onbekenden van jou dat je 2 of 3 of 5 of 10 keer teveel verdiend voor hetgeen jij doet. Hoe belangrijk vind jij hun mening ? Wat trek je je daar van aan ? Je druk maken omdat iemand anders meer of veel meer heeft of krijgt............. het mag maar je kunt je tijd echt beter en leuker besteden.

Rest In Privacy | 16-10-11 | 20:23

Alles is van iedereen hebben de russen al eens geprobeerd. Het mislukt.

nenny | 16-10-11 | 20:18

idopane | 16-10-11 | 19:21 |

Dat zeggen de bankiers ook ja... wordt er in gelogen dan ?

Ronnie | 16-10-11 | 19:55

Tutanchamon | 16-10-11 | 19:15 |
En mensen die hard werken en veel doen mogen van mij veel verdienen.
.
Dat zullen heel veel mensen, ook die in Amsterdam waren gisteren en vandaag, met je eens zijn. Echter, veel ceo's bij de financiële instellingen verdienen het honderdvoudige van hun ondergeschikten. Dat terwijl zij echt niet honderd keer zo hard werken. Een verhouding van 7:1 zou m.i. redelijker zijn.

Doldwaas | 16-10-11 | 19:36

Gisteren en vandaag ben ik er geweest en het beeld dat GeenStijl schetst is wel heel erg eenzijdig. Dat gedoe met die zwervers heb ik vandaag niets over gehoord. Heel veel mensen zijn enorm solidair. Er wordt van alles gebracht vanuit de buurt. Eten, drinken, dekens etc. Daardoor komen de actievoerders niets tekort.
.
Het is te merken dat er tussen de bezetters een enorme solidariteit bestaat. Er worden levendige discussies gevoerd en ze hebben dan misschien geen oplossing in hapklare brokjes, maar dat is ook juist het goede. Het gaat erom dat het huidige systeem met te veel problemen gepaard gaat en dat het dus overboord moet worden gegooid. Echter, het invoeren van een voorgekookte doctrine daarna schieten we niets mee op. Er moet samen tot een alternatief worden gekomen, waar iedereen van die 99% bij betrokken is en niet alleen de mensen die nu op het beursplein staan.

Doldwaas | 16-10-11 | 19:33

Ronnie | 16-10-11 | 19:13
Het probleem met Inside Job is dat het de halve waarheid is en heel mooi gemanipuleerde journalistiek a la Micheal Moore.

idopane | 16-10-11 | 19:21

Och jee de kapitalistische socialist John Steward die nog is blijven hangen in de geschiedenis. De man is zoals hij zelf onderschrijft een commediant en dat is het enigste wat links als journalistiek nog kan presteren.

idopane | 16-10-11 | 19:17

In Griekenland hebben ze jaren een linkse (socialistische) regering gehad. Jarenlang had iedereen het goed. Tot de rekening kwam en nu is iedereen failliet. Van een negatief saldo kun je geen uitkeringen betalen. En mensen die hard werken en veel doen mogen van mij veel verdienen. Iemand iets afpakken of misgunnen is egoisme. En egoisme stinkt. Dus.

Rest In Privacy | 16-10-11 | 19:15

Ronnie | 16-10-11 | 19:09 | + 0 -
Het werkt heel goed zo met een annuiteiten hypotheek. Bij een beleggingshypotheek pis je naast de pot maar oke wie neemt nou zo'n hypotheek!?!?

zeefert | 16-10-11 | 19:14

zeefert | 16-10-11 | 18:34 |

Ja das waar daar heb je gelijk in maar het probleem is zelfs niet in Europa begonnen maar meer bij die oplichters van een Amerikanen een kijk tip -- >> www.imdb.com/title/tt1645089/

Ronnie | 16-10-11 | 19:13

zeefert | 16-10-11 | 18:32 |

Lol van mij ook maar het werkt zo helaas niet jou gespaarde centjes gaan in rook op jou schuld blijft hetzelfde

Ronnie | 16-10-11 | 19:09

Tja, dit was wel de bedoeling, maar de uitvoering was wat gammel.
idd bruikleen linkje betekende een LOL-momentje in huize Mothersfinest.

mothersfinest | 16-10-11 | 18:44

Ronnie | 16-10-11 | 18:23 | + 0 -
In 2002 hebben de grieken bewust foutieve informatie aan de EU gegeven. Dit gebeurde onderleiding van de regering geleid door de PASOK. Die S staat voor Sosialistiko, niets rechts dus maar linkse bedriegers!

zeefert | 16-10-11 | 18:34

Ronnie | 16-10-11 | 18:27 | + 0 -
Van mij mag mijn hypotheek in rook opgaan, graag zelfs!

zeefert | 16-10-11 | 18:32

Keessie Keen | 16-10-11 |
wat een gelul daar gaat het helemaal niet om niemand zeg dat je geen geld mag verdienen.Waar het om gaat is dat al jou zuur verdiende centjes dadelijk in rook op gaan omdat de ene na de andere financiële instelling omvalt.
En vergeet niet je hypotheek waar je al 20 jaar aan betaald als we zo doorgaan zal die ook in rook opgaan.Het gaat helemaal niet om links of rechts wie dat denkt heeft het echt niet in de gaten.

Ronnie | 16-10-11 | 18:27

Daff | 16-10-11 | 16:58 |

Tja jou zuur verdiende centjes gaat inderdaad naar de Grieken omdat onze rechts georiënteerde regering toentertijd helemaal geil werd van Europa datzelfde Europa houd ons nu in de houtgreep.
Met de steun die wij nu weggeven hadden laat ik 1 voorbeeld noemen zou de zorg geheel gratis zijn om het maar in perspectief te zetten

Ronnie | 16-10-11 | 18:23

-weggejorist-

This is huh, wow | 16-10-11 | 18:16

Ik heb niet veel met de mensen die daar staan te protesteren. De meeste mensen wijzen altijd maar naar anderen zonder hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dat komt altijd op Nr.1 (in mijn wereld). Eerst naar jezelf kijken.

Op naar een wereld waarin je opgevoedt wordt met een zelfverantwoordelijkheid voor alles wat je doet, zelfvoorziening en onafhankelijkhed. Dit kan altijd, als je het zelf maar wil en er alles voor wilt doen.

Een betere wereld begint bij jezelf door te poetsen, en niet door te klagen. Met de losers van de Occupy beweging heb ik niks. En ik heb ook niks met die kinderachtige politieke links-rechts paradigma.

Want dát lijdt tot polarisatie.

Keessie Keen | 16-10-11 | 18:01

"De tas werd later weer gevonden, zonder het geld dat er eerder nog in zat. 'Dat gebeurt gewoon', aldus een demonstrant."

Eh, ze willen toch juist geen geld? Toch mooi dat iemand ze er vanaf helpt.

michelr | 16-10-11 | 17:58

Jan Passant mk2 | 16-10-11 | 16:40

Ja dat wel , al maken mensen die nu een groot stuk taart hebben zich meer zorgen dan mensen die een klein stukje taart hebben.

Eurotokkie | 16-10-11 | 17:12

Dit zijn niet de V.P.R.O.ers,of hun confetti kinderen. Maar hun voetvolk, de topzwaar gesubsidieerde cultuurjeugd, de totale nietsnutten, die in opdracht van de met grof geld gesubsidieerde Fleur, Sem, etc. (v.p.r.o.). gaan 'protesteren',net als hun gearriveerde broodheren van de (proest) 'protestgeneratie' 1968.

Milton Friedman | 16-10-11 | 17:09

Ach, ze hebben het allemaal zo slecht. Slachtoffer van het grote boze systeem. Een alternatief hoor je ze niet noemen, maar het moet eerlijker! Nou, begin maar eens met net zoveel te werken en belasting te betalen als ik.

Daff | 16-10-11 | 16:58

Eerlijk delen is best belangrijk.

Jan Passant mk2 | 16-10-11 | 16:40

Geweldig toch dat ze videocamera's en geld kunnen delen met mensen die het minder hebben ? Wel protesteren tegen mensen die wat meer hebben maar niets willen afstaan aan mensen die het minder hebben. Voor socialisten werkt delen maar 1 kant op. Welkom in de grotemensenwereld ;-)

Rest In Privacy | 16-10-11 | 16:40

Dakloze verslaafden staan als überarmen helemaal bovenaan de socialistische voedselketen en hebben daarom recht op de bezittingen van rijke demonstranten met echte tenten en dure camera's.

Jan Passant mk2 | 16-10-11 | 16:40

ZKH EénOog | 16-10-11 | 16:14
Vreemd dat ik op deze blog meer wijsheid in een dag voorbij zie komen dan na een hele week Publieke Omroep. Hoe kan het dat ik in Buitenhof deskundige tegenkom die haast op een genante manier achter de feiten aanlopen terwijl de gemiddelde blogger op GS beter is geïnformeerd dan al die links geïndoctrineerde lutsers bij de staatsomroep. Is dat eigenlijk niet het duidelijkste teken van het failliet van Nederland. Een retorische vraag dat spreekt vanzelf Zijne Koninklijke Hoogheid, met uw doorluchtige welnemen natuurlijk.

idopane | 16-10-11 | 16:27

Welkom op FOK!, GeenStijl-reaguurder!

Ik wist niet dat GS en FOK zo'n innege band hadden

babyen såpe | 16-10-11 | 16:20

500 losers in een tentje. De nieuwe wereld revolutie in volle glorie, volgens objectieve journalisten een 'eclatant' succes. De illusie van links begint haast genante proporties aan te nemen waarbij het linkse populisme hoogtij viert. De oude soefi zak Witteveen introduceert op Buitenhof een nieuw plan en degradeert tussen neus en lippen het totale Westen tot een ontwikkelingsgebied dat met het geld van China en de islamitische feodale rijkdom in stand moet worden gehouden onder de paraplu van het IMF. Deed mij ineens denken aan die briljante opmerking van superbelegger Jim Rodgers bij de VPRO begin dit millennium: "Do you really think that the Chinese will pay for your pensions and healthcare ?". Ten voeten uit, het Westen op weg naar z'n eigen ondergang.

idopane | 16-10-11 | 16:18

@tipo | 16-10-11 | 15:42

Je vergeet nog de HRA, waardoor de huizenprijzen ook nog verder en sneller konden stijgen.

En de overheid is de enige die er wijzer van werd, via minstens vier belastingen, die direct aan de huizenprijs gebonden zijn:

de overdrachtsbelasting,
het huurwaardeforfait,
de WOZ-belasting en
de waterschapsbelasting.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 16:14

tipo | 16-10-11 | 15:38
+10.

La Bailaora | 16-10-11 | 16:05

De markt is als een ongeleid projectiel door een porseleinkast gegaan en het droevige is dat doet het nog steeds.
Omdat men weet als je maar groot genoeg bent
Ronnie | 16-10-11 | 15:15
De 'markt' doet niks. Dat is geen persoon, personen, of wat dan ook. De markt is een 'ding'.

Waar jij het over hebt zijn de personen die de markt beheersen, maar dat is iets heel anders dan 'de markt'. De vrije markt is gekaapt.

La Bailaora | 16-10-11 | 16:01

Onze economie is gebaseerd op groei. Liefst een procent of 3 per jaar. Als je hier even over nadenkt begrijp je dat dit geen basis is die stand kan houden. Vroeg of laat klapt het hele zooitje in. Verder is het bijna droevig te noemen dat voor veel mensen hun persoonlijk geluk af hangt van het inkomen. Geen wonder dat graaien niet zozeer een gênant bijverschijnsel is maar integraal onderdeel van het systeem.

Mike Oxlong | 16-10-11 | 15:53

Het enige wat ze voor elkaar krijgen, is dat de enkele uitzonderingen die wel terecht klagen, straks niet meer serieus genomen worden en ook als achterlijke links-hippies beoordeeld worden.
.
Ik hoop dat wanneer ze terug keren naar hun huizen, er krakers in genesteld zitten.
Veel plezier met elkaar, stelletje stukmakers!

nedertokkie | 16-10-11 | 15:48

@Ronnie 14:50
De huizenprijs is opgedreven doordat gemeentes zijn gaan speculeren op hogere grondprijzen en de Rijksoverheid heeft te hoge hypotheken mogelijk gemaakt, door het hypotheekgarantiefonds en nationaliseren van systeembanken.

tipo | 16-10-11 | 15:42

@emtee 15:15
Er is niks 'rechts', laat staan 'knetter-rechts' aan de bancaire wereld. Het zijn allemaal subsidiesponzen, dus links. Corporatisme is het probleem, de vrije markt (met erkenning van faillissementen) is de oplossing.

tipo | 16-10-11 | 15:38

Dus. De banken en griekenland behoren tot het systeem dus niet zeiken. gewoon belasting betalen en mond houden. het systeem is prachtig.

Itastijl | 16-10-11 | 15:34

Geile koe | 16-10-11 | 15:08
Ik begrijp wat je bedoelt en zolang het fair is is er niets aan de hand. Waar dit hele gebeuren om draait is nu juist dat het niét fair is geweest: het is pure diefstal. De coördinator (CEO bank) heeft de boel zo lopen flessen dat de _belastingbetaler_ hem uit de brand moet helpen. En wat gebeurt er daarna? De belastingbetaler krijgt minder te besteden terwijl de CEO precies hetzelfde blijft doen!

¿Ya tu Sabes? | 16-10-11 | 15:31

Ik doe pas mee als we lekker gewapend gaan rellen, tot die tijd blijf ik lekker geld binnen harken voor de staat. *Bi-polair anarchist?*

;..; | 16-10-11 | 15:29

necrosis | 16-10-11 | 15:05 |

Ja hoor de PVV maakte zich sterk voor de oudjes of toch niet .....

Ronnie | 16-10-11 | 15:24

Mensen die nu nog staan af te geven op die gore linkse uitvreters die van hun centen de hele dag niks anders lopen te doen dan zweverig praten over ruilhandel, weetjewel, staan binnenkort hoogstwaarschijnlijk zelf in de rij bij de voedselbank, nadat Jan Kees zich over hun bankrekening heeft ontfermd. Of iedereen is gewoon al z'n geld in een klap kwijt omdat er een nieuwe munt is geIntroduceerd.
.
Dat lijkt vergezocht misschien, maar het is eerder vertoond. Vele malen zelfs.
.
GS slaat de plank weer eens goed mis door niet te beseffen dat niemand buiten schot blijft als de krisis aangepakt blijft worden zoals tot nog toe. Op deze wijze gaat de hele middenstand eraan, dus ook de advertentieopbrengsten van GS.

Greetje Duisenberg | 16-10-11 | 15:16

@Rammstein | 16-10-11 | 15:06
Wellicht moet ik dat heroverwegen, ik voel me af en toe net zo welkom als een PVV'er op een besloten feestje van 'links'
*wasje draaien gaat*

necrosis | 16-10-11 | 15:16

La Bailaora | 16-10-11 | 15:02 |

Tuurlijk is het wel de markten hun schuld alleen je kan het ze niet kwalijk nemen men wil nou eenmaal geld verdienen en dat willen we allemaal de fout zit meer in het regulerend vermogen van regeringen om zaken in goede banen te leiden wereldwijd zijn al deze instellingen afgebroken of corrupt en dat is de rede dat excessen zoals de laatste 10 jaar kunnen ontstaan.
De markt is als een ongeleid projectiel door een porseleinkast gegaan en het droevige is dat doet het nog steeds.
Omdat men weet als je maar groot genoeg bent wordt je gered en als bestuurder neem je al je bonussen en ook nog een oprot premie mee,De rekening komt bij ons allemaal kijk maar naar die Belgische /Franse bank het gaat gewoon door.

Ronnie | 16-10-11 | 15:15

Zie hier de GeenstijlParadox! Juist nu toont GS zich in de niet aflatende strijd de wereld met cynisme en sarcasme te verrijken zich de grootste bondgenoot van de de bancaire wereld! Wat nou kritisch en onvervaard. Wat een ongegeneerde knetter rechtse site is dit toch geworden. Gadver.

emtee | 16-10-11 | 15:15

Muxje | 16-10-11 | 15:05
Ook true...

La Bailaora | 16-10-11 | 15:13

@necrosis | 16-10-11 | 15:05
Je kunt ook gewoon Jan Nagel bellen die heeft al 50+ partijen opgericht...

irriducibili79 | 16-10-11 | 15:10

¿Ya tu Sabes? | 16-10-11 | 14:57
Zet 200 man naast elkaar, laat zij allen naar eigen inzicht aanprutten, en kijk wat het resultaat is, het resultaat = 200x input = 200x output.
Coordineer die 200 man, en je hebt grote kans dat 200x input gelijk staat aan 250x output.
Is het dan niet de coordinatie die 50x meer mag krijgen dan de input?
-
Ik heb het over fair zijn, let op, zakkenvullen over de rug van anderen keur ik ten zeerste af.
-
Ronnie | 16-10-11 | 15:00
Ik reken erop dat er straks geen pensioen is,
Hoe ik ditzelf zie; pensioen is opgebouwd door de generatie voor mij, als gevolg van de baby-boom was het logisch dat er een periode van rijkdom en overschot zou komen.
Zij hebben mij kans gegeven gebruik te mogen maken van hun overschotten van het moment, daarmee hebben ze mij een basis gegeven. Nu lever ik geld in onder de noemer pensioenopbouw, waarvan ikzelf niets terug zie, maar waarmee ik mijn schuld inlos aan de generatie voor mij.
-
Tot slot, nee, ik heb geen topsalaris, ik werk parttime voor een baas, woon klein, heb de verwarming ook in de winter uitstaan en draag dan een extra trui,
ga naar de Aldi om mn boodschappen te doen.
Andere helft van de tijd ben ik bezig met het op poten zetten van mijn toekomstige activiteiten.

Geile koe | 16-10-11 | 15:08

Bezie het maar eens in het grotere geheel, de aard van het beestje.
Het is een ziekelijke expantiedrift. Waarom zou je Bulgarije en Roemenië erbij betrekken, we zijn al ziek genoeg.

Maar weet je wat? 't Zou mooi zijn als de boel omdondert.
Ik wacht er eigenlijk op, met een grimlach.

De Dansende Kater ® | 16-10-11 | 15:07

necrosis | 16-10-11 | 15:05 | + 0 -
Jij wilt de politiek toch in ?

Rammstein | 16-10-11 | 15:06

@Ronnie | 16-10-11 | 15:00
Pensioen of niet, zodra je een bepaalde leeftijd bent gepasseerd, ben je afgeschreven.
Geen enkele politieke partij zal het nog willen opnemen voor je broze botjes.
Wen daar maar vast aan of begin je eigen ouderenpartij!

necrosis | 16-10-11 | 15:05

@La Bailaora 15:00: Niet alleen dat, het gedachtengoed van de beweging (of bewegingen; het is geen homogene club) staat me nogal tegen. Dan heb ik geloof ik liever die banken...

Muxje | 16-10-11 | 15:05

Ronnie | 16-10-11 | 15:00
Het gaat er wel om dat die occupyers moeten begrijpen dat het nou juist niet de markten zijn die dit veroorzaken, maar de feodalisten. Dat is daarom zo belangrijk, omdat anders dadelijk oplossingen worden gekozen waardoor we van de drup in de regen belanden.

La Bailaora | 16-10-11 | 15:02

@ Geile koe | 16-10-11 | 14:47

Leuk zo,n betoog ik wil je wel eens horen als je dadelijk geen extra pensioen meer hebt omdat het pensioenfonds je centjes er doorheen gejaagd hebt met zogenaamde triple A beleggingen.Of sta jij dan ook op het plein te demonstreren ?
Of hoor jij bij die kleine top die zich zit te verrijken ?

Ronnie | 16-10-11 | 15:00

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:53
@Che_cuevara | 16-10-11 | 14:57
*rood aanlopen doet van schaamte*

necrosis | 16-10-11 | 15:00

Als je de occupy beweging belachelijk maakt, bedenk je dat we aan alle kanten bestolen, belazerd en besodemietert worden.
¿Ya tu Sabes? | 16-10-11 | 14:57
Dat klopt wel, maar de occupy-beweging richt zich op de verkeerden.

La Bailaora | 16-10-11 | 15:00

@necrosis | 16-10-11 | 14:50
Als ze jonger zijn dan 65 horen ze daar inderdaad niet thuis. :)

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:57

Geile koe | 16-10-11 | 14:47
De financiële wereld stinkt. En als je niet meer dan 1 miljoen euro per jaar verdient behoor je tot de mensen die voor alles opdraaien.

Laat ik het anders zeggen: door het gegraai in de financiële wereld verdient een gemiddelde werknemer ongeveer 1000 euro per maand _minder_ dan hij of zij normaal zou doen. Die 1000 euro per werknemer gaat namelijk naar bonussen van de directie, gouden handdrukken etc.

Nu verdien jij natuurlijk zoveel geld dat je lacht om 1000 euro per maand extra. Maar voor mij en voor heel veel andere mensen is 1000 euro per maand veel geld.
Als je de occupy beweging belachelijk maakt, bedenk je dat we aan alle kanten bestolen, belazerd en besodemietert worden.

¿Ya tu Sabes? | 16-10-11 | 14:57

Ronnie | 16-10-11 | 14:50
ja. Het lijkt er wel op dat de grote banken onderdeel zijn, samen met de andere 'machtigen' der aarde, van het opzetten van een ondemocratisch, feodalistische Europa, waarbij een handjevol superrijken bijna absolute macht gaan verwerven.

La Bailaora | 16-10-11 | 14:55

@necrosis | 16-10-11 | 14:50

* psst, je bedoelt de WAO *

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:53

@Geile koe | 16-10-11 | 14:47
Je zou zo maar mijn beste vriend kunnen zijn.
+1 voor je betoog!

necrosis | 16-10-11 | 14:52

psychische klachten hebt.
irriducibili79 | 16-10-11 | 14:44
Bijna iedereen in dit land heeft anno 2011 psychische klachten, dat is ook niet zo gek met de staat waarin het land zich verkeert en helemaal niet met welke kant het op gaat.

La Bailaora | 16-10-11 | 14:50

René40181216 | 16-10-11 | 14:31

En hoe komt dat dan ?? Omdat de banken en vastgoedsector de prijzen van huizen hebben opgedreven naar ongekende hoogtes en ook daar van onze regering alle ruimte toe kregen nee nog even en dan is het de mensen der schuld die ook een huisje wilde kopen en gedwongen zijn om een hoge prijs te betalen of gewoon blijven zitten waar je zat.En ook daar speelde de banken weer een smerige rol in door teveel geld te lenen aan mensen die dat eigenlijk niet konden betalen.
Doe niet zo kortzichtig man.

Ronnie | 16-10-11 | 14:50

@René40181216 | 16-10-11 | 14:37
Wat mij betreft zitten er teveel mensen in de AOW die daar niet thuishoren.
Vanwege een 'bepaald iets' kunnen ze hun werk niet meer doen, dat wil echter niet zeggen dat ze geen ander werk kunnen doen.
Ik wordt een beetje schijtziek van mensen die een uitkering trekken en dagelijks opsommen wat ze niet kunnen, vertel eens wat je wél kan!
Wat dit alles betreft heb ik Amerikanen niet erg hoog zitten maar bepaalde verzekeringsmaatschappijen hebben wat 'spionnen' ingezet.
Zo bleken sommige bouwvakkers met pijn in de rug een uitkering te trekken terwijl ze bezig waren met de installatie van een keuken bij vrienden/ familie.
Behalve een flinke geldboete kunnen ze daar ook behoorlijk wat gevangenisstraf verwachten wegens fraude.
Dat zouden ze hier ook eens moeten introduceren....

necrosis | 16-10-11 | 14:50

Laten we dan hun streven tot in het extreme doortrekken, doen ze omgekeerd ook...
ik zie mezelf als verzameling van menselijke eigenschappen, daarmee als keurige maatstaaf voor de gehele bevolking, en iedereen die daarover zeikt, mag tevens zeiken tegen al die mensen die deelnemen aan occupy, zij doen immers hetzelfde en claimen dat ze ook opkomen voor mij.
-
Laten we vooral alles eerlijk delen, hoe hard ik ook werk, hoezeer ik ook krom lig, hoe vindingrijk ik ook ben, dat maakt dan niks uit, tenminste voor mij niet, alles dat het oplevert wordt "eerlijk" verdeeld.
Nee dat motiveert.
Nu zie ik intrinsieke motivatie natuurlijk ook als de voorkeur. Ik hoor deze mensen echter enkel zeiken over hun "rechten" nooit hoor ik ze schreeuwen over verworven rechten, ook nooit over plichten.
Als hun intrinsieke motivatie zo hoog was, stonden ze niet zo te janken, dan hadden ze zelf immers genoeg, met hun camera`s, hun vrije dagen die ze kunnen opnemen om te gaan staken, fuck, ze hebben zelfs tenten, want ja, dat is inderdaad een primaire levensbehoefte
Zoals ik het zie;
Ze beschuldigen anderen van alles waar ze zich zelf aan schuldig willen maken, maar niet kunnen. Immers ze krijgen zelf hun zakken niet volgegraaid.

Geile koe | 16-10-11 | 14:47

@René40181216 | 16-10-11 | 14:39
Sinds wanneer krijg je geen VOG meer als je psychische klachten hebt.

irriducibili79 | 16-10-11 | 14:44

@ @Ronnie | 16-10-11 | 14:19

Nee hoor de schuld van 1 Europa willen hebben zonder dat dit soort zaken goed zijn verdeeld en dat komt meer omdat Europa geen eenduidig systeem heeft van loonbelastingen enz enz.Daardoor is de Nederlandse bouwvakker zo wie zo al te duur want die moet de helft van zijn verdiensten al aan de staat afdragen.
Nee en dan gaan we met onze belasting centjes niet onze eigen mensen helpen met medische voorzieningen scholing sociale zekerheden nee want dat gaan we uitkleden en duurder maken en voor sommige zelfs onbetaalbaar maken.
Maar we gaan wel de hele Europese machine sponsoren met zijn wezenloze uitgaven en zelfverrijkings praktijken.
We gaan zelfs miljarden aan andere landen geven terwijl de verpleeghuizen niet genoeg personeel meer hebben om ouderen iedere dag het bed uit te halen omdat er geen geld meer is om personeel aan te nemen.

Ronnie | 16-10-11 | 14:42

@René40181216 | 16-10-11 | 14:37

"... GEEN vog" dus

René40181216 | 16-10-11 | 14:39

@necrosis | 16-10-11 | 14:31

Ook WAO ers enzo kunnen prima ingezet worden bij het wandelen, koffiedrinken, babbelen, etc met onze oudjes. Maar dan wordt er weer een VOG gevraagd en guess what? Veel WAO'ers zitten in de WAO om psychische klachten. Die krijgen dan weer VOG, terwijl zij over het algemeen best dit soort sociale taakjes aankunnen.

René40181216 | 16-10-11 | 14:37

@deraderendraaien | 16-10-11 | 14:24

Weet ik ook niet. Maar er staat een internationaal vrijheidsfestival gepland voor 20-11. Zijn een zooitje van die spirituele zweefdenkertjes die daar achter zitten, dus hoe groot het zal worden moet je nog maar afwachten. Als het net zo groot wordt als occupyrotterdam, hoef je er niet veel van te verwachten.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:35

@Che_cuevara | 16-10-11 | 14:25
Met slechts 15 uur per week zou je de 'oudjes' een enorme dienst bewijzen, maar zelfs daar voelen veel uitkeringstrekkers zich te goed voor.
Ik heb zelf een oud buurvrouwtje met slechts AOW gehad, als ik nachtdienst had ging ik s'middags bij haar op de koffie, vond ze prachtig en kostte me geen cent.
Mijn vraag, waarom willen die werklozen niet.....

necrosis | 16-10-11 | 14:31

@Ronnie | 16-10-11 | 14:27

Misschien mis jij het punt een beetje. Wat we met zijn alle écht moeten doen is collectief zoveel mogelijk van onze (hypothecaire) schulden aflossen. Als we dat doen, dan pas dwingen we de banken weer terug naar hun basisfunctie en is de zeepbel lekgeprikt. Geen kredieten meer nemen, spaar voordat je uitgeeft.

René40181216 | 16-10-11 | 14:31

Ronnie | 16-10-11 | 14:27
Het grote probleem is het feodalistische systeem dat men aan het installeren is, met daarnaast een ondemocratisch Europa. Daar zit de macht, daar worden dit soort dingen besloten. Dus als je dat soort dingen niet wilt, moet je daar de boel 'afbreken'.

Idd, net wat ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:25 zegt, de indignados hebben het veel beter begrepen.

La Bailaora | 16-10-11 | 14:30

@Ronnie | 16-10-11 | 14:19

Slim gedaan. Maar dat is wederom vooral de schuld van onze overheid, die zo'n maas in de wet heeft gecreeërd en/of toegestaan. Niet van die werkgevers. Want als ik iemand zoek, die zijn uren aan mij verhuurt (want meer doet een werknemer niet) voor minder geld en, veel belangrijker nog, harder werk, dan zou ik daar ook voor kiezen.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:29

@ necrosis | 16-10-11 |14:16

Volgens mij mis je het punt van het topic een beetje als het algehele monetaire systeem zo door gaat zijn we allemaal verliezers en kan jij dadelijk die uitkering trekker een hand geven omdat hij dan je buurman is.

Ronnie | 16-10-11 | 14:27

@Scheldaap | 16-10-11 | 14:19
*zwaait*

necrosis | 16-10-11 | 14:25

@necrosis | 16-10-11 | 14:18
Dat zouden ze inderdaad moeten doen.
Help een hoop om tekorten in, vooral de zorg, op te vangen.
En dat hoeven geen 40 uren per week te zijn want dan heb je eigenlijk een vaste baan.
Maar een uur of 15 per week.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:25

@Scheldaap | 16-10-11 | 14:19

Volgens mij kamp je zelfs met concentratieproblemen.

ALS ik die crisis ga voelen, dan ga ik bij de indignados staan, om de dictatuur van Brussel weg te krijgen.

En niet bij die ongewassen en hypocriete occupants, die zelf niet eens beseffen hoe hypocriet ze zijn en wat voor stompzinnigheid ze uitkramen. En dan die grote hoeveelheden enge communistische retoriek die er gebezigd wordt. Eng gewoon.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:25

De moeder van dat meisje met het bord "Look mom no Future" zouden ze moeten oppakken.
Dat is gewoon kindermishandeling.

irriducibili79 | 16-10-11 | 14:24

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:22

Vergeet de kwijtschelding van gemeentebelasting niet.

René40181216 | 16-10-11 | 14:24

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:17
Is dat zo? maar welke vrijheid gaan ze dan vieren?

Komt die Fortuyn moordenaar eerder vrij soms?

deraderendraaien | 16-10-11 | 14:24

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:16
Iemand in de bijstand hoeft geen provinciale belasting of gemeentebelasting te betalen, dan ben je op papier namelijk al een 'nul-verdiener'.
Bovendien krijg je in bepaalde (linkse) gemeentes een gratis computer of een flatscreen-televee.
Ga dat maar eens uitleggen aan een eenvoudige fabrieksarbeider.....

necrosis | 16-10-11 | 14:23

@René40181216 | 16-10-11 | 14:19
De grootste toeslag had ik al verwerkt. Maar volgens mij hoef je ook geen waterschap, rioolheffingshit belasting te betalen.

Dus laten we zeggen dat dit 50 euro per maand scheelt.

Bart_Bart | 16-10-11 | 14:22

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:15
Pamela Hemelrijk verwoord dat zo prachtig:

"zelfs Jan Modaal met z'n 40-urige werkweek betaalt zich thans scheel om zijn lijntrekkende buurman een modaal inkomen te bezorgen. Daarnaast moet hij zich ook nog scheel betalen aan de operakaartjes van de upper ten. Ondanks al het socialistische gewauwel over 'een rechtvaardiger inkomensverdeling' subsidiëren de armen nog steeds de rijken, net als onder het feodalisme. Alleen hebben ze nu twee molenstenen om hun nek, want ze moeten niet alleen de hobby's van de rijken bekostigen, maar ook nog het levensonderhoud van al hun 'uitkeringsgerechtigde' mede-armen."

La Bailaora | 16-10-11 | 14:22

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:19

Daar ben ik ook wel voor necrosis en bart. Heft gelijk ook het tekort in de zorg een beetje op.

René40181216 | 16-10-11 | 14:22

@necrosis | 16-10-11 | 14:18
Precies, verplicht vrijwilligerswerk (in bijvoorbeeld de ouderenzorg). Dan kan je je uitkering inderdaad behouden, en toch 'in het ritme' blijven. En waarde toevoegen aan de maatschappij.

Bart_Bart | 16-10-11 | 14:19

@ ZKH EénOog | 16-10-11

Niet helemaal waar de Polen worden via een Pools uitzendbureau ingehuurd dan hebben ze voor de rest geen ruk met de Nederlandse wetgeving te maken.

Ronnie | 16-10-11 | 14:19

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:16

Goed uitgezocht Bart, maar nu nog toeslagen e.d. in dat sommetje verwerken.

René40181216 | 16-10-11 | 14:19

Toch fijn dat zowel de PVV als SP als GROENLINKS aanwezig waren om SAMEN te genieten van ZON, BIER, WIET, MUZIEK, en de goede (geweldloze, respectvolle) saamhorigheid..
Blanke (want geen zon op de huid) reaguurdertjes die vooral het GEENSTIJL en TELEGRAAF nieuws geloven (weer eens wat anders dan in god) en die AL deze mensen 'GECONCENTREERD IN KAMPEN' willen stoppen... Terwijl ze over een paar weken ook gaan zien en voelen wat de crisis voor hen inhoudt..
Jullie zijn welkom dan!! Wakker worden reaguurdertjes. Zoveel slapen is niet goed voor je :)

Scheldaap | 16-10-11 | 14:19

@René40181216 | 16-10-11 | 14:06
In sommige gevallen is het inderdaad verstandiger om een uitkering en bijbehorende voordeeltjes te pakken.
Daar zou ik graag verandering in brengen.
Mensen zouden in mijn mening iets terug kunnen doen voor de maatschappij, zo zijn er zat oudjes van dagen die hulp nodig hebben bij het eten of gewoon even 'uitgelaten' moeten worden.
Dat kan ook met behoud van uitkering, alleen wensen de uitkeringstrekkers niet zo vroeg op te staan en hebben ze geen zin.......

necrosis | 16-10-11 | 14:18

@deraderendraaien | 16-10-11 | 14:12

Zal wel lukken, hopen ze, want ze willen 20-11-2011 het "vrijheidsfestival" gaan vieren. Verder scheppen ze geen hoge verwachtingen, hoor.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:17

necrosis | 16-10-11 | 14:08 | + 0 -

Taip, ik heb het over Litouwen. Zou goed kunnen wat geld betreft, er gebeurt hier van alles.

In sommige dorpen wonen maffia en politici/rechters/etc. gemoedelijk naast elkaar, dus het zal mij niets verbazen.

FromClithuania | 16-10-11 | 14:16

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:56 Handel is ruil en werkt prima zo. Het gaat em ook niet echt om de handel maar om het verkrijgen van het geld voor diezelfde handel. Dáár willen ze niet in mee.

Stroopdoos | 16-10-11 | 14:16

@Ronnie | 16-10-11 | 14:13

Volledig met je eens Ronnie. Ik dacht laat de anderen dat ook eens uitvinden.

René40181216 | 16-10-11 | 14:16

@Ronnie | 16-10-11 | 14:10
Gelukkig niet, maar ik heb het niet over een bijstandsuitkering alleen.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:15

Prachtig om te zien hoe 'wij-zijn-arm-omdat-we-geen-nieuwe-iphone-4s-kunnen-kopen' in contact komt met echte armoede. En daarna nog gaat zeiken als een wij met een lekkende kut met een ambtenaar op de bank, ook...

dlseth_ | 16-10-11 | 14:15

@René40181216 | 16-10-11 | 14:06
&Che_cuevara | 16-10-11 | 14:08

Ten eerste worden die Polen NIET onder het minimum betaald, want dat mag niet. Uiteraard heb je werkgevers die dat officieus toch doen, maar die zijn zwaarder de lul dan een gemiddelde kindermoordenaar als ze daarvor gepakt worden in dit land.

Ten tweede klopt het inderdaad dat er iets niet klopt, wat betreft de verhouding uitkering:minimumloon. De eerste is veel te hoog, de tweede is te laag. Of nou ja, te laag, de wig tussen bruto en netto is te groot, mede omdat de uitkeringen te hoog zijn, maar ook omdat je mee betaalt aan burgemeestersvilla's, buitenhuisjes in Ghana, etc.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 14:15

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:10

Misschien niet allemaal, maar ik heb in mijn omgeving meegemaakt dat een alleenstaande moeder aan de slag werd geholpen voor een modaal salaris.
Huursubsidie en zorgtoeslag werd gestopt, extra kosten voor kinderopvang voor 2 kinderen. Ze ging er zo'n 100 euro p/m op achteruit!

René40181216 | 16-10-11 | 14:14

Flodder | 16-10-11 | 14:00
Mag niet van de baas. Rechts en links tegen elkaar uitspelen, dan blijft het volk tenminste rustig.

dzjebe | 16-10-11 | 14:14

@ René40181216 | 16-10-11 | 13:47

Nee ligt meer aan de gierige Hollander die geen eerlijke prijs wil betalen dan maar een goedkope Pool de bouw wordt er mee overspoeld menig ZZP,er zit diep in de schulden nu.

Ronnie | 16-10-11 | 14:13

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:47
Ook goed, als ze eind november maar klaar zijn zodat ik rustig m'n jaardag kan vieren!

deraderendraaien | 16-10-11 | 14:12

Ronnie | 16-10-11 | 14:07
Dat heet ook wel feodalisme. Je hebt helemaal gelijk overigens :-). Lees het stukje van Pamela Hemelrijk ook eens.

La Bailaora | 16-10-11 | 14:11

@ Che_cuevara | 16-10-11 | 14:08

Man lul niet zo stom wel eens geleefd van een bijstand uitkering ?

Ronnie | 16-10-11 | 14:10

@René40181216 | 16-10-11 | 14:06
Volgens mij gaan de meeste mensen er niet op achteruit heur.

Bart_Bart | 16-10-11 | 14:10

@necrosis | 16-10-11 | 14:08
Zijn niet alle eurobiljetten vals?

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:10

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:05
In België was het el zo, als er een baan was kreeg je dat te horen bij het "stempelen".
En weigeren was er niet bij.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:09

@FromClithuania | 16-10-11 | 14:01
Heb je het nu over litouwen?
Daar schijnen nogal wat valse eurobiljetten 'gemaakt' te worden....

necrosis | 16-10-11 | 14:08

@René40181216 | 16-10-11 | 14:06
Inderdaad, dat klopt niet.
Als een baan je minder oplevert dan een uitkering is er iets goed fout.
Helaas is dat in Nederland het geval.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:08

Oke of je nou links of rechts bent wij betalen met zijn allen die zakkenvullers van bankiers en verzekering maatschappijen die met ons geld Russisch roulette spelen.
Ook middenstanders en andere zaken gaan er aan onderdoor want ook die verliezen geld en er is maar een kleine top die zich godsgruwelijk zit te verrijken.
Het monetaire systeem moet op de schop gewoon weer werken voor je centjes en productie leveren en niet van achter je bureaustoel gaan zitten gokken met een ander zijn geld.
Bankiers moeten weer bankiers worden en geen gok syndicaten gewoon weer een service verleende instelling waar je veilig je centjes kan stallen tegen een eerlijke rente.

Maar ik zal wel blijven dromen

Ronnie | 16-10-11 | 14:07

@Zwart gat | 16-10-11 | 14:01
Wat doe je dan hier?
Je moet in Amsterdam zijn op het Beursplein.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:07

@necrosis | 16-10-11 | 14:02

Dat is nu juist mijn punt. Er worden vrachtladingen polen binnengehaald die voor onder het minimunloon werken. Als je een uitkering hebt en je neemt zo een baan dan ga je er per saldo op achteruit.

Iets klopt hier niet, hè?

René40181216 | 16-10-11 | 14:06

@Che_cuevara | 16-10-11 | 14:02
Je zou ze tenminste kunnen dwingen minimaal, zeg 15 uur, vrijwilligerswerk te doen.

Bart_Bart | 16-10-11 | 14:05

@Bart_Bart | 16-10-11 | 14:02
Da's geen toeval.
Programmeren is gewoon logisch denken. Dus wat jij zegt is logisch.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:05

Reaguurders die op zondags met een snelle internet verbinding reacties geven zijn niet aan het werk, kennelijk niet nodig. Geen enkele aanleiding om te klagen voor jullie.

Skunk57 | 16-10-11 | 14:05

@René40181216 | 16-10-11 | 13:47
Ik heb helemaal geen banen in de aanbieding, ik wijs op het feit dat er zat Polen zijn die werk doen wat werkloze Nederlanders ook kunnen doen maar er geen zin in hebben omdat het werk te vroeg of te laat is, en men acuut last heeft van allerlei onzinklachten.
Het accepteren van een uitkering zou bepaalde verplichtingen met zich mee moeten brengen.
Maar dit gaat me waarschijnlijk weer minkudo's opleveren.
*zucht*

necrosis | 16-10-11 | 14:02

@Bart_Bart | 16-10-11 | 13:55
Heb het al gedaan, maar dat vinden ze immoreel.
Moeten ze te vroeg opstaan op sommige dagen en dat gaat dan weer ten koste van hun nachtrust.
Dat moeten we niet willen zeggen ze in den Haag.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:02

*dat we in Polen boodschappen doen, niet zelfs, excuses.

FromClithuania | 16-10-11 | 14:02

@vetkleppert | 16-10-11 | 13:57
Toevoeging:
IF 2 of meer paspoorten.
THEN geen stemrecht

Mocht dat bepaalde gevolgen hebben voor een bepaalde terminale partij, dan is dat puur toeval.

Bart_Bart | 16-10-11 | 14:02

Actievoerders worden bestolen dor daklozen, en dus zijn ze slecht? Lekkere logica weer hoor GS.

fresh | 16-10-11 | 14:02

Ze scheren feodalisme over een kam met vrije markten en concurrentie. Dat laatste is de enige weg naar voorspoed.

Laat het je door Pamela Hemelrijk uitleggen, want zo goed kan ik het nooit:
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

La Bailaora | 16-10-11 | 14:01

Lie-tu-va! Šaltas alus ir karšstas mergine!

Ja, hoorden we plots dat we opeens 10 jaar langer door moesten werken. Blet! We zijn zo arm hier dat we zelfs in Polen boodschappen doen, hahaha!

FromClithuania | 16-10-11 | 14:01

Beetje simplistisch stukje Mutsaerts. Ik sta achter deze protestacties en ik hoop dat deze acties mettertijd groter zullen worden.

Zwart gat | 16-10-11 | 14:01

Wat een goedkope demagogie om de occupy-movement geheel weg te zetten als een groep werkelozen uitkeringstrekkers die tegen alle vormen van kapitalisme is en terug naar ruilhandel wil. Maar ja, wat verwacht je van een nihilistisch weblog dat enkel naargeestige stukjes plaatst om de bekrompen burgermansrancune te voeden. Wanneer neemt GS eens een standpunt van betekenis in?

Flodder | 16-10-11 | 14:00

@necrosis | 16-10-11 | 13:54
Dat was inderdaad dopgeld.

Che_cuevara | 16-10-11 | 14:00

@vetkleppert | 16-10-11 | 13:57

Ja dat oude census-kiesrecht was echt een goed idee, want voor de invoering van algemeen kiesrecht in 1919 was alles goed.

René40181216 | 16-10-11 | 14:00

@vraagstaart | 16-10-11 | 13:49

Nee, ben er een maand of twee geleden nog langs geweest. Uitje naar markt. En aan die kant van de sloot in Kampen kan je namelijk gratis parkeren.

Mooi stationnetje, niet groot en bijzonder verder.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:59

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:41
Die occupy-ers hebben de klok horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

La Bailaora | 16-10-11 | 13:59

#Occupy klinkt een beetje als Groen Links. Communistisch dus.
Als ze zo begaan waren met de wereld hadden ze hu tentjes wel aan daklozen afgestaan.

Boomschade | 16-10-11 | 13:59

Wie tijd heeft om te demonstrueren, doet blijkbaar weinig nuttigs. Maar dat is natuurlijk ook lastig met het gemiddelde voorkomen van die types.
Het wordt tijd om stemrecht afhankelijk te maken van belastingafdracht.
Uitkering: geen stemrecht.
Modaal: 1 stemrecht.
2 x modaal: 2 x stemrecht.
Enzovoort.
Wie betaalt, bepaalt. En grote bekken maken alleen maar herrie.

vetkleppert | 16-10-11 | 13:57

@Stroopdoos | 16-10-11 | 13:47

Ook zo'n leuke leuze kreet ja. Ruilhandel.

Ten eerste is geld al een ruilmiddel. En nog eentje met een makkelijk bepaalbare eenheid ook.

Want zonder zo'n eenheidsbepaling, hoeveel uur moet ik schilderen om een kilo aardappelen te krijgen?
Hoeveel bloemkolen kost een jaartje webserver huren?
Moet ik elke maand naar de vodafone store met broccoli om te kunnen blijven bellen?
Hoe betalen we gemeenschappelijk voor de onderhoud van onze snelwegen, dijken en andere grootschalige belangrijke dingen?

En dan ten tweede: degenen die ruilhandel voorstellen, zoals in dat filmpje van Jelte, zijn niet zelden mensen die een broertje dood hebben aan werk. Die leveren nu al geen economische en maatschappelijke toegevoegde waarde. Hoe denken zij zichzelf nuttig genoeg te maken voor een ander, om aan eten te kunnen komen? Ruilhandel (zonder valuta), zou hun eigen doodsteek worden...

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:56

@Che_cuevara | 16-10-11 | 13:48
Goed idee zeg! Mailt u het even naar Henk Kamp?

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:55

@Che_cuevara | 16-10-11 | 13:48
Heette dat niet 'dopgeld'?
Ik zeg: direct invoeren in Nederland.
Hou die lui *grinnik* bij de les door ze elke dag te laten opdraven.
Tenslotte is er helemaal niets gratis in Nederland.
Er is altijd iemand die de rekening betaald, en volgens mij zijn wij weer de klabanus.....

necrosis | 16-10-11 | 13:54

Mooi, dat scheelt weer een paar vervelende youtubefilmpjes.

irriducibili79 | 16-10-11 | 13:54

Wat een paupervolk, de helft is niet eens Nederlands en de andere helft helaas wel.

holy_dutch | 16-10-11 | 13:53

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:41
Ze praten gewoon voor eigen parochie.

Succesvolle en/of hardwerkende mensen moeten geld inleveren. Mensen die -niks doen- zielig zijn moeten vooral meer krijgen.

Ze gedragen zich als een kind, dat te horen krijgt dat hij geen zakgeld verhoging krijgt, omdat pa en ma het krap hebben. Met het verschil dat dit kind na enkele dagen van boosheid en huilen wel begrip kan opbrengen. En stopt met mokken.

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:52

Ah prachtige ironie!

Nilfisk | 16-10-11 | 13:51

Ook vind ik het altijd bijzonder dat antiglobalisten menen op te moeten komen voor de arme zwarte Afrikaan. Honderden mensen komen bijeen bij zulke demonstraties maar er is nooit één donkere medemens bij aanwezig.

Raad_maar_raak! | 16-10-11 | 13:50

Zoals ik al zei op powned dakloze die stelen van onrendabele boeroepers is zoiets als vestzakje broekzakje

DaveDH | 16-10-11 | 13:50

@dzjebe | 16-10-11 | 13:39
Je bent een beroepswerkloze boeroeperT?
Als je kan reaguren kan je ook werken!

necrosis | 16-10-11 | 13:50

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:45 Ghehe.... je had 't gezien? #kudt #betrapt

vraagstaart | 16-10-11 | 13:49

@necrosis | 16-10-11 | 13:45
Misschien is het een optie om het te doen zoals vroeger in België.
Iedereen die niet werkte maar wel kon werken, dus ook bijstandtrekkers, moesten elke dag een stempel halen.
Ze kregen dan te horen hoe laat ze de dag daarna moesten komen, dat was altijd verschillend.
Na 4 weken als je "kaart" vol was kon je je uitkering daar mee gaan incasseren.

Che_cuevara | 16-10-11 | 13:48

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:41

"Als je wilt demonstreren, ga dan bij de #indignados staan, die de dictatuur van Brussel bestrijden, en waar het allemaal echt om begonnen is."

*mooi lijstje zoekt voor deze tegel*

vraagstaart | 16-10-11 | 13:48

@deraderendraaien | 16-10-11 | 13:41

Gezien de maskers die enkelen op hebben (Guy Fawkes), zal die revolutie nog een week of drie op zich laten wachten...

"Remember! Remember!
The fifth of november!!"

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:47

@necrosis | 16-10-11 | 13:45

ah, u heeft banen in de aanbieding begrijp ik?

René40181216 | 16-10-11 | 13:47

Ik sta open voor nieuwe systemen. Maar welke dan? Ruilhandel? Een schaap voor een brood? Automatisch worden dan bepaalde goederen meer waard dan anderen (vlees wordt automatisch meer waard dan groente), waardoor er opnieuw een betaalmiddel (iets als geld) ontstaat.

Wat willen deze anarchisten? Geen overheid? Dat is de eerste maand leuk, maar welke instantie mag straffen uitdelen? De rechters? Wie stelt hen aan? Een groepje wijze mannen? Aanschouw de hardnekkige wederopstanding van een regering.

Face it mensen, regeringen, geld, onderlinge competitie en handel zijn onderdeel van het mens zijn.

Raad_maar_raak! | 16-10-11 | 13:47

Demonstranten zijn vergeten wat dat kapitalisme aan deugden heeft voortgebracht en willen terug naar de ruilhandel. *diepe zucht*

Stroopdoos | 16-10-11 | 13:47

@Reinaert | 16-10-11 | 13:34
wedden dat ik ze aan het werk krijg?
Vervang de slappe linkse aanpak door ze gewoon een tijd en plaats te geven waar ze moeten klaarstaan.
Mensen die niet klaarstaan zonder goed excuus zou ik direct hun uitkering laten afpakken.

necrosis | 16-10-11 | 13:45

@vraagstaart | 16-10-11 | 13:39

Dan moet je er natuurlijk alleen niet bij vermelden dat het een eindstation is, he?

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:45

@ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:41
Hear! Hear!

deraderendraaien | 16-10-11 | 13:43

Als je wilt demonstreren, ga dan bij de #indignados staan, die de dictatuur van Brussel bestrijden, en waar het allemaal echt om begonnen is.

Al die #occupants, die met hun leuke hightech-speeltjes tegen de (mogelijk-)makers van die speeltjes demonstreren, die met hun uitkering tegen de uitdelers van dat gratis geld demonstreren, partijen met miljardenpotten die tegen financiële ongelijkheid demonstreren, die kunnen me gestolen worden en mogen wat mij betreft kaal bestolen worden.

ZKH EénOog | 16-10-11 | 13:41

@Reinaert | 16-10-11 | 13:38
Verstandig besluit Reineart!
We roepen je wel als de revolutie losbarst!

deraderendraaien | 16-10-11 | 13:41

@Reinaert | 16-10-11 | 13:32
Maar voor de rest gaat het goed met u?

Die medicatie is erg hard nodig.
:)

Che_cuevara | 16-10-11 | 13:40

@Bart_Bart | 16-10-11 | 13:37

Oost-Groningen? Daar is helegaar geen werk.

Of we zouden werk moeten verzinnen natuurlijk. Maar dan denk ik toch eerder aan werk op plaatsen waar die handjes zinvol inzetbaar zijn. Jammer voor al die Polen en andere arbeidstoeristen maar dat mot dan maar.

En nu ga ik écht buiten spelen. *Kabels doorknipt*

Reinaert | 16-10-11 | 13:40

@Reinaert | 16-10-11 | 13:34 LOL Werken in Kampen zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn!

Temeer daar er een treinstation is: nl.wikipedia.org/wiki/Station_Kampen

vraagstaart | 16-10-11 | 13:39

Wel gek toch dat de occupy demonstranten wel door daklozen worden belaagd en niet door bontkraagjes?
Zouden die de demonstranten zien als een van de hun?

deraderendraaien | 16-10-11 | 13:39

Dit is al het zesde (?) negatieve GS stukje over occupy in twee dagen. Dat is een heleboel aandacht voor iets wat zogenaamd niets voorstelt.

dzjebe | 16-10-11 | 13:39

@Reinaert | 16-10-11 | 13:32
Jij ben flink van het padje, heb je wat medicatie nodig?
Ik kan uit voorraad leveren.

necrosis | 16-10-11 | 13:38

Staan ze daar met een smartphone in de ene hand en een flinke joint in de andere te schreeuwen: "we worden genaaid !!!".
Ja, ik hoop gevoelig diep in uw rectum. Verwend tuigh.

Gier | 16-10-11 | 13:38

Ik ga het bos in m'n achtertuin #occupyen. Gewoon omdat het kán. En omdat het mooi weer is uiteraard. En omdat er geen daklozen wonen. Er een geen slaaphippies kamperen. En er geen internet is. Redenen te over.

Een fijne namiddag verder. Ik ben er even helemaal weg van!

Reinaert | 16-10-11 | 13:38

@Reinaert | 16-10-11 | 13:34
Dat is toch ook wat die Occupy mensen willen? Weg met het kapitalisme, terug naar het communisme.

Dat mogen ze dus niet klagen als ze straks naar werkkampen in Oost-Groningen moeten.

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:37

Een opvoedkundig lesje zullen we maar zeggen.

La Bailaora | 16-10-11 | 13:36

@necrosis | 16-10-11 | 13:31

De enige manier om dit volk aan het werk te krijgen is door ze te concentreren in het immer pittoreske Kampen.

Werken in Kampen is de oplossing. Alleen komt het er steeds maar weer niet van, onze beleidsmakers zijn kennelijk nog niet zo ver. Komt nog wel. Ooit. Als we echt collectief failliet zijn.

Reinaert | 16-10-11 | 13:34

Ah dus de occupy demonstranten genieten zelf ook van welvaart gadgets zoals dure videocamera's enzo. Dan moet je gewoon je bek houden dus.

Barbatruuk! | 16-10-11 | 13:32

@jan-lul-de-behanger | 16-10-11 | 13:28

Het boegbeeld van Links Nederland en het toonbeeld van integriteit, solidariteit en objectiviteit een 'stuk onbenul' noemen vind ik waarlijk not done.

Paul de Leeuw is een voorbeeld. Een held. Een halfgod.

*Medicatie zoekt*

Reinaert | 16-10-11 | 13:32

@Reinaert | 16-10-11 | 13:24
Zo te horen is het hoog tijd voor de necro-partij!
Ik geef die gasten binnen 24 uur een baan, en ik praat geeneens onzin!
@minkudo drukkerTs
Krijg collectief ongezien de typhus!

necrosis | 16-10-11 | 13:31

Boontje komt om zijn loontje. Nooit geweten dat ik een gevoel van warmte en trots bij acties van daklozen kon hebben.

Bart_Bart | 16-10-11 | 13:30

Als nu toch wilt protesteren ga dan op de goede plek zitten en niet voor een effectenbeursje dat al 25 jaar over zijn hoogtepunt heen is en nauwelijks eigen fondsen meer heeft. Ga bij een voetbalstation zitten waar 18 jarige multimiljonairs achter een bal aandraven, ga Hilversum bezetten waar een stuk onbenul als Paul de Leeuw jaarlijks met bijna een miljoen naar huis gaat. Maar ja, straks gaan "we" weer naar een EK en WK en dan is het tentje weer met een oranje vlaggetje nodig om "onze" jongens aan te moedigen.

jan-lul-de-behanger | 16-10-11 | 13:28

@königsberg | 16-10-11 | 13:22
Je comment is nogal "rommelig".
Wie moet er volgens jou naar Afrika?

necrosis | 16-10-11 | 13:28

Kijk linkse aksievoerdertjes, zo share je the wealth dus

Tobi | 16-10-11 | 13:28

@necrosis | 16-10-11 | 13:19

Dat zie je verkeerd.

Van maandag tot en met vrijdag is men druk bezig zich 'beschikbaar te houden voor de arbeidsmarkt' en komt daardoor dus niet aan andere zaken zoals werken toe.

Dat in tegenstelling tot daklozen. Die zijn zeven dagen per week full-time met hun 'werk' bezig.

Reinaert | 16-10-11 | 13:24

Och, binnenkort de eerste nachtvorst...#solidarikoud

vraagstaart | 16-10-11 | 13:24

@necrosis | 16-10-11 | 13:19
In het weekend krijgen ze dubbele uitkering.... denken ze.

Che_cuevara | 16-10-11 | 13:23

@Mutsaerts | 16-10-11 | 13:15
Je 'bruikleen' linkje deed bij mij een lachvulkaan ontploffen.
Ge-ni-aal !

necrosis | 16-10-11 | 13:23

Door het kapitalisme zijn wij rijk en hebben alles en hebben mensen in Afrika niks. Dus we zijn alleen maar beter van het kapitalisme geworden.
.
Stuur ze maar naar Afrika weten ze pas echt wat armoede en geen kansen hebben betekend.

königsberg | 16-10-11 | 13:22

Daklozen zijn gewoon heel sympathieke mensen die actief bijdragen aan het terugdringen van de woningnood. Zodat wij weer een paar extra kanslozen kunnen importeren.

Allemaal een vetlederen PvdA-medaille dusch!

Reinaert | 16-10-11 | 13:22

Daklozen zijn de perma-occupy-demonstranten. Collega's dus.

Stroopdoos | 16-10-11 | 13:21

Demonstreren in het weekend terwijl je de rest van de week op je nest ligt, tja.......

necrosis | 16-10-11 | 13:19

Nederland voor de Afrikanen en andere Zielige Mensen!

Dan gaan wij wel naar Ghana.

Ow, kudt. Nee. Daar zit Cornelisse al. Hebben we wéér PvdA-graaiers.

vraagstaart | 16-10-11 | 13:19

Groot gelijk! En als we dan toch bezig zijn: we hebben al heel lang en met oneerlijk geld van Nederland mogen genieten, dus pak dat gelijk ook maar af.

vraagstaart | 16-10-11 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken