Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV wil klimaat verbieden

richdemos.jpg Vragen van het Kamerlid Richard de Mos (PVV) aan de minister van Weer en Klimaat. 1) Is de minister er van op de hoogte dat het buiten regent? Zo ja, waarom niet? 2) Is de minister er van op de hoogte dat het KNMI een klimaatatlas uitgeeft? Zo nee, waarom niet? Kan de minister soms niet lezen? Dat hoeft ook helemaal niet want het ding staat "vol met gelikte foto's en eenvoudig taalgebruik waarmee wordt geprobeerd een klimaatalarmistische boodschap aan het grote publiek en kinderen te slijten". 3) Is het niet de hoofdtaak van het KNMI om gewoon voor lekker weer te zorgen in Nederland? 4) Deelt de minister met de PVV de zorg dat er in Nederland steeds minder oog is voor de grondwettelijke scheiding tussen weer en klimaat? 5) Hoe lang nog moet Nederland worden geterroriseerd met de fabel dat "Het klimaat de gemiddelde weerstoestand over een periode van minimaal 30 jaar is"? 6) Wat wordt het morgen voor weer? 7) En overmorgen? Ik wil namelijk met de familie gaan vissen. 8) Staat u achter een verbod op het klimaat in Nederland? Zo nee, bent u dan bereid het klimaat desnoods voor langere tijd op te schorten? 9) Welke geheime banden onderhoudt het KNMI met Al Gore? Is dit inderdaad op kosten van de belastingbetaler? 10) Als de minister zo van het klimaat houdt, waarom gaat hij dan niet naar de Noordpool op vakantie?

Reaguursels

Inloggen

@Che_cuevara | 13-10-11 | 12:50
Jij bent een van de mensen waar ik op doel schijnbaar (Mensen die populisten met een olie agenda klakkeloos napraten).
Het IPCC is geen wetenschappelijke instelling en laat daardoor geen "bewijs" zien.
Het "climategate" is ook zo'n populistische term zonder grondslag. Ik zou eens gaan lezen waar het over gaat.

Er zijn inderdaad wetenschappers (vooral amerikanen) die niet de invloed van de mens op de opwarming van de aarde inzien. Net zoals de groep religieuze wetenschappers is deze klein.

Antitheïst | 14-10-11 | 12:11

Als het aan de PVV ligt blijft het hier regenen totdat al die moslims vertrokken zijn naar de woestijn.

Zaadhaan | 13-10-11 | 23:13

@TM | 13-10-11 | 12:54
Je schreef: *Laat ik dat soort experts nou eerder geloven dan een PVV-tokkie kamerlid*. Einde citaat.
Kijk, als je dat denkt, dan begrijp jij dus geen ene donder van wetenschap. Als je iets wéét, is geloven overbodig. Als je gelóóft, ben je onwetenschappelijk. Geloven doe je maar in de kerk, niet in de wetenschap. Dombo.

Lewis Lewinsky | 13-10-11 | 20:14

Sommige accijnzen van vroeger zijn nu, om de "heffing" te rechtvaardigen, tot milieuheffing gebombardeerd.

Ulle Ruttelflut | 13-10-11 | 19:30

1982: Begroting Nederland: Inkomen uit milieubelasting: 0 gulden
2010: Begroting Nederland: Inkomen uit milieubelasting, milieutaksen,milieuaccijnzen enz...: circa 28 miljard euro. ( verpakkingstaks inbegrepen)

Djilleke Spoker | 13-10-11 | 19:09

Punt 7 kun je wel doorhalen.
Het water is nog nooit zo helder geweest maar er zwemt geen vis meer in. Wel nog in een afgesloten vijver.
De millieugekken hebben alle vissen compleet uitgemoord.
Rigoreus, dat wel.
Dàg hengelsport. Het was een leuke tijd.

Dostranamus | 13-10-11 | 18:19

Jaloerse secreten.

Koud flesje Alfa | 13-10-11 | 18:19

Punt 7 kun je wel doorhalen.
Het water is nog nooit zo helder geweest maar er zwemt geen vis meer in. Wel nog in een afgesloten vijver.
De millieugekken hebben alle vissen compleet uitgemoord.
Rigoreus, dat wel.
Dàg hengelsport. Het was een leuke tijd.

Dostranamus | 13-10-11 | 18:18

@WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:46
Ik ben de grootste undercover-JOOP'er die hier rondloopt jongen, geloof me nu maar. Links als de neten en dol op leugenachtige stukje druip-opinie van tweederangs schrijvers met grootheidswaan.

Als je het niet erg vindt ga ik nu wat terrasverwarmers ontvoeren en m'n pijp volstoppen met stof uit gerecycelde linnen tasjes.

Dag dag

An die ARBEIT | 13-10-11 | 16:51

An die ARBEIT | 13-10-11 | 16:34 |
Nog'ns: tussen letters herkennen en begrijpend lezen is nogal wat verschil. Zal ook wel de reden zijn dat JOOP'ers al of niet in disguise, zo vaak naar 'leugenaar' als argument grijpen.

WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:46

@WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:39 : BTW: Je kunt ook gewoon optiefen naar Powned. Daat heeft men hetzelfde topic geopend en kun je je dan heerlijk aftrekken op de plempsels van Prins Pils.

Just some free advice...

TM | 13-10-11 | 16:44

@WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:39 : Lul niet. 'Joop'... pfffrrrrrrtttt, pleurt op. Dat is zooooo afgelopen April man.

@La Bailaora | 13-10-11 | 16:00 : Ik reageerde meer op de laatste zin, gerelateerd aan het feit(!) dat we het hier hebben/hadden over de wetenschappelijke onderbouwing van klimaatverandering. That's all...

TM | 13-10-11 | 16:43

Dat is de spieker op zun kop jong. Wat een sukkel, die De Mos. Welnee! Het klimaat verandert helemaal niet. Poolkappen? Nee man, die smelten helemaal niet!

Hommel | 13-10-11 | 16:42

Tja tussen letters herkennen en begrijpend lezen is nogal wat verschil. Zal ook wel de reden zijn dat op JOOP 'leugenaar' zo'n hoogfrequent woord is.

WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:39

@WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:32
Ik denk dat jij goed zou passen op Joop, daar houdt men ook van leugens en bedrog.

An die ARBEIT | 13-10-11 | 16:34

@WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:23
"Voor het eerst in jaren" ?

Je nick bestaat pas een jaar, dus je hebt sowieso een jaar geleden nog in moeten loggen....

An die ARBEIT | 13-10-11 | 16:33

Moet wel JOOP zijn, met al die beta's met VMBO-T aangevuld met ROC-deeltijd.

WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:32

De Mos is een imbeciel stuk appeltaart met illusions of grandeur en de uitstraling van een dode molrat.

Ik zou ook nog graag iets zeggen over dit infantiele stukje van Bert.

Maar dat doe ik dus niet.

An die ARBEIT | 13-10-11 | 16:32

Verdomme ben ik hier nu op JOOP of zoiets terechtgekomen? Leuk dan, dat ik voor het eerst in jaren weer eens mocht inloggen.

WirMachenMusik | 13-10-11 | 16:23

KNMI maakt propaganda Atlas van belastinggeld.

Nu moet het MvO nog even die shit kopen en verspreiden en de leugen is compleet georganiseerd.

Hef die bende in De Bilt eens even snel op!

NoMinister | 13-10-11 | 16:19

Scherpe vragen, het moet gezegd.

Ik had alleen voorgesteld dat gehele KNMI te sluiten. Klaar over uit.

Maar ik ben vast wat erg consequent en zuinig, terwijl de PVV een eenvoudig verbrassend middenpartijtje is, dat consequent policor Al Gore approved shit rondbazuint.

Of zouden de vragen grappig zijn bedoeld? Het onderwerp is dat niet.

NoMinister | 13-10-11 | 16:17

TM | 13-10-11 | 15:39
Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt niet dat wetenschappers iets kunnen veranderen of niet, maar juist dat ze het niet kunnen bewijzen.

La Bailaora | 13-10-11 | 16:00

Kijk het wordt aan de kaak gesteld door een mongol als de Mos maar hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Ook bij het KNMI denkt men namelijk onterecht dat met de film van "klimaatwetenschapper" Al Gore de wetenschap abrupt tot stilstand is gekomen, nog steeds blaat men daar dingen na die al lang (zelfs door de peers waar ze in de alarmistische hoek zo op geilen) zijn achterhaald of tot filmscript fictie zijn verklaard (het stoppen van de warme golfstroom).

The Evil One | 13-10-11 | 15:48

Te grappig dit.

BakRodeKool | 13-10-11 | 15:46

Niemand die zich er aan stoort dat de klimaatatlas niet gewoon op het net wordt gepubliceerd maar gekocht moet worden?
Tis wel gemaakt met overheidsgeld, dus...

nono_einstein | 13-10-11 | 15:44

@ZDEV | 13-10-11 | 15:37 : Los nog van de rest van die onzin plemp van je; jij zegt dus dat, tot dat de wetenschap de wetten der natuur kan aanpassen, jij er niet in gelooft?

Mwahaa!!! Briljant!

TM | 13-10-11 | 15:39

Weer en klimaat zijn geen wetenschap. Het is een beetje rommelen met modellen en dan kan het zus maar ook zo zijn. Koffiedik kijken. Handen lezen. Tarotkaarten. Bovendien is het KNMI geinfiltreerd door milieubelievers die met een gekleurde zonneklep op doem en verderfenis prediken.

Pas als Erwin Krol op bestelling 25 graden met een koel briesje kan leveren dan vind ik het KNMI geld waard. Als ik wil weten wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten!

ZDEV | 13-10-11 | 15:37

@alcor | 13-10-11 | 15:24 | + 0 -
Met "daling van de zuurtegraad" bedoel ik dat de pH iets gestegen is. Logisch.

alcor | 13-10-11 | 15:25

@poker | 13-10-11 | 12:22 | + -8 -
"Trouwens waar is het probleem van de 'zure regen' gebleven? Zegt eigenlijk al genoeg. Het is 1 grote FARCE!"
De zuurtegraad van regen is flink gedaald, maar die daling begon pas nadat er allerlei maatregelen genomen waren. Bijvoorbeeld, energiecentrales produceren nu minder schadelijke gassen. Hetzelfde geld voor het herstel van de ozonlaag; dat herstel begon nadat de uitstoot van CFK's sterk was verminderd.
Zure regen en de ozonlaag zijn juist twee voorbeelden waarbij het er sterk op lijkt dat mensen wel degelijk grote invloed kunnen hebben op wat er in de atmosfeer gebeurd.

alcor | 13-10-11 | 15:24

@de euro middenweg | 13-10-11 | 15:15
En zorgt voor regen in brievenbussen.

Hölzenbein | 13-10-11 | 15:20

@ Bor2601 | 13-10-11 | 12:22
Een idee (waar heel wat mis mee lijkt te zijn) als feit weergeven heeft niets met kennis te maken.
Sterker nog, dat zou een verloedering van de kennis zijn.
Dat 'links' het graag zo heeft is logisch want als mensen echt kennis van zaken hadden, dan hadden ze niet meer zo'n grote achterban. Heel Nederland dom, heel Nederland arm!

DerUnterMensch | 13-10-11 | 15:19

De PVV is ook tegen sluierbewolking

de euro middenweg | 13-10-11 | 15:15

Eeuwig zonde dat die stem in Nederland vertolkt moet worden door een eencellige zoals De Mos.
Ik hoop dat de PVV voor de volgende verkiezingen een kwalitatief betere verkiezingslijst kan samenstellen.
ZonderNaam | 13-10-11 | 12:19 | + -19 -
.
Ehm, dat is geen toeval maat.

Ienoo666 | 13-10-11 | 15:04

@La Bailaora | 13-10-11 | 14:54 : Het zou heel wat beter zijn als er peer review werd toegepast. Dat ook daarmee gefraudeerd kan worden is inderdaad al tijden duidelijk. Maar ik denk toch minder snel dan wanneer iedere Tom Dick of Harry mag geen lopen editen.

Overigens reageerde ik op minima-etc en die schreef 'kan', niet 'is'. Want dan had je volkomen gelijk.

TM | 13-10-11 | 14:58

ook gewoon een peer review zou zitten door mensen met specifieke kennis van zaken.
TM | 13-10-11 | 14:50
Ook dan niet, want je doet alsof peer review ineens borg staat voor onafhankelijkheid. En nee, ook dat zijn gewoon mensen met politieke agenda's. Verder heb je over Wiki trouwens gelijk.

La Bailaora | 13-10-11 | 14:54

"een pagina waar iedereen in kan schrijven kan betrouwbaarder zijn dan een pagina van één auteur.
minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:15"

Maar bij Wiki zijn het toch echt meestal de grootste schreeuwers die boven komen drijven. Een prima bron voor standaard feiten, maar zodra iets enigszins controversieel is gaat het veel te vaak mis en moeten ze regelmatig de pagina locken.

Je zou helemaal gelijk hebben als er achter Wiki ook gewoon een peer review zou zitten door mensen met specifieke kennis van zaken. Maar zolang Henk, Ingrid Mohammed en Fatima allemaal gewoon kunnen aanpassen blijft het vaak een onbetrouwbare boel.

TM | 13-10-11 | 14:50

Ach, over 30 jaar zegt de PvdA gladhard dat klimaatpaniek een rechtse hobby was.

seven | 13-10-11 | 14:42

@minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:02 : Wel eens van het woord 'omslagpunt' gehoord?

TM | 13-10-11 | 14:41

Een vriend van me heeft al enkele jaren een aflevering van 'de Speld' op zijn wc hangen waar Geert Wilders het weerbericht een links manifest noemt. Leuk om te zien hoe de waarheid de fictie inhaalt.

Captain America | 13-10-11 | 14:34

Dat er op details verschil van interpretatie is doet niet af aan het feit dat klimaatverandering door de mens feitelijk bewezen is.
Datzegiktoch | 13-10-11 | 14:26
Het is toch helemaal niet moeilijk als het bewezen is die bewijzen dan ook te tonen? Wat let je dan?

La Bailaora | 13-10-11 | 14:33

Als het echt waar was zou greenpeace die kerncentrales toejuichen ipv ze te bestrijden met verhalen die alleen slaan op de oude gen. reactoren (nwe generaties zijn 200x zuiniger + marginaal afvalprobleem, inherent veilige methodes en kunnen afval verwerken).
Daardoor komen er juist meer kolencentrales, want met de alternatieven ga je het niet redden; voor zonne-energie zou je nederland geheel moeten bedekken met of 10x te dure pv panelen of volzetten met windturbines en dan heb je 's nachts of met windstil weer nog niks.
Kortom greenpeace levert geen reëel alternatief en bestrijdt de enige werkbare en betaalbare oplossing, kortom co2 is kennelijk niet zo erg qua klimaat.
Verzameling oude reaguursels over klimaat. search-geenstijl.thruhere.net/#seven%2...) ps zie ook t.co/AptWyDcJ
*Nog even lacht om Al Gore op jacht naar manbearpig in south park*

seven | 13-10-11 | 14:27

minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:15 | + 0 -
Dus omdat Gore een hypocriete prutser is moeten we het allemaal maar als een hoax zien. Ik studeer zelf klimaatwetenschappen en geloof mij als je de echte onderzoeken ziet die getoetst zijn volgens wetenschappelijke normen dan zou je niet zo hard je best doen om te ontkennen. Dat heren als Gore overdrijven en zelf er een slaatje uitslaan is des te jammer want daardoor gaan mensen argwanend worden. In de wetenschappelijke wereld is er al jaren een gedegen consensus over dit onderwerp. Dat er op details verschil van interpretatie is doet niet af aan het feit dat klimaatverandering door de mens feitelijk bewezen is.

Datzegiktoch | 13-10-11 | 14:26

dan moet hij ook meteen even vulkaanuitbarstingen laten verbieden. Je wilt niet weten wat die dingen jaarlijks ongestraft uitstoten.

Blackbird73 | 13-10-11 | 14:25

poker | 13-10-11 | 14:09 | + 1 -
Waar zeg ik iets over toenemende wereldbevolking? Nergens. Ik constateer alleen dat klimaatverandering samenvalt met toenemend gebruik van fossiele brandstoffen. Ik zeg ook nergens dat ik voorstander ben van bevolkingsgroei. Een te grote bevolking is een ander probleem en daar heb ik geen verstand van. One problem at a time..

sjakei | 13-10-11 | 14:24

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 14:14
Natuurlijk zijn dat zandbanken. Slimmerd. Maar wie heeft die daar neergelegd? Juist, de zee. De waddeneilanden vormen en gaan door hetzelfde proces. En ja, ze komen en gaan al miljoenen, eens. Maar deze komen nou juist doordat ze in de 'schaduw' liggen van de aan het ten noorden daarvan gelegen maasvlakte. De zeestroming is namelijk langs de kust van zuid naar noord. Nu kan de zeestroming er niet meer vrij door (maasvlakte) en verlegt zichzelf meer zeewaarts: gevolg: de stroming in deze schaduwzone stopt en daarom wordt het slib afgezet en vormt het zandbanken (en uiteindelijk eilanden).

La Bailaora | 13-10-11 | 14:22

@datzegiktoch
een pagina waar iedereen in kan schrijven kan betrouwbaarder zijn dan een pagina van één auteur. die pagina besteedt ook aandacht aan het onderwerp broeikasgas, opwarming aarde, giftigheid van het gas, onderaardse opslag etc. komt op mij redelijk objectief over, terwijl meneer gore met zijn ijsbeer door het ijs is gezakt.

minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:15

La Bailaora | 13-10-11 | 13:59

Dat zijn zandbanken vriend, die komen, die gaan al miljarden jaren. Wat is je punt.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:54

Zoals gezegd, geen verstand van. Ik denk van niet, maar dat is alles.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 14:14

Vage_eddie | 13-10-11 | 14:11 | + 1 -
Epic! +1.

Datzegiktoch | 13-10-11 | 14:13

DaveDH | 13-10-11 | 14:05

Jap... Zit al vier dagen ziek thuis, vandaag de eerste dag dat ik me weer een beetje ok voel. Dus wat mailtjes heen en weer sturen en morgen weer fit op het werk! Zoals ik al eerder zei, meestal de tijd er niet voor om te reaguren. Vandaag eindelijk weer wel!

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 14:12

poker | 13-10-11 | 14:09 | + 0 -
Amen.

Datzegiktoch | 13-10-11 | 14:12

minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:02 | + -1 -
Oh staat dat op het zeer betrouwbare wikipedia... wat een geruststelling... zucht. Al die wetenschappers zijn ook in linkse handen dat is ook zo...

Datzegiktoch | 13-10-11 | 14:12

Richard de Mos moet zo ongeveer de domste nageboorte zijn die in de kamer rondloopt.

Vage_eddie | 13-10-11 | 14:11

@ sjakei | 13-10-11 | 13:21

Hoe naief kun je zijn. Tik het volgende eens in op google: 'world population growth' en klik dan eens op afbeeldingen. In het jaar 2100 lever we met zon 10-11 miljard mensen op deze aardkloot. Dat zijn er nu 7 miljard. Er komen dus zeker 3 miljard mensen bij op aarde in minder dan 100 jaar. En jij dacht dat we dat gaan oplossen met een paar windmolens. Dream on! Niet Co2 is het gevaar op aarde, maar de alsmaar groeiende wereldbevolking! Maar daar hoor je nooit iemand over!

poker | 13-10-11 | 14:09

Waar is Pellenboer als je hem nodig hebt?

watsinneneem | 13-10-11 | 14:08

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:49
Je heb het er maar druk mee hé...

DaveDH | 13-10-11 | 14:05

De menselijke/industriële CO2-uitstoot bedraagt volgens de huidige wetenschap ongeveer 6% van de totale natuurlijke aardse CO2-uitwisseling. lees ik op wikipedia. dus een paar miljard mensen doodmaken helpt niet eens. vulkanen afplakken en savanne-branden blussen daarentegen weer wel. toename van kooldioxed doet ook planten sneller groeien en planten produceren zuurstof. ik denk dat die opwarming een goedkope truc is om linksch aan de macht te houden. ik overigens erg tegen milieuvervuiling en voor schone technologie, gewoon omdat het prettig is om in een schone omgeving te leven. maar zonder hysterisch leugenaars graag.

minimá-armezusvan.. | 13-10-11 | 14:02

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:49
en hier een luchtfoto van google maps: kun je gewoon de nieuwe eilandjes waarnemen:
maps.google.nl/maps?hl=nl&rlz=1G1G...

Fantastisch toch?

La Bailaora | 13-10-11 | 13:56

-weggejorist-

SnotKind | 13-10-11 | 13:56

En zelfs als er sprake is van een klimaathoax, dan noch moet die malle kloon van Greet het niet op een atlas afreageren.
Beheers je toch eens man, je staat al niet te boek als intellectuele hoogvlieger, maar een afgrond instappen is een ander woord voor zelfmoord hoor.

Koos Knak | 13-10-11 | 13:56

Ik denk dat het niet haalbaar is en we daarom het niet doen.
De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:49
Je denkt te snel...

La Bailaora | 13-10-11 | 13:54

Bossen planten, deze verwerken het co2.
Oplossing klaar.
En we leefde nog lang en gelukkig.

En die windmolens naar het oud ijzer.

Smalhout | 13-10-11 | 13:54

Het KNMI kan afgeschaft worden, we hebben nu Siri op de iPhone!

Bertus Balhaar | 13-10-11 | 13:53

La Bailaora | 13-10-11 | 13:48

Hey, het is mijn vak niet - het klinkt alleen ongeloofwaardig en theoretisch. Ik denk dat het niet haalbaar is en we daarom het niet doen. Verder heb ik het niet genoeg gelezen of verstand van om er echt iets zinnigs over te zeggen.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:49

SnotKind | 13-10-11 | 13:40 | + -2 -
Schrikbarend hoe je nog steeds kan geloven dat tonnen CO2 die in miljoenen jaren is opgeslagen in de aarde binnen 2 eeuwen erdoorheen jassen geen effect zal hebben.

Datzegiktoch | 13-10-11 | 13:48

vooral ongeloofwaardig, en als het haalbaar zou zijn waarom niet doen? En over je meanders verhaaltje...
De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:39
Waarom ongeloofwaardig? Zeestromingen bestaan toch? En je snapt toch wel dat als je in zee gaat zwemmen het veel meer energie kost om tegen de stroom in te zwemmen?

En over meanders: Nederland kent nou eenmaal 2 grote natuurlijke 'problemen' met water: de zee en de rivieren. Het verhaal van Waterman gaat vooral om hoe je verstandig met onze 'zeedefensie' om kan gaan, dat van de rivieren hoe je ongeveer hetzelfde kan bereiken met de rivieren. Het idee komt namelijk op hetzelfde neer: de natuur via slibafzetting het werk voor je laten doen.

Het mooie is dat door het aanleggen van de 2e maasvlakte er een 'schaduw' ontstaan is dat bij de Haringvlietdam er voor zorgt dat er door de zee slib wordt afgezet. Dat is een positieve ontwikkeling, omdat het zorgt voor het ontstaan van een nieuw 'eiland' onder de maasvlakte, als gevolg van natuurlijke golfstromen die daar zand afzetten, zonder dat er een mens aan te pas komt. Op die manier moeten mensen gaan denken, niet in termen van: met dijkophogen gaan we de grote boze natuur te lijf.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:48

Neh, La Bailaora gaat tenminste nog een discussie aan, maar op idioterie a la 'snotkind' is niet meer te reageren.

Welterusten kleintje! Slaap zacht en droom lekker.

TM | 13-10-11 | 13:47

Niet geloven in klimaatverandering door de mens is als geloven dat de dood niet het einde is voor onze ziel. Lekker comfortabel maar als je er over nadenkt en de feiten nagaat weet je natuurlijk dat het helaas wel zo is.
sjakei | 13-10-11 | 13:36 | + 0 -
Onderzoek naar de verandering van golfstroom heeft uitgewezen dat het best meevalt met die verandering. Helaas grijpen de sceptici dat weer aan als een "Zie je wel.."

Datzegiktoch | 13-10-11 | 13:46

Hoeveel mallotigheid kan een mens op een dag verdragen?

Johannes D. | 13-10-11 | 13:41

-weggejorist-

SnotKind | 13-10-11 | 13:40

@Smalhout | 13-10-11 | 13:17
Klopt, altijd!

Hölzenbein | 13-10-11 | 13:40

La Bailaora | 13-10-11 | 13:31

Dat Waterman verhaal moet ik nog volledig lezen maar het klinkt al zeer theoretisch en vooral ongeloofwaardig, en als het haalbaar zou zijn waarom niet doen? En over je meanders verhaaltje... Dus? Dat lost het probleem met de zee niet op hoor een fikse storm en de zee doet wat zij wil. We hebben al eeuwen mensen die het kennelijk goed doen want we zijn er (tegen alle verwachtingen) nog steeds.

tip: Verhuis dan nu met je familie en vrienden er is zat hoger gelegen gebied in Europa zonder enige Islamisering met een goede economie en er zijn veel SSC's te vinden waar je makkelijk een baan kan krijgen met je Nederlands.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:39

@De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:23
En zo is het! Gheheh

Hölzenbein | 13-10-11 | 13:39

@Gutmensch aus 020 | 13-10-11 | 13:14 : Je ontkracht je eigen argumenten in 1 plemp! Vind ik eigenlijk best knap.

Dus het leven op Aarde is al diverse malen zo goed als uitgeroeid(dat heb ik ook begrepen!) en daarom moeten wij niet zo moeilijk doen?

Je weet toch wel dat het leven die vorige keren opnieuw is begonnen? Dat - om eens een dwarsstraat te noemen - er geen dinosauriers meer over zijn gebleven?

Of ben je zo filosofisch ingesteld dat het je geen fluit interesseert *welke vorm* van leven er blijft bestaan, dat de mensheid gewoon kan stoppen met roken?

TM | 13-10-11 | 13:38

@ZDEV | 13-10-11 | 13:16 | + 0 -
Als je je verdiept in klimaat zul je zien dat West europa juist kouder wordt. Eerst opwarmen, daarna afkoelen. Door de eerste opwarming wordt de noordpoolkap kleiner, dat is de 'motor' van de warme golfstroom. Als er minder zeewater bevriest, stopt die 'motor'. We krijgen dan minder warmte van de oceaan en wij krijgen het klimaat van West Canada nu, een paar honderd km ten noorden van Vancouver.

sjakei | 13-10-11 | 13:36

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:23
Common sense. Met het ophogen van dijken koop je alleen tijd. En wanneer het mis gaat met hoge dijken is de ramp veel groter. Tevens is de afslag bij zeestroming heel groot. Dat is vechten tegen de bierkaai, behalve als je zorgt dat je de zeestromen voor je inzet, zoals Waterman dat wil.

De rivieren zijn meanders, en die zette vroeger zijn slib af in de polders waar wij nu een dijk om hebben gezet. Op natuurlijke wijze verhoogde de rivier zo het niveau van de polders. Dat proces is door de mens ten einde gebracht. Het slib wordt nu dus afgezet IN de rivier, die de rivier langzamerhand steeds hoger doet stromen. Met als nieuwe maatregel dat men dus weer de rivier steeds maar weer 'uitbaggert', om het a. diep te houden, en b. niet teveel omhoog te laten komen (bodem stijgt door slib). Dat is een continue proces dat telkens weer inspanning vereist. Veel slimmer is het om de rivier weer de ruimte te geven die het in vroeger tijden had, en soms zijn stroom, net als een natuurlijke meander, te verleggen. Waar de oude rivierbedding stroomde, heb je dan zonder enige moeite een hoger gelegen stuk land, terwijl de nieuwe rivier bedding 'automatisch' weer met zijn ophogend proces verder gaat.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:31

Medeschuldigen aan het klimaatprobleem zijn Natuurmonumenten.
Als voorbeeld worden er bossen gekapt om een bepaald millieu te creeren waarin slechts een bijzonder plantje kan gedijen.

Smalhout | 13-10-11 | 13:30

Krijgen we dit jaar nog een elfstedentocht, want het is alweer zo lang geleden.

Sacha_A | 13-10-11 | 13:27

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:23

Die de Mos is werkelijk briljant!!! Nooit gedacht! Gewoon de klimaatsveranderingen negeren en de Moslims verzuipen vanzelf! Ik bedoel, zwemmen kunnen ze toch niet!

*verbod voor moslim-zwemles opzoekt in PVV programma*

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:26

La Bailaora | 13-10-11 | 13:17

Goh, tijd om te verhuizen lijkt me, of niet fatalist!

Waarom je druk maken dat de Islam ons land overneemt als we toch straks met z'n allen onder water staan? www.energysurvival.nl/userfiles/image/... Ik bedoel, daar 90% van de moslims in de randstad woont hoeven ons daar geen zorgen over te maken, dat probleem lost zichzelf wel op! Althans het klimaat lost het straks voor ons op! Kunnen wij lekker in Limburg gaan genieten van ons landje! :-)

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:23

Berufsverbot ook goed?

klabanus ten Haave | 13-10-11 | 13:23

Haha de mos en wetenschap, goede combi ;)
Afgelopen 100 jaar stijgt de temperatuur. Is niet alleen gemeten door de KNMI's van de wereld, maar poolkappen en gletsjers worden kleiner. Dat zijn de langetermijn graadmeter van onze planeet en ze liegen nooit.
Ok, de poolkappen veranderen continu. Er zijn ijstijden geweest en hete periodes, dus misschien zegt dit niets. Maar, nu gaat de 'klimaatverandering' veel sneller dan vroeger. Er lijkt iets anders aan de hand te zijn. Klimaatverandering komt vrijwel direct overeen met de uitstoot met het verbranden van fossiele brandstof. Dat wil niet zeggen dat er een direct verband is. Maar het lijkt er wel sterk op.
Wat moeten we doen? Afwachten? Net als afwachten en kijken of een ziekte toch terminaal is? We hebben maar 1 planeet en laten we er zuinig op zijn. Better safe than sorry..
Al wordt zo'n genuanceerde tegel hier toch niet gewaardeerd.
Beter schreeuw ik: f*ck de linkse kerk met hun klimaathobbies. Ga terug in je hol geitewollensokken lutser met je CO2hoax!
Tsja.
Anders gezegd: Wat worden we er minder van als we wel proberen onze CO2 uitstoot te verminderen? we worden minder afhankelijk van twijfelachtige regimes in het middenoosten. Als we als nederland nou flink investeren in duurzame technieken dan kunnen we koploper worden (eerst de achterstand inhalen) en dan kunnen we cashcows maken van een mondiaal probleem.

sjakei | 13-10-11 | 13:21

@Sk!llz

Tja het KNMI zal zijn functie hebben, maar laten wel wezen het is een onderdeel van een behoorlijk geldverslindend instituut dat meer centjes wil omdat de wereld nu lekker bang gemaakt is door de verschillende klimaatleugenaars.
Is het nodig dat na elk Journaal minutenlang onzin over het weer moet worden verspreid? vroeger (opa vertelt)deelde Fred Emmer, na het voordragen van het nieuws, mee dat het de volgende dag wat wisselvallig weer zou worden met hier en daar een bui.
Dat zat bij zijn salaris inbegrepen.
MAW het mag best wat minder. (misschien wil de koninging anders een duit in het zakje doen)

p.s GS waarom nog geen column over het financiële wel en wee van HKH, en de stuitende manier hoe Rutte haar uitgaves verdedigt?

Remus McMillan | 13-10-11 | 13:21

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:50
We zijn het eens. Daarom concentreert de atlas zich ook op metingen.

kezie | 13-10-11 | 13:18

domme mensen Tokkies noemen, en ga zo maar door.
TM | 13-10-11 | 13:12
Waarom doe je het dan toch in eigen plemps? Of moet ik je nog een keer quoten?

La Bailaora | 13-10-11 | 13:18

@Hölzenbein | 13-10-11 | 13:14 |
Dat het nuttig is om bomen te planten.
Voor een mooiere en schonere wereld.

Smalhout | 13-10-11 | 13:17

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:10
Nou dat is ook heel dom. 10 jaar geleden ging het ook al bijna mis (of ben je de evacuatie van een half miljoen mensen alweer vergeten?, en ben je de 'rampen' in centraal Europa al weer vergeten?). Kwestie van tijd voordat die dijken doorgaan. Vandaar dat je mij bijvoorbeeld nooit een huis ziet kopen in de polder bij Tiel, om maar een dwarsstraat te noemen.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:17

Klimaatschommelingen zijn puur natuur.
Klimaatschommelingen zijn niet erg.
Een iets warmer en natter klimaat is alleen maar goed voor natuur.
Het is niet aangetoond dat de mens enige invloed op het klimaat heeft.
CO2 is geen gif maar puur natuur en bomen en grassen en planten hebben het nodig, net als wij zuurstof nodig hebben.

Het KNMI moet neutraal zijn en zich op het weer richten. Niet van mijn centen valse beweringen doen over het klimaat.

ZDEV | 13-10-11 | 13:16

TM | 13-10-11 | 13:12

Ik zou zeggen:

Tokkie = intellectueel veder-lichtgewicht

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:16

@kezie | 13-10-11 | 12:57
Het KNMI heeft zelf toegegeven dat hun metingen misschien niet helemaal accuraat waren omdat de meetstations waren neergezet op plekken waar later de omliggende struiken toch wel wat te hoog waren gegroeid om nog precieze en "neutrale" metingen te krijgen.

www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/opmer...

www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/...

Zo zie je maar dat het KNMI niets onderdoet voor het IPCC.

Che_cuevara | 13-10-11 | 13:14

De aarde bestaat al 4 miljard jaar, het leven op aarde is al 3 keer bijna volledig uitgeroeid geweest en we hebben 5 ijstijden gehad en dat is nog voordat de mens verscheen. Laten we ophouden kinderen op school bang te maken met sprookjes over god en het klimaat en dat we allemaal dood gaan tenzij we iets specifieks doen. Toen ik op school zat werd ons ook verteld dat de mensheid in het jaar 2000 uitgestorven zou zijn en inmiddels zitten we al in het jaar 2011.

Gutmensch aus 020 | 13-10-11 | 13:14

@Smalhout | 13-10-11 | 13:10
Even in opvolging van het filmpje, en wat wil je mij nu eigenlijk vertellen?

Hölzenbein | 13-10-11 | 13:14

La Bailaora | 13-10-11 | 13:05

Vroeger bestond Palestina niet in de Bos-atlas, tegenwoordig wel, ook dat is afgesproken.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:13

@La Bailaora | 13-10-11 | 13:01 : Erm.. Ik begrijp je punt, maar IK ben hier niet begonnen met Marokkanen Finnen noemen, met domme mensen Tokkies noemen, en ga zo maar door.

Maar als je dat wilt dan mag je met een gerust hart 'tokkies' vervangen door 'intellektuele lichtgewichten' of 'onwetende quasi-experts'. :)

TM | 13-10-11 | 13:12

@Hölzenbein | 13-10-11 | 13:06 |
Ga je mee bomen planten? Dat is iets waar we echt wat aan hebben.
Voor de rest word er alleen maar over het klimaat geluld. Hier en daar een windmolentje en wat sedum op de daken en men is weer zo trots als een aap.

Smalhout | 13-10-11 | 13:10

La Bailaora | 13-10-11 | 13:04

WTF! Vechten tegen de natuur dat doen we al Eeuwen! Daar zijn wij groot (als klein landje) mee geworden. Zonder terpen / wierden was er al praktisch geen Nederland en zonder afsluitdijken / polders etc. Had je nu een natuurgebied in Vaals gehad en dat was het dan wel! Tjezus!!! En jij bent wetenschapper???

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:10

TM | 13-10-11 | 13:07
Dat klopt, de waarheid is heel moeilijk. Mijn bezwaar is nou juist dat: men brengt het als 'de waarheid', of ze suggereren het. Als dat in deze atlas overigens niet zo is neem ik meteen m'n woorden terug, en mogen ze het van mij blijven uitgeven. Ik heb echter zo mijn twijfels over de 'objectiviteit'.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:10

dit soort lulkoek meent te moeten spuien.
TM | 13-10-11 | 13:04
Ga je weer, je bent hardleers he? Hou het nou eens bij argumenten. Dan kan je me overtuigen, niet met opmerkingen als 'lulkoek' en mensen dom noemen.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:08

Zonnige herinnering binnen alle Binnenhof misère,
Richard en Rutger bij Richard te huis, verwarming hoog tuindeuren open kraan laten lopen voor luchtvochtigheid en nog zo wat lolverhogende verblijf acties.

Zwartgallige buitenhof herinnering , Bahlekkende met Al Goor in black tie in Tuchinski de Hollandse première van de amerikaanse klimaatleugen.
Tel uit je winst.

Ratzing. | 13-10-11 | 13:07

Prima dat de PVV hierin duikt,want
dankzij alles wat je à la minute van internet kan plukken is het KNMI een volslagen overbodige en geldverslindende moloch geworden.

R.B.Scott | 13-10-11 | 13:07

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:58 : Wie A zegt moet ook B zeggen.

Wat is dan 'De Waarheid'? Want geen wetenschapper zal die woorden OOIT gebruiken. Volgens mij bestaat er helemaal geen 'Waarheid', hooguit die van jou, van mij en van anderen.

Dus als je er een echte discussie van wil t maken, leg dan eerst uit wat volgens jou de defintie van 'De Waarheid' precies is. En dan dus wel met dat woordej 'DE' er voor natuurlijk! ;)

TM | 13-10-11 | 13:07

@God Zelf | 13-10-11 | 12:53
Volg het advies van Traxor op en lees zelf die atlas nou eerst eens door, voordat je over indoctrinatie begint. Je klinkt zelf enigszins geïndoctrineerd door de heer Mos met je "deze indoctrinatie wordt betaald door jou en mij".

kezie | 13-10-11 | 13:07

TM | 13-10-11 | 13:04
Lees mijn commentaar op De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:03

La Bailaora | 13-10-11 | 13:06

@ God Zelf | 13-10-11 | 12:53

Er zullen ongetwijfeld ook heel veel belastingbetalers zijn die het wèl goed vinden dat er iets over CO2 in die atlas staat. Het gaat er niet om waar het KNMI z'n geld vandaan haalt, het gaat erom of het waar is wat ze schrijven. En hoe ze het schrijven. Zie boven: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/10/...

Traxor | 13-10-11 | 13:06

daar getekend op basis van afspraken. Dus ja, dat klopt inderdaad.
De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:03
Tuurlijk, daar heb je een punt. Maar dat zijn wel 'feiten', afspraken die liggen 'buiten de atlas om'. dus geen afspraken om de atlas naar je hand te zetten.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:05

@sk!llz | 13-10-11 | 12:59
De door jou genoemde "feiten" blijken niet te kloppen.
Er zijn daar inmiddels heel veel wetenschappers achtergekomen. De consensus is foetsie.

SvennusMax | 13-10-11 | 13:05

computer bleef hangen geloof ik.

codedelight | 13-10-11 | 13:05

La Bailaora | 13-10-11 | 12:52

Niet te vergeten, om aan te geven dat berg x y meter hoog is wordt dat aangeven in meters boven zeeniveau. Ook dat is zo afgesproken trouwens.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:04

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:52 : Een atlas zoals jij bedoelt - dus een geografisch overzicht - wordt gemaakt door een combinatie van feiten(daar ontkom je uiteraard niet aan) en afspraken. Hoe hoog een berg is is niet voor discussie vatbaar(alhoewel je dan wel moet afspreken wat precies een 'meter' is maar dat gaat inderdaad te ver met betrekking tot dit onderwerp). Waar precies de grenzen liggen wel, want dat zijn uitsluitend afspraken, geen feiten.

Dus ok, wat subtieler gesteld dan ik eerder deed; je baseert een (Bos-)atlas op feiten en daar boven op liggen alle afspraken.

Overigens bestaat de moderne wetenschap voor het grootste gedeelte uit afspraken, niet uit feiten. Daarom worden theorieen dan ook regelmatig bij het grof vuil gezet.


Anyway; wat mij gewoon zo vreselijk stoort, is dat een zogenaamd intelligent kamerlid dit soort lulkoek meent te moeten spuien. Die De Mos gebruikt wetenschap voor politieke doeleinden en dan zie je al snel dat de wetenschap die kan worden gebruikt wordt aangepast om de eigen mening te staven.

En daar kan ik helaas heel slecht tegen. Dus als er nog ooooooooit hoop was bij wie dan ook, dat ik PVV zou gaan stemmen dan kan men dat alleen om deze reden al vergeten.

Ik hou best van struisvogels maar niet in de politiek.

TM | 13-10-11 | 13:04

Het klimaat en het weer zijn belangrijke onderwerpen voor Nederland gezien het vele water en mogelijke gevolgen van dat water.
sk!llz | 13-10-11 | 12:59
Ook als wat men beweert op onbewezen stellingen berust die daarmee grote consequenties gaan hebben op het toekomstige beleid?

Tevens, het ophogen van dijken is dan een zeer domme maatregel. Dat is 'vechten tegen de natuur'. Dat verlies je altijd. Zo is er in Nederland wel een ingenieur die dat beter had begrepen:

'Bouwen met de natuur':
www.ronaldwaterman.nl/page10/page10.ht...

La Bailaora | 13-10-11 | 13:04

Het enige wat zoden aan de dijk zet is de aarde herbebossen.

Smalhout | 13-10-11 | 13:04

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:56

Nee, ik werk niet bij het KNMI. Die formulering komt uit de Wet op het KNMI. Gebruik Google. Het lijkt me overigens prima om af en toe eens te evalueren wat de toegevoegde waarde is van een dergelijk instituut en wat het uiteindelijke maatschappelijke nut van de verschillende deeltaken is. Maar dat is anders dan stukken zomaar verbieden omdat je niet wil geloven in de meetresultaten. Verder zijn er ongetwijfeld meerdere nuttige toepassingen dan jij (of ik) zo kan verzinnen.

sk!llz | 13-10-11 | 13:04

La Bailaora | 13-10-11 | 12:52

Niet om het een of ander, maar bijv. de grenzen tussen landen en territoria die in een Atlas staan zijn bijvoorbeeld daar getekend op basis van afspraken. Dus ja, dat klopt inderdaad.

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 13:03

@Superior Bastard | 13-10-11 | 12:56
Jewel maar een boodschapper die gewoon een valide punt maakt kapotmaken vind ik een beetje zwakjes. Prima dat je de politiek controleert als journalistiek medium, mag ook wel zoals hierboven staat, maar als ik de algemene tendens hier moet geloven is er plenty om de boodschapper op te pakken dat NIET consistent is.

De Mos heeft hier een punt. Punt.

Nietvoordekat | 13-10-11 | 13:03

@seven | 13-10-11 | 12:50
Geachte redactie, mag dit aap-noot-miesje van seven even onder het artikel geplaatst worden, om de "nieuwe" GS-reaguurders duidelijk te maken dat we hier wel te maken hebben met een van origine sceptisch en rechts-gelineariseerde website, welke waarde hecht aan feiten? En niet aan Powerpointpresentaties van een gefaalde presidentskandidaat?

SvennusMax | 13-10-11 | 13:03

14) Waar blijft de app waarop alle nog-niet-volgepiste brievenbussen staan ?

Gier | 13-10-11 | 13:01

PVV en wetenschap, dat gaat nooit wat worden tussen die twee..

vagehond | 13-10-11 | 13:01

@ Seven, je was me voor ;-) De russen zeiden het naar aanleiding van het verhaal van Al Gore al, de boel zal een paar jaar een beetje opwarmen en dan redelijk snel afglijden naar een kleine ijstijd. Dat valt op zich ook wel weer mee, de temperatuur zakt een paar graden. Een beetje noors weer krijgen we dan. Dus die regenjas is wel handig en je rijdt wat langer op winterbanden.

keikoud | 13-10-11 | 13:01

dan een PVV-tokkie kamerlid?
TM | 13-10-11 | 12:54
Ga je weer, weer met op de man-speel argumenten proberen je gelijk te halen. Met mensen een tokkie noemen ga je me echt niet overtuigen hoor, in tegendeel, dat doe met argumenten als dat de aarde wel ovaal is. Daar had je dus een punt. Verder zie ik niets, vooral ook omdat dat argument verder niet belangrijk is in de discussie.

La Bailaora | 13-10-11 | 13:01

Wanneer gaat de PVV eigenlijk beginnen met haar kruistocht tegen de evolutietheorie? Islaamhaat, en de pseudowetenschap rond creationisme en het ontkennen van klimaatsverandering worden allemaal gefinancierd vanuit dezelfde reactionaire conservatieve hoek.

NickV2.0 | 13-10-11 | 13:00

La Bailaora | 13-10-11 | 12:49

De discussie gaat over of het KNMI aan zijn taak houdt. Dat blijkt wel zo te zijn en De Mos weet blijkbaar niet dat een dergelijke wet er is. Anders had hij de betreffende vragen niet gesteld maar een voorstel ingediend om de wet te veranderen.

Daarbij is deze wet wat mij betreft prima. Het klimaat en het weer zijn belangrijke onderwerpen voor Nederland gezien het vele water en mogelijke gevolgen van dat water. Dan wil je anticiperen op feiten (zoals ophoging dijken) en niet op wat de gemiddelde reaguurder uit zijn reedt trekt.

sk!llz | 13-10-11 | 12:59

Nou, ik ben het gewoon eens met de Mos.

Ook dat fabeltje dat de aarde rond zou zijn is zo'n linkse hobby !!11!Een

René40181216 | 13-10-11 | 12:58

want je argumenten kloppen gewoon in het geheel niet
TM | 13-10-11 | 12:54
Waarom ga je toch in een boog om het argument heen? Ten eerste 'je argument klopt niet', is heel zwak, ten tweede: of je begrijpt mijn argument niet, of je doet het erom. een atlas mag wat mij betreft geen onwaarheden bevatten, ook niet als dat is afgesproken. En dat is wat je beweerde.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:58

@Che_cuevara | 13-10-11 | 12:44/12:46
Interessant. Het gros van de metingen in deze atlas is echter in Nederland gedaan. Op basis hiervan worden geen conclusies getrokken voor de rest van de wereld.

kezie | 13-10-11 | 12:57

Nietvoordekat | 13-10-11 | 12:52
Het gaat in dit artikel niet om de boodschap, maar om de boodschapper. Of herken je sarcasme niet?

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:56

@ sk!llz

werk jij bij het KNMI?
want er bestaat ook nog eens zoiets als jezelf belangrijk maken. 'het adviseren van Onze Minister op het terrein van de meteorologie en andere geofysische terreinen'? bedoel je daar een brandhaardje op de heide mee? of trillinkje van 1 op de schaal van Richter in Roermond'
mag ik even zachtjes grinniken.

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:56

@Che_cuevara | 13-10-11 | 12:46
Inderdaad ronduit belachelijk. Tijdens het spelletje de meetmethode veranderen en vervolgens concluderen dat je een verandering waargenomen hebt. Zie je wel dat mijn baan belangrijk is?

Nietvoordekat | 13-10-11 | 12:55

PVV heeft gewoon gelijk !
KNMI moet gewoon de belastingbetaler/burgers/bedrijfsleven/ dienen met voorspellingen van het weer.

Niet bangmaken met doemscenario's zodat de overheid straks zogenaamd 'legaal en terecht', nog meer klimaatbelastingen gaat verzinnen om de samenleving verder uit te melken.

Creaguurder | 13-10-11 | 12:55

@Pa Cartwright | 13-10-11 | 12:50 : LoL! Bedankt voor het perspectief Pa!

+2

TM | 13-10-11 | 12:55

Je kunt lullen wat je wilt, maar zoals wel vaker heeft de PVV hier een punt.

Parsons | 13-10-11 | 12:55

De paupers van deze maatschappij moeten ook in de TK vertegenwoordigd worden. De PVV doet niets meer en niets minder. Overigens, al draagt De Mos een gouden bril, het is en blijft een lelijk en dom ding.

Vovochka | 13-10-11 | 12:55

Overigens, Dion Graus was voor kernenergie omdat dat geen slechte impact op het klimaat zou hebben. Dus dat is helder, de PVV.

Bor2601 | 13-10-11 | 12:55

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:46 : In dit geval kan ik slechts 'op de man spelen' want je argumenten kloppen gewoon in het geheel niet terwijl je ze wel als feiten presenteert(de Aarde is rond is zo'n voorbeeld. Dat lijkt wel zo maar het is niet zo).

Maar als je opbouwende comments wilt lezen dan is hier een volkomen gemeende tip :

www.academicearth.com

Fantasische site van een aantal samenwerkende universiteiten in de VS. Honderden opleidingen die je gratis kunt volgen, inclusief alle seminars etcetera op video. Het enige dat je niet kunt doen is je graad halen, nou! dat zal dan wel.

Laat ik dat soort experts nou eerder geloven dan een PVV-tokkie kamerlid?

TM | 13-10-11 | 12:54

Partij Voor Verbieden

zooishettoch | 13-10-11 | 12:53

@De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:41
Zou mooi zijn.
Krijgen we misschien toch nog een Elfstedentocht.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:53

TM | 13-10-11 | 12:49
En hou nou eens een keertje op met het op de man spelen, dat iemand 'dom zou zijn' is geen argument, het is zelfs heel dom, maar dat ter zijde.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:53

@Traxor | 13-10-11 | 12:29
Het gaat erom dat deze indoctrinatie wordt betaald door jou en mij. Als het een private ondermening was konden ze inderdaad zeggen wat ze wilden.

God Zelf | 13-10-11 | 12:53

Klimaat is een gemiddelde weerstoestand over 30 jaren ? Nou dat mag wel wat korter hoor,want dat kan Al Gore-pone niet meer navertellen als hij gelijk heeft gekregen.

Dolphi | 13-10-11 | 12:53

Pa Cartwright | 13-10-11 | 12:50
Lol! *Beeldenker is en geelzwarte gebreide sjaal, groene parka en bijpassende oorwarmers toevoegt*

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:52

Is de minister ervan op de hoogte dat ze 'De Grote Bosatlas' vanwege de opwarming en bekapping nu 'De kleine Bosatlas' willen noemen?
*schande!

Hooijstra | 13-10-11 | 12:52

Wow ik ga de Mos stemmen. Hij wou toch de regen verbieden of niet? Prima plan!

Hölzenbein | 13-10-11 | 12:52

@TM | 13-10-11 | 12:45
Juist wel. De westerse cultuur eerst. Geen natuur uit knoflooklanden svp.

Itastijl | 13-10-11 | 12:52

Overigens: goed van jullie van GeenStijl dat jullie het klimaat zo'n warm hart toedragen hoor. Kan ik mijn lijstje met klimaatketters die KEIHARD KAPOTGEMAAKT moeten worden nog naar jullie toesturen?

Nietvoordekat | 13-10-11 | 12:52

TM | 13-10-11 | 12:49
Dat klopt, daar heb je een punt. Maar je begrijpt mijn punt ook? Of blijf je staan bij je punt dat de atlas wordt gemaakt op basis van afspraken?

La Bailaora | 13-10-11 | 12:52

sk!llz | 13-10-11 | 12:47
Dank, +1.

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:51

kezie | 13-10-11 | 12:49
idd. Modellen: bullshit in bullshit out. Een parameter niet meenemen en je model deugt al niet meer. De enige juiste keurmeester is de aarde zelf.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:50

@Datkanikvéélbeter! | 13-10-11 | 12:48
Dat is weer een ander verhaal, maar ze zijn al bijna net zo links als de SP.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:50

Als je vroeger Richard met handschoenen aan richting de mavo zag fietsen, wist je dat het koud was die dag.

Pa Cartwright | 13-10-11 | 12:50

@Antitheïst | 13-10-11 | 12:38
Het IPCC heeft nog geen enkel echt bewijs kunnen leveren dat de aarde werkelijk opwarmt.
Waar haal jij je wetenschappelijk bewijs vandaan.

Climategate vergeten?

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:50

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:46
Jhim van Bemmel, van het onvolprezen duo Glas en Fles?

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:49

sk!llz | 13-10-11 | 12:47
Ja ja, de wet is altijd goed toch? Dat is jou bijbel zo te lezen?

La Bailaora | 13-10-11 | 12:49

@seven | 13-10-11 | 12:45
En dat is precies het probleem. Enorm veel geld gaat erin rond maar zeer weinig wordt aangewend aan klimaatonderzoek.

blinde kip | 13-10-11 | 12:49

@Bart_Bart | 13-10-11 | 12:45 : Beta plus aanvallende avond opleidingen. In tegenstelling tot zo veel mensen ben ik *niet* gestopt met leren toen ik van school af kwam.

Overigens ben ik technisch analist(merendeels ICT-design) en logisch denken is een absolute vereiste om dat vak uit te oefenen. Tenzij je wilt worden afgebrand door je collega's.


@La Bailaora | 13-10-11 | 12:45 : Sorry maar daar doe ik niet aan mee. Dat is mij te dom. Weet je waarom?

Omdat de Aarde ovaal IS... Dit is nou exact wat ik bedoel; nul komma nul beta-kennis maar wel blijven proberen.

TM | 13-10-11 | 12:49

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:39
Modellen met alleen natuurlijke factoren worden vergeleken met modellen met alleen natuurlijke en menselijke factoren (grafisch) en waarnemingen (lees: meetresultaten). Duidelijk wordt dat de waarnemingen niet alleen met modellen met natuurlijke factoren kunnen worden verklaard. Verschil tussen waarnemingen en natuurlijke modellen neemt toe vanaf midden 20e eeuw.

Daarna inderdaad een paragraaf over onzekerheden. Korte quote: "Onzekerheden over het klimaatsysteem zelf. Zo is niet bekend hoeveel de temperatuur precies stijgt bij een toenamevan de concentratie broeikasgassen in de atmosfeer". Verder: "een beeld van mogelijke veranderingen".

kezie | 13-10-11 | 12:49

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:46
Laat @seven het doen.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:48

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:27
Precies, daarom geven ze er geen uitvoering aan.

Datkanikvéélbeter! | 13-10-11 | 12:48

De Mos heeft natuurlijk gelijk. Als wij in Nederland écht willen bezuinigen, dan kunnen wij alvast heel veel winst boeken door alle 'selbstdarstellerige' leukigheid van overheden en ZBO's te schrappen.
-
de grafische- webontwerp- en evenementensectoren worden zo'n beetje overeind gehouden door alle overbodige uitgaven, huisstijlen, apps., openingen van putdeksels en aanverwante 'kijk-ons-eens-nuttig-zijn-voor-het-land'narigheid.
-
De overheden in Nederland moeten het werk doen waarvoor zij zijn ingehuurd.Niet meer,niet minder.

azoturie | 13-10-11 | 12:47

De taken van het KNMI zijn vastgelegd in de wet op KNMI - zie hieronder. Lijkt me dat KNMI zich prima aan die wet houdt en terecht. Hartstikke nuttig. Dat De Mos graag zijn kop in het zand steekt moet ie zelf weten - maar dat betekent niet dat het KNMI dat ook moet doen. Je vraagt je af wat zijn motivatie is.

Het KNMI heeft tot taak:
a. het beschikbaar maken, houden en stellen van een algemeen weerbericht voor de Nederlandse samenleving;
b. het beschikbaar maken, houden en stellen van KNMI-gegevens;
c. het beschikbaar maken, houden en stellen van luchtvaartmeteorologische inlichtingen;
d. het verrichten van onderzoek;
e. het adviseren van Onze Minister op het terrein van de meteorologie en andere geofysische terreinen;
f. deel te nemen in internationale organisaties op het terrein van de meteorologie en andere geofysische terreinen;
g. het onderhouden van de nationale infrastructuur voor de meteorologie en andere geofysische terreinen,
h. het ten behoeve van de openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba op exclusieve basis beschikbaar maken, houden en stellen van luchtvaartmeteorologische inlichtingen, en
i. andere door Onze Minister aangewezen taken ten aanzien van de openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba op het terrein van de meteorologie en andere geofysische terreinen.

sk!llz | 13-10-11 | 12:47

TM | 13-10-11 | 12:44
Joh, hou nou eens op met op de man spelen, kom met argumenten (doe je soms ook wel), maar dat op de man spelen leidt zo af, en is ook zo onnodig.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:46

Mos? die arme amoebe. Ik heb hem wel eens zien debatteren over het klimaat en zijn standpunt zien verdedigen alsof hij een gloeilamp in zijn mond had.
De man heeft absoluut gelijk als hij zegt dat het KNMI overbodig is (hoeveel miljoen per jaar?) en dat de Al Goortjes van deze wereld op moeten rotten met hun doemgedonderpreken (150 ruggen voor een toespraakje en nog eens 25 stuks aan energieverbruik in de maand) over dikke druppels en bevende ondewaterlandjes.
De (dikbetaalde) weervoorspellers op tv weten amper wat voor weer het over drie dagen is, maar ze weten precies hoe de stand van zaken over 50 jaar zal zijn.. lik toch mijn aardkloot.
Maar is er nu echt niemand anders dan Amoebe r. de Mos om dit standpunt te verdedigen, iemand? Alsjeblieft?

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:46

Mos? die arme amoebe. Ik heb hem wel eens zien debatteren over het klimaat en zijn standpunt zien verdedigen alsof hij een gloeilamp in zijn mond had.
De man heeft absoluut gelijk als hij zegt dat het KNMI overbodig is (hoeveel miljoen per jaar?) en dat de Al Goortjes van deze wereld op moeten rotten met hun doemgedonderpreken (150 ruggen voor een toespraakje en nog eens 25 stuks aan energieverbruik in de maand) over dikke druppels en bevende ondewaterlandjes.
De (dikbetaalde) weervoorspellers op tv weten amper wat voor weer het over drie dagen is, maar ze weten precies hoe de stand van zaken over 50 jaar zal zijn.. lik toch mijn aardkloot.
Maar is er nu echt niemand anders dan Amoebe r. de Mos om dit standpunt te verdedigen, iemand? Alsjeblieft?

Remus McMillan | 13-10-11 | 12:46

Wil iedereen die het verschil tusseen weer en klimaat niet weet zich even melden bij @ Richard de Mos?

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:45

@De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:41 : YES YES YES!!!

Al dat die KUDT-regenbuien meteen terug naar Engeland sturen! En al die sneeuw!! Wat doet die hier?? Rot eens snel op terug naar Finland!! ;)

TM | 13-10-11 | 12:45

Een Atlas is een boek met kaarten die gemaakt zijn volgens onderlingen afspraken.
TM | 13-10-11 | 12:40
Ok, dus als we een atlas maken en we spreken af dat de aarde ovaal is, dan is die atlas goed?

La Bailaora | 13-10-11 | 12:45

Met Richard de Mos in je partij heb je geen oppositie nodig.
Trouwens, als die klimaatverandering echt zo ernstig is, waarom draait de regering dan het milde belastingregime op zuinige auto's terug?

Ja nee, geen mening | 13-10-11 | 12:45

@TM | 13-10-11 | 12:44
Heb jij dan een beta-opleiding genoten?

Bart_Bart | 13-10-11 | 12:45

@cumshaft:

ja, die modellen. en de banken hebben het perfect uitgerekend. Risico nul want ze krijgen hun geld met rente gewoon terug.

schendel | 13-10-11 | 12:45

Het klimaat is van nature veranderlijk, sommige mensen proberen daar met handel in wanhoop (co2-aflaten te koop!) een slaatje uit te slaan.

seven | 13-10-11 | 12:45

@kezie | 13-10-11 | 12:36
Dat de trend van veel temperatuurgerelateerde grafieken een stijgende lijn is komt omdat er meetstations in "koudere" gebieden van de wereld niet meer worden opgenomen in die grafieken.
Zo kan je dus manipuleren.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:44

@red, kunnen jullie niet een zondagspiegel opzetten voor die link naar het refdag? Het internet vindt het echt niet erg om godje tegen z'n scheentjes te trappen hoor.

Nietvoordekat | 13-10-11 | 12:44

@Superior Bastard | 13-10-11 | 12:42
De vertegenwoordiger rende wel weg. Maar goed, Utrecht stad is ook geen plaats voor PVV'ers. Je hebt of de hippies tegen je, of de medelanders.

Bart_Bart | 13-10-11 | 12:44

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:40 : Wellicht moet je dan eerst de stront uit je ogen vegen? En niet in de politiek zoeken maar in de wetenschappelijke wereld?

Is maar een idee hoor. En natuurlijk niet doen als je alleen maar een alpha-opleiding hebt genoten.

TM | 13-10-11 | 12:44

Als ze een slag om de arm houden is het een ander verhaal. Ik wil die tekst wel 's lezen voor ik ga roepen dat ze het fout gedaan hebben.
Traxor | 13-10-11 | 12:41
Dat is wel een goede houding. Plusje voor jou.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:43

PVV is catalyst voor de definitieve vernietiging van sociale cohesie, solidariteit, emotionele intelligentie, een economische en ecologische toekomst. Zeg maar 'de toekomst'. Het is een beetje als een hedge fund dat winst maakt op verlies. Short selling politics! (You heard it first here.)

Einde van de Domheid | 13-10-11 | 12:43

Ik twijfel over deze vragen.

Richard de Mos communiceert louter in de derde persoon.

Pa Cartwright | 13-10-11 | 12:43

La Bailaora | 13-10-11 | 12:37

Plus 1 voor sportiviteit! :-)

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:42

Bigi Bana Boy | 13-10-11 | 12:38
Is dit dan toch het niveau van Bigi? Of is hier een alter-ego aan het werk?

La Bailaora | 13-10-11 | 12:42

@Ashtrey | 13-10-11 | 12:39
LOL. Al Gore als ManBearPig:
"I am half bear, half man, half pig."

Bart_Bart | 13-10-11 | 12:42

Toch leuk dat we naast een partij voor de dieren ook mensen met het syndroom van down als volksvertegenwoordiger hebben.
*Trots op tolerant Nederland is*

Leuke israelische vlag in de fractiekamer van de PVV Utrecht trouwens gisteren bij de reportage van Powned

Superior Bastard | 13-10-11 | 12:42

14.) Minister stop de klimatisering van ons land!

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:41

@farm

de eurocrisis is al opgelost.

Er wordt 2000miljard euro bijgedrukt.

Een paar landen (waaronder joepie Nederland!) lenen dit van de ECB en betalen de schulden van Griekenland en Italie en Spanje en Portugal enzo aan de banken af.
Deze landen betalen hun schuld aan de rijkere landen nooit meer terug, maar dat maakt niks uit.

Dus dat probleem is opgelost.

schendel | 13-10-11 | 12:41

Uit met de winterslaap van het KNMI. Het gepeupel is wakker gemaakt.

Kamervraag | 13-10-11 | 12:41

13.) Je mag het eigenlijk niet zeggen he minister, maar bent u het met deze stelling eens: "eigen klimaten eerst!"

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:41

@ La Bailaora | 13-10-11 | 12:35

Ik weet niet hoe het KNMI het in die atlas beschreven heeft. Als ze daar onbewezen geruchten als feit brengen, is dat niet goed. Als ze een slag om de arm houden is het een ander verhaal. Ik wil die tekst wel 's lezen voor ik ga roepen dat ze het fout gedaan hebben.

Traxor | 13-10-11 | 12:41

@Bigi Bana Boy | 13-10-11 | 12:38 | + 0 -
Optimist

gratis is lekker | 13-10-11 | 12:41

Dit is slechts de eerste stap van De Mos. Om het electoraat en de lijst van zijn partij veilig te stellen zal zijn volgende voorstel om in de natuur in te grijpen het verbieden van Survival of the Fittest zijn.

PartijVoorVerbieden FTW!

de betaalautomaat | 13-10-11 | 12:41

@La Bailaora | 13-10-11 | 12:35 : Nee. Fout. Incorrect. Domweg Onjuist.

Een Atlas is een boek met kaarten die gemaakt zijn volgens onderlingen afspraken. En dat heeft NIETS te maken met harde feiten.


Je bent wel hardleers he? Met die oh zo stellige statements die gewoon niet kloppen?


In het algemeen(dus niet @La Bailaora of zo):

Mensen die niet wetenschappelijk en/of logisch kunnen denken moeten zich niet bemoeien met wetenschappelijke onderwerpen. Dat is tot nog toe altijd fout gegaan.

TM | 13-10-11 | 12:40

keffer | 13-10-11 | 12:39
Kom dan eens met bewijzen man. Ik wil ze zien. Ik wacht er al 10 jaar. Het enige wat je hebt is: het is geen hoax. Heel sterk (not).

La Bailaora | 13-10-11 | 12:40

Cuyahoga | 13-10-11 | 12:20
Bomen zijn klootzakken. Allemaal.

Bigi Bana Boy | 13-10-11 | 12:40

12.) Daar 70% van jonge klimaten schuldig zijn aan slecht week (beroving van zomer, diefstal van weekendjes vissen, belediging door regenval etc.) is de minister het met de PVV eens dat criminele klimaten met een dubbel paspoort terug naar land van herkomst moeten?

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:40

"indien klimaatmodellen ook menselijke invloeden meenemen, de waargenomen opwarming per continten goed verklaard kan worden".
kezie | 13-10-11 | 12:36
Dat is dus al suggestief. Staat er daarna ook iets in dat het nog allemaal heel onzeker is? Of blijft het bij deze zin?

La Bailaora | 13-10-11 | 12:39

Niemand?

Goed: ManBearPig exists!!1!1
I'm super duper cereal!

Excelsior! * shoeeefff and fly's off *

Ashtrey | 13-10-11 | 12:39

La B
Ook hier geldt: je hebt ongelijk. Het is geen Hoax. Juist de wetenschappers die het weg willen zetten als Hoax doen dat om zelf publicaties te scoren.

keffer | 13-10-11 | 12:39

Het gebrek aan wetenschappers als voorbeeldfiguur in Nederland is een probleem. Soapies, voetballers en populistische politici vullen de media.
Mensen die zich hierin laten meevoeren luisteren naar de eerste de beste roeptoeter die iets gehoord heeft over klimaatdinges.
Dat er in klimaatrapporten grote fouten zijn gemaakt staat buiten kijf maar dat het klimaat verandert door toedoen van de mens staat wetenschappelijk vast. Dit ontkennen is een platteaarde mentaliteit.

Antitheïst | 13-10-11 | 12:38

@farm | 13-10-11 | 12:30
Kralen en spiegeltjes kopen.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:38

Veel PVV'ers hebben aan de HAVO gestudeerd. Ik neem dan ook aan dat ze wel zullen weten waar ze het over hebben.

Bigi Bana Boy | 13-10-11 | 12:38

Is die De Mos nou NOG NIET uit die partij geflikkerd? Djeezus op een houtvlot wat een misleidende anti-wetenschappelijke No-No is die suflul.

Dat je niet wilt dat er klimaatvoorspellingen worden gedaan door het KNMI(in weerwil van dat 'Meteorologisch' in de naam...) is al volkomen belachelijk, maar daar bovenop die zin :

"Met gelikte foto’s en eenvoudig taalgebruik wordt geprobeerd een klimaatalarmistische boodschap aan het grote publiek en kinderen te slijten."...


Een kamerlid dat domweg nog steeds beweert dat er geen klimaatveranderingen plaats vinden. Het is toch *te droevig voor woorden*? Terwijl ruim 98% van de wetenschappelijke wereld het er over eens is dat die veranderingen wel degelijk plaats vinden, en de enige vraag nog slechts is in HOEVERRE de veranderingen door de mens worden veroorzaakt? En DIE vraag maakt praktisch en politiek gezien geen ene fluit uit want het gaat om Het Relevante Onderwerp; Doe Wat, Bereidt Je Voor, Want Het Gaat Ander Weer Worden!! Fuck Who Did It, PREPARE!

Deze enorme lul denkt net zoals Douglas Adams ooit eens schreef in 'The Guide' :

"The Ravenous Bugblatter Beast Of Traal is so amazingly stupid that it thinks that when *you* can't see *it*, *it* can't see *you*.
The best way to hide from the Bugblatter Beast Of Traal is to cover yourself with a large towel".


Kamerleden die net zo erg zijn als de meest conservatieve Tea Party Republikeinen!?!?? Shi-i-i-i-i-TttT!

Forget de rest van de problemen maar, maak je geen zorgen over moslim-invasies of Poolse arbeidskrachten. Dit land en deze beschaving zijn namelijk allang ten dode opgeschreven.

TM | 13-10-11 | 12:37

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:35
Dat ik door jou verguisd ben zie ik als compliment :-)

En dat je zelf weer verguisd bent op Powned door anderen is je zeker ontgaan. Dus ook ik waardeer je doorzettingsvermogen.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:37

Ik heb die klimaatatlas. Grotendeels grafische weergaven van meetresultaten over (inderdaad) een periode van 30 jaar voor temperatuur, neerslag, wind en zonuren. Daarnaast een hoofdstuk over klimaatverandering, dat allereerst natuurlijke oorzaken voor klimaatverandering beschrijft en daarna pas aangeeft dat "indien klimaatmodellen ook menselijke invloeden meenemen, de waargenomen opwarming per continten goed verklaard kan worden".

Dat de trend van veel temperatuurgerelateerde grafieken een stijgende is, is niet de schuld van het KNMI.

Propagandistische praatjes van de heer de Mos, die gelet op zijn eigen opleidingsniveau nog niet eens het tapijt mag stofzuigen bij het KNMI en zich als politicus keer op keer belachelijk maakt.

kezie | 13-10-11 | 12:36

Het Klimaat Wat de PVV schept vindt ik wel een discussie onderwerp Whats next .. innovatie en wetenschap in nederland op de schop.... oh nee dat gebeurt al! NEXT!

evil elmo | 13-10-11 | 12:36

Traxor | 13-10-11 | 12:29
Tuurlijk mogen ze dat, maar niet via 1) indoctrinatie en 2) via leugens: want een atlas is een boek met 'feiten', en de CO2-hoax is een onbewezen stelling.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:35

@cumshaft | 13-10-11 | 12:33 |

Haha het kleine beetje vertrouwen dat ik er nog in had is nu helemaal weg

Idontgiveafunk | 13-10-11 | 12:35

En daarvoor verdienen ze 13 duizend euro per maand.
Wat een, bullshit.
Kon de zot maar zwijgen, men hield hem voor wijs.

farm | 13-10-11 | 12:35

La Bailaora | 13-10-11 | 12:23

Hahaha!!! eerst verguist op Powned, nu voor ronde nummer 2 op Geenstijl.nl ik bewonder je inzet!

Godwinbokaal voor Biff Eagleburger | 13-10-11 | 12:23 oppoetst en overhandigd!

De Koreaanse Slet | 13-10-11 | 12:35

Is de minister op de hoogte dat er op universiteiten wordt beweerd dat volgens de wetten van gravitatie zaken altijd omlaag vallen? Terwijl ik toch duidelijk omhooggevallen ben. Sinds wanneer wordt er zulke onzin gedoceerd, en sinds wanneer wordt daar belastinggeld van hardwerkende Nederlanders aan besteed?

Bor2601 | 13-10-11 | 12:34

Onder welk klimaat gedijt mos eigenlijk het best? Vragen & dilemma's...

brutus68 | 13-10-11 | 12:34

"Richard de Mos zich zorgen over de invloed die het boek kan hebben op de publieke opinie"

weet je wat Mos, laten we ze maar verbranden al die boeken. *kuch, homeau*

codedelight | 13-10-11 | 12:34

"Richard de Mos zich zorgen over de invloed die het boek kan hebben op de publieke opinie"

weet je wat Mos, laten we ze maar verbranden al die boeken. *kuch, homeau*

codedelight | 13-10-11 | 12:34

"Richard de Mos zich zorgen over de invloed die het boek kan hebben op de publieke opinie"

weet je wat Mos, laten we ze maar verbranden al die boeken. *kuch, homeau*

codedelight | 13-10-11 | 12:34

@Idontgiveafunk | 13-10-11 | 12:30
ze gebruiken dezelfde statistische modellen om het klimaat te voorspellen als banken die de risico's op griekse staatsobligaties moesten uitrekenen (en dat ging ook zo goed).

cumshaft | 13-10-11 | 12:33

@farm | 13-10-11 | 12:30 | + -1 -
Afbakbroodjes en tonijn inslaan.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:33

adhnee | 13-10-11 | 12:30

Da bedoelde ik. Triest.

farm | 13-10-11 | 12:32

Wat kan het klimaat mij schelen.
Ik maak me meer zorgen om de euro. Laten 'we' niet afleiden van de hoofdzaak.
Straks hebben we tijd zat voor deze bijzaken, maar nu first things, first. Hoe gaat het met de euro crises? Zijn er nog suggesties?

farm | 13-10-11 | 12:30

Nog even en ik verwacht kamervragen over de luchtkwaliteit in de 2de kamer als iemand een zacht windje heeft gelaten....

adhnee | 13-10-11 | 12:30

Och, ze kunnen het weer voor morgen maar in 50% van de gevallen goed voorspellen, lijkt dus meer op gokken.
Laat staan dat ze dit over een periode van een half jaar of zelfs 30 jaar kunnen.

Idontgiveafunk | 13-10-11 | 12:30

Het is hier zonovergoten, windstil, zo'n ruime 26 graden in de schaduw en ik kijk uit op de middellandse zee. Je kunt het slechter treffen.

Koud flesje Alfa | 13-10-11 | 12:29

@ La Bailaora | 13-10-11 | 12:23

Dat kan best zijn, maar tegenstanders mogen met net zoveel recht hun boeken en visie uitdragen. Vrije meningsuiting en zo. Zeggen dat het KNMI alleen maar het weer mag voorspellen is echt iets te simpel.

Traxor | 13-10-11 | 12:29

Kunnen we vragen stellen aan de PVV? Is het de PVV bekend dat de import van buitenlandse werknemers door het CDA en de VVD is veroorzaakt? Zo ja, waarom geeft u de PvdA dan niet de schuld?

keffer | 13-10-11 | 12:28

ja ja lach er maar om! Ondertussen zitten er wel zulk soort minkukels ons te vertegenwoordigen.

mooilid | 13-10-11 | 12:27

Nou Brussen niet echt een hoogstandje hè!?..... maar in ieder geval toch nog een niefootje hoger dan het geraaskal van de reaguurders.

swebe | 13-10-11 | 12:27

@Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:23
Daar heb je volkomen gelijk in.
Lees het partijprogramma maar eens na.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:27

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:24 |
*bookmarkt huilbuienradar.nl

Rikketiktik | 13-10-11 | 12:27

@Bor2601 | 13-10-11 | 12:22 | + 0 -
Het kan aan mij liggen, maar ik vind de PVV ook vrij links. Maar goed, zal wel weer verkeerd opgevat worden hierzo.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:23

U heeft een punt. De PVV is eigenlijk vooral links als links zijn ook tegelijk heel dom is. De ideologische constante in het gedachtegoed van de PVV is eigenlijk alleen domheid.

Bor2601 | 13-10-11 | 12:26

@Bor2601 | 13-10-11 | 12:22
De kennis van links is alleen die kennis die links "goedgekeurd" heeft.

En da's niet veel soeps.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:26

@Biff Eagleburger | 13-10-11 | 12:23

*Bokaal verbiedt*

Ferdi Rivas | 13-10-11 | 12:25

De AGW adepten brengen het bewijs aan in de vorm van minnetjes. Het ultieme bewijs dat het ze aan argumenten ontbreekt.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:25

Vraag voor de minister: ik heb gehoord dat er op scholen onderwijs wordt gegeven. Is de minister er van op de hoogte dat dit gebeurt van belastinggeld opgebracht door Henk en Ingrid? Wil de minister deze links-elitaire samenzwering wel onmiddelijk oplossen?

Bor2601 | 13-10-11 | 12:24

@vraagstaart | 13-10-11 | 12:19

Die bestaan ook alleen maar bij de gratie Gods lees ik en toen leefde Hij nog.

Inferi0r | 13-10-11 | 12:24

@Rikketiktik | 13-10-11 | 12:24 | + 0 -
Kan je ook gelijk kijken voor huilbuien en of haar gezicht op onweer staat.

Om maar te zwijgen over de rode moeson.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:24

De PVV is soms links. Maar de natuur is duidelijk tegen rechts.

Itastijl | 13-10-11 | 12:24

@ Alleen illegaal binnengekomen buitenlands klimaat verbieden lijkt me beter.
vraagstaart | 13-10-11 | 12:17 | + 3 -

In dit geval moeten we juist illegaal uit Noord Afrika binnengekomen buitenlands klimaat toejuichen, zou ik zeggen...

Den Meester | 13-10-11 | 12:24

11) Op welke website kan ik de depressies van mijn vrouw monitoren?

Rikketiktik | 13-10-11 | 12:24

Het linkse laissez faire klimaat in ons land moet bestreden worden.

Korreltje Zout | 13-10-11 | 12:24

Traxor | 13-10-11 | 12:20
Het brengen van CO2-climate change als 'bewezen' in een atlas voor kinderen is een poging tot indoctrinatie.

La Bailaora | 13-10-11 | 12:23

@Ferdi Rivas | 13-10-11 | 12:22

Weet je wie ook politieke partijen verbood?

*bokaal veilig stelt*

Biff Eagleburger | 13-10-11 | 12:23

@Bor2601 | 13-10-11 | 12:22 | + 0 -
Het kan aan mij liggen, maar ik vind de PVV ook vrij links. Maar goed, zal wel weer verkeerd opgevat worden hierzo.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:23

PVV: voor de afschaffing van kennis. Want kennis is links en elitair. Heel Nederland dom!

Bor2601 | 13-10-11 | 12:22

Kunnen beter gewoon de PVV verbieden.

Ferdi Rivas | 13-10-11 | 12:22

@ZonderNaam | 13-10-11 | 12:19 | + 0 -
Voor straf gooi ik nu mijn spaarlampen kapot en snuif de giftige dampen op, om alleen maar te laten zien dat de gloeilamp zo gek nog niets is.

Ik ben nu wel een beetje duizelig.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:21

Die AGW hoaxers moeten niet ook nog eens kindertjes gaan lopen brainwashen met een klimaatatlas van onbewezen CO2-'ellende'. Gevaarlijk, die nieuwe CO2-religie nu het christendom op zijn retour is (nieuwe melkkoe, niet meer via de kerk, nu via CO2 belasting).

La Bailaora | 13-10-11 | 12:21

Dit is toch gewoon censuur? Of ben ik nou gek?

Traxor | 13-10-11 | 12:20

Hij heeft groot gelijk.
Op de basisschool worden mijn kinderen al jarenlang gehersenspoeld dat alle mensen stout zijn en alle bomen liev.
Iemand wel eens in de Efteling geweest?
Panda-droom?
Same bullshit.

Cuyahoga | 13-10-11 | 12:20

Ik snap dat wel, want rond de PVV wordt al jarenlang door de media een raar klimaat geschapen.

Ik snap die angst voor het klimaat dan weer wel.

Kaas de Vies | 13-10-11 | 12:20

Gezien de steeds verdere bemoeizucht van de Al Gore cultus (gloeilampverbod iemand?) is een klimaatsceptische stem in de politiek hard nodig.

Eeuwig zonde dat die stem in Nederland vertolkt moet worden door een eencellige zoals De Mos.
Ik hoop dat de PVV voor de volgende verkiezingen een kwalitatief betere verkiezingslijst kan samenstellen.

ZonderNaam | 13-10-11 | 12:19

laten we eerlijk zijn, klimaat is toch statistische onzin?

cumshaft | 13-10-11 | 12:19

@vraagstaart | 13-10-11 | 12:17
Juist, zijn we eindelijk van die regen af.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:19

Alleen illegaal binnengekomen buitenlands klimaat verbieden lijkt me beter.

vraagstaart | 13-10-11 | 12:17

Fuck dat KNMI.
Voorspel dat weer eens goed.

Dat gezeik over het klimaat en global warming en CO2. Bah.

ZDEV | 13-10-11 | 12:16

Wat kan mij het klimaat schelen, als het maar lekker weer is.

Che_cuevara | 13-10-11 | 12:15

Richard de Mos is ook meteoroloog. Althans, als hij dat had gewild, had hij dat kunnen zijn.

Biff Eagleburger | 13-10-11 | 12:14

Het klimaat van minkudoklikkers moet verboten worden.

blinde kip | 13-10-11 | 12:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino