Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grunberg: Bedrijfspoedel = jodenhaat

3cf44bb304.gif Voor de meest absurde duiding van het taalgebruik van Greet Wilders verwijzen we u naar de paar vierkante centimeter die Arnon Grunberg op de voorpagina van de Volkskrant vol schrijft. De ietwat door WOII bezeten schrijver weet exact wat de PVV-leider bedoelde toen hij tijdens de APB Job Cohen een 'bedrijfspoedel' noemde. Namelijk: gaskamers, vleeshaken, kampcommandanten, herdershonden, rijdende treinen richting het oosten en nazi's, heel veel nazi's. Jawel: het hoge woord is er eindelijk een keer uit. Geert Wilders is een nazi die alle joden het liefst vandaag nog een nieuwe shoa bezorgd. Het kan toch geen toeval zijn: Job Cohen is joods >>> net als Grunberg trouwens >>> de nazi's waren dol op honden >>> honden bijten joden dood >>> Job Cohen is een hond die dood moet. Glasheldere logica waar geen speld tussen valt te krijgen. Wie een Joodse sociaal-democraat een poedel noemt marcheert volgens Grunberg met zwarte laarzen + doodskopriem een synagoge binnen. 40-45 al over again. Eigenlijk zegt Grunberg: Pak dan gelijk een geweer, klim op een wachttoren, trek je shirt uit, steek een peuk op, schiet een weerloze gevangene dood en doe wat rek-en-strek-oefeningen met een wapen in je nek. Kijk, Geert Wilders, dan ben je tenminste eerlijk tegenover onze lieve Joodse medemens. Maar nee, de PVV moet weer heel sneaky de nieuwe Endlösung aankondigen via poedelvergelijkingen. Nou, Arnon Grunberg heeft je mooi door en gaat binnenkort lekker naar Duitsland verhuizen. Dikke tschüß. Frits Barend en Isser weten er van. Benieuwd of VK deze Grunberg online durft te zetten.

Reaguursels

Inloggen

Het stukje op zich zelf is niet zoveel mis mee; het brengt ons weer wat historisch besef bij ;)

Maar de aantijging aan het adres van Wilders ('geen benul van geschiedenis') is hier gewoon geheel misplaatst (want speculatief en vergezocht)!

M-Bozz | 27-09-11 | 12:28

Geert Wilders komt me met de dag sympathieker voor.

propagandhi | 27-09-11 | 11:34

Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:20
Ik heb 'm!
Nazi's hielden van honden, méér dan van joodse mensen leren wij van Grunberg. Nazi's trainden soms ook hun honden om joodse mensen op commando aan te vallen en in stukken te rijten leren wij van Grunberg. Dat is de eerste laag.
Nazi's beschouwden joden als 'ondermensen' en vergeleken die ondermensen vaak met honden. Dus, óf ze hielden van honden en dus óók van joden, óf ze hadden het niet op joden en hadden dus eigenlijk ook niks met honden, óf ze maakten een onderscheid tussen honden en ondermensen, zagen honden méér als mens dan een ondermens. Het derde lijkt het geval: "Mens, pak hond.'
Ze hielden van menshonden en haatten hondmensen. Dat is de tweede laag.
De vraag is nu wat binnen deze context Wilders bedoeld kan hebben wanneer hij Cohen een bedrijfspoedel noemt. Vergelijkt hij Cohen met een getrainde nazi-menshond of vergelijkt hij hem met een door een vermenselijkte hond gebeten hondmens?
Grunberg lijkt te suggereren dat Wilders misschien niet echt slim is maar nooit zo dom kan zijn om de geschiedenis te niet kennen en dus moet weten welke connotaties worden opgeroepen wanneer een vergelijking met een hond wordt gemaakt. Er zit meer achter, er moet meer achter zitten, zo vermoedt Grunberg, Wilders vindt Cohen noch een afgerichte menshond, noch een gebeten hondmens, maar een volgzaam, ongevaarlijk keffertje, eentje zonder tanden, zonder beet, een schoothondje, geen 'oppositieleider met tanden'.
Cohen een bedrijfspoedel noemen is, zo redeneert Grunberg, Cohen uitmaken voor een lafaard, voor een bang hondje dat dapper keft maar als het erop aankomt met de staart tussen de benen wegkruipt onder de bank, bij het minste of het geringste. Cohen is geen menshond, geen hondmens maar een hondhond, geen dader, geen slachtoffer,maar een meeloper, aan het lijntje.
En ook als er nieuwe hondenbezitters op het toneel verschijnen, lieden die van hun honden houden, hun honden africhten en vanuit hun ideologie hardop en onbeschaamd 'mens pak hond' roepen, dan doet de hondhond niets, is hij onderdanig en is hij tevreden hem een plekje in de roedel wordt gegund, als hij mee mag blijven lopen met de echte leiders. Nee, dan kun je beter naar Duitsland, vindt Grunberg, daar zijn de socialisten minder verworden tot bange keffertjes.
www.faz.net/artikel/C30405/thilo-sarra...
Ik denk dat Grunberg dif bedoelde.

Schoorsteenveger | 27-09-11 | 10:34

Misschien heeft Groenenberg wel gelijk. Cohen is een linkse raskapo die zijn eigen volk verraad, als collateral damage om Nederland te vernietigen, via zn moslimvriendjes, en daar lusten zelfs de honden geen brood van. Geert heeft respect voor de Joden, maar hij is het bewijs dat niet alle Joden ze op een rijtje heeft. Logisch als links gehersenspoelde en niet bij machte zelf te denken. Toch is dat wat zijn volk ( dus hij zal wel niet joods zijn) wel toe in staat is

zoisut | 27-09-11 | 00:48

Die vent is echt een wereldvreemde zak stront. Waarom zouden joden wegvluchten uit Nederland? Ja waarom he? Komt dat door Wilders, die tijden in Israel gewoond heeft en Israel alle steunt geeft? Of komt het door de aanhangers van het geloof van de vrede (tm)??? U mag het zeggen. Dat een krant ook zulke pulp plaatst is echt te triest voor woorden. Wat is het volgende? Iedere hondenbezitter is een nazi want er waren nazi's die ook honden hadden? Er is vast en zeker ook een SS-er geweest met een vogel. Is Pino nu ook een neo-nazi? Als je zo redeneert ben je echt een volslagen debiel en het is gewoon zielig dat je zo toch weer probeert aan te tonen dan iemand die het niet met je eens is een nazi is.

Moonwarrior | 26-09-11 | 23:44

Dat Grunberg een 2e generatietrauma heeft, omdat z'n moeder in Auswitsch zat en iets doms opschrijft in gezelschap ok. Maar ik vond het wel lullig dat die poedelklup bij de 2e kamer op de bon ging. En dan heb ik het niet over distributiebonnen uit de 2e W.O. om een Godwinnetje te maken, maar boetes ""wegens verstoren van de openbare orde"". Sukkels die politie en geen respect voor hondenbezitters die hun honden niet eens op straat laten schijten.

IndoFortuyn | 26-09-11 | 23:08

Grunberg neukt te weinig ! denk ik

vonStauffenberg | 26-09-11 | 22:51

De column van Grunberg is precies juist en voldoet exact aan de uitgangspunten die de auteur zich heeft destijds heeft opgelegd. Dat nagenoeg iedereen denkt dat Grunberg deze mening heeft is een miskenning van zijn genie, ook al mocht ie deze mening daadwerkelijk hebben.

QZNYWRLD | 26-09-11 | 21:36

Dat krijg je als je geboren in het jaar van de varken... niet echt kosher dus...

Allardus | 26-09-11 | 20:13

Ik had altijd al een hekel aan Grunberg, maar wat heeft die man toch een enorme fantasie, ja zelfs waan beelden.
En Cohen blijft een poedel!

lanexxx | 26-09-11 | 20:11

@Geerdt Wilders | 26-09-11 | 16:08
Even gewoon met tijd/datum er bij reageren graag, dat houdt het wel zo overzichtelijk.

Als u 't zegt, grote blonde grootheid, dan zal het wel zo zijn.

Nietvoordekat | 26-09-11 | 19:34

walgelijk; dansend op de lijken van de holocaust

zonder WO2 hadden dit soort verknipte lieden maar bar weinig argumenten in te brengen tegen het grote 'gevaar'

huppelkudtje | 26-09-11 | 19:09

Herr Grunberg, sie sind ein Godwinpudel.

Skep | 26-09-11 | 18:54

Bij ons in t dorp woonde ook een grunberg, zat bij de NSB

ground control | 26-09-11 | 18:19

Zeg Aaarhgnuld groenberg: ga's lekker zitten aftrekken in je fietsenhok ipv ons vervelen met je koeienstront!

thispissesmeoff | 26-09-11 | 17:51

Godwin.

kolojoeris | 26-09-11 | 17:46

Is Cohen de hond van Nazi Mark Rutte?
Of is wellicht Cohen de Untermensch van Wilders?

Oxydator | 26-09-11 | 17:42

De nieuwe fascisten van nu zijn de anti-fascisten van vroeger... jeweettog..

mental K | 26-09-11 | 17:21

Doet me een beetje denken aan de logica van het stukje 'afkortingen' van Fred en Ria.
Alsof er achter elke boom een bos zit--"

MeneerJoost | 26-09-11 | 16:57

Zijn we eindelijk van de term Godwin af. Een Grunbergje doen.

Henk de Houthakker | 26-09-11 | 16:54

Wilders een jodenhater noemen is het domste dat iemand in Nederland kan doen. If anything is die man gewoon veel te veel *voor* Israel.

Maar meneer 'Kijk Mij Eens Een Schrijvert Zijn' Grunberg zal met 'joden' wel gewoon 'moslims' bedoelen, of zoiets vaags.

Ik lees altijd, overal, van alles. Maar het algemene intellectuele alsmede rationele niveau van de 'serieuze nederlandse schrijver' is een en al droefenis.

TM | 26-09-11 | 16:52

6 miljoen poedels ?

Dr.Thorvaldt | 26-09-11 | 16:37

-weggejorist-

DBKVR | 26-09-11 | 16:37

Ik denk dat er het volgende speelt tussen de PVV en Cohen. Namelijk, de Cohen kliek met, Lodewijk Assher en Rob Oudkerk hebben connecties met de Joodse raad uit de WO2 die door hun goede medewerking met de Nazi's, bewust of onbewust, menig Jood naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen.
De zionistische strijdbare Joden van de PVV zien in Cohen denk ik een soort lid van de Joodse raad en vinden hem daarom zeer gevaarlijk... het soort mens dat meewerkt aan zijn eigen ondergang.
T'is maar een theorie...

drollewupper | 26-09-11 | 16:27

Arnon Grunberg heeft de klok in Keulen horen luiden, maar hij weet niet in welke mouw de islamitische aap die 'm luidt zich verstopt heeft.

Specy | 26-09-11 | 16:22

@sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 16:04
De zin die jij citeert heeft alleen maar het doel om Wilders voor de zoveelste keer te associëren met de nazi's. Dat is het enige dat Grünberg voor ogen heeft: Wilders demoniseren.
Dat jij dat niet snapt.

Lewis Lewinsky | 26-09-11 | 16:10

@Nietvoordekat
Dat is geen goed plan, Arnon = held!

Geerdt Wilders | 26-09-11 | 16:08

Lewis Lewinsky | 26-09-11 | 15:53 |
Naast Japin, Treur en Dautzenberg vind ik hem de enige nog beetje interessante levende NLse schrijver ja. Maar neem deze zin van hem: "En anders dan de PVV nam de NSDAP kunst zeer serieus.", dat is toch ook bedoeld om iedereen over de zeik te halen? Zo heb ik hier ook wel eens geroepen dat die Godwin-vergelijking niet opgaat omdat Hitler wél grootste prestaties verricht heeft. Levert je ook minkudos op.

sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 16:04

Zeker een poging tot Humor van Grunberg. Over Job Cohen gesproken. Mocht er ooit een straat naar hem vernoemd worden zoals met veel burgemeesters gebeurd is dan heb ik wel ideen voor het onderschrift op het straatnaam bord. "Job Cohen - Slechtse Amsterdamse Burgermeester ooit". Wellicht een leuk topic voor een GS prijsvraag? Omdat hij zo leuk is: www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/...

denoorman | 26-09-11 | 16:03

@sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 15:45
Grünberg is een volkomen oninteressant tweederangs schrijvertje. Dat jij zijn boeken koopt valt me erg van je tegen, sjaak.
Dat je dat blijft doen terwijl je weet dat Grünberg wekelijks Volkert II uitnodigt tegen de vermeende nieuwe Hitler op te treden, vind ik echt volkomen onbegrijpelijk.

Lewis Lewinsky | 26-09-11 | 15:53

mokum4all | 26-09-11 | 14:26 | + 0 -
zou ie wel familie zijn van sacha baron cohen?

swift1.6 | 26-09-11 | 15:47

sjipsknip | 26-09-11 | 14:46 | + 0 -
We leven hier in een land waar je godsdienst niets uit maakt/behoort te maken. Alleen al daarom zou het niet acceptabel zijn om een dergelijk onderscheid te maken. Daarnaast is er natuurlijk het feit dat het helemaal niet om een kopvoddentax gaat maar om moslim pesten. Christelijke nonnen hoefden die tax niet te betalen. Kankerpatienten die een hoofddoek dragen om het kale hoofd te verbergen ook niet. Daarnaast zal de benaming op zich ook zeer zeker een rol spelen en natuurlijk de vraag in hoe verre het uitvoerbaar zou zijn. Noem je het een hoofddoekbelasting, dan naai je die doek aan je trui vast en is het ineens een capuchon. Wordt het een hoofdbedekkingsbelasting, dan vallen daar ook petjes, hoedjes (toegegeven, zou een mooie actie tegen prinsjesdag zijn), toupetjes, keppeltjes etc onder.
Als laatste is het ook een stap verder denken en je afvragen welke deuren een dergelijke tax open zet. M.I. heeft de overheid zich op geen enkele manier te bemoeien met kleding, zolang deze de veiligheid maar niet in gevaar brengt. Zo mag je (iig met carnaval) best een masker dragen, maar tijdens het autorijden moet dit afgezet worden omdat een masker je zicht (kan) belemmeren.

swift1.6 | 26-09-11 | 15:45

Dus blijf ik zijn boeken kopen...

sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 15:45

Lewis Lewinsky | 26-09-11 | 15:34
Die laatste alinea slaat volgens mij op hemzelf (hij heeft nl in Berlijn gewoond) en de eerste op het algehele klimaat in Nederland; het gejammer over de toon van het debat en de irrelevante vergelijkingen die steeds getrokken worden.
Of misschien zoekt hij wel doelbewust de confrontatie met PVV'ers op en is dat de extra laag die hij erin legt: 'zie, ik wist dat jullie zo zouden reageren, terwijl jullie van jezelf beweren dat...'.
En misschien is die ambiguïteit precies wat hij nastreeft.Ik weet het allemaal ook niet meer, maar van domheid kun je de man zeker niet betichten.

sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 15:44

nog even over die al dan niet islamitische aap: Israël heeft het echt zo gehad met die turken dat minister van Buitenlandse Zaken Lieberman nu maar gewoon openlijk kontakten met die jongens van de PKK onderhoudt (zie ook recente bomaanslag in Ankara).

Mud&Honey | 26-09-11 | 15:36

Gekke Grunberg en met hem de Volkskrantredactie blijven maar doorgaan met het demoniseren van Wilders.
De enige manier om dit te stoppen is die krandt en de boeken van Grünberg nooit, maar dan ook nooit, te kopen.

Lewis Lewinsky | 26-09-11 | 15:34

Dan is die Grunberg zeker een; "TROJAANS PAARD"
oftewel "een landverkwanselaar"!

ONS | 26-09-11 | 15:25

Wilders is natuurlijk helemaal geen nazi, Grunberg had naar die film over Wilders moeten kijken die enige tijd geleden door de VPRO is uitgezonden. dan had hij kunnen zien hoe Wilders al op jonge leeftijd in Israël belandde en daar dermate hebreofiel werd dat het later zelfs de BVD opviel, toen Wilders voor de VVD in de Tweede Kamer zat, hoe vaak onze Greet gezellig thee ging drinken op de haagse ambassade van diezelfde joodse staat, en er zelfs twijfels rezen over zijn verkiesbaarheid, vanwege een mogelijke schending van de nederlandse soevereiniteit. Wilders simpatiseert met de volgelingen van de inmiddels overleden rabbi Kahane, die bijna de gehele Westelijke Jordaanoever claimen als israëlisch grondgebied. een vijand van Israël is een vijand van Geert Wilders, en hier komt de aap uit de mouw: Turkije, dat de laatste tijd zeer aan invloed heeft gewonnen, zeker ook als energie-transit land (zie ook de gaswinningen rond Cyprus, in verschillende bewiste Exclusieve Economische Zones) en als woordvoerder van het islamitische denkien in het Midden Oosten(zie ook de israëlische aanval op de gedeeltelijk turkse Vrijheids Vloot richting Gaza), moet zo veel mogelijk zwart gemaakt worden, volgens de ambassadeur.

Mud&Honey | 26-09-11 | 15:23

Toen de joden in de 30 jaren met honden werden vergeleken lagen de meeste Duitsers in een deuk van het lachen, dat dan wel weer..

Letteke | 26-09-11 | 15:16

-weggejorist-

Alexandre | 26-09-11 | 14:56

@ Maaiveld | 26-09-11 | 13:48 | + -1 -

Even off-topic maar waarom is een groot deel van Nederland verontwaardigd over de "kopvoddentax" is dat het woord of de gedachte die erachter zit. Op de Balkan was het ten tijde van de turkse bezetting heel gewoon dat Christenen extra belasting moesten betalen, dhimmie-tax. Onderscheidt maken in belastinghoogte naar aanleiding van je religie is dus geenszins een uitvinding van Dhr. Wilders maar wordt voorgeschreven in de Koran. Dus deMoslim zal er geen problemen mee hebben en is ook goed voor de schatkist. Graag een onderbouwd tegenargument en niet gebaseerd op de onderbuik.

sjipsknip | 26-09-11 | 14:46

Dat die grundberg met zijn leuterkoek en ransige prietpraat nog een plek krijgt in een krantje is werkelijk onbegrijpelijk !! Het is evident dat de persoonlijkheids-ontwikkeling van die grunberg in de anale-fase is blijven steken. Zijn kletskoek zegt meer over hem dan over meneer Wilders.

krelus | 26-09-11 | 14:38

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 26-09-11 | 14:35

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 26-09-11 | 14:35

Zucht , gaan we weer, ik blijf er bij, chronische slachtofferrol, allemaal. Kom maar, kom maar, kom maar.

SmegmaSmeer | 26-09-11 | 14:30

@ mokum4all | 26-09-11 | 14:26 | + 0 -

U heeft volkomen gelijk iets met klok en klepel. Neemt niet weg dat het artikel pulp was.

sjipsknip | 26-09-11 | 14:30

Nou ik heb het stuk gelezen en waarschijnlijk veeeel te dom in uw optiek maar ik vind het een slecht stuk en denk dat de schrijver onder invloed van LSD is geweest om deze verbanden te kunnen leggen. Dit stuitende stuk gaat veel te ver en ik denk dat de VK niet gelukkig is met dit artikel, vuilnis want dat is het gewoon. Dat u het mooi en goed vindt zal wel door uw hoge IQ komen echter smaak is anders en daar valt niet over te twisten.

sjipsknip | 26-09-11 | 14:28

sjipsknip | 26-09-11 | 12:08
Nee, Cohen is geen familie van die Cohen. De opa van Rob Oudkerk en de overgrootvader van Lodewijk Asscher, bedoel je.

mokum4all | 26-09-11 | 14:26

Zou de heer Grunberg willen provoceren en het niet echt menen? Dan had hij ook kunnen zeggen dat Wilders zijn frustratie op Cohen richt omdat die de Jood is die hij had willen zijn. Of er een homo-erotisch motief aan plakken. Whatever, het is maar Grunberg.

mokum4all | 26-09-11 | 14:24

Grunberg merkt op dat het voor de zichtbare Joden veiliger is in Duitsland dan in Nederland, volgens mij neemnt hij het hiermee juist op voor Wilders.

me,myself and IK | 26-09-11 | 14:12

Grunberg wordt liever vervolgd door Moslims dan beschermd door Wilders.

chosenignorance | 26-09-11 | 14:11

Gewoon een domme jood. Die schijnen te bestaan.

SinEstilo | 26-09-11 | 14:00

Muxje | 26-09-11 | 12:03

Is het je werkelijk nooit opgevallen dat Grunberg zelden meningen uit in zijn column? Zijn spelletje bestaat er meestal uit om vanuit drogredeneringen die hij in het nieuws is tegengekomen consequent door te redeneren. Inderdaad: tot in het absurde. Noem het trollen, noem het een spelletje maar neem het in ieder geval niet 1 op 1 serieus.

Anders nog? | 26-09-11 | 13:49

Ik geloof niet dat Wilders de joodse Cohen als dier wilde neerzetten maar wel de PvdA'er Cohen. Het is namelijk een lang beproefde communicatietechniek van Wilders om alles wat hem niet zint beestachtig te maken. Stemgerechtigde Nederlandse moslims zijn "islamitisch stemvee". Islamitische vrouwen die een hoofddoek dragen hebben een "kop" met daarop "vodden". En Cohen is nu een "hond", die "tegen een boom mag pissen en keffen".
Door de tegenstander te verlagen tot dieren maakt Wilders het voor zijn volgers gemakkelijker op hen neer te kijken. Is dit aanzetten tot haat? Dat weet ik niet. Het is wel de weg naar aanzetten tot haat.

Maaiveld | 26-09-11 | 13:48

Grunberg is een compleet geflipte, doorgedraaide, extreem perverse krankzinnige die niet meer te genezen valt, meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

krankzinnig | 26-09-11 | 13:38

Ratzing. | 26-09-11 | 12:12 |

LOL!

Rikketiktik | 26-09-11 | 13:37

Tsa, wel sneu dat je voor de duiding meer woorden nodig hebt dan het oorspronkelijke stukje.

BertusBrulaap | 26-09-11 | 13:34

Joden en poedels het is me ook wat. Russische vorst Jeltsinsky laat Sam ontbieden. 'Sam je moet me 'n poedel bezorgen.' (Toen daar in Rusland waarschijnlijk nog 'caniche') Sam 'Tja hoogheid, die zijn bijna niet te krijgen en kosten 'n vermogen.' Ga nou maar eens op zoek Sam.
Sam naar Moos: 'Zeg Moos, 'n caniche, wat is dat eigenlijk?'

WirMachenMusik | 26-09-11 | 13:33

die joodse hond heeft gelijk

Fred Janssen | 26-09-11 | 13:33

Ze hebben het altijd wel over die joden, maar die nazi's waren ook echt geen lieverdjes hoor!

tisallemaalwatzeg | 26-09-11 | 13:32

Arnold Grunberg moet lekker zijn muil houden. Paspoort terugvragen aangezien hij toch alleen maar in New York woont. Eikol eerste klas.

WatZalIkErvanZeggen | 26-09-11 | 13:25

Meri59 | 26-09-11 | 12:54 | + 1 -
nou wordt er wel vaak een link gelegd tussen poedels en frankrijk en frankrijk gaf zich in eerste instantie wel makkelijk over aan duitsland (tot 2 keer toe). Daarnaast hebben de fransen hitler niet neergeschoten tijdens wo1 waardoor hij later aan de macht kon komen en wo2 beginnen. (1,2,3,4 hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4 hoedje van aluminium)

swift1.6 | 26-09-11 | 13:25

Die apen (of beledig ik daar ook een bevolkingsgroep mee? O, ja...) Plempen nogal eens wat nonsens in dat daklozenblaadje van ze, maar dit slaat toch echt alles. Wordt zo iemand nog serieus genomen?! Komt nog bij dat wat hij schrijft, gelardeerd met wat loze, schokkende feitjes, compleet tegenstrijdig is. Nazi's, met Hitler voorop, waren nogal gesteld op honden, Hitler heeft zelfs Blondi 'geëuthanaseerd' omdat hij vreesde dat zijn hond gemarteld zou worden door de Sovjets. De vergelijking Wilders=Nazi want Nazi's houden van honden slaat dan ook als een tak op een pik. Komt nog bij dat Wilders nogal rabiaat pro-Joods en pro-Israël is dus die Grunberg kan beter gewoon stoppen met schrijven want ik ken kleuters die minder peop neer weten te pennen.

Renkum0317 | 26-09-11 | 13:22

Oltmans | 26-09-11 | 13:10 | + -1 -
1 politicus aanpakken die joods is wil niet zeggen dat je tegen joden in het algemeen bent. En poedel, tyja, niet onbewust gekozen natuurlijk. De poedel heeft toch een meitjes imago. Als hij cohen een pitbull of een doberman had genoemd, had de uitdrukking al een andere betekenis gehad. Maar je kan ook verbanden zoeken die er niet zijn. Zo ging het nogal vaak over stekkers er uit trekken. Kan ik dan nu concluderen dat wilders en sap heel erg anti batterij zijn?
En ja, ik vond wilders te ver gaan en nee, ik ben geen wilders fan.
Zie ook swift1.6 | 26-09-11 | 11:24 | + 4 -

swift1.6 | 26-09-11 | 13:21

Out.

Oltmans | 26-09-11 | 13:19

Iedereen is volslagen gek geworden. Daar, het staat er.

propagandhi | 26-09-11 | 13:19

Ivoren; zinloos. Goede wijn móet je beleven. Lees het artikel 5 x daags de komende week. Misschien dringt er steeds iets door.

Oltmans | 26-09-11 | 13:17

yamahaha | 26-09-11 | 11:21
E-book wissers zijn de boekverbranders van 2011. Vieze nazi ! * ironie alert *

Bigi Bana Boy | 26-09-11 | 13:16

yamahaha | 26-09-11 | 11:21
E-book wissers zijn de boekverbranders van 2011. Vieze nazi ! * ironie alert *

Bigi Bana Boy | 26-09-11 | 13:15

gut gut ia het niet de manier van lopen van geert wilders dan is het wel de fascistische manier waarop hij zijn ontbijt klaarmaakt.. links gewauwel; over het woord poedel. en laten we de inhoud maar weer vergeten. links hoezee!!

rockobollo | 26-09-11 | 13:13

@ Oltmans | 26-09-11 | 13:10
Nou, leg jij het ons domme reaguurders dan maar eens uit. Ik ben benieuwd.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 13:12

Brusselmans, wat maak je jezelf onsterfelijk belachelijk met dit topic. Zie je nu werkelijk de duimdikke ironie van columnist (..) Grunberg niet ?

Bigi Bana Boy | 26-09-11 | 13:12

Tja Grunberg: De recensies over jouw Tirza waren overwegend lovend. Je kreeg er nog een prijs voor ook! Ik trapte er in en voelde me bekocht.
De recensies over Wilders waren unisono vernietigend. Ik was eigenwijs en werd beloond.
Grunberg/Grünberg en PvdArbeid/PvdAllochtonen 'n mentale siamese tweeling!

WirMachenMusik | 26-09-11 | 13:12

Zeer goed stuk van Arnon, zie uiteenlopende domheid hierboven. Zijn jullie allemaal nou zo dom of ben ik zo slim?

Oltmans | 26-09-11 | 13:10

Vanavond bij DWDD en P&W. Zinloos gezwam over het woord poedel. Zucht...

Troost J.E. | 26-09-11 | 13:06

Grunberg? Ik wist niet dat hij Joods is?
Maar op 1 punt kan ik hem gelijk geven Job Cohen heeft niets van een poedel weg.

Zeg nu zelf wie lijkt hier het meest op?

www.biologiesite.nl/poedel.jpg

Het is lekker weer trouwens ;)

Rest In Privacy | 26-09-11 | 13:06

Ik vrees dat meneer Grunberg het padje niet meer terug gevonden heeft.

deraderendraaien | 26-09-11 | 13:00

Het aller ergste is nog dat er mensen zijn die het hier helemaal mee eens zijn en gewoon luisteren naar deze mafketel!

gozahtje | 26-09-11 | 12:54

Je zou bijna gaan denken dat Grunberg poedels haat. Misschien afwachten op zijn volgende stuk, waarin hij 'het knuffelen' van poedels gaat verbieden.

Nou Volkskrant, hup, zet dat stukkie eens online. Laat ons genieten!

Meri59 | 26-09-11 | 12:54

Hans JANSEN55691731@12:29
Nee, Grunberg wil juist dat alle andere joden de trein naar het oosten pakken. Vreemd....

sjaakdeslinksesul | 26-09-11 | 12:54

Belangrijker... heeft Flop Cohen (met zijn joodse achtergrond) zich ooit pro Israël uitgelaten?

kibambam | 26-09-11 | 12:52

Zucht. Er zijn er hier maar weinig die zoveel met Israël en Joden ophebben als juist Wilders.

Patatter | 26-09-11 | 12:48

@ René40181216 | 26-09-11 | 12:08
Het is niet dat ik alleen maar stukjes wil lezen waar ik het mee eens ben mijn waarde, maar het is wel zo dat ik niet het gevoel moet hebben dat iemand krankzinnig is, (of opzettelijk zeer eclectisch de geschiedenis zit te vervalsen) zoals bijvoorbeeld in het geval van von der Dunk en Grunberg. Er is een grens aan wat een andere mening kan zijn. Die fatsoensnormen worden door de Volkskrant nagenoeg dagelijks overschreden zoals ook in het onderhavige geval van Grunberg. U gaat mij nu toch niet vertellen dat hier "een menig" wordt verkondigd door een normaal, verstandig mensch ? Dit is pure vuilspuiterij, flagrante onzin, idioterie en niets meer dan dat. En inderdaad, hier haal ik mijn neus voor op. En dat zou de Volkskrant ook moeten doen.

Marcus Porcius Cato | 26-09-11 | 12:42

Als er iemand een joden-fanboy is, is het Geert Wilders wel. Hoe dom kan die kerel redeneren?

henkstubbe | 26-09-11 | 12:42

De linkse krullenbollenviespeuk Grunberg bewijst weer eens temeer dat-ie volkomen de weg van de realiteit kwijt is!

NEEderland1 | 26-09-11 | 12:39

Grunberg had voor "Blauwe Maandagen" moeten stoppen. Kunnen we nog een postnatale abortus uitvoeren?

Teiltjes Tekort | 26-09-11 | 12:39

trololololo stelletje lutsers

Zwijneveld | 26-09-11 | 12:37

En Grunberg watert nog in bed dus niet serieus te nemen.

Conan de Rabarber | 26-09-11 | 12:36

Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:20
Ja, je verwacht het niet van die jongen. Maar ik zie die dubbele bodem ook niet.

Schoorsteenveger | 26-09-11 | 12:35

Grunberg demoniseert. En wie kaatst.... Grunberg mag dus met de trein naar het oosten.

Hans JANSEN55691731 | 26-09-11 | 12:29

En Arno is een granny-fucker.

joemiejas | 26-09-11 | 12:29

Ik mis het woord af in mijn plempsel.

Linkse Zakkenvuller | 26-09-11 | 12:28

Van sommige Joden vraag je jezelf toch heel erg hard waarom je al die jaren Israël in het debat hebt verdedigd.

Linkse Zakkenvuller | 26-09-11 | 12:25

@ 18konijn | 26-09-11 | 12:09
Ik ben oprecht berebenieuwd of het stiekem een stuk met een dubbele bodem betreft, of dat Grunberg toch gewoon echt zo dom is...

Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:20

Ik heb zelden zulke ongefundeerde vunzige bagger gelezen, het ijle gezwatel van Grunberg, de koning van de betekenisloosheid, bevat deze keer gevaarlijke domheden.

Troef | 26-09-11 | 12:20

@ jaco | 26-09-11 | 12:14
Lachen, gieren, brullen dus.
Dat worden veel verwijzingen naar Wilders, Nazi-Duitsland, treinen naar het oosten, lange zinnen over Israël, en verheerlijking van Cohen, die het nu even nodig heeft omdat iemand hem 'bedrijfspoedel' noemde.

Gelukkig leest die man geen GeenStijl en/of PowNed...

BeunDeHaas | 26-09-11 | 12:19

Arnon Grunberg, de man die er eigenhandig voor zorgt dat zelfs de meest Orthodoxe Jood een enorme hekel aan zijn eigen volk krijgt...

Graaisnaaiert | 26-09-11 | 12:18

Arnon Grunberg is het pseudoniem van Francisco van Jole

(c)ZWITSUL | 26-09-11 | 12:18

Zeg, GeenStijl, dat meneer Joods is, is leuk, maar die man zwoer religie af.

Citaatje van wikipedia (hoe simpel kan het zijn): 'Grunberg zelf zwoer aan het eind van zijn puberteit elke vorm van religie af.'

BeunDeHaas | 26-09-11 | 12:17

anti rood | 26-09-11 | 12:14 | + 0 -
Als foetus was Grunberg nog onschuldig. Hij is verkeerd geprogrammeerd.

Bixier | 26-09-11 | 12:17

Moet Arnon Grunberg niet onderschatten. Volgens wikipedia is hij zo'n goed schrijver dat hij het Groot Dictee der Nederlandse Taal van 2011 zal gaan schrijven.

jaco | 26-09-11 | 12:14

-weggejorist-

anti rood | 26-09-11 | 12:14

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:07 | + 0 -
gegoogled, dus dan zal het nog steeds wel fout zijn.

Zuitschuip | 26-09-11 | 12:13

@ Tommygunner | 26-09-11 | 12:08
Reflecteren aan eigen handelen is die man vreemd.
Het stuk laten lezen aan een vakgenoot, desnoods met dezelfde politieke achtergrond, maar wel eentje mét hersenen, is hem óók vreemd.

BeunDeHaas | 26-09-11 | 12:12

-weggejorist-

LinksRapalje | 26-09-11 | 12:12

Rikketiktik | 26-09-11 | 11:50 |
Wat is een wiedergutmachungmachine ?
Stop je een stuk zeep in komt er ´n jood uit.

Ratzing. | 26-09-11 | 12:12

Wat een geniale valkuil heeft Grunberg weer gegraven! Maar helaas, lang voordat het GS-peloton bij die valkuil is gearriveerd, zakt het in een kenmerkende Pavlovreactie al collectief het drassige moeras van WOII in.

18konijn | 26-09-11 | 12:09

Nou vraag mij af wat Cohen bashen met de Endloesung heeft te maken, oh ja was Cohen niet familie van die Cohen van de Joodse raad evenals dat andere PvdA kopstuk Ascher? Kijk Grunberg poep oplepelen kan iedereen. Verder een waardeloos stuk wat kant nog wal raaktt, geschreven door een gefrustreerd man.

sjipsknip | 26-09-11 | 12:08

Iets met spijkers en laagwater. Wat een clown deze vent. Jezelf onsterfelijk belachelijk maken doe je zo.
Jammer voor hem dat werkelijk niemand deze man tegen zijn eigen gedachten heeft beschermd als "Arnon, zou je dit nou wel doen? Het slaat nergens op namelijk."

Tommygunner | 26-09-11 | 12:08

Ik dacht eerst aan een hele zware HOAX, opgezet door GeenStijl om vriend-van-de-website Grunberg te devalueren tot minkukkel.

Schrijft hij het echt!!!
Omdat je iemand een poedel noemt, en die man is toevallig Joods, dan ben je geschiedkundig een onbenul?!
HAHAHAHA! Die Grunberg!

BeunDeHaas | 26-09-11 | 12:08

@Marcus Porcius Cato | 26-09-11 | 12:04

zo is het Marcus. Je moet eigenlijk alleen stukjes lezen waar je het mee eens bent. De rest is walgelijk.

/sarcasme

René40181216 | 26-09-11 | 12:08

@Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:51
U heeft gelijk. Het is nog veel erger dan ik voor mogelijk hield.

Cum_Fraude | 26-09-11 | 12:07

@Che_cuevara 12:02
Dat zal wel met de groot-dietse gedachte te maken hebben.

tipo | 26-09-11 | 12:07

@ Zuitschuip | 26-09-11 | 12:05
Taalnazi! ;-)

Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:07

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:03 | + 0 -

jalouzie
1) Deel van een gebouw 2) Hor 3) Meubel of huishoudelijke artikel 4) Vliegenraam

Zuitschuip | 26-09-11 | 12:05

De Grote Grunberg droomt 's nacht van nazikampen, massagraven, wapens en oorlog. Hij droomt dat hij de kampbeul is, de gestoorde legercommandant, de 16-jarige met een AK-47 en de president die op de kop drukt.
Hij wordt dan wakker met een glimlach, wat een lekkere droom! Daarna kijkt hij in de spiegel en denkt. "Com'on Arnon, er moet brood op de plank komen!"

Oerkoendoe | 26-09-11 | 12:05

@ Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:52
Ik heb mijn abonnement eigenlijk al jaren te laat opgezegd en ik raad eigenlijk iedereen aan dit te doen. De paar vierkante centimeter waarop Grunberg elke dag op de voorpagina flagrante onzin zit te poepen lijkt mij alleen al voldoende reden. Hij zal voor dit geschiedkundig huzarenstukje overigens wel weer in aanmerking komen voor een AKO literatuurprijs. Dat dan weer wel. Fatsoenlijke menschen lezen deze krant niet. Ik kan je niet vertellen welke krant ze wel zouden moeten lezen, maar het is beslist niet de Volkskrant.

Marcus Porcius Cato | 26-09-11 | 12:04

@Mr Dixit | 26-09-11 | 12:00 | + 0 -
LOL !!

Zuitschuip | 26-09-11 | 12:04

@Anders nog? 11:59: Waar bestaat die zogenaamd goede mindfuck dan uit? De enige juiste duiding van die column zou een onderschrift van de redactie zijn: "Don't feed the trolls".

Muxje | 26-09-11 | 12:03

@ Che_cuevara | 26-09-11 | 11:50
Dat zeg ik. Antisemitisme is voor een groot deel gewoon jalouzie.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 12:03

@tipo | 26-09-11 | 11:51
Maar Jommeke is dan weer een Belgisch stripfiguur.
Hoe moeten we dat nu weer plaatsen?

Che_cuevara | 26-09-11 | 12:02

@Indates | 26-09-11 | 11:13 | + 6 -
nee, wat een humor zeg !!
Als pritt dit geschreven had waren de kudo's niet aan te slepen.
dit is gewoon steengoeie humor(bide) alleen niet door GS geschreven en ook niet in hun PVV-straatje en daarom als negatief betiteld.
stelletje humorloze zoutzakken daar hoor op de redactie bij GS.
nog even en ik ga ze GSB-ers noemen.

Zuitschuip | 26-09-11 | 12:02

Grundberg is een ontspoord zelfingenomen nonschrijvert

Reykjavik | 26-09-11 | 12:02

@XverderNix | 26-09-11 | 11:15
Godwinnen is helaas nog steeds actueel. Laten we die oorlog eens achter ons laten...,

Pasta-saus | 26-09-11 | 12:00

@ tipo | 26-09-11 | 11:41
Misschien kan De Grote Grunberg beter eens dat soort literatuur lezen... Briljant.

@ Generaal P. | 26-09-11 | 11:39
Grunberg en Hitler waren en zijn beiden de mening toegedaan hoogbegaafd te zijn. Grunberg en Hitler zijn beiden niet in het bezit van een middelbare school diploma. Iemand nog meer vergelijkingen?

Mr Dixit | 26-09-11 | 12:00

@Nietvoordekat 11:52
Die poedel staat op de cover voor die zingende aap. Cohen staat dus voor Erdogan. Of voor aap. Ik denk dat dat de boodschap van Wilders is. Spreekwoordelijk dan he?

tipo | 26-09-11 | 12:00

Brusselmans is jaloers dat Grunberg beter kan mind fucken dan de hele Geenstijl-redactie bij elkaar.

Anders nog? | 26-09-11 | 11:59

Ik haat poedels, ben ik nu een antisemiet? Moet niet gekker worden.

weedo | 26-09-11 | 11:59

Een poedel is toch geen echte hond? Dus snap de vergelijking niet met een herder! Dat is appels met poedels vergelijken.

metal on the rocks | 26-09-11 | 11:59

Nergens voor nodig natuurlijk, om gehak op Cohen nu al op jodenhaat te gooien. Zoals Martin Niemöller al schreef: eerst de linksen. Dan de vakbondslui. Dan pas de joden.

simpelman | 26-09-11 | 11:58

*doink*
Daar breekt m'n klomp.

NickV2.0 | 26-09-11 | 11:58

Drank maakt meer kapot dan je lief is....... Neem nog een slok Grunberg

Limburg vrij!! | 26-09-11 | 11:58

Oeps! in = naar

hawie | 26-09-11 | 11:57

@hawie | 26-09-11 | 11:54 |
Jij stemmen op mensen die zo praten!

TeeJee | 26-09-11 | 11:56

Grunberg heeft een heel erg complex, ben bang dat geen psychiater hem er van af kan helpen. Je kan alles wel terug leiden tot de oorlog. Ik zou bijna antisemiet worden.

Oldfool | 26-09-11 | 11:56

En als Rutte dan zegt: "Doe eens normaal man" dan bedoelt hij eigenlijk te zeggen, "zet die gaskraan eens open"? Wat een onzin zeg! Die Grunberg moet zich een potje gaan zitten schamen in een hoekje!
Wilders mag dan niet de slimste zijn en een hoop onzin uitkramen, maar mensen als Grunberg (die zichzelf waarschijnlijk een enorme intellectueel vindt) zakken in mijn oog nog verder af door dit soort onzin uit te slaan!

gozahtje | 26-09-11 | 11:55

Arnold Grunberg: ook iemand die denkt dat hij Anne Frank is, kan in de praktijk een fascist zijn.

Vaus | 26-09-11 | 11:55

Dit kan niet waar zijn ....

wtf443 | 26-09-11 | 11:54

-weggejorist-

LinksRapalje | 26-09-11 | 11:54

Arnon; misschien moetje gewoon wat stukjes gaan schrijven over het land waar je woont. Dan hebben wij er iig geen last meer van.

Morph4us | 26-09-11 | 11:54

Hoe ga je deze logica in godsnaam vertalen in een inburgeringscursus.

hawie | 26-09-11 | 11:54

@eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:32
Jammer voor hen vindt de rest van de mensheid dat niet.

Che_cuevara | 26-09-11 | 11:53

@tipo | 26-09-11 | 11:51
En dat "aap" dat refereert weer aan Erdogan natuurlijk. De puzzelstukjes vallen opeens allemaal op hun plaats!

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:52

@Marcus Porcius Cato | 26-09-11 | 11:50
Mensen die geen Azijnbode lezen, altijd +1. Welkom, vriend.

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:52

Er komt ook een poedel voor in het stripalbum 'De zingende aap' (1 van de belevenissen van Jommeke):
www.strip-archief.be/wp-content/upload...
Die poedel is zwart en heet pekkie, dus dan weet je het wel.

tipo | 26-09-11 | 11:51

@Geerdt Wilders | 26-09-11 | 11:48
Schaf dan de monarchie maar af.

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:51

@Cum_Fraude | 26-09-11 | 11:47
En wat dacht je van Gaskamer? Niet alleen begint dat ook met een G, maar het heeft verdomme zelfs evenveel letters!

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:51

Ik heb vorig jaar mijn abonnement op de Volkskrant opgezegd. De reden voor mijn opzegging waren dit soort bizarre, losgeslagen vuilspuiterijen. Niet alleen van Grunberg, maar ook van een heel pallet andere idioten die zich daar columnisten noemen. Het is onwaarschijnlijk dat er niet iemand is op de redactie van deze "kwaliteit" krant die voor dit soort fratsen een stokje steekt. Je zou toch denken dat zij er belang bij hebben dat hun krant een kwaliteitskrant is en niet een collage van wereldvreemde, kwetterende idioten die voortdurend zitten te godwinnen en dat dan ook op echt onnavolgbare manier. Maarja, als een krant zijn eigen graf aan het graven is moet je niet storen zal ik maar zeggen.

Marcus Porcius Cato | 26-09-11 | 11:50

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:36
En denk je dat de joden geen internationaal netwerk hebben.
Misschien wel het beste van allemaal.

Che_cuevara | 26-09-11 | 11:50

Die gozer z´n kop staat mij niet aan.
Nooit iets van gelezen met uitzondering per ongeluk een vergelijkbaar kort V.K stukje en een cadeau gekregen kennismakingsboekje.
Wat ´n aanmatigende BAGGER !
Zijn als kudt op Job slaande aandachtvragende verkoop gesmoezel,met een geit (wie is de geit?)aan boord, hoogst onfatsoenlijk op bezoek bij Kristofer Schipper in China, met een oud u.s.a. lijk in holland op bezoek en die vals glimlachende uitverkoren verkoop kop.
Onan Groenheuvel, mij niet gezien.

Ratzing. | 26-09-11 | 11:50

Wat is een shoa? Een soa zonder voorhuid?

Rikketiktik | 26-09-11 | 11:50

Als je heel erg dom bent, echt heel erg dom en dat weet je zelf best wel, probeer er dan tenminste erg links uit te zien. Dan heb je nog best kans een baan te vinden. Het schrijven van een column bijvoorbeeld.

Oerkoendoe | 26-09-11 | 11:50

@Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:47
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, oké. Ieders goed recht en kan ik vaak smakelijk om lachen, ook al ben ik het er soms niet helemaal mee eens. Maar ga jezelf dan geen "kwaliteitskrant" noemen, als je dit soort afval op je voorpagina toelaat.

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:49

Martin Gaus, kom er maar in!

Vote/View | 26-09-11 | 11:49

@FrankieSantana | 26-09-11 | 11:23
Hopeloos geval die Grunberg.

Che_cuevara | 26-09-11 | 11:48

Vast geen toeval ook dat de televaag (fout in de oorlog) vandaag een witte salto springende poedel op de homepage heeft staan.

aardappelninja | 26-09-11 | 11:48

Grunberg is misschien wel knettergek, maar vast ook heel fatsoenlijk! De poedel komt trouwens oorspronkelijk uit Frankrijk, dus vergeet de gaskamers, Wilders wilde duidelijk maken dat hij stokbrood haat!

Mevr van der Je | 26-09-11 | 11:48

Anywaytjes. Hoe het beste deze man z'n carriëre te slopen? Iemand nog leuke suggesties?

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:48

Arnon = KONING

Geerdt Wilders | 26-09-11 | 11:48

@Blote Bertus 2000 | 26-09-11 | 11:22
Jij noemt Grunberg een bedrijfspoedel. Dus ben je een Nazi, vraag maar aan Grunsberg.

Che_cuevara | 26-09-11 | 11:47

Grunberg is een nazi, want 'grun' is groen in het Duits, en de uniformen waren ook groen, en 'berg' refereert aan de Grebbeberg. Tevens begint zijn achternaam met een 'G' net zoals Goebbels en Goering.

Cum_Fraude | 26-09-11 | 11:47

Prima Column !!!!

Cornelius Linksom | 26-09-11 | 11:47

Over tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend gepsroken. Heeft Grunberg al bij GS gesolliciteerd? Volgens mij komt hij met twee vingers in z'n neus door de selectie.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:47

Ik vind dit erger om te zeggen dan "poedel". Iemand Hitler noemen is toch een klein beetje van een andere gradatie.

Geinig om te zien, dat wel. Links wijst naar Wilders omdat hij poedel zegt (onfatsoenlijk, doesnormaaljoh), tegelijk schelden ze 'm uit voor Hitler. Dat linker wijsvingertje he...

Nietvoordekat | 26-09-11 | 11:47

Schoonhondje=schoothondje

Kamervraag | 26-09-11 | 11:45

Inderdaad. Ik vraag mij af wat Kok met Schoonhondje tegen Bakellende bedoelde. Zeeuwen zijn volgens deze socialistische zakkenvöller honden. Waarom hebben die gristen-zeeuwen geen revolutie ontketend ?

Kamervraag | 26-09-11 | 11:45

Grunberg haalt er zoals te doen gebruikelijk is met zijn achtergrond, weer eens de tweede wereldoorlog van stal bij gebrek aan argumenten die er toe doen. Altijd maar weer jammeren over de tweede wereldoorlog.

Stijn Geel | 26-09-11 | 11:45

@Requiescat in pace | 26-09-11 | 11:17
Je geeft zelf al het antwoord.
"iemand die voor intelligent DOORGAAT"

Che_cuevara | 26-09-11 | 11:45

Iedereen raakt in verwarring van die poedel, Wilders kan beter weer gewoon stemvee enzo zeggen.

Detlev Tarnowitz | 26-09-11 | 11:43

@ Generaal P. | 26-09-11 | 11:39
Adolf H. streefde naar een betere wereld. Arnon Grunberg ook. Conclusie: in Grunberg schuilt een fascistisch dictator.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:42

Terpetijnzeikert | 26-09-11 | 11:36 Absoluut een irritant mannetje. Maar ik smul van zijn boeken. Dan maar fout na de oorlog

Bokito ergo sum | 26-09-11 | 11:42

Arnon moet leven van zijn opstelletjes en boekjes en daarom is het niet vreemd dat 'inspiratie-dipjes' worden opgevuld met verknerpingen van het dagelijkse nieuws. Jammer alleen dat hij over het hoofd ziet dat Wilders een nogal radicaal pro-Israelisch standpunt heeft. Maar ja... dat trekt niet zoveel aandacht in zijn opstelletjes....

(NL)Circle | 26-09-11 | 11:41

Als Goethe-kenner zou Grunberg moeten weten dat Wilders zichzelf als Faust ziet en Cohen als de poedel Mephistopheles: www.masterandmargarita.eu/nl/07recenci...

Literair staat een poedel dankzij Goethe voor de duivel.

tipo | 26-09-11 | 11:41

Ik dacht trouwens dat Grunberg in New York woonde? Een aantal jaar geleden in elk geval wel; hij was daar zo trots op dat hij ons in elk van zijn columns wel een keer op dat feit wees.

Muxje | 26-09-11 | 11:41

Grunberg zal dus nu wel de hele week op de staatstelevisie mogen toelichten wat hij bedoelde.

Koninging Beatricks | 26-09-11 | 11:41

@Generaal P. | 26-09-11 | 11:39 |
Nice :)

TeeJee | 26-09-11 | 11:40

Overigens heeft Adolf H. een succesvol boek geschreven. Arnon Grunberg ook. Conclusie: in Grunberg schuilt een fascistisch dictator.

Generaal P. | 26-09-11 | 11:39

Net even zijn foto tevoorschijn gehaald in Google. Hoe links kun je eruitzien? Er zal niemand, helemaal niemand zijn die denkt dat deze meneer weleens een echt bedrijf van binnen heeft gezien.

Oerkoendoe | 26-09-11 | 11:39

Arnon gooit ook maar eens een knuppel in het hondenhok.
Toch een poodle dat is toch leuk? Ik zie geen pitpul noch een dogo argentino.
Arnon als je meeleest, luister dan even hier. Een leuke tekst van iemand die toch niet verdacht kan zijn:
www.youtube.com/watch?v=2mQSf4QOwxw

ecologiste | 26-09-11 | 11:38

Godwinnen for pro's dit... Wat voor kronkel moet een mens hebben om zelfs 'bedrijfspoedel' tot zeer kwetsend gebrek aan kennis der geschiedenis te verdraaien. Hoe stereotyperend boehoe wil je doen?

Snoodl!cht | 26-09-11 | 11:38

De vergelijking van Grunberg is trouwens een klassieke drogredenering. (n=h | w=h dus w=n? Maar als Grunberg dat type conclusies graag trekt, wie noemt 'de ander' vaak ongelovige honden?

seven | 26-09-11 | 11:37

Grunberg lacht in zijn vuistje.

Gustav | 26-09-11 | 11:37

Het probleem van Grunberg is dat hij in een welhaast onmogelijke spagaat zit. Hij profileert zich krampachtig als Linksche Gutmensch, maar dat kan natuurlijk niet, want Joods=Rechts=Religieus=Elite=Niet Socialistisch. Verder is het wat zorgelijk dat De Grote Grunberg bekend is met zo veel details aangaande het Derde Rijk. Het riekt naar Een Nieuw Joods Geluid, als ware De Grote Grunberg een aanhanger van het gedachtengoed van de collaborerende Duitse Joden. Maar toch denk ik dat dat niet het probleem is. Ik denk dat De Grote Grunberg stiekem een beetje jaloers is op Greet, omdat Greet wel warme contacten heeft in het hoekje van het Buitenhof en De Grote Grubnerg niet. En misschien voelt De Grote Grunberg wel een verwantschap met De Peroxideblonde Leider. Allebei een beetje raar. Allebei onbegrepen. Allebei overtuigd van hun eigen gelijk. Allebei met de dag een stukje verder vervreemd van zichzelf en van de wereld.

Mr Dixit | 26-09-11 | 11:37

ole guapa | 26-09-11 | 11:33
Dat is Godwin Nieuwe Stijl. Net zoiets als een woordenwisseling op straat te beginnen met 'je moeder is een hoerrr!!!'

Heau even | 26-09-11 | 11:37

Ach, om slappe boeken te schrijven heb je een op hol geslagen fantasie nodig.

Generaal P. | 26-09-11 | 11:37

@ eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:33
Je handel gaat natuurlijk wel een stuk beter als je een internationaal netwerk hebt. Dat dan weer wel. Niet dat dat erg is, overigens.

Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:36

En mensen die met de wachttoren leuren. Ook Nazi's?

klabanus ten Haave | 26-09-11 | 11:36

Arnold Grundlucht moet gewoon genegeerd worden. Heb het altijd al een pedant ventje gevonden.

Terpetijnzeikert | 26-09-11 | 11:36

Grundberg is als een ouwe, kale Bouvier: in een hoek geschopt worden is ook aandacht. Met die kleinzielige stukjes op de voorpagina van de VK wil hij *juist* dit soort reacties losmaken. Het is gewoon aandoenlijk dat het hem op een paar ingezonden brieven na nooit lukt dus ik snap best dat GS een keer aan die aandachtsgeile lelijkerd tegemoet wil komen.

Kutmug | 26-09-11 | 11:35

Look at this! WOWWW! | 26-09-11 | 11:30

Van heel vroeger. Joden mochten geen lid worden van een gilde, konden dus geen ambachtsman worden. Die gingen dan maar in de handel en dat verdiende soms best wel goed toen...

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:33

Normaal komt een Godwin altijd aan het eind van discussie. Grunberg begint ermee. Wtf?

ole guapa | 26-09-11 | 11:33

TeeJee | 26-09-11 | 11:28

Om maar geheel ontopic te blijven, linksmenschen als Marcel van Dam en Frits Barend vinden zichzelf eigenlijk als ze heel diep in hun innerlijk kijken echte Uebermenschen...

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:32

Dat doet mij denken, ik moest nogmijn zaterdageditie opzeggen. Meteen maar even gebeld (mailen kennen ze niet daar).

Rien ne va plus | 26-09-11 | 11:31

Hij heeft wel eens wat minder onzinnig geschreven.
Aan de andere kant, de vrijheid van meningsuiting is geen garantie voor de kwaliteit van meningsuiting.

Varkensjuin | 26-09-11 | 11:31

Als we vroegah tijdens het biljarten een enorme misser hadden noemden we dat ook een 'poedel'.
Meneer G. heeft een te levendige fantasie...

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:31

Dit slaat inderdaad echt als een tang op een varken. Ik hoop dat Arnon Grunberg het ironisch bedoelt en er de waanzin van de kritiek op Wilders mee wil tonen. Dit kan onmogelijk serieus bedoeld zijn. Toch?

Ivoren Toren | 26-09-11 | 11:30

Greet is zionist. Greet is anti-semiet. Wat is het nu? Grunberg is al een tijdje de weg kwijt. Persoonlijk zie ik hem het liefst al z'n energie in z'n fictie steken (alhoewel bovengenoemde ook vooral fictie is, maar u begrijpt!).

_ILT_ | 26-09-11 | 11:30

@Zwijneveld: Niet alle Joden hebben geld. De meeste hebben gewoon een gemiddeld inkomen. Ik weet niet waar dat fabeltje ooit vandaan gekomen is.

Look at this! WOWWW! | 26-09-11 | 11:30

Grunberg beargumenteert het prima en maakt discussie los.
Je kan niet zo maar ongestraft mensen voor honden uitmaken.
Ook niet uit historisch onbenulliteit!

2emeREP | 26-09-11 | 11:29

Ik vraag me dan toch af, heeft Leon de Winter al iets van zich laten horen?

Frdnnd | 26-09-11 | 11:29

Grunberg, schrijver van boeken - blijf bij je leest! Tijd voor een tegencolumn over hoe hedendaagse joden op grove wijze de geschiedenis proberen te misbruiken wanneer ze een punt willen maken. Wal-ge-lijk.

Bahachustika | 26-09-11 | 11:29

@seven | 26-09-11 | 11:25 |
Dat is het grote Linkse Gelijk. Zij kunnen niet fout zijn, dus moet de ander dat zijn, ongeacht wat dan ook.

TeeJee | 26-09-11 | 11:28

Volgends mij WIL Grunberg dat we een afkeer krijgen van joden. Hij, en het CIDI samen, doen er inderdaaad alles aan!! Goed gedaan jochie!!

Byter | 26-09-11 | 11:27

Grunberg is het succes van "Blauwe Maandagen" nooit te boven gekomen.

brutus68 | 26-09-11 | 11:27

Moet Geert dan gezamenlijk met Harry "camping-gaz" van Bommel en Gretta de leuzen van de Palestijnen meeroepen? Ik denk in geen duizend keer duizend jaar!

eerstneukendanpraten | 26-09-11 | 11:26

fuckje | 26-09-11 | 11:25 |

Doe lekker zelf normaal!! Sjonge jonge

Frdnnd | 26-09-11 | 11:26


Die grunberg viel toch op oude oma's? Of was
hij dat niet?

Willianus Wortelus | 26-09-11 | 11:26

Tja, alle met Joodse komaf dweepende (lees: uitbatende) Nederlandse schrijvers dienen met een korrel zout genomen te worden. Zo ook Leon de Winter. Maar dat wisten we al langer dan vandaag.

Dikr | 26-09-11 | 11:25

Arnon Grunberg onderstreept exact het punt wat Wilders trachtte te illustreren. Namelijk ongelijkberechtiging / hypocrisie. Een links persoon zoals Cohen ietwat kleinerend de titel bedrijfspoedel geven, media en parlement in de hoogste alarmfase. Een 'rechts' persoon zoals Wilders (verkapt) een nazi etc. noemen, geen enkel punt.

seven | 26-09-11 | 11:25

Grunberg ziet er na het douchen uit als een natte poedel. Nee, daar bedoel ik verder niks mis.

tipo | 26-09-11 | 11:25

Grunberg, doe normaal man!!

fuckje | 26-09-11 | 11:25

Ik hoop wel dat de gemiddelde geenstijler weet dat onze Greet gewoon door de Joden betaald wordt. Greet haat Moslims, net als de Joden. De Joden hebben veel geld, dus ze betalen Greet. Waarom was Greet anders tegen dat verbod op ritueel slachten? Hij had het graag verboden om de Moslims dwars te zitten, maar dat mocht niet van de Jeauden. Die wilden namelijk zelf ook graag koetje dood laten bloeden. U ziet mensen: de Joden betalen Greet. *aluhoedje opzet*

Zwijneveld | 26-09-11 | 11:25

Dacht dat Wilders juist behoorlijk pro-Joods en pro-Israël is? Dan is Job juist iemand om gezellig een Matze mee te eten.

Zuurteregelaar | 26-09-11 | 11:24

tja, dat is wel waar we op af gaan zo langzamerhand. niet dat wilders alle joden wil opruimen, maar een individu gelijkstellen aan de groep. vroeger had je gewoon woorden met iemand of ruzie en daar kon wel eens een klap ofzo bij vallen. nou, soms kwam er politie bij en dan werd het afgehandeld. Nu moet iedere aparte groep beschermd worden en kun je ongeveer alleen nog ruziën (verbaal of fysiek) met iemand van je eigen geslacht met dezelfde afkomst, religie en sexuele voorkeur etc etc etc want anders ben je ineens tegen de andere groep.

swift1.6 | 26-09-11 | 11:24

strikdewepstroper01 | 26-09-11 | 11:22 |

Maar Grunberg en een legio aan andere zelfverklaarde Joodse goedzakken zijn niet bepaald pro-Israel...

Davidson | 26-09-11 | 11:24

+1 voor sneer @ religek Isser.

Nu zal-ie me wel uitmaken voor radicaal-atheïstische gelijkheidsfundamentalist of zo.

Art Vandelay Ultor | 26-09-11 | 11:24

Ok.. wanneer laat Grunberg zich even opnemen voor een onderzoekje?

FrankieSantana | 26-09-11 | 11:23

@XverderNix | 26-09-11 | 11:15

Het zijn tegenwoordig alleen nog joden die de 2e wereldoorlog overal bijhalen. Homo's en zigeuners hoor je daar nooit meer over.

Expert Homo | 26-09-11 | 11:23

Hij had Cohen beter kunnen tekkelen, toch?

Jos Brinkie | 26-09-11 | 11:23

Ik denk niet dat Wilders zo intelligent is dat hij dit kan verzinnen.

RickeyS | 26-09-11 | 11:23

Grunberg, ga eens een boek schrijven waarin er geen vrouwen de hoofdrol spelen die bezeten zijn door de holocaust. Gewoon, omdat je het kan. Job is een veredelde landverrader die bovendien alleen maar zijn nek uitseekt ten gunste van EAJG...
In Duitsland is het dus veiliger dan hier in Nederland... zeker weer in Baden-Baden geweest.
Het enige dat herkenbare en niet herkenbare Joden moeten vrezen is een totalitaire ideologie die zich voordoet als een religie en al die goedzakken, waaronder Grunberg die dat maar niet willen zien of geloven. Job is een bedrijfspoedel, en Grunberg is nu per definitie een poedeltje. Het is triest dat hij zich in dezelfde categorie plaatst als Frits Barend.

Davidson | 26-09-11 | 11:23

Ridicuul! Als je serieus genomen wenst te worden als nieuwsblad, kun je dergelijke vuil beter achterwege laten.

KeurMeester | 26-09-11 | 11:23

Oeps, Grunberg heeft even niet opgelet. Wilders is pro-Joods dat weet ieder bontkraagje. Wat een domme bedrijfspoedel is het toch dat je dat niet weet. (met z'n stomme kop, zo!)

Blote Bertus 2000 | 26-09-11 | 11:22

Wilders is toch pro Israël? Begrijp ik iets verkeerd of heeft Grunberg iets niet begrepen?

strikdewepstroper01 | 26-09-11 | 11:22

Solide theorie. Die Grunberg.
*gaap*

Ashtrey | 26-09-11 | 11:22

GS heeft een abbo op de vk? Cool.

Oerkoendoe | 26-09-11 | 11:22

Ghe ghe, haha
*adem haalt*
WHAHAHAHAHAHAHAHA

Zoveel idiotie heb ik in tijden niet gelezen, chapeau! Of de column moet zwaar sarcastisch bedoeld zijn, maar dat is een stijl die Grunberg bij mijn weten niet beheerst.
Mensen die alles maar op de oorlog betrekken zijn zo simpel van geest.

Heau even | 26-09-11 | 11:22

Nou nou Grunberg. U bent wel erg de weg kwijt.
Kom, doe nog een complot theorietje bij uw lunch en dan met frisse zin weer de aluhoed op.

TeeJee | 26-09-11 | 11:21

@XverderNix | 26-09-11 | 11:15

Het zijn tegenwoordig alleen nog joden die de 2e wereldoorlog overal bijhalen. Homo's en zigeuners hoor je daar nooit meer over.

Expert Homo | 26-09-11 | 11:21

Ik heb laatst zelfs al zijn ongelezen e-books gewist. Gewoon, omdat ik het een lul vind en de ruimte op mijn reader onwaardig.

yamahaha | 26-09-11 | 11:21

En zo verzinnen ze elke dag weer wat anders. Hoe ziek kan je zijn.

XaaD666 | 26-09-11 | 11:21

blinde kip | 26-09-11 | 11:17
Het is nog veel erger ...
Grunberg .. het woord zegt het al ... BERG.
Weet je hoe erg de slag om de GrebbeBERG was?
en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Gr...
Die Grunberg is dus eigenlijk gewoon een Nazi die Nederlanders wil vermoorden.

James Lastig | 26-09-11 | 11:21

Bokito ergo sum | 26-09-11 | 11:19
Met speciaal gepatenteerd prikkeldraad erboven. Er kon echt niets gebeuren... Nee, die gevangenen, die hadden het zo slecht nog niet!

Zwijneveld | 26-09-11 | 11:20

@Bixier | 26-09-11 | 11:18
En GS hapt altijd.

niet voor de hond | 26-09-11 | 11:20

Arnon heeft een N.E.U.S. voor non-issues!

Klaas Wilting | 26-09-11 | 11:20

Ik was in eerste instantie voornemens om hier serieus iets op te zeggen. Het enige wat ik echter nu hiermee kan is erom lachen en erover nadenken. Nadenken over hoe mensen toch lulkoek uit kunnen kramen om maar in hun beperkte tunnelvisie te kunnen blijven steken.

Absoluut niet waar | 26-09-11 | 11:20

@Requiescat in pace | 26-09-11 | 11:17
Mwoah, Grunberg stond uberhaupt (oei, een duits woord! Wat ben ik toch een vuile fascist!) vooraan als het gaat om het uitdelen van intelligentie.

dlseth_ | 26-09-11 | 11:20

Grunberg moet maar eens een afspraak regelen bij de psychiater. Hij is nu volledig van het pad.

BroodenSpelen | 26-09-11 | 11:20

Aron Grunberg, da's pas echt een poedel!
Wilders jodenhater? tuurlijk joh, daarom is ie ook zo vriendjes met Israel - logisch toch!

AndroidLouWebber | 26-09-11 | 11:19

Zwijneveld | 26-09-11 | 11:16 Wat mij vooral steekt is dat ze voor de gevangenen wel hekjes bouwden

Bokito ergo sum | 26-09-11 | 11:19

Wat een zwak ge-OH , sorry maar mensen die alles godwinnen moeten eens ophouden

Corwin02 | 26-09-11 | 11:18

Wilders voelt sympathie voor de Joden. Iedereen weet dit. Hij is ook een trouw aanhanger van de staat Israël. Om dan zo'n column te schrijven, bewijst wel dat je in feite een volslagen onbenul bent en dat je als schrijver te snel op het schild gehesen bent.

Het CDA | 26-09-11 | 11:18

Het is volkomen duidelijk dat Grunberg dit alleen opschrijft om op GS te komen. Hij krijgt de laatste tijd te weinig aandacht.

Bixier | 26-09-11 | 11:18

Wat een dramatisch zwaktebod. Dat iemand die voor intelligent doorgaat, zoiets opschrijft.

Requiescat in pace | 26-09-11 | 11:17

Bezorgd = bezorgt.

Hij bezorgt.

macceraar | 26-09-11 | 11:17

Grunberg schrijft in een krant. De televaag is ook een krant en was fout in de oorlog en volgens velen nog steeds. Dus Grunberg is fout.

blinde kip | 26-09-11 | 11:17

Niet sterk Brusselmans. Je had niet hoeven verzinnen wat Grünberg eigenlijk zegt in zijn column. Want die column is van zichzelf al bizar genoeg. Daar ga je nooit overheen.

niet voor de hond | 26-09-11 | 11:16

@Bokito ergo sum | 26-09-11 | 11:15 |
het spijt mijn opa nog steeds dat 'ie 'm geduwd had. Hij meende het echt niet; ze waren gewoon dronken

Zwijneveld | 26-09-11 | 11:16

Grunberg is er nog steeds niet overheen gekomen dat zelfs de hoeren hem niet binnen willen laten. Dat wreekt zich uiteindelijk.

Biff Eagleburger | 26-09-11 | 11:16

Ik heb niets van het stukje gelezen, alleen een dikke minuut naar dat fascinerende jochie.gif zitten kijken.

KrikkerT | 26-09-11 | 11:16

Meneer zoekt een stok om te slaan. Straks zegt hij nog dat mensen met blauwe ogen nazi's zijn.

Rest In Privacy | 26-09-11 | 11:16

Wilders houdt toch juist van de staat Israël? Of snap ik zijn standpunt daarin niet en is het eigenlijk een slinkse manier om alle Joden op 1 plek te krijgen en ze vervolgens allemaal hond te noemen en ze dan ineens dood neervallen.

Golaio | 26-09-11 | 11:15

Ik word zo moe van al die gasten die de oorlog overal bij betrekken.

XverderNix | 26-09-11 | 11:15

Sowieso alle politici ten oosten van de grebbenberg=buren van duitsland=moffen=nazi's.
Die column kan dus veel korter.

Bern. | 26-09-11 | 11:15

Erg jammer dit. Mijn opa heeft gruwelijk geleden in Trablinka, echt niet leuk om van een wachttoren te vallen

Bokito ergo sum | 26-09-11 | 11:15

Aron Grunberg, de Frits Barend van de schrijverij.

stoepheer | 26-09-11 | 11:15

Grunberg <> arbeiten

ojédiaré | 26-09-11 | 11:14

Pfff, wat een bizar column zeg..

Chow | 26-09-11 | 11:14

Arnon wie? ;)

Zijdezacht | 26-09-11 | 11:14

'k lees net die column! Wilde het al naar jullie doorsturen

Zwijneveld | 26-09-11 | 11:14

Wat een onzin.

Indates | 26-09-11 | 11:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com