Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rob Riemen zuigt citaten uit duim

robriemenopll11.pngEn in het kader van de totale ontmaskering der vaderlandse wetenschap is vandaag Rob Riemen aan de beurt. Cultureel filosoof, hater van nieuwe dingen, directeur van het Nexus Instituut en vooraanstaand spreker op culturele festivalletjes alwaar Rob aan Eastpak-meisjes uitlegt waarom Geert Wilders Hitler is. Zaterdag vertoont hij dat truukje wederom op het Incubate festival te Tilburg. Tenminste, als die spreekbeurt nog doorgaat. Want de chef research van de PVV, Martin Bosma onthult na een weekendje fanatiek Googlen dat de quotes van dode cultuurcriticus Menno ter Braak die Riemen opvoert helemaal geen quotes zijn. Zo zou Ter Braak in zijn essay 'Het nationaal-socialisme als rancuneleer' (1937, pdf alert) over nationaal-socialisten melden, QUOTE: "Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden.", en "Dat is ook het enige waar ze echt verstand van hebben: schelden en haten. Ze hebben geen enkel positief idee, het enige wat ze willen is het uitleven van het ressentiment." Welnu. Wat u hier leest zijn geen quotes van Menno ter Braak, maar teksten van Rob Riemen die doet alsof het quotes van Ter Braak zijn. Check die aanhalingstekens in zijn speech dan. Omdat oude meestertjes citeren nu eenmaal net wat gewichtiger overkomt dan een 'dat schreef Aaf gisteren ook al' eigen mening. Goed. Dan mag u nu raden wat de visie van de PVV over deze zaak is, en wat er volgens deze partij met het aan de Universiteit van Tilburg gelieerde Nexus Instituut moet gebeuren. Bosma: 'Ik zeg altijd maar zo: Weg met alle citaatzaaiende haatonderzoekers!'

Reaguursels

Inloggen

"Omdat oude meestertjes citeren nu eenmaal net wat gewichtiger overkomt dan een 'dat schreef Aaf gisteren ook al' eigen mening."

Heerlijk. We gaan allemaal naar de gallemiezen, let maar op!

Zookrates | 14-09-11 | 23:00

@idopane | 12-09-11 | 17:38
"Ik heb precies datgene wat ook Bosma en alle historici allang weten dat de Nazis mede afkomstig waren uit het socialisme"

Beweer ik dingen die je nooit gezegd hebt? Je zegt het weer!

Overigens heeft het nationaal socialisme (nazi's) he-le-maal niets te maken met de socialisten. Dat mag je herhalen zo veel als je wilt, maar het klopt niet! En schelden kan ik véél beter dan jou mafketel.

Hölzenbein | 13-09-11 | 13:16

Ik citeer altijd losse woorden van grootheden:
Zoals J. Cohen ooit zei: "wij", "zijn", "voor", "onze", "subsidies", "afhankelijk", "van", "de", "hardwerkende", "man", "in", "de", "straat", "die", "nauwelijks", "nog", "kan", "rondkomen".

ontlullen | 13-09-11 | 08:36

Tja, beste Rob Riemen. Ik sta zelf ook verbaasd. Onderschat nooit je tegenstander, dat blijkt maar weer.

Theodoros | 13-09-11 | 06:30

Op de KUT (Katholieke Universiteit Tilburg) zit toch ook ene Hirsch Ballin ?

krankzinnig | 13-09-11 | 01:12

-weggejorist en opgerot-

Lisa Lopez Left Eye | 13-09-11 | 00:11

@idopane | 12-09-11 | 17:38
En nou doe je huilie huilie en begin je te schelden? Typisch.

Hölzenbein | 12-09-11 | 23:32

Ja hoor, ook met dit instituutje is het weer helemaal raak.
Subsidie uiers: Universiteit Tilburg, Gemeente Tilburg, Provincie Noord-Brabant.
Allemaal weer met old-boys onder elkaar.

Pierus | 12-09-11 | 21:47

haha Martin Bosma, onze eigenste Goebbels, een weekendje googlen. Prachtig beeld. Zo wordt de PVV nooit een serieuze Nazi partij haha.... lekker Hollands toch

emtee | 12-09-11 | 21:13

Adolf Hitler: "Ik stem helemaal niet op Geert Wilders, het idee, dat is een jodenknecht! Als rechtgeaard sociaal-democraat en islamofiel is er maar een partij die recht heeft op mijn stem: de PvdA!"

HoogToontje | 12-09-11 | 20:54

Met dit soort wetenschap lijken de 'heilige' boeken ineens geloofwaardig.

*Bidkleedje op het water richting het oosten legt en na de derde buiging zijn handen in onschuld wast*

Parel van het Zuiden | 12-09-11 | 20:00

Wat een vreselijke speech trouwens, die Lowlands speech. Gelukkig zag hij zelf in: al wat dom is, zie het niet...

sjongejonge123 | 12-09-11 | 19:17

Kan iemand mij vertellen sinds wanneer Filosofie een wetenschap is geworden? Het is een ontstaansbodem van wetenschap en kan gebruikt worden om wetenschappelijke methodieken en waarheidsvinding te toetsen en controleren. Maar het is geen wetenschap in zichzelf.

De Treinende Rechter | 12-09-11 | 19:14

@"Dat is ook het enige waar ze echt verstand van hebben: schelden en haten. Ze hebben geen enkel positief idee, het enige wat ze willen is het uitleven van het ressentiment."
Valt wat voor te zeggen Riem.Aardige samenvatting.
Hail Rob.

Ratzing. | 12-09-11 | 19:07

Aan de andere kant kun je Rob Riemen niet links noemen. Eerder beschaafd conservatief.

Jezus_Boeddha | 12-09-11 | 19:02

George Kettmann was wel zo fout als een aap!
Tering-nationaalsocialist.

Jezus_Boeddha | 12-09-11 | 18:58

UvT! Laat me niet lachen. Het is gewoon de linkse hogeschool van tilburg. Diedrik, Rob, Roos.

frisenfruitig | 12-09-11 | 18:56

Onthou het nou eens en voor altijd, de wijze woorden van Prof. Piet Vroon zaliger "Mensen doen nooit wat ze zeggen, en zeggen nooit wat ze doen".

Djilleke Spoker | 12-09-11 | 18:54

Rob Riemen zou sjaakdeslinksesul @ 18:30 parafraseren met het volgende citaat: "De PVV verbindt wij-zij-denken met materialisme en is dus fascistisch."

tipo | 12-09-11 | 18:44

Weg met de linkschmensch uit de wetenschap!
Volkomen onbetrouwbaar zijn ze!
Allemaal!

Hobbykip | 12-09-11 | 18:38

Rob Riemen = de Josef Goebels van neo links NL.

funkyd | 12-09-11 | 18:37

mokum4all | 12-09-11 | 16:23
Ik hebt het niet zo op mensen die lessen of vergelijkingen met het verleden trekken. De geschiedenis herhaalt zich namelijk nooit, mensen vervallen alleen in dezelfde fouten.
Overigens zie ik (ik heb dit niet van mezelf, van Doorn schreef er over) het nationaalsocialisme als synthese tussen links socialisme (anti-liberalisme, anti-kapitalisme, gelijkheid) en rechts nationalisme (corporatisme, antisemitisme).
Wat dat betreft is het wel aardig om naar ideologieën te kijken, die groepsdenken verbinden aan een linkse sociaal-economische agenda..... Ik geef alleen een voorzet... want ik heb net zelf gezegd dat ik geen vergelijkingen mag trekken.

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 18:30

Ter Braak schreef: "het met luid gebrul willen wat men
in het geheel niet wil, omdat de vervulling de haatmogelijkheden maar weer zou beperken".
Dat is niet letterlijk wat Riemen beweert, maar het komt toch wel enigszins overeen met "Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden."

Ter Braak heeft het verder, in een beschrijving van Scheler's eerdere werk, over "oppositie uit principe" als kenmerk van ressentimentspartijen (pagina's 14-16). Ik persoonlijk herken daarin eerder in grote mate het gedrag van de oppositie-partijen tegenover een flink gedeelte van het PVV programma, omdat zij uit misplaatst principe op geen enkel terrein met de PVV willen samenwerken. Van de PVV zelf is mij dat gedrag niet bekend, aangezien zij hun programma, waar het gedoogakkoord dat toelaat, met alle mogelijke opportunistische coalities nastreven. Dat weerlegt ook direct de bewering via eerstgenoemd citaat dat de PVV niet in oplossingen geinteresseerd zou zijn (al zijn sommige PVV voorstellen natuurlijk enkel onuitvoerbare politieke grootspraak).

De monniker van ressentimentspartij zoals beschreven door Scheler en Ter Braak kan dus heel wat breder getrokken dan Riemen vanuit zijn ideologische achtergrond prefereert.

Dat dit deze partijen nationaal-socialistisch or facistisch zou maken wordt door Ter Braak absoluut niet beweert en is verder ook onzinnig.

Lagging | 12-09-11 | 18:05

Alleen al die mislukte varkenssnuit van Riemen. Laat maar, de zoveelste gefrustreerde linkse haatzaaier.

lekker wijf | 12-09-11 | 18:05

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:19
Je luistert niet beweert dingen die ik nooit gezegd heb. Heb ik de socialisten gelijkgesteld aan de nazi's, nee meneer de flapdrol. Ik heb precies datgene wat ook Bosma en alle historici allang weten dat de Nazis mede afkomstig waren uit het socialisme net zoals Osama bin Laden met zijn Al Quida afkomstig was uit de Mudjahidin Wat dus ook niet wil zeggen dat ik de Mudjahidin gelijk stel aan Al Quida. Jij bent een typische linkse lutser kan zelfs niet citeren wat ik op mijn vorige tegel heb gezegd, een grotere lutser bestaat niet. Nogmaals elke wiskundige weet wat ik met een zo'n vergelijking bedoel dat jij dat niet begrijpt is toch hoe je het ook wendt of keert jouw probleem. Ik wens je smakelijk eten met lekkere stukje vlees.

idopane | 12-09-11 | 17:38

Probeersel:

"Bestrijding van het islamisme is dus geenszins identiek met het bestrijden van misstanden; want het ressentiment zal, zoolang het niet in den wortel is aangetast,
zich desnoods misstanden scheppen om zich een rechtvaardigend voorwendsel te
kunnen verschaffen.

Islamofiel | 12-09-11 | 17:22

@idopane | 12-09-11 | 17:12
Ik ben niet kwaad en doe geen huilie huilie. Als je opgelet had (is moeilijk weet ik) dan had je gezien dat ik met mijn schelden reageerde omdat ik uitgescholden werd. En wat geschiedenis aangaat, iemand die socialisme en nationaal socialisme gelijksteld is niet goed wijs en begrijpt geen reedt van geschiedenis. Jouw probleem idootje.

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:19

tipo | 12-09-11 | 17:09
Ben je gek in de politieke wetenschappen is dat de gewoonste zaak van de wereld zo zijn die linkse idioten ook aan hun falliete ideologie gekomen. Een brilliant mislukte aandelenhandelaar financieel ondersteund door een familaire toekomstige multinational die ons zonodig kont moest doen van das Kapital oftewel Mein Kampf gegen die Menschheit

idopane | 12-09-11 | 17:18

@ Mokum4all,
Sinds wanneer zijn Nationalisten per definitie antisemitisch?
Nationaal Socialisten waren dat wel, en Fascisten weer niet. (veel joden waren zelfs lid van de Fascistische partij/PNF, en pas toen Hitler Italië bezette werden de Joden vervolgd, maar dat belette bijv. Mussolini er niet van een Joodse vriendin erop na te houden, en ook deden de Italianen niet erg hun best om Joden op te sporen, zodat Hitler dit overliet aan Duitsers)
Ook de NSB van tanteneuqert Mussert werd eerst door veel Joden bevolkt, tot het rond 1935 de antisemitische waanideeën van Adolf naliep.
Maar het is fijn dat uitgerekend zo een wereldvreemde betweter door een PVV-er wordt ontmaskerd als neppert.
Het wordt tijd om al deze geïnfiltreerde ratten eruit te werken. De eigen mening hoort binnen eigen huis, en mag in een discussie hierover altijd verdedigd worden, maar je moet hem niet opdringen, en verkopen als waarheid, zoals ze al jaren doen in media en onderwijs.

mothersfinest | 12-09-11 | 17:18

Rob laat een mooi stukje socialisme zien.
Tegelijkertijd doet Rob de PVV een groot plezier.
Tegelijkertijd laat Rob zien dat lesgeven aan een uni geen garantie voor niveau en intellect hoeft te zijn.
Ik als simpele MBOer prik hier onmiddellijk doorheen.
Wel wens ik Rob veel sterkte in zijn verdere loopbaan.

Rest In Privacy | 12-09-11 | 17:16

Gaat de Godwinprijs van deze week aan Riemens uitreiken.

Islamofiel | 12-09-11 | 17:16

Liegen zit links in het bloed. Je zag het regelrecht tijdens de newspeak van Stalin, maar je ziet het bij alle linksen terug. Ze moeten ook wel liegen, omdat hun argumenten niet deugen en nooit de toets der kritiek kunnen doorstaan. Links loopt altijd achter en is gefrustreerd. Een grote leugenachtige smoel moet de inferioriteitsgevoelens verhullen. Denk aan een Thomas von der Dunk, Maarten van Rossem, Marcel van Dam, de hele AFA-kliek etc.

lekker wijf | 12-09-11 | 17:13

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:05
Worden we kwaad als we ons gelijk niet krijgen. Ach gaan we huili huil doen. Je weet ome Joop houdt niet van zwakke broeders. Als je geen argumenten meer hebt omdat je je eigen geschiedenis als Europeaan niet kent is dat jouw probleem houtepoot

idopane | 12-09-11 | 17:12

Partijen waar het woordje vrijheid of freiheit in voorkomt zijn nooit te vertrouwen, maar dat wisten we al.

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:11

@Bram9123 16:29
En waarom parafraseert Rob Riemen alle citaten (werkelijk alle citaten) uit zijn betoog dan zodanig dat ze een andere tendens of zelfs betekenis krijgen dan het oorspronkelijke citaat?

In de wiskunde zou deze omgang met feiten hetzelfde zijn als alle tussenstappen van een berekening verkeerd afronden, of zelf getallen als resultaat produceren, om tot een gewenste conclusie te komen.

tipo | 12-09-11 | 17:09

Leuk Himmler-brilletje heeft die Riemer ook.
Sinds de jaren 60 heeft de Linkse Kerk een ijzeren greep op de media, kunst (actie tomaat: Net zolang toneel terroriseren todat je je subsidie krijgt en anderen niet) en het onderwijs. En de kerk houdt dat op rigide wijze in stand. Ze denkt echter dat haar positie onaantastbaar is getuige het fröbel werk van haar 'wetenschappers'. Mensen slikken niet zomaar alles meer wat de Kerk ze preekt. Maar net zo goed als dat de Heilige Kerk geen oplossingen kan bieden voor problemen in de grote mensen wereld kunnen haar wetenschappers geen echt wetenschappelijk onderzoek doen om de waandenkbeelden der kerk te ondersteunen. Ze zijn gewoon te rigide geweest in plaats van te anticiperen op een mondigere samenleving. Riemer is als de priester die in de jaren na de eerste wereldoorlog de mensen schrik aanjaagde over het luisteren naar dat duivelse instrument de radio. Achterhaald. De Linkse Kerk is natuurlijk veel geweldadiger maar het principe is hetzelfde.

Ales | 12-09-11 | 17:09

@idopane | 12-09-11 | 17:05
Ja het zal wel weer aan alle mensen liggen die andersdenkend zijn. Dat vermoedde ik al.

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:08

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:50
Je begrijpt of wil niet begrijpen wat Bosma bedoelt Het is niet de SPD die lijkt op de Nazi's wat Bosma bedoelt is dat de Nazi's lijken op de SPD. Oftewel het Breivik Volkert effect Wie wordt geinspireerd door wie en wanneer. Denk maar even goed na

idopane | 12-09-11 | 17:05

@neworder | 12-09-11 | 16:53
Hee überlutser, wel even op je woorden letten he vriend! Allebei Nationaal Socialisten die niets met bijv. de SPD te maken hebben, maar dat snap jij niet. Kijk even in de v van PVV en VVD (en in de vertaalde V in FPÖ). Allemaal dezelfde partijen? Droom maar lekker verder.

Hölzenbein | 12-09-11 | 17:05

In de e-mal van pvvpers @Tweedekamer.nl: "Martin Bosma: "Riemen voort Menno ter Braak consequent op als iemand die al voor de Tweede Wereldoorlog commentaar leverde op Geert Wilders..."."

Lol was Wilders toen al geboren?

p3xxx | 12-09-11 | 16:58

Wat een KUT streek. De universiteit moet snel weer zijn oorspronkelijk naam aannemen KUT (katolieke universiteit tilburg)

denoorman | 12-09-11 | 16:57

mokum4all | 12-09-11 | 16:44
Leer eens een keer wat vergelijken is. Wilders kan je niet vergelijken met nazi's omdat Wilders nu leeft en niet in de 20er jaren van de vorige eeuw. Maar links was wel in die tijd politiek aanwezig en de connectie Nationaal Socialistische Arbeiders Partij en Socialisme is allang bewezen en als jij gewoon niet te lui was geweest bij geschiedenisles of de pech hebt gehad dat je les kreeg van een linkse lutser die jouw de echte feiten nooit heeft verteld, had jij hier niet die onnozele discussie gevoerd. Het Fascisme is altijd een reactie op het socialisme geweest. Mussolini was ook een ex socialist. Die connectie is dus wel degelijk aanwezig geweest. Maar de nazi's bestaan gelukkig niet meer dus die versie van het socialisme is gelukkig uitgeroeid. Zand erover.

idopane | 12-09-11 | 16:56

@mokum4all | 12-09-11 | 16:44
Dit is echt lagwekkend!!!

neworder | 12-09-11 | 16:56

Rare stad, dat Tilburg. De burgemeester Vreeman(PvdA) naar huis gestuurd omdat ie het allemaal zogoed wist.
Nu de ene na de andere linkse hooggeleerde ontmaskerd
als leugenaars. Vriendjes van Lubbers die weer rare dingen roepen. En zo schoffelde de PVV voort. Weg met dat onkruid. Ook al is dat biologisch. Ze hebben ons al jaren overwoekerd.

Goedzo | 12-09-11 | 16:55

Jongens, de UvT (ehh Tilburg University) heeft nooit KUT geheten.

En de rechtenfaculteit is goed (economie ook).

Een paard | 12-09-11 | 16:55

@ZonderNaam | 12-09-11 | 16:47
Jodenhaat is per definitie links. Dat heeft de geschiedenis met miljoenen joodse slachtoffers wel bewezen.

neworder | 12-09-11 | 16:54

@mokum4all | 12-09-11 | 16:12
Dat maakt ze ze niet minder socialistisch.

@Hölzenbein | 12-09-11 | 16:16
Lutser... Zoek even op wat de afkortingen NSB en NSDAP (de partij van Hitler voor jouw info) betekenen.

neworder | 12-09-11 | 16:53

lrnskstr | 12-09-11 | 16:35 |
Problemen zijn voor elke politieke partij een voedingsbodem, anders zouden we kunnen volstaan met slechts een kabinet en hoeven we geen parlement te hebben (als toch alles goed gaat en alle besluiten voor iedereen goed zijn).

Mister13 | 12-09-11 | 16:53

@idopane | 12-09-11 | 16:42
Onzin. De SPD is geen NSDAP (heeft er in de verste verte niets mee te maken) en bovendien kwam hij van de SPD en ging naar de NSDAP. Niet iedere CDA-er of VVD-er die overstapt naar de PVV is een nazi. O nee wacht...

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:50

@ mokum4all | 12-09-11 | 16:44
Dus anti-semitisme is per definitie rechts?
Weten Gretta, Anja en Harry dit al?

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:47

Mensen en redactie; Voor de zoveelste keer maar weer,Rob Riemen is geen wetenschapper, hij is directeur, samen met z'n vrouw van zijn hobby-instituut 'Nexus". De man heeft een graad in Theologie en daarbij wat filosofie gedaan. De man is geen filosoof ( alhoewel; is geen beschermende titel, dus iedereen kan die voeren). Cultureel-filosoof is een verzinsel van de man zelf. het Nexus instituut bedrijft geen wetenschap en in die zin zijn de uitspraken van Good Old Rob privé opmerkingen en is er dus ook geen wetenschappelijke fraude gepleegd. Dat iemand voor het uiten en uitwerken van prive opvattingen geld krijgt van de KUT is weer een ander verhaal.

Nylund | 12-09-11 | 16:46

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:29 | + -2 -
Nog een poging dan: de nationalisten waren antisemitisch, dat was de overeenkomst met de nazis, die weer voor veel nationalisten stoerder waren dan de eigen partijleiders, want dat waren oude mannen met hoge hoeden.Antisemitisme en de haat tegen links gingen toen hand in hand, want links was Joods en andersom. Slechts een voorbeeld waarom de PVV met de nazis vergelijken net zo onzinnig is als de nazis vergelijken met linkse partijen.

mokum4all | 12-09-11 | 16:44

mokum4all | 12-09-11 | 16:23
Zeker nooit van de gebroeders Strasser gehoord kamaraad. "In 1925 trad zijn broer Otto Strasser toe tot de NSDAP. Samen met Joseph Goebbels vormden zij de socialistische en linkse vleugel van de nazipartij" Wikipedia proof

idopane | 12-09-11 | 16:42

@ lrnskstr | 12-09-11 | 16:35
De PVV heeft altijd nog meer belang om hun speerpunten aan te pakken dan de socialistische partijen, omdat de PVV niet profiteert van de zieligheidsindustrie.

We pompen inmiddels miljarden rond voor alle zielige en anderszins afhankelijke mensen in dit land. Duizenden ambtenaren die daar werk aan hebben. En hoe erger de problemen, hoe meer geld er naar toe moet, hoe meer ambtenaren er nodig zijn, hoe meer carriere-ontwikkeling binnen de sector, hoe hogere salarissen voor de top.
En laat nou die hele sector links stemmen.

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:41

Martin Bosma en Rob Riemen beide altijd -1. Min plus min is plus en dus zinloos artikel.

Datzegiktoch | 12-09-11 | 16:38

Was Nexus ook niet het instituut dat de oplossing voor de maatschappelijke discriminatie op basis van ras, geloof etc. gevonden heeft in DNA ?! Werving en selectie bureau´s die de toekomstige top der toppers kunnen selecteren op DNA ?!

hawie | 12-09-11 | 16:38

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:00
Het is absoluut niet conform de inhoud. Ter Braak stel hier namelijk dat men zich desnoods misstanden zal scheppen om zich een rechtvaardigend voorwendsel te kunnen verschaffen. M.a.w. men laat niet alleen misstanden bestaan men creëert ze ook zelf. Raar ik moet meteen weer aan links en z'n multiekulti denken en absoluut niet aan Wilders. Vreemd eigenlijk. Totaal averechts werkt dat soort van linkse overdenkingen en de echt citaten zijn zelfs nog stukken beter. Bedankt Heren weer extra zetels voor onze grote blonde leider hahahahaha

idopane | 12-09-11 | 16:36

@idopane | 12-09-11 | 16:25
Zoek het even zelf op wil je, druiloor. En je punten kan je ergens stoppen waar nooit licht komt.

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:35

Geciteerd, gestolen of wat dan ook, lekker boeiend. Het is gewoon helemaal waar dat de PVV belang heeft bij het niet oplossen van problemen. De haat die ze voeden is hun bestaansrecht.

lrnskstr | 12-09-11 | 16:35

@ mokum4all | 12-09-11 | 16:23
Wat was er rechts aan die nationalisten dan?
Het internationale grootkapitaal was volgens meneer H. in joodse handen, dus bah. En aan een interne vrije markt moest men ook niet denken, want de staat weet het altijd beter.
De nationaal-socialisten leden allemaal aan het maakbare-samenlevingssyndroom, en dat is toch echt een socialistendingetje.

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:29

Stelletje Gay's!, dat hij een paraphrase een quote noemt is inderdaad slordig maar het staat wel in dat pdfje van je:
"Bestrijding van het nationaalsocialisme is dus geenszins identiek met het bestrijden van misstanden; want het ressentiment zal, zoolang het niet in den wortel is aangetast, zich desnoods misstanden scheppen om zich een rechtvaardigend voorwendsel te kunnen verschaffen."

Bram9123 | 12-09-11 | 16:29

@eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 15:39
Ja het heeft 'wat' onschuldig volk gekost maar dan heb je wél snelwegen. Sjonge jonge eerstneukendanpraten wat een opmerking alweer van je.

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:27

Heerlijk hoe al die fop wetenschappers ontmaskerd worden. Dit kan nog wel even doorgaan want ik ken er genoeg.

zeertegendradig | 12-09-11 | 16:26

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:13
Waar is het citaat of KEN je dat niet vinden druiloor. linkje astublieft dan krijg je extra punten hier

idopane | 12-09-11 | 16:25

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 16:11
Dit was geen gevecht tussen fracties binnen dezelfde stroming. De nazis wilden dolgraag de arbeidersklasse aan zich binden (want groot) maar kregen geen voet aan de grond, juist omdat ze zich afzetten tegen links. Pas toen de hekel aan de sociaal-democraten die in veel regio's aan de macht waren, te groot werd, begon het overstappen naar de nazis. Tot die tijd werden de nazis bevolkt door rechtse nationalisten.

mokum4all | 12-09-11 | 16:23


Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:56
En als we daarnaast de joden, hindoes, hare krishna's, bahai, en boeddhisten en niet te vergeten seculiere feestdagen als 1 meiviering Molukse en Surinaamse feestdagen hebben waar niemand schijnbaar aandacht voor heeft dus zo onzinnig vind ik zijn vragen absoluut niet. Vreemd dat er aan de ene kant berichten komen dat steeds meer moslims niet naar de moskee gaan is aan de andere kant het suikerfeest 'hot nieuws' in Nederland terwijl de christelijke kerk met de nek wordt aan gekeken. Vrij weinig mensen dus ook kinderen weten nog iets over de Advent of de vasten. Zijn er hele programma's over de communie en het vormsel wat mij trouwens en daarmee de meeste Nederlanders geen fuck interesseert. Nee. Het is haast lachwekkend dat het gelijk met het erkennen van de mens met het down syndroom de islamproblematiek is omgeslagen in 'de islam omdat het moet'

idopane | 12-09-11 | 16:20

Wààt, krijgt die Riemen subsidie van de gemeente Tilburg?
Die zijn daar toch ook helemaal van de ratten besnuffelt en geen knip voor de neus waard.
Maar ja, als je een draaiend krot met een onkruidtuin van een meter hoog op een rotonde neerzet weet je ook niet beter.

Dostranamus | 12-09-11 | 16:20

@sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 16:11
1 kudo subsidie van mij

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:17

mmm... eastpak-meisjes...

Gier | 12-09-11 | 16:17

neworder | 12-09-11 | 16:08
Leg die onzin eens haarfijn uit grote vriend! Hoe kom je er bij? Overtuig ons! Je mag er een hele tegel aan besteden, zo rollen wij hier.

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:16

Kunnen we Rob Riemen niet alsnog voordragen voor het verzetskruis ?
nl.wikipedia.org/wiki/Verzetskruis
Ja, ik weet wel dat de tweede wereldoorlog inmiddels meer dan 60 jaar achter ons ligt, maar Rob is een van de vele Nederlanders die na de Tweede Wereldoorlog in het verzet is gegaan en daar mijnsinziens onvoldoende voor gewaardeerd wordt.
Overigens Rob, even terzijde, als de PVV nou niet is geinteresseerd in "Echte oplossingen" en alleen in gescheld, zou jij je dan eens de wijste kunnen tonen en een essay schrijven over wat jij denkt dat de echte oplossingen dan wel zijn ? Dat heeft wellicht meer zin woorden in de mond leggen van mensen die jaren geleden zelfmoord hebben gepleegd. Ik ben namelijk zeer benieuwd naar jouw echte oplossingen.

Marcus Porcius Cato | 12-09-11 | 16:16

Worden al die kamervragen eigenlijk nog wel eens beantwoord? En waar staan die antwoorden dan?

Ivoren Toren | 12-09-11 | 16:16

@ mokum4all | 12-09-11 | 16:12
En de grootste vijanden van de katholieken zijn eeuwenlang de protestanten geweest, toch allebei gristenen.
Gelijk soennieten en sjiieten, toch allebei moslims.

Dat nationaal-socialisten vaak overhoop liggen met internationaal-socialisten maakt geen van beiden minder socialistisch.

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:15

Die quote geldt net zo hard voor de idioten op Joop.nl...

Truttebol | 12-09-11 | 16:15

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 16:11
Wow, best goed in een paar zinnen. Terwijl je er meer soepsidie voor had gekregen als je hetzelfde over 10.000 woorden had uitgespreid!

mokum4all | 12-09-11 | 16:15

@idopane | 12-09-11 | 15:59
Wat jij niet KEN is Nederlands volgens mij. Wat Bosma gezegd heeft staat gelukkig vast en dat heeft echt niets met links te maken of met mij.

Hölzenbein | 12-09-11 | 16:13

neworder | 12-09-11 | 16:08
Een goede leestip: Richard J Evans "The coming of the Third Reich". Kort samengevat: de grootste vijanden van de nazi's waren de sociaal-democraten en de communisten.

mokum4all | 12-09-11 | 16:12

@Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:08
Dat moet dan zijn bladzijde 21 van het pdf bestand en bladzijde 23 van zijn essay paginanummering

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:12

Even Dhr. Maar eens haarfijn aan de tand voelen op Incubate zaterdag dan maar. Ik hou niet van argument-loos kritiek. Oja, en vergelijkingen zijn geen directe argumenten.

MasthaX | 12-09-11 | 16:11

Verwijt van de NSB richting de joden was dat zij te succesvol integreerden, verwijt aan de moslims door de PVV is juist dat zij dat onvoldoende doen. Verwijt aan de liberalen, socialisten, christenen was dat zij het volk verdeelden waar eenheid nodig was, Wilders verkiest met uitlatingen over de linkse kerk en grachtengordel juist de scheiding der geesten.
Zo, in twee zinnen Riemen weerleg. Hoeveel subsidie krijg ik?

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 16:11

Rob Riemen verzint ook citaten van Wilders, om hem daar vervolgens mee om de oren te slaan.

tipo | 12-09-11 | 16:11

Wat linksmenschen stelselmatig ontkennen is dat het nationaal socialisme (NSB, NSDAP) een linkse oorsprong heeft. Nationaal socialisme was en is links.
Alleen dat s woord al... Brrrrrrrrr

neworder | 12-09-11 | 16:08

@zeg maar jansen | 12-09-11 | 16:03
Nee dat snap ik en ik ben het ook niet met Riemen eens. Maar heeft Riemen gezegd dat hij citeert? Zo nee dan citeert hij niet en dat heeft hij ook nergens in zijn speech geclaimd. Maar wat hij wel sluw doet is hij vat de zin van Menno samen voor Lowlandsklootjesvolk taal. De inhoud komt als je blz 21 laatste 4 zinnen leest in essentie overeen toch?

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:08

Overigens kan de zin "Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden." evengoed slaan op alle andere politieke partijen naast de PVV, evenals alle belangenorganisaties en pressiegroepen voor een of ander doel. Het moment dat ze de problemen oplossen, verliezen ze hun bestaansrecht en invloed.

Qippie | 12-09-11 | 16:07

Nu ik even de tijd genomen heb om Riemen's stukje op coolpolitics te lezen moet ik constateren dat Riemen ook wat betreft Nietzsche volledig de plank misslaat.

De denkbeelden die hij Nietzsche toeschrijft komen dichter in de buurt bij die van Crowley.

ZonderNaam | 12-09-11 | 16:07

Eurotokkie | 12-09-11 | 16:00

En dan te bedenken dat de meeste van die gasten hier zijn gekomen omdat ze in het land van herkomst zogenaamd werden vervolgd. Inmiddels zijn ook alle debiele neefjes en nichtjes in het kader van gezinshereniging overgekomen zodat er genoeg gewillig vlees is om zich met een bomgordel in welk openbaar gebouw dan ook (kerk, kinderopvang, voetbalstadion, vergadering COC-Twello) tesamen met een grote groep ongelovige westerse honden op te blazen...

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 16:06

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:00 Dan is het geen citaat. Een citaat heeft het in zich om letterlijk opgenoemd te worden.

Kenmerk van een citaat.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 16:03

Letteke | 12-09-11 | 15:58 Wel als je stelt dat het citaten van Menno zijn. Dat zijn het namelijk niet.
En als je jezelf dan als deskundige wetenschappert presenteert zegt dat heel veel over de zorgvuldigheid waarmee je diezelfde wetenschap denkt te dienen.

Rob Riemen is een lutsert eerste klas.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 16:02

Toch nog maar weer een keer: Riemen is opgeleid als theoloog en niet als filosoof. Wat mij betreft is dat te merken ook.

milky bar | 12-09-11 | 16:01

Als je je stigmatizator niet kan scanderen voor de logisch denkenden mensen,ga je ze oplezen voor een tros volgesnoven hippies. Dat anti pvv verhaaltje begint een beetje als een achtergrond echotje..... echo,,,,,,echo...... echo te klinken.

wanhopige linkse knoeiers

rockobollo | 12-09-11 | 16:00

Overigens valt de zin wel te vinden in de essay van Menno ter Braak (blz.21 laatste 4 regels).:
"Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden."

Is te vinden met zoekfunctie en volgende citaat: "Bestrijding van het nationaalsocialisme is dus geenszins identiek met het bestrijden van misstanden; want het ressentiment zal, zoolang het niet in den wortel is aangetast,
zich desnoods misstanden scheppen om zich een rechtvaardigend voorwendsel te
kunnen verschaffen.

Is dus niet een letterlijk citaat wat Riemen zegt, maar wel qua inhoud conform.

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 16:00

Hölzenbein | 12-09-11 | 15:38
Wat Bosma ken,ken ik ook houtepoot. Ook jij weer in ouderwetse linkse mode citaten verzinnen en presenteren als de waarheid?

idopane | 12-09-11 | 15:59

Het feit dat het geen citaten zijn van Menno Braak maakt ze nog niet meer minder waar.

Letteke | 12-09-11 | 15:58

Bosma: 'Ik zeg altijd maar zo: Weg met alle citaatzaaiende haatonderzoekers!'
Fitna was een vorm van onderzoek naar haat door geert. In die film worden veel citaten gebruikt.
Zegt bosma dan weg met geert?

swift1.6 | 12-09-11 | 15:58

OK, het is niet zuiver dat hij het voordoet als citaten. Maar het nogal wollige vooroorlogse taalgebruik letterlijk citeren komt ook niet over. De zogenaamde citaten kun je wel bestempelen als een redelijke vertaling van wat Menno ter Braak schrijft over het nationaalsocialisme van Hitler. (Jawel, zei de gek, ik heb het pdfje gelezen)

Qippie | 12-09-11 | 15:57

Ga zo door Martin Bosma, dit maakt de regenachtige dag weer goed, hier worden we weer vrolijk van.

bosbaan | 12-09-11 | 15:57

Met dat snorrtje kunnen we 'm wel Rob Rimmler noemen.
Wie kaatst...

Merlot | 12-09-11 | 15:56

.. is het op links nog steeds gebruikelijk den polletieke tegenstander als een karikatuur van de Nazi's neer te zetten en vervolgens aan te spreken op een vermeende wens op Openbaar Vervoer in oostelijke richting!
Daders van deze tactiek verdienen inderdaad een bloksnor, met sterke lijm duurzaam te bevestigen aan hun aangezicht.

Jan Passant mk2 | 12-09-11 | 15:56

@ idopane | 12-09-11 | 15:36
Een man die serieus Kamervragen stelt over de kinderseries 'Het Zandkasteel' en 'De Smurfen' is anders bést eigenaardig.

Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:56

Eurotokkie | 12-09-11 | 15:53
Topje - ijsberg

Merlot | 12-09-11 | 15:54

"Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven regeren" was trouwens een citaat van mij uit 1986. Geuit aan de borreltafel in een mij bekend etablissement in een discussie met een PvdA’er (naam mij eveneens bekend). Dat gebeurde nadat hij mij de sarcastische vraag stelde: "Hoe komt het dan toch dat er zoveel 'idioten' op de verdoemde PvdA blijven stemmen als ze geen oplossingen zouden hebben". En dat citaat heb ik toen hoogstpersoonlijk uit mijn eigen duim gezogen ter plekke nogwel. En daar is geen fascist aan te pas gekomen.

idopane | 12-09-11 | 15:54

Hij lijkt op Himmler, chef SS. Dus weg dat snorretje.

eus | 12-09-11 | 15:54

Dat naast media, rechterlijke macht en onderwijs, ook de wetenschap geannexeerd is door linkspropagandisten, is toch niks nieuws?
Maar wél leuk als ze eens door de mand vallen, natuurlijk.

Merlot | 12-09-11 | 15:53

Dit zal niet de laatste duimzuiger zijn .

Eurotokkie | 12-09-11 | 15:53

Schiet lekker op, we houden geen "wetenschappers" meer over, alleen maar duimzuigers.

bosbaan | 12-09-11 | 15:53

Prima googlewerk hoor van Bosma, alleen had die diarree aan Kamervragen van mij wel achterwege mogen blijven.
Kost alleen maar geld en levert toch niks op.

Als je iets aan de grote klok wil hangen lijkt een mailtje naar GS me wel voldoende.

ZonderNaam | 12-09-11 | 15:53

Ivoren Toren | 12-09-11 | 15:47
Jezelf zo noemen geeft altijd gesprekstof op een verjaardag.

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:50

Ik vind fascist bijna een eretitel worden.
(vrij naar Gretta Duisenberg)

Ivoren Toren | 12-09-11 | 15:47

Liegen om je zin te krijgen, dat is links in een notendop.

StijlvolRechts | 12-09-11 | 15:46

Het simplisme 'Wilders of denbeschaving' onderscheidt zich van andere simplismen dan ook niet principieel, maar alleen gradueel; precies zoals het geëmancipeerde, ‘pure’ ressentiment zich gradueel onderscheidt van het ressentiment, dat de stylering door culturele spelregels toelaat.

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 15:44

Hey..... ik zie teer!

overVecht | 12-09-11 | 15:44

Ach Rob, hoe vaker je roept dat iemand een fascist is, de vergelijking maakt met de meneer van de Godwins, samen met je mede policor gutmenschen vindt dat moslims de nieuwe joden zijn, de treinen ongeveer al klaarstaan om te rijden, de termen haatzaaien/xenofobie/islamofobie continu in de mond neemt tov critici en dozen vol Kleenex spendeert aan het rukken op de gedachte van de dood van 'de Grote Blonde Leider' zodat alle critici ineens *normaal* gaan doen...

... hoe minder effect het heeft. Behalve dan dat die überfascisten aan terrein winnen en weten dat ze gelijk hebben, mochten ze nog twijfels hebben.

Bedankt dus Rob Multikulknul, óók voor het bewust vervalsen van je onzinzooi om ons überfascisten lichtgetint/zwart te maken. QED.

Slivovic | 12-09-11 | 15:41

Ach, we hebben allemaal een rotsvast vertrouwen in de wetenschap, maar als de werkelijkheid ons niet aanstaat, verzinnen we liever onze eigen waarheid.
Ongeacht onze religie, ideologie of etnische achtergrond.
Wat dat betreft verschillen wetenschappers niet van de rest.

vagehond | 12-09-11 | 15:40

Maar in de BRD hebben ze aan het nationaalsocialisme wel mooie snelwegen overgehouden...

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 15:39

Hijsen ze daar in Brabant eigenlijk wel dagelijks den Nederlandsche Driekleur?

Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:39

Bloqueschnor. Hee noemen jullie die tweedehands columnist, en bekend van extreem rechtse uitspraken zijnde Martin 'Beavis' Bosma nou een chef research van de PVV?

Zou hij wel begrijpen wat dat is, de uitvinder van de zin "Moslims bedachten de holocaust"? Man man man.

Hölzenbein | 12-09-11 | 15:38

Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:30

Oh wist niet dat onze Rob een Markus / Maserati bestuurde, een echte filosofen auto.

Dr.Thorvaldt | 12-09-11 | 15:38

rob riemen is een aandachtshoer
martin bosma ook

iter | 12-09-11 | 15:37

Ashtrey | 12-09-11 | 15:36
* - het t

Ashtrey | 12-09-11 | 15:37

overVecht | 12-09-11 | 15:23
Tip:

reaguren in een uniform op zondag is, als je je niet buiten de muren van je huis begeeft, niet strafbaar.

*laarzen poetst*

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:36

Je ziet ze ook steeds meer, ze duiken overal op dus u bent gewaarschuwd. Mijd ieder contact want de "Citaatbaarden"proberen u te manipuleren.

irriducibili79 | 12-09-11 | 15:36

riemen speelt toneel, aldus gequote menno ter braak dan hè "Toneel is iets wat mensen maken. En dan heb je mensen, van die aanstellers, die dat moeten spelen."

hetluis | 12-09-11 | 15:36

kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 15:03

En waarom denk ik steeds dat het de Katholieke Universiteit Tilburg zou heten?

eerstneukendanpraten | 12-09-11 | 15:36

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 15:07
Oh dus de waarheid omtrent nieuwsgaring ontleend aan valse citaten aan de kaak stellen heet tegenwoordig goedkope scoringsdrift. Geef mij dan maar die scoringsdrift is tenminste stukken goedkoper dan ons geld naar het failliete Griekenland over te maken en verlost ons ook nog eens van dat semi-intellectuele linkse gespuis. Dat er maar meer Bosmaatjes mogen komen des te beter voor onze betalingsbalans.

idopane | 12-09-11 | 15:36

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 15:31
Belangrijkere zaken: Hoest het t dikkertje vandaag gekleed dan?

Ashtrey | 12-09-11 | 15:36

@ S. Polak | 12-09-11 | 15:05 |
Ja dat klopt, je hebt misstanden nodig om te schelden. Dat geld overigens voor alle politieke stromingen en het doel is om de misstanden te stoppen. Sommige stromingen veroorzaken ze echter juist. Over de dingen die goed gaan hoeft de politiek zich ook niet druk te maken.

Als andere partijen niet zouden klagen dan betekend dat dat volgens hun dus alles goed is. Ze zullen de misstanden (die er volgens andere wel zijn) dan ook niet aanpakken. Als burger moet je dus voor de partij gaan die op de punten scheld die volgens jou ook niet correct zijn.

DerUnterMensch | 12-09-11 | 15:34

Dus toch Lowlife!!! en hij stond daar een partij belangrijk te kwaken!!

Djinx69 | 12-09-11 | 15:34

Ook bij de VU-A kennen ze er wat van om te promoveren op neponderzoeken.

bruine kikker | 12-09-11 | 15:32

Rob Riemen is het type `minderwaardigheids complex' persoon. Zoals vroeger op het schoolplein het jongetje die aandacht te kort kwam en dan bij iedereen de wijsneus gaat uithangen, tot het irritante aan toe. Zo iemand zou hij heel goed kunnen zijn.

HonderdEnEen | 12-09-11 | 15:32

@Mutsaerts, hopend dat dit citaat uit de (Dikke) Van Dale tenminste 'autoritatief' (wèllik?) is: "goo·ge·lenmerk [ĝoeĝel e (n)] googelde, h gegoogeld zoeken op internet."

doedeljantje | 12-09-11 | 15:32

@Milton Friedman | 12-09-11 | 15:21
KUT =KUB (katholiek Universiteit Brabant)

necrosis | 12-09-11 | 15:32

Oh wacht, de PVV-laven vinden het niet leuk als je ook maar iets negatiefs zegt over mislukt columnist en geschiedvervalser Bosma. Fuck 'm.

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 15:31

Die woede en haat die er in Diemen's taalgebruik voorkomt is al reden genoeg aan de motivaties van dit sujet te twijfelen. Er is geen ruimte voor kritiek, de oordelen staan als een huis en lezer heeft het maar te vreten. Verspilde moeite wmb.

Stroopdoos | 12-09-11 | 15:30

Dit is weer zo'n mooi voorbeeld weer van hoe een socialistisch brein blijkt te werken en waarvan ik dus niet begrijp dat mensen niet gewoon de waarheid maar perse hun eigen waarheid willen zien. Rob zoekt iets tegen de PVV, vind dat dan niet (of zijn hersens houden hem al direct voor de gek en hij denkt dat hij het wel vind) dus pakt hij zinnen die hij verdraaid om zijn gelijkt te kregen (doen zijn hersens automatisch voor hem? Merkt hij niet eens?).

Kan hij niet gewoon accepteren dat de waarheid misschien anders is. Is het niet beter de waarheid te weten omdat je daar meer mee kan? Dat zou ik denken, ik bekijk politiek op een meer wetenschappelijke manier (cijfers en logica) maar kennelijk moeten deze mensen gewoon tot de conclusie komen dat de PVV slecht is omdat iemand ze dat nou eenmaal heeft verteld. Een andere conclusie lijken deze mensen ook niet meer te kunnen trekken hoe erg ze zich ook in de vreemdste bochten moeten wringen en hoe ze zichzelf (en andere) ook voor de gek moeten houden ervoor.

DerUnterMensch | 12-09-11 | 15:29

en denkt DAT hij, andere. Excuses.

Davidson | 12-09-11 | 15:28

Een andere vraag kan ook zijn, hoe komt het dat dit zogenoemde -populisme- zeggen wat de bevolking wil horen (om in de jargon van de Linksen te blijven) telkens terugkomt?

Is het makkelijk scoren?
Of is het omdat het onderwerp zo _dringend_ in de maatschappij aan de orde is? Dat het voor de hand ligt dat iemand er wat mee doet omdat de rest niet durft?

Raad_maar_raak! | 12-09-11 | 15:28

Ah, daar is Martin eindelijk.

Ashtrey | 12-09-11 | 15:28

@ Polletje Piekhaar | 12-09-11 | 15:27
"Katholieke Universiteit Brabant? Dus KUT."

Uhm?

Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:28

Sorry, Tilburg ipv brabant.

Polletje Piekhaar | 12-09-11 | 15:27

Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn, iets wat Rob Riemen natuurlijk nooit zal doen met zijn Volkswagen.

Dr.Thorvaldt | 12-09-11 | 15:27

Vroeger heette dat instituut toch Katholieke Universiteit Brabant? Dus KUT. Die naam hadden ze nooit moeten veranderen, het was kut, het is kut en het zal kut blijven met dit soort Professoren.

Polletje Piekhaar | 12-09-11 | 15:27

keikoud | 12-09-11 | 15:13 |

Omdat deze 'onderzoeker' het maar niet kan laten om de PVV te bashen en denkt hij een patent heeft op moreel gedrag... Als wetenschapper die werkzaam is aan een universiteit, en dus als een of andree auoriteit wordt gezien binnen de media en zijn faculteit is dat nogal verontrustend.

Davidson | 12-09-11 | 15:26

@overVecht | 12-09-11 | 15:14
De tijdzones die we in Europa nog hanteren, zijn van zijn hand.

Al SchietjemeLevend | 12-09-11 | 15:25

@Milton Friedman | 12-09-11 | 15:21
Dát zou iemand nou eens moeten onderzoeken.

Ivoren Toren | 12-09-11 | 15:24

@S. Polak | 12-09-11 | 15:05 |
maakt niet echt uit wie het zegt toch?

"Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden."

Dit klopt gewoon
.
_________
.
De oplossingen hebben ze wel degelijk, maar je wilt ze niet horen, dus bestaan ze dan volgens jou niet.
Makkelijk... om niet gehinderd door enige kennis omtrent de PVV maar wat na te blaten.
www.pvv.nl/index.php/visie/verkiezings...
.
Wat je schrijft is gewoon projectie.
Weet je wat klopt tav van links volk?
ff 'n citaat aanpassen:
.
"Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om met andermans geld ontwikkelingswerk te kunnen blijven doen."

donjon | 12-09-11 | 15:24

@Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:20 |

Hmmm... dat kan ik dan mooi als argumenten gebruiken als ik weer eens in uniform wordt opgepakt..

thanx!

overVecht | 12-09-11 | 15:23

Dat "niet met oplossingen komen" is na de godwin het ultieme linksmensenargument. Alles wat niet in hun doctrine past is "geen oplossing".

vetkleppert | 12-09-11 | 15:23

Qoutezakken die citaatzaaiers.

Superior Bastard | 12-09-11 | 15:23

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:21
Die ontgaat wel meer, de koekenbakker.

harry pikkel | 12-09-11 | 15:22

Het is niet toevallig dat die twee fopwetenschappers van Nijmegen en Tilburg komen. Beiden katholieke universiteiten, de KUN en de KUT, van uitgetreden priesterstudenten die het Ware Geloof inruilden voor Links Extremisme.

Milton Friedman | 12-09-11 | 15:21

-weggejorist-

Pietje B. | 12-09-11 | 15:21

harry pikkel | 12-09-11 | 15:20 Ja hoor eens, die is Rob Riemen ontgaan.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:21

Op naar de volgender fop-wetenschapper!
Rob Riemen is een grote haatzaaier die als cultureel filosoof net iets teveel zijn vizier heeft gericht op de nieuwe Hitler, althans dat bleek uit 'wetenschappelijk onderzoek'...

Davidson | 12-09-11 | 15:21

Dat Wilders 'nationaal betrokken' is, is wel duidelijk. Maar een Nationaal SOCIALIST zou ik hem NIET noemen...

Ahasveros | 12-09-11 | 15:21

Bosma: 'Ik zeg altijd maar zoo': want dat is nog altijd korter dan dierentuin.......

woefdrammer | 12-09-11 | 15:20

overVecht | 12-09-11 | 15:14

Nou, om maar wat te noemen:

- in Nederland nog steeds bestaande sociale voorzieningen.
- tal van historische plekken in Europa waar velen nog steeds naar toe gaan.
- een verenigd Europa ( oke, hij had het iets anders in gedachten )
- de Anne Frankboom
- kekke laarzen en dito uniformen

Ja, Ome Aad had zijn visie.

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:20

Een besloten toespraak?

harry pikkel | 12-09-11 | 15:20

@Mastermattie | 12-09-11 | 15:05
Dat is iets te generaliserend alle polen zijn toch geen tuig? :P

yoooh | 12-09-11 | 15:20

"Wij moeten bedachtzaam zijn op onze woorden. Maar al te vaak ziet men selectieve quotes opduiken bij onze minder bedeelde, ideologisch gestoorde vakbroeders", aldus Menno ter Braak tijdens een besloten toespraak op 16 mei 1940.

harry pikkel | 12-09-11 | 15:20

@Ashtrey | 12-09-11 | 15:19 |

gebruikt heftig spul die gozert..

overVecht | 12-09-11 | 15:20

Hanxie | 12-09-11 | 15:17
Huh? Wat?

Ashtrey | 12-09-11 | 15:19

Qluote zeg zo'n snor op GS.

hollandwar | 12-09-11 | 15:19

Bosma +1

yoooh | 12-09-11 | 15:19

Hanxie | 12-09-11 | 15:17 Citaatzaaier!

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:19

@ keikoud | 12-09-11 | 15:13
Iemand die een miljoen per jaar uit de subsidietiet zuigt verdient het om af en toe gecontroleerd te worden. Wie zoveel geld vangt hoort kwaliteit te leveren.

Ivoren Toren | 12-09-11 | 15:18

Bosma: 'Ik zeg altijd maar zo: Weg met alle citaatzaaiende haatonderzoekers!' Aldus GS

Bosma zei wel: "Weg met alle citaatzaaiende 'linkse' GS reaguurdertje".

Hanxie | 12-09-11 | 15:17

Even lekkere frisse windhoos en stortbui op de kop van al die zelfverklaarde academici

Kaas de Vies | 12-09-11 | 15:15

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:13
Die ook ja.

Ik hoorde zijn naam nog tijdens 1 of andere herdenking gisteren.

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:15

"Waar is de Hema?"

Linkse Zakkenvuller | 12-09-11 | 15:15

Kun je het Riemen kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van het feit dat er mensen zijn die niet zelf kunnen nadenken over wat ze van bepaalde politieke zaken vinden? Wat zijn dat voor een mensen die geld neerleggen voor een festival om dergelijke onzin aan te horen?

blinde kip | 12-09-11 | 15:14

"This is Nederland ! " *kick

vrij naar 300.

Creaguurder | 12-09-11 | 15:14

@Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:12 |

Dat zei ik net ook al ja.... maar wat heeft hij nou naast de "autbahn" daadwerkelijk bijgedragen aan een beter Europa?

overVecht | 12-09-11 | 15:14

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 15:07
Hulde.

Superior Bastard | 12-09-11 | 15:14

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:12 Wilhelm Heitinga ook.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:13

Lijkt die troela van kvdb wel. Die Geert Wilders zogenaamd citeerde met het feit dat hij alle moslims wou deporteren, of iets in die richting.
Vroeger dacht ik dat alle volwassenen slim waren, na je 16e ontdek je wel anders. Vroeger dacht ik dat alle 'geleerden' slim waren, tijdens je middelbare schoolperiode en daarna ontdek je dat zogenaamde 'professoren' ook niet weten waar ze mee bezig zijn.

MrTitanski | 12-09-11 | 15:13

Volgens mij wordt in het 'kamervragen stuk' niet aangetoond dat hij deze quotes gebruikt om de PVV te 'bashen'. Het wordt alleen maar aangetoond dat hij niet goed quote. Foei! Andere vraag: waarom voelt de heer Bosma zich zo aangevallen? Gewoon negeren zo'n fopwetenschapper. Ga eens wat nuttigs doen Bosma.

keikoud | 12-09-11 | 15:13

Generaal Tapioca | 12-09-11 | 15:12 Mailen met een dreigement aangaande rechtmatige stappen doet het ook wel.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:13

Maar die Hitler he, die heeft een indruk achter gelaten.

Man man, om de zoveel topic's lees je zijn naam.

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:12

Rob Riemen, een gratis advies: bel Enait voor juridische bijstand. Anders wordt dit topic nooit leuk.

Generaal Tapioca | 12-09-11 | 15:12

Rob Riemen is ook niet geïnteresseerd in echte oplossingen, want hij heeft de misstanden net zo goed nodig.

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:11

Men doet er geeneens aan beta-wetenschappen www.tilburguniversity.edu/nl/onderzoek...
Terwijl een goede wiskundige c.q. statisticus wel handig kan zijn, nietwaar Diederik?

kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 15:11

En al had hij het wel gezegd het blijft toch zijn mening om het in deze context te zien.
Hij kan ook Einstein gaan quoten, maakt hem niet geloofwaardiger.

Idontgiveafunk | 12-09-11 | 15:11

10 maanden te laat Martin.

sjaakdeslinksesul | 12-09-11 | 15:10

Hitler.... die heeft inmiddels ook wel meer dan genoeg aandacht gekregen naar mijn mening....

overVecht | 12-09-11 | 15:10

Oie, het Nexus Instituut krijgt centjes van de Gemeente en de Provincie.

Bosma zal weldra met zijn subsidiestok gaan slaan.

Pa Cartwright | 12-09-11 | 15:09

'Ich bin ein KeinSteiler'
-vrij naar JFK-

Teun van het Tuinpad | 12-09-11 | 15:09

Linkse communistische nep uit China is nog beter dan het Nederlandse linkse nep. Alleen het Nederlandse nepotisme is beter.

ontlullen | 12-09-11 | 15:09

Rob die roeit met de Riemen die hij heeft.

NTS: Godt wat slecht ...

Ashtrey | 12-09-11 | 15:08

Mooi. Die onthoud ik wel voor een feestje of zo.

"Citaatzaaier" als scheldwoord. Prachtig.

Jij! Citaatzaaier! * even oefent *

zeg maar jansen | 12-09-11 | 15:08

Dat Bosma Riemer überhaupt serieus gaat onderzoeken, zegt mijns inziens, meer over de goedkope scoringsdrift van Bosma, dan over de faildichtheid van Riemer, die was tenslotte al lang bewezen. Bosma moet gewoon meer neuqen in het weekend. PVV-groupies genoeg als ik zo eens in de reaguursels kijk.

Biff Eagleburger | 12-09-11 | 15:07

Dat doe ik hier ook altijd, citaatje verzinnen en dan een stoere naam van een of andere filosoof erbij plaatsen. Heeft geen hond door.

harry pikkel | 12-09-11 | 15:06

Geef die man een burgmeesterspost!

Koud flesje Alfa | 12-09-11 | 15:06

Onderzoek en Wetenschap stelt niet zo veel meer voor. Het is meestal niest tastbaar genoeg.
Voorbeeld:
"Uit statistisch onderzoek is gebleken dat 19% van de bezoekers van GeenStijl vinden dat Khadaffi onder het bed van Thalita verblijft" (Bron: Stijlloze Poll)

Lekker realistisch toch? Zo zit een gemiddeld onderzoek van Rob Riemen & Co. ook in elkaar!

Mastermattie | 12-09-11 | 15:05

maakt niet echt uit wie het zegt toch?

"Zij zijn niet in echte oplossingen geïnteresseerd, want ze hebben de misstanden nodig om te kunnen blijven schelden."

Dit klopt gewoon

S. Polak | 12-09-11 | 15:05

hihihi verwarrende tijden

Bokito ergo sum | 12-09-11 | 15:05

Stuur die man op een cursus "Citeren doe je zo". En geschiedenis, want als je die vergelijking nog maakt...

Pasta-saus | 12-09-11 | 15:04

Hij kan altijd nog politicus worden.

irriducibili79 | 12-09-11 | 15:04

De UvT is de titel universiteit helemaal niet waard. Snel een INHolland vestiging van maken.

kapotte_stofzuiger | 12-09-11 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken