Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klantje naaien #671 met Ben (T-Mobile)

benoplichter.pngOh ja, Ben. Dat bedrijf dat in de jaren '90 opviel door in hun commercials mensen te gebruiken wiens poep ook stinkt. Mooi man. Zo'n kraker met dreadlocks die dan heel authentiek vertelt dat 'ie zijn mobieltje soms ook wel eens uit zet. Vernieuwend! Maar dat was toen. Inmiddels is Ben onderdeel geworden van T-Mobile en bedient men de niche 'eigenlijk heel normaal, maar wel dol op websites met een minimalistische vormgeving'. Gewoon net even anders dus, omdat er nu eenmaal altijd hippies zullen bestaan die willen geloven dat ze bijzonder zijn. En dat terwijl ze bij Ben net zoals bij moederbedrijf T-Mobile hele normale telco-driften hebben, zoals: lekker hard klantjes naaien. Maar dat doen ze dan niet door simpelweg de prijzen voor mobiel internet te verhogen (zoals KPN, T-Mobile en Vodafone), nee, bij Ben gaat dat weer net even anders. Daar sturen ze iedereen een mail met heel groot 'AANBIEDING' in de kop. Maar die aanbieding (50 belminuten/smsjes voor gratis) is eigenlijk geen aanbieding maar een sneaky manier om de nieuwe algemene voorwaarden met daarin duurder mobiel internet er doorheen te moffelen. Gewoon die achterlijke kudtklantjes met hun schele harses even op 'ok' laten klikken en klaarrr is kees, veel plezier met uw AANBIEDING. Man man man. Een voordeel: bij Ben kun je op ieder moment opzeggen.

Reaguursels

Inloggen

guinnessdude | 09-08-11 | 20:01 | + -2 -
E-plus, dat is gewoon KPN Duitsland he. Nog even geduld hebben dus, en dan ook gewoon verhogen die prijs.

germ | 10-08-11 | 12:00

Dit doet T-Mobile trouwens ook momenteel in hun winkels.

Daar hangen momenteel geprinte A-4 tjes met: heeft u al korting van ons gehad? Vraag onze medewerkers.

Uiteraard mag je voor de korting even tekenen voor de nieuwe voorwaarden...

Honden zijn het, maar de gemiddelde kneus trapt hier natuurlijk zonder nadenken in

kopkaasknabbelaar | 10-08-11 | 11:51

Als iedereen in Nederland nou eens gewoon een gedeelte van zijn WiFi open zet, kan iedereen overal gewoon internetten met zijn mobiel. Hebben we die TelComs helemaal niet meer nodig voor dat langzame internet.

urbrandus | 10-08-11 | 10:39

Nieuwe commercial Ben uitgelekt: "Ben een mongeaul, omdat ik al jaren klant Ben bij Ben. Zwemleraar Ben ik inmiddels niet meer, omdat ik een viespeuk Ben, Ben namelijk betrapt tijdens het kleuterneuqen.

Gr. Ben(no) L."

de betaalautomaat | 10-08-11 | 00:40

Maar voor gewoon even te weten: wat gebeurt er als je niet ingaat op de nieuwe voorwaarden door het accepteren van de korting? Kan je dan gewoon op de oude voet verder? Of moet je die alsnog accepteren? Anders is het dus gewoon een doekje voor het bloeden en best een mooi gebaar *kuch* van BEN. Maar als je wél op de oude voet verder kan, dan zijn ze idd wel sneaky bezig...

Joost Maghetweten | 10-08-11 | 00:12

@Eurotokkie | 09-08-11 | 19:07
Een echte tokkie dus.

Joost Maghetweten | 10-08-11 | 00:09

Die aanbieding is (als je toch geen mobiel internet hebt) best wel nice.

reinaarden | 09-08-11 | 23:20

Hier aan boord hebben we ons lopende contract bekeken, de kalender gepakt en de datum aangekruist waarop we weer lekker teruggaan naar onze mooie mobiele telefoon waarmee ook Neo belde www.google.com/imgres?imgurl=http://ww....

Geen Interwebs, alleen maar een pre-paid belsim. Moesten meer mensen doen.

Kapitein Sjaak Mus | 09-08-11 | 21:40

Zoals ik gisteren bij het Obamatopic al meldde: geen kwaliteit -slechts klanten belazeren; je komt het steeds meer tegen-, geen innovatie, geen vooruitgang.

Het afgelopen decennium is voor niets geweest.

Semolina Pilchard | 09-08-11 | 21:19

Überbottehork | 09-08-11 | 19:38 |

De wereld is, gelukkig, een variantie van verschil.

Parelman | 09-08-11 | 21:00

Ben genaait

Ing. eslapen | 09-08-11 | 20:52

Och ik ben bij ben maar ik lees de voorwaarden.
Toch wel handig als je weet waarvoor je tekent he!

Herr Knäckebröd | 09-08-11 | 20:41

Ik heb geen Ben maar bij deze zeg ik het wel op!

ZDEV | 09-08-11 | 20:28

Dus wat is het probleem? Er is geen probleem. Opzeggen wanneer je wil. Wie niet goed leest zit maar op de blaren. Behoorlijk nutteloos topic hier op geenstijl.

Jan Doedel Man | 09-08-11 | 20:18

Er is duidelijk teveel concurrentie op de telecommarkt. Om te overleven moeten aanbieders de raarste capriolen uithalen met alle gevolgen van dien. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer regels die dit voorkomen. Helaas nog niet genoeg dat blijkt.

Bakito | 09-08-11 | 20:09

Vroegâh betaalde je gewoon alleen al 30 piek voor je abonnement en dan had je nog niet eens gebeld.

Biff Eagleburger | 09-08-11 | 20:06

ik heb hier in duitsland een flatrate voor 15 euro per maand. leve e-plus.

guinnessdude | 09-08-11 | 20:01

Ben ze gek geworden?

irma zonderboezem | 09-08-11 | 19:58

Niet 'mensen wiens' maar 'mensen wier' want meervoud.
Leer dat nou eens.

bintang | 09-08-11 | 19:48

Hi doet dit ook met een maand lang gratis SMSen :)

PetNL | 09-08-11 | 19:47

@Kutmug | 09-08-11 | 19:29
'professionals'. U bent de aanhalingstekens vergeten.
De godganse dag een bedrijfsnaam Googlen en de resultaten knippen en plakken naar een doc(x)-bestandje kunnen u en ik ook, is niets professioneels aan.

Überbottehork | 09-08-11 | 19:45

Wat maakt het uit dat nu ook Ben aan het kloten is? Ze vormen één blok om hun enorme winsten van jaren terug, terug te krijgen. Nu iedereen via internet, whatsapp en weet ik veel wat aan het communiceren slaat, is het een nieuwe melkkoe. En die melken we to the max.

Over enkele jaren worden er weer stunts gedaan met mobiel internet, en is het weer gratis tijdelijk. Omdat iedere provider als een malle aan het verhogen is. Kwestie van tijd voor men zich weer wil onderscheiden.

BeunDeHaas | 09-08-11 | 19:44

@plastic zakje | 09-08-11 | 19:41
Het cynisme tussen de regels doet mij vermoeden dat u weinig op hebt met volksvermaak á la TROS muziekfeest. En terecht.

Überbottehork | 09-08-11 | 19:43

@plastic zakje | 09-08-11 | 19:41
Huh, uitgending??

plastic zakje | 09-08-11 | 19:42

Het is van alle tijden. Dat dit soort bedrijfen hun gang maar gewoon kunnen gaan is mij een raadsel. Ook als je in conflict komt met hen ben je meestal bij voorhand al kansloos. Oppermachtig en volstrekt corrupt.

Voorbeeldige_Burgert | 09-08-11 | 19:42

@Überbottehork | 09-08-11 | 19:34
Was voor mij niet zo moeilijk en mocht ik ooit eens de behoefte krijgen om Lingo of het TROS Muziekfeest op het Plein te kijken, zet ik uitgendinggemist wel aan.

plastic zakje | 09-08-11 | 19:41

Kan die verrekte Hotelbon ook eens aangepakt worden?! Allejezus, wat een k*t product is dat zeg!

James St John Smythe | 09-08-11 | 19:39

Op de één of andere manier zijn bedrijven (lees: bedrijfsbonzen) vergeten wie het zijn die hun dikbelegde boterham, SUV's, alimentatie en tweede vrouw's koopziekte betalen. Aan de andere kant zijn consumenten (zij, niet ik, dat begrijpt u) zo dom zich keer op keer voorover te bukken en de laars rectaal te ontvangen. Eigenlijk nog te dom om te pissen, die consument.

Überbottehork | 09-08-11 | 19:38

@plastic zakje | 09-08-11 | 19:32
Ik denk, nee ik weet, dat ik je begrijp. En toch respect ervoor, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen die duivelse beeldbuis dan wel mobiel uit het raam te mieteren.

Überbottehork | 09-08-11 | 19:34

Ik heb meerdere providers gehad maar bij T-mobile daar werken de echte boeven. Die nemen het klanten naaien echt serieus.

Artwido | 09-08-11 | 19:33

@Überbottehork | 09-08-11 | 19:29
Is goed te doen.

plastic zakje | 09-08-11 | 19:32

@Crematorium-de-Asbak | 09-08-11 | 19:30
Banken zijn zo mogelijk nog fouter dan telco's, Crem, dat wist je toch wel?!

Überbottehork | 09-08-11 | 19:31

Even voor de duidelijkheid.. Overstappen naar "RaboMobiel"kan ook.. Daar naaien ze je wel met Dubbele BTW en Korting zijn ze uiteraard Per ongeluk vergeten door te voeren!!!

Crematorium-de-Asbak | 09-08-11 | 19:30

@plastic zakje | 09-08-11 | 19:26
Geen televee én geen mobiel? Toe maar!
*geen waarde-oordeel velt*

Überbottehork | 09-08-11 | 19:29

@Swabberlulletje | 09-08-11 | 19:22 |
Juist goed dat GeenStijl dit soort gerotzooi te kakken zet en de grote blabla reclame-ballon doorprikt.
Telecombedrijven hebben tegenwoordig professionals in dienst die het interweb afstruinen naar plekken waar het merk negatief in de publiciteit komt. Die knakkers zullen het wel druk hebben nu...

Kutmug | 09-08-11 | 19:29

@Tommygunner | 09-08-11 | 19:02
En dat Ierse 'low cost' vliegbedrijf ook die 24 euro telt voor een creditcard betaling (!!). Ook aanpakken want ook al is het goedkoop, er staat niet aangeven dat er nog enorme kosten bij komen.

Hölzenbein | 09-08-11 | 19:28

Manmanman, wat ben ik blij dat ik niet zo'n klotemobiel heb.

plastic zakje | 09-08-11 | 19:26

Genaaid worden,heerlijk! Heb mijn mobieltje altijd op trilfunctie. Het genot is groter als ik er DPI bij krijg.
*wacht op 'aanbieding op maat'*

lichtpunt | 09-08-11 | 19:24

Jesus Geenstijl ik word nu wel een beetje gek van al dat gezeik op jullie blog over kpn, vodafone en t-mobile en alle andere telcos die hun prijzen gaan verhogen, hoeveel kansloze topics kun je hier nu over openen? Pfff een of twee vind ik wel genoeg maar zo'n beetje 100 per week over hetzelfde onderwerp, iets wat we allang wisten, iets wat totaal niet nieuws is, iets totaal onzinnig omdat het toch gebeurt, we er toch niks aan kunnen doen - dus hou aub op met zeuren, en huilie huilie bij de reageerders (wij) want nu weten we het wel... Ander topic please.
-edit Door die opmerking komen er 4 extra -

Swabberlulletje | 09-08-11 | 19:22

Bij die reclame's van Ben neem ik me altijd weer voor om een reclame-creatief op zijn bek te slaan. Dat doe ik altijd met mensen die me als een zwakbegaafde behandelen.

Kutmug | 09-08-11 | 19:21

Oh wat balen die van internet. Al die gedeelde informatie. Sukkels.

datisookwat | 09-08-11 | 19:18

Ik bel alleen met Ben.

En als oplettend consument bespaar je heul veel.

Parelman | 09-08-11 | 19:13

Bij de weg: de smartphones van anno tegenwoordig zijn smarter dan de providers hebben kunnen voorzien en zuigen dus ook meer bandbreedte uit de lucht.

Dat er op enig moment iets aan het verdienmodel moest gebeuren is dan ook niet meer dan normaal. Providers hebben het bandbreedteverbruik domweg onderschat. Hun fout, maar handel is handel.

En dus mag de klant nu gaan betalen. Raar? Nee. Vervelend? Ja.

Reinaert | 09-08-11 | 19:12

CoffeePatch | 09-08-11 | 19:08 | + 0 -

Een staafmixer voor je vriendin of voor jezelf ?

Eurotokkie | 09-08-11 | 19:10

Tja, mobiel internet is voor velen inmiddels een verslaving geworden en daar spelen providers dus ook op in.

Net zoals de slimme heroïnedealer in het begin ook matsprijzen rekent voor z'n spulletje. 't Is een kwestie van tijd en de klant komt toch wel weer want verslaafd.

En ook bereid op dat moment een hogere prijs te betalen. Kassa!

Reinaert | 09-08-11 | 19:09

't Lijkt de Kruidvat wel hier.
*ik ben er ff niet*

Whisper | 09-08-11 | 19:09

Denk je alles gehad te hebben, komt dit dramatische nieuws er ook nog eens overheen.

Kopvod | 09-08-11 | 19:09

Scheermesjes, telefoons wanneer komen de staafmixers?

CoffeePatch | 09-08-11 | 19:08

20 euro prepaid per , meer heb ik niet nodig.
De rest is allemaal luxe en ja daar betaal je meer voor dus niet zeiken.

Eurotokkie | 09-08-11 | 19:07

@Tommygunner | 09-08-11 | 19:02
Nee, liever laten ze wat rellen uitlokken om de aandacht af te leiden...

Zwijneveld | 09-08-11 | 19:04

Het maakt tegenwoordig toch niet meer uit waar je zit. Het is één groot kartel! Het wordt eens tijd dat de EU eens ingrijpt, dan doen ze nog eens wat nuttigs. En pak dan gelijk die Shell en BP's mee aub...

Tommygunner | 09-08-11 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken