Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie neemt beelden straatrace 030 in beslag

louisleonleugenaarrrrr.jpeg Nog even over die straatrace van vorige week. U weet wel: dat akkefietje in Utrecht waarbij een stel malloten in hun BMW's besloten Niki Laudaatje te spelen op de openbare weg waardoor een nietsvermoedende Maarten Naafs (29) de dood werd in gejaagd en zijn bijrijder Rezenne Gidey (37) nog altijd in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis ligt. We hebben de afgelopen week heel wat bullshit over het incident voorbij zien komen. Niet in de laatste plaats van de advocaat van een der verdachten: Zo meende Louis de Leon bestuurder Mohammed Bin Jahmi een dienst te bewijzen door te claimen dat zijn cliënt niet harder dan 50 km/h had gereden. Even later stelde De Leon dit bij naar een niet minder hilarische 70 km/h. We kennen dit trucje onderhand wel. Een trollende advocaat die moedwillig de pers opzoekt om zo een trial by media te veroorzaken en dus op strafvermindering gokt. Werkt best wel vaak in Nederland. Zeker bij kwesties waarbij de waarheid nooit helemaal boven tafel komt. Ondanks dat iedereen op de Cartesiusweg kon zien dat beide BMW's een dragrace hielden vanaf het stoplicht. Als een getuige roept dat de BMW van erkend brokkenpiloot Jahmi zeker 170 km/h reed, zegt De Leon gewoon doodleuk: bewijs dan prutsers. Gelukkig wordt die doorgesnoven halfcrimineel op zijn wenken bediend. Een bedrijf vlak bij de plaats van het ongeluk heeft namelijk haarscherpe beveiligingsbeelden van het voorbij zoevende duo gemaakt. We hebben de footage gezien (man, regenjas, garage) maar kregen direct dreigementen op ons dak van het OM, die de opnames als ultieme troef ziet. Wie officieel in beslag genomen opnames publiceert is strafbaar in ons land, dus daar wachten we nog even mee. Maar neem maar van ons aan dat die getuigenverklaringen 100% correct zijn. Succes met jokken Louis!

Reaguursels

Inloggen

waarom is het niet anoniem op dumpert gepost?

B. Lippe-Biesterfeld | 04-08-11 | 16:30

het is gewoon van de zotte!!!Ik ben erg nieuwsgierig wat hier uit gaat komen?

bekeuring | 04-08-11 | 15:43

Umberto die trotzoni | 01-08-11 | 21:29

Jij kunt rekenen zeg!

F = M * A
E = MC2
Y = I + S

eerstneukendanpraten | 02-08-11 | 16:38

Wat een smerige hond die Louis de Leon. Elke verdachte heeft een advocaat nodig, maar advocaten die gewoon liegen moeten uit hun ambt gesmeten worden.

Desnoods door het publiek die ze het werken onmogelijk maakt. Tenslotte is het een koud kunstje om ervoor te zorgen dat mijnheer de Leon consequent te laat - of helemaal niet - op z'n zittingen verschijnt.....

Taas | 02-08-11 | 00:04

zie net, zit foutje in epistel moest 70 ipv 50 zijn, maar dit maakt schade aan voorzijde auto A, en schade aan achterzijde auto B nog onwaarschijnlijker, en lees nog nergens dat auto B stil heeft gestaan op moment dat auto a hen raakte.Maar dan nog klopt verhaal advocaat niet, kan natuurkundetechnisch helemaal niet.

Umberto die trotzoni | 01-08-11 | 21:29

Ik ben er langs gefietst toen het net gebeurd was, als die droeftoeter 70 reed dan ben ik de Paus!

Rotzak84 | 01-08-11 | 21:05

FF voor advocaatje, xeer advocaat geworden omdat je natuurkunde helemaal kudt was.
ff het volgende.
noem auto verdachte auto A.
noem auto slachtoffers auto B.
Bedenk ook even hoe auto A en auto B er na ongeluk uitzagen.

Volgens advocaat reed auto A achter auto B, toen auto A auto B wilde inhalen ==> auto A reed harder auto B.

Als zoals advocaat zegt auto A niet te hard reed kan auto A nooit auto B inhalen want deze reed volgenszelfde advocaat 50 kmh, en als auto a auto b inhaald is snelheidsverschil dan ongeveer 0 kmh vertel mij dan maar eens hoe auto A aan schade komt.
En ook hoe auto b aan de achterkant ook geheel in de poeier ligt. voor en zijkant kan nog door boom maar lijkt lijkt ook bij 50 kmh te fors. Al met al klopt hier iets niet met de snelheid van auto A deze moet fors hoger zijn, anders klopt verhaal advocaat en zichtbare schade niet.

Umberto die trotzoni | 01-08-11 | 20:56

Heeft een BMW geen zwarte doos die de laatste seconden voor een ongeluk alles opslaat? Daar staat zijn snelheid in. Of gaat dit net als met het PDF-je?

Handboek | 01-08-11 | 19:28

De bestuurdert heet Mo, wat toevallig!

zeertegendradig | 01-08-11 | 19:01

Nou, Geert was misschien wel niet vrijgesproken als ik, euhhh, de media, het lijntje voor Bram niet hadden aangegeven. De rechters begrepen voor het eerst hoe de kwestie in elkaar zat en erg goed zelfs. Dat was dus in feite een overwinnning van het recht, dus trial bij media in moelijke maatschappelijke kwesties: ik zou ermee beginnen..

zoisut | 01-08-11 | 17:10

Meneer woont in Baambrugge. Tenminste, tot voor kort. Nu woont hij geheel verzorgd elders. Al dan niet tijdelijk.
Meneer was vanuit zijn werk (ooooh... wáár) naar de winkel om boodschappen te doen.
Meneer had wat haast. Boodschappen moesten nog vóór de ramadan zijn gedaan en gegeten.
Meneer wilde een Hondaatje inhalen. Dat ging niet. Er reed al iemand op de linkerbaan. Had ook haast. En nou wilde dat verdomde oude koekblikje van een Hond nog niet eens aan de kant ook.
Meneer dacht: 'Dan er maar overheen'. Maar dat gaat toch niet zo eenvoudig. Niet bij een Hondaatje.

Meneer heeft zich vergist.
Meneer is nou de lul.

Iedereen vergist zich toch wel eens?! Vergissen is toch menselijk?!

Meneer heeft zich vergist.
Wás het Meneer wel die in die achteropkomende BMW reed? Vast niet.
Meneer heeft zich vergist.
Meneer stond alleen maar wat naar auto's te kijken. En toe gebeurde er iets vervelends. Daar kan Meneer toch niets aan doen?!

Zo is het toch gegaan?
Meneer advocaat, zeg nou zelf.
Meneer cliënt reed op zijn fiets (van zijn vrouw).
Meneer kwam uit zijn werk.
Meneer ging boodschappen doen.
Op de fiets van meneer (van zijn vrouw).
Meneer zag een ongeluk en nou is Meneer ook zijn fiets nog kwijt.

Ze moeten meneer ook altijd hebben!

vierhoog | 01-08-11 | 17:08

Hij was al eens meerdere malen over de kop geslagen, waarschijnlijk door dat zijn (gestolen) BMW in een flauwe bocht in het stuurslot schoot.

Dit persoon hoort gewoon voor de rest van zijn leven een rij verbod te krijgen. Alleen nog maar lopen, of een taxi.

Hijmen | 01-08-11 | 17:06

@ Ommezwaai | 01-08-11 | 15:11 | + 0 -
Ehh, wat is de intentie van je filmpje?

SleezerBret | 01-08-11 | 15:25

Hebben ze in Baambrugge ook al Allah-mensen?
Gatver......

Withaar | 01-08-11 | 15:23

bosbaan | 01-08-11 | 15:03

Dan zou je haast hopen dat het elke dag Ramadan was.

Richard1234 | 01-08-11 | 15:19

@Quearo | 01-08-11 | 14:52
true, maar moet de staat dan maar bepalen dat het verboden is dat beeld te geven? of gaan we toch uit van de wijsheid van mensen. om te beginnen bij de journalisten die zouden moeten aangeven dat een verhaal altijd twee kanten heeft en mocht dit niet gebeuren dan toch nog altijd bij de mensen die dit ook zouden moeten inzien...

two ball cane | 01-08-11 | 15:07

Trapt een m naar boven

Slipsnifter | 01-08-11 | 15:06

Vanaf vandaag is het Ramadan en mogen ze even niet jokken.

bosbaan | 01-08-11 | 15:03

@Avant | 01-08-11 | 14:24
Ko op... moet die arme jongen dan gaan lopen of fietsen?
Dat moeten we toch niet willen met zijn allen!

Slipsnifter | 01-08-11 | 15:03

Haragha | 01-08-11 | 14:08
O ja, met of zonder geblokkeerd stuur?

Ommezwaai | 01-08-11 | 15:03

Haragha | 01-08-11 | 14:08
Die regel ik dan wel..
Even een fin zoeken, die krijgt hem wel voor een paar honderd. :-)

Ommezwaai | 01-08-11 | 15:02

Cultuurverrijker zal wel als straf minstens 120 uur lepelrekkies moeten ophangen in bejaardenhuis in de buurt :-(((

hans23011090 | 01-08-11 | 15:00

@Geenstijl

Het maakt niet uit al zou Mo bekennen. Mocros hier in Utrecht staan boven de wet. Er komt geen veroordeling danwel zware straf.

Merkava | 01-08-11 | 14:57

two ball cane | 01-08-11 | 14:35 |

Das iets te kort door de bocht. Het kan ook een puur eenzijdig beeld geven.

Quearo | 01-08-11 | 14:52

Ik ken degene die bij Maarten was toen hij stierf. Die man al heel veel meegemaakt maar de doodsangst van iemand wen je nooit aan.

Quearo | 01-08-11 | 14:50

@necrosis | 01-08-11 | 14:17 | | Reageer+ |
Ik ken het precieze verhaal ook niet maar zou je nu willen beweren dat de politie daar het recht had moeten hebben de beelden te verbieden?!?
zo van: "luister lieve burgers, wie weten wat jullie wel en niet moeten zien. beeldmateriaal gaat altijd via ons want stel je voor dat het beeld dat de media schept niet in overeenstemming is met het beeld dat wij willen uitstralen."
m.i. kan meer informatie slechts bijdragen aan een betere beeldvorming van wat is gebeurd.

two ball cane | 01-08-11 | 14:35

Het schijnt normaal te worden dat advocaten liegen. Op een gegeven moment zal de rechtspraak daar toch wel rekening mee moeten gaan houden. En in plaats van (zoals het nu is) de advocaten te geloven juist de getuigen gaan geloven.

Patatter | 01-08-11 | 14:25

Wat een geluk dat die allochtoon een blanke doodreed. Stel je voor dat 't andersom was geweest...(dan had de bestuurder wél een zware straf gekregen. Nu waarschijnlijk een waarschuwing en excuses voor de vernielde BMW..)
Ik neem aan dat de dader al weer in een andere sportieve auto rondrijdt?

Avant | 01-08-11 | 14:24

Uurtje schoffelen ofzo. Dit is Nederland he.

Rest In Privacy | 01-08-11 | 14:23

Geef die video's maar aan mij, ik flikker ze wel anoniem vanaf een internet cafe op LiveLeak en dergelijke.

slashd | 01-08-11 | 14:22

@frickY | 01-08-11 | 14:16
Het betreft hier een cultuurverrijker, snap dat dan.

Slipsnifter | 01-08-11 | 14:18

@two ball cane | 01-08-11 | 14:02
Die beelden van Rodney King zijn zéér eenzijdig.
Wat namelijk niet op beeld stond, was hoe Rodney tegen de agenten tekeer ging.
Verder was Rodney een notoire "drunk driver" die al vaker met hoge snelheid door de straten scheurde.
De beelden van het moment dat hij in elkaar gemept werd is een gevalletje "laten zien wat je wilt dat het publiek ziet".
Ik heb geen videomateriaal om mijn kant van het verhaal te ondersteunen maar Rodney was bepaald geen modelburger.....

necrosis | 01-08-11 | 14:17

Waarom moet het OM nou weer zo een spelletje spelen?

Er zijn getuigen. Er is bewijs.
Zaak is zo klaar als een klontje. Direct voorgeleiden, veroordelen, en opsluiten die mafketel.
Dat moet dan weer gerekt en uitgesmeerd worden. Moeten zij een minimaal aantal FTE draaien voor hun subsidie ofzo?

frickY | 01-08-11 | 14:16

jehebthetnietvanmij! | 01-08-11 | 14:11

Die schreeuwt daar nu van de daken hoe hij die domme dhymmie politie te slim af was...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 14:15

18konijn | 01-08-11 | 14:03 | + 0 -
What's up dog? Ik bedoel, ook zonder die beelden is er bewijs dat hij veel harder reed. Ga maar weer lekker aan je wortel knagen, doe je nog wat nuttigs.

Doomsday | 01-08-11 | 14:15

Ik hoop niet dat ze het filmpje in PDF proberen op te slaan...

Parel van het Zuiden | 01-08-11 | 14:15

Bradpiss | 01-08-11 | 14:09

Dan moet doodslag worden bewezen...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 14:14

De bestuurder van de andere BMW is nu ramadan aan het vieren in Marokko neem ik aan. In aansluiting op zijn vakantie aldaar die op 24 juli begon.
Anders was hij op basis van die beelden wel aangehouden, toch?

jehebthetnietvanmij! | 01-08-11 | 14:11

De bestuurder van de andere BMW is nu ramadan aan het vieren in Marokko neem ik aan. In aansluiting op zijn vakantie aldaar die op 24 juli begon.
Anders was hij op basis van die beelden wel aangehouden, toch?

jehebthetnietvanmij! | 01-08-11 | 14:11

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 14:01
Die doodrijdert uit Schiedam (4 mensen dood tijdens kerst) kreeg volgens mij 8 0f 9 jaar...
Deze 2 ongelukken zijn niet helemaal te vergelijken, maar er er is dus wel hoop

Bradpiss | 01-08-11 | 14:09

@Ommezwaai | 01-08-11 | 13:57
Ik huur de kraan wel, regel jij een 3-serie? :D

Haragha | 01-08-11 | 14:08

@ZKH EénOog | 01-08-11 | 13:06
Mag je nog blij zijn dat ze die ene vinger überhaupt gebruiken.

Che_cuevara | 01-08-11 | 14:07

@Surferdude | 01-08-11 | 13:26
Er zijn wel meer verschillen tussen 70 en 170.
70 op een 50 km weg is 20 te hard => forse boete!
170 op een 50 km weg is ruim 3x de max => rijbewijs kwijt + torenhoge boete (eventueel gevangenisstraf/ inbeslagname auto indien recidivist).
Bovendien is het snelheidsVERSCHIL tussen 70 en 170 zo verschrikkelijk groot, dat je in het laatste geval niet kan spreken over aanvaardbaar risico.
Gevangenisstraf (2-3 jaar), levenslange rijontzegging en minstens €50.000 schadevergoeding lijkt mij zeer goed mogelijk.
Voor mij is dit te laag maar voor Nederlandse begrippen het maximaal haalbare.

necrosis | 01-08-11 | 14:07

@kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:53
Volgens meerdere getuigen reed de BMW zo`n 170 waar 50 is toegestaan.
Als je ziet hoe die Honda van achteren in elkaar zit lijkt me dat plausibel.
Ook het feit dat veel erop wijst dat er een straatrace gehouden werd wijst in de richting van veel te hard rijden.
Gezien feit dat hierdoor een dode en zwaargewonde zijn gevallen mag die "advocaat" van mij wel even zijn arrogante rotmuil dichthouden en een beetje respect tonen voor de nabestaanden.
O nee, dit is nederland... we moeten voor de dader respect tonen, sorry.

Slipsnifter | 01-08-11 | 14:05

@Doomsday | 01-08-11 | 13:51
Wordt die staat van het wrak niet in de bewijsvoering betrokken dan? Heeft de OvJ jou dat wijsgemaakt?

18konijn | 01-08-11 | 14:03

vindt verder niemand het vreemd dat de overheid hier in NL kan bepalen dat het publiceren van bepaalde informatie strafbaar is?!?
hebben we hier niet zoiets als vrijheid van informatie?
Voorbeeld: Rodney King in NL (neger die in LA door de politie tot moes is getikt). politie doet een intern onderzoek en verklaart de beelden off-limits voor de media en de hele boel verdwijnt in de doof/vergeet-put.
dat stinkt een beetje naar politiestaat...
daarnaast krijgt de verdediging de beelden toch altijd om zo een verdediging te kunnen maken. (toch?)

two ball cane | 01-08-11 | 14:02

GVD, staan ze bijna dagelijks daar te flitsen, de kanjers.... en dan niet.....

wel/niet | 01-08-11 | 14:02

vip33 | 01-08-11 | 13:55

Dood door schuld kan meen ik tot 4 jaar worden...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 14:01

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:53
Oh, in dat geval.. taseren.

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:59

Joh, een advocaat die liegt ten gunste van zijn client? Het moet niet gekker worden! Tsk tsk

sr69 | 01-08-11 | 13:58

Kijk, al rijdt je een bolide van Duitse of Zweedse degelijkheid, als iemand (naar wordt gezegd) met meer dan 100 km/uur er vol inkleunt, zien ze er ook zo uit.
Bovendien is de Honda ,na de aanrijding van achteren, vol op een boom geklapt.
Dubbele klap, om zo te zeggen.
Geloof dat ik het hier al eens memoreerde, een aanrijding tegen een statisch object met 50 km/uur, staat gelijk aan een vrije val van 10 meter.
Probeer het maar eens, een 3-serie vanaf 10 meter uit een kraan te laten vallen....

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:57

Mooi, maar dan nog, de straf zal zowiezo te laag zijn, een jaartje max?

vip33 | 01-08-11 | 13:55

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:51

Ze gingen daar alleen maar heen om rotzooi te kunnen trappen. Die film interesseert ze geen ene zier, neem dat maar van mij aan!

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:53

@Slipsnifter | 01-08-11 | 13:51
En daar heeft die advocaat gelijk in. Willen we straks de pliesie aan de deur, omdat een Kia Picanto bestuurder (lees: getuige) jou 'asociaal' heeft zien rijden (met 123 km/h inhalen) in de lease-Audi.

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:53

Slipsnifter | 01-08-11 | 13:40

Die heeft daar een hoop pizza's voor moeten rondbrengen...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:52

Het is allemaal die sjuglt van Die Wilders.
Het is fascisme/racisme.

Kamervraag | 01-08-11 | 13:52

Bewijs? Zegt de staat van het wrak niks ofzo?

Doomsday | 01-08-11 | 13:51

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:48
Tja, daar snap ik dan weer niets van.
Wat doen die lieden in een bioscoop?
Draaien ze Arabisch nagesynchroniseerde films of Nederlandse films?
De ondertiteling lezen zal vast een hele toer worden voor deze koeltoerverrijkers.....

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:51

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:49

Die zijn duidelijk tegen een veel te snel vliegend roodborstje gebotst!

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:51

@sufkut | 01-08-11 | 13:43
"bewijs het maar eens!" zegt zijn advocaat

Slipsnifter | 01-08-11 | 13:51

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:45

Precies, en in de bioscoop ben je nu ook al niet meer veilig! Maar het is toch te zot voor woorden dat tijdens de ramadan sommige bioscopen preventief moeten worden gesloten omdat onze koeltoerverrijkers zich weer eens niet kunnen gedragen...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:48

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:44: whehehe +1

sufkut | 01-08-11 | 13:47

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:44
Mwah, wel eens een 3-serie van binnen bekeken?
Dan zit ik toch liever in een moderne Japanner....

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:47

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:40
Kolere!
Maar enfin, deze maand mogen ze overdag niet vreten..
Dus wordt het nu alleen na zonsondergang oppassen geblazen.

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:45

Laatst bijna geschept met mijn fietsje, mag daar 30, denk dat die gek 140 reed of zo. Ook een zwarte BMV trouwens, en iemand met kansen.

Bokito ergo sum | 01-08-11 | 13:44

@sufkut | 01-08-11 | 13:43
Duitse degelijkheid tegen Japans knutselplastic. Dan is stapvoets rijden al funest.

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:44

Van zulke berichten, gieren je onderbuikgevoelens ook met minimaal 170 km/u door het lichaam. Bij mij in ieder geval wel. Ben ik nu strafbaar?

Borrelende Boris | 01-08-11 | 13:44

aan de foto's van wat er van die andere auto over is gebleven kun je toch ook wel zien dat meneer geen 50 of 70 gereden heeft.

sufkut | 01-08-11 | 13:43

Zijn Bubba en zijn vrienden al ingelicht?

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:42

Dit stuk vrete uit schapie-neukland mag gewoon nooit meer autorijden en ik mag hopen dat ze kontje flink geroerd zal worden in lik.
Dat die advocaat er een mooi verhaal van maakt daar is ie voor opgeleid,alleen in sommige zaken kun je als advocaat soms wel wat op de achtergrond blijven uit respect voor de slachtoffers.

Boutelander | 01-08-11 | 13:41

Zo kennen we (de) Nederland(se rechtstaat) weer. In plaats van figuren die dit op hun geweten hebben keihard te straffen opdat ze er iets van leren, gaan we er weer een ellenlang bureaucratisch proces van maken en gaat men deze criminelen tot overmaat van ramp nog een hand boven het hoofd houden. Dit soort opgeschoten figuren met een overschot aan testosteron zouden nooit van hun leven meer een auto mogen aanraken.

Le Roi | 01-08-11 | 13:41

@Heau even | 01-08-11 | 13:39
Prima, maar anno 2011 willen reaguurders dat ook zelf bepalen, als het uberhaubt zo is. Niet verschuilen achter smoesjes, om ondertussen de zoveelste Mohammed zwart te maken (hihi..).

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:41

Te cliche voor woorden, een Mohammed Ben-nogwat in een BMW die zo nodig haantjesgedrag moet vertonen.
Tip voor OM, doe eens checken hoe meneer Ben-nogwat aan de centjes voor die BMW is gekomen?

Graaisnaaiert | 01-08-11 | 13:41

@denoorman | 01-08-11 | 13:38
Van Ernest Louwes?

18konijn | 01-08-11 | 13:41

@eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:32
Dit is nog een wat oudere BMW, zag van de week weer zo`n verrijkertje van een jaar of 19 in een gloednieuwe Mercedes E coupe met alles erop en eraan rondrijden.
Praat je toch wel even over een mille of 80.

Slipsnifter | 01-08-11 | 13:40

Misschien vindt roze koek Kohnstamm het dragen van een hesje ( Als onze Mohammed de racer zijn 40 uur taakstraf gaat uitvoeren) ook wel not done en STRAFBAAR.
Het wachten is dat een familielid van roze koek Kohnstamm wordt platgereden door zo een eikel..
Hup Nederland het gaat 'goed' zo.

Gemeen Mosje | 01-08-11 | 13:40

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:38

Ja, onze multiculturele heilstaat heeft dan ook een fijne 250 miljard EURO (Bron: Elsevier) gekost, maar dan heb je ook niks...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:40

Bewaar de film goed, ze verliezen bij het OM nog weleens wat.

Dhr. Z. Wijn | 01-08-11 | 13:10

nog maar eensch!

Centauri | 01-08-11 | 13:39

@Superior Bastard | 01-08-11 | 13:16
Nee maar deze advocaat gaat wel tot het uiterste.

@necrosis | 01-08-11 | 13:18
Vindt jij 6000 euro veel geld? Dat kost deze BMW gemiddeld namelijk. En als je het bij een auto dealer haalt heb je soms nog de mogelijkheid om het op afbetaling te kopen.
En wat dat stuurslot betreft... er zijn mensen voor wie APK en Olie bijvullen synoniem staat aan grote beurt. Je moet eens weten hoeveel rijdende tijdbommen er op de weg rijden. En zelf APK kan je vrij gemakkelijk afkopen.

Haragha | 01-08-11 | 13:39

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:16
Niet zo moeilijk hoor. Men weet de fps, men weet de afmetingen van de auto's, rikketik op een rekenmachientje en je hebt een behoorlijke schatting van de snelheden van de wagens.

Heau even | 01-08-11 | 13:39

Alles ontkennen, goh waar kennen we dat van..

denoorman | 01-08-11 | 13:38

necrosis | 01-08-11 | 13:28
Bij u en ik(neem even voor het gemak aan hardwerkende belastingslaven)valt wel geld te halen, desnoods met loonbeslag of beslag op andere zaken.
Deze cultuurverrijker heeft geen eurocent te makken(op papier)en dus valt er niets te halen.
Achter de stangen ontvangt meneer een uitkering die ook niet al te hoog is(zal zijn advocaat zeggen)en vervolgens mogen de slachtoffers het lazarus krijgen.

Ommezwaai | 01-08-11 | 13:38

Huh? Vanwaar dit topic? De advocaat gaf de visie van zijn cliënt weer en nou blijkt dat het OM over bewijs beschikt dat die visie ontkracht. Tjonge jonge... Zo gaat het tienduizenden keren per jaar in het Nederlandse rechtssysteem, iedereen doet gewoon zijn werk.

18konijn | 01-08-11 | 13:37

Netjes op de toon gelet en toch zeer effectief! #hollandsezaken ;-)

_ILT_ | 01-08-11 | 13:36

Ze moeten Mo de doodrijder niet al te lang in voorarrest houden, straks moet ie nog een schadevergoeding hebben.

zeg maar jansen | 01-08-11 | 13:36

Herr Knäckebröd | 01-08-11 | 13:33

Niet doen hoor! Hij heeft namelijk ontzettende spijt van zijn daad...
*rollebollend over de vloer kruipt*

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:35

Hopelijk wordt er wel rekening gehouden met de specifieke eisen vwb de Ramadan gedurende de detentie van vriend Mohammed. Je mocht toch niet willen dat zijn religie onder deze rechterlijke dwaling lijdt.

spanarchist | 01-08-11 | 13:34

Laat effies weten waar die Mootje Bing Bami z'n taakstraf moet uitzitten. Ik ken nog een paar mannen uit een klein Brabants dorp die af en toe een bloemenperkje meepakken met hun Manta.

JaapStar | 01-08-11 | 13:34

necrosis | 01-08-11 | 13:28

Maar dan heb je weer de kans dat ze een debiel minderjarig neefje uit de Riff laten overvliegen die met een getrokken pipa voor het huis van het slachtoffer gaat staan zwaaien...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:33

Dat oog om oog, tand om tand beleid in sommige arabische landen heeft best wel wat:
Jij gooit zwavelzuur in iemands ogen? jij ontvangt zwavelzuur in je eigen ogen.
Jij rijdt iemand dood? Jij....

Schaamharing | 01-08-11 | 13:33

Mooi en dan nu helemaal kapotslopen die bwmrijder.
Juridisch halal slachten.
Laat m de rest van zijn leven maar boete voor zijn idiote gedrag, kan niet hard genoeg aangepakt worden.
Levensgevaarlijke totaalmalloot.

Herr Knäckebröd | 01-08-11 | 13:33

Slipsnifter | 01-08-11 | 13:25

Ja, en is er iemand die mij uit kan leggen waar Mo die BWM van betaald had! Met hard werken zeker?
Laat me niet lachen...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:32

necrosis | 01-08-11 | 13:18 | + 2 -
Zo'n bmw is niet zo duur hoor, zijn er al vanaf een paar duizend euro. Dat krijg je wel bij elkaar gewerkt.
Vwb snelheid kan je, volgens mij, hooguit getuigen dat ze 'heel erg hard' reden, 170 km/h schatten gaat nergens over, als zo'n auto met 100 km/h op je af komt is dat ook al idioot hard in je beleving. Desalniettemin mag de dader flink gestraft worden, een beetje te hard rijden mag best van mij maar doe het iig ergens waar het 'kan', iemand doodrijden is zonder meer fout.

R-W | 01-08-11 | 13:31

Korreltje Zout | 01-08-11 | 13:24

Dan ga ik binnenkort stoppen met het uit het raam gooien van 40 procent van mijn loon! Belasting betalen is namelijk ook in strijd met mijn geloof...

eerstneukendanpraten | 01-08-11 | 13:30

@Ja nee, geen mening
U gaat er vanuit dat meneer al eerder voor hetzelfde vergrijp is veroordeeld?

Michael | 01-08-11 | 13:29

"Ad vo Caat" Over. "Caat voor Ad" Over.

Pistenbully | 01-08-11 | 13:29

@Richard1234 | 01-08-11 | 13:18
Er bestaat nog altijd zoiets als een civiele procedure, waarbij de nabestaanden van de dode en zwaargewonde eisen op tafel kunnen leggen wegens derving van inkomsten.
Als blijkt dat de zwaargewonde een bloeiende carrière in het vooruitzicht had en de rest van zijn leven moet rondkomen van WAO in een rolstoel, kun je financiële eisen stellen.
Ook kan je denken aan eventuele aanpassingen van de woning.
Dit is meer de Amerikaanse methode maar ik weet dat de bedragen tot in de tonnen kunnen lopen.

necrosis | 01-08-11 | 13:28

Toch moet het geen pretje zijn, 120 uur schoffelen in zo'n uiterst stigmatiserend hesje...

Ja nee, geen mening | 01-08-11 | 13:26

70 of 170, dat is maar één 1 verschil.

Surferdude | 01-08-11 | 13:26

Als er een cultuurverrijker valt vrij te pleiten is alles geoorloofd in dit dhimmielandje.

Slipsnifter | 01-08-11 | 13:25

Als er beeld is (hopelijk van de laatste meters) is het niet moeilijk om de snelheid uit te rekenen.
Gewoon de zaak afwachten, deze lui roeptoeteren veel lucht vooraf en wijzigen hun verhaal ook voortdurend, schijnt bij het spelletje te horen.

enra | 01-08-11 | 13:24

Deze advocaat kan veel betere smoezen verzinnen:
"Mijn client weigert om nederlandse verkeersborden te lezen want deze zijn strijdig met zijn geloof."
"Mijn client was op weg naar de moskee, dus zijn vermeende harde rijden is vrijheid van Godsdienst."
"Mijn client wordt zijn hele leven al gediscrimineerd, dus dan krijg je dit."
"This is Chewbacca. Chewbacca is a Wookiee from the planet Kashyyyk. But Chewbacca lives on the planet Endor. Now think about it; that does not make sense!"
www.youtube.com/watch?v=6Xywqv1cDH8

Korreltje Zout | 01-08-11 | 13:24

"Wie officieel in beslag genomen opnames publiceert is strafbaar in ons land" is natuurlijk een zwaktebod.
Waarschijnlijk tonen de beelden dat:
Mohammed iets te hard reed (3 km/h verdient volgens velen al de doodstraf) en tegen een paar kunstgekkies opknalt, die drukker in de weer met hun joints waren dan met het onder controle houden van hun gepimpte Honda.

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:21

@Richard1234 | 01-08-11 | 13:18
Definitie?

rara | 01-08-11 | 13:20

ontkende die advoorkaat aanvankelijk ook niet dat er uberhaupt een tweede auto bij betrokken was?

shorty99 | 01-08-11 | 13:19

... al eerder dit jaar over de kop geslagen wegens een geblokkeerd stuur?
Paar vragen: volgens mij blokkeert een stuur pas wanneer je de sleutel uit het contact haalt (zg stuurslot), een andere reden kan ik niet verzinnen.
Tijdens het over de kop slaan is je auto vrijwel altijd total-loss, hij heeft dus geld genoeg om een BMW te kopen.
Kan deze jongeman verklaren hoe hij aan dat geld komt?
Of ben ik nu weer aan het 'zondebokken'.....

necrosis | 01-08-11 | 13:18

Advocaten zijn per defenentie beroepsleugenaars. Daar is deze weer een fraai voorbeeldje van.

Goed dat de beelden er zijn en voor zich spreken. Dan is het voor de rechter weer een stukje makkelijk om een gepaste straf te geven. Die hopelijk wat meer dan 40 uurtjes schoffelen... maar dat zal wel weer niet.

Richard1234 | 01-08-11 | 13:18

Zozo, Brusselmans kan op basis van een paar camerabeelden de snelheid van een auto bepalen.
*zich meer en meer in het standpunt van het CBP kan vinden*

kapotte_stofzuiger | 01-08-11 | 13:16

Haragha | 01-08-11 | 13:14
Ik vind dat ook raar. Of moeten we bij iedere rechtzaak er maar bij voorbaat van uitgaan dat iemand schuldig is en een volkstribunaal oprichten.

Superior Bastard | 01-08-11 | 13:16

Eén dode en één zwaar gewonde maar Mohammed komt er zeker in Utrecht met een zeer lichte straf vanaf. De Nederlandse advocatuur wil hem graag pro deo verdedigen en de faalhaas van een Utrechtse burgemeester heeft de beelden al in beslag laten nemen kennelijk om die voorgoed te laten verdwijnen.
Ik denk of vrijspraak (slechte jeugd gehad) of niet meer dan een weekje schoffelen. Om hem en z'n familie niet verder te discrimineren hoeft hij niet in een geel hesje op te treden.
Bah wat een land.

knight03 | 01-08-11 | 13:16

Zelfs zonder beeldmateriaal zou een en ander duidelijk moeten worden middels het sporenonderzoek, of kunnen ze dat tegenwoordig óók al niet meer?

Jackanders | 01-08-11 | 13:15

Die advocaat is wel een druk baasje. Won hij dit jaar ook niet een etappe in de tour?

Superior Bastard | 01-08-11 | 13:15

Als ik Google (Straf+Doodrijden) moet geloven, dan kan dat klootzakje niet meer krijgen dan werkstraf en voorwaardelijk.
En dan vinden advocaten het raar dat ze door mensen aan de onderkant van de voedselketen worden geplaatst.

Haragha | 01-08-11 | 13:14

Nikki Lauda stond tenminste nog in de fik na zijn race werk. Helaas deze twee sneukneuzen niet.

Phil Mycavity | 01-08-11 | 13:14

Mocht het waar zijn dat zij zo hard hebben gereden dan dienen zij 120 uur taakstraf te krijgen voor het ongeval en 20 jaar cel voor het liegen!

Mokum Kosher | 01-08-11 | 13:14

Ik hoop dat die advocaat ook de bak indraait voor het bewust liegen en verdoezelen van feiten. Gluiperig mannetje, die mijns inziens iets te vaak in Het College te vinden is in Utrecht (kroeg in de binnenstad van Utrecht, www.cafehetcollege.nl/). Een advocaat die meermaals stomdronken naar huis slentert moet uit zijn ambt worden gezet door De Orde. Schande!

Bergamo | 01-08-11 | 13:13

maybe i'm a leo but i aint a lion (deep p)

hetluis | 01-08-11 | 13:12

En dan krijgen we over een week weer te horen dat het bestandje ''kwijt'' is. Dit ken ik ergens van..

Mea Culpa Gump | 01-08-11 | 13:10

-weggejorist-

Dhr. Z. Wijn | 01-08-11 | 13:10

Bewaar de film goed, ze verliezen bij het OM nog weleens wat.

Dhr. Z. Wijn | 01-08-11 | 13:10

Tja is zijn werk nu eenmaal. Hoop dat de rechter niet al te links reageert omdat de verdachte kansen heeft

Bokito ergo sum | 01-08-11 | 13:10

Nu wil ik dat filmpje zien ook!

Mea Culpa Gump | 01-08-11 | 13:09

Wie véél te hard rijdt , een ongeluk met een dode + zwaargewonde veroorzaakt en ook nog eens keihard liegt , is volgens mij ook strafbaar!

necrosis | 01-08-11 | 13:08

Mooi, kan de Nederlandse staat ook meteen stappen ondernemen tegen de leugens van de betreffende advocaat?

anaconda75 | 01-08-11 | 13:07

-weggejorist-

oeverloos gezwam | 01-08-11 | 13:07

Nu maar hopen dat ze geen pdf maken van die footage.

Korreltje Zout | 01-08-11 | 13:07

Die advocaat doet gewoon zijn werk... Het zijn de rechters en de wet, die het trollen mogelijk maken.
 
In dit soort zaken zeker zeer ongewenst en ik hoop dan ook, dat die gasten de maximale straf zullen krijgen.

saintinel | 01-08-11 | 13:07

Maar is die brief met het gegeven dat het een officieel in beslaggenomen fimpje betreft wel verstuurd via aangestekende post?

Tommygunner | 01-08-11 | 13:06

Mooi. Laten we hopen dat het OM, rechter en advocaat hun werk doen en dat er een gevangenisstraf wegens doodslag volgt.

Superior Bastard | 01-08-11 | 13:06

Nou al? Is daar een week voor nodig? Waren ze al die tijd bezig het proces verbaal op te tikken met 1 (één) vinger?

ZKH EénOog | 01-08-11 | 13:06

Dat wordt weer een taakstrafje + voorwaardelijke boete van 50 euro. En dan mogen we nog blij zijn dat de dadert bekend is. Dit is land is volledig de weg kwijt.

Korreltje Zout | 01-08-11 | 13:05

Dreigementen van iedereen over de footage.... moet dus erg belangrijk zijn. Ik hoop dat dat bedrijf een kopietje heeft gemaakt. Er wil namelijk wel eens wat kwijtraken...

sapjes | 01-08-11 | 13:05

Nice!

Juustem | 01-08-11 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken