Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Veenendaal: verboden te kidnappen op zondag

amenalert.jpg Mooi klassiek stukje christenpolitiek weer in Veenendaal (u weet wel: Veenendaal, Veenendaal, Veenendaal, Veenendaal). De mannenbroeders der SGP en overig pepermuntsabbelend ChristenUnie-pluchekleefsel hebben met één goddelijke stem in meerderheid verboden op zondag te Amber Alerten. Dat geeft namelijk alleen maar overlast op de Dag des Heeren, zo'n reclamebord met daarop de beeltenis van een verdwenen kind. Dat uw kind op zaterdag wordt ontvoerd wil toch niet zeggen dat dan dus maar de Dag des Heeren mag worden ontheiligd? Dat kind is op maandag ook heus nog wel weg. Kan best een dagje wachten. Bovendien mensen, zou het niet van een stukje respect getuigen als kinderlokkers, kidnappers en ander kinderconsumerend crimineel gespuis gewoon een stukje rekening hield met de geloofsopvattingen van de meerderheid in deze prachtige soort van Veluwsche gemeente. Daarom zeggen wij: kind ontvoerd? Vloek niet! Want telkens als er een vloek valt verdwijnt er een kind. Ook in Veenendaal. Juist in Veenendaal. Nou, we sms'en wel weer als er een Veenendaals kindje drijvend in een of andere vijver of gemarteld in een kelder wordt teruggevonden omdat het op zondag verdween en toen gered had kunnen worden maar dat dus niet mocht van de Heere. Zo rolt de Heere. Zeker in Veenendaal.

Reaguursels

Inloggen

Hmmm, het echte verhaal is anders. De gemeente wil niet dat reclamezuilen op zondag allerlei lichtvervuiling doen. Het heeft niets met Amber Alert te maken (behalve dan dat die ook niet op de reclamezuilen kan op zondag dan... maar dat is toch al niet zo want de zuilen moeten nog gebouwd worden).
-1 voor alle mensen inclusief mezelf voor het niet checken van het werkelijke verhaal. Lutsers dat we zijn.

Tisnietanders | 01-07-11 | 11:54

jeetje zeg wat ben ik ongelooflijk blij daar weg te zijn.
Echt ik ben zo in ieder geval steeds meer een goed atheist.
Maar mischien is het wel in eigen belang dat er geen amber alert uit mag gaan.
Per slot van rekening gaan in die goed gelovige gemeenschap heel wat kinderen op aan misbruik.
Op zondag kan de pedo dominee en al de mede belanghebbende gelovige heerlijk een hele dag misbruik maken van deze kinderen.
En ze dan maandag ochtend in de vijver dumpen verminkt en verkracht~!
Geen haan die er die zondag naar kraait toch?

bulldog1972 | 01-07-11 | 10:33

Geloof maakt kapot........ zo ook hier weer! Stelletje mongolen zijn het!

FlyBoy | 01-07-11 | 08:34

Als ik die links bovenaan bekijk dan ga ik het liefst nu rambo style naar veenendaal om die gastjes af te knallen.

spaarvarken | 30-06-11 | 23:09

Hallooooo, even het perspectief erbij! Het gaat om reclamezuilen, niet om het Amber Alert! Dat Amber Alert berichten eventueel op die reclamezuilen zouden mogen worden gezet is niet de vraag... De kans dat op zondag een Amber Alert nodig zou zijn is kleiner dan dat het op elke andere dag van de week zou kunnen gebeuren. Kleingeestig volk hier hoor...

machinist_spoorloos | 30-06-11 | 22:07

Normaal gesproken ben ik trots op mijn durrep, maar dit slaat werkelijk alles... Weer een dieptepunt

Pascalio | 30-06-11 | 21:59

-weggejorist-

Drs. V. | 30-06-11 | 21:50

De grootste kinderneukers wonen in Christen gemeentes...
da wizard | 30-06-11 | 17:32 | + 1 -

Jij weet niet wat je zegt, hoop ik...

machinist_spoorloos | 30-06-11 | 21:44

De Heere is belangrijker dan z'n verdwenen kudtkind. Dus.

deropofderonder | 30-06-11 | 21:12

btw kunnen we de biblebelt niet verkopen aan griekenland ofzo
novocaine | 30-06-11 | 17:20

Die gasten hebben wèl arbeidsethos, dus helemaal niet zo'n gek idee.

You-On-A-Gin | 30-06-11 | 20:32

@IWAB
Dat is het zorgwekkende. Christenen van de gestampte pot zijn vaak redelijk intelligent. Wat bezielt ze dan, hè, om onvoorwaardelijk in Sprookjes Voor De Monotheïstenaanbidder te geloven? Het rare is dat ze Tolkien, Erich von Daniker, Ron Hubbard en Siegel-Shuster afdoen als fantasten. Terwijl hun ideologieën net zo ijzersterk onderbouwd zijn als die van de Bijbel.

Vanbleautenbil | 30-06-11 | 20:19

Gelukkig wordt het gros van de reaguurders hier niet gehinderd door enige kennis van zaken. Dom volk!

IWAB | 30-06-11 | 18:22

De grootste kinderneukers wonen in Christen gemeentes...

da wizard | 30-06-11 | 17:32

nieuwjaarsdag is ook op een zondag

let op eind vanhet jaar vuurwerkverbod in de biblebelt ivm zondagrust

ik voorspel het nu alvast

btw kunnen we de biblebelt niet verkopen aan griekenland ofzo

novocaine | 30-06-11 | 17:20

Religie is een misdaad tegen de mensheid. Het indoctrineren van kinderen, door ouders, kerk, moskee, synagoge, scholen etc. dient vermeden, nee verboden te worden. Het levert blijvend hersenletsel op en beperkt later de kansen op de arbeidsmarkt.

prikkebeenK | 30-06-11 | 16:57

En nu maar hopen dat één van die bijbelbashers - of nog beter : meerderen - hun kind kwijt raken op een zondag.

JohnDee | 30-06-11 | 16:54

@ vagehond | 30-06-11 | 14:30:
Onzin! Amber Alerts worden net zo goed levensgroot op borden langs wegen en op drukke plaatsen getoond! Zo staan die borden langs snelwegen, bij fastfood toko's en meubelboulevards!

Stokpaard | 30-06-11 | 16:47

Pleur die verdwenen blagen dan ook op een Campina melkpak! De eeuwige gristenhonden in deze gemeente blijven altijd jammeren.

badedas | 30-06-11 | 16:38

Jeetje.. Dit is toch niet normaal mensen.. Ik zeg muur om veenendaal en laat ze het daar met lekker met zich zelf uitzoeken..

spekjee | 30-06-11 | 16:23

logisch gezien moet je god natuurlijk niet gaan lastigvallen met allerlei verzoekjes op zijn rustdag.

9-buts | 30-06-11 | 16:16

Nee, nee, nee. Dit kan niet waar zijn. Dit is zo ziek. Religie, kotsmisselijk word je ervan

ChopKid | 30-06-11 | 15:50

Niemand komt aan Veenendaal!!

vh_koenanie | 30-06-11 | 15:49

Ongelofelijk. Het gaat ook rechtstreeks tegen het christelijk geloof in. Noodgevallen mag je altijd op reageren op zondag. Sterker nog, zelfs al zou het geen noodgeval zijn maar je kunt helpen, dan mag dat ook gewoon, aldus Jezus. En logisch ook. Dit soort geloofsverdraaierij is belachelijk.

Tisnietanders | 30-06-11 | 15:42

Veenendaal is hard op weg om ervaringsdeskundige in het Darwinisme te worden zo :)

prins_heerlijk | 30-06-11 | 15:17

Regio Veenendaal de plek in Nederland waar kerken nog steeds gebouwd worden.
Veenendaal is sowieso een gekke stad het stikt er de Finnen maar ook van de Gristenen. 'T is verdomme net het beloofde land anno 2011.

Henk003 | 30-06-11 | 15:13

Wat-een-mongolen. Kan er geen goed uitgedachte reactie op plaatsen

Echt He! | 30-06-11 | 15:10

Die bijbelkennis van de mannenbroeders is ook niet meer wat het geweest is:
Lucas 14:5

Wilhelm Tell | 30-06-11 | 15:00

-weggejorist-

towildbornbe | 30-06-11 | 14:47

Ironisch Naakthuisje | 30-06-11 | 14:27
Waarom alleen ouderen? Heb je weleens een EO jongerendag gezien? Of zijn die ook allemaal ouder dan jij? Dan rap terug aan je huiswerk zou ik zeggen.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:43

@Ironisch Naakthuisje | 30-06-11 | 14:27
Moedig.

rara | 30-06-11 | 14:41

Ben benieuwd hoelang deze partijen nog de politieke agenda in Veenendaal bepalen. Veenendaal groeit hard en krijgt steeds meer andersdenkende (ongelovige) inwoners die uit de "Koran Belt" (ook wel genoemd Randstad) wegvluchten. Helaas komen ze dan wel in conflict met de oorspronkelijke bewoners van de "Bible Belt". Maar dat schijnt te horen bij een multiculturele samenleving.

BlueTec | 30-06-11 | 14:36

Het gaat niet om het verbieden van Amber Alerts, maar het afsluiten van reclamedisplays op zondag.
Ja, Amber Alert kan op deze displays worden weergegeven.
Nee, dit betekent niet dat Amber Alerts op zondag niet mogelijk zijn.
Amber Alerts worden namelijk vooral via mobiele telefoons, social media, lokale tv en radio en websites verspreid.
Maar goed, er kan weer een minderheid worden gebasht he?

vagehond | 30-06-11 | 14:30

Als je een lastig wijf hebt, is het wel een lekker geloofje hoor: "Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans. Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man."

McSnor | 30-06-11 | 14:30

Ik weet wel een oplossing: gewoon wel een amber alert versturen! Dacht je nou echt dat je dan op het matje wordt geroepen? Staat het in de wet dat dat niet mag?

God Zelf | 30-06-11 | 14:30

Kijk, en hierom zou religie binnen politiek verboden moeten worden..

DjVitruvian | 30-06-11 | 14:29

-weggejorist-

towildbornbe | 30-06-11 | 14:29

towildbornbe | 30-06-11 | 14:23
Nou, op bidden na, doe ik dus de hele dag geen kudt. En iedereen vindt dat ik in een paradijs leef. Je zou eens naar 0033 moeten komen.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:28

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:27

Gekkie!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:28

Ik spuug op ouderen die in sprookjesboeken geloven.

Ironisch Naakthuisje | 30-06-11 | 14:27

Manu_el | 30-06-11 | 14:23

Jezus, wat een hoop bijbels! Hebben ze ook een poster hiervan in A1 formaat? Zou mooi hangen op de deur van de eerste de beste moskee. Toch?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:27

Manu_el | 30-06-11 | 14:23
Ik vind die relishop aan de prijzige kant. Ik heb mijn Bijbel van de Jehova's.Voor niks. Ze waren al lang blij dat ik de deur eens niet dicht sloeg. Overigens doe ik graag met ze discussieren en sla ze altijd met hun eigen bijbelteksten om de oren.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:27

Ik zie dit als een aanmoediging om juist personen te ontvoeren in dit gristentuig gehucht. Je hebt nu altijd een dag voorsprong namelijk op de hermandad!

Terpetijnzeikert | 30-06-11 | 14:26

Als ik zo nadenk dan hangt er überhaupt maar 1 electronisch reclamebord in V'daalt, in WC de Corridor.
En daar komt op zondag sowieso geen hond. Dus daar zondags een Amber Alert op laten zien is redelijk nutteloos...

Capy | 30-06-11 | 14:25

-weggejorist-

towildbornbe | 30-06-11 | 14:23

Reliegekkies. You love em or you hate em. Maar het blijven idioten. Moet meneer pastoor rust hebben op zondag om zijn onzedige dingetjes te doen?

Hölzenbein | 30-06-11 | 14:22

keikoud | 30-06-11 | 14:21
Dat zal ook echt wel gebeuren

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:22

Veenendaal... Ik zou mijn hond er nog niet op straat willen laten dekken. Alhoewel, op zondag...

McSnor | 30-06-11 | 14:22

Heb ff het berichtje gelezen, het gaat om een electronisch reclamebord wat ze niet aan willen hebben op zondag, beetje raar maar wel begrijpelijk vanuit hun standpunt. Nu wordt dit bord ook gebruikt voor het amber alert. Kan het dan niet gewoon op z'n Nederlandsch opgelost worden: op zondag reclame bord uit, komt er een amber alert, bord aan en amber alert erop. Klaar! ...prutsers...

keikoud | 30-06-11 | 14:21

Is Veenendaal niet gewoon de Utrechtse Heuvelrug, of is die al eerder opgehouden?

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:21

-weggejorist-

towildbornbe | 30-06-11 | 14:20

Veenendaal is Utrecht, de Veluwe is wel dichtbij.

geje2 | 30-06-11 | 14:20

towildbornbe | 30-06-11 | 14:17
Jij wilt nu al het paradijs op aarde? Wij wachten al eeuwen op de verlosser, dus schuif maar aan achter in de rij.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:19

20 jaar terug hadden ze wel een gezellige heroïne daar, beetje provinciaals.

Ratzing. | 30-06-11 | 14:19

-weggejorist-

towildbornbe | 30-06-11 | 14:17

Dit is verzonnen door mensen, niet door God. Jezus genas ook mensen op de sabbat. Mensen zijn de weg compleet kwijt hier in dit land....

Potjesnot | 30-06-11 | 14:17

@neuk
Dat weet je nooit. Maar de ruiten zijn hier nog heel.

McSnor | 30-06-11 | 14:17

weet dat dit niet mag maaaaaaaaar

Heeft een van die mafketels zelf kinderen? Mag de brandweer wel gebeld worden op Zondag? Ook niet als de kerk afbrandt?

grrrrrrrr

poli | 30-06-11 | 14:17

Stop je leuter in een kleuter preekt de pastoor

Executiepeleton | 30-06-11 | 14:16

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:13
Maar wel waar.

Che_cuevara | 30-06-11 | 14:16

"Juni bovengemiddeld warm en nat" kopt pownews. Laat nou de Gravin ook Juni heten. Ik werd even op het verkeerde been gezet.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:16

@An die ARBEIT | 30-06-11 | 14:11
Als de internationale politiek lef heeft en door durft te pakken dan kunnen er flink wat betrokkenen opgepakt worden. Maar dat zal wel niet...

rara | 30-06-11 | 14:16

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:11
Gelukkig niet.
Anders had ik hier een negerin zitten.

Che_cuevara | 30-06-11 | 14:16

McSnor | 30-06-11 | 14:14

Maar er net niet over toch?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:15

rara | 30-06-11 | 14:12

Ja, een ook Pools, allemaal!!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:14

Veenendaal ligt niet op de Veluwe Bertje...., Ga je sgoolgeltd terug halen.

Voor de rest kun je er prima wonen..... in het buitengebied that is...

woefdrammer | 30-06-11 | 14:14

Sorry neuk.

McSnor | 30-06-11 | 14:14

Oh ik heb zo'n zin om een keer een weekend ouderwets te gaan keten in een gereformeerd dorp.

Suggesties, waar moet ik heen gaan?

irriducibili79 | 30-06-11 | 14:14

McSnor | 30-06-11 | 14:10

Die was op het randje hoor!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:13

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:08
Polen zijn blanken, allemaal?

rara | 30-06-11 | 14:12

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:10
Natuurlijk snap ik hier alles, alhoewel ik ook wel eens zou willen roepen dat reaguurders mongeaulen zijn. Allemaal.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:12

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:10

Behalve die met rood haar dan...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:11

@rara | 30-06-11 | 14:00
Het is bewust wat provocerend en rammelend geschreven die laatste alinea ;) Moet uitnodigen tot discussie.

Natuurlijk kan je de individuele gelovigen niet verantwoordelijk houden voor de misdaden die hun kerken en mede-gelovigen begaan.

Om een voorbeeld te stellen en bijvoorbeeld de paus en enkele andere hoge geestelijken terecht te stellen lijkt me echter wel denkbaar. Niet haalbaar, maar een leuk idee none the less. Zij houden immers de instituten bewust in stand, daarmee hun smerige praktijken.

An die ARBEIT | 30-06-11 | 14:11

En alle Marokkaanse misdadigers zijn Marokkanen. Allemaal!

McSnor | 30-06-11 | 14:10

Dan hebben de Christenbroeders de hele zondag om los te gaan op die kleuter

gesubsidieerd_vet | 30-06-11 | 14:10

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:04

Maar je snapt de achterliggende gedachte vast wel...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:10

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:04
Klopt helemaal.

rara | 30-06-11 | 14:10

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:08
Het is weer zomer dus zeg ik "alle blanke nederlanders willen negers zijn" Allemaal.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:10

Wat zong Joop Visser ook al weer over Veenendaal?

O ja:

t Blijst van allemaal
Word ik van Veen-, van Veenendaal
't Blijst van allemaal
Word ik van Veenendaal

Dat ik 'r niet vandaan kom
En dat ik 'r geen mensen ken
En dat ik 'r nooit naartoe zal gaan
Omdat ik niet belazerd ben

Dat ze d'r mogen sterven
Van verveling en chagrijn
En dat ze d'r mogen leven
Zolang ik d'r maar niet bij hoef te zijn

applaus voor de paus | 30-06-11 | 14:09

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:06

Daarom zeg ik ook: alle zwarte mensen in Nederland zijn niet blank. Allemaal!!!
*geen ruzie met het MDI wil*

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:08

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 14:04
Je doet je nick niet echt eer aan vind ik :-)

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:08

En dat mentaal gehandicapte volk wordt ook nog eens extra beschermd door wetgeving. Denk daar eens rustig over na. Je besmet anderen opzettelijk met jouw ziekte en de wetgever beloont je met meer rechten.

Achterlijk. Geen ander woord voor.

Parsons | 30-06-11 | 14:07

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:01 | + 0 -
Gaan de gordijnen van etalages op zondag ook dicht?

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 14:07

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 14:04

Die met die slips van Sloggie of zeau vast wel!!!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:07

rara | 30-06-11 | 14:00
Dat doen we toch al altijd hier op GS? Daarom zijn we zo populair bij het MDI

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:06

De vrijheid van godsdienst wordt bij deze gruwelijk misbruikt! Maar ja, misbruik en geloof hangen zo'n beetje samen onderhand.

KeurMeester | 30-06-11 | 14:04

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:01 | + 0 -
Goed, laten we het dan even hebben over het afsluiten van reclameborden op zondag.
Worden reclameposters op die dag ook afgedekt?

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 14:04

rara | 30-06-11 | 13:55

Zijn die papyrusrollen niet vanuit het Hebreews naar het Grieks en daarna in het Latijn en toen pas in het
Nederlandsch vertaald... Kan wel eens het één en ander
zijn misgegaan met de vertaling!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:04

Mooie plek om een begrafenisstoet te middelvingeren.

Ratzing. | 30-06-11 | 14:04

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:00
Vrees heeft nog nooit geleid tot wijsheid in beslissingen. Vrees is een emotie die je doet besluiten om te vechten of te vluchten. En vlucht maar eens voor de Heere. Godsonmogelijk (vandaar de uitdrukking natuurlijk)

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:04

@ Inferi0r,

Vrouwen mogen wel stemmen vd SGP maar geen lid worden. En dat stemmen doen ze hoor die zwartekousen vrouwkes.

Maar eerlijk is eerlijk vergo's waren wat mij aangaat niet de reden om Veenendaal te verlaten. Dat was meer om onze finse medelanders. Grefo's heb je alleen op de dag des Heere last van, zij vinden dat de openbare weg hun stoep is als ze teruglopen van de kerk naar huis. Kun je trouwens oplossen door snoeiharde muzak op te zetten, gaan de koppies omlaag en de beentjes wat sneller.

Capy | 30-06-11 | 14:02

@eerstneuken
Haha. Zoveel onzin in 9 woorden. Knap!

McSnor | 30-06-11 | 14:02

@McSnor | 30-06-11 | 14:00
God zal 'm straffen.

rara | 30-06-11 | 14:02

Godsdienstzwakzinnigen (= garbage in is garbage out) zijn sektarische egoïsten. Niets vragen, gewoon doen! Ze worden getolereerd zolang ze binnen hun reservaat blijven… otherwise aim to hit!

PIS-Alchimis | 30-06-11 | 14:02

Conan de Rabarber | 30-06-11 | 13:58

Feit is dat peoproerders in de hersenen een afwijking aan één of andere kwab hebben. Zou me niets verbazen als dat met gelovigen ook zo was. Want waar zouden ze anders de godgansche dag zo van moeten glimlachen...?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:01

OT: wordt er 's een rechter veroordeeld, is het gvd net de foute/goede...

hetluis | 30-06-11 | 14:01

"De gemeenteraad van Veenendaal wil niet dat reclamedisplays in de gemeente op zondag in gebruik zijn. Daardoor worden eventuele Ambert Alerts op die dag ook niet getoond".
Zo wordt het nieuws gebracht. Denk dat die relifundi's gewoon niet verder hebben nagedacht en dat ze in de volgende gemeenteraad besluiten om voor AA een uitzondering te maken. Zo rolt Veenendaal dan ook wel weer.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 14:01

@An die ARBEIT | 30-06-11 | 13:51
Laten we jouw voorstel eens uitwerken. Er zijn christelijke mensen die misdaden plegen. Omdat dit blijft terugkeren is dit dus blijkbaar een onderdeel van hun cultuur, en kunnen wij iedere christen aanspreken op de misdrijven van sommige christenen.

Vervang nu het woord "christelijke mensen' of 'christen' door 'Joods', 'Amsterdams', of 'Islamitisch', als je wilt.

rara | 30-06-11 | 14:00

Inferi0r | 30-06-11 | 13:41

De vreze des Heeren is het beginsel der wijsheid. Toch?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 14:00

Er zit hier ergens een christenhond overal te minkudoen...

McSnor | 30-06-11 | 14:00

Een jaarlijkse MRI hersenscan voor religieuzen zou verplicht moeten worden.

Conan de Rabarber | 30-06-11 | 13:58

Inferi0r | 30-06-11 | 13:56
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik zal een bevriend raadslid daar even over paaien.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:57

@inferieur
Is dat dat ding van die hooghmogende heeren?

McSnor | 30-06-11 | 13:57

Wat een tering dorp gewoon twee F16 laten uitleven op alle christentokkies die daar op zondagmorgen in de kerk zitten te bidden, hoe ze maandag weer iemand kunnen oplichten ................

hendrik4948 | 30-06-11 | 13:57

rara | 30-06-11 | 13:55
Willibrordvertaling zoals van Willibrord Frequin?

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:56

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:52
Ik gebruik den eersten Statenvertaling uit de 17e eeuw. Al dat nieuwe vertaalde vergemakkelijkte moois heb ik niet nodig.

Het feit dat de CDA+CU+SGP maar 16 van de 33 zetels in Veenendaal bezitten onderschrijft mijn hypothese van 13:51 trouwens. Zal me niet verbazen als het woord Amber Alert niet genoemd is in de politieke discussie.

Inferi0r | 30-06-11 | 13:56

@Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:52
Jij hebt waarschijnlijk een Staten- of Willibrordvertaling, terwijl Inferi0r een mdernere NBG-vertaling heeft. Vermoed ik.

rara | 30-06-11 | 13:55

@Che_cuevara | 30-06-11 | 13:23 "Je moet toch wel echt van de pot gerukt zijn en compleet debiel om dit te verzinnen."

Alle relie's zijn precies zoals jij het schrijft. Voortaan is het ziekenhuis ook onbeschikbaar zondags voor dit soort figuren. Dood aan alle relie's die hier achter staan.

prikkebeenK | 30-06-11 | 13:55

Die vuile domme christenhonden ook. Allah Akbar!

McSnor | 30-06-11 | 13:55

Dit is toch wel weer een goed voorbeeld waarom men van Nederlang een religie-vrij land moet maken. Er is nog geen een religie geweest die meer goed heeft gedaan dan schade berokkend. Dat is gewoon een feit, dus aan alle gelovige ROT OP!!!!!!

Dragonman | 30-06-11 | 13:54

@Willem4246 | 30-06-11 | 13:44
He, dat heet nuanceren en dat mag niet op Geenstijl!

niet voor de hond | 30-06-11 | 13:54

Kindje verkracht en gewurgd? Het was de Wil des Heeres en voor diens ondoorgrondelijke gedrag drukken ware gristenen dagelijks dankbaarheid uit in ochtend middag en avondgebed. Dus ik begrijp niet waarom ze dan tijdens de begrafenis gaan staan huilen. Je kunt toch alleen maar vol vreugde en blijdschap zijn bij de wetenschap dat de kleine nu bij Jezus op schoot zit? En daar loopt het geen enkel gevaar, de zoon van God werd onbevlekt verwekt en dus zonder pik & ballen geboren.

Vanbleautenbil | 30-06-11 | 13:52

Inferi0r | 30-06-11 | 13:41
Wel goed citeren natuurlijk. Welke versie van den Bijbel heb jij in je bezit?

Marcus 3:4
En Hij zeide tot hen : Is het geoorloofd op sabbatdagen goed te doen, of kwaad te doen, een mens te behouden, of te doden? Een waarschuwing doen uitgaan aan de medemens middels den amberen ramshoorn? En zij zwegen stil.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:52

Ik geloof dat het amber alert het werk van God is.
(Het kan best zijn dat het door notoire atheisten is bedacht maar dat is omdat common sense hun heeft laten doen, wat de schriftgeleerden uit Veenendaal eo hebben nagelaten.)

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 13:52

@rara | 30-06-11 | 13:50
Tsja, Godwinwoensdag is alweer voorbij hè...

Time flies when you're stuck in the interweb.

An die ARBEIT | 30-06-11 | 13:51

Verder is er nog een journalistiek medium die meld wat de zwarte kousen mannenbroeders ter plaatse dan wel niet gezegd hebben over die AA. Want het sterke vermoeden komt in mij op dat er een journalist pas achteraf na het verbieden van de reclame borden erachter kwam dat de AA ook op die borden vertoond werd. Zou niet heel onwaarschijnlijk zijn als je beseft dat een middel grote plaats zo'n ding nog amper 1x per jaar nodig heeft en dat die borden mogelijk nog nooit zijn ingezet voor de AA.

Het mag dan wel een onderbuik topic zijn, maar een aantal reaguurders laat zich gezien hun plempsel wel heel eenzijdig beïnvloeden door een topic als dit. Publiek met een Televaag abonnement waarschijnlijk.

Inferi0r | 30-06-11 | 13:51

@drentie | 30-06-11 | 13:48
Da's een rare hashtag...

An die ARBEIT | 30-06-11 | 13:51

@An die ARBEIT | 30-06-11 | 13:46
Guilt by association is al erg lang bekend. Ik zal de Godwin vermijden...

rara | 30-06-11 | 13:50

@c.onjo | 30-06-11 | 13:34
Jezus heeft ooit gezegd, "laat de kinderen tot mij komen"

En dat hebben ze nu iets te letterlijk genomen.

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:49

Even een databaseje aanmaken van de personen die dit voorstel hebben gesteund.

Als zij op zondag de brandweer of een ambulance nodig hebben dan is het voor hen ook niet mogelijk.

U heeft een hartinfarct ... het spijt me zeer maar het is zondag ... belt u morgen even terug?

James Lastig | 30-06-11 | 13:49

Helemaal met Veenendaal eens.
De daders van incest zitten dan toch in de kerk en dan is er geen amber-alert nodig.
(@#$% modus uit)

drentie | 30-06-11 | 13:48

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:43
Toch word het tijd dat u eens een zo'n preek beluisterd na een verkiezing. Wat meer algemene kennis op dit gebied zou u geen verkeerd doen. U vergeet onder andere namelijk de vrouwen die niet sowieso niet stemmen, de mannen die de SGP te licht vinden, de stemmers die liever links (CU) stemmen, dat er diverse kerken zijn... ach het was vast om een punt te maken, maar over het algemeen wordt de politieke voorkeur zover ik weet niet van de preekstoel gedonderd.

Inferi0r | 30-06-11 | 13:47

@c.onjo | 30-06-11 | 13:34
Ja, nee, nou doe je lastig. Nou moet ik gaan denken als een refo.

Even denken... De Duivel. Die zit achter al het kwaad, dus ook achter het kindermisbruik. Maar dat past dan wel weer in Gods plan. Alles past in Gods plan. Amen.

/Refo-modus OFF

rara | 30-06-11 | 13:47

Ik geloof dat God er veel aan gelegen is om een verloren kind zo spoedig mogelijk op te sporen.
Ik geloof dat dat hele zondagsrustbeginsel ondergeschikt is aan wat hierboven staat.

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 13:47

Geloof mag nooit in de weg staan van de ontwikkeling van de maatschappij in zijn geheel. Amber-alert is een erg effectief middel gebleken in het opsporen van verloren en gestolen kinders. Hierin hindert het geloof dus vooruitgang. Dit dient dus DIRECT aangepakt te worden, religie heeft geen plaats in wetgeving die ook niet-gelovigen treft. Ik zou zeggen, berechten die hap!

tinyurl.com/642ffad

An die ARBEIT | 30-06-11 | 13:46

Geef ons heden ons dagelijks kindermisbruik
En leid ons in verzoeking,
maar verlos ons van het boze Amber Alert.

Prof. D.A.H. Vintik | 30-06-11 | 13:44

Vast slimme adverteerders die dit in de wereld hebben geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat Veenendaal geen AA zou willen vertonen op de zondag. Maar ze willen de rest van de reclame op zondag gewoon niet.

Willem4246 | 30-06-11 | 13:44

Ik geloof...
... dat ik ook maar moet reageren.
Godgloeiende.... Oh nee, anders wordt ik weggejorist.

drentie | 30-06-11 | 13:44

@Capy | 30-06-11 | 13:29
Is hier in Tholen precies hetzelfde.
En als de stemmen geteld zijn kijkt de dominee hoeveel er op de SGP hebben gestemd en als dat minder is dan er gelovigen zijn volgt de zondag erop een donderpreek.

Gelukkig zijn ze hier zo stom geweest om 3 nieuwe wijken te bouwen en waar ze niet aan gedacht hadden is dat de meeste van die huizen verkocht zijn aan mensen uit de randstad.
Daarom heeft de SGP hier nu gelukkig geen meerderheid meer.

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:43

Wie heeft trouwens de zeggenschap over communicatieverkeer in eens bij gemeenten gelegd?

Lijkt mij namelijk een typisch gevalletje van 'waar denkt u zich mee te benoemen?

Het lijkt me ook goed om de namen van deze mensen vast te leggen en hun (klein) kinderen voor de toekomst uit te sluiten van 'amber alerts'. Alles is immers God's wil en bovendien, als je een ander iets ontzegt moet er zelf ook geen beroep op willen doen.

Parel van het Zuiden | 30-06-11 | 13:43

Marcus 3:2
En zij namen Hem (Jezus, red.) waar, of Hij op den sabbat hem genezen zou, opdat zij (Farizeeën, red.) Hem beschuldigen mochten.

Marcus 3:4
En Hij zeide tot hen : Is het geoorloofd op sabbatdagen goed te doen, of kwaad te doen, een mens te behouden, of te doden? En zij zwegen stil.

Inferi0r | 30-06-11 | 13:41

@gratis is lekker | 30-06-11 | 13:32

Dat is iets anders, je maakt een vrijwillige keuze om niks te doen, ook sneu maar anders dan een dat er een imaginair figuur is die je de rust opleg.

irriducibili79 | 30-06-11 | 13:40

@minimá-armezusvan.. | 30-06-11 | 13:32
Als je iets benoemd waarvan je op voorhand weet dat het niet te bewijzen is ben je ziek in je hoofd. Is gewoon een feit.

http://psychoseanders.yolasite.com/allerlei/schizofrenie-en-psychosebehandeling-in-onze-samenleving

Parsons | 30-06-11 | 13:40

@eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 13:38
Jep, want zo is God, zo rolt hij, de schoft.

Zeeschuimer | 30-06-11 | 13:40

irma zonderboezem | 30-06-11 | 13:39

En weg zijn alle zonden, als sneeuw voor de zon!

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 13:40

Nassi Rames pleitte vorige week bij een of andere dropping voor een Amber Alert voor kunstenaars.

Die doet het niet voor half twaalf 's ochtends.

Cuyahoga | 30-06-11 | 13:39

Ik ben ook tegen Amber Alerts. Wat als je kind geen Amber heet maar wel ontvoerd wordt?
Maar daar hoor je niemand over.

niet voor de hond | 30-06-11 | 13:39

@minimá-armezusvan..
Goedverdomme! Als jij een politieke partij begint dan heb je mijn zegen! Eindelijk iemand hetzelfde denkt als ik :)

bladieblabla | 30-06-11 | 13:39

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 13:36

Lekker met zun allen biechten:-)

irma zonderboezem | 30-06-11 | 13:39

Zo zie je maar weer dat dat gelovige gespuis alleen maar aan zichzelf denkt. Hypocriet volk. Nee je eigen geloofje gaat natuurlijk voor het leven van een verdwenen kind. Stelletje zieke geesten.

KutRagger | 30-06-11 | 13:38

Zeeschuimer | 30-06-11 | 13:23

Maar dat moeten ze toch gewoon accepteren, net als dat de kindertje polio krijgen omdat ze van God niet mogen worden ingeënt. Of dat ze sterven aan een eenvoudige medische ingreep omdat ze van God geen bloedtransfusie mogen hebben...

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 13:38

Op zondag mag van die fundamentalisten niks. Maar ze trekken wel met zijn allen naar de kerk om de koster en de dominee te zien werken. Waarom houdt die dominee de dienst niet gewoon op zaterdagavond dan?

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 13:37

Veenendaal zuigt weer eens wat dat betreft.

Manus Olie | 30-06-11 | 13:37

@kapotte_stofzuiger | 30-06-11 | 13:19 Hey! ben je weer terug uit de banlieus? *blij*

vraagstaart | 30-06-11 | 13:36

De daders hebben op zondag toch ook geen tijd, die zitten dan in de kerk. Toch?

eerstneukendanpraten | 30-06-11 | 13:36

En weer een reden om niet in Veenendaal te gaan wonen

Idontgiveafunk | 30-06-11 | 13:35

rara | 30-06-11 | 13:28 | | Reageer+ |
M.a.w. God verkracht indirect kleine kinderen... Of is dit weer teveel van het goeie?

c.onjo | 30-06-11 | 13:34

Ja ja maar wel op zondag met zijn allen de rustdag van god verstoren door te bidden voor onzin. Stelletje eikels.

Tortasi | 30-06-11 | 13:34

Extreem hypocriet en walgelijk. Heb hier geen woorden voor.

Vaus | 30-06-11 | 13:34

Goed, dat ze dan geloven dat de Heer over zijn lammetjes waakt, allah. Maar dat ze dat verlangen van hem op zijn vrije dag, vind ik toch wel heel asociaal van ze.

ZKH EénOog | 30-06-11 | 13:34

ruimschcots = ruimschoots

nllismaj | 30-06-11 | 13:33

@parsons
als iets feitelijk is vast te stellen past het binnen een wetenschappelijke benadering van de werkelijkheid. dat onderscheidt wetenschappers van religekkies die geloven dat er nog een soort niet-waarneembare andere werkelijkheid bestaat en dat de wezens hieruit onze dagelijks bestaan beinvloeden. dat is uiteraard nooit feitelijk vast te stellen (iets wat niet bestaat kan het je het bestaan niet van bewijzen) en daarom is deze opvatting onwetenschappelijk. nou is iedereen volledig vrij in zijn hoofd en mag hij/zij denken wat ie wil, maar als zijn handelen richting zichzelf en/of de samenleving door waanideëen wordt beïnvloed, heb je het begin van een probleem. religie moet net als alcohol, autorijden, drugs, porno etc. onder de 18 verboden worden, en voor de rest volledig naar de privé-sfeer verplaatst worden.

minimá-armezusvan.. | 30-06-11 | 13:32

Het is Godgeklaagd. Stelletje randdebielen. Dat krijg je met al die inteelt. Ze WILLEN niet dat vermiste kindjes gevonden worden. Want dat zou best wel eens in Veenendaal kunnen zijn.

Bull Dozer | 30-06-11 | 13:32

@ irriducibili79 | 30-06-11 | 13:31 | + 0 -
Er zijn momenten dat ik een dag rust in mijn bed - met een zooi slechte films en mevrouw gratis is lekker - erg prettig vind.

gratis is lekker | 30-06-11 | 13:32

Het is toch Zonde dat sommige mensen een dag in de week moeten verneuken.

Dat zijn 52 verloren dagen per jaar, rusten doe je in bed daar heb je geen dag voor nodig, Prutsers.

irriducibili79 | 30-06-11 | 13:31

Wat een onzin weer in de kop: Natuurlijk mag er wel gewoon gekidnapt worden op zondag. Als het maar voor tien uur gemeld is aan de deur van de pastorie! Dan kan de dominee het nog ruimschcots meenemen bij de mededelingen tijdens de dienst van half elf.

nllismaj | 30-06-11 | 13:31

Zo rolt de Heere niet. Ook niet in Veenendaal. Zo rollen sommige mensen, dat helaas wel.

Civiced | 30-06-11 | 13:30

En religie hoort niet thuis in de politiek. Dat ook.

Parsons | 30-06-11 | 13:29

Wat gaat er dan door zo'n domme inteeltkop heen he, wanneer ze tegen stemmen. Zo, op zondag blijft dat bord mooi uit staan.

Kirth Gersen | 30-06-11 | 13:29

Zoveel grefo's wonen er trouwens ook niet in V'daal, maar degene die er zijn stemmen altijd wel hondstrouw. Dat is een beetje het probleem van dat uit de kluiten gewassen kudt dorp.

Capy | 30-06-11 | 13:29

@c.onjo | 30-06-11 | 13:27
Zelfs als het hun eigen kind betreft zullen ze nog roepen dat het de wil van God is geweest.

rara | 30-06-11 | 13:28

Dat er in een gemeenteraad überhaupt over dit soort onzin gestemd wordt, Of zijn die christenfundi's zelf wat van plan op zondag.

Ik zou er niet van staan te kijken.

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:28

Ik vraag me af in hoeverre ze hetzelfde denken als het hun eigen kind betreft. Jezus gristus zeg wat een stelletje geestelijk gestoorden...

c.onjo | 30-06-11 | 13:27

vraagstaart | 30-06-11 |

En zelfs verhagen van het CDA is het dar mee eens. Nederland moet Nederlands blijven en zijn tradities behouden.

Prof. Drs. Klavan | 30-06-11 | 13:27

Ik geloof dit niet. Ik geloof dit gewoon niet. Hoe bestaat het?

Duizendklapper | 30-06-11 | 13:26

Religieus gehandicapten die het niet kunnen laten hun reliose op anderen te botvieren moeten uit hun ambt ontzet worden.

vetkleppert | 30-06-11 | 13:26

Ja, maar er verdwijnen toch alleen maar kleine gristenkindjes. Moet daar nou een Amber Alert voor af gaan?

(Joris - voordat ik hier weggejorist wordt - zij zijn wel begonnen).

acac | 30-06-11 | 13:25

Kan niet waar zijn. Zeg dat iemand een slechte imitatie van FOXnews doet.

mokum4all | 30-06-11 | 13:25

Religie is een ziekte. Dit is niet alleen wetenschappelijk aangetoond maar is ook dagelijks empirisch vast te stellen.

Parsons | 30-06-11 | 13:25

Ieder zijn geloof, maar het moet stoppen zodra het andere mensen belemmert in hun doen in laten.

Achter de voordeur prima, maar val de samenleving er niet mee lastig.

Absoluut niet waar | 30-06-11 | 13:24

Dan denk je dat alles wel zo'n beetje hebt gehad ...
Godmiljaar.

La Jolie Blonde | 30-06-11 | 13:24

Je moet toch wel echt van de pot gerukt zijn en compleet debiel om dit te verzinnen.

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:23

Genieten dit!

Sjimbo | 30-06-11 | 13:23

Veenendaal is voor 99% Stichts en géén Veluws, jezus nog an toe.

Dr.Thorvaldt | 30-06-11 | 13:23

Comment no.1 is direct spot on: "Als het huis van een goed christen in brand staat op een zondag, en de brandweer blijft weg, dan moet je ze eens horen."

Zeeschuimer | 30-06-11 | 13:23

Blij dat ik er een aantal jaar geleden ben vertrokken. Veenendaal ligt trouwens niet op de Veluwe.

Capy | 30-06-11 | 13:22

Ik voorzie een tsunami van kinderlokkers in Veenendaal op zondag.

Che_cuevara | 30-06-11 | 13:22

Alles om de pedopriest te beschermen.

Mooi man.

Parsons | 30-06-11 | 13:22

Eindelijk is er een gemeente die de misdaad durft te verbieden!

Oh wacht...

rara | 30-06-11 | 13:22

Ik kan hier zo boos om worden he, stelletje idioten.

Fred Met De Pet | 30-06-11 | 13:22

Religie maakt meer kapot dan je lief is ....

James Lastig | 30-06-11 | 13:22

Religie. Maakt meer kapot, dan een God ooit kan fixxen.

ZKH EénOog | 30-06-11 | 13:20

Logisch. Zondag is in Veenendaal de wekelijkse topdag voor kindermisbruik. Een mens moet wat tussen al die missen (no pun intended) door en wat ligt er dan meer voor de hand dan een gezellig potje kiddieruil met een ouderling die je kent?

Gaat al eeuwen zo en dat zijn van die mooie tradities die we nou eens niet moeten willen aantasten met z'n allen in dit land.

vraagstaart | 30-06-11 | 13:20

Ja geloof..
Nuff said.

Herr Knäckebröd | 30-06-11 | 13:20

En terecht, op zondag wil je naar de Ikea, niet lastig gevallen worden met weggelopen Priscilla's en Kevins.

kapotte_stofzuiger | 30-06-11 | 13:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken