Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Michael Blok presenteert Nieuw Lijstje Over Geert

2mblokfotowtf.jpgKent u Michael Blok nog? Nee natuurlijk. Niemand kent Michael Blok nog, dus we zullen uw geheugen even opfrissen. Blok (afwisselend skileraar / kantoorambtenaar) publiceerde laatst een uiterst interessant lijstje waarin hij Geert Wilders met Adolf Hitler vergeleek. Puur wetenschappelijk, gewoon even wat eigenschappen van de beider heren tegen elkaar afstrepen en dan op het einde concluderen dat Geert en Adolf best wel eens dezelfde persoon zouden kunnen zijn. Doet het altijd goed en als je geluk hebt gaan mensen nog wat dingen zeggen waardoor jij weer kunt janken dat je je onveilig voelt. Nou, het onveilige gevoel is inmiddels weer wat weggeëbd en dus komt Michael met een nieuw lijstje. Dit keer worden we onderwezen over: welke grondrechten wil Wilders eigenlijk de nek omdraaien (mirror)? Wist u bijvoorbeeld dat Geert het privacy-recht op 'bescherming van de goede naam' voortdurend schaadt met zijn onvriendelijke teksten jegens bijvoorbeeld journalisten? Zoiets zou Michael dus nooit doen. En ook het 'ophitsingsverbod' is iets waar de blonde leider een spreekwoordelijk broertje dood aan heeft. In Your Face PVV-kiezers! Van het briefgeheim blijven jullie af! Oh ja. Let bij het reageren op dit bericht wel een beetje op uw woorden, voordat u het weet schendt u een grondrecht of voelt Michael Blok zich onveilig.

Reaguursels

Inloggen

Dus we moeten nooit iemand vergelijken met Hitler? Hoe voorkomen we dan dat er weer 'een' hitler aan de macht komt?

Riseup | 31-05-11 | 20:01

ik Korea is Hitler een voorbeeld, gek he

illuminazi | 31-05-11 | 12:03

Ben even naar de Joop gegaan om het artikel en de reaguursels te lezen.
Zag dat de bijstandskoning is overgestapt naar de Joop.
Maar hij loopt wel met een GS nick rond: Bijstandskoning van Geen Stijl.
Straks gaan ze bij Joop nog denken dat het wel meevalt bij GS.
Aaaargh!!

Vetinari | 31-05-11 | 09:49

Elke vergelijking met Hitler is nutteloos.
Ik ben absoluut geen fan van Wilders en zijn absurde, niet uitvoerbare gebral/ideeën, maar Adolf was wel van een ander niveau...

"Wenn Geert Redet, fragt mann nicht" !

Meersche Wes | 31-05-11 | 09:47

Nee over greet mag je natuurlijk niets zeggen. Hoe durft die man.

onderzoekert | 31-05-11 | 09:27

De Michaels Blok van deze wereld hebben last van een enorme blinde vlek. Deze ontneemt hen het zicht in de spiegel. Wat Michael namelijk doet is het stelselmatig zwartmaken en demoniseren van een persoon en daaruit voortvloeiend een hele bevolkingsgroep. Eigenlijk precies hetgeen waarvan hij anderen onophoudelijk beschuldigd. Iemand vergelijken met Hitler, een van de grootste moordenaars uit de nabije geschiedenis, is een zwaktebod. Bovendien gaat de vergelijking volledig mank. Wilders pleit ervoor dat IEDEREEN meedoet, terwijl Hitler een groep die aktief meedeed bijna uitroeide. Het geweld komt in veel gevallen tegenwoordig van de volgens Michael bedreigde groep en niet andersom.

Dagelijkse Dosis | 31-05-11 | 09:05

@Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 19:01
Dat concludeer jij? Ik heb dat niet gezegd...

Chicka | 31-05-11 | 07:29

"Je kunt niet beweren dat iemand gelijk is aan Hitler en vervolgens volhouden dat hij toch niet uit de weggeruimd moet worden. Het één beweren is het ander impliceren."
© Fransisco van Jole (26-4-2010)
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/de_...

Overigens: 26 april is de verjaardag van Rudolf Hess, plaatsvervanger van Hitler, maar dat is natuurlijk toeval.
*kuch*

koerbagh | 30-05-11 | 23:59

Ik denk dat Geert ook nog steeds ereburger van Kufstein is.

Bigi Bana Boy | 30-05-11 | 23:10

@ Polletje Piekhaar 21:51:

Even nog een posthume hersenkronkel van de grote Pedofeet vermelden.
Kunnen we ook classificeren hoe we dat akkefietje in welke catagorie moeten indelen.
Het beste lijkt mij dat dit onder de afdeling valt: misdaden begaan onder invloed van een waanzinnig en misdadig islam- hersenspoelsysteem.
Volgens Machiel de Graaf/ PVV senator komt dat hier ook voor en wordt hier op grote schaal islamgerelateerde eerwraak bedreven.
www.telegraaf.nl/buitenland/9923405/__...

The eimer | 30-05-11 | 22:27

En als er dan toch vergeleken moet worden, dan lijkt Job Cohen (de boel bij elkaar houden) aardig op Neville Chamberlain (peace in our time). En persoonlijk vind ik dan Geert Wilders meer op Anthony Eden lijken. Die ook waarschuwde voor het gevaar uit het oosten. En Renee Damen lijkt dan m.i. op Pol Pot.
Zullen we nog even doorgaan?

Polletje Piekhaar | 30-05-11 | 21:51

@vanhetgoor | 30-05-11 | 19:12
.
Hulde!

BenBinnen | 30-05-11 | 21:45

@Alexander de Kleine | 30-05-11 | 17:37
Dan vind je linksmensen dus niet leuk. Vooral die maken zich daar nogal vaak schuldig aan. (anderen afzeiken)

doenormaal! | 30-05-11 | 21:27

Door Wilders gelijk te stellen aan Hitler is verdere discussie overbodig. Hitler was het ultieme kwaad, dus Wilders is dat ook. Het wachten is alleen nog maar op een doorgedraaide idioot die dit ultieme kwaad zal vernietigen. En dan wast Pilatus (dus onze linkse broeders) zijn handen weer in onschuld en wordt ons weer verteld dat dit niet moet kunnen. Zijn we dan Marcel van Dam ( u bent een minderwaardig mens) en Pim Fortuin alweer vergeten?

Polletje Piekhaar | 30-05-11 | 21:20

Als we dan toch iets met vergelijkingen en lijstjes doen:

Schindler had ook een lijstje......

ZKH EénOog | 30-05-11 | 21:13

@Schoorsteenveger | 30-05-11 | 19:59
"Jij ben meinkampf" (Weldenkenden) vs "jij ben hitler" (Weldenkenden) de bal kan weer op de middenstip. (debat - only lozers).

Itastijl | 30-05-11 | 21:13

@ vraagstaart 19;48 :

Julius Streicher, rechter die verantwoordelijk was voor ontelbare slachtoffers, werd in de oorlog doodgebombardeerd in zijn huis door onze bevrijders, de geallieerden.
Kan zo weer gebeuren.
Misschien hebben diezelfde bevrijders ergens nog een overbodige cruisraket over.
Dit land zou er wel van opknappen.

The eimer | 30-05-11 | 21:10

Michael Blok: Maniakaal groenlinks. Geen inlevingsvermogen in anderen. Monomane gelijkhebbert.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar deze eigenschappen maken hem welhaast tot een Volkert-van-der-Graaf-achtige engerd.

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 21:03

Met die dikke varkenskop doet die Blok wel heel erg denken aan Animal Farm. Sommige varkens hebben kennelijk meer rechten dan anderen, wat jou, Blok, domme dikkop!

lekker wijf | 30-05-11 | 20:47

Het gaat blok niet om Wilders, het gaat blok om zijn eigen portemonnee en zijn "advieskantoortje".

Nu dit kabinet waarschijnlijk de rit uit zal zitten, valt er wat minder business te doen voor deze neplinkse rukker.

Deze figuur is alleen maar "links" omdat er met het woorden "duurzaamheid", "diversiteit" goud geld te verdienen valt.

Dit is precies de reden voor zijn werkzaamheden voor groenslinks en dit soort stukjes op de joop, hij vindt er zelf niet zoveel van, maar het is wel goed voor zijn netwerk.

Pierrepoint | 30-05-11 | 20:27

Bijzonder grappig - of zo je wilt ergerlijk -is een discussie tussen lincksmenschen, die dat blijkbaar publiekelijk via de IKON mochten doen, waaronder deze Blok. Hij betoogt oa naar aanleiding van zijn eerdere lijstje: vergelijken is iets anders als gelijkstellen.
Let op: vonderdunk-alert.
www.youtube.com/watch?v=7n_1LYvEv-o

SjiekDeFriemel | 30-05-11 | 20:24

Noem hem in de kop dan ook gewoon Michael Bloksnor, nu kan ik er niets mee.

Jackanders | 30-05-11 | 20:08

Citaat van het Blok-hoofd:
" Hoe minder een regering zich weinig aantrekt van universele mensenrechten zoals vrijheid van meningsuiting of gelijkheid voor de wet, des te minder democratisch het land is. "

Wat staat hier eigenlijk? Stel dat Rutte 1 zich weinig aantrekt van mensenrechten. En stel dat Rutte 1 dat minder gaat doen, dus zich meer aantrekt van mensenrechten, dan is Nederland minder democratisch. Volgens het Blok-hoofd.
Ik denk dat Michael zijn eigen onzin niet begrijpt. En dat noemt zich dan consultant.
Michael, jij verzuipt in je eigen taalkundige zooi, en je stinkt naar demonisering met je kulverhaal en met je kutlijstje.

Fijnstoffer | 30-05-11 | 20:07

Lachwekkend, zo'n volkomen willekeurig lijstje met items. Zegt veel over het (gebrek aan) IQ van de opsteller en over het blog dat het dan nog eens plaatst ook. Dit moet zelfs beledigend zijn voor de linkse lezer aldaar.

SjiekDeFriemel | 30-05-11 | 20:01

Hoe laat begint het neuquen???

de deurwaarder | 30-05-11 | 20:00

Itastijl | 30-05-11 | 19:34
Mag niet van de weldenkenden. Die maken een scherp onderscheid tussen een politicus en een profeet. Over de een mag je alles zeggen, over de ander moet je zwijgen. Zo hoort het.

Schoorsteenveger | 30-05-11 | 19:59

ROFLOL@Bakito | 30-05-11 | 19:50

vraagstaart | 30-05-11 | 19:52

Ow nee toch zeg wat doet mijn blonde Führer nu! *Doet snel PVDA stemmen.

MasthaX | 30-05-11 | 19:52

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:48
Gewoon alles vergelijken. Kan niemand achteraf lopen zeuren.

Bakito | 30-05-11 | 19:50

@sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:43 Ook zo'n voorvechter van het vrije woord en de wetenschap. Professor Buikhuisen kan er over meepraten; ongelooflijk dat die man nog zo mild is over deze Julius Streicher van de lage landen.

Brandt Corstius staat wat mij betreft op vrijwel gelijke laagte met Marcel van Dam. En dat is verdomd laag, deze mensen hebben het moreel gehalte van Marc Dutroux.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:48

Dus
@Mutsaerts
er moet weer gedreigd worden?

Roer | 30-05-11 | 19:48

Ik zou het niet erg vinden als die man krijgt wat ik hem toewens.

zeefert | 30-05-11 | 19:47

Vooral die tweede titel na aktivist consultant .

lidlbier | 30-05-11 | 19:46

Pasta-saus | 30-05-11 | 17:31
Goh een joop-bash-topic op geenstijl, had ik niet verwacht.

Roer | 30-05-11 | 19:46

Dus een inkomen genereren door hij is slecht te roepen is mogelijk .
Sooow eeeehh.

lidlbier | 30-05-11 | 19:45

@stichtingmarl1 | 30-05-11 | 19:43
Zo lang we vrijuit mogen zuchten, is er niks aan de hand.

Bakito | 30-05-11 | 19:44

Ik blijf me verbazen in de gedachtegang van die mongolen. Hoe gaat dat nou daar op de Joop redactie? Fransje die iedere dag weer meent ons, de vuile rechtse klootzakken van het internet, te bekeren door Wilders met Hitler te vergelijken?
.
"Nog een cartoon Anil! Laat Wilders de lijken van moslims maar in de oven gooien deze keer! Nog een cartoon en ze zullen ons allemaal gelijk geven Anil! En denk eraan, vanavond is het barebacken!"

dlseth_ | 30-05-11 | 19:43

vraagstaart | 30-05-11 | 19:40
Piet Grijs.

sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:43

gelukkkig leven we in een vrij land. zucht..

stichtingmarl1 | 30-05-11 | 19:43

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:41
Nice!

Bakito | 30-05-11 | 19:42

@Bakito | 30-05-11 | 19:39 Dan hoop ik er niet bij te zijn. *koffer al in de gang staan heeft*

vraagstaart | 30-05-11 | 19:42

onwelgevallige *zucht*

vraagstaart | 30-05-11 | 19:41

@sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:33 De bekende intolerantie van de linkse lieden in ons land: zij, en zij alléén, hebben het onvervreemdbare recht op het unieke en universele Grote Gelijk.

Al wie met een andere mening komt of met hen onvwegevallige feiten: kruisigt hem!

Zo kreeg één van de beste ministers van BZ die we ooit gehad hebben, de - nota bene- PvdA-er Max van der Stoel spreekkoren "Van der Stoel, hou je smoel!" toegeslingerd in het verschillige Vara-programma "In de Roode Haan".

Spreekkoren onder leiding van de mentor van Fransisco van Jeaule, Felix Meurders. Die ook toen al in Hilversum opviel omdat hij als rechtgeaarde socialist in de allergrootste BMW rondreed die er maar te krijgen was.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:40

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:35
Er worden al vast lijstjes gemaakt, mocht de pleuris losbreken, kunnen we daar mee beginnen.

Bakito | 30-05-11 | 19:39

@Bakito | 30-05-11 | 19:27 Zeg dat niet te hard want dan gaat Blok zijn lijstje aanvullen.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:35

@Schoorsteenveger | 30-05-11 | 18:59
Mag. Ook van Wilders. En je mag politici ook vergelijken met Stalin als je een verband ziet. Vrijheid van meningsuiting.

Itastijl | 30-05-11 | 19:34

vraagstaart | 30-05-11 | 19:20
Het gaat Blok erom anderen het zwijgen op te leggen, mensen die eigenlijk helemaal geen politieke macht zouden mogen hebben en beter helemaal niet deel zouden kunnen nemen aan het debat. Zoals de NSB het allemaal heel erg onterecht vond dat joden goede maatschappelijke posities bekleedden. Handelen vanuit rancune tegen mensen, die gebruik maken van dezelfde rechten als hemzelf maar daar eigenlijk geen recht op hebben.
De PVV, net als alle andere politieke partijen, staat vóór iets, ze willen iets beschermen wat hen lief is, in hun geval de joods-christelijke cultuur en verzorgingsstaat, in het geval van de PvdA de multiculturele samenleving en de verzorgingsstaat. De PVV is niet primair tegen moslims, ze zijn tegen moslims (of Islam) omdat ze een al dan niet vermeende tegenstelling tussen de Islam en de joods-christelijke zien.
Alleen lieden zoals Michael Blok, Rob Riemer, Anil Randas, Francisco van Jole en Mo Rabbae denken net als NSB'ers: Henk en Ingrid en hun politieke leiders hebben geen beschaving, ze zijn onwetend en daarom moeten ze bek houden en mogen ze eigenlijk helemaal niet op verkeerde partijen stemmen of hun mening luidkeels verkondigen.

sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:33

vanhetgoor | 30-05-11 | 19:12
Dat van die 72 maagden, ik denk dat dát voor Blok nog wel eens tegen kan vallen.
Ze hebben daar in het walallah al jarenlang een logistiek probleem.
Momenteel staan er nog een hele rij van Michael zijn zelfmoordterroristenvriendjes met een hele zware zak te wachten tot Michael zijn laatste vinkje gevinkt heeft en ze helemaal los kunnen gaan op die zweterig pusanus.

Cuyahoga | 30-05-11 | 19:29

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:22
Hij kon niemand meer vertrouwen en trok alles naar zich toe. Dat kon niet goed gaan. Complete burnout.

Bakito | 30-05-11 | 19:27

@Bakito | 30-05-11 | 19:15 Zo is dat. Als hij eerder van zich af had gebeten, had hij nog een hele grote kunnen worden.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:22

@Michael Blok
Zeg lul met vingers, bij iedere partij die je nu in je sneue lijstje zou plaatsen laat een dergelijk beeld zien...

Tommygunner | 30-05-11 | 19:20

@sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:13 Ik had 'm ter duiding gelinkt. Met de "bewijsvoering" van Blok kun je Mahatma Gandhi als 90% overeenstemmend met Iwan de Verschrikkelijke laten zien, of Frans Bauer als de reïncarnatie van Beria.

Dit soort stukjes als van Blok dient maar één doel: demoniseren.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:20

Waarom de moeite nemen van zo'n lijstje een topic te maken. Kan om zoiets alleen maar lachen.

Stiften | 30-05-11 | 19:19

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:10
Vanaf dat moment was duidelijk dat je niet moest fucken met Adolf.

Bakito | 30-05-11 | 19:15

origineel, en snorretje intekenen in een plaatje....

pipo de c. | 30-05-11 | 19:13

vraagstaart | 30-05-11 | 18:51
Ook die vergelijking is ver gezocht, geen enkel politieke partij in NL denkt als de nsb. Michael Blok daarentegen denkt wel als een archetypische nsb'er.

sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 19:13

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:43 |
Wilders is niet charismatisch. Wilders heeft een soort charme van een oudere oom die naar zijn opgroeiende nichtjes lijkt, niet verontrustend. Hij lijkt mij ook geen casanova, hij is zeker geen bedreiging. Hij mag van mij elke vrouw een lift geven in zijn snelle sportwagen. Op dat punt vertrouw ik hem volkomen. Het zogenaamde charisma van Wilders heeft wel iets weg van een stapeltje keurig gewassen vaatdoeken. Ergens wel nuttig maar ik ga er niet naar zitten kijken. Wilders ziet er niet uit. Zijn haar zit vreemd, hij mag wat mij betreft zo mee doen met de nieuwe show van De Toppers. Maakt niet uit, ik hoef dat toch niet te zien. Wilders heeft géén charisma, ik zeg het nog maar een keer. Wilders heeft ook geen populaire praatjes. Hem een charismatische populist noemen is zo ver bezijdens de waarheid dat het een hopeloze zielige bewering wordt.

Het zou heel misschien kunnen dat er oudere alleenstaande dames, en homo's op middelbare leeftijd die nooit meer aan de man zullen raken iets kunnen zien van het 'charisma' en de 'charmes' van Wilders. Ik zie dat niet.

Ik ben politiek gezien vóór Wilders omdat hij nadenkt over de problemen, en omdat hij (met de beperkte middelen die een ex-VVD'er heeft) dit wil gaan oplossen. Ik ben voor Wilders zuiver omdat hij de oorzaak van alle problemen ziet. En omdat hij de oorzaak van de problemen bij de naam durft te noemen. Daarom en nergens anders om! Ik zie geen heil in belastingverlaging, ik heb een andere mening over de hypotheekrenteaftrek. En voor tal van zaken zie ik andere en betere oplossingen maar we hebben te maken met wat nu haalbaar is. Op dit moment is Wilders de beste keur voor het land. Hij ziet in dat een miljoen mensen in Nederland achter een verachtelijk waandenkbeeld aanlopen.

Wilders wordt door verstandige mensen gezien als de persoon die deze problemen kan oplossen. De islam is een leugenfabriek. De islam is racistisch, want volgens de islam is een zwarte een slaaf en een slaaf een zwarte. Volgens de islam kan een neger nooit in de hemel komen (dat staat in de hadith). De islam is seksistisch want volgens de overleveringen van de profeet kan een vrouw heel heel heel moeilijk in de hemel komen. Daarom is de islamitische hel voor 80% gevuld met vrouwen. De enige vrouwen die in de islamitische hemel kunnen komen zijn die onnoemelijke hoeveelheid maagden 256 miljoen triljoen biljard, want elke dag krijgt elke moslim 72 verse nieuwe maagden. Elke dag weer opnieuw en dat tot het einde der tijden, een einde dat volgens het sprookje nooit komen zal. Net zolang tot het hele denkbare universum is overspoeld met vrouwen (die ex-maagden dus). De islam is vooral een kwelling voor moslims. Daarom moet de islam bestreden worden; om die arme drommels te bevrijden van hun uitzichtloze ellende. Daarom moet ieder denkend mens voor Wilders zijn. Dat ouwe vrijsters iets van charme en charisma in Wilders zien dat is hun zaak. Succes zou ik zo zeggen! Geniet er maar van!

vanhetgoor | 30-05-11 | 19:12

Ik ga zo even een lijstje maken met de overeenkomsten tussen van Jeauloo en de Jostiband.

1. Begint met een J [x]
2. Beeldvulling [x]
3. Talentloos [x]
4. .....

Biff Eagleburger | 30-05-11 | 19:11

@Bakito | 30-05-11 | 19:06 Buitengewoon pijnlijk; de slachtoffers vielen niet door een luik en braken zodoende hun nek, maar werden aan de pianosnaren opgetrokken en aan vleeshaken gehangen tot ze waren gestikt.

Dat leidde tot een afschuwelijke en lange doodsstrijd, die integraal werd gefilmd en aan Hitler en zijn entourage werd vertoond.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:10

"wil schieten op migrantendemonstraties?" Die Blok spoort echt niet.

sjongejonge123 | 30-05-11 | 19:06

@vraagstaart | 30-05-11 | 19:03
Was dat nou een eervolle geste die pianosnaar, of juist een vernedering?

Bakito | 30-05-11 | 19:06

tijd voor een ''Gregorius''??

kaliman de 1ste | 30-05-11 | 19:05

@Bakito | 30-05-11 | 18:57 Netjes gefusilleerd, tezamen met Anton Mussert. Het ophangen met pianosnaren was een extraatje voor Stauffenberg c.s. die de aanslag op Hitler pleegden.

vraagstaart | 30-05-11 | 19:03

@Chicka | 30-05-11 | 18:50
Dus je vindt de pvv eng én de islam eng.
Maar Michael Blok is volgens jou geweldig?

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 19:01

@VoorZetsel | 30-05-11 | 18:53 Je kunt al beginnen met de partij waar de PvdA uit is voortgekomen, de SDAP (scheelt maar één letter). Met haar eigen geüniformeerde jeugdbeweging, het met religieuze bevlogenheid beleden atheïsme, het marcheren, de eigen propagandakanalen, vakbonden....

In de tijd dat Joop den Uyl nog een vurige bewonderaar van Adolf Hitler was dus.

vraagstaart | 30-05-11 | 18:59

Als je politici met Hitler mag vergelijken, waarom mag je dan profeten niet met Hitler vergelijken?

Schoorsteenveger | 30-05-11 | 18:59

Wel mooi hoe PvdA als beste uit de bus komt bij die vergelijking van Blok.

Remco32 | 30-05-11 | 18:58

@Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:53
Ze hebben hem opgehangen aan een pianosnaar. Of was dat iemand anders? Enfin, zolang Marlene Dietrich nog vrolijk rondloopt, zal het blijven rommelen.

Bakito | 30-05-11 | 18:57

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:54
Maar zonder de PVV komen de voor mij belangrijke punten dus niet op de agenda.

VVD en CDA zijn status quo-partijen, ik heb daar niets mee. Pretentieuze kudtmuziek ook.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:56

sinds 16 maart 1946 hebben weinig Echte Nederlanders aan max blokzijl gedacht, toch detlev?

henkt | 30-05-11 | 18:55

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:49
Voor (rechtse) oplossingen denk ik dat je beter voor de VVD, of zelfs het CDA, moet kiezen. Wilders komt niet met oplossingen, die wil gewoon aandacht. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:54

Meneer geilt wel op lijstjes.

fart majeur | 30-05-11 | 18:53

Zou zietje Blok ook een overeenkomsten lijstje kunnen maken tussen de PvdA en de NSDAP.

Hoef je echt geen moeite voor te doen. Blokje is dan ook de voorzanger in de Linkse Kerk.

VoorZetsel | 30-05-11 | 18:53

@Bakito | 30-05-11 | 18:49
Don't shoot the piano player, maar na de oorlog is hij toch gefusilleerd.

Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:53

@sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 18:49
Jawel, maar je moet er niet in blijven hangen. Wij moesten het na de gouden jaren van Stalin doen met types als Ad Melkert etc. etc. Je moet uitroeien met de riemen die je hebt.

Bakito | 30-05-11 | 18:52

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 17:50
Ook eng...

Chicka | 30-05-11 | 18:50

@Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:47
De enige die in de oorlog af en toe een feestje gaven, waren de Duitsers. Hij kon niet anders.

Bakito | 30-05-11 | 18:49

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:48
Voor echte oplossingen (nog) niet echt, maar ze slingeren het ten minste het publieke debat in.

Vind ik erg belangrijk.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:49

Bakito | 30-05-11 | 18:38
Zelfs erover nadenken was al teveel gevraagd?

sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 18:49

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:43
Ja, dan moet u bij de PVV zijn.

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:48

Nooit gedacht dat ik Marcel van Dam ooit zou parafraseren:

"Meneer Blok, u bent een minderwaardig mens!"

Co-RNeR | 30-05-11 | 18:47

@Bakito | 30-05-11 | 18:46
Ik zat even aan Max Blokzijl te denken. Doe ik elke dag.

Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:47

@Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:44
Freudiaans?

Bakito | 30-05-11 | 18:46

Briefgeheim is artikel 13 van de Grondwet, niet te licht mee omspringen misschien.

VVerner | 30-05-11 | 18:46

Gaat iemand ook een tabelletje maken waarin wordt gepresenteerd hoe hypocriet Michael is?

CoolFace | 30-05-11 | 18:45

Fout: -zijl

Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:44

Om over die M. Blokzijl nog maar te zwijgen.

Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:43

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:35
Zeer zeker niet. Die signaalfunctie staat daar los van.

Ik wil een partij die kritisch is op EU, islam en immigratie. Die hebben we nu maar één.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:43

Eigenlijk wordt je een beetje moe van deze discussie, PVV-ers die maar niet accepteren dat Hitler er niet meer is en dat ze het met Wilders moeten doen. Het is nou eenmaal niet anders.

Bakito | 30-05-11 | 18:38

Een socialistische haatomroep in dienst van een socialistische haatpartij en maar op deze manier hun ideologische verbintenis blijven ontkennen met hun nationalistische zusterpartij, te treurig voor woorden, behalve deze dan.

smdyasc | 30-05-11 | 18:38

Lijstjes zijn erg handig. Kun je afvinken als je iets hebt gedaan of nog even checken als je iets bent vergeten.
Mensen gaan dagelijks de deur uit met lijstjes. In hun hoofd, op je smartphone, je agenda. Waarom nou iemand aanvallen met ook zo'n lijstje? Het vrije woord weet je wel? Iedereen mag zeggen wat 'ie wil. Tenzij de wet in het gedrang komt.
Het belangrijkste punt van het lijstje van Wilders is vrijheid van meningsuiting, daar schermt hij ook de hele tijd mee, nu ook met zijn proces.
Voor dat vrije woord staan Blok en Wilders dus allebei! Prachtig land, dat Nederland!!

borderliner | 30-05-11 | 18:36

Die toelichting in dat lijstje is bijzonder ver doorgeschoten... Je zal het fabriceren van zo'n lijstje maar als dagtaak hebben.

Davidson | 30-05-11 | 18:36

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:31
Kiest u dan eigenlijk ook niet voor charisma?

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:35

Bakito | 30-05-11 | 18:27 |
De veel gemaakte vergelijking tussen de nsb en pvv gaat niet op. Sterker nog, jongens zoals michael blok hanteren nog eerder het denkkader van de nsb dan wilders.

sjaakdeslinksesul | 30-05-11 | 18:35

Gaan we weer... zonodig bewijzen dat Hitler links was. Wat een armoedige internetmeme.

Detlev Tarnowitz | 30-05-11 | 18:35

Michael "op het hak" Blok

Bitage | 30-05-11 | 18:33

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:29
Daar kan ik me wel enigszins in vinden, ja.

Maar de signaalfunctie van zijn partij vind ik voorlopig nog belangrijk genoeg.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:31

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:30
Opgeblazen dus.

Bakito | 30-05-11 | 18:31

Ik heb een schurfthekel aan wilders en waar hij voor staat, maar dit soort dwazen mogen van mij subiet het land uit geknikkerd.

captainobvious | 30-05-11 | 18:30

Toch is het een beetje futiel om alle hersenscheten op Joop te gaan gouteren. Meneer Blok is gewoon een van de vele linkse dwaallichten die graag even de applausmachine wil horen in die linkse echoput.

vetkleppert | 30-05-11 | 18:30

@2emeREP | 30-05-11 | 18:27
Eindeloos staat bij jou gelijk aan 3 voorbeelden?

Dan heb ik vandaag al eindeloos vaak mijn blaas geleegd.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:30

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:19
De hippe termen die Wilders gebruikt, termen zoals 'islamitisch stemvee', levert hem zijn stemvee op. Als hij nu ook eens inhoudelijker ingaat op deze termen, of op zijn standpunten.. Dat mis ik nog altijd bij deze man. Wel schreeuwen, niet helpen.

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:29

De kogel zal zeker weer van links komen met dit soort ongefundeerde aanvallen.
Hier kunnen de tere hersentjes van de links extremisten over het algemeen niet zo goed tegen.....

Vind dit dus echt niet kunnen!
Krijg gewoon medelijden met Wilders.
Demonisering is nu "echt" begonnen.

DeGezalfde | 30-05-11 | 18:28

@CoffeePatch | 30-05-11 | 18:20
Ja, maar die kon het woord zelf niet eens spellen, dus dat telt niet.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:28

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:19
bij de pvv weet je dat je voor de aow op 65 kiest, en voor het afschaffen van de wet tegen godslastering.
de pvv is tegen het uitbesteden van ov in de grote steden.
alleen als ze dat na de verkiezingen ineens niet zijn en je dat op een spandoekje meldt dan wordt het in beslag genomen.
de lijst is inmiddels eindeloos van de pvv die zn kiezers naait

2emeREP | 30-05-11 | 18:27

Als je de Koran in een adem noemt met Mein Kampf, kun je verwachten dat ze je als Hitler wegzetten.
Of mag je dat niet met elkaar vergelijken...?

Bakito | 30-05-11 | 18:27

niks mis met dat lijstje. geen woord van gelogen.

2emeREP | 30-05-11 | 18:24

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:43 |
Bijstandskoning die stemde toch op de charismatische Jan Marijnissen?

CoffeePatch | 30-05-11 | 18:20

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:10
Als taal duidelijk is zou dat eigenlijk juist moeten leiden tot keuzes die wél ergens fatsoenlijk op zijn gebaseerd.

Bij andere partijen weet de kiezer vaak niet eens waar hij of zij aan toe is.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:19

@rockers and rollers 18:10
=de ultieme geuzennaam.
Thanx.

R.B.Scott | 30-05-11 | 18:15

Wat een subdebiel.

Merlot | 30-05-11 | 18:13

@vraagstaart | 30-05-11 | 18:02
Ghehe.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:12

boring die snor. hitler fans die dat doen.

Rejer | 30-05-11 | 18:11

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:07
De duidelijke taal van Wilders helpt natuurlijk ook mee.

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:10

Over populisme gesproken.

R.B.Scott 18:00

Altijd plus 1 voor uw naam.

rockers and rollers | 30-05-11 | 18:10

@Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:03
Dat is een punt (dat m.i. geldt voor 95% van de Nederlanders), maar zeker niet zijn punt.

Zijn punt over charisma is natuurlijk lachwekkend. Op hoeveel zetels stond Bos ooit vanwege zijn vermeende charisma? 50/60?

Wat een Mladic was die Bos toen, zeg.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 18:07

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:43
Wat jammer dat de Bijstandkoning hier niet meer te vinden is. Ik vind hem namelijk een punt hebben in deze. Een groot deel van de PVV-stemmer denkt inderdaad niet langer dan hun neus lang is.

Zeeschuimer | 30-05-11 | 18:03

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:56 Welnee. Gewoon heel Venlo aan Duitsland overdoen. En vragen of wij dan Zeeland terug mogen hebben.

vraagstaart | 30-05-11 | 18:02

@Lewis Lewinsky
Besneden snikkels?
CousCous?
Zwarte Golf met geurverspreider?
Opgeschoren hoofd tijdens bef-sessie?
Vragen,vragen...

R.B.Scott | 30-05-11 | 18:00

@Causa Sui | 30-05-11 | 17:49
Onkruid vergaat niet.

Wat zeg ik nu?

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:59

SamKoeman | 30-05-11 | 17:51 |

We passen ons al 40 jaar aan maar het helpt niet echt,
maar toch gaan we door , een beetje vreemd vind je niet.

Eurotokkie | 30-05-11 | 17:58

Een 'wetenschappelijke analyse' met een argumentatie van zo'n 25 letters per onderwerp. Michael heeft nogal een Blok voor z'n kop.

Boyo | 30-05-11 | 17:56

Grappig dat deze meneer bij Wim Kok niets invult bij activisme. Daar kan toch rustig rijkdom of hardwerkende mensen staan.

Dutch | 30-05-11 | 17:56

@vraagstaart | 30-05-11 | 17:45
Ik zeg: ausradieren!

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:56

"Wil huwelijk neven verbieden"
Ja een veelvoorkomend probleem; met elkaar trouwende neven uit islamitische landen in het kader van gezinshereniging.

Causa Sui | 30-05-11 | 17:54

vraagstaart | 30-05-11 | 17:50 |

Misschien moet er een keer een Godwinwedstrijd op GS georganiseerd worden. Zo veel mogelijk godwins in zo weinig mogelijk woorden, hoe vindingrijker hoe beter.

Frdnnd | 30-05-11 | 17:52

Skileraar, daar heb je het al. Dat doet te weinig zuurstof nou met je hersenen.

Biff Eagleburger | 30-05-11 | 17:52

E2:" asielzoekers gaan regelmatig dood"...
Blok eist keihard verbod dood asielzoekers! Dat is pas Varaschillig!

Mevr van der Je | 30-05-11 | 17:52

Achterlijke frusts als Michael Blok zijn de vroegere nare schijnheilige sadistjes op de basisschool die ervoor zorgden dat onschuldige klasgenoten straf kregen voor iets dat ze niet hadden gedaan. Ze waren slechts slachtoffer van het smerige valse opzetje van het heilige boontje. Maar Michael Blok, je weet wat ze zeggen: Wie een kuil graaft voor een ander... Boontje komt nog wel om zijn loontje. Nu maak je misschien de "sier" over het lijk van een ander maar iedereen ziet heus wel hoe smerig en achterbaks je bent. Die boemerang komt nog wel een keer naar je terug.

doenormaal! | 30-05-11 | 17:51

Vooral het onderwerp 'arbeid' onder sociale rechten vind ik interessant. Daaruit blijkt mijns inziens vooral hoe je als moslim jezelf dingen zodanig kan verbieden en gebieden dat je nauwelijks meer kan functioneren in de samenleving. Helaas wordt dan weer geprobeerd om de samenleving aan de Islam aan te passen. Wat mij betreft: over mijn koude lijk! C'est ça.

SamKoeman | 30-05-11 | 17:51

Causa Sui | 30-05-11 | 17:49 |
Een fucking zesde colonne, dat is het.

Markies de Schade | 30-05-11 | 17:51

@NoMinister | 30-05-11 | 17:47 Ja, ik denk ook dat het hem er om gaat om bij de Gutmenschen van Der Joop! de Reihen fest geschlossen te houden.

Dat is in die kringen wel gebruikelijk, een gemeenschappelijk vijandsbeeld gebruiken om daarmee de onderlinge Blut und Boden Gemeinschaft te versterken.

*Weizenbiertje voor Herr Godwin inschenken doet*

vraagstaart | 30-05-11 | 17:50

funkyd | 30-05-11 | 17:48

Wil je meer tieten op Geenstijl dan ?

Eurotokkie | 30-05-11 | 17:50

@Chicka | 30-05-11 | 17:43
Wat vind jij eigenlijk zo fijn aan het mohammedanisme, anti-pvv-miep?

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 17:50

*zucht* Aan dit soort figuren heeft niemand wat. Greet niet, zijn tegenstanders niet, je moeder niet, enzovoorts.

Frdnnd | 30-05-11 | 17:50

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:47
Dus eigenlijk komen zij wel gewoon weer tot leven en wij niet? Wat is dat nou?

Causa Sui | 30-05-11 | 17:49

Tjonge was er weer eens geen input voor die kudt VARA/PvdA propagande site? En dan al die linkse mongolen die steevast klaarkomen in de comments als er weer een PVV/Hitler/NSB stukje geschreven is. Er staat per maand 1 artikeltje over de PvdA, de rest gaat over PVV of het huidige kabinet.

funkyd | 30-05-11 | 17:48

#Zucht Ik word toch wel zo moedeloos van dit soort jengelkindjes.'t Is al zo warm, en dan krijg je weer een stukje over zo,n drammertje. Pffff.

ZKH EénOog | 30-05-11 | 17:47

Preken voor eigen parochie, dan kan dit. In moskeeën schijnt ook wel eens een woordje te vallen. En in de Christelijke Kerken, maar dan via de media, want daar komen niet zoveel mensen meer in de kerk...

NoMinister | 30-05-11 | 17:47

@Causa Sui | 30-05-11 | 17:46
Nee, asielzoekers gaan schijnbaar regelmatig dood.

De rest van ons slechts één keer.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:47

"recht op leven, asielzoekers gaan regelmatig dood"..
ja.. euh, doet niet iedereen dat?

Causa Sui | 30-05-11 | 17:46

@gentle giant | 30-05-11 | 17:36
LOL! Makkelijk = goedt

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 17:46

Michael Blok is niets anders als een smerige demoniseerderT die op zoek is naar Volkert 2. #tuigvanderichel

Lewis Lewinsky | 30-05-11 | 17:45

@Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:43 Weet jij dat Bijstandskoning en Geert Wilders héél veel overeenkomsten hebben?

Ze komen allebei uit Venlo en het zijn allebei Indo's bijvoorbeeld.

Bijstandskoning is daarmee een potentieel gevaar voor onze democratie, meent ook Michael Blok.

vraagstaart | 30-05-11 | 17:45

-weggejorist-

vuurwerker1 | 30-05-11 | 17:45

Blok: activist en hoerenjong. Damn wat maakt die gast een negatieve reclame voor zijn consultancybedrijfje zeg. Tenzij hij natuurlijk uitsluitend cryptocommunisten als opdrachtgever heeft.

Sytze_Vliegen | 30-05-11 | 17:45

'Bijstandskoning van GeenStijl, ma 30 mei 2011 16:57

De stemmers van Wilders hebben niet echt een boodschap aan rationele bezwaren tegen een stem op de PVV. Mensen stemmen Wilders omdat ze hem charismatisch en gezellig vinden. Als ze dan al die nare dingen zien denken mensen snel "dat doet zo'n lieve man toch niet". En dát vind ik nu juist gevaarlijk. Politici die het electoraat met hun charisma bewerken kunnen een politieke carte blanche bewerkstelligen om dingen te doen die mensen anders nooit zouden willen.

Hitler was charismatisch. Mladic was charismatisch. Bin Laden was charismatisch.

Wilders is charismatisch.'

Die malle, ouwe Bijstandskoning toch.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:43

PVV is gewoon een enge partij, maar dat wisten we al langer...

Chicka | 30-05-11 | 17:43

Zolang we in de EU zitten gaat er niet veel veranderen , Geert kan wel van alles roepen
Dat we uit de EU stappen is Nihil zeker met de VVD
in de regering .

Eurotokkie | 30-05-11 | 17:42

Dit soort types zijn zo bang voor Greet omdat ze donders goed weten wat zij hun politieke tegenstanders zelf aan zouden doen. Gewoon projectie.

Bokito ergo sum | 30-05-11 | 17:41

Het afschaffen van het slavernijverbod is 'ook voor Geert Wilders' ondenkbaar.

Hij zet het neer alsof hij zelf enorm verontwaardigd was tijdens zijn intensieve research.

Art Vandelay Ultor | 30-05-11 | 17:41

Wat dan wel weer aardig is voor Geert dat hij niet alleen met Hitler maar ook met Mahatma Ghandi vergeleken wordt.
Dat is dan een soort omgedraaide Godwin.

Gootbalkoning | 30-05-11 | 17:40

grappig. Wilders ontzegt recht op huwelijk door neef/nicht huwelijk te verbieden. Tja, ouder/kind is al heel lang niet toegestaan.

lijn5 | 30-05-11 | 17:39

Ik vind mensen die zichzelf kennelijk alleen maar kunnen profileren door anderen af te zeiken niet leuk.

Alexander de Kleine | 30-05-11 | 17:37

Hij en Kreek in discussie met GS TV erbij aub.

poli | 30-05-11 | 17:37

Michael Bloksnor, nee, te makkelijk.

gentle giant | 30-05-11 | 17:36

Goh. Ik heb ook een lijstje, maar dan met onderbouwing. Komt-ie Michael: Hitler als lijsttrekker van de SP: www.meervrijheid.nl/?pagina=1199

vraagstaart | 30-05-11 | 17:36

FF kort door de bocht als je iets vindt moet je dat kunnen zeggen ook als je mensen beledigd, schoffeert, de hemel inlikt of wtf dan ook.
Hij heeft dus alle recht om te zeggen wat hij wil, de randdediel die een nageslacht is van de neef van zijn moeder.
je weet toch (dat is niet mijn mening vriend)

ontlullen | 30-05-11 | 17:36

Als ik het Lijstje bekijk wil Geert van Nederland een soort wild west maken .

Eurotokkie | 30-05-11 | 17:35

Vaag geschreven stukje dit.
Beetje 'vorige keer fout, nu ook fout'
Mag t wat helderder?

hfakker | 30-05-11 | 17:35

Maar EVRM en UVRM zijn dan ook bij uitstek het toonbeeld van links beleid.
Overal recht op maar geen plichten? Hoooo maar

dmekdn | 30-05-11 | 17:34

Bah, onze grote blonde leider met de oude jodenhatende Dolf vergelijken. Ten eerste IS Geert helemaal geen socialist; en hij zou zelfs geld ontvangen vanuit Israel. Waar de joden wonen, weet u nog?

Jan Passant mk2 | 30-05-11 | 17:34

pvv direct -10 zetels als men dit leest!
/ Von der Dunk modus aus*

Tortelini | 30-05-11 | 17:32

Goh, een PVV-bash artikel op DeJoop, die had ik niet verwacht.

Pasta-saus | 30-05-11 | 17:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken