Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brownian Movement al gezien? Wij ook niet

subsidiewijzer.pngBrownian Movement is een film over een vrouwelijke arts die kickt op lelijke patiënten. Deze lokt ze mee naar haar appartement om ze vervolgens te neuken. Tot zover de recensie, dan nu even de cijfers. Op bovenstaand plaatje (bron) zien we zomaar vijf filmpies die dit jaar verschenen zijn met subsidie van het Filmfonds. In de laatste kolom staat dus hoeveel u als belastingbetaler meebetaalt aan de betreffende productie. In het geval van Brownian Movement is dat 809 euro PER BEZOEKER. Maar ja. Dat waren er ook nog maar 1236. En dat voor een film waarin geneukt wordt! Dat moet toch anders kunnen. Ga dus NU naar een filmhuis / cinematheater bij u in de buurt en zie die film. Het is uw eigenste geld.

Reaguursels

Inloggen

'Karakter' vond ik overigens wel een goeie film,
t'is niet allemaal bagger.

vander F | 24-05-11 | 17:38

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07
R.I.P Erik...

Te jong, te jong...

Pisvlucht-Airlines | 24-05-11 | 16:36

-weggejorist-

vvt349 | 24-05-11 | 14:45


Kaas de Vies | 23-05-11 | 18:03 | + 23 -

om zich op film te laten neuken.
AHA.. ben jij van die kant ?

Zuitschuip | 24-05-11 | 10:38

iemand een torrent?

Redneck | 24-05-11 | 09:10

Niet de kunst maar de kunstwereld verpest het hier. Allemaal uberculturele groen-links bobo's. Zitten er geen molens in je film of is het (ieks) commercieel dan krijg je niks. Daarom wil er nooit iemand naar een Nederlandse film. Als ik het woord cultuur hoor ga ik zitten.

Kutmug | 24-05-11 | 08:33

Subsidies zijn zo langzamerhand alleen nog maar goed voor breedgedragen verontwaardiging.....

pislink | 24-05-11 | 08:21

@neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07
Wist het niet, dank? voor de info. R.I.P., erikje. Sometimes, life sucks. Sterkte aan alle nabestaanden toegewenst.

Hollander01 | 24-05-11 | 07:16

Die 809 euro is per bezoeker. Als we een beetje pech hebben en Nederland neemt alsnog deel aan het Joint Strike Fighter programma dan zijn we een kleine 400 euro kwijt. Per Nederlander ...

Boss Jefferson Davis | 24-05-11 | 02:26

Is er al een nzb'tje van?

MrMenor | 24-05-11 | 01:00

Ik wil die film niet zien! Ik heb liever die 809,07 euro contant zodat ik zelf een keer of tien kan gaan neuqken in een sexclub! dat lijkt me een veel beter idee! ;-)

billenbijter | 23-05-11 | 23:51

Er is uiteindelijk wel wat omgezet dus als ze nou dat nu voor een deel weer aflossen.. Bovendien betalen deze vrienden ook geld over dat omgezette geld enfin. Niet altijd zo overal op afgeven volgens mij hebben ze (en terecht) al flink lopen korten bij de Kunst en Cultuur vorming shizzle dus, niet alles te gelijk.

Nikolai Bellic | 23-05-11 | 23:31

Totaal afschaffen dat filmfonds, dan word er misschien niet zoveel rotzooi gemaakt hier. Human Centipede is ook zonder subsidie gemaakt, en dat vond ik toch wel de beste Nederlandse produktie in decennia

XverderNix | 23-05-11 | 23:01

Nanouk Leopold heeft mooie films gemaakt – Îles flottantes en Guernsey – maar Brownian Movement lijkt mij echt een draak van een film. En velen met mij blijkbaar. Zonde!

Gezellig! | 23-05-11 | 22:48

subsidie filmfonds
filmacademie
raad voor de kunst
filmhuizen
allemaal subsidie
weg ermee.

Quuick & Dirty | 23-05-11 | 22:39

Brownian Movement.

Klinkt als fijne gayporn.

HoogToontje | 23-05-11 | 21:54

@neemjemoederindemali | 23-05-11 | 20:38 Idem - maar niet roken, hou 't bij rosé. kan om een of andere vreemde reden even geen bier meer zien.

vraagstaart | 23-05-11 | 21:28

Bozebuurman | 23-05-11 | 21:17
Tja ik kan me nog herinneren dat het rijks museum gratis was vanwege de subsidie welke erin gepompt werd, dat wordt nog steeds gedaan, maar ik kan het niet meer betalen om daar een halve dag rond te lopen en te genieten van cultuur
bah

boost | 23-05-11 | 21:24

Tommygunner | 23-05-11 | 20:37
Tja hij deed toch wat met zielige kindjes in een zielig land, nou dan behoor je erbij, en kan je gaan slurpen, ook al ben je zakelijk gezien een klojo en zit je te janken in de media, juist dan, kan je genieten van de ruif, want links is gek op losers

boost | 23-05-11 | 21:20

Als er kennelijk zoveel belastinggeld is voor Nederlandse films, dan wil ik als bezoeker ook betaald worden om naar zo'n film te gaan kijken!

Bozebuurman | 23-05-11 | 21:17

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:28
omdat het kan LL, gewoon omdat het kan.
bah

boost | 23-05-11 | 21:14

Arme Paul de Leeuw moet ook uit het FIlmfonds slurpen. (Alles is Liefde, Alle Tijd, Spion van Oranje, en natuurlijk 'Filmpje'.

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 20:47

koerbagh | 23-05-11 | 20:43

Als die 809,- alleen is voor het bekijken van de trailurt is het te doen.

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 20:46

Oorlogswinter zou ook in bovenstaand tabelletje moeten staan.
Die film kreeg minimaal 2.000.000 euro subsidie die vast staat.
(totaal was er 4.000.000 budget)
En er waren een schamele 453.650 bezoekers...
Zeau en nu genoeg treurige Nederlandse filmers gebashed;-)

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:44

www.youtube.com/watch?v=6lNz7GX1Z2Y&am...

Goed... ik heb de trailerT dus even bekeken. Is dit nu porna? Wijvenseksfilm met een soort van verhaal en eindeloos gepsychologiseer en onbegrijpelijke dialogen?
Ik denk niet dat ik 'm hoef te zien.
Nou ja, als ik € 809 euro toe krijg, dan misschien wel.

koerbagh | 23-05-11 | 20:43

Tommygunner | 23-05-11 | 20:37 | + 0 -
Borsato aan de subsidie?
Nou, dat is nieuws!

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 20:41

vraagstaart | 23-05-11 | 20:20
Cool, ik ben dan wel een lbo tokkie,(uhh het hedendaagse hbo voor de jonge lezertjes)maar verder zit er niet veul verschil tussen!

repulse | 23-05-11 | 20:40

vraagstaart | 23-05-11 | 20:10

Ik guur bovengemiddeld vandaag, net maar ff een slof peuken gehaald, als eerbetoon zeg maar.

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 20:38

Jezus, 578.570 eu voor Borsato in Wit Licht. Wat is dit voor schijtfonds? Focking Spion van Oranje, bijna 9 ton! Accordeert Vincent Bijlo die aanvragen daar...

Tommygunner | 23-05-11 | 20:37

Wordt er geneukt? Dat moet ik zien.

Dr. Mabuse | 23-05-11 | 20:37

Kutsnob | 23-05-11 | 20:20
Het filmfonds is 100% overheidsgeld.
Winsten uit subsidie films zijn ook van de overheid doordat zij de investeerder waren.
Het is een beetje over houten euro's praten.
Als je kijkt wat er per jaar aan film subsidie uitgaat is er überhaubt nooit winst gemaakt op een film. Waarom anders elk jaar weer subsidie aanvragen en krijgen?

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:28

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 20:13 | + 0 -
Nederland heeft geen film INDUSTRIE.
China, de VS, India, etc. dat zijn landen die ene film industrie hebben.
Subsidie films hebben niets met industrie te maken. Het is een staats gebeuren waar de staats omroep (de PO) een grote vinger in heeft.
Ook worden de scripts op verzoek van deze ambtenaren aangepast of geweigerd. Het is treuriger dan je denkt.

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:25

@Biff Eagleburger | 23-05-11 | 20:00 Dat is voor mij als VMBO-tokkie helaas heel anders. Geen vrouw kunnen krijgen, 's avonds altijd alleen voor de televee op de versleten bank, ruftend uit alle gaten na het eten van alweer patat met een berenklauw en een paar flesjes Schultenbrau voor de vitamines.....

Dan wil een mens nog wel eens de hand aan zichzelf slaan, waarbij het kijken naar films die nog ranziger zijn dan mijn lakens een zekere stimulerende werking uitoefent op het openen der sluizen - zij het dan dat de tsunami uit mijn jonge jaren inmiddels is gereduceerd tot ten hoogste een druppende kraan.

vraagstaart | 23-05-11 | 20:20

-weggejorist-

Kutsnob | 23-05-11 | 20:20

Een snelle rekensom leert dat er cumulatief wel meer dan 1,7 mln verdient is aan deze films. Dus waar hebben we het over?

NoXxa | 23-05-11 | 20:16

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 19:58
Ik ben er ook even klaar mee.
En volg vraagstaart zijn advies op:

Erik, deze is op jou.

*plop*

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 20:16

Met geen stok raak ik zo'n kutfilm aan.
*geeft Nekromantik 2 weer een slinger*.

insemismeer | 23-05-11 | 20:14

ZKH EénOog | 23-05-11 | 20:05 | + 0 -
Dat ligt eraan op welk punt de filmindustrie zich bevind.
Mind you, particuliere financiering gaat natuurlijk altijd ten koste van belastingen.
Dit artikel zou beter kunnen gaan over de 1200 EU per stoel voor de subsidie aan de opera. Haal dat (grotendeels) weg en laat de balkonplaatsen voor de bijstandsmoeder en je bezuinigd zonder dat het omzet (evt. op termijn) kost.

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 20:13

Gecondoleerd aan iedereen die Erikje kende.

KotsenVanBlijdschap | 23-05-11 | 20:12

Met een titel als "Brownian Movement", neem ik aan dat het neuken in deze film voornamelijk anaal is?

koerbagh | 23-05-11 | 20:11

ZKH EénOog | 23-05-11 | 20:05 |
De vrije markt gaat voornamelijk om het uitschakelen van non-talent, middelmaat, mislukking, slecht, etc.
Dan pas heb je vrije markt. Het beste zal altijd overblijven en de middelmatigheid elke keer weer opnieuw verdwijnen.
Vandaar dat linkse mensen vooral bestaan uit middelmatig begaafde mensen, of het nou creatief is of qua verstand.
Zij weten dat een liberale kapitalistische samenleving hen als eerste keihard onder de reeDt gaat schoppen.

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:11

@neemjemoederindemali | 23-05-11 | 19:58 Juist. Reaguren als escapisme, nu. Of heel erg dronken worden. Ben er nog niet uit. Mooie link BTW.

vraagstaart | 23-05-11 | 20:10

Kingeef1975 | 23-05-11 | 20:06
Probeer Henny Huisman eens.
Die heeft een aardig stulpje in Bakkum.

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 20:10

Ik neem aan dat je gratis naar deze film(s) mag gaan kijken dan?

Methylfenidaat | 23-05-11 | 20:08

@Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 20:01 | + 0 -

Ik ga voor Pruimenbloesem 3...

Nu nog een crimineel die mij zijn villa ter beschikking stelt.

Kingeef1975 | 23-05-11 | 20:06

@Einde van de Domheid | 23-05-11 | 19:50

Ja. Maar het hoeft niet perse belastingaftrekbaar te zijn, om toch nog winstgevend te zijn. Ook dat mag je aan een vrije markt overlaten.

ZKH EénOog | 23-05-11 | 20:05

Erikje1981...

Verdomme...

Kingeef1975 | 23-05-11 | 20:04

Nu moet ik wel toegeven dat een regisseur als mike van Diem een paar tandjes hoger is dan de rest.
Van Diem begrijpt de structuur van een film dat zie je terug in zijn films en lees je in zijn scenario's.
Ik denk dat Terstall en Koolhoven nog nooit van structuur hebben gehoord laat staan dat ze dat in een film verwerkt krijgen.
Of de ergerlijke camera voering van Oorlogswinter. Alsof ze de buurman achter de camera hadden gezet en filmen maar...

Lompe Loel | 23-05-11 | 20:01

Kingeef1975 | 23-05-11 | 19:57
Kijk jij dat nog ?

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 20:01

@vraagstaart | 23-05-11 | 19:29

Pondje gehakt in een voorverwarmde bloemenvaas, eitje erin, even op temperatuur brengen in de microwave en klaar is Kees.
Heb ik dan ergens gelezen hè, want aan pr0n en zelfbevlekking doe ik natuurlijk niet met een topmodel naast me op de bank.

Biff Eagleburger | 23-05-11 | 20:00

Tja bij de één denk ik, moet ik daar aan meebetalen aan een flut film en bij de ander denk ik waarom moet ik meebetalen aan een flut film als er zoveel winst wordt gemaakt.
En bij mijzelf denk ik dan al heel mijn leven "fuck de subsidies" maar dan ook alle subsidies fuck fuck fuck, duidelijk?
Bah

boost | 23-05-11 | 19:59

marshmallow | 23-05-11 | 19:58
Mijn fout, in dat geval. Prettige voortzetting.

*out*

Ashtrey | 23-05-11 | 19:59

2maar, echte paarsebroekstats. rechtstreeks uit Excel...

paarse broek | 23-05-11 | 19:59

@Kingeef1975 | 23-05-11 | 19:57
Dat ligt aan je naam. Heb je die mee, dan gaat 't wel.

AntiSoof | 23-05-11 | 19:58

Ashtrey | 23-05-11 | 19:43

Natuurlijk kijk ik (redelijk hetero!) naar de kerels en ze zijn [email protected] lelijk! Ik zeg dus.... schijnt een functie te hebben. Wikiporno onderschrijft i.i.g. de gedachte dat het in porno niet om de man draait. Heeft verder niet zoveel met mijn eigenwaarde te maken.

marshmallow | 23-05-11 | 19:58

Ik heb een idee voor een film waarin een lelijke vent een heleboel vrouwen.... subsidie?

Kingeef1975 | 23-05-11 | 19:57

Off topic: Doutzen bij DWDD en wat is die Matthijs toch een ongelofelijke prutser.

wo ist der bahnhof | 23-05-11 | 19:56

overVecht | 23-05-11 | 19:39
Hier kan je een dele subsidie terug lezen. De rest van de NL film kan je ook in die lijst vinden. Ze krijgen zelfs geld voor het ontwikkelen van een film. Soort sociale werkplaats voor net niet regisseurs zal ik maar zeggen...
www.filmfund.nl/toewijzingen/filter?ti...
Koolhoven kan ook niets zonder starters subsidie:
www.filmfund.nl/toewijzingen/filter?ti...
Het gaat mij erom dat de Nederlandse film zeer slecht is en altijd is geweest. Dit heeft ermee te maken dat subsidie aan dit soort middelmaat wordt toegekend i.p.v. de natuurlijke selectie van de markt zijn werk te laten doen.
De subsidie zal er altijd voor zorgen dat de markt in NL nooit in film zal duiken waardoor het niveau altijd laag zal blijven.

Lompe Loel | 23-05-11 | 19:54

@bozebaardman | 23-05-11 | 19:42
O, Engels? Dat wist ik niet.
Ik hoorde dat argument van het kleine nederlandse taalgebied van een filmmaker op de radio. En dacht toen, ja zeg.

AntiSoof | 23-05-11 | 19:50

ZKH EénOog | 23-05-11 | 19:21 | + 0 -
Die investeringsregeling is wegens succes ingetrokken.

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 19:50

@vraagstaart | 23-05-11 | 18:08
Ik moest giegelen als een wijf... Hehehe!
.
Als 'Brownian Movement' overigens de tegenwoordige NL/Euro cultuur is dan ga ik mij morgen nog aansluiten bij de haatbaarden om deze te vernietigen.

dlseth_ | 23-05-11 | 19:47

Ik weet nu in ieder geval wat ze bedoelen met "krom staan voor de man met de subsidielul".

vraagstaart | 23-05-11 | 19:47

Pa Cartwright | 23-05-11 | 19:30 |
Even de collecties opgezocht, want Reve zei me niets.
Chique, maar is mis toch een beetje de spanning.
Duidelijk dat je op zeker speelt en pas extravert wordt met den Uggs. Ben zelf meer van de sneakers en heb maar twee paar 'nette' schoenen.

marshmallow | 23-05-11 | 19:31 |
Je begrijpt me niet, zoals het namelijk overkomt fixeer jij bij het kijken van een rampetamper meer op de man, waar andere dan weer een minderwaardigheidscomplex van zouden krijgen? Persoonlijk is dat binnen mijn optiek van ondergeschikt belang, in jouw geval blijkbaar niet?

Ashtrey | 23-05-11 | 19:43

@ overVecht | 23-05-11 | 19:39

Dus volgens jou stemt Eddy Terstall, die zich kandidaat stelt voor de PVDA, op de VVD? Klinkt wat onlogisch?

marshmallow | 23-05-11 | 19:43

overVecht | 23-05-11 | 19:39 |
Terstall heeft alleen maar films met behulp van subsidies gemaakt. Filmfonds etc.
Hij heeft niet eens de agents achter zich on überhaubt een comemrciële film van de grond te krijgen.
Dus niet blaten waar je niets vanaf weet.

Lompe Loel | 23-05-11 | 19:43

AntiSoof | 23-05-11 | 19:26

de film is engels gesproken

bozebaardman | 23-05-11 | 19:42

Sterkte voor de nabestaanden erikje1981.

R.I.P.

1-2-3-5-8-13 | 23-05-11 | 19:40

Kosten al die kaartjes maar 7,92? En dan nog zo weinig bezoekers??? Moet wel bagger zijn.

Obelix | 23-05-11 | 19:39

@Lompe Loel | 23-05-11 | 18:57

Blijf VERDOMME eens van Eddy af! Als er één iemand is die wél wat betekent is hij het..... daarbij.... hij stemt VVD en daarbij maakt hij geen misbruik van subsidies...

overVecht | 23-05-11 | 19:39

@ vraagstaart | 23-05-11 | 19:29

Kijk! Dat is pas info!

marshmallow | 23-05-11 | 19:33

Derzug | 23-05-11 | 18:49
Last tango in Paris heeft wat aardige momenten. Wel wat gedateerd... En niet Nederlands.

kassa2 | 23-05-11 | 19:32

Maar er bestaat toch al een Nederlandse neukfilm met lelijke mensen, Pruimenbloesem.

Osdorpertje | 23-05-11 | 19:31

@ Ashtrey | 23-05-11 | 19:25

Ga 's ff op wikiporno kijken. Hoe hoog staan de kerels in de top rated porn stars? Juist....

marshmallow | 23-05-11 | 19:31

Ja daarom download ik dus, ga niet nog een keer betalen voor een film.

Ozdorp | 23-05-11 | 19:31

@ Ashtrey | 23-05-11 | 19:16
- Werk: Greve
- Geen werk: Red Wing

Pa Cartwright | 23-05-11 | 19:30

Ik hoort het wel als er een torrent van komt.

Liberty Wolfe | 23-05-11 | 19:29

@marshmallow | 23-05-11 | 19:22 Omdat rukken in een muf zaaltje heel erg jaren '70 is.

De moderne fappert haalt de pr0n via de internets naar binnen, blijft lekker thuis met een pond warm rauw gehakt (halal) in de knuist en gaat naar een site naar keuze.

Veel makkelijker, je kan nog eens switchen van film èn: je hebt privacy.

Moet je natuurlijk wel eerst even de hond uit de kamer jagen. Zo'n droevige verlangende blik naar je gehakt, daar knapt een mens behoorlijk op af.

vraagstaart | 23-05-11 | 19:29

/cultuurmodus/
Natuurlijk moet er subsidie bij films. En dat is niet zo verwonderlijk, want ons taalgebied is nu eenmaal erg klein. En ondertitelen is ook te moeilijk. Zeurpieten. Laten we liever blij zijn dat er uberhaubt nog mensen zijn die hun best doen om goede nederlandse films te maken. Vooral als ze over seks of allochtonen gaan kan er nooit genoeg geld bij. Dat heet cultuur. En dat snap je, of niet.
/off/

AntiSoof | 23-05-11 | 19:26

marshmallow | 23-05-11 | 19:22 |
Is niet erg joh, dat minderwaardigheidscomplex van je.
Of je speculeert maar wat, of je krijgt zelf dat gevoel bij het zien van een apetijtelijke man.
Your pick, pik.

Ashtrey | 23-05-11 | 19:25

Iets voor de VPRO ?,of ben ik nu te ouwerwets?

goodray | 23-05-11 | 19:23

Ik had altijd begrepen dat het in neukfilms om háár gaat, en niet om hem. Voornamelijk omdat de kijkers een minderwaardigheidscomplex krijgen bij het zien van een mooie man - die dan wél krijgt waar de kijker alleen op kan hopen...

Dus al met al zie ik niet in waarom alle rukkers hier niet en masse naar die film gaan?

marshmallow | 23-05-11 | 19:22

@Einde van de Domheid | 23-05-11 | 19:12

Maar toe had je wel zelf de keus of je het risico wilde lopen. Dergelijke projecten lopen nog steeds, met een belofte op een maximum winst percentage. En als het script je aanspreekt, kan het inderdaad wel degelijk de moeite waard zijn.

Maar dat is totaal iets anders als een gesubsidieerd project, waarbij allerlei dubieuze subsidie incest netwerken voor jou beslissen waar je belastinggeld heen gaat.

Maar wederom zie jij kennelijk het verschil niet tussen vrije wil op de vrije markt en subsidie.
En dan mogen deze vijf films bij elkaar misschien maar een halve euro per Nederlander werkzaam in de marktsector kosten, als je alle dictatoriaal besloten subsidies bij elkaar optelt, weet je waar je ruim 2/3 van het jaar voor werkt. Zo vrolijk wordt ik daar niet van, als je het mij vraagt.

ZKH EénOog | 23-05-11 | 19:21

Een film over neuken, gepromoot door Mutsaers.

De Treinende Rechter | 23-05-11 | 19:21

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07
Zeer Zeer klote.. Rip erikje1980!!!

De zorgverzekeraar N | 23-05-11 | 19:17

Pa Cartwright | 23-05-11 | 19:09 |
Beetje offtop maar binnen het kader 'hoe weet ik nou echt of iemand leijk is?' ben ik toch reuze benieuwd naar jouw schoeisel, tuurlijk zijn er de Uggs -staan hier eauk in de kast-, maar verder?
* bordeaux gelakte cruyffies uit doet *

Ashtrey | 23-05-11 | 19:16

Ik wil ook poet en wel hier om:

Script.

De club, het meisje en de man.

Lees Ad Melkert zijn verhaal, doe dat ook met dat van Lubbers, vergeet Evelien niet en je hebt een prachtig 3-luik.

Mag ik even vangen ?

Teun van het Tuinpad | 23-05-11 | 19:16

CoJoNes | 23-05-11 | 18:01

Er zijn niet of nauwelijks goedverkochte NL films zonder dat je op zijn minst tiete ziet, maar meestal wordt er enorm vleeschelijk geneuqt, eh meer rauw gebonkt dus.

ecologiste | 23-05-11 | 19:16

Ik ga geen lelijke mannen kijken en nog betalen ook! Betaal mij die 809.07 euro subsidie maar om te gaan kijken.

doenormaal! | 23-05-11 | 19:13

Waarom dit stuk.
Een paar jaar geleden kon je in NL films investeren en dan kon je dat bedrag nuiten je belastingaangifte houden.
De industrie kwam tot grote hoogte, zowel zakelijk als qua prestige (2 Oscars!) In NL filmindustrie moet worden geinvesteerd ander word het niet winstgevend.
Kortom, weer een stukje van 'Den Snellen Grijpstuyvert'.
Oja, en beoordeling kan altijd beter.... maar er zijn altijd projecten die boven en die onder verwachting zijn!

Einde van de Domheid | 23-05-11 | 19:12

@ StijlvolRechts | 23-05-11 | 19:08
Subsidie terugbetalen? Pfff.

Pa Cartwright | 23-05-11 | 19:09

Schwarzenecker schijnt trouwens ook dol te zijn op lelijke vrouwen.

McSnor | 23-05-11 | 19:09

Ik neem aan dat de Makers van Sony Boy de Subsidie volledig hebben terug betaald?

StijlvolRechts | 23-05-11 | 19:08

Kutfilm.. Neuken met lelijke mensen wtf, dat hoef ik niet te zien.

Dasch76 | 23-05-11 | 19:06

DSK thriller. Als je hem heel goed maakt dan krijg je een ongeluk of ze proberen je toch op te pakken (Polanski, terwijl het 'slachtoffer' geen aangifte wilde doen), maar ook als je hem minder scherp maakt kun je nog rekenen op vele miljoenen.
Ik weet al wie de hoofdrolspeler kan worden, hij lijkt namelijk sprekend op DSK: Richard Bohringer.
www.google.com/search?hl=en&sugexp...

ecologiste | 23-05-11 | 19:05

@ ZKH EénOog | 23-05-11 | 19:02
Zanik eens niet zo.

Pa Cartwright | 23-05-11 | 19:05

Dan geef ik liever geld aan New Kids deel 2.
Deel 1 had zijn opstart muntjes dubbel en dwars terug verdiend.
(tot irritatie van babyboomers, dat is nl een van de weinige films die het zonder subsidie ook gekund had)

Weeraanmelden | 23-05-11 | 19:05

Pindakaasvloeren, kansloze kutfilms, amorfe objecten op rotondes, doeken met vlekken en diepere betekenissen, op de stort met die rommel. Geen cent meer naar cultuur!

McSnor | 23-05-11 | 19:03

@minimá-armezusvan.. | 23-05-11 | 18:58

Zoals Shouf-Shouf Hallalli bedoel je?

ZKH EénOog | 23-05-11 | 19:03

Dit geld is goed besteed aan de emancipatie van lelijke medelander. Lelijke mensen hebben ook vlees en bloed, is de boodschap. Je moet wel ziek zijn om ze te doen en daarna moet je in therapie, maar het kan.

Detlev Tarnowitz | 23-05-11 | 19:03

Doet New Kids Turbo het toch een stuk beter.

Anarki | 23-05-11 | 19:03

Script voor de nederlandse film:

Opening
Godverdomme, Kut, Zullen we neuken?
Einde

Met zo'n beetje het standaard kutscript voor iedere Nederlandse film, geflambeerd met een grotendeels ongeloofwaardige cast, ben ik er al jaren op uitgekeken.

Geef mij maar gewoon wat er wèl te downloaden valt.

ZKH EénOog | 23-05-11 | 19:02

Dat doet Kim - hai hai - Holland dan toch een stuk goedkoper.

Biff Eagleburger | 23-05-11 | 19:02

m.a.w. bestaat in Griekenland filmsubsidie? Zo ja, zou die dan niet eerst gestopt moeten worden voor we in onze eigen Hollandse producties gaan snijden? OF vindt iedereen die Griekse 'Souv Souv Souvlaki's' veel te top?

overdrijfnietzo | 23-05-11 | 19:02

Weg met alle kunst!

McSnor | 23-05-11 | 19:00

SEE RANK
Brownian Movement (2010)
97 min - Drama - 24 March 2011 (Netherlands)
5.9/10
Users: (52 votes) write review | Critics: 14 reviews

Supernova | 23-05-11 | 18:59

kan niet wachten op de eerste islam-promotie film.

minimá-armezusvan.. | 23-05-11 | 18:58

kreeg zonet een sms'je uit Griekenland, of we onmiddelijk willen stoppen met subsidie geven aan films, het moet nameljk allemaal naar Griekenland.

overdrijfnietzo | 23-05-11 | 18:58

De Nederlandse film bestaat niet.
Het zijn allemaal mensen die zonder subsidie nooit een film zouden maken omdat ze er simpelweg het talent niet voor hebben.
Mensen als Eddy Terstall, Martin Koolhoven, Mike van Diem (waarvan de laatste nog wel enig talent heeft) zouden het niet eens overleven in de echte film wereld.
De aanslag, een super spannend boek is dor Koolhoven verworden tot een saai, middelmatig verhaal zonder enige toevoeging van film.
En achteraf roepen dat ze wel geld opleveren voor het bedrijfsleven maar dat is natuurlijk flauwekul. Staats geld gebruiken om erna op de makrt geld te verdienen kan elke lulhannes.
Afschaffen al die potjes, filmfontsen etc.
Dan gaat vanzelf het bedrijfsleven de film overnemen en zal de Nederlandse film eindelijk een volwassen niveau bereiken.
Het is niet voor niets dat NL een land is waar de slechtste films ter wereld worden gemaakt.
Subsidie houdt de middelmaat in stand!

Lompe Loel | 23-05-11 | 18:57

@Derzug | 23-05-11 | 18:49
Smurfs 3D of This Aint The Simpsons.

Steve1234 | 23-05-11 | 18:54

Wat is het adres van die arts? ik ben best wel lelijk

openluchtgevangenis | 23-05-11 | 18:53

Bowel movement.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:53

Derzug | 23-05-11 | 18:49 | + 0 -
baise moi

Bukoswski | 23-05-11 | 18:51

Iemand nog een goede tip van een n**kfilm die ik moet zien?

Derzug | 23-05-11 | 18:49

Marketing begint namelijk al bij de vraag of iemand ergens op zit te wachten.
vetkleppert | 23-05-11 | 18:45 | + 0 -
Marketing creëert de behoefte/ vraag. Ik denk trouwens niet dat het tv aanbad in het buitenland veel beter is. Gelukkig hebben we het internet... *out*

Bukoswski | 23-05-11 | 18:49

@Bukoswski | 23-05-11 | 18:40
Nee, ik bedoel dat het complete tv-aanbod niet te pruimen is. Zowel de staatsomroep als de RTL-unilevers. En dat ik klaar ben voor betaal tv waar ik wel kan zien wat me boeit.
En verder denk ik dat de doodgeboren kindjes die met subsidie tot stand komen met geen enkele hoeveelheid marketing een succes worden. Marketing begint namelijk al bij de vraag of iemand ergens op zit te wachten.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:45

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07

Jemig. Zo snel al?

Chow | 23-05-11 | 18:43

Ik ken een paar mensen die gillend zijn weggerend van Rietveld en andere kunstacademies. Mensen die echt wat konden, maar gek werden van het voor subsidie nu eenmaal vereiste gebrabbel. Zij hebben het ervaren als een soort toelatingstest waar zij blijkbaar de juiste persoonlijkheid niet voor hadden.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:41

1000k voor een neukfilm en 350k voor een mislukte pizzafilm.
Torrent van neukfilm = onbetaalbaar.

Steve1234 | 23-05-11 | 18:40

vetkleppert | 23-05-11 | 18:34 | + 0 -
Dus gewoon met de pot op schoot voor rtl4 teevee? Volgens Joop had die film best geld en kijkers kunnen trekken, maar dan wel met meer marketing. Beide scenario's zie ik overigens niet zo zitten...

Bukoswski | 23-05-11 | 18:40

Het probleem bij dit hele subsidie gebeuren is, dat ambtenaren gaan beslissen over wat kunst is en wat niet. De paar echte kunstenaars die ik ken, gaan daarvan helemaal over de rooie. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik ken een film recensent die alleen maar maatschappij-kritische films goed vond. Was best makkelijk, wat hij goed vond hoefde ik niet te zien. En wat volgens hem waardeloos was bezorgde mij een leuke avond.

Polletje Piekhaar | 23-05-11 | 18:35

@Bukoswski | 23-05-11 | 18:28
Maar Joop krijgt er wel zalen mee vol. En zo niet, dan heeft hij gewoon zelf iets minder levens nodig om zijn geld op te krijgen.
Mijn punt is dat ambtenaren met het van ons gestolen geld wel even zullen bepalen wie ze waarmee een plezier denken te gaan doen. En dat dat per definitie niet werkt.
Je moest eens weten in hoeveel flatertheaters er avond aan avond meer mensen op het podium staan dan er in de zaal zitten. Hoeveel kunst met peren er gesubsidieerd wordt die niemand wil komen bekijken.
Zet eens een tv aan en je bent klaar voor betaal-tv.
Zodra de overheid ergens aan komt is het verziekt.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:34

Haha, Daar gaat het geld dus heen.

jarek | 23-05-11 | 18:28

vetkleppert | 23-05-11 | 18:20 | + 0 -
Joop propageert hier Hollywood-achtige projecten, heeft dat een betere toekomst? Om break-even te realiseren zou niet een kernwaarde voor mij zijn, voor Mutsaerts, Joop ea daarentegen...

Bukoswski | 23-05-11 | 18:28

Downloaden is extra goed naast dat je tim kuik niet blij maakt, hoef je ook nog eens minder belasting te betalen win win

Tim Grimbek | 23-05-11 | 18:26

Wie zitten er in het bestuur van het Filmfonds? CV erbij zou mooi zijn. En wie werken er bij de film? Familie- en/of politieke relatie met bestuur zou mooi zijn.

Oerkoendoe | 23-05-11 | 18:24

Draait in geen vd grote steden Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam.
Als Amsterdammer moet je ervoor naar Zaandam gaan, ja doei dus echt niet.

vip33 | 23-05-11 | 18:23

Het kunstige van deze film is hoe die, terwijl we naar neuqen zitten te kijken, laat zien hoe we zelf ook geneuqdt worden. Door de overheid wel te verstaan.

thispissesmeoff | 23-05-11 | 18:23

Het kunstige van deze film is hoe die, terwijl we naar neuqen zitten te kijken, laat zien hoe we zelf ook geneuqdt worden. Door de overheid wel te verstaan.

thispissesmeoff | 23-05-11 | 18:23

@Pasta-saus | 23-05-11 | 18:15
Ik kijk ook heel bewust niet. Man, wat een bagger.

Zeeschuimer | 23-05-11 | 18:23

Wob dat filmfonds maar eens kapot. Je schrikt je een ongeluk als je ziet wat voor droeftoeterende cultuurkeutelarij daarvan gemaakt wordt.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:23

de filmproducent van brownian movement zit trouwens in het bestuur van een andere subsidiepot: www.mediafonds.nl/page/51246/bestuur
een en al incest...

cumshaft | 23-05-11 | 18:23

Ik zal wel gek zijn, maar als omzet > subsidie, wordt de subsidie dan teruggestort?
C. van der Laak | 23-05-11 | 18:16

Dat wil ik dus ook weten!

Circa | 23-05-11 | 18:22

Mij een beetje minnen hè, stelletje cultuurbarbaren!

blinde kip | 23-05-11 | 18:22

@Bukoswski | 23-05-11 | 18:15
Joop heeft wat dat betreft wel recht op een mening, inderdaad. Maar die maakt ook geen door ambtenaren geselecteerde en gesubsidieerde kunst met peren. Ook niks wat ik hoef te zien, maar dan hoef ik er tenminste niet ook voor te betalen.

vetkleppert | 23-05-11 | 18:20

sterkte @nabestaanden Erikje1981

Bukoswski | 23-05-11 | 18:19

Er werken bij dat fonds (zie site) 30 (!) mensen om die 35 miljoen soepsidie per jaar de markt in te pompen! Nu stoppen met die onzin.

nick.name | 23-05-11 | 18:18

@hetluis | 23-05-11 | 18:09
Dat is zo gek nog niet inderdaad...

Pasta-saus | 23-05-11 | 18:18

-weggejorist-

owjah | 23-05-11 | 18:18

@vraagstaart | 23-05-11 | 18:12
Vanochtend is het gebeurt, hoorde het van Parsons. Erg treurig. Rip

Pasta-saus | 23-05-11 | 18:17

Ik zal wel gek zijn, maar als omzet > subsidie, wordt de subsidie dan teruggestort?

C. van der Laak | 23-05-11 | 18:16

Wat vooral opvalt zijn de mooie ronde getallen.

Sonny Boy ziet er nog redelijk gespecificeerd uit (Juffrouw Jannie, telt u er nog even die 70 euro voor de zes abrikozenvlaaien voor de afterparty bij?), maar bij de duurdere klanten lijkt het zwaar op het bekende natte vinger-subsidiëren.

Zes ton? Zeven-en-een-half? Miljoentje? Gewoon afronden naar boven, kraait geen kip naar.

Gootbalkoning | 23-05-11 | 18:16

@owjah | 23-05-11 | 18:05
*Joris van ver ziet*

Pasta-saus | 23-05-11 | 18:16

@Zeeschuimer | 23-05-11 | 18:05
Dat is denk ik een van de beste keuzes in uw leven

Pasta-saus | 23-05-11 | 18:15

Brownian Motion is weer totaal wat anders. Daar moeten ze eens een film over maken.

dikke_nerd | 23-05-11 | 18:15

we worden dagelijks geneukt door lelijke mensen in deHé.
Gek genoeg hoor je over dat smijten met soepsidiegeld daaro niks van !!

one-ten | 23-05-11 | 18:14

Gecondoleerd iedereen, en rust in vrede Erikje1981

Kaas de Vies | 23-05-11 | 18:14

Als er subsidie aan te pas komt, hoef ik het niet te zien. Want dan geldt zonder uitzondering altijd: Cultuur is per definitie nooit de jouwe.
Los daarvan hoef ik geen lelijke mensen foekie foekie te zien doen. En al helemaal niet gesubsidieerd. Ik kijk liever hoe mijn eigen klabanus heen en weer beweegt in iets fraais.
Had ik al gezegd dat er van subsidie alleen maar braaksel kan komen?

vetkleppert | 23-05-11 | 18:14

Dus we betalen mee aan de film om vervolgens een kaartje te moeten kopen om het flutwerkje te zien..

overVecht | 23-05-11 | 18:13

Dat geld kan ook naar langstudeerders i.p.v naar dragan schapenhaaar... sigh.

Falie | 23-05-11 | 18:13

Geef het volk brood en spelen. .

geezzmeteeezzz | 23-05-11 | 18:13

@neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07 WAT???? Nu al? *huilend naartwitter gaat*

vraagstaart | 23-05-11 | 18:12

@zeg maar jansen | 23-05-11 | 18:06 Wat. Denk. Jij. Zelf. Naïeve. BelastingbetalerT?

vraagstaart | 23-05-11 | 18:11

vraagstaart | 23-05-11 | 18:09 |
De Casting Couch is voor mij geen vreemde plek.

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 18:11

Nou, is DIT dan eindelijk een linkse hobby?
Of moeten we dit ook weer serieus nemen?

Merlot | 23-05-11 | 18:11

vraagstaart | 23-05-11 | 18:08
Ben ik helemaal met u eens ;)

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 18:10

meneer de subsidieverstrekker zal in ruil voor de subsidie wel als lelijke patient mogen opdraven in de film

bots! | 23-05-11 | 18:10

@Nacho_Vidal | 23-05-11 | 18:07 Doe jij mee in die film Nacho? Of werden alle Spanjaarden behalve Sinterklaas geweerd in deze spetterende productie?

vraagstaart | 23-05-11 | 18:09

btw: wordt subsidie teruggestort bij commercieel succes?

hetluis | 23-05-11 | 18:09

Als ik een lelijke man wil zien neuqen zet ik wel een spiegel naast mijn bed.

vraagstaart | 23-05-11 | 18:08

Laten we daar een heul gauw mee stoppen.

Porrello | 23-05-11 | 18:07

Voor degene die het gemist hebben, onze dappere strijder en medeguurder @Erikje1981 is niet meer.

R.I.P.

neemjemoederindemali | 23-05-11 | 18:07

Daar krijg ik spontaan een Bruine Beweging in m'n onderpants van.

Gootbalkoning | 23-05-11 | 18:06

"Charlotte en Max wonen samen met hun zoontje in Brussel. Het stel raakt in een crisis als Max erachter komt dat Charlotte een aantal van haar mannelijke patiënten heeft meegenomen naar een gehuurd appartement. Charlotte gaat in therapie en moet haar baan als dokter opgeven. Als ze naar India verhuizen, lijken ze aanvankelijk allebei gelukkig. Maar al snel blijkt dat ze het verleden niet achter zich kunnen laten."

Is dit nou een plot of een synopsis? Of gewoon een manier om op kosten van de hardwerkende belastingbetaler op vakantie te gaan naar India?

zeg maar jansen | 23-05-11 | 18:06

-weggejorist-

owjah | 23-05-11 | 18:05

Ik kijk niet naar Nederlandse films.

Zeeschuimer | 23-05-11 | 18:05

Neukfilms zijn zó 70er jaren.

zeg maar jansen | 23-05-11 | 18:04

server rookt al

bravvour | 23-05-11 | 18:03

Laatste link werkt alweer lekker.

LuurmanB | 23-05-11 | 18:03

Ja mensen, we zouden toch niet willen dat hierop bezuinigd werd, is het wel?
Stemt daarom allen knalrood, bijvoorbeeld D66, en vergeet het rode potloodje niet te gebruiken.

Merlot | 23-05-11 | 18:03

Kan je je voorstellen hoe de casting-omschrijving is? Gezocht voor film: Lelijke mensen om zich op film te laten neuken. Ik zou me direct inschrijven uiteraard.

Kaas de Vies | 23-05-11 | 18:03

Bron = Twitter, dan moet het waar zijn

Bukoswski | 23-05-11 | 18:03

Een Nederlandse film waarin geneukt wordt? Straks gaan jullie me vertellen dat er ook nog echt blote tieten in zaten. Je verwacht het niet!

CoJoNes | 23-05-11 | 18:01

Nooit van gehoord.

Filmtip dan maar? The Human Centipede, ook van Nederlandse bodem.

Nacho_Vidal | 23-05-11 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken