Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opsporing verzocht. Man met Ali B. accent

ANP-1856329.jpgDe rapper des Vaderlands Ali Bouali heeft gisteren ontsteld gereageerd op een uitzending van Opsporing Verzocht. Hierin werd de overvaller van een bloemenzaak in Capelle aan den IJssel aangeduid als hebbende 'Een Ali B. accent'. Het TROS icoon laat weten niets met de overval te maken te hebben ('Ik bestel mijn bloemen altijd online of ik laat Mary Borsato een bosje meenemen als ze hier komt schoonmaken') en zegt niet gediend te zijn van de kwalificatie. 'De AVRO is gewoon teleurgesteld omdat ik Ali B op volle toeren, een programma dat ik maak met mijn beste vrienden, niet voor de AVRO maar voor de TROS maak. Terwijl iedere rapper snapt dat Hip Hop niets te zoeken heeft bij die omroep. Bovendien heeft mijn entertainment bedrijf Petje Af (bedrijfsfeesten, sfeeroplossingen en merchandise-counseling) patenten geregistreerd op mijn mimiek, taalgebruik, kleding, algeheel voorkomen, manier van doen, stijl en swagger. Als de AVRO een van deze dingen wil gebruiken om een overvaller aan te duiden mag dat, maar daar stuur ik dan wel een factuurtje van.' Ook andere raarpratende Nederlanders zijn boos over de gang van zaken. De AVRO benadrukt dat de kwalificatie gedaan is door de overvallen vrouw, en niet door presentatrice Anniko van Santen: 'We hebben het er bewust niet uitgeknipt. Na elke uitzending hebben we bonje met het meldpunt en we vonden dit wel een creatieve manier om een daderprofiel te schetsen. Want laten we eerlijk zijn: iedereen weet op welke bepaalde bevolkingsgroep mevrouw doelt. Maar dat mag je niet hardop zeggen in Nederland.' Wordt vervolgd...

Reaguursels

Inloggen

Ali B is irritant maar wel te verstaan. De meeste Finnen lullen als Luigi Bruins, binnensmondswa. Is die straatmentaliteit weet tog.

LJBrinkhorst | 08-04-11 | 09:37

Typisch weer zeaun verontwaardigde reactie van een mocro eauver zijn foute neven.
Toen in het zwembad van een vacantiebungalowpark bei mir um die Ecke een jongetje was misbruikt en later zei dat de dader sprak met een Tineke Schouten accent heb ik Tineke hiereauver nooit horen zeiken.
Of elke Utrechter een pedeau is.
Vraag me ondertussen wel af waarom Opsporing Verzocht niet ondertiteld wordt in het Nederlands.
Het lijkt wel flikken Marrakech.

Geheimrat Schultz | 07-04-11 | 06:52

Een ALIBEE accent. Een wat accent?
Ali Baba?
Ali Bofkont?
Ali Baalen?
Ali Bali?
Ali Baba?
Ali Bi?
Ali Bee?
Ali Beh?
Ali Bah?
Bedoeld wordt toch het bekende accent uit noordwest Marocco? Hier gebezigd door mensen die zich blijvend willen onderscheiden van de Nederlandse multiculti bevolking? Zeg het dan! Weet je tog? TOG?
Tog niet de bekende Ali B, de lieveling van de Nederlandse TV? Want niemand praat als hij, tog?

ljcoster | 06-04-11 | 21:39

Welkom bij de grootse familie van Nederland! de TROSLIM!!!

Godfried de Bouillon | 06-04-11 | 20:57

-weggejorist-

Godfried de Bouillon | 06-04-11 | 20:54

-weggejorist-

Godfried de Bouillon | 06-04-11 | 20:45

-weggejorist-

Godfried de Bouillon | 06-04-11 | 20:44

Ow? is dat gebral van Ali nu rappen?
"Jo! Jo"... "Om het poepen te stimuleren, als ik zit op die wc... doe ik altijd even denken aan die Ali B".
Hiphop, Hipperdehopperdepop.

Godfried de Bouillon | 06-04-11 | 20:38

ik hoop dat dat van die patenten een slechte grap was, anders is het wel heel erg niet grappig.

(klap) (klap) (klap) | 06-04-11 | 20:37

@myself... pmsl

CortezTheKiller | 06-04-11 | 16:57

Hahahaahaaaa... psml

CortezTheKiller | 06-04-11 | 16:57

-weggejorist-

Doordrammer | 06-04-11 | 16:49

je kan mensen duiden aan hun uiterlijk bv hij lijkt op pierre jansen of anton geesink of ene geert w.
je kan mensen duiden op hun stem bv. klinkt als toon hermans of femke halsema of als Opstelten.
maar als je zegt hij lijkt op een marokkaan of een hindoestaan of surinamer en klinkt als een ali B
of prem rasjhoemedin of rooiston drenthe dan breekt in dit land de pleuris uit

harob | 06-04-11 | 15:58

die ali b heeft toch ook een raar accent.
waar zeurt ie dan over?
en die overvaller zal ook wel ali heten.
of mo.

eddiekallie | 06-04-11 | 15:54

Tweet van Ali B: "als blijkt dat je daders van dit soort zaken sneller arresteert door mijn naam te gebruiken, vooral doorgaan, offer ik me graag voor op"

rannie | 06-04-11 | 13:46

@Ali B.
Slechte reclame is ook reclame!
Je moet blij zijn met elke vorm van gratis reclame.
Je staat nu zelfs op GS.
Wederom gratis!
En je zal ongetwijfeld een rondje blaat-shows afgaan om jezelf nog meer reclame te bezorgen.
Ik zou zeggen: stuur Opsporing Verzocht op zijn minst een bloemetje als bedankje.
Dat zou je sieren.

Linke Joop | 06-04-11 | 13:40

Ali B hip hop? Die nepopzeggert is zo mainstream als het maar kan zijn. Daar zal ie wel mee scoren bij zijn homies.

Nonik Neem | 06-04-11 | 13:37

Raymann is ook wakker geworden. Zijn programma is ook niet meer om aan te gluren zijn multi culti promotie begint op mijn zenuwen te werken. Zelfs surinamers hebben er genoeg van. Wil hij soms een lintje van de koningin of zo met zijn multi culti correcte gedrag.

denoorman | 06-04-11 | 13:21

Nog nooit een Marokkaan gehoord die hetzelfde praat als Ali-B. Ali-B heeft namelijk een mocro-wannabe accent terwijl hij wel (half) Marokkaans is. Als er een overvaller je winkel binnenloopt die zo praat, dan is dat toch het eerste wat in je opkomt als je een verklaring aflegt. Tis niet dat je zn gezicht kan zien

Niekler | 06-04-11 | 13:10

volgens mij zij er heel veel mensen stront jaloers op ali b
het is volgens mij niet zo raar als hij daan niet mee ge lingkt wil worden
stel dat je vader een bekende nederlander is met een bepaalde uitspraak en hij wordt be lingkt aan een kinderverkrachter wat dan
denk eerst eens na voor je oordeeld
toedeloet

gewoon fries | 06-04-11 | 13:08

Ze kunnen de uitzending van opsporing verzocht ook met 50% inkorten door te melden: "Alle daders in deze uitzending hebben een Noord-Afrikaans uiterlijk en klinken als Ali.B., tenzij anders aangegeven".

nick_haarlem | 06-04-11 | 12:58

het merk ali b?
vergist hij zich niet met aldi?

djiep | 06-04-11 | 12:55

Ali Boef aka Ali Baba en de 40 rovers (en niet de auto) heeft al zijn rijkdom te danken aan zijn accent...

Drs. D. | 06-04-11 | 12:43

@vanhetgoor

Voordat je Ali. B de Willemsorde wilt gaan geven moet je niet vergeten dat Ali. B, zoals de meeste marokkanen in Europa, een strafblad van hier tot Tokio heeft. Voordat hij zijn geld verdiende als nationale knuffelnmarokkaan jatte hij er lustig op los. Misschien heeft hij ook wel jouw autoradio.

nick_haarlem | 06-04-11 | 12:42

vanhetgoor | 06-04-11 | 12:05
Zit je iets dwars?

sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 12:37

vanhetgoor | 06-04-11 | 12:05
Troost je maar. ook Ali B. is zijn *kuch* carriére begonnen op initiatief van de reclassering.

Ad337 | 06-04-11 | 12:36

@zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:30
Iemand met heimwee heet en Treurk.

ZKH EénOog | 06-04-11 | 12:31

Die pisvlek gauw terugsturen naar zijn vaderland.

jonneke | 06-04-11 | 12:19

Als Ali B. de patenten heeft op de manier van lopen, de manier van praten en het voorkomen van jongen Naffertjes die met hun getinte huidkleur de benzinepomp of zoals in dit geval een bloemenzaak overvallen dan moet Ali B. zijn moeder-landgenoten maar eens aanspreken op hun gedrag. Met de patenten die Ali B. zegt te hebben kan er daadwerkelijk worden opgetreden tegen dit soort jongens. Echter dat wil zeggen, als Ali B. werkelijk deze patenten heeft laten registreren! En als deze patenten door de rechter worden goedgekeurd. Want dat is nog maar de vraag. Als iemand een accent wil claimen als het zijne dan wordt het moeilijk als er al velen voor hem zijn geweest die dit zelfde gebrabbel hebben gebezigd. Als iemand een loopje wil registreren dan kan dat in Groot Brittanië bij Ministry of Silly Walks, maar in Nederland hebben wij dat ministerie niet. Verder is het zo dat het speciale loopje van Ali B. exact het zelfde is als van willekeurig welke andere ongeïnteresseerde jongeman die geleund tegen een gebouw staat te wachten tot er een zak met geld voorbei gaat komen. Dat kan een klant zijn, of ook een slachtoffer.

Misschien moet Ali B. er eens over gaan nadenken over zijn verschijningsvorm. Persoonlijk erger ik mij aan Marokkanen, de manier waarop zij in het leven en de manier waarop zij op de wereld staan. Misschien is Ali B. een prima gozer, maar omdat hij er uit ziet als een Marokkaan gaat de TV op een andere zender zodra hij komt. Ik heb te veel Marokkanen ontmoet en gesproken. Nooit heb ik achteraf kunnen zeggen dat het een hoogstaand persoon was. Ali B. is een uitzondering, en ik ken nog iemand anders. Maar verder zijn alle Marokkanen die ik persoonlijk ken (en ook middels mijn werk) onbetrouwbaar. Dus alle Marokkanen op Ali B. en nog eentje na! Alle andere Marokkanen die ik ken zijn bezig met drugs, of als verkoper of als gebruiker. Steunfraude en gewone oplichting. Agressie, mishandeling. Ik heb de laatste vijf jaar maar één keer een collega gehad van Marokkaanse afkomst, en die presteerde het om gedrogeerd op het werk te verschijnen of om helemaal niet op te komen dagen, zonder kennisgeving vooraf. Daarnaast waagde hij het ook nog om met cliënten over de mooie kanten van de islam te gaan praten. Ik heb niet zo heel erg veel sympathie of respect voor Marokkanen, omdat ik er al te veel ontmoet heb! Geloof me, ik geef Ali B. het voordeel van de twijfel, ik hou niet van zijn zangstijl, en zijn manier van bewegen, lopen en swaffelen. Ik denk echt dat Ali B. nooit in problemen zal komen met oplichting of mishandeling. Maar hij is een uitzondering!

vanhetgoor | 06-04-11 | 12:05

Ali heeft ergens wel een punt. Voor je het weet gebruikt iedereen zijn naam om iets slechts mee te duiden. Dat is bv bij de naam 'Tokkie' gebeurd. Daarbij komt nog dat Ali B geld verdient met zijn naam. Dat hij zijn die wil beschermen is dus logisch. Maar patenten? Echt?

Aan de andere kant geldt 'dont shoot the messenger' en zou Ali B niet tegen de avro moeten zeuren. Hij zou de dader een factuur moeten sturen. Lekker kopje koffie erbij ofzo.. cashing *geluid kassalade*!1!1

Maar waar hebben we het over. Een hiphopper in een OPEL met een petje scheef op zijn kop. Patenten op Ali Bnessheid. LOL. Ik neem aan dat petje pitamientje inmiddels oud genoeg is om Ali B eens factuurtje te sturen? De naaapert.

Canis Spurcus | 06-04-11 | 11:57

Ha ha, de grootste humorist van Nederland -Jorgen Raymann- voelt zich aangesproken. Als de man, die zijn Tante Es-creatie van Paul Haenen heeft gejat, echt gevoel voor intelligente humor had gehad, had hij met een scherpe grap iets betekenisvollers kunnen zeggen.
Maar nee, de Jack Spijkerman (...) uit Suriname voelt zich gekwetst omdat nu, voor één keer, zíjn accent niet als illustratie wordt gebruikt.

grote haas | 06-04-11 | 11:39

Patent op een manier van praten? LOL. Het moet niet gekker worden. Denk dat ik maar een patent op ABN registreer, kan je blijkbaar mee cashen.

Liroy | 06-04-11 | 11:30

Ali Blaat ... Zucht... De mascotte van multiflauweculti links Nederland.

De Turk | 06-04-11 | 11:28

Wat een land, wat een land... het is om te janken...

Slipsnifter | 06-04-11 | 11:19

Binnenkort bij Opsporing Verzocht: "De dader was van Ali B-achtige komaf" :-)

jullie ook hier? | 06-04-11 | 11:18

misschien was het wel Ali B. als man verkleed?
Trouwens... denkt hij soms dat hij de enige Ali B. is?
Mijn buurvrouw heet toevallig ook Ali B. ze weet selluf tog !

Zuitschuip | 06-04-11 | 11:17

@Doordrammer

Wat is er zo grappig aan heel de situatie? Ga dat eens aan die vrouw vertellen die zwaar is mishandeld en ook psychische klachten heeft.

Zuurbekken? Moeten we het allemaal gewoon vinden dan?

Doordrammer, of je bent zelf zo'n cultuurverrijker of
je bent zo'n multi culti die het positieve wel blijft
zien in het gore tuig die dit land (en de rest van
Europa) verpesten.

strikdewepstroper01 | 06-04-11 | 11:17

toch typisch die "medelanders" zich zo snel aangevallen voelen....

boerenvla | 06-04-11 | 11:14

Luls, ik wil ook een patent op mijn Swagger.

Inderdaad | 06-04-11 | 11:10

-weggejorist-

Doordrammer | 06-04-11 | 11:10

Wat een gezeik van die Ali B-artiest. Het ís toch gewoon zo? Die laffe overvalmarokkaan sprak net als hem, en door het zo te benoemen weet iedereen hoe dat laffe varken praat. Vrouwen overvallen in een fucking bloemenzaak, vrouwen sláán (nou ja, dat krijgen ze van huis mee natuurlijk, kun je ze niet kwalijk nemen, ies koeltoer) en dan ook nog eens gaan lopen steken omdat je te weinig geld krijgt naar je zin... Mag ik vijf minuten met dat tuig in een kamertje?

Moetdatdan | 06-04-11 | 11:10

Pfff, wat denken ze wel zeg, de waarheid zeggen en met feiten komen?
Dat mag niet hoor.
Dat mag alleen bij en over blanke autochtonen, dat is nou eenmaal zo bepaald door allerlei multikul liefhebbend en eisend zeik- en schijtvolk.

Creaguurder | 06-04-11 | 11:09

Een Fin met een Almeerders accent was ook een nettere beschrijving geweest.

Anders nog? | 06-04-11 | 11:00

Heeft de AVRO eens een keertje humor, dan is het alweer niet goed.

uitgeslapen | 06-04-11 | 10:58

Ali moet niet zo zeiken, de overgevoelige Marokkaan.
Ik heb gisteren Opsporing Verzocht niet gezien, maar wanneer ik kijk, dan valt het mij op dat als een zeer wreed, zinloos, laf en respectloos misdaad wordt begaan (zoals een bejaarde echtpaar helemaal verrot slaan bij een huisinbraak), dat het dan altijd Marokkanen zijn. Wanneer ik dat zie, dan wens ik die hele bevolking dingen waarvoor ik hier een permaban zal krijgen.

porcodio | 06-04-11 | 10:57

"Als de AVRO een van deze dingen wil gebruiken om een overvaller aan te duiden mag dat, maar daar stuur ik dan wel een factuurtje van."
Zo zit dat. Deze meneer weet als geen ander dat de multikul geld betekend voor wie van kul en andere zaakjes leven.

Jan Passant mk2 | 06-04-11 | 10:49

Gek... allochtonen kijken dus wel massaal naar opsporing verzocht maar ze bellen nooit.

sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 09:06
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Spannend toch om jezelf misschien wel op tv terug te zien...

skikerin | 06-04-11 | 10:43

strikdewepstroper01 | 06-04-11

Dat denken ze niet dat is een FEIT dat Nederland voor hun een grote roof en plunder speeltuin is, geen D66 rechter die eens een normale straf voor meervoudige overvallen geeft, 10 jaar, geheel uit te zitten. Kabinet Rutte begon heel pseudo-tough met law enforcement punten maar nu blijft het ook stil, minimumstraffen Opstelten, ik hoor je niet?

The Evil One | 06-04-11 | 10:42

sorry <autochtoon modus aan> Mag je eigenlijk iedereen die bij het Meldpunt Discriminatie werkt een luie, minderwaardige, smerige, vuile fascist noemen? Of is dat discriminatie?

Fred Janssen | 06-04-11 | 10:42

@JoeDoe

Opsporing verzocht is wel een programma met een hoog
'import' gehalte.

strikdewepstroper01 | 06-04-11 | 10:41

Mag je eigenlijk iedereen die bij het Meldpunt Discriminatie werk een luie, minderwaardige, smerige, vuile fascisten noemen? Of is dat discriminatie?

Fred Janssen | 06-04-11 | 10:40

Hoe gaat het nu verder met die mevrouw van de bloemenwinkel? Dat is belangrijker.

Zij is het zoveelste slachtoffer van moccro's
die denken dat Nederland voor
hun een roofterrein is.

En Ali B is gewoon nep.

strikdewepstroper01 | 06-04-11 | 10:38

maar wat vond de rijmelkneus van de aanwezigheid van zoveel landgenoten in het programma?

JoeDoe | 06-04-11 | 10:38

Hoe gaat het nu verder met die mevrouw van de bloemenwinkel? Dat is belangrijker.
Zij is het zoveelste slachtoffer van moccro's
die denken dat Nederland voor hun een roofterrein
in.

En Ali B is gewoon nep.

strikdewepstroper01 | 06-04-11 | 10:37

In Nederland heb je een paar artiesten die HipHop maken, daar valt deze meneer niet onder.
Kinderachtige gezeik op een cd zetten en denken dat je ineens alles kan maken.
Tegen alle protocollen in ONZE koningin knuffelen, jezelf als artiest presenteren, het is ronduit belachelijk! Daarnaast is het te treurig voor woorden dat hij zo reageert, hij mag blij zijn dat hij genoemd wordt! Wat mij betreft mag ie meteen genegeerd worden in Hilverdorp.

tis_wat | 06-04-11 | 10:34

Ja, nou wordt ie helemaal mooi!! Zullen we Han Pekel er even buiten laten?

Sliptong | 06-04-11 | 10:33

Was het maar waar dat het om Ali Baba en zijn "slechts" 40 rovers ging...
Het komt helaas niet in hem op om z'n criminele mede-getriefel aan te sporen zich aan te passen aan Nederlandse normen en waarden.
Dan mag hij 100X bij fossiel Lenny en veenlijk Willeke op schoot kruipen,het gaat deze Mister Rif niet helpen.

R.B.Scott | 06-04-11 | 10:29

Dit is sooo grappig, hier kan geen cabaret tegenop. Nederlandse humor staat eenzaam aan de top.

Rest In Privacy | 06-04-11 | 10:28

@An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:26
Doe maar " brigade "

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:27

@The Evil One | 06-04-11 | 10:21
Nee vrind, Fakkelbrigadde en Extince runnen hier de game, die andere jochies denken het alleen maar!

F-B... F-B.... F-B....

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:26

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:03

Was gek genoeg exact waar ik aan dacht nog voor dat ik klikte. Ik ga mijn naam veranderen in Derek Ogilvie en een carriere als "cold reader" beginnen.... het land van Lange Franssie, waar Frans en Ali the game runnen... moehahahahahaha!!!

The Evil One | 06-04-11 | 10:21

-weggejorist-

Hertog van Alfa | 06-04-11 | 10:17

Een patent op zijn mimiek en manier van doen?
Sorry Ali, maar dat kan dus echt helemaal niet.
"Ik klaag je aan, dat is mijn manier van doen!"

eerlijkwaar | 06-04-11 | 10:15

Ali B. de zelfbenoemde knuffelmarokkaan, het multiculti-paradepaardje van de P.O. wat al 16.000x uit de kast gehaald is. Is er echt iemand wiens tenen niet spontaan verkrampen als je deze nitwit bezig ziet/hoort?

Ad Fundum | 06-04-11 | 10:14

@Haragha | 06-04-11 | 10:00
Of je het beestje nou Marokkaan ,bontkraag, of Ali B accentje, of noord-Afrikaans uiterlijk noemt blijft lood om oud ijzer dus begrijp ik idd niet waarom opsporing verzocht laf zou zijn.
En dat heeft btw niks met begrijpend lezen te maken, maar meer met gevoelige snaartjes.

deraderendraaien | 06-04-11 | 10:13

Half nederland praat met een ali-b accent. Mag het iets concreter ?

wtf443 | 06-04-11 | 10:11

@mothersfinest | 06-04-11 | 09:48
Ik hou er niet zo van.. mensen die net doen alsof.
Maar ik neem mensen als Najib dus wel serieus en heb zelfs respect voor dat soort mensen.
Youssef en Kamal ken ik niet, en kan dus over hen geen oordeel geven.

deraderendraaien | 06-04-11 | 10:06

Die vieze commercie-geilerT zou spontaan brandwonden in z'n mond moeten krijgen bij het uitspreken van het woord "hip-hop". Dit is hip-hop, jij maakt kinderrijmpjes:

www.youtube.com/watch?v=vimZj8HW0Kg

An die ARBEIT | 06-04-11 | 10:03

@necrosis | 06-04-11 | 09:12
Kan ook op Ali Baba slaan.

Che_cuevara | 06-04-11 | 10:02

@deraderendraaien | 06-04-11 | 09:51
Doe eens begrijpend lezen, dan snap je het misschien.

@Boomschade | 06-04-11 | 09:57
Als jij dat succesvol noemt, wil ik niet weten wat voor toekomst jij hebt?

Haragha | 06-04-11 | 10:00

Man met Ali B. accent? Nou dan zijn er ongeveer ongeveer 3 a 4 miljoen autochtone en allochtone vrouwen en mannen zowel van het platteland als de stad verdacht.....

The Evil One | 06-04-11 | 09:59

Refereren aan Philip Freriks of Johan Derks had binnen zo'n schets doodnormaal geweest. Nu gaat 't over iemand met een Marokkaanse achtergrond en de tent is weer te klein. Een factuurtje sturen... Tsss. Zo, Ali: nu weten we in ieder geval zeker dat je een doodordinaire graaier met spatjes bent. Maar da's op zich geen nieuws. Dag Ali B, C, D, en de rest van 't alfabet.

Jerry Nick | 06-04-11 | 09:58

Ik heb zelf een Maxime V.-accent, of een Geert W.-accent. Da's pas lastig kiezen...

knutsel | 06-04-11 | 09:57

@Einde van de Domheid | 06-04-11 | 09:50
Flikker nou toch eens op joh! om overal de PVV bij te halen.
Daarmee doe je dus het zelfde als Ali B, en dat zegt alles over jou persoontje, want je zou toch wel gek zijn als je niet even... enz.

deraderendraaien | 06-04-11 | 09:57

Haragha | 06-04-11 | 09:52 | + 0 -
In Vught, Scheveningen, de Schie, Breda, Veenhuizen. Die zijn allemaal "binnen"

Boomschade | 06-04-11 | 09:57

Even los van etnische aangelegenheden krijg je het toch gewoon koud van zo'n verhaal. Ik heb ook een winkel en moet er niet aan denken dat er een paar van die mongolen (of mag je dat ook al niet meer zeggen tegenwoordig) binnen komen.

zienicus | 06-04-11 | 09:56

Daders hebben bijna altijd een noord-afrikaans of negroïde uiterlijk. Dat is de multi culti.

Boomschade | 06-04-11 | 09:56

Maar had hij wel een ali-bi? //seth-modus af//

sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 09:55

@Enigma Quest | 06-04-11 | 09:13
Er wonen in Nederland tienduizenden succesvolle marokanen? Waar dan?

Haragha | 06-04-11 | 09:52

@Haragha | 06-04-11 | 09:49
Wat is er laf aan dan?

deraderendraaien | 06-04-11 | 09:51

Gefundenes fressen.
Als je naam genoemd wordt en je hebt inmiddels 7% minder inkomsten omdat op muziek ook productie-BTW wordt verrekend dan ben je wel gek als je niet even die gratis publiciteit pakt.
Grappig is dat de PVV dit 3X daags doet en dat jullie dat vrolijk en commentaarloos allemaal afdrukken.

Einde van de Domheid | 06-04-11 | 09:50

LOL reactie van AliB
Hey "ik ben je zat" geef je "leipemocroflavor" of ik "rampeneer" je, en zeg niet "wat zou je doen?" Want met mij wil je geen "war child!"
about 9 hours ago via ÜberSocial

Maar nee, dit is behoorlijk triest van Opsporing Verzocht, noem het beestje dan bij de naam ipv zo laf te doen.

Haragha | 06-04-11 | 09:49

@deraderendraaien (mooie nick)
Ali kan gewoon Nederlands spreken hoor, maar hij denkt dat het interessant staat om je als een zandnegert te gedragen, gezien zijn patenten.
(vind hem overigens wel sympathiek, ook nu)
Moet ik even vermelden dat ik Youssef en Kamal veel lolliger vind, en die zijn nog wat graadjes erger, je moet ze alleen niet zo serieus nemen zolang ze niet in opsporing verzocht of bij de oprot-moskee in Utrecht komen.

mothersfinest | 06-04-11 | 09:48

Geweldig dat hij ook meteen met een alibi komt he. Volgens mij is dat al een soort natuurlijke reactie geworden bij hem.

The Unjorisable | 06-04-11 | 09:45

Kneus die Ali

minimari | 06-04-11 | 09:43

ali b is gewoon een 020 mongool met een mongolenaccent en dan wil ik nu mijn excuses aanbieden aan de mongoloide medemens want je zult maar met ali b vergeleken worden....

SpvvD | 06-04-11 | 09:43


@Pastor Sippenhaft | 06-04-11 | 09:37 Hij moet een poosje vrienden worden met Najib Amhali, dan kan ie echt Nederlands leren en hoeft hij zich niet meer aangesproken te voelen.

deraderendraaien | 06-04-11 | 09:41

+10 voor Anniko van S.!! Haha wat een heldinnen uitspraak.

von Krankenhausen | 06-04-11 | 09:40

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:33 |
Tja, jammer dat dat voor mij niet opgaat.
Olc is vast nog beschikbaar. Wacht...
lmgtfy.com/?q=olc32
Alstublieft. Misschien dat u het dan snapt. Misschien he..

Olc32 | 06-04-11 | 09:39

Hey lauwe knuffel mocro, kap ff met je huilie huilie gast. Je praat poep en eist respecT?? Je weet zelluf gast, wie is hier de fakkin' baas...?? Aaaight!

Excuus voor m'n taal, maar Ali snapt wel wat ik poog te zeggen. Als het goed is heeft u geen last meer van hem omtrent bovenstaand topic.

Pastor Sippenhaft | 06-04-11 | 09:37

GeflipteVlaflap | 06-04-11 | 09:34 Ja, tot nu toe bleef het bij WeeWee en BMWee.

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:35

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:30 |
Kregen ze maar heimwee ...

GeflipteVlaflap | 06-04-11 | 09:34

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:30 |
Kan, maat het feit blijft dat Marokkaan al is genoemd.
In welke betekenis dan ook.

Olc32 | 06-04-11 | 09:32

Jörgen Rayman is niet laat als hij Nederlanders op de vingers kan tikken.
Nee.. dan is hij er ineens vroeg bij!

deraderendraaien | 06-04-11 | 09:31

Elke week zie ik een Ali B. of Keizer-type bij opsporing verzocht.
Volgens mij zenden ze al 20 jaar dezelfde uitzending uit.
Hé Meldpunt, doe daar eens wat van zeggen, stelletje onnodige subsidie vreters.

mothersfinest | 06-04-11 | 09:31

Olc32 | 06-04-11 | 09:29 Treurmarokkaan, dat kan van alles zijn.

Daar kun je ook iemand met heimwee mee duiden.

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:30

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:28 |
Zie post 2, we hebben het allebei mis. Jammer he?

Olc32 | 06-04-11 | 09:29

Olc32 | 06-04-11 | 09:26 Jammer dat jij het laat vallen nu. Het was iedereen wel duidelijk, zonder dat het beestje bij de naam genoemd werd. En het was ook wel leuk om te zien dat iedereen wel snapte waar het over ging.

Behalve jij. Jij hebt dat nodig hè?

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:28

Dus uitkijken met relaties leggen tussen een niet nader benoemde haarkleur en vermeende geestelijke vermogens danwel vermeend losbangig gedrag. Ik zou wel een ontsteld kunnen reaguren

Blont | 06-04-11 | 09:27

Nou goed, als je een marrokaans/amsterdams accent zegt had je de lading al gedekt. Dus ergens is het een beetje onhandig van de AVRO.

pruisjetschaamluisje | 06-04-11 | 09:27

Trouwens, zouden Polen ook al met een MAROKKAANS accent praten?
Caps, want het M-woord was nog niet gevallen geloof ik.

Olc32 | 06-04-11 | 09:26

Raymann is een aandachtnegert. Blijft bewust met een overdreven accent lullen, omdat hij anders zijn gesubsidieerde baantje verliest.

Harrie Nak | 06-04-11 | 09:26

Ali B herkent zich niet in het geschetste beeld van de crimineel. Naar eigen zeggen zijn zijn 'rhymes' wel 'dope'. Dus.

Biff Eagleburger | 06-04-11 | 09:26

En waarom allochtonen van Noord-Afrikaanse afkomst naar 'Opsporing verzocht' kijken? Dan zien ze hun familie weer eens.

Logisch toch?

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:24

klaas.heitinga | 06-04-11 | 09:21 Dat bedrijf is uitgebreid, het zijn nu al 4000 rovers. Filialen in elke stad van betekenis.

Praten als Ali B. Dat doen schoolkinderen ook tegenwoordig.

zeg maar jansen | 06-04-11 | 09:23

Ali B. vindt herinnering aan eigen criminele verleden ongewenst..

Ad337 | 06-04-11 | 09:23

Ja natuurlijk hebben we weer kritiek als een erg geen censuur wordt toegepast op een mevrouw die een CRIMINEEL omschrijft als iemand die slechte integratie tot handelsmerk heeft verheven.

Gaan we ook nog even ophef maken over de dokter die gisteren bij Uitgesproken EO alle niet-christelijke doktoren tot ongeinteresserde slagers maakt?
player.omroep.nl/?aflID=12360089&s... (bij 10:59)

Geenstijlfiguur | 06-04-11 | 09:23

Ali B. dat is toch die man die goedkope rijmelarij tot kunst heeft verheven? En dat vrouwtje wat pas is overvallen wordt het kwalijk genomen dat ze bij die overval een duidelijk Ali B. accent hoorde.
Yoh.. ik kom je zaak overvallen
want ik ben een man en ik heb ballen
het enige wat telt
is kassa vol met geld.
Goedkoper kan ik het niet bedenken, maar ik denk dat het zo ongeveer gegaan is.

Karel Kruizenruiker | 06-04-11 | 09:22

Je mag dus niet een gekleurde gast een gekleurde gast noemen omdat dat stigmatiserend werkt voor de groep? Maar als we net doen of het allemaal blanken zijn dan is dat toch ook beeldvormend over blanken? Dat is dan niet erg? Ik voel me gediscrimineerd hierdoor.

Chris666 | 06-04-11 | 09:21

"Want laten we eerlijk zijn: iedereen weet op welke bepaalde bevolkingsgroep mevrouw doelt. Maar dat mag je niet hardop zeggen in Nederland."
.
.
Heeft Anniko dit gezegt? Zo ja, dan ben ik verliefd!!!

Olc32 | 06-04-11 | 09:21

Iedereen weet toch dat het niet Ali Baba zelf is maar een van zijn 40 rovers...

klaas.heitinga | 06-04-11 | 09:21

Wel grappig dat professioneel allochtoon Raymann zeer verontwaardigd is over de typering van een 'bepaald' accent waar wij in de Randstad allen mee bekend zijn, maar geen woord rept over de zeer geweldadige overval(een vrouw ("ies hoer") in het gezicht stompen en neersteken).

CreativeDestruction | 06-04-11 | 09:20

Negentig % vd criminelen zou een Nederlands accent moeten hebben ? Toch?

Kalaforni | 06-04-11 | 09:19

-weggejorist-

Steady | 06-04-11 | 09:19

Y A S S E R
Y * s * E *
Y O U N E S
Y O * * e s
Y O U S E F
Y O * S E F
Y O E S E F

sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 09:19

Anniko is leuk. En nu dus ook grappig.
Ali's B en ander buitenlands tuig moeten gewoon hun muil houden. Niet zeiken, ies humor.

kibbesoeb | 06-04-11 | 09:18

Terwijl iedere rapper snapt dat Hip Hop niets te zoeken heeft bij die omroep. Hahahaha

Leent zich voor een reclame van DE. Hahahaha

Ali B. snapt hiphop. Hahahahaha

Deze gozer is een zelfverkozen karikatuur van zichzelf in de meest letterlijke zin van het woord. Heeft dankzij de AVRO even een momentje om zichzelf naar de voorgrond te drukken en daar maakt hij gretig gebruik van. Hij kan Mary beter vragen of ze zo vriendelijk wilt zijn om de bloemen deze keer bij de AVRO af te geven.

Dag Ali.

netniet | 06-04-11 | 09:18

@wakkere_nederlander | 06-04-11 | 09:12

Zonder de Marokkaanse gemeenschap werd opsporing verzocht ergens voor of na koffietijd uitgezonden.

Biff Eagleburger | 06-04-11 | 09:18

Ali bi jij valt ook onder het merk ali!

Kalaforni | 06-04-11 | 09:18

Ali B is gewoon een nepturk met een standaard domme crimineeltjes íes koeltorr'accent en moet derhalve dus niet zeuren.

Beëlzebul | 06-04-11 | 09:16

Waht izz

Kalaforni | 06-04-11 | 09:16

Waarom moet ik dit fragment nou weer bekijken op de vroege ochtend, ben meteen weer helemaal opgefokt.

mannetje! | 06-04-11 | 09:16

"Ali B accent"? Dat noem ik geen accent, maar gewoon een spraak gebrek, en niet volledig meester zijn van de Nederlandse taal.

-edit: wou je zeggen dat het Prem was?-

Omega79 | 06-04-11 | 09:15

Ik lag echt in een deuk. Maar het zegt natuurlijk alles.

Kamervraag | 06-04-11 | 09:14

Wat een over het paard getild mannetje is het ook. En een Ali B accent, wil nog niet zeggen dat het om "de" Ali B gaat. Er wonen naar eigen schatting wel tienduizenden Ali B 's in ons land.

Enigma Quest | 06-04-11 | 09:13

Nou nou... 'petje af' hoor!

Hempieman | 06-04-11 | 09:13

@Bern. | 06-04-11 | 09:10
Klopt, die had ik zelf ook al toegevoegd. Of missen er 2 ellen?

Tante Kaatje | 06-04-11 | 09:12

5 April. De dag dat de term "een man met een Noord-Afrikaans uiterlijk" werd vervangen door "een man met een Ali B accent".

Hoe je het ook noemt, de Marokkaanse gemeenschap blijft een kleurrijke aanwinst voor Nederland in het algemeen en Opsporing Verzocht in het bijzonder.

wakkere_nederlander | 06-04-11 | 09:12

Het 'merk' Ali B?

necrosis | 06-04-11 | 09:12

@Tante Kaatje | 06-04-11 | 09:08
de ontbrekende letter is de L.

Bern. | 06-04-11 | 09:10

dus eigenlijk 'een Mika H.-accent"

Ali Bi | 06-04-11 | 09:10

Vond het gister wel opvallend dat bij signalement tegenwoordig blank tot lichtgetint de norm is. Met opvallend grote neus, dat dan weer wel.

Capy | 06-04-11 | 09:09

Waarschijnlijk had "de bende van Venlo" ook een Wilders-accent. Nou en? Laten we vooral doorgaan met dingen zo te benoemen dat ze het meest herkenbaar zijn. Is wel zo makkelijk...

chevyeddy | 06-04-11 | 09:09

Als het eruit ziet als Ali B., loopt als Ali B. en kwaakt als Ali. B. dan is het een Ali. B.

Sneer | 06-04-11 | 09:09

ali is BAAsss

kalukula | 06-04-11 | 09:08

@Tante Kaatje | 06-04-11 | 09:08
+L

Tante Kaatje | 06-04-11 | 09:08

Ik heb zo'n oom die lijkt op Raymann. Die is ook blank, niet grappig en best wel een paardelul.

Biff Eagleburger | 06-04-11 | 09:08

@CaligulaRotterdam | 06-04-11 | 09:07
Nee, ze denken dat het een bespelletje is en zijn nog niet uit de uitkomst.

Tante Kaatje | 06-04-11 | 09:08

@sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 09:06

Tis een soort Teleac

CaligulaRotterdam | 06-04-11 | 09:07

Gek... allochtonen kijken dus wel massaal naar opsporing verzocht maar ze bellen nooit.

sjaakdeslinksesul | 06-04-11 | 09:06

Als ik het goed begrijp gaat het dus om een slecht rappende Marokkaanse crimineel. Tja, dat zijn er legio...

Pastor Sippenhaft | 06-04-11 | 09:05

De dader had een Ali B.-achtig accent, een Ali B.-achtig loopje, droeg een bontkraag zoals Ali B. en rook zelfs naar Ali B. Verder doen we geen mededelingen over de afkomst van de dader.

CaligulaRotterdam | 06-04-11 | 09:05

:').. Wat een treurmarokkaan is die gozert ook he.. Zielig figuur.

frankmeister | 06-04-11 | 09:05

Patenten op Ali B? Zullen wel niet veel waard zijn dan.

Bitage | 06-04-11 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl