
Zo rolt een frauderende MBO-leerfabriek. Radboud Verberne, de klokkenluider in de grootste subsidiefraudezaak in het Nederlands onderwijs, wordt door zijn voormalige werkgever
ROC Rijn IJssel volledig gesloopt. Verberne trok intern aan de bel toen bleek dat hij door zijn leidinggevenden gedwongen werd om lesbriefjes te vervalsen. Die waren nodig om
miljoenen euro's subsidie los te peuteren bij het Europees Sociaal Fonds. Niet om beter onderwijs te leveren, maar om dure commercials te kunnen bekostigen en de tegenvallende vastgoedportefeuille (zie dat
pand) sluitend te krijgen. Het geld kwam toch uit Europa waar Nederland al zo veel aan afdraagt. Dus wat geeft het? Veel dus. Dankzij Verberne's onthullingen moest Rijn IJssel twee miljoen euro terugstorten aan het Ministerie van Onderwijs en zag het 1,2 miljoen euro overige subsidies aan de neus voorbij gaan. En dat heeft Verberne geweten. De top van Rijn IJssel - waar
Albert van der Kerk, thans topadviseur van Mark Rutte en destijds hoofdofficier van Justitie in Arnhem, in de RvT zat - is druk bezig Verberne de vernieling in te helpen. Zijn baan was hij al kwijt. Via gerechtelijke procedures en talloze bezwaren probeert Rijn IJssel hem ook zijn WW-uitkering af te pakken. Want als je eerlijk bent moet je kapot. Misstanden aan de kaak stellen = einde leven. Zo leren we elke dag wat bij...
Reaguursels
Inloggen@Number1 | 04-04-11 | 02:2
Nog even een aanvulling. Uit uw woorden blijkt eveneens dat u het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vind dat deze man is ontslagen. Een logisch gevolg... Dan heb ik nieuws voor u: het is niet normaal! Het is uiterst kwalijk te noemen dat deze man zijn baan kwijt is geraakt omdat hij misstanden aan het licht bracht. En het is uiterst kwalijk te noemen dat u dat u dit blijkbaar niet beseft. Heeft u eigenlijk wel enige empathie en enig moreel besef?
Zolang schreeuwerds zoals Micha Kat op GS ook nog steeds niet serieus genomen worden zal het ook nooit wat worden met de klokkenluiders. Vind je het gek dat hij gaat schreeuwen, niemand luistert. Dus GS, doe je ding en help alle klokkenluiders, You've got the power now!
@Number1 | 04-04-11 | 02:21
U blijft de man veroordelen. u begrijpt het werkelijk niet. U staat duidelijk niet aan de hoge kant van de moraal. Duidelijk wel aan de lage kant. U zou uzelf eens flink achter de oren moeten krabben want u bent u niet bewust van uw verkeerde denkwijze. Ik hoop voor u dat u tot inzicht komt en in staat zal zijn om wel te begrijpt wat hier gebeurt. Dat zou u tot een waardevoller mens maken dan u nu bent.
jarenlang als bedrijfsleider het allochtone afval een kans gegeven om stage te lopen (stofzuigen, boodschappen doen, huis opruimen, prullebakken legen, je weet wel, de stage klusjes..).. een meisje, teresa, terake werd door papa in de maag gestoken in naam van allah, en ik heb toen de decaann uitgenodigt om te vragen wat er tegen te doen was.... wat denken jullie dat deze linkse rakker zei? (antwoord: niets doen als je eigen veiligheid je lief is... gelukkig ********************eft papaatje niet meer...)
@Djilleke Spoker
U zou een stuk minder idioot overkomen als u eerst begrijpend zou leren lezen. Het ROC, of om het even welke werkgever, heeft precies nul komma nul (ik dacht ik spel het maar in het geval uw cijferkennis nog beroerder is dan uw begrijpend lezen) invloed of het UWV wel of geen uitkering toekent. Punt. Einde verhaal.
En 'inlichten' is ook al overbodig. Bij een eenzijdige ontbinding zoals dat hier blijkbaar gebeurd is, dan moet de uitkeringsaanvrager dit zelf aangeven bij de aanvraag van de uitkering. Is het ontslag met wederzijds goedvinden dan wordt er een beëindigingsovereenkomst opgesteld. Ook dit dient men op te geven de aanvraag van een UWV uitkering. Nu kan het zijn dat er meneer V zijn overeeenkomst iets staat waardoor het UWV de uitkering kan weigeren. Dat is dan misschien niet zo leuk, maar aangezien V zelf heeft getekend is dat het ROC niet echt aan te rekenen ... om niet te zeggen dat het niet echt overtuigend overkomt van een docent recht waarvan je toch mag verwachten dat die juist met dit soort zaken overweg zou kunnen.
@doenormaal!
Het was zijn functie niet maar dat doet niet terzake. Zoals ik al zei, heb ik respect voor het feit dat hij zich aan de regels wilde houden en feitelijk zou dit hele debacle niet alleen het ontslag van hem tot gevolg moeten hebben gehad, maar dat is mijn mening.
Om het heel plat te zeggen: je schijt niet waar je eet en verwacht dan nog een goede maaltijd te krijgen. Dat er een probleem is met zijn uitkering is vervelend, maar om daar de werkgever de schuld van te geven die, zoals ik aan Spoker probeer uit te leggen, daar geen enkele invloed op heeft, komt nogal rancuneus over. Begrijpelijk, maar voor iemand die het hoge morele pad kiest nogal een zwaktebod.
Goed dat er link er staat naar de foto van die Albert van der Kerk. Wat een gedrocht zeg! Nu weten we tenminste hoe deze misdadiger er uitziet. Zullen we niet voor remmen als we die voor de wielen krijgen.
@Number1 | 03-04-11 | 12:42
Ik weet niet wie of wat u bent maar u klinkt mij als de foute partij in de oren. Hoe u het ook went of keert dankzij deze man zijn er ernstige misstanden aan het licht gekomen. U noemt deze man, die zijn baan is kwijtgeraakt om de verkeerde reden, namelijk enkel en alleen omdat hij heeft gedaan wat hij moest doen, gefrustreerd. Dat zegt mij dat u de zaken omdraait en meedoet aan het zwartmaken van een onschuldig mens. Hoe kunt u iet tegen hebben op iemand die misstanden aan het licht brengt uit hoofde van zijn functie??? Wat voor iemand bent u?
number1 is waarschijnlijk stom geboren en onnozel gewiegd dus manager bij het verderfelijke ROC. Blijkbaar weet hij niet dat ROC's in dit soort gevalletjes het UWV per mail 'inlicht' dat er geen WW verstrekt mag worden wegens 'Zelf ontslag genomen'. Ook is het zo als er geen recht op WW is er ook geen recht op wachtgeld is Loyals of niet. Schooltje stelt dus alles in het werk om te zorgen dat geen WW wordt toegekend of weer afgenomen. Eerst bezwaar, dan beroep en dan hoger beroep voor de Centrale raad van Bestuur. ALs deze CvB oordeelt aan de hand van jurisprudentie is de docent en zijn WW kwijt en zijn Wachtgeld ( terugbetalen wat al ontvangen is). Gastjes zoals number 1 ( whats in a name) zijn van het soort die de krokodillen voeren in de hoop om als laatste opgegeten te worden. Een grote gore slijmjurk dus.
GS, zeg eens even netjes "Dank u wel voor het journalistieke werk" tegen de Volkskrant.
gelukkig zijn de technische opleidingen in nederland nog bespaard gebeleven van dit soort praktijken. Daar werken mensen omdat zij plezier in het vak hebben. Helaas is in nederladn de techneut een uitstervend ras en volgens mij zijn zij het die nederland kunnen redden.
niet de alfa mensen met vage dipoma's maar de echte hts m/v en tu m/v. Die als zij goed nederladn zo snel mogelijk verlaten. het land van de psychologen, ervaringsdeskundige, bedijfskundigen, juristen en andere papaier schuivers die alleen maar in processen denken en niet in oplossingen.
@number1
Proberen 'jullie' nu ook al via het Geenstijl circuit om kromme zaken recht te breien ? Lijkt een slimme actie. Met een beetje geluk gelooft men jouw hoax.
prikbordpen | 02-04-11 | 14:29 |
En hoe dacht jij dat het er in veel andere landen aan toe gaat?
doen we niet meer aan bronvermelding, brussel?
Aardig stukje journalistiek. Vooral het deel hoor en wederhoor komt goed uit de verf (hint, sarcasme).
Ook blijkt dat er duidelijk iemand aan het schrijven is geweest met verstand van zaken (hint, nogmaals sarcasme).
Het Rijn IJssel beroep aantekenen tegen zijn WW? Maar natuurlijk (not). Het UWV gaat nog steeds over het toekennen van WW en niet het Rijn IJssel. Gezien de privacy gevoeligheid ga ik niet zeggen waar over het wel gaat, maar laten we het erop houden dat er Herfkense trekjes aanzitten en dat de rechter, zonder kennis van achterliggende materie, daarover een uitspraak heeft gedaan waar natuurlijk beroep tegen is aangetekend.
En in het onderwijs gaat Loyalis over het toekennen van bovenwettelijke toelagen bovenop de uitkering. Wederom, niet het Rijn IJssel.
En ik geef toe dat ik van de achtergrond niet veel weet behalve wat ik via het fluistercircuit waar ik nog steeds tot behoor heb vernomen, maar volgens mij is de term klokkenluider een veels te grote eer, want volgens mij kwam de onregelmatigheid aan het licht bij een standaard controle dus zonder hulp van een klokkenluider.
Respect voor hem dat hij zich aan de regels wilde houden, maar alles daarna, en ik heb, tot mijn ongenoegen, min of meer persoonlijk contact gehad, komt me niet anders over dan de acties van een paranoide ranceuneuze ex-werknemer.
In China zouden ze wel raad weten met Albert van de Kerk en zijn zakkenvullende vriendjes bij het cvb van dit stinkroc....
Nederland: Een bananen republiek in Optima Forma.
Tegenwoordig leven we in een maatschappij van stilzitten en geschoren worden. Je eigen mening houd je maar voor jezelf. Als je je eigen mening ventileert, word je smoel zichtbaar en schieten je kop d'r af. Capisce?
Op het eerste gezicht een schandalige gang van zaken.
Maar heb ik medelijden met deze klokkenluider? Nou nee dus. Iedereen weet toch: regel #1 houd je aan de spelregels v.d. organisatie, clan, omgeving of wat dan ook. Alle andere spelregels zijn hieraan ondergeschikt. Ga je er tegenin dan ben je stom bezig en vraag je om ernstige problemen.
Bij de weg, hoe nobel zijn die klokkenluiders nou eigenlijk. Denk maar eens aan Ad Bos (bouwfraude), die wilde in eerste instantie een heleboel centjes (3 ton tipgeld) vangen voor zijn onthullingen. Kreeg hij natuurlijk niet en terecht.
Nu valt M.Rutte toch eindelijk door de mand,door het aanstellen van zijn louche adviseur.
Simpel advies: niet klokkeluiden. Het gerommel gaat na jou gewoon door. Jij zit zonder baan en loopt ook nog met een plakkertje op je voorhoofd. Het is het gewoon niet waard.
En die lieve initiatiefjes om klokkeluiders te beschermen, is alleen een kleine exercitie om kamerleden zoet te houden, want het gaat allemaal niks opleveren.
-weggejorist-
Carrièremakers in het onderwijs (ik heb er persoonlijk een aantal gekend) - dat zijn een soort gulzige sprinkhanen, net als hedgefondsen. Je zou ze eigenlijk moeten verdelgen, maar dat mag niet van de mensenrechten.
Jammer!
-
Ik voel mee met die klokkenluider, maar ik weet: er zal voorlopig weinig veranderen.
Jammer!
A van der kerk is de grootste ongedierte in Gelderland. Hoe kan het zo zijn dat deze louche figuur zelf hoofdofficier is?...... 3x raden
A van der kerk is de grootste ongedierte in Gelderland. Hoe kan het zo zijn dat deze louche figuur zelf hoofdofficier is?...... 3x raden
Het Rijn IJssel College is een terreurbende met praktijken die waarschijnlijk voor veel ROC's gelden. Ik ben een klokkenluider die in 2005 door hen er uit gegooid is en later werd gebeld om een subsidieaanvraag die op mijn naam (zonder dat ik het wist) te bevestigen en dat was echt geen leerlingenregistratie, het ging om meer. Ik heb dat toen geweigerd en heb na wat research e.e.a. gemeld op een EU website maar daar werd niet op gereageerd. Ik vermoed dat er binnen 5-10 jaar een parlementaire enquête gaat komen over het mbo. Het probleem van het mbo is dat geld en de onderwijsinspectie belangrijker zijn dan de leerlingen of de docenten. Verder is er een digitale infrastructuur uit (Windows) 95, worden opleidingen neergezet zonder kennis van zaken met de hoop dat het hbo het wel oplost terwijl 80% daar echt niet naar toe gaat.
Haha hier zit ik op schoool! mooi
-weggejorist-
Waarom ijzelt het in de Rijn? Stom logo...
www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2... bricht van de Europese Commissie aan het Europees Parlement was "gewoon doorlopen, niks aan de hand"...
¨Dorothé Lamers zou hebben gezorgd voor 'sterke bindingen met het bedrijfsleven in de regio'. Haar vertrek had niets met de onterecht ontvangen gelden te maken, maar met 'een nieuwe periode voor Rijn IJssel waarin andere accenten gelegd gaan worden' - aldus de school. Idem voor medebestuurder Jitze Ramaker, die 'minder goed' paste in een proces waarbij 'de interne bedrijfsvoering verbeterd' moest worden." ( onderwijs.vkbanen.nl/banen/artikel/ROC... )
Whahaha, dat opgeblazen, wollige taalgebruik van die corrupte management figuren. Het gedrag van dergelijke leerfabrieken begint te lijken op dat van de banken, pensioenfondsen en andere twijfelachtige instanties.
@Djilleke Spoker | 02-04-11 | 19:03
Scholen moeten zelf opdraaien voor de WW-uitkering dus hebben er belang bij dat die geweigerd wordt. Vandaar dat een medewerker die eruitgewerkt moet worden eerst een voorstel krijgt om vrijwillig op te stappen met een schamele vergoeding van de helft van de kantonrechterformule. Want dat is vaak veel goedkoper dan jarenlang 70% van het salaris door te moeten betalen.
Een staaltje van elkaar dekken in de gemeente Gulpen-Wittem.ik dien een klacht in tegen een medewerkster, die wordt behandeld door een medewerkster van dezelfde afdeling, zij beweert bij hoog en bij laag dat de desbetreffende medewerkster iets niet heeft gezegd ondanks het fijt dat er 2 getuigen beweren dat dit wel zo is, haar conclusie ondanks ander bewijsmateriaal, de klacht is ongegrond.
Als ik nu bezwaar tegen haar conclusie ga maken kom ik volgens haar weer tegenover haar te zitten, en daar had de dame geen zin in. Arrogantie ten top, nu ga ik dus mijn klacht richten tot het college van burgemeester en wethouders, ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Tegen de medewerkster over wie ik mij beklaagde is inmiddels een klacht ingediend art. 261 wetb. van strfrecht. Ben benieuwd of die ook in de doofpot verdwijnt!
the wanderer,
zo ja, gewoon GS inlichten hé.
ff'kes paar stukken digitaliseren wellicht.
Machtshebbers zijn gelegaliseerde, losgeslagen TBS-ers
(Machtshebbers werken in mijn optiek niet per se veur elite, roverheid, instantie of bedrijfsleven. Hij/zij kan heel goed 'n ziekelijke ouder of ander familielid zijn.)
the wanderer | 02-04-11 | 18:57
Joh, wat klinkt dat bekend. :\
En geloof mij, ga naar de Nationale Ombudsman!
Je richten aan College en Wethouders heeft nog minder zin dan je ontlasting dumpen in de tuin van het gemeentehuis.
Hoeveel van deze verhalen wil je? Scholen die vrindjes zijn met UWV en leugenachtige mailtjes sturen zodat ww uitkeringen geweigerd worden. Scholen die frauderen met ziektedagen kwestie van de verzekering op te lichten. Scholen die gezonde werknemers willens wetens de WIA proberen in te duwen met als reden 'past niet in het competentie gericht opleiden'. Docenten die een eigen mening hebben, enigszins kritiek op de leiding ventileren zijn in het MBO meer dan vogelvrij verklaard. Ik kijk hier niet meer van op, het is gewoon schering en inslag.
PS: Je moet wel wat ooms en neven hebben van boven de 1.90 en 100 kilo, dan kan je heel overtuigend communiceren namelijk, en op 'goede communicatie' draait het om in onze maatschappij.
Verberne, succes en houd je taai.
Fijn dat je tegenstanders al digitaal gesloopt worden, reeds.
Een staaltje van elkaar dekken in de gemeente Gulpen-Wittem.ik dien een klacht in tegen een medewerkster, die wordt behandeld door een medewerkster van dezelfde afdeling, zij beweert bij hoog en bij laag dat de desbetreffende medewerkster iets niet heeft gezegd ondanks het fijt dat er 2 getuigen beweren dat dit wel zo is, haar conclusie ondanks ander bewijsmateriaal, de klacht is ongegrond.
Als ik nu bezwaar tegen haar conclusie ga maken kom ik volgens haar weer tegenover haar te zitten, en daar had de dame geen zin in. Arrogantie ten top, nu ga ik dus mijn klacht richten tot het college van burgemeester en wethouders, ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Tegen de medewerkster over wie ik mij beklaagde is inmiddels een klacht ingediend art. 261 wetb. van strfrecht. Ben benieuwd of die ook in de doofpot verdwijnt!
Het kapot maken van eerlijke mensen, Klinkt mij ook niet onbekend.
Gewoon doorademen en laten gaan die hufters.
Of heel oprecht een keer langsgaan met je familie en vrienden en goed communiceren met dat zooitje ongedierte, dat ze je met rust moeten laten.
Dat is het enige wat echt helpt.
Hee Albert: doe'ns snel zelfmoord plegen!
Nederland een rechtstaat? Prrroessst..... Kuch.
'Klokkenluider' is een eufemisme voor 'verrader' ... en ja, die moeten dus kapot ...
Hiervoor bestaan netwerken als Tor dus: deze man had iets minder naief moeten zijn. Aangezien alles klaarblijkelijk gewoon open over de interne mailinglists werd verspreid had de man al het bewijs moeten verzamelen, en via Tor eerst op usenet, en daarna richting ministerie moeten plempen, met de waarschuwing dat als er niets mee gedaan wordt de boel binnen 3 dagen richting alle media gaat.
De hele maatschappij verhardt. Door de economische malaise wordt de koek kleiner en vechten mensen als kleine kinderen om de kruimels. De druk op de ketel wordt opgevoerd door hogere energieprijzen, hogere voedselprijzen, hogere belastingen. Dit werkt meteen door in de menselijke verhoudingen.
VO-schooldirecteur werd wegens niet functioneren op non-actief gezet. Een jaar later is hij directeur van een ROC.
Ik vraag gewoon een deel van de poet. Veel makkelijker. Schuldgevoel poets ik weg op Bonaire, lurkend aan een Harvey Wallbanger.
Die ss harses van die v/d/ Kerk alleen al nodigt uit tot een gebroeders deWitt-je.
Ja, dat klopt necrosis je mag nooit meer raden. Jij weet het ook wel met je 10%. Mag ik voorzichtig concluderen dat jij enige sympathie koestert voor RARA en dat soort terroristen?
@necrosis | 02-04-11 | 16:40
wil ik wel doen, maar wel beschermd hé, tenslotte weet je nooit welke wisselende contacten deze tante gehad heeft.
voor hetzelfde geld heeft ze nog met wiegel liggen kepflenzen
@Billo2 | 02-04-11 | 17:24
Linksom of rechtsom. Deze man heeft geen idee van wat hem nog te wachten staat. Maar leren van zijn slechte daden zal hij. Al weet hij dat zelf nog niet... Dit soort mensen denkt alles straffeloos te kunnen doen. Maar zo werkt het niet. Maar dat weet hij (nog) niet.
@k.zout: *iets mompelt over gepantserde 4X4, efficiency, en somebody called T. nadoen mompelt*
Of: elite troepen leger overtuigen; dan is 't wel 'n tikkie makkelijker..
Gedurende de "krediet"crisis ging de elite bijna te ver, daarom "stijgt" "de economie" weer.
Dhr. T deed datgene dat hij deed niet voor niets in 2009..
Dit is zo duidelijk fout, en er is nu niets tegen te doen. De elite houdt het volk dom en nog net tevreden. En dus blijft de burger tegen beter weten in vertrouwen hebben in de rechtsstaat, en hopen dat het heus wel beter wordt. Hiermee wil ik slechts zeggen: het is al lang en breed tijd voor minimaal 1 guillotine op elk stadsplein + eentje op het binnenhof. We hakken. Doen we ook meteen alle vormfoutcriminelen, krakers, graaiers en ander onbestraft tuig.
eat or be eaten
Reken er maar op dat de echte groei van de pvv nog maar net is begonnen.
repulse | 02-04-11 | 15:57 |
Ga er maar vanuit dat Wilders & Bilderbergjes dát hebben ingecalculeerd..
Wilders, bedrijven en onafhankelijkheid; yeah right.
De Elite heeft maar 1 doel; onafhankelijkheid van 't plebs.
Automatisering & 'nuttig' onderzoek hebben beiden maar 1 doel.
doenormaal! | 02-04-11 | 16:54 |
Lijkt wel een heel enge film ja die kop.
Toch ben ik van mening dat geprobeerd moet worden zo iemand voor de rechter te brengen.
@SantaX | 02-04-11 | 16:54 en Ecologiste
Soms vragen mensen erom... Als je de keuze hebt tussen kapot gemaakt worden of kapot maken kies dan het laatste. Imagoschade (of dreigen met) kan wonderen doen. Dan moet je natuurlijk wel iets tegen de persoon die jou kapot wil maken hebben. Mensen chanteren met hun eigen gedrag dat het daglicht niet kan verdragen is in mijn ogen een zeer terechte actie als dat kan voorkomen dat ze anders jou naaien. Wat deze klokkenluider doet had ik waarschijnlijk ook gedaan. Als dat tot gevolg heeft dat er een of andere enorme misselijkmakende vuilak jou kapot wil maken maak hem dan kapot. Zoek de publiciteit en huur inderdaad desnoods wat mensen in om deze meneer e.e.a. duidelijk te maken wat hij kennelijk niet wil begrijpen... Sommige mensen hebben geen geweten. Die mensen hoef je niet te sparen. Integendeel. Wanneer fout gedrag niet loont zal men er niet mee doorgaan. Koekje van eigen deeg... publiekelijk aan de schandpaal en het volk hem laten uitjoelen.
Terecht dat die sukkel wordt aangepakt.
Het geld komt toch uit Europa??
Als wij het niet leeg trekt, dan doen de paella- of knoflookvreters het wel.
meeste mensen 'op niveau' zijn corrupt & nogal creatief met kritiek jegens hen zelf.
En daar zit je dan op school. Gelukkig ben ik in Juni klaar...
@ecologiste | 02-04-11 | 17:01
;-)
doenormaal! | 02-04-11 | 16:54
yeah yeah!
Het blijft enorm triest, dat alle klokkenluiders in dit land vogelvrij zijn en/of worden verklaard.
@ecologiste | 02-04-11 | 16:47 |
Nee, maar preventief geweld voorkomt wel een hoop problemen!
Wat een ongelooflijke ROTKOP heeft die man! Ik schrijf het met hoofdletters omdat hij echt een ongelofelijke rotkop heeft! Zelden zo'n vuile smoel gezien. En geloof me ik heb mensenkennis. Ok, waar woont die Albert van der Kerk? Laten we deze man geven wat hij verdient. En dat is niet veel goeds.... Want aan die kop van hem te zien en aan zijn daden te oordelen is de ziel van deze man ook niet bepaald goed. M.a.w. laten we (de maatschappij inclusief Mark Rutte) deze man met gelijke munt terugbetalen. Wat gij niet wil dat u geschiedt doet dat ook een ander niet. Deze man mag niet ongestraft doen wat hij doet. Dat mag gewoon niet. Als Nederland dit accepteert dan is Nederland een gedoemd land. Mark doe wat! Gooi die man eruit. Zonder bonus. Maak hem net zo zwart als dat hij eerlijke mensen kapot maakt. Laat de hele wereld het ware gezicht van deze smeerlap zien! Laat hem in de goot terecht komen, laat hem smeken om vergeving.
Kortom klokkenluiders hebben geen lijntjes en iedereen in NL moet in een netwerk zitten om iets te bereiken. Ben je draadloos dan ben je vogelvrij.
en @SantaX: geweld lost niets op.
Plan van aanpak,
-Albert van der Kerk voor de camera's krijgen.
-Laat hem vertellen over zijn huidige werk als top adviseur van Rutte.
-Zeg hoe goed ie is, plus alle complimenten etc om hem uit de tent te krijgen, en dan toeslaan met vragen over het project Radboud Verberne.
-als Radboud Verberne zijn werk goed deed als leraar of wat dan ook, kan ik me niet voorstellen dat er geen andere onderwijs instelling dat "niets te verbergen" heeft hem geen baan wil aanbieden.
-dit met camera ook begeleiden en langdurig 5 jaar monitoren met kleine updates.
Maar idd, dit is typisch CDA achtig werk, macht en power ter glory van zichzelf en het gristen bolwerk, daarmee alles vernietigend wat men op de weg tegenkomt.
Doet me denken in het algemeen aan de CDA mentaliteit.
-op korte termijn wordt je op de brandstapel gezet en levend verbrand.
-en dan na 200 jaar zegt de gristen club, sorry en verklaard je heilig( niet dat dat wat oplevert), maar het is het vb van schijnheiligheid.
Kijk, luister en voel het volgende filmpje maar eens volledig, volledig dus, het gevoel van onmacht, onrecht en ongeloof zal zeker naar boven komen.
Joan of Arc - Recanting and burning scenehttp://www.youtube.com/watch?v=w5EIsrZuczk&feature=related
Aanvulling: ik noem dat zelf de marokaanse methode en die werkt altijd!
@vraagstaart | 02-04-11 | 16:28
Daar heb je wel aardig gelijk in ja. Naaien zullen ze ons toch.
@Ecoliste
triest zoiets. Al ben ik bekend met de ambtelijke molen. Mag ik je een tip geven? Werkt echt... zeg altijd tegen een ambtenaar die echt vervelend doet, dat je er niet veel woorden aan vuil gaat maken maar het hem op persoonlijke titel aanrekent. Dan begrijpen ze precies wat je bedoeld. Wel even opvolgen met wat banden lekprikken bij betreffende ambtenaar. En niet op de parkeerplaats van het gemeentehuis, nee op zijn eigen oprit. Dan weet iedereen waar ie aan toe is en gaan ze op zoek naar het volgende, minder weerbare, slachtoffer.
@aannaarrcchhiisstt | 02-04-11 | 16:35
Dat "palen" mag jij doen.
Deal?
@ecologiste | 02-04-11 | 16:30
Doe mij ook zo'n portemonee die altijd vol zit...
De mijne is doorgaans altijd leeg (met dank aan het graaiende deel der natie).
*geen grinnik*
Als je eerlijk wilt zijn in Nederland heb je geen leven.
@R.B.Scott | 02-04-11 | 14:50
ik las je comment nu pas, +1 voor jou.
ja GEENSTIJL, topic over Jorritsma, die hoer moet
gepaald worden, want, zo corrupt als de kolere..
-weggejorist-
vraagstaart | 02-04-11 | 16:28
Het oude beeld was dat de arme arbeiders uitgebuit werden in de fabrieken. Het nieuwe beeld is dat de ambtelijke en politieke top hand in hand het land leegroven met een dedain waar zelfs de oude fabrieksdirecteuren nog geen brood lusten.
@behangtafel | 02-04-11 | 16:27
Graaiers hebben een broertje dood aan klokkeluiders.
Jouw soort is het niet.
Mag ik voorzichtig concluderen dat jij ook een graaier bent?
Prove me wrong!
Er moet echt een wettelijke regeling voor klokkeluiders komen, misschien ook europees.Ja lachen jullie maar, toch zijn enkele politici in en buiten Nl. hier serieus mee bezig.
necrosis | 02-04-11 | 16:22
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Helaas er is geen feedback.
Het is net alsof je geld uitgeeft en je portemonee altijd vol zit wat je ook uitgeeft. Perpetuum mobile voor graaiers.
@SantaX | 02-04-11 | 16:17 Het spijt me om je natte droom te verstoren maar: Nederland is een één-partijstaat geworden waarbij een schijn-democratie moet verhullen dan de verschillen tussen de partijen PvdA-CDA-VVD mi-ni-maal zijn.
Een land, waar de echte macht op de ministeries (SG's, DG's en de laag daaronder) in handen is van de PvdA, de partij die overigens dankzij de enorme aantallen mensen die van de staat afhankelijk zijn, kan rekenen op een vaste basis van 25 zetels - hoe slecht ze het ook doen.
Die "1%" van jou is Nederland fiscaal al lang uit, mede dankzij het 72% belastingtarief uit de hoogtijdagen van Den Uyl. Ik ken een paar van die mensen, die maken zich echt niet druk over de fiscaliteit in Nederland. Ze zijn nl. wèg, samen met nog 1 miljoen autochtone Nederlanders die sinds 2000 de kuierlatten hebben genomen.
In Nederland is het vooral de middenklasse die genaaid wordt. Van voor en van achter. Met leugens over "villasubsidie", waar het gaat over een regeling omn iets minder méér meer te betalen dan een ander. Google maar eens over de oorsprong van de hypotheekrente-aftrek. Het is een compensatiemaatregel voor de grootste diefstal die de midden-inkomens hebben moeten verdragen: de inkomstenbelasting, met de door Hitler bedachte progressieve stijging.
Barbatruuk! | 02-04-11 | 15:07
Er zijn nog mensen die dat niet kunnen maar het aantal verziekten neemt steeds meer toe. Je kunt namelijk niet overleven wanneer je integer bent. Dat is NL anno 2011.
Het blijft link om klokkenluider te zijn, vroeger noemden men dat verrader en werd je met de nek nog niet aangekeken. Mijn soort is het in ieder geval niet.
@Barbatruuk! | 02-04-11 | 15:07
"het wordt toch wel uitgegeven"
dus moet je het maar goed vinden? sodemieter op naar
marokko of zo looser. door figuren zoals jij wordt heel die graaicultuur gedoogd. wat mij betreft, worden al die zakkenvullende bestuurders met naam en toenaam gepubliceerd op het net, met foto en al.
Micha Kat for president..
@ecologiste | 02-04-11 | 16:22
Is je tikplank nu al dronken?
@ecologiste | 02-04-11 | 16:16
Ik wil je goede bui niet verzieken maar 'as we speak' gaat het graaien gewoon door.
Die gore geldgraaiers zouden 24/7 hinderlijk gevolgd moeten worden om ze tot wanhoop (en terugbetalen) te krijgen.
Lijkt me een uitermate geschikte klus voor ondergetekende, tegen 10% van de ingevorderde som.
SantaX | 02-04-11 | 16:17
PvdA net als de vakbeweging: één hoop merde.
SantaX | 02-04-11 | 16:17
PvdA heeft niet altijd in de regering gezetn maar ALTIJD wel hand en spandiensten verleend.
Ze behoren ook tot dezelfde club. Ik heb zelf trouwens ook die ervaring gehad: kapodt gemaakt door een rotte CDA-er die nu topfunctie heeft bij de overheid, topfunctie heeft binnen CDA en topfunctie heeft binnen de kerk. Zijn tegenspeler, een kanon van het PvdA heeft mij gewoon laten kapodt gaan terwijl ik die vent notabene enorm geholpen heb, net als trouwens het hele apparaat.
Die Verberne weet waarschijnlijk wel waar ik het over heb. Bij onderwijs miechelt het ook van de PvdA graiers zonder enige ruggengraat.
@hotmint | 02-04-11 | 15:57
Deze is nieuw voor mij, sinds wanneer moet je je SoFinummer inkloppen?
*GeenStijl kusje geven doet*
repulse | 02-04-11 | 15:40
Zo is dat.
Als Mark niet gauw maatregelen neemt, zet ik zijn partij ook op de ljst met CDA en PvdA.
@ecologiste | 02-04-11 | 16:16
Als je even gaat kijken wie er de laatste decennia in de regering zaten kom je tot de conclusie dat de pvda er niet veel mee te maken heeft. CDA + VVD = iedereen genaait en alleen de top 1% rijken nog rijker. Of dacht je echt dat Zalm die de laatste 25 jaar, 20 jaar financieen heeft gedaan van de PVDA was?
Dit is wat het CDA en de PvdA de afgelopen decennia van NL gemaakt hebben:
"Want als je eerlijk bent moet je kapot. Misstanden aan de kaak stellen = einde leven".
gvdgv.
Ik haat al deze mensen tot in het diepst van mijn hart.
Ik hoop dat ze allemaal maar heel gauw kapodt mogen gaan.
Vuile socialisten en gristenen. Wat een achterbaks leugenachtig zooitje is hier aan de macht.
Zo dat is eruit. Lucht even op.
@Hunter S. Thompson | 02-04-11 | 15:39
Slecht idee, straks krijgen we klokkeluiders (zonder tussen-n) die berichten over misstanden die niet bestaan.
Maar er wél geld voor willen hebben, klinkt nogal PvdA.
*buikkkramp*
@repulse | 02-04-11 | 15:57
Je zit precies op de goede site voor beerputten!
*raam openzetten doet tegen stank*
@vraagstaart | 02-04-11 | 15:53
Ik zie niets wat niet door de beugel kan.
*plusje uitdelen doet*
@sjaak.
Dank , dat was voor de afwisseling een mooi artikel in de Volkskrant.
@ Volkskrant. Ik zou graag mijn complimenten op jullie site geven , maar niet als ik daarvoor eerst mijn sofi nummer moet inkloppen. Dit artikel toont maar weer eens aan dat anonimiteit een waardevol bezit is... Ook om GOED te doen.
necrosis | 02-04-11 | 15:51
Ik hoef nu ook nog geen landelijke verkiezingen, wacht maar af wat voor een beerput er in de aankomende tijd opengaat in de provinciën.
De bedragen die daar zijn verkwanselt zijn astronomisch, het zullen de pvv'ers zijn die het naar buiten brengen. Dat was voor mij ook de belangrijkste reden waarom ik hoopte op een grote verkiezingsuitslag voor de pvv.
Reken er maar op dat de echte groei van de pvv nog maar net is begonnen.
@sjaak.
Dank , dat was voor de afwisseling een mooi artikel in de Volkskrant.
@ Volkskrant. Ik zou graag mijn complimenten op jullie site geven , maar niet als ik daarvoor eerst mijn sofi nummer moet inkloppen. Dit artikel toont maar weer eens aan dat anonimiteit een waardevol bezit is... Ook om GOED te doen.
@Raad_maar_raak! | 02-04-11 | 15:47
Met dubbele of gespleten tong?
#boos
Zolang ze niet zo'n tiefusregent met afgesneden strot in de goot vinden, gaat de "elite" (wat een mooi woord is voor "tuig") gewoon door met graaien en de zaak belazeren, klokkenluiders kapotmaken enzovoort. Wie doet ze wat? Met het OM aan hun kant?
Kom maar joris. Ik weet dat het niet mag, maar het is helaas wèl de realiteit.
@repulse | 02-04-11 | 15:40
als ik aan Jorritsma moet denken, denk ik aan pek ende veeren, de strontkar en minder aardige dingen.
Landelijke verkiezingen heb ik (nog) geen behoefte aan maar een Jorritsma ja/ nee poll....
Daar mag je me zelfs 's nachts voor wakker bellen.
"Zo leren we elke dag wat bij..."
Kom uit die ivoren toren, Brusselmans. Je lezers weten dat al sinds de jaren tachtig of zo.
Sssst het CDA spreekt weer...
Treiteren moet je trouwens overlaten aan reaguurders, wellicht is ROC Rijn IJsel goed, wij zijn beterder!
*grinnik ende grijns*
Geachte heer rutte,
Et tu?
Tijd om orde op zaken te stellen mark, veel van je kiezers twijfelden al tussen de vvd en de pvv. Nu met jorritsma en deze ovj die als toezichthouder fraude niet wilde zien ook al werd hij er op gewezen, gaat jouw zorgvuldig gebouwde image van een betrouwbare man erg snel verdwijnen.
Nieuwe verkiezingen en een monsterzege voor de pvv verschijnen al aan de horizon.
ze moesten die klokkenluider 5% van die 3,2 miljoen geven. Dat zou de standaard regel moeten zijn. Ik durf te wedden dat we morgen heel veel klokkenluiders hebben en dus heel veel centjes besparen.
Iemand die Albert van der Kerk heet krijgt sowieso -1000 van mij.
En Mark weet van niets natuurlijk... lol.
En de dieven zelf mogen straks rekenen op een verbetering op d'r salaris,en er een paar jaar eerder mee op houden.Rood en stelen dan wordt je aan alle kanten gedekt,als het moet in de fietsenstalling.
Het hele verhaal:
onderwijs.vkbanen.nl/banen/artikel/ROC...
Consumenten van subsidiepotten spreken dikwijls van moraal, maar val ze niet lastig door een voorbeeld te vragen.
Che_cuevara | 02-04-11 | 15:12
"ze" hoeven niet te ver te gaan. De basis van een revolutie is een sneller veranderende/ evoluerende samenleving ten opzichte van een elite die zijn status dankt aan vroeger.
De huidige maatschappij is al vele lichtjaren verder als dat de politiek is, op een gegeven moment is die verwijdering zo groot dan zal de elite worden gekielhaald en een regime geïnstalleerd wat weer iets meer up to date is. Tot de volgende groei spurt die de samenleving maakt.
Radboud Verberne for burgemeester van almere, zal leuk zijn om eens een integer mens aan het werk te zien.
Lijkt ernstig, maar bij universiteiten hebben we het over bedragen waarmee gefraudeerd wordt met nog twee nulletjes extra. Stiekem is Nederland en Europa een grote corrupte bende, jammer hoor...
Ik word een beetje dorstig van al die fraude.
En daar komt nog bij dat mijn "fräulein" roep.
Allemaal nog een fijne dag verder.
*out*
Kan die school niet dicht ofzo? Als je alles moet leren van een stelletje corrupte docenten...
@seven | 02-04-11 | 15:10
Precies.
Het hele probleem in een notendop.
@Barbatruuk! | 02-04-11 | 15:07
En als we allemaal zo blijven denken en het allemaal maar blijven accepteren, hebben "zij" gewonnen.
@aannaarrcchhiisstt | 02-04-11 | 15:06
Een revolutie zit er voorlopig niet in denk ik.
We willen allemaal met ons autootje blijven rijden, naar de camping en 2 keer, soms 3 keer, op vakantie.
We hebben het nog te goed. Denken we.
De Romeinen wisten het al,geef het volk "brood en spelen".
En zolang wij blijven denken dat het allemaal wel goed is hier, en geloof me, de overheid en degenen die echt aan de touwtjes trekken, zorgen er wel voor dat wij dat blijven denken.
Tot er een moment komt dat "ze" te ver gaan, dan, en dan alleen breekt de pleuris uit.
Eerder echt niet.
Subsidies lokken trouwens uiteindelijk altijd fraude uit. Als de klant/leerling niet degene is die de rekening betaalt maar de overheid komt het klantbelang achter in de rij en stuurt zo'n organisatie als vanzelf naar manieren om zoveel mogelijk subsidies te cashen. De leerling is daardoor slechts een tool voor meer subsidies, dus bv onterecht labelen als laagbegaafd en dus te laag niveau aanbieden maar wel extra subsidie is redelijk gangbaar. Des te meer 'problemen' des te meer geld. Subsidie zorgt voor perverse prikkels.
Triest natuurlijk dat die gast zo geziekt wordt, maar waarom maakte hij zich uberhaubt druk om die vervalste lesbriefjes. Of dat geld nu onterecht op een schoolkas gestort word of naar een multiculti clubje gaat, het word toch wel uitgegeven.
Het erge is dat je als klokkenluider ook bijna niet meer aan de bak kan komen, veel bedrijven vinden dat toch een groot risico.
Verberne moet beschermd worden, maar zolang de top van justitie in bed ligt met figuren zoals albert vd kerk ( wat een nsb harses ) hoef je er niet veel van te verwachten.
kijk maar naar andere klokkeluiders, oa. Bos en Spijkers, ze worden financieel en mentaal kapot gemaakt door onze eigen overheid.
zo triest, en niemand die ze helpt.
waarom accepteren wij dit?we hebben allemaal de mond vol over misstanden bij overheden, maar er word gewoon niets, maar dan ook niets, ondernomen om deze personen te schandpalen, financieel uit te kleden tot het bot.
het vullis regeert...
tijd voor de republiek, "time to die.." ( uit bladerunner)
Sorry hoor, maar wat Albert van der Kerk kan kan verberne zelf ook richting van der Kerk. Niet lijdzaam toezien dus hoe je gesloopt wordt, maar zelf slopen dat witteboorden gajes.
Te beginnen met een uitnodiging ritselen bij Pauw en Witteman, Een getimelinede verhandeling van zijn gedragingen richting Mark Rutte, twitter etc ect.
Als je dan toch al de vernieling in geholpen wordt dan kan je net zo goed persoonlijk worden en zorgen dat die daders de komende 10 jaar ook een kutleven te wachten staat.
Willianus Wortelus uitkering? Wtf?
De collectieve sector in NL is gewoon door en door corrupt. Klokkenluiders worden vervolgd en de fraudeurs gaan vrijuit.
En niemand die die man helpt..... Geef em i.e.g. een paar tonnetjes vindersloon, zodat ie rustig een eigen klokkenluidersbedrijfje op kan zetten.
goeie kerel die leraar, zoveel is zeker. Ben sinds alle schandalen van de laatste tijd ook wel benieuwd waar die school van mij zich allemaal mee bezighoud.
Niets nieuws maar heel verrot.
Hier kun je boos om worden, en dat wordt ik dan ook, maar zo werkt het blijkbaar in Nederland.
Het enige dat hier uiteindelijk uit voort gaat komen is dat het echt een keer genoeg zal zijn voor "het volk".
Helaas is de heer Verberne daar nu niet mee geholpen.
@azoturie | 02-04-11 | 14:41
Nou, ik riep dat Zimbabwe, vergeleken met Nederland, eigenlijk een heel democratisch land is.
O.T.
@redactie GS:
"Por favor topic over A.Jorritsma aangezien het haar volgens de Televaag tóch geen fluit uitmaakt hoe er geschreven wordt over de beloning van haar interim korpschef."
We gaan vlammen!
Dat MBO schooltje moet kapot.
Helden die niet buigen maar naar voren stappen en er wat van zeggen moeten we koesteren.
Moraal van het verhaal; of je nu naar PowNews stapt, of braaf naar de leidinggevenden/toezichthouders binnen de organisatie, je moet kapot!
@kretonia | 02-04-11 | 14:36
-
Die komen er dus pas als wij eindelijk waterdichte bescherming voor klokkenluiders hebben - en daar kan meneer Verberne dus nog even geen gebruik van maken (zeker niet qua meneer van der Kerk...)
-
Middeleeuwen in Nederland. Binnekort de eerste heksenprocessen.
-
Wie riep daar dat Zimbabwe een bananenrepubliek was?
Het verschil tussen een roc en een InHolland-crèche is nihil.
Ik zie een babyboomer. En o wee als je de babyboomer "zijn" geld afpakt. Enkel babyboomers hebben het recht om te stelen.
Jammer dat er niet meer klokkenluiders in Nederland zijn. Ik durf te wedden dat er wel meer van dit soort scholen zijn die smerige praktijken uitvoeren.
Zo gaat Nederland nu eenmaal om met klokkenluiders. Triest.
Zijn werknemer?
REAGEER OOK