Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Wilders RechtbankTV

wildersblauw100.jpg Beslissend dagje vandaag in de rechtbank te Damsko. Vandaag bepalen de rechters of er überhaupt nog een inhoudelijke behandeling zal plaatsvinden of dat er nu eindelijk definitief een einde komt aan de potsierlijke rechtszaak tegen Geert Wilders. U weet: de kermis ligt sinds oktober stil toen Mosko de rechtbank succesvol wist te wraken en de hele D66 rechtersploeg naar huis werd gestuurd. Hoewel het OM op het punt stond vrijspraak tegen de leider van RechtsBlond te eisen besloot Team Wilders dat de mediashow nog wel een paar maandjes verlengd kon worden. Ook nu weer want volgens Mosko zijn ook de huidige rechters niet capabel en moet het OM niet-ontvankelijk worden verklaard. Uitlegvideo met Gerrie Eickhof. Iedereen met een paar gezonde hersencellen in Nederland verzucht dus: spreek die man in godsnaam vrij. Iedere keer dat er in de rechtszaal een TL-buis knippert pakt de PVV er een zeteltje bij. Telkens als Ties Prakken in beeld schuift gunt half Nederland Greet de sympathy vote. Nokken dus met die politiek gemotiveerde schijnvertoning. Al was het alleen maar zodat beroepboeroeper en full-time gekkie Jeroen de Kreek (zit 10 meter achter GW, hier duidelijke foto) voorlopig een andere hobby moet gaan zoeken. Liveduiden op twitter via het duo Peeters & Konijnenbelt van RTL Nieuws. Het linkje naar de LIVESTREAM is van de NOS. UPDATE: Preliminaire verweren bijna allemaal verworpen. Rechtszaak gaat doorrr. Zitting is geschorst tot 09:45. Met of zonder Mosko die blijkbaar een vliegtuig moet halen vandaag... UPDATE: Zaak gaat verder op 13 april. Hopelijk in juni uitspraak.

Reaguursels

Inloggen

Hou vol, Geert!

Lewis Lewinsky | 30-03-11 | 19:47

Deze rechtzaak, heeft het simplisme, de viezigheid, het onvermogen en de sneuheid van de aanklagers inzichtelijk gemaakt. Diezelfde sneuheid resulteert in extra stemmen op de PVV. Ook verstandelijk gehandicapten hebben recht op aanklachten blijkbaar. Voor de onvergetelijke beelden bedank ik hen hartelijk ! Deze staan nog tientallen jaren op internet. Super.

Rest In Privacy | 30-03-11 | 18:20

vraagstaart | 30-03-11 | 12:56
Inderdaad, populisme is óók populisme als er een ideologie en/of godsdienst achter geschoven wordt. De partijen waaruit het CDA is ontstaan hebben het tijden lang erg gemakkelijk gehad, want ze konden hun populisme koppelen aan een ijzeren geloof. Het CDA heeft hier nog een tijdje op kunnen teren maar niet geleerd om het zonder die vanzelfsprekende koppeling tussen politiek en geloof te doen. Zekerheid en twijfel hebben bij het CDA een tijdje mekaar in evenwicht kunnen houden, gewoon omdat dat iedereen wel goed uitkwam. Nu dat geloof geen ijzeren geloof meer is komt het CDA in zwaar politiek weer. De CU kan zich misschien nog net op tijd op de oude waarden terugtrekken en samen met de SGP nog een tijdje overleven, maar ook voor die partijen zal de dag komen dat het electoraat niet meer zo'n ijzeren geloof zal hebben en niet als vanzelf het oreren van hun politieke leiders gelijkstelt aan een donderpreek.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 13:35

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:46
Die christelijke groepen die de twijfel hebben toegelaten zijn ook precies de groepen die het Christendom zijn gaan slopen, niet? Als je de huidige strategie van de Paus ziet, als je ziet hoe zo'n figuur als Bodar bezig is, dan snap je een beetje wat het grote probleem van die wereldgodsdiensten is. Het gaat niet om de vraag of De Waarheid werkelijk de waarheid is, het gaat erom dat De Waarheid als zodanig wordt ervaren door de gelovige. Daarom moeten al die strakke rituelen en ritueeltjes, moet al die strakke moraal, moeten al die subtiele verwijzingen naar een oordelende Godheid, naar beloning of straf in een hiernamaals enzovoorts onverkort overeind blijven. Twijfel kan niet worden getolereerd.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 13:27

@Heibeltje | 30-03-11 | 11:08
BTW U impliceert dat "de PVV-kiezer" laag opgeleid is. Althans: zo lees ik dat. Ik neem aan dat u ermee bekend bent dat dit niet het geval is? "De" PVV stemmer is qua opleidingsniveau representatief voor "de" Nederlander. community.villamedia.nl/files/20090612...

Wist u overigens dat het merendeel van de Marokkaanse inwoners van de Amsterdamse probleemwijk "de Baarsjes" vorig jaar op de PVV heeft gestemd? Komisch niet, in het licht van uw betoog?

BTW "In Nederland kennen we niet veel [populistische] partijen zonder intern democratisch systeem. Dus erg vergelijkbaar met andere partijen is de PVV niet." is natuurlijk een giller. Geen enkele van de gevestigde partijen kent een interne democratie. Het bestuur bepaalt. Leden volgen het advies van het bestuur, op straffe van "excommunicatie". Wordt lid van een partij en zie hoe het werkt, zou ik zeggen.

vraagstaart | 30-03-11 | 13:09

publieke topics verslijten kost tijd.

hawie | 30-03-11 | 13:06

@Heibeltje | 30-03-11 | 11:08 Ik heb nog nergens een sluitende definitie van dat vreselijke "populisme" kunnen vinden. Het lijkt er steeds op dat die definitie wordt aangepast aan datgene wat men wenst te bestrijden, i.c. niet politiek correcte ideeën.

VanDomselarisme, om de methodiek van onze beroemde extreem-rechts-onderzoekende fop-wetenschapper te duiden.

Maar: heeft u die sluitende definitie misschien wèl?

Overigens ben ik het inhoudelijk volkomen met u oneens. Islam verdraagt zich niet met begrippen als democratie en vrijheid. Niet omdat Wilders dat zegt, maar omdat het bewijs dáár is waar veel moslims bijeen wonen. Ik vind het dan ook jammer dat er zo geringschattend wordt gedaan over zijn waarschuwingen door mensen die niet langere tijd tussen moslims hebben gewoond.

Ze hebben geen idee van wat ze te wachten staat. Geen idee.

vraagstaart | 30-03-11 | 12:56

Tja... in nederland mag alles, behalve kritiek hebben op de islam en het koningshuis.

Slipsnifter | 30-03-11 | 12:55

@ Schoorsteenveger | 30-03-11 | 12:34
Mee eens, behalve dat het juist christelijke groepen waren die twijfel een plaats hebben gegeven. Twijfel aan de Rooms-Katholieke Kerk, that is.

Daarom ben ik eigenlijk wel blij met deze rechtszaak, ondanks dat ik het inhoudelijk niet terecht vind. Kunnen we die discussie eindelijk eens afronden.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:46

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:19
De discussie is eeuwen geleden opgestart maar nooit afgerond. Die nieuwkomers confronteren ons daarmee. En omdat die discussie niet is afgerond hebben we, tot aan de UN toe, geen duidelijke antwoorden. De hele westerse wereld, inmiddels gewend aan een soort interim-periode waarin de nieuwe twijfel náást de oude zekerheid was komen te staan en men mekaar niet beet als men maar uit elkaars buurt bleef, staat met de mond vol tanden als De Verhevene spreekt en die nieuwe twijfel niet naast zich duldt. De Islam weigert te accepteren wat de christelijke groeperingen in de westerse wereld knarsetandend hebben toegestaan, dat de twijfel zijn plaats heeft gekregen.
De ellende is dat veel van waar we in de westerse samenlevingen trots op kunnen zijn rechtstreeks voortkomt uit de moed om de eeuwige waarheden ter discussie te stellen. Pluriformiteit is niet denkbaar in een wereld waar Een Waarheid heerst.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 12:34

Heibeltje | 30-03-11 | 11:08
Je vergist je. De sp kan je vergelijken met de pvv, er is ook geen directe democratie binnen de partij en populisme is ze zeker niet vreemd! Voorbeeldje: kliklijn tegen Polen. Naast een politiek examen zou ook de leeftijd waarop je mag gaan kiezen met 10 jaar verhoogd moeten worden. Levenservaring!

zeefert | 30-03-11 | 12:34

@ demacky | 30-03-11 | 12:06
Gewoon om Schalken te pesten.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:24

@ Schoorsteenveger | 30-03-11 | 12:01
Maar dat is eigenlijk helemaal geen nieuwe discussie. Honderden jaren geleden bijvoorbeeld voerden we hier al een tachtigjarige burgeroorlog over onder andere de vraag of de Bijbel in het Nederlands vertaald mocht worden of dat de uitleg in het Latijn aan geschoolde priesters overgelaten moest worden. Wij hebben die discussie allang gehad. Het protestantisme is eruit voort gekomen, waarbij de lokale, democratisch gekozen kerkeraad het zelf wel bepaalde. We zitten hier nu alleen met de situatie dat we een miljoen nieuwkomers hebben die van die hele discussie niets hebben meegekregen, en met rechters die kennelijk niet goed hebben opgelet bij de geschiedenisles. Geeft niets hoor, doen we het gewoon nog een keertje over.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:19

-weggejorist-

Piet Precies28511612 | 30-03-11 | 12:18

@ demacky | 30-03-11 | 12:05
Maar hij heeft er geen aangifte van gedaan.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 12:09

@Ivoren Toren
Ze blijven maar zoeken naar redenen om deze rechtszaak op te blazen ....... hmmmm waarom zou dat toch zijn??? Slecht geweten Geert?

demacky | 30-03-11 | 12:06

@Ivoren Toren
Jouw Geert doet overal aangifte van. Hij mag alles roepen, maar als iemand iets over hem roept, is het direct het hek van de dam.
Net zoals dat gedoe over die spotprent. Geertje vond de spotprenten van Gregorius Nekschot prima, maar als hij dan het lijdend voorwerp van een spotprent is, dan slaat Geertje wild om zich heen.

demacky | 30-03-11 | 12:05

Ivoren Toren | 30-03-11 | 11:41
Het wordt steeds leuker. Het uiteindelijke effect van al die halve zolen die hun politieke agenda via de rechter willen uitvoeren zal zijn dat er een meer algemene discussie gevoerd zal gaan worden die zij eigelijk helemaal niet wilden voeren, een fundamentele discussie inzake de status van Heilige Boeken. Dat is onafwendbaar, dat is niet door rechters te sturen en moet ook niet door rechters gestuurd worden.
De fundamentele vraag of een Heilig Boek überhaupt ondervraagd mag worden en vergeleken mag worden met andere geschriften, ook buiten de academische kringen, is een vraag die we als mensheid uiteindelijk niet uit de weg zullen kunnen gaan.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 12:01

@ demacky | 30-03-11 | 11:34
Geert doet alleen aangifte van bedreigingen met fysiek geweld.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 11:45

Op 13 april krijgen we eerst nog het verhoor van Jansen, Schalken en Hendriks over dat etentje, pardon, diner. Daar kan de zaak ook nog op afknappen.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 11:41

Ivoren Toren | 30-03-11 | 11:23
Juistem. Het is uiterst moeilijk laveren voor die rechters.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 11:36

Da's mooi, ook (juist) een politicus moet zich aan de regels houden. Laat de rechters maar bepalen of hij dat heeft gedaan.
Als een mocro dezelfde dingen over Geertje had geroepen als hij zelf roept, dan had hij zelf ook aangifte gedaan. Dat heeft hij overigens al tientallen keren gedaan.

demacky | 30-03-11 | 11:34

Dommeriken die vinden dat kapitalisten niet deugen en dat elke arbeider wordt uitgebuit stemmen al gauw op een zich socialistisch of communistisch noemende partij, niet? Dommeriken die bang zijn van hun God stemmen van de wieg tot het graf op de partij die hen wijsmaakt uit naam van die God te spreken, niet? Domme ondernemertjes die zichzelf wijsmaken dat al die uitkeringstrekkers over hún rug fluitend naar het loket slenteren stemmen al gauw op een rechtse partij. niet?
Je suggereert dat 'het populisme' teert op een zwevende groep van domkoppen, en dat traditionele partijen op een achterban steunen die kwalitatief sterk verschilt van die zwevende groep, maar dat is natuurlijk onzin. Populisme is niet uitgevonden door Wilders, is zou oud als de democratie. Het CDA heeft het bijvoorbeeld ook openlijk over 'een glanslaagje' dat de kiezer opnieuw moet gaan verleiden.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 11:26

@ Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:55
Je hebt gelijk. Wat ze ook doen, het blijft een slangenkuil.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 11:23

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 10:32

In Nederland kennen we niet veel populistische partijen zonder intern democratisch systeem. Dus erg vergelijkbaar met andere partijen is de PVV niet.

Over de achterban van elke partij kun je wel iets zeggen. Ik denk dat de achterban van D66 en VVD overwegend intelligenter zijn dan die van de PVV.

Het zegt veel over de PVV dat zij het goed doen onder kinderen en zwakzinnigen. Wilders is één van de weinige politici die een taal spreekt die zij kunnen volgen.
Waar de achterban vandaan komt? Voorheen waren dit de mensen die op LPF stemden of niet stemden omdat ze de politiek niet snappen. WAT er zo kut is aan de gevestigde politiek weten ze niet, maar iedereen die roept dat het kut is, is goed. Natuurlijk zitten er ook kiezers bij die vroeger, zonder het populistische alternatief, op welke partij dan ook stemden

Eigenlijk zou er een verplicht politiek examen moeten komen voor burgers. Alleen de mensen die voor dat examen slagen - en dus de beginselen van de politiek snappen - mogen stemmen. We zullen zien hoeveel PVV-kiezers over blijven. Er zou opeens een totaal andere zetelverdeling komen.

PVV kent precies de zwakke plek van de democratie. Zestig procent van alle Nederlanders is laagopgeleid. Het gaat er bij de PVV niet om wat je weet of wat je kunt, maar hoe je het presenteert.

Een partij als de PVV staat niet op zichzelf, in alle omliggende Europese landen begint het populisme op te rukken. De opkomst van de dommen. Yes, net wat we nodig hebben in tijden van recessie.

Heibeltje | 30-03-11 | 11:08

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:47
"United Religions"? Contradictio in terminis, met name waar het de grote monotheïstische godsdiensten betrft. De religies verenigen betekent de religies opheffen. Absolute waarheden verenigen betekent de status van die waarheden ondermijnen. Heilige Boeken uitruilen betekent het twijfelen aan de Openbaringen van het eigen geloof. En daar willen die religies niet aan.
Lees 'The Quest for Meaning' van Ramadan. Daarin zegt hij dat 'eigenlijk' iedereen dezelfde berg beklimt en op weg is naar dezelfde top, en dat enkel de paden naar die top verschillen. Maar nergens bepleit hij een relativisme, een relativering van de eigen Waarheden. Sterker nog, hij werkt op listige wijze toe naar een Universele Waarheid die voor de gehele mensheid geldt en, hoe toevallig, vervolgens geheel blijkt samen te vallen met wat hij onder Sharia verstaat, wat de moslim onder Sharia zou moeten verstaan en wat de gehele mensheid eigenlijk als morele leidraad zou moeten accepteren. Voor Ramadan de bruggenbouwer zijn 'the texts' onfeilbaar en moeten die teksten dat ook blijven, ook voor hem geldt dat UR enkel mogelijk is onder de paraplu van de 'universele' waarden die door De Verhevene zijn geopenbaard. Hierin verschilt hij in niets van de andere menners.
Religies zijn onverenigbaar. Als je ze verenigt vallen ze uit elkaar. Hun waarheden verdragen elkaar niet.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 11:02

Met de zin : ''Iedereen met een paar gezonde hersencellen in Nederland '' is heel veel gezegd, die vind je never nooit niet op die plek. Wereldvreemde, zich boven het ''pulp '' verheven zootje ongeregeld.

grappert | 30-03-11 | 10:56

We maken eerst ondoordacht allerlei wetten waardoor zeggen wat je oprecht meent strafbaar wordt - zelfs voor politici - en nu zitten we naar de afterburn te kijken.

Maar je kunt het wel aan CDA, D66, GL en PvdA (en VVD ook trouwens) overlaten dat de wet op dit punt NIET gaat worden veranderd.

Raar he? Toch?!

NoMinister | 30-03-11 | 10:55

Heibeltje | 30-03-11 | 10:19

dat maakt 'intelligente linkse mensen' alleen maar schuldiger.
Ik vergeef ze niet, want ze weten wat ze doen.

skinner | 30-03-11 | 10:48

Het wordt hoog tijd voor een derde rechtse partij in Nederland. Gaat nog meer stemmen en zetels opleveren.

Afschaffen van alle grondwettelijke bepalingen die terugslaan op godsdienst is meer dan wenselijk. Als al die gelovigen in dezelfde god geloofden hadden ze wellicht nog een punt. Een over het paard getilde hobby dat is het en niks meer. Stelletje kut-simplisten.

netniet | 30-03-11 | 10:36

vraagstaart | 30-03-11 | 10:04 | + 0 -
Dank hiervoor.
Het oprichten van een UR zou dit overrulen.
Maar toch, dit is niet goed.

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 10:36

Heibeltje | 30-03-11 | 10:19
Amen!

Chicka | 30-03-11 | 10:33

Heibeltje | 30-03-11 | 10:19
Hoe zit het volgens jou met de achterban van de PvdA? De achterban van de VVD? De achterban van het CDA? Van de CU? Van de SGP? Van D66? Van de SP?
Met andere woorden, wat zeg je eigelijk als je beweert dat PVV-stemmers hersenloze tokkies zijn? Onder welke politieke steen is die white trash tevoorschijn gekropen? Waarop stemden die dommeriken vóórdat de PVV het levenslicht zag?
Wat schieten we ermee op om mensen te verwijten dat ze niet slimmer zijn dan ze zijn? Is domheid een slechte eigenschap? Kun je domheid moreel veroordelen?

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 10:32

In het kader van "slaapmiddel" verslaat dit proces reguliere middelen zoals Zopiclon en Noctamid. Alleen de bijsluiter kost al een jaar om te lezen.

JanRap | 30-03-11 | 10:22

@doskabouter | 30-03-11 | 10:00

Maar PVV-stemmers zíjn ook hersenloze tokkies. Als sneeuw wit is, mag je dan niet zeggen dat het wit is?

Intelligente mensen gaan niet mee in de waan van de dag, in jip-en-janneke-taal gebrachte sentimenten en loze instant satisfaction beloften van politici.

Het leven is niet zwart-wit, goed-slecht, wij-moslims. Wilders zet een act neer om zoveel mogelijk stemmen te trekken, in werkelijkheid weet hij ook dat de dingen die hij zegt ongenuanceerd zijn of gewoon niet juist zijn.

Het is geen domme man, zijn achterban is dat echter wel, daar speelt hij prima op in.

Heibeltje | 30-03-11 | 10:19

vraagstaart | 30-03-11 | 10:04
Well said! Is kernprobleem.
De OIC heeft het voor elkaar gekregen om individueel belang en groepsbelang aan elkaar gelijk te stellen.
Stap één: het beledigen van een groep valt samen met het beledigen van een individu.
Stap twéé: het bekritiseren van de boeken van een groep valt samen met het beledigen van die groep en daarmee met het beledigen van elk individu binnen die groep.
Dit is exact dezelfde redenering als die van Rouvoet. Die heeft nog niet zo lang geleden letterlijk verkondigd dat de religieuze groep waarbinnen een individu zich ophoudt dient te worden beschouwd als de privésfeer van dat individu, en dat beslissingen die binnen die groep worden genomen, door wie dan ook en met welke intentie dan ook, mutatis mutandis als beslissing van dat individu gelden.
Ergo, de rabbijnen, priesters, dominees en imams hebben volgens de UN het volste recht hun schaapjes te hoeden op de wijze die hen goed uitkomt. Als het knechten van het individu uit naam van God gebeurt mag het individu niet van buiten het geloofssysteem worden aangesproken en gevraagd of het zich wellicht onderdrukt voelt.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 10:14

@Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:47 De macht in de UN is in 2009 feitelijk al overgenomen door de OIC (Organistion of Islamic Countries). Het UN verbod op kritiek op godsdienst, i.c. de islam is daar een gevolg van.

M.a.w. zo'n UR is nu onmogelijk geworden omdat vragen over de islam als beledigend kunnen worden ervaren door moslims en daarom zijn die vragen door de UN verboden. Wereldwijd zijn zo de universele mensenrechten, zoals vrijheid van meningsuiting, in 2009 door de UN ondergeschikt gemaakt aan respect voor de islam.

ztruth.typepad.com/ztruth/2009/03/un-c...

vraagstaart | 30-03-11 | 10:04

De rechtbank moest kiezen tussen de eer van hun gewraakte collega's of die van GW. Dus wat denk je. Met die collega's hebben ze het al van doen doen sinds hun gymnasium en moeten nog een tijdje mee doen tot aan hun pensioen. GW is maar een passantje die ze zo weer vergeten zijn.

jaco | 30-03-11 | 10:04

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:49
Inderdaad. Maar via de rechter proberen om Wilders te stoppen en je politieke gelijk te halen is niet erg verstandig, is heel erg dom. De rechtspraak kan niet bemiddelen in een maatschappelijke discussie die véél complexer is en véél dieper gaat dan de al te simplistische vraag of Wilders deugt of niet. Als Wilders verdwijnt, dan zijn we nog steeds niet klaar met De Verhevene. Die heeft tijd genoeg.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 10:01

Brusselmans, waarom ga je niet naar Joop.nl Daar maken ze PVV stemmers ook uit voor hersenloze tokkies.

doskabouter | 30-03-11 | 10:00

deraderendraaien | 30-03-11 | 09:35 | + 0 -
Er zijn mensen die in de Noord Afrikaanse opstanden Islamitische jongeren zien die voor vrijheid en democratie de straat opgaan. Dat is niet het soort mens dat een honderdjarig plan opstelt om de wereld te gaan bevolken met zeehondenmode.
Dat gezegd hebbend. Wanneer Islamisten de revoluties naar zich toe kunnen spinnen ontstaat er een noodscenario.
Beide scenario's komen in de wildste fantasieen van Wilders niet voor.

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:58

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:39
Dat gaat niet lukken. Als ze een en ander toe gaan spitsen op het simpele feit dat er een vergelijking wordt gemaakt tussen een godsdienst als systeem en een ideologie als systeem en dat een dergelijke vergelijking als zodanig strafbaar is, dan kunnen we met z'n allen hard aan de gang om soortgelijke vergelijkingen aan te dragen en het Openbaar Ministerie vriendelijk te vragen het principe van 'gelijke monniken, gelijke kappen' te laten gelden. Dat soort vergelijkingen zijn aan de orde van de dag en kunnen met het grootste gemak verzameld en gepresenteerd worden. Klein voorbeeldje:
www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel....
"Willem van den Hout is de echte naam van Willy van der Heide. Een man wiens gedrag tijdens de oorlog “zeer laakbaar” werd geacht. Zo schreef hij stukken die de Duitsers goed uitkwamen. Stukken doorspekt met Duitse propaganda tegen joden. Stukken die bijdroegen aan het verwringen van de algemene opinie richting de joden. Willem van den Hout is reeds heengegaan om zich te verantwoorden jegens zijn Heer, maar niet zonder eerst zijn collaboratieve mantel te hebben overgedragen aan zijn nazaten die zijn ‘werk’ zeer plichtsbewust en met fierheid hebben overgenomen. Van den Hout kan trots zijn op mensen zoals Afshin Ellian, Leon de Winter, Hans Jansen en Geert Wilders die zijn propaganda nieuw leven hebben ingeblazen. Weliswaar met enige aanpassingen, maar die zijn nodig om aansluiting te vinden bij de geest van de huidige tijd. Zo heeft bijvoorbeeld het woordje ‘joden’ plaats moeten maken voor het woordje ‘moslims’. Het enige wat ik mij blijf afvragen, is: Wie is op de stoel van de Duitsers gaan zitten? Voor wie werken deze mensen eigenlijk…?"

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:55

@iter | 30-03-11 | 09:53
En doorgaan betekent meer zetels voor Wilders.
Want de PVV gaat hier het maximale uit zien te slepen.

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:54

@Canis Spurcus | 30-03-11 | 09:50
Maar wel van voor de "verstandelijke" revolutie

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:53

13 april volgende zitting

HonderdEnEen | 30-03-11 | 09:53

ik denk dat de rechtbank wel door moest gaan. dumpen van de zaak had te veel drama opgeleverd ...

iter | 30-03-11 | 09:53

Is het nu over en sluiten voor de rest van de dag?

OscarWilde | 30-03-11 | 09:53

Zo te zien kan Mosco op tijd in zijn vliegmasjien stappen!

DingleBerry | 30-03-11 | 09:52

'elektronisch' 'update' jaja, deze rechter is van na de paardentram.

Canis Spurcus | 30-03-11 | 09:50

@Sjeng de helle | 30-03-11 | 09:47
Daar moeten ze het dan maar mee doen me dunkt ;)

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:49

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:35 | + 0 -
Dan kan Wilders daar zijn punt ook maken en de politiek niet verder in de weg lopen met futuristisch theologische vraagstukken....

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:49

heer Prakken ?

iter | 30-03-11 | 09:48

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:46
Er zijn nog wel een paar terrasstoelen.

Sjeng de helle | 30-03-11 | 09:47

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:35 | + 0 -
Vandaar ook mijn oproep om naast de United Nations ook een 'United Religions' op te richten. Dat is de plek waar dit soort dingen thuis horen."Beste UR vorzitter, er staat hier in de Koran dat Joden en Christenen vervolgd en gedood moeten worden totdat ze gratis geld geven aan de warlords. klopt dat, of is dat een -edit-?'

Einde van de Domheid | 30-03-11 | 09:47

En toch verwacht ik vrijspraak.. behalve op het punt waar Wilders de koran vergelijkt met het fascistische boek mein kamp, met mogelijkheid om in beroep te gaan door de klagers.

deraderendraaien | 30-03-11 | 09:47

Zijn er voldoende zetels in de tweede kamer tegen de volgenden verkiezingen.
Ik denk zo dat de PVV er wel een paar extra gaat krijgen.

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:46

Nou het is kwart voor 10 geweest.. Dat vliegtuig staat de wachten Moszko!

OscarWilde | 30-03-11 | 09:46

na gisteren en vandaag , moet ik concluderen dat nederlanders echte zeikerds zijn ...

iter | 30-03-11 | 09:46

Mosko gaat voor maximale publiciteit.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:45

Begint een zielige vertoning te worden....

Aart Z. | 30-03-11 | 09:45

mosko is vandaag minder respectvol tegenover de rechtbank, kaugom kauwen en tergelijkertijd met de rechter kletsen....

thorrie | 30-03-11 | 09:41

OscarWilde | 30-03-11 | 09:36
Nee, dat geldt alleen voor tere zieltjes en van den Nederlander wordt verwacht geen tere ziel te hebben maar een plaat voor de kop.

Sjeng de helle | 30-03-11 | 09:40

@ Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:35
Reken er maar niet op. Zowel OM als de rechters zullen op dat punt hun best doen om de geest in de fles te houden.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:39

GS wordt ook even genoemd.. die aanklachten krenken toch iedereen met goed verstand in het diepst van de ziel.

OscarWilde | 30-03-11 | 09:36

Goh, Geenstijl wordt ook genoemd door het OM.

Che_cuevara | 30-03-11 | 09:36

Zou deze rechtbank angst hebben om vrijspraak te geven omdat er op dit moment te veel islamieten, die opgefokt zijn door de herrie in het midden oosten hier rond lopen?
Het is tenslotte bekend dat Nederlanders veel matiger zijn in het uiten van hun frustraties,dus beter te beteugelen mocht Wilders veroordeeld worden.

deraderendraaien | 30-03-11 | 09:35

Als ik het goed begrijp is de basis smaller geworden en kan het nu enkel nog gaan om het ebkele feit dat Wilders de Koran heeft vergeleken met Mein Kampf. Dat kan nog een héél interessante exercitie worden, zeker als historici en literatuurwetenschappers zich hierover gaan buigen. Het kan nooit kwaad om openlijk de status van een Heilig Boek te gaan ondervragen, van welk gezichtspunt dan ook. Zo gauw je eraan begint zal allerlei volk schichtig gaan springen en rare dingen gaan roepen. Kan er niet op wachten!

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:35

OscarWilde | 30-03-11 | 09:34 Ja, de zaak gaat toch wel door.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:35

Wat een vertoning, werkelijk.

Sjeng de helle | 30-03-11 | 09:34

Ha, dit is toch hilarisch. U mag zelf weten wanneer u weggaat. Mag iedereen dat zomaar doen bij een rechtzaak?

OscarWilde | 30-03-11 | 09:34

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:30 Nee? Wil je dat dan? Check de update man. Drie regels, dat moet zelfs jij kunnen lezen en begrijpen.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:33

@ zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:29
Over Den Haag lees ik niks.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:30

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:28 Je hebt het niet helemaal gevolgd. Juist. En de draad lezen is zeker ook teveel gevraagd?

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:29

Maar ik heb het niet helemaal gevolgd. Hoe is het nu? Het OM is wel ontvankelijk? En de zaak mag in Amsterdam doorgaan en hoeft niet naar Den Haag? Of is dat laatste besluit nog niet genomen?

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:28

Juri Spundentie | 30-03-11 | 09:24 Dat half uur schorsing is ook belachelijk. Alsof ze tot nu toe niet in de gelegenheid zijn geweest er behoorlijk over na te denken.

Alles wat de voorzitter had hoeven doen is de beslissing van de rechtbank voorlezen.
Maar nee, er moet wederom de aanklacht voorgelezen worden, daar mogen wat dingen uit gelaten worden en dus heeft het OM tijd nodig om het vod te herschrijven.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:27

Okay, een vliegtuig dus. En nu? Wordt er gauw een vervanger geregeld of blijft Bram hier?

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:25

Kennelijk had Mosko hier niet op gerekend want meneer moet een vliegtuig halen. Kostelijk amusement.

Juri Spundentie | 30-03-11 | 09:24

@OscarWilde | 30-03-11 | 09:21
Dat MCR zal wel voor Mocro staan, dus de toon is gezet.

Mark Levinson | 30-03-11 | 09:24

Kamervraag | 30-03-11 | 09:21 Ja. Ook RTL wordt kennelijk verrast door de schorsing.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:23

Ik de Islam met dat fascistische boek helemaal zat.

HonderdEnEen | 30-03-11 | 09:23

Overigens worden wij ook aangepakt als Wilders verliest. Tis maar dat je het weet.

skinner | 30-03-11 | 09:23

@Creaguurder | 30-03-11 | 09:20
voorlopig heeft de rechtbank al een hoger beroep mogelijkheid gegeven aan de tegenpartij, mocht het proces niet doorgaan.

deraderendraaien | 30-03-11 | 09:23

LOL. Dat die rechter niet denkt dat ie zich onder de banken heeft verstopt.

Canis Spurcus | 30-03-11 | 09:22

Creaguurder | 30-03-11 | 09:20 Verlengen? Er wordt beslist of er geprocedeerd wordt of niet.
#ontvankelijkheid

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:22

Als ik op RTL een testbeeld krijg met 'MCR RTL NL' moet ik dat dan vertalen als 'dikke vinger buitenlander'?

OscarWilde | 30-03-11 | 09:21

Klote fluittoon op de stream...
Dan hoor ik nog liever Frans Bauer.

Mark Levinson | 30-03-11 | 09:21

@zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:12
Pieperdepiep

Kamervraag | 30-03-11 | 09:21

Gaat 'ie op vakantie met Eva? Heeft 'ie nog wat onafgemaakte zaken in Suriname af te handelen? Waar ga je heen, Bram?

stuurmann | 30-03-11 | 09:21

Niks geen taakstraf! TBS en dwangverpleging!

Ik weet het beter | 30-03-11 | 09:21

.. Ja dus.

Creaguurder | 30-03-11 | 09:21

Tja Bram, dit had je toch moeten incalculeren...
Als je D66-rechters wegstuurt is de kans nog steeds heel groot dat je er D66-rechters voor terugkrijgt.

Mark Levinson | 30-03-11 | 09:20

Nou kom op linkse idioten, vandaag de laatste kans om nog dichtbij Geert te komen. Of zal de rechtbank verlengen, verlengen en verlengen, tot er eindelijk wel wat gebeurd?

Creaguurder | 30-03-11 | 09:20

We're going to Ibiza,
back to the island...

dag Bram

Kamervraag | 30-03-11 | 09:20

-weggejorist en opgerot wegens aanhoudende spamlinks -

Timothydevil | 30-03-11 | 09:19

"Als u me niet meer ziet, ben ik er dus niet meer".

Lijkt me ook logica van de bovenste plank.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:19

Nu maar hopen dat Mosko een doorlopende annuleringsverzekering heeft ;-)

conqueror | 30-03-11 | 09:19

"Als u mij niet meer ziet, dan ben ik er niet meer." Hilarisch.

Schoorsteenveger | 30-03-11 | 09:18

We zullen zien, we zullen zien.. aldus de voorzitter.

HaPee | 30-03-11 | 09:17

Gaat wel gewoon door dus. Had hij blijkbaar niet op gerekend.

Banzaiaap | 30-03-11 | 09:17

En Mosko moet een vliegtuig halen zegt ie. Voor een andere zaak.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:17

Hahaha die Moskowitch: "Ik moet een vliegtuig halen"

Banzaiaap | 30-03-11 | 09:17

Komt die vrije dag vandaag toch even goed uit zeg. *Bier en witte bonen/spek/hash browns pakt*

OscarWilde | 30-03-11 | 09:16

Ik moet een vliegtuig halen ;-)

conqueror | 30-03-11 | 09:16

Schorsing tot 9.45.

zeg maar jansen | 30-03-11 | 09:16

Een veroordeling van Wilders betekent het begin van dictatuur, kritiek op immigratie is dan verboten.

skinner | 30-03-11 | 09:16

@25TaLife | 30-03-11 | 09:12
Hoop dat ie ook gevisiteerd wordt. Gewoon om zeker te weten.

Steilloos ten Onder | 30-03-11 | 09:13

Gaat die Jeroen de Kreek eigenlijk wel door de bodyscanner voordat hij naar binnengaat ?

25TaLife | 30-03-11 | 09:12

Fijn linkje hoor, maar bij mij werkt dat Silverlight niet. Stream bij RTL werkt prima.

Mark Levinson | 30-03-11 | 09:08

Zelfs als het OM niet-ontvankelijk wordt verklaard, dan heeft Wilders eigenlijk toch gewonnen. Want het OM kan in andere, vergelijkbare gevallen nooit meer iets anders dan vrijspraak eisen. Dat gebiedt de rechtszekerheid namelijk.

Ivoren Toren | 30-03-11 | 09:06

Enige kans dat nutcase de Kreek zorgwekkende toeren gaat huithalen?

Karlskrona | 30-03-11 | 09:05

Politieke processen, eigenlijk zo gewoon.

skinner | 30-03-11 | 09:05

Welk tijdstip gaat die poep naar beneden?

Colin O | 30-03-11 | 09:04

Ben benieuwd wat voor stunt Jeroen de K voor ons in petto heeft vandaag.

Steilloos ten Onder | 30-03-11 | 09:03

Ik vind de rechtszaak niks, de rechter niks, de aanklacht niks, de livestream niks, dit berichtje niks..

Aniewee, zet 'm op Geert!

Cabyon | 30-03-11 | 09:03

Go geert go geert go go go!

*pakt chips en bier*

BoterhamKaas | 30-03-11 | 09:02

Bring him down !

fapz0r | 30-03-11 | 09:01

Zet hem op, Geert!

People Who Annoy You | 30-03-11 | 08:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken