Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen in Libië. Gehaktdag!

khadaffiwinning.jpgKhadaffi dankt Allah op zijn blote knietjes voor de aardbeving in Japan. Even niet meer in het middelpunt van de belangstelling van de westerse media. Mooi. Kan Kadaffifhi in alle rust zijn eigen burgers afslachten met een huurlingenleger en de rebellen terugdringen. De lijkenteller loopt op sommige momenten harder op dan in een actiefilm van Schwarzenegger uit de jaren negentig. Wat niet helpt is dat Muammar zijn luchtmacht kan blijven inzetten, omdat de rest van de wereld het maar niet voor elkaar krijgt een algeheel vliegverbod boven Libië af te dwingen met elkaar. Of om via een hi-tech drone op een marineschip het radiosignaal van straaljagers lam te leggen. Nope, het is geen feest om momenteel opstandeling in Libië te zijn. Qu'adaffi heeft plechtig beloofd bunkerhard op te treden tegen iedereen die hem dwars ligt. Inclusief buitenlandse mogendheden. In een interview met de Italiaanse krant Il Giornale, een krant van vriendje Berlusconi, terroriseert hij ook het westen. Hij zal er niet voor schromen een bondgenootschap aan te gaan met Al Qa'ida als hij wordt binnengevallen en zal in dat geval een jihad afkondigen. Inclusief de bangmaker dat miljoenen Afrikaanse immigranten daardoor Europa zullen overspoelen. Ghadafi weet wel wat u vreest. Dat weet hij omdat hij jarenlang door Amerikaanse experts is geadviseerd op het gebied van economie, politiek en media. Zo gaat dat, in dat wereldje. Oliegeld hosselen, vervolgens je eigen volk afslachten, Al Qa'ida inzetten als schild en een beetje geluk hebben met extreem natuurgeweld als bliksemafleider. Slideshow!

Reaguursels

Inloggen

Ik ga m,n vader bellen die wilt wel helpen met het feest van de mooie overwinning *draait nummer van Osama*

Goerge W Khadaffi | 17-03-11 | 11:29

Zo treurig.... EU / VN niemand neemt ook maar enig initiatief. Schande, schande dat wij hier veel geld voor betalen, schande dat wij vertegenwoordigers hebben met zulke slappe knieën. Kadhaffi is een schurk en dat weet iedereen. Ik schaam mij diep voor de zogenaamde elite die ons vertegenwoordigt. Nog steeds discussies over ingrijpen terwijl Kadhaffi ondertussen iedereen uitroeit. Zal mij niet verbazen als de "daadkracht" pas manifest wordt als alles te laat is. Europe.... shame on you ! Na Bosnië nu de 2e keer!

het Rijk | 16-03-11 | 22:45

En Al Quaida wil dat ook nog, nadat Kadhaffi hun eerst tot tegenstander verklaarde door te stellen dat zij achter de opstand zaten. Rare man!

Doldwaas | 16-03-11 | 19:46

-weggejorist-

zeg maar jansen | 16-03-11 | 16:26

Wat zei MyExitOnlyNow trouwens?

scootah rijdert | 16-03-11 | 15:42

Deze wending in de Libische opstand was natuurlijk redelijk voorspelbaar.
Ghadaffi als narcistische dictator roeit liever zijn hele volk uit dan dat hij en zijn familie in ballingschap gaan. Baby Doc kon nog wat geld voor zich zelf houden, maar tegenwoordig wordt alles bevroren en dan sta je dan in de rij bij de voedselbank.
Dan liever de leger onderdelen die achter je blijven staan (geen wonder want hun baantjes zijn afhankelijk van de grote leider, en de huurlingen blijven ook zolang er betaald wordt), opdracht geven met grof geweld op te treden.
Maar de beelden van de opstandelingen, rebellen of hoe ze ook genoemd worden, spreken voor zich.
Opgeschoten werkloze pubers die uit de leger depots geweertjes hebben gekregen blijven die maar in de lucht leeg schieten onder het krijsen van "Allah is groot omdat Mohammed het gezegd heeft". En niemand die ze kennelijk heeft verteld dat wanneer de vijand komt nadat je zo stoer en flink in de lucht geschoten hebt, de kogels wel een op kunnen zijn. En de enkeling die er nog een paar heeft ziet een tank de hoek om komen die doet "boem!", waarna blijkt dat dat gevoel onoverwinnelijk te zijn met een wapen in de hand maar betrekkelijk is.
Ook de enkeling die een wat geavanceerder luchtdoel wapen hebben weten te bemachtigen, gaan niet naar de locaties van de luchtmacht doelen, maar blijven op de verharde weg een kilometer van zee, zodat de aanvallende vliegtuigen die over zee komen, veel te ver zijn om ooit te raken, er is er dan ook nog geen een geraakt en er zal er ook geen geraakt worden.
Maar geen nood, je kan met zo'n stukje geschut leuk in de rondte draaien. "Ali, jij bent nu aan de beurt voor de draaimolen en daarna Hassan".
En zelfs wanneer de opstand zou slagen komt er na een heleboel strijd tussen diverse opportunistische en religieuze belangengroepen wel weer een andere despoot of imam boven drijven om het volk weer verder uit te buiten.

tayana | 16-03-11 | 15:40

Het is een verschrikkelijk oneerlijke wrede cultuur. Zoon van Gadaffi heeft ooit in Zwitserland bediende in hotel ernstig mishandeld. Het doet ze niets.

37 minuten de wreedheid: tp://www.amsterdampost.nl/slavenhandel-tiert-welig-in-arabie/ Geen enkel mededogen. Het recht van de sterkste.

mrska | 16-03-11 | 14:57

@delapuerco

Zo moeilijk is het niet. Rellen in een land is van een totaal andere andere dan genocide plegen op je eigen volk. Dat is de grens om te onderscheiden. Als Frankrijk zijn volk met Mirages gaat bombarderen, dan moet de wereld ook ingrijpen ja. Niet als men traangas op demonstranten schiet.

Michelos | 16-03-11 | 14:39

farm | 16-03-11 | 10:58
Was hun eigen schuld he?
Ze trokken langzamer terug,ondanks alle waarschuwingen, dan Ome Swarzkop optrok en dan krijg je dat.....

lilluke halve hoan | 16-03-11 | 14:27

En ik maar denken dat die CIA of ander vies clubje die mafjoekel wel ff op kon ruimen maar helaas.....
En 2: wat ik zeer frustrerend vind is dat ik nu verdomme niet weet wat voor doodzonde MyExitOnlyNow heeft begaan.
Zal wel verdient zijn die ban maar ik loop nou constant met die gedachte rond... best wel kudt...

lilluke halve hoan | 16-03-11 | 14:20

Bij dezen feliciteer ik de grote mogendheden hartelijk met hun energieke optreden, mede namens de nabestaanden van de honderdduizenden doden die in Libië al zijn gevallen en nog gaan vallen.
Dat is ook een duidelijk signaal naar welk land dan ook dat graag van zijn dictator af wil. Kim Jong Il, Mugabe, Ahmadinejad, koning Abdoellah - jullie hebben niets te vrezen. Vooruit, jaag er nog maar een paar over de kling.

MAD1950 | 16-03-11 | 13:42

De Eu en de VS, staan erbij en kijken ernaar.
Ik kan er nog steeds niet over uit, enorm triest.

insemismeer | 16-03-11 | 12:42

Dit wordt Afghanistan, deel 2. De opstandelingen zullen overgaan tot asynchrone oorlogsvoering die Ghadaffi niet kan winnen, net zo min als de US met veeeeeel meer wapens niet kan winnen in Afghanistan.
De opstandelingen zullen zich tot iedereen keren die wil helpen, en dat is in dit geval niet het westen of andere dictatoriale regimes in het midden oosten, maar al-Qaeda. Juist door niet te helpen krijgen ze een kans, en daarna zitten ze er voor eeuwig.
De olie export kun je geheel afschrijven, want met 1 handgranaat kun je een oliebron of pijp opblazen en reken maar dat de opstandelingen nu gemotiveerd zijn. Het van de olie afhankelijke westen kan doodvallen want die hebben toch niet geholpen.
Met aanslagen op buitenlanders zullen ze iedereen die geen Libiër is wegjagen, net zoals in Afghanistan, olie productie zal tot een nulpunt dalen.

ZwarteDag | 16-03-11 | 12:36

Doe ter Nietoe | 16-03-11 | 12:24
Israel versus de Palestijnen kun je niet vergelijken met de opstand in Libie.

Sorry hoor, maar Arabieren zijn loosers, allemaal.

De La Puerco | 16-03-11 | 12:32

De La Puerco: "... schiet weer terug na zoveelste provocatie, neem ik aan." He, dat zegt Ghadaffi ook! Spreek jij Arabisch?

Doe ter Nietoe | 16-03-11 | 12:24

meneer Q | 16-03-11 | 12:06
Men had idd net als de Chinezen neutraal moeten blijven. Door Khadaffi in de hoek te drijven, lokten ze zijn strijd om -letterlijk- te overleven uit, hebben ze die rebellen echt geen plezier mee gedaan.

De La Puerco | 16-03-11 | 12:16

Doe ter Nietoe | 16-03-11 | 12:08
Je bedoelt Israel schiet weer terug na zoveelste provocatie, neem ik aan.

De La Puerco | 16-03-11 | 12:12

Michelos | 16-03-11 | 11:57
Waar leg je de grens m.b.t. ingrijpen in andere landen. Waren de rellen in de sloppenwijken van Parijs voldoende aanleiding om Frankrijk binnen te vallen ?

Mijn grootste probleem is, wat komt er voor Gadaffi in de plaats. En waarom niet Iran binnen vallen maar wel Libie.

De La Puerco | 16-03-11 | 12:10

En Israel bombardeert Gaza weer.

Doe ter Nietoe | 16-03-11 | 12:08

De Chinezen waren slim genoeg om Khad niet af te schrijven vanwege de olie. Nu moet het Westen weer op hangende pootjes terug naar Khad vanwege economische olie-belangen.

meneer Q | 16-03-11 | 12:06

De FBI of CIA heeft daar vast al een paar economische hitmannen naartoe gestuurd om Khadaffee duck af te stoten. Eerst nog wat winst maken met wapens, daarna de olie.

Bonjorno | 16-03-11 | 11:58

@de la puerco

Jij redeneert met secundaire criteria. Het criterium moet zijn, zodra in welk land dan ook genocide gepleegd wordt jegens het volk, dan moet ingrepen worden. Op zijn minst met no fly zones om het volk te beschermen.
En natuurlijk zou dat in heel veel mee landen gedaan moeten worden door een eensgezind utopisch VN leger, maar de realiteit is dat de VN en wereld niet eensgezind is, en de landen wiens regime verwijdert moet worden ook nog best wat militair in de melk te brokkelen hebben. Want ga maar eens ingrijpen in noord korea.
Neemt niet weg dat in dit geval het in Lybie heel slim was geweest om mee te liften met het verzetssentiment. Het volk wil van hem af, is er klaar voor, dat is toch wat anders dan wat in Irak gebeurde. Heel verraderlijk van D'land&co om nu de kant van Ghadaffi te kiezen. Kans gemist.

Michelos | 16-03-11 | 11:57

Lekker tendentieus weer, "Amerikaanse adviseurs".
Gewoon een bedrijf. De enige westerse landen die tenminste nog een beetje kritisch over Khadaffi bleven waren de VS en UK. Maar goed, Quid wist in zijn vorige artikel niet eens het verschil tussen Irak en Iran dus waar klaag ik over..

sitzkrieg | 16-03-11 | 11:48

Grappig dat in 1 stukje zijn naam 3 keer verschillend word geschreven

Idontgiveafunk | 16-03-11 | 11:44

De hele tsunamie blijkt nooit geweest te zijn!
Het blijkt een uit de hand gelopen "grap" van de Hollywoodstudios afdeling special effects.
Japan beschikt helemaal niet over kernenergie, de dynamo's voor de energie worden daar al jarenlang aangedreven door toyota priussen.
Iedereen op de wereld trapt er in, nou ik niet ik ben niet gek hoor!
De hele "grap" is bedacht en betaald door niemand anders dan Gadaffie om de aandacht af te leiden.
Tsja ik ben niet gek hoor, mij maak je niks wijs.. Ik ben een koelvliegtuig die niet meer vliegt wegens te hoge straling.

nokkenaskettingklem | 16-03-11 | 11:42

@De La Puerco | 16-03-11 | 11:17 |
Het tribunaal is geen politiek instrument maar gebaseerd op de internationale rechten van de mens. Natuurlijk oefent het druk uit. Soms werkt dat, soms niet.
Over de uitweg, helemaal met je eens. Ik denk dat de Arabische landen Khadaffi niet willen hebben maar verwacht dat hij wel bij Chavez terecht kan en als dat gebeurt zal dat waarschijnlijk niet voorkomen worden. Daarna, over een paar jaar wordt er om uitlevering gevraagd.
Ik denk trouwens dat de kans veel groter is dat er een tweede Iran komt als de rebellen niet winnen, alleen dan over een tien jaar of zo. Mensen radicaliseren over het algemeen onder grote druk en tijd. Ik kan mij ook voorstellen dat, als Khadaffi blijft zitten, de rebellen zich enigszins verraden voelen: we leveren wel wapens en munitie maar als deze tegen de eigen bevolking wordt ingezet geven we niet thuis.
Het bekende aan Khadaffi tot nu toe: destabilisatie in Afrika, opblazen van vliegtuig boven Schotlans, bomaanslag in discotheek in Duitsland. Hij is geen alternatief

De Veerboot | 16-03-11 | 11:30

wat grappic, synecdoche, je hebt totaal geen idee hoe internationaal recht werkt. 'oorlogsverklaring', laat me niet lachen. Probeer het eens op te zoeken in de VN-regelementen en verdragen.

Teuderik | 16-03-11 | 11:27

wir haben es nicht gewust, gaat het niet redden in de algemene beschouwing over het falen in Libie

Sodommer | 16-03-11 | 11:27

Pa Cartwright | 16-03-11 | 11:15 | + 0 -
Het hele twitter is er vol van!

Einde van de Domheid | 16-03-11 | 11:22

Een vliegverbod instellen kan niet; je kunt Gadaffi niet verbieden in zijn eigen luchtruim te vliegen. Dat lukt alleen als we Libië de oorlog verklaren en zijn luchtmacht vernietigen (want hij heeft ook het recht zich in de lucht te verdedigen). Bovendien lijden dan de goeden met de kwaden, en we krijgen alle Arabische landen tegen ons omdat we een broeder aanvallen. Op zijn minst gaat dan de oliekraan helemaal dicht en kunnen we zelf niet meer vliegen. Ze moeten het echt zelf uitvechten. Jammer, maar zo werkt dat.

Synecdoche | 16-03-11 | 11:21

@necrosis | 16-03-11 | 11:11
Ah, dank, ik had nog geen kusje gehad vandaag. *blij is*

Die mensen wonen vast midden in de stad waar ze ook werken, van tanken hebben ze nog nooit gehoord. Of de baas betaalt, dat kan natuurlijk ook.

Ik betaal me blauw aan benzine. Moet maar eens die winterbanden verruilen voor de zomerversie. Scheelt ook.

Ik zal je nooit, maar dan ook nooit uitlachen om jouw benzineleed. Ok? ;)

De Gooise Matras | 16-03-11 | 11:21

Alvast alle tegoeden van Ghadaffi in beslag nemen, dreigen met een straf-tribunaal om Ghadaffi uit Libie te jagen is/was ook zo ongelooflijk krom.

Als je hem weg wil hebben daar, moet je hem een uitweg geven, niet tegen de muur zetten, nu heeft de man werkelijk geen andere keus dan letterlijk voor zijn leven te vechten. En dat doet ie met verve.

De La Puerco | 16-03-11 | 11:17

@ Einde van de Domheid | 16-03-11 | 11:08
Mwoah neeuh, Kluun heeft gewoon de hele avond met Cornald Maas schrale kladjes pils staan wegkoppen hoor.

www.showbiznewz.nl/index.php?pagina=fo...

Pa Cartwright | 16-03-11 | 11:15

@De Gooise Matras | 16-03-11 | 11:04
Een kusje voor je plemp!
Maar vergeet echter niet dat uitkeringen regelmatig worden opgetrokken om de ontvangers niet in armoede te laten leven.
Wanneer ik echter klaag over de prijs van benzine, staan mensen me keihard in mijn gezicht uit te lachen.
*boos worden doet*

necrosis | 16-03-11 | 11:11

Michelos | 16-03-11 | 11:01
Als gadaffi een bedreiging voor het Westen vormt, opruimen die handel, maar Gadaffi zo maar omruilen voor iets onbekends is vermoedelijk niet zo slim, de kans op een extra Iran nemen ?, waarom ?

De La Puerco | 16-03-11 | 11:09

@ MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01 | : Ik mis het waarom. Jammer. Had een goed leermomentje kunnen zijn. Nu is het verworden tot een pathetisch doekje halen. Tenzij je nog even een Heintje Davids doet met een korte toelichting.

Jerry Nick | 16-03-11 | 11:08

Zeg Quid, geopolitiek expert die je d'r bent, leg ons toch eens uit wie die opstandelingen zijn, waar ze hun wapens vandaan halen en wat ze van plan zijn na hun overwinning? Momenteel praat je het merendeel van de media na, dat er om god weet wat voor reden vanuit gaat dat we hier van doen hebben met de vrijheidsstrijd van Het Libische Volk.

drapina | 16-03-11 | 11:08

OT IS het waar dat Kluun in elkaar is geslagen op het boekenbal? En waarom zien we dan alleen een dansvloer met 2 boomer-ouderlingen?

Einde van de Domheid | 16-03-11 | 11:08

3 jaar? Ik was hier al toen GS er nog niet eens was!

synchronicity | 16-03-11 | 11:07

zeefert | 16-03-11 | 10:55
Vriend, ik zeg net dat ik Kissinger bewonderde. Een die-hard Republikein. Mijn betoog "links" noemen vind ik een goedkope en te makkelijke aanval. Verder zeg ik dat ik begrip heb voor onze houding als Westen en hoop ik alleen maar dat iedereen begrijpt hoe dit soort zaken werken en verder dat men zich in de luren laat leggen door mooi policor gelul van onze regeringen. Ik ben niet anti-VS.

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 11:06

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01

Ongezien de tyfus, ga eens deaud.

Dave1307 | 16-03-11 | 11:04

@necrosis | 16-03-11 | 10:57
Een tijdje geleden zag ik de benzineprijs binnen 2 weken tijd met 10 (!) cent per liter stijgen.
Ik zie toch eerder een causaal verband met de onrust in het Midden-Oosten dan met het onderhouden van mensen die menen overal recht op te hebben.
Daar doneren we onvrijwillig maandelijks een buitenproportioneel deel van ons brutosalaris voor.

De Gooise Matras | 16-03-11 | 11:04

Een no flyzone instellen heeft weinig met militair ingrijpen te maken, en is bepaald niet vergelijkbaar met een Irakoorlog inclusief grondtroepen.

Als men tijdig ervoor had gezorgd dat ghadaffi niet lafjes vanuit de lucht het verzet kon decimeren, dan had het verzet daar zelf alles op de grond opgeknapt met hun leider, zonder dat welk land ook daar een handje had moeten helpen, nu is het al rijkelaat laat, en het verzetsmomentum en de media aandacht is weg. Gaat niet meer lukken.

Michelos | 16-03-11 | 11:01

@Krachtmeester | 16-03-11 | 10:49

China's belangen in Afrika overstijgen die van de Westerse wereld met zo ongeveer factor 483. Terwijl wij miljarden naar de arme negertjes pompten, investeerden de Chinezen in infrastructuur om daar de grondstoffen uit de bodem te halen. China is vooral gebaat bij een rustig Afrika en heeft geen zin vrijheidsstrijders. Daar hebben ze in 'eigen' land al genoeg gelazer mee gehad.

Biff Eagleburger | 16-03-11 | 11:01

Ja da's dus balen. Want ik lees het artikel op Examiner.com en zie dat de Monitor Group voor Khadaffi gewerkt heeft. En dus kijkt de Veerboot vragend naar zijn vriendinnetje die een aantal jaren voor Monitor gewerkt heeft. En dan zegt zij dat er inderdaad, zoals het intern gecommuniceerd werd, een 'exciting project in the Middle East' was.
Een ex-collega zit nu voor Monitor in Ryad. Nog een 'exciting project in the Middle East'.

De Veerboot | 16-03-11 | 11:00

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:50
Noemen ze real politik. Het blijft natuurlijk vreemd, ingrijpen in Bahrein af te keuren en tegelijkertijd aan te dringen op ingrijpen in Libie. Het woord hypocriet dringt zich naar voren.

De La Puerco | 16-03-11 | 10:59

@ MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01

Niels, we twitten!

Pa Cartwright | 16-03-11 | 10:58

@Biff Eagleburger | 16-03-11 | 10:55
Precies....

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:58

necrosis | 16-03-11 | 10:35 Het antwoord is dan G3-gasinstallatie. Gaat de wegenbelasting niet zo heel veel van omhoog terwijl de literprijs een euro lager ligt.

zeg maar jansen | 16-03-11 | 10:58

@De Gooise Matras | 16-03-11 | 10:51
Vraag jezelf eens af: waarom is benzine zo duur?
Ik ben geen milieufreak die het liefst auto's in de brand steekt,.
Ik ben een nettobetaler aan het adres van de blauwe brigade.
Zonder mensen zoals ik hebben mensen als Bijstandskoning niet te vreten.

necrosis | 16-03-11 | 10:57

Dat natuurgeweld is natuurlijk ook geen toeval en geluk. Kadaffifhi heeft gewoon de VS gevraagd HAARP even aan te zetten in ruil voor een paar blikjes olie.

corder bollie | 16-03-11 | 10:56

@hfakker | 16-03-11 | 10:43
Iets teveel aandacht voor dit stukje cyberstof als je het mij vraagt, lekker laten trappelen in z'n Power Rangers-pyjama (met voetjes).

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:56

@hfakker | 16-03-11 | 10:43
"... waaróm je de *pleiterik* maakt..."

hfakker | 16-03-11 | 10:56

@ De La Puerco 10:53

Inderdaad, stuitend.
Linkse hypocrieten.

skinner | 16-03-11 | 10:56

@An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:20

Wie?

Biff Eagleburger | 16-03-11 | 10:55

@hfakker | 16-03-11 | 10:43
Last famous words misschien ?

veuve-clicquot | 16-03-11 | 10:55

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Jezus man, stel je niet aan. GS is inderdaad bij tijd en wijle grappig, ontwapenend, vermakelijk en mag zich best een keer zelf lekker fappen omwille van de verkregen positie. Maar het blijft slechts bij verzet op postzegelformaat en erg Hollandsch, schreeuwen/blaffen/schelden/sarcasme/arrogantie/vingertjes en that's it zo ongeveer. Die malle Dutchmen, zo'n klein volkje en zo'n grote mond.

de directeur | 16-03-11 | 10:55

necrosis | 16-03-11 | 10:47
Vriend, zie Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:50
Ik keur het niet af maar kots alleen van die politiek korrekte facade die onze overheden proberen op te houden, alsof wij gek zijn en niet heel goed begrijpen wat er werkelijk achter zit. Ik woon hier in het Westen en natuurlijk kunnen we soms niet anders dan doen wat we doen, maar lul er dan niet zo hypocriet omheen. Daarom hield ik zo van Henry Kissinger, die zei tenminste waarop het stond. De mooiste van hem vond ik "de VS heeft geen vrienden maar slechts belangen". Kijk dan zeg je tenminste waar het op staat. En nogmaals, ik keur het niet eens af.

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:55

Opmerkelijk, dat gezemel over militair moeten ingrijpen in Libie, door die zeikerds die het verwijderen van Saddam zo veroordelen.

Het is ook niet simpel die multiculti/linkse spagaat.

De La Puerco | 16-03-11 | 10:53

2 dingen.

Wat een strontland met strontbestuur ben je als je nu nog steeds geen noflyzone wil ondertekenen (G8, rusland, duitsland) puur en alleen omdat het je olie uit Lybie kost. Als je ghadaffi afzet met zijn allen, dan herstel je die oliehandel weer eigenhandig.

@exitmongol
Wat een eikel ben je als vantevoren zo'n kutlap text zit te verzinnen en vervolgens gaat liggen f5en totdat je bij en nieuw topic deze waardeloze woordendiarree kunt fipo-dumpen.

Michelos | 16-03-11 | 10:51

@necrosis | 16-03-11 | 10:44
Benzine is duur. Wandelen en fietsen zijn geen optie. Misschien heb je nog ergens een tapijt liggen, Aladdin? Moet je alleen het Libische luchtruim mijden.
Dat was de clou.

De Gooise Matras | 16-03-11 | 10:51

zeefert | 16-03-11 | 10:40
Natuurlijk speelt dat een grote rol maar daarmee blijft nog steeds staan wat ik zeg en dat is dat de Saudi's op last van de VS een dictatuur in stand houden omdat ze 1) geen door Iran gesteunde Sjiiten aan de macht willen vlak naast hun grenzen en 2) omdat ze als de dood zijn dat het overslaat naar Saudi-Arabië. Het gaat mij erom dat iedereen snapt hoe dit soort zaken werken en dat niemand meer luistert naar die gutmenschen propaganda die onze overheden over ons heen storten. Wnat het draait om geld, olie, wapenverkopen en strategische belangen en om niets anders in deze wereld, alle mooie verheven humanistsche en democratische praatjes van onze overheden ten spijt.

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:50

China en (vooral) Rusland blokkeren ingrijpen.
China vanwege haar wens om ook te allen tijde in eigen land spijkerhard te mogen optreden, en Rusland vanwege de oude banden met Khadaffi omwille van de toegang tot de Middellandse Zeehavens.
Ingrijpen is not gonna happen. Tenzij de Arabische Ontbijtkoek ingrijpt. Maar dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.
De Britten zullen uiteindelijk weer de doorslaggevende rol gaan spelen, eventueel samen met Egypte.
De Fransen zijn voorlopig even uitgekaart in Noord-Afrika.
Na de revolte in Tunesië worden ze zelfs daar niet meer vertrouwd.

Krachtmeester | 16-03-11 | 10:49

@Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:43
Als ik ga werken heb ik benzine nodig, ga ik niet werken dan heb ik een uitkering nodig!
Welk gedeelte begrijp je niet?

necrosis | 16-03-11 | 10:47

Superior Bastard | 16-03-11 | 10:46

Het groene boekje.

skinner | 16-03-11 | 10:47

Che_cuevara | 16-03-11 | 10:35
Lol! Links??

Superior Bastard | 16-03-11 | 10:46

@De Gooise Matras | 16-03-11 | 10:38
Ik kan je even niet volgen.
Gaarne tekst en uitleg.

necrosis | 16-03-11 | 10:44

dlseth_ | 16-03-11 | 10:29
Waarom spelen we dan wel wereldpolitieagentje als het onze direkte belangen in het geding zijn ? Hou dan ook die morele superieure schijn niet op en zeg dan gewoon waarom je je leger wel naar het ene en niet naar het andere land stuurt ipv zo'n leugenachtige en hypocriete gutmenschen houding aan te nemen als land.

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:43

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Denk ik mij even in dat Kan Jees de Jager aka MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01 | | Reageer+ | -8 dit plempsel heeft geschreven me enige verwachting.
Waarom plempen als je gaat?
Waarom gaan met een soort plemp-boodschap?
Waarom achterom kijken (door toch nog wat reaguursels te plempen)?
En al helemaal:

Waarom dit bye bye plempsel onder "Ondertussen in Libië. Gehaktdag!" topic?
Of is daar even niet aan gedacht?
"Zeg, alleraardigst, van die Ga'Duffy enzo, maar ik hou hier op met reauken, qua echt heul heule grote reaguurder zijn al drie jaar enzo, dus nu even mijn F5-sel lezon (hahaha, is van Nico Dijkshoorn, lezon... Nico en ik... X ook al weg bij geenstijl, net als ik...) en nu gaan alle serverts in de hele wereld roken, om mijn plempsel... want ik wil aandacht...?"
-
N.b. áls je dan een stukje van die strekking schrijft, zet er dan helder en eenduidig in waaróm je de maakt, voor de volledigheid dan.
(Of zijn het echt de bans die je om 'welke' reden kreeg?)

hfakker | 16-03-11 | 10:43

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01

Geen idee wie je bent, maar was het niet makkelijker geweest om nooit te beginnen? Beetje aandachtshoererij dit hoor. Dom lulverhaal ook nog eens, je lijkt me opa wel, die kon ook zo zeuren

hakgeballetje | 16-03-11 | 10:43

Muammar is welriekend als amber, alle schoonheid van de wereld komt in hém samen.

skinner | 16-03-11 | 10:42

@Che_cuevara | 16-03-11 | 10:36
Ik kan er natuurlijk wat aan doen, gewoon mijn baan opzeggen en mijn auto verkopen.
Alleen ben ik bang dat ik dan onderuit gehaald wordt op de draadjes van GS wegens "onrendabel".

necrosis | 16-03-11 | 10:41

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:22 | + 1 -
Bullshit! Is een sjiieten/soenietten fittie.

zeefert | 16-03-11 | 10:40

Lijkt wel psygologische oorlogsvoering.

winterpeen | 16-03-11 | 10:39

@Krachtmeester | 16-03-11 | 10:32
Die komt straks terug als Mixam Vanderagen of zo

Che_cuevara | 16-03-11 | 10:38

@necrosis | 16-03-11 | 10:35
Op je tapijt?

De Gooise Matras | 16-03-11 | 10:38

@Superior Bastard | 16-03-11 | 10:25
LOL

necrosis | 16-03-11 | 10:38

necrosis | 16-03-11 | 10:35 | + 0 -
je vraagt om vieze woorden dus je gaat ze krijgen: carpoolen.

mokum4all | 16-03-11 | 10:37

@necrosis | 16-03-11 | 10:12
Had nog niemand gezegt.
Maar nu jij het zegt, verdomd, het is nog waar ook

Che_cuevara | 16-03-11 | 10:36

@An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:11
Links waait toch met alle winden mee.
En khadaffi is links.

Che_cuevara | 16-03-11 | 10:35

@dlseth_
Gewoon de EU moet samen met de Arabische Liga die no fly-zone instellen.

Jaimy Fox | 16-03-11 | 10:35

@Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:22
Je hebt een punt, het vervelende is echter dat ik dagelijks op en neer moet naar mijn werk.
Er rijdt geen enkele vorm van openbaar vervoer waar ik wat aan heb, ik heb dus geen keus en dien dus regelmatig een flinke en dure slok benzine in de tank van mijn auto te gooien.
Heb je daar wellicht een antwoord op?

necrosis | 16-03-11 | 10:35

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Geen idee wie je was, maar wat een epos.
Ook voor jou.

*Het ga je goed*

Che_cuevara | 16-03-11 | 10:32

Zoals al eerder gezegd, die man stapt nooit op! Creaguurder | 16-03-11 | 10:29
Heb je het nou over reaguurder MyExitOnlyNow/Kan-Jees de Jager?
Daar ben ik ook bang voor, inderdaad.

Krachtmeester | 16-03-11 | 10:32

@ MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01

Hey, ben jij Jeroen van Kreek toevallig?

Creaguurder | 16-03-11 | 10:31

Zoals al eerder gezegd, die man stapt nooit op! Zeker niet voordat hij een totale meerdere destructieve bloedbaden heeft aangericht.

En als hij de miljoen doden gepasseerd heeft vlucht hij naar Nederland en krijgt asiel. Zo werkt , zo gaat het, zo gebeurd het.

Creaguurder | 16-03-11 | 10:29

@Jaimy Fox | 16-03-11 | 10:26
Wat moeten we anders doen? Wereldpolitieagentje spelen?

dlseth_ | 16-03-11 | 10:29

Verder eens met @Bigi en @ Biff. Niets aan toe te voegen.

Superior Bastard | 16-03-11 | 10:28

Oja, schuld van de Amerikanen weer. GAAP.

me,myself and IK | 16-03-11 | 10:26

Dit is een Sebrenica maar dan een heel land dat wordt uitgemoord. We staan erbij en kijken er naar...

Jaimy Fox | 16-03-11 | 10:26

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Je reaguurt als een senior, die tegelijkertijd de strepen van de pampers nog in zijn reedt heeft staan.
*Middelvinger opsteekt*

Superior Bastard | 16-03-11 | 10:25

Door de bovenstaande reacties zou je bijna vergeten dat Die Wilders een grote glimlach niet kan onderdrukken. Zelfs het NOS-journaal durft niet meer over de "rechtszaak van de eeuw" te praten. Dan maar terug grijpen over brievenbussen. (en uiteraard niet over PvdA-pedo's).
O, en MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01 |. Een één-tweetje. Berichtje gisterenmiddag al opgested ?

Kamervraag | 16-03-11 | 10:25

Jup, vind het jammer dat we niet op een echte, rechtse, pro-interventie-partij kunnen stemmen. We moeten het doen met flutkapitalisten en popie jopie pseudo-Franco's. Ach, nam het leger maar alles over, dan kregen we tenminste nog eens wat gedaan.

Teuderik | 16-03-11 | 10:24

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Ben je de hele middag, avond en nacht doorgegaan met F5-en, dan?

Wat betreft de in bovenstaande topic genoemde schoft...
Iemand hier die een beetje behendig is met voodoo? Hij moet toch op de één of andere manier uit te schakelen zijn. *whishful thinks*

De Gooise Matras | 16-03-11 | 10:24

Dit jaar zal de Al-Gaddafi International Prize for Human Rights niet worden uitgereikt aan types als Erdogan www.danielpipes.org/blog/2011/02/erdog... maar aan Khadaffi zelf.

CoffeePatch | 16-03-11 | 10:23

Een nieuwe Drafur, Srebrenica ligt op de loer als het al niet zover is. Wat een slappe flutorganisaties (VN/G8/NAVO/EU/AL etc.). Durven niet eens een bevolking te beschermen tegen diens dictator. Valt dit nog te snappen of uit te leggen?

der Wunderhund | 16-03-11 | 10:22

Even een leuk videoclipje tussendoor waarin de grote
Libische leider destijds ook te zien was als spitting
image pop, samen met superman Ronald Reagan.

Genesis - Land of confusion. (1986)

www.youtube.com/watch?v=zU9lv_WqK6k

strikdewepstroper01 | 16-03-11 | 10:22

Olie....
Vliegverbod boven Libië zal Khadaffi nooit accepteren, voor hem een reden nog meer bloed te laten vloeien.
Daar kan men vergif op innemen.
Indirect gaat zo'n actie tevens gevolgen krijgen voor de olieproductie en deels extra onrust in de Arabische landen met een nog lagere olieproductie als gevolg.

Ondanks de militaire macht en geavanceerde wapens durft een grootmacht als EU of USA niets te ondernemen tegen een Libië.
Zelfs Somalische piraten interesseert het geen moer hoeveel geavanceerde militaire schepen er binnen hun territorium liggen.

Vroeger lagen zeeschepen tegen over elkaar en knalde men elkaar naar de zeebodem.
Nu dienen militaire beslissingen eerst langs ontelbare schijven van mensenrechten, organisaties en rechtbanken te worden gepasseerd voordat men tot actie over gaat.

De ellende wordt niet alleen 'on the field' veroorzaakt, maar evenzo in de politieke kamers om mogelijke acties te toetsen aan mensenrechten en internationale verdragen.
Alsof op de korte termijn de mensen in Libië daarmee geholpen zijn.

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:09
Forevah *out* gaan met een telefoonboekplemp en daarna stiekem toch nog een keer posten.
Kan kan kan..

Krachtmeester | 16-03-11 | 10:22

En wat er in Bahrain gaande is ontgaat iedereen blijkbaar terwijl dit in werkelijkheid een nog schokkender beeld van de Westerse politiek laat zien dan onze hypocriete en uiterst cynische houding jegens Libië. Want daar wordt gewoon even een opstand de kop in gedrukt door een invasiemacht onder leiding van de Saudi's. En we weten allemaal dat dit de beste vriendjes in de regio van de VS zijn. Maw onder auspiciën (en waarschijnlijk in opdracht van) de VS wordt er gewoon even een dictatuur in stand gehouden en een volksopstand de kop ingedrukt. En waarom ? Omdat de VS en de Suadi's in hun broek schijten voor een opstand in Saudi-Arabië zelf. Want zo rollen wij in het Westen. Democratie is leuk, maar olie en wapenverkopen zijn nog leuker. Democratie afdwingen met militair ingrijpen doe je alleen bij landen die je niks opleveren of die een bedreiging voor je andere beste vriendje, Israel, zijn.
Zo, dat leek mij een aardig lesje realpolitik van Bigi voor deze ochtend. Welkom in de echte wereld.

Bigi Bana Boy | 16-03-11 | 10:22

Ik zie liever Khadaffi dan dat er straks een fundamentalistische zeloot voor in de plaats komt. Dat bondgenootschap met Al-Qaida waar hij mee dreigt vind ik nogal ongeloofwaardig. Twee weken terug gaf hij Al-Qaida juist nog de schuld van de opstand en waarschuwde hij het westen dat juist zij zijn plaats in zouden nemen als hij verdreven zou worden.

Dat gesjouw met die slachtoffers bij die opstandelingen vind ik overigens ook aardig pathetic. Lijken er met zijn allen bijna blij om te zijn als ze de zoveelste vermalen hobbysoldaat voor een camera te kunnen houden. Gooi die lui in een kuil en vecht door.

En wie had trouwens gedacht dat Khadaffi nu nog steeds op zijn plek zou zitten?

waskuip-admiraal | 16-03-11 | 10:21

@Biff Eagleburger | 16-03-11 | 10:17
Het is Kan Jees, lutser extraordinair.

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:20

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01 Als dit ballet zou zijn ben jij de beste stervende zwaan ooit.

Wat een dramatiek.

zeg maar jansen | 16-03-11 | 10:18

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Drama-queen, je lijkt Khadaffi wel.
Toedels!

Jackanders | 16-03-11 | 10:18

Kebabdag! Ik gun de Libiërs het beste, maar zitten wij wel te wachten op een land verdeeld over 38 warlords, die alleen uit de olieruif willen vreten? Tel daarbij op de Arabische neiging tot geloofsextremisme en dan ben ik toch van mening dat El Qkadaffy'hi het beste is voor de Westerse wereld, hoe lullig dat ook is voor het vrijheidsideaal van de burgers.

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
3 jaar? Fucking newbee. Pleur maar lekker op, wie je ook bent.

Biff Eagleburger | 16-03-11 | 10:17

Eerst zeggen dat Al Qaida achter de opstandelingen zit en ze daarna voor eigen doeleinden gebruiken. Pikken die haatbaarden dat van de Grote Kolonel?

Krabatsch | 16-03-11 | 10:16

@ @MeExit...
Lutser, een Permaban hoort er bij,stop met janken en ga eensch dood !!

Herr-Flick 2.0 | 16-03-11 | 10:15

Natuurlijk willen wij die vent niet kwijt, het is een mongool maar stabiele factor. Het gaat het westen alleen maar om de olie. En men is bang voor een Islamistche staat in het gehele midden-oosten en en Noord - Afrika.
ALs het lukt om Libië te pakken dan gaan ze voor alles, en daarom twijfelt het westen.

Herr-Flick 2.0 | 16-03-11 | 10:14

Die Mo in Libië is maar een grappenmaker. Eerst wordt hij aangevallen door Al Qaida en nu moeten ze hem gaan helpen als het "Westen" gaat helpen.

Met die miljoenen vluchtelingen heeft hij me wel te pakken. Je kunt wel 1 boot lek schieten en het een incident noemen, maar 40.000 boten niet.

@MeExit...

het ga je goed met je flinke lap tekst.
Zonder een keer gejorist te zijn of permaban ben je trouwens ook een lutser van een reaguurder. GS op het scherpst van de snede, de reaguurders ook.

jvlaam2 | 16-03-11 | 10:14

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Mooi man. Byebyezwaaizwaai dan maar!

Ashtrey | 16-03-11 | 10:13

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:09
Oh, in dit geval is het tijd voor slingers!

* Laat clown los *

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:12

En nu weer terug ontopic, had iemand al gezegd dat K-Daffy zo gek als een deur is?

necrosis | 16-03-11 | 10:12

Ik ben in de war...

Was het niet Al-gaida/Al Qu-aida/Alkaidaah die volgens Ghadaffi/Kadaffi/Qu'adaffi juist de onlusten in zijn land veroorzaakten? Een beetje leugenaar blijft bij z'n verhaal Mo! Ik ga m'n donaties maar stopzetten! Die kamelenjerky die je laatst stuurde was ook niet te vreten.

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:11

Deze middag? Jees aan het trollen?

chevyeddy | 16-03-11 | 10:11

Wat een wall text..

Enfin, Bommen los ????? Ik weet wel waar japan dat chemische goedje kwijt kan!

In de zandbak van liebie ;)

RHardstyle | 16-03-11 | 10:10

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Deze middag?

necrosis | 16-03-11 | 10:09

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Haha...
toch een grappig plempsel.

HoT???

-weggejorist-

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:09

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Merci dat jij er was heur.

Krachtmeester | 16-03-11 | 10:08

@meexitonlynow.....
Vrijedag vandaag?

Herrie Montana | 16-03-11 | 10:07

Vliegverbod had geen fuck uitgemaakt. Kadaffi heeft zware wapens zoals tanks; de opstandelingen niet.

t.e. stikel | 16-03-11 | 10:07

@MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01
Geen idee wie je bent, maar *zwaai*.

An die ARBEIT | 16-03-11 | 10:07

Goed dat GS dit nog niet vergeten is. En wat hfakker zegt, bloody hell.

mokum4all | 16-03-11 | 10:06

Met de kennis van morgen hadden we gisteren beter toch een vliegverbod in kunnen stellen #massagraven #spijtoptant

hfakker | 16-03-11 | 10:03

-edit We zullen je missen..-

MyExitOnlyNow | 16-03-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken